Tékozló Homár

Sanyineharagudj és az parkolási társaság ügyfélszolgálatosának románca

2016.03.25. 09:09 | Homár Hilda | komment

screenshot_2016-03-24_15_40_16.png

Hogy egy ügyfélszolgálatnak mikor és hogyan kell válaszolnia? Hát természetesen gyorsan és pontosan, de a részleteket majd megtudjuk a szakértőktől, addig meg szórakozzunk jól Sanyineharagudj és H. Sándor ügyfélszolgálatos szépen induló románcának földbeállásán a tavaly októberi ígéretes kezdettől a nemrég érkezett melankólikus, elbocsátó üzenetig.

Üdv, Homár!

Kontent a blogra, egyúttal kérdés a GVTI-s fijjuklányoknak parkolás ügyében, meg hogy egy ügyfélszolgálatnak mikor és hogyan kell (kell-e egyátalán) válaszolnia.

Long story long: tavaly nyáron (ja, türelmes vagyok), az óbudai fizetős parkolás bevezetése előtti tesztidőszakban jártam úgy, hogy az automata nem működött/lefagyott, majd a következő is. (Na nem fizetni akartam a tesztidőszakban, amikor még nem is büntetnek, hanem kipróbálni az Óbuda Kártyát, amivel napi 90 percet lehet parkolni ingyér.) Magát kvázi rendesnek gondoló kisemberként jelezni akartam a gebaszt az illetékeseknek, de az automatán szereplő ügyfélszolgálati számot munkanap, munkaidőben senki sem vette fel. Ezután már tényleg érdekelt, hogy ha majd ezt élesben játsszuk, és egy ilyen esetben ronggyá büntetnek, akkor hogyan tudom bebizonyítani a hírhedten idegtépő Mozaik utcai iroda meglátogatása nélkül, hogy én akartam parkolójegyet venni, de nem sikerült.

E-mail ment az ugyfelszolgalat@ obudaiparkolas.hu-ra, ahonnan egy héten belül választ kaptam - illetve pont, hogy nem választ, hanem H. Sándor megírta, hogy adjam meg a telefonszámomat, és majd akkor ő felhív, és válaszol. Speciel a hátam közepére sem hiányzik, hogy hásándoroknak osztogassam a telefonszámomat, de ennél is racionálisabb érv volt, hogy ha én írásban kérdeztem, akkor ugyan már hadd lássam a választ is írásban, pláne, hogy még szükségem lehet rá, ha esetleg meg kell mutatni a T. Cégnek, hogy mit ajánlottak ők maguk az ilyen esetekre. Ezt megírtam Hásándornak, megköszönve a felkínált lehetőséget, de hogy inkább mégiscsak gépelje le, mit gondol a dologról.

Valamit elronthattam, mert szegény Hásándor a "továbbra is írásban várom válaszát" szófordulatomat úgy értette, hogy "nehogy írjál nekem a büdös életbe' többet", ugyanis sem a korábbi egy heti szintidején belül, sem azon túl nem hallottam felőle. December közepén pedig még emlékeztettem is, hogy mennyire hiányolom, és hogy akkor már az ügyfélszolgálatukra előírt válaszadási határidőket is ugyan már toldja hozzá a korábban kért infókhoz. Válasz semmi.

Hásándor csak akkor törte meg némasági fogadalmát, amikor március közepén az újabb memóban megemlítettem, hogy ha ő nem tudja megugrani a lécet (jó, nyilván nehéz kérdések, de talán fél év alatt lehetne vele jutni valamire), akkor talán a fogyasztóvédőknek, vagy a Homár-közösségnek lesz ötlete. Rekordidőn belül azt felelte: teljesen kiábrándult belőlem, mert nem kapta meg a számomat. Idézem a teljes levelét: 

Én önnek csak telefonon tudok tájékoztatás nyújtani, mivel ezzel a lehetőséggel nem szerettet volna élni, és elérhetőséget nem kaptam, ezért én már nem tudok önnek segíteni.  A kérdéseit az  ugyfelszolgalat@ obudaiparkolas.hu email címre küldheti el.

Szóval itt tartunk most, "már" menthetetlen vagyok, aszongya. Hásándor nem akar a barátom lenni többé, ráadásul szerinte azon az email-címen kérdezzek, ahol eredetileg kérdeztem. És ahonnan Hásándor felel, hogy csak szóban válaszolna...

Üdv,

Sanyineharagudj

P.s.: alább a levelezés. Az első, problémafelvető levelet, amit az ugyfelszolgalat@obudaiparkolas.hu címre küldtem, nem csatoltam itt, csak a Hásándorral folytatott csevelyt, de ahogy ezekben sem, úgy az eredetiben sem volt bazmegelés, becsszó. Az alábbiakban csak a neveket módosítottam, de Hásándornak is van rendes neve, meg viszonylag rendes nekem is, csak ha már az övét is kihagytam, akkor az enyémet is.

Feladó: Sándor H.
Dátum: 2015. október 6. 16:20
Címzett: sanyineharagudj@gmail.com

Tisztelt Sanyineharagudj!
Annak érdekében, hogy a hozzánk beérkezett panaszaira, és kérdéseire maradéktalanul választ tudjunk adni, arra kérném legyen kedves elküldeni nekem a telefonszámát, és telefonon minden kérdésére válaszolok:
Üdvözlettel: H. Sándor (Óbudai Parkolási Kft.)

Feladó: Sanyineharagudj <sanyineharagudj@gmail.com>
Dátum: 2015. október 6. 17:18
Címzett: Sándor H. <h.sandor@obudaiparkolas.hu>

Tisztelt Uram,

köszönöm a felkínált lehetőséget, de írásbeli kérdéseimre írásbeli választ várok. A szokásjogon túl már csak azért is, mert ha netán előfordulna az általam leírt eset (automata lefagy - telefonos ügyfélszolgálat elérhetetlen - mégis büntetnek), és netán az Ön egy olyan munkatársával kellene majd ügyet inteznem, akivel Ön nem osztotta meg a feltételezett beszélgetésünk részleteit, akkor szükséges lehet, hogy meg tudjam neki mutatni, hogy én mindenben az Ön által korábban javasolt eljárást követtem. Egyebekben elismerésem a rendszer indulásakor tapasztalt (általam egyébként előre jelzett) hiba kezeléséhez, tényleg örültem, hogy ha több havi tesztelés után nem is sikerült megelőzni a teljes összeomlást, azért az elvárható módon sikerült rá reagálni.

Válaszát várva maradok tisztelettel:

Sanyineharagudj

Feladó: Sanyineharagudj <sanyineharagudj@gmail.com>
Dátum: 2015. december 17. 11:25
Címzett: Sándor H. <h.sandor@obudaiparkolas.hu>

Tisztelt Uram,ezúton jelezném, hogy szeptember 29-i kérdéseimre az elmúlt 80 napban nem kaptam választ Önöktől. A hiánypótlás mellett kérem tájékoztassanak arról is, hogy az Önök ügyfélszolgálata számára mely joghelyek alapján milyen válaszadási határidők követendők.

Köszönettel:

Sanyineharagudj

Feladó: Sanyineharagudj <sanyineharagudj@gmail.com>
Dátum: 2016. március 18. 18:52
Címzett: Sándor H. <h.sandor@obudaiparkolas.hu>, ugyfelszolgalat@obudaiparkolas.hu

T. Cím,

lassan fél éve tettem fel Önöknek néhány kérdést. Szerintem 6 hónap már több is, mint a tőlem elvárható türelem, ezért jelzem: elképzelhető, hogy a fogyasztóvédelmi hatóságnál, esetleg néhány fogyasztóvédő portálnál próbálok választ találni a kérdéseimre, amelyek megválaszolása nyilvánvalóan túlmutat az Önök képességein. Pedig ezután már az is őszintén érdekelne, mennyit költ a kerület az én parkolódíjaimból is egy olyan ügyfélszolgálatra, amely képtelen ellátni az alapvető funkcióját.

Üdvözlettel,

Sanyineharagudj

Feladó: Sándor H. <h.sandor@obudaiparkolas.hu>
Dátum: 2016. március 22. 12:11
Címzett: Sanyineharagudj <sanyineharagudj@gmail.com> T. Cím

Én önnek csak telefonon tudok tájékoztatás nyújtani, mivel ezzel a lehetőséggel nem szerettet volna élni, és elérhetőséget nem kaptam, ezért én már nem tudok önnek segíteni. A kérdéseit az ugyfelszolgalat@ obudaiparkolas.hu email címre küldheti el. 

Üdvözlettel:

H. Sándor 

 Íme a fogyasztóvédők válasza:

Kedves Panaszos!

Az Óbudai Parkolási Kft. panaszkezelési gyakorlata valóban hagy némi kívánnivalót maga után. Mindamellett, hogy a megadott telefonos elérhetőségen nem sikerült panaszt tenni, még az e-mail megkeresésre sem érkezett a jogszabály által előírt határidőben érdemi válasz. 

Előírás szerint ugyanis az írásbeli panaszokat írásban is meg kell válaszolni, méghozzá érdemben. Csupán a telefonszám elkérése egy későbbi egyeztetés céljából nem elegendő. A válasznak pedig a panasz beérkezését követő harminc napon belül meg is kell érkeznie a panaszoshoz. Ha a vállalkozás a felvetett problémára elutasító választ ad, álláspontját indokolni is köteles, és megjelölni hogy a további igényérvényesítés céljából a panaszos mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.

Ha szóban történt volna a panasztétel, akkor azt azonnal meg kellett volna vizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról köteles jegyzőkönyvet felvenni és annak egy másolati példányát a a fogyasztónak átadni. Majd az írásbeli panasztételhez hasonlóan 30 napon belül köteles írásban érdemi választ adni. 

Tekintettel arra, hogy a vállalkozás a fenti szabályokat nem tartotta be, javasoljuk, hogy élj bejelentéssel a fogyasztóvédelmi hatóságnál, mely a panaszkezeléssel kapcsolatos jogszabálysértések esetén eljár: http://www.nfh.hu/

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.25. 09:26:53

Nem mondom, hogy hülye a pószter.

Ezek a faszkalapok meg rohadt lassan válaszolnak. Mindig, mikor beküldöm ímélen a parkolási jegyet, és kérem, hogy töröljék a büntetést, olyan 2 hét után tudják küldeni a végzést. Ugyanakkor ha valamiért nem törölnék, már rég elmúlt az 5 nap, ami után megduplázzák a büntetést.

Antalbaba 2016.03.25. 09:35:36

B@sszus, most mélyen szégyellem óbudai mívoltomat, enyhítő körülmény csak annyi, hogy se autóm, se munkám az említett cégnél... De hogy itt ilyen tök/él/etleneket alkalmaznak, az ellen jó lenne tenni:-( Azért vmi egyszer használatos számról meghallgatnám (+felvenném) a hülyeségeit;-)

FDToth 2016.03.25. 09:36:52

Nekem is anno csak telefonon tudtak valaszolni, irasban nem, sot a beszelegetest sem rogzitik!!! Igy konnyu, mert megfoghatatlanok.
Egyebkent az egesz obudai parkolasi rendszer szart sem er, igergetnek h lesz fejlesztes stb, de magasrol tojnak ra... Az ugyfelszolgalat nem valaszol, telefonon elerhetetlenek... De megtehetik, mert nem buntetheti (vagy nem bunteti) oket senki sem. Majd egy nfh pont egy parkolasi tarsasagot fog buntetni, akik a legnagyobb haverok...

tejfölbiztosítás 2016.03.25. 09:38:04

Jaja, rehegett az én arcom is, jóposzt. Hilda meg legyen még körmondatosabb, hamár lúd, legyen magas a testzsírszázalék.

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.25. 09:47:31

@FDToth: "megfoghatatlanok"

Keress az okostelódon egy nagy piros gombot, és azt nyomd meg a hangfelvétel indításához. Ha nem találod, tölts le egy appot hozzá.

joska61 2016.03.25. 10:04:27

Dehogy fogja leírni...

ROTFL Manó 2016.03.25. 10:13:54

Mi lenne, ha esélyt adnánk Sanyának, hogy telefonon keresztül mondhassa el, hogy saaajnos nem tud segíteni? Persze elötte közölnénk vele, hogy a telefonbeszélgetést rögzítjük, amihez ő természetesen nem fog hozzájárulni.

Én a Homár helyében bemennék az óbudai önkorihoz egy oknyomozó interjúra és körbejárnám az illetékes elvtárssal egy kávé mellett! No, nem azért javaslom, mert légvonalban kábé negyven méterre van az index szerkesztőségétől. Csak úgy az eszembe jutott.

:-)

atpijkamo104 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.25. 10:23:20

@ROTFL Manó: "elötte közölnénk vele, hogy a telefonbeszélgetést rögzítjük"

Ez butaság lenne.

Ádám 2016.03.25. 11:34:22

Sanyi,talán, ha köztünk is kialakulna valami "románc", ami a nemed miatt LEHETETLEN!, akkor időt szakítanák rá, hogy elolvassam. De most ezer más dolgom van. Azért "örülök", hogy Sanyinak "összejött"....

LÉPEM!

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.03.25. 12:01:10

" Ezután már tényleg érdekelt, hogy ha majd ezt élesben játsszuk, és egy ilyen esetben ronggyá büntetnek, akkor hogyan tudom bebizonyítani a hírhedten idegtépő Mozaik utcai iroda meglátogatása nélkül, hogy én akartam parkolójegyet venni, de nem sikerült."
Alapvetően ott van ebben a hiba, hogy ez alapvetően semennyire sem érdekli a céget...

Honeyy 2016.03.25. 12:22:28

"az parkolási társaság"...elhiszem, h én vagyok a nyelvtannáci, dehát ez már a második címbeli hiba 2 nap alatt. Kisebb vagyontárgyak, nemesfém avagy papírpénz fejében hajlandó vagyok a továbbiakban szemet hunyni.

Egyébként Sanyineharagudj, de nem hívlak fel.

atpijkamo105 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.25. 12:23:08

@Semmitnemérszakitiltással: "ez alapvetően semennyire sem érdekli a céget..."

Nem tudnék ennél erősebben egyetérteni.

Meg kéne tanulniuk az embereknek, hogy ha nem tud jegyet/pérletet/vócsert/anyámfaszát venni, mert késő van/korán van/rossz az automata/nincs pénze/akármi, akkor a megfelelő szolgáltatást nincs joga használni.

Ettől még jófej lehet a közlekedési vállalat/parkolótársaság/mittomén, és megengedhetik az ingyenes használatot, de ez sajnos nem jellemző.

Bizonyítani tudja mondjuk egy videófelvétellel, nem kell ezen fél évet agyalni, csak úgyse fogadják el, borítékolom.

atpijkamo105 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.25. 12:25:53

@Honeyy: A Hilda gyakran ejt hibát a címben, de itt most ez nem hiba, szerintem régiesen akarta mondani. Bár Hildánál semmi se biztos.

atpijkamo105 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.25. 12:27:43

@Honeyy: "elhiszem, h én vagyok a nyelvtannáci"

Te sehol nem vagy egy nyelvtannácitól. A nyomába nem érhetsz.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.03.25. 12:31:15

@Honeyy:: :D

@atpijkamo105: Csak leszarják. Lehet izmozni, de (sajnos) egyszerűbb nem belesétálni a csapdába. Érdemben nem tudsz ellene tenni, de megszívatod magad.

seventyfour 2016.03.25. 16:47:18

A faszt buzgólkodik teszt időszakban? Aztán meg nem bír leszakadni az ügyről. Van baja, Sanyi az én emberem, értékeli a személyes diskurzust!

atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.25. 23:08:47

Nem az a kérdés, hogy megtalálod-e a húsvéti tojást a nyulak között, hanem az, hogy hányszor kell hozzá végignézned. Nekem 5* kellett.

hvg.hu/plazs/20160325_jatek_tojas_nyulak

A pandát megtalálni sokkal könnyebb volt.

hawkeye 2016.03.26. 18:24:09

Hah! Ügyfélszolgálat? Óbuda sehol nincs!

A UPC Direct kivitte Romániába az ügyfélszolgálatát. A Call Centeresek alig tudnak magyarul, mi meg alig beszélünk románul. Ügyintézés nulla.

Na, ez az igazi ügyfélelhárítás!

FDToth 2016.03.26. 21:03:25

A kihelyezett tajekoztatokom a ket fele nem egybe irando? Kar h anno nem mentettem le, mert szornyu helyesirasi es fogalmazasi hibakkal volt tele a weboldauk, meg most is talalni parat. Egyebkent meg tipikusan magyaros az egesz parkolasi tarsasag, burokracia ezerrel hozzaertes es fejlesztesek nelkul. Elinditanak egy ocska szolgalatatast (volt 2 evuk tesztelesre), dol a le, de fejleszteni, na azt mar nem. Csak tudnam a kerulet mire kolti ezeket. Es az is erdekes h a potdijat nem nekik fizeted, hanem az onkormanyzatnak...

gabors 2016.03.27. 14:15:37

muzsaj a cimben IS bele tenni az egy hibat ?? !!!

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.03.27. 21:47:41

@seventyfour: "A faszt buzgólkodik teszt időszakban?"
Arra van, hogy ne élesben szopják meg egy csomóan, amikor a büntit akkor se adják vissza, ha jogosan követeled.
A parkolócég kurva anyját inkább, amiért tesz a panaszra.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.03.27. 21:49:57

@FDToth: +1

@hawkeye: Kiszervezés mindenfelé nagy divat. Indiaiakkal beszéltél már? :D

gabors 2016.03.28. 17:42:01

ennyi ??? egesz husvetra ??

Ádám 2016.03.29. 05:48:51

33. ! dübörög a helga! :D

lobster thermidor 2016.03.29. 08:31:30

Ez egy nagy szerelem kezdete! :)

ROTFL Manó 2016.03.29. 09:33:13

@atpijkamo106: Bár még csak fél tíz van, de gyere el a Moszkva térre, igyunk meg egy sört!

atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.29. 09:39:30

@ROTFL Manó: :)) Korán van még, jetleggel* kűzdöm.

(* parasztosan: óraáttállítás.)

Ádám 2016.03.29. 12:52:24

@ROTFL Manó: Az hun van? Moszkvába a térre Cessnával menjetek! Habár Aptval nehezen, Ő anno is bujkált.....:)
süti beállítások módosítása