Tékozló Homár

15 év után érte csalódás a Telenor-ügyfelet

2017.02.08. 14:59 | Homár Hilda | 58 komment

telenor_logo_1.png

Sok új dolgot nem tanulunk Kriszti esetéből, csak a régi nagy igazságokat: szó elszáll, írás megmarad, és mindig olvassuk el, mit írunk alá.

Kedves Homár!

December közepén bementünk férjemmel a Telenor Pólus Centerben lévő hivatalos képviseletébe, hogy vegyünk egy készüléket karácsonyra, nekem. Semmi több. Ennyi. Készpénzért. 15 éves üzleti ügyfélként.

Kérdeztük az üzletkötőt, hogy szia van ilyen készüléketek? és mennyiért? Odaadott egy árlistát, megmutatta, hogy a tarifacsomagom szerint melyik sort nézzük. Mondtuk oké, kérjük. Szóltam, hogy van 10.000.- bónuszom, az még lejön. OK.

Új szerződést kell kötni, ő sem érti miért, akkor ezt most végig kell csinálnia, menjünk nyugodtan vásárolni, mert a központból hagyják jóvá, csörög, ha kész. Kérdeztem, hogy oké, de semmi nem fog változni a csomagomban, ugye? Nem.

Vásároltunk, csörgött. Jöttünk.

"Ez most egy halom papír, de csak formaság"-mondja.
"Semmi nem fog változni a csomagomban, ugye?"
"Nem."

Aláírtam két év tarifa- és készülékhűséget, kifizettük a készüléket és hazajöttünk.

Januárban jött az új számla, drágábban. Hívom az ügyfélszolgálatot, 40 perc alatt kiderítették, hogy készülékes csomagba kerültem, ezért 24 hónapon keresztül fizessek többet. Aláírtam az üzletben egy "Üzleti előfizetői szerződést" és egy "Üzleti előfizetői szerződés hívószámot tartalmazó melléklete" paksamétát, melyek sehol nem térnek ki a tarifacsomagom árára, sem annak változására. Persze elismertem az ÁSZF-et.

Azóta leveleztem az ügyfélszolgálattal, mert oda küldtek. "Szeretnénk tájékoztatni, hogy az üzletben elhangzottakat – a tájékoztatás szóbeli jellegéből adódóan – vizsgálni sajnos nem áll módunkban" ... "Ennek okán szükséges az írásbeli szerződés megkötése, mely az Önök esetében 2016 12.12.-én megtörtént. Aláírásával Ön elfogadta a Üzleti Előfizetői szerződés szolgáltatást tartalmazó mellékletét és az abban foglalt feltételeket."

Így igaz, mely nem tér ki árváltozásra. Aláírtam. És még ezt is tartalmazza: "Üzleti előfizetési szerződés 2.7 "Szolgáltató a hívószámot tartalmazó mellékletben/Szolgáltatási mellékletben meghatározott tarifacsomagot biztosítja Előfizető részére, amelynek díjait és igénybevételi feltételeit a hívószámot tartalmazó melléklet/Szolgáltatási melléklet, valamint a mindenkori ÁSZF tartalmazza."

Miután ezt idéztem nekik, már csak az ÁSZF-re hivatkoztak: "Emellett szeretnénk informálni, hogy a tarifacsomagjaink pontos paramétereiről és leírásáról a Telenor vonatkozó üzleti ÁSZF 3.a számú mellékletében olvashat bővebben"

Ma beszéltem a Gazdasági Versenyhivatallal és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal. Mivel aláírt szerződésről van szó, így bíróságot tudnak javasolni. Békéltető testülethez nem mehetek, mert üzleti előfizetésről van szó. 

A lényeg,hogy ők jogilag valószínűleg teljesen védettek (ma a telefonos hölgy azt mondta, hogy mindig így készül a szerződés ilyen esetben), de hogy tájékoztatás nem hangzott el és a szerződés ill. a mellékelte nem ír árat és árváltozást, az tuti! A kolléga az üzletben azt mondta, nem lesz változás. A szóban elhangzottak pedig nem számítanak, így 22-es csapdája! Köszönöm 15 év után!

Legközelebb, ha aláírok náluk vmit, a 134 oldalas ÁSZF-et is kikérem és elolvasom előtte a pultnál. Már ha maradok náluk 24 hónap után is.

Kriszti

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bakonyibéláné 2017.02.08. 15:06:46

A Telenor egy idióta cég. Nekem a hangpostát kapcsolgatták állandóan vissza, hiába írtam, mondtam nekik, hogy nem kell. A végén meg rátettek egy internet előfizetést amit szintén nem kértem. Így aztán 17 év után otthagytam őket.

Terézágyú 2017.02.08. 15:08:51

"Kérdeztük az üzletkötőt, hogy szia van ilyen készüléketek?"

Tudod kit tegezzél, pószter.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.08. 15:13:11

Hogy tud 15 évig valaki cégvezetőként fennmaradni, ha szerződés aláírásakor legalább a lényeges pontokara nem pillant rá? Isteni szerencséje van.

Az vótmá, hogy gombokért adják a független készülékeket, SIM lock-olt telót épeszű ember nem vesz?

Havi 4000 helyett 4500 lesz? Oda a cég nyeresége? Majd lebeszéli.

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.02.08. 15:19:37

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: szerintem az van, hogy az Ersztebankos posztot úgyis leveszi. A cím miatt "Elveszett az ügyfél pénze " gondolom küldenek majd egy szép szerelmeslevelet...

FDToth 2017.02.08. 15:35:26

hááát, békltetőhöz mehetsz, hisz attól h üzleti előfizetésed van. még fogyasztónak minősülsz előttük... az más kérdés h nem mész velük semmire, csak időhúzás..
nehéz dolog ez. rendget olyna van h bezsélgetsz egy üzletkötővel, elmondt neke dminden szépet és jót, majd alírod (nme olvahatsz el 20-25 oldalt) és után jönnek a problémák... egy jó tanács, ami tiltott, de jól jühet: a telefonon indítsuk ela hnagrögzítőt. persze szólhatunk is előtte h felvesszüll a beszélgetést... ha nem mennek bele, akkor offf.

Terézágyú 2017.02.08. 15:50:19

""Semmi nem fog változni a csomagomban, ugye?"
"Nem.""

Hát nem is változott semmi a csomagjában, csak ő került át egy másik csomagba: "készülékes csomagba kerültem"...

Hipóallergiás 2017.02.08. 16:07:06

@Terézágyú: meg mindig jobb mintha mikulas csomagba kerult volna

Tony Almeida 2017.02.08. 16:12:14

Egy síró kisgyerektől veszi el a galád telenor a plusz pénzt :(

fiktiv állat 2017.02.08. 16:22:36

Csak független készüléket veszünk. Hűséget max a párunknak fogadunk, hiszen soxorosan kifizettetik a "kedvezményt".

Zirowe 2017.02.08. 17:08:46

"Új szerződést kell kötni, ő sem érti miért, akkor ezt most végig kell csinálnia, menjünk nyugodtan vásárolni, mert a központból hagyják jóvá, csörög, ha kész. Kérdeztem, hogy oké, de semmi nem fog változni a csomagomban, ugye? Nem."

Baszki, az "új szerződést kell kötni" vs "ugye semmi nem változik?" két szögesen ellentétes állítás.

Azt a sok papírt meg bizony végig kell olvasni aláírás előtt.

Beerhead 2017.02.08. 17:21:52

A poszternek az a marhanagy szerencséje, hogy az élelmes boltos nem csempészte mondjuk a háza kitöltött adásvételi szerződését az aláírandó papírok közé. Akkor most vergődhetne a kilakoltatáson is, mennyivel jobban járt.
Rám is csúnyán néz ügyfélszolgálaton/bankban a sok mancika, amikor az elém tolt paksamétát elkezdem ELOLVASNI ALÁÍRÁS ELŐTT!

kiskár 2017.02.08. 18:09:49

teleorr, kell még folytatni? :)

enrico palazzo 2017.02.08. 18:26:43

@Terézágyú: 15 éves üzleti ügyfél. Még gyerek, azért sziázik.

enrico palazzo 2017.02.08. 18:31:42

@FDToth: Cég nevére vette, vagyis magánszemély. Nem foglalkozik vele a békéltető.

amindenes.blog.hu 2017.02.08. 18:55:21

Mert megbízunk annak az eladónak a szavában, ki írásban nem rögzíti azt. Grat.

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.02.08. 19:31:53

Van új kedvencem a teszkó önkiszolgáló kasszáknál: a színészkedő csürhe. Érted, vesz egy kiló pisztáciát, aztán köpködve vonyít, hogy háde nem fér bele az ötszáz eurós, lehet fizetni kajajeggyel is? :)

FDToth 2017.02.08. 19:47:43

@enrico palazzo: ???

attól még a bbt előtt fogyasztó. én voltam már párszor, céges dolgokbna é simán lefolytatták a tárgyalást: 2012. júliusa után a mikro-, kis- és középvállalkozások is élhetnek a szolgáltatásokkal ;)

Jóska Pista 2017.02.09. 03:03:13

Mielőtt fikázzuk a posztert, a kurva anyját annak a szolgáltatónak, aki csak 231 oldalas, elolvashatatlan, túlságosan jogász bikkfanyelven képesek megfogalmazni szerződést. Aminek mellékletében a sok lényegtelen, soha elő nem forduló részlet közé csak besuvasztják az ügyfél megszívató pontjaikat.

Egy mobil előfizetésnél értékesebb és fontosabb dolgokat (adás-vétel, bérleti szerződés) is sikerül max 10 A4 oldalon megfogalmazni, úgy hogy abban minden lényeges benne legyen, vagy levezethető legyen belőle.

Dani23 2017.02.09. 06:40:47

@Beerhead: Érdekes, hogy ilyenkor mindenki mindig elolvassa a 300 oldalas szerződést, kiegészítve az 50 oldal melléklettel és 500 oldalas ÁSZF-el. Aztán gyakorlatban egy szerződéskötés mégsincs több 10-20 percnél, aminek a 90%-a azzal megy el, hogy az ügyintéző adminisztrál és a rendszer sebességén múlik, hogy 10 vagy 20 perc lesz. De persze te elolvasod, meg az összes többi okos is elolvassa, hisz ti tudatosan éltek. Nyitásra mentek, sorra kerültök és 2-3 órán keresztül feltartjátok azt az egy szerencsétlen pultost, hisz egyrész rohadtul ráértek, másrészt nagyon tudatosak is vagytok.
Kedvencem az volt, aki múltkor leírt egy olyat, hogy "átbeszéltük a kérdéses pontokat, módosítottuk őket". Az egységes szerződésben...

Terézágyú 2017.02.09. 07:37:01

@Dani23:
"mindenki mindig elolvassa a 300 oldalas szerződést, kiegészítve az 50 oldal melléklettel és 500 oldalas ÁSZF-el."

Miiiiiit kicsinyeskedjünk: 1000 oldalas szerződés, 500 oldalas melléklet, és 2000 oldalas áeszeff....

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.02.09. 07:51:44

@Dani23: talán ha nem is életszerű átolvasni egy szerződést, ami nyilván nem véletlenül úgy van kellően unalmasra és hosszúra komponálva, hogy elvegye az ember kedvét az átolvasására, de itt a poszter nem is az egyik apróbetűs félmondatot kifogásolja. Hanem a két éven keresztül fizetendő díjat. Egészen biztos vagyok benne, hogy vastagon van szedve az összeg a papíron és nem elbújtatva...

napinapinapi 2017.02.09. 08:00:05

Itt nem ugy van,mint a tevenel,hogy a huseg felmondasanal csak a kedvezmenyeket bukod el ?
Ha igen,akkor nincs semmi gond,mivel 1 honap alatt alig par ezer a kedvezmeny.
Fel kell mondani,es atvinni mashova a szamot.
Valszeg mar akkor megkapod a regi arakat,ha ezt csak belengeted.

Cycmen 2017.02.09. 08:19:49

bementünk férjemmel a Telenor Pólus Centerben lévő hivatalos képviseletébe, hogy vegyünk egy készüléket karácsonyra, nekem.

Miután így tudtad mi lesz a fa alatt, kellet egy meglepetés is miről a Telenor gondoskodott!

Cycmen 2017.02.09. 08:28:27

@The Crazy One 5tös: de itt a poszter nem is az egyik apróbetűs félmondatot kifogásolja. Hanem a két éven keresztül fizetendő díjat. Egészen biztos vagyok benne, hogy vastagon van szedve az összeg a papíron és nem elbújtatva...

Az viszont továbbra is kérdés, hogyha szóban megkérdezi, akkor miért nem kap rá normális választ?

Manyecska. 2017.02.09. 08:31:04

@Cycmen: te férjnél vagy? :D én is meglepődtem most! :D

Terézágyú 2017.02.09. 08:32:30

@Manyecs:
van nálunk melegházasság? :)

Cycmen 2017.02.09. 08:35:53

@Terézágyú:Miiiiiit kicsinyeskedjünk: 1000 oldalas szerződés, 500 oldalas melléklet, és 2000 oldalas áeszeff....

És levezetésnek valami fárasztó ógörög drámát is nemdebár?

Terézágyú 2017.02.09. 08:37:29

@Cycmen:
"Az viszont továbbra is kérdés, hogyha szóban megkérdezi, akkor miért nem kap rá normális választ? "

Mert az ügyintézők agyatlanok, és direkt így vannak kitanítva...
Másrészt meg - ahogy fentebb is írták - az "új szerződés" eleve gyanússá kell, hogy tegye a pószter előtt a dolgot... Tehát konkrétan rá kellett volna kérdezni, hogy "ugyanannyit kell majd fizetnem?"...

Cycmen 2017.02.09. 08:37:50

@Manyecs: : te férjnél vagy? :D én is meglepődtem most! :D

Persze, de téged megdugnálak!!! :P

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.02.09. 08:37:59

@Cycmen: félreértés lesz. A havidíj a szolgáltatásokért nem is változott, a telefon törlesztője külön tétel a számlán.

Cycmen 2017.02.09. 08:43:13

@Terézágyú: van nálunk melegházasság? :)

Ezt gyorsan be kéne fejezni! :D

@Manyecs: Ne szórakozz, így is tele van a t.köm az itteni b.zikkal!

Terézágyú 2017.02.09. 08:45:00

@Cycmen:
"Ne szórakozz, így is tele van a t.köm az itteni b.zikkal! "

Általában a magyarországiakkal, vagy itt, a blogon levőkkel?

Cycmen 2017.02.09. 08:45:31

@The Crazy One 5tös: És ez is elmondható minden további nélkül!

Manyecska. 2017.02.09. 09:11:08

OFF valaki kötött már az Elművel biztosítást-Otthon gyorsszerviz szolgáltatásra...? És milyen? És miért? És elolvasta az apróbetűt mer' felhívják rá a figyelmet...? mellesleg átrágtam magam nyolc oldalon most /illetve bótba mentem.../ a lényeg az utolsó oldalon van ..!!
Ez a fogyasztó tudatos fárasztása!!

Manyecska. 2017.02.09. 09:16:30

@Cycmen: hát az itteni bikákkal nekem is . Mellesleg van fagyasztó-kiolvadásra is biztosítás, 50.000 huf , amennyiben vészhelyzet áll elő/?/ pl. kiolvad anyós hullája, nem tudok mire gondolni!?

Manyecska. 2017.02.09. 09:26:34

@The Crazy One 5tös: köszi! Na, pont ezt a konklúziót vontam le én is most hogy végigolvastam, ott volt a kutya elásva az uccsó oldalon!:D neszesemmi fogdmegjól.

Terézágyú 2017.02.09. 09:37:32

"15 év után érte csalódás a Telenor-ügyfelet"
...
"Már ha maradok náluk 24 hónap után is."

Szóval 15 év alatt semmi baj nem volt - de most hogy akadt valami kis zűr, egyből fenyegetőzik a pószter.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.09. 10:01:02

@Dani23: @Cycmen: @Terézágyú: @The Crazy One 5tös: Azért is olyan hosszú az ÁSZF, mert az NMHH minden évben beleszuszakol újabb 5-10 oldalt. Csakis az előfizetők kedvére és védelmére, persze.

Manyecska. 2017.02.09. 10:18:47

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: ..minden évben?? a telenor már legalább 2xxx /szer/ változtatta meg az ÁESZEFLYÉT egy éven belül! szerintem.kábé...

napinapinapi 2017.02.09. 10:26:22

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
Ha valamelyik balfasz elofizeto talal egyk iskaput,es lehuzza a ceget,akkor az uj aszfben bezarjak azt a kiskaput.
Majd 1-2 evvel kesobb egy masik miatt jon egy ujabb lex-hulye szabaly,es kiderul,hogy a ket szabaly egymasnak ellentmondo.
Ha az ugyfelszolgalatos nem tudja oket egyutt ertelmezni,akkor nyilvan o a szemetlada,aki le akarja huzni az ugyfelet.

joska61 2017.02.09. 10:26:35

Itt vélhetően nem A TELENOR hibázott, hanem az egy darab csóka. Az pedig külön kérdés, hogy valóban telenor üzletről van-e szó, mert sajátjuk nagyon kevés van. Ilyen szerződött partnerek vannak, szinte franchise rendszerben.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.09. 10:36:36

@Manyecs: "..minden évben?? a telenor már legalább 2xxx /szer/ változtatta meg az ÁESZEFLYÉT egy éven belül! szerintem.kábé... "

Természetesen évente 3-4 alkalommal.

Bicepsz Elek77 2017.02.09. 11:27:39

200000 forintos telefont akartam venni 10000 forintert, ezek meg felemeltek a tarifa stb. dijaimat Jujjjjj

Kutyahoroszkóp 2017.02.09. 13:02:44

"mindig így készül a szerződés ilyen esetben"
De mire készül mindig így a szerződés? Meglévő üzleti előfizetés hosszabbítására vagy újelőfizetés létesítésére? Mert a posztban tárgyalt gyakorlatilag az utóbbi. Sehol nincs a történetben/tájékoztatásban egyetlenegy pont sem, ahol ez kettéválna.

VoIP

Kutyahoroszkóp 2017.02.09. 13:10:52

@Dani23: nem kell sarkítani, jóbarát. Egyébként meg pont a fajtádra bazírozik az ilyen rendszer, meg mindenféle, fogyasztási rendszer: hatnak rád, lelkiismeret-furdalást keltenek benned, mi az, hogy feltartasz te akárkit is, szegény akárki-csoport, ha nem vagy birka és hajtasz fejet és perkálsz/aláírást firkálsz, akkor rossz vagy és bűnös. A szex is bűn. Ne bassz fel.

Kutyahoroszkóp 2017.02.09. 13:26:01

@napinapinapi: igen, ő a hülye, nagyon jól ismerjük az ilyen "magabiztos" "nem"-eket (nem, nem lesz változás). A vészcsengőharangnak akkor kellett volna visítania ezerrel, mikor elhangzott, hogy NEM TUDJA MIÉRT CSINÁLJA AZT, AMIT, ez már eleve. Na meg hogy szembenáll a nemleges kijelentés a nemtudással, nemértéssel, ahogy már rávilágítottak előttem. Telefonszolgáltatótól függetlenül az ilyen ostobapicsaság jelzés kellene hogy legyen a másik embertársnak, de ha nem az..., azt bizony nehéz sajnálni.
S a legfontosabb, mert ez a burkolt, de egyben fő üzenete a kommentednek: nehogy már létezzen a lex-hülye fogalma. Ha birkafogyasztó vagy, az a te dolgod, de ne keltsd már azt a hülyeséget magad körül, hogy aki olvas és tájékozódik az hülye és nemkívánotos létforma és főleg ne azonosítsd a hibásjellemű, kisstílű nyerészkedőkkel, kösszthxthanksdánke.
@joska61: ha a TeliNoir hibázott volna - tehát a kiadott, eljárási sáma a hibás az ilyen helyzetekre - akkor tömegesen lenne panasz, így sem egyedülálló a dolog, lefogadom, de tömegességről nincs szó, csak a szórványosan/véletlenszerűen való kibaszásról. A biztonságtudatnak (működik a rendszer, felelős szereplők működtetik a rendszert) jól esik, ha szépeket gondolunk, de a valóságban sokszor az IQ100 már kiemelkedő, a felelősségtudat, jellemesség meg mégritkábban párosul ésszel, szóval nem is értem miért lenne olyan betonbiztos egy Teli-dolgozó jósága. Burjánzik a szarság.

A poszter meg le akarta zavarni gyorsan, nem akart ő a szar lenni, "akadékoskodni", gondolom, ez is általános. Ha visszakozik, utánakérdez mélyebben, akkor ő a szar. Na meg kellett a tárgyi törődés.
Azt valahogy nem veszi be a gyomrom sehogysem, hogy ", nekem." Tessék, a sztori, csakis neked.

Manyecska. 2017.02.09. 14:09:51

@Kutyahoroszkóp: :DDD így-így, jól mondod../már nem az uccsó félmondatra../

Szubrina 2017.02.09. 14:20:50

Nekem is ez a bajom, vettem egy T-com-os Domino kártyát még nem aktiváltam, előtte ugyan is javasolják, h nézzem meg az ÁSZF-jüket, nos ez 68 oldal...Nem tudom, h ezt egyáltalán, hogy gondolják, ez a jogi blabla hétköznapi ember számára, mintha kínaiul lenne, nem elég ám elolvasni, értelmezni és megtanulni is meg kéne, h az ember tudja mikor miről van szó.

Számomra ebben a sztoriban az a szörnyű, h az ember bizalommal fordul az ügyfélszolgálatos kollégákhoz, akik rezzenéstelen arccal basszák át az ügyfeleket.
.
A probléma az, h nem árt kedvesnek és becsületesnek lenni, ugyan is van még pár szolgáltató a Telenoron kívül, így az ügyfél 2 év után valószínűleg váltani fog.

Egyébként, engem úgy tanítottak, h mielőtt valamit aláírok, olvassam át. Érdekes eddig bárhol raktak elém szerződést nagy sóhajokkal és szájhúzásokkal nyugtázták, h előbb el akarom olvasni. Ez a sztori is rávilágít, hogy 1. elolvasni mit írunk alá. 2. elolvasni az általános szerződési feltételeket. 3. REJTETT KAMERÁS FELVÉTEL készítése.
Aztán hivatkozhatnak a jó kurva anyjukra, h élőszó elszáll:DDD

Dani23 2017.02.09. 17:13:19

@Kutyahoroszkóp: Tehát te is a nem létező "mindent átolvasok mielőtt aláírok a szolgáltatónál" emberek népes táborát szaporítod

joska61 2017.02.10. 08:56:57

@Kutyahoroszkóp: A vészes naivitásnál már csak a mindenbe rosszindulatot, összeesküvést és csalási szándékot feltételező attitűd nagyobb gáz.

CID.. 2017.02.10. 11:36:51

@Szubrina: Ha a T-comtól vetted a Dominó kártyát, akkor valóban komoly kihívás lesz az ÁSZF értelmezése ;)