Tékozló Homár

"Gálánsan felajánlották, hogy fordulhatok lengyel nyelven a lengyelországi központjukhoz, hát igazán kösz!"

2017.08.16. 11:14 | Homár Hilda | komment

bonprix-logo-large.png

Talán nem általános tudás, hogy a nőket célzó Bonprix csomagküldő divatcég az OTTO család tagja, de ezért nem is annyira kár. Az viszont fontos, hogy mivel a cég székhelye nem Magyarországon van, reklamálni is kicsit nehezebb náluk. De nem lehetetlen! Erre van a hazai Európai Fogyasztói Központ. Link és infó róluk a poszt alján.

Szép Napot!

05.18-án rendeltem a Bonprix.hu internetes áruházból 5 db ruházati terméket. A visszaigazolásból kiderült,  hogy egy már elfogyott, tehát csak 4 db termék fog érkezni 17.595.-Ft értékben. A megadott napon megérkezett a csomag, az értékét kifizettem a futárnak.

Kibontás után meglepődve tapasztaltam, hogy a megrendelt 4 db termék helyett csak 1 db van a csomagban. Azonnal telefonáltam, ahol is azt javasolták, hogy a visszáru jegyzékre írjam rá, hogy melyik árut kaptam meg, melyiket nem és küldjem el emailben nekik. Ezt megtettem, ezután 3 hétig nem történt semmi.

Reklamáltam, majd kaptam egy üzenetet, hogy feladták a csomagot. A csomagszállítót el is küldték, azon azt láttam, hogy megint csak azt az egy terméket akarják kiszállítani, amit már átvettem. Ezt azonnal jeleztem emailben. A csomagot nem vettem át, hiszen már egyszer megkaptam ezt az árut.

Levelem után megint csak eltelt 10 nap, amikor is reklamáltam, hogy vagy a pénzt, vagy a termékeket azonnal küldjék. Ma kaptam egy levelet, hogy elutasítják a reklamációt, mert a raktár szerint csak az az egy termék hiányzott a súly alapján a csomagból, amit még egyszer ki akartak küldeni. (vagyis az amit már eleve megkaptam) Mondjuk nem értem, hogy ezt súly alapján honnan tudják, mert a véletlen furcsa játéka alapján lehetnek ugyanolyan súlyú termékek is. Kérdezem én, ha csak azt nem küldték el, akkor hogyan lehet, hogy nekem  mégis megvan????

A végeredmény, hogy 17.595.-Ft-ért kaptam egy 4.299.-Ft-os terméket. A károm 13.296.-Ft.

Az Ő állításuk szerint én azt akarom megkapni, amit már egyszer elküldtek. Viszont én fotóval is tudom bizonyítani, hogy ez nem így van, Ők erre tesznek nagy ívben. Gálánsan felajánlották, hogy fordulhatok lengyel nyelven a Lengyelországi központjukhoz! Hát köszönöm…… Én nem a lengyel központtól rendeltem.

Nem tudom hova fordulhatok még, a Nemzetközi Fogyasztóvédelemhez már küldtem levelet.

Felháborító, hogy ki van az ember szolgáltatva, hiszen a futárnak nem lehet megvárni, amíg én kibontom a csomagot, utána meg ezek szerint azt mondanak amit akarnak! Hol itt a vásárló joga?????? 

Üdvözlettel

Gyöngyi

Vajon kell Gyöngyinek lengyel tolmács?

Kedves Gyöngyi!

A vállalkozás honlapját áttekintettük, amelyen található tájékoztatás szerint a cég egy nemzetközi ruhaipari vállalat, amely a hamburgi székhelyű OTTO Group vállalatcsoport tagja, és a székhelye Lengyelországban van, így a megkötött szerződésből eredő igényeket is ezzel a céggel szemben lehet érvényesíteni.

Az általános szerződési feltételek alkalmazni rendelik ugyanakkor azt a szabályt, mely a fogyasztó számára a termék átvételétől számított 14 napon belüli elállási jogot biztosít az internetes megrendelések esetében. Az elállási jog gyakorlásához a honlap egy formanyomtatványt is tartalmaz.

A vásárlási feltételek alapján a vállalkozás felelősséggel tartozik a fogyasztó felé, ha az áru nem egyezik meg a szerződésben foglaltakkal. A leveled tartalma alapján megállapítható a vállalkozás felelőssége, hiszen a megrendeléssel és annak elfogadásával létrejött szerződés szerint a vállalkozásnak az ott meghatározott termékeket kellett volna leszállítania. A fogyasztónak a magyar jogszabályi rendelkezések alapján ebben az esetben jogos igénye van a létrejött szerződés teljesítését kérni a vállalkozástól, vagy a törvényben meghatározott feltételek teljesülése esetében elállni a szerződéstől, és a vételár visszafizetését követelni a vállalkozástól.

Az igény érvényesítése a bírósági eljáráson kívül alternatív vitarendezési fórumokon törtéhet meg. Ha a vállalkozásnak címzett panasz nem vezet eredményre, akkor javasolható a magyarországi Európai Fogyasztói Központ eljárásának igénybevétele vagy a kifejezetten az Európai Unión belüli online vásárlásokkal kapcsolatos nézeteltérések, viták rendezésére szolgáló és az Európai Bizottság által fenntartott honlapon panasz bejelentése.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyúúlacska 2017.08.16. 11:25:22

Ez most a 7végi helyett van? El is olvasom mingyá'.

nyúúlacska 2017.08.16. 11:28:40

Na csak azt nem értem, hogy pl. ruhát meg cipőt miért a neten kell rendelni? Talán én vagyok túl antik darab, de szeretem felpróbálni amit veszek, na meg megfogni az anyagát. Bőr esetén szagolok is.

nyúúlacska 2017.08.16. 11:33:11

Nincs itt senki? Félek egyedül.

KaTe 2017.08.16. 11:34:07

"hiszen a futárnak nem lehet megvárni, amíg én kibontom a csomagot"

Ez nem igaz. Maximum az, hogy a futár nem akarja megvárni, míg ellenőrzöd a csomag tartalmát. Mondjuk ha nagyobb értékben rendelek egy olyan webáruházból, ahonnan korábban nem rendeltem, akkor azért van bennem minimális gyanakvás és átvételnél kicsomagoltatom a futárral. Ha erre nem hajlandó, akkor függően attól, hogy mekkora összeget vagyok hajlandó "kockáztatni" vagy nem veszem át, vagy vállalom, hogy esetleg egy féltégla lesz a dobozban.

Mellesleg nagyon aranyos, hogy nincs kint az oldalon semmilyen "Szerződési feltételek" vagy "Terms and Conditions" menü ahol feltüntetnék, hogy egy nem magyar székhelyű cégről van szó. A kapcsolat menüpontban egy darab telefonszám meg email cím.
Persze a sok marketingduma az ömlik a potenciális vásárlóra. Ezek után a franc se rendelne ilyen helyről ...

KaTe 2017.08.16. 11:45:42

@zálogból visszamaradt 1zen1gyedik czazy one: Kközben én is megtaláltam. "Jobb" helyeken a cégadatokat nem a szöveg aljára, hanem első bekezdésként tüntetik fel, mellesleg kiemelt menüpontban. A "Cégünk" és a "Kapcsolat" résznél ugyanis semmilyen információ nincs, csak a marketing bullshit.

Mellesleg ott csak arról rendelkeznek, hogy a személyes adataidat hol és miképp tárolják, de továbbra sincs egyértelműen feltüntetve, hogy voltaképp kivel is szerződsz.

"A bonprix Sp.z o.o. átadhatja vásárlói személyes adatait más cégeknek reklám és akciók szervezése céljából, minden esetben a vonatkozó és mindenkor hatályos, a személyes adatok védelmére vonatkozó jogszabályoknak megfelelően, amennyiben a törvény nem írja elő, hogy ebből a célból az ügyfél külön beleegyezését adja"

Viszlát!

CID...... 2017.08.16. 11:53:47

Kedves Gyöngyi, ha rendelsz egy bokáik érő bőrkabátot, meg egy selyem tangát, szerintem lazán eldöntik a csomag súlya alapján, melyik maradt ki :D
Persze, jelen esetben valamit elbasztak a polákok, tartok tőle :(

@zálogból visszamaradt 1zen1gyedik czazy one: :) szerencsétlen lengyelek nem számítottak rá, hogy sok lesz a hp vásárlójuk és nem allkalmaztak szövegkiemelést.

Frenk12 2017.08.16. 12:03:02

Érdekelnek otthoni munkák, pénzkeresési lehetőség? (Nincs MLM, piramis, egyéb visszataszító dolog :) ) Amivel találkozhatsz: YouTube partner program és nézettség növelés, Instagram Marketing, Fordítási Munkák, Freelancer munkák (bármi, programozástól kezdve, videó vágás, amit el tudsz képzelni), Ingyenes Domain szerzés, Ingyenes VPS :) Csekkold: valodi-otthoni-penzkereses.blogspot.com/

nyúúlacska 2017.08.16. 12:47:51

@a kisvakond: inkább az adminnak kellene. Mármint ki. Innen.

Nouby 2017.08.16. 13:32:06

@Frenk12: Gondolod egy fogyasztóvédelmi blogon fogsz MLMre embert fogni spameléssel?

cmx85s 2017.08.16. 13:36:55

@nyúúlacska: mondjuk, ha az üzletben van olyan cipő, amilyet szeretnék, de nincs a méretemben, akkor azért be lehet próbálkozni egy onlány rendeléssel. Ilyen esetben azért jó eséllyel jó esz az a cipő, előtte megfogdostam, talán fel is próbáltam az eggyel (féllel) nagyobb máretet, ezért tudom, h nem jó.

szépjuhászné 2017.08.16. 14:02:51

@nyúúlacska: Mert itthon nem kapható olyan, például.

Jóska Pista 2017.08.16. 14:39:48

47-es lábam van, még magyar webshopban is értelmetlen körülnézni, nemhogy üzletben.
-Nem próbál fel egy 45-öst?
-De bazd meg, a 47-es lábamra.

Ma már minden hülye online shopot nyit, minthogy dolgozna, de saját készletet nem tart, néha hetek múlva érkezik meg az áru. (Kedvencem a gyorsboltból szeptemberben megrendelt nemzetközi villanyos dugó, ami a következő év februárjában érkezett meg.)

a kisvakond 2017.08.16. 14:55:02

@Jóska Pista: "de saját készletet nem tart"
na ezeket kellene jól seggbe rúgni!

Jónapot kívánok! 2017.08.16. 18:53:32

Vegig se olvasom a gvti vagy mi baromsagat.
Minek leirni, hogy 14 napon belul elallhat a szerzodestol, mikor a level alapjan mar vagy egy honap eltelt b+.
Mi az, hogy a level alapjan megallapithato a ceg felelosege? Nem allapithato meg! Az allapithato meg, hogy atvetelkor nem lett a csomag ellenorizve igy mindket fel allit valamit es egyelore a vevonek kellene bizonyitania az allitasat mivel gondolom alairta, hogy hianytalanul atvette a termekeket.

Ustim 2017.08.16. 20:29:27

A GVTI válasza csak arra nem tér ki, hogy a 14 napos elállásnál vissza is kellene küldeni a terméket. Ebben az esetben ez viszont némi akadályba ütközik szerintem...

Cseber Lajos 2017.08.16. 20:50:53

@KaTe: "hiszen a futárnak nem lehet megvárni, amíg én kibontom a csomagot"
"Ez nem igaz."

De nagyon is igaz, nem nézheted meg a csomagot, és ez maga megérne egy külön posztot!

Nem tudom megérteni, hogy milyen törvény alapján gondolják azt, hogy látatlanban kell kifizetnem és átvennem valamit. Pár hónapja rendeltünk az internetről egy csomó gyümölcslevet (22 üveg, kb. 20 ezer Ft). A Sprinter futár hozott 3 egyforma, átlátszatlan papírdobozt. Mondom, hadd nézzem már meg, hogy darabra megvan-e, mert a 22 nem nagyon osztható maradék nélkül hárommal. Azt mondja, azt nem lehet, nem bonthatom fel a dobozokat, csak miután kifizettem, és ha eltérés van, akkor reklamálhatok a cégnél, akik majd utólag rendezik a problémát. Mondom neki, hogy ez így nekem nem jó. Erre teljesen bepöccent, azt mondta, hogy márpedig én ezt nem fogom kibontani, viszi vissza a francba az egészet. Összekapkodta a dobozokat, aztán még az utcán is azt fújta, hogy minek élnek ilyen emberek.

Ezután felhívtak a az internetes cégtől, hogy hallották, hogy probléma volt az átvételnél. Mondom, hogy persze, mert nem nézhetem meg, mit hoztak, csak ha kifizetem. Erre azt mondta, hogy nagyon sajnálják, ez sajnos mindenhol így van, és tényleg nem nézhetem meg, csak fizetés után. Jó, akkor rendelek máshonnan, de olyantól, akiknek nem a Sprinter szállít, de előtte felhívtam őket telefonon.

És az a helyzet, hogy SEHOL NEM NÉZHETED meg, mit hozott a futár. Ez abszolút nonszensz! Nyilván az van emögött, hogy a futár ne tudjon összejátszani a vevővel, hogy "mondjuk azt, hogy hiányzott a fele, aztán osztozunk", de ennek akkor sem szabadna így lenni. Tényleg nem nagyon értem, hogy a Homáron ez még miért nem volt téma, hiszen kevés ennél nagyobb (és úgy látszik intézményesült) rizikó van az online vásárlással kapcsolatban.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.08.16. 21:21:21

Ha az ember egy lengyel cégtől rendel, ne lepődjön meg, hogy aztán lengyelül kell ügyintézni.

CID...... 2017.08.16. 21:25:41

@Cseber Lajos: Valamilyen szinten igazad van, de nézd a másik oldalt is. A futárcégnek, illetve a futárnak azért fizetnek, hogy sértetlenül elvigye a csomagot A-ból B-be, ha sérült a csomag más a helyzet. Leveled sem bonthatod fel, amíg alá nem írod. Másrészt az ellenőrzésben meddig mennél el egy laplaszerelt bútor, vagy 1000 db csavar esetén?

zálogból visszamaradt 1zen1gyedik czazy one 2017.08.16. 21:33:27

Már hogyne lehetne megnézni. Úgy hívják a szolgáltatást, hogy tételes átadás. Nem nagy kunszt, meg kell fizetni..

Kondom Keselyű 2017.08.16. 21:58:21

@KaTe:
nem alap.
A dpd most vezetett be egy fizetos szolgaltatast,amiben ez is benne van.
A tobbinel nem nagyon van ra lehetoseg.

Egyebkent az en károm 22 cm.

Kondom Keselyű 2017.08.16. 22:00:59

@Jóska Pista:
sportsdirectbe erdemes lenne benezned.
nekem 43-44-es cipoim vannak,de ott a kappabol es a kangolbol is majdnem nagy a 42-es :D

zálogból visszamaradt 1zen1gyedik czazy one 2017.08.16. 22:13:55

@Kondom Keselyű: bizony, Converseből 50,5 is van. Mondjuk az már tényleg böszme nagy , igazi Seki Óníl.

Cseber Lajos 2017.08.16. 22:14:05

@CID......: Igazad van, de lényegében zsákbamacskát veszel át, aztán bizonyítsd be utólag, hogy tényleg nem azt kaptad, amiért fizettél. Hallom, hogy az emberek újabban felveszik videóra, ahogy kibontják a dobozt, hogy probléma esetén legyen valami a kezükben. Ez sem normális. Valahogy mindenki kezd beletörődni abba, hogy nem bonthatja fel fizetés előtt a dobozt, mintha ezt valami törvény írná elő, és ez lenne a dolgok természetes rendje. Ez így nincs jól.

vackor1 2017.08.16. 23:31:36

Cipomarka.com...
Rendeltem 8 pár sportcipőt - bele fogsz kötni , tudom - , meghoztak egyszer 3 párat , minden értesítés, visszaigazolás nélkül. Átvettem, kifizettem, nem volt jó a méret , nem is a rendelt méretet küldték , pláne nem volt eredeti, azonnal jeleztem a honlapjukon a levelezőrendszeren keresztül és a megadott mail-címen is , hogy élnék a 14 napos elállási joggal , semmi reakció. Van egy pesti cím megadva, gondoltam akkor visszaviszem személyesen, természetesen nem találhatóak meg , a mellette lévő üzletben mondták, hogy többen keresték már őket. Közben elutaztam pár napra, közben küldtek még 4 párat , átvették nekem - nem tudták a részleteket - , ami szintén kukázható volt, plusz egy teljesen mást is küldtek, összekeverték a rendelési számokat.
Magyar fogyvédelem nem tud mit tenni ,hiszen ők nem nyomozati szerv , írásbeli állásfoglalásuk alapján tegyek rendőrségi feljelentést , közben azért a nemzetközi fogyvédnek is írtam , onnan 30 napon belül az jött vissza, hogy a másik fél nem reagál, részükről ennyi.. :))) Rendőrség először elküldött, majd megpanaszoltam a hülyeségeiket és az Ügyészség elrendelte a nyomozást, hiszen nyilvánvaló a csalás , stb... Na, erre megint mehettem nagyszerű nyomozókhoz, ott lefoglalták a cipőket- ugrálsz paraszt?? na, akkor még el is vesszük :)) - majd - mivel egyértelmű, hogy hamisítvány - meg fogják semmisíteni , természetesen lezárják majd a "nyomozást", hogy nem találták meg a felelőst. Nem is a pénz izgat - amúgy sem kapom vissza , teljesen egyértelmű , ha jó lett volna a méret telekre/ház körül még használtam is volna, teljesen mindegy - , a gusztustalanságot nem bírom.
Segítenék az egyszerű agyammal : futárszolgálat hozta, nekik fizettem, ők továbbutalták vhova a pénzt, azt kellene megnézni milyen számlára, onnan bekérni az adatokat, az illetékes rendőrségnek kimenni az illetőhöz és megérdeklődni, hogy akkor ? :)) Nem, ez nekik bonyolult valószínűleg.. Ja, mindez tavasszal történt, a cég azóta is vígan hirdet és árul vélhetően hasonló remek dolgokat .. :))) Ügyes.. :))

KaTe 2017.08.17. 01:42:02

@Cseber Lajos: Ha kibontja, megnézhetem, ha nem, akkor meg mérlegelek, hogy megér -e nekem ennyit. Mellesleg olyan nincs, hogy 100% biztonságban vásárolj, legyen az egy üzlet, vagy webáruház, benne van a pakliban, hogy valami olyan gond lesz a termékkel, aminek a bizonyítása problémás. Mondhatnám, hogy akkor minden megrendelt terméket, amit futár kézbesít, 3 különböző szögből folyamatosan rögzítő kamerák és 2 tanu jelenlétében bonts fel, azt talán a bíróság is elfogadja bizonyításképp. Mellesleg rosszhiszemű az a cég, amelyik kapásból azt feltételezi, hogy biztos te törted szét a terméket, vagy hogy direkt azt állítod, hogy hiányos a csomag. Érdekes, ilyenkor a legtöbb ilyen cég rögtön előjön a "miért nem bizonyosodott meg az átvételnél a termék sértetlenségéről" szöveggel. Ha-ha. Bizonyos webáruházak esetében külön felhívják a figyelmet, hogy ellenőrizd le a csomag tartalmát még átvétel előtt. Na most akkor mi a helyzet? Hát az, hogy megkérdezem az adott webáruházat, hogy kivel kézbesítenek és hogy van -e lehetőség a csomag átvétel előtti megtekintésére. Ha nincs, akkor pedig marad a személyes átvétel.
Ha biztosra akarsz menni, csak ez az út járható. De mondom, mindenkinek megvan az a limit, ameddig hajlandó rizikózni, illetve nem is érdekli különösebben, vagy egyszerűen még sosem bukott be egy nagyobb tételt, vagy csak jóhiszeműen azt feltételezi, hogy egy webáruház nem fog rögtön nekitámadni, ha esetleg problémája van az átvett / kibontott termékkel!

Mellesleg sokkal az nagyobb baj amit már többen is leírtak, hogy rengeteg a simlis, gazember, direkt lehúzásra épülő vállalkozás, ahol semmit nem érsz a szép szavakkal, ráadásul a hatóság is magasról szarik arra, hogy tisztességesen végezze a dolgát, pedig ha 1-1 ilyen ügynél meglenne a felelős és megtörténne a vádemelés, legközelebb biztosan többször meggondolná az adott tulajdonos, hogy érdemes -e kockáztatni.

Ugyanez igaz a csaló vevők esetében is!

reunalla 2017.08.17. 07:08:44

Kártyás fizetés esetén a banki charge back is játszik

CID...... 2017.08.17. 07:35:13

@vackor1: A NAV-ot is nagyon szokta érdekelni a hamis termék!

vackor1 2017.08.17. 09:21:01

@CID......: Gondoltam a rendőrségtől megy oda is hivatalból a történet, de először simán lepattintottak, csak az Ügyészség utasítására kezdtek el foglalkozni az üggyel , persze nincs kétségem a kimenetele felől.
Két éve a bankkártyámmal fizettek egy francia hotelban , ott se jutottak semmire . Én 10 percen belül tudtam, hogy melyik hotel , a rendőrség el se jutott addig..Nemzetközi nyomozás, stb.. :))) A bank visszaadta a pénzt , de igazából ott is az dühített, hogy miből gondolta az elkövető , hogy megússza/nem lesz belőle ügy.. ? Nos : megúszta, nem lett ügy :)))) Ha viccelni szeretnék azt vélelmezném, hogy magyar rendőr volt, tudta, hogy nem csinálnak a kollégái semmit .. :)))
Szép napot kívánok !

CID...... 2017.08.17. 13:04:34

@vackor1: Gondoltad? Hát ők nem így gondolták, pláne ha nem is akartak igazán vizsgálódni :D

balage28 2017.08.18. 03:44:04

@Cseber Lajos: sehol nem lehet kibontatni a csomagot fizetes elott. Amerikaban sem, ahol pedig a hazhoz szallitasnak sokkal regebbi hagyomanyai vannak.
Arra azert lehet oket kerni, hogy miutan kifizetted, megvarja, hogy kibontsd, es atnezd, hgoy mi is van benne, darabra megvan-e.
süti beállítások módosítása