Tékozló Homár

Vettem egy telefont, amit nem tudok használni, de havonta a 20 ezer törlesztő jön rá

2017.09.15. 09:54 | Homár Hilda | 94 komment

398.jpg

Rosszul hangzik a címbeli mondat? Rosszul bizony! És lehetséges, hogy így járjon valaki? Megkérdeztük.

Sziasztok!

Aug. 22 én vásároltam a Telenornál egy Samsung Galaxy S8+ készüléket. A telefon IP68 szabvánnyal rendelkezik, szóval por és vízálló. 2 napot használtam, 2.napon kádba tettem 10 cm es vízbe, kb fél percig, amíg egy képet csináltam vele. A telefon beázott a SIM tálcánál, a Samsung hivatalos szervíz szerint, ezt nem rendeltetésszerű használat okozta, tehát nem jogosult a cserére.

Visszamentem a Telenorba, ahol az ügyintéző flegmán elküldött, hogy vigyem át a Samsungba. Mondtam, hogy onnan jöttem. Azt mondta, hogy a Samsungé a telefon, ők cserélik.

Visszamentem a Samsungba, azt mondták, hogy a Telenor cseréli.

Visszamentem a Telenorba, hogy átadjam az üzenetet, mikor a kolléganőnek eszébe jutott, hogy a vásárlás helyszínén cserélik, de nem fogják mert a Samsung szervíz már állást foglalt, hogy az én hibám volt.

Hazautaztam, hogy megpróbáljam a vásárlás helyszínén, ahol az üzletvezető hölgy megértette a problémám, és elmondta, hogy nagyon valószínű hogy gyári hibás a készülék. Írt egy emailt a Telenor központjának, hiszen ő is csak engedéllyel cserélheti, viszont ott elutasították.

Kérdem én, ilyen esetben mit tudok tenni, ha vettem egy telefont, amit nem tudok használni, de havonta a 20 ezer törlesztő jön rá?

 

Kedves Homár Olvasó!

A Samsung Galaxy S8+ készülék gyártója által közzétett tulajdonságok kötött valóban megtalálható, hogy a mobiltelefon IP68 tanúsítvánnyal rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy az eszköz ellenáll a pornak és a víznek 1,5 méteres vízmélységig maximálisan 30 perces időtartamban.

A megvásárolt mobiltelefonra a vonatkozó jogszabályi rendelkezések alapján az eladót a készülék átvételétől számított egy évig jótállási kötelezettség terheli, amelynek alapján felelősséggel tartozik a telefon minden olyan hibájáért, amely a teljesítéskor már fennálló okból keletkezett, így az ügyintéző által említett „gyári hibáért” is. A jótállás alapján a fogyasztó a jogszabályban meghatározott igényeket érvényesítheti, amely jelen esetben elsősorban a készülék kijavítására vagy kicserélésére irányulhat. 

A jótállásra vonatkozó szabályok nem tartalmazzák a köznyelvben használt 72 órás cseregaranciát. A jogszabály csak azt mondja ki, hogy ha a csereigény bejelentése a termék átvételétől számított három munkanapon belül történt, akkor a vállalkozás nem hivatkozhat a csere teljesítésének aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, hiszen jelen esetben a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Az eladó csak akkor mentesül a felelőssége alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítést követően keletkezett, pl. a hivatkozott rendeltetésellenes használat során.

A készülék a megadott feltételek mellett vízálló, ezért a levélben jelzett használat még nem tekinthető rendeltetésellenesnek, így az eladó jótállási kötelezettsége fennállhat a rendelkezésre álló adatok alapján. A csereigény bejelentését javasoljuk írásban megtenni, amelynek elutasítása esetében a jótállási kötelezettség választásod szerint az illetékes békéltető testület előtt vagy bírósági eljárás során érvényesíthető

Felhasznált jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 
- 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásrólgvt

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Terézágyú 2017.09.15. 09:59:22

"a Samsung hivatalos szervíz szerint ezt nem rendeltetésszerű használat okozta, tehát nem jogosult a cserére.
Visszamentem a Telenorba, ahol az ügyintéző flegmán elküldött, hogy vigyem át a Samsungba. Mondtam, hogy onnan jöttem. Azt mondta, hogy a Samsungé a telefon, ők cserélik.
Visszamentem a Samsungba, azt mondták, hogy a Telenor cseréli.
Visszamentem a Telenorba, hogy átadjam az üzenetet, mikor a kolléganőnek eszébe jutott, hogy a vásárlás helyszínén cserélik, de nem fogják mert a Samsung szervíz már állást foglalt, hogy az én hibám volt.
Hazautaztam, hogy megpróbáljam a vásárlás helyszínén, ahol az üzletvezető hölgy megértette a problémám, és elmondta, hogy nagyon valószínű hogy gyári hibás a készülék. Írt egy emailt a Telenor központjának, hiszen ő is csak engedéllyel cserélheti, viszont ott elutasították."

kurvaország.

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.09.15. 09:59:24

Telefont venni havi 20ezres reszletre? Aztan a poszter belerakja a vizbe? Hat, nem irigylem azert, amit kapni fog...

Terézágyú 2017.09.15. 10:01:06

Mellesleg ennyit a gyártók hazugságairól (mobil, meg óra), hogy mi mennyire vízálló...

.Manyecska 2017.09.15. 10:09:22

Mi a halál f...át lehet fényképezni tíz centis vízben a kádban, drága mulaccság volt, gratula!

Baldrick68 2017.09.15. 10:20:46

Vadász vadász....
Hányszáz cikk volt már arról, hogy a "vízálló" telefonok addig voltak csak vízállók amíg nem érintkeztek vízzel?

Én még a GoPro Hero 5 kamerámat is tokba rakom ha vízbe megyek vele pedig elvileg 10 méterig vízálló.
Ja csak láttam olyan videókat hogy a sima élményfürdőben a 2 méteres vízben beázott ..
Így inkább vettem 20 dollárért egy vízalatti tokot :-)

Tanuljátok már meg végre, hogy a mobilnál a "vízálló" jó esetben azt jelenti hogy ha kimész vele az esőbe akkor nem megy tönkre.

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.09.15. 10:27:14

@stakeholder Manyecs: A vizben szinte minden nagyobbnak latszik. Ugyhogy barmit lehet a viz alatt fenykepezni, amit a tulajdonosa nagyobbnak lattatni, mint amekkora valojaban. ;)

Zozo___ 2017.09.15. 10:33:59

Poszter verje csak az asztalt a vásárlás helyén, amíg nem bizonyítják az ellenkezőjét, addig biza a készülék hibájáról beszélünk. Márpedig hogya bizonyítanák, hogy poszter a nyaralás alatt 15 méter mélyre merült a telóval.

borso 2017.09.15. 10:47:00

@stakeholder Manyecs: nem a haál f*szát hanem a sajátját. :-) Mellesleg soha nem értettem ezt a veszek egy telefont 2-3-400 ezerért mert én vagyok a menő jani. Na mindegy... most vettem magamnak 35.000.-ért egy ájfon 7-el egyenértékű és tudású telefont kártyafüggetlenül, kp-ért 1 év teljeskörű 2 év korlátozott garival. kiszolgál 5 évig oszt eldobom a pitsába és megint vezsek egy másikat. hja kérem, hogy a telefon egyeseknek divatcikk és lehet vele puccoskodni, másoknak meg munkaeszköz azt csókolom.

temprasordog 2017.09.15. 10:48:47

20000 törlesztő havonta egy szaros telefonért. tudsz élni tesó.

LKerekes 2017.09.15. 10:51:08

Mit kell magyarázkodni? Esett az eső, megáztam és azóta nem működik a telefon.
Így nincs mibe belekötni.

.Manyecska 2017.09.15. 11:01:26

@borso: hát igen! a pááromnak most lopták el az iratait, pénzét, bankkártyáját!!..jelenleg várja a kitoloncolást:P ill. javasoltam a Bruce Willis név bemondását hamár tényleg tökegyformák:) - amióta elromlott a 3milis hajnyírógép...:P -de legalább végigszexeltük a tegnapi orkánt:D...kiakaszt mit lehet tízcentis vízben fényképezni teknősöket???? megérte??

szabidoki 2017.09.15. 11:11:00

Amennyire tudom a beázásos panaszokat élből el szokták utasítani a gyártók, mert utólag (szerintük) lehetetlen bizonyítani, hogy tényleg csak 20 centi vízben volt a telefon, vagy búvárkodni próbált vele a delikvens. Kivétel a Sony, ahol a beázott telefonokat nyomáspróbának vetik alá, ha hozza a gyári értékeket akkor a panaszt elutasítják de ha megbukik a próbán akkor adnak egy új telefont.

CID...... 2017.09.15. 11:14:16

Hát pószterkém nézd a dolog jó oldalát, van egy negyed millás gumikacsád, mostmár nyugodtan játszadozhatsz vele a kádban :D

Tehetséges ugandai buzi 2017.09.15. 11:23:51

Fiatalabb koromban, amikor még csak márkabuzi voltam, már akkor se vettem Shamsungot.

(Azért írtam bele azt a Há betűt, hogy ezzel is azt a hatást keltsem, mintha megvetően hangsúlyozva, szinte köpve mondanám ki a nevet.)

CID...... 2017.09.15. 11:24:27

Persze abban azért igaza lett volna a poszternek ha teleírja a vásárlók könyvét. Mi az, hogy elküldik a Samsunghoz, ha a Telenortól vette, kutya kötelességük átvenni javításra, bevizsgálásra. A 72 órán belüli csereigényt viszont tényleg a vásárlás helyszínén illik intézni, ha jól rémlik.

Permetező 2017.09.15. 11:25:46

Igy jar az aki a viz alatt levo pocserol szeretne fenykepet kesziteni.

Tudod Te azt jól! 2017.09.15. 11:34:18

Régi, de legalább szakállas:
Vízálló= víz éri megáll!
Ez teljesült most is!

Zozo___ 2017.09.15. 11:37:26

@szabidoki: Attól még a forgalmazó köteles jótállni, pont azért, mert nem tudja bizonyítani, hogy a delikvens okozta a problémát. Márpedig ha ez nem megy, akkor úgy kell tekinteni, hogy hibás volt a készülék. Hogy a forgalmazó és a gyártó ezt hogyan játsza le, az már az ő dolguk.

Permetező 2017.09.15. 11:42:13

@Tudod Te azt jól!: nem a regi mondas ugy van hogy vizallo 10m-ig de csak hosszaban

.Manyecska 2017.09.15. 11:47:45

@Permetező: ja hogy úgy értelmezte: "vízben álló." jaaaaaa...

Jake Peralta 2017.09.15. 11:49:23

Ez semmi.. én vettem egy búvár-szemüveget, de nem merem vízbe vinni nehogy beázzon és ne cseréljék garanciába.

NMEszeme · mernokiszem.blog.hu 2017.09.15. 11:56:09

Kedves levél író, ha kell segítség a reklamációban, nyugodtan keress meg. Pár ilyet lejátszottam már különböző cégekkel. Szeretem ezeket a csatákat ;)
Egy referencia :
mernokiszem.blog.hu/2017/09/13/torott_plasma_tv

GhostBusters 2017.09.15. 11:56:23

Bírósági eljárást megindítani azonnal!
Összes elképzelhető kárigény érvényesítését ki ne felejtsd a beadványból!
Kizárt, hogy nem neked adnak igazat. Ügyvéd utólagos %-ért is bevállalja!

.Manyecska 2017.09.15. 12:03:14

@Permetező: egész pontosan: ásványvíz 300 m-ről...- de vízszintesen!! :D

SN 2017.09.15. 12:23:27

Ha be volt tolva rendesen a sim tálca akkor gyári hiba. Nem tudom ott van-e szenzor, de ha van akkor ki kellett volna írnia, hogy nincs rendesen becsukva így nem vízálló.

Egyébként mivel ezzel a csodálatos tulajdonsággal hirdetik, miért baj hogy kipróbálta? Csinálják meg normálisra, vagy meg se említsék.

neet 2017.09.15. 12:43:58

Egyszer a gyerek beleejtette a no mimet? (kiámat) a kis medencéjébe. Kivettem, szétszedtem, megszárítottam, összeraktam, utána még 2 évet élt. (A gyerek még mindig, nyugi...) Kicsit homályosak lettek a képek, de ezzel együtt tudtam élni. Ez cca 10 éve volt.
***régenmindenjobbvót jeligére a szerkesztőségbe***

idegen a földön 2017.09.15. 13:18:12

IP68: teljes mértékben védett por ellen ÉS víz alatt folyamatosan használható

Szóval miért is a posztolót b*sztatjátok?

Ha ezt vállalta a gyártó (volt pofája odaírni a specifikáció listába), akkor cserélje a készüléket, ha mégse bírja a vizet.
Főleg ne küldözgessék a fogyasztót ide oda...
Ügyfél bizonyítsa, hogy mekkora vízbe került a kütyü? Nem ülünk kicsit fordítva a lovon?

Az hogy részletre vesz negyedmillás telefont, az a cikk/téma szempontjából nem reveláns (bármennyire is hülyeség ).

Leone_510 2017.09.15. 13:18:22

"Kérdem én, ilyen esetben mit tudok tenni, ha vettem egy telefont, amit nem tudok használni, de havonta a 20 ezer törlesztő jön rá?"

esetleg nézz körül a lakásban hátha billeg valami, alá tudod tenni

Leone_510 2017.09.15. 13:25:27

@NMEszeme: elolvastam, szép munka :)

Sluck Ödön 2017.09.15. 13:31:32

@idegen a földön: Egyetértek. Azzal, hogy ezt leírták vállalták a tartós víz alatti használhatóságot. Pont ezért most nem kéne a posztert fikázni. Ügyvédet kellene fogadni talán. Ez megint ilyen jó kis magyar kereskedelmi parasztkodásnak látszik, hogy elkerüljék a garanciális költségeket.

SZIGMA 2017.09.15. 13:43:32

"Kérdem én, ilyen esetben mit tudok tenni, ha vettem egy telefont, amit nem tudok használni, de havonta a 20 ezer törlesztő jön rá?"

Mondjuk agyat növesztesz és utánaolvasol a hitel, lízing, törlesztés és egyéb fogalmaknak és tovább fizeted a részleteket, ahogy illik.
Megvetted a telefont (ergo papíron ehhez valaki pénzt ad neked) és részletekben fizetsz. Ha a szerződés aláírása és a készülék átvétele után 3 perccel földhöz vágod a telefont és ripityára törik, a szerződésed akkor is él. Abban pedig vállaltad,hogy fizeted a részleteket.

A készülékkel összefüggő garancia teljesen más lapra tartozik.

Valamint meg kellene érteni a vízállónak mondott és az eleve vízállónak tervezett és gyártott eszközök közötti különbséget. (Ez elsősorban az árban fog megmutatkozni)
Arról nem is beszélve,hogy telefonnál a teljes vízállóság egy baromság, hiszen a mikrofonba és a hangszóróba is víz fog menni, így az alapfunkcióját nem fogja tudni ellátni, nem beszélve az emberi faj víz alatti beszédkészségéről, amely mindkét oldalon problémákat vet fel. (Az egyik oldalon gurgulázva megfullad a hülye,a másikon meg ezt a gurgulázást hallják)

Majmász Gedeon 2017.09.15. 13:47:09

Aug. 22 én -> Aug. 22-én
por és vízálló -> por- és vízálló
2.napon kádba tettem 10 cm es vízbe -> a 2. napon kádba tettem 10 cm-es vízbe
kb fél percig -> kb. fél percre
a Samsung hivatalos szervíz szerint, ezt nem rendeltetésszerű használat okozta, -> a Samsung hivatalos szerviz szerint ezt nem rendeltetésszerű használat okozta,
Visszamentem a Telenorba -> Visszamentem a Telenorhoz
a Samsungba -> a Samsunghoz
de nem fogják mert a Samsung szervíz már állást foglalt, -> de nem fogják, mert a Samsung szerviz már állást foglalt,
nagyon valószínű hogy... -> nagyon valószínű, hogy...

közzétett tulajdonságok kötött -> közzétett tulajdonságok között

ui.: Az én telefonom már kamaszkorban van: 2002-ben vettem (igaz, nagyon ritkán használom).

CID...... 2017.09.15. 13:53:34

@idegen a földön: Értem, tehát a víz alatt a SIM-et is ki lehet cserélni, szerintem ezt nétde be a poszter is ;)
Kicsit furcsán értelmezed az IP68-at. Maradjunk annyiban, hogy ha beleesik egy vödör vízbe, nem szarik be azonnal, nade használni...

.Manyecska 2017.09.15. 14:00:00

@idegen a földön: Tök igazad van!
Én is kirúgtam a hámból, reggel befűtöttem..:DD csak úgy pöccre 23 foknál beugrott a cirkóóó...

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.09.15. 14:00:33

Lehet, hogy a havi 20ezer melle erdemes lett volna par szazasert telefonbiztositast is kotni. Hatha akkor kisebb bukoval ki lehetett volna szallni a rosszul elsult viz alatti fotozasbol.

lobster thermidor 2017.09.15. 14:02:47

Mint tudjuk, a búváróra is csak arra jó, hogy jampiskodjon vele a fószer, mert vagy beázik, vagy kamu adatokat mér.

KaTe 2017.09.15. 14:39:38

Nem tartom túl életszerűnek, hogy valaki ~ 10cm mély vízbe tegye a telefonját (ráadásul fürdőkádban) hogy fényképet készítsen. Mellesleg ha már a telefon járt a Samsung szervizben, gondolom készült valamiféle szakvélemény is, amiben megindokolják az elutasítást. Abban mi szerepel?

KaTe 2017.09.15. 14:46:38

Az S5 is IP67 minősítéssel rendelkezik (1 méter és max. 30 perc vízállóság) és elég észrevehetően reklamál, ha a töltőfedél nincs rendesen lezárva.

Ettől függetlenül nem fogok rohanni a fürdőkádba kipróbálni, hogy tényleg vízálló-e, mert úgy gondolom nem ez a funkciója.

Konyvtaroslany 2017.09.15. 14:48:27

Egyszer az élményfürdőben valami kiskölyök szintén megpróbálta "véletlenül" beejteni a mobilját mellettem a medencébe, de átláttam a szitán. Épp tanga bikinialsó volt rajtam. Nem győztem dagadtra pofozni a kisklambót. Vigyázni kell ezekkel az autodidakta paparazzikkal.

Xezs6 2017.09.15. 14:50:24

Mobilt. Részletre. Mobilszolgáltatótól. Ééééédes faszom, még mindig itt jár a társadalom?

Xezs6 2017.09.15. 14:51:31

Tévét meg a UPC-től veszel, mi?

Xezs6 2017.09.15. 14:55:12

@CID......: Ezen én is néztem egy nagyot. Ha én vettem valamit valahol, és elbaszódik, akkor ott fogom verni az asztalt, és nem máshol. Ha meg el akarnak küldeni máshova, akkor rájuk borítom az asztalt. Az lenne a normális, hogy ők átveszik és elpostázzák oda, ahol szerintük majd megjavítják. Miért az ügyfélnek kéne totóznia, hogy mi hol van? Ha a posztert kiküldik mondjuk egy tatabányai szervizbe, akkor oda is elmegy?

Snagal 2017.09.15. 15:53:50

"a Samsung hivatalos szervíz szerint, ezt nem rendeltetésszerű használat okozta, tehát nem jogosult a cserére.

Visszamentem a Telenorba, ahol az ügyintéző flegmán elküldött, hogy vigyem át a Samsungba. Mondtam, hogy onnan jöttem. Azt mondta, hogy a Samsungé a telefon, ők cserélik.

Visszamentem a Samsungba, azt mondták, hogy a Telenor cseréli."

Valami zavar van az erőben.
A samsung először megállapítja, hogy nem rendeltetés szerű használat miatt nincs csere, de miután a Telenortól vissza megy már azt mondják a Telenor cseréli?

Tudod Te azt jól! 2017.09.15. 16:31:59

@Konyvtaroslany: jajjde irigy vagy! Miért sajnálod a látványt a kiskrapekoktól? Ráírtad a tangádra, hogy ki(k)nek vetted fel (le)? Ne legyél ennyire szőrös... szívű!

idegen a földön 2017.09.15. 16:45:27

@CID......:
Nem, nem érted. A sim kártya csere mióta üzemszerű bekapcsolt telefonnál?

Az értelmezés szabványok esetén meg elég egyszerű dolog. El kell olvasni. Vedd meg, vagy neten keress utána. Ennyi.
De még a Samsung oldalán is ez áll:
"* A Galaxy S8 és S8+ telefonok IP68 tanusítvánnyal rendelkeznek, ami azt jelenti,hogy ellenáll a pornak és a víznek 1,5 méteres mélységig, maximum 30 percig."

Igen, nem véletlenül hagytam a csillagot az elején. Mert mióta a mobiltelefonos cégek is felteszik marketing okokból a specifikációkba az IP 68-at, egyből megjelent a * is utána…

Meg mint látjuk, a support is egyből hárítja, és ügyfélhibát emleget (meg jópár itteni posztoló).
"Hát hülye vagy, hogy víz alá meríted a telefont, telefont víz alá noooormális?"
Csak éppen a gyár állította a termékéről, hogy lehet, és kibírja.

Többen is írtátok, hogy egy telefon sose lehet olyan kialakítású, hogy víz alatt is lehessen használni. Szemlélet alapján én is ezen az állásponton vagyok. Akkor mi a fenének kamuzza be a cég az IPx8-at? Akkor legyen IPx4 (fröccsenő víz) oszt jónapot.

Emlékezzünk a Volkswagenre. Állított egy károsanyag kibocsátási értéket a termékét illetően. Kiderült, hogy hazugság. USA-ban Mindegyik kocsit vissza kellett hívnia, és nem adhatott el többet az érintett motorokból. Majd kapott akkora bírságot, hogy elég nagy fejvakargatást okozott Wolfsburgban, majdnem be is dőltek.

Mindkét esetben megtévesztőt állított a cég. Ez a telefonos genyóbb, mert a termék is tönkremegy, ha az ember elhiszi a marketing maszlagot.

nagyzee 2017.09.15. 17:18:42

@temprasordog: nem ismerjuk a futamidot. Lehet, hogy 2 honap. Akkor jo biznisz.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.09.15. 17:43:07

@Konyvtaroslany: Hogy te mekkora egy agysebész vagy...

"Egyszer az élményfürdőben valami kiskölyök szintén megpróbálta "véletlenül" beejteni a mobilját mellettem a medencébe, de átláttam a szitán. Épp tanga bikinialsó volt rajtam. Nem győztem dagadtra pofozni a kisklambót. Vigyázni kell ezekkel az autodidakta paparazzikkal. "

Elárulod, mi baj történhet, ha a víz alatt lefotózza az éppen tanga bikinialsódat? Vagy víz alatt ki szoktad rakni a sunát lubickolni? Vagy zavar, hogy a bugyidról kép készül? A következőnél remélem majd téged fog hasonló elbánásban részesíteni a kisklambó rokonsága... Vagy simán feljelentenek garázdaságért.

2017.09.15. 17:44:43

Kedves Poszter!
Nekem is ilyen szabvánnyal rendelkező mobilkészülékem van, de eszembe nem jutott vízbe tenni 1 cm-re se!
Miért dőlsz be a marketingszövegnek?!
Tedd a telefont egy befőttesüveg száraz rizs közé. Ha van egy kis szerencséd kiszárad és újra működni fog. A hajszárítózást NEM AJÁNLOM! Semmi esetre sem!

2017.09.15. 17:47:32

@Konyvtaroslany: Na ja, ha tangát veszel fel, hamarosan viszontlátod a suncit a Facebookon. 21.század. Ennyi.

CID...... 2017.09.15. 17:53:09

@stakeholder Manyecs: Na ez véletlenül jó poén volt :D De sajna nem én voltam :(

CID...... 2017.09.15. 18:00:19

@idegen a földön: Azért a csillag nem véletlenül van ott, van még néhány kritérium.
Egyébkén nem azért vízálló egy telefon ( legyen bárhogy is megfogalmazva), hogy víz alatt fényképezgessen vele a user.
De az autóknál maradva, ugye te sem veszed kőtáblába vésett ténynek a fogyasztási adatokat. Az USÁ-t meg hagyjuk, lassan csak a légszűrővel hajtott kocsikat lehetne eladni, pont náluk...

CID...... 2017.09.15. 18:06:59

@Tudod Te azt jól!: lehet éppen az volt a baj, hogy éppen szőrös volt, oszt kikandikálat a bugyugóból a bajusz.

Xezs6 2017.09.15. 19:27:46

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Pofátlankodó kiskölyköt még jó hogy megcsapkodja, alap.

Konyvtaroslany 2017.09.15. 19:41:21

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Naná, hogy lecsaptam, mint a taxiórát! Hát mert pont hogy nem óhajtottam viszontlátni fészen a Nagy Seggemet! Mondjuk egy pillanatig végiggondoltam, hogy legyezgetné a hiúságomat hatezer lájk az alfelemnek, de inkább köcce, neeeem!

Kondom Keselyű 2017.09.15. 20:43:23

nem tudjuk,h rendesen be volt-e csukva a sim talca. en azt mondom,ha fent volt a halozaton,megis beazott,akkor az tervezesi hiba. szerintem nem erdemes feladni a dolgot,kitartassal elerheto a csere.

Kondom Keselyű 2017.09.15. 21:06:40

www.youtube.com/watch?v=GRmY-4HKVIk
"apple will probably invent this technology in the future for one of their next iphones "
:DDD

DGabee85 2017.09.15. 23:28:33

Egy S7 Edge-vel jártam pont így Augusztusban (nem pont így, nekem medencében ázott be, ahogy a 10 hónapos kisfiam lubickolását szerettem volna felvenni a víz alatt)! Bevittem szervizbe, ahonnan visszajött a jegyzőkönyv, hogy nem rendeltetésszerű használatból ázott be a sim tálcánál, ezért garancia keretén belül nem javítható csak önköltségesként, megvonják a garanciát. Ezután felvettem a kapcsolatot a Samsung ügyfélszolgálattal a sehsupport@samsung.com email címen. Leírtam, hogy a készülékem sim tálcája teljesen be volt zárva, azt fizikálisan jobban bezárni nem lehet, mégis beázott a készülékem. Mondjuk én annyi előnnyel indultam, hogy nekem amikor leadtam a szervizpontba a készüléket még működött, mire felért BP-re a szerződött Samsung szervizbe, addigra bekapcsolhatatlan állapotba került a telefon, így a vízállósági tesztet végrehajtani nem tudták. Épp erre hivatkozva zaklattam a Samsung ügyfélszolgálatot, hogy márpedig ők hogy mondják ki egy készülékről, hogy az tuti a sim tálcánál ázott be, ha a vízállósági tesztet el sem tudták végezni a készüléken? (Én tuti biztos vagyok benne, hogy a sim tálca zárva volt, ha mégis ott ázott be, nem az én hibámból!) Leírtam nekik szépen, hogy Békéltető testülethez, a médiához (Hír TV - Panaszkönyv című műsor), és legvégső esetben polgári peres úton a bírósághoz fordulok és ott érvényesítem az igazam. A Samsung erre bekérette ismét a szervizükbe a telefont újbóli bevizsgálásra. Annak az eredménye szintén az lett, hogy a készülék belsejében folyadék maradványok és folyadék okozta korrózió van, így garanciális keretek között nem javítható a készülék, mindezek ellenére és az engem ért kellemetlenség miatt szeretnének felajánlani egy méltányossági javítást, ami annyit jelent, hogy ingyen megjavítják a készüléket, és utána a javított készülékre az érvényben lévő garanciális feltételek vonatkoznak, tehát meg is javítják a készülékem, és a 2 év gari is él rá tovább. Elfogadtam, megjavították. Pár napja vettem át az elkészült készüléket. Amit cseréltek:Érintőplexi, LCD+keret, USB, hangszóró, szenzor, koax kábel 62,5mm, koax kábel 97mm, headset csatlakozó, főpanel, előlapi kamera, hátlap, hátlapi kamera, csengő modul, akkumulátor. Tehát gyakorlatilag az egész készüléket kicserélték. Azt javaslom a Samsung ügyfélszolgálatnál próbálkozz te is, ha kell, keress meg facebookon, elküldöm a levelezést, amit a Samsung ügyfélszolgálattal folytattam, hátha azzal sikerrel jársz te is!

SzerződésSertés 2017.09.16. 01:01:23

Nem lehetne a teljesen felesleges, proliságot bizonygató nyígást kihagyni? "minek veszel ennyié', mé' nem jó neked az óccsó, nekem negyedennyié' ugyanolyan jó van, bibibí" Erre mi szükség van minden alkalommal, ha tízezer forintnál értékesebb dolog miatt panaszkodik a posztoló?

Laczko Emanuel Boby 2017.09.16. 04:06:22

Nem ertem honnet ennyi tudatlan. Alap dolog higy vizallo sot a kisebb testverei is s7 / iphone 6/7/8 /x sony sok sok teloja vizallo es sorolhatnam. Szoval a lenyeg az hogy a parom sony manias es xz gazdaja es vizallo a tengerbe fenkepeztem vele! Azert kapta a samsung is a vizallosagot hogy ki lehessen hasznalni. Gyari hiba? Micsoda ? Egybol ki kelett volna csereljek. Tessek feljelentest tenni pereld be a szolgaltatot es akkor eggyuttal a samsungot is mivel az eloirtaknak nem megfelelo a keszulek. Erdekes magyarorszagon ennyit szaroznak hogy lehetnek ennyire gerinctelenek? Uncsimnak s8 plussa van es vizallo de sok ertelme annak a telefonnak is hisz le esik kuka vagy fele annyiert megjavitjak. Szep okos telefon es egy fabatkat sem er. Vard meg jovore a hajlithatos samsungot. Udv

lobster thermidor 2017.09.16. 08:18:51

De ahhoz már tényleg ostobaság kell, hogy valaki a 200 ezres, még ki sem fizetett csodatelefonját a kádba mártogassa. Ha mindenáron víz alatti képeket, vagy videókat akar készíteni, 25 ezer forintért simán vehet egy középkategóriás sportkamerát, ahhoz adnak alapból egy jól tömített vízálló műanyagtokot, amivel bátran lehet a kádban fotózkodni.

.Manyecska 2017.09.16. 08:42:00

@SzerződésSertés: miért nem jársz olyan körökbe...? nem fussa?? :D @Konyvtaroslany: nagy segg és tanga minek oda tanga úccse látszik! Szerintem az epic fail-ban láttad volna viszont:D nekem még híznom kell 5 kg-ot a párom szerint istenáldja!:DD

Kondom Keselyű 2017.09.16. 09:16:27

@SzerződésSertés:
Most miert vagy ilyen gonosz?
Ha egy telefont igy hirdetnek :
www.youtube.com/watch?v=esiYmQIOUts
akkor ki az a hulye, aki berakja a kadba?
Egyebkent is, miert venned meg kamatmentes reszletre, ha ki is fizetheted egy osszegben,es hasznalhatja az elado 1 evig a penzedet helyetted?
Amugyis vehetnel helyette olyan telot, ami kevesebbet er, mint ebben a QI technologia.

További magyar hang 2017.09.16. 09:41:42

A gyártó bármit beleír a specifikációba, csak azért, hogy az ő méregdrága készülékét válaszd havi 20 ezres hitelre is akár. Utólag úgysem bizonyítható, hogy rendeltetésszerű volt-e a használat v. sem. Magyarországon a garancia és a jótállás csak elméleti síkon létező fogalmak, hiába van minden törvényileg szabályozva, hiába vannak vásárlóként jogaid, egyes-egyedül az eladó és a gyártó jóindulatán múlik minden. Az eladó és a gyártó pontosan tudja, hogy aki hitelre veszi a terméket, annak ügyvédre sem futja majd, aki harcba szállna a vevő jogaiért, ezért az élből lepattintás gyakorlatát űzik.

Xezs6 2017.09.16. 10:03:11

@SzerződésSertés: Ezt én sem értem. Én azt szoktam mondani, hogy vegyen csak mindenki 300-400 ezres telefont, legalább nem nekem kell pörgetni a GDP-t.

Mester.Tamás 2017.09.16. 10:18:34

És akkor nagy a meglepődés, hogy garanciális időszak alatt minden készülék "tegnap mág működött, ma meg már be sem kapcsol" állapotban megy tönkre, pedig "én nem csináltam semmit, csak este kikapcsoltam".

piroshangszóró 2017.09.17. 08:16:29

Hülye, de legalább le is írja.

Lengyelpiac Hu 2017.09.17. 15:19:27

@Konyvtaroslany:
Persze összetörne a hiúságod üvegvára,ha kiderülne a végén, hogy mégsincs olyan púzód/fingód, mint ahogy azt gondolod?
Merthogy a könyvtárosok keveset mozognak,sokat ülnek...
Valószínűleg egy hatalmas koffert cipelsz inkább, csak szeretnéd, ha minden körülötted forogna.. ? XD
Van egy tesztoszteron bomba haverom, akinek mindegy, csak luk legyen rajta... Érdekel? :D

Kondom Keselyű 2017.09.17. 15:21:06

@Mester.Tamás:
viszonylag gyakran megesik,hogy egy keszulek mukodik mielott elromlik :D

McZozo 2017.09.18. 12:40:08

@Terézágyú: Most mie BErakta a Vizbe oszt megallt tehat Vizallo :)

McZozo 2017.09.18. 12:43:41

@borso: Nagyreszben egyetertek de azert azt megkerdeznem ugyan melyik az a telefon ami 35 ert egyenerteku egy szifon 7 el? mert ilyen 100 krulikiaiakat elfogadnek de azert 35 ert nem kapsz olyat mint egy szifon 7

É2I 2017.09.18. 14:38:15

Nem tudom, tehát kérdezem: Ez a telefon nem kapcsol ki sim cserénél? Vagy úgy is elindul, ha nyitott a tálca?
Ha igen, az gyártói balf@szkodás, alap egy kis kukacoskodásra.

A poszthoz meg annyit; a jómagyargaranciahozzálásra csak úgy szabad készüléket leadni -mint amit más már reklamált :( -, hogy "Nem tudom, tegnap még jó volt". Nincs alap, hogy azon rugózzanak mit szabad szerintük csinálnod. Jó eséllyel nem is bajlódnak a cuccal, ha úgy adod le, hogy a "Fürdőkádban akartam megörökíteni a Guppik születését". Ha meg nem adsz nekik alapot legalább odáig eljutnak, hogy kénytelenek meg is vizsgálni. (Persze ez nem jelenti azt, hogy meg is teszik.)
Ez a beázás/nem beázás meg elég visszás, ugyanis az eszközbe rakott indikátorokat szervizesjózsi bármikor benyálazhatja. Tehát ugyanúgy nem bizonyít semmit, mint a te szavad.

Csak akkor kellene ezt elfogadni, ha az eszköz felnyitása igazságügyi szakértő előtt, a te jelenlétedben történne. A telefont zárópecséttel ellátott dobozkában kellene a leadási helyen átvenni, olyan papírral, amit te is aláírsz. (Ezt már bizonyos cégeknél évek óta csinálják is, ahol milliós kötbéreket számláztak ilyen-olyan mérési eszközöknél, ahol rendeltetés ellenes felhasználást - akár csalást -feltételeztek, de egy jó ügyvéddel el lettek küldve.)

Persze ez két élű fegyver. Viszont ideje lenne a magyar hatóságoknak egyértelmű állást foglalni, hogy némely cég ne tudjon bármilyen fals hirdetményével becsapni senkit se.

(Az persze visszanyalhat, ha az adott cég úgy dönt, hogy akkor hivatalosan ebben a hangyaf@sznyi országban nem árul perecet sem. ;) )

Kondom Keselyű 2017.09.18. 16:31:50

@Szőnyegbombázó Galamb: ha vetted volna a faradsagot,es megnezed a disassrmbly videot,nem irod le szazadkkent ezt a baromsagot. ip68 telo nem azhat be ennyitol. vafy gyari hibas volt,vagy hazudik a tulaj. az verzio nem jatszik,h ne raks viz e az ip68as keszuleket.

Francoskrumpli · youtu.be/hi4spGkiPC4?t=245 2017.09.19. 06:36:47

Mótvá, hogy first world problems? Ha nem, ezennel pótolva!

joska61 2017.09.19. 09:43:18

Nem akarom tudni milyen felvételek készültek a kádban 2x 10 percen át...

aaaaaaaaaaaaaaaa 2017.09.19. 10:31:33

@Konyvtaroslany: engem igazán az érdekel, elkészült-e a kép és hol lehet megnézni? :)

Nuttika 2017.09.19. 17:22:12

Sok, sok éve, talán 2007-ban vagy 2008-ben kaptam meg az első Samsung telefonomat. Kis olcsó csúsztathatós finomság volt. A nővéremtől kaptam, aki rövid időn belül kapott egy másikat, azért adta nekem. Nem volt gond a készülékkel egészen fél éves koráig, amikor is elment a kijelező. Elvitte a szervizbe - az ő nevén volt a készülék - ahol meg is javították. Ezt a kis cukiságot fél évvel és egy évvel később is megismételtük. Amikor 4x jött volna ez, inkább úgy döntött apám, kapok egy újat. Az is kis csúsztathatós volt, picit drágább kategóriás. Nos ez is egy ideig nagyon jól működött, ám egy idő után apám kezdett hívni, hogy miért kerestem. Mondom semmiért, órán ültem. Még egy párszor ezt eljátszottuk, mikor is rájöttünk, hogy a telefon van, hogy magától tárcsázza az utolsó hívást. Ment a szervizbe, ahol gond nélkül bevették, pár nap alatt javították, majd visszakaptam. Nem telt el 3 nap és újra jelentkezett az öntárcsázós hiba, visszamentünk a szervizbe. Ekkor viszont fogták a garanciapapíromat, elvették, mondván szándékos rongálás és nem voltak hajlandóak foglalkozni velünk. Na ekkor döntöttem el, hogy nekem többé a büdös életben nem lesz Samsung telefonom.

És tartom is magam hozzá. Utána lett egy Nokia Xpress Music-om, amit imádtam, a jack aljzatát koptattam szét 2 év után és vettem egy Nokia 500-ast. Ez a mai napig működő képes - 3 év után ennek is szétkoptattam a a jack aljzatát - úgy, hogy kicsit több, mint két éves telefont a kijelző bal alsó sarkában berepesztette a szintén 2 éves unokahúgom (az első dolog, amit kaptam arra a telefonra az egy MMS volt, amiben tudatták velem, hogy megszületett az unokahúgom :D )

Most lassan két éve egy LG G4C-vel nyomulok. Karc mentes, az aksi még mindig kifogástalan. Egyedül a töltőjével akadt gondom, de a másik tesóm régi LG2-esének töltőjét használom, így ez a gond is hárítva. Egyetlen egyszer csúszott be a kádba, de tovább sikítottam, mint amennyi idő alatt kikaptam. Kutya baja nem lett.

Ha még szervizes tapasztalat: az akkor kicsit több, mint fél éves HP laptopom billentyűzete bekrepált. Apám informatikus, megnézte, amit lehetett, mondta, hogy ez szerviz, készülék hiba. Letelefonálta a dolgokat, háztól házig szállítást vállalt a HP (nem mi kértük, ők mondták, hogy ez így megy). A gond a szállítóval volt, akik nem voltak képesek értelmesen jelezni, mikor jönnek, ha meg jöttek, sokszor fel se csöngettek, vagy meg se várták, amíg a 10. emeletről leliftezek. Aztán volt, hogy nem megfelelő dobozt hoztak, vagy éppen hiányzott az, amivel lepecsételték volna előttem, hogy a szerelőhöz úgy menjen. Mikor apám a HP-nek kiverte a balhét, azok leszóltak a szállító cégnek és a cég vezetője jött ki és vitte el. Onnantól pedig tartva volt az 1 héten belüli javítás. Korrekt módon mindent cseréltek, ami hibás volt, egyértelműen nem én rongáltam meg, így adtak minden papírt is. Tehát náluk a szállítókat kivéve mindennel maximálisan elégedett voltam.

Efdani 2017.09.19. 17:30:12

Jól behülyítették a gyártók ezzel a “vízállósággal” a közönséget. Tudomásul kell venni, hogy a telefonok vízállósága az lófasz, maximum az eső ellen jó. Az órák 30-50-100 méteres vízállósága az jelent valamit (pl. garanciát is). Ezek a “megadott körülmények közt” dumák nevetségesek. Laborban bebizonyítják, hogy óvatosan a vízbemerítve fél órát tud működni a készülék, ami marha jól jön. Jön egy hullám vagy egy méterről beleesik a vízbe, már olyan nyomás éri a tömítéseket amikre nem terjed ki ez a fene nagy “vízállóság”.

Cateran 2017.09.20. 01:02:11

Ennyi baromsagot..ott ultok a zinternet (sic!) elott, de egynek sem volt annyi esze, hogy legalabb az ip68 szabvanynak utananezzen...(a grammarnaziknak es egyeb okostojasoknak..angol laptop, szoval nem, nem lesz magyar billentyuzetkiosztas, mert helybol le is pippantanam magam az ossze-vissza levo karakterektol)

"Az IP68 szabvány a telefon (vagy bármilyen más elektromos szerkezet) por- és vízállóságát jelöli.

Az első számjegy a mechanikai behatolástól való védelmet jelöli. A második számjegy pedig a vízállóság mértékét.

Minél nagyobb értékűek a számjegyek, annál komolyabb védelemről van szó.

Európában általában 10 jegyű skálákon mérünk egy-egy tulajdonságot. Érdekes, hogy az IP szabvány azonban nem ilyen, az első számjegy maximum 6-os, a második számjegy pedig maximum 8-as lehet.

Elmondhatjuk tehát, hogy egy IP68 telefon a lehetséges legnagyobb mértékben por- és vízálló.

Szilárd tárgyak szerkezetbe jutása elleni mechanikai védettség (porállóság)
0: Nincs védelem
1: Nagyméretű szilárd tárgyak ellen védett (>50 mm)
2: Közepes méretű szilárd tárgyak ellen védett (>12 mm)
3: Kisméretű szilárd tárgyak ellen védett (>2,5 mm)
4: Apró méretű szilárd tárgyak ellen védett (>1 mm)
5: Por ellen védett (nem károsító mértékű behatolás megengedett)
6: Teljes mértékben védett por ellen

Víz elleni védettség (vízállóság)
0: Nincs védelem
1: Függőlegesen cseppenő víz ellen védett (pl. kicsapódó víz)
2: Fröccsenő víz ellen védett (függőlegestől max. 15 fokban)
3: Fröccsenő víz ellen védett (függőlegestől max. 60 fokban)
4: Fröccsenő víz ellen védett minden irányból (nem károsító mértékű szivárgás megengedett)
5: Kisnyomású vízsugár ellen védett minden irányból (nem károsító mértékű szivárgás megengedett)
6: Erős vízsugár és vízbe merítés ellen védett (rövid ideig tartó merülés, nem károsító mértékű szivárgás megengedett)
7: Vízbe merülés ellen védett korlátozott ideig (0,15–1 m között 30 percig)
8: Víz alatt folyamatosan használható a gyártó által megadott ideig (1 m-nél mélyebben)"

Efdani 2017.09.20. 05:48:54

@Cateran: Igen, és a telefonoknál ez a “megadott ideig” és megadott mértékben az fél óra 1,5 méter mélyen. Az 0,15 ATM víznyomás, folyamatosan merítve. Egy úszó óra 5 ATM víznyomást bír ki, és ezzel még csak úszni lehet, búvárkodni nem. Elmondhatjuk tehát, hogy a telefonok IP68-as védelme LÓSZART NEM ÉR.

Kondom Keselyű 2017.09.21. 06:50:58

@Efdani: elmondhatjuk,csak nem igaz.

Thomas Dantes 2017.09.22. 18:38:31

Amúgy csak csendben kérdezem meg miazistenk*rvaf*sza közötök van ahhoz ki mit vesz a pénzén és mennyi részletre? Én is vettem s8+. És? Megtehetem. Keresek annyit. Mi a lóf/szt pattogtok ezen? Voltam én is csóró, és nem telt csak a legolcsóbb telefonra, de nem ugattam hogy de hülye aki drága holmit vesz.
Ez ilyen kisebbségi komplexus? Rohadjon meg akinek jobb van mint nekem?

Én ki tudok ennyit fizetni havonta, nem jelent gondot. Nem dicsekvés, azért vettem meg így, mert ki tudom fizetni. Ha nem tudnám, nem venném, sajnáélom aki nem tudja, de miért annakakurvaanyját aki ki tudja fizetni? Éppeszűek vagytok ti?!

Amúgy s8+ jó telefon. De aki vízbe rakja szánt szándékkal..miért? Vettem hozzá egy tokot ami védi az ütéskektől, de ettől még nem hajigálom.

Viszont, ha a gyártó garantálja, hogy x ideig, méterig vízálló viszont mégsem, akkor él a garancia. Pont, ez pofon egyszerű tény.

Xezs6 2017.09.23. 20:38:07

@Thomas Dantes: új vagy még itt, látom

registerz 2017.10.25. 21:13:03

@Efdani: 1,15 atmoszféra az a 0,15 atmoszféra nyomás másfél méter mély vízben.

2017.12.23. 15:58:10

HAHAHA,Samsung?Az ismerőseim szerint übergagyi,kínai szarom (Blackview BV6000) semeddig nem fogja bírni a vizet (azért gagyi,mert nem hallottak még róla...) Kp-ban fizetve kéthavi törlesztődből vettem meg,persze nem itthon.A legelső dolgom volt kézhezvétel után,hogy videon dokumentálva baxtam bele a fürdőkádnyi vízbe.Nekem a munkahelyem miatt kell ilyen teló (elődje egy Concorde Raptor volt...na,az kb. 2 hónap után feladta,gariban javítva úgy kaptam vissza,hogy még a csavarjai sem voltak meghúzva,szét is ázott ezerrel...) Azóta is remekül bírja a vizet,port,hideget-meleget.Utoljára a villanyfúrómat ejtettem rá kb. 30-40 cm magasból,lett egy karc a fólián és ennyi.Samsung?SOHA.Csak hát a magyar nem magának vásárol hanem annak akinek tudja mutogatni milye van...

Xezs6 2017.12.23. 18:29:34

@a lekvár neve puffin: Ne keverd ide az ipari környezetre szánt telefonokat, mert azoknak teljesen más kritériumoknak kell megfelelniük, mint egy átlagfelhasználói telónak. Valószínűleg a tiédnek nem olyan erős a hardvere, mint egy Samsungnak, de az nem is baj, mert azt a pénzt, amit ezen spóroltak, belerakták a víz és ütésállóságba.

Mindenki olyan telefont vegyen ami a szükségleteit lefedi.

2017.12.26. 06:21:49

@Xezs6: bocsi,de egy bv6000 telót nem ipari felhasználásra terveztek.A saját családomban is megfordult jópár samsung.A legutolsót ( lányomé) a Tiszába baxtam bele (akku nélkül bár így is szennyezés) miután egy évig mindent csinált,csak nem működött.Az asszony kapott bv9pro-t,a gyerek leagoo t1 selfie-t.Gyár függetlenek,netről,-10-15e ft az itteni bolti,ár helyett.Gari?Fél év alatt behalt a kocsimba vett kamera.Reklamáció (ebay) 2 nap múlva teljes árat visszautalták...Név nélküleik?Ja.magyarországon.Itt még mindig a szomszédnak vesszük az autót,kisgépeket,telefont stb. a józan ész nem számít.

Xezs6 2017.12.26. 21:51:20

@a lekvár neve puffin: Nekem nincs ennyire lesújtó véleményem a Samsungról, szerintem megbízható márka. Ennek ellenére jelenleg egy Xiaomit használok amivel meg vagyok elégedve.
süti beállítások módosítása