Én kutyásként ugyan nehezen tudom elképzelni, hogy egy gazda kiábránduljon Fickóból, mert kiderül, hogy csak 2/3 rész vizsla, vagy utcára tegye Muffint, amikor a cuki kölyökwestie-ből szexi falusi vegyesvágott cseperedik, de gondolom, aki sok pénzt hajlandó adni egy kutyáért, miközben tele vannak a menhelyek, azoknak fontos a pedigré, az pedig elég biztos, hogy aki Fickót vizslának, Muffint meg westinek adja el, az csal, és így számonkérhető. Az más kérdés, hogy törzskönyv vagy más írásos nyom nélkül mennyire bizonyítható a megtévesztés.
Kedves Homár Hilda!
Én ugyan nem futottam bele, de nap mint nap találkozom vele, így szeretném felhívni egy igen sajátos, mégis virágzó helyzetre a figyelmet: kutyusokról lesz szó.
A szabályzások értelmében, fajtatisztának tekinthető az a kutya, amelyiket tenyésztőtől (kennelnév, referencia, elért kiállítási/munka eredmények) vásárolva, törzskönyvet kap hozzá az újdonsült gazdi. Nem opcionálisan, hanem jár hozzá. Ezek a kutyusok nem 40-50, hanem 100-200 ezer forintba kerülnek, nem poénból, de ezt most nem részletezem. A kölykök egészségi problémákra szűrtek, a törzskönyv garancia, hogy azt kapom a pénzemért, amit veszek stb.
A problémát, az olcsó kutyákat kínáló szaporítók jelentik: az egyszeri, "hjajjdemegtetszettalassiekutya" vásárlónak kétes hátterű egyedeket adnak el, törzskönyv nélkül, sok esetben össze-vissza keverék szülőktől. (Így lesz egy, 2,5-3 kilós yorkshire terrierből, pincser méretű, lógó fülű kutya.) Ők a fajtajelleget mutató, de keverék kutyák.
A kérdésem az lenne, hogy ez kimeríti-e a csalás, átverés vagy vásárló megtévesztése fogalomkört, még akkor is, ha az állatorvosnál tett látogatás után tudja meg a vásárló, hogy a labradorként vásárolt kutya, bizony inkább egy fekete vizsla keverék lesz, vagy itt él a "távozástól reklamációt nem fogadunk el" elv? Ha utólag kiderül, hogy nem azt kapta a vásárló a pénzéért, amit "rendelt" vagy amit a képen látott, vagy kiválasztott, mit lehet tenni? Ugye egy telefonnál, ez egyszerű, mert amint felbontom a csomagolást, láthatóvá válik, hogy eredeti-e vagy másolat a készülék, de kutyánál hetek telnek el, vagy legközelebb csak az állatorvos mondja meg, hogy "eredeti-e a kutya" vagy "utánzat".
Természetesen, vannak ismérvei az átverésnek, gyanúsan olcsó a kiskutya, nincs törzskönyv, a szülőket nem láthatni, az Állatvédelmi tv. ellenére 8 hetesnél fiatalabb kölyköt kínál eladásra, de mégis mit tehet az, aki ennek ellenére (laikusként mondjuk) belefut?
Szakértői válaszotokat, bármilyen reakciót nagyon köszönök,
Üdvözlettel:
Zsófia
UPDATE
Fogyasztóvédelmi szempontból ez a helyzet:
Kedves Zsófia!
Szerintünk is érdemes foglalkozni az általad leírt problémával, mert -jó esetben- nem áll szándékunkban egy-két hónapra kutyát vásárolni, majd ezután megválni a lakás méreteihez képest túl nagy méretűre nőtt, szeretett kutyánktól.
A leveledben írt esetben büntetőjogi és polgári jogi út igénybevételének lehetősége is felmerülhet, amennyiben rendelkezésre állnak a szükséges bizonyítékok. A hatályos büntető törvénykönyv alapján csalást követ el, aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart, és ezzel kárt okoz. Ez alapján, ha mind a három szükséges eleme bizonyítható, akkor csalás esete állhat fenn.
Az eset a polgári jogi oldalát nézve a hibás teljesítés lehetőségét veti fel. Ebben az esetben is fontos a bizonyíthatóság kérdése (pl. a vételár, az eladó személye, az eladás időpontja, a vásárolni szándékozott fajta stb.), továbbá az is, hogy a vevő a vásárláskor nem ismerte, illetve nem kellett ismernie a hibát (pl. a kutya téves fajtája a vásárláskor még nem volt felismerhető). Amennyiben ezek bizonyíthatóak okiratokkal, illetve tanúkkal, a vevőnek lehetősége van (magánszemély eladó esetén a vásárlástól számított 1 éven, vállalkozó eladó esetén pedig 2 éven belül) a szavatossági igényét érvényesíteni az eladóval szemben, amelynek során kicserélést (pl. ha az eladó rendelkezik a kért fajta egyedével is) követelhet, illetve elállhat a szerződéstől és követelheti a vételár, valamint az okozott kár megfizetését. Vállalkozó eladó esetén a hiba vásárlástól számított 6 hónapon belül történő közlése esetén a vállalkozónak kell bizonyítania, hogy a hiba a vásárláskor még nem állt fenn. Ezt követően ennek bizonyítása a vevőt terheli.
Kedves Homár Olvasók! Javasoljuk, hogy az ilyen esetek elkerülése érdekében a vásárlást megelőzően tájékozódjatok az eladóról és készüljön írásbeli szerződés. Amennyiben mégis szóbeli szerződés alapján vásároltok, a bizonyíthatóság érdekében a vásárlás részleteit lehetőleg írásban (pl. e-mailben) egyeztessétek az eladóval. Ha mégis hasonló helyzetbe kerültök, javasoljuk az eladóval történő szóbeli egyezséget megkísérelni. Ennek hiányában magánszemély eladó esetén a peres utat, vállalkozó eladó esetén pedig a bírósági eljárást megelőzően akár az illetékes békéltető testület ingyenes eljárását is választhatjátok, ahol az egyezség a cél, de annak hiányában döntést hoznak az ügyben.
jaratszervezo 2016.08.25. 12:57:10
Darth Revan 2016.08.25. 12:58:27
Bruszli 2016.08.25. 13:02:10
The Crazy One 3om 2016.08.25. 13:02:47
Attila F 2016.08.25. 13:04:24
Manyecska. 2016.08.25. 13:20:36
Yobbágy Fery 2016.08.25. 13:26:14
A másik meg hogy névvel, címmel terjeszteni kell mindenhol, hogy csaló. Ha jogi útra tereli, akkor ott a kutya bizonyítéknak, hogy nem rágalmazásról van szó.
A pénzt mindenesetre jó eséllyel elbukta az illető, mert gondolom semmilyen papír nincs a tranzakcióról.
Amúgy meg a keverékek között is sok az aranyos/értelmes/kiváló házőrző (kinek mi kell) kutya, azokat még el se akarják lopni, de jó eséllyel egészségesebbek, mint a pedigrés, túltenyésztett állatok.
sáros_tehén 2016.08.25. 13:27:11
Manyecska. 2016.08.25. 13:27:37
Manyecska. 2016.08.25. 13:38:38
Manyecska. 2016.08.25. 13:44:49
bneder78 2016.08.25. 13:54:16
Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.25. 14:11:23
Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.25. 14:14:14
Nagyjából lehet sejteni, hogy milyen lesz ha felnő (nem 100%-ban nevelés kérdése a vérmérséklet, a mozgásigény stb. stb. stb)
Szóval rengeteg dologra ad némi biztosítékot egy valódi törzskönyv.
Egy hamisítottal már más a helyzet és nem csak az okirathamisítás miatt.
Terézágyú 2016.08.25. 14:15:56
Ha nincs törzskönyv, az nem fajtatiszta. Merthogy egy kutya a törzskönyvtől fajtatiszta. Ilyen egyszerű.
(Nekünk is mindig keverékeink voltak...)
Thule 2016.08.25. 14:23:31
Terézágyú 2016.08.25. 14:25:43
Mekkora baromságokat beszélsz... :((((((((((((((
sáros_tehén 2016.08.25. 14:29:41
Te egy korlátolt BAROM vagy!
Darth Revan 2016.08.25. 14:30:09
a kutya nem attol kutya, hogy papirja van rola :)
Manyecska. 2016.08.25. 14:30:30
Thule 2016.08.25. 14:31:40
Manyecska. 2016.08.25. 14:33:34
ON /OFF/@Thule: sajnos az ilyenolyan telepeken a kiskutyák meg sem élik a felnőttkort, látsz fajtiszta kutyát is a menhelyeken azokkal mi a helyzet, hmm? :)
Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.25. 14:34:32
(a szaporítók egy más téma, annak a poszthoz van köze, ehhez kevés)
Terézágyú 2016.08.25. 14:34:33
Ja, hogy neked ez az egész egy biznisz, és dühös vagy arra aki szerinted kiveszi a zsebedből a pénzt azzal, hogy engedte a kutyáját "illegálisan" közösülni egy másik kutyával!!!! :))))))
Megnyugtatlak: én soha nem adtam pénzt kutyáért, soha nem érdekelt a fajtatisztaság.
Úgyhogy fedeztess nyugodtan. vagy fedezzél te is :)
Thule 2016.08.25. 14:37:05
Manyecska. 2016.08.25. 14:39:45
Beszéljünk inkább az illegális kutyaviadalokról, annak több értelme van. :(
The Crazy One 3om 2016.08.25. 14:40:23
bneder78 2016.08.25. 14:43:32
Hat pedig nekem a mostani elott nem volt soha törzskönyvezett kutyám es több baja van, mint akinek nem volt, szóval épp, hogy semmit nem ér a torzskonyved, mennyire egészséges vagy nem...
Yobbágy Fery 2016.08.25. 14:44:18
Thule 2016.08.25. 14:44:46
Én elhiszem, hogy sok embernek nincs 'igénye' a törzskönyves kutyára mert azt hiszik hogy az kiállításra meg ilyenekre való. Ez nem igaz, ez a téveszme a fejekben. A törzskönyves kutya ad egy lehetőséget erre valóban, de nem ez a cél, hanem az állattartás iránti felelősség. Az lenne a jó, ha az emberek nem érnék be a pénzre utazó illegális szaporítók által produkált genetikailag beteg kutyákkal, hanem megértenék a tenyésztés és a kennelek értelmét.
Nem, nem vagyok tenyésztő, sem szaporító, más módon vagyok érintett a témában.
Tehetséges ugandai buzi 2016.08.25. 14:46:27
Terézágyú 2016.08.25. 14:48:09
"Az lenne a jó, ha az emberek nem érnék be a pénzre utazó illegális szaporítók által produkált genetikailag beteg kutyákkal"
Milyen jogon teszel egyenlőségjelet az "illegális" szaporítás és a "genetikailag beteg" kutyák között???????????? Ki vagy te, hogy ki mered jelenteni, így látatlanban, hogy egy kutya genetikailag beteg?????
"Nem, nem vagyok tenyésztő, sem szaporító, más módon vagyok érintett a témában. "
Ja, te is egy kutya vagy, akit éppen most fedeztetnek. Akkor megértem.
Yobbágy Fery 2016.08.25. 14:48:58
Azt tudtad, hogy a mai fajták kivétel nélkül fajtanemesítéssel és keresztezésekkel alakultak ki?
Manyecska. 2016.08.25. 14:49:38
hu.original-k9.de/julius-k9-hirek/1640-a-tenyesztes-buktatoi
Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.25. 14:49:41
Manyecska. 2016.08.25. 14:51:56
Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.25. 14:52:53
Ha hamis a törzskönyv, akkor végképp lutri.
A keverék meg külön kategória. Párom szüleinél az előző kutya egy törzskönyv nélküli németjuhász volt, 10+ évet élt. Utána egy menhelyi keverék, ha jól számolom, nyolc évet sem élt. :(
Manyecska. 2016.08.25. 14:53:14
Manyecska. 2016.08.25. 14:55:34
kutya.hu/Cikk.aspx?id=4626
szekertabor · provo.blog.hu 2016.08.25. 14:57:15
Egyrészt igazat adok neked, a fajtanemesítés és tenyésztés fontos és hasznos dolog, a szakmai szempontokat nélkülöző szaporítás pedig felelőtlen és illegális.
Másrészt ha egy törzskönyvezett fajtatiszta német juhászt megfelelő orvosi vizsgálatok után pároztatunk egy ugyancsak fajtatiszta labradorral, az lehet, hogy törzskönyvezhetetlen, ám makkegészséges szaporulatot eredményez.
Végül pedig a nem városban, házban vagy pórázon tartott haszonkutyák (pl. juhászkutyák, házőrzők, szánhúzó kutyák :)) esetében a spontán szaporodás nehezen elkerülhető.
pisda 2016.08.25. 15:00:01
Manyecska. 2016.08.25. 15:00:51
2016.08.25. 15:02:23
sáros_tehén 2016.08.25. 15:06:45
"Ja, te is egy kutya vagy, akit éppen most fedeztetnek. Akkor megértem."
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Én megadom a hét kommentje díjat!
Putyur 2016.08.25. 15:07:24
"... Az, hogy ... a szomszéd kutyák összeakadnak ... ez sajnálatos dolog ..."
Szerintem ezt probald meg elmagyarazni a kutyaknak. Kurv@ra seggbe fognak rugni. :-D
Thule 2016.08.25. 15:08:14
Egyébként én a poszthoz szóltam hozzá, mert az pontosan a szaporítókról szól és úgy gondolom a kommentekben a posztoz kell(ene) hozzászólni.
mechanikus körte 2016.08.25. 15:15:18
Mielőtt hülyeségeket írsz: tudom, melyek a diszpláziára leginkább hajlamos fajták (jellemzően a legnépszerűbbek, túltenyésztettek), azt is, milyen idős korban végzik a kutyáknál a szűrést. Továbbra is mered állítani, hogy a törzskönyv abszolút garancia arra, hogy a vásárolt állat mentes lesz mindenféle örökletes betegségtől?
Thule 2016.08.25. 15:15:22
Az egy dolog, hogy te azt hiszed magadról, hogy képben vagy a témában de ha halvány fogalmad is lenne arról, hogy Magyarországon hány beteg kutya van, akik súlyos, örökletes betegségekkel születnek és ezt tovább is adják, és emiatt hány diszpláziás, belső szervi elégtelenséggel rendelkező, látássérült, vagy netán vak kutya kénytelen az életét leélni nyomorúságos körülmények között, akkor nem nekem magyaráznál és nem engem sértegetnél, hanem belátnád, hogy az illegális szaporítást ki kell irtani.
Ki tudod számolni, hogy egy 2 éves, ivarérett felnőtt kutya, aki hordoz magában egy vagy több örökletes betegséget, élete során egy szaporító keze alatt hány tucatnyi kiskutyának adja át ugyanezt? Te engednéd egy AIDS-es embernek, hogy másokat is megfertőzve éljen szexuális életet és szaporodjon? Igen? Akkor gratulálok a színvonalhoz amit képviselsz, mindennek a legalja.
Thule 2016.08.25. 15:18:53
sáros_tehén 2016.08.25. 15:19:51
Szerinted fehér ember csak fehérrel, néger csak négerrel csinálhat gyereket?
Thule 2016.08.25. 15:26:44
Thule 2016.08.25. 15:28:49
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.25. 15:29:20
Védd meg az igazadat, ne hagyd magad eltéríteni! Azt vedd figyelembe, hogy két malomban őröltök. te arról beszélsz, hogy a fajtiszta kutyák genetikailag "kitenyésztett" öröklődő betegséegi ellen mit kell cisnálni, a többiek arról, hogy keverék kutyáknál eleve nem nagyon vannak ilyenek.
Itt kevés a sznob, inkább korcsok gazdáival, szimpatizánsaikkal találkozol, eleve hátrányból indulsz. Azért ne add fel!
sáros_tehén 2016.08.25. 15:31:52
Ne haragudj ki KI A FASZOMNAK KÉPZELED MAGAD hogy ezt szabályozni akarod??
beste 2016.08.25. 15:33:38
annyit tennék hozzá, hogy nem biztos, hogy a keverékek egészségesebbek lesznek, mivel a családfa nem ismert (esetleg gondosan titkolt). Ha Isten tudja hanyadik generációs, vagy "családon belül" született kölyökről van szó, ott még kiemeltebb az egészségügyi kockázat.
beste 2016.08.25. 15:37:27
Thule 2016.08.25. 15:40:45
Thule 2016.08.25. 15:44:02
beste 2016.08.25. 15:44:11
Főleg a felelős állattartásra, hogy tudják az emberek, hogy egy kutyával mit vállalnak be.
Néhány évvel ezelőtt találtunk egy fajtatiszta csodás ebet, aki megszökött otthonról. Befogadtuk, feltápláltuk, majd mi kerestük meg a "gazdáját", aki egy lépést sem tett annak érdekében, hogy megtalálja a kutyáját. (aki egyébként csontsovány volt). A gazda megmutatta az oltási könyvét - hát azonnal szóltam a helyi állatorvosnak, hogy azonnal pótolja az elmaradt oltásokat. Az 5 éves kutya utoljára a tenyésztőtől kapta meg az oltásokat kölyökkorában. (tehát érvényes veszettség ellenije se volt)
Így minek kutya - akár törzskönyvvel, akár anélkül???
Szóval embertársainkat kéne gondolkodásra befogni...
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.25. 15:52:19
Oké! Ignoráld!
Én tudom, hogy nem gonoszságból írják. Szókaratéban ne próbálj felülkerekedni. Hideg fejjel fókuszálj a saját üzenetedre!
beste 2016.08.25. 15:54:06
nem gondolom, hogy ilyet állított, inkább azt gondolom, hogy ha beteg kölyköt veszel, akkor vissza lehet menni a tenyésztőhöz reklamálni. Több tenyésztő is garanciát vállal a kölykökre, tehát ha mégis hibás az egyed, akkor az orvosi költségek (ami a csillagos égig mehet) azt bevállalja a tenyésztő. Általában szerződéssel és törzskönyvvel erősítik meg az adás-vételt (már a gondosabbja) - kvázi a törzskönyv a biztosíték arra, hogy megfelelő állapotú kutyát veszel. .
(És mivel a kölykök orvosilag szűrten, oltottan, általában prémium tápon tartottak, na ezért drágák a jobb tenyésztésekből származó állatok.)
pisda 2016.08.25. 16:01:45
beste 2016.08.25. 16:02:45
FDToth 2016.08.25. 16:10:41
mechanikus körte 2016.08.25. 16:11:08
A túltenyésztés (genetikai belterjesség) egyébként növeli bizonyos betegségek kockázatát (a kutyáknál is), de a csalók nyilván nem tudományos célzattal végzik a keresztezéseket.:-)
The Crazy One 3om 2016.08.25. 16:21:49
Mt 5,3
ghck 2016.08.25. 16:22:23
beste 2016.08.25. 16:27:16
beste 2016.08.25. 16:44:27
sajnos nem - nagyon sok ember inkább "leadja" egy menhelyre... vagy kidobja az út szélén... vagy agyonüti...
Tehetséges ugandai buzi 2016.08.25. 16:55:06
:-D
Amúgy a Taigetosz szakközépiskola végzős osztályának bizonyítványosztása délután négykor lesz, az oroszlánok arénájában.
Manyecska. 2016.08.25. 16:55:41
Manyecska. 2016.08.25. 16:59:13
Manyecska. 2016.08.25. 17:02:30
The Crazy One 3om 2016.08.25. 17:04:58
beste 2016.08.25. 17:05:40
Azt én sem!
Volt egy gyerekkorom óta akart fajta, aztán, amikor már végső elgyengülésben 18 éves korában el kellett engedni az út széléről befogadott kutyánkat, akkor végre én dönthettem arról, hogy milyen kutyám lesz.
(az öreg kutya nem tűrt meg más kutyát maga mellett, azért nem lehetett kettő. Azt meg nem akartam, hogy az öreg kutya emiatt szenvedjen, inkább én döntöttem úgy, hogy kivárjuk...)
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.25. 17:38:27
enrico palazzo 2016.08.25. 17:43:08
2016.08.25. 17:56:46
Advanced Flight 2016.08.25. 18:03:14
Advanced Flight 2016.08.25. 18:07:04
Itt értelmes embernek nem terem babér....
É2I 2016.08.25. 18:11:04
Megmán a jómodorot is megtanították neki. Bollywwodba sem megy gumicsimmába.De még a kennelbe se nem. Na.
Manyecska. 2016.08.25. 18:15:06
The Crazy One 3om 2016.08.25. 18:15:08
Manyecska. 2016.08.25. 18:20:31
Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.25. 18:43:31
The Good Boy ! 2016.08.25. 18:53:40
Most vettünk egy hónapja kutyát. Mint kiderült, egy köcsögök vagyunk, mert nem törzskönyvvel. Viszont tenyésztőtől vettük, aki számlát adott, garanciát vállal a "termékre" stb. Láttuk a szülőket, meg a körülményeket. Ő is látta, kinek adja, tudja jó helyre kerül (igen, a kutya szempontjából talán túlzottan is jó helyre:D. Mivel mi nem kínozzuk a kutyát kiállításokkal (meg se időnk, se energiánk ilyenekre, így nekünk tökéletesen megfelelt a törzskönyv hiánya). De mi vettük a fáradtságot, és az előhozatalt követően elvittük egy elég komoly szakemberhez (igen, nem minden állatorvos jó szakember, sok csak a pénzért csinálja, sokszor utálattal a négylábuak felé /név és cím a szerkesztőségben). nekünk tökéletesen megfelel a nemesi papírok nélkül is, pedig neki is van nemesi neve, csak nincs lepapirozva.
Az előző kutyát ugyanilyen módon vettük (egy akkor nagyon népszerű fajta volt, a túltenyésztés következtében millió potenciális betegségforrással). Na ott annyiból figyelmetlenek voltunk, hogy nem kellő hangsúllyal kezeltük a tenyésztő azon mondatát: "...Csak ez az egy csöppség maradt a kennelből, egy ember mindig elviszi az összes kölyköt, most ezt az egyet itt hagyta..."
Sajnos a kis drága 3,5 éves korában szinte egyik percről a másikra lebénult ami miatt pár héttel később a gondos és szakszerű kezelések ellenére is el kellett altatni. Gondolom, az "ember" aki mindig elvitte az egész tenyészetet, most kiszúrt valamit... Hát ennyit a tenyésztésről. Van ilyen is, bár gondolom, ez csak a nagyon kicsi kivétel lehet.
És itt én is visszakanyarodnék arra, amit már más is érintett: Mit csinál a tenyésztő azokkal az egyedekkel, amelyeknél születés után derül ki, hogy valami genetikai hibája, betegsége van? Gondolom, agyon nem üti (legalább is remélem), meg nem tartja? Akkor hol vannak ezek a példányok? mert azért egy komoly tenyésztőnek, több szukával biztos van éves szinten 20-30 egyed, ott pedig belecsúszik 1-2 ilyen minimum!
A másik része: Aki vesz 1-2 kutyáról fajtagyőztes papírokat és azokkal árulja a szaporitmányát, vagy mint írtam a tenyésztőtől egyben felvásárolva a kölyköket diszkont áron) viszont felső kategóriás áron kínálva, amit sokan pont a kiugró ár, meg a fénymásolt Cacid meg egyéb díjnyertes papírokat látva boldogan csengetik a pénzt. Kutyatartás terén tapasztalatlan, nagy vonalakban sznob jellemzőket felvonultató ismerősöm így vett kutyát a legdrágábban hirdetett "tenyésztőtől". És csodálkozik, hogy "nem azt kapta, ami a rajzon szerepel".
Van sok probléma ebben a témában, de ez akkor sem ennyire fekete vagy fehér, mint amit itt sokan gondolnak.
Még annyit: Előző kutyánk megvétele előtt menhelyről akartunk kutyát hozni. Szerencsére pont beesett hozzájuk egy fajtatiszta egyed (pont olyan, amit amúgy is venni akartunk volna). Menhelyen azt a tájékoztatást adták, hogy megtalálásakor ! hetesen enyhe bőrbetegsége volt de ők kigyógyították, semmi baja, következménye nincs ennek a betegségnek. Erre kb. ötször rákérdeztem, majd kifizettem egy csomó pénzt a menhelynek, hogy elhozhassam (megmentsem). Pár hét múlva elkezdett hullani a szőre, irány az állatorvos, aki elmondta, hogy a kutya a fajtájára nagyon jellemző, súlyos bőrbetegsége van, amiből soha nem fog kigyógyulni, és a betegség is csak tünetmentesithető, soha el nem múlik. Meg persze 3 naponta fürdetni egy elég komoly vegyszerben, fél évig rendszeres állatorvosi kezeléssor.
Felhívtam a menhelyet, hogy akkor most mi van, mert erre se időnk, se kapacitásunk, meg kisgyerek mellett nem túl jó opcióként, sajnos nem tudjuk így vállalni. A menhely első mondata: "pénzt vissza nem adunk". Később kiderült, hogy egy 4 kisgyerekes, panelban élő családra sózták rá "a nem beteg kutyát". Amiről nekünk papírunk volt, hogy gyógyíthatatlan, csak szinten tartható.
Ettől függetlenül, ahogy eddig, úgy azóta is kutyamenhely kapja az adónk 1 %-t, csak nem "ezek".
jeva72 2016.08.25. 19:28:00
Thomas Dantes 2016.08.25. 19:28:47
(fajtatiszta és nem fajtiszta.)
Nem az a lényeg, hogy csak fajtatiszták legyenek. Az sem, hogy hogy pároztathatom össze a kan és szuka kutyámat.
Arról van szó, vannak a szaporítók, akik kutyagyárként, pénzért, beteg kutyákat gyártanak. Ezek bűnözők, csalók, pénzt csalnak ki emberektől és kutyák tömegét teszik tönkre.
Ezzel van a gond.
Thomas Dantes 2016.08.25. 19:32:09
Dani23 2016.08.25. 19:52:28
Mégis mit csinálna? Eladja ugyanúgy, mint a "rohadt, undorító, köcsög, csaló" szaporító, csak a törzskönyv miatt háromszor annyiért. Ők is pénzből élnek ez a sok baromság amit összehordanak csak mézesmadzag. Ha csak a fele igaz lenne annak ahogy beállítják magukat akkor nem tudnának megélni... Semmivel sem jobbak, csak a marketingjükben.
Anyósoméknak pont egy ilyen kutyájuk van. Törzskönyvezettet vettek direkt, hogy ne legyen semmi baja, szerződés meg anyám kínja, látogatási kötelezettség. Érdekes, hogy azóta sem élt ezzel a becsületes tenyésztő mióta megtudta, hogy többet költenek a kutya kajájára és gyógyszerére, mint magukra...
Thomas Dantes 2016.08.25. 19:55:57
A tenyésztő ha tud betegségről genetikai hibáról, a kölyköket eleve csak ivartalanítva adja tovább, olcsóbban. A vérvonalat, amiből hibás kölykök lettek, se szaporítja tovább.
Az hogy te normális tenyésztővel még nem találkoztál a te bajod . Attól még nem mindenki ilyen.
Józsi, a migráns köcsög 2016.08.25. 20:05:11
Dani23 2016.08.25. 20:18:17
Thomas Dantes 2016.08.25. 20:30:30
Dani23 2016.08.25. 20:37:40
enrico palazzo 2016.08.25. 21:24:39
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.25. 21:28:19
Na jó, ezt széttéphetitek.
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.25. 21:41:01
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.25. 21:42:18
:)) Gartulálok!
Jöhet pár történet a macskáról!
The Crazy One 3om 2016.08.25. 22:07:12
Kérlek, olyan, hogy macskakaja, semmit, soha. Esélytelen. Selyemsonka, tonhal, pisztráng. Vásár volt, vittem neki hekket. Az ötvenöt dekásat maga behúzta. Másfél napig aludt utána.
Anyám telefonál, hogy egér van a nyárikonyhában. Rohantunk, kinyitom a hordozót, mire a zsebemből kiszedtem a telefonom és elinditottam a videót, az már el is pusztította az egeret. Persze, hozzá sem ért a döghöz, jobban érdekelte őt a koipontyok a kistóban. A legnagyobbqt úgy kiszedte, hogy csak az egyik tappancsa lett vizes.
The Crazy One 3om 2016.08.25. 22:08:33
API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.25. 22:14:01
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.25. 22:18:11
The Crazy One 3om 2016.08.25. 22:21:34
egy másik répatorta 2016.08.25. 23:16:55
1, a, Az hogy egy kutya szép és szépen áll meg, meg tűri hogy mossák fésüljék nem érdem. Szerencse. Pont az a kategória mint a gyerekszépségverseny. Izlésficam, üzlet, és egyéb pszichés zavar. A "szép" kutya egykategória a falloszhosszabbító autóval.
b, a "munka" kutya (vakvezető, kereső, vadász, örző-védő, agility, stb) az érdem mert a gazdi megdolgozik érte és van értelmes elfoglaltsága úgy az ebnek mint agazdájának. Ez ér is valamit, pénzben kifejezhető.
2, Ha nem lenne 1A pont akkor nem fújnának a "szaporítókra" a "tenyésztők" mert nem lenne értelme szaporítani hiszen nem lenne irreális értéke egy állatnak ami csak szép. Saját maguknak termelik ki a kiállítási kutyatenyésztők a szaporítókat. Boldoguljanak is vele, meccseljenek egymással továbbra is.
3, Az aki erős és gyors felindulásból (gyereknek, magának, csajomnak, stb) vesz "szép kutyát" és utána meggondolja magát, majd kiteszi vagy láncon tartja, az egy senkiházi görény. (bocs az egy kedves állat, de jobb szót nem találtam rá) . Nem kell mindenkinek kutyát tartani, sőt jobb lenne ha sokan nem tennék.
4, Aki házikedvencet szeretne először is a fajtamentőknél, majd a sintértelepeken kezdje. Egyrészt kezelve vannak, oltva, ivartalanítva, másrészt tudják hogy milyen az az állat. Sokkal nagyobb biztonsággal kap ismert állapotú kutyát mint törzskönyveset, vagy szaporítottat. Mellesleg ha tényleg állatbarát és nem csak 1 hétre kell akkor sokkal többet segít a világon.
5, Még mielőtt belefogna valaki kutyavásárlásba vagy beszerzésbe bárhonnan is, írja le magának hogy tudomásul veszem hogy legalább 15 évre van egy 3 éves gyerek szintjén levő társam, aki után felszedem a kakát, naponta kétszer elviszem sétálni vagy épp dolgozni vele, és tudásom szerint a legjobb gondját viselem, ha beteg költök rá, ápolom mint ha egy közeli hozzátartozóm lenne. Egy hétig nézze, ragassza ki a hűtőre, és ha tényleg komolyan gondolja akkor vágjon bele.
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.25. 23:27:28
Igazad van. De a köznyelvben inkább fajtisztának mondjuk.
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.25. 23:35:09
Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.25. 23:50:34
(ekkora seggfej, mint te, hogy tanult meg lélegezni?)
Kaflin 2016.08.26. 06:18:01
Kaflin 2016.08.26. 06:32:20
Dani23 2016.08.26. 07:02:17
"Még mielőtt belefogna valaki kutyavásárlásba vagy beszerzésbe bárhonnan is, írja le magának hogy tudomásul veszem hogy legalább 15 évre van egy 3 éves gyerek szintjén levő társam, aki után felszedem a kakát, naponta kétszer elviszem sétálni vagy épp dolgozni vele, és tudásom szerint a legjobb gondját viselem, ha beteg költök rá, ápolom mint ha egy közeli hozzátartozóm lenne. "
És itt a lényeg a tenyesztő - szaporító vitában. Ha igaz az a sok dolog, amit itt fönt meg mindenhol híresztelnek magukról a tenyésztők, akkor nekik ez egésznapos elfoglaltság kell, hogy legyen nekik. Akkor pedig ebből kell fentartani magukat, az életszinvonalukat (ház, kennel, autó, hazai/külföldi kiállítások). Egy kutya után, ha igaz az a sok minden, akkor marad kb. 30.000 forintjuk. Öt kiskutyával számolva 150.000 forint van félévre. Hány kutya kell ahhoz, hogy fenntarsák saját magukat... Azt mennyiséget pedig már nem lehet úgy szeretni, ahogy beállítják, hogy ők mennyire szeretik őket. Az ott kőkeményen futószalag, ugyanolyan szaporítók, mint azok akikre köpnek.
Ismerek ilyet is, olyat is. Csak a dumájukban van különbség, meg abban, hogy a szaporítonak nincs két olyan kutyája, akit két hetente hordoz mindenféle kiállításokra és "kínozza" őket előtte 3 napig folyamatosan, ahelyett, hogy a 20 társával játszana az udvaron.
The Crazy One 3om 2016.08.26. 07:11:34
Terézágyú 2016.08.26. 08:02:46
"felelős tenyésztő szerződésben vállal garanciát egyes örökletes, de kölyökkorban még nem kimutatható betegségek felbukkanása esetén a kártalanítás mértékére és módjára. A szerződés arra is kitér(het), ha a gazda nem szeretné megtartani a beteg kutyát, a tenyésztő visszaveszi."
:))))
Na ez tökéletes megfogalmazása annak, hogy ezek a hííííres tenyésztők, meg a hű, de tudatos "csak fajtatiszta kutya a kutya"-vásárlók mennyire, 1000%-ig ÁRUCIKKnek tartják a kutyát!!!! :)))))))))))))
Már várom az olyan leveleket a homáron, hogy "kérem szépen én panasztot szeretnák tenni, mert a fajta tiszta kutyám farka nem 45 fokos szögben áll, hanem csak negyven!!!! Ez fel háborító!!!! Minden szakkönyv szerint a 45 fokos szög a normállis!!! Kártalanítást szeretnák!"
API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.26. 08:13:06
Ujposzt. Dolgozz te fos.
egy másik répatorta 2016.08.26. 08:15:24
Ezzel több baj van.:
-Ha mi emberek szaporodunk, elvárjuk-e a társunktól hogy genetikailag kifogástalan felmenői legyenek, ha igen akkor miért nem írunk szerződést. És ha nem jön össze mert a nagyi és a dédi is teszem azt örökletes betegségekben szenvedett, vajon mint apa, anya köteles vagyok-e visszavenni a gyereket ? Mert ugye élőlény, élőlény egyre megy. Vagy a kutya mégis tárgy, mégis árú egészen addig amíg a pénzt valaki ki nem fizeti és át nem veszi ?
- Ok legyen , csináljon hasznot a tenyésztő olyan genetikailag "ideális" eben ami különleges feladatot lát el, (vakvezető , kereső , stb) de akkor is vegye vissza ha elvárható tréning és képzés ellenére a kutya "nem hozza" a genetikailag kiválónak feltüntetett képességeit. Az ha megvakul lesántul, stb, az magától értetődően garanciális probléma.
- Nomármost mondjuk legyen egy két év múlva bekövetkező probléma. Én simán a tenyésztő nyakába varrnám az összes orvosi költséget és a család szomorúságáért felszámított kártérítést. Mert ha garancia van akkor garancia van, neeeem ?
Tetszik-e érteni hogy a garancia az árú, és nem élőlény vonatkozásában használható ?
API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.26. 08:20:40
The Crazy One 3om 2016.08.26. 08:23:33
Manyecska. 2016.08.26. 08:29:51
The Good Boy ! 2016.08.26. 08:30:44
akitől most mi vettük a kutyát, és tenyésztő, (akár) törzskönyvvel, szerződéssel, számlával, garanciával, meg royal canin puszipajtás "együtt működéssel", mindenféle kutyakiállításos plecsnivel, nos neki 5 kan és 15 szuka tartozik a tenyészetbe.
Azért a szaporító és tenyésztő között elég keskeny a határ, itt is akkora mennyiségről beszélünk, ami már kérdéseket vethet fel. szóval én is úgy vagyok vele, hogy irritál, amikor a tenyésztők folyamatos boszorkány üldözést folytatnak a szaporítók ellen, mert sokszor ők sem szentek. Van a cégér, sok plecsnis szülővel, meg horror áron kínált kutyával, aztán fő alatt egy jó részüket törzskönyv nélkül 40-50%-os áron, már már szaporítói árszinten adják el. "mert valamiből meg kell élni..." álszent bagázs a nagy része. tisztelet a kivételnek
Medgar 2016.08.26. 08:31:52
Terézágyú 2016.08.26. 08:33:56
"neki 5 kan és 15 szuka tartozik a tenyészetbe"
Tenyészet?... KutyaGYÁR.
Manyecska. 2016.08.26. 08:34:51
lajk.startlap.hu/2016/03/21/nincs-ennel-menhelyre-visszavitt-kutyanal-szomorubb-allat/
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.08.26. 08:38:36
Nem érzed visszásnak, hogy feljelentéssel fenyegetsz személyeskedésért, majd előadsz egy ilyet? A mondandód többi részével nagyjából egyetértenék, de ez így nekem erős lett.
más: Észrevettétek, hogy az állatbarát embik milyen indulatokat tudnak elszabadítani? Meg tudnák ölni a másik embit, csak mert máshogy állatbarátok. :)
más: Törzskönyves emberkölyköt vennék, tudtok adni valami elérhetőséget? :)
Terézágyú 2016.08.26. 08:42:28
"Észrevettétek, hogy az állatbarát embik milyen indulatokat tudnak elszabadítani? Meg tudnák ölni a másik embit..."
Ugyanez volt a bolt ajtajába pössentő kutya kapcsán is... :(
beste 2016.08.26. 08:43:22
Nálad a pont :)
The Good Boy ! 2016.08.26. 08:45:38
mennyi időre szól a garancia? ugye autó is alapesetben 3 év, meg 100.000 km. aztán van, aki 7 évet ad, de mindnél feltétel, hogy náluk szervizeld, ott költsd az ilyen költséget. egy új lakásra is csak 1 év. A tenyésztő mit csinál, amikor 3,5 év után az addig 100% egészséges kutya összeomlik? pont a túltenyésztésből fakadó, fajtára jellemző egyik kórban? Én nem tudom, mert mi a kutyát nem mint árucikk, hanem mint családtag tartottuk. nekünk a tenyésztő pénze nem hozza vissza azt, akit szerettünk. boldogabbak sem lennénk, ha fizetne x ezer pénzt, mint költség, vagy kártérítés. Egy szeretett családtag elment, nem a kínai porcelán tört össze... Vagy ad egy újat ugyanonnan? Na ne!
És akkor még egy probléma: van olyan kutyafaj, ami a divatnak, tenyésztői "előrelátásnak, profit szerzésnek" hála, gyakorlatilag megszületni nem tudna, de gyártják őket, mert népszerűek. ott mi a helyzet? a tenyésztő is ludas rendesen, amikor olyan kutyák születnek, akiknek kín az élet: levegőt nem tud venni, mert annyira rövid, deformált az orra, arca. Szülni nem tud, mert a forma a fontos, azért császárral jönnek világra az egyedek. Minden mozdulat kín, és fáj, mert a standard szerint kell állniuk a lábuknak, hátuknak, stb. na ezek az eredmények nem a szaporítók hibája, ők összeengedik apu1-et anyu5-tel, aztán had menjen. A tenyésztő meg a trendeknek megfelelő formákat viszi tovább a tenyészetben, amire igény van, mert divatos. Aztán sok kutyánál látjuk az eredményt (jó példa az angol buldog, ahol már a tenyésztők is elismerik, hogy nagy a gond, rövid az eredeti génbank, sok a hiba, de ilyen a mopsztól a mai sláger francia buldogig rengeteg).
Terézágyú 2016.08.26. 08:49:08
"Az eb teljesen összetört attól, hogy újfent megváltak tőle, napokon át csak ül a kennelben, és a falat bámulja. Fotó is készült róla"
Azért ez is duma ám. Emberi érzelmeket látni bele folyton az állatokba...
"napokon át csak ül a kennelben, és a falat bámulja"
ja. csak ül??? le se fekszik??? Ó jaj. A falat bámulja? Ugyanazt a falat? Ólaj.
Hatásvadászat.
Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.26. 08:50:45
Manyecska. 2016.08.26. 08:52:55
Manyecska. 2016.08.26. 08:54:47
The Good Boy ! 2016.08.26. 08:55:33
Terézágyú 2016.08.26. 08:58:31
"miért, van állati és emberi érzelem külön???"
Van. Szerintem.
De itt nem is érzelemről van szó, hanem érzésről. A kutya érzi, hogy neki a kennelben a jelen pillanatban rossz - de nem szomorúságot (=érzelmet) érez, mivel nem tudja, hogy őneki most azért rossz, mert nem kell senkinek, és hogy ez már a második eset, és hogy biztos jön a harmadik is, ó jaj, én nem kellek senkinek, mert kicsi a mellem, és túl rövid a lábam, mi lesz velem?.... Nem.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.08.26. 08:58:49
Manyecska. 2016.08.26. 09:02:43
Terézágyú 2016.08.26. 09:05:34
"Nem érzi. Tudja!"
Nem értek ezzel egyet.
"azért mert nem érti az emberi nyelvet még össze tudja rakni nem véletlenül az egyik legintelligensebb faj"
Sheldon Cooper is milyen intelligens...
"Ne nézd már hülyének őket"
Nem nézem őket annak. Éppen erről van szó, hogy egy állat nem is lehet "hülye".
egy másik répatorta 2016.08.26. 09:10:45
Kis pénz kis foci, nagy pénz nagy foci. Ennyi a különbség. Szépségre, állásra, nézésre, simogatásra tenyészteni nem lenne szabad. (szerintem)
Sok gondot megoldana.
-divatkutya kérdést
-szaporítást
-hogy valaki fellángolásból szülinapra vagy félredugtam, bocsássmegre szerezzen be kutyát két hétre aztán rájövünk hogy amit elöl megeszik az hátul már büdösen jön ki és összeszőzi a lakást meg a bömcit.
Nincs más oka a "szép kutya" tenyésztésnek csak az hogy Ü Z L E T egy élőlénnyel. Lehet magyarázni a bizonyítványt gondos orvosi ellátással, több oltással és vérvonal frissítéssel de ez Ü Z L E T.
Az összes show-t mű kutyakaja készítő sponzorálja, és az egész műfajt a pénzkeresés tartja fennt. Saját magáért van a műfaj, öngerjesztve.
egy másik répatorta 2016.08.26. 09:12:06
_Neville 2016.08.26. 09:12:58
egy másik répatorta 2016.08.26. 09:19:38
Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.26. 09:19:53
Egyébként nem feltétlenül náci, lehet antropológus is. :D
Manyecska. 2016.08.26. 09:21:54
_Neville 2016.08.26. 09:23:38
Terézágyú 2016.08.26. 09:25:03
"az érzelmek szimpla biokémia. nézz a szemükbe benne van minden, sokszor több is, viszont akkora gecc..ségekre mint az ember nem is képesek, ez igaz:) "
Na látod, szimplán emberi érzelmekkel gondolsz rájuk, ezért beléjük is emberi érzelmeket látsz. Az eleve nem érv, hogy "nézz a szemükbe, és akkor látod" :)
Mint amikor a grumpy cat pofáján mogorvaságot látunk... :)
egy másik répatorta 2016.08.26. 09:25:16
Óóóó deszép gyerek, milyen szép az állása, meg a bőre, kár hogy buta mint a tök, de hát szeretem. A mi génünket örökölte biza !
Apja sütő- én meg tejbetök vagyok 5 generációra visszamenőleg.
Terézágyú 2016.08.26. 09:32:56
"Apja sütő- én meg tejbetök vagyok 5 generációra visszamenőleg."
"bezzeg a korábbi őseim még uborkák voltak..."
Annie Oakley 2016.08.26. 09:38:40
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.26. 09:38:49
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.26. 09:39:56
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.26. 09:42:27
Terézágyú 2016.08.26. 09:43:05
"Látom fogalmad sincs mennyire megtörhet egy kutyát egy ilyen dolog. "
Neked sincs. De kijelented, hogy márpedig igen. :)
És aki szerint nem, az rossz ember, érzéketlen stb.
Továbbra is fenntartom, hogy ilyen emberi érzelmeket kár belelátni még egy kutyába is.
Manyecska. 2016.08.26. 09:45:44
Manyecska. 2016.08.26. 09:47:43
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.26. 09:47:49
"5, Még mielőtt belefogna valaki kutyavásárlásba vagy beszerzésbe bárhonnan is, írja le magának hogy tudomásul veszem hogy legalább 15 évre van egy 3 éves gyerek szintjén levő társam, aki után felszedem a kakát, naponta kétszer elviszem sétálni vagy épp dolgozni vele, és tudásom szerint a legjobb gondját viselem, ha beteg költök rá, ápolom mint ha egy közeli hozzátartozóm lenne. Egy hétig nézze, ragassza ki a hűtőre, és ha tényleg komolyan gondolja akkor vágjon bele. "
Zseniális. :-))
Are you fit enough for a Vizsla ?
www.youtube.com/watch?v=ZSm5-e7uga4
Terézágyú 2016.08.26. 09:48:43
Deeehogy. Az ember a kutyától származik. Kenderice Ákos már régen megmondta!
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.26. 09:49:05
Manyecska. 2016.08.26. 09:51:13
Manyecska. 2016.08.26. 09:54:14
Terézágyú 2016.08.26. 09:56:56
Egyrészt én nem akarlak meggyőzni semmiről :)
Másrészt neked sincsenek érveid arra, hogy ezek az érzelmek miért UGYANAZOK az ember és a kutya esetében :) Egyszerűen csak kijelented, hogy márpedig ugyanazok :)
(Holott még egyes emberek között sem ugyanazok ezek az érzelmek - de ez már más kérdés :)
(És arról is beszélhetnénk, hogy ha az állati félelem és az emberi félelem ugyanolyan, akkor valójában nem azért van ez, mert a kutya érez emberi félelmet, hanem éppen a homo sapiens, a "sapienssége" ellenére érez állati félelmet...)
Mellesleg a kiindulóponti kutya esetében éppen nem az általad soroltak voltak a gond, hanem a szomorúság... hogy a kutya tisztában van a múltjával, a jövőjével stb.
Terézágyú 2016.08.26. 09:59:23
Oké, de ez semmire nem bizonyíték.
A kutya követi a falkabéli feljebbvalóját - még a futásban is. A "poén" itt legfeljebb a kutya állóképessége lehet...
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.08.26. 09:59:49
joska61 2016.08.26. 10:00:23
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.26. 10:04:34
Tehát a bizonytás terhe, az elemi logika szerint nálad van.
De látom máris kitérsz. :-))
Manyecska. 2016.08.26. 10:04:49
Manyecska. 2016.08.26. 10:06:37
Terézágyú 2016.08.26. 10:08:37
"Te állítottad, hogy az állati érzelmek nem azonosak az emberivel.
Tehát a bizonytás terhe, az elemi logika szerint nálad van."
Nem.
Eleve az idézett cikk, és millió hasonló cikk állítja egyértelműen és hatásvadászó módon, hogy pl. ez a kutya ezt vagy azt, az emberi érzelmet érzi.
bukott_angyal 2016.08.26. 10:28:57
De azt ki tudja, ki tudja, hogy az utca két végén lakó Bodrinak és a helyeske Mucinak mi van a génjeiben?
bukott_angyal 2016.08.26. 10:31:53
bukott_angyal 2016.08.26. 10:34:46
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.08.26. 10:36:29
Manyecska. 2016.08.26. 10:37:02
Terézágyú 2016.08.26. 10:41:25
Na, te is egy tenyésztő vagy biztosan.
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.26. 10:43:27
Asszem behúzok egy strigulát a sikeres troll akcióim falán.
Jaj! Már betelt. Másik falat kell kezdenem. De hol van még egy Kínai Nagy Fal? :-))
Terézágyú 2016.08.26. 10:43:51
Van.
Folyamatosan van 40 éve.
Az én hozzáállásom a Matula bácsié, a Tüskevárból.
Maradjunk annyiban, hogy egyesek arra esküsznek, hogy csak a fajtatiszta kutya a kutya - mások meg arra, hogy a kutyák miniatűr emberek, és emberi érzelmeik és vágyaik stb. vannak :)
Terézágyú 2016.08.26. 10:45:49
"De látom már mindent kitalálsz, hogy ezt ne kelljen megtenned, mert sarokba szorítottalak.
Asszem behúzok egy strigulát a sikeres troll akcióim falán."
Azt állítod, hogy troll vagyok és a sarokba szorítottál? Bizonyítsd be, ha ezt állítod...!!!!!
:P
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.08.26. 10:47:47
ha nem hiszed el, hogy hiányzol a kutyádnak amikor nem vagy vele és a kutyát bizony megviseli a gazdája elvesztése vagy hiánya akkor negyven év alatt nem nagyon figyelhetted meg a kutyáid viselkedését. vagy leszartad, az a másik ötletem.
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.26. 10:49:21
Ez a keverékeknél ugye eleve jó esélyű. De egy olyan fajta esetén, amelyből csak pár tucat van Magyarországon, már eléggé esélyes a genetikai hibák együttállása.
A vizsláknál is volt ilyen probléma 50 évvel ezelőtt. De mára már nagy a populáció, mert igen népszerű.
Most már az a gond jött elő, hogy sok van belőle, ezért sok a nem tervezett szaporulat és olyan ebek is szaporodnak, akik a tenyészvizsgán nem állnák meg a helyüket.
Ettől mét lehet teljesen egészséges, csak esetleg nem felel meg az elvárt fajta jellemzőknek. Ettől még lehet tökéletes kutya.
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.26. 10:50:34
bukott_angyal 2016.08.26. 10:53:03
A felelősségi probléma szerintem nem is a törzskönyv nélkül vásárolt kutya esetében van. Mondhatott az eladó bármit is, ha azokról a vevő nem bizonyosodott meg a vétel során akkor vállalnia kell a felelősséget.
Szavatossági ügy éppen a törzskönyvvel, írásos szerződéssel vásárolt kutyák esetében merülhet fel, ha a kutya bármilyen hibája valóban genetikai eredetű. Ezt azonban a vevőnek kell bizonyítania és ez nem egyszerű.
Terézágyú 2016.08.26. 10:53:33
"ha nem hiszed el, hogy hiányzol a kutyádnak amikor nem vagy vele ... akkor negyven év alatt nem nagyon figyelhetted meg a kutyáid viselkedését. vagy leszartad, az a másik ötletem. "
vagy nem vagyok ember. robot vagyok.
vagy én vagyok Hitler (ja nem, ő pont kutyás volt :)
vagy kioperálták az agyam érzelmi központját.
vagy nincs is agyam.
vagy eleve olyan kutyát tartok, amelyik elvan magában is egész nap, ha egyszer ilyen az élet.
ismétlem: itt érzelmekről van szó, azzal meg nem lehet vitatkozni.
Mármint nem a kutya érzelmeiről :) hanem a kutyások érzelmeiről.
Úgyhogy be is fejeztem, megyek megnézem van-e új poszt.
belekotty 2016.08.26. 10:56:46
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.26. 10:59:20
@belekotty: Jaja. :-)) Kisebb strigulákkal kellett volna kezdenem, akkor még most elférnék.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.08.26. 11:01:37
ezt aztán sokan úgy értelmezik, hogy " jól elvan magában is".
azt, hogy nincs agyad, már korábban is észrevettem.
Manyecska. 2016.08.26. 11:12:22
'it's cool to know nothing' 2016.08.26. 11:36:31
A kutya nem egy dísztárgy, hanem egy élőlény. De legalább haszonállat és semmi több. Ha szükség van rá (pl. ha pont birkapásztorok vagytok) vegyetek, ha nincs, ne vegyetek.
Úgy látom pont az a baj, hogy nincsenek gyerekek és ilyen hülyeségekkel töltitek az időtöket.
Manyecska. 2016.08.26. 11:57:24
www.youtube.com/watch?v=h8PdAz9rKoc
de szerintem a kutyakozmetikus is :DDD..
a zén kutyám tök jól kijön a veresegyházi farkasokkal is :)
Azt majd lehet belekötni hogy csak egy kutya amikor vonyít a Holdra..xd
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.26. 12:07:54
Sekélyes egy ember vagy.
Manyecska. 2016.08.26. 12:21:39
The Crazy One 3om 2016.08.26. 12:40:27
www.youtube.com/watch?v=WwSYm1NPHP4
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.26. 12:41:02
" haszonállat és semmi több" - aki szerint egy kutya csupán haszonállat, az nagyon sekélyes ember.
Manyecska. 2016.08.26. 13:04:34
'it's cool to know nothing' 2016.08.26. 13:11:16
Egyedülálló öregasszonyok társnak is fogadnak kutyát, Az-A-Baj. Merthogy. Nincsenek unokák, vagy vannak, de leseszahják stb. Van viszont ötödik emelet hatperbében fifike. Mint társ.
Ugyanez fiatalabbakkal. Se partner/társ, se férj/feleség, nemhogy 5-6 gyerek. Ha lenne (társ + 5/6 gyerek), az őt megillető helyére kerülne a kutttya. És hasznolállat lenne. Vavezető, birkapásztor, házőrző vagy kotorék.
Naggggyon szomorú, ha egy kutya valakinek többet jelent, mint egy kutya. Emberpót.
a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.26. 13:26:44
Manyecska. 2016.08.26. 13:35:59
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.08.26. 13:36:34
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.26. 13:39:55
:))
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.26. 13:42:00
'it's cool to know nothing' 2016.08.26. 13:42:06
Nem, nem ez van. Ez volt. Ugyanis ez zsákutca, az ilyen emberek/társadalmak kihalnak utód nélkül. Helyettük lesz majd olyan, akinek van 8-9 gyereke és máshogy látja a világot (merhogy azé van neki sok gyereke, máshol vannak a prioritásai)
Hiszem, hogy a világ/társadalmak nem azért alakultak úgy, ahogy a történelem során. Volt itt egy 50 éves kísérlet, hogy megváltoztassák/suk. Nem sikerült. Ez egy zsákutca, de magát fogja helyretenni a dolog.
Egy kérdés van csak. Mi vajon benne vagyunk/leszünk a megoldásban, vagy a bizbasz-kutyás gazdákkal együtt kipusztulunk?
Dani23 2016.08.26. 13:45:54
"A szaporítók nem adnak számlát és nem írnak szerződést, azaz semmilyen garanciát nem vállalnak. "
Bárki adhat számlát és bárki írhat szerződést. Ez még semmire nem garancia. És mivel a NAV ellenőrzi őket, így a szaporítók is adna számlát már...
"Egy normális tenyésztő igen, ha bármi baj van a kutyával, pl. öröklött betegség, megtéríti a kárt."
Megtéríti a kárt bazdmeg... Mi ez? Autó? Hozzádnőt egy állat és "megtérítik a károd"... Ezt a baromságot. Meg nem arról van szó, hogy az örökölt betegség kiszűrhető, mivel ezek rendszeresen szűrve vannak és nem is örökítik? Mármint a tenyésztő, mert a rohadt köcsög szaporító igen.
"Sok közülük kifejezetten kéri, hogy ha nem akarod a kutyát megtartani, csakis hozzá vidd vissza"
Persze, eladja még egyszer, az nem zavarja.
"figyelemmel követi a kutya sorsát."
A pénzének a gyarapodását maximum. Van alsó hangon 15 szukája, hisz meg akar belőle élni, különben ő hal éhen. Szül mindegyik évi kétszer az 30 szülés, ötös alomszámmal az 150 eladott kölyök ÉVENTE. A lófaszt követnek bármit is.
Manyecska. 2016.08.26. 13:46:50
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.08.26. 13:48:17
Magica 2016.08.26. 13:52:27
Manyecska. 2016.08.26. 13:52:36
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.08.26. 13:57:09
'it's cool to know nothing' 2016.08.26. 14:07:25
"Japán működik..."
Erről, meg álltalában a fejlett világ (Magyarország is beleértendő) helyzetéről az, a filmekben gyakori geg jut eszembe, amikor a rosszfijú ráfogja a pistolt az embörre és aszongya, hogy "te már halott vagy, csak még nem tudsz róla.
Nem, nem működik. Haldoklik. Lehet, hogy még meggyógyítható, lehet, hogy már nem.
'it's cool to know nothing' 2016.08.26. 14:11:00
"Annyi szar ember van..."
Hát csak sajnálkozni tudok afelett, hogy kikkel vagy kapcsolatban. Én is látom a tévében, hogy vannak szar emberek, de személyes tapasztalatom elég kevés van ezen a téren.
Ráadásul az unoka nélkül tengődő nagymama esetén ezt úgy értetted, hogy jó, hogy inkább kutyája van, minthogy unokája legyen, mert annyi szar ember van? Ööööö-izé?
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.26. 14:11:19
Manyecska. 2016.08.26. 14:16:54
Magica 2016.08.26. 14:18:07
Manyecska. 2016.08.26. 14:25:41
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.08.26. 14:30:34
parvovírust természetesen bármelyik kutya elkaphat, de ha azt kérte, hogy vegyétek le az infúzióról a kiskutyát akkor valami nagyon nem kerek a sztoriban.
amúgy én mindenkinek annyit tudok tanácsolni, hogy kutyát csakis menhelyről szerezzen be, túl sok kutya van már a világon így is, teljesen felesleges tovább növelni a számukat.
ja igen: beszerzés után pedig azonnal ivartalanítani őket.
Magica 2016.08.26. 14:31:15
Magica 2016.08.26. 14:33:02
Manyecska. 2016.08.26. 14:35:30
Józsi, a migráns köcsög 2016.08.26. 14:41:41
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.26. 14:47:09
Az fasság. Százezer évet töltöttünk azzal, hogy a farkasból egy barátságos társat neveljünk, és akkor visszavadítjuk? Nóóórmális?
Egyébként meg még veszélyes is.
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.26. 14:55:41
Nem szívesen, de ebben igazat kell adnom neked.
Haver tart néhány macskát, öreg, félszemű, féllábú, rákos, amit akarsz. Havi egy-két ezer dollárt költ orvosra, gyógyszerre. Mondom, miért nem egy aranyos kiscicát hozol el a menhelyről? Hát mondja, azt úgyis elviszi más, ezeket a roncsokat meg csak elaltatnák. Hát neki ez a hobbija. Én tuti nem kölenék ennyit macskákra, mikor gyerekek éheznek, elaltanám inkább őket, mindenkinek jobb. Ő nem igazán szereti az embereket, gyerekük sincs, nyilván nem véletélenül.
Manyecska. 2016.08.26. 15:01:11
Manyecska. 2016.08.26. 15:15:45
Manyecska. 2016.08.26. 15:17:22
Józsi, a migráns köcsög 2016.08.26. 16:17:37
Dani23 2016.08.26. 16:42:43
Treff Bubi 2016.08.26. 16:47:53
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.26. 16:54:47
Nincs donorkártyám. Na miért?
Monty Python - The Meaning of Life - Live Organ Transplant scene
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.26. 16:56:44
És a gazdájának? Elmegy robotolni egy lélekölő munkahelyre, zsarnokoskodó főnök alá, szemét munkatársakkal. Akkor már lehet, hogy a kutyának jobb.
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.26. 18:11:43
Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.08.26. 18:12:19
Itt van az igazság. Akinek a kutya társ, szerető barát, engedelmes segítő, azt nem érdekli a pedigré, sőt menhelyről is szerezhet magának kutyát. Akinek meg a kutya csak villogni kell, az nyúljon a zsebébe.
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.26. 18:13:20
Józsi, a migráns köcsög 2016.08.26. 18:29:59
Józsi, a migráns köcsög 2016.08.26. 18:40:45
Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.08.26. 18:59:02
"miért nem egy aranyos kiscicát hozol el a menhelyről? Hát mondja, azt úgyis elviszi más, ezeket a roncsokat meg csak elaltatnák."
És milyen igaza van. Mi is ezért hoztunk ki anno egy idős és beteg cicát a menhelyről. Ott elaltatták volna, nálunk meg lett még pár szép éve.
Dani23 2016.08.26. 19:46:13
Józsi, a migráns köcsög 2016.08.26. 20:11:49
aki ebből pénzt akar csinálni az csak egy nyamvadt szaporító. ez van.
Dani23 2016.08.26. 20:24:42
Én azt nem vitatom, hogy van aki tényleg öli ebbe a pénzt és szívvel lélekkel csinálja. De az rohadtul nem a többség.
És melyik a nagyobb rohadék? Amelyik eladja a törpespiccet 50 ezerért törzskönyv nélkül és nem is állít semmi hangzatos baromságot magáról vagy a felmenőkről? Vagy amelyik eladja a többszörös díjnyertes felmenőkkel, törzskönyvvel ugynazt a kutyát 250.000-ért (és közben vérig szidja azokat akik 50-ért adják) csak azért mert neki van 2 spicce akikkel jár a kiállításokra, de az enyém pont nem attól a kettőtől van?
Józsi, a migráns köcsög 2016.08.26. 20:57:11
és nem, nem ugyanazt a kutyát árulják.
az egyik összerakott egy ugyanolyan szukát egy ugyanolyan kannal és eladja az ugyanúgy kinéző kiskutyát pénzkeresési céllal. na ezeket én legszivesebben agyonverném. majd legközelebb kifejtem miért, most nem érek rá.
Dani23 2016.08.26. 21:22:27
CID.. 2016.08.26. 21:32:43
Józsi, a migráns köcsög 2016.08.26. 22:02:46
te mit szaporítasz?
Dani23 2016.08.27. 06:02:14
Nem azért mondom amit mondok, mert szaporító vagyok. Hanem azért, mer gusztustalan, amit a többségük csinál, egy dekával nem jobbak ezek a kiállításra járó okostojások. Mint korábban írtam mindkét oldalról van ismerősöm és látom mit csinalnak. Egyiknek ott vannak akutyái 1000 nm-en, külön házuk van, jobb felszereltséggel, mint a szaporítójuknak, csirkehúst, marhahúst esznek, egész nap játszanak. A másiknak van Alexka meg Carloska, akik mennek a kiállításokra, a többi 15-20 kutya meg 70nm-en játszik.
Darth Revan 2016.08.27. 10:08:45
a genetikahoz pont neked nincs halvany gozod se.
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.27. 10:14:54
aki ebből pénzt akar csinálni az csak egy nyamvadt szaporító. ez van. "
Maximálisan egyetértek.
De ne feledkezzünk el a 3. fajtáról, aki munkakutyát képez és azért fedeztet.
Nekem van egy ismerősöm aki minőségi vizslákat keres - a kinézet nem számít - jó vadászösztönnel. Aztán pároztatja őket, majd a kölyköket kiképzi vadászatra.
Aztán kiviszi őket németbe, olaszba és egy halom pénzért, 2-3 ezer euróért adja el gazdag vadászoknak, akiknek nincs idejük jó vadászkutyát kiképezni maguknak.
Mindezt papírokkal, törzskönnyvel, chippel, teljesen legálisan. Igaz egy évet melózik egy alommal, de 2 milla körül keres rajta tisztán.
Amelyik nem üti meg a szintet, azt eladja családokhoz, már persze sokkal kisebb összegért.
Józsi, a migráns köcsög 2016.08.27. 10:25:54
@Dani23: ha nem akarod érteni akkor nem akarod. a te kutyád is egy szaporítótól jött, az meg mindegy, hogy ő minek nevezi magát. a spiccek amúgy tök cukik, de mit lehet velük kezdeni?
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.27. 12:22:12
Pontosan. Egy fegyelmezett vadászkutyák kiképezni rengeteg munka.
Persze falkában képzi őket, ami ugye sokkal könnyebb mint egyedileg, hiszen a kölykök utánozzák a felnőtt kutyákat.
Arra vigyáz, hogy a kutyákat nem köti magához érzelmileg, nincs simogatás, egyéb.
Mert majd amikor ezt - ami a vizslának a mindene - megkapják az új gazdától, ahhoz fognak kötődni.
pengusz 2016.08.27. 19:22:20
neet 2016.08.28. 14:00:44
És én, akinek sose volt kutyája, és majdnem visszavittem az első héten a féregfosás, miegymás miatt, a végén minden undor és egyéb negatív érzet nélkül kötöztem át naponta a műtéti sebét, mostam fel a hányását, stb.
Szóval nem, nem hiszem, h erre fel lehet készülni. Lesz egy első kutyád, és az évek megtanítanak erre-arra. Ha csak kiírom a hűtőre, h fosni fog, meg büdös a kutyatáp, meg szőrös elsz a szép kabátom, lehet, sose lesz kutyám.
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.08.28. 22:46:26
Annie Oakley 2016.08.29. 17:30:37
Véletlenül se zavarjon, hogy én a normális tenyésztőkről beszélek, nem a szaporítókról. :D Olvasd már el lécci még egyszer a kommentemet...
1. Nem, a szaporítók nem adnak számlát. Majd gondolod, hogy amikor megélhetési szapiként tucatszám ontják a kiskutyákat putrifalun, akkor majd rendesen adóznak, könyvelnek? :D És biza így is szokták őket lebuktatni. Szerződést sem írnak, max. odanyomják a kezedbe az utcán a kölyköt, mert sokszor még a házba sem engednek be. Ja, és a határszéli pihenőnél sem adnak számlát, írnak szerződést, amikor 4-5 hetes kölyköket adnak el csempészeknek.
2. Igen, megtérítik a kárt. Ez független attól, hogy mennyire nőtt a lelkedhez a kutya. És bizony én is kérnék kártérítést, mert a kutya orvosi költségei engem terhelnek. Ez a minimum. És igen, a tenyésztők igyekeznek mindent kiszűrni, jóé párosítani a kutyákat, odafigyelni a kiskutyák szocializálására, de mindent ők sem védhetnek ki.
3. Nem azért kérik vissza a kutyát, mert utána újból eladják, hanem mert nem szeretnék, hogy a kutya ellenőrizetlen, rossz kezekbe kerüljön (pl. menhelyre, szaporítóhoz). Vagy valaki kidobja, mert "költözik", "jön a gyerek", "nem jött be". A menhelyek is ugyanígy írnak szerződést: ha nem akarod tartani a kutyát, legelőször a menhelyet kell értesítened. Mellesleg nem minden kutyatartó szent, sajna a fajtamentők is televannak kutyákkal...
4. Megint csak: NEM A SZAPORÍTÓKRÓL ÍRTAM EZT! Egy tenyésztő munkája egyrészt baromira nem rentábilis, amit keres a kutyákon, annak kb. a kétszeresét költi rájuk. A kutyákat pedig nyomon követi, ahogy én is a saját mentett kutyáim sorsát. Sőt, képzeld, olyan is van, hogy bizonyos feltételekkel ad oda egy tenyésztő kutyát: a gazda kevesebbet fizet, cserébe viszi versenyekre, fedeztetni, szóval valamilyen szinten közös marad a kutya.
Dani23 2016.08.29. 17:53:51
@Annie Oakley: 1. Évi 600.000 forint befizetéssel 6 millió forintig senki sem szól rá és jogilag be van védve (ha van a kutyáknak oltása meg chipje), ez minimális befektetés. Az meg, hogy kinek ad számlát és kinek nem az legyen ugyanakkora probléma, mint amikor a boltban, a péknél vagy az állatorvosnál sem kapsz számlát...
2. A vele született rendellenességet ugye kivédhetnék ezzel, amire "garanciát" vállal, különben mit ér az egész szűrősdi nem igaz?
3. És majd ő tolja bele is a pénzt...
4. Akkor miből él? Elhiszem, hogy vannak olyanok akiknek olyan egzisztenciájuk van, hogy megtehetik az ilyen hóbortot. De ez ahogy leírják (és ahogy látom ismerőseimen) egész napos elfoglaltság. Márpedig ha valami egész napos, egész életes elfoglaltság, akkor az nem egy hobbi, amit a főállásomból finanszírozok...
Annie Oakley 2016.08.29. 18:19:03
Még mindig nem tudom, miről beszélsz, és miért kötözködsz. Van egyáltalán valami tapasztalatod a szaporítással, tenyésztéssel kapcsolatban?
1. Aki nagyban szaporít, annak bizony nem kevés bevétele származik ebből, és ezt már a NAV is ellenőrzi. Azaz az üzletszerű tevékenység mögött van-e cég, szabályos elszámolás, stb. Ez nyílván nem arra vonatkozik, aki egyszer lehozott a házikedvencétől egy almot, és szétdobta a kölyköket az ismik között (bár ő is szapinak számít lényegében).
A szaporítónak megéri, hiszen minimális a befektetés, és nem is adózik utána. (200 ezer fölött már kell)
És hogy mit jelentenek a költségek?
- szülők megvétele, fölnevelése, tenyészszemlére vitele, egyéb kiállítások, munkakutyák esetén egyéb versenyek, kiképzések (utazási és nevezési költségek, felkészítés)
- rendszeres orvosi ellátás, minőségi tápok, kiegészítők
- szűrések
- esetleg fedezőkan kiválasztása, kifizetése
- megfelelő taartási körülmények kialakítása (pl. kennelek, elletőláda, stb.)
- vemhesség alatt rendszeres orvosi felügyelet
- kölykök oltása, féreghajtása, chipelése, orvosi ellátása, elválasztás után minőségi táppal való etetése, étrendkiegészítők
2. Aki kicsit is tanult biológiát, vagy csak reálisan szemléli az életet, az tudja, hogy 100 százalékig semmit sem lehet kivédeni. Minimalizálni lehet a kockázatokat, ill. nyilván vannak olyan betegségekm amikre nem is létezik szűrés, itt csak a hibás kutyák tenyésztésből való kizárásával, a genetikai változatosság fenntartásával lehet operálni. Ráadásul nem csak a genetikáról van szó: az is a tenyésztő felelőssége, hogy a kutyák születés után mindent megkapjanak, a "hibás" (pl. idegileg gyenge) kutyákat ne adják tovább.
3. Képzled, a tenyésztők nagy része valóban nem ebből él meg. A legtöbbnek ez a szenvedélye, egyrészt ezért vállalja be a plusz anyagi megterhelést (ez olyan elképzelhetetlen), másrészt egyáltalán nem 24 órás elfoglaltság (ez kenneltől függ). Többek közt azért sem, mert nem fél évente fialják a kutyákat, mint a szaporítók. Sokan dolgoznak mellette, a szerencsésebbek nyilván más, allatos szakmában vannak, de ez sem törvényszerű.
Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.08.29. 18:48:44
"Egy tenyésztő munkája egyrészt baromira nem rentábilis, amit keres a kutyákon, annak kb. a kétszeresét költi rájuk."
Bocs, de ezt mire alapozod? Az ő elmondásukra? Persze, hogy panaszkodnak, a paraszt - oppardon: mezőgazdasági termelő - is panaszkodik, mennyire ráfizet, oszt mégse.
Komolyan elhiszed, hogy minden eladott kiskutyán a kutya nem kis árának kétszeresét bukja? Micsoda jótét lelkek. :O
Dani23 2016.08.29. 18:55:19
Hány kutyája lehet egy szerinted tenyésztőnek? Mert igen, elképzelhetetlen, hogy ezt másodállásban csinálja. Már ha nem arról beszélünk "tenyésztő" címszó alatt, hogy otthon a Buksi szül egy almot. Ha szülnek a kutyák arra a 6-8 hétre eltűnik? Vagy csak legyen az első pár hét, amíg a kölyköket szoptatni kell, ne adj' isten az anyjukkal valami gond történik, akkor abban az időszakban mit csinál? Mert mivel nem "kutyagyáros" nyilván nincs másik anyuka akkor aki tudná szoptatni a kicsiket. Hogy intézi a "vemhesség alatt rendszeres orvosi felügyeletet"? És akkor a többiről nem is beszéltünk, fedezés, szűrés, etetés, takarítás, kiállítások amik olyanok nekik, mint a juhásznak a reggeli pálinka. Ez mind idő és pénz. Ezt valamiből elő kell teremteni. Ők is pénzből élnek és az ő napjuk is csak 24 órából áll és 7-8 órát nekik is kell aludni, a fent maradó reggel 6-8 közt és délután 4 utáni idő vajon elég erre?
Annie Oakley 2016.08.29. 19:11:56
Ha egy normális tenyésztőhöz mész el, nem kell, hogy mindezt elmondja. Beszélnek helyette a kutyák eredményei, a tartási körülmények, hogy hogyan ad oda egy kutyát. Egy jó tenyésztő nem takargat semmit, nyugodtan rakerdezhetsz, mivel etet, melyik dokihoz jár, lekerdezheted a MEOE-nél, stb. De itt mindenki keveri a szezont a fazonnal, sztem azt se tudjátok, pontosan miről beszéltek.
Annie Oakley 2016.08.29. 19:16:19
Annie Oakley 2016.08.29. 19:21:05
Dani23 2016.08.29. 19:26:17
Azért nem a szaporítókat ekézem, mert igen, gusztustalan amit csinálnak. De legalább nem próbálják másnak beállítani magukat, mint amik. Ellenben a "tenyésztőkkel". És a tenyésztő alatt nem a 2-3 kutyásat értem, mert arról elhiszem, hogy tudja mellékesben csinálni, szeretetből. 20-ról már rohadtul nem, de 10-ről sem.
uZsoNNa 2016.08.29. 19:30:01
Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.08.29. 19:46:04
Én csak annyit tudok, hogy senki nem fog eladni évi X kutyát Y forintért, ha az 2Y forintjába kerül.
Annie Oakley 2016.08.29. 19:46:26
Mellesleg meg nem magadból kell kiindulni. Vannak emberek, akik nem azért kelnek fel hajnali 5-kor, hogy gyúrni mehessenek reggel, hanem azért, hogy mind a 8 kutyát lemozgathassák munka előtt. Akik nem iPhone-ra adnak 250-et, hanem arra, hogy a kutyáknak új kenneleket építsenek. Akik nem wellnessbe mennek hétvégén, hanem versenyre a világ végére.
Igen, vannak a tenyésztők között is rosszak, ugyanúgy, ahogy orvosok, szerelők, stb. között is. de ettől még nem kell megkérdőjelezni egy egész szakmát.
Annie Oakley 2016.08.29. 19:49:44
Márpedig ez így működik... Aki tenyészt, és felelősen tenyészt, egyik sem úgy vág bele, hogy ez lesz élete legnagyobb biznisze. Akkor tőzsdeügynöknek menne vagy plasztikai sebésznek. Hanem azért csinálja, mert szereti a kutyákat, az adott fajtát, annak jobbításán dolgozik.
Nem tudom, miért olyan hihetetlen ez, amikor az emberek nagy része sokkal nagyobb faszságokra dob ki százezreket? Csupán hobbyból vagy divatból?
Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.08.29. 20:31:55
Igen, kidobják a pénzüket alkoholra, cigarettára, drogra, szerencsejátékra stb. De azt nem veszem be, hogy a kutyatenyésztők az önköltségi ár feléért adják el a kutyáikat, akikkel még rengeteget dolgoztak is. Nem vonom kétségbe, hogy akadhat ilyen, ahogy állítólag valaki hallott már olyan emberről, aki látott már fehér hollót. Na de hogy a hollók többsége fehér legyen... :O
Dani23 2016.08.29. 21:03:09
Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.08.29. 21:16:51
Na igen, no true Scotsman, :D