Tékozló Homár

A Telekomnál Sanyi az egyszemélyes kódolásfelelős

2015.10.19. 09:28 | Homár Hilda | 106 komment

telekom_logo_2013_svg.png

És mi van, ha Sanyi épp szabadnapos? Hát ez. (Azokba a még borzongatóbb, rendszer-kiakasztó helyzetekbe bele se merünk gondolni, hogy Sanyit esetleg áthelyezik, vagy horribile dictu kirúgják/felmond.)

Bementem a Magyar Telekom Allee üzletébe és megrendeltem az iPhone telefonkészülékem kártya-függetlenné kódolását. Az ügyintéző tájékoztatott, hogy az átfutás 4-5 nap.  Próbálgassuk az idegen kártya ki-be cseréjével, ha működi, OK. 

A telefon 4-5 nap múlva sem működött! Sőt 7-8 nap múlva sem! Felhívtam a 1412 call center számot. Azonban 9 perc múlva megszakítottam a hívást: hallgattam marketing információkat, tájékoztatást kábelezésről, és ha egyéb bajom van, akkor írjak a honlapra! Ez nem segítség!!

Bementem a Mammut1 T-Pontba, ahol arról tájékoztattak, hogy a megrendelt szolgáltatásról információt csak AZ A KOLLEGA TUD ADNI, AKI A SZOLGÁLTATÁST RÖGZÍTETTE A GÉPBE! Fáradjak át az Allee-ba és keressem meg a számlakibocsájtó munkatársat! Akkor még azt hittem, hogy az ügyintéző nem akar dolgozni és elküld máshova!! Dühösen átmentem az Allee-ba, ahol a munkatárs sajnálattal közölte, hogy a kollega, aki felvette a megbízást most nincs, majd holnap ír nekem egy emailt, hogy hol tart a folyamat! Viccelnek!!! A XXI. században csak az tud a Telekomban információt adni, aki felvette a megrendelést? És ha ő kilép??? Akkor nekem nem lesz átkódolásom? Hol van a kölcsönadott 15.000 Ft-om???

Megkérdezte az ügyintéző, hogy az iTunes milyen hibaüzenetet ad?
- Miért, hogy jön ide az iTunes?
- Fel kell csatlakoztatni az iPhone-t és ott letölteni a kódolást!
- De ilyet az ügyintéző nem mondott!
- Elnézést!

Befizettem 15.000 Ft-ot egy 2 napra tervezett szolgáltatásra, amit 8 nap múlva sem értem el! Ezt kapja az ügyfél, mivel az üzletben csak fiatalok dolgoznak, mert elküldték a tapasztalt, jó szakembereket és beültették a fiatalokat, akiknek szakmai ismerete alacsony, nem adnak megfelelő tájékoztatást és a szolgáltatás így nem elérhető! Felháborító! Egy piacvezető telekom szolgáltató 2015. évben úgy működik, mint amikor még offline PC-k voltak és a dolgozó saját gépén voltak a saját munkái! Megdöbbentő elmaradás és megbízhatatlanság!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AtiSnatch 2015.10.19. 09:34:45

IKódolás volt legalább?

lcsaszar 2015.10.19. 10:02:23

"A telefon 4-5 nap múlva sem működött! Sőt 7-8 nap múlva sem!" Magától nem is fog, ahhoz ki kell ütni a kártyafüggőséget. Bár ha jól sejtem, az nem érdeke a Telekomnak, mert a T. ügyfél idegen szolgáltatót akar használni a Telekomos kártyafüggő telefonjával.

lcsaszar 2015.10.19. 10:07:11

15000 Ft a kártyafüggetlenné tétel? Annyiért már iFüggetlen telefont lehet venni.

Xmas 2015.10.19. 10:14:34

Sose köss üzletet olyan céggel, aki korábban monopol helyzetben volt. Sosem fog felnőni az ügyfélbarát viszonyhoz. Ilyen az OTP, a Telekom, és még sok minden más. Nem mellékesen ilyen a maga módján az Apple is, mert zárt rendszereivel, monopol helyzetre törekszik.

CID 2015.10.19. 10:22:43

Te idióta, a 1412-őt hívhatod mobil ügyben... Egyébként, ez a kódolgatás tényleg nem egy mindennapos ügymenet, ezért nem minden ügyintéző profi benne.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.19. 10:33:02

"Befizettem 15.000 Ft-ot egy 2 napra tervezett szolgáltatásra,"

???

www.google.com/search?q=unlock+iphone
Ott van egy tonna hirdetés 5 és 20 dollár között. Pár perc alatt megvan.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.19. 10:34:16

@CID: Bazmeg, ez nem életképes, a telefonos ügyfélszolgálatot nem tudja használni.

Józsi, a migráns köcsög 2015.10.19. 11:02:00

@atpijkamo: ez így hülyeség, nem feloldani akarja hanem kártyafüggetlenné tenni. a szó amit keresel: iphone jailbreak.

joska61 2015.10.19. 11:09:09

Kell ilyen túlárazott szarokat venni divatból...

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.19. 11:11:16

@Józsi, a migráns köcsög: "kártyafüggetlenné tenni"

Igen. A SIM lock-ot akarja feloldani.

Ha root-olni akarná, talán azt írná. (Ha jól gondolom, az iphone-nál a root-olást hívják jailbreaknek.)

De lehet, hogy más színű előlapot akar, ezt nevezi kártya-függetlenné tételnek.

Manyecska 2015.10.19. 11:12:00

Dikkmán, szevasztok..!

@joska61: van lufi modellező tanfolyam is mán':D komolyan..:)

CID 2015.10.19. 11:13:43

@Józsi, a migráns köcsög: A Telekom díjszabásában is így szerepel, "hálózati korlátozás feloldása" . Megjegyzem, mostanában illegálisan elég macerás megoldani.

Józsi, a migráns köcsög 2015.10.19. 11:17:08

@atpijkamo: kevered a szezont, bélám.

@CID: azt én értem, de az "unlock" az leginkábbis arra használatos, hogy telót kioldd, tehát aktiváld a képernyőjét. az iphone simkártya megbuherálása (és egyéb tartalmakra nyitottá tétele) az jailbreak, lánykori neve rootolás.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.19. 11:25:39

@Józsi, a migráns köcsög: Kevered a virslit a vustlival. A rútolásnak semmi köze a SIM kártyához.

Ha egy telefon csak egy szolgáltatóval működik, azt hívják SIM locknak. A keresőszó ennek a feloldására az unlock. 5 dolláros szolgáltatás.

Az okostelefonokon Unix oprendszer fut (Android vagy iOS), és a gyártó nem adja oda az adminisztrátor (root) jogot a vásárlónak. Egy Unix rendszerbe nehéz betörni, de ha már benn vagy, nagyon könnyű a root jogot megszerezni valamelyik biztonsági rés kihasználásával. Ingyenes programok vannak rá.

A billenyűzár csak azt akadályozza meg, hogy a zsebedben a telefon magától elkezdjen telefonálni. Nokia telefonokon a lezárás és a feloldás is a bal fölső és a bal alsó gomb megnyomásával történik.

Rosszindulatú Vászka 2015.10.19. 11:26:38

@Józsi, a migráns köcsög: pl. mert ha rendszert akarsz frissíteni, akkor vissza köll állítni az eredeti állapotot oszt újra rootolni, ha van ahhoz az új rendszerhez is egyáltalába, meg működik rendesen. Meg esetleg nem minden szolgáltató hajlandó regisztrálni a root-olt telót. Meg ilyenek. Állítólag.

Józsi, a migráns köcsög 2015.10.19. 11:30:47

@Rosszindulatú Vászka: én akkor is tudok rencert frissíteni ha meg van buherintva. monnyuk nem ájfón.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.19. 11:34:19

" a megrendelt szolgáltatásról információt csak AZ A KOLLEGA TUD ADNI, AKI A SZOLGÁLTATÁST RÖGZÍTETTE A GÉPBE! "
1. Nem a "gépbe" rögzíti, 2. mert a többi lusta, illetve ha nem tud valamit eladni, nem fogja arra baszni a drága idejét, hogy az ügyfélnek nézegessen mások által berögzített cuccokat :D
Ez mondjuk főleg a T belső eljárásai miatt van, aik miatt az ügyintézők csak abban érdekeltek, hogy minél több dolgot adjanak el.
Szeretünk T !

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.19. 11:35:32

@atpijkamo: Az Androidnak csak a kernele Linux, maga a rendszer egy arra írt Java app.
Az iOS-nek az alapja (volt valaha ) Unix származék.

@Józsi, a migráns köcsög: Ájfónt tuti nem rootol senki, csak droidot.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.10.19. 11:35:41

Sannyííííííííííííííííííííííííííí! Sanyííííkáááám!

PongLenis 2015.10.19. 11:37:25

Itt a haldokló nyugaton a szógáltatók ingyen unlockolják a mobilodat. Még "be sem kell fáradni" sehova, neten lehet intézkedni. Csak mondom, hogy irigykedjetek.

Józsi, a migráns köcsög 2015.10.19. 11:37:37

@ColT: a párhuzamot próbáltam érzékeltetni.

McZozo 2015.10.19. 11:39:05

@atpijkamo: Azert hogy jailbrakes vagy gyari fuggetlen az nem ugyanaz. NEm neztem meg a linked igy ha gyari fuggetlenites akkor bocs, de altalaba az ilyen csinald magad vagy sarki gsm boltok jailbreakelnek inkabb azt meg hajamra kenhetem

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.19. 11:39:20

@ColT: "Az Androidnak csak a kernele Linux, maga a rendszer egy arra írt Java app."

Ezt csípőből cáfolom, bementem, tiszta Linux, fájlrendszer, paracsok, minden megvan. Hülyeség is lenne a GNU-t mással helyettesíteni, újraírni.

Attól még lehet rajta java app, nem tagadom.

Józsi, a migráns köcsög 2015.10.19. 11:39:51

@PongLenis: nem irigykedünk, lesajnálunk. fizessed csak a sok adót amit mink simán elcsalunk, nomeg mire karácsonyra hazaérsz a nagyihoz szétülöd a segged az úton. és: TÚRÓRUDI!!!

PongLenis 2015.10.19. 11:40:07

@ColT: "Ájfónt tuti nem rootol senki, csak droidot."
Ezt hogy érted?

Józsi, a migráns köcsög 2015.10.19. 11:40:51

@ColT: egészen biztos voltam benne, hogy neked nem fog leesni :P

PongLenis 2015.10.19. 11:41:55

@Józsi, a migráns köcsög: Nem szeretem a túrórudit. De sajnos a házi pálinka és a füstölt szalonna már fogyóban, azért jobban fáj a szívem.

Xezs 2015.10.19. 11:41:58

Nem az a baj, hogy fiatalok, hanem az, hogy motiválatlanok. Elvállalnak valami melót csak hogy legyen, de nem olyat amit szeretnének. Egy igazi telefonbuzi máshogy állna a dologhoz.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.19. 11:42:40

@McZozo: Itt: @atpijkamo: leírtam, hogy mi a különbség a rútolás és a simlock feloldása között.

A simlock megtévesztő elnevezés, semmi köze a konkrét SIM kártyához, inkább jobb network lock-nak hívni, mert a szolgáltató hálózatához köti a telefont.

Xezs 2015.10.19. 11:46:12

@PongLenis: úgy érti hogy az Iphone-on a rootolást jailbreaknek hívják de lényegében ugyanaz az eredmény

PongLenis 2015.10.19. 11:47:05

@Józsi, a migráns köcsög: ja, végül is van olyan ország, amihez képest képest az NYUGAT ;)

Józsi, a migráns köcsög 2015.10.19. 11:47:58

@PongLenis: csak a füstölt szalonna miatt gondoltam....

McZozo 2015.10.19. 11:49:12

@atpijkamo: En nem is irtam errol a root vagy sim lock problemarol, ezt meghagytam nektek. CSak azt irtam hogy az mikor a szolgaltato halozat fuggetlenne teszi a telod es mikor a sarki pakisztani jailbreakeli marha nagy a kulonbseg.
Jailbreak el befagyasztod a telod egy adott szoftververzioba. Se updatelni nem lehet se frissiteni se semi mert azonnal bukod a jailbreaket. Es kulonosen iPhone eseteben ez szivas mert az appok nagyresze is ketnaponta frissul es sok esetben egy ido utan nem megy a regebbi oprendszerrel. HA meg nem frissited az appot egy ido utan az adott app nem mukodik a sajat szerverevel merthogy frissitsd. szal ordogi kor.
Mig ha szolgaltato fuggetleniti akkor azt csinalsz amit akarsz

CID 2015.10.19. 11:53:19

@Józsi, a migráns köcsög: Gondolom azért, mert egy szolgáltató függő xifont, nem nagyon lehet függetleníteni, csak hivatalosan. Az utóbbi 4-5 év termékeire gondolok.
Az a dzsélbrékelés vagy mifasz, az meg leginkább arra volt használatos, hogy a nem jogtiszta sw-ket is tudta használni.

Rosszindulatú Vászka 2015.10.19. 11:54:41

@Xezs: nemnemsoha! Egy mezei root-olásnál soha, de soha nem érezheted azt a felhasználói élményt, amit az Apple készülékek adnak. Állítólag.

PongLenis 2015.10.19. 11:56:45

@Józsi, a migráns köcsög: Tudom. Épp ezért sose mennék oda. Meg még ezer másik dolog miatt, de az inkább hagyjuk.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.19. 11:59:35

@PongLenis: Rootolás mint olyan, csak Androidon létezik.
Ájfónon, azon kívül, hogy asz'szem némileg más történik, jailbreak a neve.

@Józsi, a migráns köcsög: :P Ja, nekem van ilyen hülyeségem, hogy ami oda van írva, az azt jelenti, ami oda van írva, nem valami tök mást :D

Józsi, a migráns köcsög 2015.10.19. 12:00:21

@PongLenis: :D :D

@CID: hát, váljék egészségükre, én maradok a droidnál. tisztább, szárazabb érzés.

S_D 2015.10.19. 12:00:28

Kb 3 hetes történet, Mamut T, 15.000 leszámol, minden jó lesz, 48 óra és független lesz a készülék. !8 óra múlva készülék nem lesz független, közben gondolat megfogalmazódik, hogy magától miért is lenne. T felhív telefonon, ja igen, kolléga elfelejtette említeni, hogy a kódért be kell fáradni. Kódért befáradt, amikor közlik, hogy sajnos elfelejtették említeni, hogy a számlával együtt kelett volna jönni. Újabb alkalommal számlával vissza, amikor a kedves fiatalember sajnálatal közölte, hogy valami hiba van a rendszerben, újra el kell indítania a kérelmet, akkor már erősen gyanítottam hogy ez valami rossz kabaré.

CID 2015.10.19. 12:02:26

Te @Xezs: , azt azért ugye selyted, hogy a mobilszolgáltatók nem a telefoneladásból élnek, hanem a szolgáltatás értékesítéséből.

The Crazy One 2015.10.19. 12:05:25

ám ebből mi az ádámok facáért lett homáros post?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.19. 12:06:34

@McZozo: Sajnos nem ismerem a szifon világát, a leírásodat nem nagyon értettem.

"Mig ha szolgaltato fuggetleniti akkor azt csinalsz amit akarsz"

Mitől függetleníti? És mit akrok csinálni?

McZozo 2015.10.19. 12:18:57

@atpijkamo: A felesegetol, es pl krumplitpucolni vazzeg :)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.10.19. 12:27:11

@Rosszindulatú Vászka: Volt egy kolleganőm, aki összejött sanyival. Ott ültünk egy légtérben, 6 csaj, teljesen csendben dolgozunk, egyszer csak valamelyik elkezdi halkan : SAnyííííííííííííííííííííí! Sanyikáááám! Nagy röhejek voltak. :) Több hétig ment a műsor. Utána, a csajszi (jóhumora volt) beállította telefoncsörgésnek a sráchoz :)

Manyecska 2015.10.19. 12:27:45

@atpijkamo: pl.GU-10-es 50W-os halogénizzót, bajonettzárral, mit nem értesz?@McZozo: Ne legyél állat:D!!

Manyecska 2015.10.19. 12:29:14

Köszönöm istenemm hogy nem Ferinek hívták....@atpijkamo: hallod én nem ismerem fel a férjezett nevemet az sztk-ban, tök égő!!:DD ON

McZozo 2015.10.19. 12:29:16

@CID: hat lassan a keszulekeladasbol is sajna epp mult het vegen erdeklodtem szolgaltatomnal hogy ha frissitenek telefont mibe fajna. kihozta hogy mondjuk egy xifon 6s 64 gigas verzio 66 font ket evig.
Kerdeztem s hogy ebben mi az akcio nekem egy uj elofizetohoz kepest. erre nem tudott valaszolni. MAjd mondom neki csak a vicc kedveert nezzuk meg ha ugyanezt a telot az apple nel veszem meg keteves reszletre akkor mi lenne. Apple 14% os kamatra adja a telot es meg igyis ha a ket eveset valasztom az 29 font havonta ha ehez ratolom a az eddigi havi megujulo kontraktom havidijat az 18 font tehat osszesen 47 font lenne havonta ket evig szemben a szolgaltato 66 os ajanlataval. El vannak szallva teljesen. Ennyit egy telo se er mar szerintem. Igy elzavartam oket. Azota naponta hivogatnak hogy de miert nem akarok telefon updatet igazan ? :)

CID 2015.10.19. 12:35:08

@McZozo: Csendben megkérdem, a 66 fontért milyen szolgáltatást kaptál volna?

Dikusz 2015.10.19. 12:47:41

@PongLenis: bár nem nekem címezted, megértem hogy fáj a szíved :)

@batgirl: az "Indul a bakterház" azon kevesek közé tartozott, aminek a könyv-, és a filmváltozata is remek. Néha-néha belenézek a filmbe, elolvasom a könyvet, mindig felvidulok tőle :)))
Van egy másik könyv, az írójának a neve nem jut eszembe, de a címe igen: Don Camillo kisvilága nem tudom ismered-e. A filmváltozatában Terence Hill játszotta a papot. Ez korántsem volt olyan jó mint a könyv. Rengeteget lehetett rajta röhögni, bár az alaptörténet ( az előszóban írtak róla), szomorú volt.
A színészek az adott szerepben a legjobbak voltak. Ha a könyvre gondolok, mindig ők jelennek meg képben. Ezt a telefoncsörgést lehet, hogy beállítom én is magamnak, ha még lehet, bár nincs Sanyi nevű ismerősöm.

McZozo 2015.10.19. 12:48:15

@CID:
0 downpayment
xifon 6s 64 gb
es unlimited text unlimited call es unlimited net

Ezt valtoztattak meg masfel eve mert elotte csucs telefont is adtak kisebb csomaggal mert fene se csipog annyit harom eve vettem az akkor csutelomat es akkor 32 font volt a havidija. akkor kiszamoltam hogy 15 font erteku a szolgaltatasom benne mert tok ugyanazt ajanlottak contractban mint amim elotte volt pay as you go csomagban tehat a telo effective 17 fontba volt ha ezt 24 el felszoroztam kijott 408 font ennyibe volt a telom akkor azt mondtam ez megeri.

Egy eve lejart a husegem es mivel nem volt semi csabito ajanlatuk illetve a telefonom is szuperul mukodik igy ilyen rolling month rendszerre valtottam most 18 fontert kapom a szolgaltatast ebben 300 perc van 5000 szolgaltaton beluli perc 5000 sms es unlimited net. Ez utolso a fontos mert szinte egesz nap webradiozok igy porog a net rendesen a tobbit soha nem hasznaltam meg ki.

De paromnak husegideje utan full korlatlan rolling month szerzodest kertem az 28 font mert o allandoan mindenkivel dumal. ha ehez adom a 29 fontos aple arat meg akkor is 57 nel tartok havidijban es nem 66 nal

Arrol nem is beszelve hogy ha kiveszem a 28 fontos elofizetest marad 38 ha azt felszorzom 24 el 912 jon ki tehat a szolgaltatonal akciosan 912 fontra jon ki az a telefon ami apple nel 619 de ha a 14 % os hitelukre veszem meg akkor is cask 696.

Ezek utan mondom hogy vegyen telot meg kosson huseget akinek ket anyja van :)

Rosszindulatú Vászka 2015.10.19. 12:51:30

@Dikusz: Giovannino Guareschi. Amúgy több remek Don Camillo-film készült Fernandell-lel is.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.10.19. 12:51:46

@Dikusz: Láttam én is, nagyon szerethető volt :) görkorcsolyázás a templomban.. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.19. 13:12:22

@Józsi, a migráns köcsög: Ja, mer' nem tudnak a arcok noomálisan írnya. Mindig össze-vissza pötyögnek, azt' ha az ember nem találja ki, mire gondol, akkor hisztizik :P

slowMotion 2015.10.19. 13:13:28

Ez igy van megrágott alma user öcsém. Fiataloké a jövő!

lcsaszar 2015.10.19. 13:16:42

Ez a tipikus "nem ilyen lovat akartam" esete.

Dikusz 2015.10.19. 13:25:54

@batgirl: könyvben állandóan a párttitkárral harcolt, nem tudom a filmben ez benne volt-e, nem láttam a filmet.
Meg amikor a reverendája ujjából előkapja a géppisztolyt:)))

igazi hős 2015.10.19. 13:32:19

@S_D: Ehhez képest az amatőrök egy erre szolgáló oldalon beírják a készülék típusát és az IMEI számot, aztán 30 euró és 1 nap múltán jön egy mail 2 varázsszámmal. Kártyacsere után az elsőt beírtam és azóta független a telefon. Még hogy T-nél sorban állni ilyenért...

lcsaszar 2015.10.19. 13:34:21

Azért azt kéne fenékbe billenteni, aki elrontja a gyári telefont (=kártyafüggővé kódolja). Akkor az már csökkent értékű, nem?

S_D 2015.10.19. 13:36:21

@igazi hős: kivéve ha windows telefonról van szó...:)

PonDrow 2015.10.19. 13:56:02

@McZozo: "Ezek utan mondom hogy vegyen telot meg kosson huseget akinek ket anyja van :) "
Teljesen egyetértek. Nekem is csak gyárilag szolgáltatófüggetlen telefonjaim vannak, pont ezért. Nincs is gond, ha külföldön a helyi szolgáltatótól veszek egy Pay As You Go SIM only csomagot és már használom is. :)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.10.19. 13:57:03

@Dikusz: arra nem emlékszem, de arra , aki hitlernek akarja nevezni a gyerekét, arra , igen.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.19. 14:17:49

@McZozo: + boltból kihozási felár (új telefon).

Manyecska 2015.10.19. 14:19:45

@Dikusz: ezek már csak ilyenek:P nekem saját van otthon. már nem gépfegyver :DD..szép kék szemekkel ofkorz:P najó megyek gyógytornára nyomást érzek agyamban:D

McZozo 2015.10.19. 14:40:24

@ColT: HA Apple tol hozom ki az nem szamit Booooot nak ?:)

Xezs 2015.10.19. 17:09:54

@McZozo: konkrétan annyira nagy különbség hogy ha még ugyanaz a személy csinálná mindkettőt, akkor is nagy lenne

a jailbreakelés nem más mint admin / root jog szerzése a telefonod fölött, magyarul hozzáférsz azokhoz a file-okhoz amikhez eredetileg a telefon nem enged

de a kártyafüggetlenné tétel meg csak annyi hogy mindenféle szolgáltató SIM-jével megy a teló, attól még nem lesz admin jogod rajta

McZozo 2015.10.19. 17:15:07

@Xezs: Ezt nem cafoltam. CSak azt mondtam hogy a Jailbreak mai IPhone eseteben nem igazan jo megoldas mikor minden ket honapba uj ios verzio jon ki es minden heten frissites. Anno meg az elso xifonok megjelenesenek idejen mukodokepes volt mert akkor meg nem divot ez a hetenkenti frissites rendszer es ki lehetett egy telefon eletet huzni a gyari eredeti rendszerrel

Aureliano Buendía 2015.10.19. 18:34:23

felettébb érdekes
A vodások soha nem reklamálnak, csak a Telekom-Telenor?

CID 2015.10.19. 18:39:44

@Aureliano Buendía: Persze, hogy nem, sosem működik a mobilnetjük.

Aureliano Buendía 2015.10.19. 18:41:17

@batgirl: legalább a bicskája lett volna nála...

Aureliano Buendía 2015.10.19. 18:44:08

@Xezs: egy igazi telefonbuzinak rendes állása van:)

Xezs 2015.10.19. 18:44:30

@McZozo: oké de összemostál két teljesen különböző dolgot

Aureliano Buendía 2015.10.19. 18:55:11

@CID: én abból indulok ki, hogy erőteljesen piros a fő szín az új desing-ban. Van-e összefüggés?;)

Vadászok Őrangyala 2015.10.19. 18:57:50

Paphoz vigyed, az két liter borér' felolgya. Feloldozza, na. Mindegy.

dr. HáziMacska 2015.10.19. 20:38:15

"mivel az üzletben csak fiatalok dolgoznak, mert elküldték a tapasztalt, jó szakembereket és beültették a fiatalokat, akiknek szakmai ismerete alacsony, "

Jah, baromi nagy a hiany azokbol a oreg szakikbol, akik mar 20-30 eve iphone-okat kodolnak ki. Szegyen.
Szamomra meg az, hogy sikerult ezt a fiatalokra iranyulo gyuloletet belegyomoszolni egy iphone-problemaba... raadasul ugy, hogy keptelen volt a posztolo erdekervenyesiteni... Pedig, nagy hiany van nem hulye, tulsagosan onerzetes nem fiatalokbol.

karesz82153 2015.10.19. 21:30:33

Rootolja vagy jailbreakelje a telefonját az aki el tudja fogadni és meg tudja érteni hogy ezzel több "jogot" szerez a telefonja felett viszont elveszíti mögülle a szolgáltatót ami akármennyire gennyedék is az ő programjával sokkal kevesebb nyűg lesz mint egy főzött rommal. Root jogokra csak nagyon keveseknek van szüksége valójában és nem is véletlenül vannak korlátozva. (nem használok iphonet szóval android tapasztalat) Egy gyári rom elég sokáig húzza. Egy főzött rom záros határidőn belül szó szerint "szétrohad". Szóval ha nincs közvetlen ismerős vagy nem vagy képes saját magad felrakni egy főzött romot (nem annyira nehéz) akkor maradj szépen a gyárinál. Stabilabb és kész. Amúgy is ha egy több 100.000 es telefonnál ha nem tudod mit csinálsz akkor NE CSINÁLD!! Az meg hogy egy szolgáltató gátolja hogy egy másikra válts köcsögség de semmiképp sem meglepő.

dr. HáziMacska 2015.10.19. 22:32:11

@karesz82153: Nekem minden telefonom/tabletem a kibontasa utan max 2 nappal rootolt volt, a kulcsszo: reklámszürő, ami ér is valamit.

Xezs 2015.10.20. 00:29:18

@karesz82153: Teljes mértékben egyetértek veled abban, hogy a rootolásra meg a jailbreakre keveseknek van szüksége. Az én véleményem szerint csak egyfajta kivagyiság, "nehogy már úgy legyen" attitűd. DE! És ez egy nagy de. Ős PC-sként teljes mértékben elfogadhatatlannak tartom, hogy megveszek valamit, amin nem én vagyok az admin. Ez olyan mintha lenne egy Windows-od és csak guest jogokat kapnál rajta. Elfogadhatatlan. Ettől függetlenül nem rootolok mert nincs kedvem szarakodni utána vele hogy miért nem megy, én a telefont csak használni akarom. De akkor is felbasz hogy valami köcsög cég úgy dönt hogy én a saját eszközömön csak egy megtűrt user vagyok és kussoljak.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.20. 00:54:33

@Xezs: A rútolás abszolút szükséges. Egy csomó funckciót csak root joggal lehet használni. Pl. a GPS konfigurációs fájlját át kell írni, hogy gyorsan megtalálja a műholdakat. Ezt is csak root joggal lehet.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.10.20. 00:58:56

@karesz82153: "Egy főzött rom záros határidőn belül szó szerint "szétrohad"."

Ez butaság.

@dr. HáziMacska: "a oreg szakikbol, akik mar 20-30 eve iphone-okat kodolnak ki."

Ha értenek hozzá, máson szereztek gyakorlatot 20-30 éve. Aki csak egy konkrét dologhoz ért, az nem nagyon ért semmihez.

@Vadászok Őrangyala: :))

dr. Szergej Kapropov 2015.10.20. 02:37:59

1, Jailbrek az kb. a rendszergazdai jogok elérése / root jogosultág
2, unlock az, mely segítségével bármilyen sim kártya elfogadására rábírhatjuk az iPhone-t.

Mostani eset a 2-es kategóriába esik. Sokmindent leírtatok, de a lényeg kimaradt: az iPhone-ok mind függetlenek, csak az Apple szerverein van beállítva, hogy milyen kártyát fogadhatnak el. Nincs kód, nincs hókuszpókusz, mindössze a szolgáltatónak kell írnia egy levelet az Apple-nek, hogy xxx imei számú készülék ezentúl bármilyen sim-mel működhessen. Ezt az Apple beállítja, újra kell aktiválni a készüléket egy idegen sim kártyával (az aktiválási folyamat azonnal elindul, ahogy idegen sim kerül bele), vagy rákötni az iTunes-ra, ami megteszi az aktiválást helyettünk, és csókolom: Congratulations! You're iPhone has been unlocked.

Az, hogy mi tart eddig a Telekomnál, bizony más kérdés és inkább itt van a probléma gyökere. Vagy nem írt emailt senki, vagy nem válaszolt rá senki, vagy senki nem csinált semmit, de ha mégis, akkor érdemes a posztolónak megpróbálnia néha beaktiválni idegen kártyával, hátha. A Telekomhoz jó esetben vissza sem kellene mennie egyszer sem. Pár éve ezt már megcsináltam, közelébe sem kellett mennem Telekom boltnak, mostanában meg külföldi függő iPhone-okat unlockolok ebay-en keresztül, itt meg aztán szolgáltatónak a közelébe sem megyek és mégis működnek.

szmoker (Homo Trollicus) 2015.10.20. 09:42:26

@Xmas: T-lófaszhoz képest az OTP kifejezetten ügyfélbarát.

lcsaszar 2015.10.20. 11:24:58

@dr. Szergej Kapropov: Végre egy szakszerű magyarázat. De vajon a Telekom miért ködösít ezzel a "kódolással", ha ez ilyen egyszerű? Azt már meg sem merem kérdezni, hogy egy email az Apple-nak miért kerül 15 ezer forintba?

McZozo 2015.10.20. 11:48:59

@lcsaszar:
"Azt már meg sem merem kérdezni, hogy egy email az Apple-nak miért kerül 15 ezer forintba? "

Indok ugyanaz mint amiert egy Xifon vagy egy sami s6 180-200 ezer forintba kerul ujonnan. MERT MEGTEHETIK mert igyis tobb tizmillio ember van aki megveszi, akkor meg minek vigyek lejjebb az arakat

McZozo 2015.10.20. 11:55:14

@Xezs:
"Ős PC-sként teljes mértékben elfogadhatatlannak tartom, hogy megveszek valamit, amin nem én vagyok az admin. Ez olyan mintha lenne egy Windows-od és csak guest jogokat kapnál rajta. Elfogadhatatlan."

Szinten totalisan egyetertek os PC-s tarskent, de sajnos be kell latni hogy azert a pc sek 70%-nak sem szabadna az esetek tobbsegeben admin jogot adni, mert nem ert hozza es ha admin nagyobb kart tud okozni mintha nem az lenne. Elkepzelem az apple helplinet ahol iPhone adminok tomkelege hivogatja oket hogy x-y beallitast hogy kell atirni hogy mukodjon az angry birds a hutoszekrenyen is pl :)

CID 2015.10.20. 12:49:45

@lcsaszar: Valóban szakszerű. A 15ezerről meg annyit, ha beslattyogsz egy Telekom üzletbe és kérsz egy kártyafüggetlen xifont, az 15ezerrel drágább, mint a csak Telekomos hálózaton használható. De, ha gondolod, írj egy mailt nekik, biztos feloldják :D

lcsaszar 2015.10.20. 13:25:34

@CID: Köszi, eddig még mindkettőtől sikeresen távol tartottam magamat.

VT Man 2015.10.21. 08:41:53

"- Fel kell csatlakoztatni az iPhone-t és ott letölteni a kódolást! "

Tudtommal is így van, ezt kellett volna tenni. Csak épp elfelejtették mondani.

pipci 2016.01.04. 10:56:32

Nos üdvmindenkinek! Ki kell cserélni 3 napon belül minden magyarázat nélkül ennyi! Mindegy hogy vette, nem megfelelő a termék és kész! Az előfizura való hivatkozás butasság! Nem tudom tmobilba vagy tmobil partner boltba volt a hölgy mert nem mindegy! El állhat a szerződéstől!
süti beállítások módosítása