Ki gondolta volna 5 hete, amikor megadta magát egy nyomtató, hogy örkény sztori születik történetéből!
Örkény is sírva fakadna
Egy ilyen szép, ősz végi napon kinek lenne kedve dolgozni? - gondolta a Canon nyomtató, és ettől kezdve módszeresen begyűrt minden papírt.
-----
Szerviz: Görgőt kell cserélni, 50.000 oldal után az sajnos előfordul. Ki sem megyünk, előbb megrendeljük.
Ügyfél: De ez még csak 7000 oldalt nyomtatott.
Szerviz: Na jó, akkor mégis kimegyünk. De az 14.000 Ft lesz.
Ügyfél: Jó.
-----
Ügyfél: Ma volt kint a szerelő, azt mondta, hogy csak tisztítani kellett. Ki is fizettük. De továbbra is begyűri a papírt.
Szerviz: Hát akkor görgőt kell cserélni. 3000 Ft lesz. Megrendelhetjük?
Ügyfél: Igen, mindenképpen.
Szerviz: Plusz a munkadíj 14.000.
Ügyfél: Jó.
-----
Ügyfél: Másfél hete tetszett ígérni, hogy görgőt cserélnek. Mikorra várhatjuk?
Szerviz: Sajnos ez nincs raktáron, mi is úgy rendeljük. Akár másfél hét is lehet.
Ügyfél. Hát éppen annyi idő telt már el.
Szerviz: Utánanézek, és visszahívom.
Ügyfél: Jó.
-----
Ügyfél: A múlt héten nem tetszett visszahívni a görgő ügyében.
Szerviz: Jaj, maga az? Hát nem is tudom. Hát megrendeltük. Utánanézek, és visszahívom.
Ügyfél: Jó.
-----
Ügyfél: Csókolom, mivel tud biztatni a megrendelt nyomtatójavítás kapcsán?
Szerviz: Nahát, az még mindig nem lett megcsinálva?
Ügyfél: Nahát, nem.
Szerviz: Én nem tudom, mi van ezzel a rendeléssel.
Ügyfél: Mielőtt magácskát felhívtam, pontosan kettő kattintásba került megkeresni a neten a két alkarészt. Utána pontosan három perc telefonbeszélgetés után kiderült, hogy extra sürgősséggel másnapra, sima rendelésként 3 napon belül házhoz szállítják Dániából.
Szerviz: Utánanézek, és visszahívom.
Ügyfél: Jó.
-----
Szerviz (mert néha tényleg visszahívnak): Na. Hát megérkezett az alkatrész, itt van nálunk, csak nincs bevételezve, mert az a hölgy, aki bevételezné, most beteg.
Ügyfél: Ha gondolja, átmegyek és bevételezem.
Szerviz: Hát majd megoldjuk.
Ügyfél: Jó.
-----
Ügyfél: Csókolom, van egy eladó nyomtatónk. Egyáltalán nem használható, ezért számunkra felesleges. Viszont csak két görgő hibás benne, egyébként mindene jó, Esetleg érdekelné Önöket.
Szerviz: Egy pillanat, meg kell kérdeznem az illetékest. Milyen típusról van szó?
Ügyfél: Canon XXX
Szerviz: Ööö… nem maga az… akinek a görgő...?
Ügyfél: A remegő hangon feltett kérdéséből azt gondolom, hogy pont ettől a választól fél: de igen.
Szerviz: Utánanézek, és visszahívom.
Ügyfél: Jó.
-----
Szerviz: Jó hírem van, minden rendben, holnap megy a szerelő.
Ügyfél: Én már semmiben sem bízom. De várjuk.
-----
Szerelő: Jónapot, jöttem a nyomtatót javítani. De egyszerűen nem találok sehol parkolóhelyet. Az jó, ha hétfőn visszajövök.
Ügyfél: Nem, itt áll a nyomtató lassan egy hónapja.
Szerelő: Hát de nem tudok parkolni.
-----
Ügyfél: Jónapot! Én mindeddig barátságos és elnéző voltam, de talán nem kellett volna, mert azt hiszem egy kis félreértés van közöttünk. Nem azért maguktól kérünk nyomtatószerelést, mert ennyire elégedettek vagyunk, vagy mert ilyen vicces telefonbeszélgetéseket mással nem tudnánk folytatni. Hanem mert maguk az egyetlen Canon szerviz az országban. Továbbá nem arra szerződtünk, hogy valaki parkoljon le az utcánkban, hanem azt, hogy valaki javítsa meg a nyomtatónkat. Tehát vagy a kedves szerelőjük, vagy valamelyik ügyesebben parkoló kollégája, de tőlem akár az ügyvezető igazgatójuk személyesen is kijöhet, de legyen végre beépítve a két szerencsétlen görgőnk, mert a főnököm immáron szó szerint tajtékzik.
-----
A szerelő nem sokkal később mégis megérkezett. Nem tudjuk, hogy duzzogós kedvében volt, vagy csak a szokatlanul hideg idő miatt tűnt annak. De végre megkaptuk a görgőket. Valamint a kegyelemdöfést:
Szerelő: Hát ez így sem működik. Nem a görgő volt a baj, de nem tudom mi. Be kell vinni a szervizbe.
Ügyfél: Rendben, tessék csak. Itt úgyis csak a port gyűjti.
Szerelő: Nem, én nem tudom elvinni. Majd küldünk futárt.
Ügyfél: Jó….
Manyecska. 2016.12.22. 09:21:36
nekem van felesleges nyomtatóm ha köll vadászoknak felárral! :P ON
noflex 2016.12.22. 09:27:34
Terézágyú 2016.12.22. 09:38:37
"Be kell vinni a szervizbe... Nem, én nem tudom elvinni. Majd küldünk futárt."
Tényleg nem ártott volna megírni, hogy milyen ez a nyomtató, mert máshogy néz ki a történet, ha ez egy asztal nagyságú (ami tényleg nem fért volna bele a szerelő kisautójába), vagy csak egy háromkilós, hónalj alá csapható szerkentyű - mert ez esetben valóban gáz a szerelő hozzáállása...
"Mielőtt magácskát felhívtam, pontosan kettő kattintásba került megkeresni a neten a két alkarészt. Utána pontosan három perc telefonbeszélgetés után kiderült, hogy extra sürgősséggel másnapra, sima rendelésként 3 napon belül házhoz szállítják Dániából."
Na persze... vagy nem - ami persze a történet szempontjából mindegy, de ne hivatkozzunk már olyan netenrendeléses, azonnalkihozós reklámszövegekre, mikor a fél homár ilyen panaszlevelekkel van tele...
Terézágyú 2016.12.22. 09:45:22
Ja, hogy megint nem magánszemélyről van szó, hanem cégről...
Tehetséges ugandai buzi 2016.12.22. 09:54:12
enrico palazzo 2016.12.22. 10:00:24
Céges, ez kiderül a történetből, és van másik valószínűleg.
"de ne hivatkozzunk már olyan netenrendeléses, azonnalkihozós reklámszövegekre, mikor a fél homár ilyen panaszlevelekkel van tele..."
Ha a rendelés felvételekor ezt írásban vállalják, akkor ez kicsit több, mint reklámszöveg. Pont emiatt a beletörődés miatt merik ezt ennyire lazán kezelni.
Terézágyú 2016.12.22. 10:02:44
"Ha a rendelés felvételekor ezt írásban vállalják, akkor ez kicsit több, mint reklámszöveg. "
De pont erről van szó, hogy a pószter csak egy reklámszövegre hivatkozik, valójában nem rendelt semmit (nem is az ő dolga)
enrico palazzo 2016.12.22. 10:05:38
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.22. 10:08:58
14000 forintért nem talált parkolót? Nagyon el vannak kapatva ezek a szervizesek.
Jó lenne tudni, hogy tízkilós hónalácsapós, vagy daruval emelgetős az a nyommer?
Egy szar görgőt én is kicserélek, nem agysebészet az.
Terézágyú 2016.12.22. 10:10:37
"A cégnek amúgy valószínűleg fontosabb egy nyomtató, mint egy mezei halandónak. "
Lehet, de ez megint éppolyan szubjektív dolog, mint amikor egy pószternek azért kell MÉG sürgősebben valami, mert kisgyerekes, kutyája/macskája van.
Terézágyú 2016.12.22. 10:14:17
"Megint az van, hogy egy darab szerviz foglalkozik ezzel a márkával és kénye-kedve szerint szopatja a mindenkit. "
Ezt nem is tagadja senki...
De akkor az is megérne pár szót, hogy éppen a Canon nevű cég termékeivel miért csak egyetlen szerelővállalat foglalkozik ebben az országban...
fiktiv állat 2016.12.22. 10:18:25
Terézágyú 2016.12.22. 10:20:32
Nem mondod. Hazudik a pószter?............................................
Tudod Te azt jól! 2016.12.22. 10:31:16
Beírod a gugliba, hogy: 'canon nyomtató márkaszerviz' és nem egy találatot jelez ki.
Milyen nyomtató lehet az, amibe egy 3kHUF os alkatrészt 2x18kHUF ért szerelnének be?
Az megvan ugye, hogy innentől az előző 'munkavégzések' díjait, hibás teljesítésre hivatkozva nem kellene kifizetni? (Rossz hibabehatárolás, nem a hibát javító szerelés)'
Terézágyú 2016.12.22. 10:36:28
Nyilván akkor nem hangzana ilyen jól ez az "örkény-egyperces"... :)
Tudod Te azt jól! 2016.12.22. 10:38:52
-Rabbi, beteg a libám, mit tegyek?
-Adj neki kamillát!
Másnap:
-Rabbi, még mindig beteg a libám!
-Adj neki ricinusolajat!
Később:
-Rabbi, meghalt a libám!
-De kár, még annyi ötletem lett volna!
Valamiért ez jutott eszembe a szerviz diagnoszta képességeiről
(Ettől az anekdotától orvos ismerőseim mindig durcásak lesznek)
Terézágyú 2016.12.22. 10:41:08
ez egy píszís vicc? :)
enrico palazzo 2016.12.22. 10:42:15
Szerintem elég türelmesen várták itt a fejleményeket. Amúgy szerintem ez pont nem szubjektív. A munkahelyen a nyomtató munkaeszköz. Nem érzelmi zsarolással (gyerekkutyamacska) érvelne a cég, hanem mondjuk bevételkieséssel. Utóbbiért már nyertek pert.
Terézágyú 2016.12.22. 10:44:04
"Szerintem elég türelmesen várták itt a fejleményeket."
Ez hozta a kontrasztot az irodalmi műhöz.
"A munkahelyen a nyomtató munkaeszköz. Nem érzelmi zsarolással (gyerekkutyamacska) érvelne a cég, hanem mondjuk bevételkieséssel. "
De nem ezzel érvel a pószter, sőt eléggé titkolta is, hogy ő egy cég :)
Terézágyú 2016.12.22. 10:53:07
sőt, meglehetősen lazán jegyzi meg, hogy vigyék el nyugodtan, úgyis csak porfogó itt...
Cycmen 2016.12.22. 10:56:32
És most elképzelem, hogy a szervizben megbetegszik aki kávét főz, vagy aki borús időben felkapcsolja a világítást, kiteszi a klotyópapírt, aki reggel ki szokta nyitni az irodát. Mit csinálhatnak?
Cycmen 2016.12.22. 10:57:40
Terézágyú 2016.12.22. 11:00:35
"És most elképzelem, hogy a szervizben megbetegszik aki kávét főz, vagy aki borús időben felkapcsolja a világítást, kiteszi a klotyópapírt, aki reggel ki szokta nyitni az irodát. Mit csinálhatnak? "
Amíg azt hihettük - a pószter elmondása alapján - hogy ez az egyedüli magyar cég, ami a Canonokkal foglalkozik (=naaagy cég), addig ez a "nincs bevételezve" is elég gáznak tűnt... viszont ha kiderülne, hogy ez a cég éppen a százhuszonhatodik kis semmi cég, egy darab mellékállású könyvelővel vagy ilyesmi, akkor nem csodálkozunk, hogy emiatt meg van akadva az egész...
enrico palazzo 2016.12.22. 11:07:53
Virág Elvtárs, lehet, hogy én most egy hülyeséget mondok, de a nyomtatók 90%-át nem cégek használják? Amúgy, ő szerintem Mancika, a titkárnő.
"sőt, meglehetősen lazán jegyzi meg, hogy vigyék el nyugodtan, úgyis csak porfogó itt..."
Ez mondjuk inkább egy ironikus utalás arra, hogy nem javították meg.
"Amíg azt hihettük - a pószter elmondása alapján - hogy ez az egyedüli magyar cég, ami a Canonokkal foglalkozik"
Lehet, hogy szerződésesek, csak Mancika nem tudja. Az sokat elárul, hogy erre a levelezős, telefonálgatós bénázásra azért van idő a cégnél.
Terézágyú 2016.12.22. 11:18:43
"Virág Elvtárs, lehet, hogy én most egy hülyeséget mondok, de a nyomtatók 90%-át nem cégek használják?"
De, most hogy mondod... én nem tudhatom, nekem sose volt.
"Ez mondjuk inkább egy ironikus utalás arra, hogy nem javították meg."
Hát ezt mondom, hogy irónikus, meg laza, meg irodalmi - de hogy pontosan mi történt, és kivel, és miért, azt megint nem tudtuk meg :)
A korábbi leveleknél azért nem, mert nem tudnak írni a panaszosok, itt meg azért nem, mert tud :)
"Az sokat elárul, hogy erre a levelezős, telefonálgatós bénázásra azért van idő a cégnél. "
:)))
Cycmen 2016.12.22. 11:18:50
Terézágyú 2016.12.22. 11:21:42
"a konkurens szerviz embere egy perc alatt kipiszkálja a csótányt a lapadogatóból"
vagy éppen a belepottyant hamburgermorzsát...
Terézágyú 2016.12.22. 11:28:18
Talán éppen "Mancika, a pószter" volt az illető...
(Bár az a tény, hogy az ügyfél "Csókolom"-mal köszön a javító cég képviselőjének, inkább arra utal, hogy a pószter férfi, és a másik volt nő...)
Serivor 2016.12.22. 11:34:01
Cycmen 2016.12.22. 11:49:16
Akik a hülyeség és linkség összes ismérvét felvonultatják szemrebbenés nélkül!
Bluemotion 2016.12.22. 12:04:12
EurósParaszt Lite 2016.12.22. 12:16:52
Meg valaki kijelentet-kerdezte, hogy milyen nyomato lehet ez mar, hogy ennyi szerelesi kolts vs. a gep ara maga. En meg irtam, hogy oljan ez, mikor a laptopkijelzot 80 ezerert cserelik (ez csak a munkadij:D). Istenem, de felrugnam az ilyet. Hilda meg a roncsolt edesanyukaja holttestmaradvanyait orolgesse a nappali falarol lefele, ne az 1szem artatlan laptopos hasonlatomat a blogfeluletrol, koszonom.
Sluck Ödön 2016.12.22. 12:44:54
Ahoj- 2016.12.22. 12:52:38
Terézágyú 2016.12.22. 13:06:47
"Cannon nevű kínai szart vrsz még valaki?"
ja igen, ez még nem vót :)))))
Cycmen 2016.12.22. 13:13:43
Cannon a barbár! Igazi sznob nem vesz ilyet!
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2016.12.22. 13:20:35
Terézágyú 2016.12.22. 13:45:53
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.22. 14:06:40
:))
Cycmen 2016.12.22. 14:27:38
Az idős nőgyógyászt gyilkosság gyanújával őrizetbe veszik. Egy újságíró bemegy a börtönbe, hogy beszéljen a doktorral:
– Mondja el, mi az igazság az üggyel kapcsolatban!
– Hát, fiam, az hosszú történet -mondja az orvos.
– Nem baj, meghallgatom -biztatja az újságíró.
– Az úgy kezdődött, hogy egy eléggé zsúfolt napom volt. Napközben hat szülés, négy terhességmegszakítás, harmincnégy vizsgálat. Éjszaka ügyeletes voltam, öt szülés, négy vizsgálat. Másnap délelőtt benn maradtam, mert egy páciensem szült, és ha már ott voltam, levezettem még négy szülést, és megvizsgáltam tizenhét nőt. Délután szólt a kollégám, hogy vállaljam el a műszakját, mert sürgős dolga van. Elvállaltam. Volt hat szülés, négy abortusz, huszonhat vizsgálat. Este végre elszabadultam a kórházból, elindultam haza, de annyira fáradt voltam, hogy le kellett ülnöm egy padra. Erre odajött egy ribanc, és azt mondta, hogy egy százasért megmutatja a pináját. Mondd, fiam, te nem fojtottad volna meg?
Tron65 2016.12.22. 15:51:53
wazzu 2016.12.22. 17:35:03
2016.12.22. 18:29:16
Law enforcer 2016.12.22. 19:31:02
pengusz 2016.12.22. 19:32:55
pengusz 2016.12.22. 19:35:16
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.22. 19:49:40
CID.. 2016.12.22. 20:59:06
pengusz 2016.12.23. 10:21:15
EurósParaszt Lite 2016.12.23. 11:11:35
bonsaieejit.files.wordpress.com/2014/11/dsc_0872.jpg
@pengusz: mi a tököcském-gyököcském az a bf-es? S mér nem fagyállót rendelsz az legalább iható enter?
Manyecska. 2016.12.23. 11:11:52
EurósParaszt Lite 2016.12.23. 11:26:53
Nyuszifog sir, nyuszifog sir! img2.zergnet.com/1181202_240.jpg Ezt csak ugy. Aszt mondja belulrol: ne ma' baszd meg, ne mAaaaaAaaaA.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.23. 11:59:07
Itt olvashatsz róla: www.piacesprofit.hu/kkv_cegblog/szallitolevel-tenyek-es-tevhitek/
Elvileg a szállítólevél kiállításának csak akkor van jelentősége, ha úgy mozgatunk árut “A” pontból “B” pontba, hogy az áruk mozgását semmilyen más típusú bizonylat (pl. számla) nem igazolja. Gyakorlatban azonban vannak kivételek. Egyes cégek olyan struktúrában dolgoznak, hogy akár minden számla mellé megkövetelhetik a szállítólevél kiállítását, melyet a megrendelés teljesítésének igazolására használnak.
A nyomtatvány a törvény szerint nyomdai úton előállított, lapjaiban sorszámozott, szétválaszthatatlanul összefűzött formanyomtatvány. Arra vonatkozóan, hogy az elektronikus formában előállított szállítólevelek közül tartalmilag és formailag, mit fogad el az adóhatóság, nincsenek előírások.
Gondolom a rendőr előkapná a tabletjét, és online ellenőrizné az aláírást. Hát mittomén, a fejét biztos nagyon vakarná. :))
Matteo79 2016.12.23. 16:48:47
gyilkoshód 2016.12.23. 22:58:51
városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2016.12.24. 19:44:43
MrZed001 2016.12.24. 22:20:14
A kis Canon Mp... valami scanner-nyomtató pl van egy beépített számlálója ami alapján 1000 nyomtatás után hibát ír ki a készülék.
Rejtett Service menüben lehet nullázni (google jóbarát), utána megint megy 1000 nyomtatás, majd megint kiírja azt a fals hibát és leáll az egész gép.
Chip nyomtatófejben, festék alatt, így egy apró festék folyásra is rövidzárlat, fej ára meg a teljes készülék árának fele.
Kukába az egész a p.csába, soha többet Canon.
Jakab.gipsz 2016.12.24. 22:30:50
mikober 2016.12.24. 22:46:29
1. Ha garanciális, akkor minden javítás ingyenes. Persze nem szándékos rongálás esetén. Céges nyomtató esetén a 7000 oldal alig valami.
2. Ha nem garanciás, akkor nem kell kimondottan canon szervíz. Bárki megjavíthatja. Van egy pár jó szervizes ismerősöm.
3. Ki az a hülye aki elhiszi hogy a szervizes azért nem megy fel mert nincs parkoló.
dmwd 2016.12.24. 22:51:10
dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2016.12.24. 23:07:30
plokmi 2016.12.25. 01:11:30
Ha autós példát kéne mondani, olyan mintha Toyota,Mercedes,Renault,BMW,Suzuki stb. tulajdonosok próbálnának Rolls-Royce,Bentley,Koenigsegg problémához hozzászólni.
Egészen más világ a nyomtatás kicsiben mint nagyban.
FikkFakk 2016.12.25. 04:32:36
Dzsontra Volta 2016.12.25. 07:15:47
melaena 2016.12.25. 09:32:55
Persze,hogy az,de ez a patkany nem is tudna masnap felkelni,ha akar egyetlen sztorit is kritikus komment nelkul hagyna.
melaena 2016.12.25. 09:35:12
Ebben biztos vagy?
Autoszerelesnel igen gyakori,hogy 2-3 hibatlan alkatreszt is kicserelnek,mire megoldodik a problema.
Soha senkitol nem hallottam,hogy csak az utolso javitast kellett volna kifizetnie.
zuhanorepulesss 2016.12.25. 09:38:31
upho 2016.12.25. 10:02:55
eßemfaßom meg áll 2016.12.25. 10:05:20
eßemfaßom meg áll 2016.12.25. 10:22:37
plokmi 2016.12.25. 11:21:07
Azért ebben sem lennék teljesen biztos. Nem tudni mi a folytatás vagy mi lett a vége. De a leírtak alapján papírfelszedési, papírtovábbítási problémája lehet a nyomtatónak.
A papír minősége nagyban befolyásolja a nyomtató élettartamát. Pl. a Canon papír etalonnak számít. Manapság mindenki papírt gyárt. Egyik porosabb (gyártás során rákerülő finom szemcséjű papír por) mint a másik. Ez a papír por lerakódik a gumihengereken és azok simák és csúszósak lesznek, tehát elvesztik a tapadásukat. Nagy sebességű papírmozgatásnál ez felszedési és gyűrődési hibához vezet.
Illetve nem tudom hányan tudják a hozzászólók közül, hogy mi az a nyíl, ami a csomagolt papírok oldalán látható. (Persze ezt is csak a normálisabb gyártóknál láthatjuk.) Amikor a papírt méretre vágják, az oldalán keletkezik egy kicsi ív. Ezt szabad szemmel nem is lehet látni. Amikor a vágó szerszám fentről lefelé halad, elhajlítja a papírt. Az a nyíl mutatja, hogy milyen irányba kell a papírt a nyomtatóba tenni, azért hogy ezek a pici kis ívek ne akadályozzák a papír felszedést.
Tehát, egy gyorsabb nyomtatónak (50+ oldal/perc) nagyon nem mindegy, hogy mennyire poros a papír, és hogy megfelelően van-e berakva a tálcába.
7000 oldalnyi nyomtatással, ha ezekre nem figyelnek simán haza lehet vágni egy lapfelszedő mechanikát. A lapfelszedő gumihengert csak forog a poros papíron, de az nem tapad hozzá, vagy felszedi, de el is fordul a papír és már gyűrődik is.
Erre biztosan nem terjed ki a garancia. Ez hibás használatnak minősül.
Azért kíváncsi lennék mi lesz a vége a javításnak.
eßemfaßom meg áll 2016.12.25. 12:22:18
Tudsz erről linket adni valami nyomtaó garanciális leírásából?
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2016.12.25. 19:07:53
pengusz 2017.01.01. 17:48:41
Nálunk nem a régi nyomtatvány van, hanem pl. az általad használt számlakészítő program is alapból nyomtatja a szállítót.
A rendőr meg nem kap elő semmit, hacsak nem a bírságostömbjére gondolsz.
testnedv (törölt) 2017.01.02. 12:09:15
HnRcO 2017.01.29. 09:06:17
Milliós gép esetében inkább szállítót küldene az ember.. szóval ez valami hatalmas értékű nyomtató lehet. Ezekhez a nyomtatókhoz meg úgy általában csokorban lehet szervizest gyűjteni. Bár, ha erre már nem volt garancia, tényleg elgondolkodtató, hogy ilyen kis géphez kihívnak egy szerelőt. Az ilyennél a költséghatékonyság a fontos.. tehát vagy kidobja és vesz másikat, vagy saját maga keres egy szervizt és beadja, majd ott vesz egy újat, mert megmagyarázzák neki, hogy úgy a jobb. A személyes kedvencem, hogy mire pl egy tintasugaras köpködőt beviszel szervizre azzal, hogy rosszul nyomtat, első a fejcsere, ja meg eredeti VAGY tele patron mert a benne lévő rossz... és máris kifizetted a nyomtató 1,5x-ét.