Tékozló Homár

Ők hibáznak, én fizessek? Miért is?

2017.06.06. 15:41 | Homár Hilda | komment

hm-share-image.jpg

"A visszaküldés díja vásárlót terheli, attól függetlenül, hogy ki hibázott." - ezt a mondatot ugye a H&M sem gondolta teljesen komolyan?

Tisztelt Tékozló Homár!

H&M internetes vásárlásom történetét szeretném Önökkel megosztani:

Rendeltem nevezett cégtől 2 db 28/32-es méretű nadrágot,azonban az egyik helyett sajnos 3 számmal nagyobbat küldtek tévesen,természetesen nem is jó rám a nadrág,jó pár kg-ot fel kéne szednem hozzá,hogy hordani tudjam.

Ezt a problémát jeleztem feléjük,és érdeklődtem,hogy ugye ebben az esetben nem nekem kell állni a tévesen kiküldött cikk visszaküldési díját. A H&M azonban arról tájékoztatott,hogy minden esetben, amikor nem minőségi hibáról van szó,függetlenül attól,hogy ki hibázott,a vásárlót terheli a visszaküldési díj.

Mellékelem még a kedves cég hivatalos válaszát levelemre:

Kedves Tímea! Sajnálom, hogy visszáruzni kell csomagját, de köszönjük, hogy jelezte felénk Igazság szerint, sajnos minden olyan esetben, amikor nem minőséghibáról van szó, a visszaküldés díja vásárlót terheli, attól függetlenül, hogy ki hibázott. Bármilyen csomagolásba visszateheti a terméket, de az fontos, hogy ne legyen átlátszó, mert a DPD futár azt nem veszi át Öntől. Remélem tudtam segíteni! Kellemes, szép hétvégét kívánok!

Üdvözlettel: László
H&M Ügyfélszolgálat

Ezt felháborítónak találom,ezért úgy gondoltam jelzem Önök felé is az esetet,inkább senki ne rendeljen a H&M-től,ha a semmiért nem szeretne fizetni 990 Ft-ot. Mert így ugye fizetek 990 Ft-ot azért,hogy ne legyen nadrágom.

Tímea

Szerintünk is felháborító, kérdés, mit mondanak a tanácsadók?

Kedves Homár Olvasó!

A vállalkozás tájékoztatása véleményünk szerint csak részben felel meg a jogszabályoknak.

A cég helyesen hivatkozik arra, ha a termék nem hibás és a fogyasztó az indokolás nélküli elállási jogával él, akkor a termék visszaküldésének költségei a fogyasztót terhelik. Ez alól kivitel, ha a vállalkozás ezt a költséget a fogyasztótól kifejezetten átvállalja.

Más a helyzet, ha a cég a megrendelésben foglaltakhoz képest más méretű ruhát szállít le a fogyasztónak. Ebben az esetben a vállalkozás teljesítése hibás teljesítésnek tekinthető, és vele szemben szavatossági igények érvényesíthetőek, így pl. az adott termék kicserélésére irányuló igény.

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek pedig a kötelezettet terhelik, így amennyiben visszaküldöd a nem megfelelő méretű terméket, a vállalkozástól kérheted az ezzel kapcsolatosan felmerült  kiadásaid megtérítését.

Alkalmazott jogszabályok:

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 
a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet
- 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sáros Hilda 2017.06.06. 15:50:06

jobb cég ilyenkor küld egy kompenzáló kupont x% vagy y forint értékben.

Ebből látszik a h&M nem egy jobb cég.

Darth Revan 2017.06.06. 15:58:05

nehogy mar a nyul vigye a puskat! elbasszak es meg a megrendelo fizessen?!
Ilyen azert meg Magyarorszagon sincs!

cmx85s 2017.06.06. 16:22:27

A magyar gyakorlat szerint KÉRNI kérheti...

Thule 2017.06.06. 16:34:04

Így van pontosan, ez hibás teljesítés. Márpedig minden hibás teljesítés minden költségéért az felel, aki hibásan teljesített, tehát a H&M. Az ilyen parasztság, hogy "bocsi szart küldtünk, küldd már vissza saját pénzeden", felháborító és a jogszabályokkal teljesen ellentétes. Nem tudom ezek melyik bolygón élnek.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2017.06.06. 16:57:59

Na akkor elmesélem, hogy ez egy angol cégnél hogy működött.
Szintén mást küldtek, mint amit kellett volna. Kb. 40 font árú cuccról van szó.
Kérdezem, hogy tudom úgy visszaküldeni, hogy ők fizetik, mert ugye ha már ők hibáztak, így kéne. Válasz: természetesen így lesz, van nekik erre szerződésük a Royal Maillel, elküldték a pdf doksit, amit a csomaghoz kell mellékelnem, és tudni fogja a magyar postai dolgozó, hogy ez ingyenes feladást jelent.
OK, beviszem a postára.
Postás srác: - Fel tudom így venni ingyen, de ez nem lesz könyvelt küldemény, vagy odaér, vagy nem, nincs nyomkövetés.
- Legalább valami igazolást tudsz adni a feladásról?
- Nem.
- És ezt ugye a rutinos reptéri tolvajok is tudják, ha ránéznek a csomagon a papírra?
- Hát igen...
- Aha, akkor mégis mit lehetne tenni?
- A legolcsóbb könyvelt csomag 4800 Ft.
- Jó, akkor inkább írok még az angoloknak...

Írtam, vázoltam a helyzetet. És mit válaszol az angol? Rendben, ennyit nem érdemes rá költeni, inkább tartsd meg ezt is, és küldjük a rendelt árut.

CID.. 2017.06.06. 17:56:33

@bm613: Igen, és? Folytasd, nagyon érdekes!

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2017.06.06. 18:04:25

@CID..: Küldték. Bocs, azt hittem, ez egyértelmű :-)

Jessybátsi 2017.06.06. 18:30:41

Lehet, hogy itt lenne az ideje az ilyen jellegű "félretájékoztatásokat" komolyan büntetni. Mondjuk tételenként 50-100 millóval, hogy ha esetleg egyre is fény derül a sok közül, akkor se legyen az, ami most megy. Lehúzzák a népet 10-20 millióval, aztán a markukba röhögve fizetik be az 1-2 milliós bírságot.

Csipyke 2017.06.06. 19:00:54

@Jessybátsi: Ja. Csak akkor mondjuk ártunk és ormányunknak magát is büntetnie kéne ezen a jogcimen, plÉ Ha nem adod nekünk a MANYUP pénzedet, nem kapsz állami nyugdijat. Miután majdnem mindenki odaadta: Ja, de, mégis.

esszentiále parókiakomédia 2017.06.06. 19:28:50

"jó pár kg-ot fel kéne szednem hozzá,hogy hordani tudjam."
Ki a retket érdekel az egód, Tímea? Annyira fantáziátlan és taszító, hogy csak erről szóltok. Ha gentikailag kódolt, ha nem.

esszentiále parókiakomédia 2017.06.06. 19:32:40

Volt ilyen esetem, csak laptoppal. Jómi. Végül nem küldözgettem vissza, hanem kértem valami grátiszt. Megadták. Senkiben nem maradt komoly tüske.

Répázó 2017.06.06. 20:47:45

Magyarország, patkányország. Ilyen egyszerű a képlet.

vizsla_barat 2017.06.06. 21:50:50

Amikor az uzlet fele jarsz, visszaviszed.

8cadik crazy one a vannabí pank 2017.06.06. 22:37:58

@vizsla_barat: nem viheted vissza, mert az eshopot a központi cég, a plázákban a boltokat pedig frencsájszként különálló cégek üzemeltetik. Csak a márka egyezik.

Szerintem az lesz, hogy hibás teljesités esetén a ruhát cserélik az eredeti rendelésnek megfelően. Ha a poszter mindenáron a pénzt akarja, akkor ott az elállási jog, aminek éppen az a lényege, hogy nincs találgatás, a játékszabályait nem a hm állapitja meg, hanem a ptk.

vizsla_barat 2017.06.06. 23:03:32

@8cadik crazy one a vannabí pank: fejlettebb orszagban ezt le se szarjak. Online vagy bolt. Tökmindegy.

gabors2 2017.06.06. 23:24:01

@vizsla_barat: "fejlettebb orszagban ezt le se szarjak. Online vagy bolt. Tökmindegy. " igy van errefele vagy eleve benne van a csomagban a "visszakuldo cimke RMA" oszt annyi ... visszavihetem akarmelyik kozeli boltjukba ezt mar parszor megtettem pl Walmart es BestBuy eseten. elektronikai cuccok... amugy van egy ket dolog amit fejlettebb orszagban sem cserelnek melltarto, alsogatya es egyebb alsonemu (csak kibontatlanul)

M. Péter 2017.06.06. 23:47:06

@8cadik crazy one a vannabí pank: Az elállási jog érvényesítése esetén az eladó kikötheti, hogy a vevő állja a visszaküldés költségét.

vizsla_barat 2017.06.06. 23:47:50

@gabors2: ki bontott bébi kaját visszavette a sams Club!

gabors2 2017.06.07. 00:16:32

@vizsla_barat: "ki bontott bébi kaját visszavette a sams Club! " az csak jopofisag nem kotelezo... de a manager siman megteszi

En lattam hogy valaki 20 kilos szaraz kutyatapot (vagy macska) vitt vissze kibontva hogy a kicsi aranyos nem szereti (hogy miert vette meg a legnagyobb zsakkal azt nem tudom) ....

szoval tenyleg mas a hozzallas

otgorbebogre 2017.06.07. 01:25:10

@gabors2: ja elottem a boltban valaki felbontott egy ragogumit majd mondta a penztarosnak hogy vegye issza mert nem izlik. szonelkul megtette. de volt amikor mondtam a managernek hogy fuvet talaltam a rukkolaban, de nem hoztam vissza. szo nelkul, bemondasra fizette.

Terézágyú 2017.06.07. 08:13:16

@otgorbebogre: @gabors2:

Kint nyugatiak a boltosok is meg a vevők is.

itt nálunk meg magyarok a boltosok is meg a vevők is.

esszentiále parókiakomédia 2017.06.07. 08:42:12

@8cadik crazy one a vannabí pank: nem akartam, hogy szájára vegyen a blogbanya. Ahogy a makkomat sem akarnám, hogy a szájára vegye. Erről jut eszemben: van-e már kettlebelles fejlemény? :D dééhéhéhéé

.Manyecska 2017.06.07. 08:44:19

@esszentiále parókiakomédia: minket eltiltottak a szextűl mer' elkopott.komolyan. :( dé

Dezsike 2017.06.07. 09:01:23

@bm613: Külföldön ez így megy. Gyorsétteremben ha nem azt kapod amit kértél, Ausztriában megtarthatod a másikat és megkapod azt is amit kértél, míg itthon beveszik, KIDOBJÁK, majd kiadják azt amit kértél. Most ennek mi értelme? Ha úgyis kidobják, miért baj, ha inkább megeszem?

8cadik crazy one a vannabí pank 2017.06.07. 09:23:18

@esszentiále parókiakomédia: az egész úgy kezdődött, hogy az egyik ismerősöm mondta, hogy egyre idétlenebbül nézek, főleg meztelenül.
Most az van, hogy mínusz 2 kiló és sokkal jobban érzi magát a lelkemszívem.

A bell rohadt nehéz, főleg ha jól akarod csinálni, de megyek előre, mert olyan szívós vagyok, mint a kirántott hús.

tregards 2017.06.07. 09:43:38

ez azért furcsa, mert nekem is volt, hogy más méretet küldtek. ők vállalták a visszaküldés díját, még úgy is, hogy mást is küldtem vissza a csomagban, és kaptam egy 15%+ingyenes szállítás kupont, amit fél évig válthattam be.

Dikusz 2017.06.07. 09:47:20

Posztoló - küldd el nekem a három számmal nagyobb méretű gatyót. De azt hiszem, az sem lenne nekem elég nagy.
Ugyanis attól tartok a H&M nevű csodálatos ruházati cikkeket forgalmazó cég nagy méretű holmikat nem forgalmaz. Csak azt nem tudom, hogy a fiatal, sok XL-es női hölgyek, és urak hol vásárolnak akkor?

Dikusz 2017.06.07. 09:48:46

@8cadik crazy one a vannabí pank: netán hölgyismerős volt az illető, és miért mondta vala, hogy idétlenül nézel? (viccvót)

esszentiále parókiakomédia 2017.06.07. 09:56:30

@8cadik crazy one a vannabí pank: jaénis mozogtam és nem fordultam be, tud jó lenni. Persze ez nem jelenti azt, hogy mindennap mozgok, merthát mégisazért már. Arisztokrata vér és test nehezen mozdul.
@Dikusz: a pasik képtelenek értelmesen nézni és mindig hülyék és szarok és azért vannak, hogy a nőket szolgálják.
@tregards: mi volt az a másis? Egy lovaknak tervezett dildó vagy mi?
@Dezsike: szemetesnek kell öltözni... Mint a ember, aki a budiba elbújt, hogy a feleségét/lányát lássa szarni. :) Remélem mindenki vizualité típus, aki lása ezt most.
@stakeholder Manyecs: egyrészt ezt a modult sem értem most, meg úgy deáltalánossan az egészet sem, hogy ha van egy kapcsolat az jó, meg bizonyos mértékig büszkül vele a környezetében, de ha működő, meg hiánytalan, meg minden, szóval.. ahhoz képest sokat beszélsz róla, delegalább mintha magányos lennél ugyanúgy, van egy ilyen felhangja is. Mint a határétkelősökhogy: van időnként érdekes sztori, de ez az örökös témázgatás a kelésről, meg visszamondogatás, meg helybenjárás nekem 1 dolgot üzen: a kinti, aktualité current élete üres mint állat, s hiányokkal terhelt.

neet 2017.06.07. 09:58:29

HundM-ben vettem a minap egy L-es ruhát. Átmentem a svejci Vögelébe, és vettem pár S-es pólót. Se nem kicsi, se nem nagy... WTF?

8cadik crazy one a vannabí pank 2017.06.07. 10:03:54

@Dikusz: jaja, már vagy 15 éve heteroszexuális vagyok...

esszentiále parókiakomédia 2017.06.07. 10:29:57

@neet: várjál, mer ez nehezített pálya. Van abban valami mókás, ahogy kendőzetlen őszinteséggel és főleg hirtelenséggel kínálod meg az olvasót az eszköztáraddal, melj női, a másik meg jószerivel nem ért semmit az egészből. Kikövetkeztettem azért, hogy mi az árulház és mi a brand, te meg vagy a nő, aki az egészet életre kelted. :dé

tregards 2017.06.07. 10:30:04

@esszentiále parókiakomédia: hát b.meg, nem szorulok rá ilyesmikre

esszentiále parókiakomédia 2017.06.07. 10:35:03

@tregards: jó, csak nem értem hogy jött a sztoriba a más is. De miért volt benne más is és mi volt az? Azért az beszédes, hogy egyből a rászorultsági oldaláról fogtad meg.:D Namindegy, szóval?

tregards 2017.06.07. 10:40:45

( :D most egy ilyen kérdésre mit lehet válaszolni, ugye?) nem csak a hibás teljesítésből adódó cucc volt a csomagban, hanem más ruhák is, mellékes amúgy. csak tényleg furcsa, hogy ilyen eltérő módon kezelnek tulajdonképpen két ugyanolyan esetet.

.Manyecska 2017.06.07. 10:41:04

@esszentiále parókiakomédia: Te, nekem meg erről az jön le hogy egy kiéhezett XXXL-es női hölgy vagy! :D

neet 2017.06.07. 10:55:44

@esszentiále parókiakomédia: dikuszére reagáltam-némiképp alátámasztva, h a hum-ben főképp kis méretek vannak. Mert ha jó nekem más boltból az s-es (ami persze tuti átvágás, és tudom, h csak azért, h örüljek és menjek máskor is), akkor az l-es hogyan? Jelzem, m-es vagyok, és igen, nőnemű. A vicc az, h ezen a fórumon itt már többször pasinak hittek. Pedig van vagy 2 szoknyám is. Lehet azért, mert nem melltartóban sütök palacsintát?

ozur 2017.06.07. 11:12:07

@bm613: Nekem is volt angol céggel ilyenem, de ott már elsőre azt mondták, hogy tartsam meg, küldik a jót. Mondjuk az kb. 20 font értékű lehetett.

esszentiále parókiakomédia 2017.06.07. 11:16:44

@neet: én mindigvégig nőnek néztelek, ha ez jelent valamit.:D Na meg tudtam is. Értem már, hiúsági átcímkézés, ravasz. A világot tök könnyű kiismerni, csak aztán tudd elviselni is. Van olyan 5 emberi alaptulajdonság, aztán azokba fut minden szál. Azt álmodtam, hogy palacsintával a fejemen, tepsifogó vastagkesztyűben melegítettem a kukim, ez mit jelent? Lesz egy kiskutyám? Pénz áll a házhoz? Oly izgalmas az alomfejtés!
@stakeholder Manyecs: hát igen.
@tregards: nem mint közhely, de írom: van, aki a mentalitások különbözősége miatt megy más országba, de legalábbis dobogós érvként ott van. Meg tudom érteni. A másik megoldás, hogy kivonulsz a társadalomból és ott nem ér semmi karcolódás.

tregards 2017.06.07. 11:27:22

@esszentiále parókiakomédia: ó, félreérthettél, semmi bajom a karcolódással

.Manyecska 2017.06.07. 11:56:08

@tregards: ez itt a tékozló lovár..:D

esszentiále parókiakomédia 2017.06.07. 12:13:49

@stakeholder Manyecs: elképzeltem egy élő várpiramist lovakboll!

kékmosoly 2017.06.07. 14:42:52

Izé..már nem kötelező a témához szólás???? És lehet szidni a blognácit??? Mert akkor visszagyüvünk egy páran!

gabors2 2017.06.07. 15:56:20

@8cadik crazy one a vannabí pank: "hogy az egyik ismerősöm mondta, hogy egyre idétlenebbül nézek, főleg meztelenül."

Teged az "ismerosod" meztelenul nezeget ???? Sok ismerosod van ?

8cadik crazy one a vannabí pank 2017.06.07. 19:24:48

@gabors2: nincsenek sokan, de azok nagyon vannak.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2017.06.07. 22:16:42

Hízz meg te anorexiás ribanckurva, az 1000 forintos nadrágoddal.

Lady Scarlett 2017.10.23. 07:09:01

Jesszus poszter, hagyd rajta a cimket, vidd be a boltba es valassz 3 merettel kisebbet!

Hajnal Anyácska 2017.11.11. 23:42:29

@bm613:
civilizált országban így működnek a dolgok. nálunk Balkán van, itt a pórul járt vevőt a kommentelők egy része virtuálisan meg is lincseli.

Hajnal Anyácska 2017.11.11. 23:47:35

@neet: hogy te milyen zseni vagy...add be az akadémiára újításnak...jézusom...

Hajnal Anyácska 2017.11.11. 23:49:03

@esszentiále parókiakomédia: miért nem fogod be a pofád csak úgy egyszerűen?
süti beállítások módosítása