Tékozló Homár

Nem fizet a biztosító, mert gyerek törte el a tabletet

2016.03.11. 09:28 | Homár Hilda | 153 komment

oney_30832.jpg

Hát nem csodálom, hogy olvasónk szomorú, csalódott és becsapdázva érzi magát. Azt megkérdezhetjük, hogy miért van különbség aközött, ha ő vagy a gyereke töri össze a tabletet, de az biztos, hogy a kötvény lapozgatása nem megúszható, bármilyen rémes feldat is.

 Tisztelt Tékozló Homár!

Most szembesültünk azzal a ténnyel, ami lehet, hogy sokak számára egyértelmű.

A gyermekem eltörte tabletjét. Ezt őszintén bevallottam az Oney Biztosítónak, aki emiatt nem vállalta a tablet ingyen szervizelését. Felháborítónak tartom és nem tudom, mi a különbség a között, hogy ha én vagy a gyerekem töri össze. A vásárláskor nem tájékoztattak arról, hogy hazudnom kell a biztosítónak. Csak arra biztattak, ha a gyereknek vegyem, kössem meg a biztosítást. Így úgy gondolom, feleslegesen kötöttem meg. Szomorú vagyok és csalódott. Nem tudom, hogy hogy lehet ilyen gerinctelen az egész banda. Akkor is, ha a biztosítási kötvénybe beleírják, hogy kiskorú esetén nem fizet. A sokoldalas kis kötvényt nem lapozgatom, hiszen azért vetette meg velem az eladó, hogy a gyerek miatt biztosítsam a tabletet.

Soha többet nem veszek biztosítást, vagy hazudok, ha az kell.

Szomorú az egész.

Üdvözlettel,

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.11. 09:31:51

Házra, életre, autó felelősségre kötünk biztosítást. Tabletre minek? Azon a pénzen inkább veszel egy másikat, ha eltöröd. Még inkább: ne törd el! És ne add a gyerek kezébe, ha félted!

sáros_tehén 2016.03.11. 09:33:35

@atpijkamo100: Lehet hitelre vette a poszter és kötelező volt...

atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.11. 09:36:53

@sarostehen_: :)) Veszek egy doboz tejfölt hitelre, oszt kötök rá biztosítást, és beteszem a hüttő mélyére, nehogy a gerek megegye.

Antalbaba 2016.03.11. 09:46:29

LEGKÉSŐBB akkor azért el szoktam olvasni a kötvényt, amikor kárbejelentést tennék:-( Picit persze hatékonyabb előtte, de ez pl. az ED közepén sorban állva nehezen kivitelezhető, belátom...

metal · http://electric.blog.hu 2016.03.11. 09:54:19

Megint egy idióta, aki aláírt valamit, el nem olvasta, majd mindenki hibás, csak ő nem, ha be is tartatják vele:)

2016.03.11. 10:00:27

@atpijkamo100:
Pontosan. Az emberek nem értik, hogy mire jó a biztosítás. Mert alapvetően minden biztosítás várható értéke negatív, hiszen a biztosító az ügyfelekből él. Amiért mégis kötünk, azok a kis esélyű, de anyagilag megrendítő káresemények. Egy 20-200 ezret érő tabletet pótolni tudok, ha leejtem, de ha leég a házam, az már nem ilyen egyszerű.

2016.03.11. 10:00:28

@atpijkamo100:
Pontosan. Az emberek nem értik, hogy mire jó a biztosítás. Mert alapvetően minden biztosítás várható értéke negatív, hiszen a biztosító az ügyfelekből él. Amiért mégis kötünk, azok a kis esélyű, de anyagilag megrendítő káresemények. Egy 20-200 ezret érő tabletet pótolni tudok, ha leejtem, de ha leég a házam, az már nem ilyen egyszerű.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2016.03.11. 10:01:55

@atpijkamo100: Mintha a tabletet a gyereknek vette volna ... Szövegértés?

The Crazy One 2016.03.11. 10:10:32

olyan színes műanyag kotont kellett volna rá venni párszáz forintért a drága, szart sem biztosító kötvény helyett és ha a csimóta földhöz vágja, akkor talán nem törik össze.

Vásárlás előtt a megfontolt gondolkodás, utána a megelőzés. Ennyi a titka az egésznek. Bányászbéla se vett galakszi esnégyest, pedig az tetszett neki. Vett inkább katerpillárt és nem kötött rá biztosítást.

atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.11. 10:14:16

@Andrass9: Ja. Na mindegy, a lényegen nem változtat.

"mi a különbség a között, hogy ha én vagy a gyerekem töri össze"

Az a különbség, hogy a gyerek könnyebben összetöri, és ezért arra drágább a biztosítás.

atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.11. 10:19:11

@The Crazy One: Olyan színes műanyag kotont kellett volna rá venni párszáz forintért, és akkor meg se fogan a gyrek, nincs aki eltörje a tabletet.

borso 2016.03.11. 10:33:42

1-látom a rabló devizahitelek után még mindíg ott tartunk hogy nem olvassa el amit aláír. ordas hiba.
2-biztosítónak mindíg úgy jelentünk be bármit is, hogy előtte átolvassuk még egyszer a szerződést, ha kell (mert kell) pofátlanul hazudunk
3-biztosítónak mindíg 2x 3x több összeget jelentünk be, mint a kár maga és akkor fizeti ki az eredeti kb 70-80%-ot.

Nick-son 2016.03.11. 10:36:22

Az én gyerekem is összetört egy tabletet. Ennél jobb dolog nem is történhetett volna velünk, mindenkinek jobb az életminősége mióta nincs. Még egyszer tablet ebbe a házba nem teszi be a lábát.

Dezsike 2016.03.11. 10:46:37

Gyereknek csak asztali gépet, szigorúan Windows 98-al. Nem fogja véletlenül tönkretenni, ellenben lehet vele fejleszteni a problémamegoldó képességeit - én gyerekkoromban 5 perc alatt le tudtam fagyasztani kékhalállal, hamar megtanultam, hogy mit szabad és mit nem.

Tron65 2016.03.11. 11:07:09

@atpijkamo100: Azon a pénzen?
Van valami halovány fogalmad mennyibe kerül egy tényleg komoly tablet?

230e 2016.03.11. 11:18:31

Tényleg nem szégyen olvasni, még a megkötés előtt:
www.oney.hu/biztositas/kiterjesztett-garancia/letoltheto-dokumentumok
A biztosítási fedezet nem terjed ki:
16.39: a biztosított terméket birtokló 16 éven aluli kiskorú személy tevékenysége,
mulasztása vagy bármilyen egyéb magatartása miatti, vagy
olyan kárra, amely az alatt következik be, amikor a biztosított termék
16 év alatti személy birtokában van. Különösen ide tartozik az iskolában
történő Lopás vagy rongálás (a biztosított termék harmadik személy
általi szándékos megsemmisítése vagy károsítása), amennyiben
a biztosított termék a Biztosított 16 év alatti gyermekének birtokában
volt. Ha a kiterjesztett garancia fedezet szerinti biztosítási esemény (ld.
a 11.1.1. pontban) a 16 éven aluliak birtokában lévő biztosított termékben
következik be, és a meghibásodásban a kiskorú tevékenysége,
mulasztása vagy egyéb magatartása nem hatott közre, a jelen pontban
foglalt kizárás nem alkalmazható.

atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.11. 11:23:10

@Tron65: Komoly tablet? Aminek kijelzője is van? És még Android oprendszer is van rajta? Hát az legalább olyan tizenhatezer.

vanek ur 2016.03.11. 11:27:27

Talán a múlt héten pont erről beszélgettek egy fogyasztóvédelmis rádióműsorban. Itt valójában nem az a fő gond, hogy a biztosító korlátozza a kifizetést - pl. a gyerek által okozott károkra. Kétségkívül nem elegáns, bár van mögötte ráció. (Mint ahogy autóbérlésnél ha 20-25 éves korú ember fogja vezetni a kocsit, neki drágább a bérlés, a nagyobb kockázat miatt.)
A fő gond az, hogy amikor eladják a terméket, ajánlják mellé lelkesen a biztosítást, mondván, ha bármi nem garanciális körbe eső dolog történik a készülékkel (széttörik, ellopják, stb.) majd fizet a biztosító. Az apró betűt viszont nem mondják el (pl. ha a gyerektől lopják el, a gyerek töri szét, stb., akkor nem fizetnek). Itt léphet be a fogyasztó megtévesztése, mert ez olyan lényeges körülmény lehet, ami a fogyasztó döntését befolyásolja, tehát nem elég érv az, hogy tessék elolvasni a szerződéses feltételeket. (Amit mindenféle tájékoztatástól függetlenül egyébként is melegen ajánlott megtenni még szerződéskötés előtt.)

hotsince82 2016.03.11. 11:33:13

@atpijkamo100: 16ezer,aha... Ne a kokanyolt fosokra gondolj,amiket ezek szerint te hasznalni szoktal.

atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.11. 11:37:52

@hotsince82: Túlárazott szart nem vennék. Pláne nem egy túlmozgásos csimótának. Az állatos pornó a "foson" ugynolyan szépen mutat, mint a retinakijelzőn. Bekapcsolom, tapogatom, kikapcsolom. Te divatcikknek használod? Megsúgom, csilivili tablet nem öltöztet, attól nem leszel menő.

hotsince82 2016.03.11. 11:43:14

@atpijkamo100: persze,latom tudsz kulonbseget tenni a minoseg es a tularazottsag kozott...gondolom te az a tipus vagy,aki inkabb parizert tesz a pizzara is sonka helyett. A minoseget meg kell fizetni, ez alapszabaly...ha csoro vagy,akkor meg nem fikazzuk azokat,akik megtehetik

atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.11. 12:03:19

@hotsince82: Életed keresetét egy tabletbe ölöd, és assziszed, menő vagy. És közben parízeren élsz? Megérte?

Minőségi tabletet a csimótának, gyémántokkal kirakottat!

FDToth 2016.03.11. 12:12:02

Ahol idáig ajánlottak biztosítást nagyobb értékű műszaki cikkek mellé, ott mindig elmondták, hogy mit kell kamuzni a biztosítónak, aki erre fizetni fog. Azt is elmondták, mi az amit tilos elmondani, mert nem fizet!
Ilyen világban élünk... ez is mekkora hülyeség h beleveszik azt, hogy ha kiskorú okoz kárt, akkor nem fizet...

hotsince82 2016.03.11. 12:13:36

@atpijkamo100: Biztos valami nagyon frappansat szerettel volna kihozni,de nem sikerult. Sebaj,majd a kovetkezo posztnal probalkozhatsz ujra valami szinvonalas fikazassal. Grat.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.03.11. 12:18:53

@atpijkamo100: szerintem te még nem láttál olyat. de hogy akkor mér nem guglizol mielőtt kommmentolsz, azt nem értem.

atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.11. 12:28:04

@sugargiraffusplumps.: Eh, nem találom a medvecki strasszostelós képét. De van neki szemüveggel is: kep.cdn.index.hu/1/0/102/1020/10207/1020739_9a4eadb73dac2ecb9d9e7d39d8559079_wm.jpg

@hotsince82: Elfogyott a hülyeség? Pedig olyan svungal indultál neki.

Leone_510 2016.03.11. 12:32:12

a biztosító a feltételei szerint jogosan járt el máskor meg az a baj amikor nem így tesz, és sosem azt kell megkérdezni, hogy mire fizet hanem azt hogy mire nem! , a posztoló saját jellembeli hiányosságát bizonyítja, hogy azt gondolja legközelebb hazudnia kell miközben ő mulasztott , lol

na csak, hogy értse a kedves posztoló...vásárláskor azért mondták, hogy kössél biztosítást mert a gyerek jó eséllyel eltöri de azt nem mondhatták, hogy amikor ez megtörténik akkor hazudj a "partnerüknek" , az eladó jogosan gondolta, hogy elolvasod a feltételeket és rájössz , hogy amikor ez így megtörténik akkor HAZUDJ, de ő erre nem fog biztatni sem rávezetni, amit megtudtunk rólad az az, hogy összességében szívesen hazudtál volna ha nem lettél volna hülye még ehhez is. szép napot!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.03.11. 12:32:19

@atpijkamo100: nekem muszáj a drágábbat vennem, mert sajnos nem engedhetem meg magamnak az olcsót, ha használni is szeretném. ennyire egyszerű.

atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.11. 12:34:33

@Leone_510: "szívesen hazudtál volna ha nem lettél volna hülye még ehhez is."

:)) Eddig ez a legszebb megfogalmazás.

hotsince82 2016.03.11. 12:44:25

@atpijkamo100: igen bazmeg nincs atmenet,vagy gyemantos van,vagy a te 16ezres fos vagodeszkad. Nagyon vaganyan visszavagtal. A lenyeg,hogy megint bele tudtal kotni valamibe,szanalmas a produkciod.

atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.11. 12:54:17

@hotsince82: Mindegy, hogy strasszos vagy nem strasszos, fontos, hogy a gyereknek minőségi tabletet vegyél. Na, elegem volt belőled.

Egysimaegyfordított 2016.03.11. 13:06:01

Megnyugtatnám az itt egybegyűlteket, hogyha azt mondja ő törte el, nem a gyerek, máris találnak vmi másik apróbetűt, hogy sajnos csak és abban az esetben tudunk fizetni, ha épp csütörtök volt. JA, péntek volt ? Akkor neeeeem .....Így mennek ezek a dolgok.

GQ 2016.03.11. 13:48:49

@230e: de ember, ott tukmálták rá, hogy pont a gyerek miatt vegye meg. oké, olvasnia kellett volna, de jóhiszeműen megbízott az eladóban, aki úgy adta el neki a biztosítást, mintha direkt arra az esetre lenne, mikor a gyereknél van a bizbasz.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.03.11. 13:53:10

". A sokoldalas kis kötvényt nem lapozgatom, hiszen " hülye vagyok.

Attól függetlenül, hogy nem korrekt a biztosító... Amúgy ilyesmiből gyereknek nem veszünk drágát. Nem érdemes, fogyóeszköz.
A cégnél érdemes panaszt tenni... Hátha.

2016.03.11. 14:05:33

@hotsince82:
Egyrészt drága tabletet nem a gyereknek veszel.

Másrészt, ha drága tabletet veszel, akkor ha reálisan meg is teheted, hogy azt vegyél, akkor nem vág földhöz a pótlása (hacsak nem áruhiteles proli vagy...). A biztosító meg abból él, hogy az összes ügyfél többet fizet be, mint amennyit kifizet összesen kártérítésként. Tehát ha minden nagyobb értékű műszaki cikkedre biztosítást kötsz, akkor várhatóan rosszul fogsz járni, még ha egy-egy el is törik. Pontosan ezért nem kötünk legfeljebb néhány százezres eszközöknél biztosítást, és inkább pótoljuk baleset esetén, mivel hacsak nem biztosítási csalásra játszol és szándékosan töröd, nagy eséllyel hosszútávon ez az olcsóbb.

Szóval az, hogy mennyiért érdemes tabletet venni, az részletkérdés, a lényegben viszont nem neked van igazad. Annyit még hozzáteszek, hogy a tablet a laptopokkal szemben keveseknek munkaeszköz, tehát abszolút egyéni preferencia, ki mennyit szán rá, ki milyen kompromisszumokat köt.

Tiborfalvi Tibor 2016.03.11. 14:09:08

A poszter abban hibázott csak, hogy nem olvasta el a biztosítási feltételeket. Igen, hosszú, unalmas anyag, de ezt csak akkor kell elolvasni, ha már megvan a baj. Egy kis néma értő olvasás után meg baromira rá lehet jönni, hogy mit kell írni/mondani a biztosítónak.
Tavaly év végén én is így jártam, egyik ismerősöm eltörte a tabletemet, kb 1 hónappal a biztosítás lejárta előtt. Persze sokat segítettek az üzletben is, ahol vettem, de miután ezt elolvastam, muszáj voltam bekamuzni azt, hogy én törtem el és nem pénteken, hanem kedden, mert akkor meg kicsúsztam volna a határidőből (3 munkanapon belül jelezni kellett nekem). Oké, hát hazudni kell, de a biztosító is el fogja utasítani a picsába, ha nem felelsz meg mindennek.
Ezeket a kütyüket nem éri meg javítani, úgyhogy bevizsgálják jó pénzért (5 rongy alsóhangon), aztán pedig kapsz egy újat/levásárolhatod a tablet árát. Ez rohadtul nagy bukó a biztosítónak, szóval ezen próbál nyerészkedni.
Meg is írhattam volna a homárnak ezt az esetet, mivel ahhoz képest, hogy pl nem volt meg az eredeti kötvény, az eredeti doboz és a töltőjét is kidobtam már, gond nélkül levásárolhattam az árát, abszolúte nem szívóztak velem.
@atpijkamo100: Miért ne? Biztosítási díjtól függ persze minden, saját esetemben egy 30 ezres tabletre vettem 1300 forintért egy évre. Szerintem baromira belefér. 10000 forintért nem kötöttem volna meg, de azért a cucc árának 5-10%-át még melléteszem szívesen, mert jól tud jönni, ha beüt a baj.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.03.11. 14:17:07

Micsoda írigy pöcsök vannak itt :D

2016.03.11. 14:34:24

@Tiborfalvi Tibor:
Nem az a kérdés, hogy belefér-e, hanem hogy minek. 30 ezres tablet pótlása annyira erőn felüli lenne neked? Mert a biztosítók nem hülyék, tudják, hogy mondjuk 40-ből egyszer kell fizetniük, akkor ha a termék 20-ad részét kérik biztosítási díjként, akkor jól járnak. És hacsak nem vagy nótórius tablet törő, akkor te is jó eséllyel rosszul jársz.

A lakásbiztosítás is nyilván megéri nekik, de ott ha leég a lakásod, akkor az túl nagy anyagi leégés neked, hogy kockáztass és ne köss biztosítást.

fillérbaszó vadász 2016.03.11. 14:38:27

@atpijkamo100: Szerintem ez a hostince lesz a poszter és próbálja magyarázni a bizonyítványát!

fillérbaszó vadász 2016.03.11. 14:41:44

@hotsince82: Ha ennyire szeretsz nyelvtannáciskodni, akkor tedd már meg, hogy a pontok és a vesszők után nyomsz egy szóközt.

atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.11. 14:44:21

@Tiborfalvi Tibor: "30 ezres tabletre vettem 1300 forintért egy évre."

Ki kell számolni. Mondjuk 2% az esélye átlagban, hogy eltörik egy ilyen tablet egy éven belül, az 600 Ft, 300 Ft az eladó jutaléka, 300 Ft a biztosító műküdési költsége, és 100 Ft a haszon, így jön ki az 1300 Ft.

Ha 4,4%-nál nagyobb az esélye, hogy eltöröd egy év alatt, vagy mondjuk úgy, hogy gyakrabban, mint 23 évente eltöröd, akkor neked megéri. (Feltételezve, hogy 100% az esélye, hogy a biztosító a teljes összeget megtéríti.)

Én mikor eltörtem a 85 ezres telómat, vettem használtan egyet 15-ért, mikor azt is eltörtem, akkor már tízért. És most ingyen dobtam ki, mert már pár éve nem használom, mert a wapnál jobb a mobilnet.

atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.11. 14:47:50

@fillérbaszó vadász: Jé, észre se vettem. Nem nyelvtannáci a nyomorult, csak boldog, hogy talált egy elütést. :))

Tuti, hogy a szervizt meg a mindiget jól írná.

hotsince82 2016.03.11. 14:54:18

@fillérbaszó vadász: Na,a csahos csicskaja megjelent a gazdanak,hajra. Karogjatok csak kozosen,kis nyomorultak.

Tiborfalvi Tibor 2016.03.11. 15:08:42

@nagybalfasz: "30 ezres tablet pótlása annyira erőn felüli lenne neked?"
Igen. Munkaeszköz sokszor, na meg ki a franc szeret kidobni az ablakon több tízezer forintot egy rossz mozdulat miatt. Ezek az újabb ketyerék bizony hamar törnek, leejted egyszer és heló, meg lehet javítani a készülék árának háromnegyedéért. Naná, hogy újat veszel. Ha rászánom magam arra, hogy vegyek egy nagyobb értékű dolgot, akkor belövöm az árat, meg azt, hogy mennyi ideig tudom reálisan használni, ebbe belefér pár ezer forint pluszban. Alapvetően én is vigyázok a dolgaimra (nem is én törtem el), ha lejár az 1-2-3 év garancia, akkor is azt mondom, hogy használtam a cuccot x évig, kiszolgálta az árát. Egyébként is, de x év távlatából meg pláne nem fogod sajnálni azt a néhány ezrest.
@atpijkamo100: Telefon ügyében én is így vagyok, minél olcsóbb, minél strapabíróbb, annál jobb.

Artech 2016.03.11. 15:37:27

@atpijkamo100: Vazze, ez jóóóóó....

atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.11. 15:44:08

@Tiborfalvi Tibor: "minél olcsóbb"

Csakhogy ez volt a kétezres évek elején az egyetlen billentyűzettel ellátott telefon, kénytelen voltam a 85 ezret kiadni érte. A mostani telóm egy ezres volt újonnan. Sokallom, legközelebb haszáltat veszek.

ööö,izé 2016.03.11. 15:50:12

@Leone_510: Ez az egy komment elég is lenne ide, főleg az utolsó mondat.

Kedves posztíró, nagyobb szopókát is megérdemeltél volna, ha olyan hülye vagy, hogy legalább kárbejelentés előtt nem olvastad el a szerződésedet. Tiszta helyzet és jár a pofád, itt csak te vagy gerinctelen. Hogy utálhatnak téged a környezetedben, szent Isten! Inkább ezért legyél szomorú és csalódott!

Hilda, ez a poszt egy kalap szar.

gabors 2016.03.11. 16:24:37

Ez mar a hetvegi ??? mert kivarom hatha lesz egy jobb...

amugy ezeket a biztositasokat azert "ajanljak" mert ezen nagyobb haszna van az uzletenek legyen az barmelyik mint a kutyun magan !!!

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.03.11. 16:30:44

@ööö,izé: Nem, a postoló csak naív volt. Meg lusta. A biztosító a gerinctelen, de manapság darwin-díj nem arra számítani, hogy a biztosító gerinctelen lesz...

@atpijkamo100: Az a baj, hogy ami kompromisszummentes droidos, az tényleg ilyen 50 ezreknél kezdődik. Van négymagos 30-ért is, csak arra 1 hónap után sincs update.
50 ezerért törékeny cuccot meg nem adok a gyereknek.

Az első tabletem egy fostalicska volt. Korábban egy kisgyerek használta, főleg földhoz vagdalásra. Szerencsére csak az USB aljzatot sikerült kiszakítania, azt pótoltam, olcsón az enyém lett a tábla, én meg elolvasgattam rajta 2 évig. Másra nagyon nem volt jó, de nem is kellett másra :)

2016.03.11. 17:05:21

semmit nem értek...

ghck 2016.03.11. 17:49:56

Minőségi gyereknek minőségi tabletet! Na!

benedek012 2016.03.11. 18:21:57

Pont tegnap, az e..d.. boltban a fülem hallatára mondta egy eladó egy vevőnek, hogy se azt ne mondja, hogy dolgozott a fényképezőjével, se azt, hogy gyerek használta. Csak privát célra, és csakis ő maga.
Ez van.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2016.03.11. 18:23:29

Biztosítást kötni elháríthatatlan esemény és az általa okozott komoly kár ellen szokás kötni, én eddig így hittem. Ha ez a biztosító tényleg kötött szerződést annak fedezésére, hogy egy tablet eltörik, akkor nem normálisak. Vagy ők már akkor is tudták, hogy a naiv ügyfél csak az hiszi, hogy majd vesznek neki egy másikat.

Pisti 90 2016.03.11. 18:25:36

Gyereknek tablet? Amikor én gyerek voltam, nem is volt még ilyen. 10 évesen kaptam az első mobiltelefonom. Az még olyan nyomógombos volt, nem is lehetett tönkre tenni. Gyereknek 5000 ft-os Nokia kell, azt is tudja nyomkodni, de legalább nem töri szét. Ha nagyobb lesz, kap majd tabletet. De mégis mire használná? Betaggeli Facebookon a babazsúr helyszínét? #gyerek #babazsúr #cumisüveg

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.03.11. 18:34:06

@Pisti 90: gyereknek mobiltelefon? Amikor 10 éves voltam még vonalasunk sem volt!

atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.11. 18:50:25

@enpera: 13 évet vártam a vonalasra. Aztán protekcióval lett meg, különben még most is várnék rá. ... Nem ez hülyeség.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.03.11. 18:51:01

@hotsince82:

Látványos a hisztériád, de az értelmezési tartományodba nem igazán fért bele az, hogy a vágódeszkát gyereknek vették, ergo nehezen elképzelhető, hogy a sebessége vagy egyéb árnövelő tulajdonsága annyira lényeges lett volna azért, hogy a purdé rajzfilmet meg a szomszéd gyerek babagyűjteményének fotóit nézegesse rajta.
Ezt nagyon benézted.

Ja, mielőtt engem is kikiáltasz apitka szószólójának, őt is pontosan annyira szarom le mint téged, inkább a látványos hisztériád tetszett a sztorival kapcsolatosan.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.03.11. 18:55:25

@nagybalfasz:

Csak meg ne lepődj, amikor a leégett lakásodra a biztosító annyit nem ajánl meg, mint egy összetört tabletre. Ha nincs mindenről számlád, akkor már eleve buktad a partit, ha meg van, akkor biza örülhetsz ha a kétéves plazmára kifizetnek avultatással kétezret.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.03.11. 19:00:10

@Pisti 90: Én meg az első mobiltelefonomért (Nokia 3210) 14 évesen egy hónapot güriztem a vasgyárban a nyári szünet alatt. Én nyertem.

Matteo79 2016.03.11. 20:33:54

Postolo nem okos. Sok mas esetben is fizetett volna a biztosito, ugyhogy ilen ertelemben nem kidobott penz a biztositas..,
Ja hogy olyan esemeny tortent amire nem fizet? Nahàt hogy mik vannak..., ostoba.,,

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.03.11. 20:42:29

@Androsz: Ezek a biztosítások elsősorban "kiterjesztett garancia" jelleggel futnak... Sokszor kapcsolt szolgáltatással, ami kapcsán a gyorsan dolgozó assistance szolgáltatás az érték. Az, hogy baj esetén cserélik a terméket és nem csak javítják egy ritka eset. A fontos a probléma szűk határidővel való elhárítása annak okától (műszaki hiba vagy baleset) függetlenül.

Ha a szolgáltatás így megéri ezért és nem elsősorban a "sok esetből egyszer cserélnének is" miatt, hanem mert "átalánydíjas szervizelés nem túl drágán, rövid határidővel" akkor máris örül az ember.

A trükk viszont az, hogy amikor az emberre úgy akarják rásózni, hogy gyerek vagy akármi miatt, akkor rögzíteni kell a beszélgetést. Ha mégsem lenne fedezet a gyerek miatt, akkor pedig fogyasztó megtévesztése miatt (mivel a termék / szolgáltatás lényeges tulajdonságáról hazudott) feljelentést tenni és kártérítésért perelni.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.03.11. 20:56:33

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: Való igaz nálatok a gyereknek mindegy, hogy 16000 Ft-os szarral lesz egy tudatlan, sikertelen bunkó vagy csak a kedves szülők miatt. De képzeld máshol van olyan opció is, hogy a gyerek azért nem 16.000 Ft-os droidot kap, hanem kifutó surface-t akcióban, mert az utóbbi tanulásra is bőven használható. Sem a Visual Basic (Visual Studio Community Edition) nem árt a gyereknek, és ahogy a családban volt aki 10 év körül már az akkori gépen programozott, ő is megérti... De a 16 év alatti gyerek kategóriába ő még 5 év múlva is bele fog tartozni. Igen, a suliban baleset érheti a tabletet. Pedig akkor már nem lesz elég, hogy a Visual Studio fut rajta, az is kell, hogy a gyerek nagyobb alkotásai is emberi idő alatt leforduljanak.

Sem mondjuk az ingyenes Microsoft Mathematics nem jelent rá halálos veszélyt, ellenben némi esélyt jelent a matek jobb megértésére.

És képzeld el amikor olyan játékok is előkerülnek amik direkt mondjuk a nyelvtanulást vagy mást segítik, akkor is jól jön az, hogy az ilyesmi elindul rajta.

Renderelésre nem a tabletet, a mobil eszközt találták ki. De arra, hogy az ingyenes DAZ Studioban a gyerek megismerkedjen egy kicsit a 3D grafika alapjaival és később ebből hasznos készség legyen bizony "játszani" kell az adott programmal. Ott pedig a kézbe vehetőség, a figurák pózolásánál a "könnyen megfogható dolgok" a tablet pár előnye máris játszik.

És igen, az asztali géppel szemben nem csak a touchscreen az előny, hanem az is, hogy a tablet tényleg hordozható, és bizony a gyerek nem csak a szobájában begubózva tud vele kísérletezni, játszani.

Tudod amikor ezek a lehetőségek fontosak, és eldöntöd, hogy a gyerek ér-e annyit, hogy olyan eszközt kapjon amire esetleg gyűjteni kell... Ér-e a biztosítás és az assistance annyit, hiszen szeretnéd, hogy folyamatosan használhassa...

Na akkor jutsz el addig a perspektíváig aminél rájössz, hogy nem a 16.000 Ft-os tablet a jó megoldás.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2016.03.11. 21:19:05

@Válasszunk: "amikor az emberre úgy akarják rásózni, hogy gyerek vagy akármi miatt, akkor rögzíteni kell a beszélgetést."

Ez szerintem nem így van. Minden hivatalos és üzleti beszélgetést rögzíteni kell, mert sosem lehet tudni, hogy mikor lesz rá szükség. Mindent. A telefon ott van mindenki kezében, abban a diktafon funkció, vagy akárhogyis hívják manapság, aztán ha nem történt semmi érdekes, akkor le lehet törölni. Szerződés kötésével és más jogi aktusokkal kapcsolatos beszélgetéseket meg rá lehet pakolni egy DVD-re vagy memóriakártyára, aztán az elvan a fiókban, néha hozzá lehet tenni az újakat.

A magánjellegű hangfelvétel készítését nem kötelességünk bejelenteni. A felhasználásuk módja van korlátozva.

2016.03.11. 22:02:06

"a kötvény lapozgatása nem megúszható, bármilyen rémes feldat is"

Én szoktam venni a fáradtságot, hogy átlapozzam a kötvényt, de soha sehol nem találtam egyértelműen leírva, pontosan mire is fizet az adott biztosító. pl; ingatlan biztosításomnál főkategóriák vannak megjelölve (tűz, víz elemikár, stb) az ember ettől megnyugszik, hogy biztosítva van. Oszt általában amikor beüt a szar, akkor szokott kiderülni, hogy hát erre, így, ebben a felállásban pont nem fizetnek. Nemrég unokatesóm házából lopták el a laptopját. Betörésre volt biztosítása. Nagy boldogan bement a biztosítójához, csakhogy kiderült, betörésnek az minősül, ami zárszerkezet rongálással is jár. Mivel a záron nem volt sérülés, ez így csak "besurranás", erre meg nem jár lóvé. Röhely. Nohát magyarisztánban ez így működik: Itt nem a vagyontárgyaidra kötöd a biztosítást, hanem egy adott szituációra/konstellációra. Én ezt a törvényhozó helyében sokkal de sokkal durvábban szabályoznám. Ha leég a házam, és kötöttem tűzkárra biztosítást, akkor utána senkit ne érdekeljen hogy elektromos zárlat, kósza gömbvillám, szent elmo tüze, vagy spontán öngyulladás okozta. Tűzkárra kötöttem. Tűz volt, fizess.

igi001 2016.03.11. 22:37:42

Ajjaj.

1. TE TÖRTED EL, NEM A GYEREK, TE TÖRTED EL AKKOR IS b+.

Öreg hiba a gyerekre fogni, mikor te voltál, te kis mocsadék k...g.

A biztosítónál is jobban fekszik, ha azt mondod, te vetted, te törted el, te nagyonhülye.

NEM A GYEREK, HANEM TE.

Néztem a biztosításokkal foglalkozó oldalt, hát kivétel nélkül ezt nyomják a pofámba, hogy ha ilyen történik, hogy leejted a telefont, be kell vallani és te voltál, mint tulaj.

igi001 2016.03.11. 22:40:20

A bejelentéskor a következőkre kell figyelni:

1. Ha eltört a telefon, azt te törted el. Nem a kisfiad, nem a szomszédbácsi, hanem te.

2. Ha megkérdezik, funkciójában vagy bármi egyébben problémát okoz-e a törés, a válasz az, hogy igen.
3. a biztosítási eseményt 48 órán belül be kell jelenteni telefonon.

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.03.11. 22:42:05

Vettem 100 centis LED TV-t, fizetéskor plusz garanciát, biztosítást akartam rámtukmálni úgy, hogy kérdezték van-e barátnő, gyerek a családban, mondván, ha a gyerek lerántja - betöri a tv-t a biztosító fizet!
Ott helyben röhögtem körbe az eladót, hogy én nem fogok ilyen lehúzásért +20E-t fizetni... pláne hogy gyerek sincs, még tervben sem!

A poszthoz... gyereknek tablet... naja! Amúgy tablet és tablet között is van különbség van 10E-s noname, 30E-s kis márka, 50E-s Samsung, 100E-s Apple...
Jelenleg én is egy ~20E értékű régi Samsung-ot használok munkára... de gyereknek biztos nem vennék drágább fajtát... 1. minek neki!? kimondottan neki... ok mesét néz 2. úgyis elrontja, eltöri, nem kell agyonkényeztetni a zabigyerket... inkább meg kell nevelni!

Biztosítást tényleg nagyon max lakásra kötünk, meg kocsira... (de jól átolvasva az apróbetűt)

TV, tablet, mobil könnyen pótolható... egy lakás - kocsi már nagyobb anyagi teher lehet!

igi001 2016.03.11. 22:43:07

@atpijkamo100: én macbookra is kötöttem biztosítást pedig az 300 ezerbe fájt, most miért baj ha a poszter 5000-ért köt biztosítást egy 150 ezres, 200 000-es tabletre???

Ha jobbat akarsz, nem árt fizetni egy kis biztsosítást, pl. egy iPad Pro-nál megfontolandó.

Jó, nem egy huawei-nél kell cirkuszolni, meg a gyerek kezébe se adsz iPad pro-t, de egy normal iPad air 2 is van vagy 160 ezer...

há nem tudom, a poszter nem mond részleteket, így gyanús, hogy ráfogja a gyerekre

igi001 2016.03.11. 22:44:32

Azért figyelitek, ez CSELES A POSZTERTŐL.

1. NEM MOND MÁRKÁT, NEM MOND RÉSZLETEKET, SEMMIT SEM ÍR A SZTORIRÓL CSAK LEJÁRATJA A HELYET, AZ ÜZLETET.

Gyanús
Nem kicsit, nagyon.

gabors 2016.03.11. 22:45:36

@Pisti 90: gyekekkent csak a nagyapamnal lattam telefont oket is a sarki nyilvanosbol hivtuk neha ... csak szolok ... mobil telefon kb akkor szuletett amikor Te (a nick-bol itelve ) es a 90-es evek elejen kistaska meretu volt es kurva draga !!!

gabors 2016.03.11. 22:47:30

@atpijkamo100: 13 eve nem is volt hosszu ... szuleim 15 utan kaptak iker telefont ami azt jelentette hogy a szomszeddal eggyutt volt egyszerre csak az egyik tudott beszelni ... de akkor mar nem voltam gyerek hanem boven gimnazista ...

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.03.11. 22:48:17

@Jankove: Én is vagyok az a "hülye" (bár számomra ez a normális és sztem másnak is ez kéne), hogy átolvasom mit írok alá... mire szerződök és ha valami nem tetszik az adott szerződésben rákérdezek, módosítom, nem írom alá! (legyen az biztosítás vagy pl. bérleti - bérlési szerződés)

Ha te nem tudod (vagy a barátod) a különbséget betörés és besurranás között, az számomra inkább alapinfó hiány!
Szerintem elég egyértelmű, mint pl. hogy a kocsidat ellopják, hogy "felfeszítik" vagy hogy a kulcsot elhagytad - előlhagytad... lakásnál is... zárt ajtó.. vagy nyitott ajtó...
Lopásnál is... rablás, ahol ("tettleges erőszak") van, az rablás... ha kiveszik a táskádból és csak később veszed észre az lopás! számomre ez tök evidens... a betörés / besurranás... betörő - surranó tolvaj

Mostmiért van vulkán biztosítás is! Azt is rásózzák olyanra, akinek nincs is a közelében vulkán! :D
www.youtube.com/watch?v=UiOx7h3eOZY

igi001 2016.03.11. 22:50:59

egyébként rohadtul tudom unni hogy minden kezd már iPhone-ra és iPadre hajazni, az összes telefon tepsitelefon, úgy néz ki, mint 1 iPhone de egyik telefon azt tudja, amit a másik nem és így tovább... ami meg jó lenne, az drága, nem éri megvenni

evvan

pedig a jó kis nokiákat, hát azokat nagyon szerettem, főleg kígyózni

igi001 2016.03.11. 22:53:05

a winfosból meg elegem van, de nem tudom azt se letenni, mer olyan elmaradott a magyar rendszer, hogy winfos alapú

igi001 2016.03.11. 22:55:04

@JunkieeeBoy: mellbiztosítás is van ám. csak gondoltam, xólok

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.03.11. 22:55:33

@Válasszunk: Hiaba probalod magyarazni, egy gyereknek SEMMI szuksege tabletre, semmi olyanra nem tudja hasznalni amit offline nem lehet megoldani. Persze ahhoz foglalkozni is kell a gyerekkel nem csak a kezebe nyomni a tabletet, hogy nyomogassad fiam, tanulj nyelveket meg modellezzel 3dben.

igi001 2016.03.11. 22:56:54

@Firestarter.18: á, négyévesen már youtube-on nyomják a tini nindzsa teknőcöt, sőt be is pötyögik maguknak

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.03.11. 22:59:41

@Firestarter.18: Tipikusan az ilyen szülők kölyke nincsenek normálisan megnevelve... Nyilvános helyen belédrúg a kölyök, rászólsz, hogy nem kéne... még neki áll feljebb (a szülőnek, hogy rászólsz, megjegyzed milyen neveletlen a kis csimóta pulya)!
Sírnak mindenért, mert úgy megkapják a legújabb iPhone-t, 8évesen, stb.
Alapvető nevelési hiba... az ilyen kölykökből lesznek felnőtt korra nagyképű, elkényeztetett, szülein élősködő egyén

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.03.11. 23:02:01

@igi001:
Valóban a világ fejlődik... nekem annó 12? évesen lett mobilom... ez már kb. már 6évesen "alapjog"... annó meg ugyebár még éveket kellett várni a vonalasra is!
De kisgyereknek tényleg semmi szüksége nincs tablet-ra... Persze vannak interaktív játékok, stb.
De ki ne találjuk már, hogy a pólyás babának is "alapjog", hogy tableten tanuljon meg gügyögni!

2016.03.11. 23:57:46

@JunkieeeBoy: "átolvasom mit írok alá... mire szerződök és ha valami nem tetszik az adott szerződésben rákérdezek, módosítom, nem írom alá!"

Csak a probléma ott kezdődik, amikor úgy gondolod érted mi van odaírva, de valamilyen fogalom alatt mást értesz, mint a biztosító. Ha egy idegen személy bejön az otthonomba, és elvisz valamit, az nálam egységesen BETÖRÉS. Nem érdekel a módszer, hogyan, miként, milyen napszakban, honnan, milyen eszközök felhasználásával jött be, hanem a tény: Bejött és megkárosított. Amikor betörésre szerződöm, én ezalatt nem csak azt értem, hogy a bejárati ajtó felöl közelítő, zárat látványosan szétbaszó ember esetén kell engem kártalanítani.

"számomre ez tök evidens"

Nekem is evidens, mi a fogalmak közötti különbség, és még ezenkívül legalább 10 másik szinonímát tudnék mondani erre, ami különbözőképpen valósítja ugyanazt a bűncselekményt. Sok embert a biztosítás megkötésénél azonban nem a megvalósítás módja, hanem az ezzel okozott tényleges károkozás érdekli.

atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.12. 00:06:04

@Jankove: "betörésnek az minősül, ami zárszerkezet rongálással is jár."

Azért ugye érted, hogy ha nyitva hagyod az ajtót és boldog-boldogtalan azt visz el a lakásból, amit akar, akkor miért nem akar fizetni a biztosító?

atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.12. 00:08:14

@gabors: "13 eve nem is volt hosszu"

Hidd el, 13 év akkor is nagyon hoszú idő volt telefon nékül. Talán lett volna az 23 is, ha nem szerez az ismerősöm protekciót.

mt-03 2016.03.12. 03:51:23

Egyszer en is voltam olyan balga es vettem egy tabletet, de felnyilt a szemem es 2 honap utan eladtam. Gyereknek nem veszunk tabletet/okostelefont, hanem inkabb biciklit/rollert/gordeszkat/labdat vagy mas hasonlo avitt dolgot, amivel jatszik nem pedig egy elektronikus xart amit soha nem tud letenni es elvenni se korlatozni nem lehet barmennyire is fogadkozik a szulo. Ami nincs azt azt nem kell korlatozni helyette lehet menni kerozni meg focizni..

psmith 2016.03.12. 05:12:38

@JunkieeeBoy: hát persze. A gyerekeim megkaptak mindent, nyaralásokat nyáron, télen, évente a legfrissebb mobilt, 17 évesen autót, vagy egyetemistaként 120 centis tv-t a saját lakásukba. Aztán csak megtanultak két nyelvet, már az egyetem mellett is dolgoztak(nak) a szakmájukban, és nem lett belőlük se drogos, se olyan idióta, akinek a legnagyobb szórakozása egész nap másokat kioktatni a neten.

Biztosítást, meg úgy köt az ember, hogy mérlegeli a kockázatokat és a költségét. Ezért, mivel tudom, hogy az asszony már kétszer veszített el mobilt, a gyerek meg szinte mindegyiket eltörte, így az ő 300 ezres készülékükre kötök 7 ezerért biztosítást, a sajátomra meg nem. És ugyan arra, hogy ebook-ot olvassak a félhomályban, arra van 30 ezres tablet, de amin olyat csinálsz ami zabálja az erőforrásokat arra bizony drágább kell. És miután majdnem beejted a medencébe, rájössz, az sem baj ha vízálló.

atpijkamo állandó fikázásáról, (azokra, akik drága pc-t, mobilt, stb. vesznek), a csak pörköltet zabáló mucsaiak jutnak eszembe, az "Örökség" cseh filmből, mikor kiröhögik a kaviárt kóstolót.
youtu.be/AyiUdYNDYBo?t=44m27s

gabors 2016.03.12. 05:35:43

@atpijkamo100: erre irtam hogy apamek meg ennel it tobbet vartak ...

de ez nem volt jobb 1990 utan sem amikor mar nem csak protekcio volt hanem komolyabban meg lehetett kenni valakit ...

szemelyesen probaltam intezni 93/94 korul (akkor meg jobban alltam anyagilag (relativ ertelemben) mert dollar/forint maskepp volt)

a kisvaros akkor meg talan meg posta ... de lehet mar matav masodik emberet ismertem eleg kozelrol es mondtam neki csak mond meg mibe kerul nem gond ...

azt mondta nem a penz a gond de tenyleg nincs szabad vonal a varos azon reszen akkor meg nem volt multiplexeles digtalisan ... ha nem volt szabad "port" akkor semmit nem tudtak csinalni...

akkoriban egy ket ezer dollar amit el tudtam volna erre kolteni nem volt kis penz otthon..

szoval nem csak a protekcion mulott a dolog hanem voltak helyek ahol MINDEN vonalat felhasznaltak ...

kb 2 ev mulva volt hogy posta fejlesztett es utanna barki aki akart kapott vonalat

qwertzu 2016.03.12. 07:05:59

@Válasszunk: Visual Studio tableten??? Virtuális billentyűzeten programozni? Komolyan?

MCTY 2016.03.12. 09:02:28

Babazsúr meg cumisüveg???? Hol éltek? Ezek ennyi idösen már kurn@k!!! :D

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.03.12. 09:07:13

@Válasszunk: LOL.
" Sem a Visual Basic (Visual Studio Community Edition) nem árt a gyereknek, és ahogy a családban volt aki 10 év körül már az akkori gépen programozott, ő is megérti... "

Jaja, csak ezerből egy gyereet érdekel a programozás mostanában :( Ahhoz meg nem kell tablet, főleg nem drága.
Azt látom, hogy a munkahelyemen dolgozó frissen végzett, vagy még szakdogaíró infós hallgatók közül nem sok foglalkozik komolyabb szakmai dolgokkal. Pláne nem azok, akiknek még csak nem is ez a végzettsége.
Általam ismert középiskolások megint csak nem.

Kondom Keselyű 2016.03.12. 09:46:57

Van relevans hozzaszolas is,vagy csak a szokasos :
"en a orrszornyirot is ugy veszek,hogy elvegzem a jogi egyetemet,majd bemagolom a 60 oldalas szerzodesi felteteleket ,es levizsgazok belole"
?
akik ennyire okosak,tudatosak,vasarotlak-e mar hitelre muszaki cikket?
En igen,es ket tollat kell vinni,mert za elso kifogy,mire az osszes papirt alairod.

Ezen felul van benne kb. 20 olyan kikotes, aminek a valoszinusege majdnem nulla.
Ha megis feltetelezzuk,hogy megtortenik, akkor soha semmit nem veszek hitelre,soha nem kotok biztositast, de meg tv/net/mobil sem lesz,mert mindegyik szerzodes hemzseg a fogyasztora nezve kulonosen hatranyos kikotesektol.

Tenyleg nem tudom,hogy melyik bolygon elnek,akik barmilyen szerzodes,aszf teljes ertelmezeset varjak el egy atlag vasarlotol.

Internted van otthon ?
10 megabitnel gyorsabb?
Akkor miert irtad ala,hogy csak parszaz kilobites savszelesseget garantlanak ?

igi001 2016.03.12. 10:51:10

Hilda nem hondol ilyenkor arra, hogy megütheti a bokáját az olyn lejárató posztokkal?

hiszen ezzel kárt okoz egy cégnek konkrêtumok nélkül a bizalmat rombolja

a biztosítás jó dolog ha okosan használjuk és vesszük

de így kirakni egy posztot azert felháborító és szégyellnivaló dolog én perelnék ezért

igi001 2016.03.12. 10:52:45

@MCTY: az hiztos ötêvesen már egymás fejét verik az oviba vagy ketten összeallnak és a harmadikat erőszakolják

tényleg hol élnek egyesek

igi001 2016.03.12. 10:54:35

@mt-03: akkor a te gyereked szellemileg visszamaradott lesz

aki nem tart a korral és a többiekkel technika terên abból vesztes lesz tudomásul kell venni
jó ha 10 êvesen már programozik és tud angolul is ez alap

igi001 2016.03.12. 10:59:15

@psmith: ha megkérdezném a gyerekeidet is azért mert azok akik mindent megkapnak csak a szülöi jelenlétet és törődést nem meg azt sem h anyuka meséljen nekik este

akik így nyomják mint te ott azt nem tudják mi az h foglalkozni egy gyerekkel megvan mindene oszt kuss nekik tanuljanak a többit meg leszarom

azert csak óvatosan az ilyen kijelentéskel mert sokmindent ki lehet belőle olvasni

egyébként meg most épp te oktataz ki mindenki mást :)

igi001 2016.03.12. 11:02:09

a poszt lényege még mindig az h most csak a lejáratás a cél? hiszen a posztoló nem kajtat kárpótlásért hanem lebeszél valamiről

há nem tudom gyanús

ha legkózelebb te vetted akkor te is törted el mint tulaj fentebb írtam mit kell csinálni

psmith 2016.03.12. 11:03:51

@igi001: igen igike, a te egyszerű világodban így van.

igi001 2016.03.12. 11:15:03

@psmith: ah most már igike is lettem? ajjaj :)

igi001 2016.03.12. 11:54:33

Csak a süket után hülye is lettem mostanra című dumát ne kezdjétek el. Lécci. :)

Etniez 2016.03.12. 12:26:30

Az a baj, hogy a sok gyökér nem érti a problémát. Tipikusan az otthoni gondolkodásmód szerint élnek.
A nő elment a boltba venni egy tabletet a gyerekének.
1. mindenki arra költi a pénzét amire akarja, se neked, se nekem nincs hozzá semmi közöm. Kéretik az ilyen hozzászólásokat mellőzni
2. az eladó javasolta a biztosítást, hiszen megtudta, hogy gyereknek lesz.
3. a vásárló bízott a "szakavatott" eladó javaslatában.

Nem a vásárló hibája, hogy a helyzet így alakult, hanem az eladóé, aki jó- vagy rosszhiszeműen átvágta és megköttettet vele egy biztosítást feleslegesen. Gondolom az eladó jutalékot kap a biztosításokért, tehát gyanítom a rosszhiszeműséget.

Lehet mondani, hogy miért nem olvasta el, stb... persze.
Csak az ember nem élheti le úgy az életét, hogy folyamatosan gyanakszik és minden szar apró betűs szöveget elolvas.
Elolvasod a cipőd tisztítási útmutatóját? A mobiltelefonod tájékoztató füzetét? Ha veszel egy hűtőt, elolvasod a garanciális feltételeket? Ha felszállsz egy repülőre bebiflázod az adott társaság szabályzatát + a reptéri szabályzatot és a légügyi szabályokat?
Ha felszállsz egy bkv-volán-máv járatra szintén elolvasod az utazási szabályzatot?

Na ugye... Így nem lehet normális életet élni..
Ez a helyzet egyértelműen az eladó hibája, aki rásózta a vevőre a felesleges biztosítást, én oda mennék reklamálni és kártérítést kérni.

eßemfaßom meg áll 2016.03.12. 12:45:00

@Semmitnemérszakitiltással: "Van négymagos 30-ért is, csak arra 1 hónap után sincs update."

doogeeX5LTE 4mag 64bit 1/8GB 5' ips 720p kijelző 21ezer magyar garival és pár napja jött ki rá a frissítés

eßemfaßom meg áll 2016.03.12. 12:47:30

@igi001: "most miért baj ha a poszter 5000-ért köt biztosítást egy 150 ezres, 200 000-es tabletre??? "

nem baj, csak akkor ne sírjon, hogy a biztosító nem fizet arra ami le van írva a "nem fizetünk ha:" részben a kötvényben

eßemfaßom meg áll 2016.03.12. 12:52:25

@Etniez: "Csak az ember nem élheti le úgy az életét, hogy folyamatosan gyanakszik és minden szar apró betűs szöveget elolvas."

Persze csak akkor ne irjon posztot arról, hogy az apróbetüt nem olvasta el, emiatt megszívta.

Kivéve ha hülyét akar csinálni magából.

Etniez 2016.03.12. 13:07:01

@eßemfaßom meg áll: De igen is írjon és ne őt csesztessétek, hanem az eladót, akit átverte.
Jó lenne, ha befejeznétek már az áldozathibáztatást.
Egészen biztosan tudnék hozni a te életedben is példát ha kicsit szétnéznék a lakásodban, hogy mit nem olvastál el. Sorold fel mondjuk a telefonos szerződésed apróbetűit, vagy akár az internet előfizetésedét.
Képzeld, több mint 300 tranzakcióm van ebay-en, mégsem olvastam el a teljes szolgáltatási feltételeket, paypal-nál sem.
Valamennyi jóhiszeműség kell, vagy élhetetlen lesz az életed.

Mikor regisztráltál erre az oldalra kommentelni, elolvastad a blog.hu felhasználási feltételeit?
100% biztos vagyok, hogy nem.

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2016.03.12. 13:10:35

@Dezsike: sőt csak papírt és ceruzát, esetleg palatáblát

régebb óta vagyok Subban mint te 2016.03.12. 13:17:02

@Etniez: az ember nyilván nem úgy éli az életét, hogy minden ilyen szart végig olvas, de mielőtt bevitte a szervizbe, legalább akkor.
A boltosnak nem feladata a biztosítás pontos feltételeit végig venni a vevővel.
Lehet ő sem tudott arról, hogy a gyerek kizárt károkozó. Szerintem hasonló biztositasom van, akkor sem fizet, ha külföldön lopják el az eszközt.

Etniez 2016.03.12. 13:20:54

@régebb óta vagyok Subban mint te: A posztoló azt írta, hogy direkt azért javasolták a biztosítást, mert gyereknek vette, ő teljesen jóhiszeműen elfogadta.
Egyértelmű, hogy az eladó a hibás vagy hanyagság vagy rosszhiszeműség miatt.

eßemfaßom meg áll 2016.03.12. 13:37:20

@Etniez: ha te képes vagy egy biztosítást meg a blog.hu regisztrációt egy kalap alá venni...

eßemfaßom meg áll 2016.03.12. 13:52:30

@Etniez: "ő teljesen jóhiszeműen elfogadta."

a biztosítás kétszereplős játék és a szabályok a kötvényben szerepelnek nem a bolti eladó szájában. Mindemellett ha elolvassa a papírt amit aláírt akkor tudja, hogy mit kell nembevallania a biztosítónak (igen, ez is része a játszmának) és nem születik meg ez a poszt.

2016.03.12. 14:36:25

@atpijkamo100:

Most már nem állom meg, hogy rá ne kérdezzek: te véletlenül nem valami nettó kétszázvalahányezres zsebpénzért dolgozó, középkorú, meg nem értett Debian-rendszergazda vagy? :)

VHB 2016.03.12. 14:42:03

A poszter még sosem csajozott? A nőknek is állandóan hazudni kell. Tisztára, mint a biztosítók.

Kondom Keselyű 2016.03.12. 14:58:49

@Etniez:
Nagyreszt egyetertunk,de a rosszhiszemuseg nem tul valoszinu.
a legtobb ilyen hiteles,biztositos altalaban 4 oras melot vegez.
Mellette mukormos,vagy gyereket nevel.kap egy 1-2 hetes kikepzest,havonta egyszer kimegy az aruhazba a teruleti kepviseloje,azon kivul csak a baszogatas jon a kozpontbol,hogy az elvaras 20 szazalekanal jar.Tamogatast felejtsd el.

Kondom Keselyű 2016.03.12. 15:04:52

@eßemfaßom meg áll:
De pont azert irja meg a posztot,hogy masnak ne kelljen az 50 oldalas latin nyelven irt szerzodest elolvasnia,hanem tudja,hogy gyerek altal hasznalt tabletre nem kotunk biztositast.

Nagyon sokszor erezni azt,hogy a homar komment rovat elsodleges celja az,hogy az eletben nulla sikerelmenyt begyujto frusztralt retardaltak levezethessek a feszultseget.
Arra a par percre,amig lehordjak a szar helyzetbe kerult embereket,ok is kiralyok lehetnek,vegre alattuk is van valaki a piramisban.

eßemfaßom meg áll 2016.03.12. 15:12:56

@Kondom Keselyű: "Nagyon sokszor erezni azt,hogy a homar komment rovat elsodleges celja az,hogy az eletben nulla sikerelmenyt begyujto frusztralt retardaltak levezethessek a feszultseget."

Ugye, én is ezt érzem, idejönnek a jónépek szidni az összes szolgáltatót amelyik képes azt nyujtani amit leir és nem azt amit az ügyfél odaálmodik mert nem volt képes elolvasni a fakin juzermauált

eßemfaßom meg áll 2016.03.12. 15:14:14

@Etniez: Rómában gondolkozz úgy ahogy a rómaiak

Kondom Keselyű 2016.03.12. 15:15:20

@eßemfaßom meg áll:

"A szociopata gyakran agresszív, nem érez empátiát (bár megjátszhatja), szégyent vagy megbánást a visszaélései miatt.

A szociopaták legnagyobb gyengesége, hogy nem tudják magukat különféle érzelmi helyzetekbe beleélni, mások helyébe képzelni. Ennek következtében általában sikeresek, hiszen céljaikat keményen, sőt kíméletlenül megvalósítják. Egyidejűleg a szociopaták sima modorú, gyakran vonzó és spontán személyiségek, meggyőző beszélőkészséggel. Rosszul viselik a monotóniát, hamar elunják magukat, állandó szükségletük van különböző impulzusokra, ami felelőtlenséggel párosul. Hazudozók, manipulálják a többieket, nincs lelkiismeret-furdalásuk, gyenge az emocionális életük, érzéketlenek, impulzívak, azaz csekély mértékben képesek kontrollálni viselkedésüket. Azt a tényt, hogy csak saját céljaikat követik, legtöbb esetben jól tudják titkolni vagy a gyanakvást elaltatni. Gyakran csak a közvetlen környezetük van azzal tisztában, hogy "valami nincs rendben". Jürgen Müller, a müncheni egyetem professzora a bajor közszolgálati televíziónak nyilatkozva azt mondta, hogy a szociopaták érzelmektől függetlenül mindig ugyanazon a teljesítőképességi szinten vannak, miközben a normális embereknél érzelmi terhelés esetén csökken a teljesítmény."

2016.03.12. 15:42:08

@eßemfaßom meg áll:

Attól, hogy valami benne van a szerződési feltételekben (=júzermanuál), még nem biztos, hogy komolyan kell venni, mert nagyon könnyen lehet tisztességtelen feltétel, ami a törvény erejénél fogva automatikusan érvénytelen a szerződés megkötésének időpontjától (pl. ászf esetében a nehezen értelmezhető, vagy a kereskedőt egyoldalú előnyben részesítő feltétel.) Az ászf-ek egyébként tele vannak ilyenekkel.

A posztban leírt esetre: gyereknek vette meg a tabletet, az eladáskor egyértelműen biztatták a biztosítás megkötésére, aztán meg arra hivatkoznak, hogy gyerek törte el, ezért nem fizet a biztosító. Szerinted ez tisztességes magatartás a kereskedő/biztosító részéről?

peter3374 2016.03.12. 16:17:14

Sok lakasbiztositashoz lehet evi egy-ketzer forintert biztositast kotni a haztartasban levo osszes 4 evnel fiatalabb cuccra. De persze a birkaknak jobb ha a boltban megveheti a bizrositast nagysagrendekkel tobbert...

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.03.12. 17:32:03

@Kondom Keselyű: "De pont azert irja meg a posztot,hogy masnak ne kelljen az 50 oldalas latin nyelven irt szerzodest elolvasnia,"
Nem. Azért, mert háborog.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.03.12. 17:37:56

@eßemfaßom meg áll: Ez inkább az egyszeri kivétel.

"Ugye, én is ezt érzem, idejönnek a jónépek szidni az összes szolgáltatót amelyik képes azt nyujtani amit leir és nem azt amit az ügyfél odaálmodik mert nem volt képes elolvasni a fakin juzermauált "
Akkor ez félrement!

"De pont azert irja meg a posztot,hogy masnak ne kelljen az 50 oldalas latin nyelven irt szerzodest elolvasnia"
Nem. Háborog, és azt is hiszi némelyik, hogy segíteni fog neki valaki, mert magától nem tud utánanézni.

"ha te képes vagy egy biztosítást meg a blog.hu regisztrációt egy kalap alá venni... "
A lényeg ugaza. Szarnak elolvasni (te sem olvastad), ha baja lesz, a szolgáltató a hülye - és akkor az még egy okosabb állatfajta, amelyik tudja, mi az a felhasználási feltételek, illetve egyáltalán be tud regelni valahova. A félanalfabéták nagy része úgysem tud (szerencsére).

@tff: 200 ezer neked max. álmodban zsebpénz. Másrészt ha te zsebpénzezel, akkor van egy szar hírem, miszerint te nézed le az ország nagyobb részét, akik örülnének ennyi fizetésnek.

Hülda idecsődítette a hüléket, vagy mi a rák van itt má'?

2016.03.12. 18:03:58

@Semmitnemérszakitiltással:

Havi nettó kétszázezer ma Magyarországon zsebpénz, ez ellen nem érv, hogy van, aki szarul keres, vagy hogy ki mennyinek örülne. Az IT-szektorban meg pláne zsebpénznek számít.
Nem nézem le azokat, akik keveset keresnek.
Az ország nagyobb részét meg már a nyugat-európai munkaerőpiacon keresd.

staropramen 2016.03.12. 18:22:52

Valamiért az a gyanúm, hogy ez az Oney nevű cég az Auchan áruhiteleit folyósítja.A poszter nem írta de valószínűleg áruhitelről van szó ,ahol hogy hab is legyen a tortán hát rábeszélték egy kis plusz biztosításra is.
Lehet,hogy nem az eladó, hanem a hitelügyintéző a hunyó.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.03.12. 18:33:29

@tff: Nem, persze, nem nézed. Én is tudom, hogy nem sok, de az ország nagyobb része ne visz haza 200 nettót.

igi001 2016.03.12. 19:24:54

@staropramen: a hitelekhez nem jár alapból a biztosítás? pláne áruhitelhez

nem rossz a biztosítás, már annak, aki tud élni is vele

nem nem mindegy, hogy a gyerekedre fogod vagy úgy vallod be, hogy te törted el mint tulaj

gabors 2016.03.12. 20:32:58

@Etniez: " kelet-európaian gondolkodtok. "

hogy maskent ??? meg azok is akik mar nem ott elnek !!! szocializacio !! nem semmi

neet 2016.03.12. 20:35:22

@Nick-son: +1. Az nem derütl ki, mekkora a gyerek (9? 18?), de jó kis tanulóeszköz neki, ha dobálja, eltöri, nincs (azonnal) másik. Mosogasson el érte legalább 100x mondjuk napi 1-gyel az 3 hó. Akkor majd megtanul vigyázni a cuccaira a kis.. csimota. Amúgy meg evgyen neki lapdát az anyuja, azt azt dobálgassa, ene a jódógát.
Viccet félretéve: ha GYEREKNEK adják el, és GYEREKRE nincs bizti, az már jócskán wtf kategori.

neet 2016.03.12. 20:37:37

Azt is ciki bevallani, ha a koocsit a gyerek törte össze... hm... és a ki pukizott kérdést már nem is említettem. Persze hogy a kutya...

gabors 2016.03.12. 20:39:42

@neet: MINDIG a kutya fingott akkor is ha meg be sem jott a hazba ... ez alap

neet 2016.03.12. 20:45:01

@gabors: 1x olvastam vmi miért jó a szingliknek kérdéskörben, h szabadjára lehet engedni a szeelket 8egyedül élés). Na, a mi kutyánk mellett bárki szingliként élheti napjait, amit ez műbvel (és persze félig benti kutya), ....

Petrodon 2016.03.12. 20:46:08

Benne van a szerződésben? Igen!
Egyéb kérdés? :DDD

neet 2016.03.12. 20:46:12

@neet: kiegészítés: természetesen a durva széljárások ellenére is már tucat éve imádat övezi a kis dögöt. :)

gabors 2016.03.12. 21:06:23

@neet: amugy ha kutyad tenyleg tul sokat szellent (hogy lasd tudok azert fogalmazni) ... az kb azt jelenti hogy nem neki valo szarokkal eteted ... csak szolok ...

normalis kutyanak valo etel (ez nem az amit Te esetleg eszel) eseten a dog ahogy monodod nem igen szellent !!!

en magam fozok a kutyanak (interneten elerheto informaciok google stb) alapjan nem egy nagy ugy ... ES sokkal olcsobb mint venni a szar ganyolt kinai mergezett dobozos kajat... egy ket orat szoszmotolok evvel (hetenkent) de megeri nekem is meg a "dog"-nek is

neet 2016.03.13. 07:40:43

@gabors: köszi a jótanácsot, de hidd el, nálam tudatosabban nem sok ebgazdi eteti a mutyuliját. Közel 13 évesen sztem elnézhető neki, régen nem pukkantott ennyit. Emberkaját héba és hóba kap csak. Pl maradék leves, csirke bőre, amit én nem szeretek, ilyesmi, de ritkán. Nyersen semmi, csoki semmi, semmi idióta szokás. Ellenben ha a menyét, nyest, akárki a szomszédból lopott tojást nálunk pottyantja el (előfordul), és kutyám megtalálja... ne tudd meg.

eßemfaßom meg áll 2016.03.13. 14:44:20

@tff: a posztból nem derül ki igazából ki mit mikor mondott, mondjuk az ósanos eladótól nem várom el, hogy ismerje a másik pultnál kötendő biztosítások teljes szövegét, tehát ha ö javasolta a vevőnek az lehet teljesen tisztességes. Ha a biztosítóspultnál a maca mondta, hogy kössémegdegyorsan kizárólag a gyerekkedvéért, akkor meg lehet érvényteleníteni a szeződést mert neki viaszont kötelessége ismerni mit kínál. Viszont ha oda már úgy ült le anyuapu, hogy "csókolom erre a tabletre kérnék a biztosítást" nem emlitve, hogy kimondottan gyereknek lesz, onnantól erősen anyuapu balfassága, hogy rá se kérdezett a konkrét egyedi igényére.

minthogy ezek egyike sem derül ki a posztból, így nem hiszem, hogy default az osant vagy a bitosítóját kellene elküldeni a picsába. Kár abból kiindulni, hogy az ügyfél mindig okoskedves a szolgáltató meg mindiggeci.

eßemfaßom meg áll 2016.03.13. 14:48:34

@Semmitnemérszakitiltással: "A lényeg ugaza."

Nem egészen a blog.hu regisztáció nem tud anyagi veszteséget okozni, egy biztosítás meg tud.

eßemfaßom meg áll 2016.03.13. 14:52:45

@neet: "Viccet félretéve: ha GYEREKNEK adják el, és GYEREKRE nincs bizti, az már jócskán wtf kategori."

Felnőttnek adták el, és a kötvény 1. oldalának legelején ez szerepel:

"Biztosított:
Az a nagykorú, cselekvőképes természetes személy, aki a biztosított
termék (ld. alább) első vásárlója (eredeti tulajdonosa) és aki az általa
tett csatlakozási nyilatkozattal a Szerződő és a Biztosító között létrejött
1/B/2012 Oney számú Csoportos Biztosítási Szerződéshez csatlakozik.
Kizárólag a Biztosított jogosult a biztosítási szolgáltatás igénybevételére."

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.03.13. 22:55:32

@eßemfaßom meg áll: Ha elég hülye vagy, egy reg is tud. De ugyanazért nem gondolkodik el rajta a hülye, amiért a biztosítást sem olvassa el.

McZozo 2016.03.14. 17:05:39

@eßemfaßom meg áll: Es ez hol tartalmazza azt hogy gyerek nem torheti el? Nekem ez cask annyit mond hogy en vagyok a biztositott es cask en vehetem igenybe a biztositast, de hogy a karesemenyt cask en okozhatom azt nem latom. Biztositas elvileg pont varatlan esemenyre van es nekem ebbe elvileg beleferne pont az hogy gyerek megkaparitotta majd leejtette. Ettol meg en veszem igenybe a biztositast.

psmith 2016.03.14. 17:26:54

@McZozo:
16.§ Kockázat kizárások
A biztosítási fedezet nem terjed ki:

16.39.
a biztosított terméket birtokló 16 éven aluli kiskorú személy tevékenysége, mulasztása vagy bármilyen egyéb magatartása miatti, vagy olyan kárra, amely az alatt következik be, amikor a biztosított termék 16 év alatti személy birtokában van. Különösen ide tartozik az iskolában történő Lopás vagy rongálás (a biztosított termék harmadik személy általi szándékos megsemmisítése vagy károsítása), amennyiben a biztosított termék a Biztosított 16 év alatti gyermekének birtokában volt. Ha a kiterjesztett garancia fedezet szerinti biztosítási esemény (ld. a 11.1.1. pontban) a 16 éven aluliak birtokában lévő biztosított termékben következik be, és a meghibásodásban a kiskorú tevékenysége, mulasztása vagy egyéb magatartása nem hatott közre, a jelen pontban foglalt kizárás nem alkalmazható

www.oney.hu/phocadownload/oney_beliv_garancia_a4_20131128.pdf

gabors 2016.03.14. 17:48:04

miert nincs valami uj poszt akarmilyen szar csak uj legyen !!

ehhez eleve nem lehetettt relvansan hozzaszolni ... illetve egy mondatban ossze lehetett foglalni amit meg az elejen meg is tett valaki ...

HILDA uj posztot !!! mar 145 hozzaszolas vilt ehhez !!!

KCicó 2016.03.15. 03:16:59

@230e: Igen de az milyen már, hogy "kösse meg, ha gyereknek veszi", miközben a szerződés szerint nem érvényes, ha gyerek töri össze...ez a legalja üzletpolitika.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.03.15. 10:05:27

@psmith: ezexerint érvényes a biztosítás ha a csimota törte el.

igi001 2016.03.15. 20:16:54

@sugargiraffusplumps.: csimota nem tudja érvényesíteni a jogait merhogy még csimota, szavazni se szavazhat

már ha érted a szitut mi a problem

ha a gyerek törte össze akkor is mivel a te neveden van a biztosítás te érvényesíted akkor te törted el oszt problem solved
nem ügy

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.03.15. 22:15:45

Mi van, a tüntetéseken sehol nem történt fogyvéd atrocitás? :D

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.03.16. 06:48:50

@sugargiraffusplumps.: A biztosítás addig érvényes, amíg fizetni nem kéne rá.

joska61 2016.03.16. 11:31:10

Újra és újra bebizonyosodik, hogy a biztosítók csupán a hamis biztonság érzetét árulják.

2016.03.17. 10:24:28

@Pisti 90: jól mondod ! Én gyerekként egy palatáblára irtam és mezitláb futottunk iskolába mert cipő csak egyikünknek jutott a hét gyerekből. októberi hajnalokon amikor fagyott a tarló akkor úgy kapkodtuk a lábunkat hogy a 10 kilométerre levő iskolába beérjünk. Bizony azok voltak a szép idők, nem ez a tablettásvilág.
süti beállítások módosítása