Rendszeresen visszatérő kérdés a Homáron a parkolás, de az utóbbi időben leginkább a mobilparkolási rendszerre érkezett panasz. 2016 nyitóposztja a témában meglepő módon mégis a hagyományos pénzbedobálós módszerre fújja a pokol kénköves tüzét.
Kedves Blog,
Röviden a történetem, ha gondolod tedd közzé, hogy más ne járjon így!
Ma reggel a János Pál Pápa téren parkoltam le. Történetesen a 3.-as számú épület előtt, ahol pont volt egy parkolóautomata. A nagy hidegben csonttá fagytak az ujjaim, amíg "küzdöttem" a géppel, hogy adjon jegyet. Sikertelenül.
Visszaballagtam az autóhoz, és írtam egy cetlit amit a szélvédőn belülre raktam: "az automata nem működik". Gondoltam ez meghatja a parkolóőrt, amíg elmegyek működő automatát keresni. Mínusz 8 fok, nem az a sétálgatós idő. A téren tovább menve találtam egy újabb automatát. Ez sem működött! Találtam rajta egy telefonszámot, amit felhívtam és bejelentettem a hibákat.
Mire visszaballagok a kocsihoz, már látom hogy két ellenőr fotóz, büntet. Mondom nekik, "nem jó az automata". Menjünk oda, próbáljuk meg együtt, mondta. (közben tik-tak, mennek a percek a bejelentéssel, és az újrapróbálkozással) Elkezdte ütni a gépet, neki sem sikerült működésre bírni. Egy szó mint száz, az 5 percből kifutottam, jegyem nem volt, a büntetés a szélvédőn.
Nagy önbizalommal azonnal bementem a központi irodába, hogy kérjem a büntetés törlését, mivel az automaták nem működtek. Nem sikerült. Ostoba droidalkalmazott, kihívattam az irodavezetőt, aki értelmes volt, de elmondta, hogy nem törlik a büntetést. Az indok a következő:
- A törvény szerint parkolni csak érvényes jeggyel lehet.
- Ha nem tudsz jegyet venni (mindegy hogy kinek a hibájából), akkor be kell ülni az autóba, és el kell hagyni a helyszínt.A törvény sehol nem mondja ki, hogy mentesülsz a büntetés alól, hogyha nem működnek az automaták. Addig kell sétálnod amíg nem találsz egy működőképest, vagy tovább kell állni. Méltányosság nincs, "első alkalommal történt" kegyelem nincs.
Magyarország így szeretlek. :(
káposzta 2016.01.05. 15:34:15
atpijkamo103 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.05. 15:35:17
Terézágyú 2016.01.05. 15:36:49
Öt percig nem büntethetnek?
Viszont a tér neve: II. János Pál pápa tér és nem "János Pál Pápa tér"
sáros_tehén 2016.01.05. 15:37:31
Csak megsúgom.. ha lenne olyan kitétel, hogy hibás automata esetén nem kell parkolást fizetni, akkor az összes automata állandóan el lenne rontva.
Mellesleg ott van még a mobilparkolás is. Gondolom egyik hálózat sem működött aznap.
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.05. 15:38:47
Naív voltál. Nem kell hogy érdekelje őket.
Az automatán levő libabejelentőt kellett volna felhívni.
Ettől még a parkolócégnek és az ellenőröknek is a jó édes anyját, bár ez ezeknél default.
Terézágyú 2016.01.05. 15:39:09
"Mellesleg ott van még a mobilparkolás is. Gondolom egyik hálózat sem működött aznap. "
Igaz.
És az ellenőrök ezt nem javasolták?
milyen nőazilyen 2016.01.05. 15:40:12
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.01.05. 15:43:01
@Terézágyú: igen van 5 perc türelmi idő, hogy legyen lehetőség automatát keresni, esetleg sorba állni, stb.
atpijkamo104 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.05. 15:47:56
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.05. 15:48:07
Terézágyú 2016.01.05. 15:48:08
köszi.
de amikor először visszament a kocsihoz, akkor ezek szerint még nem telt le az öt perc... Aztán elmentek együtt az ellenőrrel, majd visszamentek közösen, és ott az ellenőr szó nélkül rátette a csomagot a szélvédőre? Nem mondta a poszternek, hogy hajtson el? Nem mondta neki, hogy akkor használja a mobilparkolást????????
hm...
juhaszvik 2016.01.05. 15:50:15
ja hogy ne a TH-s logót nézzem. a poszthoz: most az a gond, hogy mindenki betartotta a szabályokat? ennek így semmi köze a fogyasztóvédelemhez...
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.01.05. 15:51:43
@Terézágyú: Nem tudom mit mondott, nem voltam ott. Viszont az automatán rajta van minden infó a mobil parkoláshoz is, azt el lehet olvasni, mikor látjuk, hogy az automata nem megy.
Józsi, a migráns köcsög 2016.01.05. 15:52:15
atpijkamo105 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.05. 15:52:16
Nah, ilyen hülyteséget ne írjál már. Általában látótávolságban szokott lenni. Egy féllábú földibéka is megjárja 5 percen belül.
Egyébként meg menjen autóval automatát keresni.
Terézágyú 2016.01.05. 15:52:28
"Na de a legközelebbi automata ritkán van 5 percen belül. "
Hát a történetben volt. A poszter írja, hogy elment az egyikhez, aztán elment a másikhoz, aztán bejelentette a hibát, aztán visszament a kocsijához, aztán az ellenőrrel újra az első automatához, az ellenőr próbálkozott - és csak akkor telt le az öt perc.
atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.05. 15:53:57
Az ott a felső képen nem homár, hanem folyami rák.
Terézágyú 2016.01.05. 15:54:07
"és mióta kötelező mobiltelefont birtokolnom ha parkolni akarok? "
Amennyiben azon kihalófélben lévő emberfajtához tartozol, akiknek valóban nincs (náluk) telefonjuk, akkor jogos a kifogás.
sáros_tehén 2016.01.05. 15:54:22
atpijkamo107 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.05. 15:56:20
Józsi, a migráns köcsög 2016.01.05. 15:57:00
juhaszvik 2016.01.05. 15:57:27
:)
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.05. 15:57:48
@onlajnok: @Terézágyú: @atpijkamo105: Mondjuk azért ott állt meg, mert ott volt hely... De nem tudom, nem szoktak olyan gyakran automaták lenni egy csomó helyen. (Nem írta, melyik városban volt, amúgy.)
Nem mellesleg, tényleg, honnan tudja a ellenőr, hogy 5 percnél régebben áll ott? Ha meg az ellenőr jelenlétében csúszott ki az 5 percből, akkor csak a szokásos parkolóőr-tempó.
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.05. 15:59:19
@Terézágyú: Ja, aztán utána már leesett.
gabors 2016.01.05. 16:00:06
hol ???
Na itt van a gond !!! ilyen helyen nem parkolunk
atpijkamo108 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.05. 16:00:09
Terézágyú 2016.01.05. 16:00:48
"mindenképpen jogos. ha nem működik az ótómata akkor nem várható el, hogy legyen parkolójegyem. "
nem egészen. Ha egyébként a mobilodon lógsz egyfolytában, de mégsem használod a mobilparkolást, MER NEM, OSZT KÉSZ, NEM VAGYOK KÖTELES - akkor ez eléggé tahóság.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.01.05. 16:02:19
A János Pál pápa térből feltételezhetjük, hogy Budapest, a google maps szerint nincs másik településen ilyen nevű tér. Azért egy telefonra meg ne fogadják már el, hogy rossz az automata, mert akkor mindenki ezt mondaná. Vegyenek fel jegyzőkönyvet, aztán ha tényleg kiderült, hogy rossza, akkor sztornózzák a büntetést.
gabors 2016.01.05. 16:03:12
vegre egy poszt ahol a posztolo maga beirja hogy mi a megoldas (bar O sem tudta de "valaki" megmondta )!!!
a parkolas nem egy jog !!! foleg nem ingyen ... (nem tudom miert de ez van)
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.05. 16:03:27
Szóval nem. A mobilparkolás is csak egy lehetőség (fordítva sem kötelező).
Az a tahóság, hogy bejelenti a user, hogy nem jó az automata, és megvágják, de amúgy mégis honnan kéne akkor jegének lennie? Ez hatóság logika.
Kedvas Lézerjani, ezt szabályozd, ha már akarsz valamit csinálni...
Józsi, a migráns köcsög 2016.01.05. 16:03:29
III. Technikai feltételek:
1. Jegykiadó automaták:
a) a várakozóhelyek 80%-ától 50 méteren belül elérhetőek;
b) napi 24 órában biztosítják a jegyvásárlás lehetőségét;
c) az 5 forintos és ennél nagyobb névértékű valamennyi pénzérmét elfogadják;
d) 2010. június 30-a után beszerzett jegykiadó automaták alkalmasak bankkártya elfogadására;
e) megfelelő módon rögzítik a pénzügyi adatokat, amelyek a pénzügyi elszámoláshoz szükségesek;
f) a jegykiadó automatákon feltüntetésre kerül a parkolás üzemeltető neve, címe, telefonszáma, a várakozási díj és
pótdíj összege, a pótdíj mértékének változása, az a terület, amelyre az automatából parkolójegy váltható, illetve a
hatályos rendelet megjelölése.
gabors 2016.01.05. 16:06:53
szoval nem kene annyira oda lenni .... parkolas nem egy emberi jog meg az ENSZ-szerint sem !!
ghck 2016.01.05. 16:07:44
Szóval, élek a gyanúperrel, hogy órakeresés közben az egyéb ügyét is elintézte a posztoló.. Nem tudom sajnálni, de köszönjük az infót, hogy ha jegy nélkül parkolsz, megbüntetnek...
Terézágyú 2016.01.05. 16:10:40
"itt nem tahóságról van szó"
Számomra arról.
@Semmitnemérszakitiltással:
"Sehol nincs szabályozva, hogy ha nem jó az automata, akkor parkolj telóval. Pl. én se tudok telefonnal fizetni parkolászdáért, mert a cégesről le van tiltva, sajátomon meg nincs lóvé, mert a cégest használom :)"
Egyéni szocprobléma.
"Szóval nem. A mobilparkolás is csak egy lehetőség (fordítva sem kötelező)."
Parkolni se kötelező.
Tahónak lenni sem.
Legközelebb majd beírja valaki, hogy "ott álltam a működő automata mellett, volt is nálam megfelelő mennyiségű belevaló pénz - de nekem JOGGGGOM van a mobilparkoláshoz, mert csak, és nem érdekel, ha most nem működik épp a rencer, és akkor is csak mobilparkolással vagyok hajlandó parkolni!!!".
Ha két lehetőség van, akkor valamelyikkel élni kell.
atpijkamo109 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.05. 16:10:56
Az meg ki a fasz? Elhatárolódom tőle!
gabors 2016.01.05. 16:11:08
ez mind igaz (lehet) de ha nincs jegyed (sms vagy barmi) akkor NEM parkolhatsz INGYEN ... hanem megbuntethetnek ... (ha vajna-ank vagy lazar-nak hivnak akkor lehet nem de normal embernel igy mukodik ....) ....
akkor sem parkolhatasz (illetve igen lasd fentebb) ha nincs hely fuggetlenul attol hogy automata eppen mukodik-e !!! csak megbuntethetnek ... (azt hogy ez jo vagy nem teljesen mas kerdes)
atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.05. 16:12:21
Igazad lehet, azért került több, mint 5 percbe megjárni a lgközelebbi automatát.
Józsi, a migráns köcsög 2016.01.05. 16:13:25
Józsi, a migráns köcsög 2016.01.05. 16:14:58
Terézágyú 2016.01.05. 16:15:49
"ők nem biztosították a parkolási díj megfizetésének feltételeit"
De. A kettő közül az egyiket biztosították.
Józsi, a migráns köcsög 2016.01.05. 16:17:49
III. Technikai feltételek:
1. Jegykiadó automaták:
a) a várakozóhelyek 80%-ától 50 méteren belül elérhetőek;
b) napi 24 órában biztosítják a jegyvásárlás lehetőségét;
Terézágyú 2016.01.05. 16:19:41
"nem akarod érteni, ugye? :) "
Nézd, ha visszaolvasod az összes kommentet, akkor láthatod, hogy az elején a poszternek adtam igazat. Disznóság, hogy nem működnek az ótomaták, és disznóság, hogy ennek ellenére ott helyben, a szeme láttára megbüntették. Ez volt a véleményem - amíg valaki be nem írta, hogy mobilparkolás is van. Tényleeeeg. Ezt miért nem használta a poszter? Volt mobilja, hiszen felhívta a hibabejelentőt... Ilyen egyszerűen megoldhatta volna a dolgot - de nem tette.
gabors 2016.01.05. 16:20:33
fizetos parkolo akkor CSAK akkor parkolhat barki ha fizet (megegyszer ez nem jelenti azt hogy szerintem ez jo vagy nem) ha barmiert nem tudsz (vagy barki mas) fizetni akkor VAGY nem parkolsz vagy elfogadod hogy esetleg megbuntetnek ...
gondold meg ki adja neked a kocsit amit eppen parkolni akarsz ?!?!
Karipapa01 2016.01.05. 16:21:51
Terézágyú 2016.01.05. 16:21:54
ha akarod beírhatod ötször is.
Azt ne vedd figyelembe, hogy van-e más lehetőség is fizetni, mint az ótomatába pénzt dobálni.... Van? Igeeeeeeeeeeeeeeen.
Akkor?
Deviáns 2016.01.05. 16:29:16
Főleg vidéken, ahol a sárga zóna 90Ft/óra.
És a pályamatrica? 100Ft + 2 SMS ára + a pályamatrica ára? Itt mondjuk kisebb % a felár.
Kényelmi díj címén..., amikor minden elektronikusan megy, csak a biteket kell billegtetni? (jó, a rendszert ki kellett fejleszteni)
gabors 2016.01.05. 16:29:58
kb ez akartam eppen en is leirni .... parkolas nem egy jog !!!
(nem azt mondom hogy ez kurva jo ... mert nem ertem hogy XYZ keruletnek miert van JOGA penzt kerni az ize papa teren valo parkolasert????.... de ez van)
Ha veszek egy fel stadionnyi teruletet es azt mondom hogy itt orankent X osszegert lehet parkolni ... de ha nincs jegyed akkor kerekbilincs, 30 mulva meg visszuk verdat es 3 napon belul el van adva ...
jozsi ott parkol es jon hogy nem volt aki jegyet adott volna neki !!! FUCK nem igy mukodik !!!
Leone_510 2016.01.05. 16:32:19
persze csak azért hülye a posztoló mert a mobillal is megtehette volna , a feltöltőssel is lehet ha egy minimumon van az egyenleg
neet 2016.01.05. 16:33:38
Ennyi jut erről eszembe.
neet 2016.01.05. 16:36:52
Karipapa01 2016.01.05. 16:38:25
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.05. 16:45:36
gabors 2016.01.05. 16:50:25
ez sajnos teljesen nem szamit ... meg ha el is hiszem akkor sem ...
az sem szamit hogy az automata nem mukodik ... akkor a parkolo ures !!! ha mobilal lehet (vagy nem) fizetni az sem szamit akkor parkolhat OTT es AKKOR ha teljesitette a feltetleket .... !!! ha nem akkor is persza akkor lehet bunti a vege !!!
csak buntibol nem elnenek meg ezek a hianak ... (szerintem)
Leone_510 2016.01.05. 16:56:37
Terézágyú 2016.01.05. 16:57:59
"az sem szamit hogy az automata nem mukodik ... akkor a parkolo ures"
:))) na igen. így kellene lennie ennek...
Leone_510 2016.01.05. 17:02:33
Elment fizetni de nem tudhatta hogy nem fog tudni (önhibáján kívül) és mire visszaér büntit kap ez sosem lesz jogos szerintem. Még akkor sem jogos ha a parkoló cégnek ez a szabályzata, menjen el a posztoló a bíróságra és hajrá.
Én pl. az egyik mobilom egyenlegét sosem merítem ki hogy legyen lové rajta parkoláshoz ha nincs apró, majd a posztoló is megtanulja.
Gabo1000 2016.01.05. 17:07:22
gabors 2016.01.05. 17:09:12
dehogy a bunti attol fugg CSAK hogy van-e jegye !!! lehet van sms-el vagy bami massal
az kb kozepiskola hogy probalkozott-e elegge vagy nem
megint az hogy ez jo vagy nem egy teljesen mas poszt !!!
egyszeruen nem ertem hogy miert akarja barki is vedeni a posztolot .... sajnalom ??? IGEN megszivattak ??? talan ... de nem ez a kerdes !!! ott akkor CSAK ugy lehet(et) parkolni ... ahogy ki volt irva ha nem tudja teljseiteni (nekem sincs okos telom nem is probalkoznek) nem fogadja el a penzt vagy kartyat ... odebb allok !!!
HA ugy buntetik hogy elment 5 perc alatt stb AZ MAS !!
Leone_510 2016.01.05. 17:11:11
Leone_510 2016.01.05. 17:17:44
...azért kellene a központos szarjankónak is törölni mert a tények nem a szándékos nem fizetést mutatják , de azt akkor sem értem hogy ha telefonálni tud akkor sms-t miért nem? áh magának csinálta a homárt :)
Karipapa01 2016.01.05. 17:19:21
gabors 2016.01.05. 17:21:11
ES megegyszer a parkolas barhol is legyen ilyen olyan papa ter ... NEM EGY JOG !!! szoval ha barmiert is nem sikerul jegyet/smst/vagy ahogy valaki irta JOGOSULTSAGOT biztositani akkor a bunti jon(johet)
en is megyek a birosagra jovoheten mert SZERINTEM engem is szivatnak ... majd meglatjuk ....
Leone_510 2016.01.05. 17:26:02
gabors 2016.01.05. 17:27:10
bocs hogy ismetlem magam de itt nem szandekrol van szo!!! amig nincs jegy/sms/bizbasz ... addig NEM jogosult parkolni ott (ez persze egy masik kerdes) ....
ennyi .... szoval baromira nem szamit hogy mit AKART vagy nem a posztolol
CsakLajosAz 2016.01.05. 17:33:50
Nekem pl. céges telefonom van. Annyit dumálok, amíg a fejem le nem rohad. De a mobil parkolásért seggbe rúgnak. Akkor most velem mi van? Nem tudok mobilparkolni, matricicát venni, meg még SMS-ben adományozni sem yx alapítványnak.. Viszont ha egész nap dumálok Dél Kuala Lumpurba, azért sem szólnak.. Akkor most sikeres vagyok, vagy nem?
Leone_510 2016.01.05. 17:38:16
fikció! lehet ha nem kap büntit akkor elmegy az autójával mint ahogy javasolták, de ezt nem tudjuk meg mert az őr ellátta feladatát (szerintem szarul) és az iroda nem vette figyelembe a a tényeket
bármennyire is nem akarod érteni :D , ha úgy gondolod hogy szívatnak akkor elmész a bíróságra és majd pár év múlva kiderül, hogy igazad volt-e, ehhez mindenkinek joga van
egy cég szabályzata nem egyenlő azzal amit a jog enged neki , kivéve ha jó politikai kapcsolata van :D
Karipapa01 2016.01.05. 17:44:33
Leone_510 2016.01.05. 17:46:55
de azt hiszem ebben sem fogunk egyet érteni amit sajnálok és csak remélni merem hogy majd megértem amit most úgy tűnik nem értek :D
csak megjegyzem, hogy a jog ismeri a szándék fogalmát és ezen múlnak bírói döntések nem csak a tényeken, ezt a szándékot kellett volna az irodának figyelembe venni de nem az érdekük, őket kellene a kerékkulccsal....megorvosolni :)
Fazakas László 2016.01.05. 17:47:36
Mert amíg te a kocsiban ülsz, addig a KRESZ szerint csak sima megállás van, ám ha elhagyod - na az már igazán a parkolás!
De ha van sok időd, lehet velük bőven szórakozni, mert persze sosem tudnak veled mit kezdeni, ám addig is foglalhatod egy "elvileg fizetős" kocsinak a helyét,
miközben te nem fizetsz.
És "ezek" akkor nagyrendesen beszopják a brét, már ha ilyesmire vetemednek aljas emberek, akik azt a közterületet bérbeadják, amely mindenképpen a KÖZÉ!
Én egyszer a Bajcsi Zsilinszky út - Nagysándor József utca sarkán - "szerelgettem" az autót, amíg az asszony bement a sarki bankba. Közben persze a parkolóőrök mind ott köröztek, mint egy áldozatra talált dögkeselyú!
MIx 2016.01.05. 17:53:45
A parkolási dij sarc. Nem adnak érte semmit. Az utat a MI pénzünkből épitették.
Látszik, hogy sok hozzászóló már teljesen alattvalóvá vált. Miénk ez az ország (?) még?
Leone_510 2016.01.05. 17:56:58
piroshangszóró 2016.01.05. 17:57:09
piroshangszóró 2016.01.05. 17:58:13
ggwp
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.05. 18:10:24
Viszont lehet, hogy mégis jobban jársz a bármikor megállítható mobilparkolással akkor, ha mondjuk a biztonság kedvéért sokkal több aprót dobtál volna be, hogy tutira visszaérj a parkolójegy érvényességének lejárta előtt. Szóval előnye és hátránya is van.
Engem a szegedi tépkedős cetlik idegesítenek különösképpen, főleg, hogy azokat nem is lehet közelebbi automatából megvenni, hanem fel kell kutatni mondjuk egy újságost, aki vagy van a környéken, vagy nincs.
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.05. 18:15:06
Most őszintén szólva, kik és hányan szoktak azzal szórakozni, hogy ellopják a mikuláscsomagokat?
Másrészt 5 percen belül váltott jegyet is lehet ám szerezni, ha kis szerencsével bármelyik közelben (és ugyanabban a zónában) parkoló autó sofőrjét megfűzöd.;-)
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.05. 18:17:30
@Leone_510: Nem az első ilyen eset a Homáron, keress rá.
Elég egyszerű egy parkolóorknak, ha van rossz óra, ott kell várni, és könnyen lehet nagy lóvét beszedni.
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.05. 18:18:12
Ilyen ügyek tömegével buknak el a bíróságon, csak szólok. Lehet mobillal parkolni a büntetéstől számított 5 percen belül, hogy töröljék a büntit, ő nem tette meg, úgyhogy így járt.
Darth Revan 2016.01.05. 18:27:59
Dezsike 2016.01.05. 18:32:14
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.05. 18:37:08
Pedig a tulajdonos önkormányzat a parkolási díjért cserébe rengeteg helyet biztosít annak és csakis annak érdekében, hogy ott parkolni lehessen. Kiadhatná bérbe mondjuk utcai árusoknak is, aztán parkolj, ahol tudsz, nem kötelező az önkormányzatnak az erre a célra fenntartott helyeit igénybe venni. Szóval, nézőpont kérdése.
Másrészt, ha valamilyen fizetős dolgot igénybe akarok venni, akkor az a tisztességes, ha azért fizetek is - a posztolónak is lett volna erre lehetősége -, vagy ha nem, akkor nem szólok vissza, hanem befizetem szépen a büntit.
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.05. 18:41:44
Elvileg a buszon is lehet jegyet venni. De velem is történt már olyan, hogy egy néni előre kikészített apróval szállt fel a buszra, hogy jegyet vegyen, a buszsofőrnek elfogyott az összes jegye, úgyhogy végül tőlem vett egyet, mert nálam meg volt fölös példány. (Sosem árt néhány tartalék jegy.)
Amúgy lehet sétálni is a következő automatáig vagy pénztárig, nem muszáj bliccelni.
CID. 2016.01.05. 18:54:06
T.Jani 2016.01.05. 18:58:45
Persze aki beáll és nem fizet az megérdemli, mert 100 méterre van egy bevásárlóközpont parkolója.
Hentes pékné módra 2016.01.05. 19:17:08
A magántulajdonban levő üres telkek helyén üzemeltetett "őrzött" parkolók ez alól kivételt képeznek.
Előbbieknek jogszabály szerint (talán a város/kerület megbízásából) pénzt szedni és büntetni kell.
Az egész rendszer azért van, mert:
1. Pénz a semmiből, amiért semmit nem kell nyújtani pár automatán kívül.
2. A büntetésekkel még több pénz beszedése (jelen esetben hülye jogszabályokkal, mert valójában ha az lenne a törvény, hogy akkor is megbüntetnek, ha van jegyed, el kellene fogadnod, mert ez a szabály)
3. Megelőzhető az autók utcán tárolása (talán az egyetlen értelme)
zdanee 2016.01.05. 19:21:38
atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.05. 19:26:33
Szeretlek, imádlak, de nincs igazad. Nem tisztességes, hogy az én adóforintjaimból épített aszfalton, az én pénzemből felállított automatákkal az én pénzemből fizetett politikusok és sleppje gazdagszik. Fürst György azt se tudja, mire költse a rászakadt vagyont.
mno.hu/magyar_nemzet_belfoldi_hirei/furst-gyorgy-a-notorius-tilosban-parkolo-1085556
Ha valóban parkolóhelyet akarnak biztosítani, akkor mindenki kitesz a szélvédő mögé egy papír órát, ott beállítja, mikor állt le, és 2 óráig ott állhat. Ezt ellenőrizhetik, birságolhatják.
Azóta, hogy fizetőssé tették, nagyon sok helyen továbbra sem lehet igazán megállni, úgyhogy semmit nem oldott meg a fizetős parkolás.
Netuddki. 2016.01.05. 19:37:33
gabors 2016.01.05. 19:38:31
no comment
Netuddki. 2016.01.05. 19:39:17
gabors 2016.01.05. 19:39:44
nem tudom mikor szulettel vagy tul koran vagy tul kesone :=)
gabors 2016.01.05. 19:46:24
legkozelebb menj el szavazni !!!! mert addig lazar/vajna van NEKED is
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.01.05. 19:53:14
1. a mozinak érdeke biztosítani azt, hogy te jegyet vehess, míg az önkorinak kötelessége, ha sarcot akar szedni a KÖZterületért (hagyjátok a mobilparkolást az nem kötelező egyik félre sem, az extra szolgáltatás, ráadásul extra díjjal - ezért is nem alternatív megoldás)
2. a mozi csődbe megy, ha nem engedi a nézőket jegyhez, az önkori meg megvág?!?
3. a mozi nem arra rendezkedik be, hogy semmiért szedjen pénz (gyakorlatilag adó), hanem szolgáltatást ad a pénzedért cserébe
4. ha a moziba nem jutok be, mert baszik jegyet eladni nekem, megrántom a vállam* (*megírom a homárra :) ), majd elballagok egy másikhoz, vagy egyszerűen leszarom, azonban egy másik városba, vagy kerületbe nem megyek át parkolás esetén ugye
@Mj: szabad kérnem valami alátámasztást, hogy ez az infó honnan származik? Nagyon érdekelne, milyen bíró az, aki szerint köteles vagy igénybe venni egy magasabb díjú szolgáltatást az alap"szolgáltatás" hibás teljesítése esetén.
Hentes pékné módra 2016.01.05. 19:55:09
A pénz helye persze más kérdés. Jobb helyen kátyút foltoznak, parkot és játszóteret építenek belőle, máshol valakinek a zsebébe megy.
atpijkamo112 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.05. 20:12:04
Ha meg lejárt, akkor 10 perc múlva lebattyogok, legalább egy kis testmozgás...
FDToth 2016.01.05. 20:27:53
Ha vki emiatt nem akar plusz penzt fizetni, akkor ermezik. Ha nincs mukodo automata, akkor nem fizet. Nehigy mar keresgeljek egy mukodot, foleg nem akkor ha sietek vhova.
En tobbszor csinaltam mar igy, elfogadjak ha normalisan adod elo a problemadat. Mondjuk en teloval gyorsan felveszem, ahogyan nem mukodik, igy aztan vegkepp,nem lehet problema.
Meltanyossag azert van, csak konyorogni es harcolni kell erte...
2016.01.05. 20:53:18
Én tavaly Keszthelyen parkoltam, nem tudom ugyanarról a rendszerről van-e szó, de kellett volna regisztrálni, úgyhogy kénytelen voltam az aprókat regisztrálni.
2016.01.05. 20:59:04
Elvileg azért találták ki a parkolási díjat az utcákon, hogy kevesebben parkoljanak, akinek fontos, az tudjon parkolni. Az ott lakóknak eleve bérlete van, szóval az autó utcán tárolását ez nem akadályozza. Igazából Budapest belvárosában töketlen a rendszer, az igazi megoldás az lenne, ha a helyben lakók is csak max. 1 óráig állhatnának az utcán, ezen kívül 3-szor annyiba kéne kerülnie, na akkor nem lenne akkora zsúfoltság. Felháborodás persze lenne...
Nagymajjomka 2016.01.05. 21:19:26
Nem büntethet meg, ha ott vagy a kocsinál. A kresz szerint akkor nem megállás, hanem várakozás.
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.05. 21:45:51
@CsakLajosAz: Ezt írtam fentebb én is, de nem nagyon hatotta meg őket... Meg továbbra sem vagy köteles.
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.05. 22:27:43
atpijkamo114 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.05. 22:29:02
gabors 2016.01.06. 01:29:13
nem semmi
gabors 2016.01.06. 01:36:25
Nagyon fellre vagy informalva (nem tudom miert) a vilag legtobb kormanya nem szed penzt parkolasert .. buntet ... AZT sem onkormanyzatok csinaljak ezt nem ugynazaz...
Neked is mondom LEGKOZELEBB menj el amikor valasztani/szavazni lehet !!! ha erdelyben vagy akkor is az is lehet szamitani fog !!!
gabors 2016.01.06. 02:04:30
miert kellene ....
miert akarsz parkolni ???
azt plane nem tudom miert kellene a parkolasert fizetni barkinek is (persze hogy tudom en is olvasok econmics 101 konyveket)
Hentes pékné módra 2016.01.06. 06:08:06
Hat.. volt szerencsem bejarni par tengerentuli orszagot es Europa nagy reszet, most sem magyarorszagon elek, mindenhol fizettem a parkolasert. Valojaban ugyan azt irjuk. Az nem mindegy a penz hova megy.
miert kellene .... mobiltelefont birtokolni?
Akkor ujra, mert vissza nem olvasol, pediglen leirtak:
Az SMS-es parkolas dragabb. Nem vagy koteles azt valasztani, ceges telefonokon pedig le is lehet tiltva igy ellehetetlenitve teged tole. Csak egy kenyelmes alternativa, kb mint amikor a teszkobol hazhoz rendelheted a dolgokat, de felarral (de ez sem jo pelda, mert ott kapsz is valamit)
A parkolas jogszabalyi feltetele, hogy mukodo automata legyen a kozelben. Kettos is rossz volt, posztolo mindkettot ellenorizte, bejelentette. Birosagon az ugy mar elbukna, mert a fizetes szandekat mutatta, a tarsasag pedig nem teljesitette a felteteleket.
Bánatos Teknősbéka 2016.01.06. 06:42:06
Az megint csak furcsa, hogy a poszternek két automata sem működött, az ellenőrnek azonban már az első is. Ez több dolgot enged feltételezni:
1. a poszter olyannyira nem informatikai antitálentum, hogy egy automata kezelése is problémát okoz.
2. a telefonálás hatására központilag meg bírták javítani az automatát
3. direkt szopatást rendeztek oly' módon, hogy a júzernek ne, az ellenőrnek viszont műköggyön az ótómata...
Az első kettőt el is tudnám képzelni...
2016.01.06. 06:50:31
Mivel alavetően az elvi cél a parkolási díjjal, hogy legyen parkolóhely, ezért ezt nem mindenütt parkolási díjjal oldják meg. Pl. Neckarsulmban ez úgy van, hogy az utcai parkolóhelyeken csak korlátozott ideig szabad állni, egyébként parkoló házak vannak, amelyek szintén ingyenesek. Jó, az a kisváros kurva gazdag, az igaz, ettől még bizonyíték erre az elvre.
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.06. 06:57:59
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.06. 06:59:06
Nem működött az ellenőrnek sem, olvasd el a posztot még egyszer.
Bánatos Teknősbéka 2016.01.06. 07:01:46
Akkor meg főleg szemétládák. Valóban ajánlhattak vón valami alternatívát (mobilparkolás, elhajtás bünti nélkül stb.)
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.06. 07:02:09
Nagymajjomka 2016.01.06. 07:08:48
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.06. 07:30:14
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.06. 07:31:38
Itthoni bírósági kultúrával meg...
Nagymajjomka 2016.01.06. 07:33:51
Tapmancs 2016.01.06. 08:09:39
PITTA 2016.01.06. 08:11:55
fifibá55 2016.01.06. 09:29:19
McZozo 2016.01.06. 09:30:43
McZozo 2016.01.06. 09:38:05
mel gibson 2016.01.06. 09:45:49
Ha valakinek fizetnünk kellene, azok a nagyszüleink, akik a két kezükkel tették rendbe a várost a háború után.
gabors 2016.01.06. 09:53:27
Normalis orszagban nem, mert a szandek ugyan fontos, de a buntetes azert van mert NEM fizetett .... vagyis azt is megtehette volna (szandek) hogy NEM parkol ott.
Az hogy van turelmi ido, meg lehet SMS-el is fizetni, stb semmit nem jelent... en magam meg soha nem fizettem SMS/text/faszbuk/okostelo, es nem azert mer tobb vagy kevesebb. Ha lehet ott allok meg ahol NEM kell fizetni ... es szinte mindig van ilyen hely is.
Es volt mar olyan hogy varosi parkolo az automata nem mukodott ott volt a parkoloor latta es/de a valasza az volt hogy jegy nelkul meg fog buntetni (usa nem Mo) es az volt a tanacsa (teljesen jogosan) hogy ne OTT alljak meg (es talaltam is megoldast es ez nem az volt hogy nem fizettem hanem 5 perc gyalog)
Tovabbra sem ertem hogy a posztolo miert nem igy dontotott ...
Van olyan is hogy, pl Vacon a jobbikos polgi az osszes fizeto automatat kikapcsoltatta mert az elozo szoci polgi tette oda oket .... (szo szerint nem is birsz sehol megallni ... es meg a melygarazst is bezaratta ) nem tudom hogy ez meg mindig igy van-e de tavaly tavasszal igy volt. Nem lehetett normalisan sehol sem megallni a belvarosban ... szoval lehet igy is !!!
Megegyszer leirom hogy parkolasi dijat NORMALIS orszagokban nem a kormany hanem az onkormanyzat szedi (szaudi arabiat nem tudom ott lehet lefejezes jar_
Ebbol kovetkezik hogy a szabalyok nagyon kulonbozoek ..... mint irtam itt pl $140 a bunti (semmiert) nem tudom a posztolotol mit akarnak behajtani...
Ez is egy kesztetes hogy megyek-e birosagra vagy nem ... (megyek) ha csak $40 lett volna mar regen fizettem volna ....
Valasztani is ezert jarok !!!
gabors 2016.01.06. 10:07:24
Pedig sajnos igy van !!! a parkolas nem jog hacsak nincs sajat (erted, sajat) garazsod ...
Az utakat kozlekedesre epitettek ... nem parkolasra (arra is de most ez nem szamit) es van egy csomo azt is mondhatnank hogy a legtobb hely ahol legalisan (KRESZ 1950-es verzitol mondjuk) megalhatsz/varakozhatsz illetve parkolhatsz INGYENES ...
Szoval ott (es akkor) parkolni ahol eppen a posztolo vagy eppen Te akarsz az mar nem jog ... hanem egy kozel sem vegtelen elem amit jobb megoldas nelkul parkolasi dijjal szabalyoznak a kozigazgatasok ... vannak jobb es rosszabb megoldasok
Szoval akkor mi is a gondod az olyan emberekkel mint pl en ??? Nem, nem miattam birka a nep !!!
gabors 2016.01.06. 10:13:10
McZozo 2016.01.06. 10:14:18
Nem azt mondtam amugy hogy nem ertem hogy mit mondasz hanem ha melyen bele akarunk menni ebbe a mi jog mi nem dologba akkor visszamehetunk oda hogy mitol let joga egy magancegnek egy kozteruletert mindenfele szolgaltatas nelkul penzt szednie ugy hogy onkormanyzathoz cask a beszedett penz 10-15% a megy vissza a tobbi a magan zsebbe marad.
Ilyen alapon holnap en is kiulhetnek a forgalmas utcara es penzt kezdek szedni minden egyes keresztbe elmeno gyalogostol, hivatkozva ra hogy az o erdekuk mert mostantol szellosebb lesz a jarda igy es nagyobb elmeny setalniuk.
Es a hab a tortan hogy egy magan ceg mint valamilyen rendfentarto szervezet meg buntethet is, raadasul ezt is vitatni lehetne hogy ilyen 24 orakon belul mitol is mehet fel mondjuk 4-500% ra a buntetes osszege.
fj8183 2016.01.06. 10:17:51
gabors 2016.01.06. 10:29:08
akkor minek buszozol ??? :-)
BKV jegyet minimum 1 millio helyen lehet kapni !! nem akkor es nem ott ahol Neked kell de ez nem a BKV vagy a Tarlos hibaja !!! Taxi nem volt a kozelben ??? (ja az nem visz el ingyen es szarra vernek ha nem fizetsz)
gabors 2016.01.06. 10:37:32
"
Na itt mar valami van !!! ezert kell szavazni az ilyen dolgok ellen ... normalis helyen ilyen nincs !!! Pl. New Yorkban a VAROSnak fizetem (ha fizetek) es a VAROS az aki birosagra visz a bunti miatt...
Az hogy ez Mo-n meg mindig nem igy van az tenyleg a birkak miatt van ... es nem azert mert a parkolasert fizetni dolog egy alapvetoen ordogi dolog lenne.
"Ilyen alapon holnap en is kiulhetnek a forgalmas utcara es penzt kezdek szedni minden egyes keresztbe elmeno gyalogostol, hivatkozva ra hogy az o erdekuk mert mostantol szellosebb lesz a jarda igy es nagyobb elmeny setalniuk."
Persze probald meg, ez akkor mukodik is ha van egy ket harom vagy negy jo nagy kigyurt baratdo ES nincs masik utca a kozelben ... !!! :-) ezt hivjak kapitalizmusnak a.... amit 1988-89-ben a kerekasztal a mindenki altal fizetett koleszban, valasztott Nekunk (azota is a legtobb nagyon jol el (most az u.n. geci a legjobban)
Remelem erted ... de a posztolo problemaja teljesen magyarosh nem birok fizetni akkor majd "maskepp" megoldjuk es ha szerencsem lesz akkor ingyer !!!
Ez igy volt 30 eve ...es elotte 40 !!!!
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.01.06. 10:43:08
Kérlek, ne ötletelj, mert bevezetik. 16%-ról 15%ra csökkent a jövedelemadó, a különbözetet be kell szedni a kisemberektől.
@gabors: "ha van egy ket harom vagy negy jo nagy kigyurt baratdo ES nincs masik utca a kozelben"
Beteszik az alkotmányba, és MINDEN utcán fizetned kell.
gabors 2016.01.06. 10:51:10
felteszem hogy a "turistakodasbol" sokkal tobb a haszon mint a parkolas buntibol .. .es tudjak hogy normal uzemben a turista bedobja azt a par szaz forintot ...
csak kerdezem parkoltal volna ott??? ha azt mondjak hogy bocs jegy nelkul nem lehet ?? es nem hiszuk el csak igy telefonon hogy az automata rossz ???
Dezsike 2016.01.06. 10:54:40
Be kéne vezetni egy törvényt, ami érvényes a tömegközlekedésre és a parkolásra is, hogy ha a hozzád legközelebb lévő automata nem működik és 1-2 perc sétán belül nincs másik, és a gépet szervizelő független szerelő is rossznak találja, a büntetést utólag törölni kelljen. Érdekes, a MÁVnál adnak normál áron jegyet a vonaton ha rossz minden automata az állomáson, a büntit meg törlik, ha az előreváltott jegyet a rossz automaták miatt nem tudod felvenni. Ha náluk működik, másoknál miért nem?
gabors 2016.01.06. 10:55:09
ezert vannak valasztasok !!!
es lehet magan utcat is epiteni :-) a pasa parkban
444.hu/2014/08/18/bejartam-rogan-luxuslakoparkjat/
gabors 2016.01.06. 11:02:00
Dehogy.... ez semmire sem lenne jo... mert: mi a legkozelebb (hozzad), mi a fuggetlen szerelo, mi az hogy "talalja" ...
Meg kellene erteni hogy ha valamiert nem tudsz jegyet venni (parkolas/busz/repulo/ursiklo) akkor nem veszed akkor/ott igenybe ... baszottul egyszeru es igy (lehetne) a hienakat is csokkenteni ...
de mint "atpijkamo119" irta alkotmanyba ez is jo lesz :-)
gabors 2016.01.06. 11:07:03
inkabb maradok a parkolasnal ..!!!
szerintem ha fizetos a parkolo es nem tud a posztolo fizetni akkor NE parkoljon ott (fuggetlenul attol hogy miert nem tud fizetni , vagy miert is fizetos a parkolo)
pasa park !!!!
gabors 2016.01.06. 11:13:09
amire van 5 perced !!!
hatha nem torlodik a tobbi sem
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 12:11:44
A tulajdonos az önkormányzat vagy a főváros, és kevés, megszűnő kivétellel ők is csinálják már a parkolás-üzemeltetést, tehát a saját területükkel gazdálkodnak úgy, ahogy jónak látják. Én is ugyanígy bérbe adhatok bárkinek egy kerítéssel még körbe sem zárt, nem őrzött területet a telkemen, aztán ha van rá igény, lesz is, aki fizet érte.
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 12:15:12
Az örök hitvita, hogy ki minek tartja az önkormányzatok meg a főváros tulajdonában lévő területeket, úgyhogy ebben nem fogunk dűlőre jutni, de nem is kell.:) Szerintem a közterület nem egyenlő azzal, hogy bárki, bármikor, bármire szabadon használhatja, mert a közé, tehát egy nagyon kicsi arányban az ő pénzéből is tartják fenn, de persze ebben is van logika.
Én önmagában a működésről írok, azt mindenki tudja, hogy mekkora a szennyes, csak előbbiről alig beszélnek értelmesen, utóbbival meg tele van az internet.
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 12:19:22
A 4-es pontnál már annyira sántít a párhuzam, hogy szólok: nem másik városba vagy kerületbe kell átmenned, hanem másik automatát keresel, akár gyalog, akár kocsival. Ráadásul van, amikor jobban megéri a mobilparkolás, amire írtam már fenn példát.
Olyan ügyvédi irodától származik az infó, ahol több tízezer ilyen ügyre látnak rá, tehát elég bőséges a merítés. Viszont sok hülye bíró is van, úgyhogy semmi sem garantált.
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 12:23:56
Nem a kocsinál, hanem a kocsiban kell lenni. Ő láthatóan kiszállt, elment, majd visszajött, ergo ez várakozásnak minősült addig, amíg vissza nem szállt a kocsiba. Egyébként kocsinál maradni le- és felrakodásnál elég, ami valóban nem minősül várakozásnak. (Ezt akarják néhányan kicselezni úgy, hogy saját felelősségre nyitva hagyják a csomagtartó ajtaját, ami minden, csak nem le- és felrakodás, úgyhogy erre is simán bírságolhatnak.)
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 12:29:13
"Birosagon az ugy mar elbukna, mert a fizetes szandekat mutatta, a tarsasag pedig nem teljesitette a felteteleket."
Egyrészt senkinek halvány lila fogalma sem lehet, hogy elbukna-e az ügy valamelyik bíróságon, másrészt lehet mobillal is fizetni, amire lehetősége is lett volna, mégsem kívánt fizetni. Tehát nem 100%-ban feltételezhető róla a jóhiszemű hozzáállás.
Érted, ha elromlik a bankkártya terminál a boltban lévő egyetlen pénztárnál, te bankkártyával akartál fizetni, mert nincs elég pénzed, akkor fizetés nélkül viszed el a terméket?
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 12:31:10
Fentebb írtam, de hátha nem olvasod: simán megbírságolnak, ha így akarsz trükközni, mert a fel- és lerakodással nem egyenértékű a csomagtartó kinyitása.
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 12:33:00
Ők is nagy hiénák amúgy, szóval, csak óvatosan.
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 12:35:26
Amúgy tudod, mennyibe kerülnek a parkolóautomaták vagy a parkolóőrök fizetése és PDA készülékei? Elárulom, nem ingyé vannak.
Bánatos Teknősbéka 2016.01.06. 12:39:49
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 12:41:58
Egyrészt a magáncégek gyakorlatilag már teljesen kiszorultak a parkolásból, még pár év, és kizárólag maguk az önkormányzatok fogják működtetni az egészet.
Másrészt elég eltérő lehet önkormányzatonként a pótdíj összege - általában nem sok, ez akkor megy föl 250 és hasonló %-okra, ha végrehajtás alá kerül, ügyvédi munkadíj rakódik rá stb. -, ami pótdíj, nem pedig büntetés. Büntetni 10, 20 ezerre a közteresek szoktak, akik kerékbilincselést vagy elszállítást is végezhetnek, sőt, ha szabálytalanul parkolsz valahol, és csak simán megbírságol a közteres, majd nem fizeted be és tojsz az egészre, akár 2 nap elzárást is kaphatsz.
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 12:43:07
Ott kell lenni a kocsinál, azért fel- és lerakodás, nem pedig pakolás. Tehát, ha nem vagy ott, akkor bizony várakozol nyitott csomagtérrel.
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 12:46:47
Azért érzed a különbséget a "rossz minden automata az állomáson" és aközött, hogy BKV jegyet még az automata korszak előtt is baromi sok helyen lehetett venni.
Bánatos Teknősbéka 2016.01.06. 12:53:22
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 12:55:48
Pont úgy, ahogy a jegy nélküli várakozást: fotóval. Nem ülsz benn a kocsiban, de még nem is vagy a kocsinál, ergo várakozol.
Bánatos Teknősbéka 2016.01.06. 13:16:04
McZozo 2016.01.06. 13:42:17
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 13:57:30
Az senkit nem érdekel. Azt nézik, hogy van-e valaki a kocsinál, illetve, ha nincs, akkor van-e rakodótárcsa, illetve, ha van, mikorra van beállítva a kezdő időpont.
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 14:09:42
De, opció, ha nem akarsz több automatát keresni, hogy készpénzzel fizess, ráadásul nyugodtan meg is tehetnéd. Azt kb. sehol nem fogadják el érvként, hogy kvázi nem volt kedved mobilparkolni vagy harmadik, kb. 50-100 méterre lévő automatát keresni, úgyhogy inkább kérted a pótdíjat, amit természetesen engedjenek el.
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 14:15:47
Amúgy a buszsofőrnél váltott BKV jegynek is magasabb az ára, na és? (Ráadásul leszállíthat, ha nem készültél úgy apróval, hogy vissza tudjon adni/ne kelljen visszaadnia, és más utassal sem tudod felváltatni a pénzedet, pedig nyilván nagyon szeretnél jegyet venni.) Lehet előre váltani tömbjegyet, akkor darabja nem 450, hanem csak 300 Ft, vagy sima vonaljegyet, aminek a darabja 350 Ft. Ugyanígy, lehet keresni más parkolóhelyet, más parkolóórát gyalog vagy kocsival - főleg, hogy közel vannak, és esélyes, hogy azok már működnek is -, meg lehet mobillal is parkolni. De hogy valaki egyiket se tegye, aztán azt várja, hogy engedjék el a pótdíjat, az nem megy.
Bánatos Teknősbéka 2016.01.06. 14:20:30
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 14:21:14
Főleg áruszállítók szokták igényelni, gugli a barátod.
McZozo 2016.01.06. 14:54:31
Lenyeg szempontjabol mindegy hogykikerult e mar a magancegek erdekorebol vagy sem mikor husz evig ott volt. (raadasul en ugy tudom hogy nem kerult meg mindig ki akarmit is mondasz)
Hiaba veded oket, akkor nem tudod hogy van a mikulascsomag, mondjuk nem fizettel ki 400 forintot parkolasra akkor a mikulascsomag mar ugyjon hogy ha meg aznap befizeted akkor 800, ha 10 napon belul akkor 3000 ha meg egy honapon belul akkor meg mondjuk 10000. tehat mar a parkolotarsasag tobb szaz szazalekkal megemeli a buntetesed. ezt mar kapargattak anno cask aztan elhalt hogy milyen alapon emelkedik a bunted ilyen aranyban. amit te bele akarsz keverni az mar a behajtasi resz ami ezen felul van hogyha letojnad a mikulascsomagot akkor a 10000 es buntit a parkolotarsasag eladja mondjuk a behajtonak 5000 ert aki aztan keri rajtad a 10000 et plusz egyeb koltsegeit.
Csavarhatod legyen neked akkor potdij nem buntetes de a lenyegen nem valtoztta, sot meg rosszabb mert a buntetesnel meg van nemi jogalap de egy potdij eseteben amit magan ceg szab ki milyen alaponemelkedik tobbszorosere napokon belul a potdijad.
McZozo 2016.01.06. 14:58:55
McZozo 2016.01.06. 15:01:48
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 15:29:38
"Kevered az ok es okozatot. Mert elobb kaptak meg a parkolasi koncessziot a semmire es aztan kezdtek el automatakat es embereket fizetni. illetve nem azert kell fizetni mert had csinaljon mar valamit az a sok unatkozo parkoloor es automata hanem, azert let sok automata meg parkoloor hogy nem uszhasd meg a fizetest. En is szivesen csinalok barmikor olyan bizniszt ahol valamit megkapok ajandekba ami elotte a koze volt aztan penzt szedek erte ha nem fizetsz buntetek es ezekbola bevetelekbol meg aztan finanszirozok par dolgot a tobbit meg zsebre rakhatom."
Te indultál ki abból, hogy ingyen van a parkolás az önkormányzat oldaláról, amiért cserébe nem nyújt semmit, én meg visszakérdeztem, hogy szerinted mennyibe kerül ezt működtetni. Ennyi a történet. Amúgy te is bérbe adhatod a nulla anyagi ráfordítással tulajdonolt telkedet, hogy parkoljon rajta az, aki akar, csak fizessen neked.
Szóval, adott az önkormányzat, ami azt csinál a területével, amit akar, bérbe adhatja újságosnak, lefestheti a járdát hupililára, vagy csinálhat parkolókat is. Manapság saját kezelésben intézik a fizető parkolást az önkormányzatok - még néhány kivétel van, de azok alól is kiszervezik a bizniszt -, aminek a bevételeit tisztességesebb önkormányzatok a működtetésre és a visszaforgatásra költik, tisztességtelenebbek meg lenyúlják.
"Lenyeg szempontjabol mindegy hogykikerult e mar a magancegek erdekorebol vagy sem mikor husz evig ott volt. (raadasul en ugy tudom hogy nem kerult meg mindig ki akarmit is mondasz)"
Akkor ellenőrizd kerületenként, mert nem a levegőbe beszélek. Az, hogy mi volt 20 évvel ezelőttig, ha már a levegőbe beszélésnél tartunk, jelen példa szempontjából teljesen irreleváns.
"Hiaba veded oket,"
Védi őket, akinek hét anyja van öt faluban. Az, hogy jelzem a tárgyi tévedéseidet, meg szerintem tisztességes európai kultúrember fizetni szokott egy fizetős dologért, nagyon nem egyenlő az érdekképviseletükkel.:P
"akkor nem tudod hogy van a mikulascsomag, mondjuk nem fizettel ki 400 forintot parkolasra akkor a mikulascsomag mar ugyjon hogy ha meg aznap befizeted akkor 800, ha 10 napon belul akkor 3000 ha meg egy honapon belul akkor meg mondjuk 10000."
De, pontosan tudom, hogy mi az, ezért is szólok, hogy a díjtételek sokkal alacsonyabbak, de bizonyos jogi procedúra elindulása után sokkal magasabbak is lehetnek 6.600,- Ft-tól százezrekig. Akár milliókat is össze lehet parkolgatni. Ezért is érdemes rögtön az elején kifizetni azt a pár száz forintot, és akkor nincs se bosszúság, se sokkal több járulékos költség. Most őszintén, ha már a te példádnál maradunk, mi a túrónak nem lehet kifizetni egy 800 forintos díjtételt még aznap, és miért kell várni, amíg több lesz?
"tehat mar a parkolotarsasag tobb szaz szazalekkal megemeli a buntetesed."
Mint bármelyik más társaság is, ha nem fizeted be, amit igénybe veszel tőlük, főleg, ha eladják valamely ezzel foglalkozó faktoring cégnek a tartozásokat. A gonosz ELMŰ még az áramot is kikapcsolja egy idő után! (Amúgy nem a büntetést emelik meg, hanem a pótdíj mértéke ennyi, ami nem emelkedik csak úgy napok alatt több száz %-kal, maximum az 1 órás várakozási díjhoz képest.)
"ezt mar kapargattak anno cask aztan elhalt hogy milyen alapon emelkedik a bunted ilyen aranyban. amit te bele akarsz keverni az mar a behajtasi resz ami ezen felul van hogyha letojnad a mikulascsomagot akkor a 10000 es buntit a parkolotarsasag eladja mondjuk a behajtonak 5000 ert aki aztan keri rajtad a 10000 et plusz egyeb koltsegeit."
A pótdíjazás mértéke az alap pótdíjon felül nem sokat szokott emelkedni, igazán nagyot tényleg a végrehajtási és ügyvédi költségek szoktak dobni rajta.
"Csavarhatod legyen neked akkor potdij nem buntetes"
Ez nem csavarás, hanem így hívják, tessék megszokni.:P
"de a lenyegen nem valtoztta, sot meg rosszabb mert a buntetesnel meg van nemi jogalap de egy potdij eseteben amit magan ceg szab ki milyen alaponemelkedik tobbszorosere napokon belul a potdijad."
Nem napokon belül emelkedik, másrészt írtam, hogy minden cég úgy hajtja be a tartozásokat, hogy minél régebb óta nem fizetsz, annál többet kell csengetned, nem pedig fordítva. Ezzel szokták minimalizálni a kintlévőségeket.
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 15:31:31
A pótdíjazástól számított 5 percen belül indíthatott volna mobilparkolást, ő nem tette, ergo fizethetett volna, de nem fizetett.
McZozo 2016.01.06. 15:46:41
MAradjunk a te peldadnal elmu, Tre com... nem fizeted ki nekik mondjuk az adott honapot ahol tartozol mondjuk 10000 forinttal. akkor ok nem ugy kuldik ki neked hogy ej ej ha nem fizeted be meg ma akkor holnaptol mar fizess 20000 ret aztan harminc nap mulva meg 50000 ret... ok a 10000 ret fogjak rajtad kovetelni, max nemi kesedelmi kamatot ami mondjuk a mindenkori iranyado mnb kamat 2x ese vagy valami hasonlo.
Ezzel szemben a parkolo tarsasag azt mondja nem fizettel ki 400 forintot ezert fizess ki 800 at ma vagy hilnap 3000 ret magy honap vegen 10000 ret.
Hol ugyanaz neked a ketto?
Amit te idemosol az amikor mar eladjak egy behajtocegnek es a behajtoceg meg hozzateszi a velt koltsegeit es ugy meg tovabb tobbszorozi a tartozasod.
Megjegyzem en ezt se engednem torvenyileg mert vices hogy egy 400 forintos parkolasbol kepesek akar negyed-fel milliot is kovetelni.
McZozo 2016.01.06. 15:48:31
[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 17:03:19
Olvasd már el a rendeletet:
„8. § (1) A várakozási övezet területén a várakozási díjat
a) az abban a díjövezetben elhelyezett parkolójegy kiadó automatánál váltott parkolójeggyel, a megállást követően haladéktalanul, külön felhívás nélkül, vagy
b) a mobiltelefonos parkolási díjfizetési rendszernek az arra a díjövezetre érvényes kóddal történő megindításával, a megállást követően haladéktalanul, külön felhívás nélkül, vagy
c) kézi beszedésű parkolójeggyel
kell megfizetni.”
Vagy ezzel, vagy azzal. Ha az egyik nem megy, akkor a másikkal.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.01.06. 17:19:13
Nem. Persze, a rendelet megfogalmazása pongyola. Nem KELL a díjat megfizetni. A díjat meg LEHET fizetni. A felsorolt lehetőséget bármelyikével.
HA megfizette, AKKOR büntetés nélkül parkolhat.
A lényegben persze igazad van.
MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.01.06. 17:22:05
[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 17:26:23
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 17:34:10
Szerintem fogadd meg előbb a saját tanácsodat, és ha még mindig nem megy az értő olvasás, akkor segítek.
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 17:38:33
Fiktív példákkal dobálózol a kedved szerint, ennek nem sok értelme van. Konkrét példán vezesd le inkább, hogy hol van olyan, hogy pár nap elteltével sok száz %-os emelkedés van. Illetve százezreket, milliókat összeparkolni elég nagy művészet szokott lenni, de tényleg van, aki imádja hajtani a szopórollert.
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 17:41:36
Tévedésben vagy. Ha nem működik az automata, akkor mobilparkolással kell megoldania a fizetést, alap esetben választhat, hogy melyiket kívánja igénybe venni (az is lehet, hogy valaki meg mobillal akar parkolni, de arrafelé pont nincs hálózat, így inkább automatát keres). Ha nincs rá lehetősége, kereshet más automatákat - jellemzően elég közel vannak -, vagy nem kötelező ott parkolnia. De az nem úgy megy, hogy ja kérem, két automata is elromlott, mobillal nem óhajtottam parkolni, pedig megtehettem volna, úgyhogy tessen elengedni a pótdíjat.
Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2016.01.06. 17:55:39
De úgy megy. Azt meg nem engedik el. És a végén a bíróség dönt, hogy elfogadja-e a védekezést, miszerint te minden tőled elvárhatót megtettél, hogy fizessél, de míg a megoldást kerested, mebüntettek.
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 18:07:25
De pont arról beszélek, hogy nem minden lehetőséget merített ki, mert simán indíthatott volna még a visszaérés után is mobilparkolást, szóval ez még mindig nem így megy.
atpijkamo123 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.06. 18:11:25
A végén majd a bíróság dönt, hogy elfogadja-e a védekezést, miszerint minden tőled elvárhatót megtettél, hogy fizessél, de míg a megoldást kerested, mebüntettek. Szerintem kétesélyes.
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 22:36:24
Ha nem tudsz mobillal parkolni, akkor vagy elsietsz egy harmadik automatáig (50-100 méter a belvárosban), vagy továbbmész kocsival, és azzal keresel automatát. Szóval, aki nem akarja, hogy megbüntessék, az meg tudja oldani, csak akarni kell.
Jelen esetben szó nem volt sem lemerülésről, sem arról, hogy ne tudna róla sms-t küldeni, hiszen még az ügyfélszolgálatot is felhívta, szóval innentől kezdve ez nem kétesélyes, hanem nagyon nagy eséllyel bukó.
Bob1899 2016.01.07. 01:35:32
Ez a 22es csapdája, az utcai alkalmazott abban érdekelt (akármennyire tagadják) hogy te megszívd. A telefonos meg egy újabb problémát. A rendszer úgy van kitalálva hogy TE sz.pj és pont.
joska61 2016.01.07. 09:49:46
RedWing 2016.01.07. 15:06:30
Magyarországon minden szolgáltatás ellenértéke kizárólag hiteles vagy „használati etalonnal ellenőrzött” mérőeszközzel határozható meg.
1991. évi XLV. törvény III. fejezet
Joghatással járó mérés és eszközei
6. § (1) Joghatással jár a mérés, ha annak eredménye az állampolgárok és/vagy jogi személyek jogát vagy jogi érdekeit érinti, különösen, ha a mérési eredményt mennyiség és/vagy minőség tanúsítására - a szolgáltatás és ellenszolgáltatás mértékének megállapítására - vagy hatósági ellenőrzésre és bizonyításra használják fel; továbbá az élet- és egészségvédelem, a környezetvédelem és a vagyonvédelem területén.
(2) Joghatással járó mérést a mérési feladat elvégzésére alkalmas hiteles mérőeszközzel vagy használati etalonnal ellenőrzött mérőeszközzel kell végezni.
Fentiek alapján kéred a parkolóóra, a parkolóőr kézi számítógépnek és fényképezőgépének hitelesítéséről szóló papírjait.
Ha nem tudják prezentálni megúsztad.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.01.07. 16:16:03
Mérgező Hulladék 2016.01.12. 14:14:01
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.01.12. 18:16:46
tamcsi 2016.01.30. 22:39:44