Tékozló Homár

Tévesen utalt pénzt kér vissza valamihez képest 15 napon belül a NyUFI

2016.05.31. 12:09 | Homár Hilda | komment

6910_1024_1.jpg

Egy haláleset sok szomorú kötelességet ró a valószínűleg amúgy is rossz állapotban lévő családtagokra, így különösen szerencsétlen ügy, ha ilyenkor bénázik valamelyik hivatal. Ez történt szegény Ádám a "néhai" Vénszivar.(míg te azzal ki nem tiltottál! esetében, aki hiába tett eleget bejelentési kötelzettségének időben, az állami szerv működése igencsak döcögött. De vajon miért fogamazzák meg ilyen hevenyészve a kérésüket, és miért nem küldik az ilyen típusú levelet ajánlva, hogy biztosan eljusson a címzetthez? 

Üdv helga! 

Már a megszólítással magam alatt vágom a fát, de én már csak a találkozó s a "méhkirálynő" átadása utáni vesszőfutásod okán így "nyomom"!:)

Éppen két hónapja elhunyt édesanyám. Van olyan ismerősöm, akinek szintén az anyja 3héttel előtte hunyt el s ő mondta, hogy a halál után, még a következő hónapban jön egy nyugdíj! Mivel a nyugdíj kifizetés napja fix ezért a kijelölt napon átmentem az üres lakásba s úgy mint máskor jött is a póstás s hozta a havi nyugdíjat, amit én átvettem. Bízom benne, hogy ez így teljesen szabályos volt, nehogy a postásnak baja legyen! Egyébként kb. másfél éve van egy hivatalos irományom arról, hogy mivel jó anyám már mozgásképtelen volt, ezért minden ügyében én járhattam el.

Öt napja jött egy levél az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság Nyugdíjfolyósító Igazgatóságától: HOGY:

Igazgatóságunk az Ön bejelentése alapján XYné ellátásának folyósítását megszüntette, azonban technikai okok miatt az elhalálozást követő 2016.04. havi ellátás xxxxx Ft összegben sajnálatos módon még utalásra került.

A hatályos jogszabályi rendelkezések alapján az ellátásra való jogosultság megszűnik a jogosult elhalálozásának napját magában foglaló hónap utolsó napjával, tehát a 2015. 03.31.-i időpontot követő kifizetések jogalap nélküli kifizetésnek minősülnek.

Amennyiben az elhalálozást követő havi ellátás postai kifizetése már megtörtént, úgy az összeget szíveskedjen a mellékelt készpénzátutalási megbízás felhasználásával 15 napon belül visszafizetni.

- A levél "simán" érkezett, tehát nem ajánlottan.
- A visszafizetés végső dátuma vajon MÍÍÍ?, mivel a levélen 2016.05.11.-e a dátum! A postai bélyegző 2016.05.19.-ei, én meg 2016.05.23.-án kaptam meg....

- Mivel ők technikai okra hivatkoznak, tán "arra"én is hivatkozhatnék ! :):D
- "sajnálatos módon még utalásra került",nos én is sajnálom őket...
- Miből gondolják, hogy hipp-hopp visszatudom fizetni az összeget!?! Egyébként vissza tudom, tudnám!

Valszeg fel fogom tolni a vérnyomásukat, mert válaszlevelemben szándékomban áll megírni nekik, hogy "technikai okok miatt", nem tudom vissza fizetni... Valamint, hogy "pénztártól való távozás után NO reklamáció"!:D küldök nekik pár sort  a saját levelükre írva, hogy HA náluk előfordul "technikai" bibi, nos nálam miért ne fordulhatna elő....?!? Azért az nem járja, hogy az ő hibájuk miatt kiküldtek egy összeget, majd hip-hop szinte azonnal adjam vissza! Főleg az ő hibájuk okán történt,tehát finomabban, kompromisszum készségesen, pl.részletfizetés felajánlásával,  jobban viseltem volna .

Persze valszeg igazuk van, de miért NE nyomjak nekik egy stercet, HA ők is "nyomtak" nekem! A levelükben lévő 2-3 hibát direkt hagytam benne. Pl. Aptira gondolva.:) 

Na, talán érdemes egy posztra, lehessen a képembe nyomni a prosztolóknak a - v. a + hszeket! :):D "Állok eléjük"!

Üdv.

Ádám a "néhai" Vénszivar.(míg te azzal ki nem tiltottál!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyecska. 2016.05.31. 12:18:39

@napalm: a posztolót már lehet?

The Crazy One 3om 2016.05.31. 12:19:37

legalább humorérzéked az van, kedves háziasszony :D

sáros_tehén 2016.05.31. 12:19:52

Ádám.. te egy fasz vagy.

Thule 2016.05.31. 12:22:17

Édesanyád elhunyt, ehhez képest itt vidámkodsz a levélben... nem úgy tűnik, mint aki szomorú lenne emiatt a rossz dolog miatt. Inkább úgy tűnik, hogy ennek inkább örülsz és az 'ingyen' pénzt pedig szeretnéd megtartani. A szabály világos, a Nyufig nem tudja napra pontosan nyomon követni az elhalálozásokat, hiszen először haltti anyakönyvi kivonat kerül kiállításra és azzal is teendő van. A nyugdíjakat pedig előre meghatározott rend szerint fizetik ki. Teljesen normális dolog, hogy valaki a halála után kap egy havi nyugdíjat, amit utána vissza kell fizetni, hiszen az már nem jár.
Nem értem, ezzel mi a probléma. Szerintem ne viccelősködj "technikai hibával", hanem add meg a kellő tiszteletet az elhunytnak, a pénzt pedig fizesd vissza. Ha nem teszed, akkor majd jelentkezik a Nyufig a hagyatéki eljárásban a pénzért, utána pedig adótartozás lesz belőle, amit a NAV bevasal.

Tehetséges ugandai buzi 2016.05.31. 12:24:50

Végül is csak az nem derült ki a cikkből, hogy a nyuszi akarom mondani a NYUFI a halál után még járó egy nyugdijjat kéri vissza, vagy kiküldtek a halál után egy másodikat is és azt?

Manyecska. 2016.05.31. 12:26:06

"A nyugellátás kifizetése havonta a tárgyhónapra történik, legkorábban attól a naptól kezdve, amelytől azt határozattal megállapították a jogosultság megszűnésének (megszüntetésének) napjáig, de legfeljebb a jogosult elhalálozásának a napját magában foglaló naptári hónap utolsó napjáig."

Manyecska. 2016.05.31. 12:29:51

@Tehetséges ugandai buzi: nem, a törtrészét kérik vissza, gondolom..én is gyorsban lemondtam amikor apu meghalt, pont ezért, mellesleg előző nap az élettársa próbálta az özvegyit megigényelni de elhajtották a retekbe /5 év után nem járt/, pont ahhoz az ügyintézőhöz kerültem:))

Tron65 2016.05.31. 12:34:43

"Éppen két hónapja elhunyt édesanyám"
Vagyis 2016. 03.31-én? Mikor jelentetted be?
Vagy csak Neked szabad a dátumokkal kötözködni?
Amúgy igen, jogcím nélküli kifizetés volt, amit vissza KELL küldened.
Te is reklamálsz, ha 1 liter tejjel többet számolnak a boltban.

Tehetséges ugandai buzi 2016.05.31. 12:36:22

@Manyecs: Szar világ jön, ha már azért is megbírságolják az embert, ha nem pont naptári hónap végén mer meghalni.

The Crazy One 3om 2016.05.31. 12:38:56

te is olvashatjátok, vissza fogja fizetni. Nem kell a siránkozás, csak geciskedik.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2016.05.31. 12:39:21

Atyaisten de bunkó... Póstás? Tényleg? Mi az a sterc? Vagy sterce?
Lapátdíjas.

Lángharcos 2016.05.31. 12:46:14

Btw ha simán jött, ignoráld. HA válaszolsz rá, akkor igazolod, hogy megkaptad.

Lángharcos 2016.05.31. 12:47:25

Mármint hogy megkaptad az ő levelüket.

sáros_tehén 2016.05.31. 12:49:43

@Lángharcos: "Btw ha simán jött, ignoráld."

Tudod mit jelent a kézbesítés vélelme? Ha nem akkor ajánlatos utána olvasnod.

Dezsike 2016.05.31. 12:55:22

@sáros_tehén: Tudtommal a kézbesítés vélelme csak ajánlott, tértis levelekre vonatkozik és csak akkor áll be, ha a második próbálkozási kísérlet ellenére "nem kereste" jelzéssel visszamegy, vagy az átvételt megtagadják. Vagy tévedek?

sáros_tehén 2016.05.31. 13:02:25

@Dezsike: 99% hogy ez is ajánlott levélként jött. Szóval ha nem utalja vissza küldenek megint egy ilyet aztán beáll a kézbesítés vélelme. Mivel a levél nem érkezik vissza hozzájuk (pl címzett ismeretlen jelzéssel).

rarabel 2016.05.31. 13:10:03

Nos.
A poszter igazi vadász, mert bizony, vissza kell fizetni a visszafizetendőt.
De ha akar magának végrehajtást, ám arcoskodjon nyugodtan.
Más kérdés, hogy kézbesítési vélelem csak akkor állhat be, ha a NYUFIG igazolni tudja, hogy a poszter átvette a levelet.
Ezt tértivevénnyel tudja csak igazolni, ajánlott blankettával csak azt, amit a postakönyvvel: hogy elküldte.
Esetleg ragszám alapján kerestetheti, ez esetben a postás megüti a bokáját.
De a kézbesítési vélelem beálltáról újabb levélben (tértivevényes!) értesíteni kell a vadászt, hogy az "fogta magát" és beállt.
Amit még megtámadhat sikerrel, vagyis megdöntheti a vélelmet (beteg volt, vidéken/külföldön volt, magömlése volt, stb.), de ettől függetlenül - és ezt érdemes tudomásul venni: a jogalap nélkül felvett nyugdíjat bizony, vissza kell fizetni valamikor.
Hát, így!

Dikusz 2016.05.31. 13:10:13

Azt azért felnőtt embernek illik tudni, hogy az a nyugdíj vehető fel az elhunyt hozzátartozó után, amelyik hónapban meghalt, jelen esetben a szülő. Ha a hónap első napján akkor is, ha a hónap utolsó napján akkor is. Ha pl március 31-én, akkor nem veszem fel a következő havi nyugdíját, mivel tudom nem jár. A postásnak semmi baja nem lesz attól, hogy visszaviszi a pénzt. A nyugdíjkézbesítés amúgy is a hónap második felétől kezdődik. A Nyugdíjintézet meg - ha jól tudom - az előző hónap közepén lezárja az utalás előkészítését az adott hónapra.
Nekem édesapám halt meg másfél éve kórházban. Másnap már jelezte a kórház minden intézmény felé, hogy meghalt apukám. A nyugdíját már addigra elutalták, de az a hónap még járt neki, a következő hónapot meg nem is adta volna oda a postás, még ha a Nyugdíjintézet el is utalja, mégpedig azért, mert a házban ki volt téve a gyászjelentés, így látta ő is.

tejfölbiztosítás 2016.05.31. 13:11:19

Sáros tehenek húzták az élet szekerét!

Dikusz 2016.05.31. 13:18:32

@Lángharcos: @sáros_tehén: úgy látom a posztoló azt írta, hogy a lakásban vette át a postástól a nyugdíjat, nem át nem vett értesítőt kapott. Apunál mindig tudtam (év elején megadják az év hónapjaiban melyik napon kézbesítik a nyugdíjat) mikor jön a postás, volt állandó meghatalmazásom, és ha nem voltam ott, akkor az értesítő alapján át tudtam venni a pénzt. Mindig be kellett mutatni a meghatalmazást, és a személyi igazolványt.

Attila F 2016.05.31. 13:40:37

Na, törzsgárda, most osszátok a posztolót, végre igazatok lesz.
Prosztó stílus, abszolút nincs igaza, és vidámkodik a halott anyja nyugdíjáról.
Nem tudom, mi az a "stercet nyomni", de egy ennél jóval nagyobb stercet is megérdemelne.

sáros_tehén 2016.05.31. 13:51:05

@Dikusz: Postástól átvette a nyugdíjat majd:
"Öt napja jött egy levél az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság Nyugdíjfolyósító Igazgatóságától:"

gyíksegg (törölt) 2016.05.31. 13:58:02

"Már a megszólítással magam alatt vágom a fát, de én már csak a találkozó s a "méhkirálynő" átadása utáni vesszőfutásod okán így "nyomom"!:)"

ezt 2× elolvastam, és nem is bírtam továbblépni...

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.31. 14:06:42

@sáros_tehén: ha sima levél volt, akkor nem. Fentebb írta valaki, kézbesítési vélelem tértivevényes leveleknél van, ha az első 2-t ignorálja a címzett.

Manyecska. 2016.05.31. 14:09:55

@Dikusz: igen, 12.-től kezdődik..@gyíksegg: ezt én sem értettem pedig engem hívott így néha.

atpijkamo105 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.31. 14:20:40

B+ híres lettem, bekerültem egy homárposztba.

@Ádám: Részvétem!

Azt áruld el légyszíves, hogy ha - írtad is - tudtad, hogy küldenek még egy indokolatlan egyhavi nyugdíjat, akkor miért vetted át? Nem lett volna egyszerűbb nem átvenni, és akkor ez az egész meg se történik, és nem szobrozol a postást várva az üres lakásban.

Egyébként meg:

postás

2015.03.31-i időpontot (bár így is elég gáz)

Azt nem tudom az utolsó mondatnál, hogy ha egy összetett mondat első fele kijelentő, a második fele felszólító, akkor most pont kell a végére, vagy felkiáltójel. Szerinte pont, és akkor az így jó, de Majmászt kérdezd!

bendeguz75 2016.05.31. 14:22:06

Lol. Hulye vagy fiam. Leulhetsz. Nagyon jol tudtad, hogy elvileg at sem vehetned mar an yugdijat, hisz az arra jogosult elhunyt, megis megtetted, utana meg papmpogsz es az o technikai hibajukra hivatkozol?

A levelben levo hibakra meg ne nagyon menj ra, amig a te firkalasdo is tele van hibakkal.

vénszívar 2016.05.31. 14:22:48

Hát nem lett szimpatikusabb ez az álszivar. Magyarul azt nem tud, de modoroskodni azt próbál.

CID. 2016.05.31. 14:26:07

Nem olvastam végig, de részvétem, véncigány! Most, tovább olvasom.

Manyecska. 2016.05.31. 14:27:08

@CID.: részvétem, ha végigolvastad.

atpijkamo105 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.31. 14:27:59

@Attila F: @Thule: "Édesanyád elhunyt, ehhez képest itt vidámkodsz"

Faszok vagytok. Oké, pár hónapja meghalt az anyja. És akkor örökre veszítse el a humorérzékét vagy csak a gyászév idejére?

Egyébként van az úgy, hogy hónapokig, évekig betegeskedik a rokon, szinte már megváltás neki a halál, a hozzátartozók már rég megbékéltek a gondolattal, a szívükben meggyászolták. Nem lehet a gyászt örökké húzni.

Egy ismerősöm a beteg annyját gondozza - erején felül -, pedig utáják egymást, mint a szart, nem csodálkoznék, ha egyszer nevetve hívna fel, hogy vége a közös szenvedésüknek.

Manyecska. 2016.05.31. 14:30:40

@atpijkamo105: mennyé' köcsögözni, első!..

atpijkamo105 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.31. 14:33:40

"Miből gondolják, hogy hipp-hopp vissza tudom fizetni az összeget?"

Talán abból, hogy a jogosultnak már nem volt alkalma elkölteni. :(

Manyecska. 2016.05.31. 14:36:59

@atpijkamo105: te nagyonhüJe vagy fiam csak nem forogsz -mondtam reggel is a gyereknek-Ákos másfél évig!! ápolta az anyját -rákos volt- odaköltözött, otthon halt meg ne tudd meg mit élt át -mindkettő!!! án láttam..:(( -nóóóórmális vagy?:( Most atomjaira hullott. Na, ezért futok a hospice-alapítványnak többek közt. Mínusz hat fokban kezdtem..fél éve..
Ne válaszolj OFF :D

Manyecska. 2016.05.31. 14:39:30

@atpijkamo105: talán!!! Igen. Nem is értem ezt a pószt de viccnek nem rossz. Részvétem a poszternak mindazonáltal.

Attila F 2016.05.31. 14:45:36

@atpijkamo105: Most akkor a posztolónak is igazat adsz, vagy csak lefaszoszni ugrottál be?
Nem lepődnék meg, ha most igazat adnál neki.

Egyébként felhívom figyelmed, hogy - bár a te meg a törzsgárda troll stílusa végtelen távol áll tőlem - sosem minősítettelek titeket személyetekben.
Te persze, a végtelen bölcsességedben, nyilván szabadon faszozhatod azt, akivel nem értesz egyet. Vitakultúra rulez.

Dikusz 2016.05.31. 15:03:59

@sáros_tehén: már megint szelektíven olvastam, és a végére elfelejtettem miről szólt az elejje:), azt hittem a nyugdíj felvételére írtátok.
A visszafizetésnél a 15 nap, viszont ha jól tudom a tértivevényes levél átvételétől kezdődik.

atpijkamo105 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.31. 15:08:59

@Attila F: @Thule: Elnézésteteket kérem, durva és igzatalan voltam.

Mindazonáltal nincs igazatok azzal, hogy a posztert leszóljátok a hangvétele miatt.

atpijkamo105 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.31. 15:10:51

@Attila F: "Nem lepődnék meg, ha most igazat adnál neki."

Én szoktam a poszternek is igazat adni. Sajnos Hilda ritkán adja meg ezt a lehetőséget. Ebben a konkrét esetben ajánlom figyelmedbe az idevonatkozó kommentemet: @atpijkamo105:

Putyur 2016.05.31. 15:23:20

Posztolo azt hitte, hogy nyert egy havi ingyennyugdijat.
Kiderult hogy nem; most a foldhoz vagta magat, ordit es rugkapal a labaval.

Hisztis.

2016.05.31. 15:35:53

@Attila F:
A sterc (sterz?) az egy sváb eredetű étel. De hogy átvitt értelemben mi az, hogy stercet nyomni, azt nem tudom.

CID. 2016.05.31. 15:44:31

@atpijkamo105: Na baszod, őt kellene kitüntetni. Anyósom volt ilyen, a nem annyira szeretet muterját erelyén felül gondozta, ellátta.

Nick-son 2016.05.31. 15:45:46

Éppen elég baj van anélkül is, hogy keresné az ember. Nyugdíj folyósítót nem fogja meghatni ez a stílus, be fogják hajtani ami vissza jár. Akár a hagyatékin. Keményebbek ők mint az egységsugarú poszter

joc_ 2016.05.31. 15:49:00

Tök mindegy hogy ajánlottan jött-e, így is úgy is vissza kell fizetnie.
Hogy nem ajánlottan jött, tekintse egy első "udvarias" figyelmeztetésnek. Korrekt ember elolvassa, átgondolja, teljesíti. Vitatkozni lehet ugyan, de felesleges, és nem korrekt.

Amúgy: kedves poszter, még okirathamisítás is befigyelhet. Ugyanis, bármilyen felhatalmazás (lehet az állandó és általános is) megszűnik a felhatalmazó halálával. Minthogy poszter tudta, hogy édesanyja meghalt, halála után már okirathamisításnak számít a meghatalmazás felhasználása.

Szerintem poszter, ne azon gondolkozz, hogy mikortól meddig 15 nap, hanem füledet-farkadat behúzva "azonnal" fizesd vissza az összeget, mert ha kivárod hogy hivatalos eljárásra kerüljön sor, még büntetőügy is lehet belőle!

atpijkamo105 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.31. 15:50:23

@CID.: :)) A kitüntetést már sokkal régebben megérdemelte, egy áldott jó asszony, akin tud segít, pedig inkább ő szorulna segítségre. Erdetileg a párom barátnője, de nem lehet nem szeretni.

Egy nagy baj van vele, istentelenül szószátyár. Neki az, hogy "szia", az olyan 3 perc. A beszélgetésünk úgy zajlik, hogy mond 150 szót, én 3-at, és ez a mintázat ismétlődik. Különben idegenvezető, szóval pont jól van szabva a beszélőkéje.

Terézágyú 2016.05.31. 16:32:58

@joc_:
"bármilyen felhatalmazás (lehet az állandó és általános is) megszűnik a felhatalmazó halálával. Minthogy poszter tudta, hogy édesanyja meghalt, halála után már okirathamisításnak számít a meghatalmazás felhasználása"

:)

gabors 2016.05.31. 16:54:06

Eloszor is reszvetem....!!

Venszivar/Adam ebbol CSAK rosszul fogsz kijonni mert egyertelmu hogy az aprilisi nyugdij nem jart. NYUFI kicsit flegman csinalta gondolom ott is rezsi csokkentes van es ha lehet nem fizetnek ajanlott levelert (mert tobbseg sima levelre is megfeleloen reagal gondolom). Ha nagyon rad szallnak meg kesedelmi kamatot is radverhetnek ... De mindenki azt csinal ami szerinte helyes.

Ha csak azert irtal hogy legyen sajat homar posztod akkor ertem.

Amugy Mo jobban teljesit .. itt az USA-ban szovetsegi nyugdij mar arra a honapra sem jar amikor a delikvens meghal azt is vissza kell fizetni. Es meg arra az evre is kell adobevallast csinalni.

Gondnoka/gyamja voltam nagybatyamnak aki hosszu alzheimeres szenvedes utan meghalt utolso par evben mindent en inteztem tobbek kozott a penzugyeket is ezert vagyok kepben. Itt is ugy van hogy miutan meghalt es a birosag megszunteti gyamsagi jogot az osszes felhatalmazas megszunik.... volt olyan bank ami lezarta a szamlajat es atadta az osszeget a "gyamsagi" volt olyan amelyik nem pedig birosagi hatarozatot is mutattam. Szoval nem egyszeru.

DE meg egy csomo mindent el kellett intezni ugyved is kellett...

De mar nem tudok a penzhez jutni gyamsagi szamlabol .. igy sajat zsebbol fizettem a gyamsagot lezaro ugyvedi koltsegeket aztan evek mulva meg nem adtam be idoben a kovetelest a hagyateki eljaras soran ... vadasz voltam ... de nem vagott foldhoz meg mar ugy is ki volt gazdalkodva (amugy nem voltam orokos igy a hagyatekbol nem is reszesultem de igy fizettem vissza az O segitseget a kezdetkor...)

Manyecska. 2016.05.31. 18:45:33

@gabors: nyufi most Kúrmányhivatal lett, össze-vissza szervezkednek, lehet azért e apró, nüansznyi hiba..@CID.: szívesen:) kecskéért jelentkezz nála:D!

Manyecska. 2016.05.31. 19:02:01

@gabors: keresztfiamnak árvasági kártyát küldtek ugye most hivatalosan félárva:(( persze hogy elírták a nevét :DD :( pedig kell mert sok kedvezményt kap. Anyukája nyugdíjának /ha lett volna ugye/ azt hiszem a harmadát egy évig kapja apja..

atpijkamo105 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.31. 19:33:19

@Manyecs: "keresztfiamnak árvasági kártyát küldtek ugye most hivatalosan félárva"

Meghalt a keresztapja? Részvétem!

gabors 2016.05.31. 19:39:51

@Manyecs: "nyufi most Kúrmányhivatal lett, össze-vissza szervezkednek, lehet azért e apró, nüansznyi hiba.."

Jo ennyire nem vagyok kepben de gondolom hogy elsore sima levelet irnak ezzel feltetelezem penzt sporolnak.

Itt nalunk hivatalok szinte mindent sima levelben kuldenek. Meg birosagi vegzest/idezest is. Sot visszakuldik az uj utlevelet/vezetoi engedelyt/auto regisztracios papirjait, is sima levelben.

En nem vagyok ilyen bator adobevallast, hivatalos kerelmeket es hasonlokat mindig kovteheto "ajanlott" levelben kuldom most mar van olyan hogy posta e-mailt kuld ami bizonyitja hogy mikor vette at a cimzett nem is kell kulon keresgelni a szam alapjan.

Talan ketszer haromszor 25 ev alatt kaptam ajanlottan amit ala kellett irni szemelyesen barmilyen hivataltol.

Tudom mas rendszer de igy is lehet csinalni.

Dikusz 2016.05.31. 19:59:22

@Manyecs: lehet nem jól tudom, de a Nyugdíjintézet mindig tértis levelet küld. Azonkívül a kórház (írtam az előbb is), azonnal értesít minden hivatalos szervet arról, ha meghalt valaki.

neet 2016.05.31. 21:05:40

A legkeményebb csávók és csávónők szoktak a legdurvábban ríni, ha beüt a krach, szal sztem nem kéne szidni Szivart emiatt, max nem sírdogál a levélben, nem is ide tartozik az a rész. Most mesélje, mennyire fáj, és legyen vemhes kutya is a történetben?

neet 2016.05.31. 21:07:35

Amúgy az én rossz helyre küldött elműs utalásom fél év után lett rendezve, Vénszivar is kaphat ennyi, h visszautalja, hát nem? Tökre de.

SAndrás 2016.05.31. 21:50:50

Első gondolatom: Részvétem!

Második: Olyan érzésem van, mintha egy troll most a Trollok királyának képzelné magát! Űberkirály, mert eddig csak terhesnő-gyerek-kiskutya szánalom-posztok voltak. Az igazi troll a saját anyja halálát is képes kelteni, csak ő legyen a középpontban! Természetesen hozzá sem szól, így erősítve a fájdalmát, amit vicceskedve ír le.

gabors 2016.05.31. 23:02:38

"Na, talán érdemes egy posztra, lehessen a képembe nyomni a prosztolóknak a - v. a + hszeket! :):D "Állok eléjük"! "

????? eppen nincs aram ?? vagy elfogytak a bitek az UPC-nel ???

Lángharcos 2016.06.01. 00:27:26

@sáros_tehén: Tértivevényes levelek esetén áll fenn, ahol igazolják a levél feladását. Simán feladott leveleknél semmi ilyesmi nincs. Hiszen én akkor válaszoltam a hivatalnak. Nem kapták meg? Hát pedig beállt a vélelem.

Lángharcos 2016.06.01. 00:37:20

@sáros_tehén: Én jártam már így, tetű önkormányzati cég zaklatott valami jogilag vitatható dologgal (közös tulajdonnal kapcsolatos), mert a bérlője el akart űzni a közös ingatlanról, és nem fogta fel, hogy én ott tulajdonos vagyok az önkormányzattal együtt, neki ezen a szinten hallgass a neve. Rendőrt hívott, feljelentgetett, ilyesmi. Végül az építészeti cég meghallgatta sirálmait, és rámszólt. De sajnos csak sima levelekkel. Spórolnak, nah :D Én meg ignoráltam.

Majd egyszercsak jött egy dörgedelmes tértis levél, hogy a korábbi levelekben foglaltaknak x napon belül tegyek eleget. De ravasz módon nem szerepelt benne konkrétum, csak hivatkozás.

Erre már reagáltam, megkérdeztem, hogy mi is áll azokban a korábbi levelekben, mert eskü nem kaptam semmit és nem tudom miről van szó. :D

Ezután újra sima levélben válaszoltak és megmagyarázták. Ignore ismét. :D

A téma amúgy az volt, hogy a lakás általam használt részéhez tartozó, amúgy nem használt kémény szelelő nyílásokat szüntessem meg az OSZTATLAN KÖZÖS TULAJDON általam nem használt részén.

Lényeg a lényeg: a kézbesítési vélelem tértivevényes levélről szól.

A küldemény átvételének megtagadása esetén (a címzett vagy meghatalmazottja úgy nyilatkozik, hogy a küldeményt nem veszi át) az iratot a kézbesítés megkísérlésének napján kézbesítettnek kell tekinteni. Ez a vélelem automatikusan beáll és csak úgy dönthető meg, ha az ebben érdekelt igazolja, hogy maga a kézbesítés volt szabálytalan.

Ha az irat a hatósághoz "nem kereste" jelzéssel érkezik vissza, akkor - az ellenkező bizonyításig - úgy kell tekinteni, hogy az iratot a postai kézbesítés második tényleges megkísérlésének napját követő 5. munkanapon kézbesítettnek kell tekinteni. Ilyen esetekben a kézbesítési vélelem az ügyfél küldemény-átvételi szándékától függetlenül áll be.

Manyecska. 2016.06.01. 08:19:43

@atpijkamo105: nem bazdmeg az anyja egy éve amint párezerszer írtam, engem köszöntött fel szegény anyák napján most, mindezt 11 évesen. Te b+ tényleg csak nem forogx annyira sötét vagy. ON

Tron65 2016.06.01. 08:25:03

@rarabel: "kézbesítési vélelem csak akkor állhat be ..."
Ha pl bedobják a zárt postaládába. Vagy 2 hétig nem kereste. Vagy ...

rarabel 2016.06.01. 09:00:12

Ha tértivevényes és "nem kereste" jelzéssel megy vissza.
Pontosan - ha már precíz akarsz lenni (Ket.):
"79. § (1) Ha a postai úton történő kézbesítés azért hiúsul meg, mert a címzett vagy meghatalmazottja úgy nyilatkozik, hogy a küldeményt nem veszi át, az iratot a kézbesítés megkísérlésének napján kézbesítettnek kell tekinteni.

(2) Ha az irat a hatósághoz „nem kereste” jelzéssel érkezik vissza, az iratot - az ellenkező bizonyításig - a postai kézbesítés második megkísérlésének napját követő ötödik munkanapon kézbesítettnek kell tekinteni.

(3)

(4)A kézbesítési vélelem megdöntése iránti kérelmet a címzett a kézbesítési vélelem beálltáról történő tudomásszerzéstől számított tizenöt napon belül, de legkésőbb a kézbesítési vélelem beálltától számított hat hónapos jogvesztő határidőn belül terjeszthet elő. Ha a kézbesítési vélelem következtében jogerőssé vált döntés alapján végrehajtási eljárás indul, a kézbesítési vélelem megdöntése iránti kérelmet a végrehajtási eljárásról történő tudomásszerzéstől számított tizenöt napon belül akkor is elő lehet terjeszteni, ha a kézbesítési vélelem beálltától számított hat hónap eltelt.

(5) Nem természetes személy címzett csak akkor terjeszthet elő kézbesítési vélelem megdöntése iránti kérelmet, ha a kézbesítés nem szabályszerűen történt. Természetes személy a kézbesítési vélelem megdöntésére irányuló kérelmét akkor is előterjesztheti, ha önhibáján kívüli okból nem vehette át a hivatalos iratot.

(6) A kérelemben elő kell adni azokat a tényeket, illetve körülményeket, amelyek a kézbesítés szabálytalanságát igazolják vagy az önhiba hiányát valószínűsítik. Ha a kérelemnek a hatóság helyt ad, a 67. § rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.

(7) A kérelmet az a hatóság bírálja el, amelyik a kézbesítés tárgyát képező iratot kiadmányozta.

(8)A hatósági kézbesítő által történő kézbesítésre az e §-ban foglalt rendelkezéseket megfelelően alkalmazni kell."

atpijkamo105 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.01. 09:16:24

@rarabel: "Természetes személy a kézbesítési vélelem megdöntésére irányuló kérelmét akkor is előterjesztheti, ha önhibáján kívüli okból nem vehette át a hivatalos iratot."

Mi az, hogy "önhibáján kívüli okból"? Elutazott 3 hétre?

rarabel 2016.06.01. 09:17:22

@atpijkamo105: Igen, vagy beteg volt, vagy bármi, lásd fentebb.

atpijkamo105 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.01. 09:17:57

@Manyecs: Hát ha a keresztapja él, akkor legalább nem keresztárva.

atpijkamo105 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.01. 09:19:11

@rarabel: Tehát ha érkezik hivatalos irat, nem vezem át, röhögök a markomba, és ha végrehajtás indul, akkor két tanúval igazolom, hogy el voltam utazva?

rarabel 2016.06.01. 09:29:36

@atpijkamo105: Nem ilyen egyszerű, ne tedd, mert ráfázol.
A végrehajtásig még legalább három kézbesítési vélelemnek kell lennie...

atpijkamo105 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.01. 09:34:18

@rarabel: Akkor háromszor igazolom, hogy elutaztam. Ha egyszer lehet...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.06.01. 10:41:19

az volt már, hogy kiültették a meghótt nagyit az ablakba pár hónapra mer akkor hozza a póstás a nyugdíjt?

McZozo 2016.06.01. 10:55:53

@joc_: nem vagyok jogasz de szerintem okirathamisitas nem all meg. Miutan ilyen nem tortent. Mas temaban lehe tb unos megtevesztes csalas ... de okirathamisitas az pont nem.

Phil Necro 2016.06.01. 11:20:04

Tpikus venszivar stilus.
Biztos,hogy enyhen (?) fogyatekos az ember.

Phil Necro 2016.06.01. 15:36:05

Egyebkent egyhavit nem gaz atvenni.sokan evekig egyutt elnek a tetemmel,veszik fel a nyugdijat es a szomszedoknak kell bejelenteni, hogy reg lattak mar a Mancinenit :D

j311 2016.06.04. 21:17:21

Egy picit sem fog emelkedni senkinek a vérnyomása a Nyugdíjfolyósítónál.
Röhögnek kettőt, hogy milyen hülye vagy, írnak még egy felszólító levelet aztán majd inkasszózzák az összeget ha nem fizetsz.

annazsofi 2017.11.11. 06:41:09

Nos,most én is kétségek között vagyok. Édesanyám okt 31- én hunyt el,nov. 2-án elsőbbségi- ajánlott küldeményként postáztam a dokumentumokat Nyugdíjfolyósítónak ,a nyugdíjfolyósítás megszüntetéséről.( Nem szerettem volna visszautalással foglalkozni)Ehhez képest nov 10- én utalták a nyugdíját a számlájára.
Várom a jelzésüket a " technikai okok" miatt.De az is lehet,hogy ez a havi még jogos?
süti beállítások módosítása