Tékozló Homár

Most megtudom, hogy jár-e cseretelefon a szervizelés idejére!

2016.08.30. 10:33 | Homár Hilda | 108 komment

shutterstock_214872937.jpg

Ha az embernek bekrepál a telefonja, az rossz. Ha a szervizből frissen hazahozott telefonja krepál be, az még rosszabb. Ha ez az egész buli hónapokban számolható, az meg elképesztően rossz. De mit tehetünk, ha hetekre telefon nélkül maradunk? Követelhetünk cserekészüléket? Ráverhetjük a cégre, ha kár ér minket?

Közel egy hónapja elromlott a telefonom (iPhone 5S), bevittük a szolgáltatóhoz, ahol közölték, hogy szervizbe viszik, min. 2 hétig bent lesz, majd szólnak. Kiküldték a "megjavított" készüléket, 24 órát se bírt ki ismét ugyanazzal a hibával szembesültem.

Másnap ismét elmentünk egy T-pontba, ahol felhívták a figyelmem arra, hogy az előző helyen nem is a valós hibát írták a beküldő papírra. Pedig 2 embernek is érthetően elmagyaráztam, le is tesztelték a készüléket. Még se azt írták rá. Szóval várnom kell megint két hetet, jelenleg is szervizbe van a készülékem. 

Feldobták a lehetőséget, hogy lehet kapok egy új készüléket, de közel 1 hónapja nem tudnak elérni engem telefonon. Ilyen helyzetben, hogyan kell panaszt tenni? Az ügyintézők felé tegyek, vagy a szolgáltató? Kártérítés megillet? 

Íme a válasz:

Kedves Kata!

  1. Amennyiben a vállalkozás javításra átvette a telefonodat törekednie kell arra, hogy a hibát lehetőleg 15 napon belül orvosolja.
  2. Ha erre határidőben nem kerül sor, célszerű írásban, tértivevényes, ajánlott küldeményként megküldött levélben véghatáridőt szabni, amíg a teljesítést elfogadod.
  3. Ha ez is eredménytelenül telik el, akkor joggal kérheted a készülék cseréjét, vagy akár érdekmúlásra tekintettel el is állhatsz a vásárlástól, és kérheted a vételár visszafizetését. 

Jelenleg nincsen olyan jogszabály, ami arra kötelezné a vállalkozást, hogy a fogyasztó számára cserekészüléket biztosítson. A kiesett időt, amíg a készüléket nem tudod használni, a jogalkotó azzal kompenzálja, hogy az adott időtartammal meghosszabbodik a jótállás ideje.

Habár határidőben történő cserénél jogszabálysértés nem történik, ha számszerűsíthető károd keletkezik abból fakadóan, hogy szervizben töltött idő alatt nem tudod használni a telefont, annak megtérítését kérheted a vállalkozástól. Ennek érvényesítéséhez igényedet elsőként mindenképpen a szolgáltatónál kell bejelenteni, és amennyiben a vállalkozással nem sikerül megegyezni, igényedet Békéltető Testület előtt érvényesítheted, melynek eljárása ingyenes, és a meghallgatásain az adott megyében székhellyel rendelkező vállalkozás köteles személyesen megjelenni. 

Alkalmazott jogszabályok:

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.30. 10:42:52

namégeccer. és el is olvastam. kártérítés ... aha

két komment között rohaggy el te szar! :@

csak ma, utolsó!

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.30. 10:45:29

mellesleg, nem számszerüsíthető, hanem BIZONYÍTHATÓ

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.30. 10:47:41

nekem is van számszerüsíthető káróm. amikor rossz volt a telefonom, nem tudott felhí'ni a gyuri (melyik ... melyik ... hát a soros), így nem kerestem soksok millióbilliócsillió forintot!négy!

É2I 2016.08.30. 10:48:22

Ezért kell egy olcsó telefont is tartani otthon. Ha a "fő" telcsi bedöglik, akkor jöhet a másik, ami semmire sem jó csak arra amire kitalálták: telefonálni.

Tapasztalatom azt mutatja, hogy az első szervizelés általában egy tapogatás, bekapcsolás, elindul, jó ez cikluson túl nem igen több. A szervizes nem olvassa -vagy nincs is mit olvasnia, hiba: nem jó- a hibalapot, így javítás nélkül kerül vissza. Nem is beszélve egy amolyan rejtett hibáról, ami akár elő se jön a néhány perces esetleg órás teszt alatt.
Másodjára már általában megoldódik a probléma, de ilyenkor már illik szólni a hibalap felvételénél, hogy esetleges harmadszorra kéred a cserét vagy a pénzt vissza és ezt tüntessék is fel, csekkold is. Ez nálam eddig bevált, bár azt nem tudom, hogy ez a lehetőség él-e még. A fenti válasz nem tér ki rá. Egy évnél fiatalabb tapasztalatom meg nincs, mert azóta nem deglett meg egyik tapperfónom sem.
Szóval hajrá!

É2I 2016.08.30. 10:50:31

Hehe, gyomlálva lett az elsőm. Már régen volt ilyen. Köszönöm Hilda! Legalább figyelsz. Jól esett :D

Nick-son 2016.08.30. 10:52:28

Én azt el bírom képzelni, hogy valakinek kára származik ha rossz a telefonja és nem tudják elérni. Én is így járnék.

De. Azért ha én bíró lennék ilyen ügyben azért megkérdezném a sértettet, hogy mit tett annak érdekében, hogy ne érje kár. Mert ha beleteszi a sim kártyát akármilyen másik - filléres - telefonba máris elérhető és megakadályozza a további károkat. Az is egy hülyeség, hogy hagyom hogy minél több károm keletkezzen, majd úgyis kifizettetem valakivel.

FDToth 2016.08.30. 10:53:11

nem azért, de hiába nincs olyan szabály, ami cserekészüléket biztosít ha van jótállás, azért egy akkora cég, mint a Telekom van kis gagyi butatelót szokott adni, vagyis régebben adott...

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.30. 10:53:58

hehe
"Pedig 2 embernek is érthetően elmagyaráztam, le is tesztelték a készüléket. Még se azt írták rá."
márpedig abból a papírból te is kaptál. ha elqrták, minek írtad alá? ott kellett volna okosnak lenni, és addig gyakoroltatni velük az átvételi papír megírását, amíg nem sikerül megfelelően

alkatraz · http://jobbflashjatekok.blog.hu/ 2016.08.30. 10:56:10

Na szóval. iPhone-t már rég nem viszünk szolgáltatóhoz, mert a posztból is látszik, hogy hülyék hozzá. Csak és kizárólag hivatalos Premium Apple által szerződött partnerhez érdemes: iStyle, Almárium, iCentre. Az iStyle-t kihúznám, az okokat itt is megtalálni a blogon. Az egyetlen hátránya, hogy csak pesten van szerviz, DE: futárral is el lehet nekik küldeni a készüléket, és a legfontosabb HOGY NEM JAVÍTJÁK, hanem kapsz egy vagy új, vagy teljesen felújított REFURBISHED készüléket :) igazából mondva csinált kamu hibákra is cserélnek telefont.

Tron65 2016.08.30. 11:03:32

"közel 1 hónapja nem tudnak elérni engem telefonon"
Hol is van az a telefon?
SMS-t küldtek?

É2I 2016.08.30. 11:05:45

@alkatraz: Azért csinált hibákra én nem játszanék, mert azért egy iphone-ál meg-megvizslatják, hogyan is ment gajra. De próba-szerncse :D

Terézágyú 2016.08.30. 11:07:13

Ma már a legdrágább, legprofibb kütyü is "javíthatatlan": nem éri meg foglalkozni vele, inkább adnak egy újat... vagy nem adnak, persze.

The Crazy One 3om 2016.08.30. 11:07:19

kártérítés? :D azigen :D

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.30. 11:07:56

Tul nagyok a telefonok ma. Aptijankonak vajon milyen van?

alkatraz · http://jobbflashjatekok.blog.hu/ 2016.08.30. 11:08:22

@É2I: sosem vizsgálták meg, sokat játszottam vele. 2 kezemen már nem tudom megszámolni ;)

Terézágyú 2016.08.30. 11:09:35

@Tron65:
"közel 1 hónapja nem tudnak elérni engem telefonon"

Nincs másik telefonod? - ha már ennyire fontos ez az ájjfón...
Nincs emailcímed? (Nem kérték el, nem adtad meg?)
Ha már eltelt egy hónap, akkor már egy normál levelet is küldeniük kellett volna... olyan nincs, hogy az ügyfelet nem tudják elérni...

homar4prez 2016.08.30. 11:29:10

Azt hiszem, az előttem szólók mindent elmondtak.
Annyit fűznék hozzá, hogy nekem a Telenor mindig akart cserkészüléket adni, én pedig mindig mondtam nekik, hogy ne adjanak.

Nem hiszem el, hogy 2016-ban van még olyan ember, akinek nem hever egy régi telefonja a fiók mélyén, amit ilyen esetben hadra lehet fogni, vagy nincs olyan barátja/rokona, akitől tud egyet kölcsönkérni. Esetleg abból lehet probléma, hogy az iPhone 5S-ben nano SIM van, amihez esetleg kell egy átalakító, hogy be lehessen tenni régebbi készülékbe, de talán ebben partner lett volna a szolgáltató. Ez kb. 400 Ft-ba kerül egyébként.

Szerintem amúgy a posztolónak is volt cserekészüléke, ez a "nem tudtak elérni" csak a duma része, hátha ki tud csikarni egy kis kártérítést. Ha meg kibírta, hogy egy hónapig ne érjék el telefonon, akkor nincs is szüksége rá.

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.30. 11:32:08

En nem tudom, a mobiltelefonia elotti idokben mindenkit folyamatosan kar ert? Vagy hogy?

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.30. 11:44:56

Gombokert lehet ma mar kapni regebbi, hasznalt telefonokat, erintoseket es nemerintoseket egyarant. Tipikus nyalveres. Elolvasom a posztot, miutan elore fell baxxtam magam.

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.30. 11:47:46

SzervizbeN. Te okor disznopasztor paraszt. Nem tudom azt sem, hogy a mobilszervizek miben biznak amikor eljatsszak ezt a klasszikust, amit most is? Hogy visszakapva mar nem fogja zavarni/akadalyozni a felhasznalot ugyanaz a hiba? Nahat, mennyi mindenen fel lehet kurodni.

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.30. 11:51:28

S hogyan bizonyiccsa valaki, hogy kara keletkezett az adott idoszakban? A gyakorlatban hogyan. Megorulok attol is, hogy meg veletlenul sem gondolta leirni, mit irtak hibakent. Tkp. azt sem tudjuk mi az eredeti gond. Megint egy noi poszt.

Terézágyú 2016.08.30. 12:05:52

@API bőrtok kartszmentes eladó:
"S hogyan bizonyiccsa valaki, hogy kara keletkezett az adott idoszakban? "

"Én vagyok a kliencs, nekem nem kell bizonyítanom semmit, a szolgáltató van értem."

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 12:34:45

"igényedet Békéltető Testület előtt érvényesítheted"

Fasság. Kérheted az igényed érvényesítését - nyilván nem fogják -, nem pedig érvényesítheted az igényedet.

Manyecska. 2016.08.30. 12:42:37

@API bőrtok kartszmentes eladó: @atpijkamo116: a károm.hu-n érvényesítheti.? na is monggyátok ott írt rám a párom másfél éve írok panaszlevelet. Mér akar mindenki kártérítést örüjjék inkább hogy ha helyreáll az eredeti állapot!!!

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 12:43:55

@Terézágyú: "a legdrágább, legprofibb kütyü is "javíthatatlan": nem éri meg foglalkozni vele, inkább adnak egy újat"

De az olcsó teló még javítható. A tizenkétezres okostelómnak cserélték a kijelzőjét, mert volt a szélén egy mákszemnyi hiba. Közben elbaszták a tokot, recsegett, aztán azt is javították. Most pöpec, csak úgy hasít rajta az engribörc.

Manyecska. 2016.08.30. 12:44:14

@API bőrtok kartszmentes eladó: ja, izé, párom.hu akart lenni. Lehet most 6.000-ér' kapni de persze ha a szimkártyát bennehagyta akkor minek??

Terézágyú 2016.08.30. 12:46:41

@atpijkamo116:
"De az olcsó teló még javítható. A tizenkétezres okostelómnak cserélték a kijelzőjét"

Hát, ez se "javítás" valójában...

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 12:50:38

@API bőrtok kartszmentes eladó: Gigabyte GSmart Maya M1
Dual SIM, 1G RAM, 540x960
Játéknak van, a telefonom egy buta Nokia.

A butatelók között is van még butább, ami elfelejti a pontosidőt akkucserénél.

Manyecska. 2016.08.30. 12:50:40

@atpijkamo116: engribördsz??:D úristen leköptem a képernyőt most. nincs valami SuperElf rajta?:P :DD
Másrészt a fiamnak is mondtam ne add Bea szervízbe, mert nem kapod vissza. Mondjuk kapott cserekészüléket. :) aszongya "hoztam egy új féltéglát..."..

Manyecska. 2016.08.30. 12:52:00

@atpijkamo116: ja, naponta 8x kellett beállítani nemrég:) Párom meg nyolcvanezres okostelóval hasít azt mégis alaszkai időzónában van folyton :D mondom drágám miért pont
Alaszka????.. :D ON

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 12:52:30

@Terézágyú: :)) Miért? A CPU ötödik utasításregiszterében a hetedik bitet is javíttatnád?

Manyecska. 2016.08.30. 12:55:03

@atpijkamo116: najó deazért amikor a zsírúj MP3-asra aszonta a szervíz kuka /=alaplapcsere/ az vicc kategória!!! Na ez ugyanaz:)

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 12:56:27

@homar4prez: "nano SIM van, amihez esetleg kell egy átalakító"

Finoman be lehet állítani, nem kell átalakító.

Manyecska. 2016.08.30. 12:59:47

@API bőrtok kartszmentes eladó: :DDDD na igen! jó kérdés :D !@atpijkamo116: valami jó nagy buli lehetett bele se merek gondolni :D..:(

sarostehen 2016.08.30. 13:03:00

"Kártérítés megillet? "
Milyen kár ért? Lemaradtál egy numeráról a tinderen?

Manyecska. 2016.08.30. 13:05:00

@API bőrtok kartszmentes eladó: hogy kára keletkezett?? Most -nemrég-áttettem a régi telefonomba a simtet, aztán megjelent az üzenetek között a hat évvel ezelőtti levelezésemet a férjemmel épp váltunk :DDD szerintem az bármelyik bíróság előtt megállná a helyét /rágalmazás, becsületsértés/ :D

Manyecska. 2016.08.30. 13:06:32

@atpijkamo116: finoman beállítod? hogy? megtámasztod kétoldalról kenyérmorzsákkal?
:D vagy hógy..?

2016.08.30. 13:12:47

faszom.. már 100x leírtam, h iPhone-t csak szakszervizbe... (istyle, icentre etc.)

enrico palazzo 2016.08.30. 13:22:51

@atpijkamo116: "hat-het". Pont erre van kitalálva. Ott van a lehetőség a nyelvtanban, meg a békéltetőknél is, hogy a leírtak szerint járjanak el, csak nem kötelező. De hat-het! :)

2016.08.30. 13:23:49

@testnedv: itthon úgyis cserélik, nincs "szerviz"

Terézágyú 2016.08.30. 13:32:27

@Manyecs:
Köszönöm, drágám, hogy megvédtél :)

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 13:49:48

@Manyecs: "finoman beállítod? hogy? megtámasztod kétoldalról kenyérmorzsákkal?"

Hat rugó van arra, hogy érintkezzen a SIM kártyával. Meg is tartják, csak a helyére kell illeszteni. Nem egy nagy varázslat, ha ügyetlen vagy, legfeljebb csak másodikra fog sikerülni.

enrico palazzo 2016.08.30. 14:05:03

@atpijkamo116: Te írtad: "igényedet Békéltető Testület előtt érvényesítheted"

Fasság. Kérheted az igényed érvényesítését - nyilván nem fogják -, nem pedig érvényesítheted az igényedet.

Neked ugye nem nyelvtan volt a kedvenc tantárgyad? Illetve, bocs mert ez szövegértelmezés. Amúgy mittudomén hova tartozik. Írd körül kérlek, hogy ha a békéltető testület csak közbenjár, akkor miért nem a kezdeményező fél az igényérvényesítő.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.30. 14:07:17

@Terézágyú: viszont a szolgáltató nem hüje. Ha komolyan gondolja ezt a kártérítést, lesz esélye bizonyítani a bíróságon. :P

megamen1 2016.08.30. 14:14:22

egyébként én megértem, ha valaki aki olyan a helyzetben van, vagy éppen nincs lephetősége másra, így olyat tesz, vagy mást olyasmire kényszerít, (vagy csak sugall) mást vagy másokat, ami az adott helyzetben másképpen megvalósithatatlan, azt nem lehet.
mindenki tegye a kezét a szívére _vagy máséra_ és úgy nyilatkozzon arról, hogy kritikus esetben, vagy olyankor, amikor a a kritikus esetek lehetősége megjelenik, nem internet alapú, egyedi azonosítókat használó, azokat rotáló, de nem megengedő - úgy áll elő- a speciális biztos, hogy a józan ész, vagy a logika alap lehet.
nekem a kedvencem, amikor a digitális szeminfektoláció, párhuzamosan fut a lovaskocsival.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 14:28:33

@enrico palazzo: Érvényesítheted = ha akarod, érvényesíted, ha nem akarod, nem érvényesíted.

Hiába akarja érvényesíteni az igényét a békéltető testületnél, ha a másik fél leszarja a békéltető testület esetleges pozitív döntését.

Mondok egy másik példát, hátha úgy érthetőbb: "Elhozhatod a bankból a százmillió forintodat." Ha el akarod, elhozod, ha nem akarod, nem hozod. A te döntésed. A bank nyitva van, a pénztáros ott van. Viszont ha nincs a bankban százmillió forintod, akkor nem fogod tudni elhozni, úgyhogy fasság ez a példamondat is, ugyanúgy, mint az eredeti.

The Crazy One 3om 2016.08.30. 14:39:31

Írja a hősnő: "Az ügyintézők felé tegyek...?" --- Szerintem is, feltétlenül pereld be az ügyfélszolgálatost :)

Az eset tipikus iphone reklamáció. Jól jönne az 5s helyett ha lecserélnék vadonatúj 6s-re, de nem fogják :D

Manyecska. 2016.08.30. 14:47:51

@The Crazy One 3om: azért mert tenyésztőtől kell venni Iphone-t, mindenki tudja!!

Terézágyú 2016.08.30. 14:48:03

@atpijkamo116:
"Elhozhatod a bankból a százmillió forintodat."

Kivéve ha van a bankfiók páncélszekrényében most ennyi.
Kivéve ha nem öt perc múlva zár a bank - a nagy összegű kivétet meg egy órával korábban kell bejelenteni (vagy mittomén)...

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 14:51:37

@Terézágyú: Pontosan. De elég, ha egy körülmény meghiúsíthatja.

enrico palazzo 2016.08.30. 14:52:27

@atpijkamo116: Akkor gondolja újra! Ez a "hat-het" az úgynevezett lehetőségre utal itt, vagyis akár sikerülhet is = érvényesítheted. Tehát megpróbálja érvényesíteni és ha a vállalkozás hajlik rá, akkor sikerült. Ez a lehetőség, amire utalva vagyon. A bankos példa szar.

Terézágyú 2016.08.30. 14:54:38

@atpijkamo116:
Szóval az "elhozhatod"-ban a "hat" az nem is csak rád vonatkozik, hanem általában a körülményekre...

- Hozzak italt a ma esti bulira?
- Hozhatsz.
- HozHATok? Megengeded??? :)
- ...

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 15:00:41

@enrico palazzo: Ezt magyarázom már mióta, hogy nem.

"Talán érvényesíteni tudod az igényedet."

"Ha akarod, megpróbálhatod érvényesíteni az igényedet."

"Benyújthatod az igényedet az Békéltető testülethez."

Ez mind értelmes, valós mondat. a te döntésed, mit csinálsz. a kimenetel persze nem garantált.

Az "érvényesítheted" azt jelenti, hogy ha akarod, akkor tudod érvényesíteni. És ez nem igaz, mert valószínűleg nem tudja.

Leülhetsz, felállhatsz - ez normális esetben a te döntésed, ezért a hatsz-hetsz rag.

Persze, csak akkor, ha magyarul beszélünk, ezért kérdeztem. Hottentottául igazad lehet, azt a nyelvet nem ismerem.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 15:06:00

@Terézágyú: Igen, a kettőnk döntése, hogy hozok-e italt a bulira, nem függ más, rajtunk kívülálló körülménytől. (Elvárható, hogy legyen pénzem, hogy találjak otthon italt, vagy találjak nyiva levő boltot.)

A fasz GVTI-seknek nincs beleszólásuk, nem ők határozzák meg, hogy a BT döntését a szolgáltató elfogadja-e.

Rongyosgárda 2016.08.30. 15:23:02

Végre rövid és lényegretörő poszt. Ájfónt tényleg ÁjszervÍzbe.
Nekem a T anno adott gagyifónt töltővel csereként. Aztán a szarszung szerviz is (Allee). Másokkal nem volt dolgom. Szarszungtól kérnem kellett, trénél ez alap volt.

enrico palazzo 2016.08.30. 15:31:36

@atpijkamo116: Értem, tehát egy reklámban, amikor elhangzik, hogy ilyen-olyan utazást nyerhetek, az az én döntésem. A magyar nyelv tele van ilyenekkel, többek között ezért is lehet sokszor szerződést, törvényt csűrni-csavarni. De vissza az eredetihez, miért lenne lehetetlen, hogy fejet hajt a vállakozás? Amúgy pont tegnap néztem a békéltetőktestület oldalát és szeptembertől elvileg lesz egy pozitív lista azokról az ügyekről, amikben sikerült megegyezni.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.30. 16:16:19

@enrico palazzo: ez egy hamubasült bráner. Nem az ügyekröl kell a lista, hanem a kereskedőkről/forgalmazókról, akik szóbaálltak a gittegylettel, és a döntésnek (megegyezésnek) megfelelően jártak el :P

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 16:17:50

@enrico palazzo: "Ön érvényesítheti a jegyét bármelyik automatánál." Ha a jegyedet bedugod az automatába, elvárható, hogy az működjöm, tehát ha úgy döntesz, hogy megcsinálod, sikeres leszel vele.

"Ön megnyerheti a futóversenyt." (Tételezzük fel, hogy van két egészéges lába, és nem 200 kiló, ilyenek.) Még ha úgy is dönt, hogy elindul, nem várható el, hogy megnyeri a versenyt, mert még más futók is indulnak hasonló eséllyel.

De nézd a bankos példát!

Hiába kérdezel mégegyszer vissza, ennél jobban nem fogom tudni elmagyarázni.

"lesz egy pozitív lista"

Ha! Önfényezés. Bármelyik természetgyógyász sarlatán fel tud mutatni tíz beteg nevét, akit csodával határos módon "meggyógyított". Arról a százról nem fog listát mutogatni, akit eltett lábalól.

A békéltető testületi eljárásnak van értelme, mert ingyen kiderülhet, hogy ha ott a panaszosnak nem adnak igazat, akkor valószínűleg nem érdemes elmennie a bíróságra. Vagy beláthatja a szolgáltató, hogy itt veszített, esélyes, hogy a bíróságon is fog. De sokan beleállnak, ígyis-úgyis fizetik a céges ügyvédet, hátha a panaszosnak nem lesz rá ideje vagy pénze vagy idege.

The Crazy One 3om 2016.08.30. 16:21:09

Lesz pozitív lista? Mégis mi a szarnak? Az nem jobb, ha egy cég a békéltető közelébe sem kerül? Az miért jó, ha egy cég nem bír panaszt kezelni és csak a címeres körpecsétnek fogad szót?

enrico palazzo 2016.08.30. 16:51:33

@The Crazy One 3om: egy ilyen lista lehet, hogy ösztönzi a befosiakat, hogy mozduljanak, bár ez nálunk ritka.

enrico palazzo 2016.08.30. 16:54:32

@atpijkamo116: Amúgy szépen elterelted a dolgot. Onnan indultunk, hogy tök feleslegesen kötöttél bele fogyatékos védők válaszába. Teljesen korrekten fogalmaztak, egy lehetőséget írtam le, erre magyarban a "hat-het" alkalmas, akárhogy csavarod.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.30. 17:25:53

@enrico palazzo: "Amúgy pont tegnap néztem a békéltetőktestület oldalát és szeptembertől elvileg lesz egy pozitív lista azokról az ügyekről, amikben sikerült megegyezni"
Ez nem pont azt jelenti ;) A gittegylet oldalát nem néztem

enrico palazzo 2016.08.30. 17:30:24

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Valóban nem írtam le, hogy a cégeket is beleírják, de gondoltam ez elég nyilvánvaló.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 18:34:37

@The Crazy One 3om: :)) Nagyon igaz. Tehát aki nincs a listán, az vagy eleve nem kerül oda, vagy úgyis leszarja. (LeszarHATja.)

Manyecska. 2016.08.30. 18:58:54

off az nagyon faintos hogy beugrott a Tirexbe v.mi..némi füzet, toll csimótának..oszt 10m-es sor állt :D :O

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.30. 19:19:03

Címeres körbaromnak öltöztem, mert farsang van. Ja bocs, nem is kellett beöltöznöm. AnnAk fogadok szott, aki dianás cukrot ad (dianás-rianás).
Minek mobil, ha van internet?
@Manyecs: nézd a jó oldalát, nekünk nem kell szétt menűnk (ösze sem jötűnk).

The Crazy One 3om 2016.08.30. 19:25:23

@Manyecs: én meg a mindentudó neteszemet raktam be egy Indesit mosógépbe és visszaküldtem gyári reklamációra. A tracking alapján holnap szkennelik Anconaban. Minimum megölöm magam, de lehet, hogy kétszer. Abüdöspicsába.

Manyecska. 2016.08.30. 19:36:39

@API bőrtok kartszmentes eladó: ja, bár ettől sem leszek boldogabb..D nézem a Halló-hallót a párom a HerrFlick benne eskü mindig hülyére röhögöm magam mert olyan fejeket is vág ha részeg :D:OM@The Crazy One 3om: most ezt komolyan??:O:D Azigen. Nem mondhatod hogy nem foglalkoznak vele.:P Sok sikert.

The Crazy One 3om 2016.08.30. 19:47:32

@Manyecs: de, rettenetes. Visszneztem kamerán: mint valami agyalágyult. Írom fel a sorozatszámot, majd helyesen bennehagytam a dobban. Persze minderről ti nők tehettek: Ha Szilvike kollégám nem avatna be a peteérése rejtelmeibe, még mindig lenne lilakönyvem. Írtam a taliánnak, de sok reményt nem fűzök hozzá, ezek cigányok, inkább eltüzelik.

Tehetséges ugandai buzi 2016.08.30. 19:58:20

@Manyecs: Herr Flick ott rejtegette a lopott festményt a Gestapo-csizmája szárába tekerve. (Tudod, a bukott madonnát a nagy didikkel.)

Tehetséges ugandai buzi 2016.08.30. 20:00:56

Ha jól emlékszem, Van Clomp festette.

asdf 2016.08.30. 20:19:25

@alkatraz: az egyetlen hatranyan kivul van meg egy hatranya, hogy ez a csere, az apple gari kereten belul vegrehajtott csere lesz, nem pedig a kotelezo jotallason alapulo, ergo a gari nem hosszabbodik meg, es nem indul ujra. Szoval barki, aki apple szervizbe viszi a cuccat, es par honapnal idosebb a keszulek, ha tudja nelkulozni, akkor foggal-korommel ragaszkodjon, hogy o marpedig a jogszabaly altal kinaltakkal kivan elni, nem az apple garival.

asdf 2016.08.30. 20:21:20

"Habár határidőben történő cserénél jogszabálysértés nem történik, ha számszerűsíthető károd keletkezik abból fakadóan, hogy szervizben töltött idő alatt nem tudod használni a telefont, annak megtérítését kérheted a vállalkozástól. "

Fejemet ra, hogy a karmentes kotelessege a juzernak, ergo ha eloall 50 rugos karral, hogy de hatengem nem tudtak elerni, nem tudtam telefonalni, foloslegesen fizettem a havidijat, mikozben cseszett bemenni az elso boltba es venni egy hagyomanyos nokiat 6 ezerert, azon kivul, hogy korberohogik, nem fog mas tortenni.

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.30. 21:00:51

@asdf: teljesen mas, sokkal selymesebb egy applin hivast fogadni. Egy Mezei Nokiaval nem tudna ugyanazt az elragado es emelkedett szintet hozni sem uzletilegsem. Ennberi-leg. Igy aztan jogos a ezer trilios karr terites. (!!!)

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.08.30. 21:51:19

@Terézágyú: Bár senki nem kérdezte, de mindig bele kell ugatnom. Én mókapajtival értek egyet jelen esetben. És bár érzésem szerint szükségtelenül szűkíti a feltételes mód szerepét, jelen esetben mégis teljesen igaza van. Az a mondat kimeríti a kuruzslás fogalmát.

@The Crazy One 3om: Jobb, ha a cég a békéltető közelébe sem kerül, ez igaz. De van sok ügyfél, akinek az igényével nehéz egyetérteni egy másik nézőpontból. Elvileg a bíróság is lehetne arra, amire kitalálták, de sajnos nem működik úgy: két egyet nem értő fél egy harmadikhoz fordul, aki eldönti, kinek van igaza. Lehetne mindezt harag nélkül is, ha működne a rendszer. De mire odajut az ember fia/lánya, már kurvára haragos általában, mert a rendszer nem kedvez az egyszerű vitarendezésnek.
Szóval a békatestület döntésének megfelelően cselekedni szerintem jófejség egy cég részéről. Ilyeténképpen találtam a listázásban értelmet. El-e fogadod-e?

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.30. 22:20:46

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Támogatásodat és védelmedet a hülyeséggel szembeni harcban mindig szívesen fogadom. :))

The Crazy One 3om 2016.08.30. 22:42:28

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: ez így teljesen oké, ahogy írtad, de mit szólnál egy olyan intézményhez, ami nem csak javasol, állást foglal, hanem kőkeményen büntet jogsértés esetén. Ott a fogyvéd, mindenki azzal fenyeget, aztán feladják inkább, amikor 30 nap után jön a válasz, hogy nem illetékesek egyéni jogvitákban. Kéne egy erős mediakampány, hogy az ember egyszerű fia hova mivel forduljon, és főleg hogy hova nem.
A fegyvédet feloszlatni és létrehozni egy erős kereskedelmi felügyeletet, igazi jogosítványokkal...

Sandor Akarki 2016.08.31. 01:55:26

"Békéltető Testület előtt érvényesítheted, melynek eljárása" nem kötelez senkit semmire. Ettől a ponttól mi értelme van?
Írni kell egy bírósági keresetlevelet, kártérítés, stb. stb.

koprofágia 2016.08.31. 06:15:42

Egyebkent nem akkora para a kár.
O peldaul a 3 legfontosabb tulajdonsaga koze sorolja :
nyeremenyhirek.com/valo-vilag-8-bekoltozok-vv-soma/

Manyecska. 2016.08.31. 08:18:01

@Tehetséges ugandai buzi: :))) elmebeteg sorozat. drukkoljatok a TóthTominak a paraolimpián esélyes aranyat is akár nyerni:)) szöszi gyerök:) rokon /nem az enyém, a pá..mindegy.:) / :) OFF@The Crazy One 3om: cserekészüléket nem kapsz?? :D:O

joska61 2016.08.31. 09:33:54

Nekem biztos nem kellene cserekészülék... Ki tudja ki mindenkinél volt már?! Ellenben mindig van a fiókban 1-2 működőképes darab a fiókban az előzőleg használt készülékek közül. Ja, és semmi almás.

Manyecska. 2016.08.31. 09:54:18

@The Crazy One 3om: én VIP -meghívást kaptam egy autószalonba..-koncert is lesz!:D- legújabb típus bemutatója, remélem ágyneműgarnitúrát nem akarnak rámsózni..+ 1 fő jöhet még! :P OFF

Bluemotion 2016.08.31. 11:43:46

@alkatraz: És mi van akkor, ha a posztoló nem akkora pénzes, hogy papírért kicsengesse a készüléket árát, hanem csak hitelre, de még is szeretne magának egy Iphone-t?

2016.08.31. 16:42:38

Az tanácsadó elég gagyi tanácsot adott a kártérítés témában, ugyanis:

Garancia/jótállási igény keretében NINCS JOGALAP a kártérítés követelésére!
MIVEL a garancia/jótállás jogviszony CSAK arról szól, hogy: HA elromlik ingyen javítjuk.
(vagy csere/pénzvissza).

A SZAVATOSSÁG keretében viszont van kártérítési jogalap!!!!
MIVEL az arról szól, hogy a teljesítés szerződésszerű volt.
....és ha mégsem volt az, akkor felel a hibás teljesítéshez köthető és bizonyítható összes egyéb kárért is.

------

Az, hogy ezzel egy tanácsadó nincs tisztában >> égés! nagy égés.

2016.08.31. 16:51:13

@asdf:

Lásd eggyel fentebb...

SZAVATOSSÁGI IGÉNY keertében (azaz hibás teljesítése esetén >> gyári hiba) van mód bármekkora valós-bizonyítható kár megtéríttetésére.
Ez ugyanis szerződésszegésből eredő kár.

A garancia/jótállás (mint szerződés/jogviszony) CSAK!!! az ingyenes javításról szól hiba esetére.

Az első 6 hónapban ezért ésszerű garancia/jótállás helyett inkább a szavatossági igénnyel fellépni!!!!!
Aztán, ha a szavatosság keretében javítottak, akkor a kapcsolódó kár igényt is bejelenteni .... utólag.
(így már nem lehet vitatni utólag a szavatossági esetet)

Látszik, hogy: a SZAVATOSSÁG és GARANCIA/JÓTÁLLÁS két teljesen más jogi helyzet.
Jó ezzel tisztában lenni... pedig nagyon kutyulják az emberek és bótosok is.

Sőt, mint látható még a tanácsadók is :-(

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.08.31. 18:00:15

@The Crazy One 3om: A fagyvédelmet szó nélkül beszántanám a gecibe. Semmirekellő szarszemét banda. Rájuk nagyon kivagyok én is. Kb. annyi értelmük van, mint a betegjogi képviselőknek. Egy kvázibagázs, hogy lehessen rájuk mutogatni, hogy vannak.
Már volt néhány tapasztalatom velük, gyűlölöm őket. És nem is ilyenekkel zavartam őket, hogy kicsúsztak a 15 napból, meg nem veszik fel a telefont, mert simán leráznak ilyenekkel, holott ha az ilyet sorozatban csinálják, azért az megérne egy büntit. Nem. Ilyenekkel, hogy bazmeg egy OBI úgy üzemel, hogy nincs érvényes vásárlók könyve az áruházban (nincs lebélyegezve, nem adnak hozzá tollat, eldugják), a min.kifogásos cserét megtagadják, időt kérnek, majd elfelejtenek (ez is pofonegyszerű törvénysértés), nem vesznek fel jegyzőkönyvet a minőségi kif.-ról. 3 ilyen volt egy levélben és egy tetves nyomorúságos forint bírságot nem kellett fizetnie a cégnek. Nem tudom, hogy intézték el.

@nonolet: ez nem könnyű téma, de érdekel, hogy hogyan kell elképzelni az igényérvényesítést. Bemegyek a bótba a fostos telómmal és mondom, hogy hagyják a garanciális ügyintézést, mert a szavatosság keretében kérem a javítást/cserét?

2016.08.31. 20:11:39

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:

Kb. igen....

JOGOD van választani, hogy: SZAVATOSSÁGI vagy GARANCIÁLIS/JÓTÁLLÁSI igényt jelentesz be.

De van pár figyelembe veendő körülmény is!

-----

SZAVATOSSÁG: azért romlott el később mert MÁR!!! az eladáskor is benne volt a mostani elromlást okozó hiba OK >> rejtetten.
Azaz az eladáskor még nem lehetett észre venni, hogy: "de hát ebben van egy/több alkatrész, ami nem az igazi és emiatt el fog majd romlani a cucc nem sokára."

Ezt nevezik "rejtett hibának" és ez ugye nem szerződésszerű teljesítés, hisz
valójában egy (rejtett)hibás árut kaptál, pedig hibátlannak adta el az eladó!

Fontos!!! hogy a vevőnek kell bizonyítania vita esetén, hogy: "rejtett hibás" volt a cucc.

KIVÉVE: ha a vevő "FOGYASZTÓNAK" minősül és még 6 hónapon belül van az eladástól.
Mert ez esetben az eladónak kell bizonyítania, hogy : " nem volt rejtet hibás" a cucc.
Azaz ekkor (fogyasztó és 6 hónap) a szavatosság >> garanciaszerűen viselkedik, de több jogot ad a vevőnek >> kártérítés is követelhető.

Ha NEM FOGYASZTÓ és/vagy túl van a 6 hónapon, akkor már fordul a szitu és akkor általában ésszerűbb a garancia/jótállás ügymenet, viszont nincs mód kártérítést kérni.

Ilyenkor lehet azt csinálni, szavatosságként indítod az ügyet.
- ha bejön és "szavatosság" keretén javítják, akkor lesz kártérítési jogalapod is
- ha nem jön be, akkor ÁTTÉRSZ a garancia/jótállás ügymenetre, ehhez jogod van bármikor! >> ha még él a garancia/jótállás is a szavatosság mellett.
Ilyenkor az ingyenes javítás jár, de kártérítést már nem követelhetsz jogszerűen.

Fordítva is működik a játék, garanciáról/jótállásról áttérhetsz szavatosságra.
Ez akkor jön jól, ha a garancia/jótállás már lejárt, de! a szavatosság még tart.
Igaz, hogy ekkor a bizonyítási teher már tiéd a 6. hónap után, de a "jobb márkák/boltok" estén jelentős esély van rá, hogy bizonyítás nélkül is elfogadják a szavatossági igényed a jó hírnevük védelme érdekében.
(néha csak részben, azaz nem kell a teljes javítást fizetned, főleg autók esetén szokás ez).

2016.08.31. 20:13:27

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:

JÓTÁLLÁS/GARANCIA: jó volt ugyan az eladáskor (nem volt rejtet hibás), DE!! mégis elromlott azon az időszakon belül amire azt mondta az eladó, hogy:
"ÉN mint eladó garantálom, hogy ez bizony ennyit kibír hiba nélkül, vedd meg nyugodtan tőlem, de HA netán MÉGSEM akkor kijavítom ingyen vagy adok másikat helyette vagy visszaadom a pénzed, kivéve ha megrongáltad vagy szakszerűtlenül használtad és ezt rád TUDOM BIZONYÍTANI IS! a bíróság előtt is"

Épp ezért ekkor csak az ingyenes javítás vagy a cserét vagy az árát követelheted.
Mert a garancia vállalás (jótállás) CSAK erről szól! és nem többről.
Hisz! az eladott árú nem volt (rejtett)hibás az eladáskor, azaz jól teljesített.
Csak nem bírta ki az azt az időt hibátlanul, amit ígért rá az eladó.
Az ígéretért/vállalásáért pedig köteles helytállni... de a járulékos károkért már nem.

Viszont a vevőnek épp ezért NEM KELL BIZONYGATNI SEMMMITTT!!!!
Ott a rossz cucc, ott a vállalt garancia >> lehet helytállni az adott igéretért, ennyi.
Ha mégsem szeretne helytállni az eladó, mert úgy gondolja, hogy ez bizony nem csak úgy elromlott, hanem ezt bizony
- megrongálták és/vagy
- szakszerűtlenül használták
ezért lett hibás....
Akkor ezt a gondolatát a bótos lesz szíves egy TŐLE FÜGGETLEN olyan bevizsgálási jegyzőkönnyel!!! igazolni, amit a bíróság is elfogad majd, ha te nem hiszel neki és perre mentek...

Persze elsőre mondhatja csakúgy szóban is, hogy: szerint nem garis a dolog.
Akkor
- vagy beletörődsz, hogy nem garis...
- vagy kéred a bevizsgálást...

HA kéred, akkor jó eséllyel ír/írat valami papírt, amit te
- vagy elfogadsz és békén hagyod, beletörődve, hogy akkor nem garis
(ha független és akkreditált laboré >> akkor fogadd el! pl. a TÜV ilyen)
- vagy vitatod és kéred a független+akkreditált labor vizsgálatát is

A bevizsgálásokat a bótos fizeti! neked nem kerül pénzbe csak időbe.
Kivéve, ha a független+akkreditált labor végül netán a bótosnak ad igazat.
(azaz bebizonyosodk a rongálás vagy a szakszerűtlen használat ténye)

--------

Mindeközben bármikor jogod van pert indítani ellene vagy a békéltető elé hívni.
Célszerfű a per előtt a békéltető elé hívni... ezt szereti bíróság és így uras.

A békéltető INGYEN dolgozik!

A bíróság az nem ingyen van és szakértők, laborok sem...
Ráadásul az előlegezi a költségeket, aki a pert indítja (azaz a vevő).
Aztán, ha nyer akkor a bótos megtéríti neki a per ÖSSZES jogos költségét.
Ha veszít akkor >> elkúrta, mert nem volt igaza és ... mégis kekeckedett.

Viszont a 30 napos határidő túllépése pl. gyakorlatilag biztos pernyerés :-)
(főleg, ha ennél is jóval több nap telt már el...)

Az egyéb vitás esetek pedig józan megfontolás kívánnak.
Van ami simán nyerhető és van ami kétséges agy aligha.

2016.08.31. 20:15:56

Fogyasztó védelem....
NEEEEM dolga az egyedi vitákba való beavatkozás, nem tartozik rá!

A viták eldöntése a bíróságara tartozik, mivel JOGÁLLAMBAN élünk az EU-ban!!!!!!
Így csak a bíróság dönthet és kötelezheti a vitában vesztest.....

Köztes megoldás békéltető eljárás, ahol egy 3. pártatlan fél mond véleményt a vitáról.
Amit a vesztes, ha elfogad és teljesíti amit kell, akkor >> megoldódik az ügy bíróság nélkül is. Ráadásul ingyen és rövid idő alatt.

Ha nem fogadja el vagy nem teljesít, akkor marad a bíróság.
Vagy a beletörődés...

------

Európában a polgár, ha vitája támad, akkor a bíróságot kéri a döntésre, ennyi.

Nyugaton (pláne amerikában) a tökös polgárok már sokszor vitték végig a az ügyeket és sokszor döntött a bíróság a bótosok ellen, így ott nem szokás szarozni a vevővel :-)

Itt keleten azonban a töketlen polgárok tipikusan inkább beletörődnek a szívatásba :-(
Így itt a bótosnak nagy pofája van....

Pedig párezer végig vitt ügy helyre rakná a dolgot errefelé is.

CID.. 2016.08.31. 22:03:39

@FDToth: Cserekészüléket aligha, max. kölcsönkészüléket;)

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.08.31. 22:14:40

@nonolet: Köszönöm, nagyon köszönöm.
Utóbbi hozzászólásaid többet érnek, mint az utolsó 100 önálló poszt itt az oldalon együttvéve. (vagy több)
Köztük volt egy extreme digitálas (;)) perre menős poszt is. Azt olvastad? (Amúgy a profi elemzésedhez csak egy apró igazítás: áru, áru, áru.)

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.01. 01:28:20

@Homár Hilda: Az ilyen @Warcraft4: fasszopókat gyomláld, ne a csicska elsőzőket, ha már annyira törölhetnéked van!

2016.09.01. 07:50:51

@nonolet:

Annyival pontosítanám, hogy MIUTÁN kiderült, hogy a garanciális/jótállási kötelezettségét nem teljesítette a bótos az elvárható módon és időben UTÁNA már ERRE hivatkozva követelhető ez E MIATT keletkező kár, mivel ekkor már a garancia/jótállás nem szerződés szerű teljesítése miatti kár lesz a jogcím !

Tehát

szavatosság esetén KÉT jogcímen is járhat kártérítés
- a hiba miatti károkért
- és késedelmes/elmaradt javítás miatti károkért is

garancia/jótállás esetén viszont csak EGY jogcímen járhat kártérítés
- a késedelmes/elmaradt javítás miatti károkért

extranjero 2016.09.03. 14:16:58

Nno igen ez a kis magyar valóság! Addig érdekes vagy míg a pénzed el nem költötted aztán ha gondod van letojnak. A múlt héten ért véget a vesszőfutásom a garanciális, immáron másodjára is lebetegedett Huawei G630 készülékem javítását illetően. Amit azóta a TMX vagy az Edigital "megvett" tőlem a másfél évvel ezelőtti áron. :-))
A történet röviden annyi, hogy 42!! nap után felhívtam az Edigitalt a készülékem után érdeklődve. Majd több telefonhívás és üzletlátogatás után befirkáltam pár sor a Vásárlók Könyvébe. Az "intő" másnapján visszafizették a teljes vételárat. Megszabtam a végső javítási dátumot is ahogy a posztra reagáló erők is javasolták. Előtte egy nappal a pénztárcámban volt a pénz. Mondjuk nem volt asztalcsapkodás a boltban és azóta is a vásárlójuknak tudhatnak.
süti beállítások módosítása