Én szerintem sok nő nevében mondom, hogy megértem Gábor panaszát, és egyáltalán nem akarom lenézni a telógyilkos zsebek problémáját, de azok a zsebek legalább vannak! A női gatyákba olyan pici zsebeket terveznek, hogy oda egy telefon be se fér! Nem beszélve a szoknyákról, amelyeknek csak töredéke bír tálolóegységgel, pedig a nőknek is van kulcsa meg igazolványa meg pénztárcája, ja, és persze telefonja. Úgyhogy innen üzenném az összes divatmárkának: jó nagy, a lapátnyi mobilok korszakához igazodó zsebet kérünk szépen mindenhova!
Tisztelt H&M!
Egy igen idegesítő probléma miatt fordulok önökhöz.
Ruháim körülbelül 92%-át önöktől szerzem be és mindennel meg is vagyok elégedve, viszont a rövidnadrágok miatt most mégis panasszal kell élnem. Csak az idei nyáron a második mobiltelefonomat hagyom el az önök rossz zsebtervezési gyakorlata miatt. Ugyanis bizonyos rövidnadrágoknál (nem mindegyiket érinti ez a probléma) a zseb kivágása hosszúkás, irányban a térd fele halad, nem pedig a combra merőlegesen. Így ez a fajta zseb tökéletes csúszdaként működik, hogy ahányszor leül az ember egy olyan helyen (mint például a gépjárművekben), ahol kicsit hátra felé dönt az ülés, hogy szépen kicsússzon belőle az ott tartott mobiltelefon készülék. Az elmúlt 3 hónapban ez körülbelül 300.000 forintomba és rengeteg idegeskedésembe került.
Mivel álláspontom szerint ez egy hibás tervezés miatti (így bizonyos szempontból minőségbeli) probléma érdekelne, hogy terveznek e ezeknél a rövidnadrágoknál valamiféle visszahívást, esetleg kárpótlást azoknak a vásárlóknak, akiket kár ért emiatt?
Jelen levelemet a Tékozló Homár fogyasztóvédelmi blog fele is továbbítottam, illetve elterelő, a problémát felvállalni nem akaró válaszuk fényében hajlandó vagyok a fogyasztóvédelemhez is fordulni
Üdvözlettel,
Gábor
Na, vajon mehet Gábor reklamálni a béna zsebű nadrágjával?
Kedves Gábor!
Nem tudjuk, hogy mikor vásároltad, a zsebkialakítás miatt kifogásolt rövid nadrágot, ha két éven belül, akkor a nyugtával együtt, mielőbb vidd vissza abba az üzletbe, ahol azt vásároltad. Az áru és a nyugta bemutatásával egyidejűleg, ott elő tudod terjeszteni a hibás teljesítésből adódó kellékszavatossági igényed. Ez esetben az üzletnek azonnali kötelessége, a jegyzőkönyvet felvenni, abban rögzíteni a kifogásod, az igényed. Vagy írásban, belföldi tértivevénnyel ellátott levélben kérheted az eladótól, illetve a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy a terméket cserélje ki.
Első lépésként, az igényed megjelöléseként a termék bevizsgálásának a kérését javasoljuk, mert ha a minőségvizsgálat a terméket hibásnak ítélné, a kártérítési igényednek az előterjesztését alá tudnád támasztani egy szakvéleménnyel.
Ha a forgalmazó elutasítja az igényed, a döntéséről indokolással ellátottan kell nyilatkoznia, egyben tájékoztatva téged arról, hogy a lakhelyed szerint illetékes Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testülethez fordulhatsz. Az eljáráshoz az ügyben keletkezett iratokat (a gyártóval történő levelezéseket) csatolni kell, az eljárás ingyenes és gyors. http://www.bekeltetes.hu/.
(Itt meg kell jegyeznünk, hogy a H&M akkor teljesít hibásan, ha a termék a teljesítés, azaz a vásárlás időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. A kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik, és köteles megtéríteni a jogosultnak, azaz a vevőnek a hibás teljesítésből eredő kárát, kivéve, ha a hibás teljesítést kimenti.)
Álláspontunk szerint a jogszabályban megállapított minőségi követelmények vélhetően nem tartalmaznak az általad felvetett probléma vonatkozásában szabályozást, amelynek következtében az eladó céggel szembeni kellékszavatossági igényed, illetve a gyártóval szembeni termékszavatossági igényed eredményes érvényesítését is bizonytalannak látjuk. Amennyiben ennek ellenére úgy gondolod, hogy a termék hibás, akkor fent említett módokon kérd az eladótól, illetve a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy a terméket cserélje ki. Ha álláspontod szerint bizonyítható, hogy a hibás teljesítésből eredő a károd, lehetőséged van annak megtérítését kérni.
A gyártóval szemben fennálló kártérítési követelését, megegyezés hiányában, polgári peres eljárásban tudja érvényesíteni.
Válaszunk a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényen továbbá a 19/2014. (IV. 29.) NGM. rendeleten alapult.
UPDATE
A posztot elküldtük a H&M-nek is:
Kedves Szerkesztőség!
Az alábbi vásárlói panasz egyelőre nem jutott el hozzánk, így érdemben válaszolni a panaszra nem tudtunk, ezért ezt itt tenném most meg.
Ilyen panasz egyelőre sem az üzleteinkben, sem az ügyfélszolgálatunkra, de még a közösségi oldalainkra sem érkezett mástól, így nem gondolnám, hogy általános, minőségi hibáról lenne szó.
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A H&M minden terméke szigorú minőségellenőrzési folyamaton megy át, mielőtt a boltba kerül.
Ettől függetlenül időnként minden gyártónál előfordulnak minőségi hibás termékek, álláspontunk szerint azonban minőségi hibának azok tekinthetők, amik meggátolják a termék rendeltetésszerű használatát: szakadás, lyukadás, erőteljes kopás, zsugorodás vagy kinyúlás, vagyis a hiba visszavezethető rejtett anyag, vagy gyártástechnológiai eredetű alaphibára – ezek egyikéről sincs szó ebben az esetben. Minőségi hiba továbbá a termék használatát gátolja, illetve további halmazati meghibásodást okozhat – itt a nadrág viselését a zseb formájának „problémája” szintén nem gátolja.
Azt gondolom, az a nadrág nem rendeltetésszerű használata, ha valaki az értéktárgyai megőrzésére használja, amennyiben nem rendelkezik begombolható vagy zipzáras zsebbel. Illetve az a döntés, hogy ki mit tart a zsebében egyéni felelősség kérdése.
Ilyen a zipzárral nem rendelkező táskákba tett értékeke esete is – amennyiben a zipzár hiánya miatt valakinek kiesik, vagy kilopják a tárcáját, az sem a gyártó hibája.
Ettől függetlenül, amennyiben a vásárló nem ért egyet a fentiekkel, a hibásnak vélt terméket visszahozhatja az üzletünkbe, és mi elküldjük bevizsgáltatni. Azonban, ha a vizsgálat eredménye azt mutatja, hogy nem minőségi hibáról van szó, úgy a bevizsgálás költsége a vásárlót fogja terhelni.
Üdvözlettel:
Dévényi Patrícia
A H&M magyarországi kommunikációs menedzsere.
Az utolsó 100 komment: