Legutóbb a UPC karbantartása miatt merült fel a kérdés, hogy vajon elég-e, ha egy szolgáltató vagy cég a honlapján tájékoztatja az ügyfeleit a leállásról. Akkor szomorúan vettük tudomásul, hogy elég. Béla az Aliexpressz nagy kínai Szingli napi akciós cuccairól csúszott le a netbankja elérhetetlensége miatt. Ön ne járjon így! Most még van egy napja a Black Friday előtt a napi limit módosítására!
Kedves Homár,
Azt leszámítva, hogy felveszem a fizetésemet és a BKK automatákból bérletet veszek csak ritkán szoktam igénybe venni banki szolgáltatásokat. Ez konkrétabban annyit jelent, hogy egy hónapban általában csak kétszer szoktam belépni a netbankomba. Biztos nagyon sokan vannak akik gyakrabban használják, de szerintem sok olyan ember is van akiknek hozzám hasonlóan nem a netbank körül forog az életük.
2016 november 11-én este azonban szerettem volna igénybe venni ezt a szolgáltatást, de belépéskor az alábbi üzenet fogadott:
Tájékoztatjuk, hogy a magyarországi Erste Bank Csoport elektronikus rendszerein tervezett és ütemezett karbantartási munkálatokat végzünk, melynek időpontja: 2016. november 11. péntek 20:00 – 2016. november 12. szombat 20:00 Az Erste NetBank működése ez idő alatt szünetel!
Ha egy bank karbantartja a rendszereit az számomra teljesen természetes és mint ügyfél az én érdekem is hogy ez megtörténjen. Azt viszont teljesen elfogadhatatlannak tartom, hogy egy 24 órás "tervezett és ütemezett" leállásról az ügyfelek semmilyen tájékoztatást nem kapnak.
Az első dolgom az volt hogy felhívtam a telebankot, de ott is azt mondták, hogy a rendszer most nem működik próbáljam később. Mikor megkérdeztem, hogy erről miért nem tájékoztatták az ügyfeleiket azt mondta az ügyintéző, hogy már 2 napja ki volt írva a netbank oldalán és ezzel "teljesíteték a rájuk vonatkozó feltételeket."
Ezt a kifejezést szószerint idéztem. Megmaradt bennem, mert nagyon felbosszantott amikor és ahogy kimondta. Egy pillanatig se volt szó arról, hogy sürű bocsánatkérések közepette azt mondja: tudomása szerint értesíteték az ügyfeleket és biztos valami hiba történt ami miatt én nem kaptam meg az emailt/SMS-t. Ebből azt a következtetést vontam le, hogy nem is történt ilyen tájékoztatás. Mégegyszer szereném kihangsúlyozni: ez egy "tervezett és ütemezett" leállás volt, nem egy hirtelen üzemzavar amit ott és akkor, azonnal el kellett hárítani.
A következő kérdésem az volt, hogy akkor ezek szerint nekem minden nap fel kellene-e mennem az Erste oldalára hogy megtudjam a hétvégén majd hozzáférhetek-e a pénzemhez és tudom-e használni a kártyámat vagy sem elhalgatott - itt éreztem hogy lefagyott egy pillanatra és nem tud mit csinálni, mert nincs ott a sablon válaszok közötti papírján- de két másodperc múlva újraindult és elkezdte mondani a betanult robot szöveget, hogy most nem működik próbáljam később.
Egy e-mail-t vagy egy 20Ft-os SMS-t már csak elvárhatok a havi 1000Ft-os számlavezetési díjért + az éves 5000Ft-os kártyadíjért.
Az előbbi mondatból talán kitünt, hogy nem vagyok tudatos vásárló és nem szoktam átböngészni a bankok ajánlatait azért, hogy megspóroljak minden évben több ezer forint számlavezetési díjat. Most mégis ezért a 20 Ft-ért fogom otthagyni az Erste bankot.
Mielőtt tovább mennék egy rövid kitérő:
Ami Amerikában a Fekete Péntek, az Kínában a Szingli Nap (Single's Day). Akárcsak a nyugati megfelelője, ez is a hatalmas akciókról és leárazásokról híres. Ha esetleg még nem hallottál volna a Szingli Napról csupán egy adat: 2015-ben ezen a napon percenként(!) 120.000 terméket adtak
el egyedül az Alibabán (Aliexpress), de mellettük még tucatnyi hasonló bolt van. Például a más Indexes blogokban is gyakran emlegetett GearBest.Ezt csak azért írtam le, hogy érzékeltessem: nem egy noname webshop akciójáról van szó, hanem egy olyan napról amelyen tavaly már nagyobb forgalmat bonyolítottak le mint a Fekete Pénteken. Ez volt az oka annak is amiért November 11.-én este szerettem volna hozzáférni a netbankomhoz. Kinéztem magamnak egy terméket az egyik webshopban, de mivel a kártyámon biztonsági okokból 5000Ft az alapértelmezett napi limit a vásárlás előtt ezt szerettem volna megemelni. Ezt azonban a karbantartás miatt nem tudtam megtenni. A 2016-os Single's Day helyi idő szerint november 11.-e (péntek) 9:00 órától november 12.-e (szombat) 9 óráig tartott. Az Erste bank netbankja ebből a 24 órából 13 órán keresztűl elérhetetlen volt.
Egyrészt szerintem nem én vagyok az egyetlen akinek ezzel bosszúságot okoztak mert vásárolni szeretett volna ezen a napon, másrészt képtelen vagyok elhinni hogy egy bank pont erre a napra időzíti elektronikus szolgáltatásainak a 24 órás leállását mindezt úgy, hogy erről semmilyen tájékoztatást nem nyújt az ügyfeleinek. Biztos vagyok benne, hogy valahol a kisbetűk tengerében be vannak biztosítva és jogszerűen jártak el. De ha jogászkodás helyett törődnének is az ügyfeleikkel és tudnák mi folyik körülöttük a nagyvilágban talán nem kellene évente több tíz vagy százmillió forintot reklámokra és új ügyfelekre költeniük.
Mert a régiek megtartásához talán elég lett volna egy 20Ft-os SMS is.
B.
EurósParaszt Lite 2016.11.24. 10:21:33
sarostehen 2016.11.24. 10:25:16
Ha levelet küldenek, és kidobja (mert reklámnak gondolja) akkor is a bank a hülye?
Mellesleg ki az a fasz, akinek 5000Ft-os vásárlási limit van a kártyáján. Keresztfiamnak is 50.000Ft a limit.. más kérdés hogy az ö számláján nincs pénz :)))))
The Crazy One 3om 2016.11.24. 10:25:44
ez a poszt a legalja!
Nézze meg B. most a kosarát, meg fog lepodni az arakon.
Sot, leleplezem (magunkat is ): nincs olyan, hogy karácsonyi akció!
AtiSnatch 2016.11.24. 10:27:42
Terézágyú 2016.11.24. 10:28:05
Ezt a kifejezést szószerint idéztem."
A bank is egy t-vel mondta, hogy teljesíteTék????
a rohattannyukat!!!!
A bank is teljesítette a minimális kötelességét, ennél tovább nem ment... a pószter is teljesítette a minimális érthetőség követelményét helyesírásilag, ennél tovább nem ment...
Terézágyú 2016.11.24. 10:30:17
Nem tudta a Zerszte hogy Kínában aznap van a szinglinap??????
arohattannyukat.
AtiSnatch 2016.11.24. 10:30:46
Terézágyú 2016.11.24. 10:33:08
Mert a régiek megtartásához talán elég lett volna egy 20Ft-os SMS is."
Hát, EGY ügyfélnek 20 forint... de az összesnek elküldve...
(ezzel nem azt mondom, hogy ne küldjön esemest... de az nem húsz forint....)
Terézágyú 2016.11.24. 10:35:40
Magyarul: hirtelen haragodban.
Háttetudod...
Terézágyú 2016.11.24. 10:37:52
Kipper 2016.11.24. 10:43:07
Akkor meg mindig maradt 9 ora, nem? Homalyos, hogy vegul is sikerult-e vasarolnia.
Kipper 2016.11.24. 10:44:10
zserzsenne 2016.11.24. 10:47:34
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.11.24. 10:59:50
teccikérteni? :)
jajmarnemoderalj 2016.11.24. 11:02:12
előző nap nem nézett fel a netbankba, hogy mennyi a limit a kártyán (ekkor feltűnik a figyelmeztető szöveg), nem ellenőrizte csak aznap -> megszívta
ezért homárra nyavajgós levelet írni -> megszívtuk
bank nem értesít, az is felháborító, hogy sms díjat számol fel az értesítésekre (20-40ft-os költséggel, amit ő nagyker áron maximum 2ft-ért kap)
Zirowe 2016.11.24. 11:09:41
cmx85s 2016.11.24. 11:10:45
És valóban, az Erste Bank egy köcsög, hogy nem csekkolja, hogy Észak-Koreában mikor van +50%-os akció, és nem ahhoz igazítja a karbantartásokat.
Drago Brutic1 2016.11.24. 11:12:11
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.11.24. 11:16:31
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.11.24. 11:18:09
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.24. 11:41:04
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.24. 11:46:35
És ha a bankjaim minden szirszarról SMS-ben értesítenének, megbolondulnék.
Sok éve a Voda küldött újévi SMS üdvözletet. Volt egy elbeszélgetésünk az ügyintézővel, a ravatal is szóbakerült, azóta nem kapok.
2016.11.24. 11:53:05
mechanikus körte 2016.11.24. 11:53:48
Manyecska. 2016.11.24. 12:00:13
mechanikus körte 2016.11.24. 12:11:35
PITTA 2016.11.24. 12:15:13
holdlányka 2016.11.24. 12:21:34
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.11.24. 12:31:38
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.11.24. 12:35:37
Elkeseredésében
Mi telhetett tőle?
Nagyot ütött botjával
A szamár fejére.
JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.11.24. 12:41:10
Terézágyú 2016.11.24. 12:47:18
"Biztos nagyon sokan vannak akik gyakrabban használják, de szerintem sok olyan ember is van akiknek hozzám hasonlóan nem a netbank körül forog az életük."
Milyen szöveg már ez?... Aki gyakrabban netbankol nála, annak már "ekörül forog az élete"???
Dikusz 2016.11.24. 12:49:02
akkor te kimaradtál a jóból akkor, amikor pár éve azt ajánlották nekünk a nagy havazáskor, hogy üljünk át egy másik autóba?
mechanikus körte 2016.11.24. 12:59:40
holdlányka 2016.11.24. 13:26:41
de azért az alinál vásároltam már, jóval olcsóbban, mintha ugyanazt a terméket "hazaiban" vettem volna. Szinglinap nélkül.
holdlányka 2016.11.24. 13:34:27
The Good Boy 2016.11.24. 14:01:13
nekem meg az otépé annak idején kerek 999.999.999.- Ft-ra állította be a vásárlási napi keretemet (kérés nélkül ráadásul). az asszonypajtinak, aki alapvetően erősen függő shoppinghatnékban szenved (én meg senyvedek emiatt), fel is csillant a szeme egyből, máris két kézzel el sem bírható pakkok cipelését vizionálta maga előtt, de gyorsan kiábrándítottam, hogy én leszek a legboldogabb, ha egyszer az egyik tranzakciót azért nem tudom végrehajtani, mert a napi limitem aznapra elfogyott...
Ettől függetlenül nem egyszer kaptam már telefonhívást a központból, hogy nem megszokott tranzakció került végrehajtásra (régen talán az első banki vásárlásomnál, legutóbb pedig egy barcelonai ip-ről történt vásárlás során-mondjuk ott alapból angolul kezdtek el beszélgetni, gyaníthatóan nem az otépé, hanem a kártyakibocsájtó hívott). tehát nem kell félni, nem fog fájni a nagyobb limit.
poszt-tolót már szabad?
Drizari 2016.11.24. 14:27:54
Manyecska. 2016.11.24. 14:39:31
Dikusz 2016.11.24. 14:54:28
Csodálatos tanács volt. Pont akkor szerettünk volna túrázni a Bakonyban. Bakonybélen volt a szállásunk (gyönyörű hely), ki sem tudtunk mozdulni a faluból. Csak azért tudtunk aznap hazajönni amikor terveztük, mert a busz mentesítő járatként ment egy másik városba. Szerintem arrafelé volt a legcudarabb idő akkor.
Viszont túra helyett megnéztük a Pannon Csillagdát, érdemes volt.
Dikusz 2016.11.24. 15:09:19
rarabel 2016.11.24. 15:11:07
Emmáshock.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.11.24. 15:12:14
Dr. Archivum Pál 2016.11.24. 15:22:35
Poszter! A váltáshoz hasznos oldal: bankmonitor.hu (x)
Dr. Archivum Pál 2016.11.24. 15:23:44
zserzsenne 2016.11.24. 15:31:12
Dr. Archivum Pál 2016.11.24. 15:35:23
Dikusz 2016.11.24. 16:36:55
cmx85s 2016.11.24. 17:40:09
bendeguz75 2016.11.24. 18:14:48
kopaszsop 2016.11.24. 18:20:05
J ka 2016.11.24. 20:14:03
Paeonia 2016.11.24. 20:45:02
Emlékeim szerint, ha a netbank nem működik, a telebank az akkor is működik.
Matteo79 2016.11.25. 07:15:08
joska61 2016.11.25. 10:41:49
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.11.25. 11:40:28
Nézdmá'! A facebook szekcióban fellázadtak a két megmondóember munkássága ellen. Nem tudsz egy kicsit "odahatni", hogy viselkedjenek és ne az legyen számukra az úri huncutság, hogy rosszMájú megjegyzéseket tesznek a beküldőre? Mert úgy tűnik, nekik csak az megy.
Megköszönnénk páran.
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2016.11.27. 14:31:38
Az online alapesetben nálam 1 Ft-on van. De majd megértitek, amikor hirtelen jön az SMS, hogy x ezer forintos online vásárlás volt a kártyátokról a világ másik végén.
besarock 2016.11.29. 06:06:14
Igen,ez ismeros erzes az ugyfelezos korszakbol.
Ha se nem durvan,se nem tompitva,csak szimplan oszinten megmondod a frankot,akkor te vagy a geci.
Hazudni kell,eljatszani,hogy ez igazabol a te hibad,nem rugnad le ugyanugy a fonok fejet erte,mint az ugyfel.