Tékozló Homár

Írjon levelet, papíron! - mondta a telekommunikációs cég/Friss-lt a fejelményekkel

2016.04.05. 15:39 | Homár Hilda | 48 komment

telekom-logo.jpg

"Papíron levelet elvből nem fogok küldeni egy telekommunikációval foglalkozó cégnek, meg egyébként is 2016-ot írunk." - írja olvasónk öntudatosan, és mélyen egyet tudunk érteni vele. Kedves Telekom, szedd össze magad.

Kedves Homár!

Telekom ügyfél vagyok, de magam sem értem miért. Eddig is mindig lehetett rájuk számítani, ha kellemetlen meglepetésekről volt szó (volt olyan, hogy egy megvásárolt, kifizetett készüléket mentem átvenni az egyik üzletükbe, amit nem akart odaadni az ügyintéző, mert "ez az utolsó, és azt ő félretette egy barátnőjének"). De most nem erről lesz szó, hanem az ügyfél szándékos, következetes akadályozásáról és a rossz ügyfélszolgálat mintapéldájáról.

Az alap szituáció: 
Díjcsomagot szeretnék váltani. Nagyról kicsire.

Az elméleti megoldás:
Telekom.hu-n bejelentkezés, díjcsomagváltás, új díjcsomag kiválasztása, kész - a Telekom egyébként nagyon büszke erre a "kényelmesen, otthonról" elvégezhető ügyintézés funkcióra, bíztatja is az ügyfeleket, hogy amit lehet, azt online intézzenek.

A valóság:
A telekom.hu-n csak nagyról egy meghatározott, még nagyobb díjcsomagra tudok váltani. Nem, nem átmeneti hiba, hetek óta fennál, az ügyfélszolgálat szerint "előfordulhat, hogy bizonyos funkciók időszakosan (értsd: hetekig) nem elérhetőek.

Megoldási kísérlet 1:
Írtam az online ügyfélszolgálatnak, hogy ez a problémám, hogyan lehet megoldani?

Válasz 1 (egy nappal később):
Átalános infók arról, hogy milyen böngészőt használjak, stb. Ez nyilván nem segített, de az email végén feltettek 7 kérdést, ami nem tűnt úgy, mintha különösebben előremozdítaná a problémát, mivel az eredeti levelemben is benne voltak a kért információk, de akkor legyen.

Megoldási kísérlet 2:
Válaszoltam a kérdésekre, csatoltam a képernyő kivágásokat, stb., és ismét megkérdeztem, hogy hogyan lehet megoldani ezt a problémát? Itt már megemlítettem, hogy ha nem sikerül összehozni a kisebb díjcsomagot, akkor felmondom az előfizetést.

Válasz 2 (öt nappal később):
A problémámmal nem tudnak érdemben foglalkozni, mivel "Ügyfélszolgálatunkra érkezett levele nem tartalmaz minden – a jogosultság ellenőrzéséhez szükséges – adatot, ezért csupán általános információval szolgálhatunk." Forduljak a telefonos ügyfélszolgálathoz, írjak levelet, papíron, aláírással a Telekomnak vagy esetleg látogassak el a Gyakori kérdések oldalra ("Tájékozódjon kényelmesen, egyszerűen, gyorsan")
- Na most ezzel az a baj, hogy minden kérdésre válaszoltam, tehát ha valami hiányzik, akkor azért hiányzik, mert az ügyintéző nem kérdezte meg.
- De még ezzel se lenne gond, türelmem végtelen, ha hiányzik valami az azonosításhoz, akkor írják le, milyen adatra van még szükségük. Ügyfélkód? Születési dátum? De nem: írjak levelet, bármit, csak egy másik ügyintézőnek kelljen foglalkoznia vele és lehetőleg minél több idő teljen el közben.
- Egyébként meg érezzem magam nagyon megtisztelve, mert bár közben fizetem a sokszor magasabb havidíjat, de üzletpolitikai döntés alapján jóváírtak egy bizonyos összeget a számlámon (a régi és új előfizetés közti árbeli különbségnek valamivel több, mint harmadát). Ehhez ezek szerint megfelelően azonosítottam magam.

Újabb probléma:
Papíron levelet elvből nem fogok küldeni egy telekommunikációval foglalkozó cégnek, meg egyébként is 2016-ot írunk. Marad a telefonos ügyfélszolgálat, amit percenként 700 forintért hívhatnék, mivel külföldön vagyok, tartósan.

Megoldási kísérlet 3:
USSD kódos önkiszolgáló ügyintézés, a telekom.hu első helyen sorolja fel a díjcsomagváltást az intézhető ügyek között (itt)

Válasz 3:
"A szolgáltatás jelenleg nem elérhető"

Egyébként érdekesség, próbáltam személyesen is ügyintézni még hetekkel korábban, pár nappal a díjcsomagra kötött hűségidőm lejárta előtt, de olyat nem lehet, hogy megmondom három nappal előre, hogy X hó Y naptól másik díjcsomagot szeretnék. Majd ha már lejárt a hűségidő, akkor próbáljam meg újra, de semmi gond, ha nem vagyok Magyarországon, lehet a telekom.hu-n is - hát, így jutottam el idáig.

A legbosszantóbb a dologban, hogy teljesen nyilvánvalóan az időhúzás a cél, hogy még pár hétig fizessem a magasabb havidíjat, ráadásul egy olyan szolgálatásért. amit nem/alig használok. Azt hiszem, az esetem tanúságos lehet másoknak is, bár csak remélni tudom, hogy hamarosan sikerül megoldanom a dolgot, vannak még ötleteim.

Üdvözlettel:
egy valószínűleg teljesen átlagos Telekom ügyfél

UPDATE ápr. 11.

Jelentkezett nálunk a Telekom, majd ezt a levlet kaptuk olvasónktól:

Szia,

Az elmult negy napban egyaltalan nem neztem az emailjeimet, de kozben valaszolt a Telekom, hogy modositottak a dijcsomagomat arra, amelyikre szerettem volna. Nagyon erdekes fejlemeny, nem!;)

Koszonom, hogy megosztottatok a tortenetem, nekem mindenkeppen segitett, de remelem, a Telekomnal is tanylbak belole :)

Udv:

Anna
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.04.05. 15:44:30

Pedig ide nem csak papíron lehet írni!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.04.05. 15:47:18

Ez a klasszikus szarjon sünt. Kéne a Tékomnak egy új, olyan igazi multi szlogen, a L'Oreal mintájára:
Mert megtehetem!

További magyar hang 2016.04.05. 15:56:32

Telekomnál ez alap. Ha bemész a hivatalos ügyfélszolgálatra, sorszámot húzol, vársz, sorrakerülsz, elmodod szép szavakkal, tisztán, világosan, magyarul az ügyfélszolgálatosnak a megoldandó problémát, akkor eléd tesz egy sima A4-es papírt a saját készletéből, hogy írd le a megoldandó problémát az ő általa mondott kompetens csoportnak címezve. A kompenes csoport természetesen semmit sem tud* megoldani.

*akar

Megírod a Tékozló Homáron az esetedet, a Telekomnál azt olvassák, felveszik a kapcsolatot a TH-ral, megírják, hogy van egy problémamegoldó e-mail címük, ahová újból írd meg az egészet, Homár Hilda ezt hozzáfűzi az eredeti poszthoz "Frissült, a Telekom válaszával!" címen. Megírod újból, elküldöd a problémamegoldó e-mail címükre és akkor vagy megoldják, vagy nem.

A Telekomos ügyintézés normál menete jelenleg ez.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.04.05. 16:36:07

@További magyar hang: Nem is értem, hogy ezeknél a cégeknél -ha már úgyis állandóan megy a tévé-, miért nem az Asterix tizenkét próbáját adják végtelenítve. Feladat: szerezze be az A38-as igazolványt.

cmx85s 2016.04.05. 16:53:05

Hogy megvigasztaljam a posztolót: UPC-nél egyáltalán nem lehet lefelé váltani.
Pontosítok: vagy 15 éve nem lehetett, noha a szerződés megkötésekor pontosan erre kérdeztem rá, persze, bármilyen csomagra módsíthatom. Kisebbre is? Semmi akadálya. A váltás kérelmezésekor (nem egészen egy hónap múlva) már nem lehetett. Kihúztuk a két évet, mert az azonnali felmondás kötbére pontosan megegyezett a kétévi előfizetési díjjal - mily meglepő!
A két év lejárata napján bontottam fel a szerződést, azóta a hátam közepére nem kívánom őket.

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.05. 17:00:32

"bizonyos funkciók időszakosan (értsd: hetekig) nem elérhetőek."

Ezt megerősítem. Nem tudtam 2 hétig feltöltős SIM kártyát rendelni.

"Papíron levelet elvből nem fogok küldeni egy telekommunikációval foglalkozó cégnek, meg egyébként is 2016-ot írunk."

Elvből hülye vagy. panaszkodjál inkább a parlamenti képviselődnek, hogy hivatalos iratot miért kell még 2016-ban is papíron írni. Ők hozzák a törvényeket, nem a Telecom.

"a telefonos ügyfélszolgálat, amit percenként 700 forintért hívhatnék"

Hívd inkább 70 fillér/perc díjon, sokkal olcsóbb.

"Majd ha már lejárt a hűségidő, akkor próbáljam meg újra"

Van pár másik szolgáltató, miért ragaszkodsz görcsösen ezekhez???

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.05. 17:10:32

@Csokis: "a másik kettő jobb?"

A telecomtól* volt az első mobilom. Aztán átmentem a pgsmhez. Aztán mikor megnyitott a voda, akkor hozzá. Azóta a vodánál vagyok, és nincs velók roblémám. Azt hiszem, válaszoltam.

* Régen matávnak hívták, vagy vesztelnek, vagy fókának, nemtom, összevissza változtatta a nevét mindig, mikor túl ismert lett, hogy milyen szar.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.04.05. 17:18:02

@atpijkamo125: A pósta, az pósta, akárhogy is nevezi magát.
(Én speciel pannonos vagyok, de céges telefon, nem én szívok vele, úgy meg nem kunszt.)

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.05. 17:19:44

@Csokis: :)) Isten bizony, vagy öt éve még egy pesti ember Postának mondta a telefonszolgáltatóját.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.04.05. 17:24:51

hááát, ez számomra nem tűnik ügyfél elleni összeesküvésnek.

"ha nem sikerül összehozni a kisebb díjcsomagot, akkor felmondom az előfizetést."
Ezt hallván/olvasván a takarítóktól fölfelé minden tRÉ alkalmazott a munkaideje leteltével harakirit követ el.

a webódal részlegesen/nem működése és az alábbi megjegyzés között lehet e összefüggés?
"...külföldön vagyok, tartósan."

nem tudom a tRÉ hogyan múkodik, de a júpíszínél bizonyos dolgok csak a júpíszí hálózatából elérhetőek. A "külföldön vagyok" estben biztos nem magyar, ráadásul tré címtartományból próbálkozik a pószter. Szóval nincs min csodálkozni.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.04.05. 17:29:19

na, ez nem bökte ki a szemem:
"Majd ha már lejárt a hűségidő"
Az megvan, hogy hűségidő alatt, csak kötbér fejében lehet LEFELÉ módosítani? Nincs erre valami apróbetűs poliszi, hogy azt csak személyesen/füstjelek útján lehet, kizárólag hajnali 1 és 1:05 között, Karakószörcsögön, a templom mögötti trépontba'?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.04.05. 17:35:16

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Tudtommal annyi segítség van a dologban, hogy ha változik a csomag tartalma, akkor arra hivatkozva felmondhatod a szerződést. Erre onnan emlékszem, hogy anyám utánajárt, amikor a matáv kivette a Mezzot a csomagjukból, és neki kb. annyira volt/lett volna egyedül igénye, mert 70+ évesen már sem a szex, sem a rajzfilm csatornákra nem izgultak.

Leone_510 2016.04.05. 18:23:26

egy átlagos ember a hasonló cégek ügyfélkezelési problémáit a cégvezetéssel 5 perc alatt megoldaná, igaz nekünk nincs offshore számláink pl. azért, hogy ne oldjunk meg semmit állami vezető vagy miniszter létünkre mert valamiért mégiscsak engedik ezeket így működni

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.05. 18:55:24

@Csokis: "ha változik a csomag tartalma, akkor arra hivatkozva felmondhatod a szerződést"

"ha hátrányodra változik..."

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2016.04.05. 19:00:19

"Marad a telefonos ügyfélszolgálat, amit percenként 700 forintért hívhatnék, mivel külföldön vagyok, tartósan."

Élhetetlen barom.

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: de, épp ez az átbeszás az egészben, hogy az egyszeri ügyfelek ne módosítsanak lefelé.

Nagyon kevés az ilyen harcibajusz, mint a poszter, aki inkább fizeti a busás kötbért, a legtöbben csak beletörődnek, hogy ez van. Ezért nem érdektelen dolog a szerződési feltétlelek, amit viszont bizonyos keretek között kishazánkban szabadon módosítgathat a bank/szolgáltató, ami elég helytelen dolog, de hát félázsiai jobbágynépnek ez jár.

Ádám 2016.04.05. 19:09:34

Vajh mire kelhet nekik a papír?

-WC?
-visszaviszik a MÉH-be
-a dolgozók a gyerekeiknek beviszik az oviba....
-lövedék álló falnak?!:)

Franci123 2016.04.05. 20:12:32

@atpijkamo125: Budapesttől 3 km-re konkrétan nincs vétele a vodának. Nem tudunk telefonálni, netezni, nem tudok dolgozni. Állítólag 97 %-os a lefedettségük, biztos ez az agglomeráció a 3 %.

Phil Necro 2016.04.05. 20:16:20

" de olyat nem lehet, hogy megmondom három nappal előre, hogy X hó Y naptól másik díjcsomagot szeretnék. Majd ha már lejárt a hűségidő, akkor próbáljam meg újra,"

Es mi tortenik akkor ha irsz nekik,hogy 3 honap mulva (amikor) lejar a huseg,kered a szerzodes modositasat.Amennyiben erre nincs lehetoseg,ugyanezen idoponttal a szerzodest felmondod.

Szerintem a modositasi kerelem befogadasat sem tagadhatjak meg,de az 100%, hogy a felmondas bejelentesere nem jelolhetnek meg semmilyen idosavot.

Phil Necro 2016.04.05. 20:19:59

Egyebkent a papirhoz azert szoktak ragaszkodni,mert kell az alairas.
Volt mar,hogy a haragos szomszed azzal szopatta a masikat,hogy lemondta telefonon az elofizeteseit.Vagy a gyerek megrendeli 2 evre az osszes hbot,huseggel.

Persze egyszerubb lenne ezeket a ritka ugyeket kezelni,mint a maradek 99.9%-nal szopatni az elofizetoket.

CID. 2016.04.05. 20:26:31

@atpijkamo125: papi, Telekom lössz az;)

Valószínűleg itt az a gond, a bíróság nem fogadja el az igen, elmúltam 18 klikkelést.

asdf 2016.04.05. 20:35:37

"Marad a telefonos ügyfélszolgálat, amit percenként 700 forintért hívhatnék, mivel külföldön vagyok, tartósan."

Ertem en, hogy nem mindenki voip zseni, es tudja, hogyan lehet forint alatti percdijjal telefonalni magyar vezetekes iranyba barhonnan, de azert azon csodalkozom, hogy a Skypeout mint lehetoseg nem merult fel, ez meg kevesbe hozzaertokent is be kene ugorjon szerintem egy kulfoldre szakadt valakinek.

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.05. 20:39:51

@CID.: "Telekom lössz az"

Vagy Tcom, Posta, Matáv, Axelero, OTP, Matávnet, Thome, Westel900, Pgsm, Tonline, Fóka, Origo, Tsystemsm, Tmobil, Pmobil, ... 5 perc múlva másképp hívják, ne vegyél rá még mérget.

The Crazy One 2016.04.05. 20:45:09

teljesen felesleges adtok tanácsokat az olcsóbb telefonálásról. Nem kíváncsi rá. Nem a megoldás a lényeg, hanem a sirám. Poszter, tényleg akarod-é a díjcsomagodat módosítani ?

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.05. 20:45:42

@Franci123: Költözz be a városba! Mozik, színházak, hipermárketek, mindenféle boltok, kinyílik számodra a horizont... :))

Nah, biztos minden szolgáltatónál lehet találni árnyékot, ahol gyengébb a vétel. Ha az elmúlt 15 évben problémám lett volna, biztos nem ragaszkodnék hozzá. A Balaton közepén is prímán lehet fogni. Bár nemtom minek.

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.05. 20:47:30

@The Crazy One: Pószter elbaszta. Ha Burundiba költözött volna, ~1500 forintos percdíjról sírhatna.

The Crazy One 2016.04.05. 21:09:18

@asdf: aki a homárt megtalálja, az a google-t is tudja kezelni. Nem is kell, hogy ismerje a voip mozaikszavat, az „olcsó telefonálás” –ra is talál – süllyed. Baszki, € 0.0044 a pecdíj egy random afrikai országból. Kérdés, hogy akarsz-e olcsón hívni? Ja tudom, posztoló elvből nem ad meg bankkártya adatokat, 2016-ban, plane nem egy Belize-ben bejegyzett cég javára.

@atpijkamo125: elképzeltem a posztert sorban állni a burundi piacvezető mobilcég, teszemazt
Africell S.A. irodája előtt, miután nem tudta reklamálni a ki-kiugró LTE-hálózatot….

FDToth 2016.04.05. 21:32:14

Regebben a telekom mindefele szerzodest vagy infot e-mailben kuldott, most meg mar postazzak... Ahelyett h elore fejlodnenek...
Meg mindig sok a papir alapu ugyintezes, az alairas miatt, holott elektonikus alairas mar letezik, csak kb senki sem forgadja el...
Egy keruleti ugyintezeshez azt mondtak h kuldjem el a papirokat postan, vagy szemelyen vigyem be. Elkuldtem szkennelve, es lass csodat, elfogadtak igy is. Nem ertem miert jo a burokraciat epiteni es szelesiteni...

tejfölbiztosítás 2016.04.05. 22:15:39

@FDToth: nekem erotikus aláírásom is létezik. Csak senki nem fogadja el.;(:D

igi001 2016.04.05. 22:36:28

Ajjaj

Ennél is fontosabb mindjá Trónok Harca lesz még 15 nap b+.

menjetek netezni tévé minek

ui.: Jó ez az HBO pack, ez kötelezően legyen mindenkinek

igi001 2016.04.05. 22:39:07

illetve 19 :)

még nem vagyok annyira rákattanva most ismerkedek de szerintem sok a felesleges körítés

a poszter ne szarozzon, kötesse el a t-comos vezetéket, oszt minnyá könnyebb lesz a hátralevő élete külföldről

sosem értem az ilyet nyilván nem tud itthonról elszakadni

igi001 2016.04.05. 22:43:33

szerintem is online lehet kisebb díjcsomagra váltani mikor a rendszer kiírja hogy lehet

ügyfélazonosító internetjelszó asszem

joska141 2016.04.05. 23:14:37

Teljes mértékben egyetértek a posztolóval, a Magyar Telekom ügyfélszolgálata kritikán aluli. Egy példa:
Évek óta, hála légyen, már nem vagyok Magyar Telekom előfizető. Megírták, hogy minden adatomat törölték is. Természetesen ezután is kapok e-mail üzenetet tőlük "Kedves ügyfelünk" megszólítással.
Reklamálom az ügyfélszolgálatnál, a válasz: nem tudnak érdemben foglalkozni vele, mert nem közöltem - az évek óta nem létező - MT azonosító számom...
Ennyit erről.

ebella 2016.04.06. 04:54:08

@joska141: Nem kevés embert rúgtak ki az ügyfélszolgálattól nem olyan nagyon régen. Olyanokat is, aki egy évtizednél is régebben ott dolgoztak. Túl drága volt. Olcsóbb az FTC-t szponzorálni. Biztos. Hogy ettől szarabb lett a színvonal, az meg kit zavar? Őket biztos nem. Én mindenesetre felmondtam a szerződésünket a tv-re is, a telefonra is, meg a mobilra is. Azóta jóval olcsóbban oldom meg, és egy kissé jobb színvonalon.

joska61 2016.04.06. 09:42:58

Elvből azért se. Végül ez a célra vezető megoldás.

zserzsenne 2016.04.06. 10:16:54

Telekom: LOL, az állami bürokrácia semmi hozzájuk képest. Ha valaki a 60-as évekbe akar időutazást, menjen a telekomhoz dolgozni.

tejfölbiztosítás 2016.04.06. 10:41:38

@zserzsenne: és analóg óra lesz minden dolgozón? És hidraulikus üzenettovábbítók, amilyenek a teszkóban? Mi volt a 60-as évek operációs szisztemje?

metal · http://electric.blog.hu 2016.04.06. 11:11:26

Megint egy öntudatos hülye, aki levelet nem ír (csak), telefonálni nem telefonál, mert külföldön van, de egy simán hamisítható emailre követeli az ügyének elintézését, ha meg egy más által küldött email miatt 5x-re emelik az előfizetését, akkor ugyanez a hülye hörög, hogy szemét szolgáltató!

horex · http://horex.uw.hu/ 2016.04.06. 13:18:46

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2:
a júpíszínél bizonyos dolgok csak a júpíszí hálózatából elérhetőek. "

mondjál már példát, milyen menüpontot nem érek el a weboldalukon

horex · http://horex.uw.hu/ 2016.04.06. 13:20:22

@metal: Te mártogatós lúdtollat használsz a XXI.században?

Phil Necro 2016.04.07. 08:01:33

@metal:
Szerinted ezer,tizezer ugyre/elofizetesre hany ilyen 'csalas' jut ?
Ennyi erovel konyhakest se aruljunk,mert kb. akkora az eselye a gyilkossagnak vele,mint a hamisitott emailnek.

metal · http://electric.blog.hu 2016.04.07. 08:57:18

@horex: Nem, kőtáblába vésem a kérvényeimet!
@Phil Necro: Nem érdekes mennyi csalás van, az az érdekes, hogy emailt hamisítani még a 8 évesek is tudnak. Ha csak egy ilyen eset is van, akkor már megy a problémázás (lásd pár hónapja itt a UPC-s poszt).

Kapott megoldási lehetőséget a posztoló? Kapott! De ő azzal elvből nem él. Telefont meg nem hív fel, mert ő külföldön van (ki nem szarja le, hogy hol van?).

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.04.07. 15:05:46

@atpijkamo125: Ha fel akarom mondani, akkor egy nyilatkozat erejéig még azt is bevállalom, hogy nekem bizony a kikerült Ezoterikus Magyar Nóták 3 nélkül nem élet az élet, a helyette berakott Katolikus Muszlim Rádió 4 nézését ráadásul tiltja a vallásom.

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.07. 15:19:05

@Csokis: Na de ez nem ér! Ha gondolkodsz, a poszterrel szemben behozhatatlan előnyre tezel szert.

FDToth 2016.04.12. 14:36:58

Telekom: 2016. 10.16-a óta kérem h vizsgálják felül a jelenlegi előfizukat és javasoljanak vmit. Most ott tartunk h 4 szolgáltatásból már 3-ra megjött a szerződés, a maradék egy már 1,5 hónapja úton van. E-mailen... kíváncsi lennék ennek a cégnek a hatékonyságára, mondjuk összehasonlítva a német anyacégével...