Tékozló Homár

Van, aki nem akkor néz tévét, amikor kedve van, hanem amikor bejön az adás

2017.12.07. 11:56 | Homár Hilda | 107 komment

dbo1ehnuqaaeulm.jpg

Hát végül is így is lehet élni, erősen koncentrálni, aztán elkapni naponta azt a kis gapet, amikor épp bejön az a 100 csatorna, amiért fizet az ember, az persze kár, hogy pont ekkorra kell időzíteni a telefonálásokat is a barátnőkkel meg az unokákkal, de szervezés kérdése az egész, és mindenhez hozzá lehet szokni, az időseknek meg az elfogadás, beletörődés úgyis jobban megy, mint a változtatás.

Szegény néni:(

Tisztelt Homár!

A történetnek nem maga vagyok az elszenvedője, viszont sok tekintetben érintett vagyok az ügyintézéssel.

Idős hölgy nem teljesen önszántából rendelte meg a Telekomtól az IPTV szolgáltatást. Azon lépjünk túl, hogy reklamációt követően egy újabb, hosszabb, drágább előfizetésre beszélték rá. Mondjuk ki, ha érzik a gyengeséget, ez alap.

Mindegy is.

Van egy előfizetés IP TV-re, és telefonra. Ami az elmúlt időszakban egyszer csak esténként olyan 21 óra körüli időben, huss, eltűnik. Se tv, se telefon. Váltakozó szerencsével, hol még éjjel, hol csak reggel visszajön. Nosza, panasz a Telekom felé. Mobilról, mert vezetékes ugye kuka. Vették az adást, és 72 órán belül javítják. (Közben persze ezt, vagy azt, ebben, vagy abban a sorrendben indítsam újra, stb). A szolgáltatás másnap reggelre helyreáll, két nap múlva délelőtt szerelő jelenik meg. Aki ugye a minden tekintetben hibátlan cuccal nem tud mit kezdeni. Szöszöl a lakásban, lakás előtt, az ezer éves még postai, matávos, digis vezetékeket eltávolítja, csatlakozókat szerel le. Szóval becsületesen dolgozik.

Estére az adás elmegy, telefon (mobil), 72 órán belül lépnek. Amikor persze nem rossz. Mert este szerelő bizonytalanra nem jön ki. Másnap központból ránéznek a modemre, minden rendben lévőnek tűnik. Megy a pingvinezés.

Aztán egyszer felhív a szerelő, miszerint a szolgáltatás a részükről hibátlan. Osztja a véleményemet, hogy valami a házban, házon kívül zavarja a rendszert. Példát is tudott mondani, tanulmány eset, amikor egy házban egy hibán video magnó a lépcsőház kábeltévés vételét hiúsította meg ugyanígy időszakosan, csak a bekapcsolásakor.

Közben a hiba sűrűsödik, bár nem jelentősen, de zavaróan. Digitális antennával a lukas időpontokra sikerül valamilyen adást varázsolni, de az ugye nem a kifizetett 100 csatorna.

A vita a Telekommal a következő. Szerintük a hiba nem a szolgáltatásban van. Azt ők szépen teljesítik. A hiba nem a mi készülékünkben, lakásunkban van. A hiba rendszertelensége, jellege miatt a Telekom a felderítésére nem kötelezett, így a nem élvezett szolgáltatást továbbra is számlázzák, vagy csak kötbér kifizetésével lehet lemondani. A hölgy a két hiba közötti időszakban nézi a tévét, telefonál, este meg válogathat a köztévé és két kereskedelmi csatorna között.

A házban minden más ismerősnél, aki telekomos, hibátlan a szolgáltatás.

Szerencsére internet előfizetés nincs, mert akkor az sem lenne.

Üdv!

Kedves Homár Olvasó!

A vonatkozó törvény rendelkezései alapján a határozatlan idejű szerződés esetében van lehetősége a fogyasztónak bármikor, indokolás és további jogkövetkezmények nélkül a szerződést egyoldalúan, rendes felmondással megszüntetni. 

Határozott idejű szerződés felmondással történő megszüntetésére csak az igénybe vett kedvezmények szolgáltató részére történő visszafizetése mellett van lehetőség. 

Ez alól két esetben van kivétel:

- ha a szolgáltató a hiba kijavítására nyitva álló határidő eredménytelen elteltét követően a hibát 15 napig nem tudja elhárítani, 

- ha az előfizető a felmondását megelőző 90 nap alatt több mint 10 hibabejelentést tett, amelynek alapján a szolgáltató valós, érdekkörébe tartozó hibát hárított el. 

Megszüntetheti még az előfizető azonnali hatállyal a szerződést, ha a szolgáltató a hibabejelentést követően a hibát szerződésszegő módon 30 napig nem tudja elhárítani.

A leírtak alapján úgy tűnik, hogy esetedben a kivételeket nem lehet alkalmazni, így további jogkövetkezmények nélkül a határozott idejű szerződésed egyoldalúan nem szüntethető meg.

A törvény és a szolgáltató általános szerződési feltételei azonban arra is lehetőséget adnak, hogy a felek a fentiektől eltérően, közös megegyezéssel szüntessék meg az előfizetői szerződést. Ennek alapján javasoljuk írásban megkeresni a szolgáltatót a szerződés közös megegyezéssel történő megszüntetésével kapcsolatban, felvázolva a levélben is jelzett problémát, megjelölve az eddigi sikertelen hibajavításokat is.

A szolgáltató a levélben foglaltakra legkésőbb annak kézhezvételét követő 30 napon belül köteles válaszolni. Ha a vállalkozás a kérelmet elutasítja, akkor a szerződés megszüntetésére vonatkozó igény az illetékes békéltető testület előtt is érvényesíthető, amely eljárás során szintén van lehetőség a szolgáltatóval történő egyezség megkötésére.

Felhasznált jogszabály: 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről

UPDATE

Jelentkezett nálunk a Telekom, kivizsgálják az ügyet. Igyekszünk beszámolni a fejleményekről is.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.12.07. 12:04:52

Azért ez így elég szívás. Hogy derítse ki szegény néni (de bárki is), kinek a mifranca tesz neki keresztbe?

Terézágyú 2017.12.07. 14:17:02

"este meg válogathat a köztévé és két kereskedelmi csatorna között."

Nem vitatva az illető panaszának jogosságát: jelenleg kb. 11 szabadon fogható csatorna van, tehát nem három, ahogy az a "köztévé és két kereskedelmi csatorna" szavakból kitűnik...

Az megint más kérdés, hogy a retekklub kivételével ezek fityeszes csatornák...

Roltii 2017.12.07. 14:21:14

Ismerősnél hasonló volt, ott valamelyik kedves társasházbeli szomszéd lopta a netet a kábeléről...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.12.07. 14:44:10

@Roltii: azt meg hogy a pics*ba? Beszerelt egy switch-et, aztán mikor kijöttek megnézni, akkor mindig leszerelte?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2017.12.07. 14:52:14

@onlajnok: TV kábelt simán el lehet ágaztatni. Oszt befalazza.

Roltii 2017.12.07. 14:52:47

@onlajnok: mivel nem informatikus zseni mesélte, így nemtom... csak továbbadta amit a szerelő mondott... De ha kábel jön be (koax), egy splitterrel már hazavághatja a jelerősséget, meg zajos is lehet tőle könnyen... Épp elég, hogy mikor elkezdi használni, akkor a másiknál elbaszódjon

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.12.07. 14:54:49

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: ok, mikor az IPTV-t olvastam automatikusan arra gondoltam, hogy LAN-on jön. Ha koax, akkor az tényleg feltűnésmentesebben osztható.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2017.12.07. 15:06:33

@onlajnok: Az IPTV sodrott érpáron jön, és 8 megabitet elvesz az ADSL sávszélességből. Roltii meg TV kábelről beszélt.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.12.07. 15:10:43

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: hát annyit írt, hogy lopják a netet kábelről. Mivel a posztban IPTV-ről van szó, gondoltam nála is, máskülönben tök irreleváns lenne a dolog. Tehát akkor az IPTV-s netet csak nem lopjuk el úgy.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2017.12.07. 15:14:40

@onlajnok: Wifit kell lopni. Leütöd, elveszed a telóját, kiveszed belőle a wifi jelszót.

Kedves Homár olvasó 2017.12.07. 15:14:45

@Irodai Gazdaügyi Versenyadó Tanács:

Aszondod, hogy - idézem: "ha a szolgáltató a hiba kijavítására nyitva álló határidő eredménytelen elteltét követően a hibát 15 napig nem tudja elhárítani"

Egyedül én értettem meg a postból, hogy a Matáv hivatalosan még csak elismerni sem hajlandó a hibát? Mert amit a szerelőjük a helyszínen szóban elmond, az garantáltan nem lesz benne egy jegyzőkönyvben sem. Ő sem szarik bele a saját fészkébe, ahonnan a fizetését kapja. Szóval ha az utolsó csicska szerelő távolba meredő szemmel, megértően bólogatva megnyugtat, hogy ő elhiszni neked a hibát, még ha nem is látja, leírni ezt sose fogja.

Innen kezdve csak és kizárólag kötbérrel mondhatod fel.

azbest 2017.12.07. 16:02:49

Internethez lehetne kérni nmhh-tól valami mérődobozt, ami naplózza az elérhető sebességet. De kábeltévé adáshoz (mégha iptv is) gondolom nincs ilyen.

azbest 2017.12.07. 16:05:19

Mondjuk ha ugyanolyan hgw van ott az iptv és telefon miatt, mint amit a nethez is adnak, akkor lehetséges, hogy a hgw kezelőfelülete elérhető rádugva egy laptopot valamelyik protjára. És oda valami hót primitív admin/admin talán a jelszó. Akkor ott lehetne a konfigurációs felületen látni, hogy jelromlás vagy kapcsolódási probléma miatt szakad le minden. Arról képernyőmentéseket csinálni minden nap és elküldeni az nmhh-nak.

Crazy 1zenkáttű 2017.12.07. 16:19:42

Tehát akkor hogy köll netet lopni?
A Papi módszere nem jó, legfeljebb másfél évet vagyok hajlandó ülni..m

.Manyecska 2017.12.07. 16:59:29

@Crazy 1zenkáttű: ülni???:D mielőbb a fürdőszobába tévedvén egy udvarias bébipocok jött velem szembe, szép lassan kikerült de én akkor már a mosógép tetején feküdtem ún. mérlegállásban..! lendületből...és ki is tartottam jó sokáig!! Dörty Denszingben simán beillene..:DD amíg az utánam jövő kutya megfogja..:DD mindezt egy lapos tévén pl. nem tudnám prezentálni azt sajnálom.:D meg hogy nem készült erről videó, Patrick Swayze besírt volna :P ...

Tehetséges ugandai buzi 2017.12.07. 17:12:42

@stakeholder Manyecs: Anyám se csak egy kis horgolt terítőt tartott a tévé tetején, hanem egy nagy stósz papírt. A nevelőapám erre jól kibaszott vele, vett egy lapostévét.

:-D

Crazy 1zenkáttű 2017.12.07. 17:40:26

@stakeholder Manyecs: inkább azt magyarázzad el, hogy mit vscsorazzon a testem ..

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.12.07. 17:43:24

Én a következőt tenném. Nem biztos, hogy működik, de én ezt csinálnám:
Minden áldott alkalommal, mikor elmegy, bejelenteném. A kapott hibajegy számát felírnám. Ezek kivizsgálásának eredményét kivétel nélkül kikérném a szolgáltatótól. Miután körvonalazódik 5-6 bejelentésből, hogy mikor van a hiba, már a szolgáltató oldalán is láthatják, hogy mikor kell menni felmérni.
Ha nem akkor jönnek, akkor a hibaelhárításuk nem megfelelő. Ha akkor jönnek és észlelik a hibát, leíratom a szakival, hogy mi a hiba és mit tett.
Ha van 11 db bejelentésem, amiből legalább egy alkalommal a szaki visszaigazolja a hiba létét, felmondanám a fenébe kötbér nélkül.
Ha van 11 db bejelentésem, amire nem voltak képesek egyszer sem a hiba idejekor kijönni, felmondanám a fenébe kötbér nélkül.

Ha nem a néni volnék, felszerelnék egy alacsony felbontású kamerát, hogy "logolja" a használatomat. A hibabejelentéskor gondosan elraknám a videókat ticketszámmal összepárosítva, majd 11 után felmondanám a fenébe kötbér nélkül.

Erőlködj csak 2017.12.07. 21:00:17

Mondjuk ha az epuletben mindenki masnak jol mukodik a szolgaltatas, akkor konnyen elkepzelheto, hogy tenyleg nincs matavnal hiba amit javitani tudnanak.

Lengyelpiac Hu 2017.12.08. 05:20:41

A történetben érdekes a se tv se telefon.
Ha mindkét szolgáltatás a modemről megy, akkor modemcsere.
Előbb a szomszéddal cserélném ki pár napra, ha ő tapasztalja a hibát, de én nem, akkor megvan a bibi.

Terézágyú 2017.12.08. 08:10:41

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
"Én a következőt tenném. Nem biztos, hogy működik, de én ezt csinálnám:
Minden áldott alkalommal, mikor elmegy, bejelenteném. A kapott hibajegy számát felírnám. Ezek kivizsgálásának eredményét kivétel nélkül kikérném a szolgáltatótól.
Ha nem akkor jönnek, akkor a hibaelhárításuk nem megfelelő. Ha akkor jönnek és észlelik a hibát, leíratom a szakival, hogy mi a hiba és mit tett.
Ha van 11 db bejelentésem, amiből legalább egy alkalommal a szaki visszaigazolja a hiba létét, felmondanám a fenébe kötbér nélkül.
Ha van 11 db bejelentésem, amire nem voltak képesek egyszer sem a hiba idejekor kijönni, felmondanám a fenébe kötbér nélkül. "

Szerintem ez nem működik: nem fognak kijönni 11 alkalommal, főleg, hogy este/éjjel megy el, nem fognak papírt adni, nem engednék, hogy kötbér nélkül felmondd stb. stb. Lehet, hogy te utána elmennél a bíróságra, és az neked adna igazat, x idő múlva - de ezt nem fogja megcsinálni sok ember, egy öregasszony pláne nem.

Szóval tényleg a valódi megoldást, a probléma okát kell megtalálni. A legjobb lenne közösen a szolgáltatóval persze - de ha az ember "agresszív kismalacként" áll hozzá, akkor erre nincs sok esély...

Terézágyú 2017.12.08. 08:20:14

Egyébként:
"Van, aki nem akkor néz tévét, amikor kedve van, hanem amikor bejön az adás"

Ez egy nagy igazság, és szerintem több embert is érint...

munkanélküli informatikus 2017.12.08. 09:29:04

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
A hibajegyes trükk jó, a kamerás nem bizonyít semmit.

bobijub 2017.12.08. 09:34:30

@Csokis: elég undorító volt számomra az a történet, amikor a szomszéddal több napig szívóztak, hogy nála van a hiba, a telekomot "szíveskedjék békében hagyni", oldja meg magának. amikor az ügyben én telefonáltam, és két mondat után kiderült, hogy van szakmai ismeretem a témában, akkor érdekes módon önmagától hajlandó volt rájönni ugyanaz a telekomos, hogy ja, hát a szolgáltatás nincs is aktiválva, és a feladat seperc alatt oldódott meg. ebben az esetben "elég" volt "csak" a szakértelem icipici jelének icipici felvillantása. de a történet szerint a telekom van annyira szemét, hogy a leírt eset szerencsétlen elszenvedőjének olyan segítő szomszéd-rokon-ismerős közbeavatkozására van szüksége, aki egyszemélyben kiemelkedő tudással rendelkezik a vonatkozó műszaki területen is és rendesen jártas a kapcsolódó távközlészolgáltatásnyűjtási jogszabályi környezetben is.

munkanélküli informatikus 2017.12.08. 09:39:37

Nem hiszem, hogy egy komoly internet szolgáltató nem tud bekapcsolni a központjában egy figyelő funkciót, ami X percenként ránézne a panaszos ügyfél (és a szomszédok) modemjére és feljegyzi az eredményt. És a technikus ezen adatsornak megfelelő időpontban megy ki.

Medgar 2017.12.08. 09:46:58

Nem értem a problémát. Ha nem megy a szolgáltatás eszköz kihúz majd bejelent. Na akkor mondják, hogy látják a modemet és minden rendben....

Zhodiák 2017.12.08. 09:47:06

Én is társasházban lakok, kb 12 lakás van egy lépcsőházban(régi téglaház). Csak és kizárólag Matáv van, senki más nem hajlandó szolgáltatni ilyen kevés lakásnak. Nálunk "full house" van, tehát telefon, net, IPTV. Ennek ellenére elég gyakran előfordul, hogy csak nálunk száll el minden, miközben a szomszéd tőlem 10 méterre vígan nézi az X-Faktort.
Természetesen minden alkalommal bejelentjük, kb. egy nap alatt meg is oldják, legtöbbször úgy, hogy ki sem jönnek, valamit a központjukból mókolnak. Akkor most kinél is van a hiba? (az eddigi legdurvább eset kb 2 éve volt, akkor három hétig semmink nem volt, de akkor már az utcán ásták a kábeleket, hogy hol lehet a hiba - végül megtalálták, mert 3 hét után rendbe jött a rendszer) A lakás három éve lett teljesen felújítva, a vezetékekt is kicserélték a falban, szóval azt sem lehet mondani, hogy régi a vezeték, amin az adat jön.
Egyszer vagy kétszer mondjuk fordítva is előfordult, hogy a szomszédnál nem volt tv és/vagy net, nálunk meg igen, de ez a ritkább.
Nálunk is már majd' mindent kicserélt a T: kábelt, set top boxot, routert, így most már "csak" 2-3 havonta szarakszik a rendszer.

munkanélküli informatikus 2017.12.08. 09:50:48

Lehet, hogy tényleg valamelyik szomszéd lopja a netet. Az időpontok gyanúsan illeszkednek egy olyan gondolkodásmódhoz, hogy "az öregek korán fekszenek, figyelem, hogy mikor nem ég nála a villany, észre sem fogja venni, hogy éjjel én használom az internetjét". Oda kellene hívni egy értelmesebb ismerőst, hogy kövesse végig a kábelt egy darabon, nincs-e rajta valami gyanús szerkezet. De még valószínűbb, hogy az "eltérítés" nem fizikai trükkel, hanem pl wifi-s lopással történik a szomszédból és megszűnne csak attól, ha az "1234" wifi jelszót lecserélné mondjuk "Bunkószomszéd1234"-re.

Terézágyú 2017.12.08. 09:55:15

@bobijub:
"és két mondat után kiderült, hogy van szakmai ismeretem a témában, akkor érdekes módon önmagától hajlandó volt rájönni ugyanaz a telekomos"

nemcsak ők: bármilyen szerelő, akit kihívsz, és udvarias csevegést kezdeményez, hogy mivel foglalkozol stb, csak azt figyeli, hogy mennyire vagy jártas a témában, és ha kiderül, hogy nem, akkor simán beköpi, hogy "sajnos ki kellett cserélni az eszkúdert, mert nem szubtitált a zseltoksz, csillió forint lesz."

eßemfaßom még áll 2017.12.08. 10:04:59

@munkanélküli informatikus: Ha valaki rácsatlakozik a wifire akkor az kinyirja a szolgáltatást fullra telefonostól mindenestől?

munkanélküli informatikus 2017.12.08. 10:13:08

@eßemfaßom még áll: Alapesetben nem nyírja ki, csak lelassítja valamennyire. De a tolvaj szomszéd beállíthatja a routert olyanra is, hogy amikor éppen ő használja, akkor a router gazdájának ne jusson semmi sávszélesség. Ezzel a hülyeséggel persze megnöveli saját lebukásának esélyét, hiszen ha nem ragaszkodna a teljes sávszélességhez, akkor talán évekig észrevétlenül lophatná a szomszéd internetjét.

mézesmackócskácska 2017.12.08. 10:22:04

Bemegyek és lebontalak telekomcsicska...

Nick-son 2017.12.08. 10:34:57

@munkanélküli informatikus: azért az érdekes, hogy a szomszéd olyantól is tudja lopni a netet aki elő se fizetett rá... főleg wifi -n, miközben a szolgáltatónak semmi nem tűnik fel. :)

Valahogy nekem nem áll össze a kép, hogy ha ez egyáltalán kivitelezhető, aki ilyenre képes az hogy nem tudott előfizetni nyomorult internetre miközben teljes sávszélességre van szüksége, de nappal meg egész nap meghúzza magát... ez egy nyomorgó meg nem értett zseni, vagy kém... nem is tudom melyik :)

Tehetséges ugandai buzi 2017.12.08. 10:40:56

@Terézágyú: Nem hiszem, hogy egy kábeltévé-szerelő olvasta volna a legendary első számú Galaktikát '72-ben.

SZIGMA 2017.12.08. 10:49:53

A router valószínűleg a gyári felhasználónév/jelszó beállítással megy/ment, így nem nehéz belepiszkálni.Lehet,hogy resetelni is kell majd, mert a trükkös fiú esetleg saját jelszót adott meg.
Első körben valaki állítsa be a WIFI-t egy erős WPA2-es kóddal vagy ha a néni nem igényli a WIFI-t, akkor ki is lehet kapcsolni. Azután a router jelszót változtassa meg. Ha már úgyis ott van, akkor a routerben lévő logokra vethetne egy pillantást, mert abból kiderülhet, hogy szolgáltatási gond vagy hekkelés miatt nem megy a cucc.

Terézágyú 2017.12.08. 10:51:54

@Tehetséges ugandai buzi:
:)
a halandzsaszöveg változhat a szerelő iskolázottsága szerint :)
egyébként én sem 72-ben olvastam, hanem később :)

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2017.12.08. 10:54:08

Egyébként azért e a matáv (aka. t-akármi) is egy kis huncut... Nézem a mobilszámlám, egyszer csak feltűnik egy telefonbiztosítás, havi párzer forint. Akárhogy töröm a fejem nem emlékszem, hogy megrendeltem volna..

freemanowe 2017.12.08. 10:56:05

@munkanélküli informatikus: tudna, csak lesz@rja.
Én már megszüntettem a T-nél a szolgáltatásom - bár teszem hozzá a vállalt minőséget nálunk mindig tudták, nem ezzel a résszel volt a gond. De amikor bővíteni szerettem volna a max. sebességre, ami a weboldaluk szerint nálunk elérhető, jött a vakarózás meg az inkompetens hozzáállás. Ezt még megfejleték a csodálatos online felületükkel és a "készséges" netes ügyfélszolgálatukkal...

munkanélküli informatikus 2017.12.08. 10:57:34

@Nick-son: A szolgáltató honnan tudhatná, hogy a szomszéd is használja a szolgáltatását?
A tolvaj szomszédnak lehet, hogy van mondjuk mobilnet a telefonján, ami mindennapos használatra elég neki, de a kedvenc filmjeinek letöltéséhez valami ingyenesre gondolt.
A szomszéd wifijének lopásához egyáltalán nincs szükség meg nem értett zsenire, de nem fogok részleteket elárulni. Elég annyit tudnod, hogy ha nem muszáj, akkor senkinek se engedd meg még öt másodpercre sem, hogy a szolgáltatódtól kapott routert a kezébe vegye.

Dezsike 2017.12.08. 10:59:13

Az IPTVvel csak a baj van, ezért is maradtunk az analóg tévénél, míg meg nem szüntették, hiába próbálták ránk tukmálni. Azóta mi átmentünk a Digihez, viszont párom anyjánál nincs más... Két box volt, egy felvevős és egy sima. Amikor a felvevős épp felvett és egy másik adást néztek rajta, a simán elment az adás. Azóta a simát visszaadta.

munkanélküli informatikus 2017.12.08. 11:00:04

@munkanélküli informatikus: Elfelejtettem a végére írni, hogy a másik egyszerű trükköt SZIGMA már megválaszolta.

munkanélküli informatikus 2017.12.08. 11:31:16

@eßemfaßom még áll: Ahhoz képest, hogy szerinted nem túl életszerű, nekem már a kezemben volt az összes szomszédom és jó néhány rokonom routere.

SZIGMA 2017.12.08. 11:37:23

@Nick-son:
"azért az érdekes, hogy a szomszéd olyantól is tudja lopni a netet aki elő se fizetett rá... főleg wifi -n, miközben a szolgáltatónak semmi nem tűnik fel. :)

Az IPTV-hez kell a netkapcsolat, anélkül nem működik. A szolgáltató meg max. annyit látna a wifis lopásból, hogy full sávszéllel töltesz,mint egy barom, de ez nem feltűnő a torrent évszázadában. Másrészről meg pont emiatt a routerben a kvótakezelő igyekszik biztosítani a sávszélt az IPTV felé, feltéve, ha a beszerelésnél vagy később ezt nem változtatták meg.

"Valahogy nekem nem áll össze a kép, hogy ha ez egyáltalán kivitelezhető, aki ilyenre képes az hogy nem tudott előfizetni nyomorult internetre miközben teljes sávszélességre van szüksége, de nappal meg egész nap meghúzza magát... ez egy nyomorgó meg nem értett zseni, vagy kém... nem is tudom melyik :)

Vagy egy tinédzser srác a szomszédból, aki nappal suliban dekkol, este meg különórára, edzésre jár, így csak 21 óra után van lehetősége polírozni a bohócot online tartalomra, amit a szülői szigor miatt korlátozott otthoni router miatt másképpen nem tud megoldani. Mindemellett persze lehet nyomorgó, meg nem értett zseni is, aki ezeken felül még kémkedik is :)

Terézágyú 2017.12.08. 11:49:46

Ezzel a wifivel csak baj van... biztos, tényleg ennyire fontos még egy laptopnál is, hogy nehogy zsinór lógjon belőle, hanem tudjál szaladgálni vele a lakásban...?
Ha meg rendes pc-d van, vagy éppen a tv-hez kell, akkor meg pláne minek...

#konzervatívöregnéni

tothxtamas 2017.12.08. 12:08:23

@Ustim: Modem csere megtörtént.

dr. mesterséges színezék 2017.12.08. 12:08:32

@Tehetséges ugandai buzi: "Nem hiszem, hogy egy kábeltévé-szerelő olvasta volna a legendary első számú Galaktikát '72-ben."

Nem kell ahhoz irodalmi ismeret, hogy ne fogadják el a magától értetődőt.
Egyébként NAGYON KORREKT (tényleg) szolgáltatómat fel kellett hívnom, mert a folyosói bekötési pontig visszakövetve nem találtam linket az egyik nyáréjszakai vihar-villám-másfél másodperces villanyleo után. Adta magát, hogy megsínylette a szviccs. Mindezt elmondtam az (egyébként szintén nem műszaki analfabéta) operátor hölgynek és a kiérkező rohamcsapatnak.
Megköszönték a tájékoztatást, aztán fél órán ár végigbohóckodták a vezetéket laptoppal, azán kimérték, miután nem láttak jelet, megint laptop (???), és csak azután vették elő a szekrénykulcsot, amivel a négy emelettel feljebb (lift van és működik) elhelyezett doboz szekrénye nyílik, és amiről első blikkre látszott, hogy a bekötött portok egyike nem pislog; további fél perc kellett ahhoz, hogy az abból kihúzott kábelt másik portba átdugva van nálam link.

Sztem ha lett volna náluk sámándob, lócsont és medveszőr, simán körbevarázsolják vele az előszobát.

Mondom, ez még egy korrekt szolgáltató, amire 5 év alatt panaszom nem volt, és a viszmajorokat is példásan kezelték.

tothxtamas 2017.12.08. 12:12:43

@Terézágyú: Érdemi csatorna mennyi van?

Tehetséges ugandai buzi 2017.12.08. 12:14:19

@dr. mesterséges színezék: Hát elképzelhető, hogy nálad az igazság, de nekik van egy hibakereső protokolljuk.

tothxtamas 2017.12.08. 12:22:26

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Jó ötlet. A hiba csak annyi, hogy amikor bejelentem a hibát, akkor ugye nem jön ki senki, mert 72 órájuk van rá. A megadott intervallumban bármikor kijöhet rátekinteni, és mint írtam, ki is jött, próbálkozott is. Ez azonban nyárra abbamaradt, mert felfüggesztésre került a szolgáltatás, mivel akkor nem használja senki, és így hibát sem lehet kutatni. A rendszeres bejelentéshez meg ember kell, aki folyton otthon csücsül, hogy mikor érkeznek. A 11 bejelentés akár 44 napos tevékenység is lehet. Az másfél hónap valakinek az életéből.

Terézágyú 2017.12.08. 12:22:36

@dr. mesterséges színezék:
"@Tehetséges ugandai buzi: "Nem hiszem, hogy egy kábeltévé-szerelő olvasta volna a legendary első számú Galaktikát '72-ben."
Nem kell ahhoz irodalmi ismeret, hogy ne fogadják el a magától értetődőt."

Eztet most félreértetted :)
Arról írtam, hogy ha látja az etikailag nem a csúcson lévő szerelő, hogy az ügyfél tökhülye még egy fém étkészlethez is (pl. mert öreg nő, vagy fiatalabb férfi, de kiderül róla, hogy történelem-esztétika-szakos tanár), akkor képes egy jól hangzó műszaki halandzsát nyomatva vastagon megvágni az illetőt.

Ezt a műszaki halandzsát én egy orosz scifi-szerző, bizonyos Bilenkin, Eltörött az eszkúder című szatírikus novellájából vett idézettel illusztráltam...

Tehát nem arról van szó, amit a sztoriddal illusztrálsz, hogy a szerelő nem tudja/akarja értelmezni az ügyfél segítő megállapításait...

Terézágyú 2017.12.08. 12:27:18

@tothxtamas:
"Érdemi csatorna mennyi van? "

Mivel szinte mindegyik fityeszes, ezért tulképpen nincs is :)

De bizonyos koron túl, pláne ha a fenti tény se zavarja az illetőt, akkor el lehet lenni az ingyenes tévékkel is.

tothxtamas 2017.12.08. 12:27:45

@bobijub: Van műszaki végzettségem is. Én is a valahol bekapcsolt valamilyen szerkezetre gondoltam először. Hogy mi az, és miért csak ezt a vonalat érinti, nem tudom. Az rejtély. Gondolom pont ezért nem erőltette a T sem a hiba feltárását. Beszéltem a szerelővel, megértettük egymást.
Bíróság? Mire az döntene többször letelik a hűségidő, és ha rajtam múlik, nem T lesz a lakásban :) IPTV meg biztosan nem. Ha nincs tévé, legalább lenne telefon, de így...?

tothxtamas 2017.12.08. 12:32:13

@Terézágyú: Bizonyos koron túl is válogat az ember. Akkor lehet ellenni az ingyenesen, ha sosem volt más. Szerintem ne feltételezzük, hogy öregnek jó az.

2017.12.08. 12:38:10

jó eséllyel a hölgyet egy hibás modemre/elosztóra dugták, UPC-nél is volt ilyen, hogy a dobozkában hőmérséklettől függően eldobálta a jelet pont az a port. A szolgáltató nem szereti ezeket az eszközöket cserélgetni, mert drága. Mi fél évig cseréltettük ki, egy másik ismeretlen szomszéddal harcolva. A végén megunta a UPC, és cserélte a dobozt :)
1. a T mobil ezt tudja, mert az ilyen eszközökön van log
2. meg kell kérni a szerelőt, és át kell tetetni vele másik portba a lakást.(Akár annyit, hogy a szomszédéval cseréljék fel, de lehet, hogy van még szabad port). Ha utána a szomszéd anyázik, akkor máris kijött a varázslat, hibás a kütyü, ha a néninél a baj, akkor meg újra kell kábelezni a modemtől a lakásig.

Terézágyú 2017.12.08. 12:39:24

@tothxtamas:
Jó, ne sértődj meg :)
Azért írtam amit írtam, mert én is ismerek nyugdíjasokat, akik bizony teljesen elégedettek a 11 ingyenes csatorna kínálatával. Igen, kétségkívül olyan emberek, akiknek sosem volt előfizetésük 100 csatornára :)

Nick-son 2017.12.08. 12:41:04

@SZIGMA: az egy dolog, hogy kell netkapcsolat az iptv -hez, de azért a szolgáltató se teljesen hülye, hogy a TV előfizetés mellé hagyja a fenébe hadd szórja a wifit az a router, meg úgy egyáltalán férjen csak hozzá szabadon a nyílt internethez, pénzt érte meg minek. A telekom az már csak ilyen. Tanult a sok homár posztból és most már hagyja az embereket békében élni.

Be is jelentik néhányszor a hibát, de hát ja látják amikor épp fenn áll a hiba pont le van foglalva a teljes sávszélesség... amin elvileg pont a TV adásnak kellene jönnie. Áhh, biztos torrentezik a nénike, igaz netje nincs dedikálva ezen az eszközön, de hát biztos megoldotta valahogy, elvégre is a pornó neki is létszükséglet, csak nem értik akkor minek vergődik, de talán pont ezt élvezi.

Felteszem, hogy az iptv is valahonnan csak veszi az adást és a szolgáltató biztosítja azt ahonnan... és amelyik routerrre nincs net előfizetve a net az nem is fér hozzá máshoz, azért erre lehet beállítani dolgokat, erre azért van megoldás.

Persze mit ne lehetne kijátszani. Lehet az isis főhadiszállása van a szomszédba, vagy ott lopták el a bitcoin bányát és ráverik a nénire.

Ilyen alapon azt mondom a nénikének az egyetlen járható út, hogy kapkodja össze a pattanásos képű gyerekeket a szomszédságba, szorítsa be a tökeiket a satuba aztán majd kiderül mit művelnek esténként. Lehet olyan információknak is a birtokába jut amire nem is számított.

tothxtamas 2017.12.08. 12:45:20

@Ustim: Modem csere? Hogy ez eddig senkinek nem jutott az eszébe!

tothxtamas 2017.12.08. 12:47:16

@Terézágyú: Semmi gond, írtam is, hogy van, akinek elég lehet. De az nem is fizet érte semmit, pláne nem feleslegesen ezreket. :)

tothxtamas 2017.12.08. 12:51:15

@SZIGMA: Nincs internet előfizetés, nincs Wi-Fi sem. És ki lenne az, aki napi 2-3 órát lopja csak, de akkor brutálforsszal az egész sávszélt?

tothxtamas 2017.12.08. 12:55:02

@dr. mesterséges színezék: Feltételezem, ha látnák hibát, akkor ők is megoldanák valahogy. de ha akkor keresik, amikor az már nem áll fenn, nem sokra megy vele egyikünk sem.

Tehetséges ugandai buzi 2017.12.08. 12:56:49

@tothxtamas: Nem más, mint a Bandwidth Bandit.

:-D

Bambano 2017.12.08. 13:08:05

ilyen esetekben első húzás mindig a tápcsere, második a szellőzés, hűtés ellenőrzése, javítása. utána kábelek, csatlakozók ellenőrzése, háromajtós szekrény leemelése a sarokba dobott kábelről.

ha nem javul meg, akkor azt kell láttatni a tegnaptávval, hogy nem egy öreg, magatehetetlen nyugdíjassal szívóznak, hanem valakivel, aki hatékonyan képes az érdekeit képviselni. például az ügyvédjével vagy egy 100+ kilós unokával, aki kiabál kicsit az ügyfélszolgálaton.

tothxtamas 2017.12.08. 13:32:04

@Bambano: Az első bekezdés pipa.

A második bekezdés, mint látod pipa. És már jelentkezett is a T, hogy vizsgálná.

Szóval eddig haladunk, és még csak nem is kiabáltam.

cso zsi 2017.12.08. 13:47:16

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
A Telekom nem csak rézérpáron, hanem koaxon is ad iptv szolgáltatást.

cso zsi 2017.12.08. 13:53:48

@Roltii: ...és még sok egyébbel. Gagyi csatlakozóval, barkácsáruházi kábellal.
Ezek, és a technológiai sajátosság miatt egy sérûlt kábel, rossz csatlakozó, nem bezárt vonali erősítő képes összeszedni a Mindigtv, a 450-es mobilnet, ledes utcai világítás zaját.

cso zsi 2017.12.08. 13:56:56

@Tehetséges ugandai buzi: vagy akkor még nem volt kábeltévé szerelő, csak egy kamasz. De Galaktikát olvasott.

CoolKoon 2017.12.08. 13:59:29

@Terézágyú: "A legjobb lenne közösen a szolgáltatóval persze - de ha az ember "agresszív kismalacként" áll hozzá, akkor erre nincs sok esély..." - Már nem azért, de ha a szolgáltató beleszarik az egészbe, akkor én miért legyek készséges. Úgy tűnik, hogy az itt emlegetett modemcserét nem ajánlották fel, este elérhető szerelőket nem tartanak, én mobillal felvenném a hibát (meg azt, ahogy a betanított droidokkal feltöltött ügyfélszolisokkal beszélek), aztán a 10. alkalom után (a megfelelő kitételre hivatkozva) felmondanám a szerződést. Ha arcoskodnak, előveszem a felvételeket, és elmondom, hogy ezek a bíróságon is megállnak mint bizonyíték. Rohadjanak meg mind egy szálig.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2017.12.08. 14:01:23

Kivizsgálják, mi? Kábelen érkező IP forgalomba nem tud valami "belezavarni", pláne nem úgy, hogy mindig 9 után haljon meg. Ezt nem a talpas szerelő tudja helyrerakni. A T meg szokásos formáját hozza.

cso zsi 2017.12.08. 14:02:11

@Roltii: Kábeles netet? Volt regisztrált kábelmodeme? Akkor meg nem a szomszédét lopta, csak a drótját használta. Diginél lehetett lopás, amikor a lan-os hálózatot telepítették, oda elég volt a switch, de kellett hozzá pppoe felhasználónév/jelszó páros. Koaxon max. analóg tv adás lopható.

cso zsi 2017.12.08. 14:06:38

@Semmitnemérszakitiltással: simán bezavar. A Telekomnál nincs esti ügyelet, a UPC-nél van. Élményszámba menő dolog este 9-kor oszlopra mászni egy kőbányai utcában, vagy felcsöngetni pár lakást egy társasházban, mert a házerősítőnek nincs csengője/kapukódja, és a hibahatároláskor nem id. Kovácsnéhoz küldenek, hanem a Jázmin utca 15-33 közötti szakaszra.

2017.12.08. 14:08:30

Csak hirtelen átfutottam a Telekom válaszát, de egy kérdés azonnal. Mennyi a szerződésben vállalt Úgynevezett "rendelkezésre állási idő"? Azért kérdezem, mert amikor van szolgáltatás, akkor hibátlan, ezzel nem lehet őket megfogni, amikor nincs szolgáltatás, akkor meg nincs és NEM kezdtek vele semmit.
Hitelt érdemlően mérni kellene a kieső időt.
Ha ez túllépi a rendelkezésre állási időt, akkor ez hiba, amit semmilyen határidővel nem oldottak meg.
Ekkor következmények nélkül bontható a szerződés, a saját szabályzatuk szerint is.
Bocs, ha már kitárgyaltátok ezt, nem volt időm kommenteket olvasni hozzá.

dr. mesterséges színezék 2017.12.08. 14:17:14

@Terézágyú: A novellát ismerem (nem is régen olvastam újra a fülemmel: felolvaso.wordpress.com/2013/03/22/a-nap-amikor-megerkeztek-2011/).

A szitu úgy ugyanaz, hogy akad szaki, aki a mellékest nem képes kiengedni a kezéből, és akad, aki arról a szemétdombról képtelen leszállni, amelyről a laikusokra néz lefele.
Előbbi csoport legalább meghátrál, ha a laikusról kiderül, hogy nem laikus, utóbbinál nincs ilyen kényszerítő erő.

Dr Gregory House 2017.12.08. 14:20:20

A Telekom egy kommunista nagyüzem.

munkanélküli informatikus 2017.12.08. 14:39:55

@eßemfaßom még áll: Magyarországon nincs olyan öreg néni, aki még nem hívta át a szomszédban lakó fiatalembert, hogy ugyan nézze má meg, hogy mi lehet a baj. És ez nem csak öreg nénikre igaz és nem csak menő fiatalemberekre :)

Danubius 2017.12.08. 15:19:55

Mivel este 9 után jelentkezik a probléma, nem tartom kizártnak hogy a vezérelt árammal függ össze. Vagy a frekvenciakülönbség zavar be, vagy ami még valószínűbb mivel van hogy éjfélre megoldódik, szóval lehet van valamilyen vezérelt áramról zabáló fogyasztó ami tüskéket köp a rendszerbe. Szerintem

SZIGMA 2017.12.08. 15:28:36

@Nick-son: Nem tudom,hogy milyen előfizetés ez, de szinte biztos, hogy csak internettel együtt adnak IPTV-t. Hogy a néni erről nem tud,mivel nem használta,az egy dolog.
A beszereléskor többnyire beállítják a modemet a professzionális szakemberek vagy csesznek rá, és az alapbeállításokkal ott hagyják, mivel ezek többnyire előreprogramozott cuccok. A többit a felhasználóra bízzák.Így megtörténhet, hogy Móricka könnyen rácsatlakozik a jelszó nélküli WIFI-re, ahol még a konfigba is belenyúlhat.
Ne győzködjük egymást, a szerződés és a helyszínen lévő cuccok, kábelek ismerete nélkül úgysem tudjuk megoldani ezt a problémát. Pusztán mint lehetőséget említettem. Ugyanígy az is lehet,hogy este valaki az áramot lopja mondjuk egy közös szekrényből, amihez a néni lakása felé menő erősítő tápját húzza ki. Ez is egy lehetőség, ezt a hiba idején megjelenő szakemberek tudják csak megállapítani.

Lengyelpiac Hu 2017.12.08. 17:10:29

@Nick-son:
Annó az USAF ingyenesnek szánta,éppen ezért az emberiségnek ajándékozta az internetet.
Más kérdés, hogy ebből páran megszedték magukat.
Mivel a kommunikáció, a tudás forrása, ezért állambának ingyé kellene biztosítania. Csakhogy állambá egy hülye....

cso zsi 2017.12.08. 17:53:17

@SZIGMA: A szolgáltatói gateway-k alapból jelszavasak, tehát szomszédpistike nem töri fel "csak úgy".
Upc eszköznél érdemes az alapjelszót megváltoztatni, mert a gyári számból van generálva, erre "természetesen" van letölthető androidos alkalmazás, amivel valóban hozzáférhető az eszköz.
Az is mókás, ha egy szolgáltatói eszköz "helyi tápos", nyilvános helyen.
Zárt intézményen belül előfordul ilyesmi, de az általános a távtáplálás.
Ha netán kihúznák a vonali erősítő tápját, akkor nem csak egy lakás állna meg, hanem 10-20 minimum. De itt állítólag a szomszédoknál minden rendben.
Rézérpáras *dsl esetén fordulhat elő olyan, a fentihez hasonló probléma, ahol a dsl szűrő kimarad a vonalból, és a hagyományos vezetékes telefon használata legyilkolja a netet, ezáltal akár az iptv-t is.
Nem igazán ismerhettük meg a témaidító szolgáltatási körülményeit, így tényleg csak ötletelni lehet.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.12.08. 21:16:56

Na. Ezt kifiléztük. Mivel a poszter finnyás és nem akar 44 napot rászánni ;), egy megoldás maradt: a chargeback. :P

@tothxtamas: Finoman figyelmen kívül hagytad a hibaelőjövetel mintázatára vonatkozó mondataimat. Nem kell mindig otthon lenni, csak mikor a hiba fennáll. Ha nem képesek akkor jönni, nem várható, hogy felismerjék a hibát.
A bíróságos megjegyzésre meg annyit, hogy az emberek túlmisztifikálják a pereskedést. Nem húzódik az évekig, az átlag embernek nem egy brókerbotrány jellegű ügye kerül a bíróság elé...

cso zsi 2017.12.08. 21:37:36

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
Ami annyit jelent, hogy olyan szolgáltatása van, ahol a gateway adja a netet, tv-t, telefont.
Ez lehet kábelen, és lehet vdsl-en is.
Évekkel ezelőtti telepítéseknél fordult elő, a nyilvántartás hibájából, hogy a nagyi telefondrótján az ott lakó unoka számára kiadtak dsl-t kábelkapacitás-hiány, vagy lustaság okán. Ez két előfizetés egy dróton.
A modernizáláskor az ilyen kialakítások (mert nem egy volt) esetében megtörtént, hogy csak az egyik szolgáltatás került kiadásra az új rendszeren. Így a két hét alatt előkészített, 3-4 órásra tervezett átállás "kissé" hosszabb lett a tervezettnél, mert ki kellett nyomozni, hogy az átállás miért, és milyen panaszokat okozott.
A témaindító hibát szinte biztos, hogy valami külső elektronikai, vagy elektromos eszköz hibája okozza. Nemrég hasonlóba futottunk más szolgáltatónál, ahol a szolgáltatói hálózat meghibásodott alkatrésze érzékelte a közvilágítás bekapcsolását, és meglétét, a szerverlogokon nyomonkövethető volt a napi állandó időpont, mert egyszerre több, környékbeli lakóházat érintett a probléma. Ez egy négy utcasarkot átfogó projekt, 20-25 villanyoszloppal. Nem egy estés móka, főleg, ha elirányítanak onnan komolyabb hibákra.

tothxtamas 2017.12.08. 21:39:28

@SZIGMA: Nem, nem kell internet az előfizetéshez.

tothxtamas 2017.12.08. 21:42:08

@Danubius: @cso zsi: Nincs kábeles net.
Ez az egyik első olyan hsz. ami valóban értelmes. A vezérelt áramra nem is gondoltunk eddig. Mondjuk majdnem mindenkinek gáz fűtése, meleg vize van, de ettől még lehet.

tothxtamas 2017.12.08. 21:55:07

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Nem hagytam figyelmen kívül, de nem fog senki egy komplett rendszert kiépíteni egy tévé és egy telefon mellé, ami majd figyeli a forgalmat. Nincs számítógép, nincs internet. De majd a NASA rendszerét telepítjük, ami logolja, rendszerezi mintát keres és jelenti a szolgáltatónak, vagy a szolgáltatót a hatóságnál. Nem. Lakás van, idős hölgy, egy tévé, egy vonalas telefon. Se NCIS, se egyéb high tech team, csak a hölgy akinek az éppen nem működő vonalas, vagy a mobil telefon áll a rendelkezésére a T-commal szemben. És tévében szeretné nézni a bíróságos ügyeket, nem a tárgyalóteremből.

Sok megoldást nem sikerült a tisztelt hozzászólóktól kapnom. A közvilágítás, a vezérelt áram jó ötlet, de sajna nem valószínűek, de a gond ezekre hajaz. A közvilágítás kilőve, hisz nyáron ugyanakkor xarik be a cucc, mint télen. A vezérelt áramra a házban nemigen van példa.

Nincs internet, nincs wifi, a modem ilyet nem sugároz, a szomszéd Pistike nem lopja a nem létező netet, a házban tudtunkkal másnak nincs ilyen gondja.

dr. mesterséges színezék 2017.12.08. 22:35:24

@cso zsi: "A szolgáltatói gateway-k alapból jelszavasak, tehát szomszédpistike nem töri fel "csak úgy". "

Az az admin/admin pont ugyanúgy nem okoz gondot a szomszéd kölöknek, mint ahogy nekem is bejött, amikor szívességből vittem és állítottam be gépet Nyírizén a szívességet kérő idős szüleinél.
- Mi a router jelszava?
- Az mi?
- Ez a doboz. Ennek a jelszava kellene.
- Mi azt nem tudjuk, csak letették ide.

De le ám: még a webes konfig se volt kikapcsolva. UPC, ha érdekes.

cso zsi 2017.12.09. 06:29:51

@dr. mesterséges színezék: Az admin/admin-t akkor éred el, ha már felcsatlakoztál. Azaz, eleve bent vagy a rendszerben. A bejutáshoz kell a router alapértelmezett wifi neve, alapértelmezett wifi jelszava, vagy lan (vezetékes) kapcsolat.
Az, hogy a mintegy tíz éve kapható filléres routerekben az alapértelmezett wifi kapcsolat jelszó néküli, nyitott volt, már rég nem alap.
A szolgáltató által adott eszközökben alapvetően egy 8-12 karakter hosszúságú alapjelszó van, wpa2/psk-ra. Ott pistike megb......hatja az admin/admin-t.

cso zsi 2017.12.09. 06:36:12

@tothxtamas: Budapesti ez az eset, vagy máshol történik?

eßemfaßom még áll 2017.12.09. 09:10:25

@SZIGMA: "de szinte biztos, hogy csak internettel együtt adnak IPTV-t"

A valóságban persze simán lehet csak iptv-re is előfizetni

eßemfaßom még áll 2017.12.09. 09:12:21

@Lengyelpiac Hu: "Annó az USAF ingyenesnek szánta,éppen ezért az emberiségnek ajándékozta az internetet.

Csakhogy állambá egy hülye.... "

Ebben a történetben elsősorban te vagy a nagyonhülyeúr

dr. mesterséges színezék 2017.12.09. 09:36:30

@cso zsi: "Az admin/admin-t akkor éred el, ha már felcsatlakoztál. Azaz, eleve bent vagy a rendszerben. A bejutáshoz kell a router alapértelmezett wifi neve, alapértelmezett wifi jelszava, vagy lan (vezetékes) kapcsolat. "

vs.
"még a webes konfig se volt kikapcsolva."

Pistike nem a szomszéd lakásból, de a szomszéd kontinensről is örülhetett volna (vagy a franc tudja, hogy hányszor örült a lecserélt gépen).

tothxtamas 2017.12.09. 09:57:13

@cso zsi: Budapesti a történet. Belső kerület.

Ja, volt olyan vélemény szerelőtől, hogy túl messze vagyunk a Nagymező utcai alközponttól. De csak mi, mert a ház többi előfizetője nyilván közelebb van. Ami igaz, mert legalább 20 méter lehet a különbség.

cso zsi 2017.12.09. 10:35:06

@dr. mesterséges színezék: Meséld már el, hogyan jutsz be a hálózatomba?
Alapra állítom a routeremet, és megadom az ip-címem.
Persze, tudjuk, hogy lehetséges, vannak eszközök, időigényes támadások, amit esetleg valami fontos/állami/titkos szervezetbe bejutásra használnak.
A másik, hogy minek?
Akinek netje van, az minek törné fel a szomszéd, vagy a világ túlfelén lévő magán netelérést?
Jutúbnézés miatt biztos nem. De legyen pistike a főgonosz, aki az én ip-címemről, és eszközparkomról akarja meghackelni a világot. Sok sikert hozzá.

cso zsi 2017.12.09. 10:53:16

@tothxtamas: Olvasom, hogy már érdekli a Telekomot a hiba. Vajon ott fog üldögélni a szerelő este fél 9-től, és vár?
És hány napon keresztül, vagy hány ember ráállításával?
A hálózat felől figyelemmel tudják kísérni a modem üzemidejét, és üzemszünetét.
A logokat is meg lehet nézni visszamenőleg, így már "bent" láthatják, hogy mennyire rendszeres a hibajelenség, és mikor fordul elő.
Sajnos a hibafelvevők nem teljesen kompetensek a hibaelhárításban, minden szolgáltatónál úgy érzem, hogy sablonszöveget nyomnak (akár felolvasva), amíg az ember nem közöl velük pár olyan dolgot, amiből kiderül, hogy tényleg kell egy helyszíni kivizsgálás/hibaelhárítás.

Kondom Keselyű 2017.12.11. 18:59:55

Sok a comment. az votl mar,hogy mibillal lehetne kesziteni ilyen 2-3 oras videokat,amikor pont nem megy.
Egyebkent az is lehet,h valamelyik szomszed rafexik a torrentre,es nem marad mar sav az iptvnek.
Emlexem,a t-komnal par eve meg az is gondot okozott,ha egynel tobb szobaban akartal hd adast nezni.
Meg sok helyen olyan halozatuk volt (van), hogy iptv mellett nem tudjak a csomagodban vallalt maximalis savszelesseget biztositani,osztozkodnak a savon :D

kepzelem,mi lesz itt,ha beindulnak,a 4k,8k csatornak.
Valaki atkapcsol az egyik ilyenre ,es a fel keruletben leall a net :D

Kondom Keselyű 2017.12.11. 19:03:18

Mi para eve 2 het utan visszakuldtunk minden szart a telekomnak,mert egy haromszobas lakasban az nem votl opcio,hogy az egyik szoba hd adasa hibauzenetet okoz a masik ketto STB-n.
Azota se kerestek minket a kotber miatt,pedig az elofizeto elotte is,azota T-mobilos.
Szerintem belattak, hogy eselytelen lett volna a birosag elott.

cso zsi 2017.12.12. 07:35:41

@Kondom Keselyű: Marhaság.
Ez nem vízcsap, bár mégis hasonló az eredmény.
Viszont az elmúlt években olyan szintű fejlesztések voltak a nagyobb szolgáltatóknál, hogy a központban lévő eszközök teljesítményét az ügyfél saját, vagy kihelyezettt eszközei nem tudják lekezelni.
Az sem mindegy, hogy milyen típusú, és mennyi idős hálózaton fut a jel. Sok helyen a lakáson belüli rész a gyenge láncszem. Mindegy, hogy rézérpár, vagy koax, de a tisztelt ügyfél (villanyszerelő, kőműves, sógor-koma) még a cérnavékony optikai szálat is képes derékszögben hajtani a fal sarkánál, hogy szerelő legyen a talpán, aki ezeket fel tudja deríteni. Mert az tényleg úgy viselkedik, mint a slag, amire ráléptek.
A 40-60 éves 1x2-es (szürke) pvc vezeték nem alkalmas a nagy sebességű jelek továbbítására, igen sok helyen cserélik sodrott érpárasra. Már ha az előfizető hagyja. De láttunk már távközlési "alvállalkozót", aki a frissen újrahúzott központi hálózatba belegányolt régi típusú vezetéket, mert "neki olyan van raktáron". Azaz 10-20 éve felvásárolt-összelopott készlet rohad rajta, és azt hiszi, hogy "az is csak drót".

Kondom Keselyű 2017.12.12. 12:19:17

@cso zsi:
multido volt fokent. egy ideje nem kovetem oket.
szerelokent en is szopnek vele,de elofizetokent akkor sem erdekel(ne). az alvallalkozo felelosseg szinten 100%- ban egyezik a dolgozoval. amelyik alvallalkozo ettol elter,azzal azonnal szerzodest kell bontani.

tothxtamas 2017.12.12. 21:07:17

@cso zsi: Nem, eddig nem érdekelte őket. Nem kerestek, nem vizsgálnak. Lehet, hogy tudják logolni, de kérdés csak az, hogy akkor is, ha nem is sejtik melyiket kell?

tothxtamas 2017.12.12. 21:08:29

@Kondom Keselyű: Egy tévé van és egy telefon. Nincs net, nincs wifi.

cso zsi 2017.12.12. 21:28:39

@tothxtamas: Illendő lenne.
Más szolgáltatónál pár hete nyomozunk egy hasonló esetet.
Több háztömbre kiterjedően okoz kisebb-nagyobb zavart.
Egy csapatmunkával ma meglett a "tettes".
Az egyik lakóház liftje okozza a problémát, már csak meg kell találni az 50 lakás közül, hol támad a rendszerre.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.12.13. 09:58:24

@tothxtamas: "de nem fog senki egy komplett rendszert kiépíteni egy tévé és egy telefon mellé, ami majd figyeli a forgalmat. Nincs számítógép, nincs internet. De majd a NASA rendszerét telepítjük, ami logolja, rendszerezi mintát keres és jelenti a szolgáltatónak, vagy a szolgáltatót a hatóságnál"

Elég, ha a nagyi fog egy kockás füzetet és a kis ceruzájával/tollával felírja, mikor nem tud tévézni. Akkor úgyis épp ráér nyilvántartást vezetni. A mintázatról ennyit.
A bizonyításhoz javasoltam a videót (ehhez nem kell net sem, számítógép sem), de már olvastam, hogy a csettintés hiányzik egy dzsin csodálatos kezéről.

balu3 2019.01.15. 16:17:14

Velem a történet, hogy most se képes azt adni amit kértem.

Dec 8 előfizetés, 72 óra türelem
Dec 20 igeret, szolgáltatás nincs

Január 15 Putyinak levél, vegye meg a "gagyi tcomot"

Kedves Ügyfelünk!
Sajnáljuk, hogy problémát tapasztalt szolgáltatásainkban, elnézését kérjük. A 2018-12-08 08:03 -i TV GO szolgáltatással kapcsolatos bejelentését rögzítettük. Igyekszünk mielőbb kideríteni az Ön által érzékelt probléma okát, kollégáink hamarosan megkezdik a kivizsgálást és a fejleményekről tájékoztatjuk. Kérjük, hogy készülékeit a következő időszakban ne kapcsolja ki. A jelzett hibát várhatóan 24, de legkésőbb 72 órán belül elhárítjuk. Kérjük, hogy a fenti technikai e-mail címre ne válaszoljon, mert az innen érkező üzenetek nem kerülnek feldolgozásra.
Hibajegy azonosítója: 78264419.2
Hibajegy státusza: Nyitott

Köszönjük megértését!
Üdvözlettel: Telekom

Sajnos vagy nem, a Telecom TV mai napig nem tudott aktivalodni.
Ez majd fél hónap, 3 napos hibajavításos idő bőségesen eltelt.

Nem igenyelem a szolgáltatás.
A befizetések visszajutatasa a kérdésem.
Nem kérek semmi más információt.
Magát a Telecomomot is ignorálni fogom ezek után.
süti beállítások módosítása