Tékozló Homár

Wow, tett követte a panaszlevelet az Etyektejnél!

2016.08.19. 15:29 | Homár Hilda | 61 komment

11563215_f38eff1c0ff3d7ac66ceb8ab077c6bc2_wm.jpg

Ezzel a nyári sikersztorival köszöntjük augusztus 20-dikát, egyben elismerésteljes vivátot küldünk Etyekre Párdi Mátyásnak!

Tisztelt Homar blog szerkesztők!

Két napja egy Lipóti Túrórúdba harapva egy kb 1cm x 0,8cm átmérőjű igen erős és éles műanyag darabra haraptam. El sem akarom képzelni, hogy ezt például a 1,5 éves kisfiam eszi, és a nyelő csövébe kerül. Véleményem szerint ez vállalhatatlan és valamit tenni kell az ügyben. Ezért írtam a Lipóti pékségnek, hogy vizsgálják ki az esetet, és vizsgálják felül a gyártási folyamatot egy független szakértővel. 

Olvasson tovább!

Van minimum határidő, mielőtt behajtóhoz kerül a tartozásunk?

2016.08.17. 15:02 | Homár Hilda | 116 komment

fotav_zrt_logo.jpg

Olvasónk lendületes levélben gyepálja a Főtávot, olyan határozott kijelentések társaságában, mint a "ha egy csekk kimarad, az nem volt a postaládámban", amit így látatlanban is némi kétkedéssel fogadunk. Vagy tényleg léteznek emberek, akik még soha nem felejtettek el semmit? Kérdéseire, azért megkérdeztük a válaszokat.

Kedves Tékozló Homár!

A Főtávnál nem csak autókat adják el bagóért, a "tartozást" is azonnal kiszervezik, és valakik ebből marhajól megélnek. Ugyanis ha egy "kőkemény" 4000 Ft-os csekk befizetése kimarad (vagy a Postával összejátszva nem dobják be. -Esetleg ki sem küldik.. ki tudja?), a Főtáv nem küld figyelmeztetést, hanem kapásból kiszervezi a tartozás behajtását a DHK-nak, akik 2500 Ft-ért csinálják ezt a "fáradságos munkát", ami kimerül egy emlékeztető-csekk kiküldésében. Minden normális versenyszférában dolgozó cég, a következő csekkre teszi rá az elmaradt havi összeget. Ez miért olyan bonyolult a Főtávnak?

Olvasson tovább!

Már megint AAA

2016.08.17. 09:53 | Homár Hilda | 53 komment

ujaaa.jpeg

Ez a poszt valószínűleg nem került volna ki, pláne, hogy pár hete szerepelt a cég legutóbb nálunk, de ennyire kirívó pitiánerség mellett nehéz elmenni. Kedves AAA, most tényleg 4 db felni és gumi miatt megy a huzavona? Miért állítják, hogy használt gumit ígértek, ha egyszer nem ez van a szerződésben? Miért nem mennek el a Békéltetőhöz? Miért nem próbálnak megegyezni?  Miért ér meg ennyi macerát, levelezést és rossz hírnevet párszázezer forint? 

Tisztelt Homár!

2014 októberében vettem egy autót az AAAAutó fóti kereskedésében. Az autó - hirdetésben természetesen nem szereplő - hiányosságai miatt írásos ígéretet kaptam arra, hogy az akcióban szereplő 4 db téli gumin túlmenően 4 darab felni is az autóval átadásra kerül. Mivel az átíratás az adásvétel napján nem történt meg, másnap nejem ment vissza az autóért, sajnos én nem tudtam megjelenni. Őt - műszaki ismeretek hiánya miatt - sikerült is megvezetni, és négy rossz állapotban lévő, nagyobb méretű felnire passzoló, nevesincs téli gumit sikerült átadniuk, a felnire pedig azt mondták, hogy nincs raktáron, de beszerzik. Mivel nejem is ismeri a cég vásárlót utólag semmibe vevő politikáját, ezt írásban kérte, így a műszaki adatlapon pecséttel, aláírással kötelezettséget vállalt a kereskedés a felnik decemberig történő átadására.

Olvasson tovább!

Hiába menekülsz, hiába futsz

2016.08.16. 14:50 | Homár Hilda | 70 komment

shutterstock_280473833.jpg

 A sorsod elől, futni úgyse tudsz.

Kedves Homár!

A történet a ködös múltba nyúlik vissza, egészen pontosan 2003-ra, amikor is elkövettem azt a végzetes hibát, hogy 22 éves naiv fruskaként társkártyát igényeltem akkori párom (nem férj!) OTP-s bankszámlájához. Nekem akkoriban vállalkozóként egy céges számlára érkezett a jövedelmem, szükségem volt egy magán számlaszámra. Aláírtam a papírokat és éltem tovább az életemet. 

A sors úgy hozta, hogy 2005 őszén útjaink elváltak a sráccal. Próbáltam elrendezni a közös dolgainkat (sajnos volt mit), többek között azt is hogy levegyen a közös számláról, ugyanis, mint a számla tulajdonosa ezt ő tudta megtenni. Azt az infót kaptam tőle hogy ez megtörtént, majd egy hét múlva már külföldön próbált szerencsét.

Olvasson tovább!

Tényleg olyan olcsó az a Kínából rendelt cucc?

2016.08.16. 10:02 | Homár Hilda | 117 komment

dhl-logo.jpg

Az ember meglátja a Banggoodon az akciós kiskamerát meg az olcsó, de csinos menyasszonyi ruhát, megköti az évezred üzletét, aztán nagyot koppan, amikor a futár legombol róla még egyszer annyi lóvét, mint amire számított. Hétköznapi sztori, nagy tanulságokkal. A lusták csak a Péterig olvassák meg a legalját, a lényeg ott van. Az alaposabbak remekül fognak szórakozni a bikfanyelven íródott hivatalos szövegen és Péter reakcióján.

A múlt héten Hong Kongból rendeltem egy speciális GPS nyomkövetőt 47 dollárért. A szállítás díja 28 dollár, ami magas egy kicsit, de távolról sem ez a legbosszantóbb az ügy kapcsán. Sajnálatos módon a feladó a DHL-t választotta szállítónak és itt kezdődtek a problémák.

Most már tudom, hogy ha az importált áru értéke - cég-magánszmély adásvétel esetén - meghaladja a 22 dollárt, de nem több, mint 150 dollár, akkor ÁFÁ-t kell fizetni. Na itt kerül a képbe a DHL. Ugyanis a DHL vámügyintézés jogcímén az emberről legombol még 4725,- Ft + ÁFÁ-t, vagyis 6000,- Ft-ot. Ez az áru értékének 28 százaléka, vagyis több, mint az ÁFA!!

Olvasson tovább!

Szűkszavú infók alapján parkolt, póruljárt a mozgássérült autós

2016.08.15. 15:01 | Homár Hilda | 64 komment

shutterstock_105376130.jpg

Az alábbi levél alapján persze mondhatjuk, hogy olvasónk is mit gondolt, meg igazán rákérdezhetett volna a részletekre is, de egy telefonos ügyfélszolgálati dolgozótól simán elvárható, hogy ne csak jó székely módjára szigorúan a feltett kérdésre válaszoljon, hanem igazi, hasznos, teljeskörű tájékoztatást nyújtson, például magától térjen ki a hol, hogyan, mikor kérdésekre is. Nem ördögtől való a jófejség meg az alaposság.

Kedves Tékozló Homár!

A téma röviden: Nemrég fiaimat vittem ki a reptérre, ez nem túl gyakori nálunk, sem helyismeretem, sem tapasztalatom nincs ezen a téren. Mivel két egészséges fiam melett egy súlyosan sérült fiam is van, akit magára hagyni lehetetlen, így természetesen Ő is velünk jött. Út közben felhívtam a reptér parkoló ügyfélszolgálatát, hogy segítséget kérjek. Ott készségesen segítettek is, elmondták, hogy a Terminál parkolóban 1 óra ingyenes mozgássérülteknek. Minden rendben, gondoltam. Arról, hogy ezt valahol még kilépés előtt formanyomtatvány kitöltésével érvényesíteni kell, vagy hogy fel kell keresnem egy "fogalmam sincs hol van" ügyfélszolgálatot, szó sem volt.

Olvasson tovább!

Udvarias, de következetlen a Tesco

2016.08.15. 10:01 | Homár Hilda | 69 komment

tesco.jpg

Ja, és a helyesírás is csak minden második bekezdésben az erőssége. Hullámvasút-dinamikájú történet arról, hogy mennyire más az élet a központban és a terepen.

Kedves Homár!

Alább a levelezésem a Tescoval.

Tisztelt Ügyfélszolgálat,

A mai napon kétéves csemetémmel meglátogattam a Gács utca 3. alatt lévő üzletüket. Gyermek ugye kosárban, mert amúgy kő kövön nem marad, elég mozgékony és türelmetlen. Pont ezen okból szoktam az önkiszolgáló pénztárjukat igénybe venni, ahol nagy forgalom esetén is hamar szoktam végezni.

Olvasson tovább!