Ha az embernek bekrepál a telefonja, az rossz. Ha a szervizből frissen hazahozott telefonja krepál be, az még rosszabb. Ha ez az egész buli hónapokban számolható, az meg elképesztően rossz. De mit tehetünk, ha hetekre telefon nélkül maradunk? Követelhetünk cserekészüléket? Ráverhetjük a cégre, ha kár ér minket?
Közel egy hónapja elromlott a telefonom (iPhone 5S), bevittük a szolgáltatóhoz, ahol közölték, hogy szervizbe viszik, min. 2 hétig bent lesz, majd szólnak. Kiküldték a "megjavított" készüléket, 24 órát se bírt ki ismét ugyanazzal a hibával szembesültem.
Másnap ismét elmentünk egy T-pontba, ahol felhívták a figyelmem arra, hogy az előző helyen nem is a valós hibát írták a beküldő papírra. Pedig 2 embernek is érthetően elmagyaráztam, le is tesztelték a készüléket. Még se azt írták rá. Szóval várnom kell megint két hetet, jelenleg is szervizbe van a készülékem.
Feldobták a lehetőséget, hogy lehet kapok egy új készüléket, de közel 1 hónapja nem tudnak elérni engem telefonon. Ilyen helyzetben, hogyan kell panaszt tenni? Az ügyintézők felé tegyek, vagy a szolgáltató? Kártérítés megillet?
Íme a válasz:
Kedves Kata!
- Amennyiben a vállalkozás javításra átvette a telefonodat törekednie kell arra, hogy a hibát lehetőleg 15 napon belül orvosolja.
- Ha erre határidőben nem kerül sor, célszerű írásban, tértivevényes, ajánlott küldeményként megküldött levélben véghatáridőt szabni, amíg a teljesítést elfogadod.
- Ha ez is eredménytelenül telik el, akkor joggal kérheted a készülék cseréjét, vagy akár érdekmúlásra tekintettel el is állhatsz a vásárlástól, és kérheted a vételár visszafizetését.
Jelenleg nincsen olyan jogszabály, ami arra kötelezné a vállalkozást, hogy a fogyasztó számára cserekészüléket biztosítson. A kiesett időt, amíg a készüléket nem tudod használni, a jogalkotó azzal kompenzálja, hogy az adott időtartammal meghosszabbodik a jótállás ideje.
Habár határidőben történő cserénél jogszabálysértés nem történik, ha számszerűsíthető károd keletkezik abból fakadóan, hogy szervizben töltött idő alatt nem tudod használni a telefont, annak megtérítését kérheted a vállalkozástól. Ennek érvényesítéséhez igényedet elsőként mindenképpen a szolgáltatónál kell bejelenteni, és amennyiben a vállalkozással nem sikerül megegyezni, igényedet Békéltető Testület előtt érvényesítheted, melynek eljárása ingyenes, és a meghallgatásain az adott megyében székhellyel rendelkező vállalkozás köteles személyesen megjelenni.
Alkalmazott jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.30. 10:37:18
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.30. 10:41:54
Homár Hilda 2016.08.30. 10:42:04
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.30. 10:42:52
két komment között rohaggy el te szar! :@
csak ma, utolsó!
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.30. 10:45:29
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.30. 10:47:41
É2I 2016.08.30. 10:48:22
Tapasztalatom azt mutatja, hogy az első szervizelés általában egy tapogatás, bekapcsolás, elindul, jó ez cikluson túl nem igen több. A szervizes nem olvassa -vagy nincs is mit olvasnia, hiba: nem jó- a hibalapot, így javítás nélkül kerül vissza. Nem is beszélve egy amolyan rejtett hibáról, ami akár elő se jön a néhány perces esetleg órás teszt alatt.
Másodjára már általában megoldódik a probléma, de ilyenkor már illik szólni a hibalap felvételénél, hogy esetleges harmadszorra kéred a cserét vagy a pénzt vissza és ezt tüntessék is fel, csekkold is. Ez nálam eddig bevált, bár azt nem tudom, hogy ez a lehetőség él-e még. A fenti válasz nem tér ki rá. Egy évnél fiatalabb tapasztalatom meg nincs, mert azóta nem deglett meg egyik tapperfónom sem.
Szóval hajrá!
É2I 2016.08.30. 10:50:31
Nick-son 2016.08.30. 10:52:28
De. Azért ha én bíró lennék ilyen ügyben azért megkérdezném a sértettet, hogy mit tett annak érdekében, hogy ne érje kár. Mert ha beleteszi a sim kártyát akármilyen másik - filléres - telefonba máris elérhető és megakadályozza a további károkat. Az is egy hülyeség, hogy hagyom hogy minél több károm keletkezzen, majd úgyis kifizettetem valakivel.
FDToth 2016.08.30. 10:53:11
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.30. 10:53:58
"Pedig 2 embernek is érthetően elmagyaráztam, le is tesztelték a készüléket. Még se azt írták rá."
márpedig abból a papírból te is kaptál. ha elqrták, minek írtad alá? ott kellett volna okosnak lenni, és addig gyakoroltatni velük az átvételi papír megírását, amíg nem sikerül megfelelően
alkatraz · http://jobbflashjatekok.blog.hu/ 2016.08.30. 10:56:10
Tron65 2016.08.30. 11:03:32
Hol is van az a telefon?
SMS-t küldtek?
É2I 2016.08.30. 11:05:45
Terézágyú 2016.08.30. 11:07:13
The Crazy One 3om 2016.08.30. 11:07:19
API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.30. 11:07:56
alkatraz · http://jobbflashjatekok.blog.hu/ 2016.08.30. 11:08:22
Terézágyú 2016.08.30. 11:09:35
"közel 1 hónapja nem tudnak elérni engem telefonon"
Nincs másik telefonod? - ha már ennyire fontos ez az ájjfón...
Nincs emailcímed? (Nem kérték el, nem adtad meg?)
Ha már eltelt egy hónap, akkor már egy normál levelet is küldeniük kellett volna... olyan nincs, hogy az ügyfelet nem tudják elérni...
Manyecska. 2016.08.30. 11:15:32
API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.30. 11:22:36
homar4prez 2016.08.30. 11:29:10
Annyit fűznék hozzá, hogy nekem a Telenor mindig akart cserkészüléket adni, én pedig mindig mondtam nekik, hogy ne adjanak.
Nem hiszem el, hogy 2016-ban van még olyan ember, akinek nem hever egy régi telefonja a fiók mélyén, amit ilyen esetben hadra lehet fogni, vagy nincs olyan barátja/rokona, akitől tud egyet kölcsönkérni. Esetleg abból lehet probléma, hogy az iPhone 5S-ben nano SIM van, amihez esetleg kell egy átalakító, hogy be lehessen tenni régebbi készülékbe, de talán ebben partner lett volna a szolgáltató. Ez kb. 400 Ft-ba kerül egyébként.
Szerintem amúgy a posztolónak is volt cserekészüléke, ez a "nem tudtak elérni" csak a duma része, hátha ki tud csikarni egy kis kártérítést. Ha meg kibírta, hogy egy hónapig ne érjék el telefonon, akkor nincs is szüksége rá.
API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.30. 11:32:08
API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.30. 11:44:56
API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.30. 11:47:46
API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.30. 11:51:28
Terézágyú 2016.08.30. 12:05:52
"S hogyan bizonyiccsa valaki, hogy kara keletkezett az adott idoszakban? "
"Én vagyok a kliencs, nekem nem kell bizonyítanom semmit, a szolgáltató van értem."
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 12:34:45
Fasság. Kérheted az igényed érvényesítését - nyilván nem fogják -, nem pedig érvényesítheted az igényedet.
Manyecska. 2016.08.30. 12:42:37
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 12:43:55
De az olcsó teló még javítható. A tizenkétezres okostelómnak cserélték a kijelzőjét, mert volt a szélén egy mákszemnyi hiba. Közben elbaszták a tokot, recsegett, aztán azt is javították. Most pöpec, csak úgy hasít rajta az engribörc.
Manyecska. 2016.08.30. 12:44:14
Terézágyú 2016.08.30. 12:46:41
"De az olcsó teló még javítható. A tizenkétezres okostelómnak cserélték a kijelzőjét"
Hát, ez se "javítás" valójában...
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 12:50:38
Dual SIM, 1G RAM, 540x960
Játéknak van, a telefonom egy buta Nokia.
A butatelók között is van még butább, ami elfelejti a pontosidőt akkucserénél.
Manyecska. 2016.08.30. 12:50:40
Másrészt a fiamnak is mondtam ne add Bea szervízbe, mert nem kapod vissza. Mondjuk kapott cserekészüléket. :) aszongya "hoztam egy új féltéglát..."..
Manyecska. 2016.08.30. 12:52:00
Alaszka????.. :D ON
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 12:52:30
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 12:54:06
:))
Manyecska. 2016.08.30. 12:55:03
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 12:56:27
Finoman be lehet állítani, nem kell átalakító.
Manyecska. 2016.08.30. 12:59:47
sarostehen 2016.08.30. 13:03:00
Milyen kár ért? Lemaradtál egy numeráról a tinderen?
Manyecska. 2016.08.30. 13:05:00
Manyecska. 2016.08.30. 13:06:32
:D vagy hógy..?
2016.08.30. 13:12:47
enrico palazzo 2016.08.30. 13:22:51
2016.08.30. 13:23:49
Terézágyú 2016.08.30. 13:32:27
Köszönöm, drágám, hogy megvédtél :)
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 13:49:48
Hat rugó van arra, hogy érintkezzen a SIM kártyával. Meg is tartják, csak a helyére kell illeszteni. Nem egy nagy varázslat, ha ügyetlen vagy, legfeljebb csak másodikra fog sikerülni.
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 13:53:23
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 13:54:37
enrico palazzo 2016.08.30. 14:05:03
Fasság. Kérheted az igényed érvényesítését - nyilván nem fogják -, nem pedig érvényesítheted az igényedet.
Neked ugye nem nyelvtan volt a kedvenc tantárgyad? Illetve, bocs mert ez szövegértelmezés. Amúgy mittudomén hova tartozik. Írd körül kérlek, hogy ha a békéltető testület csak közbenjár, akkor miért nem a kezdeményező fél az igényérvényesítő.
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.30. 14:07:17
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.30. 14:11:15
megamen1 2016.08.30. 14:14:22
mindenki tegye a kezét a szívére _vagy máséra_ és úgy nyilatkozzon arról, hogy kritikus esetben, vagy olyankor, amikor a a kritikus esetek lehetősége megjelenik, nem internet alapú, egyedi azonosítókat használó, azokat rotáló, de nem megengedő - úgy áll elő- a speciális biztos, hogy a józan ész, vagy a logika alap lehet.
nekem a kedvencem, amikor a digitális szeminfektoláció, párhuzamosan fut a lovaskocsival.
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 14:28:33
Hiába akarja érvényesíteni az igényét a békéltető testületnél, ha a másik fél leszarja a békéltető testület esetleges pozitív döntését.
Mondok egy másik példát, hátha úgy érthetőbb: "Elhozhatod a bankból a százmillió forintodat." Ha el akarod, elhozod, ha nem akarod, nem hozod. A te döntésed. A bank nyitva van, a pénztáros ott van. Viszont ha nincs a bankban százmillió forintod, akkor nem fogod tudni elhozni, úgyhogy fasság ez a példamondat is, ugyanúgy, mint az eredeti.
The Crazy One 3om 2016.08.30. 14:39:31
Az eset tipikus iphone reklamáció. Jól jönne az 5s helyett ha lecserélnék vadonatúj 6s-re, de nem fogják :D
Manyecska. 2016.08.30. 14:47:51
Terézágyú 2016.08.30. 14:48:03
"Elhozhatod a bankból a százmillió forintodat."
Kivéve ha van a bankfiók páncélszekrényében most ennyi.
Kivéve ha nem öt perc múlva zár a bank - a nagy összegű kivétet meg egy órával korábban kell bejelenteni (vagy mittomén)...
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 14:51:37
enrico palazzo 2016.08.30. 14:52:27
Terézágyú 2016.08.30. 14:54:38
Szóval az "elhozhatod"-ban a "hat" az nem is csak rád vonatkozik, hanem általában a körülményekre...
- Hozzak italt a ma esti bulira?
- Hozhatsz.
- HozHATok? Megengeded??? :)
- ...
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 15:00:41
"Talán érvényesíteni tudod az igényedet."
"Ha akarod, megpróbálhatod érvényesíteni az igényedet."
"Benyújthatod az igényedet az Békéltető testülethez."
Ez mind értelmes, valós mondat. a te döntésed, mit csinálsz. a kimenetel persze nem garantált.
Az "érvényesítheted" azt jelenti, hogy ha akarod, akkor tudod érvényesíteni. És ez nem igaz, mert valószínűleg nem tudja.
Leülhetsz, felállhatsz - ez normális esetben a te döntésed, ezért a hatsz-hetsz rag.
Persze, csak akkor, ha magyarul beszélünk, ezért kérdeztem. Hottentottául igazad lehet, azt a nyelvet nem ismerem.
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 15:06:00
A fasz GVTI-seknek nincs beleszólásuk, nem ők határozzák meg, hogy a BT döntését a szolgáltató elfogadja-e.
Rongyosgárda 2016.08.30. 15:23:02
Nekem a T anno adott gagyifónt töltővel csereként. Aztán a szarszung szerviz is (Allee). Másokkal nem volt dolgom. Szarszungtól kérnem kellett, trénél ez alap volt.
enrico palazzo 2016.08.30. 15:31:36
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.30. 16:16:19
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 16:17:50
"Ön megnyerheti a futóversenyt." (Tételezzük fel, hogy van két egészéges lába, és nem 200 kiló, ilyenek.) Még ha úgy is dönt, hogy elindul, nem várható el, hogy megnyeri a versenyt, mert még más futók is indulnak hasonló eséllyel.
De nézd a bankos példát!
Hiába kérdezel mégegyszer vissza, ennél jobban nem fogom tudni elmagyarázni.
"lesz egy pozitív lista"
Ha! Önfényezés. Bármelyik természetgyógyász sarlatán fel tud mutatni tíz beteg nevét, akit csodával határos módon "meggyógyított". Arról a százról nem fog listát mutogatni, akit eltett lábalól.
A békéltető testületi eljárásnak van értelme, mert ingyen kiderülhet, hogy ha ott a panaszosnak nem adnak igazat, akkor valószínűleg nem érdemes elmennie a bíróságra. Vagy beláthatja a szolgáltató, hogy itt veszített, esélyes, hogy a bíróságon is fog. De sokan beleállnak, ígyis-úgyis fizetik a céges ügyvédet, hátha a panaszosnak nem lesz rá ideje vagy pénze vagy idege.
The Crazy One 3om 2016.08.30. 16:21:09
enrico palazzo 2016.08.30. 16:48:26
enrico palazzo 2016.08.30. 16:51:33
enrico palazzo 2016.08.30. 16:54:32
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.30. 17:25:53
Ez nem pont azt jelenti ;) A gittegylet oldalát nem néztem
enrico palazzo 2016.08.30. 17:30:24
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 18:34:37
Manyecska. 2016.08.30. 18:58:54
API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.30. 19:19:03
Minek mobil, ha van internet?
@Manyecs: nézd a jó oldalát, nekünk nem kell szétt menűnk (ösze sem jötűnk).
The Crazy One 3om 2016.08.30. 19:25:23
Manyecska. 2016.08.30. 19:36:39
The Crazy One 3om 2016.08.30. 19:47:32
Tehetséges ugandai buzi 2016.08.30. 19:58:20
Tehetséges ugandai buzi 2016.08.30. 20:00:56
asdf 2016.08.30. 20:19:25
asdf 2016.08.30. 20:21:20
Fejemet ra, hogy a karmentes kotelessege a juzernak, ergo ha eloall 50 rugos karral, hogy de hatengem nem tudtak elerni, nem tudtam telefonalni, foloslegesen fizettem a havidijat, mikozben cseszett bemenni az elso boltba es venni egy hagyomanyos nokiat 6 ezerert, azon kivul, hogy korberohogik, nem fog mas tortenni.
API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.30. 21:00:51
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.08.30. 21:51:19
@The Crazy One 3om: Jobb, ha a cég a békéltető közelébe sem kerül, ez igaz. De van sok ügyfél, akinek az igényével nehéz egyetérteni egy másik nézőpontból. Elvileg a bíróság is lehetne arra, amire kitalálták, de sajnos nem működik úgy: két egyet nem értő fél egy harmadikhoz fordul, aki eldönti, kinek van igaza. Lehetne mindezt harag nélkül is, ha működne a rendszer. De mire odajut az ember fia/lánya, már kurvára haragos általában, mert a rendszer nem kedvez az egyszerű vitarendezésnek.
Szóval a békatestület döntésének megfelelően cselekedni szerintem jófejség egy cég részéről. Ilyeténképpen találtam a listázásban értelmet. El-e fogadod-e?
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 22:20:46
The Crazy One 3om 2016.08.30. 22:42:28
A fegyvédet feloszlatni és létrehozni egy erős kereskedelmi felügyeletet, igazi jogosítványokkal...
Sandor Akarki 2016.08.31. 01:55:26
Írni kell egy bírósági keresetlevelet, kártérítés, stb. stb.
koprofágia 2016.08.31. 06:15:42
O peldaul a 3 legfontosabb tulajdonsaga koze sorolja :
nyeremenyhirek.com/valo-vilag-8-bekoltozok-vv-soma/
Manyecska. 2016.08.31. 08:18:01
The Crazy One 3om 2016.08.31. 08:43:52
joska61 2016.08.31. 09:33:54
Manyecska. 2016.08.31. 09:54:18
The Crazy One 3om 2016.08.31. 11:26:28
Bluemotion 2016.08.31. 11:43:46
a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.31. 12:33:41
A Refurbished márkát nem ajánlom!
2016.08.31. 16:42:38
Garancia/jótállási igény keretében NINCS JOGALAP a kártérítés követelésére!
MIVEL a garancia/jótállás jogviszony CSAK arról szól, hogy: HA elromlik ingyen javítjuk.
(vagy csere/pénzvissza).
A SZAVATOSSÁG keretében viszont van kártérítési jogalap!!!!
MIVEL az arról szól, hogy a teljesítés szerződésszerű volt.
....és ha mégsem volt az, akkor felel a hibás teljesítéshez köthető és bizonyítható összes egyéb kárért is.
------
Az, hogy ezzel egy tanácsadó nincs tisztában >> égés! nagy égés.
2016.08.31. 16:51:13
Lásd eggyel fentebb...
SZAVATOSSÁGI IGÉNY keertében (azaz hibás teljesítése esetén >> gyári hiba) van mód bármekkora valós-bizonyítható kár megtéríttetésére.
Ez ugyanis szerződésszegésből eredő kár.
A garancia/jótállás (mint szerződés/jogviszony) CSAK!!! az ingyenes javításról szól hiba esetére.
Az első 6 hónapban ezért ésszerű garancia/jótállás helyett inkább a szavatossági igénnyel fellépni!!!!!
Aztán, ha a szavatosság keretében javítottak, akkor a kapcsolódó kár igényt is bejelenteni .... utólag.
(így már nem lehet vitatni utólag a szavatossági esetet)
Látszik, hogy: a SZAVATOSSÁG és GARANCIA/JÓTÁLLÁS két teljesen más jogi helyzet.
Jó ezzel tisztában lenni... pedig nagyon kutyulják az emberek és bótosok is.
Sőt, mint látható még a tanácsadók is :-(
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.08.31. 18:00:15
Már volt néhány tapasztalatom velük, gyűlölöm őket. És nem is ilyenekkel zavartam őket, hogy kicsúsztak a 15 napból, meg nem veszik fel a telefont, mert simán leráznak ilyenekkel, holott ha az ilyet sorozatban csinálják, azért az megérne egy büntit. Nem. Ilyenekkel, hogy bazmeg egy OBI úgy üzemel, hogy nincs érvényes vásárlók könyve az áruházban (nincs lebélyegezve, nem adnak hozzá tollat, eldugják), a min.kifogásos cserét megtagadják, időt kérnek, majd elfelejtenek (ez is pofonegyszerű törvénysértés), nem vesznek fel jegyzőkönyvet a minőségi kif.-ról. 3 ilyen volt egy levélben és egy tetves nyomorúságos forint bírságot nem kellett fizetnie a cégnek. Nem tudom, hogy intézték el.
@nonolet: ez nem könnyű téma, de érdekel, hogy hogyan kell elképzelni az igényérvényesítést. Bemegyek a bótba a fostos telómmal és mondom, hogy hagyják a garanciális ügyintézést, mert a szavatosság keretében kérem a javítást/cserét?
2016.08.31. 20:11:39
Kb. igen....
JOGOD van választani, hogy: SZAVATOSSÁGI vagy GARANCIÁLIS/JÓTÁLLÁSI igényt jelentesz be.
De van pár figyelembe veendő körülmény is!
-----
SZAVATOSSÁG: azért romlott el később mert MÁR!!! az eladáskor is benne volt a mostani elromlást okozó hiba OK >> rejtetten.
Azaz az eladáskor még nem lehetett észre venni, hogy: "de hát ebben van egy/több alkatrész, ami nem az igazi és emiatt el fog majd romlani a cucc nem sokára."
Ezt nevezik "rejtett hibának" és ez ugye nem szerződésszerű teljesítés, hisz
valójában egy (rejtett)hibás árut kaptál, pedig hibátlannak adta el az eladó!
Fontos!!! hogy a vevőnek kell bizonyítania vita esetén, hogy: "rejtett hibás" volt a cucc.
KIVÉVE: ha a vevő "FOGYASZTÓNAK" minősül és még 6 hónapon belül van az eladástól.
Mert ez esetben az eladónak kell bizonyítania, hogy : " nem volt rejtet hibás" a cucc.
Azaz ekkor (fogyasztó és 6 hónap) a szavatosság >> garanciaszerűen viselkedik, de több jogot ad a vevőnek >> kártérítés is követelhető.
Ha NEM FOGYASZTÓ és/vagy túl van a 6 hónapon, akkor már fordul a szitu és akkor általában ésszerűbb a garancia/jótállás ügymenet, viszont nincs mód kártérítést kérni.
Ilyenkor lehet azt csinálni, szavatosságként indítod az ügyet.
- ha bejön és "szavatosság" keretén javítják, akkor lesz kártérítési jogalapod is
- ha nem jön be, akkor ÁTTÉRSZ a garancia/jótállás ügymenetre, ehhez jogod van bármikor! >> ha még él a garancia/jótállás is a szavatosság mellett.
Ilyenkor az ingyenes javítás jár, de kártérítést már nem követelhetsz jogszerűen.
Fordítva is működik a játék, garanciáról/jótállásról áttérhetsz szavatosságra.
Ez akkor jön jól, ha a garancia/jótállás már lejárt, de! a szavatosság még tart.
Igaz, hogy ekkor a bizonyítási teher már tiéd a 6. hónap után, de a "jobb márkák/boltok" estén jelentős esély van rá, hogy bizonyítás nélkül is elfogadják a szavatossági igényed a jó hírnevük védelme érdekében.
(néha csak részben, azaz nem kell a teljes javítást fizetned, főleg autók esetén szokás ez).
2016.08.31. 20:13:27
JÓTÁLLÁS/GARANCIA: jó volt ugyan az eladáskor (nem volt rejtet hibás), DE!! mégis elromlott azon az időszakon belül amire azt mondta az eladó, hogy:
"ÉN mint eladó garantálom, hogy ez bizony ennyit kibír hiba nélkül, vedd meg nyugodtan tőlem, de HA netán MÉGSEM akkor kijavítom ingyen vagy adok másikat helyette vagy visszaadom a pénzed, kivéve ha megrongáltad vagy szakszerűtlenül használtad és ezt rád TUDOM BIZONYÍTANI IS! a bíróság előtt is"
Épp ezért ekkor csak az ingyenes javítás vagy a cserét vagy az árát követelheted.
Mert a garancia vállalás (jótállás) CSAK erről szól! és nem többről.
Hisz! az eladott árú nem volt (rejtett)hibás az eladáskor, azaz jól teljesített.
Csak nem bírta ki az azt az időt hibátlanul, amit ígért rá az eladó.
Az ígéretért/vállalásáért pedig köteles helytállni... de a járulékos károkért már nem.
Viszont a vevőnek épp ezért NEM KELL BIZONYGATNI SEMMMITTT!!!!
Ott a rossz cucc, ott a vállalt garancia >> lehet helytállni az adott igéretért, ennyi.
Ha mégsem szeretne helytállni az eladó, mert úgy gondolja, hogy ez bizony nem csak úgy elromlott, hanem ezt bizony
- megrongálták és/vagy
- szakszerűtlenül használták
ezért lett hibás....
Akkor ezt a gondolatát a bótos lesz szíves egy TŐLE FÜGGETLEN olyan bevizsgálási jegyzőkönnyel!!! igazolni, amit a bíróság is elfogad majd, ha te nem hiszel neki és perre mentek...
Persze elsőre mondhatja csakúgy szóban is, hogy: szerint nem garis a dolog.
Akkor
- vagy beletörődsz, hogy nem garis...
- vagy kéred a bevizsgálást...
HA kéred, akkor jó eséllyel ír/írat valami papírt, amit te
- vagy elfogadsz és békén hagyod, beletörődve, hogy akkor nem garis
(ha független és akkreditált laboré >> akkor fogadd el! pl. a TÜV ilyen)
- vagy vitatod és kéred a független+akkreditált labor vizsgálatát is
A bevizsgálásokat a bótos fizeti! neked nem kerül pénzbe csak időbe.
Kivéve, ha a független+akkreditált labor végül netán a bótosnak ad igazat.
(azaz bebizonyosodk a rongálás vagy a szakszerűtlen használat ténye)
--------
Mindeközben bármikor jogod van pert indítani ellene vagy a békéltető elé hívni.
Célszerfű a per előtt a békéltető elé hívni... ezt szereti bíróság és így uras.
A békéltető INGYEN dolgozik!
A bíróság az nem ingyen van és szakértők, laborok sem...
Ráadásul az előlegezi a költségeket, aki a pert indítja (azaz a vevő).
Aztán, ha nyer akkor a bótos megtéríti neki a per ÖSSZES jogos költségét.
Ha veszít akkor >> elkúrta, mert nem volt igaza és ... mégis kekeckedett.
Viszont a 30 napos határidő túllépése pl. gyakorlatilag biztos pernyerés :-)
(főleg, ha ennél is jóval több nap telt már el...)
Az egyéb vitás esetek pedig józan megfontolás kívánnak.
Van ami simán nyerhető és van ami kétséges agy aligha.
2016.08.31. 20:15:56
NEEEEM dolga az egyedi vitákba való beavatkozás, nem tartozik rá!
A viták eldöntése a bíróságara tartozik, mivel JOGÁLLAMBAN élünk az EU-ban!!!!!!
Így csak a bíróság dönthet és kötelezheti a vitában vesztest.....
Köztes megoldás békéltető eljárás, ahol egy 3. pártatlan fél mond véleményt a vitáról.
Amit a vesztes, ha elfogad és teljesíti amit kell, akkor >> megoldódik az ügy bíróság nélkül is. Ráadásul ingyen és rövid idő alatt.
Ha nem fogadja el vagy nem teljesít, akkor marad a bíróság.
Vagy a beletörődés...
------
Európában a polgár, ha vitája támad, akkor a bíróságot kéri a döntésre, ennyi.
Nyugaton (pláne amerikában) a tökös polgárok már sokszor vitték végig a az ügyeket és sokszor döntött a bíróság a bótosok ellen, így ott nem szokás szarozni a vevővel :-)
Itt keleten azonban a töketlen polgárok tipikusan inkább beletörődnek a szívatásba :-(
Így itt a bótosnak nagy pofája van....
Pedig párezer végig vitt ügy helyre rakná a dolgot errefelé is.
CID.. 2016.08.31. 22:03:39
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.08.31. 22:14:40
Utóbbi hozzászólásaid többet érnek, mint az utolsó 100 önálló poszt itt az oldalon együttvéve. (vagy több)
Köztük volt egy extreme digitálas (;)) perre menős poszt is. Azt olvastad? (Amúgy a profi elemzésedhez csak egy apró igazítás: áru, áru, áru.)
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.01. 01:28:20
2016.09.01. 07:50:51
Annyival pontosítanám, hogy MIUTÁN kiderült, hogy a garanciális/jótállási kötelezettségét nem teljesítette a bótos az elvárható módon és időben UTÁNA már ERRE hivatkozva követelhető ez E MIATT keletkező kár, mivel ekkor már a garancia/jótállás nem szerződés szerű teljesítése miatti kár lesz a jogcím !
Tehát
szavatosság esetén KÉT jogcímen is járhat kártérítés
- a hiba miatti károkért
- és késedelmes/elmaradt javítás miatti károkért is
garancia/jótállás esetén viszont csak EGY jogcímen járhat kártérítés
- a késedelmes/elmaradt javítás miatti károkért
2016.09.01. 07:52:25
Lásd az iméntit is ...
extranjero 2016.09.03. 14:16:58
A történet röviden annyi, hogy 42!! nap után felhívtam az Edigitalt a készülékem után érdeklődve. Majd több telefonhívás és üzletlátogatás után befirkáltam pár sor a Vásárlók Könyvébe. Az "intő" másnapján visszafizették a teljes vételárat. Megszabtam a végső javítási dátumot is ahogy a posztra reagáló erők is javasolták. Előtte egy nappal a pénztárcámban volt a pénz. Mondjuk nem volt asztalcsapkodás a boltban és azóta is a vásárlójuknak tudhatnak.