Tékozló Homár

A 29-es körzet újabb rejtélye

2017.09.05. 11:35 | Homár Hilda | 24 komment

district-9-sequel.jpg

A rendszeres Homár-olvasóknak nem kell külön bemutatni a UPC 29-es körzetét, a helyet, ahol "helyi hagyományok és jellegzetességek is befolyásolják a hálózat bővítését," és ettől számos furcsaság megtörténhet. Például, hogy az új lakó nem tudja beköttetni a netet, amíg a régi szünetelteti az előfizetését, mivel még nincs kész az új kecó. 

Kedves Ollókezű Barátom!

A történet gondolom sokaknak nem új, de még mindig macerás 29-es feketelyukas UPC-osnak lenni. Főleg, ha költözni szeretnél, de nem akkor és nem úgy és nem oda ahova ők gondolják.

A lényeg:

Költöznék a 29-es körzet egyik helyéről egy másik 29-es körzetes helyre, de lesz egy kieső hónap, míg egyik helyről a másikra jutok. Ezért, próbáltam rugalmasan kezelni-kezeltetni az ügyet, hogy KÖLTÖZÉS MIATT szüneteltetném a szolgáltatásukat, mert ez alatt az idő alatt nem tudnám használni a szolgáltatásukat. Viszont a megoldhatatlan problémájuk az, hogy nem tudnak az új lakónak kötni, amíg nem költözöm át az új helyre.

Nem mindegy, hogy hol nem tudom és nem is akarom használni a "szolgáltatásukat"  abban az egy hónapban!?  Ez számomra felfoghatatlan, mert tudattam velük a tényt, hogy ELKÖLTÖZÖM, tehát nem ott fogom igénybe venni a szolgáltatásukat, hanem egy másik helyen egy hónap múlva és fizetem addig is a szüneteltetési díjat! De addig nem tudják megszüntetni azt, amit én szüneteltetek. ( NÓÓÓMÁLIS?) Állítólag a RENDSZER nem engedi. Kérdezem én, hogy miért lehetetlen ezt megoldani? Programozási szinten sokat mondok, ha 5 sor lenne.

Végül kénytelen voltam én megoldani ezt a hatalmas és bonyolult problémát azzal, hogy fölmondtam a szolgáltatást. Így most elesnek havi x összegtől nagyon sokáig, valószínűleg örökre. Egy kevésbé ügyes programozó megoldaná max egy óra alatt, az kerülne az upcnak bőven fizetve is jóval kevesebbe, mint egy jól fizető régi ügyfél elvesztése.

Köszönöm, hogy kibeszélhettem magamból!

Egon, a 29-es körzet renitense. 

Kedves Egon!

A UPC Magyarország Zrt. általános szerződési feltételei (ÁSZF, itt: https://www.upc.hu/pdf/catv_ASZF_20170830.pdf) alapján „a szolgáltatás az egyedi előfizetői szerződés megkötése után, az előfizetői hozzáférési pont létesítését követően a meghatározott díjak megfizetése ellenében vehető igénybe”. Az ÁSZF 15. oldalán található 2.3. pontban foglaltak szerint pedig „a szolgáltató egy ingatlanban csak egy előfizetői hozzáférési pontot létesít”, amelynek következtében a vállalkozás szabályai szerint nem lehetséges két külön előfizetést fenntartani ugyanabban az ingatlanban.

Az ÁSZF 48. oldalán található 12.2.1. pont szerint lehetőséged van az előfizetői hozzáférési pont áthelyezését kérni. Az áthelyezési kérelem jóváhagyása esetén az előfizetői hozzáférési pont megszüntetésétől a szolgáltatás igénybevételére alkalmas áthelyezés teljesítéséig az előfizetői szolgáltatás szünetel, és erre az időszakra a szolgáltató díjfizetési kötelezettséget nem állapít meg.

A szolgáltató tehát az ÁFSZ-ben foglaltaknak megfelelően járt el, amikor nem engedélyezte, hogy a szolgáltatás áthelyezése előtt új előfizetői pontot létesítsenek ugyanabban az ingatlanban. 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Snagal 2017.09.05. 11:48:03

"UPC-osnak lenni"
sajnos már itt nem értem- ezt hogy kell kiejteni? :)

"nem tudnak az új lakónak kötni, amíg nem költözöm át az új helyre."
dafuq? o_O
"De addig nem tudják megszüntetni azt, amit én szüneteltetek."

miért akarják megszüntetni azt amit szüneteltetsz? Ez nekem magas mint egy David Lynch film.

Kotit 2017.09.05. 11:53:04

A szüneteltetés nem pont azt jelenti, hogy esetleg újraköthető ugyanazon a címen, ugyanannak?
Vagy ez a poszt nem is panasznak született, hanem dicsekvésnek, hogy egon milyen kis ügyes programozó?

brumm.a.tejbe 2017.09.05. 12:10:55

Egon tuti nem programozó, különben tudná hogy a nagy vállalatok rendszerei azért bonyolultabbak annál mintsem 5 sornyi kóddal elintézhető legyen. Egy ilyen döntés sokkal hosszabb út is lenne mintsem 1 óra (ami még igaznak is tűnik), soksok meeting, tesztelés stb.. (lásd Derrick&Harry blog :P )

KaTe 2017.09.05. 12:12:34

Nem értem. Posztoló papíron átköltözteti az új helyre a szolgáltatást, majd szünetelteti. Modemet/routert meg a hóna alá csapja és magával viszi az új szolgáltatási helyre. Aztán majd ha már minden oké, akkor kihívja a szerelőt, hogy szerelje be neki.

Mellesleg a 29-es körzet mellett erős holtversenyben van Szentendre és környéke, ahol a UPC mindig kedveskedik valami technikai zűrzavarral a környék pár(tíz)ezer lakójának. Nemrég 2 napos internet/tévé/telefon leállás volt több településen, cserébe adtak 1 hónap HBO csomagot. 1 HÓNAPOT. 1 év is kevés lett volna ahhoz, hogy jövőre is náluk maradjak és ne meneküljek a Trékomhoz.

FDToth 2017.09.05. 12:17:24

háát, érdekes dolgok ezek a számítógépes rendszerek.
VOdaonfe, onloin lehet gűséget hsszabbítani vagy új előfizt kötni, de nem ám minden szoláglttasára, az osztahó nethez tatozó sim kártyák előfizuját telefonon vag yszemélyesen tudod.
ELsimerik h félkész a rendzsrük, és adnak eamitt nettó 10eFt-ét. lehet jobban megéri félkész rendzsert üzemeleteti és aki kér, nanka adnka jóváírst, aki nem, annnak nem?

no.nick.today 2017.09.05. 13:10:10

1. Szolgáltatás áthelyezést kellett volna kérni akkorra amikor köthető az új helyen.
Addig meg használhatta volna az új lakó a régi címen, utána meg köt magának másikat.

2. Az új lakó átveszi az előfizetést, a poszt-toló meg köt egyet az új címe.

szabidoki 2017.09.05. 13:23:21

Az odáig rendben van hogy egy helyen nem tudnak két előfizetést kezelni, de hogy miért nem ajánlották fel hogy kérjen áthelyezést, az rejtély...

tsimike 2017.09.05. 13:32:04

@KaTe: Nagyon mély lesz az a veder...

WiZZu 2017.09.05. 13:39:01

@no.nick.today: ne zavard össze, nincs ott a vagy a két opció között, így ha megfogadja a tanácsod, akkor egymás utáni lépéseket fog követni :D

Egyébként mindig ámulok rajta, mennyire erőszakosak tudnak lenni emberek, mint pl. posztoló egy ilyen helyzetben.

Xezs6 2017.09.05. 14:37:22

Úgy bírom, mikor valaki azzal jön, hogy ezt leprogramozni 5 sor, meg egyébként is, egy 5 éves is megcsinálja. Igen, megcsinálja, meg tényleg 5 sor, de az eszébe se jut az ilyennek, hogy ez szándékosan van így? Mert van valószínűleg egy olyan ok, ami indokolja, hogy ne úgy legyen, ahogy a poszter akarja. Láttam már nem egy ügyfélpanaszt meg céges fejlesztést, és mindig azokkal az ügyfelekkel volt a legtöbb gond, akik azzal kezdték a levelüket, hogy "magam is informatikus vagyok" majd azzal folytatták, hogy hány sorban lehetne leprogramozni azt a funkciót, vagy logikát, amit ők keresnek. Az őket nem érdekelte, hogy mondjuk akkor a rendszer nem felelne meg a törvényeknek, vagy netán átláthatatlanná tenné a dolgokat még az ügyfél számára is. Neeem, az ilyet ez nem érdekli. Neki ez 5 sor, és neki tökmindegy, hogy egy cég életében a programkódon felül még van 500 más egyéb fontos tényező, amikhez igazodni kell. Neki akkor is csak a programkód a fontos.

metal · http://electric.blog.hu 2017.09.05. 15:05:33

@Xezs6: Ha egy ügyfélpanasz tartalmazza azt, hogy magam is informatikus vagyok, akkor általában automatikusan a legkisebb prioritási kategóriába kerül nálam. Valahogy ezek a bejelentések mindig óriási faszságot tartalmaznak, és a kedves ügyfél olyan hülye, hogy legalább 5 levelet kell küldeni a finom utalásoktól kezdve a ténylegesen kimondott igazságig (mármint, hogy sötét, mint az ágyú).

GöTi 2017.09.05. 15:06:16

Felületes leszek, mert ez a cég nem ér meg több idő ráfordítást.
Szóval nem minden kristálytiszta...

Nem működött a szüneteltetek, majd költözöm figura.
A költözöm (formálisan), majd egyből szüneteltetek sem ment volna?

Jónapot kívánok! 2017.09.05. 18:08:21

Fogyasztoi problema nincs, ugorjunk. Amugy mennyi oldalbol all az upc afsz? :)

Dezsike 2017.09.05. 20:46:44

Ha ahhoz az elavult rendszerhez (win 95-re emlékeztető gui) valaki érdemben hozzáír 5 sor kódot úgy, hogy ne omoljon össze, az vagy öreg vagy hacker.

Xezs6 2017.09.05. 21:31:28

@metal: Azok verik magukat a legjobban, hogy informatikusok, akik a leghülyébbek hozzá.

Ustim 2017.09.06. 06:57:47

Ha nem szünelteted, akkor minden jobb lett volna. Vagy ha mondjuk lemondod rögtön. Ez tipikusan az a helyzet, amikor az ember inkább a bonyolultabb megoldást választja.

posztoló: "fizetem addig is a szüneteltetési díjat! "
ÁSZF: "i. Az áthelyezési kérelem jóváhagyása esetén az előfizetői hozzáférési pont megszüntetésétől a szolgáltatás igénybevételére alkalmas áthelyezés teljesítéséig az előfizetői szolgáltatás szünetel, és erre az időszakra a szolgáltató díjfizetési kötelezettséget nem állapít meg."

12Rómeó 2017.09.06. 08:22:34

@Snagal: Valószínű azért nem érted, mert úgy gondolkodsz, mint egy JÚPISZIS.

CID...... 2017.09.06. 10:06:58

@KaTe: Elméletileg ez jó ötlet, de szerintem a UPC-nél sincs olyan, hogy papíron kéri az áthelyezést. Az új helyen akkor lesz aktív, és törlődik a régin, ha beüzemelik a szolgáltatást az új címen.

joska61 2017.09.06. 10:18:33

Ezeknek a mammutcégeknek a legnagyobb kihívás az, ha az ügyfél variál. Márpedig barátunk elég jól megkavarta őket, mégis ő szédül.

Terézágyú 2017.09.06. 12:48:21

ungarisse számítástyehnika, ungarisse számítástyehnikussok.

Kékharis 2017.09.06. 13:56:17

Érdekes módon, nálunk egy házban van két néven két elofizetes,mindkettő magán, semmi fennakadást nem okozott a UPC-nek.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.09.06. 21:42:57

@Snagal: ""UPC-osnak lenni"
sajnos már itt nem értem- ezt hogy kell kiejteni? :)"

Pont úgy, ahogy e-mail-ban kommunikálunk... Attól is kaparom a pofám.
Egyébként az ilyen formát én upcosnak mondanám. )

12Egon 2017.09.07. 09:15:34

"Egyébként az ilyen formát én upcosnak mondanám. )"

Na ugye? Tudsz Te, ha akarsz! :)

12Egon 2017.09.07. 09:31:00

Az egész folyamat alatt Egont nem tájékoztatta senki az " ÁSZF 48. oldalán található 12.2.1. pont szerint lehetőséged van az előfizetői hozzáférési pont áthelyezését kérni." -ról.
Egon ott is hibázott, hogy nem olvasta el az ÁFSZ-t, főleg a fenti passzust. Csak próbált megoldást találni a helyzetre. Több ügyintézővel is beszélt telefonon és személyesen is, ahol elmondta, hogy költözés és időbeli eltolódás miatt akar tenni valamit.
Feltételezem, hogy azért nem szóltak az "áthelyezésről", mert a leendő új helyen is még ott van az ottani UPC- s ügyfél. Ez így már három UPC- s ügyfelet érint, ami, lássuk be tényleg egy gordiuszi csomó, amit Egon egyetlen nyisszantással megoldott.