Tékozló Homár

Hamarabb megérkezik a világ túlsó feléről rendelt termék, mint a Telekom tévéje FRISSÜLT olvasónk kiegészítésével és a T levelével

2015.08.03. 09:47 | Homár Hilda | 38 komment

telekom.jpg

Az egyszerre rendelt kábel már rég megjött Kínából, amikor a Telekom akciós tévéjének még nyoma sem volt. Aztán meg csak a nyoma maradt. Szomorú történet szomorú ügyféllel.

Üdv!

Kicist több, mint egy hónappal ezelőtt a Telekom webshopjában megtetszett egy televízió. Mivel a tévé szolgáltatásomnak lejáróban van a hűségnyilatkozata, ráadásul kamatmentes részletre lehet vásárolni gondoltam megrendelem, valamint ugyanazon a napon egy kínai oldalról egy HDMI kábelt is rendeltem a jövendőbeli tévémnek. Másnap a "T"-től hívott is egy úriember. Leegyeztettük az adataimat, árat és a tévé típusát. Azt mondta, hogy ugyan a hivatalos szállítási határidő 30 nap, de általában maximum 4-5 munkanap alatt lerendeződik a dolog, és majd a futár keresni fog engem a megadott telefonszámon. Tehát mindent happy....

Egy héttel később még nem keresett a futár, ezért csak úgy érdeklődésképpen megkérdeztem, hogy mi a helyzet:
- Örömmel tudathatom Önnel, hogy jóvá lett hagyva a rendelése.
- Oké, de mikor lesz kiszállítva?
- Nagy valószínűséggel a jövő hét folyamán.

Jól van semmi gond. Nem kerget a tatár.... Várok.....Amikor eltelt ez a bizonyos következő hét újra érdeklődtem, hogy mi van a megrendelésemmel:
- Örömmel tudathatom Önnel, hogy jóvá lett hagyva a rendelése.
- Oké, de mikor lesz kiszállítva?
- Nagy valószínűséggel a jövő hét folyamán.
- Ezt mondták a múlt hétre is.
- Hát nem is értem miért nem lett átadva a futárnak a csomag. Hiszen minden rendben. Kérem várjon türelemmel.

Oké várok... Itt nagyjából a harmadik hétnél járunk, amikor megérkezett Kínából a kábel. (Érdekes, hogy ~tízezer kilométerről hamarabb megérkezik a rendelésem mint kétszázról.) Erről eszembe jutott, hogy ehhez kellene egy tévé is. :D

- Örömmel tudathatom Önnel, hogy jóvá lett hagyva a rendelése.
- Deja-vu érzésem van. Ezt már egy párszor mondták nekem. Inkább arra lennék kíváncsi, hogy mikor lesz tévém?
- Pillanat utánanézek. (Itt egy öt perces szünet....) Igen látom, hogy minden rendben van a rendeléssel, de nem értem miért nem lett kiadva a futárnak.
- Van készleten egyáltalán ebből a modellből? Nem fogytak ki belőle?
- Amikor leadta a rendelést le lett egy foglalva Önnek. Tehát elméletileg van belőle. Nem tudok mit csinálni. Kérem várjon még.

Amikor lejárt a harminc napos határidő felhívtam őket újra. Először azt mondták, hogy informatikai hiba miatt elakadt a rendelésem, de nyugodjak meg a lefoglalt tévé félre van rakva nekem. Csak várjak türelmesen míg az illetékes kollégák elhárítják a hibát. Amikor néhány nap múlva újra felhívtam őket akkor már az volt a kifogás, hogy informatikai hiba miatt TÖRLŐDÖTT a rendelésem. És a lefoglalt tévé már nincs is meg, és nem is tudnak beszerezni!

Felajánlották, hogy válasszak másik készüléket, és a kellemetlenségekért felajánlanak 10 ezer forintos jóváírást a számlából. Az ugyanolyan, vagy legalább hasonló tudású készülékek ~100 ezer forinttal drágábbak mint amit én megrendeltem. Ha levonom azt a 10 ezer forintot belőle, amit felajánlottak, akkor is 90 ezer forinttal járok rosszabbul. Ez kábé olyan mint amikor a Tescós reklámújságban meglátom, hogy valami akciós, de amikor bemegyek akkor kiderül, hogy abból a termékből nincs és nem is lesz, de van helyette másik egy kicsivel drágábban......

A fogyasztóvédelem szerint létrejött köztünk egy szerződés, ami egyrészt kötelez engem arra, hogy a leszállított tévét átvegyem, és kifizessem, valamint őket is kötelezi őket hogy azon az áron adják el amire a szerződést kötöttük. Továbbá azt is mondták, hogy ha ezt nem tudják leszállítani, akkor egy drágábbra kellene adjanak árkedvezményt. Ezt írásban kell jelezni feléjük, és nekik 30 napjuk van a válaszadásra.
Most itt tartunk......

Üdv:
István

UPDATE aug. 11. 11:55

Olvasónk update-je.

Szia!

Egyenlőre a következő fejlemények vannak:

Ma felhívtam a 1412-t, hogy mi a fene van a reklamációmmal/rendelésemmel?

Azt mondja a fickó, hogy folyamatban van.
Okés, de lát valami határidőt, hogy meddig kell megválaszolniuk?
Azt mondja, hogy augusztus 22.
Erre kicsit kifakadtam.... Na az komoly! Az eredeti rendeléstől számított második hónap is letelik, és még mindig nincs tévém. Ez aztán a webshop!! Szegény fickó erre nem is tudott válaszolni.... Csak nagy csend volt a vonal túloldalán...... Aztán nagy nehezen kinyögte, hogy még egy kis türelmet kér....
Szóval még mindig sehol sem tart az ügy.....
UPDATE 2. aug.12.13:24
A T-től ezt kaptuk ma.  

Tisztelt Ügyfelünk,
Kérjük, küldje meg elérhetőségét a segitunk@telekom.hu címre, hogy mielőbb egyeztetni tudjunk Önnel a probléma rendezése érdekében. Az okozott kellemetlenségért ezúton is elnézést kérünk, és köszönjük megértését.

Üdvözlettel:

Telekom

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dezsike 2015.08.03. 09:56:04

Hasonlóan jártunk a Telekommal év elején - tévé megrendel, másnap fickó felhív, adatokat egyeztetjük, majd 30 nap hiábavaló várakozás után kiderült, hogy nem lett lekattintva a rendelés véglegesítése, így az csak állt a rendszerben. Lekattintották, másnap hívott a futár, hogy mikor vagyunk otthon, mert hozná a tévét. Nem tudom hogy jófejségből, vagy a rendszerben már így volt, de legalább a 2 év hűség az eredeti rendelés időpontjában indult, a részletfizetés viszont a leszállítás után indult, tehát a hűség egy hónappal hamarabb fog lejárni mint a részletfizetés - nem tudom ez milyen gubancot fog okozni nekik, de erre még van másfél évük rájönni :D

Rosszindulatú Vászka 2015.08.03. 10:04:09

Nem-e lehetne-e bevenni a szabályok közé, hogy a Homár hivatalos nyelve ezentúl a magyar?

Antalbaba 2015.08.03. 10:07:30

Kitartás! Remélhetőleg azért van otthon egy tévé addig is, míg ugróköteleznek a kábellel...

milyennőaz ilyen 2015.08.03. 10:14:34

pedig mehetett volna Krakkóba oridzsvéjsszel..

joska61 2015.08.03. 10:17:58

Cipőt a cipőboltból.

További magyar hang 2015.08.03. 10:27:05

"Nem tudok mit csinálni."
A telefonbeszélgetés rögzítve van, amikor ilyet mond egy ügyfélszolgálatos, akkor azonnal ki kell rúgni.
De igen, tudsz mit csinálni! Felhívsz valakit, aki fizikailag ott dolgozik, ahol a TV-t raktározzák, és utasítod, hogy azonnal menjen be a raktárba és fogja meg a TV-t, és haladéktalanul adja át a kiszállítást végző cégnek.
Aztán az informatikai rendszeretekben majd később elvégzitek a megfelő adatbevitelt, meg klikkelgetést.

Atörökk 2015.08.03. 10:29:37

Szerintem Gyurcsány a hibás.

mikimackó 2015.08.03. 10:36:13

júzerek országa ! ugyanazt a tévét megkapod féláron máshol........, de te xopni jársz a telekomhoz !

VonBraun 2015.08.03. 10:36:48

Nem értem, miért panaszkodik a posztoló. Mit várt? Ez csak a telekom.

kozkozkoz 2015.08.03. 11:24:11

Egy ismerősnek a lefoglalt és kiszállított tv-re az eggyel kisebb tv /olcsóbb / árát irták a szerződésbe amit szállításkor átadtak. Majd küldték a drágább tv szerinti részletfizetést. Telefon ügyfélszolgálatra, hivatkozva a mindkét fél részéről aláirt szerződésre. Benyelték az ügyet, mert az olcsóbbat kellett fizetniük.

kozkozkoz 2015.08.03. 11:28:49

Jaa az ügyfélszolgálat azt mondta először, hogy hibás a szerződés, tépjék szét, majd küldik a jót. Mondták dehogy tépi, érvényes ez.

Józsi, a migráns köcsög 2015.08.03. 11:34:18

@Rosszindulatú Vászka: dlága bogalam, mindig imádtam a humorodat :D

hobbitroll 2015.08.03. 11:44:17

minnyá' gyün a trékomos, hogy a pószter írlyon a segitunk@telekom.hu -ra

cupcake25 2015.08.03. 11:48:01

Halljátok, pontosan ugyan ez a történt van most nálunk is, azzal a különbséggel, hogy a mi rendelésünket nem törölték és kb 1,5 hónap után elvileg a mai napon megérkezik a TV.
Nálunk az alábbi sztori ment végbe:
Öcsém a neten megrendelte a TV-t, másnap hívja a csóka, hogy minden oké, 4-5 napon belül hozzák a TV-t, hív majd a GLS futár csak vigyázzunk, mert az képes a kapuban hagyni, nem hozza fel az emeletre pedig kellene neki. Várjuk a futárt mint a messiást, de nem hív, nem jön. 1 hét múlva öcsém rákérdez mi van. Háát rendelés jóváhagyva, elvileg már a futárra vár a TV, szóval a héten jön. Oké, várunk türelemmel, de persze újabb hét telik le TV és futár nélkül. Öcsém újra telefonál, mosmár kissé habzó szájjal, hogy mi a ***** van? Technikai hiba van NEM TUDNAK számlázni!!! Értitek, a Telekom nem tud számlát kiállítani!! Muhaha. Majd hívnak ha lesz TV. Na várunk türelemmel. Lejár a 20 nap, TV sehol, öcsém már nagyon ideges, felhívja őket, hogy na most már azt kötbér lesz a dologból (jah ő régen telekomnál dolgozott), ami azt jelenti, hogy minden egyes letelt hónap után, ami a késedelmes szállítással telik 1 havi részletet jóváírnak, tehát annyival olcsóbban kapjuk. Erre kiderül, hogy az előző panaszokat (hibajegyeket) természetesen mind lezárták 72 órán belül azzal, hogy az ügyfél által jelezett panaszt az ellenőrzés során nem tapasztaltak. Na itt már én is eleresztettem egy mi van b+? TV több mint 1 hónapja sehol, de az informatikus szerint nincs hiba?? Erre kérte öcsém, hogy akkor rögzítsék fel szépen hogy panaszt tesz az ellen a személy ellen aki a hibajegyet így lezárt. Oké, felvéve a panasz, ügyintéző mellesleg tájékoztat, hogy minden happy sikerült kiállítani a számlát, a TV állapota összeállítvára lett változtatva a héten kapjuk a TV-t. Természetesen nem kaptuk. Így a múlthéten öcsém, immáron kitudja hányadik alkalommal ismét hívja őket, hogy merre a TV. Ügyintéző: nagy boldogság a csomag állapota kiadásra előkészítve. A héten kapjuk a TV-t. :D Aztán ma hívott a futár 1 órára hozza a TV-t.

cupcake25 2015.08.03. 11:52:25

@mikimackó: ez nem igaz. Mi mindig maximálisan körbejárjuk a dolgot mikor elektronikai cuccot veszünk, hogy hol mennyi, van-e olcsóbban (biztosabb helyről) ugyanazokkal a paraméterekkel az adott eszköz. És pl ez a TV amit mi is rendeltünk veszettül jó áron volt...

Rosszindulatú Vászka 2015.08.03. 12:01:46

Hínnye, ezexerint tömegesen maradnak Barátok közt nélkül a hunpolgárok.

Eb ura fakó, eddig, ne tovább!

2015.08.03. 12:02:21

TV-t? A 21. században? :-)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.08.03. 12:14:57

Tavaly a GYSEV-től rendeltem vonalas telefonszolgáltatást. Még mindig nem építették ki.

Rosszindulatú Vászka 2015.08.03. 12:18:44

Én meg a kupoldában kértem bűnbocsátó cédulát, de kiröhögtek és még számlát sem adtak.

Atörökk 2015.08.03. 12:21:55

@Rosszindulatú Vászka:
Nem bűn az, csak ha rosszul csinálják.

Rosszindulatú Vászka 2015.08.03. 12:22:14

Nyáron cipőt? Miért éppen Alaszka? Itten kroccs. Vagy guccsi.

Leadfoot 2015.08.03. 13:26:31

Ha van cég, amiről csakis és kizárólag a létező legrosszabbakat tudom elmondani, az a T.

Net + TV + telefon megrendelés miatt már vagy ötödször kellett személyesen bemennünk az ügyfélszolgálatra, mert jönnek elő az újabb és újabb gondok. Meg eleve úgy kezdődött, hogy 2,5 hónap volt bekötni a szolgáltatásokat.

Még az a mázli, hogy az ügyfélszolgálaton helyben dolgozó emberek közt akad pár segítőkész, mert ha a telefonos üfsz hozzáállása lenne a jellemző, akkor a mai napig se lenne net az adott lakásban.

hobbitroll 2015.08.03. 13:51:32

@atpijkamo: hunjártá' a nyakadnyújjonmeg?! van itten 1 fontosch kérdés. Kéne 2 IP telefon (igen, az a hagyományosra hasonlíttó, asztalra rakható készülék), van valami remekbeszabott 5leted, hogy hol találok occót (lehetőleg cisco)? (ebay, vatera, jofogas nem jáccik. lepukkant használtak vannak drágáé)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.08.03. 15:13:44

@hobbitroll: Nem szeretek magamról dumálni, sok itt az irigy. (Bár nem mentem le a kontinensről.)

Voip telefon: www.wlan-ok.hu (bár most éppen nem látok náluk semmit) www.alphasonic.hu www.ephone.hu (előfizetéskor vehetsz használtat) Nemtom, gugli, bárhol ugyanazt kapod.

De én inkább kétcsatornás termináladaptert ajánlok. 1 TA + 2 POTS telefon olcsóbb, mint 2 IP telefon. És POTS telefonból sokkal nagyobb a választék.

Cisco SPA112 (a PAP2T-t váltotta fel). De bármelyik más TA is jó, mind 10e Ft-ba kerül, ugyanazt tudja.

GRANDSTREAM VoIP ATA box HTATA502
GRANDSTREAM VoIP ATA box HTATA702
valamelyiket most is használom.

Ne vegyél USB-SIM-WIFI-hub-router-VOIP kombót, mert valamelyik része elromlik, és az egész mehet a levesbe. Most dobtam ki egy WRP400-at, vérzik a szívem.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.08.03. 15:26:24

@hobbitroll: Bár most nézem:
GIGASET Telefon DA310 nettó 3820 Ft, GIGASET Telefon DA210 nettó 3010 Ft.

buksikutya 2015.08.03. 16:05:15

lapostevet csak az extreme digitalbol!!!

hobbitroll 2015.08.03. 16:28:48

@atpijkamo: heh alphasonic-ot né'tem. 14-ért adják azt, amit a compmarket 11-é, valahogy nem fogott meg :D
A többit köszi, megnézem ;)

Escaped 2015.08.03. 18:22:30

@Rosszindulatú Vászka: Ilyen van a szomszéd gyereknek, persze, naná hogy a gonoszmulti csak gyermekméretben fabrikálja: www.shoebuy.com/pi/crocs/jb/crocs644117_137523_jb.jpg

Addig marad a minden igényt kielégítő, luxuskivitelű, dcens neonlila, habszivacs talpú, vagyányan fiatalosan tépőzáras Sport feliratú tuningpacsker.

Kondom Keselyű 2015.08.04. 09:15:38

1 honap, az micsoda ?
En egy masik nagy szolgaltatonal dolgoztam.
Ott voltak ugyfelek,akik 15 honapokat vartak a bekotesre,set top boxra :D

Kondom Keselyű 2015.08.04. 09:18:58

Egyebkent az ugyanolyan modell max. a T szukos kinalataban lesz 100k-val olcsobb.
Van 0 thm a teszkoban,osanban,mm-ben is.
El kell menni oda,mert kurvara nem igy mukodik a tevek piaca,hogy ekkora difi legyen arban.

CID 2015.08.04. 09:23:11

@Kondom Keselyű: Hát ja, hová ez a kapkodás.

Tény és való a Telekom új rendszerével vannak apróbb problémák :)

Tomasz_a_gozmozdony 2015.08.05. 06:59:30

Beszaras hogy valaki a telekomnal vesz tv-t. :D

FDToth 2015.08.11. 13:41:18

az updatehez: ilyenkor kell kérni egy jó kis jóváírást, kb. 15-20 eFt-ét. kicsit erőszakosabb vagy, megadják ;)
süti beállítások módosítása