Tékozló Homár

Érvényes jegye volt, mégis rendőrrel szállíttatták le a vonatról FRISSÜLT 2x

2014.12.11. 14:34 | Homár Hilda | 178 komment

kcisi0177.PNG

Egészen elképesztő sztori tegnapról. Ami csak a levélíróval való levelezésből derült ki: a Keletiben szállt fel, a jegye Kelenföldtől szólt, mert van BKK-bérlete (csatolta is, érvényes). Egyből jött a kalauz, aki inkább hitt a kütyüjének, mint bármi másnak, többek közt a szemének. Rákérdezünk azért az ő verziójukra is.

Kedves Homár!

Egy egészen friss élményt szeretnék megosztani veled a MÁV-ról.

Történt, hogy ma reggel felszálltam a 9292-es Keleti pu. - Szombathely között közlekedő gyorsvonatra.
1 perc késéssel de elindult a szerelvény, a gondok a jegykezelésnél kezdődtek.

Elektronikusan bemutatott jegyem a jegykezelő szerint nem tartalmazta a gyorsvonati pótjegyet, és megkért, hogy váltsak pótdíjjal megfejelt gyorsvonati pótjegyet  Néztem rá bután, hogy mi a baja hiszen a jegyemen szerepel a gyorsvonati pótdíj, fizettem érte, számlát kaptam róla és a számlamról levonták a jegy és pótdíj összegét. Ezeket mind bemutattam részére és az idő közben megérkező kolléganője részére.

jegy_kcisi.jpg

Nem tágított a jegykezelő, elkérte a személyimet, átadtam, csak, hogy más EU-s állam állampolgára vagyok, így rendőrt kell hívnia, fenyegetett. Csak nyugodtan, részemről rendben hiszen érvényes jeggyel rendelkezem. 

És rendőrt is hívott.

Kelenföldről felhívtam a MÁV-start ügyfélszolgálatát, e-mailcím és járatszám alapján megkeresték a jegyemet és mindent rendben találtak. Megkértem Őket vegyék fel a kapcsolatot a vonattal, jegykezelővel.  A jegykezelő elmondása szerinte ez megtörtént, de szerinte nincs gyorsvonati pótjegyem, tehát vagy pótdíjjal veszek pótjegyet vagy leszálok.

A rendőrség két fővel kiszállt a helyszínre laza 20-30 perc alatt (szerencsére nem a TEK jött). Elmondta a jegykezelő a bánatát, én megmutattam az érvényes jegyemet és gyorsvonati pótjegyemet. Leszálltunk a vonatról, ismételten elejétől a végéig a történet, ismételt jegybemutatás, jegyellenőr közben bedobta, hogy lehet vettem közben még egy jegyet, hogy befeketítsem, leellenőrizte ismét a jegyemet és a kis készüléke szerint továbbra sincs gyorsvonati pótjegyem.

A rendőr megkapta a központból az utasítást, és mivel a jegykezelő szerint nincs érvényes jegyem, kizárt az utazásból. Nem érdekelte Őket a bemutatott jegyem. A vonat 47 perc veszteglés után tovább indult.

Magam részéről felháborítónak tartom, hogy az érvényes jegyem ellenére leszállítottak a vonatról, a racionalitás és az emberségesség fikarcnyi jelenlétét sem tapasztaltam a MÁV jelen lévő munkatársai részéről. Ezúton elnézését kérek a járat utasaitól, de ha fizetek vagy önszántamból leszállok akkor újra és újra megteszik, én azonban nem hagyom annyiban folytatom az ügyet.

Robi

UPDATE 12.12. 07:08

A MÁV válasza még nem jött meg, de Robitól kaptunk egy kiegészítést.

Kedves Hilda!

Nem tudom, hogy van-e értelme de leírom mert lehet, hogy nem fogalmaztam világosan, legalább is a kommentekből ez derül ki.

A jegykezelőnek nem a Keleti pu. - Kelenföld utazás jogosságával volt problémája, nem is a Keleti pu. - Kelenföld gyorsvonati pótjegy hiányával. Ha ezt elmondja hibáztam, fizetek tiszta sor.

Az Ő leolvasó készüléke szerint egyáltalán nem volt gyorsvonati pótjegyem, nekem viszont volt jegyem és gyorsvonati pótjegyem és erről számlám, ezt abszolút nem vette figyelmbe.

Üdv,: Robi
UPDATE 2. 2015. jan.23. 13:47
A MÁV válasza azóta sem jött meg, megírta viszont olvasónk, hogy mi történt az ügyben azóta. Íme:
Kedves Hilda!
Még Dec. 22-én jelentkezett nálam a MÁV és felajánlották a jegy árának visszatérítést, az ügyvéd akivel kapcsolatba léptem az üggyel azt javasolta fogadjam el és felejtsem el az egészet. Kivizsgálják az ügyet .... Ezúton is üdvözlöm a MÁV-os antiszemita kommentelőket. 

Szép napot!
Robi
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AtiSnatch 2014.12.11. 14:36:48

Mert a vonat nem vár.

sarostehen 2014.12.11. 14:39:43

Ez is a MÁV-ot minősíti..
beszarás.. 146Ft miatt rendőrt hívni..

Ilyenkor a kalauzzal ki kéne fizettetni a rendőrségi kiszállás költségét.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.12.11. 14:42:02

a MÁV egy végtelen trágyadomb. Mivelünk valaqmi hasonlók akartak elkövetni Bécsből jövet csak a helyi jeggyel. velem együtt vagy két tucat zsaroltak meg azzal hogy leszűllítattájuk őket, tönkretéve az magyarárszági kirándulásukat még mielőtt még megérkeztek volna.

A Szánalom teteje volt hogy valami ütvar xarra ültettek fel minket a rendes osztrák vagonok helyett és erre a xarra akartak felárat kérni, miközben a vadiúj, légkondis Wifis rendes vonatra jó volt a jegyünk.

Ami kicsit enyhítette az utat az a remek társaság volt, az erdélyi informatikustól a barátját látogató francián át a tengerentúli fiatalokig.

Komolyan szégyelltem magam előttük mint a magyar a fedélzeten...

dailyvicodin 2014.12.11. 14:43:09

az voltmár, hogy bekéne szántani és sóval hinteni?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.11. 14:53:57

Ez szép! Respect a postolónak, hogy nem hagyta magát.

"jegyellenőr közben bedobta, hogy lehet vettem közben még egy jegyet, hogy befeketítsem,"
Valószínűleg nemv ette volna észre, és nem lenne nyoma...

Lehet a MÁV-nál kártérítést követelni... Kíváncsi leszek, meghamisítják-e az adataikat a jegyeidről.

Sasfióka 2014.12.11. 14:54:36

Sajnos szopóág az egész. Budapest Keleti - Budapest Kelenföld között valóban nem volt gyorsvonati pótjegye, és a viszonylatban utazott. A BKK bérlethez erre a szakaszra meg kellett volna váltani, így a MÁV el fogja utasítani a reklamációját.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.11. 14:55:20

@sarostehen: Hát ha esetleg igazolódik, hogy volt jegye, akkor a MÁV csengethet...

Az azért elég kemény hogy a kalauz szava nagyobb, mint a MÁV központjából ha felhívják. Simán panaszt kéne tennie az utasnak.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2014.12.11. 14:56:23

Én pedig azt tartom felháborítónak, hogy a rendőrség egy polgárjogi vitához kiszáll. Semmi olyan nem történt, amihez egy rendőrnek köze lenne!

Manyecska 2014.12.11. 15:06:06

@Sasfióka: ilyen amikor két észlény találkozik..nem lett volna egyszerűbb megváltania?..

Metamorfi 2014.12.11. 15:07:17

Belga - Kalauz című szám, PIMPed edition, részlet:

"......jönnek az ellenőrök MÁV-os ruhába',
kérik a jegyemet, felrúgom az egyiket,
a másik menekül a halál faszára,
utána rohanok és felkenem a vonat oldalára.
Kapjátok be a faszomat és szopjátok,
rohadt geci MÁV-osok!"

dailyvicodin 2014.12.11. 15:15:32

@Sasfióka: ja, ez jogos.

ilyenkor mondhatná a kallermaller, hogy igen uram, gyakori hiba, mivel a BKK bérlet érvényes, viszont a pótjegyet nem foglalja magában. az önnek pedig csak kelendföldtöl szólt.
kérem váltsa meg a gyorsvonati pótjegyet a keleti és kelenföld között is.

pont.

sarostehen 2014.12.11. 15:16:57

@ColT: "Hát ha esetleg igazolódik, hogy volt jegye, akkor a MÁV csengethet..."

Szerinted a MÁV ha beismeri hogy hibáztak akkor szólni fog a rendőrségnek hogy "bocsi de mi hibáztunk, kérünk egy számlát a rendőrségi intézkedés díjáról?"

sarostehen 2014.12.11. 15:20:25

@Sasfióka: Ha Kelenföld Komárom viszonylatban 146Ft a pótjegy, akkor Keleti - Kelenföld távolságra menyi lehet 12Ft??

Manyecska 2014.12.11. 15:26:49

Olyan mintha Bp-Kelenföld közé vett volna pótjegyet. Vagy lemaradt egy nulla egyszerűen.:))
Hogy releválok, bár nem tudnék ennyire, ugye.

Unbiased 2014.12.11. 15:29:20

@Sasfióka: Szerintem is erről lehet szó, de a posztoló erről mélyen hallgat. A kérdés az, hogy vajon a kalauz elmagyarázta-e neki a problémát.

Freddy a Krüger 2014.12.11. 15:32:40

@Sasfióka:
Pont ezt akartam kérdezni én is. Mert ha így van, akkor jogosan szállították le.

Más kérdés, feltételezem, ha ezt a kalauz közli, h kell, és posztoló normálisan reagál, kb. 100%, hogy megvehette volna a vonaton.

Fiona_kedvence 2014.12.11. 15:50:42

a pótjegy ugyanannyiba kerül 90 km-re, mint 100 km-re, 150 Ft, gondolom online kedvezménnyel kerül 146 Ft-ba

mav-start.hu/utazas/tarifa_20120901.php?mid=15034efbd0252e&chapter=12

egyébként a gond az elvira szerint:

elvira.mav-start.hu/elvira.dll/xslvzs/uf

"az ön által megadott viszonylatra a Budapest bérlet nem használható fel"

Fiona_kedvence 2014.12.11. 15:53:10

na a link nem jó, de a lényeg, hogy a Keleti-Komárom viszonylatban nem lehet BEB bérlettel utazni, a poszter jegye csak Kelenföldtől volt érvényes.

Manci néni, a szomszéd 2014.12.11. 16:24:48

Drágáim, ti miről beszéltek? Oda van írva, hogy Budapest Bérlettel is igénybe vehető:

www.kephost.com/image/QQR

Erről ennyit, a posztoló meg jól teszi, ha nem hagyja annyiba a dolgot. Én a férjemmel biztosan kivasalnék belőlük egy hat-hét számjegyű összeget, csak a miheztartás végett.

lwcolors 2014.12.11. 16:25:23

Elolvastam a MÁV szabályzatot a gyorsvonati pótjegyről, a pótjegy 100 km-ig 150 ft, a Keleti-Komárom távolságra az Elvira 94 km-t ír.

Ha jól értem eszerint a kallernak az volt a baja, hogy a MÁV által kiállított papíron nem az volt a pótjegynél, hogy Keleti-Komárom, hanem az hogy Kelenföld-Komárom, mert összegében stimmelt.

Szerintem perelje be a kaller a MÁV-ot :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.11. 16:42:51

@sarostehen: Nem, de esetleg ki kell csengetnie. Ha bírósági ügy lesz belőle, akkor sztem van rá esély.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.11. 16:45:03

@sarostehen: Mondjuk ott kezdődik ugye, hogy a MÁV elismeri hogy hibázott, na ilyen nincs.

Manyecska 2014.12.11. 16:58:35

@Manci néni, a szomszéd: arról hogy gyorsvonatra nem érvényes a bérlet, csak személyre. Azzal járok én is, feleannyi idő alatt jutok el a KÖKI-ig mint a 3-as metróval:) alkalmasint..

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.12.11. 17:43:21

A poszter ezt benézte. @Fiona_kedvence: mondja jól: "a Keleti-Komárom viszonylatban nem lehet BEB bérlettel utazni, a poszter jegye csak Kelenföldtől volt érvényes."

Tehát poszter szarjon sünt, hogy 47 percig saját hülyesége miatt várakoztatta a vonatot. Nem ezért szállították le, de ezért megérdemelte.

A MÁV meg a kalauz szintén szarjon sünt, met a Keletitől érvényes pótjegy pont ugyanennyibe került volna, egy fillérrel se károsította meg a poszt toló a MÁVot.

MINDENKI HÜLYE!

Sátán meg a Jocó 2014.12.11. 18:21:38

@atpijkamo: kedves Mester, én ezt sokkal kultúrálatlanabbul akartam leírni, de belátom, az Ön briliáns nyelvezete sokkal inkább beletalált.

Mindenesetre hálás vagyok a önérzetes kis khm,khm- posztolónak, hogy megvilágított előttem egy rejtély: lehet, hogy azért állunk néha ilyen hosszan, mert egy hozzá hasonló -khm- tökkelütött az ok?
Mert akkor legközelebb végigrongyolok a vonaton és (itt mindenféle kivitelezhetetlen, BTK-ba ütköző tervek következnek) művelek a poszter-félével.

megamenn 2014.12.11. 18:21:38

"Érvényes jegye volt, mégis rendőrrel szállíttatták le a vonatról"

akurvaannyukat!

igi1 2014.12.11. 19:02:51

Ne irigylem a posztert

Az ellenőrök a máv külsős ellenőrei voltak az ún ellenőrcsapat, akik mindig elkapnak valakit mindig rendòrt hívnak és mindig igazuk van. A rendőrök is utáljak őket mert vegzálnak rájuk papírmunkát.

Rendőrt meg okmányok miatt hívnak, ha más/hamis személyijével utaztál poszter

Nem baj megrovással megúszod. A kamu jeg nem kell.

pöcsköszörű · http://sunt.blog.hu 2014.12.11. 19:14:59

Mi a faszért kellett emiatt feltartóztatni a vonatot?

Manyecska 2014.12.11. 19:18:23

@igi1: válaszoltam!:)@megamen: biztos pina volt a sínen.
amúgy máskor meg akkor mennek ki állítólag "ha vér folyik" sza basszák meg a pótjegyüket valóban:D

igi1 2014.12.11. 19:30:45

@Manyecska /kűdtem levélt!/: már megoldódott töröltem a cookiekat. De köcce, az emailcím meg titkos, ha kedves a zéleted. XD bár többen használjuk

igi1 2014.12.11. 19:36:15

@pöcsköszörű: itt vmi ikirathamisítás vót amiről kussol a poszter

Manyecska 2014.12.11. 19:36:22

@igi1: xddd többen? xd mást is írtam. Amúgy van valami CleanMaster bár lehet Ipodra nem. Automatikusan törli a kukikat frissítésnél:) /:P/

Manyecska 2014.12.11. 19:40:19

Bár minden faszt lehetne automatikusan törölni az a poszt sem jöhetett volna létre, meg tudnék még mesélni..:D

Der Sün!! 2014.12.11. 19:45:30

@igi1:
Mijaza a ikirathamisítás?

gabors 2014.12.11. 19:46:48

allamositani kellene mar ezt a kibaszott vasutat akkor nem basztatnak az allampolgarokat (ja de a mivel a poszt-tolo NEM magyar lehet ez a funkcio egy alla-mi cegnel megmarad) !!!

Der Sün!! 2014.12.11. 19:46:58

@Manyecska /kűdtem levélt!/:
Én mindig sk törlöm a kukimat!
Aza CleanMaster lány, vagy fijú?

igi1 2014.12.11. 19:53:38

@Der Sün!!: há mint az okirathamisítás csak ivel mint az iphone imac ipod istyle

Der Sün!! 2014.12.11. 19:57:28

@igi1:
Na, akkó olyanom se lesz!

Jegkoko 2014.12.11. 20:02:35

Tudtommal teljesen mindegy hogy a keletiben vagy kelenfökldön szállsz fel a vonatra a jegy meg minden költség ugyan annyi marad.

igi1 2014.12.11. 20:08:43

@Der Sün!!: rendöröket csak úgy nem hívnak azokcsak bűncselekményhez jönnek ki

sztem lejárt a nemzetközi diákja :)

anunumus daedpul 2014.12.11. 20:16:19

@igi1: a nemzetközi diákot nem fogadja el a máv, se a bkv, soha nem is fogadták el :DDD

Aureliano Buendía 2014.12.11. 20:27:51

Na, most akkor összegezzük a dolgokat:

„Történt, hogy ma reggel felszálltam a 9292-es Keleti pu. - Szombathely között közlekedő gyorsvonatra.” -->az addig rendben, de miért érvényes jegye csak Kelenföldtől volt, nyilván a BKK bérlet miatt. De pótjegye is, és hiába ugyanannyi forintra az ára a keletitől, de a Keleti és Kelenföld közötti szakaszra NEM VETT pótjegyet.

Sajnálom a kalauzt, de a poszter legközelebb figyelmesebben vegyen jegyet.

Manyecska 2014.12.11. 20:31:12

@Aureliano Buendía: jegyet se nemhogy pótjegyet.:DD

Hellisfitar 2014.12.11. 20:33:07

A posztolónak volt érvényes jegye Kelenföldtől Komáromig. A Keletitől utazott Kelenföldig Budapest bérlettel, ez is rendben, mert a járat BB-tel igénybe vehető. De a gyorsvonati pótjegye csak Kelenföldtől szólt, tehát így nem vehette volna igénybe ezt a gyorsvonatot (Kelenföldig). Hogy a jv jogszerűen járt-e el? Igen. Naponta látom, hogy mit kell küzdeniük a "feledékeny" utasokkal, akik nem vesznek jegyet a megállóban/állomáson, mert a.)úgysem jön a kaller, b.)majd veszek a vonaton. Vagy egyszerűen csak szarnak bele. A jv az előírást követi és alkalmazza, aminek az is a része, hogy rendőrt hív - ha tetszik, ha nem egyeseknek. Persze megtehetné, hogy leszállítja az utast, de ha közben kap egy jegyellenőri löketet, akkor őt cseszik meg. És bár sosem tudhatjuk meg a posztoló miként viselkedett, ismét csak a tapasztalat mondatja velem, hogy a legtöbb utas sértésnek veszi a jegyellenőrzést, húzza a száját, ha a jv elkéri a kedvezményes utazásra jogosító okmányát (élen járnak ebben az egyetemisták, hiába, egy belpesti bölcsészmérnöknek ne magyarázzon már egy sínbohóc).
Tehát a posztoló utas figyelmetlen volt, megszívta, és majd fizethet. Akkor is, ha a gyorsvonati pótjegy, meg a jegyvizsgálók feladatkörét meghatározó utasítások egy része baromság. Pont.

Manyecska 2014.12.11. 20:38:45

Tudtommal Budapest bérlettel csak személyvonaton lehet közlekedni/zónázó is belefér :D/ se gyorsított személyen, se IC-n, se gyorsvonaton nem. Falu végén templom, tehervonaton nemtom.

Aureliano Buendía 2014.12.11. 20:40:41

@Manyecska /kűdtem levélt!/: lehet gyorson is. Pótjeggyel.
Ennek a szerencsementesnek lehetett volna annyi esze, hogy átmetrózik Kelenföldre (négyes metró, tudóóóóóóóód), oszt onnan van jegye, pótjegye.

Ja, hogy ahhoz gondolkodni kéne? Szorri.

Manyecska 2014.12.11. 20:43:28

@Aureliano Buendía: óhhh igen??:) Basszus, jókor szóltok. De lehet hogy a Batthányiról jött akkor meg rohadt nagy kerülő átmetrózni Kelenföldre a 4-vel. Hogyne tudnám a fiammal folyton metrózni kell azóta..:))

Aureliano Buendía 2014.12.11. 21:01:23

@Manyecska /kűdtem levélt!/: nos, ha csak Kelenföldtől van érvényes jegye, akkor biza muszáj lesz. Ellenkező esetben pár száz ember szopja a bránert egy hülyesége miatt 47 percig.

Sandor Akarki 2014.12.11. 21:35:11

Ez az egész egy hülyeség. Ha így is, úgy is ugyanannyit fizet a MÁV-nak akkor mi értelme az egészen rugózni? Bármely más "kultúr országban" annyi lett volna, hogy köszönöm a jegyet, viszont látásra. Mert így anyagi előnyt nem szerzett, nem okozott, csak egy adminisztratív hiba.
Ezért tart itt ez az ország. Mert gondolkodni azt minek.

Csimpi csumpi 2014.12.11. 22:09:00

A máv csak igazi, suta, inkpetens buta tanulatlan ellenoroket alkalmaz.

Mint mindig, a fejetol buzlik a hal.

igi1 2014.12.11. 22:18:09

@anunumus daedpul: de minek jönnek ki a rendőrők!? Nem jegyet hamisított a zemberünk.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.12.11. 22:21:38

@igi1: A kaller csak kegyes halált kérhet az utastól, flepnit nem!

igi1 2014.12.11. 22:28:24

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: szerintem má vót ez a sztori h az idióta nem akart elklappolni a 4-es metróval kelenföldig, mer b@szott 300 forintot fizetni a jegyre oszt ezért hiába vett jegyet megbünteték.

Kenderice 2014.12.11. 22:38:38

De most nem lett volna egyszerűbb, hogy Kelenföldön leszáll a vonatról, másik ajtón meg vissza?
Utána már nem szállíthatják le, mert onnan már van érvényes jegye...

igi1 2014.12.11. 22:49:54

@Kenderice: látod h nem

Akkor minek kérdezed!?

igi1 2014.12.11. 23:04:07

Ja majd elfelejtettem a törökk megkezdte szokásos évvégi főnökös céges bulis ingyenpiálásait engem meg itthon hagyott úgyhogy ne is keressétek 1 darabig majd szól, ha menni kell érte.

gabors 2014.12.11. 23:08:17

@Kenderice: ez a megoldas az okos!! (aka magyar mod !!)

igi1 2014.12.11. 23:10:44

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: csak nem mindent plakátolt ki a poszter

Még egyszer rendőr csak bűncselekményhez jön ki

Pl ha a kalauzt verik, hivatalos személy elleni erőszak, hamis lejárt igazolvány esetén amivel utaztál...

itt a személyivel is vond lehetett bár ezt a poszter nem mndja pedig itt egy RENDŐRI KÜLÖNELJÁRÁS IS VAN A MÁVOS BÜNTI MELLETT, ha a rendőrók kijöttek.

azok is felveszik az adatokat etc. vagyis még plusz 3 óra, meg eljáras lefolytatása

Ezzel elárulta magat a poszter h kijöttek a rendőrök.

igi1 2014.12.11. 23:14:08

Há a poszter gyanús mozdulattal a zsebébe nyúl, akkor közkívánatra lesz 1 TEKes a vonaton. XD

lathatóan nem nagyon van megijedve a poszter

Pedig az a fránya erkölcsi. :)

Mindenről papïr jegyzőkönyv meg bünticsekk másolat befizetés időre. Hajjaj.

szóval a mese fele lemaradt

vanek ur 2014.12.11. 23:23:40

@Hellisfitar:
"A posztolónak volt érvényes jegye Kelenföldtől Komáromig. A Keletitől utazott Kelenföldig Budapest bérlettel, ez is rendben, mert a járat BB-tel igénybe vehető. De a gyorsvonati pótjegye csak Kelenföldtől szólt, tehát így nem vehette volna igénybe ezt a gyorsvonatot (Kelenföldig)."
Majdnem telitalálat. Tehát: Keletitől Kelenföldig ha Budapest bérlettel utazik, a gyorsvonatra kell gyorsvonati pótjegy. Ez nem volt neki, tehát jogos a bünti (függetlenül attól, hogy Keletitől Komáromig ugyanannyiba kerül, mint Kelenföldtől).
Viszont: Ha Komáromig utazik, végig vonatjegyet kell venni, nem lehet a Budapesten belüli utazáshoz a budapesti bérletet használni. (Ez a lehetőség csak Tatabányáig él. Ahogy azt valaki írta, ha bejelöli a Budapest bérletet, az internetes rendszer nem is enged Komáromig jegyet venni.) Vagyis Robinak nemcsak gyorsvonati pótjegye, de szigorúan véve jegye sem volt Keleti és Kelenföld között. Még örülhet is, hogy a kaller csak a gyorsvonati pótjegy miatt pattogott (az helyben fizetve 650 Ft, míg a jegy nélküli utazás 2600-ról indul).
Mi a megoldás? Vagy a Keletitől kell a jegyet venni, vagy el kell metrózni Kelenföldig. És persze utána kell nézni, hogyan is lehet vonatozni a Budapest bérlettel. (Mondjuk be kell írni Google-be, hogy budapest bérlettel vonaton.)

Darth Revan 2014.12.11. 23:36:29

@vanek ur:
ha ugyanannyiba kerul a keletitol is, mint kelenfoldrol, akkor mi a a kurva anyja picsajat szorakozott a kalauz?! 47 percig feltartani a forgalmat, ez mennyibe kerult a MAV-nak?!

anunumus daedpul 2014.12.11. 23:51:11

@igi1: máv álláspontját is meg kéne tudni erről. Lehet a poszter bunkózott a jegykezelővel, az meg megijedt, oszt kihívta a brancsot

lombozódó 2014.12.11. 23:53:15

Nagy vihar a lyukas biliben :))))
Csak ennyi baja van a MÁV-nak?
Na és a többi, pld amikor több helyjegyet is eladnak egy ülésre akkor is jön a jard és akkor mit fognak csinálni ?

Izo 2014.12.11. 23:57:31

@vanek ur:
"6.3.11. Ha az utas által felmutatott menetjegyért fizetett összeg nem fedezi
az utas által igénybe vett szolgáltatás Vasúti menetdíjtáblá-
zatokban a menetjegy váltása időpontjában meghirdetett árát, az
utas menetjegye elégtelen."

Tekintve, hogy az utas által fizetett összeg fedezi a teljes szolgáltatás árát (mint már többen írták, a Keletitől is ugyanannyi a pótjegy), a menetjegye nem tekinthető elégtelennek.

PannonBoy 2014.12.11. 23:59:20

Lényegtelen, hogy kinek volt igaza, vagy benne van-e a MÁV üzletszabályzatában, ezt rendőrrel intézni el, eléggé durva.
De komolyan, a rendőr azon kívül, hogy felvette a jegyzőkönyvet, mit csinált?

Ha volt érvényes jegy + pótjegye a poszternek és a Keleti és a Kelenföldi pu.-ról indulás azonos jegyárat eredményez, akkor a kalauz miért nem volt rugalmas?
Valahogy a történet nem kerek.

Izo 2014.12.12. 00:07:17

Amúgy vitás helyzetben ki kell fizetni a pótdíjat (már ha van annyi pénz az embernél), és utána az ügyfélszolgálaton megreklamálni. Ha igaza van az utasnak, visszaadják a pénzt.

Izo 2014.12.12. 00:09:33

@Izo: Vagy ha nincs pénz az embernél, akkor utasfelvételi lapot kell íratni.

2014.12.12. 00:18:06

Ez Magyarország. A világ legegyszerűbb dolga jegyet venni egy kibaszott vonatra, de a kártpát medencében ehhez is minimum jogász végzettség, és 200-as IQ kell, mert ez is úgy szét van szabályozva, elbonyolítva, hogy azt halandó (főleg aki nem is rendszeresen veszi igénybe a szolgáltatást) ne tudja/merje igénybe venni. Hamár a BKK bérletet elfogadja a MÁV (nagyon helyesen) Budapest területén, nem lehetne nemes egyszerűséggel eltekinteni a pótjegyektől és a többi förmedvénytől? Nem lehetne odáig egyszerűsíteni, hogy az embernek BKK bérlet birtokában ne azon kelljen agyalnia, hogy legálisan utazik-e vagy sem ? Ugye nem! Ez itt Magyarország, a végtelenített bürokrácia őshazája, ahol az egyszerű dolgok is megoldhatatlanok.

Freddy a Krüger 2014.12.12. 00:28:32

Ha most leírom, hogy a posztoló egy címeres ökör, megint kibasznak innét.

PannonBoy 2014.12.12. 01:35:17

@Jankove: Remek módon megfogalmaztad, tetszik!
Tényleg arról van szó, hogy itt az emberek arra mennek ki, hogy hol lehet a másikat büntetéssel lehúzni, nem pedig segíteni. Ebbe beletartozik a MÁV kalauz, a BKK ellenőr, és ...hát sok esetben a rendőr is.
Erről pedig az emberek saját maguk tehetnek! Azok az emberek, akik Magyarországon élnek!

lófüle elemér 2014.12.12. 06:17:31

Buta a MÁV.

Hozni kell egy törvényt, mely szerint az utas hibájából történő késedelemért a hibás utas vagyoni felelősséggel tartozik, mely szerint az adott vonaton utazó utasok után koponyánként 100 forintot köteles fizetni minden megkezdett 10 perc késedelem után.
300 utas mellett az ha jól számolom cirka 150 db. ezres.
Indítani kell egy web oldalt.
Kiposztolni rá az első 10 megbüntetett baromnak a történetét, jó vastagon szedve a megfelelő összeget.
Ha a barmok nem tanulnak belőle a 100 ruppót megemelni ezerre.

Oszt jónapot. Baromi gyorsan rend lesz. Ezek a gyökerek nem tanulnak másból.

Semper Fidelis 2014.12.12. 06:29:39

van még aki vonatra ül?

Kenderice 2014.12.12. 06:37:29

@igi1: Meg sem próbálta! Nem szállt le a vonatról, hogy utána meg felszálljon megint.
Csak a rendőri intézkedés közben szállították le, aközben meg már nem mehetett vissza...

bendeguz75 2014.12.12. 07:34:17

Utas leszall, aztan ismet felszall masik ajton. Kesz. Onnettol ervenyes volt a jegye :)

ZON 2014.12.12. 07:41:33

Hiába, az elmútnyócév, meg ez a gúdfrend nem múltak el nyomtalanul.
Most kevesebb lesz az alkalom az ilyen konfliktusra, ha kigyomlálnak néhány vonalat.

Trollie 2014.12.12. 07:50:58

Ez az Robi, király vagy!
Közel egy órán át szopott miattad pár száz ember, ne is törődj vele, hiszen TE vagy a legfontosabb!!!

Miért nem lehetett megváltani azt a nyomorult jegyet, ellenőr azonosítóját felírni, aztán utólag vígan bizonygathatnád a kis igazad meg követelhetnél kártérítést anélkül, hogy mindenkit szívatsz pár száz forintért.

Kár, hogy pár utas nem rendezett le a késés után, írhatnál még egy posztot, hogy "Csak 47 percet tartottam fel a vonatot, mégis megvertek az utasok"...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.12.12. 08:01:13

@bendeguz75: Nem, mert mint az updateből kiderül, a kallermdj nem a BKV bérlet használatával volt baja. Ő saját rendszerében., a kis, kézi kütyün nem látta a pótjegyet. A csóka megvette, a kinyomtatott papíron szövegben rajta volt, de vagy a vonalkód nem tartalmazta, vagy a kütyü szoftvere nem ismerte fel. Szóval a poszternek teljesen igaza van, legfeljebb nem etikus 150 forintért váratni egy vonatnyi embert. De ha még nem teszed, és inkább veszek újra egy pótjegyet, a MÁV elkönyveli, hogy minden fasza, sosem fog semmi változni.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.12.12. 08:11:02

Hülye android szótár, ami mindig jobban tudja!

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.12.12. 08:36:45

@Trollie: Írtad a frankót!
Bizonyisten ha ezen a vonaton utazom és tudom, hogy a Robi gyerek feltart 47 percig, odab@ctam volna neki a 650 pííízt, oszt takaroggy!
Szálltak vón' le aszt a váltó bottal (30mm X 1,5 méter) csekkolták volna egymást, a francos csühös Thomas meg ment volna dolgára velem együtt!

vanek ur 2014.12.12. 08:43:07

@Izo: Jogászkodunk? Az általad is idézett pont, pár sorral lejjebb:
"Elégtelen az a menetjegy:

b)amely rövidebb viszonylaton érvényes, mint amilyen viszonylatban az utas utazik"

Ennyi. Keleti és Kelenföld között nem volt jegye.

vanek ur 2014.12.12. 08:44:27

@Darth Revan: Mondjuk azért, mert van olyan eset, amikor ilyen trükkel olcsóbb a jegy. Ha akkor nem büntet, amikor ugyanannyiba kerül, a jóárasító fog pampogni, hogy őt miért büntetik, amikor a másikat nem...

vanek ur 2014.12.12. 08:47:41

@Jankove: Azért a hanyatló nyugaton is megkülönbözetik a távolsági és az elővárosi utazást: az elővárosi kedvezmény (mint a helyi bérlet felhasználhatósága a városon belül és ehhez olcsóbb kiegészítő jegy vásárlása a külső szakaszra) távolsági utazásnál arrafelé sem érvényes. Vagy éppen teljesen más elven számolják a jegyárat elővárosban és távolsági utazásban.
A gyorsvonati pótjegy a politika nagyszerű találmánya, amit jól lenyomtak a vasút torkán, és ezekből az esetekből is látszik, milyen hozzáértéssel tették mindezt...

joska61 2014.12.12. 08:54:14

Már megint a technika ördöge.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.12. 09:01:31

"A rendőr megkapta a központból az utasítást, és mivel a jegykezelő szerint nincs érvényes jegyem, kizárt az utazásból. Nem érdekelte Őket a bemutatott jegyem."

A rendőr nem jegyvizsgáló, neki hiába mutatod a jegyet.

Manyecska 2014.12.12. 09:28:24

@Freddy a Krüger: ide moderátor kéne nem kibszni mindenkit, dehát ne legyenek igényeid-fogyassz, herdálj, szenvedj..! @igi1: bassz be egy féltéglát az ablakán elég borsos áron dolgoznak az üvegesek!:D@Darth Revan: látod ezért késett hat év alatt 23 évet a MÁV..! :O

Valaki mondja meg tényleg érvényes pótjeggyel is a gyorsvonat ha bérlettel veszem igénybe??

Muad\\\'Dib 2014.12.12. 09:36:07

@Trollie: @fülesválasztó-punaszagú-tangakorc:
Degenerált hülyék! Pont, hogy emberibb helyeken az lenne a normális, hogy egy ilyen után a vonat komplett közönsége panaszt tesz a MÁV ellen, hogy érvényes jeggyel utazó szívatása miatt késett a vonat. De neeem, itt az a fogyasztó a szemét, aki nem hagyja, hogy madárnak nézzék. Ostoba tukkó hülye nép. Kertésznek volt igaza, ti genetikailag alattvalók vagytok. Az kell nektek, akkor érzitek magatokat jól.

Muad\\\'Dib 2014.12.12. 09:38:18

@vanek ur:
Sikerülni fog elolvasni, hogy NEM ezzel volt baja az ellenőrnek? Fel sem merült ilyen pont...

Manyecska 2014.12.12. 09:51:28

@Muad\\\'Dib: Nekem van kertészem, kuss a neve..:DDDD

vanek ur 2014.12.12. 09:59:28

@poszt: "Az Ő leolvasó készüléke szerint egyáltalán nem volt gyorsvonati pótjegyem, nekem viszont volt jegyem és gyorsvonati pótjegyem és erről számlám, ezt abszolút nem vette figyelmbe."

Ez így egy kicsit más, de még mindig védhető a jegyvizsgáló. A kapott pdf fájlon a szöveget átírni, ráírni még ezt-azt igazán nem nagy kunszt. A jegyvizsgáló tehát annak fog hinni, amit a készülékével leolvas, mert a készülék által kiírt adatokat vagy a vásárlási adatbázisból kéri le, vagy a QR kódból olvassa ki (a QR kódban titkosítva vannak benne a jegy adatai, a kódot így szinte lehetetlen átrajzolni).
Robi valószínűleg nem írt volna a Homárra, ha hamisított jeggyel próbált volna utazni, tehát a kérdés, miért nem jelent meg a pótjegy a jv készülékén? Ezt viszont ott helyben sosem fogják kideríteni.

vanek ur 2014.12.12. 10:00:49

@Muad\\\'Dib: Sikerült elolvasni a teljes beszélgetést? Amikor indult, még nem volt fent a kiegészítés.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.12. 10:05:55

@vanek ur:
"A kapott pdf fájlon a szöveget átírni, ráírni még ezt-azt igazán nem nagy kunszt"

Bizony. Erről van szó.

A pdf (jpg stb.) másolható, javítható, stb.

Muad\\\'Dib 2014.12.12. 10:16:44

@vanek ur:
"...Ez így egy kicsit más, de még mindig védhető a jegyvizsgáló. A kapott pdf fájlon a szöveget átírni, ráírni még ezt-azt igazán nem nagy kunszt. A jegyvizsgáló tehát annak fog hinni, amit a készülékével leolvas..."

És ismét a posztból:
"...Kelenföldről felhívtam a MÁV-start ügyfélszolgálatát, e-mailcím és járatszám alapján megkeresték a jegyemet és mindent rendben találtak..."
Örömteli, hogy a MÁV alkalmazottaknak nem sikerül azt a bravúrt bemutatni, hogy utánaérdeklődnek a jegyhez tartozó számlának, miközben a mezei embernek sikerült...

karosszékely 2014.12.12. 10:18:44

@vanek ur: A kiegészítéssel sem változott a helyzet, az van, amit korábban is mondtál. Hivatalosan nem volt gyorsvonati pótjegye arra a szakaszra, a készülék sem mondhatott mást.

karosszékely 2014.12.12. 10:19:55

@Muad\\\'Dib: Kelenföldtől már volt érvényes jegye, úgyhogy ez nem befolyásol semmit.

Muad\\\'Dib 2014.12.12. 10:25:58

@karosszékely:
Az elvira szerint:
Keleti-Komárom: 94 Km
Kelenföld-Komárom: 90 Km

Máv pótjegy árak:
10-100 Km : 150 Ft

Miről beszélünk, hogy nem volt érvényes pótjegye, amikor az általa váltott pótjegy ára ugyanannyi?
mav-start.hu/utazas/tarifa_20120901.php?mid=15034efbd0252e&chapter=12

Muad\\\'Dib 2014.12.12. 10:27:18

@karosszékely:
Továbbra sem a jeggyel problémázott a kaller, hanem a pótjeggyel...

apr494 2014.12.12. 10:33:58

Az tetszik, hogy egy utassal való polgári jogi vita miatt egy egész vonatot, mi több gyorsvonatot tartanak vissza 40 percig.
Ez a magyar vasút a 21. században. A vasút másutt már a repülőgépeknek jelentenek konkurenciát és nem a tökéletlenkedés szimbóluma.

eßemfaßom meg áll 2014.12.12. 10:39:44

@Muad\\\'Dib: nem volt neki érvényes jegye arra a szakaszra. a pótjegy is jegy, azért az a neve, hogy pótJEGY nem pótbizbasz.

eßemfaßom meg áll 2014.12.12. 10:41:11

@vanek ur: "tehát a kérdés, miért nem jelent meg a pótjegy a jv készülékén? "

mert a Keleti-pu kelenföld szakaszra nem volt neki pótjegye így azt nem is láthatta a kaller.

Muad\\\'Dib 2014.12.12. 10:42:56

@eßemfaßom meg áll:
Még mindig NEM a jeggyel problémázot a kaller. Ez senkinek nem jutott el az agyáig.
Ami a pótjegyet illeti, érdemkes mentalitás miszerint 150 Ft != 150 Ft. Afféle mávos alternatív univerzum lehet, amikor két azonos szám mégsem azonos.

eßemfaßom meg áll 2014.12.12. 10:43:48

@Muad\\\'Dib: Akkor most próbálj venni az Elvirán bepipált Budapest Bérlettel egy jegyet Keleti-Komáromra aztán ha nem tudsz gondold át miért nem.

eßemfaßom meg áll 2014.12.12. 10:48:42

@Muad\\\'Dib: A máv szabályai adottak, nem kötelező igénybe venni, a szerző elmehetett volna ugyanazzal a bérlettel metróval is kelenföldig és akkor senki nem szól hozzá, de ő vonattal ment amivel kellett volna vennie egy pótjegyet amit nem vett. Ez van, véletlenül nem csinálhatta mert azt nem engedi az Elvira, akart spórolni 150 forintot, nem sikerült, legközelebb majd megveszi vagy metrózik.

Muad\\\'Dib 2014.12.12. 10:50:27

@eßemfaßom meg áll:
B+, tényleg nem világos? VOLT pótjegye, ezt igazolták neki vissza a mávstarttól is. A pótjegy összege pedig 150 Ft, akár Kelenföldtől mész, akár a Keletitől. Egy deka forinttal nem több a pótjegyed összege...

eßemfaßom meg áll 2014.12.12. 11:11:01

@Muad\\\'Dib: nem volt pótjegye arra a szakaszra. Az ugyfélszolgálat azt tudta igazolni, hogy a kelenföld- komárom szakaszra van pótjegye (elvégre oda szól a jegye), de a BB-el használt szakaszra - mivel arra nem vett máv jegyet igy értelemszerűen pótjegye se lehetett

megpróbálom lassan írni hátha megérted

keleti - kelenföld viszonylatba kell venni pótjegyet gyorsvonatra a BB mellé, ezt nem vett a nemsértett. A jegyen szereplő pótjegye nem érvényes a BB-s szakaszra. Pont ezért nem is tudsz közvetlenül jegyet venni a keletiből komáromba az elvirán. Viszont tudsz venni jegyet kelenföldtől, és tudsz venni plusz egy pótjegyet a BB mellé kelenföldig és akkor minden szép minden jó.

vanek ur 2014.12.12. 11:15:33

@karosszékely: A kiegészítés szerint a készülék a Kelenföld - Komárom pótjegyet sem jelezte ki...

Muad\\\'Dib 2014.12.12. 11:16:43

@eßemfaßom meg áll:
Akkor még egyszer olvasd ezt el:
mav-start.hu/utazas/tarifa_20120901.php?mid=15034efbd0252e&chapter=12

Most akkor magyarázd el, a máv hogy tesz különbséget a 90 Km-re, és 95 Km-re megvett pótjegy között? Ugyanis pont ugyanannyiba kerül...

vanek ur 2014.12.12. 11:19:09

@Muad\\\'Dib: Neked is:

"Elégtelen az a menetjegy:

b)amely rövidebb viszonylaton érvényes, mint amilyen viszonylatban az utas utazik"

Kelenföld közelebb van Komáromhoz, mint a Keleti. Tehát a Keletiben felszállva egy Kelenföldtől szóló jegy nem érvényes, függetlenül attól, hogy árban egyébként nincs különbség.
(Avagy: ha a Wizzairnál Budapestről Malmöbe és Londonba is ugyanannyiba kerül a jegy, akkor a malmöi jeggyel felszállhatok a londoni járatra?)

Muad\\\'Dib 2014.12.12. 11:22:20

@vanek ur:
Ez - mint írta a poszter - rendben is lenne, de nem ez volt a baj. Nem mondták egy szóval sem, hogy a menetjegynem érvényes bizonyos szakaszra. Azt mondták nem volt pótjegye.

vanek ur 2014.12.12. 11:22:40

@Muad\\\'Dib: "Örömteli, hogy a MÁV alkalmazottaknak nem sikerül azt a bravúrt bemutatni, hogy utánaérdeklődnek a jegyhez tartozó számlának, miközben a mezei embernek sikerült..."

Kérdés, hogy elő van-e írva a jegyvizsgálónak, hogy még telefonálgasson is, vagy csak az van előírva, hogy annak kell hinni, amit a készülék kiír. Főleg, hogy a készülék ugyanabból az adatbázisból dolgozik, mint a telefonos munkatárs...

vanek ur 2014.12.12. 11:24:49

@apr494: Ha tényleg arról volt szó, hogy a pdf-en volt gyorsvonati pótjegy, a jv. készülékén meg nem jelent ez meg, akkor felmerül gyanú, hogy a jeggyel manipuláltak, az pedig magánokirathamisítás, vagyis bűncselekmény.

vanek ur 2014.12.12. 11:26:25

@Muad\\\'Dib: A pótjegyre is ugyanez áll, mert annak is meghatározott állomások között szól.

Muad\\\'Dib 2014.12.12. 11:29:54

@vanek ur:
Ez még rosszabb, ha nem sikerül egyféle álláspontot kialakítani cégen belül...

eßemfaßom meg áll 2014.12.12. 11:31:38

@Muad\\\'Dib: nem tudom eldönteni, hogy te tényleg nem érted vagy csak megjátszod "csakazértis"-ből

A szerző nem vett semmilyen jegyet a keleti- kelenföld közé. Pont. Nem volt neki oda pótjegye. Utána volt, addig nem volt. A kelenföld-komárom jegy sehol a világon nem ad senkinek semmilyen jogosultságot a keleti-kelenföld szakaszra. Két külön utazás két külön jeggyel akkor is ha adott esetben egy vonaton történik.

Muad\\\'Dib 2014.12.12. 11:32:08

@vanek ur:
Helyett:
"...A gyorsvonati pótjegy ára kilométer övezetenként változik. A megvásárolt gyorsvonati pótjeggyel – annak viszonylatán és érvénytartamán belül – bármely gyorsvonati pótjegy-köteles vonat igénybe vehető..."
hvg.hu/itthon/20130502_Ket_het_mulva_mar_plusz_jegy_kell_a_gyors/

Muad\\\'Dib 2014.12.12. 11:33:34

@eßemfaßom meg áll:
Még mindig nem állomásonkénti díjszabású a pótjegy. Lásd: @Muad\\\'Dib:

Továbbá a sima jegyével még mindig nem volt gond a MÁV szerint, hiába ismételgeted ezt a mantrát...

eßemfaßom meg áll 2014.12.12. 11:36:45

@Muad\\\'Dib: " – annak viszonylatán és érvénytartamán belül "

viszonylat: kelenföld-komárom ott van a beszkennelt jegyen.

vanek ur 2014.12.12. 11:37:10

@Muad\\\'Dib:

"Menetjegy: az utasjogi rendelet I. melléklet 7. cikk (1) bekezdésében fog-laltakon túl az utazásra jogosító igazolvány, igazolás, illetve okmány is."

"(2) A menetjegyen legalább a következőknek szerepelnie kell:
c) minden egyéb adat, amely szükséges a szállítási szerződés megkötésének és tartalmának bizonyításához, továbbá lehetővé teszi az utas számára, hogy e szerződésből származó jogait érvényesíthesse."

Ebben a kontextusban a pótjegy is menetjegy.
Innentől kezdve pedig igaz rá, hogy ha a pótjegyre az van írva, hogy érvényes Kelenföld - Komárom között, akkor a Keleti és Kelenföld között nem érvényes. Függetlenül attól, egyébként Keleti és Komárom között ugyanannyiba kerül, mint Kelenföld és Komárom között.

A szabályok szerint a jegyével is gond volt, de a jegyvizsgáló nem szült erről.

vanek ur 2014.12.12. 11:40:53

@Muad\\\'Dib: "Most akkor magyarázd el, a máv hogy tesz különbséget a 90 Km-re, és 95 Km-re megvett pótjegy között? Ugyanis pont ugyanannyiba kerül..."

Egy dolog, hogy mennyibe kerül a jegy, de valójában te 2 meghatározott pont (állomás) között veszel utazási jogosultságot.
Mondok egy jobb példát: Budapestről Kisvárádára pont ugyanannyiba kerül a jegy, mint Záhonyig. Mégis, ha Kisvárda és Záhony között megtalál a jegyvizsgáló téged egy Kisvárdáig érvényes jeggyel, meg fog büntetni. És jogosan.

MicroStar 2014.12.12. 11:41:05

Ehhez annyit fűznék hozzá, hogy pont tegnap egyik ismerősöm jegy nélkül utazott mert nem lett volna ideje átvenni (volt jegye, kifizette, csak nem volt a kezébe). Jött a kaller elmondta mi a probléma, neten bemutatta (nem PDF!), kalauz nézegette kicsit majd azt mondta minden rendben.... Pedig büntethetett volna mivel nem volt jegye csak egy rendelés vissza igazolás vagy mi...
Vannak még emberséges ellenőrök is, ez viszont nem mondható el a fenti történetben szereplőről aki 4km miatt hív rendőrt amikor az utas mindenféle jegyet és bérletet be tudott mutatni...

Muad\\\'Dib 2014.12.12. 11:41:07

@eßemfaßom meg áll: @vanek ur:
Ez esetben csak még tovább színesíti a magyar abszurdot a helyzet. A máv meghatároz egy kilométer alapú szolgáltatást, amit nem kilométer alapon ellenőriz. Abszurdisztán rulz...

vanek ur 2014.12.12. 11:44:29

@Muad\\\'Dib: "Ez még rosszabb, ha nem sikerül egyféle álláspontot kialakítani cégen belül..."

Milyen álláspontokról beszélsz? Ha jól gondolom, a jegyvizsgálónak csak azt kell elhinnie, amit a készüléke mutat. Nem kell telefonálgatnia, nem kell az utasnak elhinnie, hogy mit mondtak neki telefonon. Ő eljár a maga kis szabályai szerint, ha pedig ezzel valaki nem ért egyet, tegyen panaszt, és utólag kivizsgálják. Akkor majd kiderül, hogy hiba van az ellenőrző programban, a jegyvizsgáló nem tudta azt használni, vagy az utas tényleg hamisított (bár a hamisító ha esze van, nem ugrál).

Muad\\\'Dib 2014.12.12. 11:46:26

@vanek ur: Ahhha, tehát pl., ha az én cégemnél az ügyfélszolgálat, és a helyszínen lévő munkatárs két homlokegyenest ellenkező dolgot állít, az király... OMFG!

vanek ur 2014.12.12. 11:48:07

@Muad\\\'Dib: Ez az "abszurd" Baross Gábor óta fennáll, és még csak nem is egyedi. Máshol is övezetenként vannak meghatározva az árak (tehát ugyanannyiba kerül 5 km, mint 9), elővárosi jegyeknél nem ritka a zónás jegy.
Egyébként 10 éve itthon még nem írták rá a jegyre azt, hogy honnan hová érvényes, csak azt, hogy honnan, és milyen távra. Tehát ugyanazzal a 100 km-es, Budapesttől érvényes jeggyel te elmehettél Budapestről Komáromba is és Szolnokra is.

Muad\\\'Dib 2014.12.12. 11:51:49

@vanek ur:
Ha 200 éve van így, akkor is abszurd. :)

vanek ur 2014.12.12. 11:52:48

@Muad\\\'Dib: Nem. Értsd úgy, hogy a helyszínen levő munkatárs a nála meglevő információk és a rá vonatkozó szabályok szerint mond valamit és neki nincs lehetősége ettől eltérni. Aztán ha bekerül az ügyfélszolgálathoz, és ott más információ, mint a helyszíni munkatársnál, akkor először azt fogják megnézni, miért volt így.
(Ugyanaz, mint hogy a Tescoban a pénztáros csak annyiért tudja adni az árut, amennyit a gépe hoz neki, hiába mutatsz te neki bármit. A helyzetet majd az ügyfélszolgálat rendezi, aki neked kifizeti a különbözetet és remélhetőleg gondoskodik a hiba kijavításáról.)

eßemfaßom meg áll 2014.12.12. 11:53:18

@Muad\\\'Dib: azt csak a szerző elmondásából tudjuk, hogy mit mondott az ügyfélszolgálat, az viszont tény, hogy nem volt pótjegye az adott szakaszra. Hogy ö vagy az ügyfélszolgálat mit ért félre egy feldúlt vitában, esetleg mi marad meg az ügyfél emlékében és mi hangzott el tényleges, azt nem tudjuk.

Egyébként ha igazoltat a rendőr és nincs nálad jogsi, hiába mondja azt a bm ügyfélszolgálatán mancika, hogy szerinte jogsi nélkül is vezethetsz, attól még a rendőr meg fog büntetni.

vanek ur 2014.12.12. 11:54:56

@Muad\\\'Dib: Nehogy azt hidd, hogy Ausztriában, Németországban, Hollandiában vagy épp Angliában nem ugyanígy működik az alap díjszámítás. (Tehát az ár megállapítása távolság alapon történik, de az árak nem km-enként, hanem km övezetenként (5-10 km-enként) változnak.)

Muad\\\'Dib 2014.12.12. 12:04:20

@vanek ur:
Ezek után is abszurd megoldás a pótjegyezés ilyen módon történő ellenőrzése. A sima menetjegy esetében azért remélem te is látod, hogy kissé más a helyzet. Ugyanis ott valóban lehet azt mondani, hogy a lényeg, hol szálltál fel. De a pótjegynél aztán végképp azon kellene legyen a hangsúly hány Km-re fizetted ki. Hiszen a bevezetésénél is hangsúlyozták, hogy ez egy kilométer alapú szolgáltatási díj.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.12. 12:37:40

@MicroStar:
"Jött a kaller elmondta mi a probléma, neten bemutatta (nem PDF!), kalauz nézegette kicsit majd azt mondta minden rendben...."

Csak neten mutatta meg?
És még hányan mutatták be a neten ugyanazt, azon a vonalon?....

wantaan 2014.12.12. 12:42:48

@eßemfaßom meg áll: Ó Te NER harcos agymosott! NEM kell jegy erre a vonatra a Keleti és Kelenföld között ha van Budapest Bérleted! Ennyi.
S még mindezektől függetlenül Kelenföldtől ugyanannyi a pótdíj ára mint ha a Keletitől vette volna. Tehát a böszme MÁV és a sok süsü csak játssza az eszét!

eßemfaßom meg áll 2014.12.12. 12:44:29

@wantaan: nem baj az ha valamihez hülye vagy, csak ne akarj olyat kioktatni aki tudja mit ír

Muad\\\'Dib 2014.12.12. 12:45:06

@Hoppácska:
Gondolom mindenki, akinek megadta a mávstartos accountját. Bár én nem osztogatom a netes accountokat, pláne amivel vásárolni is lehet, de hát ízlések és pofonokm lehet te pl. igen...

Nemzeti Dohányos 2014.12.12. 12:49:34

Elég szép történet. Abban addig igaza van a kallernak, hogy Keleti-Kelenföld között az elvira azt írja, hogy nem használható a bkk bérlet. Viszont ha csináltok egy keresést Kelenföld és Keleti közé, akkor kidobja a gyorsvonatokat is, ha bérlet nélkül nézed 250ft + 150ft pótjegy, bérlettel csak 150ft pótjegy. Tehát használható. Akkor a hosszabb távra miért írja, hogy nem?

Nézzük meg Keleti-Szombathely és Kelenföld-Szombathely távokat Győrön át. Hoppá! Mindkettő 4700 forint, és mindkettőben 380 forint a pótjegy! Hát ezért nem enged úgy jegyet venni, mert a máv 20. századi zónás díjszabása miatt ugyan annyiba kerül. És ezt hülyén jelzi a rendszerük.

Magyarul a srác teljesen feleslegesen akart BKK bérletezni, a kaller meg egy ugyan akkora összegű, tehát 0 forint kárt okozó jegy miatt akart pótdíjazni, és kifizettetni 150 forintot a hiányzó szakaszra. Mert hogy annyi a minimum díj, és már a 4km-es szakaszért ki kell fizetni, ha külön kerül kiállításra. Szóval jó nagy lófasz a MÁV, egy közepes a kaller, és egy kisebb fajta az utas seggébe.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.12. 12:51:54

@Muad\\\'Dib:
"Gondolom mindenki, akinek megadta a mávstartos accountját."

Haveroknak, nyilván. Így lehet egy jeggyel többen utazni?

"Bár én nem osztogatom a netes accountokat, pláne amivel vásárolni is lehet, de hát ízlések és pofonokm lehet te pl. igen... "

Miről beszélsz? Én kizárólag készpénzzel veszek mindent.

eßemfaßom meg áll 2014.12.12. 12:52:44

@Muad\\\'Dib: egy 5fős haveri csapat azért simán tudna így egy jeggyel utazni

eßemfaßom meg áll 2014.12.12. 12:55:32

@Nemzeti Dohányos: mert a BB kedvezmény az elővárosi közlekedésre vonatkozik, ezért ugyanarra a vonatra x km-ig érvényes hosszabb távra meg nem.

Nemzeti Dohányos 2014.12.12. 13:01:24

@eßemfaßom meg áll: Óbazzmeg, és ezt miért nem lehet kiírni ahelyett, hogy simán csak nem érvényes? Miután ugyan arra a vonatra Fehérvári engedte használni a rendszert, tapasztalatból (mármint hogy szar az elvira) azt hinném, hogy csak szar az elvira. Azt is kiírhatná az elvira, hogy hé balfasz, ugyan a bérleted nem jó, de ugyan annyiba kerül, tessék vedd meg. Legyen már egy kicsit utasbarát ez a kibaszott máv, had ne kelljen a teljes nyomorult szabályzatukat betéve tudnia az utasnak.

Muad\\\'Dib 2014.12.12. 13:03:06

@eßemfaßom meg áll: @Hoppácska:
Ha pedig 2014-ben nem lenne elképesztő szájenszfiksön a mávnál, hogy egy qr kódot le tudjon olvasni mobilról minden jegytípushoz, akkor ez a veszély sem állna fenn. :)

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.12. 13:06:25

@Muad\\\'Dib:
"Ha pedig 2014-ben nem lenne elképesztő szájenszfiksön a mávnál, hogy egy qr kódot le tudjon olvasni mobilról minden jegytípushoz, akkor ez a veszély sem állna fenn. :) "

A poszternél le is olvasta.

Én viszont arra reagáltam, hogy @MicroStar: szerint jófej az a kalauz, aki csak MEGNÉZETT egy pdf-et(?) jpg képet(?) az orra alá nyomott tableten és elfogadta azt érvényes jegynek.

Nemzeti Dohányos 2014.12.12. 13:09:11

@Hoppácska: A leírásból úgy gondolom, hogy az elvira jegyvásárló rendszerének naplóját nézte meg, amiben ott volt a vásárlás, leírva a jegy típusát, és mellette jelezte, hogy az átvétel nem történt meg. Ezt a csávó mondjuk eljáthatja összesen 10-szer, mert előbb-utóbb belebotlik ugyan abba a kallerba, legyen 5 ezres jegy, max 50 ezret szakít. Ha ennyiért összedob egy jegyárusító weboldalt, jelentkezzen nálam, adok neki munkát.

Muad\\\'Dib 2014.12.12. 13:09:16

@Hoppácska:
Nekem az jött le, hogy a csóka belépett a netes account-al, és megmutatta a jegyet. De lehet tévedek.

Nemzeti Dohányos 2014.12.12. 13:10:42

Amúgy mennyi lett volna a jegy, ha megveszi a posztoló? Kifizettetik vele a nulla forintos különbözetet (pótjegy bővítése a "ki nem fizetett" távra) plusz pótdíj (hehe), vagy külön a 150 forintosat akarta a kaller eladni? Ilyenkor mit mond az üzletszabályzat?

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.12. 13:16:53

@Muad\\\'Dib:
"Nekem az jött le, hogy a csóka belépett a netes account-al, és megmutatta a jegyet. De lehet tévedek. "

1. Ezt már megbeszéltük fentebb, hogy ha páran haverok összeállnak, csinálnak egy accountot, és ezt eljátsszák, és kész.
2. Az sem elképzelhetetlen, hogy a kalauz nem látta, hogy belépett, csak azt látta, hogy az orra alá dugnak egy képernyőt, amely talán csak egy elmentett jpg-kép volt...(amin át volt írva a dátum?)

De mindegy, mert leolvasni nem tudta/nem tette meg.

@Nemzeti Dohányos:
"A leírásból úgy gondolom, hogy az elvira jegyvásárló rendszerének naplóját nézte meg, amiben ott volt a vásárlás, leírva a jegy típusát, és mellette jelezte, hogy az átvétel nem történt meg. Ezt a csávó mondjuk eljáthatja összesen 10-szer"

Jaaaa... eljátszhatja? Tízszer? hurrá.

Netuddki. 2014.12.12. 13:19:27

Ezért kéne embereket alkalmazni a mávnak, akik értelmesen el tudják magyarázni a problémát, és nem droidokat, akik csak enni, inni, szarni, jegyet lyukasztani, meg a fideszre szavazni tudnak...

wantaan 2014.12.12. 13:32:59

@eßemfaßom meg áll: Ó Te szerencsétlen NER harcos! A pótjegy érvénytelensége a csak a Komárom után lenne. A pótjegyet távolságra vesszük. A menetjegyet Cél állomásig!! Pl. Ha Te Kisbérre akarsz utazni Győrön át akkor veszel jegyet Kisbérig Győrön át és pótjegyet a Bp- Győr távolságra pl 120Kmre. Ennyi. Érted ??? Ugye nem. S visszaútnál ugyan így!

eßemfaßom meg áll 2014.12.12. 13:42:28

@Nemzeti Dohányos: azon kívül, hogy nem érvényes neked mint vásárlónak felesleges részletesebb információ, ha meg érdekel a dolog részleteiben akkor elolvasod a BB használat feltételeit.

Nemzeti Dohányos 2014.12.12. 14:34:33

@eßemfaßom meg áll: Heh, tipikus mávos hozzáállás. Másrészt meg, ha már az én bkk bérletemből a máv ugyan úgy megkapja a részét, mint máséból, akkor a kurva anyját korlátozza abban, hogy mekkora távolságú jegyhez érvényes budapesti szakaszon, ne engem. Vagy fizesse vissza a rám eső részt.

eßemfaßom meg áll 2014.12.12. 14:50:06

@Nemzeti Dohányos: mondd még azt is, hogy irgumburgum és toppants a lábacskáddal hátha akkor megváltozik a szabály.

sajtika81 2014.12.12. 15:06:31

@Nemzeti Dohányos: Ha jól értelmezem, a következő lehetett a probléma:
Utas utazni szándékozik Keletiből Komáromba, ehhez jegyet kell venni. Ez a viszonylat bizony távolsági utazásnak számít, így a jegy nem kombinálható a BKK bérlettel. Az elvira nem is engedi, így hát vett egy jegyet pótjeggyel Kelenföldről. Innentől kezdve két utazásról beszélhetünk:
1. Keleti-Kelenföld
2. Kelenföld-Komárom
Keleti és Kelenföld között jött a kalauz, kérte a jegyet. Utas felmutatta a menetjegyet (pótjeggel!), ami csak Kelenföldtől volt érvényes, illetve a BKK bérletét, amely érvényes ugyan erre a szakaszra, de csak gyorsvonati pótjegy megváltása mellett, ami ugye nem volt. Tehát a jelenlegi (amúgy vitatható) szabályok szerint a kalauznak volt igaza.

Kiegészítés: A budapesti elővárosi vasúti térkép itt tekinthető meg:

www.mav.hu/mav/terkepek.php?mid=1468ec7b4f1c98&chapter=1

Tehát ha pl. Tatabányáig megy, akkor nem lett volna gondja a jegyvásárlással. Lett volna egy BKSz-es jegye Keletitől Tatabányáig, illetve egy gyorsvonati pótjegye a ugyanerre a viszonylatra.
Ha viszont olyan helyre utazik valaki, ami kívül esik a BKSz határain, akkor bizony meg kell venni a jegyet a budapesti végállomástól.

Nemzeti Dohányos 2014.12.12. 15:45:03

@sajtika81: Ami viszont ugyan annyiba kerül, mint Kelenföldtől. De büntetés, az kell. Abszurdisztán bazzmeg. De nem baj, a cigiről is azért szoktam le, hogy hamarabb legyen pénzem emigrálni egy normális országba.

EvilHedgehog 2014.12.12. 16:16:51

A MÁV jegyrendszere a velünk élő Kádár rendszer.

EvilHedgehog 2014.12.12. 16:28:31

@vanek ur: "Függetlenül attól, egyébként Keleti és Komárom között ugyanannyiba kerül, mint Kelenföld és Komárom között."

Vagyis rossz a szabályozás. A szabályalkotónak nem a könnyű alkalmazhatóság volt a célja.

2014.12.12. 16:46:03

posztolót már lehet ?

azért ehhez mekkora mocskos nagy egó kell, hogy komplett vonatnyi embert feltartson valaki pár száz forintért, úgy, hogy NINCS is igaza.

másrészt mennyire gumigerincú puhány ez a nép, hogy egy vonatnyi ember se tud pofánbaszni egy ilyen gyökeret.

hát csak ennyi.

2014.12.12. 16:48:09

@Nemzeti Dohányos: abban tévedsz, hogy a mávnál degressziv díjszabás van. 200 és 210 km ugynannyiba kerül, de a 0-5 vagy 5-10 km már teljesen más díjon megy, ott nem NULLA a különbség, hanem többszáz Ft.

Az utas kelenföldről vett jegyet és nem a keletiből. Akkor meg mit gágog ?

eßemfaßom meg áll 2014.12.12. 16:51:45

@EvilHedgehog: azért annyira nem is komplex ez a rendszer, a kedves posztolónak kb 3 plusz kattintás lett volna az elvira előtt ülve megvenni a pótjegyet is amit tudnia kellet, hogy meg kell vennie, mert az elvira nem engedte neki a keleti-komárom jegy bb-vel kombinált változatát megvenni, tehát tudta, hogy valami nem kóser azzal amit végül megvett.

Nemzeti Dohányos 2014.12.12. 16:55:25

@Kulics: És ez hogy a francba jön ide? Nem Budaörsig ment.

EvilHedgehog 2014.12.12. 18:13:00

@Kulics: Alapvetően egyetértek. De szerintem az erőszak alanyának másnak kéne lennie. Nem az utast kellett volna helyrerakni, hanem anno azokat kellet volna megrugdosni akik bevezették a gyorsvonati pótjegyet.

Sandor Akarki 2014.12.12. 20:14:53

@vanek ur: Akkor simán az lenne a logikus és fair, hogy a pótvonati jegy érvényes átszállás nélkül X állomás +100 Km. Oszt jóvan.

wantaan 2014.12.12. 20:29:39

@sajtika81: Vedd már észre az egyénnek az ELVIRA szerint is joga volt a BB használatára. Tehát jogosan használta a vonatot mert volt Budapest Bérlete Kelenföldig pótjegy nélkül! Ami nem is kell BB esetében erre a vonatra. Kelenföld utáni szakaszra volt 1 jegye ami a Keleti pu -tól lett volna érvényes és volt egy pótjegye is Kelenföldtől. 1 szolgáltatásért a MÁV sem kérhet dupla árat. Tehát a MÁV volt a böszme és a kaller.

eßemfaßom meg áll 2014.12.12. 22:42:08

@wantaan: hadilábon állsz a valósággal. Amennyiben igazad lenne, az elvira kiadna keleti-komárom jegyet BB-vel, de nem ad ki mert amit írsz az nem úgy van.

Trójai 2014.12.13. 08:35:08

Még jó hogy nem vette el a kalauz az érvényes jegyeit, hogy bizonyítsa a saját igazát. (Egy buszellenőr -ellenőrök - biztosan ezt tette volna)

De különben vak, vagy hülye? Mármint a kedves kalauz. Ha kiszúrják a szemét a jegyekkel.

Én feljelentést tennék.

kolololo 2014.12.13. 08:45:41

Tehát akkor, ha jól értem, máv szerint kellett volna egy 4km-es pótjegy 150.- Forintért, meg egy 90km-es szintén 150.- Forintért, de egy 100km-es ugyancsak 150.- Forintba kerül? Okos...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.12.13. 09:23:24

@kolololo: Viszont ha poszternek lene kis gógyija, megveszi az egészet egybe, talán nem került volna többe.

EvilHedgehog 2014.12.13. 09:27:34

@kolololo: Igen. 0 Ft bevételkiesésen megy a vita.

Nem a kaller nem is az utas, hanem a szabályalkotó és jogászlelkületű életmegkeserítő elvtárs a hülye.

vanek ur 2014.12.13. 10:34:43

@EvilHedgehog: Akkor lenne igazad, ha az utazási jogosultságot távolságra vennéd, mint 10 éve. De most már konkrét "A" pont és "B" pont között veszed meg az utazási jogosultságot, vagyis hiába kerül ugyanannyiba egy hosszabb út ("A"-ból "C"-be), arra az a jegy nem érvényes.

vanek ur 2014.12.13. 10:37:27

@Sandor Akarki: Igen, ez volt 10 éve. Aztán rájöttek, hogy ha így adják ki a jegyet, semmilyen épeszű statisztikát nem lehet készíteni arról, merrefelé is utaznak az emberek. Szóval most úgy veszed a jegyet, hogy "A"-tól "B"-ig, és az nem érvényes hosszabb útra (mondjuk "C"-ig), hiába kerül ugyanannyiba.

2014.12.13. 10:53:28

@EvilHedgehog: ráadásul a gyorsvonatnak kellene az olcsóbbnak lennie, mert mindenféle szempontból előnyösebb: gyorsabb fordulóidő, nagyobb kihasználtság, kisebb üzemi veszteségek a kevesebb megállás miatt. A személyvonat fogyasztása, fékek kopás stb. sokkal nagyobb ergo többe kerül a lassú, sok helyen megálló személyvonat, mint a gyors.

Bombaló 2014.12.13. 17:35:38

Vanek úr szépen szakszerűen lerajzolta a helyzetet és a problémát.
A tarifarendszer nem a MÁV sajátja. Ha gondotok van a (pót)jegyrendszerrel, a burkolt áremeléssel és egyéb dolgokkal, forduljatok bátran az NFM-hez...

eßemfaßom meg áll 2014.12.13. 21:40:38

@atpijkamo: nem tudja egybe megvenni mert a BB kedvezmény csak elővárosi forgalomban érvényes, hosszutávú utazások elejére nem. A szerző ugy gondolta, hogy ö okosabb mint Elvira, és hát így járt.

lcsaszar 2014.12.15. 09:09:01

A kalauz volt a h*lye mert nem magyarázta el 2 világos mondatban, hogy miért nincs igaza a posztolónak. Emiatt 47 perc késést okozott a MÁV-nak. Gyorsvonaton pótjegyet kell venni a BKK-s szakaszra is (bocs ez 1 mondat volt).

eßemfaßom meg áll 2015.02.13. 12:10:36

"Ezúton is üdvözlöm a MÁV-os antiszemita kommentelőket. "

ez egy köcsög
süti beállítások módosítása