Tékozló Homár

Ezek a lehetőségei, ha az ön tarifacsomagját is kivezeti a szolgáltató

2015.09.16. 09:44 | Homár Hilda | 81 komment

telenor_logo_1.png

Elég nagy felhördülést okozott a Telenor augusztusban bejelentett tarifakivezetési folyamata, melyet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság is figyelemmel követ. Vandának nem biztos, hogy még időben jön a segítség, de azért elmondjuk, milyen lehetőségek közül választhatnak az érintettek.

Kedves Tékozló Homár,

a Telenor tarifacsomag kivezetéséről szeretnék írni, amelyről úgy értesültem, hogy felhívtak a mai napon, közölve, hogy váltanom kell, mert megszűnik a tarifacsomagom, de ha még most váltok, 2000 forinttal kedvezményesebben kapom az új havidíjas csomagot.

Mivel erről ott és akkor hallottam először, megkérdeztem, meddig van még lehetőségem dönteni, mert előbb utánanéznék a dolgoknak. A válasz az volt, hogy akkor másnap visszahívna (08.25-én), majd amikor megkérdeztem, meddig van a határidő, közölte, hogy holnaputánig (08.26-án). Nosza, gondoltam, utánanézek, mi is ez az egész.

Végül több cikkbe botlottam, ami arról szólt, hogy a Telenor szeretne egy kicsit jobb színben feltűnni, ezért biztosítják az előfizetőket, hogy az új csomagokkal pár évig csak jobban járhatnak. Gondoltam, kiszámolom a különböző ajánlatokat az elmúlt hónapok forgalmai alapján, és arra jutottam, hogy baromira nem járnék jobban. A telefonálás költségei ugyan tényleg kisebbek valamivel, viszont a jelenlegi csomagomban ingyen küldhettem 200 sms-t, és a keret lejárta után is csak 23 forintot kellett fizetnem sms-enként (a 23 forintos percdíjról az új, 40 forintos helyett nem is beszélve). Ilyen ajánlat a Telenor felkínált csomagjai között már nincs, így az sms-ezési szokásaimat tekintve én igenis rosszabbul járok az új ajánlattal.

Hozzáteszem, tisztában vagyok vele,hogy a korábbi csomagom egyszerűen piszok jó volt, csak az húz fel, hogy a tájékoztatással ellentétben egyáltalán nem igaz,hogy a váltással a Telenor áldozathozatala miatt tényleg mindenki jobban jár. Ráadásul miután elmondtam mindezt egy másik ügyintézőnek, kiderült,hogy baromira nem kötelező a következő két napon belül váltanom, ahogy azt az első mondta, október 19-én automatikusan életbe lép az új tarifacsomag, addig meg inkább maradok a mostani, számomra kedvezőbb csomagnál.

Amikor egyébként rákérdeztem, hogy ez így mennyire szabályos, azt a választ kaptam, hogy amikor a készülékhez kétéves hűségidőt vállaltam, akkor nem tarifacsomagra, hanem tarifacsomag KATEGÓRIÁRA vállaltam hűséget, így nem történt semmi törvénytelen.

Üdv:

Vanda

Így látják a lehetőségeket a GVTI-fogyasztóvédők.

Kedves Vanda!

Eseted egy rendkívül bosszantó ügy, -bár nem gondoljuk hogy ez megnyugtat- nem vagy egyedül, nagyon nem. Felvázolunk Neked 3 megoldási lehetőséget, de előtte nézzük mi van a háttérben:

A Telenor a szolgáltatás– és tarifaváltozásokról a honlapján egy részletes tájékoztatót tett közzé. Ebben a változásokat azzal indokolja, hogy a körülményekben a szerződés megkötésekor előre nem látható lényeges változások következtek be. A Telenor az előfizetői szerződésekhez készített általános szerződési feltételeiben úgy rendelkezik, hogy ilyen a körülményekben előre nem látható lényeges változás esetén jogosult egyoldalúan módosítani az előfizetői szerződést. Ezen módosításáról a hatálybalépést megelőzően legalább 30 nappal értesíteni kell az előfizetőket, egyidejűleg tájékoztatni őket a felmondás feltételeiről és jogkövetkezményeiről.

A leveledből kiderül, hogy a Telenor szeretné továbbra is ha az ügyfele maradnál, ezért felajánlotta a szerződés közös megegyezéssel történő módosítását. Nagyvonalú ajánlat, de tekintettel arra, hogy ehhez a te beleegyezésed is szükséges, természetesen nem vagy köteles új tarifacsomagra váltani, ha úgy látod, hogy nincsen olyan tarifacsomag, ami számodra kedvező lenne.

Akkor se dőlj be ennek, ha az ügyintéző azonnali döntésre akar kényszeríteni azáltal, hogy sürget a döntés meghozatalában. Ez mindenképpen tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül.

A rendelkezésre álló információk alapján a Telenor gyakorlata ugyan jogszabályszerűnek tűnik, azonban mindenképpen felmerül a kérdés, hogy az mennyire tisztességes.

Esetedben egy két éves hűségidős szerződés megkötésére került sor, melyben a Telenor arra vállalt kötelezettséget, hogy meghatározott kedvezményt biztosít számodra, feltéve, hogy vállalod, hogy a határozott idő leteltéig nem mondod fel a szerződést. A Telenor a hűségidő alatt a számodra igen kedvező kondíciókkal rendelkező tarifacsomagod kivezetését tervezi, és egyoldalúan úgy kívánja módosítani a szerződésed, hogy az új csomag már kedvezőtlenebb lesz számodra. Ugyan jogosult vagy felmondani a szerződést, de az eddig kapott kedvezményeket vissza kell majd fizetned a Telenornak.

Az ÁSZF-ből tudjuk, hogy ha a szerződést felmondod a hűségidő alatt, kötbért kell fizetned–vagyis a jelenlegi csomagodban kapott kedvezmény értékét kíméletlenül kiszámlázzák, cserében a Telenor következmények nélkül módosíthatja számodra akár kedvezőtlen módon is a szerződést a hűségidő alatt, feltéve hogy tényleg bekövetkezett az a változás a külső körülményekben, amelyre hivatkozással kivezetik a kedvező tarifacsomagodat.

Azt tanácsoljuk, hogy mindenképpen számolj és térképezd fel a megoldási lehetőségek költség oldalát is.

Amit tehetsz:

1. Elfogadod a kétoldalú szerződésmódosítást.

2. Nem fogadod el a kétoldalú szerződésmódosítást, egyoldalúan módosítják a szerződésed és, ha ez hátrányosabban érint 8 napos felmondási idővel felmondhatod a szerződésed vállalva hogy a korábbi kedvezmények értékét kiszámlázzák.

3. Elengeded a problémát és szó nélkül hagyod letelni a hűségidőt, majd továbbállsz és másik szolgáltatónál keresel egy kedvezőbb konstrukciót.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

köszönöm a kommentált 2015.09.16. 09:55:42

Arról értesült úgy, hogy felhívták? Sebaj. Ez az elõre nem láthatóság különösen tetszik. Nem tudták elörre, hogy változtatni fognak, ezért hát nyugodtan, jogukban áll! Aha! Akkorát kell fingani!! Egyböll minden meg javúl.

mozesapo 2015.09.16. 09:56:38

Ez nettó hülyeség. Ha a hátrányomra módosítja a szolgáltató a szerződést hűség alatt, akkor nem számlázhat ki semmilyen igénybevett kedvezményt, ha felmondom 8 napon belül.

ancsika 2015.09.16. 10:22:57

200 sms??? minek? kinek? miért???

Antalbaba 2015.09.16. 10:24:04

Amit tehetsz:

1. Önként szívsz
2. Nagyot szívsz
3. Vadászol még egy ideig, hátha újra szívhatsz valamit;-)

Kösz a semmit!

atal 2015.09.16. 10:28:41

én azt nem értem, hogy ha egyoldalú szerződésmódosítás van a szolgáltató részéről, akkor felmondás esetén miért ad lehetőséget a jogszabály a korábbi kedvezmények kiszámlázására?
Számolja ki az a kibaszott szolgáltató, hogy neki melyik éri meg jobban, és úgy módosítgassa a szerződéseket.

Antalbaba 2015.09.16. 10:44:16

Tulajdonképpen nem is értem azt az egészet...
Legyen az bármilyen szerződés, mindenki számoljon azzal, hogy be kell tartani. Nem módosítgatunk útközben, mert akkor hol a jogbiztonság? Jól nézünk ki, ha már semmire sem merünk szerződni, mert akár másnap átírhatják az egészet:-(
Ill. ha az eladónak van ilyen joga, akko nekem miért nincs? Pl. veszek vmit 10 hónapos részletre, de rájövök, hogy mennyivel jobb lenne 20 hónap alatt kifizetni - PONTOSAN felezett összegekkel - nem plusz kamattal. Nosza rajta!

hobbitroll 2015.09.16. 11:41:08

nem védeni akarom a pgsm-et, de ...
külső körülmény: tranzakcijós adó, kaccsolási díly. gondolom a deficites számlacsomagokat szüntetik meg. Az pedig, hogy a fogyasztó, hűségidő után ragaszkodik az 1000éves számlacsomaglyához, vicc. Hűségidő letelt. Szógáltatónak (már) nem éri meg. Gondolom nem a veszteség termelése a cél, így egyértelmű, hogy emelni fog. (ennyi erővel ragaszkodhatnánk az 50filléres gombóc fagyihoz, a 3.20-as kenyérhez is, etc.)
Annó a budapestbank próbálta a tranzakcilyós adót nem áthárítani úgy (céges ügyfelekre legalábbis, a lakosságin nem tudom volt e ijen), hogy próbáltak több ügyfelet szerezni. Saját bevallásuk szerint nem sikerült. Ennek örömére kb 1év csúszással elkezdték levonogatni a korábban le nem vont adót. Hát ... nem volt őszinte a mosojom :(

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.16. 12:16:57

Jaj de jó, jaj, de jó! Eddig a posztolót lehetett nyektetni, ha hülyeséget mondott, most már a GVTI is beállt a sorba!

"jogszabályszerűnek"

Ez miafaszt jelentene magyarul?

"Az ÁSZF-ből tudjuk, hogy ha a szerződést felmondod a hűségidő alatt, kötbért kell fizetned"

Aha, persze, álmodban. Mi lenne, ha először elolvasnád, amire hivatkozol? Helyesen: "a Szolgáltató az igénybe vett kedvezményeket a felmondási idő lejártáig jogosult felszámítani."

"az új csomag már kedvezőtlenebb lesz számodra. Ugyan jogosult vagy felmondani a szerződést, de az eddig kapott kedvezményeket vissza kell majd fizetned"

Egy faszt. Felmondod két héten belül, oszt csókolom. Mongyuk ha szerencsétlen módon készüléket is vettél óccóér, na annak a teljes árát kérhetik, asszem.

@Homár Hilda: Nagyon köszönjük a GVTI-fogyasztóvédők segítségét, de többet ne "szakértsenek", mert ez csak nettó félrevezetés. Egy csodálatos barátság vége.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.16. 12:21:01

Mégegyszer egyszerűbben:

Ha felmondod a hűség alatt, az addig igénybevett kedvezményeket kérhetik.

Ha hűség alatt előnytelenre változtatják az előfizetésedet, két héten belül következmények nélkül felmondhatod.

Készüléket ne vegyél óccóér, mert rábaszol.

Vadászok Őrangyala 2015.09.16. 12:52:48

Magyarul választhatsz, egy, vagy kétkezes szopásban részesülsz a rosszabbik végén a cuccnak.

köszönöm a kommentált 2015.09.16. 12:53:18

@atpijkamo: tv shop jut errõl eszembe: "eddig csak pizzán és hamburgeren éltünk". Mondja a lendületes hang egy fritõz promócióban (sültkrumplira kihegyezve).

Fausto(tm) 2015.09.16. 13:09:56

@atpijkamo: én is így tudtam, de utána néztem a dolognak és egy korábbi post-ban már ez volt téma, válaszolt is az NFH:

"Amennyiben a módosítás a kapott kedvezményeket érinti, és az előfizető felmondja a határozott időtartamú előfizetői szerződést, a szolgáltató az előfizetőtől nem követelheti a szerződés felmondását követő időszakra eső kedvezmény összegét. Ebben az esetben a szerződés felmondási ideje legfeljebb 8 nap lehet, a szolgáltató az igénybe vett kedvezményeket a felmondási idő lejártáig jogosult felszámítani.

A lényeg tehát, hogy a határozott időtartamra kötött előfizetői szerződést, ha annak lejárata előtt akarja felmondani az előfizető, akkor a szolgáltató által meghatározott mértékű pénzösszeget (jellemzően kötbér címén) kell megfizetnie. Ez az összeg azonban semmiképp sem lehet több, mint az általa már a felmondási idő lejártáig igénybe vett kedvezmények összege (pl. az elengedett belépési díj, a kifizetett havidíj és a listaár közötti különbözet). A felmondási idő ekkor legfeljebb 8 nap lehet.”

Innen az infó:
homar.blog.hu/2015/02/12/husegido_alatt_egyoldalu_szerzodesmodositas_eseten_koteles_vagy-e_fenntartani_a_szerzodest

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.16. 13:22:56

@Fausto(tm): Egy homárposzt mióta jogforrás? Ne a nagyfejűeket olvasd, hanem a kommenteket, mert azokban van az ész.

Tegyük fel pusztán logikai alapon, hogy így lenne. Akkor elmagyaráznád nekem a két eset közötti különbséget határozott idejű kedvezményes szerződés esetén?

a. az előfizető hirtelen ötlettől vezérelve felmondja, az addig igénybevett kedvezményeket visszafizeti.

b. előnytelen változásra hivatkozva 14 napon belül felmondja, az addig igénybevett kedvezményeket visszafizeti.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.16. 13:33:31

Vagyis vagy felmondod, vagy belemész... Csak a macera jellege változik.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.16. 13:42:38

@Fausto(tm): Nem olvastad az előző paragrafust, amiben kimondják, hogy "ha a módosítás az előfizető számára hátrányos rendelkezéseket tartalmaz, az előfizető az értesítéstől számított 15 napon belül további jogkövetkezmények nélkül jogosult felmondani a határozott időtartamú szerződést."

A jogászkodás itt bújik meg: "Nem mondhatja fel azonban az előfizető a határozott időtartamú előfizetői szerződést [következmények nélkül] ilyen esetben akkor, ha az előfizetői szerződést [...] hűség vállalásával kötötte meg, és a módosítás a kapott kedvezményeket nem érinti."

Tehát hátrányosan változik, de a változás a kapott kedvezményeket nem érinti. Na ekkor nem mondhatja fel következmények nélkül az NFH szerint. Ezt valaki érti?

Manyecska 2015.09.16. 14:36:21

OFF az a homár fent nem homár. Tékozló Grillcsirke..
Ki dizájnolt? /egészségére/ xd

köszönöm a kommentált 2015.09.16. 14:37:05

Az új blog sem jobb! = Az új mobilomon is ugyanazok hívnak!

köszönöm a kommentált 2015.09.16. 14:54:29

Nincs új poszt. Mi az, hogy mindig rugdosni kell Hildát, hogy legyen valami? Cserébe mindenféle önkényes intézkedés. ...

thxer 2015.09.16. 15:27:51

Ha nem fogadod el a szerződés módosítását, az miért minősül felmondásnak?
Nem fogadod el, érvényben marad a régi, ha nem tetszik nekik hogy a régi díjak szerint kell szolgáltatniuk, akkor mondják fel ők és fizessék az ügyfélnek a kötbért, amiért nem szolgáltatnak neki.

McZozo 2015.09.16. 15:39:00

@atpijkamo: gondolom valami olyasmi lehet mikor mondjuk valami viszontelado ertekesit neked valamit, ahol van egy szolgaltatoi nagyker ar es erre jon mondjuk egy kisker arres es olyan szerzodest kotsz hogy a kisker arresbol kapsz mondjuk 20% kedvezmenyt de az ar mindig a nagyker ar plusz mondjuk 20 forint. Tehat a nagyker arat emel 100 rol 102 re a kisker arres marad 20 forint ebbol tovabbra is megkapod a 20% kedvezmenyt de az arad megis 116 rol 118 ra emelkedik.

Jokkura 2015.09.16. 16:40:53

mi az a tarifacsomag-kategória?
engem ne tegezzen egy szolgáltató ,mert röptében elküldöm a ......... , szóval oda
adja meg a tiszteletet, ha már megtisztelem őket, hogy odahordom a pénzemet.

köszönöm a kommentált 2015.09.16. 18:08:40

@Jokkura: ne jácd már meg, hogy nem érted miért a tegezés. Ez a behízelgõ aktuáltrend most. Nekem sem jön be.

Jokkura 2015.09.16. 18:12:25

@köszönöm a kommentált: másik szolgáltató ügyfelese is elkezdte a tegezést ~ 3 mondat volt amit el tudott mondani....

köszönöm a kommentált 2015.09.16. 18:19:03

@Jokkura: én szólnák, hogy ezt ne. Bár ha menne is, nyilván csak arra az adott beszélgetésre vonatkoztatva menne. Nem vagy a középvonalon, pech. Amúgy ezek droidok csak.

Jokkura 2015.09.16. 18:34:09

hibabejelentés, szövegelt volna ,hogy a TE körzetedben...., kérdem, mikor söröztünk együtt? , nem érti, köv. kérdés miért tegez? nem érti. csak folytatja tegezve , mondom Ok, akkor kérem még egyszer a nevét. És megkérdem, hogy magyar anyanyelvű -e ....
E-mail ment ,hogy nem az ügyintézési minőséggel, volt bajom, hanem az automatikus tegezésen. A szolgáltató se nagyon akarta megérteni, miért akadtam ki ezen. Angolomán stílus.
A német , a magyar, az orosz ismeri a magázó, önöző formát ,miért kell az angol stílust ennyire nyeglén erőltetni ?

SarahConnor 2015.09.16. 19:12:46

Engem felhívott egy nagyon udvarias pali tőlük, elmondta a betanult szövegét, én meg úgy tettem, mint aki nem tudja, hányadikán van elseje és elnéztem a tény felett, hogy épp átvernek. Egyszerűen annyi más dolgom van, hogy ha még ezen is pörögni kezdek, a pszichiátrián kötök ki. Akármit csinálok, úgyis megoldják, hogy emelkedjenek az árak. A nyári áremelős hadjáratukat megszívták, kellett valami húsbavágó, például ez a tarifacsomag-kivezetés. Oké, legyen, tök mindegy, felhúzom-e magam, akkor is szívtam. Én inkább lemondóan mosolygok rajtuk. Píz kell nekik, no.

enipeni 2015.09.16. 19:23:59

Az SMS ezesi szokasaidat a tarifa alakitja. Majd leszoksz rola.

Kalóz Pepi 2015.09.16. 19:40:10

Szeretném kicsit színesiteni a palettát. Előfizető a kezdetektől, 2 db okos180-as csomag + 2 kisebb. Okosokon hűség. Ügyintéző: Ön nem kaphatja meg a hűség kedvezményt, mert a régi csomagján van. Régi csomag kivezet, ugye. Akkor mire is van hűség?
Következő kérdés: kifizetem a kedvezményt egy összegben, akkor megszűnik a hűség, jöhet az új csomag tarifa kedvezményesen.
Ügyintéző: azt nem lehet. Hiába fizeti ki, a hűség marad.
Ugye értjük?

Aureliano Buendía 2015.09.16. 20:48:09

@hobbitroll: yo-yo, de itt még nem telt le a hűségidő egyik oldalról sem.

@GTVI: hülyeséget azért ne tessék terjeszteni. Ha a szolgáltató egyoldalúan emeli az árakat, akkor a júzer jogosult következmények (kötbér) nélkül felmondani a szerződést.

És keresni egy másik vadásztársaságot.

Aureliano Buendía 2015.09.16. 20:51:17

@atpijkamo: kapott kedvezmény=percdíj. Mivel azt érinti hátrányosan a szolgáltató lépése, ezért vsz. kötbér nélkül felmondható a szerződés.

Sandor Akarki 2015.09.16. 21:03:19

A régi kinézet jobb volt.

Ingatlanturista · www.ingatlanturista.hu 2015.09.16. 21:56:03

engem küldözgettek egy ideig telefonos ügyfél szolgálat, és a személyes között. amikor felhivtak elküldtem mindenkit ahová menni akar, Rám szoltak váltsak stilust. Emlékezettem öket hogy rögzitik a hivást, és elküldtem öket a halál"sip szó"-ra. Aztán közöltem felmondom a szerzödést, ök pedig valami smsre hivatkoztak amit nem kaptam meg. vicces volt...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.17. 00:52:31

@Aureliano Buendía: Kellene látni a konkrét esetet, nem így látatlanba mondani meg a tutit. De erősen arra szavazok én is.

hobbitroll 2015.09.17. 02:37:58

@Aureliano Buendía: most vagy szelektív a látásom, esetleg azok a szavak nekem nem jelennek meg a monitoromon, de én nem látom, hogy egy szóval is említené a még élő hűségidőt.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.17. 02:44:25

@hobbitroll: Felhívom figyelmedet az utolsó mondatra: "... vállaltam hűséget ..."

hobbitroll 2015.09.17. 02:51:57

@atpijkamo: Felhívom a figyelmed, hogy az nem írja, mikor. Lehetett az 5 éve is. Konkrétan nem írja, hogy még él a hűségidő. Amúgy meg mind1. Ha még tart, akkor nyugodtan nemet mond, és hátradől. Aztán ha lejárt, keres másik szolgáltatót, ahol újfent ráadják a szopóálarcot

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.17. 03:10:58

@hobbitroll: Nem. Vagy elfogadja a szerződésmódosítást, vagy felbontja (következmények nélkül) a hűségszerződést. A Telenor megteszi neki azt a szívességet, hogy ha hátradől, az az elfogadással egyenértékű.

hobbitroll 2015.09.17. 03:14:09

@atpijkamo: nemet mond, és hátradől

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.17. 03:19:31

@hobbitroll: Akkor automatikusan átkerül az új tarifacsomagba. Vagyis elfogadja a szerződésmódosítást. A két választási lehetőség közül a másik az lenne, hogy következmények nélkül felmondja a (hűség)szerződést.

joska61 2015.09.17. 09:10:30

Én azért ezt a "kivezetést" megpróbálom úgy felfogni, mint amikor 1-1 cég a neki kevésbé megérő, kevésbé keresett termékének megszünteti a forgalmazását, gyártását.

William Kidd 2015.09.17. 12:13:23

Udv!

Jelenleg en is harcolok a Telenorral, de en mas miatt. Augusztus 4-en megszunt naluk az elofizetesem, viszont a 07.25 - 08.04 kozott, tort havi idoszakra lazan kiszamlaztak a teljes havi 9.400 Ft-ot. Szamlat nem kaptam, egesz pontosan nem elerheto az elektronikus szamlam a MyTelenor feluleten, mivel az elofizetes megszunese utan teljesen lekorlatoztak a hozzaferesemet. Hiaba jeleztem nekik a panaszaimat (nincs szamla, tort honapra teljes havi dij kiszabasa), egyenlore a fuluk botjat se mozditjak. Az ugy mar a NFH jogi osztalyan van...

Komolytalan, moho es szanalmas szolgaltato a Telenor.

Netuddki. 2015.09.17. 13:27:46

Akkor ezek szerint a luxusadóért odadobta a szolgáltatóknak az állampolgárokat az orbán rezsim.
Luxusadó alatt nem a luxusra kivetett adót, hanem a luxus mértékű adót értem.
Előbb utóbb eljön a böjtje a fidesz kormány határtalan mohóságának. Nemcsak a telefonszolgáltatóknál hanem a bankoknál, közműveknél és a többinél is...

bbenoe 2015.09.17. 13:30:54

@joska61: Felfoghatod így, de a Telenor (és az összes telekommunikációs szolgáltató, internetes, tévés stb.) alapvető szándéka, hogy az egy előfizetőre eső átlagos bevételt növelje. Ezért a telenoros ügyintéző a tarifacsomag-kivezetési beszélgetés során csak meglehetős makacskodás után közli, hogy van egy olcsóbb lehetőségem is az általa felajánlott, az eddiginél mondjuk 2000 Ft/hó-val drágább verzió mellett (amely ugyan több adatot enged meg az eddigi nullánál): egy olyan, amelyben magasabb a perc- és sms-díj, tehát ha túllépem a bennfoglalt perceket, akkor mégis nőni fog a rám eső bevétele.
((Ja. Azért nem volt adat a csomagomban, mert az életem olyan, hogy a tömegközlekedésben töltött időt kivéve wifi-lefedettségben tartózkodom, és offline térképeket használok.))

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.09.17. 17:25:42

@atpijkamo: Nálam be van kapcsolva.

Mielőtt valaki azt hinné, hogy látom, amire reagáltam, szólok, hogy ezt radarról válaszoltam meg.
Amúgy vicces, mert a nevemből néhány karakter megjelenik :)
kepfeltoltes.hu/150917/homar4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.17. 18:32:01

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Ezeket add hozzá!

||ad.adverticum.net/g3.js

||ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.4.1/*

||assets.pinterest.com/js/*

||connect.facebook.net/en_US/*

||fonts.googleapis.com^

||gahu.hit.gemius.pl/xgemius.js

||homar.blog.hu##iframe.fb_ltr

||homar.blog.hu/assets/frontend/css/*

||homar.blog.hu/assets/frontend/js/*

||homar.blog.hu/ident/?*

||indapass.hu/jsfejlec2/*

||m.blog.hu/assets/frontend/js/nuvote.js

||m.blog.hu/ho/homar/skins/homar_150904/img/bg.png

||m.blog.hu/ho/homar/skins/homar_150904/img/header_bg.png

||m.cdn.blog.hu/assets/frontend/img/follow_promo/*

||stats.g.doubleclick.net/dc.js

Aureliano Buendía 2015.09.17. 18:44:20

@hobbitroll: „Amikor egyébként rákérdeztem, hogy ez így mennyire szabályos, azt a választ kaptam, hogy amikor a készülékhez kétéves hűségidőt vállaltam, akkor nem tarifacsomagra, hanem tarifacsomag KATEGÓRIÁRA vállaltam hűséget, így nem történt semmi törvénytelen.”

Ebből én arra következtetek, hogy jelenleg is tart a hűségidő.

xclusiv 2015.09.17. 18:57:56

@hobbitroll: "nem védeni akarom a pgsm-et, de ..."

de a vótpannont nem is lehet.

"külső körülmény: tranzakcijós adó, kaccsolási díly."

Bevásároltak frekiből, tízmilliárdokért, felújították a komplett infrastruktúrájukat szintén tízmilliárdokért.
Aztán találtak még 60 milliárdot, azt gyorsan hazautalták az anyacégnek.
Aztán rádöbbennek hirtelen, hogy az orbán kormány egy csomó új adót bevezetett úgy 4-5 éve?
Hagyjuk már.

"gondolom a deficites számlacsomagokat szüntetik meg."

Dehogyis, csak nem eléggé nyereséges.
Sima publikus flottában is sokkal jobb árak vannak ennél, és a nem publikus flották árához képest ezek is kurva drágák.

"Az pedig, hogy a fogyasztó, hűségidő után ragaszkodik az 1000éves számlacsomaglyához, vicc. Hűségidő letelt. Szógáltatónak (már) nem éri meg."

Khömm, a szolgáltató és az ügyfél erre a számlacsomagra kötött hűséget valamikor az elmúlt max. 2 évben, erről szól a post. Az ügyfél boldogan felmondaná, de a hűség miatt csak lehúzással teheti.
Tehát max. 2 éve még megérte a szolgáltatónak, az elmúlt 2 évben pedig nem romlottak jelentősen a telkók körülményei, amik mondjuk indokolhatnák a geciskedést.

Amúgy ez egy éven belül a 3. szemét húzás a telenorvégoktól.
Nekem is volt egy előfizum náluk, tavaly emeltek 7%-ot rajta. Mondom ez még belefér.
Aztán idén nyáron jött a "díjváltozásnak" becézett újabb áremelési hullámuk, akkor már 13%-ot akartak emelni. Írták több helyen, hogy ingyen lehet más csomagra váltani, de amikor személyesen bent voltam kiderült, hogy a "más csomag" csak a mytariff fosuk lehet, ami nevetségesen drága és rugalmatlan.
Szóval az SMS-ükre SMS-ben válaszoltam hogy nem fogadom el (ők ezt a választ SMS-ben elfogadták), és számhordozással elmentem máshová.

A következő meglepetés 1,5 hónappal később ért, amikor megjött a számla (a fiz.hat. napján sikerült érkeznie, megszokott ez tőlük amúgy).
Ugyanis 1 (egy) napra felszámoltak egy teljes havidíjat, ráadásul a 400 Ft-tal megemeltet, és szerepelt még egy -10 Ft-os tétel a számlán, díjváltozás miatti kedvezmény (vagy valami hasonló) néven, mert ugye ezt le tudták osztani 31 napra. Már nem a 400 Ft emelést, mert ez csak 300 Ft arányos része volt, szerintem úgy gondolták hogy lehúznak még egy százassal pluszba, hátha nem tűnik fel...

Persze megreklamáltam, az ügyfélszolga mondta hogy valamilyen egyedi igénykezelő ingyombingyom osztályhoz kellene levelet írnom a reklamáció miatt (mert őket telefonon nem lehet elérni), de sikerült rábeszélnem hogy ezt intézze el ő. Most ketyeg a 30 nap amíg megszakértik a helyzetet, aztán gondolom pár hét múlva majd kapok valami levelet tőlük hogy mi a hányás.

Telenor, pföjj, soha többet.

xclusiv 2015.09.17. 19:05:41

@William Kidd: "Jelenleg en is harcolok a Telenorral, de en mas miatt. Augusztus 4-en megszunt naluk az elofizetesem, viszont a 07.25 - 08.04 kozott, tort havi idoszakra lazan kiszamlaztak a teljes havi 9.400 Ft-ot."

Ó, akkor nem csak engem szivatnak?
Üdv a klubban, nekem ugyan csak 3300-at számláztak ki, de azt egy darab napra.

"Hiaba jeleztem nekik a panaszaimat (nincs szamla, tort honapra teljes havi dij kiszabasa), egyenlore a fuluk botjat se mozditjak. Az ugy mar a NFH jogi osztalyan van..."

Az én ügyem elvileg náluk pattog, de ha nálad van valami előrelépés akkor kérlek válaszolj erre a post-ra, szeretném tudni hogy mi lett a vége. Attól tartok nekem is kardoznom kell majd a felügyeleten.

xclusiv 2015.09.17. 19:08:17

@William Kidd:
@xclusiv: post-ra, lófaszt, kommentre. Köszi.

joska61 2015.09.18. 11:18:50

@bbenoe: Minden nyereségorientált vállalkozás alapvető célja, a lehető legnagyobb haszon elérése, úgyhogy itt nincs újdonság. És hát van ilyen ügyintéző, meg olyan... Az 1 darab személyes tapasztalatból azért nem érdemes mindenre érvényes következtetést levonni.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.20. 22:56:29

GVTI: "ha ez hátrányosabban érint 8 napos felmondási idővel felmondhatod a szerződésed vállalva hogy a korábbi kedvezmények értékét kiszámlázzák."

Ha hátrányára változott, felmondhatja következmények nélkül.
Forrás: Telenor ÁSZF
www.telenor.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek
De ezt minden szolgáltató ÁSZF-jébe beleerőltette az NMHH.

Uriah Heep 2015.09.21. 09:44:19

@atpijkamo: 2003. évi C törvény az elektronikus hírközlésről, 132. §:

"(5)Amennyiben a módosítás az előfizető számára hátrányos rendelkezéseket tartalmaz, az előfizető az értesítéstől számított 15 napon belül további jogkövetkezmények nélkül jogosult felmondani a határozott időtartamú előfizetői szerződést. Nem mondhatja fel az előfizető a határozott időtartamú előfizetői szerződést ilyen esetben akkor, ha az előfizetői szerződést a határozott időtartamból eredő kedvezmények figyelembevételével kötötte meg, és a módosítás a kapott kedvezményeket nem érinti. Amennyiben a módosítás a kapott kedvezményeket érinti, és az előfizető felmondja a határozott időtartamú előfizetői szerződést, a szolgáltató az előfizetőtől nem követelheti a szerződés felmondását követő időszakra eső kedvezmény összegét. Ebben az esetben a szerződés felmondási ideje legfeljebb 8 nap lehet, a szolgáltató az igénybe vett kedvezményeket a felmondási idő lejártáig jogosult felszámítani.

1) Ha nem értesz hozzá és osztod az eszet, te vagy aki félrevezet másokat!
2) Tanulj meg olvasni és gondolkozni.
3) Hallgass, és bölcs maradsz.

Badummtsssh :D

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.21. 09:52:54

@Uriah Heep: "Amennyiben a módosítás az előfizető számára hátrányos rendelkezéseket tartalmaz, az előfizető az értesítéstől számított 15 napon belül további jogkövetkezmények nélkül jogosult felmondani a határozott időtartamú előfizetői szerződést."

Én is ezt mondom.

Ha csak bekopizol egy paragrafust, és nem tudod értelmzni, attól nem fogsz okosabbnak látszani. Sőt!

Uriah Heep 2015.09.21. 09:55:42

@atpijkamo: lex speialis derogat legi generali. Az egészet el kell olvasni, nem csak az első bekezdést, mert ettől meg te nem látszol okosabbank :)

Btw nem egy "paragrafust" kopiztam be, hanem annak egy bekezdését.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.21. 09:55:53

@Uriah Heep: Ha továbbra is érvek helyett csak a személyeskedsz, nem fogok válaszolni.

Uriah Heep 2015.09.21. 09:57:51

@atpijkamo: amit szabad Jupiternek, nem szabad a Uriah Heepnek?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.21. 09:58:54

@Uriah Heep: Bármi értelmeset szabad. Pont ezért van itt a Homár.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.21. 15:32:07

@Homár Hilda: "a húségidő nélkülit idézted, nem? a példában 2 év hűség szerepelt"

A szakértőnek tudnia kellene, hogy a hűségidő nélküli szerződést bármikor következmények nélkül fel lehet mondani. A hűséget meg a kedvezmények miatt vállalja a delikvens, és a hűséges szerződést nem lehet felmondani következmények nélkül, a szolgáltató kérheti vissza a kedvezményeket. Ez alól kivétel, ha a szolgáltató egyoldalúan megváltoztatja az előfizető kárára a feltételeket, mert ekkor a szerződést következmények nélkül fel lehet mondani. A szakértő válasza ez kellene legyen:

Két dolgot tehetsz:

1. Elfogadod a kétoldalú szerződésmódosítást, és igénybeveszed a felajánlott 2000 Ft kedvezményt.

2. Nem fogadod el a kétoldalú szerződésmódosítást, akkor egyoldalúan módosítják a szerződésed, és mivel ez hátrányosabban érint, ezért 14 napon belül 8 napos felmondási idővel következmények nélkül felmondhatod a szerződésed.

Uriah Heep 2015.09.21. 15:41:58

@atpijkamo: ezen most mit nem lehet megérteni, ember! Olvasd már el! Van egy főszabály, meg van speciális szabály, amikor visszakérhetik a kedvezményt.

"(5)Amennyiben a módosítás az előfizető számára hátrányos rendelkezéseket tartalmaz, az előfizető az értesítéstől számított 15 napon belül további jogkövetkezmények nélkül jogosult felmondani a határozott időtartamú előfizetői szerződést. Nem mondhatja fel az előfizető a határozott időtartamú előfizetői szerződést ilyen esetben akkor, ha az előfizetői szerződést a határozott időtartamból eredő kedvezmények figyelembevételével kötötte meg, és a módosítás a kapott kedvezményeket nem érinti. Amennyiben a módosítás a kapott kedvezményeket érinti, és az előfizető felmondja a határozott időtartamú előfizetői szerződést, a szolgáltató az előfizetőtől nem követelheti a szerződés felmondását követő időszakra eső kedvezmény összegét. Ebben az esetben a szerződés felmondási ideje legfeljebb 8 nap lehet, a szolgáltató az igénybe vett kedvezményeket a felmondási idő lejártáig jogosult felszámítani."

Ezt mondja a törvény. És csak azért is nyomatod a marhaságot. plíííz. Hát tényleg nem tudsz 4 mondatot értelmezni?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.21. 15:49:02

@Uriah Heep: "Van egy főszabály, meg van speciális szabály"

Pontosan. Esetünkben VALÓSZÍNŰ, hogy a főszabályt kell alkalmazni, mert valóban a fogyasztó kárára változtatják egyoldalúan a szerződést. Posztert idézem: "rosszabbul járok az új ajánlattal."

Az, hogy a speciális szabály érvényes-e, nem tudjuk a konkrét eset ismerete nélkül, egyedül a poszter beszámolójára kell hagyatkoznunk.

Egyébként fentebb már írtam, kiváncsi lennék egy olyan példára, amire a speciális szabály érvényes.

Egyébként már azt is írtam, hogy ha személyeskedsz, nem válaszolok. Ezt nyomatékosan megismétlem. A személyeskedés nem pótolja az érveket.

Uriah Heep 2015.09.21. 15:56:36

@atpijkamo: poszter: "Amikor egyébként rákérdeztem, hogy ez így mennyire szabályos, azt a választ kaptam, hogy amikor a készülékhez kétéves hűségidőt vállaltam, akkor nem tarifacsomagra, hanem tarifacsomag KATEGÓRIÁRA vállaltam hűséget,"

tehát, ő a készülékre kapott kedvezményre tekintettel vállalt hűséget, a módosítás ezt a kedvezményt nem érinti.

És bocs, ha személyeskedésnek érezted, nem az volt a cél.

Uriah Heep 2015.09.21. 15:58:09

@atpijkamo: pardon, tarifacsomag kategória, nem készülék

Uriah Heep 2015.09.21. 16:00:02

@Uriah Heep: Még pontosabban, és ebben még lehet egyet is értünk: ha a módosítás érinti a kapott kedvezményeket, akkor abszolút megáll, amit írtál. Ha nem érinti, akkor a speciális szabály érvényesül, amit személy szerint iszonyú negatívnak tartok, mert csomóan vállalnak hűséget olcsó készülék miatt. Aztán ha emelik a tarifájukat, nézhetnek.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.21. 16:05:28

@Uriah Heep: Az, hogy valójában azért vállalt hűséget, mert nullaforintért akart telefont venni, egyéni szociális probléma. A készülékárban kapott kedvezményt felmondáskor mindenképpen vissza fogják kérni. Tekintsünk el ezért a készüléktől, összpontosítsunk a havidíjra.

Az a kérdés, hogy a delikvens rosszabbul jár-e a rákényszerített tarifával (főszabály), vagy valójában nem is jár rosszabbul (speciális szabály)? Ezt nem tudhatjuk pontosan, a poszter elmondására tudunk csak hagyatkozni.

Uriah Heep 2015.09.21. 16:05:43

@atpijkamo: Tehát ha hűségidős vagy, és felmondasz, a felmondásig kapott kedvezményeket leverhetik rajtad. Azért "kedves" ez a passzus, mert ugye egyébként is felmondhatod a szerződést hűségidő alatt, csak akkor az egész hűségidőre járó kedvezményt visszakövetelhetik.

és akkor lassan ki is fogytam az érvekből, de úgyis ezt hiányoltad :)

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.21. 16:14:50

@Uriah Heep: Nem, nagyon el vagy tévedve.

Most tekintsünk el a felmondás utáni 8 nap kedvezményeitől, mert csak megzavar, és úgyis lehanyagolható.

A felmondástól a hűségidő végéig tartó fel nem használt kedvezményeket nem kérhetik semmilyen esetben.

A szerződés kezdetétől a felmondásig kapott kedvezményt visszakérhetik, ha hirtelen felindulástól vezéreltetve mondja fel az előfizető, de nem kérhetik, ha azért kénytelen felmondani, mert rohadtul megdrágították a tarifáját.

A speciálsi szabályól is most eltekintettem. az egyszerűség kedvéért

Uriah Heep 2015.09.21. 16:22:25

@atpijkamo: véleményem szerint a választ az általam korábban idézett törvény tartalmazza. Magyarul van, aki akarja, elolvassa. A kérdés, hogy akkor most érinti-e a módosítás a kedvezményét? Ezt jó eséllyel nem mi, hanem a bíróság fogja kimondani. Mivel ÁSZF módosítás, az sem kizárt, hogy közérdekű kereset formájában.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.21. 16:24:12

@Uriah Heep: Egy kis háttérinfó, hátha az segít. A szolgáltatónak mondjuk tízezer forintba kerül az új előfizető bekötése, és van rajta havi kétezer haszna. Ezért a szolgáltató adott mondjuk havi ezer forint kedvezményt egy év hűségért cserébe, és maradt havi ezer haszna. Ha BÁRMIKOR felmondtad, tízezret elkértek. Az NMHH-nak ez nem teszett, átverte azt, hogy csak a felhasznált kedvezményt lehessen visszakérni. Ez meglehetősen értelmetlen, hisz tízezerért bekötöm, utána egy hónappal felmondja, bukok kilencezret. Ha meg a 11. hónapban mondja fel, már egy ezres pluszban vagyok, mégis kifizettethetek vele plusz 11 ezret.

Pink Pancser 2015.10.01. 13:19:19

"a körülményekben a szerződés megkötésekor előre nem látható lényeges változások következtek be"
Ez röviden azt jelenti, hogy akkor elszámolták magukat és azóta többet akarnak nyerni Rajtad. Előre nem lényeges változások miatt (nem tudtam, hogy ilyen köcsögök lesznak) 4 lakossági és 15 céges előfizetést hoztam el tőlük.
süti beállítások módosítása