Tékozló Homár

A Spuri szerint az asszony cipekedni jó, de kussoljon

2015.08.26. 15:13 | Homár Hilda | 110 komment

screenshot_2015-08-25_23_59_45.png

Spuriéknak üzenem, hogy az emberek nagy része ismerősök tapasztalatai alapján választ költöztető céget. Hosszú távon nem éri meg durván félrekalkulálni, késni, okoskodni az áfával, hirtelen pénz követelni, dolgoztatni a háziakat, és sutyerákoskodni a megrendelővel, mert csak egyszer lehet eljátszani, ügyfelenként.

Olvasónk pedig a jövőben bátran alkalmazza azt a megoldást, hogy a szórásból bármelyik irányban legjobban kilógó árajánlatokat eleve kiszórja. Azokkal ugyanis mindig van valami macera.

Kedves Homár!

Egy egészen friss élményemet szeretném megosztani Veletek, mert őszintén, álmomban nem gondoltam volna, hogy ez 2015-ben megtörténhet... Elnézést, ha túl hosszúra nyúlik, de igyekszem a lényeget összefogni.

A nővérem Hódmezővásárhelyről Budapestre költözött a hétvégén két gyerkőccel. Hogy ne terheljük a családot, úgy kértünk árajánlatot a költöztető cégektől, hogy konkrét, méretekkel ellátott listát adtunk a költöztetendő dolgokról és mint "tapasztalt szolgáltatótól" tanácsot kértünk az autó méretére és a rakodók szükséges számára vonatkozóan, mondván mi ne pakoljunk. Sorra érkeztek a 80-160 e Ft közötti ajánlatok, nagy volt a szórás, kiállási díj, km-díj, emeletfelár, hétvégi felár, utazási órabér és hasonló nyalánkságok. A legtöbb cég 2-3 rakodót javasolt, lift nélküli házak 3. (le), illetve 2. (fel) emeletről lévén szó, ez logikusnak is tűnt, hiszen a túl sok rakodó csak feltartja egymást. Standard 1,5 szobás lakás 1 szekrénysorral, 2 könyvespolccal, 2 nagyobb és egy gyerekággyal és sok-sok dobozzal- szerintem semmi különös...

Az ajánlatok között két szimpatikus verziót néztünk ki, ezek egyértelműen rögzítették a díjakat és korrektnek tűntek, bár kicsit gyanús volt, hogy a többihez képest olcsóak. Éppen ezért a nővérem még 3-szor rákérdezett, biztosan elég lesz-e az autó a megadott paraméterek alapján. Az ajánlatban így szerepelt az ár:

"Az Ön által kért szállítást fix tarifáink szerint végeznénk el, melyek a következők:
Kiállási díj: 4.000 Ft (egyszeri)
Tehergépkocsi óradíja rakodókkal8 2 fő ): 4.000 Ft/óra
Km díj: 120Ft/km (oda-vissza)
Ezeken kívül nincs más költség, vagyis a végső árat a költöztetés időhossza határozza meg.
A megadott paraméterek alapján a fel és lerakodás kb.: 4 órára becsülhető(16.000 Ft), + kiállás(4.000 Ft) és km díj (50.400Ft)
Összesen kb.: 70.400 Ft"

Ahogy látjátok, a km díjat eleve kiszámolta az úr, emellett 2-2 órát becsült a rakodásra. Természetesen az időtartamnál értettük, hogy ez csak becslés, de lévén, elvileg profi cégről van szó, pontos paramétereket adtunk és emellett ugyanezt a lakást plusz egy teljes ülőgarnitúrát 1,5 éve 3 óra 15 perc alatt pakolt fel a 3. emeletre egy másik cég két rakodóval, reálisnak tűnt az ajánlat. Az autó méretére vonatkozóan pedig egyértelműen biztosra mondta az úr, hogy felférnek.

A költözés időpontja vasárnap 8.00 lett. Reggel fél órás késést jeleztek, majd meg is érkeztek.... 9.40-kor. A biztonság kedvéért a helyszínen volt a nővérem és egy barátja is, "szükség esetén besegítenek" alapon, a kezdetektől szükség is volt erre a segítségre... A rakodók közölték, azért késtek, mert este sokáig dolgoztak... Sikerült is megvalósítani a rakodást 5 (!!!) óra alatt. Közben azt is kibökték, hogy nem biztos, hogy minden felfér -pedig egy hatalmas ülőgarnitúrát, amit az ajánlatban még szerepelt, már korábban leselejteztünk, így nem is volt annyi cucc, mint amiben megállapodtunk. Végül feltuszkoltak csaknem mindent...

Ekkor jelezték, hogy megebédelnek és 16.00 körül érnek az első lerakóhoz ahol néhány dolgot ki kellett tenniük. Természetesen úgy kértük az ajánlatot, hogy két helyen kell kipakolni, az egyik szobába külön raktuk az első helyre menő dobozokat, dolgokat, ennek ellenére az autó negyedét kipakolták, majd vissza, mert középen is volt olyan, amit le kellett tenni, kívül pedig, ami jött volna tovább..

Közben felhívtam a főnököt, hogy az éjszakai rakodással gond lehet a társasházban és nem értem, hogy lett 5 óra (+1,5 óra késés) a becsült 2 órához képest. A főnök flegmán és lekezelően közölte, hogy az csak becslés volt és biztos többet raktunk fel, mint amit előrejeleztünk (ahogy írtam, ez épp fordítva volt), meg egyébként is neki szóltak az emberei, hogy a nővérem ott közölte, hogy még ezt is, még azt is vigyék el. Mondtam, hogy miután egy komplett lakás kiköltöztetéséről volt szó, nem tudom értelmezni, miért meglepő, hogy mindent le kell vinni.... Azt is a fejemhez vágta, hogy nyilván esznek a fiúk egy szendvicset, ne hőbörögjek, hogy enniük kell, nem étterembe ülnek be... így a 40 km-es utat 75 perc alatt sikerült megtenniük, majd bejelentkeztek, hogy jönnek fel Pestre, 16.35-kor indultak. Az újabb 215 km-es távot sikerült is megtenniük 21.00-ig. Amikor felhívtam, érdeklődtem, közölte, hogy "ugye tetszik tudni, hogy agyon van pakolva a kocsi, nem tudunk az autópályán sem 80-nál többel menni".

Mikor megérkeztek tenyerüket tartva közölték, hogy akkor fizessek, különben nem kezdik el lepakolni. Először ugyan azt mondták csak a km-díjat rendezzem előre, de végül a teljes összeghez ragaszkodtak, mert ők nem ingyen dolgoznak és rajtuk behajtják, ha nem fizetek. Megmutattam, hogy nálam van a pénz, de nem érdekelte őket. Addigra a főnök által konkrétan kiadott 50.400 Ft-ból 56.400 Ft lett és 10 óra rakodási díj a 4 órányiból- nos igen, ilyen becsléssel könnyű betyárkodni.Végül 100.400 Ft-ot fizettem ki, rákérdeztem, adnak-e erről bármilyen nyugtát, elismervényt, számlát, a válasz az volt, nyugtatömb lehet, nincs náluk, de amúgy is +27% ÁFA, ha kell... Az ajánlatban ahogy látjátok szó sincs nettó árról..

A rakodást itt már személyesen csináltam végig, így le tudom írni... 2-3 kört mentünk a nővéremmel (2 50 kg-os nő) és az apámmal, míg az urak egyet, 10 perces telefonálgatások, cigiszünet, siránkozás, hogy 2 hete nem aludtak és fáradtak. A standard szekrénysorral, háztartási gépekkel minden fordulóban megálltak, láthatóan vagy túl kimerültek voltak, vagy egyszerűen nem elég erősek. Ezeket a bútorokat az előző költöztetők egy körben, megállás nélkül vitték fel a 3. emeletre...

Ha mi nem fordulunk folyamatosan a dobozokkal, reggelig tartott volna, többször rá kellett szólnom az egyik rakodóra, hogy ne a telefont nyomogassa, mire közölte, "még az asszonytól sem tűröm el, hogy rám szóljon" és láthatóan zokon vette, hogy jelzem, én nem az asszony lennék, hanem ugye a megrendelő, aki fizet... Rám szóltak, hogy nehéz ez magának, de meglepő módon már aludni szerettünk volna az éjszaka közepén, így hát fog összeszorít, róttuk a köröket...

Hajnal 1/2 1-re végeztünk, bár 10 óra rakodást fizettem ki előre és 9 óra volt végül, eszükbe sem jutott, hogy visszajár egy óra. Hab volt a tortán, hogy a kipakolás után kiderült, a raktér egy jó fél méteres szakasz le volt rekesztve és az ő dolgaikkal volt tele...

Természetesen tisztában vagyok vele, hogy a költöztetés nehéz meló, én magam értelemszerűen alkalmatlan lennék rá, de megbízóként ennyi pénzért talán elvárhatnám, hogy az ajánlatadó jól becsülje meg az autó szükséges méretét és a rakodók számát. A rakodó bírjon el egy szekrénysort, egy mosógépet és ne csigaként vánszorogjon egy fél éjjelen át. Ne tartson cigiszünetet és ne telefonálgasson míg én 3-szor fordulok, ez nem 1-2 perc...

Egy Németországi komplett költözést 300.000 Ft-ért csináltatott végig egy rokonunk néhány hete Tatáról (!!!), ők egy szalmaszálat nem kellett keresztbe tegyenek, egy egyedülálló anya pedig fizessen ki 100 e Ft-ot egy nyomorult 400 km-es fordulóért, úgy, hogy a dobozok 2/3-át a család cipelte fel, mert nem akartunk ott állni reggelig...

Javaslom, a Spuri-Fuvart messziről kerüljétek el, mi tanultunk a hibánkból, remélem, van akit meg tudunk tőlük óvni...

Üdvözlettel, Zs.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Meghaltam 2015.08.26. 15:20:42

Csak a szokásos olcsó húsnak történet... (ami végül drága lett).

sarostehen 2015.08.26. 15:24:21

Egy profi költöztető nem ad email alapján árat. Kimegy, megnézni tényleg miről van szó, és utána számolgat.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.08.26. 15:32:11

Sikeres ember lehetsz, ha bértrógerekkel költözöl! Ha a családot nem akarod terhelni, akkor legközelebb a barátokat kell. Persze ahhoz barátok kellenek...

sarostehen 2015.08.26. 15:37:44

Amúgy:
Nem fizetünk, csak amikor már lepakoltak. Ha nem akarják lepakolni akkor IJ. Nem fognak elmenni a cuccoddal, mert az lopásnak számít.
Számla nélkül pedig nem fizetünk ki semmit. Kaptál egy írásos árat. Arról számlát adni KÖTELEZŐ. nincs + áfa , nincs + akármi. Annyi.

kakukk11 2015.08.26. 15:37:45

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Ez a beszólás azért egy komoly szegénységi bizonyítványt állít ki rólad, ugye azt te is vágod?

vizsla_barat 2015.08.26. 15:40:14

Az ilyen idiotak miatt mukodnek az ilyen sufnicegek. Elmondom neked hogy mukodik USAban: kiberelsz egy jo nagy U-hault. Magad vezeted. Kiberelsz 2-3 embert az indulasi majd az erkezesi oldalon 4-4 orara. Sokat kell meg tanulni. Persze vannak total care cegek is (kijon,becsomagol,bepakol,kipakol,kicsomagol) de ehhez meg itt is igen gazdagnak kell lenni.

milyennőazilyen 2015.08.26. 15:41:02

Valamelyik nap Vágási Feriék 28000 Ft-ért vittek egy zongorát egyik helyről a másikra, Pesten belül, pedig 20 éve volt.

SaKi 2015.08.26. 15:42:15

Weboldalon egyértelműen le van írva:

"Garanciánk:
Gyors, pontos, olcsó! - Kettőt ezek közül minden esetben garantálunk!"

nem kell csodálkozni :)

sarostehen 2015.08.26. 15:42:21

@kakukk11: Félig meddig igaza van.
Nálunk baráti társaságban ez úgy működik, hogy tudjuk hogy valaki költözni fog. És akkor összefog a társaság, és segítünk. Aki pedig költözik az rendel pár pizzát, és el vagyunk intézve.
És tudom ha majd nekem kell segítség akkor ezek kérdés nélkül fognak jönni.

CID. 2015.08.26. 15:43:28

Azt mondjuk megértem, hogy elköltözött a csajszi Hódmezővásárhelyről, na de pont butapestre?

kakukk11 2015.08.26. 15:49:45

@sarostehen: Nálunk se volt ez másképp, de azért elítélni egy embert mert másképp - és abszolút nem rossz szándékúan gondolkodik - milyen már? Nekem is van festő barátom, szépen kifestett nálunk. De mikor láttam mondjuk hogy sok a melója, alig él, nálunk meg épp javítani kellett valamit, inkább kihívtam egy másik festőt, mert nem akartam ezzel éppen basztatni. Szóval akkor én is fasz vagyok mégis

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.08.26. 15:58:44

@kakukk11: Én soha nem is voltam sikeres ember. Háromszor költöztem 20 év alatt családostól, rokonok nem igazán voltak mozgósíthatók, bár az utolsó alkalommal már a gyerekeim nagyja is besegített. Az összes költség a frissítők és a sütemények, hidegtálak alapanyagának az ára (ja bocs, és az elkészítésükhöz szükséges hűtő/fűtő energia) volt, meg egy utánfutó kölcsönzési díj, ui. kettőt ingyen kaptunk kölcsön. Persze ezalatt az idő alatt én is költöztettem olyan évente egyszer, ami a barátaimnak csak némi ételbe és sörbe fájt.
És még Áfát se fizettünk...

sarostehen 2015.08.26. 16:14:26

@sugargiraffusplumps.: Nincs. De autót bérelni 1 sofőrrel sokkal olcsóbb. És ott nem is kell, hogy a sofőr pakoljon. Majd mi pakolunk. Ő csak vezessen.

CID. 2015.08.26. 16:16:08

@Kitalátor (másként) gondolkodó: te vedeled a sört, a cimbik meg csak frissítőt kapnak? Gyönyörű :)

telkoe 2015.08.26. 16:18:08

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Igen sikeres ember lehet aki par 10eFt megtakaritasert a baratait csicskaztatja es meg buszke is....

lcsaszar 2015.08.26. 16:51:25

"ugyanezt a lakást plusz egy teljes ülőgarnitúrát 1,5 éve 3 óra 15 perc alatt pakolt fel a 3. emeletre egy másik cég két rakodóval"
Én mindig ugyanazt a költöztető céget bízom meg, amelyik egyszer már bevált. Mondjuk először még a plüssmacit is becsomagolták selyempapírba, de szóltunk, hogy azt nem kell.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.08.26. 16:52:26

@sarostehen: A sör frissít csak igazán!

@telkoe: Neked is agyi infarktusod volt, mint a Popeye-spenótot tablettában beszedő poszt tolónak? Mert miket is írtam:
"Én soha nem is voltam sikeres ember."
" Háromszor költöztem 20 év alatt családostól(...) ezalatt az idő alatt én is költöztettem olyan évente egyszer"
A kölcsönös segítségnyújtás nem csicskáztatás, azt csak az olyan sávosan agyhalott fogyasztók gondolják, mint te. Merthogy ezek szerint pont hogy engem csicskáztattak, pedig nem. Persze az ilyenek, mint te és a fajtád akarjátokk feljelenteni az anyátokat, mert nem kaptatok pénzt azért, mert méltóztattatok megtörölni a saját szaros seggeteket.

ptspts 2015.08.26. 17:02:38

Köszönjük a posztot, a leírtak alapján mindenki maga eldöntheti, akarja-e a jövőben a Spuri Fuvart költöztetéssel megbízni.

Egy ötlet: érdemes fix árban megállapodni, például a becsült időköltség dupláját (32000 Ft) ajánlani, rakodási időtől függetlenül. Ha így nem vállalják el, akkor másik költöztetőt keresni. Ha elvállalják, akkor valószínűleg kapkodni fogják magukat, hogy minél hamarabb végezzenek, és nem kell felügyelni rájuk, hogy milyen szorgalmasak. Érdemes azt is írásban leszögezni, hogy fizetés azután, hogy minden sértetlenül a helyére került.

telkoe 2015.08.26. 17:06:00

@Kitalátor (másként) gondolkodó:
A barataim nem azert vannak hogy olyannal ugraltassam amit nemi aproert megcsinaltatok.

Azt nyugodtan leszarom, hogy a szakadt fillerbaszo hulyegyerek fajtad hogy magyarazza meg hogy mekkora kiralysag a fillerbaszoskodasa, nagy pofaja minden kis fillerbaszo takonynak ingyen lehet.

CID. 2015.08.26. 18:17:47

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Nono, ez már nekem is túl gonosz volt, vigyázz a szádra ;)

@telkoe: 100 rugó neked fillérbaszás, hol dolgozol, van felvétel?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.26. 18:28:33

@sarostehen: hat egy profi fel tudja becsulni egy panelban levo butormennyiseget, foleg ha el is mondjak neki es nem autozgat 100-kmtereket
@Kitalátor (másként) gondolkodó: azert ez eletkor kerdese is, fiatalon elbohockodunk, de azrt ugy 35 40 felett mar nem kerek meg senkit, akar barat, haver stb. hogy bassza el egy napjat es cipekedjen
ingyen egy kollegamnak segitettem annak idejen, az olyan jo fej volt, hogy nem pakolta ki a ruhakat a szekrenybol hanem lekotozte az ajtajukat
kisebb dolgoknal, ha kell itt is segitek, mar akinek, de teljes koltozes kizartes nem is varom el en sem
en voltam 1 evig troger is ahogy Te hivod meg Vacott, en tudom mi az
igen a posztolo sporolni akart, ez let az ara
@vizsla_barat: hat otthon nem hiszem hogy olyan egyszeru kiiberelni teherautot, meg 4 embert ide, meg oda
azert en ha konkretan koltozni fogok, pedig fogok hamarosan, azonkivul hogy bedobozolok, nem nyulok semmihez, nem olyan draga az 100 dollar/ora korul meloznak es hat az ember nem mindennap koltozik
egyeb cuccok vasarlasanal meg sok helyen ingyen kihozzak, vagy igen olcson
@SaKi:
itt melyik ketto teljesult?
@kakukk11: szerintem is spursag az ismerettsegi kort ilyennel terhelni, de az eletkor nem mindegy, huszonevesen egy jo buli meg sorozes, 40 folott megy a faszom, attol meg vannak barataim es maradnak is, inkabb kifizetik neki egy trogert
@sugargiraffusplumps.: itt mondjuk egy koltozeshez is eleg Uhaulhoz eleg az otthoni "B"
@telkoe: hat egy teljes koltoztetesre en sem hivnam el a haverokat, mert mit lehet mondani, vagy eljon, vagy nem er ra, kinos a szitu
en biztos nem ernek ra, tokom fog egesz nap butorokat hordani 1 pizzaert mikor netezhetek is
@ptspts: a fix ar lenne a legtutibb, mi mindig ugy meloztunk majdnem aposommal, mondjuk szamla nelkul
ennyi oszt ennyi
volt hogy qrwara megerte sec pec feldobtunk egy ulogarniturat Vacon belul 3000-ert, es voltak nagy szopasok, de a fix lenne a tuti
sajnos itt is oraban meloznak, mert sosem lehet tudni mit hoz a dolog
volt hogy egy rendelesre keszult szekreny nem fert el a lepcsohazban a forduloban es az utcarol kellett gurtnival felhuzni stb.
gondoltuk fel ora alatt feldobjuk oszt let belole 4

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.26. 18:32:08

@CID.: hat mennyi legyen egy hm-bp koltoztetes
verelsz egy teherkocsit sofforrel
megkersz 3 haverodat, azokkal leutazol a Te kocsiddal
fel pakolsz
vissza
lepakolsz
ugyanott vagy az ido mindenkinek penz
ha meg vasarnap van inkabbb vagyok a csaladdal vagy horgaszok, nem szekrenyeket cipelek
en a barataimat grillezni szoktam meghivni nem koltozni
/regen otthon, fiatal bohokent mas volt, regen a hazat is kalakaban epitettek/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.26. 18:36:54

ja, amugy a poszt nem arrol szol, hogy miert nem a barataidat hivtad te hulye?
hanem hogy a penzeert normalis szolgaltatast vart es nem kapott
meg hogy sose valasszuk a legolcsobbat
valahol a kozeput a jo
sajnos ra kell szanni a zsozsot vagy IJ

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.08.26. 18:37:03

Ámátőrök! 14X költöztem életem során, még pár év és kilátásban a 15-dik.
Remélem az után már csak a 2méteres gödör lesz....;)

Igi1.0 2015.08.26. 18:45:31

Egen, itt a 120 km a gond, ami nem óccsó.

Gyanúsan olcsó, az mind1, itt az a drága leginkább, hogy kifizeted a km-díjat, illetve ha 2 munkást kérsz rakodni, nem pedig csak simán leb@sszák a házad elé a bútort oszt elhajtanak, hanem még fel is capplatnak a nehéz bútorokkal a 10. emeletre.

@hagyma: megint annyira értesz a poszthoz mint a pincérkedéshez

a költöztetésért igenis megkérik az árát

@Kitalátor (másként) gondolkodó: ja, szívességért szívesség jár cserébe

rokonnnal ismerőssel költözni ugyan ingyenes, de rizikósabb is, mert nem tudni, később hová kell ugorgyá érte cserébe (festeni, asszonyt megdugni, miegyebek)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.26. 18:50:14

@Igi1.0: en professzionalis pincer vagyok, cask mar nem azt csinalom
2 evig butort szallitottamm majdnem aposommal Vacott, de tanits, kerlek tanits:)
a szivesseg keresbe kivetelesen igazad van
visszauthet
nem ugy ahogy te gondolod, de visszauthet

penzor 2015.08.26. 18:51:05

Tipikus proli mentalitású, tahó munkások és üzletpolitika. Besózni őket és eke alá rakni, de erőspaprika is mehet rá-lyuk. Abban a pillanatban kellett volna a NAV-ot bevonni, amikor elhankzott, hogy nincs számla. Többedik pofátlanság volt ez a részükről leírás alapján, nekem itt már elegem lett volna.
Könnyű tanácsot osztogatni karfás homeráldozó (homárzó) fotelból, de mi van, ha a 2x50 kilós lénynek csak Steven Hawking kaliberű udvarlói vannak? Ilyenkor kell egy külső megbízás, nincs mese. Különben ott lettem volna azért, mert ez is elég tipikus női attitűd, hogy csak még ezt is, csak még azt is. Ez persze nem von le a szálítótó válalkozás szarrátájának magaslataiból semmit.
@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: mi a fasznak költözöl ennyit?
@ptspts: dupláját? Ennyire jól megy? Akkor tehát fele időért is duplaárat fizetsz? Nem értelek.
@kakukk11: de ő a barátod és felteszem, nem vállalt olyat, amit később teljesíteni nem tud, netán nem is akar, a posztban ugyanis ilyenről volt szó.
@telkoe: jelen esetben alsó hangon 10db 10-esről beszélhetünk. Gondolom bármikor, zokszó nélkül kicsengeted. Nem kell frusztrációt ideölni, rögtön végletekben gondolkodónak mutatni magad ezzel (az sem kizárt, hogy tényleg az vagy). Na szóval van olyan, hogy cigánykodás/határok nem érzékelése, meg van olyan is, hogy tényleges barátság, kölcsönös segítségnyújtás. Ha nem muszáj, ne mossuk egybe a két vonalat.
@vizsla_barat: relevanciából elégtelen.
@hagyma: nem olvaslak el, minden struktúrát nélkülőző az írásod. Legalább stoptáblákat vagy a kocsma után kettővel balra típusú fogódzókat beépítenél, de nem. Így most foglald össze mit akartál, köszi.

Igi1.0 2015.08.26. 19:04:42

Itt a nagy távolság volt a gond, még eccer, de szerintem a 120 ft/km-es óradíj a szokásos (elnézést a korábbi tévedésért, nem a távolság ennyi)

Tekintve hogy két embert is kért a poszter, holott volt segítsége ugyanennyi, felesleges pénzkidobás eleve.

Tekintve, hogy a nővére meg rafkós volt, és olyan helyekre átpakoltatott szivatásból, ahová nem is kellett volna, meg miegyebek, nem kellene a poszternak sem ennyit kukacoskodnia, én leb@sztam volna a két szobába úgy, ahogy van, oszt oldja meg a poszter maga

két szobába kérték, az nem jeletni azt, hogy egyikből a másikba is át kell pakolni!

TEHÁT ez EXTRA volt a rakodósok részéről, ha még átpakolászgattak mert a nővéred kukacoskodott.

NAGYON ÖÖRÜLHETTEK A SZOMSZÉDOK IS, hogy az éjszaka közepén ti még nagyban pakolászgattatátok a bútorokat, azért egy költözésnél a cipekedés éjszaka nem 1 élmény.

Megmutattam, hogy nálam van a pénz, de nem érdekelte őket.

Öreg trükk, mesélhetnék, a mutogatással semmire sem mégy, vagy fizetsz, vagy mehetsz a búsba.

Itt a nagy távolság a gond, meg a plusz felesleges két ember fizetése, mert jól is járhatott volna a poszter, ha nem egy hülye.

Szemétládák az emberek, csak mert azt hiszik, van pénzük, oszt azért kutyába lefekszel nekik.

Ha túl szűkek a folyosók (nincs lift, a 2-3 emelet is attól függ, mennyi hely van a fordulásra), akkor igenis, meg kell állniuk minden fordulóra.

Aztán vigyázni kell a költöztetőkkel, mert a nem szimpatikus emberek fejét megjegyzik, a gyanúsan óccsó esetén még kaphatsz egyéb extrákat is költöztetés után, ha sokat szemétládáskodsz.

Máig nem értem, ha a poszter be tudott volna saját maga gyorsabban rakodni, segítsége is volt, MINEK KÉRT KÉT EMBERT pluszba.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.26. 19:12:13

@penzor: nyugodj meg en sem, cask hozzam intezett szavaidat olavastam
nem tudom osszefoglalni, adott felvetesekre tett adott velemenyem
bar ha ngyon akarom:

"ha koltozol a penzbe kerul es hagyd beken a baratidat, de nezd meg kit bizol meg, ne legyel spur mert rabaszol"

ptspts 2015.08.26. 19:12:48

@penzor: Nem feltétlenül a dupláját, de jobb ötlet híján lehet annyit ajánlani. Van úgy, hogy nekem jobban megéri fizetni fix 32000 Ft-ot, mint óránként 4000 Ft-ot, még akkor is, ha végül 8 óránál gyorsabban végeznek. Mert ekkor ők vállalják a kockázatot, és ha elbonyolódik, vagy közbejön valami, akkor is 32000 Ft-ért kell megcsinálniuk.

Igi1.0 2015.08.26. 19:17:05

@hagyma: hát most már ismered a libamájat

helyben költöztetés, bútorrakodás megint más, mint 300 km-re odébb cuccolni, de gondolom nem kell magyarázni miért

de amúgy nem úgy van, hogy a 300 km-es utat oda-vissza ki kell fizetni!?

Hiszen hódmezővásárhelyre kellett lemenni, meg felcuccolva Budapestre menni.

Szal akármibe fogadok, hogy itt a poszter is kukacoskodott eleget, nem kellett félteni.

A lóvét meg mutogathatod, szélnek eresztheted, fel is d@ghatod a s@ggedbe, attól még ha nem nyomod a másik markába, az egy gombostűt se fog elmozdítani.

Igi1.0 2015.08.26. 19:24:51

Ja, igen, kell szünetet tartani 1,5 - 2 óránként a rakodáskor is.

Itt több órás útról van szó, ne felejtsük!

Ha rendes lettél volna poszter, te fizetted volna a kajájukat is. XD

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.08.26. 19:31:29

@penzor: Hányatott életem van! :)
Pörgés... pörgés...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.26. 19:35:52

@Igi1.0: errefele nem divat a libamaj
sajnos
mert otthon szerettem
persze meg sort is vegyen nekik, igy is a penz miatt huztak az idot valoszinuleg, oraberben nem kapkodunk
@venszivar2: nagyon irigyled a fegyvereimet, mindig emlegeted, csinalj mar legalabb egy csuzlit magadnak

Igi1.0 2015.08.26. 19:42:41

@hagyma: ja, jönnek szlovákiába ámcsis emberkék, két hét múlva dumcsizunk egyet velük :)

telkoe 2015.08.26. 19:55:28

@CID.: IT, van.

@penzor: Barmikor, zokszo nelkul kicsengetem amikor koltozok. Ernek annyit a baratain hogy ne varjam el hogy ket pizzaert cipekedjessel toljak el a szabadidejuket hogy ne kelljen kifizetnem a rakodot.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.26. 19:57:54

@telkoe: igy van
mint mondtam en is grillezni meg sorozni hivom oket, nem koltozni
koltozni maganugy

Igi1.0 2015.08.26. 20:06:19

@hagyma: törökül :)

Amúgy már jó sok nyelven mennek az alapok:

Belarusian, Bosnian, Bulgarian, Croatian, Czech, Kashubian, Macedonian, Montenegrin, Old Church Slavonic, Polish, Russian, Rusyn, Serbian, Silesian, Slovak, Slovenian, Sorbian, Ukrainian, West Polesian

DObriy den'! Dobry den szlovákul dzsien drobry lengyelül :)

Escaped 2015.08.26. 20:11:17

@Igi1.0: A szekrénysor tán kifogott volna a két kishölgyön, meg az egy szem,úron. Azt ők sem tudhatták, hogy éjszakai party lesz belőle.

@Atörökk: Aznárajánlat.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.26. 20:16:57

@Igi1.0: ne sok nyelven tanulj meg koszonni
hanem egy nyelven tokeletesen
ha mar megy a Magyar javaslom az angolt vagy a nemetet
de lehet az arabbal is jol jarsz

Igi1.0 2015.08.26. 20:23:04

@Escaped:

de gondold el, ezek az ÉJSZAKA KÖZEPÉN KEZDTEK NEKIÁLLNI RAKODNI A HARMADIK EMELETRE A BÚTOROKAT.

XD

@hagyma:
te csak egyél libamájat oszt utána dumcsizunk

Sandor Akarki 2015.08.26. 20:28:04

Órabért fizetni költöztetőnek csak vadászok szoktak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.26. 20:28:55

@Igi1.0: gyanitom a poszotloval beszelsz megint
a belsoseg lekerult az etlaprol nalunk

Igi1.0 2015.08.26. 20:30:17

@hagyma: hagyjál már békén na

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.26. 20:33:56

@Sandor Akarki: azert egy koltoztetesnel a fuvarozo is vadasz ha fix osszegert vallalja
azt elore senki nem mondja meg, hogy a harmadikra mennyi ido felvinni az ismeretlen meretu butort
itt is oraberben meloznak ugy remlik
az mas kerdes, hogy nincs 10 percenkent cigi es telefonszunet

FDToth 2015.08.26. 20:40:14

Nincsnek fogyasztoi netto arak, az ajanlatban brutto szerepel, ezt kell fizetni. Aszongya h ez 27% plusz ha szamlat kersz? Beintesz neki h vagy a megallapodott arrol ad szamlat vagy nem fizetsz semmit sem es mesz a nav-hoz. Ilyenkor nagyon megijednek es inkabb adnak szamlat, meg ha buknak is!
Vhol jo dolog h a legtoben netoo arakkal dobalodznak, mert akinek van egy kis esze ezt ki tudja hasznalni.
Legjobb mikor jon ki vmi szaki hizzank, mondja h 10 ezer. Mondom ok, johet a szamla. Ja akkor 12.700. Es ketto valasztasa van: vagy 10.000 brutto es szamla, vagy ingyen dolgozott. Kitalalhato h melyiket vakaszthak.
Mondjuk nem ertem e navit h miert nem szall ra ezekre az adocsalokra...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.26. 20:51:52

@FDToth: hat nem ismerem az otthoni torvenyt
itt pl mindent nettoban mondanak es irnak ki
mindenki tudja, arra meg jon az ado
/mondjuk nem 27 %, kozel sem/

herk 2015.08.26. 20:51:56

"Hajnal 1/2 1-re végeztünk, bár 10 óra rakodást fizettem ki előre és 9 óra volt végül, eszükbe sem jutott, hogy visszajár egy óra."

Miért nem szóltál? Egy kérdés megér 4000 forintot, nem?
Ha nem akarják kifizetni ami jár, akkor egy ismerősöddel rendelj mégegy költöztetést, és amikor kijönnek, a 16. kerület Fő utca 8-hoz, akkor közöld velük, hogy 2x elmondtad a telefonba, hogy 14. kerület, nem 16. kerület. Aztán ha hivnak, hogy pontosan melyik házról is van szó, akkor mondd be a mikrofonba mély, géphangon, hogy:
Az előfizető ezen a számon többé nem kapcsolható...
:-)

De félre a tréfát, a mai világban mindenki tudja, hogy nagyon sok cég trükközik az ÁFÁval. Tehát ha kapsz egy ajánlatot, arra mindig rá kell kérdezned, hogy bruttó vagy nettó.
Persze lehet mondani, hogy szemét szolgáltató, de inkább szemét világ, aki arra kényszeriti a szolgáltatókat, hogy ügyeskedjenek, mert annyit kell adózni, hogy hófehéren nem lehet csinálni.

SzerződésSertés 2015.08.26. 20:53:57

@sarostehen:
"Egy profi költöztető nem ad email alapján árat. Kimegy, megnézni tényleg miről van szó, és utána számolgat."

Megnézném én azt a "profit" aki kimegy mondjuk Svájcba, vagy Németországba, csak hogy megnézze, miket kell Budapestre költöztetnie... nyilvánvalóan épp a legprofibbaknak pont elég egy lista arról, hogy miket kell költöztetni, ez alapján precíz ajánlatot tud adni. Csak azért van ilyen nagy pofám, mert az elmúlt 4 évben három nemzetközi költözésen estem túl és egyik szállító sem akart előre kijönni hozzám, mégis fillérre és órára pontosan sikerült előre kiszámítaniuk mindent.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.26. 20:54:16

@FDToth: emlekeim szerint otthon ugy mukodott, hogy ennyi szamla nelkul es ennyi szamlaval
es elore lebeszelve
van meg olyan valasztasa, hogy kiallitja a szamlat 12.700-rol es fizetsz mert nincs papirod a 10.000-es brutto ajanlatrol
es akkor szivacs

Igi1.0 2015.08.26. 21:05:24

@herk: az időt számolta a poszter, mer minél előbb várta, hogy megszabaduljon tőlük

FDToth 2015.08.26. 21:05:40

@hagyma: igen, az usa-ban mas, voltam tavaly 1 honapot, jo par allamot bejartunk, es gondolom allamonkent mas-mas az afa-kulcs es az ar-osszehasonliitas vegett is kell nettoban kiirni, bar pontos okat nem tudom.
Itthon most is igy mukodik: ha vhol ki van emelve h netto arak, akior ok, de ha szoban mondja, akkor tenyleg nehezebb. De ezek felnek a nav-tol, mert nem tudhatjak h mi a foglalkozasom ;)
Sajnis nalunk kb minden szolgaltata netto, fooeg ugye az epitoiparban...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.26. 21:15:33

@venszivar2: nem, de ott tobb segilyt kapnal
@FDToth: hat azt el kell donteni, hogy bruttoban kell kiirni valamit vagy nettoban
epitoiparban meg irasos arajanlatot kell kerni
az azert nem jatek, hogy telefonon benyogok valamit, vagy akar szemelyesen is

mondjuk a legnagyobb kulonbseg az, hogy itt nem is ertenek, ha azt mondod nem kersz szamlat, gondolva arra, hogy olcsobb less barmi is

Escaped 2015.08.26. 21:29:12

@Igi1.0: Eredetileg órálkkal hamarabb érkeutek volna. Szombaton 23 órakor a hétfői viharban megrongálódott csatornát flecelte a szomazéd elfoglalt fiLyacskája.

Igi1.0 2015.08.26. 21:50:16

@Escaped: azért akkor se indul jól a szomszédokkal való kapcsolatotok XD

nem lesztek a kedvencük

@Csillagsári: ne hagyd, hogy felidegesítsen, mer akkor élvezik el, ha valaki hozzá szól

szerintem rajtam kívül más már nem áll vele szóba

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.26. 21:58:20

@Igi1.0: en nem tarsalogni jarok ide a nickekkel - es veled ellentetben nem ekezem es hulyezem a posztolokat - hanem erdemlegesen szolok a posztokhoz, Mellette ablakot nyitok a vilagra, hogy maskeppen is lehet
mondjuk szemelyedben vakablakra leltem de en sosem hatralok meg a nehezsegek elol

gabors 2015.08.26. 22:18:13

@FDToth: ez sem igy van mindenre, legegyszerubb pelda a benzin ott MINDIG tartalmazza az adot IS a kiirt ar. (amugy ez csak megszokas lehet). Nem tudom hogy ez feltunt-e mikor usa-ban jartal ...

Amugy az egyszeru magyarazat az az hogy nem tudnanak arakat irni a csomagolasokra pl a nagy lancok nem helyben cimkeznek... es az "ado" (sales tax) az egyik varosban mas mint a masikban, mert az allam a jaras es varos is hatarozhat meg ilyet.

Praktikus pelda, mivel jartal erre talan lattal 7/11 uzleteket (sokszor benzikuttal egyutt) de vannak mas hasonlo akar orszagos vagy teruleti lancok ezeket nagy eloszto helyekrol toltik fel ott dontik el az arakat is... nem a helyi boltok ... megoldhatatlan lenne mindez ha vegso arakat kellene rairni.

A kicsit emelkedetebb valasz: a kereskedo azt mondja hogy az adot az allamnak fizeted nem a boltnak a bolt csak beszedi azt ...

Vagy peldaul ott vannak a konyvek magazinok amikre gyakran rairjak az arakat nyomtataskor.

Hasonloan on-line vasarlasnal amazon.com vagy mas online bolt annyi adot szamol fel ahova rendeled. (Azt nem tudom mi van ha kiszallitasi hely es a szamlazasi hely mondjuk hitelkartyanal mas)

gabors 2015.08.26. 22:26:25

<off>

New York tozsde jobban teljesitett ma ...

</off>

Igi1.0 2015.08.26. 22:38:33

@hagyma: úgy látom, Mary nem skubizza meg a fejed ilyenkor, pedig nem ártana

menjé sörözni

Igi1.0 2015.08.26. 22:42:49

Szal szerintem még mindig elég óccsón megúszta a poszter

300 km-re oda-vissza, 2 emberrel pihenőidőkkel, kajálással

egész nap utaztatok, oszt még kajálni se engednéd szegényeket

há milyen ember vagy te poszter

_____________ 2015.08.27. 07:07:09

@hagyma: " jelzem ezzel megsertetted a btk-t
embercsoportokat becsmerelsz a budos zsidoval"

Tán hatökör vagy? :-D

penzor 2015.08.27. 08:44:47

@herk: állj-állj. Ő JELEZTE a gondolatával, a belső felháborodásával! Ez a 2 folyamat (szegény válalkozó+csúnya adók) valahol egymást generálják, triggerelik, nem? Nem fogom sajnálni egyik kis geciláda ügyeskedőt sem, főleg, ha a fenti mentolos mentalitással űzik az ipart.
@gabors: talán értesz is hozzá vagy csak amolyan kocaérdeklődő vagy?

Hildának már gecire le kellett volna mondania, ám még itt van! (Múltkori kérés ellenére névkirakós fiaskó után). Mostantól megnagyobb precízséggel való posztkirakás az elvárt, különben jön a bárd és a fejlecsapás.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.08.27. 08:48:13

@hagyma: Aki a másikat kihasználja, az nem barát. A költöztetési kölcsönös segítségnyújtások nálam is megritkultak, mert a barátaim is úgy tűnik, hogy megállapodtak. A nyugdíjasotthoni kötözéseknél meg nem egymásnak fogunk majd segíteni - ha megérjük. Akkor majd a gyerekeink, a gyerekeink barátai és a barátaink gyerekei fognak pakolni...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.08.27. 08:54:04

@telkoe: Az bizony előfordulhat, de valódi barátja az ilyen kivagyiskodó edényeknek nincs és nem is lesz soha. Ha elfogy a pénzed és elrenyhülnek a lyukaid, a kutyának se fogsz kelleni. Zöröghetsz majd magadba, mint rozsdás kanna az ágasfán.

De ezt úgysem érted. Örülj neki! "A butaság Isten ajándéka."

joska61 2015.08.27. 09:26:02

A profik már csak profik.

Manyecska 2015.08.27. 09:29:55

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Pontyosan! :D Ja, szásszor egy "panelproli" :D inkább, sikongató lábrázást kapok a pénzeszsákoktól. dugni mondjuk jók.max.:D

szamaritánus 2015.08.27. 09:46:30

egyketted egyre meglett.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.08.27. 10:00:10

@szamaritánus: Mi van? Szünetben kiengedtek az MTA közgyűlésről, és egy géphez ültél? Szerintem te a retorika akadémiai doktora lehetsz... ;)
Nyugodj!
Békében!

CID. 2015.08.27. 10:30:40

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Te figyu már, ha jól rémlik, te agrárszakember vagy?

CID. 2015.08.27. 11:16:09

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Jah, bocs :D Azt hittem, azzal is foglalkozol!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.08.27. 11:34:50

@CID.: Közvetlenül csak elvétve. Eladó termékem nincs, de vannak részterületek, amelyekhez értek még.

CID. 2015.08.27. 12:04:07

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Nem akarok semmit venni, csak ötleteket gyűjtök. Mivel foglalkoznál, ha lenne 5-6 hektár jóféle szántód, 1-2 km-re tőle egy lakható tanyád 1, 5 hektáron és állattartáson töröd a fejed?

Manyecska 2015.08.27. 12:08:17

@CID.: kutyamenhelyet nyitnék és mellette kínai kifőzdét.xd

Manyecska 2015.08.27. 12:09:38

@CID.: struccot kell az a menő. De van itt is annyi állat.xd

CID. 2015.08.27. 12:13:12

@Manyecska: a strucc eszembe jutott, csak az eladása elég ingoványos:)

A kutyamenhely kínai kifőzde nem szimpi :D

Manyecska 2015.08.27. 12:44:47

@CID.: akkor nyiss állatkertet:D!

CID. 2015.08.27. 12:52:29

@Manyecska: Jössz kiállítási példánynak?:D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.08.27. 12:54:58

@CID.: Azt elsősorban a szociokulturális környezet (rejtett és nyílt (munkaerő) erőforrások, lakott terület, közúti kapcsolat, infrastrukturális ellátottság, mg. szolgáltatások igénybevételének lehetősége), a rendelkezésre álló pénzforrások mértéke, ára (THM) és a piaci trendek határozzák meg. Bármihez is fogsz, a beruházási költségeken kívül legalább egy év működtetési költségére is szükség van ahhoz, hogy te is túléld, meg az állatok is. Az oroszokkal való gecizés következtében a legkézenfekvőbb lehetőség (~10 magyartarka tehén + szaporulata számára valami extenzív (legalább 3 oldalról zárt, fedett) férőhely, a parcella adottságai függvényében pl. kb. egyenlő arányban lucerna (vigyázz, 2-4 éves), búza, kukorica és silókukorica/csalamádé/cukorcirok/szudánifű termesztése.) Saját billenős pótkocsira, kaszára, esetleg bálázóra és kis erőgépre szükséged lesz, kombájnt ilyen kis területre bérelni érdemes, és a járvaszecskázók is túl drágák, kooperálni kell, ha van kivel.
De mivel se a tej, se a marhahús nem kell az oroszoknak így, ebbe csak úgy lenne szabad belevágni, ha ha lennének gépeid, istállóid, karámjaid és pénzed üszőkre.
Gabonaevő állatokat is tenyészthetsz (sertés, baromfi), de azt vagy teljesen "hájtek" módon szabad csinálni (horribilis beruházási költségekkel), vagy "bio" módon, amihez meg talán még nagyobb hozzáértés és főleg sokkal több élőmunka szükséges.
Talán a legkevésbé kockázatos a nyúltenyésztés lenne. Az fokozatosan bővíthető, viszonylag sűrűn és kiegyenlítetten biztosít bevételt, nem jelent gondot a "legelő", azaz a földterület távolsága, és amíg nem dúsulnak föl a környezetben a fertőzéseket hordozó vérszívó rovarok, addig működik is, utána legfeljebb váltani kell.
Nem véletlen viszont, hogy a hagyományos parasztgazdaságok több lábon igyekeztek állni, és azokból lettek tehetős emberek, akik a másnak nem kellő "hulladékot" tudták (közvetetten) hasznosítani és eladni. A nyúltrágya jól komposztálható, és akár direkt értékesítésre, akár intenzív kertészkedésre jól hasznosítható. A vágott virágtól a gyógy-és fűszernövényeken, a faiskolai termékeken át a zöldségekig és gyümölcsökig sok minden termesztését segítheti. Egy baj van: ezek többsége kézimunka-igényes, és ugyanazon a területen általában egy, esetleg két évig szabad csak termelni, és figyelni kell az egymást követő növényi kultúrák rendszertani rokonságára is. A várható jövedelem és a kockázat arányosak: nem ajánlom pl. a hasiskender-termesztést.
Egyébként az a legnehezebb, hogy a saját állatállományodnak termeld meg a takarmányt, általában egyszerűbb, ha azt termelsz, amit el tudsz adni és betakarításkor vásárolod meg a takarmányt. Lehet, hogy érdemesebb kiadni bérbe a szántót (terményben még többet szoktak adni, mint pénzben) és búzában + búzaszalmában + kukoricában (+ árpában, + rozsban, + zabban) kisbálás (lucerna-)szénában kérni a bérleti díjat, és a szükséges zöldtakarmányt a tanya udvarán megtermelni.

Manyecska 2015.08.27. 13:12:13

Nyúltenyésztés már megin a szex, mi??

CID. 2015.08.27. 13:13:31

@Kitalátor (másként) gondolkodó: És még azt irod, csak papírod van róla:D Köszi, vendégem vagy egy sörre!

Manyecska 2015.08.27. 13:22:27

@CID.: Ő rendes, igaz most töröltem a fészbúkról mielőtt betalálnak rajta keresztül:P, de tényleg klassz lehet volt egy sorozat egy srácról aki farmot nyitott bár ott volt legelő is..meg mellette tengerimalac-várost:P és a látogatóknak árulta a saját kolbászát mára! mangalicából. Tényleg, a mangalica is menő!!..OFF

CID. 2015.08.27. 13:23:17

@Manyecska: Nem a szex, a szaporaság :D

CID. 2015.08.27. 13:43:55

@Manyecska: Kit töröltél, a @Kitalátor (másként) gondolkodó: -t? Mondjuk, én is kerestelek már :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.08.27. 14:11:01

@Manyecska: Az állattenyésztés (nem az állattartás) együtt jár a szexszel. Vagy az állat-állat között (ma már ez a ritkább) vagy a hímeket fejik az emberek. Ettől függetlenül a gazdasági állatok nagy többsége a tükörpontytól a kék belga marháig többé-kevésbé képes a nemi életre. Szexmentesen, vagy legalábbis szex-szegényen a gigantpulykákat szaporítják. A néha 40 kiló fölötti bakok egyszerűen agyonnyomnának a tojókat, úgyhogy ügyes kezű gondozók fejik a "kakastejet". A fent említett kék belga nevű szarvasmarhák meg gyakorlatilag nem tudnak elleni (túl nagy a borjuk), ezért császármetszéssel hozzák világra utódaikat. Pedig nem is túlkorosak és nem is ülőmunkát végeznek...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.08.27. 14:13:27

@Manyecska: Na jól van, ezt megjegyzem! Azt is meg kívánom jegyezni, hogy elbeszéléseid szerint elég sokan betaláltak már nálad tőlem függetlenül is!4!4!
;)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.08.27. 14:21:07

@Manyecska: Szeretnéd, ha @CID.: is megkínálna a kolbászával? Ejnye-bejnye! ;)

Manyecska 2015.08.27. 14:24:50

@CID.: naugye!! bejelölhecc elküldöm az itteni címedre:)..úgyis messze vagy éééérted:D..@Kitalátor (másként) gondolkodó: nnnna, azt nyugodtan oszd el kettővel, rengeteg hülye van a párkeresőn /a pááárommal is törölni akartuk pont a regünket u.abban a pillanatban csak aztán megtetszettem neki onlány..:)../

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.08.27. 14:41:27

Én olyan párkeresőket nem szoktam olvasni, azt hallottam, hogy a zoknijaim párját nem lehet ott se megtalálni, akkor meg minek. Én azokra céloztam, akikről itt írogattál...

CID. 2015.08.27. 14:44:55

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Mondjuk, arra várhat, nincs az a numera ami miatt én felmennék Pöstre:) Persze, éppen dübörög a SZIN; )

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.08.27. 15:07:07

@CID.: Nem tudtam, hogy mi az, rágugliztam: "SZIN: hajnali részegség ittas óriásbanánnal"
Ha jól értem, @Manyecska: nak való!

gabors 2015.08.27. 15:31:21

@penzor: Csak mint megfigyelo tettem egy megfigyelest, nem mint szakerto.

Amugy sajat penzzel is benne vagyok, kb 20 eve vettem eloszor reszvenyt (nem nyugdij alapon keresztul) igy figyelem ha mast nem fobb index-eket, meg persze a sajat portfoliot is. Most sem aggodtam van meg idom, es most a penz sem kell.

CID. 2015.08.27. 15:33:34

@Manyecska: Majd kamuprofilt jelölgetek, cöcöcö

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Óríásbanán, hát erről még nem olvastam. Töredelmesen bevallom, még életemben nem voltam :D Minap is csak azt a sutyerák ákost hallottam, kutyasétáltatás közben. Lassan leszek olyan öreg, hogy lemejek, a képek alapján, van néhány, szúrni való menyecske :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.08.27. 15:37:05

@CID.: Ha elég öreg leszel, megvárod, hogy felmenjenek és úgy választod ki a legjobbat. Illetve azt, aki a legtürelmesebb...

ancsika 2015.08.28. 15:20:07

a legnagyobb trógerség a rokonokat / barátokat / ismerősöket költöztetésre fogni... [extra: az ételt, italt én állom]

tessék megfizetni a normális céget és akkor azok még a könyveket is a megfelelő sorrendben rakják a helyükre.

Intelli 2015.12.03. 23:48:47

Két qrva nagy hibát követett el a posztoló azon kívül, hogy ezek a hombre-k valami másik bolygóról jöttek.
Az egyik, hogy már akkor elkezdted csesztetni a dolgok állását mikor még nem fejezték be a melót.
A másik, hogy nem kértél árgaranciát. Te leírod miket akarsz felpakolni, ők azt írják le egy kislistára és strigulázzanak.
Kitörölheti a seggét mindenki az árajánlattal ha az nem kötelez semmire sem.
Ha te mindent megadsz paraméterekkel, akkor egy normális cég arra egy fillére pontos árat tud adni.
süti beállítások módosítása