Tékozló Homár

Levélben fenyegeti csalódott vevőit egy webshop

2017.08.18. 11:14 | Homár Hilda | 118 komment

20170725_130133.jpg

Olvasónk a levele mellé eredetileg nem csatolt képeket, így némileg kétkedve fogadtuk a sztoriját.

Fenyegeti csalódott vevőit a C-sale Kft.

Egy konyharuhát vásároltam a cég salshop.hu oldaláról, melyet 3000 Ft + szállítási költség áron forgalmaznak. Utólag derült ki, hogy ez egy 1500 Ft-os IKEA konyharuha, amit senkinek nem éri meg náluk megvásárolni, akinek elérhető közelségében IKEA áruház található. A konyharuha származását azonban a termék leírásában nem tüntették fel, ami kisstílű ügyeskedésként és félrevezetésként hatott. Mindezt az Árukereső oldalon egy a cégre vonatkozó véleményben leírva a következő fenyegetést kaptam:

Tisztelt Véleményező!

Az Árukereső.hu oldalon cégünk a C-sale Kft. (4025 Debrecen, Vásáry István u. 7. Fszt. 2.) által salshop.hu domain elnevezés alatt üzemeltetett webáruházunkat érintő véleményezésével kapcsolatban írok Önnek, mint a vállalkozás cégjegyzésre jogosult képviselője. Kérem véleményezésében megfogalmazott állításait; mely cégünkre nézve túlzó, sértő a vásárlói szándékot fokozottan befolyásoló, ezáltal súlyos érdeksérelmet okoz (Egy konyharuhát vásároltam a cégtől, melyet 3000 Ft + szállítási költség áron forgalmaznak. Utólag derült ki, hogy ez egy 1500 Ft-os IKEA konyharuha, amit senkinek nem éri meg náluk megvásárolni, akinek elérhető közelségében IKEA áruház található. A konyharuha származását azonban a termék leírásában nem tüntették fel, ami kisstílű ügyeskedésként és félrevezetésként hat.) – 2017.07.17. napjáig módosítani vagy törölni szíveskedjen az Árukereső oldalán.

Mivel véleményét az Árukereső.hu oldalán nem „regisztrált vásárlói” véleményként küldte el, csak vélelmezni tudjuk annak megtörténtét, így a xxxxxxx@c-sale.hu email címre legyen kedves megküldeni a vásárláshoz tartozó megrendelésének számát.

Tájékoztatom, hogy fenti kérésünkben megfogalmazottak elmaradása esetén (mely a tényleges vásárlás meg nem történtét igazolja részünkre), peres úton kényszerítjük ki kéréseinket, továbbá sérelemdíjra, jogi képviseleti díjra fogunk igényt tartani, egyéb felmerülő költségeink mellett.

(Véleményezésének elküldésekor használt eszköz elektronikus címe rögzítésre kerül, így a Véleményező személye, vagy az általa használt internetes hozzáférés tulajdonosának kiléte beazonosíthatóvá válik.) Véleményének módosítása, törlésével kapcsolatban, kérem keresse az Árukereső.hu ügyfélszolgálatát az info@arukereso.hu email címen.

Segítő együttműködésében bízva, maradok

Üdvözlettel; B.E. ügyvezető C-sale Kft.

Érdekes, hogy ugyanez a cég az üzletszabályzatában is hosszasan taglalja a jó-hírnév védelmi rendelkezéseit, ami önmagában elgondolkodtató. Ennyire intenzív lejárató kampánynak lenne kitéve a konkurencia részéről? Vagy inkább az általa becsapott vásárlókat próbálja meg elrettenteni attól, hogy másokat tájékoztassanak a tapasztalataikról?

Persze nem abban kételkedtünk, hogy esetleg előfordulhat, hogy egy webshop kétszer annyiért árulja az olcsó ikeás konyharuhát, mert van ebben az üzleti modellben fifika meg ráció, inkább az volt kérdés, hogy honnan olyan biztos olvasónk az ikeás eredetben. Erre elküldte a termék Árukereső és az IKEA linkjét is. Ha esetleg nem élnének már:

screenshot_2017-08-10_18_14_55_1.png

screenshot_2017-08-10_18_16_54.png

Ezek alapján a hasonlóság nyilvánvaló volt, de egy fehér vékony csíkos és egy fehér vékony kockás törlőkendőpáros fotóról pont annyira egyedi, mint két cirmos macska hátulról szürkületben 35 méterről szemlélve. Újabb kör jött tehát: mitől olyan biztos benne, hogy ikeás a konyharuha? Akkor kaptuk a nyitóképet és a meghökkentő választ: hát bele van írva.

Jobban körülnézve a webshopban aztán kiderült, hogy egész kis szortiment van az oldalon másodvirágzását élő IKEA-termékekből: Guldlök konyharuha az eredeti helyén, és a Megbízható bolt pecsétes Salshop.hu-n, Stinn edényfogó itt,  Stinn edényfogó ott, de bátran lehet szemezgetni a konyhai szekcióban. Ami közös: a kép és a leírás IKEÁ-s, az ár pedig kb. 2x annyi. Ja, és a hírnevére oly kényes C-Sale webáruház sehol egy szóval sem említi mindezt.  

Megkérdeztük a fogyastzóvédelmi tanácsadókat is, hogy mit gondolnak az esetről:

Kedves Homár Olvasó!

Egy vállalkozás jóhírneve elsősorban akkor sérül, ha arról sértő, valótlan tényt állítanak vagy híresztelnek, vagy a valós tényt hamis színben tüntetik fel. A levélben meghatározott állítások meglátásunk szerint véleménynek tekinthetőek, így a cég jóhírneve emiatt nem sérülhet. A leírt vélemény emellett nem tekinthető kifejezésmódjában indokolatlanul bántónak sem, így az sem a polgári jogi, sem a büntetőjogi értelemben nem tűnik becsületsértőnek.

Mindezek alapján a vállalkozás felszólító levelében meghatározott igénye megalapozatlannak látszik, a személyiségi jog megsértésének hiányában a sérelemdíj és a perköltség megfizetésére irányuló követelés jogszerűséges is kétséges.

A cég weboldalán található általános szerződési feltételeket is áttekintettük, amelyek valóban nagy hangsúlyt fektetnek a cég jóhírnevének védelmére. A szabályzat pl. kiemeli, hogy a vállalkozás személyiségi jogainak megsértése esetére sérelemdíjat állapít meg, amelynek minimális összege 1.000.000,- Ft. Erre a rendelkezésre egy esetleges jogvita esetében vélhetően nem lehetne eredményesen hivatkozni, hiszen a sérelemdíj mértékének megállapítása a bíróság hatáskörébe tartozik.

Felhasznált jogszabály:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.339348

Milyen igazolvány kell az jogsihosszabítást megelőző orvosi vizsgálathoz?

2017.08.17. 11:15 | Homár Hilda | 131 komment

jogsi.jpg

Elszánt olvasónk fogai közé szorította jogosítványát, és idejét, idegrendszerét nem kímélve bevetette magát az államigazgatás dzsungelébe, hogy mindenre elszánt bozótharcosként elhozza nekünk a választ a címbeli kérdésre. Mielőtt elolvasnád a sztorit, bökj rá a szerinted helyes válaszra!

 

Kedves Hilda, kedves olvasók!

Szeretném megosztani veletek a jogosítványom meghosszabbítása körüli tortúrát annak érdekében, hogy másnak ne kelljen ezt végigszenvednie. Megpróbálom röviden összefoglalni az esetemet.

Jogosítványom orvosi alkalmasságija idén júliusban jár le (az okmány érvényességi ideje idén decemberben).

Ezért felkerestem a háziorvosomat az alkalmassági vizsgálat miatt, ahol azonban az asszisztensnél tovább nem jutottam, ő jött ki ugyanis a kitöltendő papírral. Ekkor szembesültem azzal a problémával, amiről az asszisztens tájékoztatott: ezen a papíron mindenképpen fel kell tüntetni a jogosítvány mellett egy másik fényképes igazolvány számát. Én ezt nem értettem, hiszen amióta jogosítványom van, nincs személyim, se útlevelem, hiszen mindenhez megfelelő a jogosítvány, amihez a személyi igazolvány alkalmas. A rendőrnek elég, szavazni is tudok és még külföldre is utazhatok vele Schengenen belül. Az asszisztenst nem hatotta meg az érvelésem, azt tanácsolta, menjek és csináltassak személyi igazolványt, különben nem foglalkoznak velem. Azt is felhozta a második okmány mellett érvnek, hogy nekem igazolnom kell azt, hogy az a jogosítvány az enyém. Ezen a ponton láttam be, hogy ezt itt és most el kell engednem, mert van az a szint, amin nem érdemes vitázni.

Olvasson tovább!

"Gálánsan felajánlották, hogy fordulhatok lengyel nyelven a lengyelországi központjukhoz, hát igazán kösz!"

2017.08.16. 11:14 | Homár Hilda | 33 komment

bonprix-logo-large.png

Talán nem általános tudás, hogy a nőket célzó Bonprix csomagküldő divatcég az OTTO család tagja, de ezért nem is annyira kár. Az viszont fontos, hogy mivel a cég székhelye nem Magyarországon van, reklamálni is kicsit nehezebb náluk. De nem lehetetlen! Erre van a hazai Európai Fogyasztói Központ. Link és infó róluk a poszt alján.

Szép Napot!

05.18-án rendeltem a Bonprix.hu internetes áruházból 5 db ruházati terméket. A visszaigazolásból kiderült,  hogy egy már elfogyott, tehát csak 4 db termék fog érkezni 17.595.-Ft értékben. A megadott napon megérkezett a csomag, az értékét kifizettem a futárnak.

Kibontás után meglepődve tapasztaltam, hogy a megrendelt 4 db termék helyett csak 1 db van a csomagban. Azonnal telefonáltam, ahol is azt javasolták, hogy a visszáru jegyzékre írjam rá, hogy melyik árut kaptam meg, melyiket nem és küldjem el emailben nekik. Ezt megtettem, ezután 3 hétig nem történt semmi.

Olvasson tovább!

Érintőkijelzők meg a nedvesség nem barátok

2017.08.15. 11:16 | Homár Hilda | 19 komment

mav_logo_1.jpg

Budatétényben a vasútállomáson nincs jegypénztár, csak jegykiadó automata. Ez egyrészt so XXI. század, másrészt kicsit magyaros megoldás, ugyanis a gépet sikerült egy fedetlen helyre állítani, és ezzel a szerencsejáték faktort is beemelni a buliba.

Szálltunk fel Budatétény állomáson a vonatra, Érd felsőig vettünk volna jegyet de! nem igazán működött az automata, vagyis igen, de mivel esett az eső, és mint tudjuk az ottani automata be van téve az felüljáró lépcső mellé, így az korrektül meg is ázott és ezért nem lehetett az érintőképernyőt normálisan használni.

3-an elszarakodtunk vele vagy 25 percig majd mivel jött a vonat, gondoltuk majd a kallertől veszünk jegyet és mondjuk hogy nem működött... Jön a vonaton a kaller, mondjuk hogy mivan, majd a ketyeréjén mutogatja nekünk hogy 15 perce vettek róla jegyet, majd közli velünk hogy tud adni jegyet 2500ft-ért/db.

A kérdések:

Miért nem teszik az automatákat fedett helyre?
Ha szakadó esőben az ember fedetlen helyen lévő automatából akar jegyet venni, vigyen magával egy guriga papírtörlőt meg egy váltás ruhát, hogy működjön az a szar?
Miért nem fedik ezeket valahogy le?
Továbbá hogy a francba tudok én jegyet venni egy tökig ázott, látszólag működő automartából? 

Köszönettel:

Norbert

Nem elég, hogy utalok, még én hívogassam a Wizz Airt, hogy megkapták-e?

2017.08.14. 11:07 | Homár Hilda | 29 komment

istock_000020290804xsmall.jpg

A héten 2 levél is jött, amiben arra panaszkodtak Wizz Air utasok, hogy átutalásos fizetés után nekik kell telefonon csekkolni, hogy beérkezett-e az összeg, különben törlik a foglalásukat. Nem tudom, ezt friss fejelmény-e a Wizznél, vagy csak a nyár miatt többen utaznak, és többen futnak bele, mindenesetre érdekes. Hiszen ahogy Henrik is írja: "A banki tranzakciót le tudom ellenőrizni, tehát én biztos vagyok abban, hogy az utalásom rendben megtörtént, és a Wizzair számlájára átkerült az összeg. Mi alapján tesz engem felelőssé, és kötelez arra, hogy  az én költségemen tisztáztassam, hogy a pénzt valóban megkapták-e."

Kedves Homár,

Amennyiben felmerül valamilyen szolgáltatással kapcsolatos problémám, gyakran nézem meg a TÉKOZLÓ HOMÁRON, hogy másnak volt-e ilyen tapasztalata. Tanulságos történeteket olvastam. Most úgy tűnik az "ügyfélbarát "Wizzair újabb esetére világíthatok rá, habár furcsállnám, ha egyedi esetről lenne szó.

A következő történt.

Foglaltam a Wizzair honlapján 2 főre jegyet Nizzába  ugyanazon a napon pedig hazafelé  Bergamóból (Milánó) 5 főre, miután a lányom és 2 unokám is jönne haza. A foglalásnál kártyás fizetést szerettem volna választani - sokadszor foglalok, van gyakorlatom benne - de a választó gomb látszólag aktív volt de többszöri próbálkozást követően sem indult el a kártyás fizetés forma, így kiválasztottam a banki utalást - gondolva, hogy ez is működik.

Olvasson tovább!

Hogyan lehet lemondani egy előfizetést, ha haláleset történik?

2017.08.14. 09:13 | Homár Hilda | 58 komment

telekom-logo.jpg

Egy haláleset rengeteg gyakorlatias elintéznivalóval jár, ami komoly terher ró az érzelmileg amúgy is megviselt családra. Ha ilyenkor nem jön össze vaami, az különösen fájdalmas.

Telekom - kell az ügyfél ha halott is

Kedves Hilda!

Nem az összeg nagysága, hanem a hozzáállás sértő.

Anyósom 07.21-én elhunyt. Temetés után elkezdődött a szokásos procedura a szolgáltatókkal. Ment minden a vártnál simábban, kivéve a szuper Telekom.

Egy vezetékes telefonszámot próbálunk megszüntetni, de sajnos nem sok sikerrel. Személyes ügyfélszolgálat már nincs a városban, a telefonost kivárni képtelenség, maradt az online. Felmondónyilatkozat kitöltve elküldve, + a halotti anyakönyv szintén. Honlap szerint ilyen esetben 1 munkanapon belül a szerződést megszüntetik. Nem szüntették meg, válasz sem jött , sem levél sem telefon, sem email. Július 31-én újabb email. Válasz nincs a mai napig, telefonvonal él. Ma újabb email nekik, de küldöm ide is, mások okulására. Gondolom szüksége van a Telekomnak a havidíjra, hiszen telefonálni már nincs kinek.

Olvasson tovább!