Tékozló Homár

Alternatív jegykezelési módot javasol a peronőr? Sírás lesz a vége! FRISSÜLT

2015.04.27. 09:51 | Homár Hilda | komment

14028945_a6d95cb52fbce20ed36cd02c38adf4e6_l.jpg

Na, most légy okos Domonkos! Ki a hülye? Az utas, aki bevette, hogy elég egy eltépett jeggyel utaznia (mért is lenne elég? azt bárki, bármikor eltéphette volna, se dátum, se semmi nem bizonyítja, hogy ő hol áldozta fel az utazáshoz) vagy már megint a BKV, mert nem ellenőrzi a jegykezelő automatákat, a dolgozója össze-vissza beszél, és lassan két hete nem bírja visszahívni a panaszost? Arról nem beszélve, hogy érzésem szerint ez esetben igazán gyakorolhatna némi méltányosságot.

Kedves Homár!

Bizonyára 1000+1 BKV-val kapcsolatos levelet kapsz, de a jóból sosem elég, így itt van még egy.

Április 13-án történt, hogy reggel munkába igyekezve otthon hagytam az arckép nélküli bérletem.
Mentségemre szóljon, hogy azon a hétvégén költözött cégünk a Kálvin térre, így kicsit nagy volt a fejetlenség, nekem meg szokatlan az új útvonal.

Mindenesetre a Kodály-Köröndnél akartam felszállni az 1-es metróra, amikor észrevettem, hogy nincs nálam a bérletem. Szerencsére találtam a pénztárcámban 3 vonaljegyet, így gondoltam, lyukasztok egyet. Természetesen a jegykezelő automata nem működött (vagy hibás volt, vagy eltömődött, esetleg beakadt a jegy), így nem tudtam érvényesíteni a jegyet.

A helyszínen nem voltak a lejáratnál ellenőrök, vagy biztonsági emberek. Szerencsére a peronőr a helyén volt, így odamentem hozzá, és kérdeztem, mi a teendő, ha nem működik az automata és nem tudom érvényesíteni a jegyet. Biztos nagyon elfoglalt volt, vagy éppen ébredezett, de csak annyit mondott, "tépje el, jó lesz úgy". Kicsit kérdőn néztem rá, de hát korábban is volt ilyen, hogy hibás automata esetén a biztonságiak csak eltépték a jegyet. Mindenesetre azért megkérdeztem, hogy biztosan jó-e így, és egy velős "persze" választ kaptam, érzékeltetve, hogy neki most nagyon sok a dolga, ne firtassam a dolgot. Eltéptem hát a jegyet, felszálltam a metróra és elutaztam a Kálvin térig.

A kijáratnál persze belefutottam a csodás ellenőr brigádba, akik reggel 8:30kor látják jónak feltartani a tömeget, így biztosítva kis pihenőidőt a nagy rohanásban.  Megmutattam neki az eltépet jegyet, említettem, hogy egyébként bérletem van. Ránézett és kibökte: "ez nincs érvényesítve"! Kicsit meglepődtem, hiszen nincs fél perce, hogy a jegy átadás közben elmondtam neki, nem lehetett érvényesíteni, kollégája tanácsára lett eltépve a jegy. Látszólag nem jutott el a tudatáig, így megismételtem. Keringőztünk pár percig, a végeredmény az lett, hogy kifizettem a helyszíni bírságot, és jeleztem, hogy panaszt fogok tenni. Utólag néztem, hogy a pótdíjszelvényre "jegy nélkül!" lett ráírva.

Ezt még aznap megtettem a BKK telefonos ügyfélszolgálatán. Az ügy eljutott S.Tamás, jobb híján "jegyellenőri brigádvezető menedzserhez", majd N. Ilona "panaszkezelési ügyfélelhajtóhoz".  Mint tájékoztattak, az arckép nélküli bérletet nem fogadják el a két napos bérletbemutatási határidő alatt, így nincs opció a kétezer forintos "kedvezményes" pótdíjazásra. Kérdezem, miért nem? Bizonyára rengeteg ember rohangál ilyen bérlettel. Indoklás szerint így mindenki körbeadogathatná. Gondolom nagyon jó biznisz lenne mindenkinek benyelni alkalmanként kétezer forint bírságot valamint 1 munkanap elcseszését arra, hogy bemutassa más arckép nélküli bérletét. Logikus.

Az ügy jelenleg megakadt, visszahívást ígértek, ami 5 napja volt. Korábban azt mondták, hogy a jegyellenőr letagadta az esetet, és annyit mondott, nem volt érvényes jegyem, és hogy ezt a "jegy nélkül!" felirat is bizonyítja a pótdíjszelvényen. Meglepődtem volna, ha a BKK nem NAV mintára csinálna önellenőrzést, megkérdezve az ellenőrt:
- Elcseszted?
- Én? Áááá, ilyen nem is volt!
- Ja, akkor minden oké!
És a nagyívű nyomozómunka eredményeként azt derítik ki, hogy azért kaptam bírságot, mert nem volt érvényes jegyem. 

Megjegyezném, hogy jeleztem a BKK-nak, hogy részemről oké a 2000 forintos csökkentet bírság, hiszen a jegyem tényleg nem volt megfelelően érvényesítve (önhibán kívül), a bérletem meg otthon hagytam, tehát én is hibáztam. N. Ilona erre elrohant valami főfejessel egyeztetni, jelenleg az Ő visszahívására várok, mint írtam, 5 napja.

Úgy látom nagyon kell nekik az én 6-8 ezer forintom. Számomra az eset tanulsága, hogy minden ilyen "jó tanácsot" írásba kell kérni a peronőröktől, a BKK meg így honorálja azt a közel 200 ezer forintot, amibe az a csodás arckép nélküli bérletük kerül...

Üdv,

G. D.

UPDATE ápr.28. 14:59

Megkérdeztük a BKV-t az esetről és arról, hogy mi a teendő, ha nem működik a lyukasztó, de utazni szeretnénk. Íme a válaszuk:

Kedves Homár Hilda!

Köszönjük megkeresését! 

A Tékozló Homár blogon a tegnapi napon közzétett bejegyzéssel kapcsolatban a Jegy- és Bérletellenőrzés szakterület tájékoztatását alább olvashatja:

A panaszos 2015. április 13-i, 08 óra 43 perckor történt pótdíjazásával kapcsolatban – telefonos bejelentése alapján – a Jegy- és Bérletellenőrzés szakterület azonnali vizsgálatot kezdeményezett. A szakterület vezetői felvették a kapcsolatot az intézkedő jegyellenőrrel és a BKV illetékes vezetőjével is a jegykezelő készülékekkel kapcsolatban.

Az érintett jegyellenőr elmondta, hogy az utasnak nem volt érvényes jegye az utazására, ezért közölte vele, hogy pótdíjat kell fizetnie. Az utas a pótdíjazás helyszínén valóban hivatkozott arra, hogy arckép nélküli bérletet szeretne bemutatni, erre azonban a BKK hatályos, Budapest Főváros Önkormányzata és BKK Zrt. közötti feladatellátásról és közszolgáltatásról szóló keretmegállapodás 1. sz. melléklete alapján készült Díjszabásának 5.10. pontja nem ad lehetőséget. Az utas végül – a közterület-felügyelők kérésére – kifizette a helyszíni pótdíjat.

A BKV illetékes vezetője mindemellett arról tájékoztatta szakterületünket, hogy az M1 Kodály körönd megállóhelyen minden jegyérvényesítő készülék működött az adott napon. Ezt bizonyítandó, az utas pótdíjazása előtt és után (06:36-kor, 12:50-12:52 között, 18:51-18:54 között), a napi kötelező ellenőrzések alkalmával készített próbajegyek másolatait is csatolta számunkra.

Továbbá a panaszos pótdíjazásának időpontja körül (08:45-kor és 08:46-kor) is készültek próbajegyek, amelyek bizonyítják, hogy a készülékek röviddel az utas utazásának megkezdése után is megfelelően működtek. Minderről a szakterület illetékes vezetői tájékoztatták az utast telefonon, majd később – a blogon írtakkal ellentétben – a jegy- és bérletellenőrzési vezetővel történt egyeztetés után is visszahívták a fiatalembert, és a vizsgálat lezárásaként közölték vele, hogy a pótdíjazás jogosságára tekintettel méltányosság gyakorlására (tehát a 8.000 Ft-os helyszíni pótdíj mérséklésére) nincs lehetőség. A szakterület vezetői az utas panaszát alaposan kivizsgálták , és minden részletre kiterjedően tájékoztatták őt a vizsgálat eredményéről és a végleges döntésről. A pótdíjazástól számított 3 napon belül az összes vonatkozó telefonbeszélgetés lezajlott.

A panaszos is kapott tájékoztatást azzal kapcsolatban, hogy mi az eljárás akkor, ha az adott metróállomáson nem működnek a jegyérvényesítő készülékek.

Amennyiben a hibát az utazás megkezdése előtt észleli az utas, jeleznie kell az állomáson jegyellenőrzési tevékenységet végző személynek, illetve az állomás forgalmi ügyeletesének.

Ha az állomáson van beléptetéses jegyellenőrzés (ebben az esetben ilyen nem volt), akkor a biztonsági őrök az ellenőrzés helyét (viszonylat, állomás), idejét (hónap, nap, óra, perc) és a vagyonőri azonosító számukat a felmutatott jegyre tollal felírják, majd betépik azt. A biztonsági őrök az ilyen eseteket mindig jelzik a forgalmi ügyeletesnek is, akik intézkednek a jegyérvényesítő készülékek mielőbbi javítása érdekében.

Ha nincs beléptetés, akkor a forgalmi ügyeletes/peronőr felé (BKV-alkalmazott) jelezheti az utas a problémáját. Ha a kijárati ellenőrzések, peronellenőrzések vagy kocsiban történő ellenőrzések során az utas arra hivatkozik, hogy a kiinduló állomáson a jegykezelő készülékek egyike sem működött, úgy az intézkedő, jegyellenőrzést végző munkavállaló a megjelölt állomás forgalmi ügyeletesével telefonon kapcsolatba lép, és megkéri arra, hogy a kérdéses készülékeket próbajeggyel ellenőrizze. Ha a készülékek az ellenőrzésük során megfelelően érvényesítik a próbajegyeket, akkor az utas pótdíjat köteles fizetni. Ha a jegyérvényesítőkről kiderül, hogy hibásak, akkor a jegyellenőr a pótdíjazástól eltekint.

Az ilyen jellegű panaszok vizsgálatára utólag is van lehetőség, mivel a metróállomások forgalmi ügyeletesei rendszeresen, megadott időközönként ellenőrzik a készülékeket, és a hibákat naplózzák, így azok akkori állapota visszakereshető.

Üdvözlettel:

Budapesti Közlekedési Központ
BKK Kommunikáció

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.04.27. 09:57:08

Én a pecsétet is mindig írásba kérem!4!!

joska61 2015.04.27. 10:07:11

Az otthon hagyott bérletre pont megfelelő mentség, hogy a cég elköltözött, és más az útvonal. :-D

Aureliano Buendía 2015.04.27. 10:07:18

Mer' mindig csak a rohangálás. Ha mindenki otthon maradna a picsáján, ilyen nem fordulhatna elő.

Szaros fityma 2015.04.27. 10:09:44

Ha a bkv-nal dolgoznek,ellenoriznem,h valoban hibas volt-e az adott idopontban a keszulek a megalloban.
Amennyiben igen,semmi mast nem vizsgalnek,hanem alapbol elengednek mindent.
Mar a 2000 forint is felhaborito.
Lehet,h az gyanus nekik, hogy az meg jo lenne neked.

epertorta 2015.04.27. 10:11:28

Bérletvásárlásnál be kell mondani egy igazolványszámot. Igaz, hogy már lehet használni a régi bkv bérlet nélkül, de ha az ember vesz egy bérletet, akkor gondolom a saját igazolványának a számát mondja be.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.04.27. 10:20:47

"a jegyellenőr letagadta az esetet"

Jegyzőkönyvet kellett volna felvenni.

ne olvasd el 2015.04.27. 10:37:16

jaja, mondjuk arckép nélkülit tipikusan nem XY-nak szoktak venni, szóval ez az "otthon maradt a bérletem" elég érdekes.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.04.27. 10:39:53

ezt nem értem. Egy hüje azt mondja neki, hoyg tépje el a jegyet és úgy jó, ő meg eltépi. NOOOORMÁÁÁÁÁLIS?????????

killerkaller 2015.04.27. 10:40:16

@Szaros fityma: "Ha a bkv-nal dolgoznek,ellenoriznem,h valoban hibas volt-e az adott idopontban a keszulek a megalloban."

Az összes készüléket rendszeresen ellenőrizni (minden nap - évente?), és a hibásakat javítani kellene.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.04.27. 11:06:55

Az ellenőrt kellett vóna eltépni, nem a jegyet!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.04.27. 11:25:26

@batgirl: "tépje el a jegyet és úgy jó, ő meg eltépi"

Egy őszinte ember.

Alternatív javaslatod?

Szűrt kommentelő 2015.04.27. 11:57:07

Hát az én sokszáz forintos jegyemet egy ork csak ne tépkedje.

Aureliano Buendía 2015.04.27. 11:57:57

@batgirl: inkább vadász:)

@atpijkamo: fényevés. Neki mán úgyis mindegy.

igi1 2015.04.27. 12:15:53

@dr. phil. Sün‼ ツ: ne legyé már olyan agresszív

ez az én dumám

Mi van, tényleg mindenki megtébolyodott!?

igi1 2015.04.27. 12:21:51

Be kell mutatni a bérletet.

A bérlet bemutatása esetén a pótdíjfolyamat eljárási díj megfizetése ellenében megszűnik. Éves, szemeszterre szóló, negyedéves bérletek vagy ingyenes utazásra jogosultságot igazoló dokumentum bemutatása esetén 1,000,- Ft , egyéb bérletek esetében 2000 Ft az eljárási díj.

nickM 2015.04.27. 12:22:24

@ne olvasd el: Már miért ne lehetne ilyen?

Valaki helpeljen már + bitte! Létezik olyan, hogy 3 jegykezelő alkalmatosságból egysenemejó? (Mert azért annyi még a kisföldalattin is üzemel egyidejűleg általában.)

igi1 2015.04.27. 12:24:20

@Aureliano Buendía: nem kellett volna vasárnap annyit piálni, templomba járás helyett.

Akkor hétfő reggel fittebb lett vóna.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.04.27. 12:34:35

Peronőrnek nem hiszünk, de amúgy annak is a kurva anyját, amiért megszívatja az utast. Az utas csak naív volt, az őr meg gonosz.

igi1 2015.04.27. 12:40:36

@ColT: így van, inkább a gonoszságot nem lehet érteni.

Most ettől jobb napja lesz a balféknek, hogy minden egyes hozzá forduló utast megszívat!?

Vagy 1-2 nem neki szimpatikus embert!?

Látod, mások erre nagyon tudnak élvezni.

Dezsike 2015.04.27. 12:42:37

@nickM: Sajnos van, a 3-ason van hogy 5-ből egy sem jó.

Én jegyzőkönyveztettem volna, hogy a jegykezelők nem működnek, ha azt a troll nem fogadja el nem fizetek helyszínit, töltse csak ki a csekket, a jegyzőkönyv és a csekk másolata megy az ügyfélszolgálatra, aztán ha nem törlik a büntit és bíróságra megy az ügy lehet lobogtatni a papírt - sokba fog az fájni szegény BKK-nak, amit aztán gondolom levonnak a troll fizetéséből, ezután 5x átgondolja, hogy ilyen esetben büntessen.

igi1 2015.04.27. 12:45:00

@ColT: aztán más kérdés, hogy ha a poszter elmondása szerint máskor is így kezelték a jegyét, fogta magának, eltépte, oszt úgy gondolta, így is jó lesz, ha a múltkor jó volt. Egy nem létező peronőrre meg mindig rá lehet fogni.

Ebből a népségből már mindent kinézek. Most tényleg, ki igazolja, hogy az a peronőr létezett, és nem a poszter találta ki, ha a bérletét is képes simán otthon hagyni!?

igi1 2015.04.27. 12:52:50

A szituáció tehát:

1. VETT EGY JEGYET.

2. NEM AKARTA LYUKASZTANI, ugye a magyar ember így működik, csak akkor lyukaszt, ha már nincs más választása.

3. A METRÓBÓL VALÓ KISZÁLLÁSKOR MEGLÁTTA AZ ELLENŐRÖKET, HALLOTTA, TUDTA, HOGY ELLENŐRIZNEK.

MIT CSINÁLT!? =>

ELTÉPTE SAJÁT MAGA A JEGYÉT, gyorsan, hogy le ne bukjon.

Ezt viszont az ellenőrök megláthatták, észrevehették, tehát nem fogadták el a kifogását.

Cáfoljatok meg, ha tudtok. Ez is simán megtörténhetett.

Bombaló 2015.04.27. 13:09:31

Egyébként ha sokat vitáztak, visszamehettek volna a beszállás helyére ellenőrizni a lyukasztót. Csak nem gyógyul meg 15-30 perc alatt.
Há nem? Há de.

igi1 2015.04.27. 13:14:53

Nem csodálkozok amúgy, tényleg még mindig hihetetlenül csórók vagyunk, ha 200.000 forintos családi jövedelem már kiemelkedőnek számít.

@Bombaló: ez is igaz, de akkor újabb jegyet kellett volna venni, oszt ha kiderül, hogy igazuk volt, megint szív :)

Plusz a 8000 ft csábítóbb ugye.

igi1 2015.04.27. 13:19:07

Ez olyan, mint a nem létező vagyonkádat Marcsikák kezébe adni, merhogy annak jó biznisze van.

Nem létező peronőrre fogni a saját lúzerségedet meg szintén elég gáz.

Megpróbálta, hátha bejön, nem jött be. Ennyi.

fillérbaszó vadász 2015.04.27. 13:49:01

A jegykezelőket neponta többször ellenőrzik. A Millfavon (kisföldalatti) hogy van azt nem tudom, de a 3-as metrón a következő időben vannak leellenőrizve a jegykezelők. Nyitás előtt, 6:30 körül (szolgálatváltás), 10:30, 14:30, 18:30 (szolgálatváltás). Ha valamelyik nem jó, leadják hibára, amit ha hétköznap van, és 16 óra előtt , akkor valószínüleg aznap megcsinálják. Itt valaki írta hogy a 3-as metró néha 5-ből 5 rossz. Hát ilyen nincs. Vagy ennek legalábbis akkora az esélye mint egy lottó ötösnek.
Egyébként az egész sztori bűzlik. Esélyes hogy az történt hogy a vadász utazgatott a kis eltépett jegyével, aztán mikor lebukott akkor meg kitalálta a "de hát azt mondták így is jó" szöveget.
Szokásos bliccman-próbálkozás hogy ha mondjuk van egy jegye amit egyszer kilyukasztott és krix-kraxok vannak rajta dátum helyett akkor ha elkapják előadja hogy ezt pecsételte rá a (mitudomkén) Kőbány-kispesti jegykezelő. Ilyenkor megy a telefon a helyszínre (Kökire) és megnézik hogy valóban rossz-e. Általában nem, de az ellenkezője is előfordult. Aztán van olyan aki utólag küld panaszt hogy nem jogos a büntetés, mert neki, 2015. március 27-én 12 óra körül hibásan pecsételt a jegykezelő a jegyére. Ekkor a forgalmi ügyeletessel megkerestetik a március 27-i próbajegyeket (egy évig őrizni kell az állomáson ezeket) és a forgalmista megnézi az aznapi 10:30-as és 14:30-as ellenőrzést, és akkor jó volt a jegykezelő akkor a vadász kamuzik, csak meg akarja úszni a büntetést.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.04.27. 13:58:55

@fillérbaszó vadász: Haverom gyereke végmet a buszon, és minden lyukasztóba pottyantott egy kétforintost. Így sehol nem lehetett lyukasztani. Asszonta, sokkal olcsóbb, mint egy jegy, és még a közösség érdekében is dolgzott.

Terézágyú 2015.04.27. 14:04:23

@atpijkamo:
"Haverom gyereke végmet a buszon, és minden lyukasztóba pottyantott egy kétforintost. Így sehol nem lehetett lyukasztani."

cigány az illető?...!

fillérbaszó vadász 2015.04.27. 14:04:34

@atpijkamo: Igen, de a metróban, legalábbis az É-D-en, nem felül kell a jegyet lyukasztani hanem az elején, és azon a résen nem fér be egy érme. Rágót lehet bele tenni, esetleg. Amúgy meg a haverod gyereke egy tahó, paraszt.

fillérbaszó vadász 2015.04.27. 14:05:47

@Terézágyú: Meg nem mostani a történet ha kétforintosokat dobált bele. Ez az ötforintos beledobása meg oltári nagy parasztság, mert így annak is magyarázkodnia kel az ellenőrnek aki akart lyukasztani.

Aureliano Buendía 2015.04.27. 14:06:44

@atpijkamo: Aradon ezt sok évvel ezelőtt úgy oldották meg, hogy fordítva szerelték fel a lukasztókat;)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.04.27. 14:09:05

@Terézágyú: Nem cigány, csak marha okos. Nem minden fehérember buta.

@fillérbaszó vadász: :)) Nem kapott az apjától dicséretet.

@Aureliano Buendía: :)) Ja, nme egyedi találmány?

igi1 2015.04.27. 14:11:30

@Terézágyú: cigányoknak nem kell jegyet venni, szal minek tennének ilyet. :)

Aureliano Buendía 2015.04.27. 14:12:27

Az alábbi dalt küldeném sok szeretettel a posztolónak:

www.youtube.com/watch?v=QMr6XJ6PtQo

Aureliano Buendía 2015.04.27. 14:13:38

@atpijkamo: én azt gyanítom, hogy a trükk már a lukasztó megjelenését követő napon bevált gyakorlat volt:)

fillérbaszó vadász 2015.04.27. 14:15:20

@atpijkamo: Ez az aprót beledobok a jegykezelőbe, ezer éves trükk. Szerintem ezt még Horthyék idejében is csinálták pengővel meg fillérrel. :) Gondolom a haverod gyereke hallotta vagy látta ezt, ebből még nem derül ki hogy okos lenne.

fillérbaszó vadász 2015.04.27. 14:16:29

@Aureliano Buendía: Ugyanazt írtam mint te, csak máshogy. :)

Sluck Ödön 2015.04.27. 14:18:59

@fillérbaszó vadász: És utána idejön ekéztetni magát:)

Terézágyú 2015.04.27. 14:23:49

@atpijkamo:
"Nem cigány, csak marha okos. Nem minden fehérember buta."

Csak tahó.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.04.27. 14:26:31

Amúgy nem rossz ötlet ez a tépkedés. Egy eltépett jeggyel , évekig lehet utazni.

fillérbaszó vadász 2015.04.27. 14:41:31

@batgirl: Mint a poszter vadászunk esete mutatja, annyira mégsem tuti ötlet.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.04.27. 14:53:02

@fillérbaszó vadász: HA 1 ÉVBEN EGYSZER BUKIK LE, MÁR MEG ÉRTE :)

atal 2015.04.27. 20:01:34

Sziasztok!

Velem történt a fenti eset. Pár kommentre reagálnék.

A "nemlétező" peronőrt ugyan úgy meg lehet találni, mint az adott pillanatban nem működő automatát, ugyanis jellemzően munkájukért vannak fizetve az emberek, annak meg nyoma szokott lenni, hogy dolgozik-e ott valaki.

A kodály-köröndnél két automata van. Mindkettőn "üzemel" kiírás volt, viszont hiába nyomtam bele a jegyet, azzal nem történt semmi. Ennek több oka is lehetett annak ellenére, hogy egyébként az automata üzemképes volt.

(egyébként ismét ugyan ezt csinálta pár napja páromnak, akkor kb 3 perc szenvedés után lehetett úgy beleigazgatni, hogy érvényesítse)

Mint említettem, egy meglehetősen drága bérlettel utazok. Mennyire reális az az elképzelés, hogy odaképzeltem egy peronőrt, direkt blicceltem, majd miután lebuktam hadakozok a bkv-val, majd még arra is veszem a fáradságot, hogy nektek legyen egy könnyed olvasmányotok a délutánra?

Üdv, G.D

fillérbaszó vadász 2015.04.27. 20:19:06

@atal: Tiédhez hasonló sztorit ezernyit lehet hallani olyan bliccelőktől akik meg akarják úszni a büntetésüket.
Te most komolyan úgy gondoltad hogy egy tépett jeggyel te utazhatsz és nem büntetnek meg? Tudom, mondták (ami azért elég hihetetlen hogy ilyen baromságot mondjon egy dolgozó). Apropó. Betépet jeggyel utazni. pf.

fillérbaszó vadász 2015.04.27. 20:21:02

@fillérbaszó vadász: Azt akartam kérdezni, hogy ki mondta neked hogy betépett jeggyel lehet utazni. A peronőr (az állomáson ügyeletben lévő forgalmi dolgozó)? Vagy a bejáratos őr, aki a jegyeket, bérleteket kéri? Ez sem mindegy. Egyik BKK-s, másik BKV-s.

atal 2015.04.27. 20:25:16

@fillérbaszó vadász: Kedves F.b vadász,

Alternatív megoldásként választhattam volna mondjuk a teleportálást?

Reggeli rohanásban nem az az első számú szempont, hogy ÉN javítsam meg a BKV automatáit, bármi legyen is a bajuk, vagy éppen jegykezelési útmutatóval lássam el az alkalmazottakat, hanem hogy időben odaérjek, ahova szeretnék.

igi1 2015.04.27. 22:42:30

@atal: - ha létezik úgypláne jó ráfogni h ő mondta
A mai világban minden kitelik

Egy jegyen is spórolhatsz ha három régi jegyed érdekes módon megmaradt volt

Bérlet mellett minek őrizgetni veszel egyet háromszázé v egy napijegyet 2000 ér

Ha lenne benne logika elismerném így viszont én se hiszek el senkinek semmit amit leír

A peronőr meg állhat ott

Ha most megbüntettek maskor meg nem akkor többször nem a szabályok szerint utaztál

mert miért pont kost kaptak el ha máskor elfogadtàk

Be lehet vallani h skkor tépted el amikor kiszálltál volna

Mert lehet h a végállomásnál vetted észre h ott ellenőriznek (tovább mehettél volna egy megállót)

Itt ez a kulcs h beengedni beengedtek de kijönni már nem volt lehetőséged

igi1 2015.04.27. 22:44:37

Úgyhogy itt bukott is a sztorid.

Még vmi!?

vagy ha átszállt a deák téren akkor is bukta a dógot még jobban
Mert nem minden kijáratnál ellenőriznek

Lesből Támadó Szárítókötél 2015.04.28. 09:33:13

Azért mondjuk leginkábba BKV-nak a qrvaanyját.

Az egyik lehetőség ugyanis a fenti eset, amelynek a végén a poszter koppan.
Akkor mi lehet még? Poszter nem hisz a hazug peronőrnek és írásban fogja kérni, amire a peronőr természetesen nem lesz hajlandó. A poszter köti az ebet a karóhoz, a peronőr is. Poszter megunja, bemegy, nem kezel jegyet, mellesleg jogosan, mert nem működik az automata, aminek a vége megintcsak az lesz, hogy kifelé menet megb*sszák.

Ami megoldást esetleg el tudok még képzelni, amennyiben van ideje az embernek: jegyzőkönyvet kell felvetetni a nem működő automatáról a peronőrrel, vagy ott helyben felhívni a BKV-t és megkérdezni tőlük, hogy akkor ezt most mégis hogy képzelik és ha kifelé menet megbüntetik őt, mert a működésképtelen automata miatt nem tudott lyukasztani, akkor milyen módon fog a jóváírás történni? A hangfelvétel igazolja, hogy a páciens időben szólt, hogy utólag arra hivatkoznak, hogy de hát biztosan jó volt, a kutyát nem érdekli, mert akkor miért nem hívták fel a peronőrt ott helyben? A franc fog félnapokat várni arra, hogy a tunya behemót mozgásba lendüljön.

Lesből Támadó Szárítókötél 2015.04.28. 09:37:39

@fillérbaszó vadász:

Hát persze, hogy teljesen elképzelhetetlen, hogy egy közlekedési szervezet munkavállalója baromságot mondjon:

homar.blog.hu/2015/03/03/a_mav_felretajekoztat_majd_5x_veri_le_az_utason_a_hibat

homar.blog.hu/2013/04/26/vigyazzatok_a_mav-os_penztarosokkal

Hány éves vagy, királylány?

budapest23 2015.04.28. 10:05:49

Konkrétan nekem egyszer ellenör tépte meg a jegyemet, mikor nem müködött körülötte a két jegykezekö és úgy engedett be a kismetróba. Szóval legalábbis ELÖFORDULHATNAK olyan bkv-sok, akik ezt érvényesnek tartják.

Ti most komolyan itt egy sóhivatal ellenében támadtok be egy állampolgárt, aki önhibáján kívül rosszul járt? Mi van itt b**zdmeg, Mo. a sok sötétjével komolyan túlszárnyalja már Kafkát... :(

Hátrányos helyzetű kaviár 2015.04.28. 10:11:11

@fillérbaszó vadász: Az egészben az a legszomorúbb, hogy képes vagy feltételezni, hogy nyomorult 350 forintért az ember kiteszi magát annak, hogy az idióta BKV-s vagy BKK-s majmokkal vitatkozzon fél napokat, meg mászkáljon szabadidejében az ügyfélszolgálatra.
Biztos, neked hatalmas összeg az a 350 forint, de a legtöbb embernek az ideje és a nyugalma többet ér.
Mellesleg úgy 2 éve velem is fordult elő, hogy a kisföldalattin a Mexikói útnál nem működött egyetlen jegykezelő sem, és a beengedő őr nekem is eltépte a jegyemet, úgyhogy ez évek óta bevett szokás lehet. Kérdezd meg esetleg a kollégáidat...
Ja, nekem annyi szerencsém volt, hogy nem szálltam át, így nem futottam bele további idiótákba.
Én a poszter helyében felhívattam volna az orkkal (mert az ilyen ork) a peronőrt a Kodályon, de hogy nem fizettem volna ki sem helyben, sem csekken a büntit, az tuti.

Hátrányos helyzetű kaviár 2015.04.28. 10:36:36

Na, meg a másik okosság, hogy a nem fényképes bérletekre nem vonatkozik az utólagos bemutatás, mert hátha nem is az illetőé? Hm, akkor ezzel most hivatlosan is el lett ismerve, hogy ezek nyugodtan átadhatóak?
Ám akkor mégis milyen alapon kérnek tőlem vásárláskor jogsi vagy személyi igazolvány számot, amit aztán felvezetnek a bérletre is? És hát ez is szép. Személyim már rég nincs, csak útlevelem. Múlt héten venném a kétheti bérletet, mire a néni a kuckóban, hogy kellene egy igazolvány szám. Mondom, oké, veszem elő az útlevelemet, hogy akkor diktálnám, mire a néni szó szerint legfagyott, hogy "há' de az nem jó ám". Kérdem, miért? Van száma, ott a fényképem, egyértelműen beazonosítható vagyok, hogy én vettem, én használom, nem a szomszédét kértem kölcsön. "Há' de csak személyi vagy jogsi" ... Olyan 5 percbe telt, míg meggyőztem, hogy adja csak ide nyugodtan, de azért többször is megkérdezte, hogy "Biztos bevállalja?". Mit? Könyörgöm? Hogy érvényes bérlettel utazom, aminek a tulajdonjogát fényképes igazolvánnyal is bizonyítani tudom? Operettország, komolyan.
Mellesleg a metrón rá sem néznek jóformán, mikor mutatom, egy használt WC-papír is lehetne a tokban. Egyedül az elsőajtós buszsofőrök vetnek rá egy pillantást, de fényképs igazolványt ők sem kérnek hozzá, csak az érvényességét csekkolják.

igi1 2015.04.28. 11:18:38

@Hátrányos helyzetű kaviár: mondom volt 3 régi jegye

Ezt nem lehet félremagyarázni régen se lyukasztott amikor tehette volna

igi1 2015.04.28. 11:22:51

@budapest23: ha téged megbüntettek sose ismeri el a 99% hogy ő volt a hülye
olyanra fogni aki minden nap ott áll etc. Váltásban utólag nehéz bizonyítani

Akkor lehetett volna h visszamennek s ellenőrzik az automatát h működik

de felteszem azóta se javultak meg

tehát a bkknak bkvnak ez miatt tényleg jár a sün

de azért így se fogjuk már másra mert ez egy VÁDASKODÁS

Nem tehet ilyet senki nyilvánosan bizonyïtékoknélkül

Messziről jött ember mindent mond csak az már fàj ha fizetned kell

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2015.04.28. 11:23:27

Ezért nem veszek én bérletet már több, mint 10 éve.Gyűjtőjegyet veszek.
Villamoson szinte mindig sikerül megúsznom, csak távol kell menni az ajtótól, meg a jegykezelő géptől, mert a potyázók ott tömörülnek és rögtön fel is fogják előlem a közelgő orkot.
Metrón nincs mese, ott kezelem a jegyet (olyannal még nem találkoztam, hogy nem működik a jegykezelő).
A bérlet helyén tartok 8000 Ft-ot, egy évben egyszer (3-4 évente akár kétszer is egy évben) elkapnak, akkor szó nélkül, elegáns úrnő módjára azonnal fizetem a helyszíni bírságot és kész.
Kb. 8 évem ingyé' van már és nem bajlódom orkokkal.
A BKV-val nem lehet tárgyalni, mert kommunikáció-képtelenek. Ki kell kerülni őket nagy ívben.

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2015.04.28. 11:26:57

Azt nem értem, hogy ma is kell még fényképes bérletigazolvány?
Azt hittem, hogy az is elég, ha az automatánál ráírják a nevet.
Mit kellene tennem ma azért, hogy legyen érvényes bérletem?

Peter Griffin 2015.04.28. 11:26:58

A poszt toló esetleg a naivitása miatt érdemel minimális sarazást. Akik fillérbaszó hadműveletet sejtenek a háttérben azok szopjanak le egy vízilovat.

igi1 2015.04.28. 11:27:41

@Hátrányos helyzetű kaviár: te is egy szőröstalpú ingyenélő segélyes román vagy akkor

Előbb utóbb úgyis el lesztek taarítva nincs sok hátra már

Jogsihoz meg kellett a szemèlyi is na meg az útlevélhez is

Persze romanokra ez se vonatkozik vízumotok mèg van!?

igi1 2015.04.28. 11:30:32

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: ez nem mindig jön be mert van olyan h elveyülnek az utasok között

Az egyes villamoson voltak pl. Hárman alkeszosnak kinéző pasik erre lehidaltam és kidobtam a taccsot amikor előkapták a karjelzést. XD

Ráadásul úgy h lazàn farmerdzsekibe dumáltak még egy sort

Volt is kapás rendesen

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.04.28. 11:31:29

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: :)) Hát nagyon úrinős lehetsz, mikor az ellenőr mellett eltépsz ezerrel, hogy kiugorhass a villamosból. Rövid dulakodás után letepernek, akkor háromszor megütöd a földet, és ruhád foszlányai közül előkapart ezresekkel fizetsz, majd kissé sebhelyes emelt fővel távozol.

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2015.04.28. 11:33:47

@igi1: Ha mindig van bérlete, akkor mért kezelne jegyet? Nyilván egy régi, "bérlet-otthonfelejtős" alkalommal vett jegyet, ami nála maradt.
Nekem is van még bérletes koromból olyan jegyem, ami már muzeális darab.
Meg miskolci jegyem is van.

igi1 2015.04.28. 11:37:33

@atpijkamo: tudják az ellenőrök is a módszert ezért igyekeznek már ők is pl. Nem elől és hatul felszàllni

tudják h a jegyautomatáknàl tömörülnek ezért is volt az pl. H letakartàk elől ahol csak az van

Sok elsőajtós felszállásnál meg tökmindegy

Űgy bírom nézni mikor szépen libasorba már a nyugdíjasok is előkészített igazolvánnyal szállnak fel

az iyen járatokon talán még kultúra is lett mert jobban átadják a helyet

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2015.04.28. 11:37:42

@igi1: Persze. Akkor nekik áll a zászló és fizetek, mint a katonatiszt. (Érdekes módon ezt nem értékelik, pedig ez nekik teljesítmény.)
Hónapokig nem is látok ellenőrt.

Ezért is hagytam fel a bérletvásárlással. Rájöttem, hogy csak a hülye vesz bérletet, mert a fél város jegy nélkül utazik és nekem azért kerül egyre többe, mert egyre kevesebben fizetnek az utazásért.
Akinek viszont van bérlete, csak éppen otthon hagyta, azt szopatják ezerrel.

Velem ilyet nem tesznek. :)))))

igi1 2015.04.28. 11:40:04

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: mer akkor talån lop!?

Megmaradni azér marad meg mer nem használta miutãn megvette

vésztartalék

az eg minek h van bérlete

vesz két 350 ftos jegyet oszt jóvan érted automata újságos

Minek őrizgetni 300 ftos egyet egyébként 2 év után azt se lehet felhasználni

De ott igaza van ha volt bérlet em az arckép a lényeg hanem az igazolványszám

igi1 2015.04.28. 11:41:40

Mondom lejárati dátum van a jegyen is asszem

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2015.04.28. 11:42:28

@atpijkamo: Sajnos ezt nem értem. Ötvenen túl vagyok, dress code a munkahelyen....., ha akarnék sem engedhetnék meg magamnak ilyen viselkedést.

igi1 2015.04.28. 11:44:10

Mondjuk nekem ingyen van de 3-4 éve még fizettem a bérletet

egyszer büntettek akkor is jogos volt mer úgy volt nekem is jegyem h nem szóltak h azt már lyukasztották

Ha így vn el kell ismerni oszt ennyi

Mondom így egy peronőrre fogni elég csúnya dolog

bizonyïték nélkûl nem vádaskodunk

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2015.04.28. 11:47:23

@igi1: Nem érdemes darabra venni jegyet, mert a gyűjtő sokkal olcsóbb. Én még bérlet mellett is jónak tartom, hiszen ha a 30 nak péntekre esik, csak hétfőtől veszek új bérletet, vagy ha elutazom, nem érdemes havi bérletet venni, stb. Tehát az nem feltétlenül igaz, hogy akinek van bérlete, annak sosincs szüksége jegyre. (A vidéki rokonokról, meg a ma nem volt időm bérletet venni opcióról már nem is beszélve.)

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2015.04.28. 11:50:29

@igi1: Én is úgy gondolom, hogy ha nincs érvényes jegy, vagy bérlet, akkor emelt fővel fizetni kell és kész.
Én le sem állnék BKV-söpredékkel vitázni.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.04.28. 11:51:47

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: Akkor hogy lógsz meg, mikor minden ajtón belép két ellenőr? Vagy hogy szokott lenni?

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2015.04.28. 11:53:22

Mikor lesz már a BKV-n érintős chipkártya?

igi1 2015.04.28. 11:54:31

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: ez igaz itt azon van a hangsúly h régi jegye volt

vagyis minden esetben nem lyukasztott amikor otthon hagyta a bérletet

Most 13-a vole nem volt jó napja

Ennyi

A bkk bkv sz@rjon sünt mer nem fogadják el a nem arcképeset

Az arcképes nem arcképes is BÉRLET az árukon is láccik

Ha a poszter 3 napon belül fizeti a büntit felét elengedik

pl
A félreértést valószínűleg az okozhatta, hogy a 2013 előtt vásárolt jegyekkel csakugyan 2013. december 31-ig lehetett utazni, ugyanakkor a 2013-ban eladott jegyek áruk változásáig, majd ezt követően még egy évig felhasználhatók.

igi1 2015.04.28. 11:57:08

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: nekem volt jegyem csak duplán lett laukasztva

Elég nehéz így izmozni amikor ellened szólnak a bizonyítékok

Ez esetben meg mindkettő hibázott de 1-2000 ftér bérletbemutatás játszhatna

Tehát a régi jegy is kérdés milyen régi volt...

Lehet azért kapta a büntit

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.04.28. 12:01:11

@igi1: "tudják az ellenőrök is a módszert ezért igyekeznek már ők is pl. Nem elől és hatul felszàllni"

Illetve minden ajtón felszáll egy, nincs menekvés.

"tudják h a jegyautomatáknàl tömörülnek ezért is volt az pl. H letakartàk elől ahol csak az van"

Igen, elmarja az automatát, hogy a potyázóknak ne legyen alkalmuk utólag kezelni a jegyet.

Azért nem értem, hogy lehet sorozatban megúszni, ha az ellenőrök szakszerűen járnak el.

igi1 2015.04.28. 12:01:54

@atpijkamo: ilyen nincs mindig van áldozat

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2015.04.28. 12:04:32

@atpijkamo: Nem lógok meg. Fizetek, kapok egy lila cédulát és azzal utazom tovább.

Hátrányos helyzetű kaviár 2015.04.28. 12:05:13

@igi1: Személyeskedj a kedves édesanyáddal te paraszt.
Németországban élek, te majomparádé, azért adtam le már rég a személyimet. De ha román lennék se lenne közöd hozzá, te agyament barom!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.04.28. 12:07:32

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: De évente több mint egyszer találkozol ellenőrrel. Simán haggyák, hogy kislisszolj mellettük?

@igi1: Na igen. De úgy látom, csak arra kell vigyázni, hogy ne a halraj szélén legyél, amerre a cápák portyáznak.

Hátrányos helyzetű kaviár 2015.04.28. 12:08:36

@igi1: Személyeskedj a kedves édesanyáddal te paraszt.
Németországban élek, te idióta, azért adtam le a személyimet, te tudatlan vadbarom.
De ha román lennék se lenne hozzá semmi közöd, te agyatlan senkiházi!

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2015.04.28. 12:08:56

@atpijkamo: Olyan is volt, hogy az ellenőr túlhaladt a kezelőautomatán, a gyerekem felmutatta a diákbéletét, majd lekezelt az ellenőr mögött egy jegyet és mire odaértek hozzám,addigra volt jegyem....a gyereknél, akinél bérlet is volt.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.04.28. 12:09:20

@Hátrányos helyzetű kaviár: Nyugi, csak provokált. Semmi személyes, csak ki akarta ugratni a nyulat a bokorból. Na, igyál egy kávét inkább!

Hátrányos helyzetű kaviár 2015.04.28. 12:11:00

@atpijkamo: Provokálja a jó édesanyját ez a féreg!
Még jó, hogy lehet szűrni, élek a lehetőséggel.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.04.28. 12:13:07

@Hátrányos helyzetű kaviár: Na, látod, ez jó ötlet. Igit így szeretjük, megváltoztatni úccse lehet.

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2015.04.28. 12:14:50

Szerintem az lenne a fair eljárás, ha chipkártyás rendszer lenne, akkor kénytelen lenne mindenki fizetni, de a szolgáltatással arányos lenne a díjazás is.
Amíg ezt meg nem lépi a BKK, addig .... belőlem nem csinálnak hülyét.

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2015.04.28. 12:19:16

@atpijkamo: Tényleg nem érted, vagy csak bosszantani akarsz? Miért "SLISSZOLNÉK"???? Ülök a villamoson, kérik a jegyet, mondom, hogy nincs, adom a 8000 Ft-ot és adnak lila cetlit, amivel szépen utazom tovább. (Ha épp le akarok szállni, mert megérkeztem, akkor az ellenőr is leszáll velem.)

Évente kettőnél több alkalom még nem volt, amikor oda is értek hozzám, de évente 4-5 alkalommal látok egyáltalán ellenőrt. Van olyan, hogy azért kezelem a jegyemet, mert látom, hogy velem együtt felszállt az ellenőr is.
Mit nem értesz ezen?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.04.28. 12:26:49

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: Azt nem értem, hogy ha az ellenőr felszáll, akkor szépen végigmegy a szerelvényen, és mindenkitől elkéri a jegyeket-bérleteket. Mondjuk egy évben ötször látsz ellenőrt, de csak egyszer kapnak el. Ezekszerint öt ellenőrből négy részeg, vagy hogy nem ér el hozzád?

igi1 2015.04.28. 12:27:17

@Hátrányos helyzetű kaviár: láccik némeországba is már csak a selejt jut meg a román

Na menjé is oszt ott mutogassad a román magyar úrleveled :)

igi1 2015.04.28. 12:28:50

@atpijkamo: jóvanna néha nem bírok magammal s le kell vezetnem másokon :) de csitt

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.04.28. 12:31:41

@igi1: :)) Mindenki másra használja a Homárt. Ez ilyen multifunkciós lelki sveicibicska. Na, üssél valaki olyat, aki szívósabb.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.28. 12:47:11

Köteles vagy közjegyzőt magaddal vinni utazáshoz, s vele ellenjegyeztetni az ellenőr tanácsát. Mivel ezt nem tetted meg, te vagy a hibás.

Ballibáné Liberó Emese 2015.04.28. 12:48:34

Miféle orbánista cikk ez???

Kerestem a "ki a hibás?" rovatnál Orbánt, de nem volt ilyen opció.

Fel vagyok háborodva. Forog a gyomrom.

Éljen a Köztársaság!

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2015.04.28. 12:49:47

@atpijkamo: Úgy nem ér el hozzám, hogy azonnal talál magának madarat, akivel elkezdi az adminisztrációt és azzal le is száll a következő megállóban.

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2015.04.28. 12:58:55

Lényegében az a problémám, hogy azért kerül cca. 10.000 forintba a bérlet, mert szinte senki nem veszi meg. (Ami nem is csoda, hiszen nem igazán arányos pl. egy bölcsődei dada, vagy egy ápolónő fizetésével.
Mivel a BKV-nak egyre kevesebb a bevétele, egyre jobban emeli az árat, így egyre kevesebben vesznek jegyet/bérletet.
Így aztán a szolgáltatás-ellenszolgáltatás értékaránya egyre távolabb kerül egymástól. (A Blahától a Wesselényi utcáig el lehet köpni, de ugyanannyiba kerül az út, mint Kelenföldtől a Bosnyákig, de legalább drágább, mint taxival.)
Az ork pedig baromi sokba kerül (adó, tb, stb.), ezért kevés van belőle.

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2015.04.28. 13:10:56

Továbbá nagyon bosszant az is, hogy az adóforintjaimból fenntartott BKV/BKK (nekem mindegy) horribils összegeket fizet ki csúcsvezetőinek fizetésére, céges mobiljára, céges laptopjára, cégautójára (egy háerpíár picsa, mint zsírdisznó eleonóra, az mingyá' igazgatói státuszban tündököl és megkaphatja jutányosan a céges autót, ahelyett, hogy BKV-val járna)....

De!!!!! Ilyen juttatások mellett a magas képességű vezérkar évtizedek óta képtelen megoldani, hogy mindenki értékarányos összeget fizessen a szolgáltatásáért.
Sokkal egyszerűbb januárban bejelenteni az emelést. Ehhez ugyanis nem kell ész.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.04.28. 13:22:41

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: "Az ork pedig baromi sokba kerül"

A MÁV vezetője azt mondta, hogy a jegyeladás/ellenőrzés költsége összevethető a bevétellel. Így akár ingyenes is lehetne az utazás, nem kerülne túl sokba. Ugyanez lehet a helyzet BKV-val is.

Én maximálisan az ingyenes BKV mellett teszem le a voksom. Sok autós szállna át BKV-ra, kisebb lenne a füst és por, üresebbek az utcák, gyorsabban mehenének a buszok, élhetőbb lenne a város.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.04.28. 13:28:02

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: "A Blahától a Wesselényi utcáig el lehet köpni, de ugyanannyiba kerül az út, mint Kelenföldtől a Bosnyákig"

Erre jó a bliccelés. A hosszab úton arányosan nagyobb a lebukás veszélye. Minden stimmel.

ikke i drift 2015.04.28. 14:09:42

engem most pedig az izgat, hogy többetek szerint megromlik a jegy, pedig egy időben azt mondták, hogy a fémszálas már örökre jó lesz. én meg itt melengetek a brifkómban néhány több éves jegyet, 'szt egyszer csak kiderül, hogy nem jók semmire. ráadásul - mivel kitéphető gyűjtőjegyek - még ár sincs rajtuk, tehát az a verzió sehogysem működik, hogy árváltozás után x ideig jók.
vagy akkor azt kellene, hogy ha lejárt, akkor jól eltépem és ráfogom a peronőrre?

hillman. 2015.04.28. 14:43:18

@fillérbaszó vadász: egyszer nem fogadta el a gép a jegyem az örsön. beküldtek az irodába és ott kaptam egy lepecsételt probajegyet amit kezelni kellett még a géppel is.
az ellenör ráirhatta volna a számát és az idöt tollal.

persze akár igazat is állithat a poszter, de bizonyitani nem tud semmit.
simán kinézem a békávébol, hogy igaza van.

Túrós (törölt) 2015.04.28. 14:52:04

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: vigyázz mert ezt most itt bevallottad le fogy nyomozni a bkv és kapsz!

igi1 2015.04.28. 17:46:48

Ez meg megin más eset.

Olyan hüly nem lehet vki h észreveszi az ellenőröket és ne menjen tovabb akkor ha nem volt jegye.

Volt még megalló nem!?

Kockáztatnál 10000 ft-ot!? @atpijkamo majdlesz legalább mit meggyónnom a templomba. Sőhaj.

Aureliano Buendía 2015.04.28. 17:46:58

Egy újabb poszt, ahol a posztoló hazudik. Megszoktuk már.

Baluci 2015.04.28. 17:52:56

Az is lúzer akit kifelé menet megbüntetnek a metróban!... Ennyi!

igi1 2015.04.28. 17:59:20

Mondjuk nem kockáztattam volna ha a kálvin térig megyek a deàktéren átszállt ugye

Vagyis a kodály köröndnél nem lãtott senkit em lyukasztott

Így viszont nincs logika abban h eltépett egy jegyet feleslegesen hacsak nem kétségbeesett lett amikor meglátta az ellenöröket fent

Akkor már azt mondod nincs jegy de mivel egyszer màr sierült gondolta betépi maga hátha jó lesz

Csakhogy ezt észrevehették már fent ugye van kamera is amire a poszter nem gondolt

Ezért nem volt érvényes jegye hiába tépte el.

azért a metróknál nem izmozunk mert em tudod kifelé mikr vannak
Ezt inden hülye bliccelő tudja pláne ha van bérleted is

Tényleg megért enyit az a k@rva 350 ft!?

igi1 2015.04.28. 18:06:56

@Baluci: komolyan aszittem mindenki tudja h ahármas metrónàl nem lehet ár jegyet spórolni

Itt a poszter nem akart lyukasztani a bejáratnál

Pedig a kodály köröndnèl az egyes metrőnál is szoktak minden reggel állni minden megállóba

délután szokott jobb lenni de reggel nem kockáztatnék.

ugyanúgy pénteken se a távolságin a péntek a kedvenc ellenőrzési nap olyankor a régi 7-es busz űtvonalon is megy a szitu na meg reggel 6-kor is találkoztam ellenörökkel a keletibe

EZ ÉRTELMETLEN H MINEK KOCKÃZTATOTT A POSZTER NYAMVADT INGYENJEGYÉR A METRÓBA

Az nem a kombínó meg 1-es villamos b@szod az metró

Igen ezek eg rohaggyanak ega bérlet az érlet YKIFIZETTED A BÉRLETET onnantól kezdve meg akkor MINEK ÁRULNAK OLYAT

Azt is kifizeted v mi.

igi1 2015.04.28. 18:10:26

Inkàbb az a gyakorlat h mindenhol bliccelünk csak a metrónál nem de nehéz régi ipaddel írni mãr

A bérletet el kell fogadni ha arcképes ha nem.

atal 2015.04.28. 19:29:15

Kedves Mindenki, illetve BKV!

Szívesen veszem a fáradságot, és az időt arra, hogy mindenkivel személyesen elmenjek a kodály-köröndi állomásra, és felvegyem videóra, ahogyan a jegyét próbálja kezeltetni a készülékkel. Mint írtam korábban, a páromnak is akadt problémája a kihelyezett jegykezelőkkel, végül percek után sikerült bevarázsolnia úgy a jegyet, hogy az végül elfogadja.

Úgy gondolom, nem az én feladatom arról meggyőződni, hogy az tényleg rossz-e vagy csak -apple után szabadon- rosszul fogom a jegyet.

Sokan elsiklanak az mellet, hogy a poszt nem a bliccelésről, vagy a "hibás-e az automata a kodály-köröndnél" kérdésről szól. A dolog lényege, hogy ha a jegy nem érvényesíthető bármi okból (csillaghullás, napfolt tevékenység stb), és a helyszínen csak a peronőr tartózkodik, majd az Ő javaslatára tépett jeggyel kezdem meg az utazást, ezt követően megbírságolnak, akkor az ÉRVÉNYES BÉRLET ellenére mi a jó francért nem lehet minimum méltányosságból elengedni azt a 8 darab ezrest, mikor a BKV-nak minimum 50%-ban benne volt a keze a dologban.

Reagálnék a BKV levelére is, ha a kedves Homár úgy gondolja, illessze be a posztba.

Elmondásuk ellenére egy alkalommal sem hívtak vissza. A 3 napon ÉN kerestem őket több alkalommal. Ezt követően került sor a beszélgetésre N.Ilonával, aki tipikus módon megpróbált elhajtani a szokásos, "kivizsgáltuk és rácsesztél" mondókával. Jeleztem neki, hogy több helyen téved a vizsgálatuk, de mivel én is hibáztam, hajlandó vagyok kifizetni a 2000 forintos pótdíjat. Ezt követően ígért egy újabb visszahívást, ami azóta sem történt meg.

Mint ahogy a posztban is írtam, és ahogy a BKVnak jeleztem, nem azt mondtam, hogy rossz volt az automata, hanem hogy a jegyet NEM LEHETETT érvényesíteni. Az, hogy miért, engem nem érdekel, nem az én feladatom kideríteni. Ha olyan hiba volt, ami a két ellenőrzés között eltelt 4 órában elhárult, akkor sem lehetett érvényesíteni, amikor én ott jártam.(egyébként két automata van ott, sok választás nincs)

Atörökk 2015.04.29. 11:21:36

Vadász, vadász, ez nem gyütt be.

szamaritánus 2015.04.29. 18:31:53

@atal: másnak hogyan sikerült akkor?
a délinél nekem se ment anno. odaadtam a kallernek, megcsinálta nekem.
te inkább mentél tépett jeggyel, rá is basztál.

atal 2015.04.29. 20:52:38

@szamaritánus:

Elolvastad a posztot? Le van írva, hogy őr nem volt, a peronőr meg nagyon el volt foglalva...

büdösbanya 2015.05.04. 13:15:11

@budapest23: velem is történt már ilyen nemegyszer. Pl. a 120-as buszon a hagyományos lyukasztók rendre nem működnek, a sofőrök elmondása szerint van, hogy napok óta, mert állítólag meg kellene bennük élezni a vágóéleket. Hát ezeken a helyeken akkor nagyon sok próbalyukasztás lehet! És igen, nemegyszer maga a sofőr tépte el nekem is a jegyet, és ugyanígy a sokatmondó "persze" választ adta, amikor hitetlenkedve átvettem tőle. Csak nekem az volt a szerencsém, hogy ellenőrrel egyszer sem találkoztam, pedig gyanítom, nem jöttem volna ki jól a sztoriból.

fillérbaszó vadász 2015.05.04. 14:38:14

@Lesből Támadó Szárítókötél:
Nem, nem elképzelhetetlen, de ebben a formában életszerűtlen. Én dolgoztam hasonló területen (Áll. diszpécser É-D metró) és mindennapos eset volt hogy a poszter szövegéhez hasonló bullshittel akarták megúszni a büntetést.
Akkor visszakérdezek. Szerinted teljesen elképzelhetetlen hegy egy bliccelő hazudozik hogy megússza a büntetést?
Hány éves vagy királylány?
Amúgy meg szállj le a magas lóról, mert fotleharcosként is megvetnek az okoskodó, hozzá nem értő, nagyképű szövegedért, de egyszer majd megfeledkezel arról hogy az utcán vagy és nem a gép előtt, hasonló pofázásért olyat rádver valaki, hogy az egocentrikus kurva nagy pofád felszántja a kiskörútat.

fillérbaszó vadász 2015.05.04. 14:41:45

@Hátrányos helyzetű kaviár:
"Az egészben az a legszomorúbb, hogy képes vagy feltételezni, hogy nyomorult 350 forintért az ember kiteszi magát annak, hogy az idióta BKV-s vagy BKK-s majmokkal vitatkozzon fél napokat, meg mászkáljon szabadidejében az ügyfélszolgálatra."

Hol élsz te, a Holdon?
Tudod hogy naponta hány ember bliccel. Hát nem három baszd meg.
Egyébként a BKK-s és BKV-s majmoknak kb. pont ugyanannyi kedvük van, idióta utas majmokkal vitatkozni, mint fordítva.

fillérbaszó vadász 2015.05.04. 14:44:24

@atal: Vagy csak ahhoz is béna vagy hogy betegyél egy jegyet a nyílásba. Nem túl életszerű a sztorid.
Haver, nem jött be a dumád. Fogadd el hogy a kis szarrágó, proli-tempó bliccelésed nem jött be és fizesd be a büntetést.

Lesből Támadó Szárítókötél 2015.05.04. 16:07:28

@fillérbaszó vadász:

Nem, képzeld el, egyáltalán nem életszerűtlen. De az egész homárosdiba túl sok energiát fektetett bele, hogy szimpla bliccelő pöcs legyen, sokkal inkább tűnik jogosan felháborodottnak.

Az alpári, tapló stílusodból pedig vegyél vissza, mert nem azzal beszélsz, akit tegnap felköszöntöttél.

fillérbaszó vadász 2015.05.04. 18:47:09

@Lesből Támadó Szárítókötél: A tapló stílust te kezdted, és én ennek fényében válaszoltam. Szarom le hogy nem tetszik neked ha a stílusodban válaszolnak.

" De az egész homárosdiba túl sok energiát fektetett bele, hogy szimpla bliccelő pöcs legyen, sokkal inkább tűnik jogosan felháborodottnak."

Hú ez aztán az érv. Képzeld egyes bliccelők kis túlzással a legfelsőbb bíróságig hisztizi (hisztizné) magát. Egyes utasok olyan dolgokat bekamuznak hogy lesnél. Hisztitől az ügyvéddel fenyegetésig, széles a spektrum.
süti beállítások módosítása