Szegény Istvánnak egy különösen sikeres vásárlásba sikerült belefutnia a Vodafone-nál: kényelmesen, online módon vásárolt tabletje először csak egy tetemesebb mobilnet számlaelőleget hozott magával ajándékul, hogy aztán végül egy elhúzódó, macerás offline ügyintézéshullámot szabadítson kedves gazdájára, némi pénzügyi buktával. Ez így tuti nem járja.
Kedves Homár!
Történetem aug. 1-én kezdődött, amikor is online vásároltam egy tabletet mobilnetes előfizetéssel a Vodafone-nál.
4-5 nappal később (már nem emlékszem) fel is hívott az ügyfélszolgálat, bekért tőlem egy csomó adatot, s - gondolom miután azt találtam mondani, hogy egyéni vállalkozó vagyok - bekértek 57.490.- Forint számlaelőleget. Nem örültem neki, de így legalább majdnem 9 hónap letudva, kifizettem.
A tablet 7-én késő délután megjött, kipróbáltam - és nagy meglepetésemre rossz volt. A Windows 10 kb. 7-8 percenként lefagyott, kidobta a kékhalált memóriahiba, meg néha egy-egy .dll hibára hivatkozva én meg fogtam a fejem, hogy miért, miért, miért.
8-án felhívtam a 1270-et, ahol 11 perc 43 másodperc várakozás után(!) a kedves ügyintéző közölte, hogy bármelyik Vodafone boltba bevihetem, ránéznek, mi a hiba. Direkt rákérdeztem, hogy az quincumi Auchan-beli üzletbe is, a válasz igen volt.
9-én bevittem oda – már akkor éreztem, hogy itt bajok lesznek, mikor a férfi eladó közölte, az online vásárlásnál is 72 óra az elállási idő, nem 14 nap, de végighallgattam. Lelkiismeretesen megnézte a készüléket, nem karcos-e (gondolom, akkor rám lehetett volna kenni a hibát) bekapcsolta, majd közölte, ő amúgy nem ért, vagy akar érteni hozzá, mert csak márkabolt jogosult rá. Megérte előző nap felhívni az ügyfélszolgálatot… (s amúgy nem tudom, hogy nem nyúlt-e hozzá, mert utána már nemcsak kék halál volt, hanem sokszor be sem töltött a Windows).
Végül a Pólus Centerben lévő márkabolt mellett döntöttünk, mert több ismerősöm is dicsérte. Szó se róla, nagyon segítőkészek voltak, amit köszönök is, csak épp nem tudták, hogy mit kell tenni. Első ötlet a szerviz volt, korrekten megmondták, tabletnél simán 3 hét. Erre azt találtam mondani, akkor inkább elállok a vásárlástól – online, 14 napon van rá – visszakapom a pénzem és megveszem újra, remélve, az már jó lesz.
Nos, az értékesítő nem így gondolta, először belekötött, hogy nincs jogom indoklás nélkül elállni, majd egy telefon után közölte, mégis. Köszönöm. Utána azt javasolta, ezek után ne a saját nevemre vegyem meg újra, de úgyis ott a Párom, neki mehet? Mehet. De előbb tisztázzuk már, mikor kapom vissza a befizetett 57.490 Forintomat?
A válasz korrekt volt: soha. Ugyanis bár a készülék nem működött, az előfizetés élt, így „pár száz forintot biztosan levonnak majd”. Tegyék. Nem zavar. (Amúgy ez a „pár száz forint a végén majdnem 3000 lett…). Az viszont már kicsit zavart, hogy ahogy az értékesítő hölgy szó szerint azt mondta: „sztornó után pár napon belül lesz egy végelszámoló számla, majd a visszajáró nem kevés pénzt nekem kell visszaigényelnem egy másik folyamatban, mert nem jár vissza automatikusan”. Hogy mi? Még nekem kell majd rohangálnom a pénzemért, miután hibás terméket kaptam és elálltam? Igen, nekem, de semmi pánik, pár nap alatt lemegy minden, max. 8-10 nap és számlámon a pénzem.
Ebben maradtunk egy jó másfél órás papírozgatás után (természetesen így már nem vettem helyette mást).
Ahha…
8-10 nappal később volt bátorságom felhívni ismét az Ügyfélszolgálatot, hogy hogyan áll a sztorim. Egész jól indult, kb. 2 perc alatt élő emberi hang válaszolt a kérdéseimre – meg tett fel ő is, pl. olyanokat, hogy ez mikor hol történt, mert nem lát a rendszerben semmit. Elkezdtem izzadni, de megadtam az SR-számot, amit kaptam, így már rálátott és megnyugtatott, minden okés, minden rendben: a szeptember 13-i(!) számlazárás után majd lesz valami.
Szeptember 13? Azt mondta a márkaboltos kolléga, hogy pár nap. Neeeem, ilyen nincs (sokadik téves infó…), attól, mert én elálltam, az előfizetésem még mindig él pár napig (él? WTF?) és majd a szeptember 13-i záráskor fizetek még egy részszámlát (miért is???) majd utána kijön postán az elszámolás, majd utána kell kérvényeznem, hogy a több, mint 50.000 Forintomat visszafizessék.
Ez legjobb esetben is azt jelenti, hogy október 2 – 13 között majd valamikor, talán, visszakapom a pénzemet a Vodafone-tól, aki addig ül rajta. Hogy megteheti-e? Nem tudom. De megteszi, az biztos.
Összegezve tehát: vásároltam a Vodafone-tól egy terméket, 57.490.- Forintért, amiért cserébe egy hibás tabletet kaptam. Mikor megköszöntem, hogy ez így mégsem kell, simán levonnak majdnem egy havi előfizetési díjat (egy MB mobilnetet nem tudtam használni, csak megjegyzem…) és jó esetben „csak” 60 napot ülnek a pénzemen, amit majd egyszer visszakapok. Remélem. Talán.
Úgy érzem, ezek után nem leszek úja előfizetőjük.
Köszönöm, hogy elolvastátok a levelem, mely megírásával párhuzamosan a Fogyasztóvédelemnél is megtettem a bejelentést,
István
Rendben van ez a történet??
Kedves István!
Sajnálattal olvastuk a történetedet. A jogi helyzet viszonylag egyértelmű, az alábbiak szerint kellett volna a Vodafone-nak teljesíteni a kötelezettségeit:
Az internetes vásárlások esetén az elállás szabályait a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet tartalmazza, a Korm. rendelet 23. § (1) bekezdése értelmében a vállalkozás köteles az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül visszatéríteni a fogyasztó által ellenszolgáltatásként fizetett összeget (ráadásul a fizetéssel azonos módon, kivéve ha a fogyasztó ettől eltérő módba egyezett bele).
Ezt a szabályt egészíti ki ugyanezen szakasz (4) bekezdése, amely szerint az összeg visszafizetése visszatartható mindaddig, amíg a fogyasztó a terméket nem juttatta vissza.
Az elállási jog gyakorlásra egyébként a Korm. rendelet 30. § (1) bekezdése szerint a járulékos szerződéseket is felbontja vagy megszünteti. A 4. § 3. pontja alapján az általad említett kapcsolódó szolgáltatási szerződés járulékos szerződésnek tekinthető, így az elállással az is megszűnt.
Az előleg kérésének jogszerűségére vélhetően az ÁSZF 2.1.2.1. tartalmazza a választ: "A Szolgáltató az Utólag Fizető Előfizetői Szerződés megkötése előtt és annak hatálya alatt bármikor jogosult az Előfizető hitelképességét vizsgálni, és az Előfizetőtől az ehhez szükséges információkat, illetőleg ezt igazoló okmányokat kérni. A Szolgáltató jogosult a fenti dokumentumok hitelességének ellenőrzésére és felszólíthatja az Előfizetőt azok érvényességének igazolására. A vizsgálat eredményének függvényében a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás igénybevételét előleg vagy egyéb más biztosíték (pl. bankgarancia, kezesség stb.) adásához kötni. "
Antalbaba 2017.09.21. 10:06:19
Antalbaba 2017.09.21. 10:10:42
Darth Revan 2017.09.21. 10:26:02
NMEszeme · mernokiszem.blog.hu 2017.09.21. 10:32:19
nyúúlacska 2017.09.21. 10:57:51
Xezs6 2017.09.21. 11:02:44
Antalbaba 2017.09.21. 11:08:24
Antalbaba 2017.09.21. 11:09:42
kontár lajos 2017.09.21. 11:36:04
Fausto(tm) 2017.09.21. 11:52:16
FDToth 2017.09.21. 12:28:01
Mert elofordul h rossz profillal veszek meg ezt azt, mint maganszemely (tehat a szamlan a ceg neve van, de mivel en vettem igy nem szamolom el a cegben). Na ekkor mi van? Anno edigitalnal ezt jatszottam be es visszaadtak a penzt. Hivatkoztam arra h it az eredetii szamla, nem lett konylveve, tehat nem cegre vetttem.
Putyur 2017.09.21. 12:29:40
A Telekom is ingyen hitelre adja a keszuleket, es ha tudsz olvasni, akkor ott sem lepnek meg sem kifizetheto, sem kifizethetetlen plusz koltsegekkel.
Normalisan meg az ember nem ugy valtogatja a szolgaltatot, mint az alsonemujet. Akkormeg mennyiben erdekes a fuggoseg? En 1994 ota vagyok a Westel900/Westel/Tmobile/Telekom ugyfele, eszembe nem jutott ugralni ide-oda havi kettucat forintert. Az egesz utanajaras nem er annyit.
Beerhead 2017.09.21. 12:38:26
Terézágyú 2017.09.21. 13:13:27
"hol írt olyat, hogy egyéni vállalkozóként és nem magánemberként vette a tabletet? "
Hát ő mondta, hogy ezt közölte a vodással.
"Egyébként meg a sztori szempontjából számít bármit is?
Ilyenkor nem érvényes a 14 napos elállás lehetősége.
A többi kavarás szempontjából nem számít...
KaTe 2017.09.21. 14:26:26
nyúúlacska 2017.09.21. 14:34:56
abrakradabra 2017.09.21. 15:24:14
Azóta persze tudom, hogy a voda miért olcsó... a harmadikkal most ismerkedünk :)
epertorta 2017.09.21. 15:45:04
Szerintem többszörösen átvágták.
Putyur 2017.09.21. 15:45:26
Elkepzelni sem tudom, hogyan lehet havi 220 ezret eltelefonalni, kiveve ha minden nap ket oran keresztul hallgatod a Buenos Aires-i pontos idot. Full korlatlan elofizetes a Telekomnal 22 000 Ft/ho. (Attol most tekintsunk el, hogy emeltdijas SMS-eket kuld valaki a tehetsegtelensegkutato musorokba, meg fizetos szexvonalakat hivogat.)
Egyebkent ha folyton tengerentuli szamokat kell hivni, ott a ViberOut (pl.). Korlatlan adatforgalom leven, nem jelenthet problemat. Fillerekbe kerul.
Na mindegy is. Amugy meg; olcso husnak hig a leve, ugye latod mar...
CID...... 2017.09.21. 15:50:54
Egyébként azt a részét nem értem, ha 3 napon belül mondta be az umalmasat a kütyü, miért nem cserélték?
Nem tudom a vodánál, hogy van de ha EV-ként rögzítik, azaz jogi személyként, akkor ahhoz kell adószám, váll.ig. száma, és bankszámlaszám.
Francoskrumpli · youtu.be/hi4spGkiPC4?t=245 2017.09.21. 16:05:39
sysTEM 2017.09.21. 16:23:46
MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.09.21. 16:25:36
Én ezt 44 év alatt telefonálnám el, ha minden munkanap napi 8 órát telefonálok, napi 4 órát vonalast (45 fillér/perc), és 4 órát mobilt (4,52 Ft/perc) hívva.
KaTe 2017.09.21. 16:52:07
Vagy nálad kb. kétévente van 1 munkanap? :D
CID...... 2017.09.21. 19:05:44
MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.09.21. 19:26:10
220000*2/(0,45+4,52)/60/8/5=36,9
Tahát 37 hétig, olyan 9 hónapig telefonálnék egyfolytában.
Xezs6 2017.09.21. 20:11:41
Xezs6 2017.09.21. 20:14:27
Xezs6 2017.09.21. 20:16:36
Xezs6 2017.09.21. 20:18:22
GQ 2017.09.22. 08:38:07
_B_ 2017.09.22. 08:58:11
Lefedettségben még mindig az elsők, de elkezdték szopatni az ügyfeleket, 10 éve folyamatosan előfizetőjük vagyok, de már csak egy csepp hiányzik a szolgáltatóváltáshoz.
Régen ha bementél egy Vodafone üzletbe, max 10-15 perc után foglalkoztak veled.
Idén 3 alkalommal voltunk (SIM csere, új SIM vásárlás, stb...), a sorszámhúzástól 45-60 perc várakozással.
Aztán bevezették a 600 Ft-os SMS díjat (felszólítás). A késedelmi kamattal semmi bajom nem lenne, az jogos. Feledékeny vagyok, már kb 5x beleszaladtam.
Az idén nyári kurva drága "ingyen EU roaming" ügyem még folyamatban van, ez fog dönteni, hogy még idén otthagyjuk-e őket a faszba.
Kotit 2017.09.22. 09:05:30
.Manyecska 2017.09.22. 09:31:10
Darth Revan 2017.09.22. 10:37:59
Na, felmentem a zinternetbe es nincs belole sehol. (illetve az aranyszinubol van annyi, mint a szemet, de egy komoly ferfiember nem fog aranyszinu telefonnal lofralni)
tokom ki van.
Im just here for the comments 2017.09.22. 11:41:08
commentes nikk 2017.09.22. 12:06:35
sysTEM 2017.09.22. 12:32:09
Sőt, ha egyéni vállalkozó és csak a nevére kéri a számlát (nem jelzi hogy e.v., nincs adószám), de foglalkozása végett használja (pl mérőműszer), akkor sem minősül fogyasztónak (bár utóbbit úgyse lehet bizonyítani, csak ha a "nagyhatalmú" békéltető testület előtt be nem bizonyosodik) :-)
Im just here for the comments 2017.09.22. 12:43:44
sysTEM 2017.09.22. 13:50:14
MÁJklub (törölt) 2017.09.22. 16:35:21
Lady Scarlett 2017.09.23. 10:33:05
qwertzu 2017.09.23. 13:22:18
qwertzu 2017.09.23. 13:27:22
sysTEM 2017.09.23. 14:38:52
Webkereskedő vagyok, van tapasztalatom a témában
sysTEM 2017.09.23. 14:40:23