Tékozló Homár

Az Uber nem tud számlát adni, de szerinte nem is kell neki FRISSÜLT

2015.03.05. 09:19 | Homár Hilda | 150 komment

uber.png

Tavaly november óta lehet Budapesten is használni az Ubert, ami egy szuper app arra, hogy fuvart szerezzünk magunknak a városban. Az várható volt, hogy az első panasz számlázási ügyben fog érkezni, mert a rendszer ugyan felkínálja a számlalehetőséget, de én még nem beszéltem emberrel, aki meg is kapta volna (valaki más esetleg?). Elsőre technikai malőrnek tűnt a jelenség, de aztán az alábbi levelezésből kiderül, hogy nem az. Az Uber arra hivatkozik, hogy ő csak egy platform, ami összehoz embereket egymással, nem szolgáltató, és neki nem kötelessége a számlaadás. Az biztos, hogy a törvény és az élet nincs összhangban, már csak az a kérdés, hogy a szabályozás nincs felkészülve az Uberre, vagy az Uber a szabályozásra.

UPDATE: Jelentkezett egy olvasónk, aki kb. ugyanezt a beszélgetést folytatta le, csak épp az Uber magyar ügyfélszolgálatával. Az ő levelével egészült ki a poszt.

Hello, 
ítt van egy remek levelezés az Uberrel, amiben megpróbálok számlát kérni tőlük, hogy elszámolhassam a céges taxizást.

Úgy kezdődött, hogy megnyomtam a honlapjukon a gombot, miszerint "request invoice for your trip".  Utána következett egy remek levelezés, ilyen gyöngyszemekkel:
"Ridesharing is a new and innovative way of moving around in cities but is not currently captured in existing regulation and legislation. In the meantime, as an intermediary and technology company, we are not obliged to issue invoices on behalf of the ridesharing provider. "
valamint:
"You should not expect invoices for this type of service."
Próbáltam elmagyarázni nekik (lásd alant), hogy ettől még az ÁFA-törvények rájuk is vonatkoznak, de egyelőre kevés sikerrel. A teljes levelezés alant. Ha érdekel, hogy mi a folytatás, majd elküldöm a többit is.
I.
A levelezés:

Az Uber I-nek:

Feb 26, 11:27

Hi ...,

Thanks for reaching out! Happy to help here. You can view a history of all of your Uber rides and re-send yourself any receipts by logging into your account on our website.

If you don’t appear to be receiving the resent receipt by email, it's possible the messages are ending up in your spam or junk folder. If you do find the receipts there, be sure to mark the email as “not spam” and add Uber to your address book to ensure delivery in the future. (More info here:http://t.uber.com/not-spam).

If I can help with anything else, please let me know. Hope to see you in an Uber soon!

Best,

UberSupport

 

I az Ubernek:

Feb 26, 11:33

Dear K,

thank you for the reply. Alas, what I need is an invoice issued for the name of my company - my accountant requires it.

So, the company is called

XXX Kft.

XXX.

Note that this is not a credit card setting, the company does not have a credit card, so I am using my personal card.

Could you please send me and invoice with this name? In fact, I would need such an invoice for all my trips, so it would be great if this could be made a permanent setting.

thanks

I...

Az Uber I-nek

Uber Budapest (Uber)

Feb 26, 13:35

Dear I...!

Thank you for you inquiry.

uberX is a technology platform that facilitates peer-to-peer interaction for individuals seeking a ride from other citizens seeking to offset the cost of maintenance of their vehicle. Uber is a booking platform - not a service provider, and the email summary you've received is for informational purposes only, but does include the cost of your trip and other useful information.

You should not expect invoices for this type of service.

Best,
Uber Budapest

I az Ubernek:

Feb 26, 21:18

Dear Uber,

I beg to differ. Allow me to remind you that it is your obligation to provide your customers with invoices that are in compliance with the applicable legislation in the country where the service was provided. In the present case, this is Hungary, and in Hungary it is your obligation to issue an invoice for me that indicates the beneficiary of the service that you have provided.

I should also point out that in this market it is bad policy not to issue such invoices as it will prevent people from claiming Uber usage as a business expense - which i turn, will deter them from using it ... e.g. I cannot use uber to get to the airport if there is no invoice, and airport journeys are a huge part of the Budapest taxi market.

So, with that, could you please proceed with issuing the invoice as per my request. If the invoice is eventually provided by your driver, that is perfectly fine for me, although I do not think that he could have been the service provider as he has no information of my credit card data, so he could not have received payment from me directly...

yours sincerely

I...

Az Uber I-nek

Uber Budapest (Uber)

Mar 3, 09:47

Hi ...,

I appreciate the feedback. Ridesharing is a new and innovative way of moving around in cities but is not currently captured in existing regulation and legislation. In the meantime, as an intermediary and technology company, we are not obliged to issue invoices on behalf of the ridesharing provider. If you would like us to refund the cost of your trip we'd be willing to do so.

We apologize for the inconvenience, 
Uber

UPDATE:

Jelentkezett egy olvasónk, aki kb. ugyanezt a beszélgetést folytatta le, csak épp az Uber magyar ügyfélszolgálatával. Íme ugyanez magyarul magyarázva:

Hi,

Én pont ez a szopást játszottam velük végig, csak a magyar ügyfélszolgálattal levelezve. Miután automatikusan nem kaptam számlát, egyik ismerős mondta, hogy regeljek az Uber Business szolgáltatásba, mert majd akkor biztos kapok. Megtettem, regeltem, majd azzal utaztam. Számlát ugyanúgy nem kaptam.

Ezután közölték, hogy ez a szolgáltatás Budapesten nem is elérhető... persze kérdés, hogyan tudtam bele regelni, es akkor hogyan jelent meg a céges kártya a rendszerben.

Ezután irtam nekik, hogy ez gáz: "eloszor ceges kartyaval hasznaltam az ubert es a supporttal tortent levelezes utan vilagossa valt, hogy receipt van, de invoice nincs. eppen ezert regisztraltam az uber businessbe, pont annak remenyeben, hogy szamlat is kaphassunk. az elso biznisz ut utan azonban ugyanazt a visszaigazolo emailt kaptam, ami a magyar szamviteli szabalyok szerint edeskeves. a kerdesem az lenne, hogyan kaphat a ceg szamlat, amelyen latszik nem csak a neve, hanem a cime is, az adoszama is (ezeket rogzitettem a rendszerukbe a megfelelo mezobe), ezenkivul pedig a ceg neve es adoszama is, akitol a szolgaltatast igenybevettuk - ergo Onok."

Válasz:  "Mivel az uberX egy peer-to-peer jellegű városi fuvarmegosztó rendszer, nem pedig jogi személy, így számlát sem tudunk adni. Ezért aztán az Uber for Business szolgáltatás, ami néhány nyugat-európai városban működik, Budapesten jelenleg nem elérhető."

Értitek, nem jogi személy? Hát ez szenzációs. ha nem az, akkor mi a tököm? Aztán írtam nekik, hogy a kártyát egy holland cég, az Uber BV terheli, ami jogi személy. Erre nem válaszoltak.

Én nem vitatom, hogy a taxizás 21. századi módozata az Uber, ugyanakkor a versenyelőnye sokkal inkább a szabáy es adókerülő magatartásában rejlik. Ez pedig bicskanyitogató.

Annyit tennék még hozzá, hogy sokszor hangoztatják, hogy ez azért nem taxi (és nem is tartozik a taxis rendelet hatálya alá), mert a sofőr és az utas nincs üzleti kapcsolatban. Viszont amikor számlát kérsz, akkor az érvelésben meg rendszeresen előkerül, hogy ők nem szolgáltató, hanem booking platform, ergo nem velük vagy kapcsolatban. Akkor kivel is? Az pedig közönséges hazudozás, hogy ez nem taxi, hanem közösségi közlekedés. Ez ugyanis akkor lenne igaz, ha úgy működnének mint a magyar Oscar, ergo a sofőr amúgy is arra megy amerre én, és elviszi, én pedig beadok a költségeibe. De itt nem ez történik, ez taxizás. És mint olyan, arról sem vagyok meggyőződve, hogy a 130-as ár legalis-e.

UPDATE

Irtak meg aznap, talan a homar posztja kenyszeritette ki, hogy jovairjak az osszet a szamlan. Az en ertelmezesemben, inkabb visszafizetik az osszegt, csak ne kelljen szamlat adni. Tegnap jott a level, hogy megtortent. Hat nem sikerult. Leven nem a szamlamra irtak jova, hanem kedvezmenykent az uber profilomba. Ugyanott allok ahol elotte, megterheltek a ceges kartyat, szamla nincs. Komolytalan ceg.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ádám 2015.03.05. 09:30:17

uber vagy über vagy uban...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.05. 09:31:51

Na most az Uber honnan kéne tudja, hogy az ő userek, aki fuvart vállal, tud-e számlát adni? Ha az olyan hülye, hogy bekattintja, hogy tud, aztán nem, akkor a szolgáltató mit csináljon? :D

Hülyék ellen nincs védelem. Ha számla kell, akkor ne ilyen közösségi szarokat használj, hanem hivatalos szolgáltatót.

Eszem megáll, hogy lassan már fogalma sincs az embereknek semmiről...

kakukk11 2015.03.05. 09:33:15

Zseniális, legközelebb a lobster.blog.com -ra küld!

Antalbaba 2015.03.05. 09:33:18

Várató? Fog érkezett? Túnt? Ja, és külföldiül sem nem értek;-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.05. 09:33:54

"ítt van egy remek levelezés az Uberrel, amiben megpróbálok számlát kérni tőlük, hogy elszámolhassam a céges taxizást. "
Ha cégesre kell, akkor miért nem taxival mentél? Attól jó esetben kapsz számlát (bár aztán...)

Ádám 2015.03.05. 09:38:48

uber fasza átbaszás! adócsalás!:)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.03.05. 09:47:29

Most akkor egy jó palóc meg egy tót atyafi leveleznek anglománul? A "fejlettebb országok" fogyasztóvédelmi blogjait magyarul írják?
(Az Ubertől akkor kérjen számlát, ha az szállította. Amúgy milyen ember az, aki részegen a cégének a hasznára faszariskodik?)

szekertabor · provo.blog.hu 2015.03.05. 09:48:49

Én rém boldog vagyok, hogy a posztoló ilyen remekül tud angolul levelezni.

Csak azt nem értem, hogy az Ubernek mi baja. Pénzt vett át az utastól, köteles számlát adni. Ha csak pénzforgalmi szolgáltatást nyújtana, vagyis az átvett összeget azonnal továbbutalná a sofőr számlájára, akkor pénzügyi szolgáltatói engedélyre lenne szüksége.

Feljelenteni a NAV-nál, azt annyi.

joska61 2015.03.05. 09:48:52

Ha valaki elszámolni akar, akkor ne olcsójánoskodjon, hanem menjen taxival.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.03.05. 09:53:06

@joska61: Kivéve, ha NAV-os, és nem szúrták le és ő sem szúrt le senkit...

killertom24 2015.03.05. 09:53:28

Azért ahhoz hogy az egyébként is elszámolható taxizáshoz uber-t vegyen igénybe az ember kell a veleszületett szarrágó gén...

Egyébként meg okoskodó "this is hungary"-ző faszfej, téged jogi értelemben egy csóka elvitt a-ból b-be, merő jófejségből. Az hogy te adtál neki ajándékba x összeget, az nem egy üzleti tranzakció.

Atörökk 2015.03.05. 09:53:55

De hát olcsó, nem? A faszt rinyálsz?

Atörökk 2015.03.05. 10:04:37

@szekertabor:
"Csak azt nem értem, hogy az Ubernek mi baja. Pénzt vett át az utastól, köteles számlát adni."

A pénzt nem az uber, hanem a sofőr veszi át, így neki kötelessége számlát adni, ha kérsz.

Manyecska 2015.03.05. 10:05:45

Nyellecke a homároknak.

" Az egyik X. kerületi helyszín ellenőrzésekor a NAV szakembereinek egy Szlovákiából érkező kamion vált gyanússá. A gyanút erősítette, hogy a mintegy 25 ezer pár cipő fuvarozását nem jelentették be az EKÁER-be. Az ellenőrök megvizsgálták a rakomány papírjait és összevetették a NAV informatikai rendszerében szereplő adatokkal. Megállapították, hogy a kamion Hamburgban vámkezelt rakománya, a 722 karton férfi sportcipő és 848 karton női utcai cipő tulajdonosa egy olyan, tavaly októberben alakult kft, amely már első bevallási kötelezettségének sem tett eleget. A társaság annak ellenére nem nyújtott be 2014. IV. negyedévi áfa-bevallást, hogy a tagországi adatszolgáltatások szerint abban az időszakban is jelentős mennyiségű árut hozott be Magyarországra és beszerzései után 35,4 millió forint áfát kellett volna befizetnie az államkasszába" ójeaaah itt is tíz rendőr kapcsolt le most egy kamiont /ipartelep/ valaki ne várja az árut!:D

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.05. 10:09:18

A pofa emlékeztette az Ubert, hogy mik a magyarországi szabályok, amiket mindenkinek be kell tartania. Modoros. Nem szeretek fordítani, de valami ilyesmit válaszolt az Uber:

"A telekocsi egy új és innovatív módja a közlekedésnek, de még nem voantkoznak rá szabályok és jogszabályok. Addig is, mint közvetítő és technológiai vállalat, nem vagyunk kötelesek számlát adni a fuvarozók nevében. Ha szeretné, vissadjuk a pénzét."

sarostehen 2015.03.05. 10:09:26

Gondolom az egész számla volt vagy 639Ft.

FDToth 2015.03.05. 10:09:47

Tűlünk fejlettebb országokban (USA, nyugat eu) nem kell ÁFA számlát kérni, mert a könyveléshez elg pl. a bankkártsá fizetéls bizonylata, avgy a bankkkivonat.
Az UBER is ebből indul ki.
amikor voltam az USA-ban, akkor azt se tudták h mi az h ÉÁFA-s számla, mert nem kell, elég egy nyugta a köyvelőnek
magyarországon meg mindne szir-szatért áfa-s számla kell. pl. repérti parkolsá: kifizeted cléged kártyával, elkülddöd nekik postán a bizonylatokat, ere ők 2 hét múlva, kézzel kitöltött kis zsámát küldenek. a Budapest Airport!!! e.-számla? áhh...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.03.05. 10:10:34

@Manyecska / válasz ment!/: Mit gondoltál, miért rinyálnak-ajvékolnak annyira a bissau-szocialisták az elektronikus árukövető- és útdíjszabályozás ellen?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.05. 10:12:12

@killertom24: Azért a NAV nem fogja ilyen viccesre venni, mikor megbasz háromszázezer forint büntetésre első alkalommal. Tízezer forintér fellebezhetsz, utána jogerős lesz, behajták rajtad. Ha maradt pénzed, mehetsz utána bírósaágra, hogy elbukd a pert.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.05. 10:13:25

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Az EÁKER egy fasság. Alapvetően nem elvetendő ötlet, de a jogszabályi és technikai megvalósítás nem fos, hanem annál sokkal lejjebb.

killertom24 2015.03.05. 10:15:53

@atpijkamo: Engem biztosan nem, életemben nem használtam uber-t vagy bármi hasonló szolgáltatást.

Viszont az tetszik ahogy valaki szarrág, aztán meg elvárja ugyanazt mintha full áron igénybe vett volna egy szolgáltatást. Sikeres ember, baccpapucs stb...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.05. 10:16:00

@Manyecska / válasz ment!/: Azért azt lazán kihagytad, hogy nem az EÁKER buktatta le őket, hanem a szlovákok. Nem mindegy. :))

Manyecska 2015.03.05. 10:17:03

@atpijkamo: én most jövök a belvárosból hátb+ heringparti van a villamoson; metróval meg városnézés mert a HÉV sem jár egy darabon:(:D itt a melóhelyemen meg no tömegközlekedés-külváros-, ha kiülök a cigizőklubba kávézni és kinyújtom a lábam időnként áthajt rajta egy pótkocsis kamion:DD...párszor már lebontották a palatetőt mert nem tudnak befordulni se...szerintem nem élet ez.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.03.05. 10:17:16

óóóóó..a következő posztot kínaiul kérjük!
barom

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.05. 10:17:36

@killertom24: "nem használtam uber-t vagy bármi hasonló szolgáltatást."

Fuvarozóként basz meg, utasként nem hiszem.

Igazad van, többet spórolt, mintha teljes áron taxizott volna, és levonta volna az adóalapjából.

Manyecska 2015.03.05. 10:18:52

@atpijkamo: hát hallod be sem engedik az árut..:D

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.05. 10:19:12

@Manyecska / válasz ment!/: :)) Menny dolgozni egy rendes céghez, csilivili irodaházba, ne egy városszéli putriba.

@batgirl: :)) Lefordítottam neked itt: @atpijkamo:

Atörökk 2015.03.05. 10:19:48

@atpijkamo:
"nem vagyunk kötelesek számlát adni a fuvarozók nevében. Ha szeretné, vissadjuk a pénzét."

Mivel a fuvarozó NEM az Uber alkalmazottja, nem is köteles számlát adni a nevében.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.05. 10:20:26

@Manyecska / válasz ment!/: Manyíííí, te ennél sokkal jobb vagy! Az EÁKER CSAK akkor buktatja le, ha megállítják az úton, és kiderül, hogy nincs bejelentve.

Manyecska 2015.03.05. 10:20:44

@atpijkamo: nem biztos. Múltkor itt is razzia volt megállt az udvaron a VPOP, 5 rendőrségi kisbusz, 30 rendőr azt be az összes műhelybe!:)

Manyecska 2015.03.05. 10:22:13

@atpijkamo: igen tudom ez év elején volt valaki mesélte hidd el volt ilyen:D vagy hasonló!:P

AtiSnatch 2015.03.05. 10:23:03

szerintem ez valami nyelviskola reklámja... de inkább kérdezzük meg erről Vida Hildakót.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.05. 10:23:26

@Atörökk: :)) Én ezt nem fogom megoldani. Biztos vagyok benne, hogy valamelyik fideszesnek van taxizós ismerőse vagy cége vagy ismerősének cége, és visszamenőlegesen beleírják az alkotmányba, hogy überelni nem szabad. Természetesen egyéni képviselői indítvány, nehogy társadalmi vitára kelljen bocsátani.

herk 2015.03.05. 10:25:14

@Atörökk: "A pénzt nem az uber, hanem a sofőr veszi át, így neki kötelessége számlát adni, ha kérsz."

Nincs készpénz-mozgás Übernél.

Manyecska 2015.03.05. 10:25:23

@atpijkamo: :DD PapíÍ! ÉN az irodaházban dolgozom a pórnép a telephelyen ez itt egy hatalmas ipari park..sziklakert is van a kamionosok lelkivilágáért :P továbbá fenyőfákra néző pinarámaablak és dizájn. Ja és saját irodám! Sza békaphatod:D:P

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.05. 10:25:36

@AtiSnatch: Na, kezdem javítani modoroshról magyaroshra: "I beg to differ. Allow me to remind you that ..." = "Fuck you, ..."

Mákony Béla 2015.03.05. 10:26:05

@Atörökk: őőőő de pont ez a baj, hogy a fuvarozó az Uber alkalmazottja.

Atörökk 2015.03.05. 10:26:26

@atpijkamo:
Szabad uberelni, csak a NAv egy állásfoglalásbam világosan leírta, hogy aki sofőrként uberel, adót kell fizetnie utána, lévén jövedelemszerző tevékenységnek minősül. Kíváncsi leszek, mikor jönnek az első ajvékolók, hogy a Nav száraz fasszal megkúrta őket pár százezer ft-ra.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.05. 10:27:34

@Manyecska / válasz ment!/: :))

@Mákony Béla: Anyám! És mennyi tébét és nyugdíjjárulékot fizet utána? Milyen szerződéssel? Na, pihentess!

Atörökk 2015.03.05. 10:27:47

@Mákony Béla:
Téged orvos látott? Mikor?

Mákony Béla 2015.03.05. 10:27:57

@Mákony Béla: Illetve pontosítanék: a sofőr az uber megbízottja. A pénzt az uber veszi át tőled az uber szolgáltatására. Ha a sofőr lenne a szolgáltató, akkor nem az ubernek fizetnél, hanem a fosőrnek.

Atörökk 2015.03.05. 10:29:09

@herk:
Óbazmeg, seggfej. HA valahol kártyával fizetsz, ott sincs kp. mozgás. Akkor itt sem kell számlát adjanak, ha kérsz?

Manyecska 2015.03.05. 10:29:10

@FDToth: különben, pont tegnap szállt el az agyam az egyik cég szerint elég megrendelő alapján utalni! errefel kiállítanak még egy számlát! holott. Tegnap tényleg elszállt az agyam mondtam vagy bekapják a f.szomat vagy küldik ugyanazt az árut mégegyszer de ezt ne!..:D Ilyen kis fiatal csíragyerek volt. Káromkodtam mint a kocsis pedig élőben nem szokásom.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.05. 10:29:14

@Atörökk: Pontosan. Kellene valami olyan, hogy évi haccázezer forintig áfa- és adómentesen lehet űberelni. Álmodik a nyomor...

Mákony Béla 2015.03.05. 10:30:13

Mondjuk lehet, hogy igazadok lesz, mert a takkertársaságnál sem az elosztótól "veszed a szolgáltatást", hanem a taxistól.

De takkernál a sofőrnek fizeted a pénzt, nem a társaságának.

szekertabor · provo.blog.hu 2015.03.05. 10:31:28

@Atörökk: Én úgy tudom, hogy az utas a fuvardíjat az Ubernek utalja át.

Manyecska 2015.03.05. 10:36:44

@atpijkamo: Tegnap tényleg kiültem a kerti asztalhoz egy kávéval, kirakom a lábam és hirtelen elszáguld egy b.szottnagy kamion jobbról min. negyvennel, előttem két méterrel itt vigyázni kell baszki drága volt a csizmám.:P

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.05. 10:40:10

@Manyecska / válasz ment!/: :)) Acélbetétes bakancsot vegyél, legalább az ujjaid megmaradnak. És védősisakot, biztonsági övet!

Manyecska 2015.03.05. 10:41:04

Ismertem olyan fuvarozócéget ahol bemondásra könyveltek..:D le is kapcsolták őket aztán..--még egy sajtcetlit sem adtak a könyvelőnek mondom hülye vagy te akarsz a böribe kerülni??

Manyecska 2015.03.05. 10:42:23

@atpijkamo: jó csak úgy megijedtem hogy a hófehér blúzomra öntöttem a kávét:D:D..Ruhapénzt meg már tíz éve nem kapunk:P

igi1 2015.03.05. 10:42:47

@atpijkamo: dehogy RENDSZÁM alapú az ekar
munt az útdijas hugo

ha nincs rendszerben a kamion azonnal jelez

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.03.05. 10:44:37

@Manyecska / válasz ment!/: Az nem baj, ha rajta van a számlán, hogy mikor lett teljesítve. Sok cég csinál ilyet (nem tudom, teljesen szabályos-e) de így nem kell befizetniük az ÁFÁ-t, amíg nincs miből. Ha rajta van a fizetési határidő és a pénzügyi teljesítés napja is, nem hiszem, hogy bele lehet kötni.
(Az olvasószemüvegek azt hiszem most az Intersparban akciósak....)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.05. 10:45:31

@igi1: Azzal a rendszámmal mehet üres kamion is. Vagy le van jelentve tíz doboz nyalóka, de valójában teli van borral.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.03.05. 10:46:44

@igi1: Vannak olyanok, akiket a tények nem befolyásolnak az ítéletalkotásban.

igi1 2015.03.05. 10:47:24

@atpijkamo: amikor megállítanak a pihenőidö betartásat és a műszaki állapotot ellenőrzik meg a helyes árubesorolást rakományt

az ekar a rakomány ellenőrzését kerüli ki bár azt személyesen is megnézik

ennyivel fejlettebb a matricázás szlovákoknál minden rànézésre papíron megy (kiszúràs ellenőrzésre)

mégis a pénzbehajtásban a szlovákok jobbak nálunk sokkal szemetebbek is

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.05. 10:47:58

@Manyecska / válasz ment!/: Pancser! Kávét fekete gyászruhában, tejet hófehér menyasszonyiban kell inni. Vörösbort meg abban a bombázó piros kisestélyiben.

igi1 2015.03.05. 10:49:12

@Kitalátor (másként) gondolkodó: most mé nem sikerúlt még kiheverni!?

:) @atpijkamo: pontosan

ha üres nincs áru az is van a rendszerbe

hiszen útdíjat meg fizetni kell

herk 2015.03.05. 10:50:39

"HA valahol kártyával fizetsz, ott sincs kp. mozgás."

Úgy értem, hogy az utastól a vezető felé nincs pénzmozgás.
Egy taxinál az utas ad a taxisnak pénzt, vagy a taxis által biztositott ATM pontnál pénzt vonnak le az utas számlájáról.

Itt nem ez a helyzet. Nyilván értem, hogy mire gondolsz, hogy a vezető fuvaroz dij ellenében.
Csakhogy itt a pénzmozgás nincs jogi értelemben összekapcsolva a fuvarral.
És egy jogállamban a jog számit, nem az amit a sziv vagy a józanész diktál.

Ha egy gyilkost jog szerint szabadon kell bocsájtani, akkor szabadon kell bocsájtani. Ilyen a jog.
Változtassanak a jogszabályokon, ha ez nem tetszik.

Ugyanez ahelyzet most az Überrel. Jogilag nem történt pénzmozgás a fuvarral összekötve, ezért az Übertől kell számlát kérnie, ahová a pénz vándorolt.

igi1 2015.03.05. 10:52:13

de amúgy a közúti ellenörző kocsitól retteg minden kamionos

viszont azok is adatbázissal dolgoznak

meg hát ki lehet számolni mindent azt is ha gyorsabban mentél és nem tartottad be a szábályokat

ha már fuvarozunk

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.05. 10:52:14

@atpijkamo: "amikor megállítanak a pihenőidö betartásat..."

HA! megállítanak. Ezt mondom.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.05. 10:53:34

@igi1: "amikor megállítanak a pihenőidö betartásat..."

HA! megállítanak. Ezt mondom.

Atörökk 2015.03.05. 10:54:40

@Kitalátor (másként) gondolkodó:
"Az nem baj, ha rajta van a számlán, hogy mikor lett teljesítve. "
Teljesítési határidőnek hívják, minden számla kötelező formai eleme.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2015.03.05. 10:55:52

szegény fillérbaszó nem kapott számlát brühühüüü :((((

Manyecska 2015.03.05. 10:56:25

@atpijkamo: ??? milyen bombázó piros kisestélyiben? az a manyecska/menyecske/ruhám volt max!:O:D Különben nyáron szoktunk szedni-ha épp nincs meló- ribizlit meg egyebeket vannak itt fák is:D! na ON

herk 2015.03.05. 10:56:51

és ha NAV-os száll be utasként vagy egy olyan utas, aki a soförtől kér számlát elég ennyit mondania szerintem a sofőrnek:

Ja, maga nem a szomszéd lánya/fia /barátja/apja? Akkor itt tévedés történt. Tegnap este mondta a szomszédom, hogy jöjjek ki ide a Király utca 23-hoz, majd vigyem el ahova szeretné szívességből.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2015.03.05. 10:57:39

@Atörökk: nem mindegy milyen mértékben! :)) egy kézzel kiállított taxiszámlán, dátum van, elektronikus fizetésnél (über, bankkártya) óra, perc! tehát nehéz lekönyvelni, hogy hajnali 2:31kor céges tárgyalásra kellett menni a cég költségén taxival :o)

herk 2015.03.05. 10:59:52

taxis azért nem játszhatja ez el, mert ott vagy:
- készpénzmozgás van
- mobil POS terminállal pénzt veszenek le tőle
- taxicsekket átvesz

Übernél pedig egyik sincs.

igi1 2015.03.05. 11:00:07

@atpijkamo: ezek solga kiszűrni a hibákat
akit megállítanak az kap büntit

tehát vmiből dolgozniuk kell

csak azokat vegzálják akik eleve gyanúsak (sokat nem kell keresni páran még mindig trükközik vmivel) bár már lecsengőben van ez a divat

eddig ekar rendszer nélkül is dolgoztak

megvan az h szűrd ki és hogy menj tutira

nem antsz ellenőrzés akiknek mindenkit egyszer kötelező ellenörizni

de aki kpm ellenőrzesen átment azt is ki tudják szürni rendszám alapján

tehát csak azzal lehet trükközni h papíron viszed az árut a valóságban meg mást (SÚLY) miatt ez se mind1

tehát ha papíron levő áru mellett nagy tételbe mást viszel az is fel fog tűnni

ezzel lehet trükközni h ha cipőt viszel mellé kis tételbe viszed a csempészáru cipőt

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.03.05. 11:01:33

@igi1: B+! Igazat adtam neked, de nem számoltam a szőke színszűrővel. Na hagyjuk!
@Atörökk: Igen, csak nem tudom szabatosan azt kifejezni, hogy utalásnál, utólag kiállított számla esetén hogy kerül rá a "fizetve".

Manyecska 2015.03.05. 11:01:51

@Kitalátor (másként) gondolkodó: ráirattam meg lesztornóztattam, díjbekérő lehet egy balatonszeletes papír is nem is arról van szó!:P

igi1 2015.03.05. 11:02:04

@herk: navosok imádnak taxizni

viszont ha 1 taxist elkap idegen navos arrol a többi is tud

a navosokat is ismerhetik tehát ugyanoda ugyanannak a 2 embernek nehéz menni

merhogy akik párban jönnek azokkal nem viccelünk

igi1 2015.03.05. 11:03:09

@Kitalátor (másként) gondolkodó: látod a technika ördöge engem se kímél
:(

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.03.05. 11:04:23

@igi1: Ja! Vagy az utolsó három raklap kivételével minden dobozban egy-egy csík cigit. A profik már állítólag arra is ügyelnek, hogy a szállítmány röntgenképe végig azonos legyen.

Manyecska 2015.03.05. 11:04:32

@Kitalátor (másként) gondolkodó: :P ő nem szőke!..múltkor rakattam pár csíkot én is a hajamba -vizuálisan növeli a sérót:D -lehet az a baj..:P..

Atörökk 2015.03.05. 11:04:40

@Kitalátor (másként) gondolkodó:
Sehogy.

@herk:
szerinted elég. Mondták már, hoghy ne oszd az észt, mert neked is kevés van belőle?

igi1 2015.03.05. 11:04:56

iPhoneon nincs szűrő

igi1 2015.03.05. 11:06:31

@Kitalátor (másként) gondolkodó: ugye

a profik nem buknak le viszont eltereléskent is nagy zsàkmanyt buktatnak le :)

meg hát 100 db cigit minek csempészni

igi1 2015.03.05. 11:09:09

@Atörökk: hé! mindenkinek ALANYI JOGA szavazni meg észt osztani

a hülyéknek is

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.03.05. 11:09:30

@Manyecska / válasz ment!/: Számlát kötelező ugyebár kiállítani, és az maga az öröm és bódoccság, ha a tartalma megegyezik a díjbekérővel/szállítóval. Mondjuk ha én lennék a zilletés elvtárs, kötelezővé tenném minden ilyen izé azonosítóinak (sorszám, dátum) a feltüntetését a számlán).

Manyecska 2015.03.05. 11:10:19

@igi1: párban?? ezek itt öt kisbusszal jöttek. Beszéljetek a gyűjtőben történő vámkezelésről is :D azzal is szívtam múltkor, ezek a futárcégek tiszta hülyék néha utólag kellett vámkezeltetnem az árut pedig hogy utálom. Mert persze a vámkezelést is rámtestálták:(

igi1 2015.03.05. 11:13:11

@Manyecska / válasz ment!/: ne csald el az áfát :)

szlovák cégeknél gyanakodj

Manyecska 2015.03.05. 11:14:45

@Kitalátor (másként) gondolkodó: máshogy nem is lehet bár -főleg a webáruházak-szeretik ezt leegyszerűsíteni..

Manyecska 2015.03.05. 11:17:43

@igi1: nem szokásunk:)pedig vagy négyszer-ötször megfizeted mire hozzád kerül ugye.:D:O

herk 2015.03.05. 11:18:35

@Atörökk: Akkor nézzük a szituációt:
Fuvar végén közli az utas, hogy számlát kér:
- Szeretnék számlát kérni az fuvardíjról
- Ezt az Ubertől kell kérnie
- De én magától szeretném kérni
- Miért?
- Mert maga fuvarozott, és a fuvardijról öntől szeretném a számlát.
- Értem. Mennyi pénzt adott át nekem?
- Pillanat, nézem a mobilomon. ŐŐ, azt mondja, hogy 1250 Forintot.
- Ismét megkérdezem: mennyi pénzt adott át _nekem_ ?
- Hát magának semmit, az Ön cégének utalom.
- Az Uber nem az én cégem, nem vagyok tulajdonosa, de még alkalmazottjuk sem.
- De akkor miért fuvaroz az Ő nevükben?
- Nem az Ő nevükben fuvarozok, hiszen nincs közöttünk (Uber és én) sem munkaszerződés sem megbízási szerződés.
- De akkor sem értem, ön az Ubertől kapja a pénzét amit tőlem levonnak.
- Ez igy van.
- Akkor kérem a számlát.
- Pontosan melyik cég is vonta le öntől a pénzt?
- Ön
- Én?
- Úgy értem, hogy az Uber, de ön az Uber képviselője.
- Nem, én nem vagyok az Uber jogi értelemben vett képviselője, se alkalmazottja, se megbizottja.
Egyébként pedig igazolná azt, hogy mennyi pénzt is volt le magától az Uber?
- Hát.. őő izé, itt van a mobilomon.
- A mobilján?
- Persze, itt ez az Uber utas alkalmazás
- No nem gondolja, hogy elfogadom bizonyitékként egy alkalmazás által dobott számot?
- De bizony
- De nem. Lesz szives egy bankkivonatot hozni.
- Na majd én jól beperelem magát , meg az egész kócerájt !! Nehogy azt higyje, hogy eltűnhet. Ott lesz az ön neve a bankkivonaton.
- Jóember, a bankkivonaton az Uber fog szerepelni, nem az enyém.
- Tudja mikor utazok mégegyszer Uberrel, azt lesheti. Inkább taxizok duplaáron.
- Köszönöm a többiek nevében is!
- nyádat!
- A viszontlátásra, az ajtót kérem csukja be kiszállás után.
- (becsapja és el)

igi1 2015.03.05. 11:21:14

@Manyecska / válasz ment!/: azé munkabérelszámolás vót az egyetlen amit a szàmvitelből kentem-vágtam

az most is menne 6 év után :)

Manyecska 2015.03.05. 11:27:45

@igi1: azon gondolkozom mi bajuk lehet de nem jövök rá. Itt egyébként nyomda is van nem csak kereskedők..lehet gyárlátogatásokat szervezni egymáshoz:P

Manyecska 2015.03.05. 11:35:52

@igi1: óhhh azóta havonta kell adóbevallást küldeni minden egyes munkavállalóról! Fiam is vágja elvileg mert két hónapos terrrhesen egészen a szülésig vizsgáztam is még! vele, bár nem fértem be a padba..asszongyák vizsgán maga mit keres itt?:D /8.hónapban voltam/ Anyatejjel szívta magába aztán, de nem emlékszik semmire:D Tegnap megigényeltem az adószámát merugye ridegtartás van mondtam húzzon dolgozni!! nehogy má én etessem!! Ánem, kell a bevalláshoz..:)

Manyecska 2015.03.05. 11:47:37

@igi1: amúgy faterom vámtiszt volt lehet-ez a véremben van??:D

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.05. 11:59:05

@herk: :)) TÖKÉLETES! Küldheted is be a Homárnak. Mit fog kapni a posztoló!

Már meging egy nick 2015.03.05. 12:02:02

Pedig aki pénzt szed annak számlát is kell adnia, vagy nyugtát. Talán még a magyar áfa alá is be kellene jelentkezniük, van erre egy külön törvény, ami a tárhely szolgáltatásokra is vonatkozik, nem tudnám bekopizni.

Amúgy akik vezetik az autókat ők számláznak az uber fele? Vagy magánszemélyként csinálják? Vagy hogy vannak kifizetve? Mert a nav elég könnyen kilistázhatja kinek, mikor, mennyit utalt az uber.

Manyecska 2015.03.05. 12:13:44

Az oldalukon az áll: Keress pénzt az autóddal.. :) ravasz.

lcsaszar 2015.03.05. 12:31:54

A múltkor bankkártyával fizettem, a taxis készpénzfizetési számlát is adott. Elvileg mind a kettőt elszámolhatnám a cégem felé. Nem tudom, a taxisnál hol jelenik meg a dupla bevétel, amikor csak egyszer fizettem.

herk 2015.03.05. 12:42:39

@Már meging egy nick:
"Amúgy akik vezetik az autókat ők számláznak az uber fele? Vagy magánszemélyként csinálják? Vagy hogy vannak kifizetve?"

Egyszerűen csak pénzt utalnak mindenfajta körités nélkül.
Van egy weboldal, ott egy profil, és minden további nélkül az ott megadott számlaszámra megy a pénz.
Se számla, se papir, se kézfogás.

igi1 2015.03.05. 12:50:30

ha számlát akarsz menjé taxival

ha úgyis elszàmolhatod minek uberezel

ez még a legsmucigabbakra se vall

mer azok nem ülnek ismeretlen kocsiba

a taxiról legalább tudod h van egy alapkényelme

igi1 2015.03.05. 12:52:24

a poszter 1 spúr k@cs@g

számlával

Manyecska 2015.03.05. 12:54:42

@igi1: ma majdnem Bubiznom kellett mivel heringpartit tartottak a zemberek a Blaha felé. Tömeg. Napi nyolc ölelés megvót megint. Nyáron simán meg lehetne foganni a négyes-hatos vilin.:DD

ferand1979 2015.03.05. 13:12:09

Please translate, shorten

lcsaszar 2015.03.05. 13:32:46

Régen olyan is volt, hogy az autós felvette az út szélén ácsorgó ismeretlen gyalogost. Akkor még "úrvezető"-nek hívták az autóst. Ez valamikor a gyerekkoromban volt, vagy még azelőtt.

Atörökk 2015.03.05. 13:52:34

@lcsaszar:
Ennek ugorj neki mégegyszer.

hobbitroll 2015.03.05. 13:59:50

"ítt van egy remek levelezés az Uberrel, amiben megpróbálok számlát kérni tőlük, hogy elszámolhassam a céges taxizást. "

fillérbaxás felsőfokon. Miért nem lízingel inkább autót a vadász? Az még olcsóbb, és el is tudja számolni.
Ezen kívül pedig, Word-ben F7-et nyomni hejesIrás ellenőrzés céljából megfizethetetlen, minden másra ott a mastercard

Ádám 2015.03.05. 14:00:49

Török. Hun az igért tíz rugóm?!?

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2015.03.05. 15:26:13

micsoda VADÁSZ mezők vannak az utakon...

Darth Revan 2015.03.05. 16:05:28

Amikor nalunk megjelentek megneztem, hogy olcsobban visznek-e ki a repterre, mint a hagyomanyos taxik: nem. Taxi 10-12 euro, Uber 20-22.
Szoval en azota nem ertem mi a fasz plane van az uberben.

Azota miota uber-x meg uber black car kozul lehet valasztani, az uber-x kb annyiba kerul mint a taxi.

Csak a taxiknak van ir felugyeleti szervuk, inkabb taxival jarok.

na4 2015.03.05. 17:07:51

Tök jó az Uber. Recseg ropog a taxis monopólium :-))

VT Man 2015.03.05. 17:09:58

@Már meging egy nick:
"Pedig aki pénzt szed annak számlát is kell adnia, vagy nyugtát. Talán még a magyar áfa alá is be kellene jelentkezniük, van erre egy külön törvény, ami a tárhely szolgáltatásokra is vonatkozik, nem tudnám bekopizni."

Nono! Az UBER nem magyar cég.

Ha rendelsz USA-ból vagy Franciaországból árut vagy online szolgáltatást, akkor az ottani törvények vonatkoznak rájuk. Vagy kell számlát adni vagy nem.

USA-ból pl. szoktak invoice-t küldeni, igaz, emailben, ami a magyar jogszabályoknak nem felelne meg, de mivel ők amerikai cég, ezért ez őket nem köti.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.05. 17:10:59

Két ellenőr utazott egy uberes autóval és azt állapították meg, hogy a sofőr "nem felel meg a taxirendelet előírásainak, hiszen nem taxis vállalkozó, nincs ilyen dokumentuma, engedélye, elvégzett tanfolyama. A személyszállításhoz használt autó sem felel meg a taxiszolgáltatási előírásoknak, hiszen ilyen minősítővizsgálaton nem esett át, nem lett átalakítva"

A BKK szerint az árképzés is eltér a fővárosban meghatározott fix ártól, ami jogszabálysértő, ráadásul a mobilapplikáció állítja elő a tarifát, miközben a rendelet azt mondja, hogy a taxival történő utazás esetén a taxaméter által kell megállapítani a viteldíjat. Az utas nem kap senkitől számlát, a sofőr sem ad számlát sem az utasának, sem az Ubernek. Ez pedig nem felel meg a számviteli törvénynek

hvg.hu/cegauto/20150305_Beult_ket_BKKellenor_az_Uber_taxijaba_ki

Arcade Macho 2015.03.05. 17:29:21

@Már meging egy nick: "Pedig aki pénzt szed annak számlát is kell adnia, vagy nyugtát."

piacon ostermelo ad?
ez is ostermeloi
raadasul ez nem uzletszeru hanem csak beszall a benyaba :)))

Arcade Macho 2015.03.05. 17:30:37

@Manyecska / válasz ment!/: "ma majdnem Bubiznom kellett mivel heringpartit tartottak a zemberek a Blaha felé"

gondolom szamla is kellett volna johetne a vadasz vendegposzt!!!

Meridian74 2015.03.05. 17:40:19

Egy kérés: ezek után a NAV nemzetközi (legalábbis EU-szintű/szinten) társaival nem megy és szántja be az egész céget? Nyilvános a dolog, hogy számlát nem adnak a szolgáltatásaik (és ezáltal a bevételeik) után. Ez egyenértékű dolog azzal, amikor a skinhead egyedül bemegy egy népes és rosszhírű cigány gettóba, a homlokára és hátára ragasztott papírfecnivel, hogy "Üss!", miközben hangosan ordibál is...

Meridian74 2015.03.05. 17:44:38

@Atörökk: "A pénzt nem az uber, hanem a sofőr veszi át, így neki kötelessége számlát adni, ha kérsz. "

Nem így működik a dolog, hanem online. Az Uber a fuvar után leemeli az utas hitelkártyájáról az összeget, majd később ennek 80%-át (20-at megtart magának) átutalja a taxis bankszámlaszámára.

Nincs készpénzes fizetési mód.

Aureliano Buendía 2015.03.05. 17:53:16

Ha számlát kérsz, menj takszival, és ne a fillért szekszualizáld.

Aureliano Buendía 2015.03.05. 17:56:36

@Atörökk: azt én sem értem. A posztoló nem gondolkodott el azon, mitől olcsóbb?

Meg, ha céges költségre számolja el a privát utazásait is, akkor miért nem kív takszit? Olcsó utazás meg számla is?

idióta.

Aureliano Buendía 2015.03.05. 18:05:41

fillérbaszás de luxe edition (kimakszolva)

Disznó Úr 2015.03.05. 19:22:56

Hahóóóó! Ha valaki egy ilyen szolgáltatást használ (megjegyzem lényegesen olcsóbban), akkor vegye már tudomásul, hogy nem vállalkozás, hanem szorgos magánszemélyek szállítják. Az Uber, Wundercar az appot biztosítja és ezért kéri el a söfőrtől a 20%-ot. Tehát az utas valójában nem fizet az Ubernek semmit, az Uber közvetítő. Ennyi. Az pedig direkt hányinger, ahogy valakik adóhivatal után kiáltanak. Meg lehetne próbálni nézőpontot váltani és elképzelni egy olyan világot, ahol nem alattvalók vagyunk, akiknek még a lélegzetvétele is adóköteles az ÁLLAM működése érdekében, hanem autonóm személyek, akik ha lehet, nem hagyják bepofátlankodni az életükbe a legendásan jól gazdálkodó államot.

Ha ennek ára van, akkor aki akarja, megfizeti, aki nem, nem. Ennyi.

FDToth 2015.03.05. 19:36:02

nem az uberrel van a baj hanem a vaskalapos magyar adózási szabályozásokkal....

lcsaszar 2015.03.05. 19:50:40

Minél több pénzmozgás történik magánszemélyek között az állam tudta és lenyúlása nélkül, annál többet fog lenyúlni az állam onnan, ahol tudomása van róla.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.03.05. 20:12:43

mindenki idiota aki pesten taxit hasznal
/jo kiveteles esetejben, utazas utan borondokkel, repterrol OK/ de amugy budapesten tokeletes tomegkozlekedes van
nade meg a taxit uberre cserelni + szamlat kerni ceges elszamolashoz...
ez kesz

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.03.05. 20:39:01

Céges számlát kérni taxizásról, amikor nem taxit használt, hanem autót osztott meg egy arrajáró sofőrrel...

Egyébként a hivatalos taxisok sem ismerik a nyugtát és néha kérésre se adnak számlát, hiába kérek, ilyenkor megy a feljelentés...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.03.05. 20:42:46

@hagyma: A térképen szépen néz ki a pesti tömegközlekedési hálózat, csak sajnos a valóságban folyamatosan át kell szállni buszról metróra, troliról villamosra, stb. Egyébként az Uber péntek és szombat éjszaka megy a legjobban.

Sandor Akarki 2015.03.05. 20:48:57

Kinek fizettél? Ha az űűűbernek és nem adott számlát, akkor APEH, ehh, NAV. Ha aki szállított annak, akkor rendszámmal szintén (az persze kérdés, hogy milyen számla alapján fizet jutalékot a szállító, meg persze volt-e személyfuvarozásra ellenszolgáltatásért engedélye - aka taxisengedély).

Sandor Akarki 2015.03.05. 20:54:07

@hagyma: Régen jártál itthon. 7-es buszon pl. minden második járat félig üres a hajléktalanok miatt (a bűz miatt elviselhetetlen és inkább jellemzően a busz elejébe tömörül a nép). A hármas metró meg rohad. A 4-es meg üres, mert csak a pálya fele van kész. A Déli pu. pedig másfél hónapja nem megy. Moszkva tér feltúrva. Hála az égnek csak kéthavonta megyek Budapestre, közben meg még a gondolattól is ráz a hideg. Gyere, próbáld ki! :)

Sandor Akarki 2015.03.05. 20:56:54

@Disznó Úr: De nem szállíthatják. Mert
1) Kell taxisvizsga, engedély, PÁV, biztosítás, stb.
2) Ha már szállítják és üzletszerűen (mert a szolgáltatásért pénzt kapnak) akkor kötelesek számlát adni. Nincs kivétel. Vagy nyitsz egy ruhaboltot és nem adsz számlát mert te bizony nem vállalkozó vagy hanem magánszemély. Na vazz, flawless logic.

eßemfaßom meg áll 2015.03.05. 20:58:01

Azért ha ezt az übermódszert legálisnak minősítrjük akkor ezzel a módszerrel (egy közvetítő közbeikatása) bármelíik szolgáltatás számlamentessé tehető.

Fodrásznál HairberApp

fodrászlány: Én nem adok számlát, nekem maga nem fizetett

HairberApp: Én nem adok számlát, a fodrászlány nem alkalmazottam csak közvetitettem maguk között

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.03.06. 01:45:58

@Online Távmunkás: ja hat a bulizok
@Sandor Akarki: mult ev juniusban, felesegem, Mary, aki amerikai nezett ki a fejebol, hogy 10 percenkent jonnek villamosok trolik, buszok, metrok
raadasul az emberek rohannak utana
Asheville egy eger meretu varos,talan nagyobb, orankent megy egy busz
egerben 10 percenkent

EVOMAN 2015.03.06. 01:52:47

Adot csak ugy tudsz visszaigenyelni ha oda valaki befizeti. logikus. ubereseknek megjegyeznem remelem amikor uberrel utaztok szarra toritek magatokat. Mert nincs utasbiztositas igy karterites se. Amikor TI ubereztek afa t csaltok , es nyomorekok taxist jatszanak. Kozben 4.000 taxist tonkretesztek. Szanalmas.

Escaped 2015.03.06. 06:48:53

@Arcade Macho: Ez jó! Közvetítő-őstermelő, fuvarozó-őstermelő. A háztájiban, fóliasátor alatt gondosan nevlgetett szolgáltatóipar. A táprúd rájuk fér.

Layosh 2015.03.06. 07:59:19

Na, én most beiratkozok egy angol nyelvtanfolyamra, megtanulok angolul, hogy eltudjam olvasni a homárt, aztán kérek róla számlát és benyújtom nektek...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.03.06. 09:53:57

@hagyma: Egerben jellemzően óránként és félóránként járnak a buszok, a többségük csak bizonyos napszakokban. A Tesco felé közlekedő buszok a kivételek, ott csúcsidőben tényleg gyakran mennek, gondolom a Tesco fizet is érte...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.03.06. 09:55:35

@Sandor Akarki: Az Uber lényege, hogy elvileg nem csinálhatják üzletszerűleg, csak megy valahova és felvesz valakit, ha van üres hely az autóban. Az már más kérdés, hogy a gyakorlatban egyre többen ebből élnek...

eßemfaßom meg áll 2015.03.06. 10:56:24

@Online Távmunkás: "Az Uber lényege, hogy elvileg nem csinálhatják üzletszerűleg, csak megy valahova és felvesz valakit, ha van üres hely az autóban."

Azért ez nem igazán így hangzik:
partners.uber.com/drive/#

"Amikor fuvarozást vállalsz, egyszerűen kimész az útra és fogadod a rendeléseket. Ha más dolgod van, akkor egyszerűen lekapcsolódsz a hálózatról egészen addig, amíg újra készen nem állsz a szolgálatba állásra."

"
Szükségem lesz okostelefonra?

Egyáltalán nem, mi gondoskodunk rólad! Sofőrként való csatlakozásodkor biztosítunk számodra egy okostelefont, melyen működik az Uber sofőröknek szóló alkalmazása. Így szinte azonnal elkezdhetsz pénzt keresni.
"

Disznó Úr 2015.03.06. 16:49:18

@Sandor Akarki: Erre írtam, hogy nem feltétlenül az állam előírásainak (vizsga, PÁV stb.) kell az életünket meghatároznia. Ezek a próbálkozások nagyon jó lépések ehhez.

eznemfoglaltnick 2015.03.07. 22:38:09

1. ha számla kell, menj taxival.
2. a reptérre is
3. Ja, az úgy drága, mi?
4. Oszkar sem ad számlát, nem? Nem. Mert épp arra jár, amerre te és beszállsz a költségbe. Uber is arra jár amerre te, és beszállsz a költségbe, éppenséggel kártyával fizetsz.

eznemfoglaltnick 2015.03.07. 22:50:39

@EVOMAN: "Áfát csaltok...." A taxis meg áfával együtt bassza át az utast, tisztelet a kivételnek. (kb. 50 a 4000ből...)
A taxiban meg nem tudom mennyivel vagy jobban biztosítva...

lcsaszar 2015.03.09. 12:38:53

@eßemfaßom meg áll: Ez tök jó! Kártyával fizetek a KözÉrtApp-on keresztül, leugrom a közértbe és elhozom a kenyeret, sört. NAV pedig csak néz: most hogyan is találkozott az áru és az ellenérték, illetve szedhet-e egy külföldön bejegyzett cégtől közvetítő szolgáltatásért ÁFÁ-t, társasági adót, EHÓ-t, mifenét... A boltos nem alkalmazottja a KözÉrtApp-nak, én neki nem fizettem (ráadásul még vasárnap is nyitva tarthat!).

tarara 2015.03.13. 16:03:19

Ha te számlát akarsz kérni a fuvardíjról válassz egy klasszikus fuvar szolgáltatót, és ne akarj spórolni azon, hogy egy csökkenetett minségű, tartalmú szolgáltatást veszel igénybe.

A cég válaszában jelzett ride sharing kifejezéssel arra utaltak, hogy egy adott irányban haladva többen megosztják a költségeket a jármű tulajdonosával.

Ebből következően te a taxi számlát sem várhatod az Uber-tól,-től. Az egy másik kérdés, hogy ha az Uber pénzt szed be a közvetítésért az autó tulajdonosától, akkor kettejük között van számlamozgás.

tarara 2015.03.13. 16:20:08

@herk: Az éles választóvonalat az jelenti, hogy a fuharos gyerek üzletszerűen, rendszeres jövedelemszerzés céljából vesz fel utasokat az Uber szervezésében, avagy alkalmanként, amikor amúgyis oda menne, ahová az utasa, és így költséget osztanak meg, nem pedig jövedelmet szerez.

Az előbbi esetben adóbizonylatot ( Ádá-s számla, pénztárbevételi bizonylat, blokk,...) köteles kiállítani a fuharos, és a saját könyvelőjének átadni, aki intézi az adminisztrációt a NAV felé.

Az utóbbi esetben pedig nem kell semmiféle állami dokumentációt kibocsátania.

tarara 2015.03.13. 16:31:35

@tarara:
kiegészítés:
.... adóbizonylatot köteles kiállítani a fuharos, és a saját könyvelőjének átadni, aki intézi az adminisztrációt a NAV felé, ls ha az utasa kér számlát, akokr és csak akkor, neki is köteles átadni.

Alapesetben egy természetes személy nem kér adóbizonylatot, azt a fuharozó a saját könyvelése rendben tartása érdekében azonban minden esetben köteles kiállítani, akár kér a kuncsaft, akár nem.
süti beállítások módosítása