Tékozló Homár

Üt a UPC listaár, ha az ügyfél továbbáll FRISSÜLT/ Megjött a UPC válasza is

2015.06.08. 14:54 | Homár Hilda | komment

upc_hivatalos.jpg

Szegény Felháborodott Előfizetőt nem az borította ki, hogy fizetnie kell a hűségidő alatti felmondásért, mert ezzel tájékozott ügyfélként tisztában volt, hanem azok a számok! Botcsinálta közvéleménykutatóként viszont érdekelné, hogy egyáltalán léteznek-e listaáras előfizetők. Csak kíváncsiságból, klikkoljon már legyen szíves alul, aki UPC-s!

Kedves Homár!

Rákollóid csattogása visszhangot szokott kelteni az éterben (izé, interneten), ezért egy sokakat - engem meg pláne - érintő problémát írok meg most neked, ha gondolod, tedd közzé.

Gyanútlan UPC előfizető vagyok több mint 7 éve, viszont két éve novemberben nagy hibát követtem el: vettem egy szép nagy HD tévét. Nosza, legyen akkor fullos csomag a UPC-nél, telefon, internet és HD tévé, havi kb. 12.000 Ft a díja. Tisztában vagyok vele, hogy ez hűségidővel ennyi, nyilván legombolnak rólam pár tízezer forintot, ha hamarabb váltanék, ez rendben.

Most eladásra kerül a budapesti lakásunk és a civilizáció egy távoli pontjára költözünk (messze, messze, egy távoli galaxisba), ahol még mindig maga a digitális kőkorszak uralkodik, egy pest megyei településre. No itt nincs kábel, búcsút kell inteni a 120 megás internetnek, jó ha 5 megával csöpög a kanóc végén, HD tévé meg csak tányéroson jön, de legalább az egész pont ugyanannyiért, mint a korábbi előfizetés. UPC-nek mindesetre se híre se hamva arrafelé. Továbbra is gyanútlan előfizetőként érdeklődöm a szolgáltatónál, hogy mennyi lenne most akkor a felmondás, vizionálok pár tízezer forintot. Na és ekkor jön a pofára esés.

A UPC tájékoztatása alapján írd és mondd 247.539,8 Ft-ot kell fizetnem, ha most felmondom a szerződést. Ha egy hónap múlva, akkor még többet, mert akkor még több kedvezményt vettem igénybe, amit vissza kell fizetnem. 

A UPC-nél biztosan okos jogászok fogalmazzák az ÁSZF-et, ezért nyilván pontosan ez szerepel benne. Na de könyörgöm, ez mennyire tisztességtelen már, hogy gyakorlatilag a teljes kétévi havi előfizetési díjnak megfelelő összeget akarnak most megfizettetni velem, mert a szerződéses időszak egynegyedét nem töltöm ki? 2 éves hűség volt, 24 hó (2013. novemberétől). A havi díjam kb. 12.000 Ft, akkor 250.000 Ft kedvezmény az elmúlt másfél év alatt havi kb. 14.000 Ft kedvezményt jelent, vagyis a listaár 26.000 Ft lenne. Hát ez elég hihetetlen, ha igaz, akkor pedig súlyos lehúzás... UPC-nél most a legnagyobb XL csomag hűségidő nélkül havi 15.000 Ft. Tartok tőle, hogy a "listaár" nem egyenlő a hűségidő nélküli árral. Egyáltalán létezik olyan ember, aki listaáron veszi igénybe a UPC szolgáltatását? Én még nem találkoztam ilyennel, szerintem a listaár náluk is olyan, mint egyes hipermarketekben az akció, ahol a múlt heti ár fölé írnak egyet, ami jóval több, és azt áthúzzák, tessék itt az akció.

Nem azzal van gondom, hogy a hűségidő miatt fizetnem kell, ez teljesen normális, és hajlandó is lennék fizetni. Na de ennyit, ez teljesen aránytalan és komolytalan...

Ezek után UPC-hez többet soha, pedig egyébként teljesen elégedett voltam a szolgáltatásukkal, minőségben sosem volt gond.

Üdv
Felháborodott Előfizető

UPDATE

Barátunk, Felháborodott Előfizető küldött egy kis ápdétet és kiegészítést, várjuk a UPC válaszát is.

Szia!

Azóta jártam a személyes ügyfélszolgálaton, de nem tudták megmondani, hogy a rendes felmondás esetén kért összeg egész pontosan hogyan állt össze. Telefonos ügyfélszolgálat dettó, pedig három ügyintéző is próbálkozott, de sehogy nem jött ki a matek, elvileg majd küldik mailben. Az eb valahol ott van elhantolva, hogy ha csomagot veszel igénybe, akkor felmondás esetén nem a hűségidő nélküli csomagár a listaár, hanem külön-külön a szolgáltatások (net, tv, telefon) listaára.

Hab a tortán, hogy a 4 ügyintéző közül egyik sem tudta megmondani, hol találom meg a honlapon azokat a konkrét listaár összegeket, amelyekkel számoltak (ÁSZF 3/a. melléklet, de a honlapon lévő pdf-ben nincsenek benne a listaárak), ennek hiányában pedig nem alkalmazható, mivel nem tették lehetővé, hogy megismerjem. (Itt nem a most hatályos "elkötelezettség nélküli" összegekről van szó, mert az én csomagom még jóval korábbi, jogászi vénával rendelkezők számára pedig jelzem, hogy itt még a régi Ptk. alkalmazandó). Egyébként megnéztem pontosan, a mostani csomagdíjam 9990 Ft.

A kommentelők által felvetettekre:

- átírás: persze, átírathatnám, de nem vagyok a UPC üzletkötője, az nem járja, hogy jogszerűtlenül megállapított magas kötbérezéssel ügyfélszerzésre kényszerítsen - fennmaradó hónapok kifizetése és szolgáltatást nem igénybe venni: álljon meg a menet, határozott időről volt szó, de nem meggondoltam magam, hanem ahova költözöm, ott kábelen nem szolgáltatnak (egyébként ezer örömmel használnám továbbra is a szolgáltatást) ja plusz pofátlan dolognak tartom, hogy a határozott időből fennmaradó időre fizetendő összeg többszörösét kérik felmondás esetén, ennek semmi indokát nem látom

- szerződés elolvasása: elolvastam, sőt az ászf-et is, de egyrészt épp az a gond, hogy sehol nem írták le, hogy ilyen horrorisztikus összeget kérnek ilyen esetben, nem tudják megmutatni, hol rögzítették a pontos számítási módot (ld. fent), másrészt ez a mérték még akkor is tisztességtelen mértékű, ha megfelel az ászf-nek

- műholdas tévére váltás: felajánlottam nekik, hűségidővel is akár (ha már homár, legyen kövér, juhéj :P), de nem fogadják el, mert az más cég szolgáltatása...

NMHH-nak már írtam egy szép hosszú levelet a megfelelő jogszabályi hivatkozásokkal, meglátjuk, lesz-e belőle valami. Már csak az elv miatt is.

Üdv

Felháborodott Előfizető

UPDATE 2.

Megkaptuk a UPC levelét is a témában. Szépen levezetik, hogy mitől annyi a mennyi, sőt tanácsot is adnak a fogyasztónak. Köszi!

Tisztelt Tékozló Homár!

A 2015. június 8-án közölt Üt a UPC listaár, ha az ügyfél továbbáll címmel közzétett olvasói észrevételekkel kapcsolatban a UPC Magyarország Kft. az alábbiakban szeretne reagálni.

A határozott időre kötött szerződés idő előtti felmondásának feltételét és következményeit a UPC Általános Szerződési Feltételei (ÁSZF) szabályozzák. Értelmezésünk szerint ebben az esetben egy határozott időtartamra megkötött előfizetői szerződésnek az előfizető által kezdeményezett felmondásáról van szó, amelyet az Előfizető csak az általa igénybe vett kedvezmények visszatérítésének terhével tehet meg. Ez a kikötés nem a UPC találmánya, hanem az Elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény 134.§ (15) bekezdése alapján került az ÁSZF-be, ami azt jelenti, hogy lényegében minden szolgáltató – azaz a UPC is – így köteles eljárni hasonló esetben.

A kedvezményes ár és a listaár közötti különbözet kiszámítása is az előfizetői szerződésben és az ÁSZF-ben meghatározott értékek alapján történt. A listaár az adott termék (pl. Fiber Power 120) piacra történő bevezetése után nem változik – nem változhat – vagyis amikor 2 évvel ezelőtt aláírta az ügyfél a határozott idejű szerződést, ugyanezekhez a listaárakhoz képest kapta a kedvezményt a UPC-től. A konkrét havidíjakat jellemzően az ÁSZF mellékletek tartalmazzák (kivéve az internet szolgáltatások havidíját, ahol maga az ÁSZF tartalmazza azokat):

    1. Kábeltévé: http://www.upc.hu/pdf/csatornakiosztas_20150604.pdf  (4. oldal)
    2. Internet: http://www.upc.hu/pdf/internet_ASZF_20150501.pdf  (149. oldal)
    3. Telefon: http://www.upc.hu/pdf/telefon_ASZF_melleklet_3_a_20150521.pdf  (8. oldal)

A konkrétan igénybevett szolgáltatások listaárainak és az előfizetői szerződésben rögzített kedvezményes áraknak az ismeretében pontosan kiszámítható a különbözet.

Ehhez hasonló esetekben valóban opció lehet a szolgáltatás tovább fizetése, vagyis a szolgáltatás kvázi megtartása, mert akkor a fizetendő összeg alacsonyabb lehet, mint a szerződés felmondásának a díja. Ráadásul ebben az esetben megmarad a jogosultsága olyan, az előfizetéséhez kapcsolódó ingyenes extra szolgáltatásokra, mint a Wi-Free, vagy a Horizon Go, amelyek nemcsak otthon, hanem bárhol használhatók.

Egy másik lehetőség, hogy a kedvezményes szolgáltatás átadható az új beköltözőnek, sőt, akár egy másik településen (de a UPC területén belül) lakó ismerősnek is, aki vagy „viszi tovább” változatlanul a szolgáltatást, vagy módosítja a neki megfelelőre. Így azon túlmenően, hogy a szolgáltatásból kilépő előfizető megspórolhatja a törvényi szabályozás miatt egyébként sajnos elkerülhetetlen kötbért, az új előfizetőnek ez pont jól is jöhet, mert nem kell utánajárnia a kedvezményeknek és a beköltözéskor már egyből működnek is a szolgáltatások.

Üdvözlettel,

UPC Magyarország Kft.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

soibegin_ 2015.06.08. 14:57:00

Fizesd ki azt a 6 hónapot az új tulajnak, mindenki jól jár... :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.06.08. 15:01:34

"Ha egy hónap múlva, akkor még többet, mert akkor még több kedvezményt vettem igénybe, amit vissza kell fizetnem. "
Az tök jó, mert akkor valójában végtelen mennyiségű pénzt csengethetsz majd egyszer ki nekik, ha nem mondod fel :D:D:D:D

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.08. 15:03:41

"kell fizetnem, ha most felmondom a szerződést. Ha egy hónap múlva, akkor még többet, mert akkor még több kedvezményt vettem igénybe, amit vissza kell fizetnem."

Én lennék az utolsó, aki az úpécét védi, de ebben pont nem ők a sárosak.

Úgy lenne logikus, hogy ha kötök két év hűséget, akkor minél később mondom le, annál kevesebb bánatpénzt kell fizetnem.

De az NMHH szerint ez nem szabályos, ők csak azt engedik, hogy az igénybevett kedvezményt fizettesse vissza a szolgáltató. Ezért kénytelen az úpécé és a többi szolgáltató ebben a formában megkötni a szerződést.

Tehát minél később bontod fel a szerződést, annál többet kell visszafizetned. Ha már elég kevés van hátra, inkább fizessed a hűségidő végéig, még ha nem is veszed igénybe.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.06.08. 15:05:28

eléggé pofátlan ez az összeg

Manyecska 2015.06.08. 15:14:45

aszittem nem a céget kell megvenni hanem a szolgáltatást.:D

cmx85s 2015.06.08. 15:16:49

Jó pár évvel ezelőtt én is belefutottam az UPC-be.
Felhívtak (tudom, én vagyok a hülye, hogy egy telefonhívásra kötök szerződést!), hogy van egy akciójuk, amelyben a közepes internetcsomagot ki lehet próbálni 30 napig ingyen, ha tetszik, marad a két év hűséggel, ha nem, le lehet mondani, kisebbre, nagyobbra váltani.
Elfogadtam, majd a szolgáltatás elindítása után (több, mint egy hétig tartott, mire sikerült aktiválniuk), kb. 3 héttel, tehát határidőn belül, felhívtam az Üfsz-t, hogy váltanék a kisebb csomagra. Semmi probléma, küldjem el e-mailen a kérelmet. Elküldtem, de azért pár nap múlva csak érdeklődtem, hogy mi a helyzet, hiszen semmilyen visszajelzést nem adtak.
Az aktuális ügyintéző szerint elutasították a kérelmet, mert LEFELÉ NEM LEHET VÁLTANI! Mondom, akkor mi az öreganyjuk rakott szoknyájának mondta két ügyintéző is, hogy lehet??? Nem baj, még a 30 napon belül vagyunk, akkor lemondom.
Ááá, azt sem lehet, mert az ügyintézési határidejük 30 nap, ezért már csak a kötbér megfizetésével lehet lemondani. És az mennyi? Mondott egy olyan összeget, ami hajszálra megegyezett a kétéves hűségidő alatt fizetendő előfizetési díjjal.
Így lettem én két évre UPC internet-előfizető.
Mondanom sem kell, hogy a két év elteltének pillanatában számoltam fel a viszonyt.

Lenyalt Hayú Trónörökös 2015.06.08. 15:18:19

A túk sok idegen szám a libás! Ludas.
@batgirl: pofátlanul csalódtál bennem. Ó, mondd, ómiért.com

Manyecska 2015.06.08. 15:23:09

@Lenyalt Hayú Trónörökös: :D Najó! te is bekaphatod a répám.@atpijkamo: hülye múltkor az egész UPC-tornyot akarták eladni vagy mi...az előfizetőnek!!:D

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.08. 15:29:48

@Manyecska: Nekem meg Párizsban egy bazi magas tornyot hulladékvas áron. Valami világkiállításról maradt ott nekik.

Lenyalt Hayú Trónörökös 2015.06.08. 15:35:30

@Manyecska: az nem éri meg, mer akkor a userek mehetnek fel mindig síkárkefével megosztva tisztítni, meg répakulccsal szervizleni a pirosfehér tornyot. Az meg ugye sose szokott menni, valahogy mindig más van soron! (mert kurvák?) Külömben miért biztatsz bekapásra, csináltam valamit? ?syntax error? Se nem sotokan, se nem horkantás a tulajdonságom, nem érem meg az áram! (szóval gyertyával világítok)
@cmx85s: lefelé nem lehet váltani: javaslatom a biciklizás gyenge-lanyha-renyhe láncfeszítõvel, ugyanis ott meg csak aszt lehet. Tessék, ki van egyenlítve a kelemettlen. Ség. Ikszláb!

kozkozkoz 2015.06.08. 16:40:56

Inkább fizesse 2015 decemberig aztán csókolom. Ha több set top boxa van mondja le őket. Ha szerencse az új tulajdonos átveszi.

Manyecska 2015.06.08. 16:59:58

@Lenyalt Hayú Trónörökös: a rébuszokat nemtom értelmezni.még mindig.tudod esztetet te.tesztet.te eztet.féldisznó.izé ikszdé.

Rosszindulatú Vászka 2015.06.08. 17:02:15

Miért nem vált júpíszís lavórtévére? Az mindenhol fogható a Órszágba.

Manyecska 2015.06.08. 17:05:39

@Lenyalt Hayú Trónörökös: annyira most nem horkolt lerugni se szokott.az a titka hogy a nagyparna alatt kell tartozkodni..xd amugy. neked is kék a szemed?? arcod csupa derű?? xd

Manyecska 2015.06.08. 17:08:03

@Rosszindulatú Vászka: àll es fogja a kezeben. és még öblitőprogram is van rajta.kúl!!

Aureliano Buendía 2015.06.08. 17:38:00

Ezekkel a szerződésekkel az a baj, hogy olyan helyzetre is kötelmeket tartalmaznak, mikor már nem az előfizető a tulajdonos.
Korrekt úgy lenne (de ezt a szó a júpöce nem ismeri), hogy elköltözés esetén meg kéne szűnnie a szerződésnek. A továbbiakban ugyebár semmit nem vesz igénybe a volt tulajdonos, sem listaáras, sem kedvezményes szerződést.
Nekem eléggé aggályos lenne, hogy az én megvásárolt lakásomra még valaki másnak is legyen bármilyen szerződése, hisz tulajdonjoga már nincs.

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.06.08. 17:41:03

havi kb. 12.000 Ft a díja. Tisztában vagyok vele, hogy ez hűségidővel ennyi,

Nem, hűtlenségi idővel is olcsóbb
www.upc.hu/csomagok/internet-tv-telefon/trio-m-elkotelezettseg-nelkul/

Biztos hogy a UPC-nél kötötte a poszttoló és nem devizahitelröl van szó?

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.06.08. 17:46:36

@Aureliano Buendía:
Veszel egy mobilt, sőt már 0 forintért is adják
2 év hűség alatt a havi előfizetés behozza az árát a szolgáltatónak
Mi van ha te lemondod a 0 forintos telefont és a szolgáltatást
Aránytalan veszteség lenne a szolgáltatónak.
Meg kell venni, rendelni hŐség nélkül és senki nem szólhat semmit

Az tény, figyelni kell felmondáskor
Felmondtam a 100 éves matáv telefonomat hó-8-án
OK ÁSZF szerint indoklás nélkül 8 nap lejárattal
Kiszámláztak még másfél hónapot
Reklamáló emil,NEM TELEFONÁLGATÁS, idézve az ÁSZF-t
Törölték a jogtalan számlákat

Aureliano Buendía 2015.06.08. 17:57:37

@horex: na várj, ez oké, de most pont nem egy mobil, hanem egx fix szolgáltatásról beszélünk, ami egy címhez (vagy akát hrsz-hoz) kötött dolog.

És ha lebontják a házad? Akkor is fizessen azért, amit nem vesz igénybe? Itt azért sántít a dolog.

Leone_510 2015.06.08. 18:16:02

én is upc hűségrab vagyok mert itt csak ők vannak

de! 2 évente a hűségidő lejárta elötti héten felhívom őket hogy lemondanám...erre ők adnak HD csomagot 500-éert meg + CI+ kártyát 190-ért és a 3 HBO-t a régi árért beletették...1,5 év múlva gyorsabb netet kérek vagy még egy CI+ a fürdőszobai tv-be :) ...csak így éri meg velük

még így is sokkal olcsóbb mintha új előfizető lennék és ugyan így 2 évre kötném, hát akkor hadd menjen

persze a digi jobb lenne , sport adók ingyen HD-k és nem kellene 2 CI+ kártya (a beltérit rühellem) de ha ez van akkor ezt kell szeretni

8.200 Ft-ot fizetek

telefon, gold csomag , hd csomag, 2 CI+, 3 HBO , a net 30 mbit mert mint írtam régi előfizetés és csak a hűséget újítom , szerintem nem rossz

szerintem ti is fenyítsétek be a upc-t felmondással mindjárt kaptok egy kis baksist és úgy már win-win ha maradtok

blarke 2015.06.08. 18:30:59

ez minimum erdekes. koltozeskor kotbermentesen mondhattuk le a szolgaltatast a upcnel, mert az uj helyen nem tudtak szolgaltatni es az uj lako nem akarta atvenni.

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.06.08. 18:36:42

@Aureliano Buendía:
persze sántít, mert házbontás vis major
Előre elmonja a szolgáltató, mennyi hűséggel, menny a-nélkül.
Ha személyesen kötik lehet kérdezni mi van ha lemondja idő elött, vagy van ászf az a NEM apróbetüs rész.

CID 2015.06.08. 18:40:17

@blarke: igen, de szerintem a posztoló csak simán megkérdezte tőlük, mennyi a kötbér, ha lemondja. Egy újabb felesleges picsogás.

Dezsike 2015.06.08. 20:57:46

Ez a UPC elég pofátlan. T-nél 2 éves hűségidő feléig kb 45000 Ft kötbért gyűjtöttem össze, bár nem egy 12000-es csomagban, kb a fele volt. Ha úgy vesszük, a háromnegyedénél otthagyhattam volna őket saccperkábé 60 rugóért, ha ezt megduplázzuk a dupla árú csomag miatt akkor is 120, de nem 250.

homar4prez 2015.06.08. 23:00:48

UPC nagy ondóláda, ez nem is kérdés.
Kedvencem, amikor rokon (20+ éve UPC és jogelődjei előfizető) kétszer annyit fizetett a netért, mint az új belépők. Nosza, hívjuk fel UPC-t, hogy ez hogy is van. "Hááátt izé, az csak új előfizetőknek jár, sajnos nem tudnak csökkenteni az áron"

Na, akkor újrapróbáltuk pár nappal később, mégpedig a lemondós melléket hívtuk. Azonnal sikerült felére vinni a havidíjat.

Anno amikor UPC-s voltam (ez még jóval a fenti eset előtt történt), nekem is évi 500-zal emeltek rendszeresen.
Úgy vártam már a Digit, mint egy falat sört. Mióta bejöttek, egyszer volt emelés, 2.700 helyett 2.900 lett a net havidíj, meg 0 helyett 100 a vezetékes telefon.
Ja, és kb. 2 hete a 2.700-ért már 100Mbit/sec-re nőt a legkisebb csomagjuk (mondjuk felesleges, meg már a routerem se bírja, olyan 70-80 Mbit/secet bír a WAN portja)

Posztoló meg esetleg kérjen szüneteltetést (asszem fél évig lehet), ha nem tudja gyorsan eladni a lakást, aztán talán meg lehet boltolni a vevővel. Egyébként ezt a 12.000-et sokallom, fent nevezett rokon fullos csomagban most olyan 8 körül fizet, szintén hűséggel (egy tv, HD medicarddal, 60Mbites net, alap telefon)

homar4prez 2015.06.08. 23:04:54

Korrektorom átfutotta:
- nőt -> nőtt
- 0 helyett 100 -> 0 helyett 200
- 2.700-ért -> 2.900-ért

a többi hibát nem vettem észre.

cmx85s 2015.06.08. 23:06:42

@Lenyalt Hayú Trónörökös: a lefelé váltás lehetőségét mindkét ügyintéző megerősítette, még mielőtt hivatalosan kértem volna. Amint elment a kérelem, már az volt a hivatalos info, hogy nem lehet.
Továbbra is fenntartom, h kimeríti a tisztességtelen magatartás fogalmát ez a hozzáállás.

Dr. Panasz Muki 2015.06.08. 23:10:24

hm ez nagyon érdekes.
Svájcban ugyanez a cég elfogadja a felmondást, ha az új lakcímen nem tud szolgáltatni.
Esetleg még írhatsz a központjuknak, kavard fel a port ott is.
Ne add fel, ez csak egy undorító próbálkozás.

homar4prez 2015.06.08. 23:12:48

@cmx85s: _tilos_ bármit is kipróbálni. De tényleg.

Ismerősön így ragadt rajta valami UPC vírusirtó csomag.
Büszkén mondja, hogy neki van vírusirtója havi 500-ért. És mondom hol, mutasd! Hát arról fogalma sem volt. Ja, meg fizette a routerbérletet. Mondtam neki, amennyit kifizetett érte, már 3 routere lehetne. (ezek nem mai sztorik)

Black Hole 2015.06.09. 00:26:37

Érdekes eset! Ha én kötök két éves szerződést, és valamiért fel szeretném mondani, akkor nem csodálkozom, ha a másik fél ragaszkodik a maga hasznához. Nyilván azért köti a szerződést 2 évre, mert minimum annyi ideig be akarja kasszírozni a pénzét. A világnak ezen a felén egyébként úgy működik, hogy szólsz a szolgáltatónak a lakóhely váltásról, és kéred őket a szolgáltatás áthelyezésére. Ha nem tudja valamiért megtenni, akkor még ő kér elnézést, és felajánlja a szerződés felbontását. Ha lehetséges az áthelyezés, akkor lehet, hogy kell fizetni valamennyit, de nem túl sok szokott lenni. Ha szerencséd van, az előző lakó is annál a szolgáltatónál volt, ő kihúzza a cuccot a csatlakozóból, te bedugod, szolgáltató kicsit machinál, és minden megy tovább, az emberek meg nézik a szar műsort boldogan, a telefont amit adnak nem használod, de legalább van net!

Manyecska 2015.06.09. 04:15:23

@Black Hole: ezt is csak ebben az orszsgban lehet megtenni....arra ébredtem hogy nem làtom s kommenteket. meg némi fura nyomasra gyomortàjt.monnyuk nem csodalkozom.illetve igen.

incze 2015.06.09. 04:46:42

Fizesse ki a hátralévő hathavi pénzt (~ 60K HUF), és legközelebb olvassa el, mit ír alá.

mikimackó 2015.06.09. 07:50:56

@atpijkamo: nősüljön meg, az ócsóbb !

homar4prez 2015.06.09. 08:10:20

Oké, ott a szerződés, hogy hűség meg kötbér meg listaár.
Amúgy elkezdtem keresni a listaárat, elvileg ebben van:
www.upc.hu/pdf/internet_ASZF_20150501.pdf

De nem volt türelmem végignyálazni.

Nem tudom, miért nem tudják így megcsinálni ők is (na jó, persze, tudom, az ügyfél minél jobbani megzavarása végett):

digi.hu/ajanlat/internet/lan

Ott a rádiógomb, az ügyfél pár klikk alatt látja, hogy mennyi a hűségidős és nem hűségidős ár közti különbség.

Ettől függetlenül a geciláda UPC is lehetne egy kicsit korrektebb. Azért a posztoló a 7 év alatt nem kevés pénzt hagyott nála.

Manyecska 2015.06.09. 08:25:37

@mikimackó: :D /persze, a pasimnak ráment a fél lakása a válásra, annyira nem occsó:D../

Már meging egy nick 2015.06.09. 08:51:03

Ez egy szimpla szopatás.

Lehet ekézni a posztolót, csak minek.

Hiába olvasgatja a szerződést, a többi elérhető szolgáltatónál kb. ugyanezt megtalálja pepitában.

Kitalálnak egy lista árat, hogy szerintük ez annyiba kerül, nyilván az nem versenyképes semmivel, soha nem hirdetik, soha nem is értékesítik, kizárólag szopatás céljából van kitalálva. Ezzel lehet lehúzni az ügyfelet ha költözik, leég a háza, vagy más miatt nem tudja használni tovább a szolgáltatást. A T -nél is nagyjából ugyanígy. Elemezgetheti 100 jogásszal az aszf -et mielőtt megköti, valamelyiket úgyis meg fogja kötni, mert azt nem hiszem hogy valaki manapság 26.000 Ft -os havidíjra köt szerződést, ha meg nem akkor jön valamelyik szopatós hűségidős aszf.

Erre valóban érdemes lenne hozni egy szabályzót, hogy ne lehessen megcsinálni az előfizetőkkel. Pl. hogy a szopatás céljából megállapított listaár nem lehet nagyobb mint az adott területen eladott ugyanolyan előfizetésekért VALÓBAN beszedett összegek átlagos ára.

melaena 2015.06.09. 08:57:10

@cmx85s:
Hazudsz.
Hiaba 30 nap a feldoglozasi ido,a feladas szamit.
Ha idoben feladatad, akkor tok mind1, mikor dolgozzak fel.

Már meging egy nick 2015.06.09. 09:10:20

Még egy dolog ami miatt inkorrekt a szolgáltató szerintem.

Addig oké, hogy a határozott idejű szerződés esetén ragaszkodik a hasznához, de a fennmaradó 6 hónap havidíja is csak 72.000 Ft ami kieshetne :)

Ehelyett akar 247ezret :))

2015.06.09. 09:28:12

@Leone_510: A posztban az volt hogy elköltözött a júzer. Ha te is elköltöznél megszívnád a hűségedet. Ha felrobban a lakásod és megsemmisül az egész ingatlan akkor is fizeted az upc hűséget. Hol ebben a win-win ???

2015.06.09. 09:31:08

@Már meging egy nick: istenem ! hogy lehet hogy te sem érted az egyszerű matematikát ?
a kedvezményes ár a 12ezer. a listaár meg havi 43ezer. ez utóbbi ár nyilván eltúlzott, de jogilag megáll. a hűség folmondásakor a jupc a 43000-12000 különbségét követeli. nyilván teljesen irreális az egész, de ezek szerint törvényileg ezt megteheti.

2015.06.09. 09:33:39

@Már meging egy nick: ja bocs, még egy csavar van a dologban. a upc a teljes hűségidő alatt szerinte adott kedvezményt, a 43k-12k ősszes eltelt havi összeget követeli. tehát nem a fennmaradó időre, hanem az egész eltelt időre eső visszamenőlegesen adott kedvezményt vissza akarja kapni, hisz megszünt a hűségidő.

homar4prez 2015.06.09. 09:35:41

@Leone_510: hűségidő alatt nem játszik a lemondós módszer.

Manyecska 2015.06.09. 09:35:42

OFF A ballagási csokrok még drágábbak.
:D

vprof 2015.06.09. 10:10:25

Nincs időm mindent végigolvasni, de egy javaslat: ne mondd fel, csak a hűségidő végén! Addig már csak 6x12000-et kell kifizetni, ráadásul havi részletekben.

Manyecska 2015.06.09. 10:13:38

Nem a hűbéridővel keverik??
:D

Black Hole 2015.06.09. 10:39:21

@Manyecska: hát mert ott hagyják magukat azembereket! Gyomortájéki nyomás mitől? Valaki elaludt rajta, vagy mi? Gyomrom nincs testnyílás, így gyomronqurni nem tudtak, tehát ilyen irányú probléma nem lehet! (elnézést, csak gondolkodtam magamban, és véletlen leírtam)

Manyecska 2015.06.09. 10:52:18

@Black Hole: feljelentgetésben/köpködésben/ már nagyok vagyunk, bárhová szakad is az ember-Írország, Ausztria..- úgy láccik a házmester-mentalitás télleg marad, de a jogkultúrha még mindig a béka segge alatt maradt! Tisztán látszik,..tényleg!
Mér pont az a kisember érvényesítené a jogát akinek naponta a fejére sz.rnak..

Manyecska 2015.06.09. 10:53:23

@Black Hole: nem személyeskedés volt csak frankó gondolataimat osztottam meg.
Loreál.

Már meging egy nick 2015.06.09. 10:58:02

@Kulics: jogilag megáll biztosan kilogikázta az UPC jogászokkal, hogy így kell szopatni és nem máshogy, mert ez így törvényes és kb. ezekkel az összegekkel húzzák le az ügyfeleiket a konkurenseik is, szóval sok jó választás nincs a felhasználó számára. Végül is rendesek, hogy nem egymilliós havidíjat írtak be listaárnak, mert akkor a posztoló odaadhatná az eladott házának az árát, csak mert elköltözik.

De az is egy matematika, hogy ha végig megy a hűségidő akkor a fennmaradó havidíjak összege 72.000 Ft. Még ha nem használja is a posztoló, de nem mondja fel a szerződést akkor is legfeljebb csak ennyit kaphatna az UPC. Ehhez képest szerintem túlzás, hogy negyedmilliót akarnak csak csupán mert valaki elkötözött.

Én pl. amikor végeztem a főiskolával elég sokat költözgettem a munkáim miatt, akkor még nem volt divat ennyire lehúzni az embereket a hűségidőkre hivatkozva, de nem lett volna jó, hogy vagy 3x -osan túlárazott listaárak, vagy költözések alkalmával negyedmilliós bónusz díjakat kellett volna fizetni. Nem is tudtam volna.

Szerintem korrekt az lenne, ha a szopatni való listaár a valóságban értékesített árak átlaga lenne, valljuk be ennyi lenne igazságos a szolgáltatóknak, ezen felül minden csak a patthelyzetbe került előfizetők lezúzása.

A posztoló ráadásul extra bónusz módon is le van szarva, hiszen oda költözik ahol nincs ilyen szolgáltatás, szóval hogy mi a véleménye az kb. 15 évig a kutyát nem érdekli.

Ilyenkor kellene egy felelős jogalkotó, aki a valós problémákkal foglalkozik és meghozza a megfelelő jogszabályt az előfizetők védelmében. Ha belegondolok a lakosság jó részét érinti valamelyik cég lehúzása, vagy legalábbis fenyegetett attól.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2015.06.09. 11:05:55

"Rákollóid csattogása visszhangot szokott kelteni az éterben (izé, interneten"

Ezért a mondatért csalánnal kéne kicifrázni a posztoló ivarszervét.

Ne küldj levelet 2015.06.09. 11:05:55

A geciség az hogy egy szolgáltatást 2 év rabszolgasággal adnak 10 -ért, nélküle 20-ért. Igenám de ennyiért (20) senkinek sem kell, ezért első szóra adnak belőle kedvezményt, így csak 12-t kell hűség nélkül fizetni.
Vagyis gyakorlatilag 10 hűséggel, 12 hűség nélkül, de ha fel akarod mondani a hűséget, a 20 listaárra mutogatnak.

Szemét átbaszás.

Black Hole 2015.06.09. 11:09:43

@Manyecska: nagy szerencse, hogy nem személyeskedés volt, mert ugyanis fel sem jelentettem soha senkit, meg köpködni sem szoktam.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.09. 11:12:09

@Már meging egy nick: "érdemes lenne hozni egy szabályzót"

Ez is egy szabályzónak az eredménye, te! Olvasd el az első kommentem.

Meg szabályozzuk a szabályzó szabályzóját, meg annak a szabályzóját, és akkor iggazán szar lesz.

Rendőrt minden sarokra, minden plakát mellé!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.09. 11:14:27

@Black Hole: "Gyomrom nincs testnyílás"

Csak a precízség kedvéért emlékeztetnélek, hogy kövér nőn bárhva lehet pinát hajtogatni.

Black Hole 2015.06.09. 11:18:33

Posztoló szerződést akar bontani. Ezt sehol sem díjazzák! Megpróbálta, nem sikerült, ennyi. Itt úgy próbálnak ügyfelet fogni, hogy €25-ért ajánlanak netet, tv-t, telefont. Majd mikor már majdnem belemész, és nyúlsz a telefonért, hogy kell, akkor észre veszed, hogy ez 6 hónapig ennyi, utána 6 hónapig €75! Ha szerződést büntetlenül lehetne bontani, akkor 6 hónap után sokan mondanák, hogy "bocs, költözünk".

Black Hole 2015.06.09. 11:24:24

@atpijkamo: kényelmes megoldás. Belengetsz neki egy tányér pörit nokedlivel, az izgalomtól leveri a víz, és máris megoldott a nemiváladékok hiánya.

2015.06.09. 11:27:24

@Már meging egy nick: az üzleti tisztesség szempontjából tökéletesen igazad van.
A posztoló egyszerűen fizesse tovább a hűségidejét és akkor jár jobban.
Én is mocsokságnak tartom a upc lehúzását, de a másik oldalról tudni lehet, hogy a távközlési piacon nagy divat az állandó árcsökkentgetés, az egymás ára alá ajánlás, de emögött nincs hatékonyság növekedés. szóval sokszor veszteséges a dolog és ilyen jogi csűrcsavarral akarnak profitot kisajtolni a cégek.
plusz bonyolítja a képet a rablókormány ágazati különadói... stb stb.

Manyecska 2015.06.09. 11:30:57

@atpijkamo: köszi:D de nem vagyok kövér. Monnyuk sovány sem.

Manyecska 2015.06.09. 11:32:20

A sok jogászt kéne alkalmazni közmunkában a kisZemberek mellé, hasznosabb lenne mint kaszálni a rítet..:D

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.09. 11:38:15

Istenbarmai. Kellene még sok jogalkotó, államtitkár, hozzanak sok-sok törvényt, nem elég nagy a bürokrácia. (Kétszer akkora, mint Németországban.) Aztán azok mehetnének tanulmányutakra.

www.origo.hu/nagyvilag/20150609-allami-vezeto-repulojegy.html

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.09. 11:41:56

Tessék poszt helyett: Az ellenőrzött 103 autószervizből 51 esetben (50 százalék), míg a vizsgált 187 autósbolt, illetve autóalkatrész kereskedés közül 111 esetben (59 százalék) tapasztaltak szabálytalanságot a szakemberek. A vizsgálat egyik fő szempontja a megfelelő ártájékoztatás volt. A vizsgált 200 üzletből/vállalkozásból 42 esetben volt valamilyen szabálytalanság az árfeltüntetéssel kapcsolatban. Az üzletekben 34 349 termékből 11 607-nál hiányzott az ár.

Nagyjából minden tizenkettedik alkatrésszel volt valamilyen úgynevezett jóváhagyási vagy minősítési probléma. Több mint 6 ezer megvizsgált alkatrészből 754-nél emeltek kifogást az ellenőrök. Találtak olyan gépjármű izzókat (ledes helyzetjelző izzót, színes ledes szofita izzót), amelynek csomagolásán csak nagyon kisméretű betűvel tüntették fel: a termék a közúti közlekedésben nem használható.

hvg.hu/kkv/20150609_Szervizbe_viszi_az_autojat_Sok_jora_ne_sz

Hilda helyett is én dolgozom.

balfaszcsaszar 2015.06.09. 11:44:24

Pozstoló, kérd a szolgáltatást az új címre és ragaszkodj hozzá, hogy vigyék oda amennyiben lehet, tegnapelőttre, de neked megfelel akár azonnal is. Esélyesen nem fogják tudni teljesíteni, ami azt fogja jelenteni, hogy az ÁSZF-ben vállaltakat ők nem teljesítik.

dingó29 2015.06.09. 12:08:11

Én nyilván jó helyen lakok. Mikor elköltöztem olyan helyre ahova nem lehetett a UPC-t átvinni korrektül felbontották és kész, kötbér semmi

malvin1 2015.06.09. 12:20:30

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szerint:
...Ha a határozott időtartamú szerződést, amelyben kedvezményeket vettünk igénybe („hűségszerződés”) még annak lejárata előtt akarjuk felmondani, akkor a szolgáltató által meghatározott mértékű pénzösszeget (jellemzően kötbér címén) kell megfizetnünk. Ez az összeg azonban semmiképp sem lehet több, mint az általunk már a felmondási idő lejártáig igénybe vett kedvezmények összege (pl. az elengedett belépési díj, a kifizetett havidíj és a listaár közötti különbözet). ...

A kérdés csak az, hogy mi is az a "listaár"?
Vegyük pl. a Trio XL csomagot (tv, internet, telefon):
24 hónap hűségidővel 7889 Ft.
12 hónap hűségidővel 8369 Ft.
határozatlan idejű 14.999 Ft.

Az én "jogérzékem szerint" az utóbbi a "listaár", mivel abból kap a magát elkötelező 7110 ill. 6630 Ft. kedvezményt.

Tudom, hogy az UPC másként számolja, és rafinált és agresszív jogászai vannak, de ennek ellenére kíváncsi lennék, hogy az álláspontjuk megállna-e a bíróságon, vagy kibírna-e egy NFH felülvizsgálatot?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.06.09. 12:28:01

@Már meging egy nick: @Kulics:
valami remlik egy regi posztbpl, hogy ehy lakcimre nem lehet tpbb neven elofizetes
szoval a lakasvevi nem tudom mit szolna hozza, ha igy van

Már meging egy nick 2015.06.09. 12:33:59

@atpijkamo: ne haragudj, nem olvastam a korábbi hozzászólásod.

Persze, lehetne faék, meg kőbunkó és akkor nem lenne ilyen bonyolult az élet, de kösz én nem akarok visszamászni a fára, inkább megoldok pár helyzetet.

Ha van szabályzó és rossz, akkor azon kell változtatni, vagy helyette hozni egy másikat.

Egyébként sáros az upc bőséggel, attól még hogy aláveti magát a jogszabálynak belőhetné a szopatásra való listaárát 10-20 % -al a reális piaci ár fölé és akkor nem negyedmilliót kellene kérni szegény nyomorult szolgáltatónak, de kihasználja ezt a helyzetet elég jó pofátlanul.

Elég sok embert érint azért ez a téma, több százezer ilyen szerződés lehet, ahogy a hozzászólásokat elnézem sok helyre behúzták már az internetet, van ahova kár, de ez van...

mikimackó 2015.06.09. 12:36:43

@Manyecska: válásról nem volt szó........, ha megnyerte, had vigye !

CsakMintTe 2015.06.09. 12:37:09

Nem olvastam a kommenteket, csak az update-re:
Nem íratod át, mert csak? Mert önérzetes vagy? Akkor hülye is vagy, fizess. Amikor én voltam lakásvásárló, meg amikor én voltam albérletet kiadó, mindkétszer átírattuk, így aki távozott, minden kötelezettségtől azonnal megszabadult, aki meg érkezett, annak azonnal volt szolgáltatása, nem kellett a szerelőre várni.

Ára alig több, mint 2000 Ft. Nem kétszázezer, kétezer. Ja és egy telefonhívás vagy két levélre való bélyeg. Súlyos teher... Egyébként meg de, meggondoltad magad, mert most költözöl, nem fél év múlva.

(Oké, hogy így ránézésre tényleg irreális az összeg, pláne úgy, hogy meg sem tudják magyarázni, na de miért muszáj mindig a ...sz rosszabbik végére kéretőzni?)

Már meging egy nick 2015.06.09. 12:37:37

@hagyma: mit szólna hozzá a lakás vevő, szerinted? Azt amit én, mert jártam már így.

Én vettem már úgy ingatlant, hogy volt benne előfizetés, kérdezte a tulaj átveszem-e, mondom nem. Az lett, hogy használjam amíg le nem jár aztán lemondja. Így is lett, majdnem egy évig használtam még a telefont is lebeszélhettem amennyi belefért az előfizuba.

mikimackó 2015.06.09. 12:37:41

@atpijkamo: sőt........., egyszerre többet is !!! :D

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.09. 12:48:13

@Már meging egy nick: "listaárát 10-20 % -al a reális piaci ár fölé"

Asszondja: "telefon, internet és HD tévé, havi kb. 12.000 Ft".

Akkor beköttetem a telefont, meg az internetet, mega hádétévét, bekötik, konfigurálják, hülye ügyfélen segítenek, nemtom, mondjuk 2 munkaóra. Te asszondod, a kedvezmény legyen 2000 forint. És akkor a delikvens lemondja egy hónap múlva, és kifizeti a 2000 forint kólönbséget. És akkor ez hogy fedezze a 2 munkaóra költségét, a routert, a kiszállítást, és a nemtom mennyi eszközt a túloldalon?

Szerintem érthető a szolgáltató azon erőlködése, hogy ha belefeccöl X időt, pénzt és energiát egy előfizetőbe, az ne mondja fel pár hónap múlva.

Illetve kérhetsz akármit, valakinek meg kell fizetnie a munkát. Akkor meg az lesz a baj, hogy magas a havidíj a hűséges előfizetőknek. Oké, te döntsd el, hogy a pár hónapos verebek, vagy a hosszútávú előfizetők fizessék meg a gyakori bekötés díját.

Elvállaltam, hogy két évig fizetek egy kialkudott díjat. Elolvastam a szerződést, beleegyeztem a feltételekbe. Senki nem szegezett pisztolyt a fejemhez, hogy írjam alá. Másfél év után szeretném mégis megszegni a szerződést. Napersze, hogy szeretném én diktálni az új feltételeket a saját szájamíze szerint...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2015.06.09. 13:05:11

ne mondja fel, hülye ez?
helyeztesse át az új helyre, ahhoz joga van.
ha ott a upc nem fog szolgáltatni akkor ők fogják kezdeményezni a megszűntetést, így nem kell fizetni.

Kergelepke 2015.06.09. 13:16:23

@homar4prez: ugyanez, rég óta hűséges előfizető, az előfizetői díjam mászik felfelé, de mindig úgy tálalva, hogy hűségemet díjazva a listaárnál olcsóbban megkapom. Az új belépő viszont sokkal olcsóbban. Listaáras embert nem ismerek.
nekem ráadásul fölsölegesen gyors netem volt (egyszer sajna rábeszéltek), szóval gondoltam, már nincs hűségidőm, szóval kérek egy olcsóbb, lassabbat. nem lehet, mondták, vagy listaáron, ami kb. drágább, mint a mostani gyors netem.
Igazából csak a varázsigét kellett elmondani: jó, akkor lemondom - és máris megkaptam a kicsit lassabb netet azon az áron, amivel az új előfizetőknek reklámozták.
De miért kellett ezt az egész színjátékot eljátszani?

Szerintemp 2015.06.09. 13:20:24

Kedves Homár, a szavazásra bocsátott lehetőségek közül hiányzik a "nincs már hűségem, de nem listaárat fizetek" opció.
Magam részéről ezt jelölném be.

Egyébként pedig nem értem a kedves Előfizető min csodálkozik. Már az elején lehetett tudni, hogy ezek a játékszabályok és a UPC honlapon a saját profilba belépve folyamatosan lehet követni, mennyi ez a bizonyos összeg. Szóval a csodálkozás inkább a tájékozatlanság miatt van.

Az egy másik kérdés, hogy nem tudom, ki találta ki, hogy a listaárhoz képest kell kiszámolni a kedvezményt. Hiszen ha akkor ő nem köt hűséget, a hűség nélküli opciót kellett volna kifizetnie, ami pedig nem a listaár. Az lenne a korrekt, ha ehhez a hűség nélküli összeghez viszonyítanának.

2015.06.09. 13:33:57

@hagyma: nem értem a problémádat. a lakásvevő örülhet mert a kábel végén jön a tévé meg a net. majd amikor lejár az előző lakó előfizetése akkor köthet a saját nevére. Ez lenne neki a fontos? nem az hogy jön a drót végén a jel ?

Már meging egy nick 2015.06.09. 13:46:33

@atpijkamo: könyörgöm nem egy hónap, hanem 7 év után mondta le :))

Ne legyen már negyedmillió forint a másfél óra munka amíg bekötik, mert akkor én is ezt fogom csinálni, de napi 16 órában.

Teljesen nyilván való, hogy itt nem a munkát kell megfizetni, ez már rég nem erről szól.

Az egyik meg akarja szerezni a másik pénzét. Ha kell akkor szolgáltat érte, ha nem kell akkor másképp.

Nem értem mi a különbség az UPC szempontjából, hogy a nyomorult kifizet 72ezret a hat havi előfizetésre, vagy kifizet ugyanannyit és levágják a drótot (le se vágják nyilván csak kikapcsolják) és megszűnt az előfizetése. Sőt, utóbbi esetben még a vevő is lehet hogy bekötteti és azt is megkaphatják.

De igazából a normális megoldás talán az lenne (ha már a körülöttünk levő államtól, fogyasztóvédőktől babám faszától semmit se lehet elvárni, csak a pénzt viszik), ha a vevő úgyis beköttetné akkor kap egy huszast és átveszi. Ennél több kedvezményt az upc se adna neki és azonnal van szolgáltatása is.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.06.09. 13:47:04

1) Hűségnyilatkozatos szerződést soha nem kötünk, akkor sem, ha azzal olcsóbb lesz valami. A helyzet megváltozhat, a szolgáltató megvadulhat, új lehetőség válhat elérhetővé, akkor pedig engem ne kössön rablánc hozzájuk.

2) Bármilyen ügyintézővel beszélünk telefonon, minden beszélgetést fel kell venni és félre kell tenni. Azért, hogy pontosan hivatkozni lehessen arra a felvételre, amit ők készítenek, és ha az netán elérhetetlenné válik, akkor legyen egy saját, "vágatlan" verziód. Nem szükséges közölni ezt velük, mert csak a felvétel másokkal való megosztása, illetve nyilvánosságra hozatala van az engedélyükhöz kötve. Egyébként is: ha nincs semmi balhé, akkor a felvételről senki sem fog hallani.

3) Ha a lakást eladjuk, akkor vonzóvá tudjuk tenni azzal, hogy a kábeltévé és a kábelnet azonnal felhasználható. Sőt, az érdeklődő ügyfél egy ott hagyott 5 ezer forintos wifi routerrel azonnal fel tud menni az internetre. Bejön a kis többletköltség a vételáron.

Netuddki. 2015.06.09. 13:47:17

"Ha egy hónap múlva, akkor még többet, mert akkor még több kedvezményt vettem igénybe, amit vissza kell fizetnem."

Hát itt valamit nagyon elbasztak a nyúlpécénél. Alogikájuk szerint a hűségidő végén mindenkinek ki kellene fizetni a normál és a kedvezményes díj közti különbözetet. Aki meg előbb felmondja az jobban járna. Muhaha!

Helyesen inkább a még fennálló időre maradó különbözetet kéne kifizetni. Ergo ha 6 hónappal a lejárat előtt mondod fel akkor csak a 6 hónapét. Ha 3-al akkor csak 3-at. Minél közelebb a lejárathoz annál kevesebbet.

MNHH-t a pofájukba! Nem ártana megküldeni őket pár 100 milkás büntetéssel.

Netuddki. 2015.06.09. 13:50:08

@Szerintemp: "Hiszen ha akkor ő nem köt hűséget, a hűség nélküli opciót kellett volna kifizetnie, ami pedig nem a listaár."

Vagy esetleg normál áron nem kötött volna velük szerződést. Muhaha!

Ezeknek a lablóknak a "hűségidős" áron is bőven megéri "szolgáltatniuk".

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.09. 13:51:32

@Már meging egy nick: "nem egy hónap, hanem 7 év után mondta le"

Én mág sose hallottam 7 éves hűségről. Nincs olyan eset, hogy aláírnám.

"negyedmillió forint"

Mint már említettem, a parlament és az NMHH kötelezi a szolgáltatókat, hogy emelkedő bánatpénz legyen, ne csökkenő. Kopogtass az országgyűlési képviselődnél. Már ha van neki önálló véleménye, amit képviselhet.

"a körülöttünk levő államtól, fogyasztóvédőktől babám faszától semmit se lehet elvárni, csak a pénzt viszik"

Nálamnál jobban seki sem ért veled egyet. Az NMHH-t még hozzáírnám a listához. Kéccer.

sas70 2015.06.09. 13:51:48

Mondd le a szerződést, mert eladtad a lakást!
Ne fizess!
Ha felszólítanak, hogy van érvényes szerződésed, te is szólítsd fel őket, hogy szolgáltassanak a puszta közepén ugyan azokkal a feltételekkel, 30 napon belül!
Ha beperelnek, elbukják!

Metálvörös 2015.06.09. 13:53:04

@cmx85s:
Most már veszett fejsze nyele, de nem fordult meg a fejedben, hogy a
-30 napig lehet kipróbálni
és a
-30 nap az ügyintézési határidő, ezért csak kötbérrel lehet lemondani
finoman szólva is ütik egymást? Egy odavetett megjegyzés az NMHH témába vágó felkereséséről bámulatos kompromisszumkészségeket tud előcsalogatni. A másik, hogy ha bizonyítani akarod, hogy mondtak valamit a lefelé váltásról, hivatkozz arra, hogy a beszélgetést rögzítették. Ha ezt "nem találják", akkor nyoma sincs annak, hogy veled bármiben megegyeztek volna, szóval egy büdös vasat sem kellhet fizetned. (feltételezve, hogy jól emlékszel az elhangzottakra, nem szerencsés házhoz menni a pofonért)

kalbász 2015.06.09. 14:21:56

klikkoljon a sznob, kurva anyád, én klikkelek.

Manyecska 2015.06.09. 14:36:33

@mikimackó: :DD vitt az mindent, mint a hurrikán...

Dr_utcai_arcos 2015.06.09. 15:16:38

Valami elképesztő, mennyi idióta vállalja névvel, képpel, munkahellyel a hülyeségeit a FB-s komment szekcióban. "Váltsál nagyobbra, aztán mondd vissza!". Hát persze. Csak gondolom a UPC ügyvédjei nem Doktor Szöszin szedték össze a jogi ismereteiket. "Írasd át kamu névre." Vasutas. Csak legalább ne reklámozná...

malvin1 2015.06.09. 16:21:39

"Az egy másik kérdés, hogy nem tudom, ki találta ki, hogy a listaárhoz képest kell kiszámolni a kedvezményt. Hiszen ha akkor ő nem köt hűséget, a hűség nélküli opciót kellett volna kifizetnie, ami pedig nem a listaár. Az lenne a korrekt, ha ehhez a hűség nélküli összeghez viszonyítanának. "

Na én is ezt írtam, csak bonyolultabban ...
És ez konform a NFH álláspontjával is, miszerint a "kapott kedvezményeket" kell visszafizetni.

kissagi2 2015.06.09. 16:24:50

Nekem a Telekomnál volt hűségidőm. Viszont, ahová költöztem fél éve, ott nincs Telekom. Én közöltem velük, hogy kész vagyok "továbbvinni" a szolgáltatást, de akkor biztosítsák. (Az új tulaj nem akarta igénybe venni a szolgáltatást. Ez is egy lehetőség lett volna, hogy átírják a nevére.)Végül egy fajta méltányossági levélben le kellett írnom a tényeket és kérni, hogy tekintsenek el a hűségidőtől. Nem kellett semmi kötbért fizetnem.

cmx85s 2015.06.09. 16:44:11

@Metálvörös: A 30 napos ügyintézési határidőt csak akkor árulták el, amikor már a lefelé váltási kérelmem után érdeklődtem telefonon, mert maguktól még annyit sem tettek meg, hogy értesítettek volna az elutasításról. Akkoriban még nem volt mindenféle hatóság, meg ilyen.olyan felügyelet, volt a fogyvéd, akik semmivel nem foglalkoztak.
Régen volt, már rég letelt az az ominózus két év. A mostani szolgáltatóval sem fenékig tejfel az élet, de a tv, internet aránylag megbízható, nekik a telefon az Achilles-sarkuk.

evacat 2015.06.09. 16:44:26

Én pont ebben a cipőben járok. Nagyjából nekem is 12 ezer a havidijam tv, net, telefon csomagra. Én is felhivtam őket. A hűségidőm szeptember 19-én fog lejárni, tőlem két héttel ezelőtt 160 ezret kértek.

Ez jóval kevesebb mint amennyit a posztolótól kértek, pedig csak kb két hónap különbség van köztük.
Ahogy számolom nálam havi 20 ezer az "igénybevett" kedvezmény.
Úgyhogy én már biztosan fizetek szept végéig, ha kell ha nem a szolgáltatás.

Apropó!
Mintha az év elején arról regélt volna a sajtó, hogy ez évben megszünnek a hűségidők. Azóta csend van. Dolgozott a szolgáltatólobby?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.06.09. 16:45:05

Dettó ugyanez van nálam is. Az előző albérletből el kellett pályáznom, mert hazajött a tulaj. Neki nem kellett az UPC, mobilnetja van és TV-t sem néz - szó se róla így örököltem tőle a csomagot... - de még 3,5 hónap volt a hűségből. Erre a 3,5 hónapra kértek volna 40k körüli lelépési összeget, ha lemondom. Anyád. Az előfizetés olcsóbb, így most ezt fizetjük felesbe. Soha többet UPC. Ok, stabil volt a net, de milyen kibaszott drága? Sajnos ott ahol nincs Digi, ott kb. a szabad rablás megy. Valami olyasmi dumával jöttek, hogy a 12 hónapra járó összes kedvezményt kell visszafizetni és még valamennyit. Hogy ezt hogyan jött le a szerződés szövegéből, azt nem vágom. Egy biztos, soha többet UPC...

Nevetséges, hogy 2015-ben csak olyan előfizetést "választható", hogy 1-2 ezer forintos nagyságrendá telefonos díj van rajta. Ki a faszomnak kell vezetékes telefon? Legyen már opció és ne kötelező elem... A netcsomagok ára is horribilis. A digi 4-6 éve adott 3k táján 20-2 megabites netet. Ettől még fényévekre van egy rakás szolgáltató. Most T-Home előfizetést örököltem, de ennek ára is valami vicc. 8k-ért van minimális IP TV csomag, telefon (ki a péknek kell?) meg 10/0.5 Mbit. A mai tartalmak függvényében ez egy vicc. Egy komolyabb a játék a Steamről fél nap mig lejön, meg a patch még egy fél nap...

Egyébként nem csak a UPC köcsög. 4-5 éve voltunk már előfizetők az Invitelnél mikor még szüleimmel laktam. Mikor megkérdeztem, hogy az új belépők miért is kapják olcsóbban, akkor azt mondták, hogy hűség. Ok, alártik. Aztán 2 éve lett IP TV + hűség megint. A hűség lejárta után egy IP TV + telefon + koszos 25 Mb tájáért kértek 12k-t egy olyan előfizetőtől, aki 8 éve náluk van.

Fater mikor megkérdezte, hogy miért is majd kétszerannyi a számla egy új belépőnek, akkor közölte, hogy ad 5 percet, hogy belőle új ügyfelet csináljanak vagy isten veled invitel és dugják fel maguknak. Felhívták a főnököt és hogyhogynem 5 percen belül új előfizető lett...

2015.06.09. 17:11:35

..sikeres ember NEM a UPC vásárlója/előfizetője:(

_parmenion_ 2015.06.09. 18:16:23

Előre bocsájtom, hogy nem vagyok jogász.

De itt nem arról van szó, hogy a fogyasztó szeretne fogyasztani, joga van a helyszín megváltoztatásához, azonban az új helyszínen a szolgáltató nem tud fogyasztani. Ilyenkor nem épp a fogyasztónak járna kötbér?

Más szóval a hűségidő most szolgáltatás-fogyasztás vagy szolgáltatás-fogyasztás-helyszín összerendelés?

(logikusan jönne még hozzá a szerződéses ár is, de sajnos tudjuk, hogy a hűségidő csak a fogyasztót köti, lásd T-Mobile :( )

_parmenion_ 2015.06.09. 18:19:32

@_parmenion_: "azonban az új helyszínen a szolgáltató nem tud fogyasztani. " helyesen szolgáltatni nem tud.

ekat 2015.06.09. 18:34:44

Se hűségem, se listaáram. Figyelek, és ha kell, módosítok felfele. (Az újítások miatt mindig van hova.)

mikimackó 2015.06.09. 18:44:58

@atpijkamo: még nem, de, ha mégis így lesz, akkor sem adok belőle !!! :D

nickM 2015.06.09. 19:16:26

@_parmenion_: De, arról van szó. Csak poszter NEM azt mondta a szolgáltatónak, hogy "Tessék nekem ezen az új címen szolgáltatni tovább!", hanem azt, hogy "Lemondom!".
Nálam legalábbis az van a szerződésben (az a valami, amit bekötéskor adnak, ollan nadj és papírbó is van, és hasonlít a zojságpapírosra, de nem begyújtani kell vele - mint ugyebár egyesek), hogy*:
1, A megrendelt szolgáltatás ára X, hűségszerződéssel Y. (X-Y értelemszerűen a havi kedvezmény. Igen, ha le akarjuk mondani, akkor ezt kell mexorozni azoknak a hónapoknak a számával, amikor igénybe vettük, jééé...)
2, Ha az előfizető lemondja akkor az így kiszámított és igénybe vett kedvezményt teljes egészében vissza kell fizetnie a szolgáltatónak.
3, Ha az előfizető elköltözik és a szolgáltató az adott területen nem szolgáltat, akkor ő bontja fel a szerződést, kötbér nincs.

*Nem idézet, ez a fordítás magyarról magyarra.

sutyerák 2015.06.09. 19:52:59

a digi netje nagyobb szávszélességgel és hűség nélkül olcsóbb,mint a jupicié hűséggel.
nekem is írtak eccer,hogy mekkora nagy kedvezményeim vannak,mert mennyi lenne hűség nélkül.(naja. a fentebb említett digiének kb. 3-szorosát írták)

sutyerák 2015.06.09. 19:54:40

és épp ezért nem hiszek ebben a upc-mobil reklámban sem. tapasztalataim szerint nem korrekt a cég.

sutyerák 2015.06.09. 19:59:25

@molnibalage: itt nálunk a digi 200/50 Mbps netje 4700/hó hűség nélkül.

Dr_utcai_arcos 2015.06.09. 19:59:35

@_parmenion_: Ne már...Bemegyek a BMW szalonba, hogy márpedig nekem itt tessék felmutatni egy Mercedes-t. Ott is azt fogják mondani, hogy ki lehet menni. Szép is lenne, hogy tudom, hogy lejár a lakásbérletem, gyorsan kötök egy 2 évest a szuperhipermegagiga csomagjukra, aztán 1 hónap múlva lelécelek Mucsára, ahol még antennás tv-m van és havonta kérem e kötbér összegét, hogy hát ÉN fizetnék, de ti szartok idehozni a drótot.

a Lojalista 2015.06.10. 10:04:42

Ezt a lemondást/költözést tavaly én is eljátszottam, igaz nem UPC hanem Invitel szolgáltatóval. Nekem is horribilis (majd egy éves költséget) fájdalomdíjat kellett volna fizetni. Megegyeztem a vevőmmel,(az új tulajjal) hogy fele-fele arányban fizetjük a hűségidő végéig (3 hónap), s Ő használja a szolgáltatást tovább. Így nekem is, neki is megérte. Mikor lejárt az hűségidő én lemondtam, Ők meg kötöttek egy nekik jobban megfelelőt.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.06.10. 21:23:03

@malvin1: A listaár az amiben semmilyen kedvezmény nincs. Sem a belépési díjra, sem a havidíjakra. Azaz pl. a "több szolgáltatást veszel igénybe, így mindre van kedvezmény" helyzet sem játszik.

Serivor 2015.06.11. 00:57:42

A UPC ott csal, hogy a kombicsomagnak más a listaára, mint külön-külön az egyes szolgáltatásoknak. A szolgáltatások külön-külön listaárai egyszerűen nem vonatkoznak a posztoló helyzetére, pontosan azt a nevű kombi-szolgáltatást kell név szerint megmutatni a listaárak között, amit ő igénybe vett.

A szervízben is, ha alkatrészenként veszek egy autót, jóval többre jön ki, mint egyben...

Ebből jó kis fogyasztóvédelmi ügyet lehetne csinálni.

Viszont, a posztolónak azt javasolnám, hogy fizesse a havidíjat, aztán a hűségidő lejárta után hivatkozzon arra a törvényre, ami szerint a meg nem szolgált díj visszajár.

Tehát az előfizetési díjat jogosan követeli a upc a hűségidő végéig, de aztán a fogyasztó is jogosan követeli vissza azt, amiért a upc nem teljesített semmit.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.11. 01:14:50

@Serivor: "A szervízben is, ha alkatrészenként veszek egy autót"

Semmilyen vízben nem jó autót venni, mert berozsdál.

"a fogyasztó is jogosan követeli vissza azt, amiért a upc nem teljesített semmit."

Az UPC teljesít: folyamatosan lehetővé teszi a szolgáltatás használatát.

malvin1 2015.06.11. 07:25:43

@Válasszunk: "...A listaár az amiben semmilyen kedvezmény nincs. ..."

Nos, az idézett NFH tájékoztató egy "elöző kiadásában" még egyértelműen az szerepelt, hogy "azokat a kedvezményeket kell visszafizetni, amiket a hűségidő vállalása miatt kap az előfizető".

Mivel ez "csak egy fogyasztói tájékoztató", szerintem továbbra is "érdekes" jogi kérdés, hogy lehet-e egy "autó" (termék: adott esetben az XL díjcsomag - aminek amúgy van önálló ára - nevezhetjük akár listaárnak is, hiszen még erre jönnek egyébb kedvezmények) "listaára" az "alkatrészek" listaárának összege.

malvin1 2015.06.11. 07:52:25

u.i. az UPC-nek biztosan előnyös, ha az előfizetők határozott idejű szerződést kötnek. Ezért is egyre jobban "ösztöz" erre: én még egy ilyen csomagra havi 2eFt kedvezményt kaptam a 2 év hűségidőért. Ez most már 8 eFt. Viszont egyre jobban "elterjed", hogy hogyan is számolja az UPC a kötbért, és egyre kevesebb "balek" lesz, aki határozott idejű szerződést köt, legyen az bármilyen "csábító". (ld. a "sok" ilyen tartalmú hozzászólást)

És még valami: van egy másik NFH állásfoglalás, ami szerint a szerződéskötéskor minden, a szerződést érintő "lényeges körülményről" tájékoztatni kell a szerzödő felet.
Már pedig ez az "eszméletlen kötbér számítás" eléggé "lényeges". Az cikkből viszont kiderül, hogy ezt az UPC még akkor sem tudja megtenni, ha ezt az ügyfél kimondottan kéri (az összegszerűségre gondolok, és nem arra a "semmitmondó" mondatra az ASZF-ben, hogy "vissza kell fizetni kapott kedvezményeket".

j311 2015.06.11. 14:29:46

Azota van pontosan igy miota a UPC szolgaltat Magyarorszagon.
Ha az elofizeto nem tud olvasni, az nem a szolgaltato hibaja.

malvin1 2015.06.15. 13:12:33

@j311: ALAPVETŐ TÉVEDÉSBEN VAGY!

"Ha az elofizeto nem tud olvasni, az nem a szolgaltato hibaja. "
az előfizetőt semmi nem kötelezi arra, hogy "tudjon olvasni", a szolgáltatót viszont törvény kötelezi arra, hogy pontos, hiteles, a valóságnak megfelelő tájékoztatót adjon a szolgáltatást illetően.

"Azota van pontosan igy miota a UPC szolgaltat Magyarorszagon."
Valószínűleg túl fiatal vagy ahhoz, hogy emlékeznél a "kezdetekre".
(én 2000 óta vagyok "komplex" (tv és internet) UPC előfizető, és 1994 óta kábeltv előfizető - arra már nem emlékszem, hogy az akkori kábeltv szolgáltatómat mikor vásárolta fel az UPC)
Mindíg vállaltam hűségidőt (senki nem ellensége a saját pénztárcájának), de azért azt is megkérdeztem, hogy mit is jelent ez, ha esetleg idő előtt fel kell mondanom a szerződést.
És bizony azt a választ kaptam, hogy hát akkor az ezen a címen igénybevett kedvezményt (eleinte ez nem volt több havi 1-2 száz Ft.-nál) vissza kell fizetni.

HAZUDTAK VOLNA?
Szerintem nem.
Ez egy újonnan kitalált "üzletpolitika" (bár nehezen lehet ezt üzletpolitikának nevezni), ami ráadásul teljesen más, mint amit az UPC az "anyaországaiban" (Hollandia, Svájc) alkalmaz - ez néhány előző hozzászólásból ki is derül.
Persze erről az új "üzletpolitikáról" elfelejtettek tájékoztatni.

Sőt! Élénken emlékszem a legutóbbi üzletkötésre:
amikor az ügyfélszolgálatos feltette a kérdést, hogy akkor kötünk-e hűséget, és ha igen, akkor 1 vagy 2 évet, a feleségem megjegyezte, hogy a 2 év nem túlzás-e.
Én azzal "nyugtattam", hogy akkor legfeljebb kifizetjük azta a havi 2eFt. kedvezményt.
Az ügyfélszolgálatos nem mondott semmit.
Nem nontda, hogy ez nem n*2eFt. lesz, hanem "százezrek".
Ha nem tudta, akkor az a baj,
ha meg tudta, csak KUSSOLT, akkor meg az a baj.

malvin1 2015.06.15. 14:02:26

Most olvastam az UPC válaszát. A hivatkozott paragrafus: "134. § (15)
Amennyiben az előfizető a határozott időtartamú előfizetői szerződésben kötelezettséget vállalt arra, hogy szolgáltatást vagy a hozzá kapcsolódó terméket igénybe veszi, és a szerződést az ebből eredő kedvezmények figyelembevételével kötötte meg, és a szerződést felmondja a határozott időtartam lejárta előtt, vagy a szolgáltató (6)-(7), illetve (13) bekezdés szerinti felmondására szerződésszegésével okot szolgáltat, a szolgáltató kizárólag az előfizető által igénybe vett kedvezményeket követelheti, a felmondáshoz egyéb hátrányos jogkövetkezményt nem fűzhet. Ebben az esetben a szerződés felmondási ideje legfeljebb 8 nap lehet, a szolgáltató az igénybe vett kedvezményeket a felmondási idő lejártáig jogosult felszámítani."

Viszont, számomra továbbra is kérdsés, hogy a törvény mit is ért "szolgáltatáson". Sajnos csak ismételni tudom magamat: pl. a Trio XL csomagnak van ára. Igénybevehető hűségidő nélkűl is. Tehát EZ A SZOLGÁLTATÁS. Szerintem az "alkotórészek" ára itt nem játszik szerepet.

Ez valamilyen jogvédő szervezetnek "megérhetne" egy próbapert. Azért már mégse az UPC jogásza magyarázza Mo-on a jogszabályokat.
süti beállítások módosítása