A héten 2 levél is jött, amiben arra panaszkodtak Wizz Air utasok, hogy átutalásos fizetés után nekik kell telefonon csekkolni, hogy beérkezett-e az összeg, különben törlik a foglalásukat. Nem tudom, ezt friss fejelmény-e a Wizznél, vagy csak a nyár miatt többen utaznak, és többen futnak bele, mindenesetre érdekes. Hiszen ahogy Henrik is írja: "A banki tranzakciót le tudom ellenőrizni, tehát én biztos vagyok abban, hogy az utalásom rendben megtörtént, és a Wizzair számlájára átkerült az összeg. Mi alapján tesz engem felelőssé, és kötelez arra, hogy az én költségemen tisztáztassam, hogy a pénzt valóban megkapták-e."
Kedves Homár,
Amennyiben felmerül valamilyen szolgáltatással kapcsolatos problémám, gyakran nézem meg a TÉKOZLÓ HOMÁRON, hogy másnak volt-e ilyen tapasztalata. Tanulságos történeteket olvastam. Most úgy tűnik az "ügyfélbarát "Wizzair újabb esetére világíthatok rá, habár furcsállnám, ha egyedi esetről lenne szó.
A következő történt.
Foglaltam a Wizzair honlapján 2 főre jegyet Nizzába ugyanazon a napon pedig hazafelé Bergamóból (Milánó) 5 főre, miután a lányom és 2 unokám is jönne haza. A foglalásnál kártyás fizetést szerettem volna választani - sokadszor foglalok, van gyakorlatom benne - de a választó gomb látszólag aktív volt de többszöri próbálkozást követően sem indult el a kártyás fizetés forma, így kiválasztottam a banki utalást - gondolva, hogy ez is működik.
A Wizzairtől meg is kaptam az adatokat e-mailben, hogy utalás esetén mekkora összeget hova kell utalni és felhívták a figyelmemet, hogy erre 24 óra áll rendelkezésre, különben törlik a foglalást. A levelükben viszont volt egy további felhívás, miszerint, ha nem kapom meg a visszaigazolást, nekem 5 nap elteltével fel kell hívni a központi számukat leellenőrizendő, hogy a pénz beérkezett. Ekkor rendezik a visszaigazolást és a foglalás elfogadását. Ez őszintén szólva meglepő volt számomra. A banki tranzakciót le tudom ellenőrizni, tehát én biztos vagyok abban, hogy az utalásom rendben megtörtént és a Wizzair számlájára átkerült az összeg. Mi alapján tesz engem felelőssé, és kötelez arra, hogy az én költségemen tisztáztassam, hogy a pénzt valóban megkapták-e.
Ebből a közelítésből nem terveztem, hogy 300 Ft-os percdíjjal legalább 10 perces beszélgetéssel én hívogassam őket. Természetesen 5 nap után a foglalásomat nem igazolták vissza, és kb. két hét után azt láttam, hogy foglalásomat törölték.
Ez után már nem tudtam kikerülni, hogy felhívjam őket. 4 - azaz négy! - percnyi zenehallgatást követően kapcsoltak az ügyintézőhöz, akinek kissé idegesen elmondtam a helyzetet. Be tudta azonosítani a foglalásomat és megerősítette, hogy törölve lett - kérdem miként lehet elfogadtatni a foglalást, miután a pénzt átutaltam. Azt javasolta, hogy írjam meg panaszomat a Wizzairnek és lediktált egy e-mail címet - tehát 10 perces telefonos segítség révén kaptam egy reklamálási lehetőséget - levélben tegyek panaszt és Ők kegyesen 30 napon belül válaszolni is fognak - igaz, hogy az utazásra már kb két hét múlva sor kerülne, vagyis nem jutottam előre. Ahogy ismerem ügyintézési gyakorlatukat már nem reménykedek benne, hogy lesz ebből valami, de remélem legalább a pénzemet visszakapom.
A fő kérdésem az lenne, hogy valóban kötelezhet arra egy szolgáltató, hogy többlet költséggel az ügyfél ellenőriztesse le, hogy a szolgáltatás díja megérkezett hozzájuk és azt párosítani tudják egy foglaláshoz Lehet ezzel mit kezdeni, mondjuk ha igazolható, hogy ez is csak azt a célt szolgálja, hogy minél többen hívják fel a call centerüket - a bevételük maximálása érdekében? Ráadásul a call centeres segítség nem jelent megoldást, mert nem az az ügyintézés, hogy megad egy e-mail címet, ahol panaszomat jelezhetem.
A fogyasztóvédelem foglalkozhat ilyen esetekkel, vagy a Wizzair kellően levédte magát, hogy ne ő legyen a hibás?
Egyébként ezt a kedves információs levelet kaptam, melyet kétkedve fogadtam:
Banki átutalás esetén kérjük, az első "megjegyzések" mezőben adja meg a foglalás 6-jegyűvisszaigazoló-kódját (kizárólag ezt a 6 karaktert írja ide). Ha további "megjegyzések" mezők is rendelkezésre állnak, kérjük, írja be a foglalásban elsőként szereplő utas teljes nevét. Ha csak egy "megjegyzések" mező szerepel, CSAK a visszaigazoló-kódot adja meg. Ha a "megjegyzések" mezőben megadott információ nem egyezik a foglaláson szereplő információval, nem tudjuk beazonosítani a foglalást, és töröljük azt.
Ha az 5. nap végéig nem érkezik visszaigazolás, az utas felelőssége, hogy a Wizz Air call center-rel felvéve a kapcsolatot ellenőriztesse a fizetés beérkezését. Kérjük, NE küldjön fizetési bizonylatot, csak abban az esetben, ha kollégáink külön jelzik, hogy a fizetés állapota nem ellenőrizhető.
Szívélyes üdvözlettel,
Ügyfélszolgálat,
Üdvözlettel,
Henrik
Kedves Henrik!
Készülj arra, hogy neked kell az igazad bebizonyítani, de ha sikerül, akkor jó eséllyel eredményes lesz az ügyintézésed.
A telefonhívásról: Amennyiben bizonyításra került, hogy a szolgáltatás díját megfizetted, és a banki utalás során a Wizzair által leírt adatokat adtad meg, akkor a call center hívásdíjának megtérítését jogszerűen követelheted a légitársaságtól.
A kötelező call center használatról: Arra vonatkozóan, hogy mit lehet kezdeni, ha igazolható, hogy a Wizzair gyakorlata azt a célt szolgálja, hogy minél többen hívják a call centerüket a bevételük maximalizálása érdekében a javaslatunk a következő. Amennyiben a feltételezésed igaznak bizonyul, akkor a 2008. évi XLVII. tv. alapján tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósít meg a légitársaság a fogyasztókkal szemben. Tekintettel arra, hogy a Wizzair interneten tette közzé ezen foglalási előírását, így az a fogyasztók széles körét érinti, amely alkalmas a verseny érdemi érintettségének megállapítására is. Ez esetben javasoljuk, hogy tegyél panaszt, vagy bejelentést a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) felé, amelyet elektronikus úton e-mailben az ugyfelszolgalat@gvh.hu címre, valamint postai úton vagy személyesen (1054 Budapest, Alkotmány u. 5.), illetve faxon (472-8905) juttathatsz el.
Foglalásod törlésére vonatkozóan: Jogosult vagy a befizetett összeg visszaigénylésre jogalap nélküli gazdagodás jogcímen a Wizzairtől. A Wizzair Üzletszabályzata (ld. https://wizzair.com/static/docs/default-source/downloadable-documents/20170424_gcc__hu-sfvrsn-f2d1d106_307_bc322a2bf9d80c390bfc63d705103ce3.pdf) nem rendelkezik ilyen esetre, így a Polgári Törvénykönyv 6:579. § rendelkezései irányadók a jogvitára.Amennyiben a Wizzair nem téríti vissza a viteldíjat, akkor pedig javasoljuk, hogy fordulj a lakóhelyed szerinti Békéltető Testülethez, amelynek eljárása ingyenes (ld.www.bekeltetes.hu).Fentiek mellett fizetési meghagyásos eljárást is kezdeményezhetsz a jogalap nélküli gazdagodás visszatérítésére a Magyar Országos Közjegyzői Kamara előtt (ld. www.mokk.hu).Alkalmazott jogszabály:Bízunk benne, javaslatainkkal segítséget tudtunk nyújtani panaszod további sikeres ügyintézéséhez.Üdvözlettel,
rarabel 2017.08.14. 11:18:01
Ez mindenütt így van!
Vagy mégsem...?
zálogból visszamaradt 1zen1gyedik czazy one 2017.08.14. 11:26:08
Nouby 2017.08.14. 11:33:10
Darth Revan 2017.08.14. 11:45:02
ugyan adott nemi magayarazatot, hogy miert valasztotta a banki atutalast, de inkabb probalkozott volna meg masodszor is a bankkartyas fizetessel.
amugy meg jol kicseszett a wizzairrel. dafke nem hivta fel, holott figyelmeztettek, hogy torolni fogjak a foglalast. viszont, amikor mar mindegy volt, akkor felhivta oket.
de amugy a wizzair szarjon sunt.
okos.
Szarazkoro 2017.08.14. 11:59:52
AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2017.08.14. 12:04:30
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.08.14. 12:13:43
KaTe 2017.08.14. 12:18:37
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.08.14. 13:42:23
Kondom Keselyű 2017.08.14. 14:07:49
majd akkor tanuljuk meg amikor Eilatba nem 8x annyi a repjegy mas tarsasagokkal.
zálogból visszamaradt 1zen1gyedik czazy one 2017.08.14. 14:37:54
andand 2017.08.14. 15:37:55
vki77 2017.08.14. 16:12:11
Egyébként pl. a debreceni reptérről nincs más opció mint a Wizz Air
Kondom Keselyű 2017.08.14. 16:19:04
egy ilyen cegnel nem 1 nyelven beszelo,8 altiskes arcok meloznak netto 100-ert.
mondjuk en ettol fuggetlenul siman bevonnam a mukodesi engedelyt,mig ninca helyi tarifas usz.
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.08.14. 19:45:42
@andand: Tavaly, amikor nem sikerült kártyával fizetnem, akkor megkérdezte az oldal, hogy újrapróbálom vagy inkább utalással fizetek. Azóta, lehet, hogy változott, de nem hiszem, hogy a pofonegyszerű kártyás fizetés helyett a macerás banki utalást ajánlgatnák...
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.08.14. 21:10:24
zálogból visszamaradt 1zen1gyedik czazy one 2017.08.14. 22:37:25
andand 2017.08.14. 22:51:00
asdf 2017.08.15. 00:06:21
"Banki átutalás esetén kérjük, az első "megjegyzések" mezőben adja meg a foglalás 6-jegyűvisszaigazoló-kódját "
Ettől függetlenül persze én is oda teszem a garast, hogy a panaszos cseszte el valahogy az utalást.
MrZed001 2017.08.15. 01:45:30
joska61 2017.08.15. 10:25:20
Darth Revan 2017.08.15. 10:49:43
Amugy az ilyen nem automatizalt fizetesi modszerek borzalmasak.
amit az emberek el tudnak rontani azt el is rontjak, azutan ember legyen a talpan, aki kideriti, hogy honnan jot az atutalas es mit fizettek vele.
nyúúlacska 2017.08.15. 10:50:27
Darth Revan 2017.08.15. 10:59:28
nonsense, hogy nem lehet repulni fapadossal.
a vilag otodik legtobb utast szallito legitarsasaga a ryanair, europaban ok a legnagyobbak.
zálogból visszamaradt 1zen1gyedik czazy one 2017.08.15. 11:07:45
Im just here for the comments 2017.08.15. 19:02:01
Darth Revan 2017.08.15. 22:07:59
megcsak nem is az van, hogy erre telik, hanem nincs alternativa, ha kozvetlen jarattal szeretnel utazni
Frenk12 2017.08.16. 12:04:40
Lalia Brownlock 2017.08.17. 22:55:49
Megérdemli.