Tékozló Homár

Ami egyszer a Telenoré volt, az a Telenoré is marad

2018.01.08. 11:03 | Homár Hilda | komment

telenor_logo_1.png

Tanulságos történet a jóvágású iPhone-ból hipp-hopp féltéglává lefokozott mobilról. Reméljük, olvasónk azért végül nem lett youtube-sztár a felgyújtott készülékkel.

Tisztelt Tékozló Homár!

így jártam tegnap:

Vettem egy telenor függő Iphone készüléket, természetesen nem az előfizetőtől, imei ellenőrzés megvolt, nincs letiltva, a telefon több, mint két éves (tehát még a hűségidő is lejárt). Gondoltam kifüggetlenítem, telekomos lennék, ott olyan egyszerűen megy. :D

Én balga.

A vételi láncban én vagyok a 3. személy, Az 1. személyé volt a telefon, a 2. személy már használtan vette. Elolvastam vétel előtt a függetlenítést, ha lejárt a hűségidő be lehet menni. A telenor telefonos ügyfélszolgálaton mondták, hogy természetesen az előfizető beviheti, természetesen az nem én vagyok, de már LEJÁRT az előfizetés rá. Miért kell bemutatnom, ha lejárt? Mondtam én látom mikor lett aktiválva a telefon simkártyával az imeicheck-en. Ők nem nézhetik meg, csak az eredeti előfizetővel tudják megoldani. Felajánlottam az imei számot, nézzék meg, akkor tudjuk, hogy lejárt, nem járt, mi a szitu. Nem tudnak imei szamra keresni. (Persze, el is hiszem) Akkor hogyan tartják nyilván a készleteket? Kihez milyen készülék tartozik?. Nem segítenek. Nem akarnak. Lényegében ellehetetlenítik a függetlenítést..

Törvényileg rendben van. Szóval eladom a készüléket. És mindenkit óva intek telenoros készülék vásárlásától!!! Szóval eléggé felhergelt a téma. A Telekomnál semmit nem kell bemutatni, a Vodafonnál ha nincs tartozás rajta 10.000 ft-ért függetlenítenek. De a Telenor nem.

Köszönöm figyelmüket. Megint annyira felhúztam magam rajta, hogy megyek felgyújtom a telefont, felrakom a youtube-ra majd megélek a nézettségből.

 

Kedves Homár Olvasó!

A határozott időtartamú előfizetői szerződés megkötésével együtt vásárolt készülékeket a szolgáltatók rendszerint kedvezményes áron kínálják a fogyasztóknak. Ezekkel a konstrukciókkal a szerződő felek kölcsönös előnyökhöz jutnak, hiszen a fogyasztó kedvezőbb áron juthat hozzá a készülékhez, a szolgáltató pedig a szerződés időtartama alatt a szerződésben meghatározott előfizetési díjhoz jut hozzá.

Az ilyen módon vásárolt készülékek eladása és vásárlása esetében minden esetben figyelemmel kell lennie arra, hogy ezek a telefonok az adott szolgáltatóhoz kapcsolódó előfizetési szerződéssel együtt működnek. A törvényi rendelkezések pedig az előfizető számára biztosíthatnak jogosultságot a készülékkel kapcsolatos nyilatkozat megtételére. Ilyen eset a levélben vázolt hálózatfüggetlenítés is.

A vonatkozó törvényi rendelkezés értelében a határozott idejű előfizetői szerződés lejártát követően a szolgáltató az előfizető kérésére köteles külön díjazás nélkül gondoskodni arról, hogy az az előfizetői szerződéssel együtt vásárolt készülék bármely szolgáltató előfizetőjeként használható legyen.

A szolgáltató tehát a vonatkozó törvényi rendelkezésnek megfelelően járt el, amikor a hálózat-függetlenítést megtagadta.

Megoldást jelenthet a helyzetre, hogy az előfizető meghatalmazást ad a készülék tulajdonosának a hálózatfüggetlenítéssel kapcsolatos ügyintézéssel kapcsolatban. Ez is persze csak akkor, ha az előfizető személye, elérhetősége ismert.

Felhasznált jogszabály:  2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Monsta 2018.01.08. 11:12:29

Nem úgy volt, hogy már függetlenek a készülékek?

Monsta 2018.01.08. 11:15:23

Ja hogy ez 2 éves teló. Mea culpa.

Dezsike 2018.01.08. 11:18:58

Vidd el a sarki GSM boltba, 3000 Ft körüli összegért 5 perc alatt kiütik a hálózati zárat, akár a szemed előtt, nem kell otthagyni. Ehhez általában rootolni (iPhone esetén jailbreakelni) kell a telefont, így ennek minden előnyét és hátrányát viselned kell, de így is megéri.

Rejtélyes 2018.01.08. 11:20:32

Barmelyik kisbolt fuggetleniti neked parezerert, csak ne hagyd ott, vard meg, altalaban 10 perc.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.08. 11:23:39

@Monsta: Nem. Úgy van, hogy ha lejárt az előfizetés, akkor függetlenítik.

Jake Peralta 2018.01.08. 11:26:33

Voda is ingyen függetleníti. Bár oda is be kell vinni a készüléket.

Darth Revan 2018.01.08. 11:29:23

10 ezer forintert barhol fuggetlenitenek neked.
en az ebayen keresztul csinaltam. fizettem es par nap mulva fuggetlen volt, meg egy kodot se kellett begepelnem

Dervenkál Egon 2018.01.08. 11:36:59

Ingyen adtak pont egy iPhone-t egy családtagnak két hónapja (erőszakosan agitálva, hogy ezzel jól jár). Az ügyintéző közölte vele, hogy ez kártyafüggetlen, ami azért volt jó, mert az előfizetés mellett van egy céges kártyája is más szolgáltatónál, és gondolta ez így jó. Nem lett jó. Mégis kártyafüggő – ezt egy másik ügyintéző közölte, a vállát vonogatva. Pedig ha ezt tudja rokon, akkor nem is kérte volna a telefont, hiszen ezzel automatikusan újabb két év hűségidőt vett a vállára

A nick már létezik! válassz másikat! 2018.01.08. 12:11:26

Az "előfizető kérésére" írja a nagyeszű törvény. de nem az "eredeti előfizető kérésére"
ergo:
veszel egy legolcsóbb feltöltőkártyát a pannontól (pannon praktikum, vagy mia neve), beleteszed a ketyerédbe, és máris előfizető lettél.
Ha kekeckednek, mutassál meg a törvényi helyet (és nem a frissen módosított ászjüket), ahol az "eredeti előfizető" kikötés szerepel!
eggyi.

Terézágyú 2018.01.08. 12:25:31

@A nick már létezik! válassz másikat!:
Na igen, de
"A vonatkozó törvényi rendelkezés értelében a határozott idejű előfizetői szerződés lejártát követően a szolgáltató az előfizető kérésére köteles külön díjazás nélkül gondoskodni arról, hogy az ***az előfizetői szerződéssel együtt vásárolt készülék*** bármely szolgáltató előfizetőjeként használható legyen."

Tudod Te azt jól! 2018.01.08. 12:35:08

@Terézágyú: vigyázz, programozói megközelítés következik!
Előfizető kéri? Pipa.
Előfizetői szerződéssel együtt vásárolt készülék? Pipa.
Van ÉS kapcsolat köztük? Oda van írva,hogy eredeti szerződő? Nem, nincsen.
De ha már a szememre vetik, hogy nem én vagyok az eredeti balek, akkor ott már nyitva van egy olyan adathalmaz, amiben ezt látják. Meg azt is mikor köttetett anno a röghözkötési paktum. Meg hogy már lejárt. Itt maximum arról a fekáliarágcsálásról lehet szó, hogy nem akarják díjmentesen megcsinálni. De akkor mondják ezt!

cmx85s 2018.01.08. 12:46:41

Mint előttem már írták páran: sarki GSM-bolt.
Tényleg nem értem, emberek mér szívatják magukat a szolgáltatóval. Ha csak az élvezetért nem...
De ezért eladni egy amúgy vágyott készüléket - poszter, Te vagy a legnagyobb balek ma!

Terézágyú 2018.01.08. 12:49:35

@Tudod Te azt jól!:
" vigyázz, programozói megközelítés következik!"

Ez nem programozói megközelítés, pusztán csak .... hm... kekeckedés. Mint amikor azt mondja valaki, hogy "tudom, hogy fel kell mutatni a belépőkártyámat, de az nincs leírva a szabályban, hogy a fényképes, adatokat tartalmazó felével kell felmutatni"...
vagy éppen: "Láttam, hogy ki van írva, hogy tilos a belépés, de én nem beléptem, hanem páros lábbal beugrottam, az meg nincs kiírva, hogy ez is tilos"...

Szóval az a kérdés, hogy mi volt a törvényhozók célja ezzel a törvénnyel, és akkor az kötelező.

Ha az volt a cél, hogy a cégnek csak akkor legyen kötelező kiütni a függést, ha az előfizető a cégnél vette a készüléket előfizetéssel együtt(!), és amikor lejár az előfizetés, azután kérheti, hogy függetlenítsék - akkor nyilván berzenkednek attól a cégek, hogy bejön hozzájuk valaki, aki sose volt az előfizetőjük, a készüléket se tőlük vette stb. és most elvárja a függetlenítést...

nyúúlacska 2018.01.08. 13:10:00

Mindéég mondom, hogy ájfont csak az istyle-bol szabad venni, függetlenül, drágám. Nekem mindegyik onnan van már 2012 óta, soha, egyikkel sem volt semmi bajom. #akihülyehaljonmeg

Darth Revan 2018.01.08. 13:12:19

@Dezsike: nem kell rootolni@cmx85s:

a sarki boltban penzert fuggetlenitenek, a szolgaltato meg dijmentesen koteles megtenni

cmx85s 2018.01.08. 13:22:03

@Darth Revan: hát, a 10 ezer pénz, amit itt emlegetnek, sztem nem díjmentes... a sarki bolt 3 ezeret kér érte.

Tudod Te azt jól! 2018.01.08. 13:26:56

@Terézágyú: a kekeckedést szerintem a (ki)szolgáltató hajtja végre. Merthogy a törvény szelleme a következő lenne: a szolgáltató legyen köteles az általa elhelyez(tet)ett lockot a szerződés lejárta után díjmentesen leszedni a telefonokról. A lock ott van a telefonon, (tehát nem idegen készülék) ha nem köti szerződés már a telefon tulajdonosát ARRA A KÉSZÜLÉKRE, akkor vegye le róla az indokolatlan megszorítást.
A törvény szövege ad kibújási lehetőséget ez alól, azzal, hogy a tulajdonos helyett előfizetőt mond.
Az történt hogy az ügyfelet védeni kívánó pikus törvénnyel xivatják az ügyfelet. Tipikus.

Terézágyú 2018.01.08. 13:34:36

@Tudod Te azt jól!:

Így van, HA valóban EZÉRT született a törvény, akkor igen.
De ez csak a te sejtésed...

Igen, szarul van megfogalmazva a törvény szövege...

Dark Declan 2018.01.08. 13:49:35

Ezért kell Sony-t venni. Gyárilag független mind.

Zöldegér 2018.01.08. 13:58:05

Fiam is így járt. Egy hétig mindennap a nyakukra járt, az apjáé volt a telefon, az nem volt elég, hogy ugyanaz a lakcím és vezetéknév. Végül az apja el tudta intézni.

commentes nikk 2018.01.08. 15:20:56

Mindenképp görénység a dolog, mert ha lejárt a két éves hűségidő, az azt jelenti, hogy a készülék kedvezményes árát kibalanszírozó előfizetési díj már nem aktuális, ergo ebből a telefonból már több haszna nem lesz a Telenornak, akkor meg miért baszakodnak?

datam 2018.01.08. 15:57:09

@Dark Declan: ez egy kurva nagy tévedés. Volt több is, mind függő volt.

2018.01.08. 15:57:37

Telenor... nem mondom, hogy a T és a voda teljesen ügyfélbarát, de a telenornál mindkettő jobb. Nagyságrendekkel. Tapasztalat. :(
Azért ahhoz kellett valami, hogy nem egészen egy hónap után kukába vágjam a SIM kártyát, telefonszámmal együtt, és másik szolgáltatóhoz menjek. :D

A tudomány sosem téved! 2018.01.08. 15:58:54

@Dezsike: iphone-t se a sarki, se a nem sarki GSM bolt nem függetlenít, nemhogy ingyen, de soksok pénzért sem. Amit tudna, azt se biztos, hogy elvállalja a beeső vadidegennek, ugyanis jogilag aggályos.

@Tudod Te azt jól!:
logikailag igazad van.
Szerintem jogszabályilag is, de ki az, aki végigveri ezt, ügyvédeken, bíróságon keresztül, egy multicég ellen?

datam 2018.01.08. 16:01:58

Azt nem értem, hogy ha vettem mondjuk az említett cégnél egy telefont 2+ éve, akkor ugyebár a telefonra és a számra vonatkozó előfizetésem már lejárt. Ha meg is hosszabbítom, akkor csak az előfizut hosszabbítom, nem a telefont. R-go, kurvára semmi köze nem kellene hogy legyen az egykor volt, már lejárt előfizetésnek a készülékhez. Abban a pillanatban, hogy túlléped a 2 év 1 másodperces időintervallumot az előfizetéssel, a szolgáltatónak semmi köze nincs a készülékhez. Szvsz a Telenor szarjon rémült süncsaládot, amikor ilyen dolgokkal kekeckedik. Emberünk meg egy suta fasz, aki inkább dühöng, minthogy kinyitná a száját, és odabaszna az asztalra. Nekem is volt egy vitás ügyem Telenoréknál, amíg kedves, udvarias voltam, addig egy helyben topogtunk. Mikor elöntötte a fos az agyam, elkezdtem ordibálni, érdekes mód egyből meg tudták oldani a gondom.

Denton85 2018.01.08. 16:02:01

Nekünk telekom se függetlenítette az iphonet a fenti ok miatt. Nem szenvedtünk sokat, vettünk egy samsungot, az iphone-t pedig eladtuk gsm boltban egész jó áron. És jól jártunk! :)

datam 2018.01.08. 16:07:41

@Dark Declan: arról nem is beszélve, hogy rettentő szar a terméktámogatás. Z5-re másfél évvel később jött ki a friss Android, mint az összes többi egyéb készülékre. A rissz-rossz céges Samsung A3-ra is hamarabb megjött. Ekkor döntöttem el, hogy se Android, se Sony, se Samsung soha többet. Megveszek egy 200 ezer forintos készüléket, azon a héten, amikor hivatalosan megjelent, és két évig nem jön rá gyakorlatilag semmiféle támogatás. Hát szívjanak le.

datam 2018.01.08. 16:08:54

@Denton85: Nagy hiba volt, de majd rájösz.:) Én fordítva csináltam, sok évnyi samsung, stb szenvedés után hagytam a francba a droidot. Egy megváltás.

Denton85 2018.01.08. 16:18:27

@datam: Párom telefonja. Nekem annó 3G-m volt. Utána HTC, aztán Asus, és most Samsung. Nem váltanék vissza apple-ra, csak max akkor ha fejleszteni akarnék rá, de akkor is csak munkára használnám. Android számomra sokkal nagyobb szabadságot nyújt mint az ios.

Jimbo75 2018.01.08. 16:27:16

Nem kell beszarni, bármelyik mobilboltban függetlenítik párezer forintért...

Ati' 2018.01.08. 16:28:34

Ha Magyarországon csak a Telenor lenne, akkor nem is lenne mobilom. A legcigànyabb, legsunyibb, legaljasabb tetvek.

Etniez 2018.01.08. 16:47:58

Nem kell gizdáskodni régi Iphone-al, amúgy is lassítja magát a telefon.

:D

Etniez 2018.01.08. 16:49:03

@datam: 2016-os A3-ra folyamatosan jönnek a frissítések, az utolsó októberben vagy novemberben érkezett. Független telefont kell venni, sokszor a szolgáltató nem engedi frissíteni a lockolt készüléket.

Etniez 2018.01.08. 16:53:20

@nyúúlacska: Nem, sem ájfont, sem semmilyen túlárazott szart nem szabad venni sehonnan. Kibaszott telefonokért adtok ki folyamatosan százezreket. Már lassan fél millát. Magyarországon szinte minden fiatal erőn felül vásárol telefont, mert azzal lehet menőzni.

fifibá55 2018.01.08. 16:53:43

Ha a posztoló magánszemélytől vette, akkor az adás-vételiben megvannak az eladó adatai, akinek az előző adás-vételijében szerepelnek a volt előfizető adatai. Ha üzletben vette, az üzlet rendelkezik azoknak az eladóknak az elérhetőségével, akiktől készüléket vásárol. Egyik esetben sem lehet probléma az eredeti előfizető megkeresése, aki kérheti a függetlenítést, és akinek meg is csinálják pár perc alatt.

Etniez 2018.01.08. 16:54:39

@A tudomány sosem téved!: Minden telefont kilehet kódoltatni interneten vásárolt kódokkal. Nem kell sehova menni, elő kell venni a google-t és ennyi.

The Good Boy 2018.01.08. 17:56:25

@Etniez: "sokszor a szolgáltató nem engedi frissíteni a lockolt készüléket."

Igy van. szinte minden gyártó a maga képére formálja az andoidot, majd a szolgáltató ismét.
Aztán kijön az új droid, amit /ha lesz ideje/ a gyártó ráapplikál az adott telefonra, majd a szolgáltató is farag rajta annyit, hogy a saját arculatába beleférjen. és az egyszeri user máris kap egy (jó esetben) pár hetes frissítést, rosszabb esetben pár hónapos csúszással.

Feleségemnek új fajta Nokiája van, nekem egy (nem alsó polcos) Huawei készülék. A nokia azért volt szimpatikus, mert havi rendszerességgel frissítést ígért, és gyakorlatilag a full fapad androidot minden csicsa nélkül. Nos a nyári megjelenés utáni vásárláskor volt rajta 7.1-es andoid. És tényleg frissítenek valamit, csak nem tudom mit, mert fél év alatt eljutottak, ha jól emlékszem a 7.1.2.-ig. Pedig a nokia még 2017-re ígérte, hogy minden készülékére kijön a 8-as.

Az enyémen valami gyárira faragott droid van. azon a fél év alatt kétszer sikerült frissítést eszközölni, és láss csodát a 7.0 helyett már 7.0 van. Pedig ők is év vége előtt beígérték a 8-as verziót, csak valahol elakadt a dolog. Ha ez nem így müködne, akkor nagyon meg lennék elégedve az androiddal, mármint a rendszerrel.

Ellenpélda, a kb. 4-5 éve vett Toshiba okostévé. az első időben havonta, két havonta futott beindítás után a frissítés felirat, majd tavaly év elején még talán egyszer tapasztaltuk. Aztán azóta nem. Már azt gondoltam, meg is szüntetek a termék támogatást, levették róla a kezüket. Erre decemberben a felületen megjelent egy szöveg, hogy idén január 31.-ig minden típusú készülékere egy teljesen új platformot dobnak rá, ami a kor haladtával változó igények figyelembe vételével került kialakitásra. Hát így is lehet. Lányom csúcs Samsung tévéjén bezzeg minden az eredeti, soha egy fél frissítés sem esett be.

datam 2018.01.08. 18:36:58

@Etniez: tudom, azzal nincs is bajom.:)
@Denton85: nekem pont azért kellett váltani, mert a cég áttért egy más rendszerre, mint amit eddig használtak. Se a Winfos, se az Android nem kommunikál vele, csak az iOS. Mondjuk ettől függetlenül sem bántam meg.:) Sima 6-ost vettem, annak már jó az ára, és kivel utolsó szériás, ezért a gyerekbetegségek is javítottak.:)

datam 2018.01.08. 18:40:58

@The Good Boy: na, többek között ebből lett elegem. És a gyári független telefont sem frissítették rendesen. Céges programból meg volt olyan, amelyiket azonnal frissítették az új androidra, ami a régin meg sem mozdult. Hiába mondtad, hogy a szaros telefonodon nem fut, nyilván senkit sem érdekelt. iOS alatt ilyen gond nincs. Jön a hír, hogy jön az új rendszer. Általában mire végére érek a cikknek, már jelez is a telefon és telepítem is. Plusz soha egy lag, egy lefagyás, random újraindulás nincs. Nyilván megvan a hátránya is, de ez kevéssé zavar.

Etniez 2018.01.08. 18:53:49

@datam: Megvan a hátránya persze, az Apple használhatatlan lassítja a telefonod ahelyett, hogy kiírná, hogy elhasználódott az aksid ;)
Engem azért zavarna, ha átbasznának ennyire.

gkc 2018.01.08. 20:00:51

Teljesen mindegy mit mond szó szerint a törvény. Ki kéne lockolni a telefont. A telenornál úgy tűnik lusta, arrogáns, farkasok nevelte suttyók dolgoznak, akik a szívük mélyén nem akarnak több előfizetőt, mert csak a baj van velük. Különösen az ilyen "problémásokkal". Általában egyébként a fejétől bűzlik a hal. Hacsak nem változtatnak a hozzáálláson, hosszú távon be fognak zárni, de addig is legalább felbosszantanak egy csomó embert... :(

zevilaga 2018.01.08. 20:36:55

@commentes nikk: Nadehátakétévesájfónakksijamárgyenge. Mondtákatévében.

zevilaga 2018.01.08. 20:38:18

@Etniez: Ugye? Deakkormárinkábbánlokkolvalegyenlassú!

Parajpuding 2018.01.08. 21:08:40

Alapesetben ha ingyen van, csak a hülye fizet érte. Eredeti tulaj jelenléte nélkül, vagy annak hiányában úgysincs más megoldás, mint a fizetős megoldás.

The Good Boy 2018.01.08. 22:00:52

@gkc: azért a posztban elsuhantál amellett a jelentéktelen infó mellett (védelmedre mondom, nem te voltál az egyetlen a hozzászólók közül), hogy a poszter nem telenor ügyfél, és nem is akar az lenni. csak olcsó jános volt, aki vett egy olyan függő telefont 20 ft-al olcsóbban), ami nem az ő szolgáltatója által lockolt, most meg megy a balhé a gaz telenor miatt.

ettől függetlenül én a törvényt eleve úgy alakítottam volna, hogy azon ügyfelek készülékeit, amelyek a szerződés lejártának a napján aktív módban a nevén lévő kártyával használja, automatikusan kérés nélkül fel kell oldani. De mivel ez egy élhetetlen túlbürokratizált országképződmény, ezért vicces lenne, ha akárcsak ez az egy dolog logikusan, hiba nélkül működhetne.

gkc 2018.01.08. 22:22:02

@The Good Boy: szia, nem kell a védelmére kelni, légy szíves ne beszélj velem ilyen lekezelően. És nem is suhantam el semmi mellett. Az viszont tény, hogy az infó jelentéktelen. Ettől függetlenül ki kellett volna függetleníteni a telefont. Épp a telenor itt az olcsójános. Ezt lenne jó egyszer végre megérteni. Addig sanos ilyen lesz a szolgáltatás...

GhostBusters 2018.01.08. 23:14:13

Akit ezzel a "gyenge aksi miatt lassítjuk a telefont" dumával át lehet verni, az meg is érdemli, hogy szar Iphone-ja legyen.
Talán az Iphone 10 lesz azon a hardveres szinten, mint egy nyolc magos Exynos rendszer.

Nemrég volt a kezemben 10 percre egy Iphone 7s - ha akarnám, se tudnám olyan lassúvá varázsolni a telefonomat, mint az volt...

TheRminator 2018.01.09. 00:38:22

@gkc: Pedig teljesen igaza van.
Tudod mi jelentéktelen? A véleményed az ügy szempontjából.

The Good Boy 2018.01.09. 07:18:19

@gkc: bocs, ha lekezelőnek érezted a kommentem, nem volt szándékomban megbántani!
De az picit zavar, amikor valaki úgy szól hozzá a sztorihoz, hogy felületesen olvassa el, és pont a lényeg felett siklik át. Tényleg nem te voltál az első, csak véletlenül te lettél nálam az "áldozat".

És szerintem pedig tényleg nem lényegtelen!

Mondok egy példát: kereskedsz valami biszbasszal. Van pár konkurenciád, aki ugyanazt árulja, csak már színben, formában stb. Eladsz egy ilyet, majd pár év múlva a biszbaszod sokadik tulaja odamegy a boltodban, hogy ő ezt olcsóért vette kézből, csak neki ez nem jó, csináld már át olyanra, mint a konkurenciáé, mert az neki úgy kellene inkább. Igaz, ilyet tőled soha nem fog venni, mert a másik üzlet biszbaszait használja, és későbbiekben is tőlük fog venni. Kérdem: te ehhez jó pofát vágnál? Megtennéd? Lehet. Egyszer. Vagy kétszer. De aztán a sokadik ilyen fillérbacót azért már elküldenéd melegebb éghajlatra, ha már hasznod az életbe nem lesz általa. Oké sarkítottam kicsit, de ha azt nézed, a balfék jogszabály miatt ezt megteheti a szolgáltató, és meg is teszi. Megértem. Hogy őszinte legyek. Én se tolnék energiát olyan kuncsaftra, aki a jelek szerint nem akar az én ügyfelem lenni, csak a saját kis haszna miatt zaklat.

CCnick 2018.01.09. 07:36:11

@datam: azért az, hogy valami nagyon kretén programozó ios only rendszert fejleszt (vagy kretén főnök ilyet kér/enged) 80+%os androidelterjedség mellett nem igazán az android hibája.

gkc 2018.01.09. 08:03:07

@The Good Boy: szia, még egyszer elmondom: nem "suhantam" el semmi felett. Légy szíves ne akarj se felületesnek se az "áldozatodnak" bemutatni. Csak azért, mert nem értek veled egyet, nem vagyok egyik sem.

Bár nem akartam a kommentem gondolatmenetét végigvezetni, hogy minél rövidebb legyen, akkor most megteszem, mert úgy tűnik alapvető hiányosság vannak.

Egy profi ügyfélszolgálatos (és itt tényleg profira gondoljatok, ne ilyen atyáskodóan lekezelő hozzáállásúra, aki áldozatként tekint az egyenrangú beszélgetőtársára, mint pl. jófiú) úgy kezdte volna az ügykezelést, hogy megkérdezi, hogy vajon miért nem a telenornál van az ügyfél? A választól (bizonyára lesújtó lett volna) és mindentől függetlenül is kikódolta volna a telefont (nem kerül semmibe szerintem, legalábbis nem több idő, mint packázni az ügyféllel), és próbált volna kellemes légkörben elbúcsúzva biztosítani őt, hogy ha mégis meggondolná magát, szívesen látják a telenornál.

Tudom, hogy ez a stílus nálunk kicsit szokatlan, mert melós, és félre is kell hozzá tenni az arroganciát, de szerencsére terjed. Azok meg, akik nem teszik magukévá, előbb utóbb be fognak zárni, szimplán azért, mert nem hosszútávon gondolkodnak.

LKerekes 2018.01.09. 08:26:45

Egy kicsit nem értem. Én felhívtam a szolgáltatót az általa e célból megadott számon. Mindenféle menük után bekütöttem az IMEI számot. Még a tipust, gyártót sem kérték. Jött egy vissza sms, hogy türelem, mert a gyártótol kell kérni a kódot. Egy hét múlva sms-ben küldtek egy számsort a függetlenítés leírásával. Megcsináltam, ahogy leírták - nem volt bonyolult- és minden rendben volt.

LKerekes 2018.01.09. 08:30:20

Egy másikat is megcsináltam, de mivel nem ott volt az előfizetésem, vettem egy feltöltős kártyát 900-Ft-ért és azt használva az IMEI szám beütése után két nap mulva megkaptam a kódot. OK. A maradék pénzt eltelefonáltam, a simet meg betettem a fiókba.

LKerekes 2018.01.09. 08:32:50

Az előbbi történetek 2 szolgáltatót érintettek, de egyik sem kérte a tipust, előfizetést vagy bármi tulajdoni papírt , szerződést. Sőt még a nevemet sem kellett megadni. A céghez sem kellett személyesen bemennem.

LKerekes 2018.01.09. 08:35:02

Bocs, de még valami. A törvény az előfizető kérésére kitételt tartalmazza, ezért kellett gyorsan és olcsón előfizetővé válnom 900 forintért. Megérte. És egyszerű volt.

Indriq 2018.01.09. 08:39:03

Egy lejárt szerződésnek van valami jogi vonzata amúgy?

Xezs6 2018.01.09. 08:47:47

Elméleti kérdés: mi van akkor, ha egy előfizetés lejár, és nem is hosszabbítja meg az ügyfél? Ilyen esetben beszélhetünk előfizetőről a továbbiakban? Hiszen nincs előfizetés. Ilyenkor ki jogosult a függetlenítés kezdeményezésére?

CCnick 2018.01.09. 08:47:59

@LKerekes: a telenor meg a voda is ngyen is küld postán simet.

gkc 2018.01.09. 08:49:38

Akkor ez úgy tűnik megoldódott.

LKerekes 2018.01.09. 08:59:12

@CCnick:
Tudom, de ez volt a gyors és egyszerű megoldás . 3 üveg sör. Tudom, vétek ennyit elpocsékolni de hát az a hülye dőzsölési vágy.

CID 2018.01.09. 09:08:27

@gkc: Ez egy nagyon szép, szinze már romantikus elképzelés, de minden képpen helyes meglátás, csak az az egy baj van vele, hogy mostanság ügyfélszolgálatosként nem lehet ilyen hozzá állással "megélni". Az ügyfeles azt tette amit a cége előír, nem nagyon tud rugalmas lenni, pláne egy olyan ügyfélel, aki belátható időn belül sem a cégének, sem neki nem fog bevételt hozni.

CID 2018.01.09. 09:12:51

@Xezs6: nem az előfizetés jár le hanem a határozott idejű szerződés ;) Egyébként a feltöltős is előfizető tulajdonképpen ő fizet csak igazán előre :D

Xezs6 2018.01.09. 09:17:40

@CID: Jó, persze akkor az. De mondjuk az ügyfél a lejaratkor lezaratja a szerződést, a teló meg az asztalfiokba kerül (tudom, életszerűtlen). Ha fél év múlva akarja függetleníteni, akkor ki jogosult rá? Nincsen előfizető.

CID 2018.01.09. 09:35:14

@Xezs6: egyértelmű, az jogosult rá, aki anno vásárolta a szolgáltatótól.

LKerekes 2018.01.09. 09:45:04

@Xezs6:
Most az ember a problémát megoldani akarja, vagy jogászkodni/filozófálni?
Minden szolgáltató ingyen/olcsón ad előrefizetős simet. Ezzel megoldható. Az ember feje nem csak azért van, hogy a sapkát legyen hová tenni.
Nekem is vagy éve volt a fiókban a telefon, mert más szolgáltatóhoz mentünk. Egy 900 forintos kártya , amivel elfizető lettél és megoldva egy 40-50 000 forintos készülék használhatósága más szolgáltatónál.

gkc 2018.01.09. 10:02:13

@CID: szerintem egyáltalán nem romantikus elképzelés, amit leírtam, csak egyelőre még szokatlan. Ezt hívják tulajdonosi szemléletnek. És egyáltalán nem is az ügyfélszolgálatost kritizálom, hanem a cég általános hozzáállását (fejétől bűzlik a hal). Az általam leírt ideális ügyfélszolgálatos nem így születik (csak kevés, de az már a saját cégét csinálja), hanem tréning kérdése. Ez megintcsak plusz munka, pénz és idő, de általában megéri. Minden jobbító szándékú tevékenység megtérül egy cégen belül. Ilyen kultúrájú helyen egyébként az ügyfélszolgálatos is szívesebben dolgozik, mert a kedvességet nehéz úgy tettetni, hogy ne lógjon ki a lóláb.

Ha van itt PR-os biztos helyesbíteni tud, de nekem úgy tűnik, hogy a telenor ebben az ügyben nem nyert semmit. Fikarcnyit sem. Épp ellenkezőleg. Lefogadom, hogy a grafikonjaik is lefelé mennek (már a valósak, nem az agymosó céllal készültek...). Valószínűleg az ügyfélszolgálatos tudja/érzi ezt a legjobban.

CID 2018.01.09. 10:31:08

@gkc: mint írtam, igazad van, de szerintem abban tévedsz, hogy nem egyenlőre ismeretlen, igazándiból már ismeretlen, illetve ismert az csak a telekommunikációs szolgáltatóknál lakossági ügyfélszolgálaton nem annyira hatékonyan alkalmazható ( természetesen vannak kivételek, a nagy átlagról beszélek ).
'94-ben amikor elindult a GSM szolgáltatás, becaplatott a kuncsaft az üzletbe, kiperkálta a belépési díjat 29900ft+áfa, kiperkálta mondjuk egy Ericsson 197-ért a kb. 70ezer+áfát, sőt ha jól emlékszem otthagyta nálam még az első havidíjat is. Ehhez képest most mi van? Gonold végig, most mi van, s rájössz miért írtam, hogy nagy átlagban már nem működik az az ügyfélszolgálatos mentalitás amit írtál. Én sajnálom a legjobban, de sajna ez van ;)

gkc 2018.01.09. 10:52:58

@CID: igazad van, a tulajdonosi szemlélet már ismeretlen, de csak azért mert volt 40 év szocializmus ami nem kedvezett neki. Valójában 2 generáció alatt teljesen kiirtotta. Ugyanennyi, vagy talán kevesebb kell, hogy visszatérjen. Hangsúlyozom, vezetői szinten. Nincs itt valaki, aki ért ehhez?

CID 2018.01.09. 11:09:39

@gkc: ennek semmi köze a szocializmus, a történetben résztvevők jó eséllyel akkor még nem is éltek, de hagyjuk...

gkc 2018.01.09. 11:13:10

@CID: miért ne éltek volna. Nagyon is közé van amúgy. Alighanem a mostani tizenévesek gyerekeivel fog kitisztulni ez a korlátolt hozzáállás.

CID 2018.01.09. 11:47:00

@gkc: fogalmam nincs hány éves vagy, én kicsit több mint 2 éve hagytam ott a másik T-t, a közvetlen kollégáim között ( tizenx fő ), én voltam a legidősebb 40 évésen, de én spec nem emlékszem a szocialista szemléletre gyerekkoromból.
Azt gondolom inkább a mostani 20-30 évesekkel van baj, gyorsan kevés munkával akarnak sok pénzt keresni, és csak kevesen gondolkodnak hosszú távon, de ezt sajnos valahol meg is értem.

Kondom Keselyű 2018.01.09. 21:46:23

Gondolom azert nem keresnek imeire, mert ok az elso tulajnak adtak el a telot,es vedik az adatait. Nyilvan ez hulyeseg, de a szolgaltatasoknal alap kovetelmeny,es nem alakitottak ki kulon szabalyzatot az ilyen esetekre. Ha lenne adas-veteli az elso tulajjal, akkor sztem lenne esely kieroszakolni az unlockot,de az se menne egyszeruen. Adott szituban a legegyszerubb megoldas venni egy fuggetlent,vagy olyat amibe jo a kartyad,ezt meg eladni. Az utobbi sztem 10k raforditassal biztosan megoldhato.

Xezs6 2018.01.09. 22:09:57

@LKerekes: erre kerestem a választ, köszönöm. Részemről nem érdekel a konkrét probléma megoldása, engem az elméleti rész jobban érdekel.

Xezs6 2018.01.09. 22:11:39

@gkc: interneten mindenki kurva jó cégvezető, ezt már régóta tudjuk.

Xezs6 2018.01.09. 22:14:02

@CID: "gyorsan kevés munkával akarnak sok pénzt keresni" baszki én is ezt érzem és mindig visszanyelem ezt az érzést mert úgy gondolom hogy nem lehet ennyire általánosítani de aztán mindig jön egy amelyik ugyanezt csinálja és valahogy mindig ugyanoda lyukadok ki. A pénzkeresés mellé még lehetőleg olyan munkakört akarnak maguknak, ahol csak parancsolgatni kell, de érdemben hozzátenni valamit a dolgokhoz már nem.

Erőlködj csak 2018.01.10. 07:39:21

Csak az igazan hulyek probaljak belemagyarazni, hogy nincs odairva milyen elofizeto. Miert nem hivatkoznak egybol gaz, villany elofizetesre vegulis a mobil sincs odairva.

xoxoxo 2018.01.10. 15:50:36

Nem Telenoros a "probléma", minden szolgáltatónál csak és kizárólag az adott készüléket eredetileg vásárló előfizető igényelheti a függetlenítést.

Ha a kacsa nem tud úszni és belefullad a vízbe, nem a víz a hülye.

szmoker (Homo Trollicus) 2018.01.11. 09:03:21

Ugyanígy jártam egy használt Lumiával.
Miután otthagytuk a Telenort mert egy nagy kupac szar, és függetleníteni akartam, nem segítettek, sőt olyan pofátlanul viselkedtek hogy majdnem a fejéhez vágtam a telefont.

Soha többé Telenor, szutyok tróger banda.

Mocsár 2018.02.12. 01:56:30

Csak én nem értem, hogy mi a k. anyjáért vesz valaki egy olyan telefont, ami már 2+ éves, és előtte már ketten is használták? Milyen állapotban lehet már az?!

Ja, hogy újra/sajátra nem telik, de neten tudjuk verni a nyálunkat. Nincs több kérdésem.

CID 2018.02.12. 09:40:03

@Mocsár: Na látod, tudod te! Nem is értek, miért tetted fel ezt a hülye kérdést ;)
süti beállítások módosítása