Tékozló Homár

A japán étterem, ahol nemcsak fugut nem szabad enni

2015.04.30. 15:13 | Homár Hilda | 171 komment

screenshot_2015-04-29_16_43_18.png

Szegény Márton szerintem az  összetett, ételmérgezéssel és duplarendőrséggel körített emlék helyett simán megelégedett volna egy egzotikus vacsorával is, de a Tokyo szakácsa a japánoknak oly fontos  öt érzéken túli élményt alaposan továbbfejlesztette. A saját érdekében is reméljük, hogy fugu nincs az étlapon. 

Tisztelt Tékozló Homár!

Szeretném elmesélni, hogy mi történt velünk a zuglói Tokyo "japán" étteremben (1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 3.) nagyjából két hónapja.

Valentin nap tájékán elhatároztuk a barátnőmmel, hogy meglátogatjuk a fent említett helyet. Ő már több alkalommal volt ebben az étteremben, de a mostani eset előtt nem voltak rossz tapasztalatai. Annyit tudni kell, hogy itt 3 órás időtartam alatt korlátlanul fogyaszthatnak a vendégek. Az ételek running sushi elven futószalagon érkeznek, kb. csészealjnyi tálakon. Fejenként 4-5 adagot kóstolhattunk meg, amiben volt leves, tészta, marha, kagyló, kétféle rák és sushi.

Olvasson tovább!

Lakossági fogyasztó-e Zimmer Tercsi és Zimmer Fercsi? FRISSÜLT a hivatal állásfoglalásával

2015.04.30. 09:35 | Homár Hilda | 77 komment

download.png

Hát én nem vagyok jogász, de bármennyire is együttérzek Zimmer Miklóssal, sajnos szerintem a szolgáltatónak van igaza. Legalább is az EDF Démász honlapja szerint (Miklós az EON-nál van, az ő honlapjukon nem találtam a témában infót, de gondolom ettől még ugyanez érvényes náluk is). Ők azt írják: 

Lakossági fogyasztó, aki
- saját háztartása (lakóépület, lakás, üdülő vagy garázs) fogyasztása céljára vásárol villamos energiát, és
- az így vásárolt villamos energiával nem folytat jövedelemszerzés céljából gazdasági tevékenységet.

Kíváncsian várjuk a hivatal állásfoglalását.

Tisztelt Homár! 

Szeretnék Önökkel megosztani egy EON áramszolgáltatóval kapcsolatos érdekességet:

Magánszemélyként falusi szállásadással foglalkozom oly módon hogy a hétvégi házam melléképületét kiadom turistáknak. Ezt tábla jelzi az épület előtti keritésen.

Olvasson tovább!

Áremelés hűségidő alatt - már csak augusztusig

2015.04.29. 14:50 | Homár Hilda | 56 komment

screenshot_2015-04-27_17_18_57.pngNa, hát az alábbi szövegben is hivatkozott ráutaló magatartásnak meg a 2003-as törvénynek augusztustól lőttek, de addig sajnos még ez van. (Ha valakinek kimaradt volna a hír, az augusztus 1-jén életbe lépő új szabályokról itt olvashat.)

Tisztelt Homár,

A T-Mobile nagyon belelendült, a 2 éves hűségidőm még 1,5 évnél se tart, de ez már a második áremelésük, és ez most előfizetésenként kb. 500-1000 Ft-ba fáj, ami elég komoly, kb. 5-10%-os emelés. A legszebb az egészben, hogy nincs kibúvó: vagy leszurkolom a rengeteg kötbért, és akkor kiléphetek a szerződésből, vagy benyelem a havi 2-3 ezer Forint bukást a hátralévő fél évre, ami még mindig kevesebb. Vagy átiratom magánszemélyre, melynek gondolom szintén van költsége.

Olvasson tovább!

Don László harca a Samsunggal

2015.04.29. 09:47 | Homár Hilda | 45 komment

800.jpeg

Gigaposztot küldött nekünk László, aki Samsung okostévéje sokadik szervize után köszönte a lehetőséget, de inkább egy cserekészüléket szeretett volna. A gyártó inkább levásárlást javasolt, amit kicsit ugyan nehezített, hogy az illetékes helyet (Bemutatóterem.hu) épp akkor kapcsolta le a NAV nagyértékű áfa-csalás gyanújával, de ez a Samsungot nem különösebben izgatta, részükről letudták az ügyet. Hohohohohó, nem úgy van az! - gondolta László, és néhány paragrafussal felszerelkezve elszánt levelezésbe fogott. Az első menet a vételár visszfizetésének ígéretével zárult. Aztán maradt is ígéret: pénz nem jött, csak az idő szaladt. De nem az időhurokba került Samsungnak!  Akik egyszer csak örömmel értesítették Lászlót, hogy mehet levásárolni a készüléke árát. László összeroskadás helyett ezen végképp peböccent, és fizetési meghagyással meg egy hatósági vizsgálat kérelmével elérte, hogy három hónap toporgás meg kitáncolás utánpikk-pakk visszakapja a pénzét. Voila. Hosszú, de tanulságos levél alant.

Kedves Tékozló Homár!

Szeretném megosztani a blogot olvasókkal az esetemet, hogy tanulhassanak belőle. Az ügy kapcsolódik a január végén kirobbant Bemutatóterem/Emátrix/Electropark ÁFA-botrányához, csak én csavartam az ügyön egy kisebbet, a gyártó mégis kekeckedett.

Röviden összefoglalva, ha az emberfia Magyarországon Samsung terméket mer vásárolni nem árt, ha belekalkulálja az életébe az alábbiakat.

Olvasson tovább!

Nem tölt a töltő? Kicseréljük az alaplapot, jó?

2015.04.28. 13:56 | Homár Hilda | 158 komment

toshiba_thrive_teardown_074.jpg

Nem jó - mondta Batgirl, és a negyedéért javíttatta a tabletjét. Sokadszorra derül ki, hogy érdemes gyanúsan drága vagy fura megoldás esetén máshol is megnézetni az elromlott kütyüket. Bár amíg garanciális, én nem vinném nem szakszervizbe. 

Kedves Homár!

2014.05.12-én vettem a Media Markt-ban egy Toshiba tablettet, 64999.- forintért. Nem sűrűn használtam, inkább utazáskor szoktam elvinni magammal. Ez kb egy évben kb 5-ször.

Olvasson tovább!

A Készenléti Rendőrséget küldték a fitt szilvással várakozó vásárlóra FRISSÜLT

2015.04.28. 09:56 | Homár Hilda | 167 komment

lidl_banner_logo.jpg

Elképesztő sztori az egyszeri vásárlóról, aki  egy Lidl parkolójába beszélt meg egy találkozót. A partnert késett, egyszeri vásárlónkat pedig többen is meglátogatták ez idő alatt. Köztük egy kisbusznyi rendőr. 

Tisztelt LIDL

Szeretnék érdeklődni , van e valamilyen szabályuk arra , hogy vásárlást követően meddig tartózkodhatok gépjárművemmel a parkolóban. Kérdezem ezt azért, mert 2015. 04. 23.-án az alábbi eset történt velem.

Délután 5 óra körül érkeztem az újpesti Megyeri úti áruházuk parkolójában. Bementem elintézni az esti vásárlást , majd beültem az autómba. Találkozóm lett volna egy ügyfelemmel 6 óra körül, és találkozási pontként a LIDL parkolóját beszéltük meg. Sajnos ügyfelem jelezte, hogy 7 óránál előbb nem tudunk találkozni. Úgy döntöttem, hogy megvárom a parkolóban.

Olvasson tovább!

KLM - kicsit több lett, maradhat?

2015.04.27. 13:27 | Homár Hilda | 42 komment

2000px-klm_logo_svg.png

A repülőjegyek árváltozásának titkairól múltkor már beszéltünk, de én még olyannal nem találkoztam, mint KicsiFáni. Valaki más?

Kedves Homár,

Lehet hogy ez csak egy károgó poszt lesz, mert sajnos csak utólag jutott eszembe, hogy screenshotokkal kellett volna dokumentálni az esetet, de hát ha már így alakult, kénytelen leszek az emlékzőtehetségemre hagyatkozni.

Amszterdamba utazunk a nyáron, repülőjegyet foglaltam. Mivel konkrétan a városba csak a KLM légitársaság megy, ezért mellettük voltam kénytelen dönteni. Ki is néztem egy géppárosítást pénteken, ami ideális időben jött-ment, és még nem is volt olyan rettentően drága, 102 000 forint körüli összegből (kettőnkre) megvolt az oda-vissza út.

Olvasson tovább!

Alternatív jegykezelési módot javasol a peronőr? Sírás lesz a vége! FRISSÜLT

2015.04.27. 09:51 | Homár Hilda | 122 komment

14028945_a6d95cb52fbce20ed36cd02c38adf4e6_l.jpg

Na, most légy okos Domonkos! Ki a hülye? Az utas, aki bevette, hogy elég egy eltépett jeggyel utaznia (mért is lenne elég? azt bárki, bármikor eltéphette volna, se dátum, se semmi nem bizonyítja, hogy ő hol áldozta fel az utazáshoz) vagy már megint a BKV, mert nem ellenőrzi a jegykezelő automatákat, a dolgozója össze-vissza beszél, és lassan két hete nem bírja visszahívni a panaszost? Arról nem beszélve, hogy érzésem szerint ez esetben igazán gyakorolhatna némi méltányosságot.

Kedves Homár!

Bizonyára 1000+1 BKV-val kapcsolatos levelet kapsz, de a jóból sosem elég, így itt van még egy.

Április 13-án történt, hogy reggel munkába igyekezve otthon hagytam az arckép nélküli bérletem.
Mentségemre szóljon, hogy azon a hétvégén költözött cégünk a Kálvin térre, így kicsit nagy volt a fejetlenség, nekem meg szokatlan az új útvonal.

Olvasson tovább!