Tékozló Homár

A Wizz Air elismeri, ha jár a visszatérítés az utasnak, csak nem fizeti ki

2017.03.13. 10:37 | Homár Hilda | 34 komment

wizz_air.png

Vajon mi akadályozza meg a légitársaságot abban, hogy hónapokig való ködösítés helyett elutaljon 13000 azaz tizenháromezer forintot, aminek a visszafizetését, mint opciót ráadásul ő maga ajánlott fel?

Kedves Homár!

Egy Wizzair sztorit szeretnék megosztani a Tisztelt utazóközönséggel, egyúttal kérdezni a hozzáértőket, hogy kinek van igaza.

Tavaly megvásároltam egy baromi olcsó jegyet a wizzairnél (13000Ft oda-vissza). A jegyet az indulási időponthoz képest viszonylag korán, kb. két hónappal előtte foglaltam le. Ez azért fontos, mert a Wizzair közben módosította a járat indulási időpontját, amiről értesítést is küldtek. Az ebben feltüntetett infok szerint 3 opcióm volt:
1. A JÁRAT(OK) ÁTFOGLALÁSA
2. FOGLALÁS TÖRLÉSE, ÉS A VITELDÍJ 120%-OS JÓVÁÍRÁSA WIZZ SZÁMLÁN
3. FOGLALÁS TÖRLÉSE ÉS A TELJES VITELDÍJ VISSZATÉRÍTÉSE

A sztorinak lényeges eleme, hogy a járatmódosítás csak 10 perces változást eredményezett, az eredeti menetrendhez képest ennyivel későbbre lett kiírva az a gép indulási dátuma. Erről gondolom "just in case" alapon az automata rendszer küldött egy értesítést, a fenti választási lehetőségekkel. Ezt a fajta precizitást és előzékenységet nagyra értékelve úgy döntöttem, hogy az út leutazása helyett inkább a 3. lehetőséget választom, tehát törlöm a járatot és a teljes viteldíj visszatérítését kérem. Hozzáteszem a 10 perc természetesen nem okozott volna problémát, de mivel az utazás időpontjában más elfoglaltságom is lett volna, ezért ezt kihasználva az út visszamondása mellett döntöttem.

A 3 opció kiválasztása után annak rendje módja szerint megérkezett az értesítés, amelyben közölték, hogy

weboldalunkon regisztrált jegyár visszatérítési kérelme feldolgozásra került. A visszatérítendő összeg utalása tapasztalataink alapján 3-7 napot vesz igénybe.

Nos a 3-7 nap lassan 60-70-re emelkedik és pénz még sehol.

Az ügyfélszolgálatnak többször írtam, válaszra egyszer méltattak:

Ezúton tájékoztatjuk, hogy utánanézünk a kártyás visszautalásnak. Hamarosan visszajelzünk Önnek. Amennyiben nem volt sikeres a visszautalás, bekérjük a banki adatait az átutaláshoz.

Ennek egy hónapja...

A fentiek tükrében kérdezném a hozzáértőket, hogy jogosan követelem-e a pénzt vissza? Nyilván nem az összeg nagysága a lényeg itt, szerencsére a magyar népesség abba a kb 40%-ába tartozom, akit nem feltétlenül vág földhöz 13000Ft elvesztése. Fontosnak tartom azonban azt, hogy kis összegeknél is betartsuk a jogszabályi előírásokat és visszautaljuk a visszajáró pénzt. Sok kicsi ugyanis sokra megy, kíváncsi lennék, hogy a Wizzair milyen összeg felett vesz komolyan, vagy - hogy megfordítsam a dolgot - hányszor húz be 10000-20000Ft-os tételeket. Amennyiben ők húzták és nem a bank. Utóbbit azért dobom be, mert nem alaptalanul szeretnék vádaskodni, lehet, hogy a bank a hibás. Azonban ezt a wizzair ügyfélszolgálatnak a tudomásomra kellene hoznia. Ahogyan azt is, ha esetleg nem jogosan követelem vissza az adott összeget.

Igazából nem megoldást várok ettől a levéltől, inkább arra lennék kíváncsi, hogy jogi értelemben igazam van-e, plusz azért érdekelne, hogy a kommentelők közül vajon hányan járnak még hasonló cipőbe (értsd: nem kapták vissza az egyébként visszajáró pénzt).

Köszi,
PK

 

Kedves Homár Olvasó!

A légitársaság üzletszabályzatát áttekintettük. A szabályzatból egyértelműen megállapítható, hogy a levélben meghatározott esetben a teljes viteldíj visszatérítésére vagy jogosult.

A légitársaságnak a viteldíj visszatérítését banki átutalással vagy készpénzben kell teljesítenie 7 napos határidőben. A cég ennek a kötelezettségének nem tett eleget, így magatartása szerződésszegésnek minősíthető. A szerződésszegés jogkövetkezménye jelen esetben az, hogy a tényleges kifizetés megtörténtéig késedelmi kamatot is követelhetsz a légitársaságtól.

A szerződéses kötelezettség kikényszerítése érdekében javasoljuk, hogy az igényedet a cég székhelyére címezve írásban, tértivevényes levélben jelentsd be. A bejelentésnek tartalmaznia kell azokat az adatokat, amelyből a pontos igény beazonosítható (pl. járatszám, utazás időpontja, indulás és érkezés helye stb...). Javasoljuk a levélben annak a bankszámlának a közlését is, amelyre a viteldíj visszatérítését a cég meg tudja tenni.

Ha a légitársaság a felszólító levélben foglaltakra nem válaszol vagy a kifizetést megtagadja, akkor választásod szerint az igényedet az illetékes békéltető testület előtt vagy közjegyzői fizetési meghagyásos eljárás során érvényesítheted. A békéltető testület eljárása ingyenes és a fő célja a felek közötti peren kívüli egyezség létrehozása. A fizetési meghagyásos eljárás költségeit ezzel szemben neked kell megelőlegezned, azonban az igény az eljárás jogerős lezárultával közvetlenül végrehajthatóvá válik a céggel szemben.

Felhasznált jogszabályok:

a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 
a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 
WIZZ AIR HUNGARY Kft. hatályos üzletszabályzata (15.1.1., 15.1.2., 16.2.1. a. pontok)

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tehetséges ugandai buzi 2017.03.13. 10:45:36

Próbaképp egy inkasszó a Vicc-errel szemben?

:-D

Terézágyú 2017.03.13. 10:46:57

"Tavaly megvásároltam egy baromi olcsó jegyet a wizzairnél (13000Ft oda-vissza)."

"Hozzáteszem a 10 perc természetesen nem okozott volna problémát, de mivel az utazás időpontjában más elfoglaltságom is lett volna, ezért ezt kihasználva az út visszamondása mellett döntöttem."

"Nyilván nem az összeg nagysága a lényeg itt, szerencsére a magyar népesség abba a kb 40%-ába tartozom, akit nem feltétlenül vág földhöz 13000Ft elvesztése. "

Ritka szimpatikus ez a pószter.

CID.. 2017.03.13. 10:57:34

@Terézágyú: Nagyon-nagyon szimpatikus.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.03.13. 10:59:50

Így jár, aki fapadossal utazik. Bezzeg a Lufthansa...

Terézágyú 2017.03.13. 11:47:30

Egyébként tényleg kiváncsi vagyok, hogy direkt csinálják-e vagy csak a murva nagy bürokrácia a ludas?

Nincs ilyen leleplező könyv erről, mint a tecskóról? :)

Sam Crow 2017.03.13. 11:49:28

Tehát az eredeti időpontban ráért volna utazni, a +10 perc miatt viszont már hasfájása lett. Minek akart akkor egyáltalán repülni?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.13. 12:37:53

@D-Fens: Igazából az eredeti időpontban se ért rá, csak amikor megvette a jegyet még úgy gondolta rá fog. De kapóra jött neki, hogy visszakaphatja a pénzt. Hát visszakérte. Van ez így.

Manyecska. 2017.03.13. 12:44:19

@Szartranszplantáció: legoccsóbb a temető, 150.000 huf/25 év...

rocksziklai szatyorkőzet 2017.03.13. 13:05:45

@Manyecs: huf, antilol, mi vagy te, IT-titán geekgyermek?

Manyecska. 2017.03.13. 13:16:02

@rocksziklai szatyorkőzet: hát most aktuell de átviszem az itteni templomba' az urnát itt negyedannyi örökéletre!!! exhumálás kétszázezer' szerencsére meg tudom oldani s.k.! megfelelő mennyiségű nyuKtatóval és egy ásóval...:DDD ha nem jönnék lesitteltek.

2017.03.13. 13:16:45

@Terézágyú: ennyire öszinte posztot regen olvastam :)

2017.03.13. 13:21:06

Szerintem kamatozik ez az összeg es ha több utas igy jart akkor jol keres ezzel is Wiccair :) amugy érdekes baratnomnek es egesz repcsinek kb nem szoltak mikor Geotheborgi jaratnal repteret csereltek igy posztolo öruljon h szoltak aztan egyszer majd fizetnek :)

rocksziklai szatyorkőzet 2017.03.13. 13:24:27

@Manyecs: majd viszek hablevest a rácsozatok mögé. Elrejtek benne babot meg iljeneket.

rocksziklai szatyorkőzet 2017.03.13. 13:26:03

@Bellocska: a nők állítólag tök intuitívak, még a kutyák számára is megírják a yövőt, horoszkóp formátumjában, szóval nem is értem a panasz mibenlétét.

andand 2017.03.13. 13:35:17

Az orangeways-es posztból idemásolom:
Nekem a WizzAir két hónap után utalta vissza a tévesen (mondjuk úgy, saját hülyeségemből) átutalt összeget. Napra pontosan 30 nap után reagáltak a panaszomra, és elkérték a banki adataimat (amit már az első panaszban megírtam), majd 14 nap múlva írtak, hogy másnap utalnak és újabb két hét kellett, míg a pénz meg is érkezett. Telefonon nem tudnak segíteni, a közben küldött panaszokra nem reagáltak. Na, de minden jó, ha a vége jó.

Beerhead 2017.03.13. 13:38:37

Fizetési meghagyás oszt tső, nem kell ezen ennyit izgulni.

Manyecska. 2017.03.13. 14:31:18

@rocksziklai szatyorkőzet: köszönöm de ha el bírták viselni hogy szatyorban érkezik s.k. és post-it-eket ragasztgattak az urnásdobozra ....akkor kifelé sem lehet gond..ezek még levelet se küldenek ám hogy izé lejárt a sírhely..!! ja ON

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.03.13. 14:33:30

Ha a poszter kihagyta volna az "ugyis mas elfoglaltsagom lett volna" reszt, akkor egyutterzobb tudnek lenni. Ha nincs valtozas a menetrendben, akkor bukta volna a 13ezret, vagy vajon lemondta volna-e a masik elfoglaltsagat, es inkabb repul?

Bendeguz 1001 2017.03.13. 14:35:57

Mondjuk az uzletszabalyzatban az is benne van, hogy utaljak a penzt, mig a fizetes meg bankkartyas volt (feltetelezem). A banki adatokat is kertek, vagy csak "kerjuk vegye fel a kapcsolatot telefonos - jo draga- ugyfelszolgalatunkal....". Egyebkent az is lehet, nar reg a szamlan van a penz, csak mivel emberunket ugysem vagja foldhiz az osszeg, megbujt a sok utalas kozt. Nekem Ryanairnel volt ilyen. Visszautaltak par napon belul jarat torles miatt, en meg mivel azt hittem lesz vagy harminc nap nem vettem eszre, hogy mar reg megjott a penz.

Cycmen 2017.03.13. 14:41:55

@Manyecs: exhumálás kétszázezer' szerencsére meg tudom oldani s.k.! megfelelő mennyiségű nyuKtatóval és egy ásóval...

Mi vagy te negyedik sírásó? Valami bűzlik D:ániában! Off!

Manyecska. 2017.03.13. 14:48:23

@Cycmen: most mi bajod van Indonéziában minden! évben kiássák és felöltöztetik a halottakat ünnepség keretében..

2017.03.13. 14:51:42

@rocksziklai szatyorkőzet: igazad van legközelebb Wiccair helyett a seprümmel szallok el Bolognaba oszt jobb is lesz :) igaz kétbetus nincs rajta de sebaj.

Bar ez a mi Nök es a horoszkop viszonya ... ezoterikus (fel/beallitottsagu ) baratnod volt hogy imigyen kitanitott a nöi praktikakra :DD

Cycmen 2017.03.13. 14:54:56

@Manyecs: most mi bajod van Indonéziában minden! évben kiássák és felöltöztetik a halottakat ünnepség keretében..

Az lóf.sz, mert én gogo görlöket kértem végrendeletileg a temetésemre és meghagytam, hogy amíg megy a műsor, ültessenek fel!

Manyecska. 2017.03.13. 15:03:53

@Cycmen: a párom hamburgert, rockot és egy üveg whiskyt a sírgödörbe olyan cukik vagytok :DD !

Terézágyú 2017.03.13. 15:13:51

@Cycmen:
"én gogo görlöket kértem végrendeletileg a temetésemre és meghagytam, hogy amíg megy a műsor, ültessenek fel!"

Ha már felállni nem tudsz majd...

Szubrina 2017.03.13. 16:47:50

Annyi rosszat olvastam már Wiccerről...még mindig beugrik nekik vki?

Csipyke 2017.03.13. 22:38:02

@Manyecs: Egerben csak 12.000/25 év (és 25 éve is pont ennyi volt-mén infláció sincs)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2017.03.14. 07:52:23

@Terézágyú:
"Ritka szimpatikus ez a pószter. "
Nem is szimpátiára hivatkozva kérte a visszatérítést.
Szerződés szerint jár neki, fizessék ki...

M. Péter 2017.03.14. 10:13:17

Deltával volt olyan, hogy nagy bocsánatkéréssel küldtek egy e-mailt , hogy változott a menetrend, és ha nem felel meg, akkor természetesen szívesen visszatérítik a jegy árát. Megnéztem, és annyi volt a változás, hogy ugyanakkor indult a gép, csak az eredetihez képest 10 perccel hamarabb érkezett.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.03.14. 10:22:55

A Ryanairnél nincs ilyen fillérbaszás. Egy óra alatti változtatásnál az utas nem tehet mást, mint elfogadja, 1 és 2 óra között kaphat díjmentes átfoglalást, 2 órán túl kaphat csak visszatérítést.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.03.14. 10:24:16

@Terézágyú: nekem egy másik sz betűs jelző jutott az SZMbe: szarrágó? :)

J_Emma 2017.05.19. 10:59:01

Nekem pozitív tapasztalatom van (szerencsére), gond nélkül visszakerült 3. nap végén a pénz a számlámra.
süti beállítások módosítása