Tékozló Homár

Mozgássérültet hagyott ott a 9-es busz

2016.06.14. 14:36 | Homár Hilda | komment

165104_144747068917123_6622603_n11-630x350_1.jpg

A hétköznapi egymással parasztkodás rémesen felesleges és lehangoló sport. Az meg végképp elkeserítő, ha valaki egy amúgy is hendikepes  embertársába rúg jó nagyot. Mi lehetett például itt a sofőr fejében, amikor turbósebességgel zárta az ajtókat egy kerekesszékes előtt? 

Tegnap (2016.06.09) ) 9.06 körül a zsúfolt, de nem vészesen tömött 9-es busz megáll a Nagyszombat utcánál, ahol pár utas és egy elektromos kerekesszékben ülő fiatalember várakoztak. A srác oda állt be ahol fel tudna szállni, de előregurult az első ajtóhoz, hogy tutira meglássák. Vezető észreveszi, gesztikulál.

Mivel én pont a lehajtható rámpánál álltam az ajtóban, leengedtem egy utast és arrébbmentem, a busz végében szálltam vissza (amúgy is le kellett volna szállni pár embernek a rámpa miatt, meg kevesebben is voltak hátul). Épphogy visszaszálltam, a vezető jelzett, ajtók egy pillanat alatt záródtak és jól beletaposott a gázba. A kerekesszékes srácot meg szó nélkül otthagyta.

Ketten hangosan kiabáltunk a sofőrnek, semmi, úgyhogy a következő megállónál leszálltam, ahol ugyanígy elhúzott, amikor elindultam előre. Tekintettel arra, hogy igen nagy a szélvédő, és a visszapillantó tükör is, a kerekesszékest is és a mérges, előre siető utast is biztosan észrevette a kedves buszvezető. Nem tudom mit gondol magáról az ilyen paraszt.

Rendszámot lefotóztam, hivatalos panaszt megtettem, remélem a srác akit otthagyott a BKV-t is feljelenti. Nekem ez volt az utolsó bérlet amit megvettem.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.06.14. 14:38:50

"Nekem ez volt az utolsó bérlet amit megvettem."
Mé'? Ezentúl gyalog fogsz járni? Majom ...

amúgy első, és ez miért fogyatékos védelmi pószt?

Terézágyú 2016.06.14. 14:44:52

"Nekem ez volt az utolsó bérlet amit megvettem."

Ezután ingyen utazol, mert találkoztál egy tahó emberrel????

The Crazy One 4égy 2016.06.14. 14:45:17

"Nekem ez volt az utolsó bérlet amit megvettem. "

- na most aztán jól kib**** (vagyis, akarom mondani kitoltál )velük :D

Hilda, te meg ha bannolsz, légyszi a kommentemet is töröld, mert én visszajövök, de a törölt komment már nem...

Tehetséges ugandai buzi 2016.06.14. 14:45:21

Na és a buszvezető mit mondott, miért nem nyitotta le a rámpát? Ez mintha kimaradt volna a sztori végéről. Biztos vagyok benne, hogy szavak is kísérték azt a gesztikulációt, csak így karcsú a sztori, hogy nem tudjuk meg, mit mondott...

AtiSnatch 2016.06.14. 14:45:50

azé nem állt meg, mert akkor le kellett volna szállni rámpát nyitogatni satöbbi. biztos fosásban volt a fosőr.

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: én eddig se vettem bérletet, de a poszter most adott egy okot rá :D

Terézágyú 2016.06.14. 14:47:11

@AtiSnatch:
"én eddig se vettem bérletet"

Én is minden boltból lopok, mert egyszer találkoztam egy bunkó boltossal...

sáros_tehén 2016.06.14. 14:57:48

"Nekem ez volt az utolsó bérlet amit megvettem."

Én 15 éve nem veszek bérletet.

Igaz nem is járok BKV-al napi szinten. Ha mégis valamiért rákényszerülök, akkor veszek jegyet és kész.

sáros_tehén 2016.06.14. 15:23:20

poszter fogsz te még bérletet venni.. majd a 2-ik büntetés után átgondolod eme kijelentésed.

CID. 2016.06.14. 15:36:51

Utolso bérlet, most gondolom össze vissza fossa magát a bkv meg bkk, sőt még a tek vezérkara is.

Leone_510 2016.06.14. 15:37:19

" A kerekesszékes srácot meg szó nélkül otthagyta. "

lehet magában azt mondta, hogy "Szia, kerekesszékes fiú."

Leone_510 2016.06.14. 15:38:22

"Nekem ez volt az utolsó bérlet amit megvettem."

Miért , uccsó stádiumú rákod van?

nagybalfasz (törölt) 2016.06.14. 15:41:51

Lehet bevezették az egész életre szóló bérletet...

Terézágyú 2016.06.14. 15:49:06

:)))

Örök tanulság ez a pósztereknek, hogy feleslegesen írják bele a levélbe az ilyen mondatokat: ezen fog lovagolni mindenki...

Kompi 98dik tetőablaki regisztrációja 2016.06.14. 16:06:04

Én is mindig leszállok, miután kiabáltam a sofőrrel. Helyesen cselekedtél, dühös posztoló!

Bruszli 2016.06.14. 16:10:22

Hendikep... van erre magyar szó is.

Tehetséges ugandai buzi 2016.06.14. 16:12:11

@Kompi 98dik tetőablaki regisztrációja: Igaz, ha leszáll a buszról, miután kiabált a sofőrrel, ezzel nagyon kibaszik ám vele! Aztán meg gyalogolhat az esőben hat kilométert.

:-D

Vadász.

Kompi 98dik tetőablaki regisztrációja 2016.06.14. 16:17:05

@Tehetséges ugandai buzi: ah. Csupan egy erosen konzekvens csaj, aki empatiaba oltott anyaiosztont jatszik!
@Bruszli: lollypop?:D
@Terézágyú: pontosan ezt a szintet neztem ki belole5, most vegre valomast is tettel (rogzitettem hordozhato magnofelvevovel, mely forgott).
@Leone_510: :D Ennek ironias koltiessegen felnyihogtam, mint egy frissen tisztitott, csillogo szoru paci.

Dikusz 2016.06.14. 16:21:01

Lehet azért írta, hogy ez volt az utolsó bérlet amit megvett, mert betöltötte a 65. évét, és már ingyen utazhat.

A férjem két éve mozgássérült, kerekesszékkel tud csak közlekedni. Eddig még soha nem volt azzal gond, hogy szerettünk volna felszállni a buszra/villamosra. Megálltunk a megfelelő felszállóhelyen, a sofőr (mindegyik) szó nélkül jött segíteni. Egyetlen egyszer volt csak az, hogy megkért minket várjuk meg a másik buszt. Úgy be volt gyógyulva a rámpa a helyére, hogy nem tudta lenyitni.

Terézágyú 2016.06.14. 16:23:43

@Dikusz:
"Lehet azért írta, hogy ez volt az utolsó bérlet amit megvett"

... vagy, most jött meg a papír, hogy felvették a békávéhoz ellenőrnek, és így már nem kell bérlet...

enrico palazzo 2016.06.14. 16:26:41

Emberek, vegyétek már észre, hogy most a parasztság fáját locsoljátok. A poszter utolsó mondata, mint "indulati elem" belefér, a többiről viszont hadd tudjon, aki olvassa. Az ilyen helyzeteket helyben kéne orvosolni, ha jogos, de hazánkban a kussolás és a beletörődő fejet elfordítós nemláttamsemmit hozzáállás zsigeri.

Terézágyú 2016.06.14. 16:26:42

"a következő megállónál leszálltam, ahol ugyanígy elhúzott, amikor elindultam előre. Tekintettel arra, hogy igen nagy a szélvédő, és a visszapillantó tükör is, a kerekesszékest is és a mérges, előre siető utast is biztosan észrevette a kedves buszvezető."

??????? Leszálltál a buszról, és a busz mellett előremenve akartál beszélni a sofőrrel...???

Dezsike 2016.06.14. 16:28:15

@Terézágyú: Miért olyan nagy baj, hogy beleírja? Én 2 éve nem veszek bérletet, mert egyszerűen nem éri meg. Amikor épp megyek valahova veszek egy vonaljegyet (szigorúan egyet, bankkártyával), vagy abban az esetben bliccelek ha nincs az adott megállóban jegyhez jutási lehetőség - először biztosítsák, hogy fizethessek a szolgáltatásért, majd ha ezt megteszik és én nem fizetek akkor jogosan büntethetnek, de addig nem.

Terézágyú 2016.06.14. 16:30:09

@enrico palazzo:
"A poszter utolsó mondata, mint "indulati elem" belefér"
Mire odakerült, hogy megírta ezt a levelet, már lehiggadhatott volna annyira, hogy ezt a mondatot kihagyja.

"Az ilyen helyzeteket helyben kéne orvosolni"

Az a helyzet, hogy fogalmunk sincs, hogy mi történt. A sofőr észrevette az illetőt, de DIREKT elhajtott??????

"... de hazánkban a kussolás és a beletörődő fejet elfordítós nemláttamsemmit hozzáállás zsigeri."

Ezt tapasztalom én is, amikor rászólok valakire, hogy ne bömböltesse a zenét, illetve, hogy ne bagózzon a buszmegállóban.

Terézágyú 2016.06.14. 16:31:46

@Dezsike:
"vagy abban az esetben bliccelek ha nincs az adott megállóban jegyhez jutási lehetőség"

Én is be szoktam menni a más kertjébe uborkát lopni. De csak abban az esetben, ha nincs a közelben ingyen uborkához jutási lehetőség.

Terézágyú 2016.06.14. 16:34:10

@Dezsike:
Ja igen.
Én a múltkor megálltam a Rottenbiller utca 32/c előtt, és azt mondtam: a békávé szolgáltasson rendesen, tegye lehetővé, hogy itt és most azonnal jegyhez jussak... és ez nem történt meg!!!!! Állítólag el kellett volna mennem két sarokkal odébb, de ez hallatlan!!! Nekem ITT kell a jegy!

Répázó 2016.06.14. 16:36:36

Amúgy ezért egy pöcegödör a szolgáltató szektor otthon. A poszternek teljesen igaza van és mindenki őt ekézi. Akkor mit várunk?

Répázó 2016.06.14. 16:37:55

Ahol én dolgozom sofőrként, az ilyenért ki lennék rúgva másnap. És érthető is.

Terézágyú 2016.06.14. 16:38:39

@Dávid András:
"A poszternek teljesen igaza van és mindenki őt ekézi."

Ezért nem kellett volna beírnia azt a mondatot.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.06.14. 16:38:51

@Terézágyú: igenis a sofőrnek qtya k5elessége lett volna észrevenni, hogy villámokat hányt a tekintetével szerteszét (de leginkább a sofőr irányába), ennek megfelelően megvárni míg odaér és elsírja búját-baját.

A sok okoskatörpnek: szerintem nem voltatok ott (mint ahogy én sem). Nem tudjuk mit beszélt a sofőr a kerekesszékessel. Arra a buszra várt (nem jár ott másik is)? Megannyi fontosch kérdés ... Valamint, ezzel a sofőr is tisztában van, hogy fel tudják nyomni (feljelenteni a sündőrségen szoktak), valószínűleg oka volt, hogy otthagyta.

enrico palazzo 2016.06.14. 16:41:32

@Terézágyú: Hadd fogalmazzon már úgy ahogy akar. Nekem sem jön be, de ez van.

Igen, sajnos simán előfordul, hogy elhajt onnan a sofőr. Persze egy jó telefonos felvétel ilyenkor helyretenne mindent, de nem hiszem, hogy van olyan ok, ami miatt így megalázhatják csórit.

Ez már más ügy. Azért ugye érzed a különbséget a zavar valami, illetve otthagy a picsába' egy kerekesszékest között...Ha valaki a megállóban emberkedik a wattokkal, vagy zavaróan cigizik, azt tényleg csak árammal lehet észhez téríteni.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.06.14. 16:41:39

@Dávid András: a pószternek nincs igaza. és okkal ekézik (tudod te is, az utolsó mondat, max. én fogom 3.14csán rúgni, hogy lyukat üt az égen, ha az én kárómra bliccel -a bliccelők által okozott kárt /gyk.: bevétel kiesést/ a többi utas fizeti meg)

Kompi 98dik tetőablaki regisztrációja 2016.06.14. 17:00:31

@enrico palazzo: a sofor ugy van vele, hogy mivel o is a termeszewt resze, az pedig szelektal, hat o is kiszelktalja a gyengeket. Sok ideg baszsoforrel talalkoztam mar redvas kis eletem soran. Idegszar sok kozoluk. Ki tudja a belso, s pillanatnyi motivaciot. Talan fakkju. Talan nem.

trolololo 2016.06.14. 17:06:58

Én szintén azon a buszon utaztam június 9-edikén, és mivel elöl utaztam, láttam ahogy a "kerekesszékes fiatalember" előregurult az első ajtóhoz, és elkezdte csapkodni a busz oldalát, úgy tűnt mintha alkohol hatása alatt lett volna.
Mikor a sofőr gesztikulált neki, hogy hagyja abba, a srác bemutatott neki, majd visszagurult a középső ajtóhoz. Ezután nem volt számomra se nagy meglepetés, hogy a sofőr inkább továbbhajtott, otthagyva a részeg kerekesszékes utast. Egyébként ezt a történetet csak kitaláltam.

Répázó 2016.06.14. 17:26:28

@Terézágyú: nyilván indulatokkal volt teli amikor írt. Én inkább örülök ha azt látom, hogy valakit ennyire érdekel más gondja.

Manyecska. 2016.06.14. 17:59:27

Bezzeg én négy megállóra két jegyet lyukasztottam oda-vissza, a kutyának :D !!
Szerintünk 1-1 lesz kérjük tegyék meg tétjeiket! :D

cmx85s 2016.06.14. 19:03:57

amúgy senki nem nézett rá a BKV/BKK honlapokra? Mozgáskorlátozott utasoknak létezik midibusz szolgáltatás, egy kísérővel A-ból B-be elviszi egy db vonaljegy áron.
Valóban, meg kéne tán hallgatni a másik felet is, nem hiszem, h a sofőr csak úgy otthagyta volna, van annak a szerencsétlennek elég baja amúgy is, miért cseszne ki vele?
ÉS aki nem vesz jegyet, bérletet, az ne szálljon BKV-ra! Végülis, lehet gyalogolni is, vagy autózni, biciklizni, tökmindegy, de nincs joga másokat megkárositani, ugyanis az ő befizetésének a hiányából fakadóan rohad szét a járműpark a fizetők alatt is.
Jó lenne, ha ezen a "nem veszek bérletet, mert tré a BKV" egyedek elgondolkodnának, és csak próbából fizetnének a közösségi közlekedésért úgy negyed évig. Sztem csili-vili, vadonatúj járgányokkal siklanánk mindannyian a cél felé.

atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.14. 19:07:56

@cmx85s: "Valóban, meg kéne tán hallgatni a másik felet is, nem hiszem, h a sofőr csak úgy otthagyta volna"

Igen. Fejemet teszem rá, hogy nem a feltátelezések szerint történt.

"az ő befizetésének a hiányából fakadóan rohad szét a járműpark a fizetők alatt is."

A BKV jegybevételei alig fedezik a jegyeladás és ellenőrzés költségeit. Nyugodtan lehetne ingyenes. Alapvetően közpénzből és adósságból tartják fenn.

gabors 2016.06.14. 19:33:34

@atpijkamo110: "A BKV jegybevételei alig fedezik a jegyeladás és ellenőrzés költségeit. Nyugodtan lehetne ingyenes. Alapvetően közpénzből és adósságból tartják fenn. "

es csokkenti a keresletet (egy kicsit)

ja amugy ha nem kellene jegy valoban tobb maradna az uzemeltetesre....

HUNited80 2016.06.14. 19:46:08

Az volt már, hogy aki békávézik az sikeres ember nem lehet?

Én vidéken is utálom a tömegközlekedést (büdös lassú drága szar), de BP-n elég volt egyszer kipróbálnom hogy megfogadjam, soha többet.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.06.14. 20:03:19

Nem olvastam végig az összes kommentet, elnézést kérek, ha már volt: én úgy tudom, hogy valami euidióta biztonsági szabályok miatt elektromos és motoros kerekesszéket nem is vehet fel sima busz, csak olyan, ami arra is vizsgáztatva van..,

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.06.14. 20:06:53

@atpijkamo110: Be kéne zárni a picsába! Mennyi bringa, kerekesszék, roller stb. elférne a buszsávokon, sínpályákon, metróalagutakban!

atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.14. 20:28:36

@gabors: "csokkenti a keresletet"

Miért kéne csökkenteni a keresletet? Éppen, hogy növelni kéne az autóból buszra szállók számát. Kevesebb autó lenne, gyorsabban haladhatnának a buszok, kevesebb légszennyezés, élhetőbb város, több turista...

PanelProli 2016.06.14. 20:40:29

Elektromos mopeddel a tömegközlekedés használata megtagadható!!!!

Itt mindenki hőzöng a szegény mozgássérült miatt, de olvassátok már el az Egyenlő Bánásmód Hatóság honlapján a vonatkozó szabályokat.

www.egyenlobanasmod.hu/article/view/elektromos-mopeddel-a-t%C3%B6megk%C3%B6zleked%C3%A9s-haszn%C3%A1lata-megtagadhat%C3%B3/mid:7

Szóval az elektromos mopedeseket a BKV csak jófejségből viszi el, egy szó magyarázat nélkül otthagyhatná őket a megállóban!

(akik majd engem anyáznak, azoknak leírom, hogy szövegértés fontos, KEREKES SZÉKEST nem lehet otthagyni, ELEKTROMOS MOPEDEST csak bizonyos feltételek teljesülése esetén visznek el)

atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.14. 20:45:01

@Dávid András: @cmx85s: @Dikusz: @gabors: @HUNited80: Lebuktatok idegenszívűek, nem néztétek az osztrák-magyar focimeccset, ahol Nemzetünk sorsa dől el. Történelmi jelentőségű 2:0 győzelmünk csak a londoni 6:3-hoz mérhető, dédunokáink is emlegetni fogják, a grandiózus stadionépítési program, és Kedves Vezetőnk lángelméjének fényes igazolása, minden pénzt megér, emellett elhanyagolhatóak a rokonok és ismerősök zsebét kitömő száz milliárdok. "Na ugye!"

kiskár 2016.06.14. 20:45:15

Azért én a 2 másik verziót is szeretném hallani mielőtt véleményt alkotok!

Biztos nácifasiszta, rasszista volt a buszvezető, és a frissen férfivé operált amúgy 8 hónapos terhes kismama szeretett volna eljutni a kék osztriga bárból a Conchita Wurst egészségügyi központba. A taxitársaság és az uber nem vállalta a szállítását, mivel éjces volt és ebolás!
Nomeg amúgyis, felszállás az első ajtón, rokikocsival 1 keréken lapjával, és szigorúan balra dőlve, közben bérletszelvény felmutatása a fosőrnek!

atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.14. 20:47:47

@PanelProli: A múltkor engem Trabanttal nem engedtek fekszállni a buszra, pedig szépen hátizsákklnt a hátamra kötöttem.

Répázó 2016.06.14. 20:48:02

@atpijkamo110: Ezt nem mondod komolyan! Az első perctől. Rágtam az öklömet és a góloknál örjöngtem. Alig férek a bőrömben. Micsoda meccs volt.... És megélhettem. Amikor utoljára kint játszottunk az EB-n még apám is gyermek volt.

cmx85s 2016.06.14. 20:49:57

@atpijkamo110: igazad van, szánom-bánom minden bűnömet, de aranylábú fiainkból még az a fél perc is sok, amennyit a híradásokban látok.
A stadionokra költött milliárdok pedig sokkal jobb helyen lennének a szétmálló kórházakban.
De így csak egy idegenszívű gondolkodik... ;) :P

cmx85s 2016.06.14. 20:51:44

@cmx85s: bár, most tagadhatatlanul jár a taps a labancok felett aratott győzelemért. Hiába, csak megfelelő ellenfél kell a sikerhez.

atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.14. 20:56:11

@cmx85s: :))

@Dávid András: Mikor még a hetvenes években kijutottak a fiaink, próbáltam nézni a tévében, abból indultam ki, hogy amiért mindenki rajong, csak jó dolog lehet, de végtelenül untatott, ahogy húsz ember céltalanul sétál meg kocog azon a hatalmas gyepszőnyegen. Bár lehet, hogy a mai foci pörgősebb.

CID. 2016.06.14. 21:02:04

@atpijkamo110: :DDDDDDD megjegyzem, ha minden igaz, 23-an vannak a pályán:)

Répázó 2016.06.14. 21:04:24

@atpijkamo110: Alapból én sem nézem, eddig nem volt okom. Más ország csapata miért érdekelt volna? Most tétje volt, tétje van. Ahogy az úszóinkért végig izgulok egy olimpiát, ilyen volt ez is. Kint vagyunk, magyar zászló lengedez. Itt a skót kollégáim is leírtak minket érthető módon. Magyar foci.... Khm. Ennek ért ma vége. Mától van magyar foci újra és remélem meg is marad. A foci más. Ereje van, fontos. Mindig irígykedtem itt a britekre. Nők, gyerekek, férfiak itt ünnepeltek mellettem, a buszomon ha nyert a csapatuk vagy a válogatott. Már nekünk is van miért!

Kompi 98dik tetőablaki regisztrációja 2016.06.14. 21:49:16

@Dávid András: megeRtelek, ha kintrol ilyen erzeseid vannak, de maskulonben ez csupan egy nacionalista bullshit. Jobbanmondva falkaoszton-kieles. Az elet, az ev tobi szakaban hol van ez a nagymagyarsag? Ugyan, kerem! A foci kulonben is egy szarsag.

Dikusz 2016.06.14. 22:05:43

@atpijkamo110: énneménnem vagyok idegenszívű! Ugyan nem néztem az E.B-t (nem ebet:), de a gólra én is felfigyeltem. Három tízemeletes (hatvan lakás van mindegyikben) van közel egymáshoz. Valamelyik házban egy csóka akkorát ordított, amikor a magyarok berúgták az első gólt (a másodiknál is nagyot kurjászott), hogy majd leestem a székről:)))

gabors 2016.06.14. 22:06:57

@atpijkamo110: "csokkenti a keresletet"

arra utaltam hogy mivel ma muszaly jegyet venni es ellenorzik es megbasszak akinek nincs jegye ez onmagaban csokkenti (most) a keresletet ez irant illetve atiranyit valamennyi utast a sajat kocsijaba ...

gabors 2016.06.14. 22:12:35

@atpijkamo110: "Lebuktatok idegenszívűek, nem néztétek az osztrák-magyar focimeccset, ahol Nemzetünk sorsa dől el. Történelmi jelentőségű 2:0 győzelmünk" .....

egy mecset nyert a 44 eve utan a magyar valogatott EB-n, a nem kimondottan foci vilaghatalom osztrakok ellen ...

"na ugye"

atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.14. 22:15:33

@Dávid András: Nem akarlak kiábrándítani, de a magyar foci elsőrendű feladata a közpénzek kiszivattyúzása, és utolsó rendű feladata az utánpótlás nevelése.

@Dikusz: Itt az alattunk lakók dugtak orbitálisakat nyaranta, nyitott ablaknál, de sajnos sok éve már elköltöztek. Azóta nincs kinek szurkolnom.

atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.14. 22:18:15

@CID.: Nem ismerem olyan alaposan a tollaslabda szabályait. vagy futbal, vagy rögbi vagy mittomén.

A mayák feláldozták a győztes csapatot. Gondolom ott kevésbé voltak lelkesek a játlkosok.

gabors 2016.06.14. 22:20:43

@gabors: "egy mecset nyert a 44 eve utan a magyar valogatott EB-n, a nem kimondottan foci vilaghatalom osztrakok ellen ... "

majd ha az izlandot megverjuk NA AKKOR mar igen az valami lesz talan....

gabors 2016.06.14. 22:26:23

BOCSIKA MINDENKITOL ROSSZUL TUDTAM ezek szerint 1972-ben "csak" kijutottak a mieink

ezt olvastam valamelyik masik onlanyon "1964 után nyert újra Eb-meccset a magyar csapat"

igy mar valoban tortenelmi a dolog, meg a vezerunk 1 eves volt mikor utljara ilyen tortent nem beszelve lazar es szijjgyartot akik meg csak gondolatok sem voltak

Répázó 2016.06.14. 22:55:58

@Kompi 98dik tetőablaki regisztrációja: Hát nekem egész évben nagymagyarság van, mert én itt a "magyar" vagyok. Ha valamit csinálok, rosszat vagy jót akkor a magyar srác csinálja. Szóval kissé melósabb ez a magyar dolog külföldön, feltéve ha érdekli az embert hogy bizony rajta keresztül alakul ki a kép a magyarokról. Engem érdekel. Más nevében nem beszélhetek. Nacionalista bullshit? Ezerszer leszek és maradok magyar egyéniség Európában, jelentsen bármit, mint agymosott droid aki világpolgár akar lenni és ugyanúgy akar gondolkodni ahogy a többi "európai". Nekem jobban bejön hogy van német aki olyan amilyen, van olasz stb... mint ez a mindenki egyforma személyiség gyár. Nem tudom te ilyen vagy-e, csak leírtam amit gondolok.

Dikusz 2016.06.14. 22:56:37

Álljon meg a fáklyásmenet:D Szerintem @PanelProli: -nak igaza van (részben)!

Elkerülte sokunknak a figyelmét az, hogy elektromos kerekesszékről van szó. Ugyan PanelProli elektromos mopedet említ, a posztban kerekesszék van, a kettő nem ugyanaz. Többször volt már a TV-ben erről szó (vidék, Volán-busz), hogy nem engedték mopeddel felszállni a mozgássérültet. Belegondolva jogosan, mert a moped ahhoz nagy, hogy felférjen egy tömött buszra, másrészt a buszvezető nem tudja garantálni sem a mopedes, sem a többi utas biztonságát. Az elektromos mopedes/kerekesszékes meg hogy rögzíti magát a buszon? Nem tudja a biztonsági övet (ha van) körbetekerni a mopedjén. Azonkívül lehet, hogy a rámpa sem bírja el ezeknek az eszközöknek a súlyát.

SAndrás 2016.06.14. 23:42:32

Szokásomtól eltérően a kommenteket nem, csak a posztot olvastam.
Érd alsó-Déli P.U. viszonylaton a kalauzok készségesek.
A közeli kisboltban - ahová járok - szintén. A mopedes mozgáskorlátozottak a bolt előtt dudaszóval és ordibálással követelik a csavaróskifli-nonamesör kombót.
(Négy éve nézem/hallgatom úgy, hogy egy korlátolt képességű nőnél lakom albérletben, elviselve a gondolkodásmódját, hogy ne halljon éhen.)

SAndrás 2016.06.14. 23:50:04

@atpijkamo110: Ez a siker bizonyította, hogy még 97 stadiont kell építeni!

SAndrás 2016.06.14. 23:55:44

@kiskár: A buszvezető ballibsikomcsijobbikosfidesznyik kollaboránsávósnácifasiszta volt! Mostésmindörökké!

SAndrás 2016.06.14. 23:59:48

@Dávid András: Most van ok!
40 éve nem kaptunk gólt EB-n!

Advanced Flight 2016.06.15. 00:11:34

@kiskár: szeretett volna eljutni a kék osztriga bárból a Conchita Wurst egészségügyi központba.

hüjjeee XDXD

CID. 2016.06.15. 07:01:37

@atpijkamo110: Én sem ismerem a szabályokat, simán megszámoltan, hányan vannak a pályán:D

Terézágyú 2016.06.15. 07:34:38

@gabors:
"lazar es szijjgyartot akik meg csak gondolatok sem voltak "

Bár maradt volna így :(

Terézágyú 2016.06.15. 07:39:31

@CID.:
"megjegyzem, ha minden igaz, 23-an vannak a pályán:) "

Szerintem atpi arra gondolt, hogy ennyien ugyan, de abból kettő csak állingál egy-egy kapu előtt, egy másik meg sose ér a labdába, ráadásul direkt máshogy öltözik, mint a többi - szóval marad húsz...

The Crazy One 4égy 2016.06.15. 08:51:45

csak nekem tűnik úgy, hogy törölgettek innen is egyet és mást ?

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.15. 09:08:38

@Terézágyú: Nah, van aki gondolkodik. A bírót nem számoltam, nem szokta mutatni a kamera.

The Crazy One 4égy 2016.06.15. 09:27:07

@atpijkamo111: köszi. Csak a szokásos: a következetlenség. Érted, egy olyan posztban, ami a trágárságra épül, törli a trágárságokat. Vagy csak annyi az egész, hogy cirkusz kell és kattintásszám?

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.15. 09:29:09

@The Crazy One négypontnulla: :)) Én mrfeladtam, hogy Helgában logikát keressek.

Pl. Neet kommentjét minek törölte???

CID. 2016.06.15. 09:36:19

@atpijkamo111: Ebben igazat kell, hogy adjak, kétszer végigolvastam, felfoghatatlan, hacsak nem OFF miatt.

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.15. 09:39:42

@CID.: Ha off miatt, akkot ugyanannyi erővel bezárhatná az egész homárt. Az off a legjobb.

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.15. 09:41:01

@CID.: 20 komment alatt kivesézzük az ont, persze, hogy off.

The Crazy One 4égy 2016.06.15. 09:52:22

@CID.: @atpijkamo111: Hilda a legnagyobb offoló. A poszt élesítésével offol, amikor nem fogyasztóvéd, hanem elénk veti a lúzereket. Aztán a lebaszás miatt töröl, bannol. A kör meg bezárul.

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.15. 09:54:31

@The Crazy One négypontnulla: Pontos helyezetfelmérés.

El ne kiabáljam, mintha az utóbbi időben javult volna a posztok színvonala. Na persze, volt honnan.

szupermacs 2016.06.15. 09:55:31

,,Nekem ez volt az utolsó bérlet amit megvettem."

Magadat szopatod ezzel és azokat, akiken majd leverik a bliccelő fajtádat. Vagy gyalog jársz majd? Az egésséges lesz.

Egyébként tényleg érdekes a helyzet. Én még ilyet nem láttam. De kit érdekel az egész, ha te azzal fejezed be, hogy nem veszel több bérletet? Engem ez jobban felkúr ám. Igazam van? Igazam.
Még nincs komment? Első vaok!

Manyecska. 2016.06.15. 10:19:38

@The Crazy One négypontnulla: én erre már rég rájöttem...:)) Amúgy bennem az kérdés merül fel honnan tudta a poszter milyen beszélgetés zajlott le ..lehet nem tudta merre megy a 9-es busz azt megkérgezte. Oszt ennyi. Ennek se teteje se alja erre mit lehet releválni..?
Én viszont küldök egy posztot az oxigénforgalmazóról aki baxott nórmális maszkot adni haldoklónak -otthoni ápolás- szegény egy csövet kapott az orrába, mondanom sem kell folyton kitépte ez ment hetekig szegény párom már olyan fáradt volt a végén hogy nem ismert fel tárgyakat..:((( menjenek a francba . FéligOFF

CID. 2016.06.15. 10:20:09

@atpijkamo111: Front lehet, mert ebben is egyet kell értsek;)
@szupermacs:
Valaki pedzegette, hogy az ilyen elektromos, motoros bizbaszokat nem szállíthatja a busz. Mondjuk ezzel totál egyetértek, baleset, vészfékezés esetén, én sem szeretném, ha a nyakamba kötne ki egy ilyen mázsás szerkezet, plusz a gazdája.

Manyecska. 2016.06.15. 10:24:19

Szerintem látta a fijatalember mennyien vannak középen-murva sokan-, előrement a sofőrhöz hogy rakjon rendet, az felszívta magát azt nemes eccerűséggel otthagyta..
Mondjuk ettől még jogos simán a felvetés mert mondjuk -10 fokban/+40-ben ez gáz, a villamosból is van hogy óránként megy alacsonypadlós /hétvégén/..

Dikusz 2016.06.15. 10:27:21

@Terézágyú: nekem is ez jutott eszembe, hogy bár maradt volna így:)

Manyecska. 2016.06.15. 10:27:53

@atpijkamo111: én most OFFolok, mert olyan masszív rasszistázás ment egy fél évvel ezelőtti posztban csodálom hogy még senki nem jelentette fel a homárt..továbbá vénszivar mocskolódásai ami miatt megteszem a szükséges lépéseket.., nem kerülnek törlésre. nade ON

megamenn 2016.06.15. 10:40:02

@Manyecs: te sem veszel többet bérletet? :K#))

CID. 2016.06.15. 10:50:03

@Manyecs: Nehogy kiháljad, utánad rajra röhögök a legtöbbet:)

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.15. 10:50:46

Kezembe került a telóm leírása, gondoltam, elolvasom, jobb későn, mint soha. Asszondja, hogy "ne tegye zsebre" - gondoltam, milyen kedvesek, az érzékeny nemes részeimet ne érje felesleges mikrohullámú sugárzás -, "mert ha elesik, ősszetöri" - anyátok!

Manyecska. 2016.06.15. 10:53:59

@megamen: nem is az hogy rásszista, mer az tetszett, de a Top 5-ben volt fél éve ott lógott a facebook-csíkban valami elmebeteg ámokfutott, amolyan vénszivar stílusban ..ON@CID.: rakok fel kecskeavatart a kedvedért:):P

Manyecska. 2016.06.15. 10:55:58

@megamen: Ja, természetesen lementettem..

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.15. 11:00:59

@Manyecs: "@CID.: rakok fel kecskeavatart a kedvedért"

Nnnna, Manyi csontig benyalt CID-nek. :))

CID. 2016.06.15. 11:03:49

@Manyecs: Édi vagy, hogy...l.ll,, hehdjdi

Dikusz 2016.06.15. 11:12:12

@atpijkamo111: nagyon okos telód lehet, nem-e valami celeb? Leírta az életét, vagy csak óvatos volt, és nem akart a nadrágodban olyat látni, ami nem rá tartozik?

Én egy nyaralóban láttam az ott használt gázpalack oldalán az a feliratot hogy "ne cipelje".
Komolyan mondom, azt hittem északi szomszédainktól származó import palack (mit lehet tudni honnan hozunk be ezt-azt) a két szó kiejtése alapján.

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.15. 11:31:42

@Dikusz: "nagyon okos telód lehet"

Valójában ez egy ezer forintos zseblámpa. De van benne FM rádió, 3 ébresztőóra, 2 játék, egy határidőnapló, egy címjegyzék, meg mellékesen egy GSM modul.

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.15. 11:46:54

... vízhatlan törülköző, SIM lock-olt dual SIM-es teló, napelemes zseblámpa, ...

megamenn 2016.06.15. 12:03:08

@Manyecs: nemtom miről van szó, de igazad van! aggyáneki!

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.15. 12:40:27

@The Crazy One négypontnulla: Mondom, ezer forintba került. Valami Alcatel. Szutyok kínai. Felveszem, beszélek, leteszem, ébreszt, világít, imádom. Leejtettem, megfürdettem, ráültem, elpusztíthatatlan. Egy hétig bírja az akku.

szupermacs 2016.06.15. 13:42:40

@CID.: Tegnap 32-es buszmegálló, Béke tér 13. ker.:
Mopedes nő várja a buszt.
Meglátja a távolban, egyből gurul elsőként, nehogy valaki megelőzze véletlenül.
Nem alacsony padlós busz jött, egyből fejet vágva tolat hátra.
Közben végig a bekötött térdes lábát mozgatta és rakosgatta kényelmes pozícióba.

Mi a fasznak akar buszozni azzal a verdával? Hogyan köti be magát, ha esetleg fel is száll? Fogadni mertem volna, hogy fel tud állni abból a szarból, csak ez is ilyen murica-módi picsameresztő járgány.

Manyecska. 2016.06.15. 13:49:09

OFF @atpijkamo111: mondod te aki naponta szerelmet vall vénszarnak..nóóórmális??

CID. 2016.06.15. 14:54:51

@szupermacs: Hát ja, szomszédasszony 1, 5 éve hallt meg, 6 éve porosodik az elektromos bizbasza a tárolóban, egyszer nem ult benne, sörért elsántikált. 600ezer forintba került a TB--nek, mármint az elektromos kocsi....

szupermacs 2016.06.15. 14:58:50

@CID.: Mennyibe fáj? Mennék vele bulizni. Sehol nem kéne ülőhelyért tántorognom részegen. Rakatnék bele valami hangládafelszeléscuccizét és szólna, mint a szemét.

Dikusz 2016.06.15. 15:34:39

@CID.: @szupermacs: a moped majdnem 500.000 Ft-ba, az elektromos kerekesszék közel 800.000 Ft-ba kerül. A közgyógyra nem kell fizetni a betegnek, egyébként a TB 90%-ot térít.
A "kihordási" ideje 72 hónap.

Dikusz 2016.06.15. 15:44:43

@atpijkamo111: az ezer forint kicsit költői túlzás azért ugye? Néhány ezer Ft-ba kerülnek/kerültek az ilyen telefonok. Nekem is ilyen van (LG). Soha nem használtam másra, csak telefonálásra és SMS-ezésre. Okostelefonom viszont nincs, és szándékomban sincs ilyet venni, nem látom szükségét, hogy mindenáron kelljen.

CID. 2016.06.15. 16:59:42

@Dikusz: Igazad van, tényleg 800 ezer volt...

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.15. 17:12:30

@Dikusz: Nem vagyok én Petőfi! 1500 Ft volt, de SIM kártyával együtt, ami 500 Ft egymagában.

Van okostelóm, az 12800 Ft volt. 540x960 kijelző, stb, mindent tud. Vadiúj volt, de már járt szervizben, ezért nem tudták új áron eladni. Imádom. Azzal inkább csak bohóckodom, a butatelóval telefonálok.

Volt okosteló 9000-ért is, de annak a GPS-e 5 másodpercet késett, és a szomszéd utcában mutatott, azt inkább visszavittem.

A telefonos közvéleménykutató nem tudta beírni a havi mobilköltésem, mert az évi 3000-ret osztottam 12-vel, de neki a legkisebb érték ezer Ft volt. :)) Szarságokra nem költök.

Vettem az asszonynak csilivili HP nótbúkot, 17"-at az íbéjen 260 dollárért. Mindjárt tartaléknak egy másodikat is. Szállítási költség nem volt, mert a lányom épp akkor ment amcsiba, útbaejtette a boltot. Cserébe használhatja a tartalékot. Rágtam a kefét, hogy 10% ÁFÁt rádobtak.

Talán 14 éve vettem teljes billentyűzetes Nokia butatelót, 85 ezerért. Vérzett a szívem, de kipengettem, mert a WAP internethez kellett a billentyűzet. Aztán mikor elejtettem, már vígan 15-ért vettem ugyanazt használtba. Aztán megint pár év múlva, mikor megadta magát, már csak 10 volt. Most már nem használom, csak húzná a zsebemet.

Ja, most is van billentyűzetem a telóhoz. Akkora, mint az okosteló maga. A virtuális billentyűzeten nem lehet rendesen gépelni, az csak bohóckodásra jó. Bár a kisebbik lányom nagyon ügyesen tolja, csak bámulok, de nekem nem megy.

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.15. 17:15:20

Hehe, 96-ban is Alcatel telefonom volt, kurvadrága, kurvanehéz, nem sírom vissza.

Dikusz 2016.06.15. 17:19:03

@CID.: pár hónappal ezelőtt megszólított minket egy hölgy, látva ahogy taszigálom a tolókocsit. Azt mondta nekik évek óta áll otthon a pincében két elektromos moped, amit már nem használnak. A lánya születése óta mozgássérült (50 felett van), mindig ezzel közlekedtek. Ingyen odaadta volna a mopedet, azt mondta használható. Mondjuk 72 hónap alatt nem is "kophat" el. Viszont az akksi 70.000 Ft körüli árban van hozzá.

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.15. 17:22:54

@Dikusz: "az akksi 70.000 Ft körüli árban van hozzá."

Nem esik azt olyan forrón.
www.zselesakkumulator.hu

atpijkamo112 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.15. 17:25:19

@Manyecs: Vénszivar vicces, a védelmem alatt áll.

Dikusz 2016.06.15. 17:29:06

@atpijkamo111: kösz a magyarázatot. Teljesen korrekt, de tudom én nem haladok a korral. Megkaptam már ezt, és meg kell mondjam van némi alapja. Sokat utazom BKV-val, azt látom tíz emberből hét az okostelót nyomkodja, a hétből három játszik. Többnyire a munkahelyükön is számítógépet használnak, egész nap gép előtt ülnek. Én is itthon többnyire. Ha kimozdulok, sokkal jobban kikapcsol, ha nézegethetem a környezetem, nem még akkor is a netet böngészem, amikor utazom.

CID. 2016.06.15. 17:39:03

@Dikusz: csak kérdem, ti miért nem kaptatok egy vatta új elektromos tolókocsit?

atpijkamo112 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.15. 17:45:51

87-ben 5 kiló volt a 40 Megás merevlemezem. Most a 32 Gigás mikrosd kártya akkora. mint a körmöm, letüdőzöm, ha nem vigyázok.

CID. 2016.06.15. 17:56:32

@atpijkamo112: Engem '89-'93-ig fárasztottak a távközléstechnika rejtelmeivel, amit akkor tanultam egy szoba volt, most egy körömhegynyi ic csinálja...

atpijkamo112 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.15. 18:02:56

@CID.: :)) Tíz évvel korábban IBM 360/370-et használtam, az konkrétan egy terem volt,

CID. 2016.06.15. 18:07:17

@atpijkamo112: Tíz évvel korábban én a papsajtot tűztem a suttyóbotra:D

Petykó123 2016.06.15. 19:15:49

@atpijkamo111:
Én is mopedes vagyok, A xv. kerületbe járok ki dolgozni. Ha 5 megállóra van dolgom, fel se szállok a bkv-re.

Múltkor azért jelentették fel a sofőrt a KEREKESSZÉKES mert nem tudott felszállni. Teljesen normális. 5 percet nem tudott várni.

Én kipróbáltam a tolatva beállok akkor pont átér a biztonsági öv is a 2 pótszéket is ki lehet nyitni.

ha meg nem akkor max 1 cm-t mozog a kerék a holtjáték miatt. néha hirtelen fékez a busz és nem csúszkál sehova áll egy helyben.

Csak senki nem tesztelte le csak jött egy törvény és kész.

Szóval nem poénból buszocskáznak az EL-Go mopedesek. Valaki pl DOLGOZNi megy és nem otthon ül és várja a "roki nyugdíjat."

Nekem mondtak olyat cseréljem le egy joystick-osra. Hát lehetne ennyi erővel az a 3 bicikli kerekes kurblis kocsim is....

érdekes ha én fent vagyok akkor mögöttem elfér még egy kerekesszék vagy egy babakocsi. (meg még egy mellettem.)

Ja tudtommal a babakocsit összecsukva kell szállítani. Tedd a gyereket ahova akarod. Ma már össze se lehet csukni őket. Gondolom az nem baj.

Az Mopedeseket nem diszkriminálják, ugye? Nekik is jogaik vannak!
Csak azzal tudnak közlekedni.

atpijkamo112 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.15. 19:22:57

@Petykó123: "DOLGOZNi megy és nem otthon ül és várja a "roki nyugdíjat.""

+

Egyébként @szupermacs:-nak akartad címezni.

Dikusz 2016.06.15. 19:51:53

@CID.: fogunk kapni, jövő héten kell mennünk a vizsgálatra. Az egész hercehurca a Praxisban egy külön posztot megérne (lehet meg is írom nekik posztban), és nem a résztvevők, hanem a rendszer miatt szar az egész. Ráadásul nem a mopedet kapja, ami hivatalosan járna a férjemnek (nem felső végtag sérült), hanem a kerekesszéket, mert olyan rossz az állapota. Két hete talicskáztam el az első vizsgálatra őt busszal/tujával, a rendelőben olyan rosszul lett (nem volt oxigénpalack), hogy sürgősséggel mentőt kellett hívni, a szakorvos azt mondta, hogy haza már nem értünk volna. Megint életmentő műtétre volt szüksége.

Kérhetünk hivatalos (ingyenes) szállítást. Az utóbbi évek tapasztalata alapján nem lehettünk biztosak abban, ha időpontra (jelen esetben 13:00 óra) kell mennünk, a háziorvoson keresztül megrendelt betegszállító (nem mentő!) úgy jön értünk, hogy odaérjünk időben. Ismered Budafokot, a városközpontból a XIII.Csata utcába kell eljutnunk a vizsgálatra. A legegyszerűbb lenne tömegközlekedéssel eljutni oda (meg vissza is) annak ellenére, hogy holnaptól felborul egész Dél-Buda tömegközlekedése, hogy a szél verje össze a karcsú bokáját annak, aki kétévente feltúrja a Fehérvári utat, és környékét.
A háziorvos azt mondja, ha időpontra megyünk, tuti jön a betegszállító (vagy nem, a tapasztaltak alapján). Visszafelé már nem igyekeznek - tényleg sok beteget kell szállítaniuk, és itt is kevesen vannak - órákat kellene várni rájuk. Ahova megyünk nem kórház, hanem egy forgalmazó cég kirendeltsége, orvos szakértővel. Ha várakoznunk kell, akkor az az utcán lesz, nem a kórházban.
Mivel a férjemnek napi szüksége van az oxigénpalack használatára (sima betegszállító el sem viszi), bérelnünk kell hordozható palackot a vizsgálat idejére. A 2 literes palack letéti díja 10e Ft, töltés 3.700 Ft, a napi bérleti díj 70 Ft (nem TB-támogatott a kis palack). A tuti költség így az egynapi vizsgálatra 4.000 Ft - ennyibe kerül az ingyenes betegszállítás, és nem tudjuk mikor érünk oda, és mikor végzünk. Ezzel szemben, ha a fizetős mentőt kérjük, a költség 10-12e Ft körül van, viszont tudjuk hogy időben jönnek, és megvárják amíg végzünk. Amikor megtudta a háziorvos, hogy tujázni akarunk, azt mondta (és az összes többi orvos is), hogy ilyen állapotú betegnél nem szabad kockáztatni. Lényegében nem éri meg az nem fizetős betegszállításra várnunk. A mentő meg azért nem visz el, mert nem sürgősségi betegszállítást kérünk ebben az esetben, és ők nem taxiszolgáltatók (megkaptuk már ezt, valahol igazuk is van).

Kicsit hosszabbra sikerült a válaszom, és nem is a kérdésedre szorítkozott csak, de nagyjából bemutatja a mindennapi helyzetet. Ami a tanulság, és ezt már sokszor megkaptuk, de én is mondtam a férjemnek, hogy az egésznek tulajdonképpen ő az oka. Legalább negyven éven keresztül napi három doboz cigarettát elszívott, az összes baj ebből származtatható. Ezt csak azért írom le, hogy ha valaki még fiatal - mint az itt hozzászólók többsége - tudják meg ennek a szenvedélynek meg kell fizetni a későbbiekben az árát, és nem csak nekik, hanem a környezetüknek is. Nem éri meg.

atpijkamo112 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.15. 20:02:40

@Dikusz: Kérdéseim:

1. Személyautóval nem szállítható? Bérelt oxigénpalackkal.

2. Ha állandüan oxigén kell, hogyan fog kerekesszékel közlekedni?

Majd szólj, ha megjelenik a parxison. Próbából a Hildának is beküldheted, ha úgyis megírtad. Kiszámíthatatlan.

CID. 2016.06.15. 20:36:11

@Dikusz: Basszus, én sem keveset dohányzok....Szerencsére, hogy asszony nem olvassa a homárt.

Dikusz 2016.06.15. 21:04:52

@atpijkamo112:
1.sz. kérdésedre a válasz - elvileg lehetne, de mivel nincs autónk, nem tudjuk megoldani. Annak ellenére sem, hogy kaptam olyan felajánlást - blogos ismeretség, majd egyszeri találkozás után - ami visszaadja az emberek segítőkészségébe vetett hitemet. Konkrétan azt az ajánlatot kaptam, hogy segítenek a fuvarban.
Viszont úgy gondolom senkit nem tehetek ki annak, hogy valami baj történjen, és a segítőnek bármi kellemetlensége származzon belőle.

2.kérdés - az elektromos kerekesszék (amit kapni fog) gyakorlatilag a lakásban közlekedést segíti, pl helyben meg tud fordulni vele. Elvileg kis távolságra használható utcán is, de nem arra való. A mopedet kaphatná csak, de a vizsgáló szakorvos szerint a fizikai állapota olyan rossz, hogy az alapvető mozgást csak az elektromos kerekesszékkel lehet biztosítani neki.

A hordozható oxigénpalack bérlése nem TB támogatott. Egyszeri letéti díja a 2 literes palacknak 10000 Ft, egyszeri töltés 3700 Ft (3-4 óra használatáig elég), a napi bérleti díj ezen felül 70 Ft. Összehasonlításképpen az itthoni használatra járó TB támogatott 20 literes palack letéti díja 5000 Ft, a töltés 300 Ft. Ha az előző hozzászólásomban említett vizsgálatra gondolunk, akkor mindenképpen ajánlatosabb számunkra a térítéses, cca 10-12 e Ft-os fizetős szállítás kérni, amikor a betegszállító képzett személyzettel jön, a vizsgálat ideje alatt várakozik, és biztonsággal hazaszállít. Az ingyenes betegszállítás az oxigénpalack bérlése miatt eleve 4000 Ft-ba kerül.

Dikusz 2016.06.15. 21:14:53

@CID.: éppen ezért írtam, hogy vigyázzatok magatokra. Mindenki csak addig hiszi azt, hogy ő nem kerülhet ilyen helyzetbe, amíg vele nem történik meg a baj. Ezért írtam azt, hogy vigyázzatok magatokra.
Én sem gondolom azt, hogy velem baj történhet, mert ugyan sosem dohányoztam, viszont az utóbbi években az egészségem megőrzése érdekében gyakran fogyasztok gyümölcsöt. Az is igaz viszont, hogy azt a gyümölcsöt színtelen, és folyékony állapotában iszom. Meggyőződésem, hogy a vérlemezkék szaporodását (miért pont ezt ne) ezzel elősegítem, mivel rendszeres véradó is vagyok.:))

CID. 2016.06.15. 21:31:48

@Dikusz: Az mondjuk, tényleg sosem jutott eszembe, hogy az asszonynak kell tologatni,, kerekesszékbe.

atpijkamo112 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.15. 22:51:59

@Dikusz: "senkit nem tehetek ki annak, hogy valami baj történjen, és a segítőnek bármi kellemetlensége származzon belőle."

Nem értem. Milyen kellemetlenség?

atpijkamo112 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.15. 22:56:00

@Dikusz: "az egésznek tulajdonképpen ő az oka. Legalább negyven éven keresztül napi három doboz cigarettát elszívott"

Az én haverom sokkal praktikusbban oldotta meg, nem kellett tologatni, meg palackok, meg hókuszpókusz, fél év alatt elvitte a tüdőrák. De legalább a gyerekét nagykorúságig felnevelte.

atpijkamo112 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.15. 22:58:11

@CID.: "az asszonynak kell tologatni,, kerekesszékbe."

Hülye lenne tologatni, mikor egy lapáttal simán agyonverhet.

Bevették a törvénybe a kötelező szülőtartást. Lesz itt lapáttal való agyonverés dögivel.

Treff Bubi 2016.06.15. 23:53:32

Nem tartozik szorosan a történethez, de a Geszti kulál fordulat nekem örökre más értelmet nyert.

Dikusz 2016.06.16. 07:19:26

@atpijkamo112: konkrétan arra gondoltam, ha véletlenül ismerőst/barátot megkérek, hogy segítsen fuvarozni, majd útközben rosszul lesz a férjem (fuldoklik, mert nem kap levegőt).
Olyan állapotban van, hogy bármi adódhat.

joska61 2016.06.16. 10:26:09

Persze. Hallgassuk meg a másik feleket is. De: olyan ne legyen már, hogy egy ember (a tömeg bazdmeg) odamegy a tömegközlekedési járműhöz, és ott is marad elszállítatlanul.

atpijkamo113 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.16. 11:54:47

@Dikusz: Bocsi, de továbbra se értem. Otthon is fulladhat nem? Ha a kocsiban fullad, az mennyivel rosszabb? Sőt jobb, mert éppen kórház felé mentek. Vagy kórházba nem lehet kihívni a mentőt?

AtiSnatch 2016.06.16. 11:56:23

@atpijkamo113: otthon gondolom van zokszigén palack.

atpijkamo113 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.16. 11:58:58

@AtiSnatch: Kölcsön 2 literessel szoktak kirándulgatni.

AtiSnatch 2016.06.16. 12:00:45

@atpijkamo113: biztos félnek, hogy az ismerős zsíros kézzel tekergeti a palacknyakát. nem tom.

atpijkamo113 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.16. 12:05:48

@AtiSnatch: "zsíros kézzel"

Vagy korpás a haja...

(Értemértemnemkellmagyarázni.)

Dikusz 2016.06.17. 14:11:04

@AtiSnatch: @atpijkamo113: még ha csak zsíros kézzel...
Nincs kölcsön palack, bérelni kell, de úgy is csak receptre felírva, szakorvosi javaslatra. Az egy napra bérlés (előző hsz-ban leírtam), 4000 Ft, ezt mindenképpen fizetni kell. Ez még csak annak a költsége, hogy saját magam talicskázom tujával, busszal, kockáztatva azt, hogy az úton bárhol rosszul lehet. Ma beszéltem egy betegszállító céggel, az oda-vissza fuvar teljes költsége 14000 Ft.
süti beállítások módosítása