Tékozló Homár

Hiányzó alkatrészek miatt mutogatott egymásra az Ikea és a Whirlpool

Tippek-trükkök ügyintézéshez

2017.06.02. 16:11 | Homár Hilda | 48 komment

pp.jpg

Olvasónknak tök igaza van: a sok félresikerült esetet bemutató és csalódásoktól hemzsegő levél mellé néha nagyon is kell egy-egy pozitív poszt. Különösen szoktunk örülni az első blikkre magukat hagyományos, igazi panaszkodós Homár-posztnak álcázó eseteknek, amikről aztán menet közben kiderül, hogy - általában a levélíró kitartásának és elszántságának köszönhetően - sikersztorikba fordultak. Ezekből a reményen kívül általában egy csomót lehet tanulni a fogyasztói jogokról meg érdekérvényesítési praktikákról, pláne, ha valaki, mint az alábbi levél írója, konkrét kisokost rittyentett a meséje végére.

Kedves Homár!

Szerintem néha kell sikeresen lezárt történet is, persze amiért érdekes lehet, hogy kereskedelmi alkalmazottként mentem az igazamért, így ismerve a buktatókat „könnyebb” dolgom volt.

Építkezünk és a konyhabútort az IKEA-ban néztük ki. Szagelszívónak egy olcsóbb darabot néztünk ki, de akkor szerencsésnek éreztük magunkat, amikor a leértékelt részen ki volt rakva egy 149 900 forintos 89 900 forintért. Elcsábultunk. Jobb volt, szebb volt, nagyobb volt. Egy eladó segítségét kértük, aki elmondta, hogy visszahozott termék, de tökéletesen működik, csak van rajta benyomódás + néhány karc. Meg is mutatta, plusz volt egy szervizes lap mellékelve, amin külön fel is volt tüntetve, hogy minden alkatrészével együtt van. A szokásos öt év helyett azonban csupán egy év garanciát vállalnak. Ezek után mi úgy döntöttünk, hogy tudunk ezekkel a feltételekkel együtt élni, így megvettük.

Olvasson tovább!

Igazi régészeti lelettel szélesítette kínálatát a tatai Tesco

2017.06.02. 10:55 | Homár Hilda | 49 komment

unnamed_4.jpg

Ha olvasónk archeológus lenne, talán még örült is volna a vizek városának Tescójában tett felfedezésének, de így, hogy csak egy általa kedvelt csokit szeretett volna magába gyűrni, nem ájult el örömében, hogy egy 9 hónapja lejárt terméket sikerült kifognia. Egyáltalán hogy vészelte át ezt a hosszú időt a polcon? Soha, senki nem ellenőrzi az édességrészleget? És a kis barátai vajon még mindig ott lapulnak egymáshoz simulva egy dobozban?

Kedves Homár Blog!

Megdöbbenve tapasztaltam, hogy több mint fél éve lejárt termék még egy hipermarket polcán lehet.

Levelemet azért írom meg ide is, nem csak a Tesconak, mert reménykedem, hogy egyrészt a hiper jobban odafigyel, másrészt, aki ott vásárol magának élelmiszert, legalább háromszor ellenőrzi eztán a lejárati dátumot (esetleg máshová megy inkább vásárolni). Mivel ma írtam meg a bejelentést a Tesco weblapján, választ még nem kaptam, 30 napon belül várok reakciót...

Tisztelt Tesco!

Tegnapi napon vásároltam tatai áruházukban. Amikor a saját márkás Wild&Whippy fantázianevű csokiba haraptam, meglepve tapasztaltam, hogy nem a megszokott ízt érzem.  Mivel autóban ültem, csak eztán vettem észre, hogy a 2017.06.01-én vásárolt csokoládé 2016.09.09-én lejárt, vagyis, polcra kellett kerüljön legkésőbb tavaly augusztusban, majdnem egy éve!!!

1_1.jpg

2_1.jpg

Közel hihetetlen, hogy a jelenlegi szigor és élelmiszer-biztonsági szabályok idejében egy rangos nagyáruháznál egyáltalán ilyen előfordulhat.

Természetesen nem a 99 Ft-ról van itt szó, inkább azt szeretném látni, hogy milyen lépéseket készülnek tenni, hogy a jövőben ilyen véletlen se forduljon elő.

Csomagcímke alapján bírságolt a közterület felügyelet

2017.06.01. 17:10 | Homár Hilda | 61 komment

free-question-mark-background-vector.jpg

Egy dolog biztos: szemetelni nem csak nem szép dolog, de szabálysértés is, amiért bírság járhat. Hogy ezt utólag lehet-e egy papírdarabról készült fotóva bizonyítani, és mi van, ha az ember nem kifizetni, hanem leülni akarja, no meg pláne, hogy ez büntetett előéletnek számít-e, mi nem tudjuk, de talán jár erre valaki, aki igen.

Kedves Homár!

Minap történt, hogy a közterületfelügyelőség két embere megkeresett, és szemetelési vádak után bírságolni szerettek volna. A szemetelés tényét egy postai csomagolás címzéséről készült fotókkal kívánták igazolni. Megkérdeztem, hogy netán a szelektív mellett bútorozó hontalanokat kérdezték e már az esetről, erre a válasz: - hát sajnos van ilyen, de a törvény szerint ami nincs a kukában az szemetelés és büntetést von maga után. Persze csekket adott, meg tájékoztatott, hogy leülhetem vagy közmunkára mehetek, ha nem akarok fizetni.

Mivel közalkalmazott vagyok, úgy érzem már halmozottan ledolgoztam ennek az általam alaptalannak és igazságtalannak vélt vádnak büntetést. Kérdésem, mit lehet ilyenkor tenni? Ez már jogerős bizonyíték hogy valóban szemeteltem volna? Nekem kell bizonygatnom egy rágalom valótlanságát? Ha odáig fajul a dolog, hogy leülném, mert fizetni nem fogok, emiatt elveszíthetem a közalkalmazotti állásomat??? Bűntetett leszek és kirúghatnak?

Előre is köszönöm szíves tanácsaikat és meglátásaikat az ügyemben!

Köszönettel,

Bálint

Bárkivel meghosszabítja a szerződést az Invitel, akit elér telón?

2017.06.01. 10:03 | Homár Hilda | 48 komment

istock_000020290804xsmall.jpg

B. első levele megírásakor biztos volt benne, hogy a szolgáltatójánál valami hiba történt, mert hiába állítják, ő bizony isten nem módosított semmilyen szerződést velük. Több körös levelezésünk 2. szakaszában aztán kiderült, hogy mégis csak igent mondott valaki az Invitel ajánlatára, csak épp az nem ő volt, hanem a felesége. De akkor minek az előfizető, ha nélküle is működik egy szerződéskötés?

Kedves Homár,

Invitel: Hé, februárban lejár a hűség, kösd újra!
Én: ...

Invitel: HÉ, JÖVŐ HÓNAPBAN LEJÁR A HŰSÉG, KÖSD ÚJRA.
Én: ... (egészen áprilisig)

Én: Akkor most lemondanék mindent.
Invitel: Oké, a novemberig tartó hűségnek megfelelő kötbér befizetésével semmi akadálya
Én: Na meg a jó k.... .......

Szóval Inviteltől van/volt előfizetve a 3as kombó szolgáltatás csomag (internet, telefon, tv). Sosem voltam tőlük elszállva de nem volt más ezért maradtam (invitel előfizetők mottója). Nemrég a Telekom behúzta a városba az optikai hálózatát így internet és telefon téren lett másik lehetőség a tévéhez pedig ott volt a MindigTV. Telekom IPTV-t inkább kihagytam.

Olvasson tovább!

Nagyon tévedsz, ha azt hiszed, csak úgy vehetsz egy légkondit otthonra!

2017.05.31. 09:09 | Homár Hilda | 185 komment

le_gkondi_ciona_lo_k-600x330.jpg

Jön a nyár, és vele az utóbbi években egyre brutálisabb kánikulaszezon, ami főleg a városokban csinálja ki az embereket. Nem csoda, ha egyre többen adják fel a küzdelmet a hőséggel, és a hagyományos módszereket (vizes lepedő, huzat) sutba dobva feccölnek nem kevés pénzt a nyári rezsit is alaposan megdobó, de az életkörülményeket tekintve megváltást jelentő légkondikba. Amiknek a beszerelése mint az alábbi levélből is kiderül, nem is olyan egyszerű. (A szabályzásról itt és itt olvashattok okosakat.)

Sziasztok!

Klíma rendeléssel és beszereléssel kapcsolatos kálváriánkat szeretném megosztani Veletek:

Egy debreceni társasház tetőtéri lakásába szeretnénk beszereltetni klímát. Előrelátóak voltunk, márciusban rendeltünk egyet az emagról, akciós áron a 3,5 kW-os, Daewoo kílmát 100.000 forintért tudtuk volna beszerezni. Mint megtudtuk, klímát venni csak úgy nem lehet, a bolt kizárólag akkor küldi el, ha én előtte postai úton eljuttatok hozzájuk egy nyilatkozatot egy hivatalos klíma szerelőtől, hogy igen, ő vállalja a felrakást. Erről semmi utalást nem találtunk a megrendelés folyamán mellesleg, akkor derült ki a dolog, amikor eltelt 2 hét és felhívtuk őket, hogy mikorra várjuk a csomagot? De oké, nem gond, megtudtuk mi a menet, szóval elkezdtünk klíma szerelőt kutatni.

Olvasson tovább!

Gyerekkori álmot tört össze több lépésben az Audi

2017.05.30. 15:51 | Homár Hilda | 133 komment

Van az úgy, hogy az embernek bekattan valami kisgyerekként, de annyira, hogy aztán a fél életét ennek a csodálatosan vonzó dolognak szánja. Ezek azok a vágyak, amiknek teljesüléséből  családi legendák és filmek születnek, vagy olyan orbitális csalódások, amiknek a kiheveréséhez  egy másik fél élet szükséges. Szegény József és az ő olthatatlan szerelme az Audi iránt úgy tűnik az utóbbi csoportba tartozik.

Tisztelt Tékozló Homár!

Kilátástalan helyzetbe kerültem és szeretném az ügyben tanácsukat kérni. A történetet igyekszem röviden összefoglalni:

Gyerekkori álmom volt, hogy egyszer majd audival közlekedhetek.

Az üzleti életben tanúsított kitartásom is részben ennek a vágynak volt köszönhető. Amikor már megengedhettem magamnak, vásároltam egy használt audi a5 gépjárművet (ha jól emlékszem 130 ezer kilométerrel). A kocsit átnézettettem az audi egyik márkaszervizében, ahol mindent rendben találtak, az autó műszakilag rendben, szervizkönyv vezetve. Fél év, nagyjából 20 ezer kilométer használat után, az autó minden előjel nélkül leállt menet közben. Elég félelmetes volt, bár csak 40-el mentem, de fék és kormányszervó nélkül csak a szerencsének köszönhetem, hogy baleset nélkül sikerült megállnom. Az autót bevontatták a márkaszervizbe, ahol megállapították, hogy rossz minőségű üzemanyag miatt tönkrement a magasnyomású üzemanyagrendszer, amiből leváltak darabok és tönkretették a befecskendező rendszert is. A javítás több millió forintot tett ki, melyből nekem „csak” 10%-ot kellett kifizetnem az audi méltányosságának köszönhetően, de a végösszeg így is több százezer forintról szólt. Érdekes, hogy a nem csökkentett összeg, szinte pontosan annyi volt, mint amennyiért vettem az autót. Miután kifizettem a javítást, el kellett adjam az a5-t, mert nem éreztem magam biztonságban (bele se merek gondolni, hogy mi történt volna autópályás sebességnél, ha hirtelen leáll így a kocsi).

Olvasson tovább!

A UPC megkérdezi, hogy vagy, és már köti is veled szerződést 2 évre

2017.05.30. 10:36 | Homár Hilda | 101 komment

shutterstock_524670103.jpg

Olvasónk azt állítja, hogy a szolgáltató egy egyszerű véleménygyűjtő- elégedettségkutató  hívás örvén valójában a hűségideje lejárta előtt új szerződés kötött vele, anélkül, hogy ő ezt akarta volna vagy világos lett volna neki, hogy mi történik. Ha tényleg így jár ez a UPC, az nagyon gáz. Rákérdeztünk az esetre. Aki tapasztalt esetleg hasonló, kommentelje be!

Szia Homár,

mások okulására szeretném veled megosztani csütörtöki tapasztalataimat.

Az este folyamán érdekes emailt kaptam a UPC-től, miszerint KEZDEMÉNYEZÉSEMRE megszüntették eddigi szerződésünket, és a mai nappal újabb, 2 évre szóló hűségszerződést kötöttem velük. A szerződés azonnal hatályba is lépett, semmiféle visszaigazolást nem várnak tőlem.

Az ügy előzménye, hogy felhívott a UPC , mondván, hogy érdeklődni szeretnének, van-e bármiféle problémánk a szolgáltatásukkal. Mondtam, hogy alapvetően nincs problémánk, mire megkérdezték, hogy akkor minden maradhat-e úgy, mint jelenleg. Azáltal, hogy erre igennel válaszoltam, a UPC szerint megkerestem őket és kezdeményeztem, hogy azonnal szüntessék meg idén szeptemberben lejáró 2 éves szerződésünket és azonos áron kössünk egy újabb 2 éves szerződést a mai nappal. Azaz egyszerű ügyfélelégedettségi hívás látszatát keltve vágják át az embereket. A telefonbeszélgetés folyamán semmilyen formában nem hangzott el, hogy a jelenlegi szerződésem megszűnne, az végképp nem, hogy megint 2 évre szerződök velük.

Olvasson tovább!

Csellel bejutó alvállalkozókkal kötteti ki az áramot az ELMŰ

2017.05.29. 16:35 | Homár Hilda | 129 komment

elmu.jpg

Villanyóra-ellenőrzésre hivatkozva jutott be 2 férfi a szolgáltató nevében olvasónkhoz, és már csak benn árulták el valódi céljukat: tartozás miatt kikapcsolni jöttek az áramot. Sírással, rendőrségi jelenléttel és akciófilmes elemekkel dúsított elképesztő történet következik. Vajon mi történt március és május között az ELMŰ rendszerében, miért nem értesítette a szolgáltató a fogyasztót a nála jelentkező tartozásról? Miért ilyen szűk az idő a hivatalos értesítés postázása és a lekapcsolás elindítása között? Hogy lehet, hogy egy 19-én beérkezett utalás után 22-én még folyamatban van a tartozás szankcionálása? És főleg, miért mondanak a kollégéik valótlant az érkezésük céljáról a lakóknak? A kérdéseket az Elműnek is elküldjük.

Kedves Tékozló Homár!

2016.04.16-á kelt "Na, így tényleg jobb lenne az Elmű és az ügyfelek élete!" bejegyzésre reagálnék annyiban, hogy a cikk kelte óta az ELMŰ nem hogy javított volna ügyfelei kezelésén (azt a szót, hogy kiszolgálásán már le sem merem írni), hanem tovább süllyedt a saját, végtelenül önző, begyöpösödött, fellengzős és visszataszítóan pöffeszkedő mocsarában. Nem is akár milyen szintre!

Nekik már az sem gond, ha magánterületre szándékos, jól megfontolt félrevezetéssel és hazudozással kell bejutni, nőket kell a kiskorú gyermekeik előtt megfélemlíteni, kapukat kell feszengetni, és a szomszéd épület építési anyagait kell szétrugdosni. Ez mind-mind belefér, az ELMŰ ügyeletes managere szerint is! Sőt ez jogszerű!

Íme a történet részletesen:

Olvasson tovább!

Ha nagy a szükség, közel a segítség

2017.05.29. 13:47 | Homár Hilda | 64 komment

 A mobilszervizek fogalomkészletének állandó visszatérő darabja a kissé misztikus "idegen eredetű folyadék". Ez persze sok esetben sör, amibe fejest ugrott a teló egy dévaj északán. Sokszor viszont a mobil gazdája nem bír visszaemlékezni semmilyen a készüléket ért nedves atrocitásra, bárhogy is erőlteti az agyát. Mit lehet tenni, ha 2 klasszikus, az igen! és a de nem! feszül egymásnak?

Kedves Homár!

Előzetesen jelezném, hogy igen, tudom, hogy tele a postaláda E-digitalos sztorikkal, meg hogy az ember tájékozódjon, mielőtt vásárol, de jelenleg az ilyen építő jellegű hozzászólások kevéssé tudnak megnyugtatni, tekintve, hogy gyakorlati hasznuk nem nagyon van. 

Szóval a történet a következő:

Húgom a Mamut 1-ben lévő E-digital üzletben vásárolt egy Asus Zenfone 3 max készüléket. 3 nap használat után kikakpcsolt, se kép, se hang. A kis led világított, de azon kívül semmi. Egy nappal utána töltőn hajlandó volt bekapcsolni.

Visszatérve az üzletbe az eladó javaslata egy gyári beállítás visszaállítása volt. Tekintve, hogy eddigre a telefon megint hajlandó volt működni, így már csak elmondás után tudta rekonstruálni a hibát. Igen, most már tudjuk, hogy akkor kellett volna asztalt csapkodni. Jegyzőkönyv nem készült, hiszen szóbeli tájékoztatáson kívül nem történt semmi. 

Factory reset meg is hozta a kívánt eredményt. Körülbelül egy hónapig működött is a telefon, de utána megint előadta a fenti hibát. Csakhogy most már sehogy sem akart visszakapcsolni. Visszaszállítmányozás és 30 nap eltelte után természetesen jött az elutasító levél, miszerint "ismeretlen eredetű anyag befolyásából származó hiba" miatt a garancia érvényesítése nem lehetséges, de természetesen nagyon szívesen megjavítják pénzért.

Olvasson tovább!