Tékozló Homár

Papírba csomagolt műanyagkockát árul telefonként a Tesco Mobile?

2014.11.10. 14:15 | Homár Hilda | 116 komment

Tesco-Mobile-logo1.jpg

Több mint két éve indult a Tesco Mobile, az áruházlánc virtuális mobilszolgáltatása, és eddig még semmilyen vele kapcsolatos levelet nem kaptunk, amihez ezúton is gratulálunk, bár kissé későn, mert itt van Máté elégedetlenkedése. A tájékoztatás tényleg kissé hiányosnak tűnik, az adatvédelmi résznál viszont lehet, hogy azt értette-e félre levélírónk, hogy mivel a Tesco Mobile a Vodafone hálózatát használja, nyilván néhány adat hozzájuk is eljut? 

Tesco Mobile: Vedd meg! Vidd haza! A többiről majd később!

Október elején nagyon gyorsan szükségem volt egy ideiglenes telefonra. Mivel a Tesco-ban már többször találkoztam filléres készülékeikkel, rájuk esett a választásom. Édesapám pont egy Tesco-hoz közeli helyen tartózkodott, felhívtam, hogy hozzon nekem valami egyszerű készüléket. Haza is állított egy Samsung GT-E1200M jelzésű csodával. 4000Ft melyből 2000Ft lebeszélhető. Tökéletes volt a célra, illetve lett volna, ha tartalmaz a csomag SIM kártyát. Be a kocsiba, vissza a Tesco-ba. Az ügyfélszolgálatosok közölték velem, hogy a pénztárosnak kellett volna ezt intéznie, de gyorsan csináltak egy visszárut, majd egy új vásárlást és már vihettem is haza a SIMet és a telefont.

Hazaérve kibontom a SIMet, látom, hogy neten kell szerződést kötni a használatához. Eladhat nekem a Tesco úgy egy készüléket, hogy nem tájékoztat arról, hogy szerződéskötés (amit ők a SIM csomagoláson lazán csak „aktiválásnak” neveznek) nélkül teljesen használhatatlan? A vásárlás pillanatában ergo egy papírba csomagolt műanyagkockát vettem, ahhoz, hogy funkcionáljon utólagosan kivetett feltételekre van szükség, amelyekről sem szóban, sem írásban nem kaptam tájékoztatást a vásárlás időpontjában. Közgazdásznak tanulok, nem jogásznak, de nekem ez így nem nagyon akar megállni.

Nem gáz. Lépjünk. Beleolvasok a szerződésbe. Az adatvédelmi részlegnél olyan szépségek vannak, mint, hogy a Tesco Mobile a helyadatokat rögzíthet és azokat harmadik félnek átadhatja és hasonló adatvédelmi csodák. Igaz, hogy ezek választható igen/nem-es feltételek, de a felület felajánlja neked (persze kizárólag a te kényelmed érdekében), hogy „Mind Igen”.

Próbából kitöltöttem a szerződést fals adatokkal. „Előre nem látott hiba miatt internetes felületünkön az aktiválás befejezése most nem lehetséges. A folytatáshoz kérjük, forduljon bizalommal telefonos ügyfélszolgálatunk munkatársaihoz a 1215-ös számon! A felmerült kellemetlenségért elnézését kérjük!”. Természetesen fel tudtam volna hívni a 1215-öt, de feltételezzük, hogy nincs működő készülékem (ami egy telefonvásárlásnál logikus lenne).

Szóval vagy beregisztrálok a nem működő online felületen, vagy telefonon kellene aktiválnom a telefon használatához szükséges szerződésemet.

Ez volt a pont ahol eldöntöttem, hogy már nem tartok igényt erre a fantasztikus termékre.

Kocsiba be, irány vissza a Tesco. Az ügyfélszolgálatosok normálisan kezelték a problémám miután elmagyaráztam nekik a szituációt. Elmondtam, hogy az első vásárlásnál a pénztáros nem jelezte felém, hogy a SIM kártyát az ügyfélszolgálatnál kell igényelnem és ezért már egyszer visszajöttem külön. Itt az egyik ügyfélszolgálatos megjegyezte, hogy ez idézem: „a pénztáros fogyatékossága”. Elmondtam, hogy a „pénztáros fogyatékossága” nem az én hibám, viszont az én fáradalmamba került.

Közöltem velük, hogy az előre nem látható szerződés feltételeit nem vagyok hajlandó elfogadni, a szerződéskötési kötelezettségemről semmilyen előzetes tájékoztatást nem kaptam. Erre azzal próbálkoztak, hogy a SIM kártyán fel van tüntetve, hogy „aktiválni” kell. Közöltem, hogy a szerződés szó semmilyen kontextusban nem szerepel a csomagoláson, szóval aktiváljuk most szépen egy jegyzőkönyvet. A harmadik kinyomtatott változatnál már nagyjából sikerült összegezni a problémáimat (szűken két mondatban szigorúan) de persze a telefonos aktiváláshoz nem az került még így se, hogy nincs rá módom, hanem, hogy nem szeretném igénybe venni. Mindegy. Közölték, hogy kérnek egy öt napos gondolkozási időt. Hajrá. 

Öt nap múlva hívtak az otthoni telefonon, amit alig találtak meg, hogy fáradjak be. A jegyzőkönyv felvételnél mondták, hogy kérnek majd egy kapcsolattartási lehetőséget, de ezt végül elfelejtették, gondoltam majd megoldjátok, ügyesek vagytok Befáradtam. Az ügyfélszolgálatos hölgy, aki az előző alkalommal is ott volt már sokkal felkészültebben fogadott. Vagyis próbálkozott. Az adatrögzítéssel kapcsolatos pontokra hivatkozva magyarázott valamit, hogy én ezt a szerződés szerint nem is vagyok köteles elfogadni és, hogy idézem: „nem is értem mi a problémád…”. Mondtam, hogy tisztában vagyok a szerződés egyes pontjainak lehetséges el nem fogadásával, de látom az igazi gondot nem sikerült megérteni. A fő probléma a szerződéskötési kötelezettségem előzetes tájékoztatásának hiánya, illetve, hogy ha szándékomban állt volna, sem lehetett „aktiválni a készüléket”.

Itt már persze ment a visszaváltás a sztenderd szlogenre, hogy ez már nem az ő hatáskörük, panaszommal ide és oda fordulhatok. Fogok is, ne aggódjatok.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brrrrrrrrrrrrr 2014.11.10. 14:17:07

ez a kákán is csomót szerencsétlen.....

AtiSnatch 2014.11.10. 14:17:45

miért nincsenek hozzászólások? különös.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.10. 14:20:26

"szerződéskötés nélkül teljesen használhatatlan?"

Nemtom ma mi a helyzet, de mikor legutóbb vettem teszkómobilt, simán használható volt azonnal.

metal · http://electric.blog.hu 2014.11.10. 14:26:36

Menjél, és keríts egy csajt, majd dugd meg rendesen. Mert hogy egy klasszikust idézzek "neked jobban hiányzik egy kiadós dugás, mint bárkinek a történelemben".
Most komolyan van ilyen barom ember? És ez majd diplomát fog szerezni? Mondjuk krumplit sütni jó lesz ennyi ésszel is!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.11.10. 14:34:42

Igaza van. Ha veszek egy telefont, kártyával, akkor nem szerződök. Ennyi.

Manyecska 2014.11.10. 14:36:06

@AtiSnatch_Eh?: ha felállok hullámokban tör rám a gyengeség..Szerintem a Tescot el kéne végleg felejtenie:D

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.11.10. 14:40:03

A póknak meg sokkal egyszerűbben lesz telefonja: Felmegy a sarokba, és telefonja.

A TESCO viszont sündíjas, mert ezt (mármint a szerződéskötési kötelezettséget) azért közölni kellene ELŐRE a vásárlókkal, úgy lenne tisztességes. Aztán meg a szerződéskötési honlapnak meg működnie sem ártana...

jjc 2014.11.10. 14:43:22

asztaqrva, kemény kontent ez így hétfőre.

Pécsi bölcsész 2014.11.10. 14:43:46

Kedves posztoló!

Azt hitted, hogy szerződés kötés nélkül vehetsz sim-kártyát???

Hol élsz te?
BM-es adategyeztetés kell!
ezért nem ment kamu adatokkal....

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.11.10. 14:45:20

Külföldön tényleg van olyan, hogy veszel egy mobilt, és azonnal használható mindenféle szerződés, akármi nélkül...???

yaksi 2014.11.10. 14:45:33

Hát, nem is tudom. Vajon hol él a posztoló?? Semmilyen előfizetést (kártyás, számlás) nem lehet szerződés nélkül használni.
Online felület: Ő maga mondta, hogy falls adatokat adott meg. Az online felület meg nem hülye. Érzékelte a falls adatokat (valószínüleg lekérte a KR-ből), és mivel nem,stimmelt, irányította az ügyfelet a telefonos ügyfélszolgálatra, ahol az analfabétáknak segítenek szerződni, és ami mellesleg ingyenesen hívható a megvásárolt, aktiválatlan telefonról is.

Szóval én nem gondolnám, hogyha a kacsa nem tud úszni, akkor a víz lenne a hülye...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.11.10. 14:46:39

@VPBA: Egy kommentet írok, azt is véletlenül a feleségem nevén. Öregszem, úgy látszik :(

Darth Revan 2014.11.10. 14:47:19

Szoval, a posztolo telefonbetyarkodashoz keresett telefont, de nem tudta fals adatokkal aktivalni a SIM kartyat. Ennyi a tortenet roviden.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.11.10. 14:47:52

@Jani haverja:
"Egy kommentet írok, azt is véletlenül a feleségem nevén"

A feleségedet úgy hívják, hogy Jani haverja?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.11.10. 14:48:36

@Hoppácska: Pl. Thaiföldön így van, ezt konkrétan tudom egy ismerősömtől. Bemész a 7Eleven-be, leveszed a polcról a telefont, leveszed a másik polcról a SIM kártyát, fizetsz a pénztárnál, majd berakod a SIM kártyát a telefonba, és voila...

kgb_hun 2014.11.10. 14:50:48

Tudomásom szerint, törvényi szabályozás miatt minden feltöltőkártyás és előfizetéses mobil telefon használatához kötelező a felhasználó azonosítása és a szerződési feltételek elfogadása. Erre azért is szükség van, hogy ne lehessen a telefont bűncselekményre használni. A többi szolgáltatónál is így van max kap 30 napot az aktiválásra. Mi ezzel a probléma?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.11.10. 14:54:28

@kgb_hun: Igen, ez így van, mondjuk értelme semmi az egésznek, de tényleg így van.

Merthogy a rosszfiúk simán tudnak szerezni olyan SIM kártyát, amilyent akarnak, pl. használt mobilokat áruló boltokban kilószámra van ilyesmi, a jófiúk meg szívnak az adminisztrációval.

Bluemotion 2014.11.10. 14:56:18

@Jani haverja: Végül egy katonai diktatúrában nincs is szükség szerződésre, úgy is megtalálnak, ha kell. :)

kgb_hun 2014.11.10. 15:04:58

Általában az a telefonszám, amin a kártyát aktiválni kell, hívható a nem aktív telefonról is, ingyenes hívásként, így nem kell egy másik előfizetés az aktiváláshoz. Bár azt nem tudom, hogy a TESCO mobil esetében is így van-e.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.11.10. 15:06:31

@Bluemotion: De régebben nem volt katonai diktatúra, és akkor sem kellett regisztrálni.

Nekem csak az bántja a csőrömet, hogy pont a becsületes embereket szívatják. Mert aki olyan SIM kártyát akar, amiről a hatóság tényleg nem tudja, hogy ki vásárolta, az simán meg tudja tenni, tehát ennek az adatos baromságnak semmi értelme.

nagy.attila67 2014.11.10. 15:13:25

@metal: Erre egy szösszenet jut eszembe. " Két diplomád van? Gratulálok! Akkor kérek két bigmack menüt colával."

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.11.10. 15:14:57

@nagy.attila67:
A munkanélküliek közt sokkal több a középiskolát végzett, mint a diplomás, de azé jó vicc vót.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.11.10. 15:20:18

@Hoppácska: A "Jani haverja" nicknév már olyan öreg, hogy az már megszépült. :)

Atörökk 2014.11.10. 15:22:26

Az volt már, hogy posztoló egy idióta, bornírt bárgyú fasz?

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.11.10. 15:31:06

@Jani haverja:
" A "Jani haverja" nicknév már olyan öreg, hogy az már megszépült. :) "

A kor jót tesz a nickneveknek? :)

@atörökk:
"Az volt már, hogy posztoló egy idióta, bornírt bárgyú fasz? "

Nem.
Tényleg az?

:)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.10. 15:45:19

@Hoppácska: "@Jani haverja:
" A "Jani haverja" nicknév már olyan öreg, hogy az már megszépült. :) "
A kor jót tesz a nickneveknek?"

Ennek speciel igen. Általában azoknak, amik alatt konzekvensen normális posztoló leledzik.

nagy.attila67 2014.11.10. 15:55:19

@Hoppácska: Köszi! :-D Nem tudom, hogy diplomás ként mennyire nehéz elhelyezkedni,én szakmunkás vagyok, és ami leghosszabb időintervallum volt ameddig munkát kerestem, az 1 hónap volt. (másfél éve) A mai napig is keresnek azokról a helyekről ahová akkor leadtam az önéletrajzomat. Szerintem sokan azért nem találnak munkát, mert vagy rossz irányba képezték magukat, vagy válogatnak.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.11.10. 16:17:38

@nagy.attila67:
"én szakmunkás vagyok, és ami leghosszabb időintervallum volt ameddig munkát kerestem, az 1 hónap volt. (másfél éve)"

nekem pedig még sosem kellett munkát keresnem. Na bumm.

T.Jani 2014.11.10. 16:49:02

Na igen akinek ez ilyen bonyolult az szépen fáradjon be a 3 nagy szolgáltató ügyfélszolgálatára, várja ki a sorát és vegye meg amire rábeszélik.
Én is vettem egy ilyen készüléket (ha már 1000 forintos kupont is adtak hozzá), kb 3 perc volt a regisztráció 5 nap az ellenőrző levél és nem volt semmi probléma.
Persze láttam ár olyan családot is a TESCO-ban akik ordítottak de nagyon, milyen kiszolgálás ez hol egy eladó, hát ba ez egy önkiszolgáló áruház vásárolj a CBA-ban!

andand 2014.11.10. 16:52:41

Romániában simán veszel egy SIM kártyát az újságosnál, regisztrálás nélkül. Nemrég be akarták vezetni a kötelező regisztrálást, de aztán visszakoztak.

T.Jani 2014.11.10. 16:54:43

@T.Jani:
És még csak annyit ezzel a cikkel én nem égetem volna le magam ennyire, mert ez inkább az Ostobaságunk leírása, egy hőbörgő polgár szemével nézve, ami lehet hogy csak kitalált sztori.

T.Jani 2014.11.10. 16:56:35

@andand:
Nálunk meg a bankszámláját is elveszik az embernek ha nem regisztrál.
De induláskor még itt sem volt ilyen, csak a nép javasolta a képviselőknek, ők beterjesztették, és most kötelező a terrorveszélyre hivatkozva.

Tomasz_a_gozmozdony 2014.11.10. 17:05:42

A diszfasz, aki 4ezer forintert kapott egy telefont meg 2ezer forint lebeszelhetoseget, nem kepes aktivalni egy sim kartyat, elkocsikazza a telefon arat a tecskoba, es mindenki hulye csak o nem. Azert ez erosen tarkoloves pozitiv.

megamenn 2014.11.10. 17:08:58

"Közgazdásznak tanulok, nem jogásznak"
ez nem kizáró ok, rohaggyá meg te is!

Paeonia 2014.11.10. 17:41:54

Nevetséges lenne a BM-es, KR-es adategyeztetés, mivel én például már rég letiltattam az adataimat. Most egy hosszúnevű hivatal az, ami régen a BM nyilvántartás volt, de ez mindegy.
Ügyfélkapun bárki egy perc alatt letiltathatja az adatait, ettől kezdve azok csak hivatalos bírósági, vagy rendőrségi megkeresésre adhatóak ki. Az emberek kevesebb mint 10 %-a élt ezzel a jogával.
Vicces lenne már, ha egy telefontársaság az én adataimat akarná ellenőrizni, ezt a törvény szerint nem teheti meg.

Vásároltam már hasonlóan olcsó telefonkészüléket, idős hozzátartozónak. Benzinkútnál vettem, SIM-kártyával együtt, az aktiváláshoz a telefonos ügyfélszolgálat felhívható volt a teljesen új, aktiválatlan készülékről. Teljesen simán ment.

szmoker (Homo Trollicus) 2014.11.10. 17:49:36

@AtiSnatch_Eh?:
Ezt a hozzászólást a Vodafone és a Tesco támogatta.

nyomdasz63 (törölt) 2014.11.10. 17:51:00

Ez van ugye...mikor az Aldinak nincs mobilszolgéltatása.

nyomdasz63 (törölt) 2014.11.10. 17:52:41

...gáltatása---sötétedik.

yaksi 2014.11.10. 18:03:07

@Paeonia: Naív vagy! Szerinted, amikor telefonon aktiváltad az ismerős telefonját, akkor az ügyfélszolgálatos közben mit csinált? Hát biza, amikor beírja az adatokat, akkor az ellenőrzi a hosszúnevű hivatal adatbázisa alapján az adatokat. Bizonyám...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.10. 18:06:03

Egyáltalán, olyan telefont nem vagy köteles venni ott, a Teszkóban. Ha nem tetszik a szerződés, vedd máshol.
Hogy az aktiválásról nem tájékoztatnak, az gáz, eléggé, de arra max. kötelezni kell őket, hogy lesznek szívesek.
De hogy a szerződés szerint gyűjthetnek helyadatokat? Paff,pénzt is gyűjthetnek, hiszen fizetsz érte.
Postoló ne picsogjon.

Aureliano Buendía 2014.11.10. 18:09:57

@Hoppácska: persze, előre feltölthető telefon. Nekem Erdélyben mindig van új számom, legutóbb Aradon vettem, leszurkoltam a kb 25-0 lejt, és már adta is a sim-et. Mást nem kért. Lófasz sem volt előfizetői adatokról.
Ja, és a számom is az aktiváláskor derült ki, azt előzékenyen leírta nekem.

Hozzáteszem, volt rajta 1000 perc/sms orange hálózatba, valamint 75 perc/sms más hálózatba. Két hét alatt nem sikerült ledumálnom, pedig van pár ismerősöm odaát.

Aureliano Buendía 2014.11.10. 18:13:15

@atörökk: ebben a posztban még nem. Miért, az?:D

Paeonia 2014.11.10. 18:16:19

@yaksi: Jó, az idős bácsinak a valós adatait adtam meg, és ő nem tiltatta le magát bm-éknél. De abban az esetben mi van, ha a saját nevemre szerettem volna aktiválni, és engem ugye nem tud ellenőrizni. Komolyan kérdezem.

Aureliano Buendía 2014.11.10. 18:26:42

@Paeonia: köszi a tippet, én is tiltottam.

telkoe 2014.11.10. 18:38:42

@Paeonia: Kuldenek egy postai levelet a megadott cimedre egy koddal, ezzel a koddsal tudod veglegesiteni az aktivalast (ha a megadott cimen laksz).

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.11.10. 18:42:26

@Aureliano Buendía: Igen, ott NINCS (sincs) távközlési különadó, épp ezért "egészen véletlenül" ott (is) olcsó a telefonálás...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.11.10. 18:44:01

@VPBA: Tényleg öregszem :( Nem voltam itthon, megint a zasszony volt bejelentkezve, én meg nem vettem észre :)

Paeonia 2014.11.10. 18:45:20

@Aureliano Buendía: nagyon szívesen.
(Nem csak a marketing levelek ellen hasznos, hanem pl. a mindenféle pártok levelei ellen is.)

Paeonia 2014.11.10. 18:49:09

@telkoe: O.K., de nem látom ennek értelmét.
A bűnözőket nem lehet ezzel kiszűrni, nyilván vagy lopott SIM-et használnak, vagy valahonnan megszerzett adatokkal variálnak, vagy mit tudom én.
Akkor meg minek az azonosítás???

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.11.10. 18:49:21

@Jani haverja:
Ugyanazt a hibát kéccer elkövetni, ráadásul rövid időn belül...
Cöcöcö.
Nem lehecc sikeres ember!4!!

Homár Hilda 2014.11.10. 18:49:58

@atörökk: ne már, napok óta csak sértegeted a posztolókat, mi van?

Gastroger 2014.11.10. 18:51:26

Nincs kártyás telefon reg. és szerződés nélkül sem, az más hogy van ahol x ideig él. Apu hozott egy 4ezres telót 2e lebeszélhetőséggel a TESCOból? Ezután a többi zagyvaságot nem olvastam, mert terelés. Legközelebb kérj szeletelt bacont, az leehető. Ha telefont akarsz vegyél. Telóboltba. De ha teszkóhoz ragaszkodj viseld a következményeket. De ne álmodd, hogy kétrugóért reg nélküli dílerfont kapsz.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.10. 18:52:44

@Homár Hilda: Napok óta sértegetni való posztólók jönnek?

Most nem nézem vissza az archívumot, de konkrétan erről a mostani posztolóról nem tudok jót mondani.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.11.10. 19:01:36

@dr. phil. Sün‼ ツ: Mentségemre szól, hogy a kettő tévedés között rakizni voltam a haverjaimmal a kocsmában :) A második tévedés valószínűleg ennek tudható be, úgyhogy enyhítő körülménynek számít... DDD

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.11.10. 19:05:55

@Homár Hilda:
Az Igi túl sokat szekszualizájja, azé van ez!44!!
Kimerült szegény.

Aureliano Buendía 2014.11.10. 19:14:40

@Paeonia: ez most jó ötlet volt. Kicsit jobban bele kéne vetnem magam az Ügyfélkapu használatába. De az felbosszant, hogy bár jelzi, ha lejár a műszaki az autón, de pl. műszaki vizsgára nem lehet bejelentkezni rajta.

Vitz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.10. 19:25:10

@Homár Hilda: Van rajtuk mit :) Törökk meg már csakilyen.

konigjanos 2014.11.10. 19:26:03

Biztos nem bölcsésznek tanul ez az ember?

Aureliano Buendía 2014.11.10. 19:26:09

@VPBA: én, mióta az eszemet tudom, mindig így veszem Erdélyben a kártyákat. A legviccesebb az, hogy a 2002-ben vett kártyám 2007-ban lett aktiválva, és működött.
2008-ban meg kaptam egyet, amit úgy vágtak valaki elé, volt rajta 2 ájró talán, de aktiváláskor kiderült, hogy az Orange ad még 3 ájrót, mert nyár van Romániában. Azon a nyáron gyak. ingyen telefonáltam, mert az ezer percet lehetetlen elhasználni.

Bár ismerek olyat, akinek megy:D

Szerintem ideát mindig kellett szerződni. Nekem anno a feltöltős telefonomra is lett szerződésem.

Aureliano Buendía 2014.11.10. 19:27:46

@Homár Hilda: szerintem fogy a pálinkája.*

*Ugyanakkor a dévédés csóka és most a teszkómobilos esetében ugyanezt érzem. Igaz, nekem is erősen fogy a nedűm.

Aureliano Buendía 2014.11.10. 19:28:49

@atpijkamo: a dévédélemezesre is ráférne egy kiadós...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.11.10. 19:32:43

@Aureliano Buendía: Én vóóótam ám, csak véletlenül a zasszony nevin :)

Na szóval: Itt pl. kell regisztrálni, ugyanógy, mint Magyarországon, DE:
900 Lek-ért (kb. 1.800 Ft) egy hónapig a következőket kapod pl. az itteni Vodafone-nál:
- 600 perc hálózaton belüli beszélgetés
- 60 perc hálózaton kívüli beszélgetés
- 100 SMS
- 1 GB mobilnet

Mindez 30 napig érvényes (ha valamit nem használsz fel, akkor elveszik), de akkor is nagyon baráti.

2014.11.10. 19:32:59

@Paeonia: Adatot szerezni a legkönnyebb. Csak feladsz egy álláshirdetést egy McDonalds terminálról az OLX-re, és legalább 100-200 önéletrajz érkezik. Elég, ha csak egy van köztük, aki mellékel egy bizonyítvány másolatot is, és máris van egy identitásod születési dátummal, anyja nevével... ;-) De nekem mégis regisztrált simmem van. Hogy miért? Hát csak azért, hogyha elveszíteném vagy meghibásodik, akkor visszakaphassam a régi számomat.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.10. 19:34:30

@Aureliano Buendía: Ebben nem értünk egyet. Ha neki az a heppje, hogy eredeti DVD-ken legyenek meg a filmjei, én tisztelem ezért.

Azok viszont idijóták, akik azt hiszik, hogy torrentezni szabad, mert a letöltés legális. A mákszemnyi agyukig nem jut el, hogy torrentezés közben fel is töltik a filmet, amit nagyon nem illik csinálni.

Aureliano Buendía 2014.11.10. 19:50:09

@Jani haverja: tudom, végig szoktam olvasni a kommenteket. Irigylem tőled a rakit:P

Én úgy látom, hogy kicsiny hazánkban lényegesen drágább telefonálni, mint bárhol a környéken (ahol tudom az árakat A, SK, RO pl.)

5 ájróért 2012-ben (ami cca 25-30 lej között volt) 1000 perrc vagy sms hálózaton belül, 75 perc vagy sms hálózaton kívüli román számot lehetett zargatni. A netet nemtom, butatelefonba raktam.

Egy hónapig él, de asszem egy évig aktív a szám.

Aureliano Buendía 2014.11.10. 19:51:58

@atpijkamo: ebben biza nem. Annyiban igen, hogy mindenkinke megvan a bekattanása. Neki a lemezek. Hátjó.

A torrentet máshogy láűtjuk. Én pl. akkor sem mennék el moziba/venném meg lemezen, ha nem létezne. Ennek számos oka van. Pl. rühellem a mozikat.

Manyecska 2014.11.10. 20:02:00

@ColT: jó a spamod:)! akkor én mitszóljak lázcsillapítóval, szolidan fuldokolva ültem végig a középiskolai felvételi tájékoztatót. Az ürge másfél órát beszélt a végén már húzta a szalagot és eskü időnként bebólintott. :D

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.11.10. 20:07:28

@Aureliano Buendía: A raki finom is :) Most éppen már ideit ittunk :)

Tudom, mindenhol olcsóbb szinte, mint Magyarországon.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.11.10. 20:15:10

@Jani haverja:
Az nem mencség, hanem kifogás!4!!
Én is szoktam régen rokizni a nyúllal, de utána nem írtam más nickje alatt sehova!

Aureliano Buendía 2014.11.10. 20:15:50

@Jani haverja: nekem már csak az üvegek alján csordogál valami, ami nagy baj.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.11.10. 20:54:57

@dr. phil. Sün‼ ツ: Én nem rokizok, meg nem is rókázok, én csak rakizok :)
Arról meg nem tehetek, hogy ha nem vagyok itthon a zasszony lenyúlja a gépet, és ott marad bejelentkezve... :)

@Aureliano Buendía: Na, akkor nálam még nagyobb bajok vannak, mert most éppen itthon egy csepp sincs :( Ez már a világkatasztrófa-közeli állapot... :)

Aureliano Buendía 2014.11.10. 21:01:26

@Jani haverja: nálam az a baj, hogy szerdáig tart ki a készlet, de csak szombaton jön az utánpótlás...

mindig a magyar népet éri a csapás

Menjek le teszkóba? Hátha a páleszre nem kell szerződni?:D

homar-fan 2014.11.10. 21:02:28

A poszt-toló egy igazi díjnyertes ökör, ráadásul okoskodik is, pedig hülye.

Megsúgom, hogy a szám hívható a nem aktivált kártyáról is, mellesleg nem lehet kamu adatokkal regisztrálni, mert ellenőrzi őket a rendszer - ezért nem sikerült, pont, hogy tökéletesen működött...

Postagalambot az ilyennek!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.11.10. 21:17:36

@Jani haverja:
Jaja, ezt a dumát a kocsmába hincsed!4!!
Vannak ottan a nagy ködös Albániában igazságosztó értekezletek is?
Má ilyen rokizás után gondútam....

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.11.10. 21:43:06

@dr. phil. Sün‼ ツ: Rakizni itt minden férfiembernek KÖLL. Kutya kötelesség nemzetgazdasági szinten, merthogy ha nem így lenne, akkor tönkremenne az a kismillió kávézó (magyar nevén kocsma), ami itt van. Úgyhogy ezért az átlag albán ember a kocsmában kezdi a napot, és még délután is meglátogatja a műintézményt. Szigorúan csak nemzetgazdasági okokból... D

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.11.10. 21:44:33

@Aureliano Buendía: Azér TECSÓSAT ne igyál, mert megbutulsz tőle! D
Csak és kizárólag háztájit kell venni mindenből, pálinkából meg főleg! D

Aureliano Buendía 2014.11.10. 21:49:18

@Jani haverja: nem jellemző:) Nem nagyon iszom bolti cuccot, házi páleszt viszont szinte naponta. Ezért is fogy annyira:)

Atörökk 2014.11.10. 22:28:31

@Homár Hilda:
Relevánsan kommentelek hozzá.

@Jani haverja:
Ez jó, majd én is erre hivatkozom! :D

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.11.10. 22:43:35

@Aureliano Buendía: Nálunk itthon mindig az üveg a hibás. Mindig meglevegősödik... D

@atörökk: Ez a legjobb hivatkozási alap :)

gabors 2014.11.10. 22:46:13

@Homár Hilda: szerintem nagyon is valasztekos es talalo metaforat hasznalt a kedves sajnalni valo poszt-tolo szemelyere vonatkozoan ...

mi van ebben kivetni valo ?? Ja hogy nem en vagyok a moderator ...

gabors 2014.11.10. 22:50:08

@atpijkamo: torrentezes kozben CSAK akkor toltesz fel ha ugy van beallitva NEM alapbol (legalabbis a debian/linux alatt)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.10. 23:04:09

@gabors: Lehet, nem vagyok tapasztalt torrentező. Amit én láttam torrent programot használni, azok mind alapól szimmetrikusra voltak állítva.

Ha mindenki letiltaná a feltöltést, nem tudnál honnan letölteni.

Nem vagyok ismerős más országok jogrendszerében, de úgy tudom, a feltöltés mindenhol jogtalan. A letöltés változó, M.o.-on legális.

A szerverről való filmletöltés józan paraszti ésszel azért nem ilyen egyértelmű. Nem jellemző, hogy jogszerűen lennének feltöltve a szerverre, ez tudható. Ha ingyér töltöm le, akkor nem tudom. Ha pénzért töltöm le, akkor orgazda vagyok. Nem tudok nagyobb szarevést, minthogy valaki más szellemi tulajdonát ellopja, és pénzért árulja.

További magyar hang 2014.11.10. 23:05:36

Itt fontos információk vannak elrejtve jövőbeni gengszterek számára! Tehat minálunk az nem úgy van, mint a filmekben, hogy a sarki boltban veszel egy eldobható telefont és azzal gengszterkedsz.

gabors 2014.11.10. 23:30:21

@atpijkamo:

"Ha mindenki letiltaná a feltöltést, nem tudnál honnan letölteni."

Ez igaz :-) De nem errol volt szo :-)

"Nem vagyok ismerős más országok jogrendszerében, de úgy tudom, a feltöltés mindenhol jogtalan. A letöltés változó, M.o.-on legális."

Ez tartalom fuggo nem csak filmek vannak. En peldaul eddig csak linux disztribuciokat toltottem le es osztottam meg torrenten... az alapbol legalis (nem?) Nem minden tartalom olyan amit nem lehet masolni/megosztani ezert is baromsag az hogy alapbol copyright ado van adathordozokon !!!

Artech 2014.11.10. 23:40:05

Andris Nagy,Lampert Ferenc,@yaksi: Ti, gyárilag vagytok ilyen hülyék, vagy szakkörre jártatok?
Komolyan azt hiszitek, ezt a BM (Bögyös Maca) ellenőrzi?
Ti tényleg azt hiszitek, ha ide jön az Iszlám Államból Karun Ef Rasid, nem tud használható sim kártyát venni regisztráció nélkül???
Akkor nem lenne szükség az egészségpénztári számlaellenőrzésre sem.
De tud. Tudtam. Használom most is.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2014.11.11. 00:20:19

ha nem akar kártyát a nevére venni, akkor miért nem vesz aktivált kártyát a neten!? 300-500ért már lehet kapni, bármelyik szolgáltató feltöltősét, sőt néha külföldit is! ;) szintén 2-3k-s eldobható kínai mobilt és akkor az sincs a nevén ;))

Sandor Akarki 2014.11.11. 01:17:40

"Tökéletes volt a célra"
Beszélgettünk már erről bővebben... Milyen célra?

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2014.11.11. 07:32:23

Meg vagyunk mi áldva az ilyen posztokkal. Egy tájékozatlan okoskodó hőbörög...

Sosem vett még ezek szerint kártyás telefont nem szolgáltatónál, ahol az elmaradt szerződéskötést - ami a szolgáltatónál/partnerüzletben megtörténik a helyszínen - neten kell pótolni. Ez nem Ámerika, ahol csak úgy lehet eldobható mobilt venni, mindenféle bűnügyek intézéséhez.

De a tájékozatlan poszter nemhogy utánanézne, de még ír egy hosszú levelet is a Homárnak, hogy hülyét csináljon magából. És ebből lesz közgazdász. Az MNB-be jó lesz...

Csimpi csumpi 2014.11.11. 08:20:56

A poszt tolo fogyatekossaga nem a Tesco problemaja. Minden feltoltos kartyahoz ala kell irni egy szerzodest.

AtiSnatch 2014.11.11. 08:46:21

Aki nem tud úszni, az ne másszon fára, mert könnyen elüti a villamos.

@szmoker (Homo Trollicus): csak még nem aktiválták az előfizetést?

joska61 2014.11.11. 09:05:13

Most akkor sürgős volt a teló, vagy nem? Értem, közben nem lett sürgős, és kreáltunk okot arra, hogy visszavihessük. Mindezt 2.000 Forintért. Egyébként pedig: "Természetesen fel tudtam volna hívni a 1215-öt, de feltételezzük, hogy nincs működő készülékem (ami egy telefonvásárlásnál logikus lenne)." Általában az ilyen számok sim nélkül is működnek.

Martinicske 2014.11.11. 09:58:22

Ezért kár diplomázni.

Állj meg egy építkezés mellett, megkérdezed bármelyik culit és megmondja, hogy szerződés kell a feltöltős telefonhoz is.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.11.11. 10:09:42

Taigetosz-pozitív a poszt toló. Sokat mond a hazai középiskolai- és közgazdász-képzésről is, hogy a funkcionális analfabetizmus ellenére is teljesíthető.
Az anarchista kommentelőknek: Jogos, hogy a regisztrációs kényszer kikerülhető, úgy a kártyával, mint a készülékkel, de egy bomba távirányítóját hívó készülék korábbi mozgása is visszafejthető tudtommal. Nem ismerem a terrorveszély-indikátorokat, de ha ilyen készülék közeledik fokozottan védett személyhez (pl. az USA elnöke), lehet, hogy riaszt a rendszer. Utána meg lehet magyarázkodni, hogy miért is van nála anonimizált telefon - és pl. 12 dobócsillag...

Aureliano Buendía 2014.11.11. 18:29:43

@Jani haverja: vagy párolog, mert nem zár rendesen a dugó.

CID 2014.11.11. 19:11:43

@Homár Hilda: Most véletlenül igaza:D Már megbocsáss ez egy barom.

CID 2014.11.11. 21:05:49

@telkoe: Nem, megkérik, hogy fáradjon be egy személyes ügyfélszolgálatra az okmányaival.

Az antiochiai szent kézigránát 2014.11.11. 23:58:40

Nem ilyenkor kéne homárt olvasnom, de valaki sötétítsen már le, hogy hol derül ki, hogy a posztoló egyetemista? Merhogy hülye( oh, pardon... hüje), az látszik. És nagyon remélem, hogy nem hozzánk jár, ha igen( nem, nem közgazdász vagyok hála az égnek, bár ez meg tök lényegtelen infó).

yaksi 2014.11.12. 12:23:08

@Artech: Igen, azt hisszük. Nem kell nyeglége átmenni, tudom, miről beszélek, ugyanis dolgoztam ilyen helyen!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.12. 12:32:47

@yaksi: "@Artech: Igen, azt hisszük. Nem kell nyeglége átmenni,"

Valóban nem kéne, de sajnos ettől még abban igaza van, hogy aki akar, úgyis szerez nem a saját nevére szóló telefont.

Aureliano Buendía 2014.11.12. 17:56:26

@Az antiochiai szent kézigránát: „Közgazdásznak tanulok, nem jogásznak”

A jövő záloga. Hofit tudnám idézni: „dögöljek meg, ha kiváltom”.

Az antiochiai szent kézigránát 2014.11.13. 18:00:13

@Aureliano Buendía: Igazad van. Amugy az a hulye ki volt aki betette?

Nikorene 2014.11.20. 08:34:32

@Hoppácska: Ósztirába, meg Dojcselandba lehet venni. Aktiválni itt is kell, de az aktiválás itt aktiválást jelent. Megveszed, tárcsázod az ügyfélszolgálatot, vagy smst kûcc nekik, és kész.
süti beállítások módosítása