Tékozló Homár

Billentyűmatrica = billentyűfólia?

2017.03.06. 10:53 | Homár Hilda | komment

20170113.jpg

Bárki, bármit is mond, ha én azt olvasom egy specifikációban, hogy "Billentyűzet: magyar (NEM matricázott, háttérvilágítás nélkül)"  hétszentség, hogy olyan billentyűzetre számítok, amire nincs ráragasztva semmi, egy mégoly tartós és esztétikus fólia sem.

Kedves Tékozló Homár,

a xoomstore nevű online boltban rendeltem két laptopot, ismerősöknek. (Összesen kb. 360e) A laptopok specifikációjánál fel volt tüntetve (most is ott van a legtöbb esetben), idézem:

Billentyűzet: magyar (NEM matricázott, háttérvilágítás nélkül)

Igen, így, kiemelve.

Megjött a két gép, és a telepítésnél feltűnt hogy a billentyűzet bizony mindkét gépen matricázott (kép csatolva - lásd a posztkép szerk.). Hívtam is őket, és kérdeztem, mi a teendő, mert hát sajnos olyan gépek jöttek amik matricásak. Ekkor kaptam a meglepő a választ:

Xoomstore: "Az nem matrica, hanem fólia."
Naiv én: "Mi a különbség?"
Xoomstore: "A matrica az olcsó és hamar lejön, ez tartós és jobban néz ki"
Naiv én: "Nem gondolják, hogy ezt fel kéne tüntetni a holnapon?"
Xoomstore: "A gyári billentyűzetek esetén fel van tüntetve, hogy gyári"

Ja, én kérek elnézést.

Nyilván belekezdhettem volna egy végeláthatatlan beszélgetésbe, hogy szerintem matrica, szerintük fólia, de a vége úgyis az lett volna hogy nem értünk egyet, és visszaküldöm 14 napon belül. Sajnos az ismerőseim már nagyon várták a gépeket, és azt kérték hogy ne küldjem vissza, de azért ezért vérlázító pofátlanság.

Hát, tőlük nem rendelek többet.

Üdvözlettel,
SA

Lássuk, fogyasztóvédelmi szempontból minek minősül ez a nyelvészkedés:

Kedves Homár Olvasó!

Valóban, jelen helyzetre a legegyszerűbb megoldás az lett volna, ha a jogszabályban meghatározott és a termék átvételétől számított 14 napon belül gyakorolható elállási jogoddal éltél volna. Érthető azonban, hogy a laptopra szükségetek volt, így idő hiányában nem volt lehetőség az ezzel kapcsolatos ügyintézés lefolytatására.

Álláspontunk annak megállapításához, hogy a vállalkozás tájékoztatása megtévesztőnek tekinthető-e azt kell vizsgálni, hogy a billentyűzet használhatóságát mennyiben befolyásolja az, hogy az nem gyárilag magyar, hanem fóliázott. Egy kereskedelmi gyakorlat ugyanis akkor megtévesztő, ha az áru valamely lényeges jellemzője tekintetében valótlan információt tartalmaz, és ezáltal olyan ügyleti döntés meghozatalára késztet, melyet egyébként nem hoztál volna meg.

Jelen esetben a leírtaknak megfelelően olyan billentyűzetet küldött, ami nem matricázott, hanem a fóliázással biztosították, hogy magyar nyelvű legyen. Kérdésként merült fel, hogy az a körülmény, hogy nem eredetileg magyar a billentyűzet, hanem fóliázott jelentősen érinti-e a használhatóságot és ezáltal érdemben befolyásolhatta-e döntésedet. Amennyiben igen, akkor valóban megtévesztőnek tekinthető a vállalkozás tájékoztatása, amivel kapcsolatban bejelentést tehetsz a területileg illetékes járási hivatalnál.

Felhasznált jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi magatartás tilalmáról
- 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sáros_tehén 2017.03.06. 11:01:01

Volt lehetőség elállni. Mégsem akartatok. Gondolom annyira nem szar.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 11:03:37

Szerintem kutúráltan van megoldva. Tényleg nem gagyi matrica. Ennyi pénzért ezt kapja, nem tetszik, visszaküldi. Ha a fóliát megemlíthették volna, az egységsugarú vevő nem tudja a különbséget a fólia és matrica között, és azt hiszi, matricást kap. Nem a maguk ellenségei.

Terézágyú 2017.03.06. 11:05:20

- Festett hajú nők kíméljenek.
- Ez nem festett, hanem színezett.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 11:05:31

Jé! A GVTI nem tiszta baromságot mondott! Mi történt???

Terézágyú 2017.03.06. 11:07:47

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2:
"bili, vihar"

Persze, de ha ilyen dolgokban sem értjük egymást...
Majd legközelebb az lesz, hogy "ÚJ GÉP" - Ja jó, hát már volt használva, de attól még új, nemrég gyártották.
Esetleg:
- Ez nem használt gép. Igaz, hogy tele van fotókkal, feltelepített játékokkal, de nem HASZNÁLT, csak kipróbált...

Szartranszplantáció 2017.03.06. 11:11:43

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: végülis ha nincs otthon fóliasátornak való, húzott műanyagmatéria, jó lesz a matricákboll megkomponált félkörív-építmény is, azalatt es yól nevelkednek a paradicsomok, tec., enter. //homárd

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 11:13:43

@Terézágyú: "- Ez nem használt gép. Igaz, hogy tele van fotókkal, feltelepített játékokkal, de nem HASZNÁLT, csak kipróbált... "

Vazzeg örüljön, hogy letesztelték, és nem nála áll fejre. Újrahúzza a vinfost, és örül a szarnak.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.03.06. 11:13:57

@Terézágyú: na, akkor kifeJtem, mert látom nem érted
"visszaküldöm 14 napon belül ... kérték hogy ne küldjem vissza"
tisztában volt a megoldással, mégsem élt vele. Mi a nyígás tárgya?
mégegyszer:
bili, vihar

Szartranszplantáció 2017.03.06. 11:25:38

"Érthető azonban, hogy a laptopra szükségetek volt, így idő hiányában nem volt lehetőség az ezzel kapcsolatos ügyintézés lefolytatására."
Ne fárasszál mán. Az újlaptopok előtt hogyan éltek, s léteztek? Inkább van az, hogy nem akkora problem ez nekik. Már ha felnőttek mógyára akarjuk értelmezni az eseménysorok fennforgásátenter.

Dr. Archivum Pál 2017.03.06. 11:26:22

Kicsit rágugliztam a bótra. Már más is írta, hogy matricázott (ami ugye fólia az üzlet szerint) és nem magyar nyelvű (a matrica/fólia alatt). Hát nekem nagyon úgy tűnik, hogy a cég külföldi gépeket vesz (nem magyar billentyűzettel és átragasztja őket). Ettől tudnak olcsók lenni.

enrico palazzo 2017.03.06. 11:29:08

Nekem az jött le, hogy új gépről van szó.

"A gyári billentyűzetek esetén fel van tüntetve, hogy gyári"

Baszki, egy új gép esetén nincs olyan, hogy nem gyári (persze, ha a leírásban ott lenne korrekten, hogy fólia van, vagy matrica, akkor oké, tudtál róla).

"Jelen esetben a leírtaknak megfelelően olyan billentyűzetet küldött, ami nem matricázott, hanem a fóliázással biztosították, hogy magyar nyelvű legyen. Kérdésként merült fel, hogy az a körülmény, hogy nem eredetileg magyar a billentyűzet, hanem fóliázott jelentősen érinti-e a használhatóságot és ezáltal érdemben befolyásolhatta-e döntésedet."

Nem! Azt írta a poszter, hogy a termékleírásban az volt: magyar billentyűzet. Akkor nincs mellédumálás, hogy csak fóliázott. Könyörgöm egy szakértő ennyire következetlen, amikor pontosan tudja, hogy a termék leírása nem felel meg a valóságnak?

Dr. Archivum Pál 2017.03.06. 11:33:29

@enrico palazzo: Valahogy így szerepel a bót oldalán egy véletlenszerűen kiválasztott gépnél: "Billentyűzet: magyar(nem matricázott, háttérvilágítás nélkül)"

Szartranszplantáció 2017.03.06. 11:34:27

"hogy a billentyűzet használhatóságát mennyiben befolyásolja az" ... "akkor megtévesztő, ha az áru valamely lényeges jellemzője tekintetében valótlan információt" ... "melyet egyébként nem hoztál volna meg."
Nem osztom eszt a véleményt. Habazmeg csengettyűvel, pónival és tejszínhabbal, annak tetején cherryvel álmodtam meg a terméket és még véééletlenül van olyan meghírdetve, _úgy és olyan_ és én arra számítok, meraztakarom, akkor aztkapjam bazmeg. Ne hivatkozzon a hülyeségre senki, az nem más hangulata, nem más várománya, hanem az enyém és feltételezzük, hogy mint agyas, s célirányos vásárllo, tudtam mit szeretnék, aminemvéletlen.
Tök' gáz lenne, ha meglátná valaki az billentyűzetemen a matriczát, merthát egyesek tudnak elvont fogalmakat is kezelni, példáulhogy nem azt a karaktert jeleníti meg a billentyű. Meg egy köztes réteg, idegen, csúszkál, ha nem, akkor is a legritkább esetben szerencsés, lekopik, problémázik, meg szarabb használni úgy. Ezek súlyos sajátérvek, s nekem ne jőjőn senki egy kereskedelmi és féregérdek által jóól meghajlítgatott, "mindenki által elfogadott"-nak bemesélni akart érvrendszerrel, mert fell ruggom.

CorsairS 2017.03.06. 11:35:40

(Csak kötekedésként jegyezném meg, hogy legfeljebb magyar kiosztású lehet a billentyűzet, hacsak nem itthon gyártották.)

Dr. Archivum Pál 2017.03.06. 11:36:19

@Dr. Archivum Pál: A vége lemaradt :D Szóval még egyszer akkor! Igen, kissé furán tudatja a bolt a vásárlóval, hogy nem magyar a billentyűzet, csak honosították fóliával.

Cycmen 2017.03.06. 11:36:45

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ha a fóliát megemlíthették volna, az egységsugarú vevő nem tudja a különbséget a fólia és matrica között, és azt hiszi, matricást kap.

Ha nem akar matricásat, akkor nem akar! Nem tudom miért nem lehet ezt tudomásul venni? A fólia nem olyan, nem jön le, izé hozé dzsozé, én személy szerint gyűlölöm hogy ha én megmondok valamit és elkezdenek győzködni meg szövegelni összevissza! Nem kell olyan billentyűzet amire felragasztott szar van téve, mi nem érthető???

Szartranszplantáció 2017.03.06. 11:43:02

@enrico palazzo: szagértői következetlenség: a GVTI válaszokat egy nő írja. Ha még nem esett volna le.
Talán az arany, s talán legszerencsésebb középút, amit hirdetésekben lehet látni mostanság és virágnyelv ugyan, de mégsem kúr át 100%-bann, az az "EU kiosztás". Mondjuk laikus ennek is bedőlhet, de nehezebben.
@Cycmen: most akkor mikor kell elültetni a paprikát?

Szartranszplantáció 2017.03.06. 11:48:38

"Kérdésként merült fel" ... "Amennyiben igen" Nem tudom eldönteni, hogy a GVTI munkatárs jogász, pályázat- vagy újságíró-e, mert valahol mesterien egyesíti mind3-romm terület agyfelkúrósági jegyeit: észrevétlenül kúszik fel az agyba, majd később esik le, hogy kurvára semmit nem mondott, csak elismételte az olvasottakat. Bazmeg, ilyet én is tudok!

Cycmen 2017.03.06. 11:52:33

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Nem tetszik, visszaküldöd, nincs harag.

Kiküldenek olyat amit nem kérek? De van!www.youtube.com/watch?v=c6DZktvqlIE

Cycmen 2017.03.06. 11:59:26

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Olyan kis megértő napod van ma, vagy szórakozol velem?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 12:01:49

@Cycmen: Tényleg igazad van. Ha fólia, akkor írják, hogy fólia! Pont.

Manyecska. 2017.03.06. 12:08:31

@Szartranszplantáció: milyen paprikát? MyViktor is rohamot kapott úgy látom de ismét igaza van..:)))@Dr. Archivum Pál: hmmm jó meglátás:) !!

Dezsike 2017.03.06. 12:08:33

Nem lehet, hogy az csak védőfólia? Bár billentyűn, egyesével a gombokon még nem láttam ilyet, de nem zárható ki a dolog. Már csak azért is, mert a képen olyan gombokon is van fólia ami teljes egészében megegyezik az angol verzióval (pl. az "A" gomb, de a caps lock, shift, ctrl, alt is ilyen).

Szartranszplantáció 2017.03.06. 12:13:51

@Cycmen: szerintem bevett valamit, nekem is elég fura a viselkedése.:)
@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: én a gyerekkel voltam így, nem teccett, túl sokat ordított, így visszatettük az anyába. Tiszta sor. (Volt erről film is, nem a mi esetünk röll, szóval nem egyedi a dolog).
@Dezsike: ne fárasszon, ön sem. A németeknél a Ctrl pl. Strg. Érted mán? Értem a gondolatodat különben, meg jogos, majd valaki megg válaszója, de inkább ahhoz van közelebb, hogy: ha indigót helyezel a papírlapra, s arra írsz, akkor az a papírvédő. Brainfuck.

Manyecska. 2017.03.06. 12:17:23

@Dezsike: hát szerintem is most hogy megnéztem. Megint egy kiborult poszter. Hmm..:D
Jelenleg csak nekem lenne alapos okom kiborulni, itt. :DD:P

ptspts 2017.03.06. 12:33:23

A korrekt tájékoztatás az lett volna, hogy: háttérvilágítás nélküli, fóliázott (nem matricázott) magyar kiosztású.

Énnél is jobb lett volna még egy linket betenni, ahol elmagyarázzák, mi a különbség a matrica és a fólia között.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.03.06. 12:33:47

@Szartranszplantáció: - Drágám, nem lehetne mégis elvetetni ezt a gyereket?
- Na de Lajos, már elmúlt 10 éves!
- Akkor legalább azt a rohadt hegedűjét?

Szartranszplantáció 2017.03.06. 12:41:32

@ptspts: á-á, még ez sem oké. Fóliázás általi magyar kiosztásúvá lett - esetleg! Értjük.
@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: LóL

Manyecska. 2017.03.06. 12:58:33

@Szartranszplantáció: az enyém-17 éves- éjfélkor átvándorolt a szobámba és szakítási túlélési tippeket kért, néha belealudtam a monológjába, elfoglalta az ágyam én meg beköltöztem addig a kutya mellé :D..ma konkrétan kóválygok mint billentyűzetmatrica az éterben ...ON

Nick-son 2017.03.06. 13:03:12

14 nap... két hét. Ennyi idő van vakarózni. Szerintem ez nem kevés. Minden webáruháznak fenn kell tartani erre a jogot, nyilván amit visszaküldenek két hét használat után azt meg majd a másik vevő nem akarja teljes áron, mert hát nem original... szóval ez azért pénzbe is kerül az eladónak, de nyilván a fogyasztó ezt hol nem sz.ja le, de ez egy kivételesen ésszerű jogszabály, hogy legyen ez a lehetőség.

Pont azért mert internet, pont azért mert nem a boltban adják a kezedbe, de mégis olcsóbban akarod, de mégis legyen jó.

De a lényeg, hogy ez az egész elállási jog intézmény pontosan erre van kitalálva. Tetszik a termék, nem tetszik, te úgy gondoltad, az eladó másképp gondolta, bármi gond, probléma van lehet élni a visszaküldés jogával.

Ezzel pont nem élsz, mert hát nem.

Viszont így ennek a mellőzésével mit is lehet tenni az érdekedben?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.06. 13:04:25

@Dr. Archivum Pál: semmivel nem olcsóbb attól, hogy a billentyűzet kiosztása más. Attól lehet, hogy szürke importos, de a külföldi forrásból ugyanígy lehetne magyar kiosztással is kérni, az esetleg tovább tartana.

Dr. Archivum Pál 2017.03.06. 13:11:52

@onlajnok: Köszi, máris okosabb vagyok :) Én tévedtem! Igen, a szürke import lehet a megoldás az olcsóságra egy gépnél.

Szartranszplantáció 2017.03.06. 13:15:35

@onlajnok: mindenesetre használtan mindig drágább a magyar kiosztású.
@Manyecs: én is jártam már alva, jó volt. Rádiót hallgattam. Meg láttam a tapétát.

A mai nap kifelyezése.... taramm és dobpörrgés.........felragasztott szar! Költeményeket a homárd szerkesztőségében várunk.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.03.06. 13:22:54

@Dr. Archivum Pál: nem pont erre az esetre vonatkozik, de tudod, ha valaki olcsóbban árul KISKER boltban, mint amennyiért a disztribútortól meg lehet vásárolni viszonteladóként, nos akkor elgondolkozok, hogy miért NE említsem meg őket a nav-nak?

Dikusz 2017.03.06. 13:27:55

@Manyecs: már azt hittem, okosbillentyűzeted van, az vándorolt át a szobádba lelkizni:))))

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.06. 13:28:40

@Dr. Archivum Pál: ha olcsóbb volt egyáltalán, mert azt ugye nem írta, miért ezt a céget választották.

Szartranszplantáció 2017.03.06. 13:36:05

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: nem bútor, hanem butor. S azért ne említsd meg nekik, mert kapsz ingyen (!!!) bill matricátfóliát.

Manyecska. 2017.03.06. 13:36:50

@Dikusz: nem, én a lépcsőn, az ágyneműjével..aztán visszavándorolt a szobájába pedig nagyon bölcs tudok lenni ha éjfélkor felriasztanak legmélyebb álmomból :D ON

lcsaszar 2017.03.06. 13:49:11

shift és caps lock nem magyarul van. Jogos a panasz.

Beerhead 2017.03.06. 14:10:09

Az í betű hiánya sokkal zavaróbb és feltünőbb. Ez így nem magyar billentyűzet, bármit is mond a bolt. Mondjuk elállni meg indoklás nélkül el lehet.

fabatka2 2017.03.06. 14:18:56

@Cycmen: "Nem kell olyan billentyűzet amire felragasztott szar van téve, mi nem érthető???"
Ennyi. Minden más magyarázat csak parasztvakítás.

Dr. Archivum Pál 2017.03.06. 14:38:10

@onlajnok: Igaz! Valóban nem említette a posztoló, hogy miért ezt a boltot választotta. Az már csak az én gondolatom, hogy az olcsóbb ár miatt.

neménvagyok 2017.03.06. 14:42:33

Érdemes elolvasni az egycsillagos értékelésekre adott válaszait: www.arukereso.hu/stores/xoomstore-s83219/#velemenyek

Dr. Archivum Pál 2017.03.06. 14:43:35

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Hát igen, vannak dolgok, amiről jobb tudnia a NAV-nak :D Egyébként meg lehet, hogy a szürke import, saját (külföld) szervizeltetés segíthet olcsóbbá tenni az adott terméket (nem a jelenlegi posztban szereplő gépre gondolok most). Nem?

GiaMarie 2017.03.06. 14:48:43

@Nick-son: Ez a jogszabály annyira ésszerű, hogy bolti árnál olcsóbban neten már csak ilyen-olyan fura országokba regisztrált kereskedőknél tudsz, vagy olyanoknál, akik ezzel sem vesződnek, simán Excel számlával dolgoznak. Mert a helyzet az, hogy ez a móka nem a kereskedő kárára megy. Neki van egy elképzelése a haszonról, amit tart. Ha nem jön össze, akkor meg bezár (Romániába költözik, Excel számlát ad). Ergo, beleárazza, vagy a termékbe, vagy a szolgáltatásba. Vagyis, az fizeti meg ennek a költségét, aki VÁSÁROLT. Ismétlem: a 2-4 hétig "kipróbálom" a fényképezőgépet, plazmatévét, biciklit, designer cipőt árát a VÁSÁRLÓK fizetik meg. Nem azok, akik ezeket a törvényeket hozzák, sem azok, akik ezekkel nem élnek, hanem visszaélnek. Kezdd el számolni a költségét ennek, és rájössz...segítek: termékportfóliótól függően 5-15% a teljes bevételből. Ennyivel lehetne olcsóbb minden, ha nem lennének nonszensz jogi szabályzások. A H&M-be besétálhatsz, elhozhatsz egy kabátot két hétre hordani, majd visszavinni címke és csomagolás nélkül, hogy köszi, mégsem tetszik? A Media Marktban süthetsz egy tepsi muffint a sütőben, hogy eldönthesd, kéred-e? Akkor a webshopban miért? A "nemtetszik" vásárlóknak visszajáró szállítási költséget vajon ki állja? Mellesleg ennek is érdekes a logikája, mert a Tescoban sem áll egy ember az ajtóban, aki kifizesse a benzined/ buszjegyed, ha elfogyott az akciós mosópor, amiért mentél, vagy nincs a méretedben a kabát, amit kinéztél. Na, EZÉRT offshore a webshopok nagy része...

Szartranszplantáció 2017.03.06. 14:48:51

Amit a képen látunk Avilion gondolom nem a konkrét, szóban forgó termék vagy de? Enter?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 14:59:03

@GiaMarie: A 14 napos elállás lehetősége a vevők bizalmát is növeli, a kereskedők nyernek is rajta.

GiaMarie 2017.03.06. 15:13:54

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Nem, a kereskedők rohadtul nem nyernek rajta, és a vevők is veszítenek, csak ezt etetik veletek. Gondold már végig, de tényleg! Pl egy ülőgarnitúrát már "illik" ingyen kiszállítani, pedig távolról sincsen ingyen egy ekkora dolog kiszállítása! A törvény a kereskedőre terheli a visszaszállítás költségét is, amennyiben a kedves vevőnek "nem tetszik". Tehát, nem arról van szó, hogy nem olyan, mint a képen, hamis a leírása, hanem simán NEM TETSZIK, mert mondjuk rájön, hogy panel nappaliba mégsem túl szerencsés a 3X3 méter alapterületű U ülőgarnitúra. Ezen a ponton a kereskedő bukott eddig kb 20.000 Forintot. Áll a készletben több százezer forintja. Nem igazán tesz jót a cuccnak, ha naponta szét és összerakják. Raktároznia kell az így visszaküldött jóságokat. A legtöbb kereskedőnél van egy anyagminta- skála, értelmes emberekre tervezve. Bézsek-szürkék, színesek. Ha valami kretén kér egy neonzöld-neonnarancs összeállítású kanapét, az NEM MINŐSÜL egyedi igények alapján készült terméknek a törvény szerint, nem tagadható meg az elállási jog. Na, erre találj vevőt utána. Csak fogyasztóként ezt nem látod. Tudod, mennyit von le egy manapság oly divatos Michael Kors táska árából az eredeti csomagolás/címke hiánya? Ezt sem kérheti a kereskedő! Amit egy hűtőszekrénynél értek, hogy ne kérhesse az eredeti csomagolást...de egy táska kipróbálásához szükséges lenne valóban leszaggatni a címkéket, és kidobni a csomagolást? Arról itt még nem beszéltünk- és persze felhasználóként pont leszarod- hogy a gyártó nem ad neked új függőcímkét pluszban (ez ugyanis szinte értékesebb, mint a termék, hiszen túl azon, hogy ez garantálja az eredetiséget, irtózatos veszteség a gyártónak, ha egy piaci minőségű hamisítványra akasztják) azonban címke nélkül a hatályos magyar jogszabályok alapján nem hozhatod forgalomba. Tehát, egy tökéletes állapotú, valóban csak kipróbált terméket is le kell selejtezned, ha nincsenek meg a címkéi Vagy eszkábálhatsz rá egy sajátot. Sok sikert egy márkás termék eladásához egy nem hozzá tartozó függőcímkével! És még mindig a jogalkotó szándéka a kérdés: MIÉRT JOGOS ÉS/VAGY SZÜKSÉGES egy ruhaneműről leszaggatni a címkét a felpróbáláshoz? Ha ezt egy boltban teszed, a biztonsági őr kitessékel kettő percen belül...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 15:27:07

@GiaMarie: "rohadtul nem nyernek rajta"

Több vevő, több bevétel, több haszon.

"egy ülőgarnitúrát már "illik" ingyen kiszállítani"

Az eladó döntése. Én occón adnám, de drágán szállítanám ki, az nem jár vissza.

És az eladó döntése, hogy kell neki ez a biznisz. A gombamód szaporodó websopokból nézve sokan döntenek így.

GiaMarie 2017.03.06. 15:42:42

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: De, visszajár, ha eláll a vásárlástól, pont ezt mondom. A gombamód szaporodó webshopoknak nézd meg az ÁSZF-ét, és ellenőrizd a céginfon a céget (már persze ahol találsz ilyet) .Románia, Szlovénia, Ciprus, ügynöki kereskedelem (vö: dropshipping China). Olyat is szép számmal fogsz találni, akinek a hivatalos árbevétele kevesebb, mint amit google adwordsre költött az évben. Na, ők az Excelben számlázók.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 16:04:04

@GiaMarie: "visszajár"

A szállítási költség nem jár vissza. Pont.

GiaMarie 2017.03.06. 16:12:45

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Látod :D Ennyire irreális a magyar (illetve ez spec EU) szabályzás. 45/2014 II.26 kormányrendelet : 23. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. <---- ide értendő a szállítási díj

GiaMarie 2017.03.06. 16:16:24

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Továbbá ugyanezen törvény rendelkezése alapján, amennyiben a termék normál postai csomagként nem feladható (20 kg-nál nehezebb, vagy a maximális övméreteknél nagyobb) akkor a visszaszállítás megszervezése és díja is az eladót terheli, ide értve a termék szakszerű visszacsomagolását. Ez pl nagyon mókás egy miskolci cég által Bajára eladott side-by-side hűtőszekrény esetében, amikor a vevő gondosan kidobta a gyári hungarocelleket, mert ugye azt sem követelheti a kereskedő (ugyanezen jogszabály rendelkezései alapján) Ugye, mennyire megéri? Csak egy ekkora, egyedileg gyártatott kartondoboz 3000 Ft körül van, és akkor ezzel még nem csomagoltad be, nem tudod újra értékesíteni...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 16:21:39

@GiaMarie: Akkor tévedtem.

"Amennyiben azonban a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő, drágább kiszállítási módot (pl: expressz kiszállítás) választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltséget."

magyarefk.hu/hu/hasznos-tudnivalok/internetes-vasarlas/elallasi-jog.html

Akkor 3 hétre kell szállítani alaphangon, és jó drágán expressz.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 16:24:09

@GiaMarie: A viszaküldést kell fizetni a vevőnek. Úgyhogy nyilván nem fog véletlenszerűen vásárolgatni.

Szartranszplantáció 2017.03.06. 16:31:52

@GiaMarie: tudom, hogy HP, de a blogvezetésnek nem sok a sütnivalója és itt már egy Dikusz kérdez-reklamálta, hogy mi van, közbe meg.

GiaMarie 2017.03.06. 16:31:55

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: És ezzel rögtön benevez a kereskedő egy Homár posztra! :D Amúgy ne legyenek illúzióid, itt emberek novemberben, havasesőben felülnek a Tesco buszra, zötyögnek 40 percet, majd hazacipelnek 10 kiló krumplit, mert 5 forinttal olcsóbb, mint a sarki kisboltban. Az élelmesebbje, és a nagyobb piaci szereplők (pl Asos, a brit piac meghatározó szereplője) úgy oldja meg, hogy van egy külföldi leányvállalata, ami a visszárukat kezeli. Nekik spec Lengyelországban. Az ÁSZF tizenhatodik oldalán meg is találod ezt az infot, hogy oda kell visszaküldeni. Mindjárt meggondolod háromszor, hogy eladd inkább az Ebayen. Ez persze amúgy nem törvényes, mert egy perben simán nyerhető, hogy a teljesítő telephely mindenképp illetékes, csak éppen senki nem fog perre menni egy 30 fontos ruha miatt. Miért lett ez így? Mert baromi jó buli volt olyan ruhákat rendelni, amik amúgy "egyalkalmasak" pl nagyestélyi, aztán visszaküldeni kb 5 font postaköltséggel, ami még mindig csak a tizede a kölcsönzői díjnak. Ki szívja meg? A normális vásárló... de említhetném a farsangi jelmezek piacát is. És nem kell ám messzire menni, a napokban jött szembe velem nőként a Pink Panda sminkes webshop, akik büszkén hirdetik, hogy 30 napig meggondolhatod magad. Fura volt ez nekem, pláne sminktermékre, ezért megnéztem az ÁSZF-t. Nem kell mást tenned, mint Szlovéniába visszaküldened a terméket. Jaaaa...így én is adok akár 1 év elállást is egy eleve 2000 Ft-os termékre. Az, hogy amúgy két napos szállítással dolgoznak, 990 Ft a szállítási díj, egyértelművé teszi, hogy van egy illegális magyar telephelyük, de ez persze kit érdekel? Sokkal könnyebb a magyar vállalkozót cseszegetni, mint ilyesmiknek utána járni. Az utolsó meg oltsa el a lámpát...

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.03.06. 16:32:41

@Dr. Archivum Pál: Nem, kint megveszi áfa nélkül, majd itthon "elfelejti" befizetni. Ezek után ha gond van a termékkel, simán viszi a márkaszervÍzbe. Aminek eredményeként előbb-utóbb feltűnik, hogy orbánisztánban feltűnően magas a szevÍzkőccség, ezzel szemben az értékesítés 0 (nulla). Ilyenek után szembesülnek azzal a vadászok, hogy a külföldön vásárolt szarjaikkal elhajtják őket. Mert a nyereség ugye lecsapódik (az értékesítés után) az osztrákoknál, németeknél, szlovákoknál, a költségek meg itt jelentkeznek (jelentkeznének) a szervÍzben. Tudom, hogy ez az egyszeri fogyasztót nem érdekli (még...), majd ha megdöglik az akárhol occóért vett még garanciális eszköz, akkor fogja :P

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.03.06. 16:35:22

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "de drágán szállítanám ki, az nem jár vissza"
sajnos ez sem így van, de bele se menjünk :(

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.03.06. 16:37:54

@GiaMarie: "Szlovéniába visszaküldened a terméket"
ez meg konkrétan törvénybe ütközik, fel kell jelenteni, és meg is kapják a jól megérdemelt büntetést.

GiaMarie 2017.03.06. 16:44:46

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Nagyestélyi, farsangi jelmez, koszorúslány ruhának használható koktélruha. Plazmatévé a foci VB-re, fényképezőgép a nyaralásra, teljes márkás ruhatár a wannabe modell portfólió fotózására...drága táskák és kiegészítők, villogni az Instagramon a barátnők előtt... idealista vagy ám nagyon :) Az emberek pofátlanok! Szerinted a 16 éves kislányoknak szponzorálja valaki, amíg felfut a Youtube chanelljük a 100.000 forintnyi terméket bemutató Haul videóit? Nem, ezeket pont így állítják elő. De említhetném azokat, akik kimondottan szakosodnak arra, hogy aliexpressről hamis termékeket rendelnek, majd magyar webshopból eredetit, azok csomagolóanyagait és címkéit eltulajdonítják, majd ilyen-olyan facebook csoportokban eredetiként árulják a gagyit. A kereskedő meg adhatja el féláron, fehér dobozban a Versace cipőt. Aztán megunja, és lesz egy Kajmán-szigeteki telephelye, ahova küldheted a visszárudat, vagy pereskedhetsz egy nem létező céggel, aminek egy hajléktalan az ügyvezető igazgatója.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 16:47:00

@GiaMarie: Adja annyival drágábban. A vevők fizetik, oszt annyi.

GiaMarie 2017.03.06. 16:48:28

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Igen igazad van. A vállalkozás mégis él és virul. Mert egyszerű a koncepció: egy 2000 Forintos rúzsért mérgelődsz ugyan, de nem fogsz pereskedni egy külföldi céggel. Mert hogy első körben azt tudod feljelenteni, aki a számlát kiállította, a magyar fantomtelephelyet nem. Ha a cég spec román (ezért van annyi román webshop, Szlovéniában nem vagyok biztos) akkor az uniós békéltető testület nem illetékes eljárni, hanem a cég székhelye szerinti határon átnyúló ügylet esetén. Te kimennél Aradra az igazadat védeni egy 2000 forintos sminkpalettánál? ÉS BINGÓ!

GiaMarie 2017.03.06. 16:50:22

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ühümm. Ja, nem. A vevő - akinek a vallása eleve tiltja az ÁSZF elolvasását- megveszi a román cégtől 10%-kal olcsóbban, aztán írja a postot felháborodva a homárra. A magyar kereskedő meg vagy "romanizálódik", vagy lehúzza a redőnyt.

Beerhead 2017.03.06. 17:03:25

@GiaMarie: jajjj sírok is kicsit szegény kizsákmányolt kereskedőkért... Mindenki ismeri a szabályokat, és senki sem kényszerít webáruház üzemeltetésére. Ha nem tetszik a rendszer, be lehet zárni a boltot.

GiaMarie 2017.03.06. 17:12:11

@Beerhead: Azt kéne értened és látnod, hogy erről szól a homár. Nem bezárja, hanem elviszi külföldre, vagy ráírja egy hajléktalan stromanra. A tisztességes, normális vevő meg jól ráfázik, és írkálhat a homárra. Senki nem nyer. Egyébként nem, nem mindenki ismeri a szabályokat. Ha ismernéd, rettentően meglepődnél néhány dolgon, mint ahogy itt is sokan meglepődtek alapvető dolgokon, mikor leírtam, és hol van ez még a meredekebb esetektől!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 17:50:05

@GiaMarie: "megveszi a román cégtől 10%-kal olcsóbban, aztán írja a postot felháborodva a homárra"

Evvan.

Tegnap meg nekem jött egy ló.

Szubrina 2017.03.06. 17:56:29

@GiaMarie: Hű, te a webshopok védőszentje vagy, a sok homáros cikkből kiindulva azért tán még sem oly kellemes elállni a vásárlástól, mert hiába küldik vissza a vevők a terméket a pénz valahogy soha nem akar visszaérkezni.
Arról nem is beszélve hányan kapnak eleve nem működő hibás terméket, aztán győzik megmagyarázni (homár) hogy nem ők baszták el.
Vicces, hogy videofelvétellel javasolják a szakemberek rögzíteni a postástól való átvétel, kibontás, használatba vételt, hogy bizonyítékod legyen arról, a terméket eleve hibásan, törötten stb. kaptad.
Bőven buli ez a webshopoknak.
.
Régen volt frufrum, de nyáron nagyon szokott idegesíteni, mert melegíti a homlokomat, lenövesztettem...de egyszer csak véletlenül rátaláltam egy webshopra, ahol egész türhető áron igazi hajból, pótfrufru-t lehetett rendelni, na mondom eccer élünk.
Lehetett választani egyenes és oldalfrufruból. Számomra egyértelmű volt, h egyeneset szeretnék, meg is rendeltem annak rendje és módja szerint. Mire megérkezett csodák csodájára oldal frufru lett belőle, persze ez már csak KICSOMAGOLÁS után derült ki (én geci fogtam és kimerészeltem csomagolni, a jóédeskurvaanyámat!!!). Azonnal telefonáltam, mire az ügyfél szolgálatos sűrűn exkuzálta magát és mondta, h küldenek egy futárt érte és kicserélik, még meg is lepődtem, h ennyire rendesek...eltelt pár nap senki nem jött érte, majd újra telefonáltam, ugyan az az illető volt a telefonnál és közölte, h az egyenes frufru, az újabban ilyen oldalas...én itt feladtam...átbasztak, kifizettem a tanulópénzt webshop-átbaszshop ( és ismerőseimnek is van sok sztorija ezekről...)

Szubrina 2017.03.06. 18:13:12

@GiaMarie: Továbbá a visszaküldés költségét mindig az elállónak kell állnia, nem tudom honnan vetted ezt a sok marhaságot. Én bármit visszaküldtem nekem kellett a postaköltséget fizetnem, ez a cégek ÁSZF-jében is benne van. Ezért sem árt jól meggondolni mit rendelünk és ha úgy mint a cikkben átbaszás áldozatai lesznek a vevők, akkor még kínkeservesebb ezt a postaköltséget kiköhögni. Ja és azt már meg sem említem, h az első postaköltséget sem utalják vissza, kizárólag a termék árát.

Anyukám kinézett a BonPixből egy kötött ruhát, anyukám mérete 50-es, ezen magazin mérettáblázata szerint. Megrendeltük, ami 48/50-esre volt kalibrálva, nagy volt, gondoltuk kicseréltetjük egyel kisebbre 44/46-osra, ez is geci nagy volt, mindháromszor kellett postaköltséget fizetni, negyedszerre csak azért nem, mert úgy döntöttünk szarunk rá, habár szegényen a méreteinél 4-mérettel kisebb ruha is lóg, mint tehénen a gatya.

GiaMarie 2017.03.06. 18:13:41

@Szubrina: Tudod, mi a különbség? Hogy ebben az esetben ha veszed a fáradtságot, és felnyomod, akkor a jog melletted áll, és neked van igazad - más kérdés, hogy 2000 Forintért inkább köpsz egyet, és azt mondod, tanulópénz. Míg ha a magyar webshopostól megrendelnek egy Michael Kors táskát, egy Versace cipőt, vagy a foci vébére egy szép plazmatévét, amit minden címkéjétől és csomagolóanyagától megfosztva küld vissza, "nem teccik" jeligére, akkor nem követelheti a termék értékcsökkenésének megtérülését a fogyasztótól. Ha elhajtja a vérbe a "kedves fogyasztót" az meg veszi a fáradtságot, és felnyomja, akkor meg még jól meg is büntetik, túl azon, hogy kötelezik a termék teljes áron való visszavételére.

Nick-son 2017.03.06. 18:17:59

@GiaMarie: 8 éve internetes kereskedelemmel foglalkozom.... kb. harmincezer rendelést kiszolgáltunk. Azt hiszem összesen egy elállás volt 2-3 éve talán... Én biztosan tudom, hogy ezt lehet normálisan csinálni. Nem a kiskapukat kell keresni, hanem érteni a szakmához. Sokan megpróbálják, de nem olyan egyszerű mint kívülállók ahogy gondolják.

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.03.06. 18:35:46

@Nick-son: jó, de te nem műszaki cikket árulsz. Hanem mit?

Szubrina 2017.03.06. 18:41:50

@GiaMarie: Én vígjátéksorozatban láttam utoljára, h valaki megvesz valamit, hordja, aztán visszaviszi, mintha mi sem történt volna. Én úgy tudom, h eredeti csomagolásban lehet csak visszaküldeni bármiről is legyen szó és kizárólag sértetlen állapotban. Ezek a városi legendák, amiket itt pofázol, hogy letépett cimke stb.. így már egy bolt sem köteles visszavenni a terméket, nagyon szép is lenne.
Saját tapasztalatból tudom, h a jog a kereskedőket védi...olyan kanosszát jártam egy (nem webshopos) Batz-papuccsal, h ihajda-csuhajda, ugyan is a jog útja kibaszottul rögös, hónapok mentek el az életemből egy szaros 20 ezer forintra, arról nem is beszélve, h addig a sportcipőben rendszeresen nagyon fájt a lábam.

GiaMarie 2017.03.06. 18:44:13

@Nick-son: Román székhelyed van? Viccet félretéve, marhára nem mindegy, mit árulsz, és kinek. Feltételezem nem műszaki cikk-ruházat-cipő-bútor vonalon mozogsz. Mert ha legót árulsz, és teszed ezt mondjuk olcsón, ott nyilván kevesebb elállás lesz, mintha cipőt árulsz. Ahol logikus, hogy KELL az elállás, nem is ezt vitatom, hanem azt, hogy miért jár vissza a szállítási költség, miért küldheti vissza a márkás terméket egy kínai cipő dobozában, és miért töprenghet rajta 30 napot a "kedves vevő" . Nekem sem azzal van a bajom, aki kibontja, gondolkodik 3 napot, úgy dönt, nem kell, és emberi időn belül visszaküldi...Nagyon más ez akkor, ha mondjuk fényképkereteket árulsz, mintha márkás ruhát-táskát-cipőt. Az bőven nem a kereskedő hibája, hogy divat lett az instán olyan cuccokban feszítve csücsöríteni, amit amúgy nem engedhet meg magának az ember. Az viszont a törvény hibája, hogy a kereskedő ilyen módon való megkárosítására legális keretet biztosít. Semmi köze ennek a jelenségnek a kereskedő szakértelméhez, vagy a termékleírás pontosságához. Én is internetes kereskedelemmel foglalkozom. Van olyan "vevőm" aki háromszor rendelt már az átlagos kosárérték négyszereséért, és mindig maradéktalanul visszaküldte az elállási jog keretében. Már nem szolgálom ki, szó nélkül törlöm a rendelését. Törvénytelenül járok el, tudom. Te mit tennél a helyemben?
Havonta kb 5% az a csomag, amit utánvétesen rendelnek meg, és nem veszik át, így rajtam marad a szállítási költség. Várom szakértő tanácsaidat, hogyan tudnám ezt a jelenséget megszüntetni? Mit csinálok rosszul? Kb 50%-ot ezek közül ki tudnék szűrni BIZONYOS vezetéknevek mentén, nyilván ez sem lenne túl polkorrekt. És nem, ebben az országban nem opció megszüntetni az utánvétet. Persze ha Te jelentősen magasabb árfekvésű terméket árulsz, akkor ez a jelenség nem érint. Egy 250.000 forintos designer dohányzóasztalt sem rendel meg senki egy hétvégére, mert ki kell előre fizetni, ahogy feltételezem a papír-írószer szegmensben sem jellemző az elállás, vagy az eleve a megtartás leghalványabb szándéka nélküli vásárlás.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 19:03:31

Azt olvastam, hogy a Nemzetit Vidnyánszky vezeti. Az nem színházi rendező? Mióta van a dohányiparban? Vagy csak névrokona?

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.03.06. 19:05:56

@Szubrina: bár az elállásnál jogilag az eredeti állapot áll vissza, tényleg nem feltétel a gyári csomagolás. Ilyenkor osztoznánk a vevővel a csökkentett visszavásárlásról? Nagyfaszt, nincs rá idő. Inkább kiszolgálsz három másikat...

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.03.06. 19:07:53

Apádfaszát köll várni két komment elküldése között...

Szubrina 2017.03.06. 19:16:24

@The Crazy One 5tös: Így van, ilyenkor nem veszik vissza, hanem egyszerűen közlik, h sajnos már nem tudják visszavenni, mert az említett terméken látszik, h használva volt és nem az eredeti csomagolásában van.
Ti a Holdon éltek? Elméletben minden kurvagyönyörű, de gyakorlatban még azt sem veszik vissza, amit eredetileg törötten küldtek, mondván a vevőnél tört el, ha nem bizonyítsa be.

Szubrina 2017.03.06. 19:17:57

Komolyan beszarok némelyik kommenten, ha ennyire flottul mennek a dolgok a webshopoknál, miért van egyáltalán ez a blog?

További magyar hang 2017.03.06. 19:20:26

Megint hogy a pélóba jut el valaki az xoomstore-hoz? Hogy létezik már az, hogy kicsit sem gyanús neki a webáruház neve? Az igénytelenség a fillérb@szással ha találkozik.

GiaMarie 2017.03.06. 19:25:09

@The Crazy One 5tös: Álljunk meg pontosítani! Le sem állhatsz alkudozni ezen a vevővel, mert NEM ÁLLAPÍTHATSZ MEG ÉRTÉKCSÖKKENÉST AZ EREDETI CSOMAGOLÁS HIÁNYA MIATT. Pont. Nem úgy döntesz, hogy nem állapítod meg, hanem törvényileg nem teheted! És valóban, egy 6000 Forintos noname divatcipőnél inkább veszek 100 darab fehér jelöletlen dobozt, darabját 300 forintért, és nem vitázok, mert több pénzt termelek abban a 10 percben, míg levelem megírom, mint amennyiről az egész vita szólna. De egy 399.900 Forintos Samsung UHD tévét mennyiért vennél meg valami hevenyészett kartonba bugyolálva, a gyári hungarocellek nélkül? Egyáltalán, kereskedőként fel mernéd adni futárral/postán? Márpedig a méretpontos hungarocell pótolhatatlan! Egy legújabb Iphone-t mennyiért vennél meg a gyári doboza nélkül? Csak hogy uniszex példákat hozzak...

GiaMarie 2017.03.06. 19:31:41

@Szubrina: Jól látod, és alapvetően egyről beszélünk. Olyan szabályozást kaptunk a nyakunkba, ami betarthatatlan. Ezért a webshopok menekülnek, ki a szürke zónába, ki Romániába. Feltüzelik a hülyéket (ld Homár tanácsok - pl akinek a bútora mellé téves összeszerelésit pakoltak, ezért nekiállt megfúrkálni és összerakni, ahogyan azt ő gondolta. A végeredmény egy kalap *** lett, a homáros nagy szakértő meg bíztatta, hogy ezek után küldje vissza indoklás nélkül, MERT JOGA VAN HOZZÁ!) Ezek a bazi nagy jogaik keretében elöntik a Békéltető Testületet és a Fogyasztóvédelmet a hülye tyúkpereikkel. Ha meg TÉNYLEG bajod van, akkor 8-10 hónap lesz az átfutási idő. Ezt érték el a hülyebiztos törvényekkel.

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.03.06. 19:37:53

@GiaMarie: "Egy legújabb Iphone-t mennyiért vennél meg a gyári doboza nélkül? "
Hibátlan példa! Így lett a céges telefonom. Anyám borogass, nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, így visszaküldte a kretén bubis fóliába. Mert joga van rá. Igen, meg lehet nézni a hardveraprón, tízezer forint a különbség, ha dobozt, huszerzer, ha gyári fülest adsz az iPhone hathoz...

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.03.06. 20:00:37

@GiaMarie: Másról beszélsz. SebaLY. Azért nem kell tőlük vásárolni, hogy feljelentsd őket. Tudomásodra jutott a törvénysértő működés, már jelentheted, több indok nem kell hozzá (ahogy Hofi is mondta, papírod van, írni tudsz, feljelentheted).
Pusztán nem foglalkozom a kérdéssel. Aki annyira hülye, hogy attól a cégtől vásárol, az megérdemli, hogy átbasszák. Én azért egy fűszálat nem fogok odébb tenni, hogy egy 1bites usernek alkalomadtán könnyebb legyen.

Szubrina 2017.03.06. 20:01:59

@GiaMarie: Drágám nem beszélünk ugyanarról, pontosan az ellenkezőjéről beszélünk.
Én arról beszélek, h a törvényeket a vevők érdekében kéne hozni, nem pedig a cégek érdekében, de sajnos ilyen mocskos világban élünk, h a kisembernek annyi joga van, h idepanaszkodik a homárra és közben szopja a torkos borzot, mert a pénzét nem kapja vissza, meg a békéltető testülettel is kitörölheti a szaros seggét...szegény annyit stresszel, h 2-3 évvel megrövidül az élete is.

Én például tipikus esete vagyok annak, h utálok vásárolni, ha még is ráveszem magam nagyon megnézem, hogy mit, hol és ha jónak ítélem egyszerre 2-3 db-ot is megveszek, h minél később kelljen újabb bevásárlókörútra mennem.
Rendelni már végképp nem rendelek, remélem az én éltemben még nem jön el annak az ideje, h mindent csak neten lehet megrendelni, ugyan is a saját, ismerőseim és a homáros tapasztalatok sem nyugtatnak meg.
Nemrég megjelent egy cikk az origón, amiben arról mutattak statisztikát, h a websopok mintegy 2/3-a csaló.

Arra építenek, hogy az emberek úgysem küldenek vissza semmit, mert az macera, de ha még is, akkor ők furmányosan használják a megfelelő paragrafusukat.

Nem tartom magam balfasz vásárlónak, de a minap vettem egy kártyás telefont, amit telefonon lehetett aktiválni, előtte javasolták, h olvassam el az ÁSZF-jüket...HATVANHÁROM A4-es oldal tömény jogi blablát...szted van ember, aki ezt el tudja olvasni, pontról pontra értelmezi esetleg még be is magolja, hogy tisztában legyen a jogi következményekkel?

GiaMarie 2017.03.06. 20:10:53

@Szubrina: Le tudnám írni egy A/4-es oldalra, hogy mi az ÁSZF. De nem tehetem, mert 100.000 Forintra bűntetnek azért, ha például nem tűntetem fel azt a fontos információt, hogy a szerződéskötés nyelve magyar. Persze ilyenből még van nyolcszázhúsz, ezért lesz 6 oldal az ÁSZF. Sorry, nem én találtam ki! Legalább annyira örülök neki, mint a vásárló, hogy ügyvéddel kell megíratnom, marhasok pénzért, mert mezei ember erre képtelen (elolvasni és értelmezni is! ) plusz évente fizetek érte 10.000-t, hogy aktualizálják. Ez is szép példája annak, amikor egy okos szabálytól mindenki boldog és elégedett. Ja, nem.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.03.06. 20:12:58

@GiaMarie: szerintem hagyd. Nem tudom eldönteni, hogy csak trollkodik, vagy 1bites (hajlok az utóbbira)

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.03.06. 20:13:27

AztaQva!!! Árukeresős értékelés:

"FIGYELMEZTETÉS!!!" szerzőtől:
"A férfi, aki csinálja a webáruházat egy megrögzött HAZUDOZÓ és CSALÓ! Senki ne vásároljon tőle! Kamu készletek a webshopon, megbízhatatlan (németországi) forrásból származó apple termékek, kamu ajánlások itt az árukeresőn, valamint saját magát hitelesítő posztok saját magától. Nem is értem, hogy hogy nem csukták még le szegényt. Járjatok kicsit utána, egy fél óra sem kell, és mindenkinek nyilvánvaló lesz, amiket leírtam. SENKI ne vásároljon tőle, mert megbánja."

- aki csinálja a webáruházat egy megrögzött HAZUDOZÓ és CSALÓ - az állítás nincs alátámasztva: rágalom
- Kamu készletek (...) posztok saját magától - az állítások nincsenek alátámasztva: rágalom

"xoomstore" válasza:
Tisztelt FIGYELMEZTETÉS!!!!
Az ön által gyűlölettől és lejáratástól fröcsögő véleményének fő célja a lejáratás. Név nélkül vagy álnéven hazugságokat állítani csak a tartás/gerinc nélküli beteg emberek tudnak. Tény, hogy a rövid ámde tömör lejáratási kampánya első elolvasásra hatásosnak tűnik, de bárki aki elolvassa ezt a véleményt átlátja, hogy itt nem egy ügyfélről van szó aki nem azt kapta volna amit megrendelt, vagy esetleg késett volna a kézbesítés, hanem ön egyszerűen beteg...már korábban is találkozhattunk öntől hasonló beírásokkal a webshopunk értékelésénél. Ön valószínűleg pszichopata és ezt minden túlzás nélkül állíthatjuk. "Mivel csak önös érdekeik vezérlik őket, ezért nem riadnak vissza a hazudozástól, álnévhasználattól, csalástól, mások becsapásától sem." Ez szinte kivétel nélkül jellemző önre, legfőképpen az álnév használata. Mivel az alap szellemi fejlődési szintet nem éri el, ezért nem is lehet önt felelősségre vonni. Az egyetlen sajnálatos dolog, hogy az ehhez hasonló (nem a bolthoz vagy konkrét vásárláshoz tartozó) bejegyzések is helyet kaphatnak itt az oldalon."

- "véleményének fő célja a lejáratás" - az állítás nincs alátámasztva: rágalom
- "önös érdekeik vezérlik őket" - azért értékel, oszt meg véleményt, mert más érdekeit nézi: hamis állítás
- "beteg ember", "pszichopata", "az alap szellemi fejlődési szintet nem éri el" - hát, hogyismonnyamcsak...

Szubrina 2017.03.06. 20:17:12

@GiaMarie: Az ÁSZF lényege, hogy a céget jogilag bármiféle egyoldalú faszságra feljogosítsa, a te érdeked, hogy az ügyvéded minél hosszabban és agyafúrtabban írja meg, h a kisembert megszopathasd. A Teleonoros legújabb Homár cikkben ezt látjuk élesben. Lemondja az aktuális csomagját az ember, mert gondolja, akkor csak a hónap töredékrésznyi összegét fizeti, de nem, így is teljes hónapot kiperkáltatnak vele...és miért? és miért? mert KÉPTELENSÉG ÁTOLVASNI, MEGÉRTENI, ÉS ALKALMAZNI a cégek szájbabaszott saját védelmükben megírt ÁSZF-jét, ami ráadásul nem egységes, hogy egyszer elolvasod és tudod, hanem ahogy te is minden cég külön ügyvéddel, saját kényére-kedvére fogalmazgatja...aztán ha megoszpja a vevő, te védett vagy mert az EZERHATSZÁZKILENCVENEGYEDIK oldalon bizony, a kisbetűs záradékot nem olvasta el a balga fasz vevő...akiből élsz.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 20:48:27

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: "szerintem hagyd. Nem tudom eldönteni, hogy csak trollkodik, vagy 1bites (hajlok az utóbbira) "

Ne merd bántani, én Szubrinával vagyok. Megverexünk? :))

szanalmas 2017.03.06. 20:57:36

@Dezsike: Nem. Nincs rajta hosszú í gomb a shift és az y között. Ezért Alt-j-t kell nyomkodni. A nagy Í meg szopatós néhány szoftvernél. (Alt-Shift-j) (Term. AltGr mindkettő, azaz a jobb oldali Alt gomb.)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 21:01:59

@szanalmas: "Nincs rajta hosszú í gomb"

Meg az Y és a Z is össze van keverve.

USA billentyűzeten írok.

fda 2017.03.06. 21:17:09

Majd akkor lesz gond, ha 3 év múlva mégiscsak megkopik az a nemmatrica fólia.

De addigra már letelt a 14 nap, amíg vissza lehetett volna küldeni.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.03.06. 21:32:34

@Kegyetlen: a másik nagyonhülye. OSZTÓDÁSSAL SZAPORODTOK MA ESTE?!
Melyik részét nem érted te nyomorult?!
Ha a cég azt mondja, hogy az isten faszára (mindegy hova, határon kívülre) küldheted csak vissza a cuccot, AZ TÖRVÉNYTELEN. Ha ennyire nem megy a szövegértés, gondolkozás, akkor inkább a wc papírra irkálj, használat után.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.03.06. 21:34:04

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: ps.
mi a faszt akarsz még ezen javítani? Pont ezt tiltja a törvény te egysejtű

@blogmocifejlesztőgyökér, te is rohaggy el 2 komment között

GiaMarie 2017.03.06. 21:56:16

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Szerintem nem törvénytelen, mert az ASOS és a Tommy Hilfiger is így csinálja többek között, ezek meg nem garázscégek. Viszont azt, hogy hogyan törvényes...na azt nem tudom!

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.03.06. 22:06:31

@GiaMarie: Nem magamtól vagyok ilyen okos. (már említettem párszor, van egy kedves ügyvéd ismerősöm, tőle szoktam megkérdezni, ha valamiben nem vagyok biztos, és szerinte) Annak a cégnek, amelyik itt kereskedelemmel foglalkozik, mindegy hol van a SZÉKHELYE, kell legyen egy iroda/portásbódé/akármi, amit fenn kell tartania, hogy legyen hova visszaküldeni a portékát. Ez pedig úgy lehetséges, hogy vonatkoznak rá a ma magyarországon (tehát nem román, izraeli, indiai, kínai, etc.) hatályos törvények. Az pedig azt mondja, hogy kell. Ennyi.

Ha azt mondod, hogy nem kell, akkor azzal azt is kijelented, hogy nem vonatkoznak rá a magyar törvények. Tehát, ha alapítasz Hollandiában egy céget, akkor árulhatsz büntetlenül drogot webshopon keresztül Magyarországon? Mert ha nem vonatkoznak rá a törvények, akkor ugye szabad ...

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.03.06. 22:08:13

@GiaMarie: ps. "hogyan törvényes...na azt nem tudom! "
Pedig pofonegyszerű. Törvénytelen.

ptspts 2017.03.06. 22:19:28

Én nem sajnálom a kereskedőket, hogy túl sok árut kell visszavenniük és leselejtezniük a jogszabály miatt. Majd szépen beépítik a termék árába. (Aki árul vagy szolgáltat, profit reményében kockázatot vállal. Ha elszámolja magát, rosszul méri fel a kockázatot, csak magára vethet.) Ha meg a vásárlót zavarja, hogy ő mások visszaküldései miatt fizet többet a termékért, akkor rendelje meg más országból, olcsóbban.

Érdekes kérdés, hogy milyen jogi szabályozás élénkítené leginkább a gazdaságot, az eladók és vevők elégedettségére. Nem néztem alaposan utána, ötletszinten el tudnék képzelni 3 védelmi réteget, melyek közül a vevő választhat. Általában a kevés szabályozás híve vagyok, de az eladók előzetes tájékoztatási kötelességét szigorítanám (valahogy úgy, hogy ha a tájékoztatón csak ,,nem matricázott'' szerepel, és a billentyűzet fóliázott, akkor az rossznak minősüljön), és hibás vagy hiányos tájékoztatás esetén azt írnám elő, hogy az eladó vegye vissza a terméket, adja vissza az árát és az összes költséget (beleértve az oda-vissza szállítást), és még 5%-ot. Ettől azt várnám, hogy pontosabbá válna a tájékoztatás, mert így lenne olcsóbb az eladónak.

GiaMarie 2017.03.06. 22:24:24

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Nem! Logikusan én is azt mondanám, hogy törvénytelen (magyar szabályok alapján) de a Tommy Hilfiger (nemzetközi, nem a magyar) és az ASOS is Lengyelországba küldeti vissza a visszáruját. És tuti, hogy nem úgy, hogy le**rják, és egy hajléktalan stroman az ügyvezető, sokkal valószínűbb, hogy megfizették a dörzsölt ügyvédeket, akik valahogy kikavarták, tehát VALAHOGY lehet az EU jog alapján.

ptspts 2017.03.06. 22:25:59

A visszaküldésekről egy nyilvános adatbázist vezetnék, melyben szerepelne a termék neve, ára, a költségek végösszege, az előzetes tájékoztatás szövege, és a szakvélemény (vagy épp az eladó saját véleménye, ha az ügy nem jutott szakértőhöz), hogy miben volt rossz a tájékoztatás. Arról meggyőzhető vagyok, hogy a cégek neve ne legyen nyilvánosan hozzáférhető az adatbázisban, de statisztikákat közzétennék, tehát például látszódna, hogy mely cégekhez küldenek vissza az átlagnál nagyobb arányba terméket.

GiaMarie 2017.03.06. 22:27:35

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Pedig ez pont nem igaz, amit írsz...attól ,hogy egy webshopban választható nyelv a magyar, attól még nem törvényszerűen magyar, és ha ez az ÁSZF-ben le van írva, akkor bizony határon átnyúló, és nem köteles neked magyar ügyfélszolgálatot és visszavételi pontot üzemeltetni. Ez, amit mondasz, ez már az Amazon esetében SEM igaz, pedig ők még a magyar ÁFA körbe is bejelentkeztek, mégsincs magyar visszaküldési cím!

ptspts 2017.03.06. 22:34:09

-arányba+arányban

Azon is lehetne javítani, hogy a vevő gyorsabban kapja vissza a pénzét, max. 24 órán belül a visszaküldéstől (feladástól) számítva. El tudok képzelni egy késedelmi kamatos és egy biztosítós rendszert is (tehát a biztosító fizet a vevőnek 24 órán belül, az eladó és a biztosító pedig lerendezik egymás közt). A vevői visszaélések elkerülésén kéne még gondolkozni.

v2peti 2017.03.06. 22:54:59

@GiaMarie: A kabátot felpróbálhatom, sőt ha rajt van a címke, és nem jó a méret, akkor visszavihetem, sőt valahol akkor is, ha jó a méret, csak nem tetszik a színe, vagy máshol olcsóbb, a tepsit meg kézbe vehetem.
Apám egyszer vett egy ragasztót vagy valami hasonlót (120 fabatkáért) egy sima OFF-line boltban. (Festékbolt), majd benézett a másikba, és ott látott egy neki jobban megfelelőt. Ezt megemlítette az eladónak. Az eladó meg becserélte a másik boltban vett terméket (itt 130 Fabatka volt az ára, így ennyiért vették be tőle), és megvehette a másik terméket 150-ért, amiből lejött a 130, így 20 fabatkáért! Jó 20 éve, még az ON-line világ előtt!
Na szóval ilyen is van!

GiaMarie 2017.03.06. 23:28:35

@v2peti: Igen, ez oké is. amit leírtál. 30 napig próbálgatod a kabátot? Visszaveszik címke nélkül? Visszaadják a pénzt a kasszából, vagy levásárolhatod? Kifizetik az útiköltséged is? Nem? Akkor a webshoptól miért várják el mindezt? Teljesen korrektnek tartanám, ha megkapod a csomagot 3 napon belül nyilatkozz, kell vagy nem, onnantól számított 3 napon belül add postára - ez így még mindig éppen 3 nap 23 óra 50 perccel több, hogy eldöntsd, tetszik-e, mint amennyi az üzletben rendelkezésedre áll. Ezzel szemben ez jelenleg 15+15 nap. És pislog meg átkozódik mindenki, miért annyi a "csaló" webshop. EZÉRT.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 23:37:46

@GiaMarie: "3 napon belül nyilatkozz, kell vagy nem"

És ha nem vagy éppen otthon? A webshop nem tudja azt se, melyik héten szállít. Hogy lehetnél benne biztos, hogy pont az azt következő 3 napon otthon leszel? 8 napnál rövidebb idő nem elfogadható. A 14 nap még jobb.

GiaMarie 2017.03.07. 07:49:37

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Átvételtől számít most is, nem feladástól. De oké, legyen 8, ezen nem veszünk össze. Jelenleg viszont 30!!! Ezzel nem lehet készletet tervezni, dolgozni. Gondolj bele szezonális árunál- mert arra is vonatkozik, és a törvényitől nem térhetsz el a vásárló kárára. Tudod, milyen mókás ez mondjuk karácsonyi dekorációnál? Jelenleg a törvény engedi, hogy rendelsz karácsonyi díszeket, majd ezeket egy nejlonzacsiba gyűrve visszaküldöd karácsony után, hogy köszi, mégsem tetszik. Meglepődnél, hányan csinálják!

Nick-son 2017.03.07. 08:42:26

@The Crazy One 5tös:
@GiaMarie:

Műszaki cikkeket árulok. Nincs román székhely, se szlovák, normális magyar vállalkozásom van.

Olyan szokott lenni, hogy valaki nem veszi át az utánvételes csomagot kb. havonta egy ilyen. Ezt nem szeretem, de azért vannak ez ellen praktikáim. Milyen fura olyan még soha nem volt, hogy előre kifizetett csomagot nem vesznek át :)) Azt mindig megoldják :))) Valahogy mindig sikerül időt szakítani, átvevőt megjelölni :)

Olyan is van, hogy valamivel van garanciális gond, de nyilván az nem az elálláshoz tartozik. Ezeket oda-vissza szállítással cseréljük, kivéve ha az ügyfél arrogáns bunkó és úgy kommunikál, mert akkor "csak" azt kapja ami jogszabály szerint jár.

Én igazából a posztert nem értem, azért is hoztam fel ezt az egész elállásos témát. Tudja mi a törvényes, jogos útja a rendezésnek, de nem él vele. Innentől fogva ennyi.

KaTe 2017.03.07. 11:59:22

@GiaMarie: Gondoltam jelzem, hogy ha nem lenne 14 napos elállási jog a webáruházakban vásárolt termékekre, hidd el, én semmit se vásárolnék az internetről. Pl. a műszaki cikkek többségét majdnem azonos áron megkapom egy Auchanban is, ahol még azt is vállalják, hogy ingyen házhoz viszik csak azért, hogy tőlük vásároljak.

Ha neked nem jön be a (RÁADÁSUL EU-S) törvény, akkor a következőket tudom javasolni:
- ne üzemelj webáruházat, vagy csak "kirakatként" szolgáljon, helyette tarts fent egy vagy több üzlethelyiséget, meg alkalmazottat, aki kiszolgálja a vevőket. Majd megnézzük mennyi járulékot fizetsz ki csak az alkalmazottra, az üzlethelyiség költségeiről nem is beszélve.
- emeld meg az árakat annyival, hogy fedezze az elállásokból származó veszteséget, esetleg csökkentsd a hasznod, vagy egyezkedj a beszállítóiddal,
- vannak bizonyos termékek (pl ruházat, cipők) ahol érthető okokból nagyobb az elállás valószínűsége. Én például a büdös életbe nem rendelnék meg úgy egy cipőt interneten, hogy előtte nem próbáltam fel a boltban személyesen. De várjunk csak, akkor mi értelme interneten megrendelnem?! Erre a legjobb megoldás, hogy nem foglalkozol az adott termékcsoporttal.
Mellesleg gyökér vevők mindenhol vannak, ehhez nem kell webáruházat üzemeltetni.

KaPé 2017.03.11. 07:08:29

Akkor lesz meglepetés, amikor baja lesz és garanciában javíttatni kellene. A magyar márkaszerviz széttárja a kezét, hogy "sajnáljuk, de ez nem hivatalosan forgalmazott gép, tessék ott reklamálni, ahol venni tetszett".

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.03.14. 07:34:30

@KaTe: Évek óta vergődik ezen, de nyilván "kényszerpályán" van, nem tud másból megélni... Én is megírtam már párszor, hogy be lehet ülni egy multiba is alkalmazottnak, ha a vállalkozás macerás.

tlantos 2017.03.19. 09:49:20

Ha ezt tudom, itt veszek gepet. Mit nem adtam volna egy qwerty billentyuzetert.
süti beállítások módosítása