Tékozló Homár

Extrém futam: 30 munkanapos a visszautalás átfutása a bankok közt/ Frissült a fogyasztóvédők válaszával

2016.01.06. 10:26 | Homár Hilda | 47 komment

screenshot_2016-01-06_09_46_52.png

Az ünnepek elmúltával sorra érkeznek Duplán Szomorú Olvasóink levelei. Ők azok, akiknek a vásárlás sem jött össze, és a pénzüket sem kapták vissza. A csalódás, a sok macera, a sokszor érthetetlen kifogások és a dolog alapvető igazságtalansága miatt ki-ki a maga vérmérséklete szerint fortyog persze. A higgadt úriembernek tűnő Andrást például csak egy nagyon moderált ördögözésre késztette, hogy a Libri félretájékoztatta, a visszajáró pénze meg egy hónapja bolyong valahol a bankok útvesztőjében. Szerintünk ugyan a könyves cég által vállalt 14 nap a visszautalásra, és nem a bankok közti átfutásra vonatkozik, magát a folyamatot pedig a Libri elindította, de akkor is felháborító, hogy a fizetés egyből megy, a visszakerülésre meg másfél hónapot kell várni. Az meg teljesen érthetetlen, hogy miért látható még mindig a nem kapható termék a webshopban.

Kedves Homár blog,

Nem tartom magamat egy rossz vásárlónak, és kifejezetten türelmes és megértő tudok lenni, de történt egy eset amelynél már-már az agyvérzés kerülget.

Egy módfelett idegesítő karácsonyi ajándékvásárlási kálváriámat szeretném megosztani a nagyérdeművel, és lehetőleg elérni, hogy a Libri-t mindenki kerülje, amilyen messze csak lehet.

Történt ugyanis, hogy a páromnak szerettem volna karácsonyra egy könyvolvasót vásárolni, több sem kellett, kinéztem a megfelelőt a Libri webáruházában. 3-6 nap szállítási időt ígért a honlap november 27-én, amikor elszántam magam a vásárlásra. Meg is rendeltem a kiválaszott Icarus Illumina 2HD készüléket és bankkártyával ki is fizettem. Gondoltam hogy csak itt lesz nálam legrosszabb esetben is 6 napon belül. Nem ez történt.

Először december 3-án kerestem fel őket telefonon, hogy csak úgy kíváncsiságból érdeklődnék, hogy mégis mi a helyzet a rendelésemmel. Az ügyfélszolgálatos fiatalember azt sem tudta miről beszélek, nem találta a rendelésemet. Kis türelmet kért, és ígérte hogy még aznap (!) megírja nekem mi a helyzet. Ez nem történt meg, de türelmesen vártam egészen december 7-éig, amikor is ismét felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy érdeklődnék a rendelésem állapotáról, mert azért mégis szükségem lenne lassan az ajándékra. A vonal túloldalán lévő kimért hölgy megtalálta a rendelésem de mondta, hogy nem kezdődött meg a rendelés feldolgozása, de még aznap visszaír hogy mi a helyzet. Meg is jött a válasz, három órán belül, hogy

Elnézését kérjük a kellemetlenségért!

Tájékoztatjuk, hogy a Ikarus Illumina 2 HD ekönyv olvasó készülék sajnos elfogyott készletünkről. A beszerző kollégáktól kapott információ alapján a termék sajnos nem jelenik meg újra hálózatunkban. A fentiekre való tekintettel megrendelését töröltük, és az összeget visszafordítjuk a rendelés során használt bankszámlára.

Elfogadtam, hogy hát van ez így néha. Előfordul, hogy nincs valami raktáron és nem érkezik be és nem is friss a webáruház… Megköszöntem egy másnapi válaszlevélben a tájékoztatást, és érdeklődtem, hogy mikorra várhatom mégis az összeg visszaérkezését, mert ugye ajándékot mégis szeretném akkor máshol megvenni. Erre december 9-én egy igen különös választ kaptam:

Visszafordítás esetében cégünk bankja, valamint az Ön bankja egymás között kölcsönösen leellenőrzik a visszafordításhoz szükséges összes adatot és formai követelményt, majd ezek után történik meg az összeg - bankszámlájára történő - visszafordítása. A bankok egymás között történő átfutási idejéhez 30 munkanap áll a rendelkezésükre, de természetesen igyekeznek a lehető legrövidebb időn belül kérelmét teljesíteni.

Tájékoztatni szeretném továbbá, hogy a visszafordítás minden esetben arra a bankszámlára történik, melyről az utalás hozzánk beérkezett.

Az okozott kellemetlenségért szíves elnézését kérjük!

A fentiekkel kapcsolatban szíves megértését és türelmét nagyon köszönöm!

Itt húztam fel először magamat. Több okból is.

Egyrészt nem értettem azt a baromságot, hogy „leellenőrzik a visszafordításhoz szükséges összes adatot és formai követelményt”. Mégis mi ez? Mi olyan rohadt nehéz abban, hogy Név? Egyezik. Számlaszám? Egyezik. Utalás… kész. Mi a frász tart itt 30 napig???

Másrészt az üzletszabályzatban az szerepel, hogy:

A Szolgáltató minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a vásárlók által megrendelt termékeket a megrendelésben rögzített határidőn belül leszállítsa. Mindent megteszünk a weboldalon található információk pontosságáért, a készletinformációk aktualizálásáért. Ha a megrendelt termék nem áll rendelkezésre, a Szolgáltató erről haladéktalanul tájékoztatást küld és az esetlegesen interneten előre kifizetett ellenértéket visszautalja, a tájékoztatást követően legkésőbb 14 napon belül. A visszautalással kapcsolatban a Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli.”

Hol van itt kérdezem én, a 30 munkanap?

Megírtam nekik egy válasz e-mailben, hogy az üzletszabályzatban márpedig nem ez szerepel, és hogy kérem legkésőbb december 21-ig utalják vissza részemre az összeget. Egy semmitmondó választ kaptam tőlük december 14-én, hogy a pénzügyi osztályuk december 9-én elküldte a kérést a bank felé. Részükről gondolom megy a pingvinezés innentől kezdve…

Itt kezdett nálam elszakadni a cérna, de vártam türelemmel, amíg a 14 nap letelik (és még egy picivel tovább is). December 23-án írtam nekik egy újabb levelet, hogy az összeg továbbra sem érkezett meg hozzám, és megírtam, hogy jogi útra fogom terelni az ügyet. Erre egészen a mai napig nem kaptam választ.

Ma (január 4) kaptam az alábbi levelet, amelynél úgy döntöttem hogy megírom a levelemet felétek:

Kedves András!

Mellékelten küldeném Önnek a dokumentumot, mely szerint pénzügyi osztályunk december 9-én továbbította a visszafordítási kérelmet. Az OTP-vel kötött Kártyaelfogadói Szerződés részét képező Általános Szerződési Feltételek V.9.(1). pontja szerint „Az elfogadó által benyújtott bejelentések és reklamációk ügyintézésének határideje a Bankhoz történő beérkezéstől számított 30 naptári nap”. 

Szép napot kívánunk!

Elegem van a Libriből… Irány a fogyasztóvédelem.

Csak pár kérdéssel zárnám mostani levelemet:
- Azt nem értem, hogy mi a frász közöm van nekem ahhoz, hogy a Libri milyen Kártyaelfogadói szerződést kötött az OTP-vel?
- Ha az üzletszabályzatban azt írják, hogy 14 napon belül visszautalják az összeget, akkor mégis hogy jön ide a tranzakció visszafordítása? A kettő teljesen más fogalom és tranzakció.
- Attól még, hogy ők az OTP-vel ilyen szerződést kötöttek, hogy a bank 30 naptári napon belül teljesíti a tranzakciót, az engem mint fogyasztó miért kellene, hogy érdekeljen? Ők a 14 napot ígérték!
- Bónusz kérdés, hogy ha soha többé nem lesz elérhető náluk a könyvolvasó, akkor miért van még most is kinn az áruházban a termék?

Ha van fejlemény az ügyemben, még jelentkezem. Addig is részemről kerülni a Librit mint ördögnek a szenteltvizet.

Üdvözlettel:

András

UPDATE jan. 8.

Megkérdeztük az ügyről a fogyasztóvédők véleményét:

Kedves András!

Elektronikus úton történő szerződéskötés esetén a fogyasztókat számos olyan többletjogosultság illeti meg, amely megfelelő védelmet biztosít az ilyen és hasonló esetek elkerülésére.

Elsőként azt a szabályt kell megemlíteni, hogy a kereskedő a megrendelésedet köteles késedelem nélkül visszaigazolni szintén elektronikus úton. Ha ez a visszaigazolás nem érkezik meg legkésőbb 48 órán belül, abban az esetben a fogyasztó mentesül a szerződés teljesítésének és a vételár kifizetésének kötelezettsége alól. Jelen esetben a megrendelésed feldolgozása késedelmesen történt meg, így ez okból is mentesültél a szerződés teljesítésének kötelezettsége alól.

Az elektronikus kereskedelmet végző vállalkozásnak kell gondoskodnia arról, hogy a weboldalon megtalálható, eladásra felkínált termékek rendelkezésre álljanak és ennek megfelelően a vállalt szállítási határidőt teljesíteni tudja. Ez a rendelkezés az általános szerződési feltételek kötött is megtalálható, amely szerint „a szolgáltató minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a vásárlók által megrendelt termékeket a megrendelésben rögzített határidőn belül leszállítsa. Mindent megteszünk a weboldalon található információk pontosságáért, a készletinformációk aktualizálásáért.”

Jelen esetben a leveled alapján az állapítható meg, hogy a kereskedő az általános szerződési feltétel ezen pontját nem tartotta be, hiszen olyan terméket kínált eladásra, amely nem állt rendelkezésükre és várhatóan a közeljövőben sem tudnak ilyen terméket beszerezni. Ez a magatartás adott esetben akár tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot is megvalósíthat, hiszen a kereskedő a weboldalán valótlan információt nyújt a fogyasztó számára az áru létezésével, fellelhetőségével kapcsolatban és ezáltal olyan döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként nem hozott volna meg. Ha tehát a vevő a weboldalon azt látta volna, hogy az adott termék nem áll rendelkezésre és várhatóan sem lesz elérhető a közeljövőben, nagy valószínűséggel nem döntött volna az adott termék megrendelése mellett.

Annak vizsgálatára, hogy ebben az esetben ilyen tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat megvalósult-e a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, illetve a Gazdasági Versenyhivatal, ha a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat a gazdasági verseny érdemi befolyásolására alkalmas.

A vételár visszautalásával kapcsolatban is egyértelmű szabályokat tartalmaznak az általános szerződési feltételek, amelyek kimondják:

Ha a megrendelt termék nem áll rendelkezésre, a szolgáltató erről haladéktalanul tájékoztatást küld és az esetlegesen interneten előre kifizetett ellenértéket visszautalja, a tájékoztatást követően legkésőbb 14 napon belül. A visszautalással kapcsolatban a Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli.”

A megrendelés teljesítésének akadályát tehát a kereskedőnek haladéktalanul kellett volna jeleznie és nem tíz nap elteltét és többszöri telefonos megkeresést követően. A tájékoztatás után pedig 14 napon belül kötelesek lettek volna a vételárat visszautalni.

A szerződési feltételek alapján tehát a webáruháznak egyértelműen 14 napon belül kell a vételárat visszautalnia. Mi is úgy gondoljuk, hogy a cég által megkötött „Kártyaelfogadói szerződés” jelen esetben nem irányadó, ez a kereskedő és a pénzintézet közötti jogviszonyt szabályozza. Van olyan törvényi rendelkezés, hogy a pénzintézet a hozzá érkezett írásbeli fogyasztói panaszokat a megérkezéstől számított 30 napon belül köteles írásban megválaszolni, azonban ennek a szabálynak jelen esethez semmilyen köze nincsen.

A kereskedő tehát a 14 napon túl történő vételár visszafizetésével késedelmesen teljesített, amelynek következtében a fogyasztó akár késedelmi kamatot is követelhetne. Ez az igény azonban csak bírói úton érvényesíthető, amelynek költsége minden bizonnyal meghaladná a követelt késedelmi kamat összegét.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sáros_tehén 2016.01.06. 10:41:59

Én most rendeltem 5db-ot valakinek. Remélem kiszállítják.. :)

rarabel 2016.01.06. 10:55:36

Jé, van még, aki a Li9bri-Bookline-nél vásárol bármit is?
Vadász, vadász, árva magyar vadász....

Dezsike 2016.01.06. 11:01:48

Ez nem a Libri hibája, ők minden bizonnyal azonnal elindították a visszatérítést. Én elmaradt koncerttel jártam ugyan így, a visszatérítést elindították időben, a bankok tökölnek vele 30 napig, náluk kell panaszkodni ha nem tetszik. Természetesen a 29. napon íródott jóvá az összeg.
Hogy miért nem megy ez azonnal, mint az utalás? Mert ez nem utalás. Itt a bankkártyás vásárlást fordítják vissza, sztornózzák, törlik, mindenhol másképp hívják. Ha megjön az összeg nem utalásként, hanem pozitív összegű kártyás vásárlásként fog a számlatörténetben szerepelni.

vanek ur 2016.01.06. 11:15:09

Annyiban a Libri hibája, hogy rekalmációs folyamatban kezelik a pénz visszajuttatását. Ritkán pozitív példa a MÁV, de ők például meg tudták oldani, hogy miután megjött a mail a sztornóról (mert visszaváltottam a jegyet), 2 napon belül ott virít a kártyás jóváírás a számlámon. Ugyanezt kellene leprogramoznia a Librinek is, és máris tartható az összes határidő.

sáros_tehén 2016.01.06. 11:16:35

@vanek ur: Gondolom azért a kártyás fizetést fordítják vissza, mert így a bank nem kéri el a 3%-át. de lehet más oka van...

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.06. 11:32:30

"Elfogadtam, hogy hát van ez így néha. Előfordul, hogy nincs valami raktáron és nem érkezik be és nem is friss a webáruház…"
Nem kell elfogadni.

"- Bónusz kérdés, hogy ha soha többé nem lesz elérhető náluk a könyvolvasó, akkor miért van még most is kinn az áruházban a termék?"
Fogni még balekokat.

ancsika 2016.01.06. 11:56:42

bankkártyával ELŐRE fizetés? vadász-vadász...

gabors 2016.01.06. 11:57:15

en nem nagyon ertek ehhez,(ezert is irok most) de valoban ott lehet a bibi hogy a Libri nem akar sajat maga utalni mert neki kerulne penzebe (amit mar akkor is kifizetett a banknak) mikor a vevo megrendelte az izet !!!

hogy ez jogos vagy nem nem tudom varom az ingyenes tanacsadokat ...

hozzatennem hogy ez a X webaruhaz oldalan nem kis koltseg !!! a kinabol beszerzett szarokon nem sok a haszonkulcs es ha meg ingyen is kuldik futarral szinte nincs is haszon ... nem konnyu Amazonkodni !!!

FDToth 2016.01.06. 11:59:57

Sokat nem gondolkodik a libri: megkapja a bankkartyaval kifizetett osszeget 2 napon belul (ott a szamlajan), ezt pedig visszautalja rogoton, a kivontaok meg bizonylatok a tranzakciohoz a nav fele (ha kell) es ez ossz-vissz 2 nap. Felesleges visszaforditgatni, mert abbol hetek lesznek.

gabors 2016.01.06. 12:07:34

@FDToth: szerintem nem erted .... ez a librinek penzebe kerul, (mert vallalkozos szamlaja van nem magan) nem tudom hany szazalek de mondjuk 10,000 esetben mar nem kis osszeg .... vagyis a szamukra ingyenes megoldast valasztjak amikor meg a bank nem siet ...

es amugy a posztolo is hulye (kicsit) mert nyilvan ellenorzik/papirozzak ezt. mert kulonben az oroszok meg mindig igy csinalnanak milliokat !! ez ment a 90-es evekben ... szaz milliokat (dollar) loptak ilyen "sima" visszautalasokkal ...

FDToth 2016.01.06. 12:15:25

@gabors: már hogyne érteném. a librinek baromi magas a banki forgalma, így egyedileg meg tudnak állapodni a számlavezető bankjukkal. ez a készülék 40eFt, mivel milliárdos a forgalma, így a banki jutalék baromi alacsony (sőt még a tranzakciós illetékből is lehet alkudni), így a visszautalás kb. 80-90 Ft. És azért nem fodrul elő sűrűn az h készlethiányvan és soha többet nme tudnak szerezni az adott készülékből, úh havi max 4-5 eFt a veszteség, ekkora cégnél ez nem számít

borso 2016.01.06. 12:21:45

mikor tanuljuk már meg? ELŐRE NEM fizetünk! Kihozzák, kibontom, átnézem, ha OK perkálok. Ha nem OK viheti a futár ahova akarja.

gabors 2016.01.06. 12:34:00

@FDToth: " havi max 4-5 eFt a veszteség, ekkora cégnél ez nem számít "

szerintem ez 1 de inkabb 2 nagysagrenddel nagyobb !!!

es nagyon is szamit !!!

megint nem tudom de hogy 1-2% a banki koltseguk egy "visszautalason" az biztos ... viszont a sztorno/visszaforditas vagy aminek hivjak nem kerul Nekik (libiri) semmibe !!!!

es mint a posztolo is irta meg most is hirdetik azt amit masfel honapja sem tudtak szallitani (hogy miert fogalmam sincs)

es megismetlem hogy az ilyen visszautalas egy komoly riziko egy web-cegnel (es nagyobbaknal is) nekem AmEx kartyan csinaltak ezt meg ketszer 1990-es evek elejen ... ugy tunt hogy autoberles !!! de nem, valahova oroszhonba ment penz !!! visszautalassal, mire a kartyat torolte az AmEx 2x megcsinaltak ... nekem semmibe sem kerult de nem tudom ki fizette a vegen Enterprise (autoberlo ceg) a biztositujuk vagy AmEx...

Ezert van az hogy igen ha utalsz az 4 oran belul megy de "vissza" nem egeszen!!! Miert??? Rad bizom....

gabors 2016.01.06. 12:39:29

ja igen a valasz hogy NEM utalunk elore .... KREDIT kartya talan mert akkor a cegnek kell bizonyitani hogy amiert fizettem azt meg is kaptam ahogy megallapodtunk...

ha nem (futar/eso/tornado) nem szamit a hitelkartya vallalat siman vissza veszi a penzt !!! es altalaban a vasarlo (en) biztositva vagyok...

persze tovabbra is bemegyek megveszem oszt nincs ugri bugri a tutti !!!

vizsla_barat 2016.01.06. 12:50:40

Fejlettebb orszagokban a paypal csak akkor fizet amikor a UPS/FedEx a csomagot kezbesitette. Amugy amikor az amazonrol rendelek akkor az sms (az amazontol) kb 1 perccel a csomag kezbesitese utan jon hogy kezbesitette a UPS/FedEx a csomagot. Tehat van lehetoseg a csomagkovetes osszekotesere a fizetessel, legalabbis a fejlettebb orszagokban. Mi altalaban igen buszkek vagyunk az informatikaban elert eredmenyeinkre, az egyetemi kepzesre (ctrl-C/ctrl-V-t igazabol remekul oktattak anno) de ugy latszik hogy a legalapvetobb adatbazis-kezelesi funkciokat keptelenek vagyunk hasznalni.

Terézágyú 2016.01.06. 12:53:09

Rendeljen Ön is a neten! Gyorsabb, egyszerűbb, olcsóbb, biztonságosabb. Nincs huzavona, nincs mérgeskedés.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.06. 12:54:48

@gabors: "hozzatennem hogy ez a X webaruhaz oldalan nem kis koltseg !!! a kinabol beszerzett szarokon nem sok a haszonkulcs"
1. nem érdekel a költsége, adja drágábban ha többet akar keresni -> megveszik majd mástól
2. a Kínából jövő dolgokon sokat lehet keresni - ha nem lehetne, nem nyomná mindenki

vanek ur 2016.01.06. 13:04:16

@sarostehen_: Igen, de ez az áruvisszavétnél is így van. Az sem kerül a kereskedőnek semmibe.

@FDToth: Ha nem utalja, hanem chargeback-et csinál, nem kerül semmibe. És a reklamációval ellentétben a chargeback 1-2 nap alatt megjelenik a számlán.

gabors 2016.01.06. 13:07:00

@vizsla_barat: ezt honnan gondolod ..... a megrendeles visszaigazolaskor mar le is vonjak "tolem"

de ha gond van paypal izomzza le az eladoval .!!! nem mindegy ... es vissza is kapom (kaptam) a penzt mikor nem volt rendben a dolog...

azt tenyleg nem tudom hogy paypal mikor fizet az eladonak !!! valszeg mikor ugy "tunik" hogy teljesetve van az ugy

andand 2016.01.06. 13:07:47

Rengetegszer rendeltem netrol es sokszor fizettem elore. Eddig talan egyszer kellett visszakerjem a penzt, mivel nem azon az aron akartak adni, mint amilyenen hirdettek (buktam az atutalas koltseget), mig egyszer a boltba vittem vissza valamit (nem netes rendelest), de mindket esetben 2 napon belul megjott a penzem.
Kartyaval sokszor fizetek, de csak ismert cegeknek, ahonnan mar rendeltem, es ha lehet inkabb ezt valasztom, mert:
- nem kell itthon kezpenzt tartsak
- nem kell bank(automatahoz) menjek penzt felvenni elore (videken lakom, es bar kozel egy varos, csak plusz idot es autozast jelent)
- ha nem vagyok itthon, csak szolok, hogy hova vigyek (szulok, feleseg) es ha nincs is penzuk, atvehetik.

Es neten rendelek inkabb mert:
- kenyelmesebb
- ha nem tetszik, van lehetoseg visszakuldeni
- sok mindent nem lehet a kozeli varosban egyaltalan beszerezni. Neha probalkoztam, de legtobbszor pofara eses volt a vege
- nem kell autozni, ezt mar irtam :)

Ha valaki fel, vegye fizikai boltbol. Ugyse az szamit, hanem az uzlet hozzaallasa. Ami lehet pozitiv internetes bolt eseten is es negativ rendes uzletben is.

vizsla_barat 2016.01.06. 13:40:33

@gabors: onnan hogy a paypal így működik. Van egy kis Check box ahol ezt kérheted. "We just wanted to let you know we're processing the payment of $1.26 USD for your purchase with Carter's on December 15, 2015. Because you chose to pay after delivery, the payment was delayed for 14 days." There you go

gabors 2016.01.06. 14:03:52

@vizsla_barat: "We just wanted to let you know we're processing the payment of $1.26 USD for your purchase with Carter's on December 15, 2015. Because you chose to pay after delivery, the payment was delayed for 14 days." There you go "

nem tudtam hogy ilyen is van ... (tobbe kerul??)

de nem is nagyon akartam hasznalni mar eleve nem ir rendele (pl) Ebay-rol olyantol aki nem fogadja el a PayPalt (15 eve talan) es azota egyszer volt gondom hogy valami nem erkezett meg ... akkor a paypal intezte hogy a penzem a bankszamlamra vissza erkezett par nap alatt !!!

ezert hasznalom a paypalt es nem fizetek SEMMIT ha lehet direkt elore ...

Terézágyú 2016.01.06. 14:07:06

@andand:
Így van, vidéken nem olyan egyszerű az élet... vidéken sokszor még ékezetes betűi sincsenek az embernek...

andand 2016.01.06. 14:17:11

@Terézágyú: Így van, jól látod a helyzetet.

milyen nőazilyen 2016.01.06. 14:27:48

@Terézágyú: jajmán, vidéken ezzel is spórolunk, mi lesz, ha jön a hótorlasz? igaz, nekem a befőttek mellett a spájzban vannak ékezetek is betankolva ;)

McZozo 2016.01.06. 14:33:57

@ancsika: ez ne haragudj baromsag, ott van ebay amazon es meg sorolhatnam mindenut bankkartyaval es elore fizetsz ettol meg nem kene gond legyen.

gabors 2016.01.06. 14:56:20

@milyen nőazilyen: ekezet ????

meg nem voltam kitltiva ???

gabors 2016.01.06. 14:58:18

@McZozo: "bankkartyaval es elore fizetsz "

erosen fugg hogy mit is ertesz Te bankkartyan !!!

en olyat nem hasznalok amelyik levonja a penzt ELORE

Dezsike 2016.01.06. 15:01:38

@vanek ur: A chargeback egy kicsit más dolog - tudtommal azt at ügyfélnek kell kérnie ha jogosulatlanul használják a kártyáját (pl. duplán húzzák le, vagy később a kártyaadatokkal visszaélnek - ez főleg autókölcsönzőkre jellemző). Az áruvisszavéttel ellentétben horrorisztikus büntetés jár érte a kereskedőnek, ismétlődő esetben akár a kártyaelfogadási jogát is megvonhatják. Ezt onnan tudom, hogy dolgoztam olyan kereskedőnek akinek emiatt megvonták a kártyaelfogadási jogát.

ancsika 2016.01.06. 15:01:39

@McZozo: miért lenne baromság?

gabors 2016.01.06. 15:06:51

@McZozo: "mindenut bankkartyaval es elore fizetsz ettol meg nem kene gond legyen. "

nem fizetsz elore semmiert !!! mint irtam attol fugg hogy milyen a "bankkartyad" en mar evetizdek ota nem fizettem semmiert elore ...

ceg (paypal/libir) megterheli a kartyamat .... de fizetnem nem kell meg a szamla kiallitas utan sem kb 25-30 napig !!

addig boven van idom "rarjonni" hogy at akar baszni Igor .... es akkor hivom a kartya kiallito bankot ... hogy mi van ??? es ha minden jol megy meg mielott fizetnem kellene megoldjak !!!! Sot eddig barmi reklamacio volt adtak 90 (maguknak) 90 napot hogy lesz valami valasz ...

McZozo 2016.01.06. 15:13:26

@gabors: en pl rendszeres amazon vasarlo vagyok ahol mindig bankartyaval elore fizetek es meg sose volt ebbol nyugom. Persze kis sufnituning webshopban en se bizom , de bevalt nagy kereskedo rendszerekben igen. sose volt gondom meg ebayen a paypal resz garantal ha baj van de eddig cask egyszer kellett hasznalnom a visszaigenyles kereset azt is viszonylag kis osszegnel, cask egyszeruen az elado nem reagalt a gondomra igy elinditottam. Amugy meg megnezem az elado feedback-jet es ha van mar tobb ezer neki es 95% felett van a pozitiv valamint bele olvasok hogy a negativak mik is voltak akkor azert megbizom benne. volt is gondom meg igy is, de ugymenet ugy ment hogy termek megjott kibontottam teszteltem nem jo meg aznap ment az uzenet az eladonak. Masnap elado kuldte a futart termek el majd ra 5 napra jot az uj . en bekot kiprobal orul es pozitiv szuper ertekelest ad az eladonak. De volt olyan is hogy kartyaval fizettem egy gamer heaven nevu webboltban karacsonyi ajandek let volna de a szallitasi hataridoegyre cask tolodott mignem mar januar let belole. na erre telefonon hivtam oket hogyhalo ez karacsony ajandek let volna es a rendeleskor meg boven dec eleji hatarido volt. mire elismerte elnezest kert mondta hogy sajnos keszlet hiany let mit szeretnek varok vagy torolje a rendelest es utalja a penzt vissza. mondom akkor torolje mert mashol megveszem. mondta ok 3 napon belul a szamlamon volt a penz.

Netuddki. 2016.01.06. 16:12:11

@gabors: "szerintem nem erted .... ez a librinek penzebe kerul"

Oszt kijafszt érdekel, hogy pénzbe kerül nekik az utalás? Küldték volna az árut, akkor nem kellett volna a vevőt idegelniük. Mi lenne ha még kártérítést is kellene fizetniük a szarakodásért?

Mellesleg, ha van rá mód akkor csak utánvéttel rendelünk websopból! Érteeeem?
Szerintem ha a levélíró utánvéttel vásárolt volna, lehet még az árut is megkapta volna. Ha a volna ott nem vóna...

2016.01.06. 17:20:00

Nagyon gyakran vásárolok neten, de kártyával csak is azt vagyok hajlandó fizetni, amit neten küldenek el, repjegy, e könyv, szolgáltatás. A nagy áruházak küldenek számlára. Kívéve az Amazont, de az csak végszükség esetén. Az Otto-nál nem csak számlára, de részletre is lehet venni szinte bár mit, ha visszaküldöm - a visszaküldés ingyenes - nyilván nem is kell fizetni.
Magyarországon ez az előre fizetés már szinte beteges. Minden piszlicsáré cuccot előre kell fizetni, honnan tudná az ember, hogy akarja-e ha fel sem próbálta ?

titokmost 2016.01.06. 18:21:54

Szia posztolo. Ha nem latod a jovairast a szamladon, ezt javaslom. A kartyadat kibocsato banknal nyujts be reklamaciot hivatkozva arra, hogy az igert jovairast nem kaptad meg. Ezt probald dokumentacioval is igazolni.

titokmost 2016.01.06. 19:20:07

Meg mellekesen. A hozzaszolok nagy reszenek fogalma nincs a gond megoldasarol. A kevesebb resze se tudja igazan.

gabors 2016.01.06. 19:29:14

@McZozo: " es utalja a penzt vissza. mondom akkor torolje mert mashol megveszem. mondta ok 3 napon belul a szamlamon volt a penz. "

ezet kell ilyen esetben a mastercard !!! mert meg a fizetendo, szamla sem jon meg nemhogy levonjak a szamalalmrol !!! plane nem varok akar csak 3 napot a penzemre..

aki nem fogadja el a harom fo hitelkartya kiadot Visa/Master/AmEx... mar nem is legit ...

szemelyes/egyeni elado eseten, ebay vagy mint ma vatera .... csal paypal !!! aki azt nem fogadja el mar nem is erdekel

gabors 2016.01.06. 19:36:30

@titokmost: "Szia posztolo. Ha nem latod a jovairast a szamladon, ezt javaslom. A kartyadat kibocsato banknal nyujts be reklamaciot hivatkozva arra, hogy az igert jovairast nem kaptad meg. Ezt probald dokumentacioval is igazolni. "

vegre egy nalam is okosabb hozzszolas ... DE csak akkor mukodik ha nem "bank-kartyaval (ATM) fizetett elore... mert akkor fordula bizonyitas kenyszer !! megint neki kellene bizonyitani hogy amiert fizetett/fizetett volna nem volt teljesitve "rendesen" ez sokkal nehezebbb mint forditva !!!

de tenyle sok sikert a posztolonak bar szerintem elkurta (hogy egy masik jo nevut idezzek)

na most a pezn valszeg meg fog jonni 30 es fel napra

titokmost 2016.01.06. 19:53:53

@gabors: ez egy javaslat volt, ami alapjan gyorsabban visszakaphatja a penzt. Lehet mas alternativa. De az bonyolultabb. Veled se ertek egyet a 30 es tobb nappal. De megertelek es tudom hogy mukodik a folyamat.

gabors 2016.01.06. 21:28:39

@titokmost: " De az bonyolultabb. Veled se ertek egyet a 30 es tobb nappal."

nem ertesz egyett mivel ???

szerintem sem kellene hogy ez ilyen sokaig tartson
\
DE nagyon nem mindegy hogy mit csinal (sajnos pont az) az akinel MOST a penz van ... a libri azert csinalja igy, mert ez a legolcsobb (neki) es A LEGBIZTOSABB neki (libri) ....

ezert nem kell fizetni elore (hitelkartya mukodik jobban)

vanek ur 2016.01.06. 21:51:23

@Dezsike: Jogos, félrenéztem. Nem chrgeback, hanem reverse charge. Ez valójában egy fordított irányú vásárlás, és ugyanannyi idő alatt is könyvelődik, mint a "rendes" kártyás vásárlás, a webshopnak pedig ugyanúgy ingyenes, mint a reklamáció, ami tényleg 30 nap alatt fut át a bankon.

Az OTP netes fizetőoldala pedig tudja ezt a funkciót, mert a MÁV pont így adja vissza a pénzt, ha visszaváltod a vonatjegyed. Tehát a Libri kérdezze meg a MÁV-ot, hogyan csinálják, aztán programozza le...

vanek ur 2016.01.06. 21:56:18

@gabors: Ez így ebben a formában nem teljesen... Ha hitelkártyával fizetsz, a vásárlás összegével megterhelik a hitelkártyaszámládat. Ha van 1 000 000 Ft hitelkereted, és vettél egy könyvet 5 000 Ft-ért, utána már csak 995 000 Ft-ot költhetsz. Az más lapra tartozik, hogy te a banknak ezt az 5 000 Ft-ot a havi keresetedből 20-30-40 nap múlva fizeted ki.

Viszont az igaz, hogy ha átvertek, kártyás fizetésnél mindenképp visszakapod a pénzed. És ez nemcsak a credit, hanem a debit kártyákra is vonatkozik.

vizsla_barat 2016.01.10. 16:40:55

@gabors: nem kerül többe. Plusz ugye a paypal mögé hitelkártyát is rakhatsz így dupla biztonságban vagy
süti beállítások módosítása