Tékozló Homár

A MÁV félretájékoztat, majd 5x veri le az utason a hibát

2015.03.03. 15:19 | Homár Hilda | 173 komment

screenshot_2015-03-03_15_17_17.png

Összehangolt munka: 1 pénztáros rossz tanácsot ad, 17 kalauz ellenőriz, de nem szól, de a 18. egy irtózatos büntetéssel lecsap! A rosszul kiszámolt bünti, az elírt név, a rossz helyre küldött levél szinte már szóra sem érdemes.

Kedves Homár!

Egy GySEV-MÁV együttes gyöngyszemet szeretnék megosztani veled és az érdeklődőkkel.

Levelezős hallgató vagyok Budapesten, Sopronban élek és dolgozok. Vizsgaidőszakok alkalmával heti kb. 4 alkalommal utazok a Sopron-Keleti szakaszon.

Már az első vizsgaidőszakban is kiderült, hogy nem a legjobb megoldás minden utazás alkalmával jegyért sorban állni hajnal 6kor, így megkérdeztem egy pénztárost van-e javaslata a problémára. Készséggel ajánlotta, hogy persze, van tanuló havi/félhavi bérlet, félhavi 8050 Ft, olcsóbb is, jobb is. Szuper, éltem vele 1., 2. vizsgaidőszakban gond nélkül utazgattam. Míg nem január 5-én megint beálltam a sorban, -Csókolom! Levelezős félhavi bérletet kérek Sopron-Keleti, jegypénztáros néni már készséggel nyomtatta is. Nagyszerű. Gondoltam a 15-én történt 5. felutazásomig.

GySEV szakaszon gond nélkül kezelték is, majd átszálltam Győrbe a RailJet-re. Kár volt. Kedves jegyellenőr, mint az évszázad fogását közölte a jó hírt, érvénytelen a bérlet, jogtalanul használtam, visszaéltem az okmánnyal. Nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek, fel se fogtam, hogy mi van.

Gyors google, üzletszabályzat, és valóban, csak nappalis és estis hallgatóknak lehet bérletet váltani, mivel a kedvezmény itt 90% és nem 50. Nice, nem sejtettem, hogy nagy baj lesz, elvégre már 5-ik alkalommal megyek fel. Minden fel és le úton 2-2 ellenőr ellenőriz (egy MÁV-os, egy GySEV-es) így összesen csak ezt a bérletet már 17 ellenőr átengedte, meg ugye a kedves jegypénztáros. Kalauz gyorsan kalkulál, meg is van a végösszeg 81.080 Ft. Mennyi????? A pótdíj a következőkből áll: 8.000 Ft bünti + minden napra a diákomtól függetlenül menettérti teljes árú Pest-Győr távra. Köpni-nyelni nem tudtam, kalauz elment, én még próbáltam feldolgozni a történteket, illetve az utastársak szúrós-kérdő tekintetét, akik érdeklődően követték a kalauz nagy kapásának történéseit.

Hazamentem, számolgatok, eltekintve attól-hogy jogos vagy nem jogos az, hogy buta utasként hallgattam a jegypénztárosra, ezért megbírságoltak - a számok sem stimmelnek. Innen már csak az események sorát vázolnám.
1. 1. Bírság 81.080 Ft, január 15. Még aznap panasz levél MÁV-nak emailen.

2. 2.. Január 26. Köszönjük megkeresését, 90 nap múlva válaszolunk rá, válasz email.

3. 3. Január 26. Apa hív, ismerek-e Ács Barbarát, mert jött neki egy ajánlott a MÁV-tól, melyben tájékoztatják, hogy 60.920 Ft-ot kell fizetni. (Levelet csatoltam, förtelem, tele hibával, és 5 helyen írták el a nevem.)

level-page-001.jpg

4. 4. Január 26 levél MÁV-nak. Fizesse be Barbara a bírságot, a panaszomat intézzék inkább. Még aznap válasz: kivizsgálás folyamatban, ez csak számügyi ellenőrzés volt, sajnálják, hogy nem tudják leírni a nevem, többiről majd tájékoztatnak. (Mert hogy van egy külön ember, aki számolni tud, csak olvasni nem, így a számolást ő végzi HEHE)

5. 5. Várok türelemmel, február 27. hivatalos válasz: elutasítanak, mert a pénztáros nem ismerte el hibáját (pedig azt gondoltam, hogy majd sorba áll a pofonért). A 17 ellenőrről semmi hír, pedig a bírság számítási módja szerint minden nappal nyertem volna 5.000 Ft-ot, ha hamarabb bírságolnak meg. Fizessek most 8.000 Ft-ot, a többiből meg majd egyeztetünk lehetséges kedvezmény/részletfizetés, ha együttműködök.

6. 6. Válaszlevél MÁV-nak, melyben köszönöm a nagyszerű „ügyintézést”, üdvözlöm a 18 kollégát, aki 60 ezer Forinttal megkárosított, és fordulok feljebbviteli szervekhez.

A dolog pikantériája az, hogy tegnap hazafelé, immáron jeggyel utazva fültanúja voltam ismét egy túlbuzgó jegyellenőr akciójának, mely során ő is tetten ért egy bérlettel utazó levelezős hallgatót, aki ugyan csak 2 napja használja (Mázli, hogy nem 10 múlva kap napi +5000 Ft-os bírságot), de szintén jogtalanul, szintén jegypénztáros ajánlásával. A kalauz úgy beszélt szerencsétlennel, mint a ronggyal, és hangosan, pökhendien számolgatta, hogy mennyibe fog fájni a szabálysértése.

Innen üzenem a jegypénztárosoknak, hogy forgatgassák az Üzletszabályzatot, és verem a fejem a falba, hogy Call Centeres létemre bedőltem egy személyesen, igazolhatatlan módon elhangzott túl jól csengő ajánlatnak. Soha többet.

Köszönöm, ha megjeleníted!
Szép Napot!

T.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ProhiOtti (törölt) 2015.03.03. 15:25:29

gyors feljszámolás után, az autó még mindig olcsóbb :)

herk 2015.03.03. 15:29:38

igy látatlanban is kizárt dolog, hogy igy lehessen bármit számolni:

"8.000 Ft bünti + minden napra a diákomtól függetlenül menettérti teljes árú Pest-Győr távra"

Én a helyedben, ha kicsit is tökös vagy, rendesen feljelented őket azért, mert ilyen módon számolnak. De ahhoz tökösnek kell lenned.

Hogy értsd:
elkapnak egy bliccelőt:
40 éves vagy, tehát 22 éve bliccelsz, napi 2 átszállással:
22*365*4*300 = 9 millió HUF

Felügyeleti szerveknél jelentsd. Vagy index, rtl klub stb.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.03.03. 15:31:11

ez itt nem allna meg birosag elott, mondd azt mas hasznalta a berletedet a tudtodon kivul
erre az 1 utra meg fizesd ki

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.03. 15:32:18

"árok türelemmel, február 27. hivatalos válasz: elutasítanak, mert a pénztáros nem ismerte el hibáját "
AZ micsoda tündérmese lett volna, ha elismeri :D
OK, a bünti jogos, mert a utasnak nem volt jó a bérlete, de mondjuk a MÁV mivel maga hibázott, ez esetben elengedhetné, és nem púposkodhatna.
Vagy mondjuk egy jagy nélkül utazásra büntethetné, hiszen a MÁV ellenőrök helybenhagyták a dolgot.

Atörökk 2015.03.03. 15:32:26

Mielőtt igénybe akarunk venni bármiféle utazási kedvezményt, megnézzük az üzletszabályzatot, hogy jogosultak vagyunk-e. So simple. Nice.

herk 2015.03.03. 15:33:55

mert ez micsoda?
"minden napra a diákomtól függetlenül menettérti teljes árú Pest-Győr távra"

úgy értem, hogy egy bünti 2 részből áll össze:
- büntetés
- jegyár

a büntetés 8000 ft, ami tartlamazza az egyszeri irgum-burgumot, kezelési költség, stb.

A jegyár lenne ez a napi 5000 ft. Csak hogy ehhez a GySEV-MÁV-nak kéne _bizonyitani_, hogy te utaztál.
Ha tudja, szopóág.
Ha nem tudja, akkor rendben van a dolog.

Amit szerintem fizetni kell:
8000 ft (bünti) + a teljes áru jegy - amit fizettél ezért az útért.

(azért kell levonni, mert olyanért fizettél amit nem vehettél igénybe, ergo visszajár. Azért jár vissza, mert nincs mögötte szolgáltatás, tehát jogtalan haszonszerzés lenne a GySEV-MÁV részéről)

Atörökk 2015.03.03. 15:37:48

Poszt toló, ajánlom figyelmedbe:
www.mav-start.hu/utazas/kedvezmenyek_20120901.php

sajnos gyengeeelméjűeknek további kedvezmény nincs. Ja, de van.

herk 2015.03.03. 15:41:34

@Atörökk: szerintem itt pedig a posztolónak van igaza. Ha én az ügyfélszolgálatost kérdezem, elvárható, hogy pontos választ adjon.
Persze a kockázat az enyém, de nem hiszem, hogy ezért gyengeelméjű lenne.
Hogy te is megértsd:
Ha nem lehetne adni az ügyfélszolgálatos szavára, akkor azt kéne mondania:
Kérem legyen szives megnézni a honalapunkon a kedvezményeket. Hogy nincs internete? Nem érdekel, akkoris ott kell megnézni, mert én össze-vissza beszélek, időnként olyant állitok, ami nem igaz.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.03.03. 15:45:02

@herk: hagyd Imre!
neki mindenki hulye
majd mingya jon sztalin az is megerositi
hulyezni jar ide, mert azt hiszi ettol o okosabb lesz

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.03.03. 15:47:52

de a lenyeg
ekkora buntetes 1 ut utan nem allhat meg sehol
persze magyarorszagon, lehet

Atörökk 2015.03.03. 15:52:10

@herk:
Igen, elvárható, és?

@hagyma:
Helyedre!

szekertabor · provo.blog.hu 2015.03.03. 16:03:08

Nehéz ügy, mivel nem készült hangfelvétel vagy jegyzőkönyv a pénztárossal folytatott beszélgetésről. Ha ugyanis a pénztáros levelező hallgató létedre felajánlotta neked a bérletet, akkor azt a MÁV részéről hivatalos ajánlatnak tekintheted, és le van tojva az 1000 oldalas ÁSZF meg üzletszabályzat meg a kedvezménylista. Egy bolt is adhatja a cipőt a hivatalos árán, vagy eseti kedvezménnyel annál olcsóbban.

Egy fogyasztói próbapert mondjuk megérne: viszel két tanút, akik megesküsznek rá, hogy veled álltak sorban aznap, és a pénztáros valóban azt mondta, amit mondott. Hallgassák csak vissza a hangfelvételt. Nincsen hangfelvétel? Ez már a MÁV mulasztása. A pénztáros ugyebár nem állíthat tanúkat, mert egyedül ül a kalitkában.

Trunkel 2015.03.03. 16:10:05

Bevallom egy ideje nem nagyon vonatozok, de mikor még tettem, akkor a bérletemet nekem csak fel kellett mutatnom a diákigazolvánnyal együtt és kész. Kaller hozzá sem ért. Mit kezelgetnek ezek mostanság a bérleten?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.03. 16:27:13

@herk: "ha kicsit is tökös vagy"

Barbara nem az.

"a GySEV-MÁV-nak kéne _bizonyitani_, hogy te utaztál."

Bezony. Bár lehet, hogy naponta kétszer is utazott oda-vissza. Vagy háromszor...

borso 2015.03.03. 16:28:11

basszátok meg tényleg itt tartunk, hogy lassan egy bkv vagy vonatjegyet is csak bekapcsolt diktafonnal lehessen megvenni (másról nem is beszélve)????? Mi a jó kurva anyjáért ül a máv pénztárban a tudatlan fasz vagy fapina, nekem kell tudnom mi mennyibe kerül és ki mire jogosult. na ne basszunk már szekéren. a máv meg ha nem tud írni-olvasni-szabályzatot betartani tudó embert a pénztárba ültetni akkor szántsa be magát a csernobili földekbe.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.03.03. 16:32:05

Én úgy tudom, hogy a kedvezményekre jogosító okiratot a jegy- és bérletvásárláskor át kell adni (fel kell mutatni?) a pénztárosnak, hogy ellenőrizze.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.03. 16:36:37

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Akkor meg az a baj, hogy a nyugger nem tud a kisunokájának jegyetvenni, és fordítva.

Terézágyú 2015.03.03. 16:43:07

Igen, kérdés az, hogy egyértelműen közölte-e a pénztárossal, hogy LEVELEZŐ hallgató... de nem bizonyítható semmilyen válasz...
Ez van.

A büntetés mikéntje szerintem is problémás, erre kéne ráállnia.

Viszont:
"nem sejtettem, hogy nagy baj lesz, elvégre már 5-ik alkalommal megyek fel. Minden fel és le úton 2-2 ellenőr ellenőriz (egy MÁV-os, egy GySEV-es) így összesen csak ezt a bérletet már 17 ellenőr átengedte"

Bocs, de ez lényegtelen. Igen, most ez a sok ellenőr nem végezte "rendesen" a munkáját, hallatlan. Ha minden egyes alkalommal ellenőriznek mindent, akkor az lenne a baj...

És ez olyan, mintha azt mondaná valaki: igaz, hogy kétszázzal mentem az autóúton, de a minap egy rendőrautó mellett hajtottam el, és az nem jött utánam, nem kapcsolt le - jogosan gondolhatom tehát, hogy semmi rosszat nem tettem ezzel a kétszázzal...

tryclops 2015.03.03. 16:43:40

@Kitalátor (másként) gondolkodó: De még ha nem is kell felmutatni a vásárláskor, akkor viszont utazásnál a kallernek KELL ellenőriznie. Na nehogy már az legyen, hogy szar munkát végeznek, de visszamenőleg megbüntetnek? Pénztártól való távozás után a MÁV se reklamálhat.
Ezt a bírságolási számítást honnan találták ki? Ügyvéd látta már, jóvá hagyta? Mert kizártnak tartom, hogy bíróságon megálljon az összeg, ja minden napra teljesárú jegy, lol.
(8000 + teljesárú egy útra jogos, a többi röhej)

Dezsike 2015.03.03. 16:45:45

Azért a pénztáros ellenőrizhette volna a diákigazolványt és ha arra nem jó a bérlet, akkor nem adja ki. Volánnál bérlet vásárlásakor mindig be kell mutatni a diákot, amikor bevezették volt sok macera, mert senki se hordta magával (ellenőrök se kérték akkoriban), de mára megszokták. Anno a moziba is be lehetett menni diákjeggyel diák nélkül, sőt, egyszer maga a pénztáros cserélte le a neten lefoglalt 2 felnőtt+2 diák jegyet családi jegyre, pedig nem lettünk volna rá jogosultak, de azt mondta így jobban járunk, és valóban olcsóbb volt.

Terézágyú 2015.03.03. 16:45:57

Mellesleg már évek óta így van, és én már nagyon régen voltam diák, de mégis rémlett, hogy a levelezőkre más szabály vonatkozik, tehát én magam utánanéztem volna...

Terézágyú 2015.03.03. 16:47:06

@Dezsike:
"Anno a moziba is be lehetett menni diákjeggyel diák nélkül, sőt, egyszer maga a pénztáros cserélte le a neten lefoglalt 2 felnőtt+2 diák jegyet családi jegyre, pedig nem lettünk volna rá jogosultak, de azt mondta így jobban járunk, és valóban olcsóbb volt. "

És feljelentetted ezt a pénztárost? Börtönben ül azóta?

Ja, hogy nem? Na, hát a kallerek se ellenőriznek mindig mindent...

SadRedBucket 2015.03.03. 16:50:41

Az hol van leírva az üzletszabályzatban, hogy annyiszor kell kifizetni az utazás árát, ahány napja érvényes a jogosulatlan bérlet???
(A pótdíjak között nem látom felsorolva...)
Szerintem részeg lehetett a kaller vagy azt várta, hogy baksist aggyá neki.

Arcade Macho 2015.03.03. 16:51:08

azert a felaru jegy es a 10% kozott csak van valami kulonbseg nem?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.03.03. 16:56:05

@atpijkamo: Aha, volt rá példa, hogy vinni kelett az igazolványát, +1 kör.

@Arcade Macho: Az ütköző. Az egész árú és a 90%-os (kedvezményű) között van az 50%-os.

halaloszto 2015.03.03. 16:58:34

1. egyszer kaptak el, csak azt az egy utazast tudjak bizonyitani, a tobbi hol volt holnem volt. nem is ertem honnan veszik hogy tobbszor utazott akkor tobb bunti van.

2. az a penztaros meg mindig ott van. ha egyszer pont hamarabb er ki a vonathoz akar el is beszelgethetne vele egy kicsit, legalabb nem olyan uncsi a varakozas

Vajk

tra lala 2015.03.03. 17:00:13

Ezt a minden napra visszamenoleg buntetest en sem ertem. (btw. meg jo hogy nem eves berlettel kaptak el karacsony elott :D)
Eleve nem is eletszeru:
- vasarnap zarva a suli, olyankor miert utazott volna?
- ha utazott volna akkor az ellenorok megbuntettek volna, ergo vagy nem is utazott azokon a napokon vagy az ellenorok nem vegeztek a munkajukat es oket is felelossegre kell vonni
- miert csak egyszer utazott naponta? Egy napba hany oda-vissza utazas fer bele? Nem annyival kene szamolni? Vagy ez a "meltanyossag", hogy csak egyet szamolnak?
- ha mar napi egy jegy, akkor miert teljes aru? Diakkal nem kell teljes aru jegyet venni.

Pax Deorum 2015.03.03. 17:05:44

Én már nagyon régen voltam levelezős hallgató, de arra diákbérlet már akkor sem járt, így már a cikk elején sejtettem, hogy ebből baj lesz. Úgyhogy a bírság sajnos jogos, viszont a mértékét (a korábbi utazások „összeadását”) én is problematikusnak vélem.

Pár jó meglátás volt a megelőző hozzászólásokban, ezekbe kellene kapaszkodni:

- a pénztárosnak és a kalauzoknak is ellenőrizniük kellett volna a kedvezmény jogosságát, most részben az ő mulasztásuk miatt kérnek tőled nagyobb bírságot
- a két „kamutanú”, akik téged igazolnak, amit lentebb valaki javasolt, szintén jó ötlet

Terézágyú 2015.03.03. 17:10:11

@Pax Deorum:
"- a pénztárosnak és a kalauzoknak is ellenőrizniük kellett volna a kedvezmény jogosságát"

A pénztárosnak nem kell.

A kalauzoknak kell - de nem tették. Szerintem indítsunk mi utasok egy kampányt, amelyben követeljük, hogy mindig tüzetesen vizsgáljanak át minden okmányt a kalauzok!
Ha csak meglátjuk, hogy "éppencsak rápillant, messziről" egy diákigazolványra, máris jelentsük fel az illetőt!
Hát mit képzel?? Tessék rendesen végezni a munkáját!

Arcade Macho 2015.03.03. 17:10:19

@Kitalátor (másként) gondolkodó: a kedvezmeny 90 / kedvezmeny 50 es a 10 vs 50 osszehasonlitasanal azt kell eszrevenni, hogy a vegeredmeny az az hogy ötödannyit kell fizetni (vagy ötször annyit attol fuggoen honnan nezzuk)

StLui 2015.03.03. 17:20:21

Elmúlt 20 évben max Szob-Vác-Budapest vonalon vonatoztam évi 1-2 alkalom. Most úgy adódott, hogy kKcskemétre kellett utaznom, onnan autóval vissza. Megnéztem a máv menetrendet, látom kb 2700 a jegy, nem vettem meg, mert azt is láttam ugyanúgy oda kell menni valahova átvenni, akkor meg mindek. Állomáson kértem is egy jegyet Kecskemétre, mondja a pénztáros mennyit kell fizetnem. Szerencsére véletlenül feltünt, hogy a menetrendben kis jelölések vannak és kiderült van olyan, hogy helyjegy és gyorsvonati pótjegy. Kérdezem a pénztárost ilyenek nekem nem kellenének? Erre ő: hát lehetséges, majd elkezdi lapozgatni a menetrendet és kiderül, hogy legalább gyorsvonati pótjegy kell. Így kapok azt is. De ha nem figyelek eléggé, simán felszállok anélkül és gondolom fizethetem a büntetést.

Terézágyú 2015.03.03. 17:26:14

@StLui:
Azt neked kell tudnod, hogy melyik vonattal mész, és hogy arra kell-e gyorsvonati pótjegy vagy sem.

A pénztáros ezt nem tudja.

StLui 2015.03.03. 17:31:15

@Terézágyú: Azt sem tudtam aznapig, hogy létezik ilyen, nekem természetes volt, hogy kérek egy jegyet oda ahova menni akarok és kész.

StLui 2015.03.03. 17:34:07

@Terézágyú: Amit nem tudok még, hogy legalább az Elvira által kiírt jegy már tartalmazta e ezt a pótjegyet, hiszen adott volt a vonat amelyiket éppen ajánlotta

Mr. Pé 2015.03.03. 17:41:57

Üdv mindenkinek!

Vicces, hogy mindenki úgy mondja, hogy debil volt a vonatozó, hogy szerintem életében nem nézte meg az utastájékoztatót, csak még soha nem büntették meg. Aki meg megnézte, az azért mert már megvágták egyszer, és most überokosnak képzeli magát...
Amúgy készülj fel egy minimum fél éves levelezgetésre, de ki ne fizess egyetlen forintot se, nem kell beszarni.
(Zárójeles megjegyzés: telekocsi. Egy Sopron-Budapest vonalon tuti rengetegen járnak, lenne, aki elvisz, olcsóbban, tipikus magyar állami vállalatos szopatás nélkül. És mielőtt jönne a szöveg, hogy idegen kocsija, és különben is, lehet, hogy szervkereskedő, és holnap Ulánbátorban ébredek fél vesével... A buszon is idegen ember vezet, a taxiban is, mégis bízol bennük? Meg amúgy mindenki köteles megadni a számát a telekocsirendszerekben. senki nem olyan hülye, hogy egy regisztrált, nyilvántartott felhasználón keresztül szedjen össze donorokat vagy bármi mást.

vanek ur 2015.03.03. 17:42:38

@StLui: A neten vásárolt jegyet magad is kinyomtathatod, ha úgy állítod be, és egy kicsit még olcsóbb is. Olvass utána. De Kecskemétre menet ki se kell nyomtatni, elég ha a telefondon megmutatod a kapott QR kódot. Fejlődik a MÁV, még ha lassan is...
Az Elvira már eleve úgy írja ki az árat, hogy abban minden pótjegy benne van.

@Terézágyú: "Azt neked kell tudnod, hogy melyik vonattal mész," - ez igaz, viszont ha a pénztáros tudja, hogy arrafelé van ilyen pótjegyes mizéria, illene rákérdeznie.
"és hogy arra kell-e gyorsvonati pótjegy vagy sem" - ezt viszont alapból a pénztárosnak kellene tudnia.

Az Elvirának sok butasága van, de hogy melyik vonatra milyen pótjegy kell, azt kivételesen - a pénteki posztban írtakat leszámítva :) - jobban tudja, mint bármelyik pénztáros.

Pista Bácsi 2015.03.03. 17:45:00

A poszt toló azért van bajban, mert a kedvezményre való jogosultságot nem a kedvezményes jegy/bérlet megvásárlásakor, hanem a felhasználásakor kell igazolni. Tehát rohadtul mindegy, hogy a pénztáros mit mondott, a pénztáros jól járt el, amikor eladta a kedvezményes bérletet.

(És akkor a gyengébbek kedvéért leírom, hogy miért nem a vásárláskor kell igazolni a jogosultságot. Ha a vásárláskor kellene igazolni /és csak a kedvezményre jogosult egyén vehetné meg a kedvezményes bérletet/ akkor egy szülő nem vehetne a gyerekeinek kedvezményes diákbérletet, mert ő ugyen nem jogosult a kedvezményre.)

Szóval a poszt toló magának kereste a bajt.

Egyébként ha jól veszem ki a helyzetet, még mindig a pénzénél van, mert jópárszor utazott kedvezményesen, most utólag kifizeti a jogosulatlanul igénybe vett kedvezményt...

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.03.03. 17:49:08

@herk:
Ha én az ügyfélszolgálatost kérdezem, elvárható, hogy pontos választ adjon."

Kérdezted már a NAV ügyfélszolgáját?
Még irásban sem hivatalos a válaszuk egy kérdésre

dzsaszper 2015.03.03. 17:52:02

szekertabor kommentje az ajánlattal kapcsolatban majdnem stimmel, csak kellene tudni bizonyítani.
azért csak majdnem, mert nem a MÁV üzletpolitikai kedvezményéről van szó, hanem állami támogatásról, az állam meg levelezőknek nem adja a kedvezményt, pedig a félhavi bérlet esetén elvileg elszámolják vele.

Kedves posztoló, amúgy azzal, hogy nem néztél utána a kedvezmények feltételeinek, megbízol a pénztárosban. Tévedhet a másik irányba is: esetleg nem jut eszébe a legkedvezőbb változat.

vanek ur 2015.03.03. 17:52:31

@horex: Ezen én is nevettem már. Kértem tőlük állásfoglalást, hogyan kell valamit csinálni, szépen leírják, majd odabiggyesztik a levél végére, hogy mindezt nem használhatom hivatkozásként, ha megbüntetnek azért, mert úgy csináltam, ahogy írták...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.03. 17:53:51

@StLui: "kérek egy jegyet"

Áááá, el vagy maradva, az nem olyan egyszerű. Most már DSN minta és pilótavizsga is kell a jegyvásárláshoz. :))

Atörökk 2015.03.03. 17:56:17

@horex:
Szomorú, de tényleg így van.

Külömbe' meg nem értem, mit szídják itt sokan a pénztárosokat: mikor kértem egy retúrjegyet oda-vissza, eddig mindig megkaptam.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.03. 17:57:53

@vanek ur: "@horex: ... megbüntetnek azért, mert úgy csináltam, ahogy írták..."

:)) Hihetelen, de ez így van.

Haver kiment Angliába, alapított egy céget, és megdöbbent, hogy a könyvelő kevesebbet kér, mint itthon. Többszörös az órabére, de a munkája sokkal-de-sokkal egyszerűbb.

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.03.03. 17:58:35

@Atörökk:
So simple. Nice"

Ne fokozd ne fokozd!
Hányszor olvastad el az ÁSZF-t vagy hasonlót mielött BKV-ra ültél?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.03. 17:59:28

Aggresszív kismalac:
- Kérek egy retúrjegyet!
- Hova?
- Hova, hova, hát ide vissza!

Atörökk 2015.03.03. 17:59:39

@horex:
Soha. BKV-n világ életemben potyáztam :D

egyinges 2015.03.03. 18:00:26

1. A pénztáros is felelősségre vonható, mert ellenőriznie kell a jogosultságot (nagyon sok állomáson ezt meg is teszik).
2. Vissza kell keresni a korábbi utazások dátumait, így visszakereshető a jegyvizsgáló, aki korábban nem vette észre, hogy jogosultsági probléma van, ezért részkártérítést lehet kérni.
3. A szolgáltatónak kell bizonyítania, hogy mely napokon lett igénybe véve a szolgáltatás, ezért nem büntethető a teljes időszak.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.03. 18:00:43

@Atörökk: Ha nem kapsz retúrjegyet, az se baj, hisz a végeredmény ugyanaz, ha utazol, ha nem.

Atörökk 2015.03.03. 18:00:52

@atpijkamo:
Az nem úgy van.

-Kérek egy jegyet!!!
-Hová?
-Ide a markomba!!!

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.03.03. 18:01:04

@ProhiOtti:
Autópályán vagy megyei jeggyel?
Köszönjük dr.OV me-nek a választási lehetőséget!

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.03.03. 18:02:35

@Atörökk:
Aztán majd gyösz sirni a Homárra hogy legyűrtek a kigyúrt kopasz ellenőrök!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.03. 18:02:38

@Atörökk: Az nem úgy van.

Aggresszív kismalac:
- Kérek egy jegyet!
- Hova?
- Sok a duma!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.03.03. 18:09:36

Na maj gyün a Malac, aszt megmongya a tutit!4!

tükörfúró 2015.03.03. 18:15:56

Ez valami hihetetlen kamu és a posztoló egy végtelenül buta lúzer.

Ha pedig csak a fele igaz, én már csak mókából is bíróságra vittem volna ezt.
Annyira jól hangzik, hogy niemand nándor vs magyar államvasutak zíerté, hogy már külön ezért megéri.

Egyébként nekem rögtön ez jut róla eszembe:)) :

www.youtube.com/watch?v=w60OV7HjO0A

cirrmurr 2015.03.03. 18:17:06

rendőr postás vasutas. A legalja.

Annak is a legalja a "sin bohóc" az az kaller.

Hová tüntek azok a régi bajuszos bagó kávé hagymaszagú jókedélyü kalauzok akikkel élmény volt a családi utazás. a 80as évek elején még láttam ilyet.

Aureliano Buendía 2015.03.03. 18:17:34

Biztos én vagyok túl kíváncsiskodó, de ha én utaznék hetente Sopronból Pestre, megnéztem volna neten, milyen kedvezmények illetnek meg.

6.Lenin 2015.03.03. 18:39:59

Én a MAV helyében ezért a posztért feljelentenélek néhány millára, üzletrontásért.
Neked kellene igazolnod, hogy nem kamu az egész.
Van hangfelvételed,tanúid?Ja,nincs?

1re több az ilyen rémmese,eddig.

(még a MAV se tudja-szerencsére-, hogy kapitalizmus van, és nem lehet csak úgy üzletet rontani)

6.Lenin 2015.03.03. 18:50:31

Még 1 adalék...

elismerted (itt, és ez bizonyítható), hogy jogosulatlanul vettél igénybe 1 kedvezményt.
A többi simán lehet(ne) kamu is.Nehezen lenne bizonyítható.

Máskor lehetnél óvatosabb is.
Jegyvásárláskor, és poszt tolásnál is.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.03.03. 18:52:17

No meggyütt Sztálin, Lenin is itt van, még várgyuk Marxot meg Engelst!4!!!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.03. 18:58:43

"Innen üzenem a jegypénztárosoknak, hogy forgatgassák az Üzletszabályzatot,"
Miért forgatnák? A MÁV-nak plusz bevétel.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.03. 19:00:17

@6.Lenin: "Van hangfelvételed,tanúid?Ja,nincs?"
A büntetés? Az igazolványa? A kalauzok, akik helybenhagyták a bérlet?

Óvatosabb, persze. Nem már attól is féljek, hogy egy állami szolgáltatócég mikor basz át.

SzuAt 2015.03.03. 19:01:19

@Terézágyú: 13-14 éve Interraillel nászútról hazafelé nem volt intercity pótjegyünk, mert a francia részén még nem intercityként futott, a németeknél már igen. Az angolul tökéletesen beszélő kaller, elmagyarázta, hogy a pótjegyet ki kell fizetni, büntetést természetesen nem. A zsebünkből összekapart kevert frank, márka és peseta egyvelegéből tudtuk kifizetni a 10 márkát (ugye akkor még nem volt euró). Kérdezte, hogy bankártya, mert azzal is lehet. Röhögve mondtuk, hogy az már nullán van. Történt 2001. 09. 11.-ikén.
Normális helyen így müködik.

6.Lenin 2015.03.03. 19:06:51

@ColT:

Ki látta őket?

1et tudunk, jogosulatlan kedvezmény használatát.Ez itt be lett ismerve.
A többi lehet mese is (nem ez lenne az első ilyen a neten)
Természetesen lehet igaz is a történet.

Csak leírtam a véleményem.

Aureliano Buendía 2015.03.03. 19:11:21

Azért, ha én egy oktatási intézménybe kezdenék járni, és adnának diákigazolványt (tényleg, az mióta nem kék?), csak megnézném, hogy egyáltalán mire jogosít, ha már. Csak az ilyen helyzetek elkerülése végett.

Szóval szerintem a posztolót is lehet. Kell is.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.03.03. 19:22:12

HA utazni akarok, oda megyek a pénztáoshoz, és elmondom, hoyg honnan -hová, mikor-melyikre. Az ő dolga b+, hoyg tudja, hoyg milyen jegyet kel kiadni. MI a nagybüdös lószarért veszi fel a fizetését, ha még a munkakörében tartozó dolgokat sem tudja ???? Menjen akkor ganajozni a disznókhoz, annyit csak meg tud jegyezni!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.03. 19:32:58

@batgirl: "MI a nagybüdös lószarért veszi fel a fizetését, ha még a munkakörében tartozó dolgokat sem tudja ???? "
Hát különben hova lenne az a sok pénz :D

igi1 2015.03.03. 19:37:29

Jó tudni, hogy nálam is vannak kevésbé életrevalóak.

@batgirl: akkor neked adhat az a pénztáros 90%-os jegyet is, holott diákként csak 50%-osra vagy jogosult, de levelezős diákként meg nem vagy jogosult nappalis kedvezményre.

Ilyen ez, de azért, aki levelezős, az már vághatja a dolgokat, hogy ahhoz nem jár annyi diákkedvezmény, mint a nappali jogviszonnyal rendelkezőknek jár, akik minden nap iskolába mennek, míg a levelezős mondjuk heti kétszer.

A 21. században, azért, amikor egy ember MINDENNEL TISZTÁBA VAN DE LEGINKÁBB A JOGAIVAL, akkor tudja, hogy levelezős diákigazolványát mikor és hol használhatja fel (kb. semmire)

Barakkah 2015.03.03. 19:42:05

@Terézágyú: Az, hogy mindent az utasnak kellene helyből tudnia, melyik vonatra milyen pótjegy és/vagy kedvezmény jár, a pénztárosnak meg fogalma nincs és mossa kezeit, szimplán egy balkáni felfogás.

Magam is a közelmúltban belefutottam itthon két ilyen esetbe, miután jópár évig külföldön éltem:

1. gyorsvonati pótjegy: X évvel ezelőtt, mikor még Magyarországon éltem, ilyen egyáltalán nem létezett, tehát számomra teljesen idegen dolog volt. Nemrég nekem is külön kellett rákérdeznem egy jegypénztárostól, hogy a jegy, amit adott az úgy jó-e, mert ott ilyen pótjegy nem volt külön feltüntetve. Ha nem veszem észre, simán felszállok a gyorsvonatra ilyen pótjegy nélkül.

2. MÁV-Gysev mizéria: olyan útvonalon mentem, ahol a vonat MÁV és Gysev vonalon is megy, ráadásul több útvonal is van. A pénztárnál kértem jegyet, ADOTT vonatra, amit kifizettem, és azon rajta volt, hogy hány km MÁV hány km Gysev vonalra szól. Majd, a vonaton jött a kalauz és nézi a jegyet, azt mondja, ez így nem lesz jó, mert nem annyi a Gysev km, mint amennyi kellene (egész pontosan a jegyen kevesebb volt, mint amennyit a vonat futott). Gondolom a pénztáros nem azon útvonal szerinti MÁV-Gysev jegyeket adott, mint amin a vonat ment, hanem a másik útvonal szerintit és ebből volt a baj.

A kalauz természetesen meg akart büntetni, hogy egyrészt fizessem ki a különbözetet a jegyen megjelölt és a valódi Gysev-es távolság között, másrészt ezen felül még pótdíjat is. Egyszerűen elhajtottam a fenébe, azon címszóval, hogy nem a pénztáros hibázott, az pedig nem az én dolgom tudni, hogy ha egy jegyett kérek egy konkrét vonatra, akkor az melyik vasúttársaság vonalán hány km-t halad.

Mindez egy nyugat-európai országban egyszerűen elképzelhetetlen. Ráadásul, még akkor is, ha te, mint utas hibázol, de látják, hogy nem blicellni, csalni akartál, az a szokásos és normális hozzáállás, hogy a kalauz tájékoztat és esetleg, ha ez szükséges megállapít egy megfizetendő díjkülönbözetet az adott útra, de ilyen, hogy visszamenőlegesen az állítólagos utazásaidra fizess több száz eurónyi pótdíjat, kizárt.

Barakkah 2015.03.03. 19:43:39

@Barakkah: "hogy nem a pénztáros hibázott" helyett: "hogy a pénztáros hibázott"

igazságos 2015.03.03. 19:44:56

Bocsnat

SZÓVAL A GOND OTT VOLT HOGY ÁTSZÁLLT MERT NEM AZ ISKOLA ÉS A LAKÓHELY KÖZÖTT UTAZOTT.

rokkant analfabéta mongol pásztor 2015.03.03. 19:49:31

@dr. phil. Sün‼ ツ: "várgyuk Marxot meg Engelst"

A Rokkant Analfabéta Mongol Pásztort meg diszkriminálod?

igazságos 2015.03.03. 19:56:00

Igen ennek nagy divatja volt pár éve míg bevezették ezt a szabályt

A poszter jogosan lett megbüntetve mert a raloijeten vagy min Győrben márTELJESÁRAS jegyett ellett volna vegyen.

Ezt mindenki tudja, néhány embernek égs újdonság

A pénztáros tehát jó jeyet adott, hiszen levelezősként az iskola és lakóhely közöt korlátlanul használható a bérlet, csak ott volt a gond h nem közölték a pénztárossal, hogy a poszter diákja honnan hová szól, ezért rosszul adta a jegyet.

Ez a poszter felelőssége, de oda kellett volna adni a diákot amikor vett a bérletet és mindjárt fizethetett olna többet.

Tehát a gysev szakaszon jogosan utazott de a raloijetesre már 100%os jegy kellett volna (meg pőtegy gondolom)

Aszongya

Kérjük, hogy utazás előtt tájékozódjon az esetleges vágányzári információkról is, amelyek ide kattintva tekinthetők meg.

1. vonal: Budapest–Hegyeshalom–Rajka

8. vonal: Győr–Sopron

9 vonal: Fertőszentmiklós–Pamhagen

15. vonal: Sopron–Szombathely

16 vonal: Hegyeshalom–Szombathely

17 vonal: Szombathely–Nagykanizsa

18 vonal: Szombathely–Kőszeg

20 vonal: Székesfehérvár–Szombathely

21. vonal: Szombathely–Szentgotthárd

A 2013/14-as évhez képest a 2014/15. évi menetrend GYSEV-et érintő módosításainak összesítése

A ralijet meg emzetközi járat tehát tényleg jogosulatlanul használta fél szakaszon a poszter, de arról a pénztárosnak nem regélt a poszter h át fog szállni a ralijetes járatra, oda külön teljesáru jegy kellett volna, de mivel a poszter használta a bérletét az okirattal való visszaélés, ezért keményebb a bünti, mintha úgy utazol h nincs jegyed (6000-18000-30000 és felette) tehát az a 60 ezres dolog stimmelhet mert nemzetközi jegy x xzerese a bünti

Atörökk 2015.03.03. 19:56:52

"és verem a fejem a falba, hogy Call Centeres létemre bedőltem egy személyesen, igazolhatatlan módon elhangzott túl jól csengő ajánlatnak."

Ja kérem, felakasztották a hóhért.

igazságos 2015.03.03. 20:06:32

@Barakkah: nem tudás nem mentesít a te felelősséged az h rendben legyen a jegyed
pl Vácra van 2 féle km jegyre, egyik Fót felé másik meg göd felé

Ha te felszállsz a gódis zónázóra miközbe veresegyház vácra vetted a jegyed szintén lopás egy módja

igazságos 2015.03.03. 20:11:16

AZÉRT UTAZÁS ELŐTT ILLIK TÁJÉKOZÓDNI.

Mármint az èletrevalóbbnak.

Átszàllogatni meg nem csak úgy átszállogatunk...

ez a lakóhely vs iskola közötti dologgal is még visszaélnek pedig màr lecsengett a nagy részénél h nem érdemes továbbutazni...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.03.03. 20:11:45

@rokkant analfabéta mongol pásztor:
Naon helyessen döntöttél, megvárunk téged is!4!!!
De most meggyütt a szagértőnk, Igi, ő maj megmongya a tutit!4!

T, mint Barabara 2015.03.03. 20:14:43

Kételkedőknek üzenem, hogy minden szò igaz, mind jegyeket, mávos leveleket be tudom mutatni, ha valaki igényli. Igen, tudom el kellett volna olvasni, na de tegye fel a kezét, aki még nem utazott, fizetett elő vmire, vagy vett bmit anélkül, hogy végigolvassa az Ászf-et/üzletszabályzatot. Jegypénztárosnak meg kellett volna nézni az igazolványt, ha ezt elmúlasztja jelezni a bérleten, hogy enélkül adta ki. Minden Kaller elkérte az igazolványt, átengedtek, ha megbírságolt volna bmelyik, minden nappal 5000 Ft-ot nyerek. Én is hibázok a munkámba, de egy ügyfelet se károsítok meg vele. Jegypénztáros félretájékoztatott, 17 ellenőr hibásan kezelt, 18. Helyesen járt el, megbűntetett, de 20 ezret tévesen rávert a bírságra, levelet küldtek téves névvel, dátummal, címmel, ezt egy vezető aláírta, és van a cég aki a bizonyítékokkal szembe megy és nem ismeri el. Igen, kijárom az utam, NKH-nál már a panasz, meglátjuk.
(Annak aki arra hivatkozik h ígyis kevesebbet fizettem számoljon, Sopron Pest 4 menettért egy oda 18.900 Ft, bírság csak máv szakaszon 5. úttal 60.920 Ft+ bérlet 8.000. Valòban megérte?

T, mint Barabara 2015.03.03. 20:18:54

@igazságos: téves infò. Iskola és lakòhely közt utaztam sopron-pest. Neked hogy az istenbe nem megy át győrön? A gond az, hogy mint kiderült levelezős egyáltalán semmilyen szakaszra nem vehet bérletet!!! Csak 50%os menetjegyet. Levelezős bérletet kértem, kaptam tanulò bérletet amit csak nappalis vagy estis hallgatòk vehetnek.

igazságos 2015.03.03. 20:19:21

@T, mint Barabara: neked kellett folna eleve odaadni a diákodat

be lehet vallani h simán sikkasztottál

a bünti is jogos de még mindig jobb mintha hamis diákmatricád lett volna

mer egy jobb ellenőr még a rendőrséget is kihívja

(Nem a szuperellenőrrel találkoztàl)

a helyedben kussolnék h ennyivel megúsztad

T, mint Barabara 2015.03.03. 20:23:53

@igazságos: mert nehogymár üvegen keresztül megerőszakoljam a diákommal :D 18 ellenőrnek odaadtam, életszerű h kb 5000 Ft spòrolás reményében kockáztatok 70 ezres bűntetést, nem? Ma de aki nem akarja nem érti, örülök, hogy sokan rajtad kívül megértették a problémát

igazságos 2015.03.03. 20:26:28

@T, mint Barabara: aha

akkor ott hibáztál h NEM NYÚJTOTTAD ÁT A PÉNZTÁROSNAK A LEVELEZŐS DIÁKODAT

akkor bocs a korábbiért

Elvileg azt a pénztárosnak BE KELL MUTATNI illetve át kell adni akkor is a nem írod rá a számot

SINOSZ igazolványt is fel kell mutatni jegyvásárlás,or

tehàt akárhonnan nézem, akkor is hibás voltál

de!!

MIVEL VETTÉL BÉRLETET ezért mindenképpen nagyon magas a bünti, és ralijet esetén meg ugye a jegy 367 szerese, pótjegy stb...

de nem okirattal való visszaélés hiszen csak bérletről van szó, nem diákigazolványról

Aureliano Buendía 2015.03.03. 20:28:33

@T, mint Barabara: A törvény nem tudása/ismerése nem mentesít (a felelősség alól.

Nem az ÁSZF-et kellett volna olvasnod, csak rákeresni, mire jogosít a levelezős diák.

igazságos 2015.03.03. 20:30:59

@T, mint Barabara: erre jobban is ráfázhattál volna

bocsánat a korábbiakért, értem most már

Bérletnél még a jeggyel való visszaélésnél s rosszabb a bünti, meg a bérletet is elveszik

Biztos szomorkodtak h a diákja rendben van... :)

De!

A diákbérlet a pénztárnál kiadható a diákigazolvány felmutatása nélkül is, ez esetben azonban - a későbbi félreértések elkerülésére – a pénztáros a bérleten „IH” – „Igazolvány hiánya” megjelölést alkalmaz.

igazságos 2015.03.03. 20:32:34

Levelező tagozatosok kedvezménye: A levelező tagozaton tanulók 50%-os menetjegy váltására jogosultak a lakóhelyük és az iskola székhelye között. Amennyiben a levelezős hallgató nem lakóhelyétől veszi igénybe a vasúti kedvezményt (lakóhelyén nincs vasúti közlekedés vagy időben nem kedvező), a fentiekben ismertetett „Igazolás” nyomtatványt tölthetik ki, amellyel igazolhatják a kedvezményes menetjegy és a diákigazolványban feltüntetett lakóhely és tanintézet közötti viszonylattól eltérő viszonylatot.

A levelezős diákok nem válthatnak tanuló bérletet! Jogos igény esetén a fentiekben ismertetett „Igazolás” nyomtatványt a levelező tagozatosok is igénybe vehetik, így a kedvezményes menetjeggyel a diákigazolványban feltüntetett lakóhely és a tanintézet közötti viszonylattól eltérő útvonalon is utazhatnak. Az Igazolás kiállításához benyújtott kérelmen feltüntetett adatok valódiságáért a diák felel, a jogosságot a vasút nem vizsgálja.

A levelezős diákok nem válthatnak tanuló bérletet!

Tehát lett volna mód a bünti elkerülésére.

Barakkah 2015.03.03. 20:44:59

@igazságos: Látom nem teljesen ment át, amit írtam. PONTOSAN ARRA a vonatra szálltam fel, amelyikre KONKRÉTAN a jegyemet kértem. Innentől pedig a "nem tudás nem mentesít" felelőssége a pénztároson van, aki nem megfelelő jegyet adott.

Hozzáteszem, hogy természetesen utasként nem árt tájékozódni az alapvető dologkról, ellenőrizni a jegyet indulás előtt, stb., ez elvárható. De azért nehogy nekem kelljen már a vasutasnak is lennem, hogy kiszámoljam hány váltón megy át a vonat A és B város között, mert esetleg váltónként 100 ft pótjegyet számolnak fel, és nem annyi volt a jegyen feltüntetve, mint ahányon átmegy a vonat.

Manyecska 2015.03.03. 20:46:15

@T, mint Barabara: rá se ránts, én három hete eszem egy Pulsin nevű édességet ma olvastam hogy "high protein"..

igazságos 2015.03.03. 20:46:44

Én odaadtam volna a pénztárosnak az igazolványt, oszt kész.

A SIanOSZ igazolványt is fel kell mutatni, de ahhoz a személyit is ha ellenőr jön...

Bérlet esetén rosszabb a bünti

3./ A megállapított menetdíj vagy pótjegy díján felül 8.000 Ft pótdíjat (34.3.0.000) fizet az, aki

a) érvénytelen (pl. lejárt érvényességű) kedvezményre jogosító
igazolvánnyal, igazolással veszi igénybe a kedvezményt,

b) az utazási kedvezményt jogosulatlanul veszi igénybe, illetve
jogosultságát az előírt módon igazolni nem tudja,

Tehát akkor 8000 + 15* 3000 jegy = 53000

igazságos 2015.03.03. 20:50:38

@Barakkah: a diákodat odaadtad vagy nem adtad oda bérletvásárláskor!?

Ez itt a kérdés.

mert ha odaadtad akkor én is aláírom. a pénztáros 1 értelmi fogyatékos egyén

De addig...

Ha te odaadod és a pénztáros látja h levelezős vagy nem ad bérletet

MONDHATTAD VOLNA azt h LEVELEZŐS VAGY.

kértél 1 bérletet mer tanulsz, diákként.

igazságos 2015.03.03. 20:52:25

Most már tók összezavarodtam.

Mert ha mondta a poszter akkor tényleg hülye vót a pénztáros

RedWing 2015.03.03. 20:52:45

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Pontosan! Addig ki sem nyomtathatná a jegyet, amíg nem győződött meg arról, h. jogosan használja a kedvezményt!

Józsi, a migráns köcsög 2015.03.03. 20:53:07

a problematika forrása az lehetett, hogy a nyócosztályt végzett péztáros jucikának halvány fingja se volt arról, hogy a "levelező" az mit takar.
biztos aszitte az a póóóóstás.

maóóórgitttt.

Barakkah 2015.03.03. 20:59:00

@igazságos: Kérlek ne keverj a posztoló esetével (- a közös pont csak annyi, hogy a pénztáros egyik esetben sem volt a helyzet megaslatán).
Nem vagyok diák, nincs diákigazolványom, nem is kértem diákkedvezményt. Teljes árú jegyet vettem, amin rajta volt A és B város, ahonnan és ahova ténylegesen mentem, csak éppen a Máv és Gysev szakaszok rossz felosztásban voltak rajta (A és B között egy másik útvonalé). Ezt próbálta a kalauz számon kérni rajtam.

igazságos 2015.03.03. 21:00:58

Ja!

18 (17+1) * 3900 ft + 8000 = 62000 ft

Itt a poszter ott hibázott h

1 NEM NÉZETT UTÁNA H FÉLHAVI HAVI LEVELEZŐS BÉRLET NINCS

2. A PÉNZTÁROS HIBÁZOTT MER KIADTA A BÉRLETET HOLOTT MONDTA H LEVELEZŐS

Végre leesett asszem.

tényleg nagy kérdés h vajon hogy volt az, h mondta/ nem mondta, h levelezős, odaadta/nem adta oda a diákját

mert így bizonyïthatja h kinek van igaza hogy a bérleten mi van

(Esetleg kézírással lehet bizonyítani h ki írta rá a bérletre a diákszámot)

Csak ezzel bizonyíthato a dolog!

Ha nem a poszter írta rá a számot akkor nyert ügy mer a pénztáros látta a diákot

dontals 2015.03.03. 21:01:57

Nehogy fizess ennek a rohadt szemét társaságnak egy fillért! Nem egyszer voltam szem és fültanúja én is, mikor ezek az agyonképzett, sehova máshova nem kellő vasutasok minősíthetetlen stílusban oktattak ki becsületes, konszolidált, jeggyel rendelkező utasokat. 60-80 eFt pótdíj, hát földön fetrengek a röhögéstől. Ha már ennyire tudálékos volt ez a nyavajás kaller, inkább mondtad volna akkor, hogy nincs jegyed, vetted volna vissza tőle és etted volna meg, aztán bizonyítsa utána, hogy neki van igaza. Milyen jogon büntet amiatt, amit előtte tizen X kollégája jóváhagyott? Ne hagyd magad, ezeknek soha!!!!

6.Lenin 2015.03.03. 21:04:25

@igazságos:

Igen könnyen feladtad.
Tök mind1, hogy mit állít most a poszter, nem ellenőrizhető.

(szerintem az ilyen posztok nem is ilyen célból íródnak)

Kár, bár mind1.

igazságos 2015.03.03. 21:05:24

@dontals: igen akkor a 17 kolléga egyike sem kérte el a diàkot vagyis ilyenkor rosszul végezték a munkájukat

itt csak a poszter tudja mi az igazság de ha ártatlan akkor egy kézírás vizsgálattal bizonyíthatja igazát

60000 ft ár megér ennyit...

igazságos 2015.03.03. 21:08:45

@6.Lenin: én dehogy adtam fel

Nem lennék igi ha feladtam volna valaha is

A poszter hibás mert félhavis levelezővel félrevezette a pénztárost

a pénztáros hibás mert kiadta a bérletet

Akármibe fogadok h a poszter nem mondta h levelezős mer azért a pénztáros is kap a pofájára még akkor is ha védik

ilyen alapon bárkit lehúznak

igazságos 2015.03.03. 21:10:45

@Barakkah: ez valóban a pénztáros hibája de neked is fel kellett volna tűnni annak h kevesebb rajta a km (kevesebbet is fizettél? Vagy hogy?)

Azért csak fel kell tűnnie, h valami nem stimmel a jegyeddel, ha adott járatra kérted.

6.Lenin 2015.03.03. 21:17:16

@igazságos:

"...ilyen alapon bárkit lehúznak "

Most már téged is feljelentenélek (ha enyém lenne a MÁV )

Amennyiben bebizonyosodna, hogy tényleg neked, és a poszternek van igaza, 1 évig ingyen utazhatnátok bármelyik vonalon, természetesen sűrű bocsánatkérések után (ha enyém lenne a MÁV)

Amennyiben nem tudnátok bizonyítani, még a tangátokat is leperelném rólatok (ha enyém lenne a MÁV)

Az ilyen posztoknak más a célközönsége.
Szerintem.
(nem az enyém a MÁV. de nyitott vagyok)

igazságos 2015.03.03. 21:17:42

@dr. phil. Sün‼ ツ: megszakértettem a posztot

Most már nyugodtan aludhat mindenki.

De azér fogadok h nem volt ott az a levelezős szó mikor kérte a diákbéretet... XD

Szal most már megrezegtethetem a tüskéidet jutalomból?

Kemény vótam máma.

igazságos 2015.03.03. 21:19:25

@6.Lenin: én 90% kal utazok l
Meg aki veem jön az is

Bérletet vehetek igaz minek

Monnyuk bátor pênztáros vót ez a félkegyelmű ha bepróbálkozott a poszternél...

Barakkah 2015.03.03. 21:22:02

@igazságos: Ok, hogy tisztább legyen: konkrétan Bp-Szombathely között utaztam, Győrön keresztül (ez is rajta volt a jegyen) és a Máv + Gysev szakaszok összege reálisan annyi volt, mint amennyinek lennie kellene. Csakhogy két útvonal van, az egyik Csornán keresztül vezet, a másik meg Győrtől elmegy délre, azt hiszem Pápán keresztül. A két útvonal nagyjából hasonló hosszúságú, tehát összességében kb. annyit fizettem, mint amennyit kellett volna. De nem is ez a baj. Hanem az, hogy a Máv/Gysev szakaszok aránya különbözik a két útvonal között, és amin mentem, azon hosszabb volt a Gyseves szakasz, mint amire valójában kaptam a jegyet. A Gyseves kalauz meg nem foglalkozik azzal, hogy a Mávos szakaszon - éppen fordítva -, többet fizettem, mint amennyit kellett volna, neki az volt a lényeg, hogy az ő vasúttársaságát az adott szakaszon jogosan megillető pénz nem folyt be teljességében.

igazságos 2015.03.03. 21:22:54

Ehh a kamu meg a terelés az mindig megy...

vagy nem vót szimpi a poszter feje

pedig gyümölcsöző kapcsolatnak indult az elején ahogy az a posztból is érződik

nem tom mi lehetett a gond

sztem a poszter nem akart többet

6.Lenin 2015.03.03. 21:24:31

@igazságos:

Szerencséd, h pénztáros se vagyok, sőt nem is alkalmazok 1et sem, főleg a MÁV-nál nem (mert nem az enyém, de, ha.....)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.03. 21:24:58

@Barakkah: +1.
De van, aki szerint az van randben, inkább ez a félelmetes.
Igen, lehet tudni, hogy milyen viszonyok vannak, lehet készülni szívatásra, de ez nincs rendben.

igazságos 2015.03.03. 21:26:31

@Barakkah: ezt értem

Egyszer jártam így h rövidebbre vettem a jegyet és a másik szakaszú vonatra szálltam 3-4 km a kûlönbség árban sem sok

nálam rendes vót a kalauz hagyott utazni

de azért ott is én voltam a hibás mert a szakaszt em ismertem mégis felszálltam

itt nálad is csak utólag tűnhet fel de hibás te vagy

kalauz válogatja melyik rendes, melyik nem

T, mint Barabara 2015.03.03. 21:28:07

@igazságos: ha már megvan a lényeg, akkor fokozzuk azzal, hogy a pénztáros el kell kérje az igazolványt, és ellenőrizni. Ha ez nem megoldhatò (nincs ott, apa-anya vette), ráírni, hogy "IH" azaz igazolvány hiányába kiadva. Kedves Kaller kezében utoljára mikor láttam szegény bérletem lefotòztam, egy kannyi írás sincs rajta, csak az első ellenőr kézjegye. Ez tehát azt jelenti, hogy 1. A pénztáros Látta az igazolványt és jòváhagyta vagy 2. Még ráírni is lusta volt, hogy nem látta, de ezzel vállalja, hogy jogosultan utazok.

igazságos 2015.03.03. 21:28:20

@6.Lenin: pedig a MÁVos szupervonatot perzsaszőnyeggel mindenkiek csak ajánlani tudom

nem az csak a górékak jár

igazságos 2015.03.03. 21:30:04

@T, mint Barabara: ezt mondtam én is

ha nincs rajta ez a jelzés akkor is bukta

smodjuk az ég lehet h elvette a diákot de a poszterral íratta rá a számot

a legtöbbje így csinálta régen

Barakkah 2015.03.03. 21:36:19

@igazságos: Ha másra szállsz fel, mint amire általad vélhetően vetted a jegyedet (tehát amire kértél és amely szerint adott a pénztáros), akkor ok, te vagy a hibás. Ha viszont ARRA a vonatra szállsz fel, AMIRE meg is vetted a jegyet, de a pénztáros adott másikra, és ez a jegyre ránézve egyáltalán nem derül ki, akkor ő. Ennyi. Ilyen esetben elvárható, hogy a kalauz is méltányossággal jár el, mert nem vagyok vasutas, hogy tudjam, mettől meddig van Máv és mettől meddig Gysev vonal. Az illető kalauzzal, akivel dolgom volt, ehhez vitáznom kellett, de végül ő is belátta valószínűleg, hogy így van (bár utolsó szavai még fenyegetőek voltak, hogy még visszajön hozzám és írja a büntetést, de végül láthatóan elállt ettől).

igazságos 2015.03.03. 21:39:36

@Barakkah: ha a pénztáros adott a másikra utazás előtt akkor is ellenőrizni kell a jegyedet

az oké h neked nem tűnhet fel

de a pénztártól való távozás után ellenőrizni szoktam a jegyet (szokásuk rövidebb távolságra adni, ez a szórakozásuk holot végállomásra kérem)

igazságos 2015.03.03. 21:42:41

@ColT: most bulizunk mi kéne!?

A sün nem ad jualmat szójjá rá

A NEM TUDÁS NEM MENTESÍT tehát hiába a pénztáros a hibás ha te nem tudod h jó-e a jegyed akkor a bíróságon se állná meg a helyét a védekezés h te adott vonatra kérted a jegyedet de a pénztáros em jól adta

Mer akkor a pénztárost vonják felelősségre!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.03. 21:43:51

@6.Lenin: Micsoda nagy harcosa maga a működésképtelen, rozsdálló állami pénzcsapok védelmének! Vajh miből gondolod, hogy a poster csak úgy miért ne gépelt ennyit azért, hogy megjelenjen a Homáron? Mert kártérítést nem fog látni ebből, hogy ide írt, szóval neki tök mindegy, leírja-e.

De oké, amikor elkapták, akkor jogos a bünti. De "minden napra a diákomtól függetlenül menettérti teljes árú Pest-Győr távra."
Ezt mi a rák indokolja? Ez nagyjából rágalmazás, meg honnan tudja a MÁV, hogy minden nap utazott? Ha meg tudja a mÁV, akkor azt is tudja, hogy a kallerek nem büntették meg, innentől kezdve verje e a kalauzokon, hogy miért nem dolgoznak.

Különben nem fontos válaszolnod.

igazságos 2015.03.03. 21:47:21

@ColT: BÉRLETE VAN, ott az eltelt napok számïtanak nem az h mennyit utazott

Barakkah 2015.03.03. 21:48:21

@igazságos: magam is ellenőrizni szoktam, és nem tűnt fel semmi. Mert a különbség kb. annyi, hogy 100 km MÁV + 120 km Gysev helyett 130 km Máv + 90 km Gysev volt rajta. Körülbelüli számokat írtam, tehát a konkrétakat ellenőrizni kellene, de nagyjából érzékeltetve ilyen különbség van a két útvonal között. Miután az össz. 220 km-nyi reálisnak tűnik ezen két város között, és egyéb paramétereiben is az volt a jegyen, ami elvárható, ezért egyáltalán nem látszódott, hogy itt valami gond lenne.

Innentől persze már magam is óvatosabb vagyok és külön rá fogok kérdezni a pénztárostól még egyszer, ha legközelebb így utazom, vagy esetleg előre utánanézek, ha lehet, hogy melyik vasúttársaság volan hány km az annyi, de azért az egész eset jól mutatja, hogy ezeken a területeken mekkora elmaradottságban vagyunk magyarok mentalitásban (és technikai megoldásokban is), összehasonlítva a nyugati országokéval.

igazságos 2015.03.03. 21:49:14

Kisalföld.hun is van ugyanez a cikk

6.Lenin 2015.03.03. 21:49:54

@ColT:

"Különben nem fontos válaszolnod. "

Kösz,bár nagyon szerettem volna.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.03. 21:51:13

@igazságos: Most te komolyan gondolod, vagy csak megpróbálod megzavarni azt, aki olvas? :D

igazságos 2015.03.03. 21:52:15

@Barakkah: ez a gind h neked kell utazás előtt tãjékozódnod és már a pénztárosokban se lehet bízni

ha én adott járatra kérem a jegyet akkor ne kelljen már tudnom h az Veresegyház Vác vagy Vác Szob közti vonal között melyik a hosszabb szakasz ha csak Budapest Vácra kérem a jegyet akkor ne a 2 órás útra adják hanem a félórásra...

igazságos 2015.03.03. 21:53:39

@ColT: csak h ne legyen uncsi a buli ma este l
Nekem a 62000 ft kijött de h a 81000 ft h a rákba az már örök rejtély marad

6.Lenin 2015.03.03. 21:58:02

".... azért az egész eset jól mutatja, hogy ezeken a területeken mekkora elmaradottságban vagyunk magyarok mentalitásban (és technikai megoldásokban is), összehasonlítva a nyugati országokéval. "

Csak előjött a lényege a posztnak.
(szabvány sztorival ecsetelve)
Volt is néhány ...bezzeg ott hsz is, csak az "igazság" bekavart, de kicsit elbizonytalanodott a végére.

A többi már uncsi.
PÁ!

Tejmészáros 2015.03.03. 21:58:32

Egy nap többször is meg lehet tenni a sopron-bp távot, remélem még megszorozzák a büntetést utólag.

T, mint Barabara 2015.03.03. 22:02:20

@igazságos: 81.000ret úgy számolta ki, hogy nem csak utòlag vasaltatta volna be a teljesárú menettértit, hanem előre is, amìg a bérlet szòl, hiòba kobozta el aznap.

igazságos 2015.03.03. 22:02:38

@6.Lenin: de nem mer akkor is te vagy a balfék ha olyat kérsz és kapsz ami esetleg nem járhat te meg nem tudsz róla

Barakkah 2015.03.03. 22:10:28

@igazságos: Az a gond valójában, hogy a 21. században mindezeket a problémákat nagyon jól meg lehet már oldani, ill. el lehet kerülni, egy, a jegyértékesítést megfelelően kiszolgáló, fejlett informatikai rendszerrel, ami éppúgy kiszolgálja az utast, mint a pénztárost is.

Nemrég utaztam egy német és osztrák város között, a jegyet online vettem a Deutsche Bahn oldalán. A jegyet elküldték e-mailben, két A4-es oldal. A jegyen magán minden szükségen infó fel van tüntetve: hogy milyen feltételekkel utazol, milyen azonosító kártyát kell felmutatnod az érvényességhez, mely speciális kedvezményt vetted igénybe, az egyes szakaszokon (átszállás miatt) igénybe vett vonatok indulási és érkezési ideje, az induláskori vágányok sorszámával (!) együtt, valamint a PDF fájlban egyéb linkek vannak, amikre kattintva további információkat szerezhetsz. Tehát minden fontos dolog szépen egybegyűjtve, magán a jegyen. Meg persze maga a jegyfoglalási rendszer is olyan, hogy teljesen magától értetődő módon látod, mit veszel igénybe és mit fizetsz, milyen vasúttársaságokkal utazol, és ha ezek kombinációja van, mikor milyen kedvezményt lehet igénybe venni. A pénztáros pedig lényegileg ugyanezt használja, ha úgy veszed a jegyed, így neki sem fejből kell megtanulnia mindent az ország vasúti váltóinak aktuális tulajdoni viszonyairól.

Ez hiányzik totálisan Magyarországon, pedig nem kell rakétatudomány ennek megoldásához.

6.Lenin 2015.03.03. 22:12:05

@igazságos:

A sztori itt érdektelen (volt).
Ami biztos...
Nem az enyém a MÁV, nem vagyok pénztáros, nem is alkalmazok...
Téged se alkalmaználak szakértőnek, de nem a szakértelmed hiánya miatt (azt nem vonom kétségbe)

L

igazságos 2015.03.03. 22:33:13

@Barakkah: németnek is 5-6 éve volt jobb lenni mikor még nem volt kint annyi magyar meg illegális bevándorló

Ha Putyin bepöccen, a német lesz az első célpont

Hja a sok kóró már Németországba is beèpûlt

amúgy meg rakéták nem nálunk vannak

sztem már csak a túlélőfétisesek maradtak itthon meg az öreg mammák

aki teheti, menekül tehát sok szakértelem nincs eme műszaki fejlesztés kivitelezéséhez

igazságos 2015.03.03. 22:34:58

Kíváncsi leszek mit intéz a vitézy dávidom fél év alatt a mávval és a bkv val meg a menetrenddel

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.03.03. 22:51:15

@Barakkah: @T, mint Barabara: Sírva könyörgök, ne vitatkozzatok vele, 3 karakter is pazarlás, annyira nem érdemes! Tegyétek ti is nyugodtan szűrőre!

gabors 2015.03.03. 22:53:46

@igazságos: semmit ... de mindazt miniszteri biztosoknak jaro le-ert !! (biztos ... jol hangzik)

igazságos 2015.03.03. 23:17:30

Ha engem szűrőre raktok, a homár 60% a eltűnik a maradék 40 meg egymás alámondásávql telik be

evvan

Escaped 2015.03.03. 23:44:58

@Barakkah: olvasd el a diákigazolvány felhasználasi feltételeit, ha call centeresként képes vagy rá.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.04. 00:17:15

@igazságos: "mit intéz a vitézy dávidom fél év alatt"

Mit intézne? Fogja a dárdáját, megszünteti a démonok uralmát, és a gonoszt minden alakjában legyőzi. Nem hallottad a sárkányölő Szent Dávidka legendáját?

lordjim 2015.03.04. 04:56:01

@Atörökk: Retúrjegy,oda-vissza??? Hát ez hogy...?

prakp 2015.03.04. 06:10:05

@igazságos: ami nem is volna olyan nagy baj. Még a posztot is csak szájbarágva értetted meg, de a véleményed egyből megvolt. Gratulálok.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.04. 06:59:53

@igazságos: Ha esetleg nem értetted azt a sok betűt ott fent, akkor a poszternek is ez a baja...

@atpijkamo: +1

@Rock me Gromov: MÁV logic alapján simán

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.04. 07:02:45

@ColT: Illetve rosszul írtam, ez a posztert is zavarja, a maradék 60 ezer nagy részének jogossága mellett, de ezt @igazságos: úgysem érti

Terézágyú 2015.03.04. 08:13:48

@Barakkah:
"Az, hogy mindent az utasnak kellene helyből tudnia, melyik vonatra milyen pótjegy és/vagy kedvezmény jár, a pénztárosnak meg fogalma nincs és mossa kezeit, szimplán egy balkáni felfogás."

A tied a balkáni.

A válaszom pedig:

- a gyorsvonati pótjegy a gyorsvonatokra kell. Ha nem tudod, hogy milyen vonattal fogsz utazni (= nem nézted meg a menetrendben, ahol jelezve van), akkor ez a te bajod.
- ha mindezt nem vagy képes megcsinálni, akkor mondhatod a pénztárosnak, hogy a 6:20-as kecskeméti vonatra kérsz jegyet, és akkor ő remélhetőleg tudni fogja, hogy ez a vonat gyorsvonat, és eleve ad pótjegyet.
- ha csak annyit mondasz a pénztárosnak, hogy adjon egy jegyet Kecskemétre, akkor ő ebből nem fogja tudni, hogy gyorsvonattal mész-e vagy személlyel.
Ilyen egyszerű.

Egyébként, a gyorsvonati pótjegyet disznóságnak tartom. Többek között éppen emiatt,hogy eleve előre el kell dönteni, hogy mikor, melyik vonattal mész...

Jegkoko 2015.03.04. 08:37:46

Nem igazán értem a történetet, ha a bérlettel jogosulatlanul utazott és elkalpa a kaller, akkor miért bünteti meg visszamenőleg?A bkv járatokon se büntet meg az ellenőr 10 napra visszamenőleg ha olyan bérlettel utazol napok óta amire nincsen jogosultságod.

Terézágyú 2015.03.04. 08:39:54

@Barakkah:
"Ráadásul, még akkor is, ha te, mint utas hibázol, de látják, hogy nem blicellni, csalni akartál, az a szokásos és normális hozzáállás, hogy a kalauz tájékoztat"

És a levélíró esetéből nem éppen az derül ki, hogy csalni akart??????

Másrészt - nem én írom le először - a magyar kalauzok azért gondolnak rögtön a csalásra és bliccelésre, mert a magyar utasok szeretnek csalni és bliccelni.
Ezt én, mint utas mondom.

"de ilyen, hogy visszamenőlegesen az állítólagos utazásaidra fizess több száz eurónyi pótdíjat, kizárt."

Ezt meg is állapítottuk mindannyian, hogy ez nem kóser, valami bibi van itt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.04. 08:45:33

@Terézágyú: " és akkor ő remélhetőleg tudni fogja, hogy ez a vonat gyorsvonat, és eleve ad pótjegyet."

Ő látja maga előtt a kis képernyőjén, hogy melyik vonat mi. Hogy mikor megy a vonat, azt tudhatja a user, de hogy most arra pont mi kell, főleg ha 3 társasággal megy, akkor nem biztos.
Te fizetsz, a MÁV elvisz. Ha a MÁV nem képes arra, hogy a saját + partnerei díjszabásait ismerje, akkor nem az utas a hülye. Főleg, hogy a MÁV-ba annyi adót tolnak bele, hogy azért az utasok s3ggét ki kéne nyalni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.04. 08:47:39

@Terézágyú: Meg miért érdekeljen, kinek a milyen vonatán, vonalán utazok majd át? Felszállok a vonatra, kiizettem a jegyet, a többit oldja meg a szolgáltató. Ha nem képes megmondani, mennyit kellett volna és hogyan fizetni, akkor leginkább kapja be.

Barakkah 2015.03.04. 08:52:56

@Terézágyú: Látom, te sem igazán a lényeget értetted abból, amit kívántam jelezni.

"ha csak annyit mondasz a pénztárosnak, hogy adjon egy jegyet Kecskemétre, akkor ő ebből nem fogja tudni, hogy gyorsvonattal mész-e vagy személlyel."

Igen, de esetleg soha életemben előtte nem tudtam a gyorsvonati pótjegyről (mert mondjuk évek óta nem vonatoztam itthon) és ha ilyen létezik, akkor a pénztáros is lehetne előzékeny és rákérdezhetne, hogy Ön melyik vonattal kíván menni, mert van, amelyikre külön pótjegy kell. Most már persze tudom jól, hogy a gyorsvonati pótjegy mire kell és hogy ezt külön jelezni kell. De ezt honnan a fenéből tudja mondjuk egy külföldi ember, aki oda téved egy pénztárhoz egy pályaudvarban és jegyet akar venni X városba?

Mindez persze részletkérdés. A probléma azzal van, hogy több aspektusból egy nehezen átlátható, elmaradott rendszer van a jegyértékesítés mögött, és az utastól elváratik, hogy mindent bogarásszon ki maga, melyik vonatra mi kell, a pénztáros meg nyugodtan tévedhet is vagy esetleg fogalma nincs, hogy milyen jegyet kell adnia, a kalauz pedig egyszerűen az utast fogja büntetni, ha tévedés történt.

Itt egy alapvető mentalitásbeli baj van, nem pusztán a MÁV-on belül, hanem az országban, és ugyan disznóságnak tarthatod a gyorsvonati pótjegyet, de ennek bevezetése pontosan ugyanennek a mentalitásnak a terméke. Aki magát ezt a gondolkodásmódot normálisnak tartja, annak külön bevezetném a váltónkénti pótdíjat, és számolgassa magának, hogy a vonat, amire jegyet kíván venni, az általa lejárt útvonalon hány váltón megy keresztül, és ha rosszul számolta ki, nem ellenőrizte a jegyén, mennyire adott neki a pénztáros, akkor a kalauz szabjon ki számára a "váltói pótdíj megnemfizetése miatti pótdíjat" (esetleg visszamenőleg is a korábbi utazásaira).

igi1 2015.03.04. 09:05:00

a bünti sose jogos minden kaller penztáros hülye (rendőr vasutas...)

egyszer valaki elismerné h ő volt a hülye mindjá jobb lenne ez az ország

de sajna nem tartunk még itt (én se :) )

neked kell legyen a felelősséged az utazás előtt tájékozódni

mondhatta volna megnézhette volna akár

ez senkit se érdekel amikor az fáj itt h egyből nekiestem a poszternek anélkül h megértettem volna nem pedig az h nem nézett utána a jogainak

a te felelősséged az h rendben legyenek a dolgaid

a büntit is te fizeted meg!
nem én

Én mindig elviszem a balhét ha ez jó itt de attól még a poszter rossz jeggyel bérlettel utazott és a büntit ő fizeti

szal szidhattok nem nekem kell 60 000 et fizetnem

a pénztárosra fogni meg elég gáz

akkor a többi kaller volt a hülye akik szintén nem kérték a diákot el

akkor ezek szerint a poszter sehol se mutogatta a diákját ...

igi1 2015.03.04. 09:10:02

@Atörökk: véggyé meg

a poszter meg legközelebb tán utánanéz a jogainak

más nem fog helyette

@ColT:

attól még te fizeted a büntit

tehát ez bem vigasz h máv a hülye

Józsi, a migráns köcsög 2015.03.04. 09:11:01

no és a posztoló miért nem jár inkább biciklivel?

Terézágyú 2015.03.04. 09:16:21

@Barakkah:
"Igen, de esetleg soha életemben előtte nem tudtam a gyorsvonati pótjegyről (mert mondjuk évek óta nem vonatoztam itthon) és ha ilyen létezik"

Ott a menetrend.
Régebben, amikor csak a pályaudvarokon volt elérhető, akkor nem nézhettél utána. De most már fent van a neten. Ha néha hibásan is, de fent van.

Régen voltál itthon? Utána kell nézni...
Most mondjam, hogy amikor én utoljára metróztam akkor egy forint volt a díj - akkor most háborodjak fel, hogy most drágább???

Terézágyú 2015.03.04. 09:18:39

@ColT:
"Ő látja maga előtt a kis képernyőjén, hogy melyik vonat mi."

De ha nem mondod meg neki, hogy MELYIK vonatra kéred, akkor nem fogja tudni.

Atörökk 2015.03.04. 09:20:28

@igi1:
Véggyen meg téged a terryblack.

@Józsi, a köcsög:
Mer' múltkor arra meg autópályamatricát vetettek vele, rájött, hogy drága, szántóföldön meg kurva kényelmetlen 250 kilométert tekerni.

Terézágyú 2015.03.04. 09:24:55

@Barakkah:
"Itt egy alapvető mentalitásbeli baj van, nem pusztán a MÁV-on belül, hanem az országban"

Ebben igazad van. Úgyis ahogy te gondolod - egy másik aspektusból is. Mégpedig abból, hogy a magyar ember szereti azt mondani, hogy "nem tudtam" meg "nem láttam" (a kiírást) "nem hallottam róla", ad abszurdum: "nem tudtam, hogy itt fizetni kell a boltokban található cuccokért" (és kéretik nem nevetni, erre is volt példa!)

Addig amíg egy ajtón, amelyre ki van írva, hogy "tilos a bemenet" 10 magyar közül 8 simán bemegy, és amikor szólnak neki, akkor egyszerűen közli, hogy nem látta a kiírást, addig nem is változik semmilyen mentalitás.
Pedig nem ártana.

Terézágyú 2015.03.04. 09:27:13

Matricákat kell venni a magyar utakra????? Amikor én még itthon laktam, akkor még nem kellett!!! Most visszajöttem - de nekem nem mondta senki!

Barakkah 2015.03.04. 09:29:32

@Terézágyú: Igen, ott van, ki lehet bogarászni az információkat, magam sem állítottam, hogy nem lehet. De nem az utas van a vasúttársaságért, hanem a társaság van őérte a szolgáltatásával. Említettem már fönt egy példát a német vasúttal. Nyugat-Európában egyrészt megfelelő tájékoztatást kapsz, akár online, akár személyesen, másrészt magán a foglalási rendszerben és a jegyen is elegendő információt kapsz helyből, tehát nem kell bogarászni, hatékony a rendszer és kevés az esély a tévedésre. Ha ehhez szoktál hozzá, akkor utána az itthoni - és még egyszer hangsúlyozom, a mögötte lévő gondolkodásmód - egyértelműen balkáninak fog feltűnni. Természetesen sokszor két oldala van az érmének, vagyis olykor maguk az utasok is úgy gondolkodnak és cselekszenek, ahogy.

Atörökk 2015.03.04. 09:29:44

@Terézágyú:
Igen, matricákat kell venni, és kilométerenként az útra kell egyet ragasztani.

Barakkah 2015.03.04. 09:35:39

@Terézágyú: "Mégpedig abból, hogy a magyar ember szereti azt mondani, hogy "nem tudtam" meg "nem láttam" (a kiírást) "nem hallottam róla", ad abszurdum: "nem tudtam, hogy itt fizetni kell a boltokban található cuccokért" (és kéretik nem nevetni, erre is volt példa!)"

Ez sajnos valóban így van és azt magam sem mondom, állítom, hogy ez rendjén volna. Nyilván nem lehet általános mentség az, hogy "nem láttam, nem hallottam róla". Viszont ez csak akkor igaz, ha a tájékoztatás is megtörtént a megfelelő formában. Nagyon sokszor mindkét oldalon vannak visszásságok.

joska61 2015.03.04. 09:36:18

A mávval többet nem megyünk. Bármi mással, mávval nem.

Terézágyú 2015.03.04. 09:43:50

@Barakkah:
"Nyugat-Európában egyrészt megfelelő tájékoztatást kapsz, akár online, akár személyesen"

Akkor ha érdeklődsz. Ha kérdezel. Mellesleg éppen itt is arról van szó, hogy ha online érdeklődtél volna (=megnézed a menetrendet), akkor itt is kaptál volna tájékoztatást.

"másrészt magán a foglalási rendszerben és a jegyen is elegendő információt kapsz helyből, tehát nem kell bogarászni"

Itt azonban nincs szó se foglalási rendszerről, egy sima élőbeni jegyvásárlásról van szó. Ahol valóban, "Gizike" nem kérdezte meg (talán aznap századszor, hogy "gyorsvonattalvagyszemélyvonattalakarutazni"...

"Ha ehhez szoktál hozzá, akkor utána az itthoni - és még egyszer hangsúlyozom, a mögötte lévő gondolkodásmód - egyértelműen balkáninak fog feltűnni."

Balkáni ország balkáni utasainak balkáni máv jár - mondhatnám.

Nálunk az utasok is jó magyar emberek - ahogy a pénztárosok is. Sőt a kallerek is...

Terézágyú 2015.03.04. 09:50:29

@Barakkah:
"Nagyon sokszor mindkét oldalon vannak visszásságok. "

Akkor ebben megegyezhetünk :)

igi1 2015.03.04. 09:57:06

Nem néztem/ nem tudtam / nem érdekelt / Nem mutattam / nem mondtam = lesz@rtam

lehet / akár / mondhattam volna / mutathattam volna / ennyit adhattam volna

a volna lehet akár nem tudás bem mentesít

majd megtanulja h utazás előtt elvira a barátja

ez 60 rugójába került

a pénztáros ha hibás elkapható

oké h védik

igi1 2015.03.04. 09:58:52

@Terézágyú: de a büntit nem a máv fizeti hanem TE

Manyecska 2015.03.04. 11:34:00

@igi1: te mikor mész nőgyógyászhoz?? én Április 13.-ra lettem előjegyezve..:DDD ilyen éves szűrés-karbantartás-olajcsere stb.

igi1 2015.03.04. 20:14:48

@Manyecska / válasz ment!/: nekem nem kell, én még szűz vagyok, b+. XD

ha már a magánszférámba hatolsz

hja, amúgy nem látom, hogy hol a posztban

A FÉLRETÁJÉKOZTATÁS

inkább a nem tájékoztatás esete forog fenn, b+

Cefrekecske 2015.03.05. 11:05:37

@Atörökk: Ó a faszom az ilyenekbe mint te. A jegypénztáros ajánlotta akiben már csak megbízik az ember ha ez a dolga.
Lődd fejbe magad. So simple.

ferand1979 2015.03.05. 13:32:59

Ha elmész a bérletirodába, hadd ne keljen Te tudnod előre, hogy mire vagy jogosult. Azt valaki odaadja, feleljen érte.. Hadd ne keljen előtte a szolgáltató weboldaláról te kitaláld, hogy mitévő légy...
süti beállítások módosítása