Hát én nem tudom, de biztos azt tanítják a turizmus-vendéglátás szakon, hogy részletesen fejtsük ki a vendégnek, mekkora anyagi kárt okozott azzal, hogy képes volt eltörni a lábát a vendégéjszakák abszolválása helyett? Ráadásul számolni sem tudnak valami jól.
Kedves Homár!
Feleségem születésnapját a Fenyőharaszt Kastélyszálló disznótoros programján szerettük volna megünnepelni. A programot időben lefoglaltam, a kért összeget befizettem. Sajnos, indulás után feleségem egy jégfolton megcsúszva bokáját törte, igy akaratunk ellenére a baleseti sebészeten ünnepeltünk. Természetesen a "vis major"-t bejelentettem és kértem, hogy foglalásunkat egy másik időpontra árvényesítsék.
Pár nappal később az alábbi levelet kaptam:
Kedves Lajos! Egyeztettem az igazgató úrral a foglaló ügyében. Sajnos nem tudjuk a következő időpontra átrakni a befizetett foglaló (14.950,-) összegét. A fennmaradó összeg 44.850,-Ft lett volna amit távozáskor fizetnek, így a szálló ezt az összeget „vesztette” el, amennyiben a következő időpontra átrakjuk a foglalót gyakorlatilag a teljes összeg 59.800,-Ft veszi k el. Nagyon sajnáljuk ami a feleségével történt és mielőbbi gyors gyógyulást kívánunk! További szép napot kívánva, Szívélyes üdvözlettel: XY.
Megjegyzem, hogy az esetleges lemondással, a befizetendő összeg kezelésével kapcsolatban a szálló honlapján semmilyen info sincs. Végtelenül sajnálom, hogy akaratunkon kívül ilyen "nagy kárt" okoztunk az Igazgató úrnak különösen az indoklást figyelembevéve. Úgy néz ki, hogy igazgató mindenki lehet, de jó vendéglősnek, kereskedőnek, úriembernek születni kell! Kedves Homár! Kérlek tanulságul tedd közzé esetünket! Üdvözlettel és köszönettel .
UPDATE jan. 21. 13:46
Az előbb kaptuk meg a választ a Fenyőharaszt Kastélyszállótól. Eszerint Lajossal felvették a kapcsolatot, sűrű elnézésekkel tisztázták az ügyet, egy kolléganő félreértett valamit. Lajos megbékélt, annyira, hogy ősszel újra nekifutnak az ottani hétvégének.
Kedves Homár!
A fair play szabálya azt diktálná, hogy hallgattassék meg a másik fél is! A levelezés a továbbiakban így zajlott:
„Kedves Lajos!
Nagyon sajnálom az okozott kellemetlenséget! Kolléganőmnek, én azt az utasítást adtam, hogy a befizetett foglalójuk áttehető!
Amennyiben márciusig foglalnak új időpontot, a megadott áron foglalhatnak, amennyiben az őszi szezontól foglalnának, úgy az akkor érvényes árakon, de mindkét esetben beszámítjuk foglalójuk összegét.
Nem tudom, hol csúszott el az információ, soha nem szoktunk foglalókon nyerészkedni! A foglaló befizetését akkor vezettük be, amikor a márciusi nagy havazás miatt tömegével mondták vissza a szállásfoglalásokat, úgy hogy nálunk egy milliméter hó sem esett. Nem is a pénz a lényeg, inkább csak a felelősségvállalás a vendégek részéről, hogy ne mondják le játszi könnyedséggel, csak ha valós akadálya van megérkezésüknek!
Tíz éve vezetem a Kastélyszállót, mindig barátságos, közvetlen, vendégközpontú szálloda kialakítására törekedtem. Amikor esküvősök kényszerülnek visszamondani esküvőjüket, és több százezer forintos foglaló sorsáról kell dönteni, akkor is mindig elsődleges szempontom, hogy a Kastély megítélésén ne essen csorba, mert semmi nem ér annyit, szerződés ide vagy oda!
Így gondolhatja kedves Lajos, hogy 14.950,-Ft-ért különösen nem kockáztatnék!
Még egyszer elnézését kérem a kellemetlenségért! Szörnyen sajnálom!
Ha mindezek után, nem szeretnének későbbi időpontban foglalni, úgy a foglalójuk összegét visszafizetjük, de bízom benne, hogy nem okoztunk akkora „kárt”, hogy végleg lemondjanak Kastélyszállónkba tett látogatásról!
Kedves Feleségének jobbulást és mielőbbi felépülést kívánok!”
Erre az alábbi választ kaptuk a Vendégtől:
Kedves A.(ő írta az eredeti levelet - a szerk.)!
Remélem, beszélgetésünk óta miattam ujabb kellemetlenségei nem keletkeztek s talán már a régebbiek is elmúltak. Sajnálom, nem ezt akartam! A programunkat illeti: kérem, hogy amikor KÖVETKEZŐ TÉLI SZEZON időpontjai és árai megszületnek, értesítsen, hogy időben foglalhassunk. Köszönöm!
A vendéggel azóta is kapcsolatban vagyunk, reméljük mielőbb megteszi a helyesbítést!
További szép napot kívánva,
Szívélyes üdvözlettel:
Dobák Zsolt
I am an Android · http://androiddownloadsforfree.blogspot.com 2015.01.20. 17:27:16
PepeXVI 2015.01.20. 17:34:39
Valóban lehetett volna kicsit konstruktívabb a szálloda, de a posztoló is tisztában lehetne a foglaló fogalmával.
Mivel a vevő hibájából hiúsult meg az üzlet, a foglalót bukta. Ezért nem kéne Homárkodni :-)
A feleségnek mielőbbi gyógyulást kívánok!
Rosszindulatú Vászka 2015.01.20. 17:38:59
dieter 2015.01.20. 17:55:43
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.20. 18:02:11
De még ha nyert is volna rajta, nem hiszem, hogy napi szinten törik a lábukat a vendégek, lehetett volna haraszt helyett úriember. Bekérhette volna a leleteket, ha azt gyanítja, hogy galád módon át akarják verni.
Hosszú ideje ez az első posztoló akivel együtt tudok érezni. Aj, már kezd is fájni a bokám...
ptspts 2015.01.20. 18:04:12
Ha én írnám a törvényeket, akkor úgy írnám, hogy a vendég balesete, családi problémái stb. esetén ne járjon vissza a foglaló, viszont a vendég köthessen biztosítást pl. baleset esetére, és akkor a biztosítótól kapna a foglalóéval megegyező összeget. A szállodának nem kéne megvárnia, hogy a vendég lerendezze az ügyet a biztosítójával, sőt, még tudnia sem kéne arról, hogy a vendég kötött-e biztosítást.
Tegyük fel, hogy a szálloda a vendég balesete esetén jogosult a foglaló megtartására. (Hogy ez igaz-e ma Magyarországon, csak egy ügyvéd tudná megmondani.) Ebben az esetben a szálloda nem okozott kárt a vendégnek, és a vendégnek kártérítés nem jár. A szálloda dönthet úgy, hogy megtartja a foglalót, és ezt a vendéget nem kívánja a jövőben fogadni, még akkor sem, ha lenne üres szobája. Még ezellen sem panaszkodhat jogosan a vendég.
A szálloda vezetőjének a szálloda érdekében érdemes mérlegelnie, hogy mennyire fontos nekik az adott vendég és az esetről értesülő többi vendég megtartása. Szerintem a posztban idézett válasz vendégek megtartására nem alkalmas. Ha én lennék a szálloda vezetője, és fontos lenne, akkor kb. ennyit válaszolnék: ,,Kérem megértésüket, hogy a foglalót csak akkor adnánk vissza, ha a szálloda hibájából hiúsult volna meg az üzlet. Feleségének gyors gyógyulást kívánunk, és szívesen látjuk Önöket egy későbbi időpontban, melyet a mostani alkalomtól függetlenül, újonnan tudnak lefoglalni. Honlapunkon megtalálják, mikorra van szabad szobánk.''
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.20. 18:05:03
supefly 2015.01.20. 18:05:17
sok szálloda kér el pénzt előre, de túlnyomó részük ezt nem foglaló, hanem előleg címszó alatt teszi. és ilyenkor a honlapjukon és visszaigazoláson feltüntetett lemondási feltételek alapján adják vissza vagy nem.
pl ha februárban befizetem egy szeptemberi szállás előlegét majd májusban lemondom, jellemzően a teljes előleget visszakapom hiszen még bőven van idejük újra eladni azt a szobát.
ezért piti a szállótól hogy foglalót szed és semmilyen lemondás mellett nem adja vissza.
esetünkben előleg mellett sem kapta volna vissza az ügyfél máshol sem, érkezés napján lemondásnál előleg mellett is bukó szokott lenni a teljes összeg. csak úgy korrektebb lenne az eljárás, az ügyfél is kevésbé sérelmezné.
a szálloda meg ilyenkor kevésbé bukik, csak nem realizál hasznot. biztos nem 2 ember kedvéért rendezik a disznóvágás programot, ezeknek mindig megvan a szükséges minimum létszáma, mondjuk 10 vagy 20 fő, ami úgy van kalkulálva hogy nyereséges legyen. ergó most max a nyereség esik ki a 2 fő hiánya miatt, de konkrét veszteség nem keletkezik. ugyanez érvényes az üresen maradt szobára, aznap 10 2 fős szoba helyett akkor csak 9 lett megtöltve.
összességében a konkrét esetben szinte mindenhol bukta volna az összeget az ügyfél, csak talán kevésbé rossz szájízzel.
engem külön érdekelne hogy a befizetett foglalóról számlát vagy befizetési pénztárbizonylatot kapott e és azon foglaló vagy előleg szerepel é.
Roltii 2015.01.20. 18:05:25
Darth Revan 2015.01.20. 18:05:48
Nyilvan senki sem varja el, hogy az erkezes napjan a szalloda ingyen modositsa a foglalast, de magukkal is kiszurtak, hiszen lemondtak 44 ezer forintrol.
Rosszindulatú Vászka 2015.01.20. 18:06:27
Roltii 2015.01.20. 18:08:01
Fantomász 2015.01.20. 18:10:14
Darth Revan 2015.01.20. 18:10:55
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.20. 18:12:29
Tizenötezer forintra én nem írnék törvényeket.
A haraszt megtarthatja a pénzét, költse gyógyszerre. Ilyen olcsón antireklámot úgyse kap.
"a posztban idézett válasz vendégek megtartására nem alkalmas"
Nagyon enyhén fogalmaztál. Pénzéhes csürhe, leplezni se tudják. De mindegy, ha parasztul viselkedik, írhat akármilyen udvariasan.
supefly 2015.01.20. 18:16:31
rém egyszerű oka van, sok a bunkó vendég, aki ugyanarra az útra 5 szállodában is lefoglalja időben a helyet hogy biztos meglegyen, majd az utolsó pillanatig alkuszik és oda megy ahol a legjobb árat vagy ár/érték arányt reméli.
ezzel még baj se lenne, csak ilyenkor persze a maradék 4 helyen véletlen se mondja le, nem veszi a fáradtságot, majd észreveszik az érkezés napján hogy nem ér oda.
és egy kisebb 30-40 szobás szállodának ha egy kiemelt időszakban egy nap belefut 4-5 ilyenbe már nem mindegy hogy 40 szobás teltház, vagy 5 szoba üresen marad amit aznap már nem fog tudni eladni.
normális helyen pont arra jó az előleg, hogy gond nélkül visszaadják, de így garantált hogy időben lemondja a vendég ha máshogy döntött és a szállodának van esélye még megtölteni ami üresen maradt.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.20. 18:18:50
Vagy a kedves vendég szíveskedjen legalább 3 nappal korábban eltörni a lábát, hogy átfoglalhasson máskorra? Nem kérte vissza a pénzt, megkapta volna a haraszt a teljes összeget is, csak később.
gabors 2015.01.20. 18:23:20
hanem azert mert ha kartyaval fizetsz vannak jogaid amiket a kartya kiadoja segit ervenyesiteni (back charge) vagy normalis kredit kartyanal panasz eseten MINDIG az eladonak kell bizonyitani hogy teljesitett es mindent megtett a csalas megelozesere !!!
ha meg elore fizetsz akkor meg TE MAGAD "probalkozhatsz" mint a kiskutya ... a penzed valoszinuleg jogos visszateritesevel.
ergo inkabb nem fogadjak el hogy barmilyen kartyaval fizetsz ...
igi1 2015.01.20. 18:24:08
de legalábbis erre vannak az urak h megtegyék ezt is helyettünk
máskülönben sokba fájhat a nem odafigyelés
supefly 2015.01.20. 18:24:52
ami az ilyen döntéseket befolyásolja az a szálloda helye, mérete, és az igényelt szolgáltatások.
pl egy budapesti belvárosi szálloda lehet könnyebben veszi, forgalmas és városi, lehet utcáról sima foglalással nem rendelkező "beesővel" is meg tudja tölteni ami üresen maradna a lemondás miatt.
szintén könnyebb a helyzete ilyen téren egy 200 szobás szállodának mint egy 40 szobásnak.
és végül az sem mindegy hogy egy sima szállás+reggeli foglalást mondasz le, vagy egy masszázsos, vacsorás, városnézéses komplett csomagot. Ott pl több a kötöttség, hiszen lehet a szálloda már előre kifizette a városnézést egy külsős cégnek, amit már ő sem kap vissza.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.20. 18:25:48
igi1 2015.01.20. 18:26:00
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.20. 18:30:02
Inkább abban lehet igazad, hogy nehéz a szálloda helyzete. Ilyen mentalitással nincsenek visszatérő vendégek. Minden garast el kell tőlük szedni bármi áron.
igi1 2015.01.20. 18:31:37
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.20. 18:32:00
És ha nem magától csúszott el, hanem fellökték?
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.20. 18:33:43
igi1 2015.01.20. 18:34:43
a k@cs@gje :)
igi1 2015.01.20. 18:37:45
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.01.20. 19:25:33
Véres-májas rájuk rohadt.
Mani marad! NA! :)
Poszter: nix ugri-bugri, langszam spaciren. Nyáron nincs belébe malac!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.20. 19:39:07
Pitta2 2015.01.20. 20:45:07
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.20. 21:10:58
travelo.hu/cucc/2015/01/20/alomnyaralas_helyett_koszfeszek_harommillioert/
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.20. 21:13:06
Aureliano Buendía 2015.01.20. 22:38:09
zörög a haraszt
az irodában kaszíroz a paraszt
gizmo266 2015.01.20. 22:40:47
cmx85s 2015.01.20. 22:54:15
Nagy szállodák valóban nem kérnek előre pénzt, de a bankkártyaadatokat elkérik, hogy no show esetén az első éjszakát rá tudják terhelni.
De van ennél cifrább is: Angliában úgy foglaltak a szállodák, hogy 20%-kal túlfoglaltak. Azaz, ennyivel több vendégnek igazolták vissza a foglalását. Aztán, ha 20%-nál kevesebb meg nem jelenő vendég volt, az utolsók szívtak és mehettek este másik szállást keresni.
Lehet vitatkozni azon, hogy korrekt-e, de míg az előbbi feketén-fehéren le van írva a szabályzatban, az utóbbiról sehol nem esik szó.
Lefoglalta a szállást, elfogadta a szabályzatot.
Persze, lehetne emberséges is az igazgató, de akkor elég ráfizetéses lenne a szálloda, hiszen tényleg sokan vannak, akik nem szólnak, ha mégsem mennek.
igi1 2015.01.20. 23:11:00
akkor fözzön otthon a férj, vagy vigye el egy szállodába
itt bújtatott saját magamnak csiálok programot vélek felfedezni, ahol jól lehet pályinkázni
sok mindent hallottam,de jogy a feleség szülinapjára disznótorosta vinni, ez meg nem egészen fer dolog
jó h be lehet adni, kastélyszálló, meg bla bla....
igi1 2015.01.20. 23:12:59
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.20. 23:19:04
Amennyiben bármelyik szerződő fél nem képes a szerződésben vállalt kötelezettségeinek eleget tenni (túltöltés és "no show" kivételével), Vis Maior esetén mentesül minden ellenszolgáltatás megtérítése alól, de törekednie kell a kár enyhítésére.
www.maganszallasadok.hu/fogyasztovedelem_es_turizmus.pdf
A kisgyermekkel érkező családok utazása esetén előfordulhatnak váratlan betegségek, amik megakadályozzák a családot abban, hogy az előre tervezett időpontban utazzanak. Ebben az esetben kérjük, küldjék meg részünkre e-mailben az orvosi igazolás másolatát. Kollégáink szívesen segítenek foglalásukat egy másik időpontra áthelyezni és módosított foglalásukhoz, a már befizetett foglalót is átvezetik.
www.csaladiudules.hu/hu/blog-hirek/uj-lemondasi-es-fizetesi-feltetelek-a-csaladi-wellness-hotel-gyulaban
Sunny Days 2015.01.20. 23:52:30
Nyilván volt a szállodának drágább ajánlata is, de foglaló nélkül. A kuncsaft meg csak azt nézi, hogy óccóbb legyen, és nem olvassa el a feltételeket. Ne jöjjön azzal, hogy de ő nem látta. Vagy kifizet egy fillért is úgy, hogy nem olvassa el, mire adja a pénzét? A visszaigazolásban is biztosan benne voltak a lemondás feltételei. A szálloda nem véletlenül alkalmaz bizonyos feltételeket. És teljesen mindegy, miért nem érkezik a vendég, azzal hogy foglalt és fizetett megkötött egy szerződést és kész. Ha beállít a szállodába de ott közlik vele, hogy sajnáljuk, kidőlt egy fenyőfa és pont az önök szobájában landolt, emiatt a szoba nem kiadható, mehetnek istennek hírével, a vendég mennyire lenne megértő? Kíváncsi vagyok, ha repjegyet vesz az úr, akkor a légitársaság hogyan reagált volna arra, hogy a kedves neje elesett a jégen és emiatt nem tudtak repülni. Konkrétan magasról tenne rá. Csak hát egy naaaagy repülőtársaságot meg sem mer szólítani az ember, a szállodát meg mindenki ekézi, hogy miért nem bír méltányos lenni. A hölgynek mielőbbi teljes gyógyulást.
gizmo266 2015.01.21. 00:04:39
igi1 2015.01.21. 00:39:06
a pályinkára játszott csak az asszony ezt érezte, és betett neki
amúgy komolyan meg fogom verni a posztert
Black Hole 2015.01.21. 00:59:04
igi1 2015.01.21. 01:02:05
na ez a szemétség
még a terhes hostess léhűtő zoknipárjánál is nagyobb k@cs@g a poszter pedig aszittem a hostesst nem lehet űberelni
verjük meg, vagy vágjuk le a posztert
igi1 2015.01.21. 01:03:33
tudtamén
Black Hole 2015.01.21. 01:09:58
igi1 2015.01.21. 01:36:49
ez gyökérség
Sandor Akarki 2015.01.21. 01:44:01
Black Hole 2015.01.21. 02:02:13
igi1 2015.01.21. 02:05:10
Black Hole 2015.01.21. 02:06:58
Manyecska 2015.01.21. 02:11:31
Manyecska 2015.01.21. 02:20:00
lobster thermidor 2015.01.21. 02:21:33
Manyecska 2015.01.21. 02:22:03
Manyecska 2015.01.21. 02:23:52
Black Hole 2015.01.21. 02:28:08
Black Hole 2015.01.21. 02:29:13
igi1 2015.01.21. 02:34:48
igi1 2015.01.21. 02:36:01
én azért levágnám a dógokat l
igi1 2015.01.21. 02:38:42
Black Hole 2015.01.21. 02:40:27
igi1 2015.01.21. 02:43:30
Black Hole 2015.01.21. 02:52:32
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.21. 06:57:22
nem olvasol Homárt, menyi Wizzes vadász van, aki megszólítja...
Különben nem az az érdekes a postban, hogy nem adták vissza a foglalót, hanem a szálloda picsogása a nevetséges. Hol érdekli a usert hogy a szálloda bukik-e?
EZAZ 2015.01.21. 07:42:40
AtiSnatch 2015.01.21. 07:43:55
Szumi 2015.01.21. 07:54:26
sarostehen 2015.01.21. 08:47:27
Szerintem a poszter örüljön, hogy nem a teljes árat utalta át. mert akkor annyit bukott volna.
Az igazgató stílusa azért egy jó nagy paraszt.. még ha igaza is van. Ezt meg lehet írni egy normálisabb levélben is, hogy a poszter megértse miért nem kapja vissza a pénzét.
Netuddki. 2015.01.21. 08:48:34
Nem hiszem, hogy lenne pofám visszakérni a foglalót, a szállodának semmi köze hozzá, hogy baleset történt. Ehhez a biztosítónak van köze szerintem.
Mellesleg a vis majort is rosszul értelmezi a levélíró. Ha jön egy földrengés és ledől a szálloda, NA az a vis major. A baleset meg egyéni szoc. probléma.
A zigazgató levele meg nettó parasztság. Jobb helyeken, ahol nem paraszt se a szállodás, se a vendég, a vendég sajnálkozva bejelenti, hogy baleset miatt nem tudott sajna menni, ez van, ennyi. A szállodás meg esetleg felajánl egy másik időpontot mondjuk a foglaló felét elengedve (persze csak a fizetés végén)...
Atörökk 2015.01.21. 09:11:32
igi1 2015.01.21. 09:14:52
csak 30% disznót tartalmaz :)
Manyecska 2015.01.21. 09:21:24
"kérnek esetleg:
polgári szertartást a parkban
sajtpultot
fagylaltpultot
.
csokoládé szökőkutat
ragyogó szép időt" xd
Hátrányos helyzetű kaviár 2015.01.21. 09:22:42
Így meg nyilvánosságra került, hogy mekkora egy szarrágó banda is ez. És szarrágóékhoz menjen pihenni az, aki szeret vadászni.
Különben komoly üzleti vállalkozás lehet, amit bedönt 15 ezer forint.
mt-03 2015.01.21. 09:24:19
Manyecska 2015.01.21. 09:30:23
Atörökk 2015.01.21. 09:31:13
31/48 2015.01.21. 09:39:18
@Hátrányos helyzetű kaviár:
nekem egyáltalán nem tűnt pökhendinek a válasz, legfeljebb egy kicsit modorosnak. És abszolút igazuk van. A foglaló azért foglaló (etimológia) mert egy adott időpontot, idősávot le _foglal_. Ez meg is történt, és valószínűleg a poszter is tisztában volt vele, hogy meddig lehet lemondani, átszervezni, miegyéb.
Megengedhető akár az a feltételezés is, hogy a szállodának egészen jól megy az idény és ezért nem szorulnak rá, hogy a poszter egy újabb alkalmat foglaljon, azzal sem lennének előrébb, mint ha egy kicsit empatikusabb és kevésbé szarrágó (ha már ez a szó sokszor szerepelt itt a kommentek között) vendégük lesz, aki vagy megjelenik, vagy képes értelmezni mit jelent az, hogy "foglaló".
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.21. 09:39:19
Megérett a világunk a pusztulásra.
Manyecska 2015.01.21. 09:41:36
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.21. 09:43:00
Atörökk 2015.01.21. 09:46:02
Manyecska 2015.01.21. 09:48:22
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.21. 09:50:11
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.01.21. 09:51:17
Főbe is lőhették vóna!!4!
cukkmukk 2015.01.21. 09:52:59
Atörökk 2015.01.21. 09:53:04
Vagy lerajzojják és összetépik! Áhh!!!
31/48 2015.01.21. 09:55:15
Szerintem tökéletesen kezelték a Parasztot, én magam szívesen szállnék meg egy olyan helyen, ahol egy kedves, családias szálló, fogad. Ahol nem olyan nyerészkedő karvalyok üzemeltetik a létesítményt, hogy minden sehonnai Parasztnak leszurkoljanak 15 ropogóst csak mert a felesége gyermekkori betegeskedése folyományaként kimaradt amikor óvodában évfolyamtársai a Jég tulajdonságaival és a gyalogos közlekedésre gyakorolt hatásával ismerkedtek.
Sem nem vesztették el annyira a gerincüket, hogy lakáj módjára kiszolgálják a Paraszt minden kénye- kedvét, hogy utána tapsolhasson a paprikajancsik kara, miközben ő lehúzhatja a lehúzások sora után a rolót.
Én csakis egy ilyen karakteres helyen szállnék meg.
:>)
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.01.21. 09:55:42
Vagy ami a legrosszabb: egy tollvonással megszűntetik!
Manyecska 2015.01.21. 10:13:22
Atörökk 2015.01.21. 10:14:57
De előtte államosíttyák!
Hátrányos helyzetű kaviár 2015.01.21. 10:15:12
A szálloda bukott biztosan 44.850 forintot, két vendéget biztosan (plusz az ismerősi/baráti körüket valszeg), valamint kapott egy nagyon szar reklámot. Ja, nyert nem egészen 15 ezer forintot. Hurrá! Az csuda empatikus igazgató úr verheti rá! De hogy a vendéglátást messziről ugatja, az is biztos. És ha te egy ilyen véndéglátónak még képes vagy fizetni is, akkor megérdemlitek egymást. Ugyanis nem csak akkor kell szuper-kedvesnek lenni, ha jön a vendég, fizet, minden ok, elmegy. Hanem akkor ismerszik meg az igazi vendéglátó, ha valami gebasz adódik. És tekintettel arra, hogy Magyarország tömve van szálláshelyekkel, ezt bebukta.
joska61 2015.01.21. 10:38:34
Hátrányos helyzetű kaviár 2015.01.21. 10:41:41
netnepper 2015.01.21. 10:46:04
kakukk11 2015.01.21. 11:34:51
Elkérni a maradék 45k-t Lajostól, és lefoglalni neki a következő időpontot. Tehát előre kifizettetni vele az egész ott-tartózkodást.
Lajos örül, hogy nem bukja a foglalót.
A vendéglős örül, mert 15k helyett 60k csapja a markát, esetleg még plusz fogyasztás.
Siladrin 2015.01.21. 11:52:47
Szerény véleményem szerint semmi kivetnivaló nincs abban, ahogy eljártak, legfeljebb a közlés módja.
Rossz reklám... hát, ki hogy látja. Engem ez nem tántorítana el, hogy odamenjek pihenni.
Bombaló 2015.01.21. 12:11:05
Tehát nem védve egyik oldalt sem, két éjszaka 120 ropi áthelyezés nélkül. Vagy két éjszaka 60 ropiért áthelyezésileg méltányolva.
A foglaló-előleg pedig egyértelmű. Ezen nincs miért vitatkozni.
♔bаtyu♔ 2015.01.21. 12:12:16
Viszont ilyet sem írtam volna, amit ők írtak, az benne van a zsákban, hogy a vendég lemondja a foglalást, azt tudomásul kell venni és kész.
A foglalónak amúgy általában egy éjszaka díját kell fedeznie, így a szállodáknak nem szokott gondot okozni az időpont átsakkozása. Persze ha drágább időszak azt van aki a különbséget kifizetteti, de sokan azt sem, mert úgy van vele, ha a vendég látja, hogy ők előzékenyek, akkor visszatér.
Bombaló 2015.01.21. 12:12:21
Siladrin +1.
Manyecska 2015.01.21. 12:12:40
♔bаtyu♔ 2015.01.21. 12:16:55
A vendég helyében visszaírtam volna, hogy ő pedig elvesztette a foglalóját, ha kiadták a szobáját, akkor szépen küldjék csak vissza.
Arcade Macho 2015.01.21. 12:24:34
ugyanis MINDEN normalisabb helyen tulfoglalassal ertekesitenek, a statisztika alapjan megnezik mi az ami meg vallalhato
a T. kuriaszallonal is megtehettek volna ezt a tulfoglalasos sztorit, de gondolom ha naluk bejelentkezett volna tobb ember akkor kiizzadtak volna a helyet nekik... ugyanis az olyan magyarosch
Hátrányos helyzetű kaviár 2015.01.21. 12:29:37
Sok sikert, ehhez vagy egy ehhez hasonló mentalitással megvert szálló vezetőségéhez, ha akár a legkisebb problémátok lenne az ott tartózkodás során. Pont ilyen rugalmasak lesznek.
Siladrin 2015.01.21. 13:08:28
Hátrányos helyzetű kaviár 2015.01.21. 14:04:18
Szóval, semmit sem kért vissza, kifizette volna a fennmaradó 45 ezret, csak egy másik időpontban, mivel közbejött a baleset.
Normális vendéglátó ilyenkor sajnálkozik egy kört, aztán felajánlja, hogy (amennyiben van szabad szobájuk a kért időpontra), szeretettel várják az általa kért időpontban, a fennmaradó összeg kiegyenlítésének feltételével. Itt kérhették volna az előzetes fizetést, és az rendben is lett volna.
Na, ez esetben hozzájutottak volna a teljes 60 ezer forinthoz, ha később is. Így meg tuti nem fognak a fennmaradó 45 ezerhez, amit a baleset miatt elbuktak. Fasza kis üzleti plitika. Remélem, neked nincs vállalkozásod.
AtiSnatch 2015.01.21. 14:13:23
Hátrányos helyzetű kaviár 2015.01.21. 14:19:50
Jelenleg a szálló nyert 15 ezer forintot. Bukta viszont tutira a 45 ezret, plusz szerzett két elégedetlen ügyfelet és megkapta "szarrágó, rugalmatlan bagázs" jelzőt.
Ha a poszter kérését figyelembe veszik, és "x" hét helyett "y" hétre biztosítják a foglalását újabb foglaló felszámítása nélkül, nyernek. Igen, nyernek: az első esetben tutira elbukott 45 ezer forintot, 2 elégedett, boldog ügyfelet, ingyen jó reklámot és ajánlásokat.
Veszítenek igaz, 15 ezer forintot (az újabb foglalás foglalóját).
Nos, ennek a szállónak a jó hírneve forintosítva 15 ezret ér. Én nagyon meggondolnám egy ilyen olcsó helyre a foglalást.
Hátrányos helyzetű kaviár 2015.01.21. 14:31:50
Arcade Macho 2015.01.21. 14:35:39
szerintem inkabb felig-meddig van rajuk jelentkezo igy siman megtehettek volna hogy a legkozelebbi hetvege elott ha van ures szoba akkor elotte szolnak es johetnek
kisstilu pitianer modon oldottak meg, az a tipikus mentalitas hogy nem a visszatero vendegekre alapozzuk az uzletmenetet
Hátrányos helyzetű kaviár 2015.01.21. 14:53:56
De ez a "ennyit veszítünk miattad, köcsög" hozzáállás nagyon gáz. Remélem, hamarosan csődbe mennek.
igi1 2015.01.21. 16:23:11
Siladrin 2015.01.21. 16:25:07
Én csak arra hívtam fel a figyelmet, hogy mint feljebb pár kolléga írta, zanzásítva: "elmennek máskor, akkor nem bukik a szálloda semmit" - úgy hülyeség, ahogy van.
A szoba most üres, tehát nem fizet érte senki. Ezt lehet csűrni-csavarni, de akkor is így van. Az meg hogy később elmenne az ember, nem jelenti azt, hogy ha nem megy el, akkor nem találnak mást a helyére. Persze ha nem találnak, akkor bukik, de mivel tudtommal senki nem lát a jövőbe, ez pusztán spekuláció.
Az,hogy hogyan kezelték le az ügyet (update előtt), az más tészta, de a kommentjeim lényegében a pénzügyi részletekre próbáltak rávilágítani, hogy nem úgy van az, mint sokan hiszik.
Azt meg embere válogatja, hogy ilyen helyzetben mit tenne. A kollegina anyagiasan állt hozzá, míg a szállodavezető figyelt a kastély hírnevére... Sokaknak felhúzta az idegrendszerét az első levél, az enyémet meg például nem. De a lényeg a kommentjeimben nem is ez...
Aki még ezután is amellett kardoskodik, hogy nem buktak volna semmit, azon a matematika már nem segít...
igi1 2015.01.21. 16:33:26
AtiSnatch 2015.01.21. 16:47:12
VonBraun 2015.01.21. 16:58:50
Ja. Ha nem kerül fel a Homárra a probléma, akkor minden úgy jó, ahogy van.
Hátrányos helyzetű kaviár 2015.01.21. 17:53:08
Láttad netán a foglalásokat, hogy itt matekozol? Szóval, tuti fullra volt foglalva a szálló abban az időszakban? Sőt, azt is tudod, hogy másokat kénytelenek voltak visszautasítani?
Vagy most már csak nyüglődsz, hogy ne tűnj teljesen reménytelennek? A könyvelő-mentalitás átka .. :P
No de, ami a lényeg. Azóta a szálló is rájött, hogy elbaccták a direkciót a matekkal. Szimpi a felajánlás (még ha nyomásra történt is). Nem szimpi a kolleganőre való sz.rlapátolás, mert az eredeti levelet mezei recepciós saját hatáskörben tuti nem írja meg.
Ezek után meg a poszter dolga, hogy eldöntse, mit tesz.
CID 2015.01.21. 18:36:52
Hátrányos helyzetű kaviár 2015.01.21. 18:37:27
Hátrányos helyzetű kaviár 2015.01.21. 18:38:42
Taxomükke (UK) 2015.01.21. 18:49:32
Nem kell minden egyes mondat végére felkiáltójel!
Teljesen felesleges!
Attól még nem lesz hihetőbb a történet!
Számomra legalábbis biztosan nem!
És nem kell minden mondatot új bekezdésbe tenni!
És-sel pedig nem kezdünk mondatot!
Ja, ez én voltam!
!!444!!!
Siladrin 2015.01.21. 19:08:04
Ha te így nézed:
Láttad netán a foglalásokat? Szóval, tuti nem volt fullra a szálló abban az időszakban? Sőt azt is tudod, hogy rajtuk kívül alig páran voltak kíváncsiak a disznótorra (bár akkor minek tartanak)?
Vagy most már csak nyűglődsz, hogy az elégtelen információval, ami rendelkezésünkre áll, olyan konklúziót hozz össze, amiben nem lehet másnak igaza... Na látod, mennyire viszonyítás kérdése az egész.
Mivel nincs itt olyan ember, aki tisztában van a foglalásokkal (jelentkezzen, ha mégis), így mind a ketten bizonyos mértékig csak tippelünk. Kiindulva abból, hogy egy jó hírű kastélyszálló, előre meghirdetett program, illetve személyes tapasztalat (esküvőn voltam ott, és igen nehéz volt találni szabad időpontot, hónapokkal előre...) így nagyvonalúan lemertem vonni azt a következtetést, hogy nagy valószínűséggel tele van. Ebben igazad van, hibáztam.
Viszont azt a lehetőséget mindenképpen elbukta a szálló, hogy kiadhassa másnak, esetleg egy több szobára való csoportnak("időben lefoglaltam" jelenthet több héttel, hónappal előre), így pénzben nem (vagy nehezen, nem értek hozzá) realizálható módon, de bukott rajta, és éppen ezért nem csak azt a 15k-t bukta végül , ami a foglaló... Habár, mint írtad, nem feltétlenül bukta a teljes szoba árát, ezt hibásan írtam, beismerem.
Abban igazad van, ha nem volt tele, akkor nem bukott annyi pénzt, csak a foglalót plusz a meghirdetetlen szoba miatt realizálhatatlan veszteséget, ellenben ha tele volt... Netán egy csoport ezért nem tudott kivenni több szobát... Látod mennyi itt a találgatás.
Természetesen balesetre nem készülhet fel senki, de ne hangoztassuk már, hogy csak a foglalót bukta...
A könyvelős megjegyzéshez: Sosem tanultam könyvelést, minden amit leírtam, pusztán a saját elmémben megfogalmazódott gondolatokat fejezi ki. Ha van itt olyan aki ért a pénzügyekhez, az javítson ki bátran, továbbra is elfogadom az észérveket.
U.i: Elfelejtettem írni, jobbulást az Asszonynak!
Hátrányos helyzetű kaviár 2015.01.21. 19:47:27
Egy esküvő, pláne kastélyszállóról lévén szó, természetesen más, mivel giccsesen romantikus a környezet, azonban a tisztelt násznép gondolom, nem éjszakázik ott, így legfeljebb a rendezvényteremre vannak hónapokkal előre foglalások, nem a szállodai szobákra.
Ilyen disznótoros (meg egyéb) programokat rendszerint kínjukban találnak ki a szállók (már amelyiknek van rá lehetősege), amikor egyébként konganának az ürességtől. Rajta van a havi fizetésem, hogy még így is jó, ha fél házzal üzemeltek.
Persze, ez nem bizonyíték, csak a nagyon nagy valószínűség.
De persze, az is lehet, hogy Katalin hercegné teljes udvartartása csúszott le a szálló kibérlésétől a poszterék miatt. Csakhogy ennek elenyésző a valószínűsége ... pont annyi, mint annak, hogy egy népes turista-csoport csúszott le a foglalásról egyetlen szoba miatt. Ilyen holtszezonban meg pláne.
Ja, nem mondtam, hogy könyvelő vagy, hanem azt, hogy könyvelő-mentalitással rendelkezel. Különbség.
CID 2015.01.22. 06:33:34
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.01.22. 08:01:46
Én! :)
AtiSnatch 2015.01.22. 08:32:02
Hátrányos helyzetű kaviár 2015.01.22. 08:57:41
joska61 2015.01.22. 09:30:20
@♔bаtyu♔: Első gondolatban én is ilyesmit írtam volna, bár az első megszólalás után erősen kétséges, hogy sikeres kérés lenne. Azért a tulaj felé egy kérdést megérne, tud-e róla, hogy így intézik az ügyet a szállodájában.
♔bаtyu♔ 2015.01.22. 21:56:41
Sok helyen nem vágják még ezeket aztán nyafognak, hogy nincs pénze a magyaroknak, szar a szezon és efféle baromságok
Nincs a recepciós jól kiképezve.
joska61 2015.01.23. 12:01:38
Hátrányos helyzetű kaviár 2015.01.23. 15:25:26
De ez már a poszter dolga, hogy mit kezd vele. A Homár megtette, amit lehetett.
CID 2015.01.23. 18:24:14
@joska61:
Oszt vajon miért, senkinek semmi oka arra, hogy törekedjen a gyors profitra, mert itt ugye lehet hosszú távon tervezni.
joska61 2015.01.26. 10:13:48
Manyecska 2015.01.26. 12:39:35
Manyecska 2015.01.26. 12:45:12
Manyecska 2015.01.26. 12:46:58
Ecci 2015.01.28. 12:20:35