Tékozló Homár

Leharcolt VHS minőségben rémísztgette a betörőket Kevin a vadiúj dvd-n

2018.01.08. 15:24 | Homár Hilda | komment

ha.jpg

Új év sincsen Kevin nélkül. Balázsék úgy érezték, nem akarják kiszolgáltatni magukat a csatornák kényének-kedvének, és akkor akarják megnézni a betörőket rommá amortizáló Macaulay Culkint, amikor csak eszükbe jut, így aztán egy dvd-gyűjtemény beszerzésével futottak neki az ünnepeknek. Ami aztán a leírás szerint kb. a gyermekkorukba repítette vissza őket, de konkrétan. 

Kedves Tékozló Homár!

Mivel az Ünnepek előtt sokat emlegettük, előkarácsonyi ajándéknak megkaptam barátnőmtől poénból a Reszkessetek, betörők Gyűjteményt, mely az első 3 filmet tartalmazza. Nem is vagyunk filmnézősek, DVD-t sem szoktunk venni (lejátszónk sincs), sőt annyira hardcore trú fan vagyok, hogy a 3. részt soha nem is láttam, ezek csak adalék infók.

Belenéztünk a filmbe ajándékcsomagolás közben, és elállt a szavunk. Kicsit homályos, kicsit szemcsés, és nagyon „szöszös”. Valami ’90-es mozi kópia lehetett, bár az elején még VHS-re is tippeltünk. Eközben tudvalevő, hogy a tévében már sok éve egy digitálisan felújított változat megy. Ettől függetlenül is azért felmerült bennünk, hogy vajon meddig tarthat a kiadó és/vagy forgalmazó felelőssége – Fox és Bontonfilm Magyarország -, hogy 2016-ban (a DVD kiadási dátuma, míg magán a lemezen 2015 szerepel) egy „élvezhető minőségű” lemezt adjanak ki a kezeik közül.

A két ünnep között megkerestem a forgalmazót: bár csak facebook oldala van a Bontonfilm Magyarországnak, valaki lelkiismeretesen (vagy csak mérgében) válaszolt még 30-án este 10-kor is. Olyan megmosolyogtató kifogásokat kaptunk a problémánkra, mint, hogy régi a film és hogy a Fox felelős a lemez minőségéért, ők csak forgalmazók. És egyébként is, más még nem panaszkodott erre a termékre (nem mintha ezt kérdeztük volna). Mi erre azt válaszoltuk, hogy a 2010-es években lényegében nem illene ilyen minőségű filmet kiadni (amikor már a 60-70 éves filmeket is rég digitalizálták, felújították), továbbá a Foxra mutogatás olyan kifogás, mint ha egy étteremben a zöldségtermesztőket tennék felelőssé az étel minőségéért. Ezen felül megtévesztőnek találtuk, hogy 2016-os kiadású a lemez, és a borító is éles, tehát semmi sem utalt volna arra, hogy a lemezen található film maga egy minőségi időutazás lenne 1990-be, akkor nem is vettük volna meg.

A forgalmazó felajánlotta, hogy továbbítják kivizsgálásra a problémánkat, ha leírjuk, melyik percben van a hiba; a folyamatos minőségi kifogást azonban nem fogadták el (szakadás vagy hasonló extremitás nincs a filmen). Arra a kérdésünkre nem kaptunk választ, hogy minden kiadást ellenőriznek-e minőségileg. Nem reméltük, hogy elismerik a problémánkat valós hibaként, hiszen akkor más vásárló is élhetne orvoslattal, ez nekik pedig nem jó biznisz, és ugye, ki lenne olyan szőrös szívű, hogy egy kis magyar (illetve cseh) filmforgalmazó Kevin miatt húzza le a rolót?

Mi arra gyanakszunk, hogy ez a kópia valószínűleg olcsóbb lehetett, de nem értünk hozzá – mindenesetre továbbra is kérdéseket vet fel az eset, szakmait, fogyasztóit, és hát végül is lelkiismeretit is, hiszen nekem nem lenne pofám 2016-ben ilyet kiadni.

Hátha a Homár közönsége elég bölcs a fentiekhez – azt javaslom, hanyagoljuk a következőket: „nézd meg a tévébe’” meg, hogy „torrentezzed le” vagy hogy „sikeres ember nem vesz dévédét”, meg „neked milyen ízlésed van má’!”, hiszen ezek mind igazak, ennél legyünk kicsit kreatívabbak :)

Üdv:

Balázs

Mit tehetünk, ha hibás a dvd?

Kedves Balázs!

A leveled nem tér ki arra, hogy a barátnőd hol vásárolta a filmet, de érdemes megemlíteni, hogy az interneten vásárolt lemezek esetében az általánostól eltérő szabályok érvényesülnek. A fogyasztót az interneten megrendelt DVD filmek esetében ugyanis nem illeti meg a jogszabályban meghatározott indokolás nélküli elállási jog gyakorlása, ha a csomagolást már felbontotta. A jelzett esetben tehát már nem lehetséges minden további indok nélkül a terméket az eladónak az elállási nyilatkozattal együtt visszaküldeni és a vételárat visszakövetelni.

A fogyasztót ettől függetlenül ezzel a termékkel kapcsolatban is megilletik a törvényben meghatározott szavatossági jogok, amelyet nem a kiadóval vagy a film előállítójával, hanem a DVD-t eladó vállalkozással szemben tud érvényesíteni. Ez az igény elsősorban a hiba kijavítására vagy a termék kicserélésre, másodsorban pedig megfelelő árleszállítás igénylésére vagy végső soron a szerződéstől történő elállásra irányulhat az eladó hibás teljesítése esetén.

Az igényt a fogyasztó a vállalkozás számára írásban, tértivevényes levél megküldésével tudja bejelenteni. Ha a cég az igényt elutasítja, akkor a továbbiakban a követelés az illetékes békéltető testület előtt vagy bírósági eljárás kezdeményezésével érvényesíthető.

A vállalkozás hibás teljesítése azonban egy esetleges jogvita esetében csak igazságügyi szakértő igénybevételével lenne igazolható, hiszen a rossz képminőséget az eladótól függetlenül számos egyéb más műszaki tényező vagy a gyártó, illetve a kiadó érdekkörében felmerülő körülmény is okozhatja.

Felhasznált jogszabályok:

- 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.01.08. 15:29:33

Az összes digitális tartalomnál felmerül a kédés, hogy lehet reklamálni a minőség miatt. Mert például empéhármak közt is bazi nagy különbség lehet, amit csak fizetés után veszel észre.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.01.08. 15:30:33

Szóval mégis a torrent lesz a megoldás, akárhogy is ágál ellene a poszter.

azbest 2018.01.08. 15:31:17

Pár észrevétel:
ha film kópoáról készült volna, az simán lehetne akár blu-ray is, mivel a film részletessége sokkal nagyobb, mint a korai digitális megoldásoké.

A dvd csak sd felbontású, mai szemmel nézve, 4k nagy tévén ez már können tűnthet homályos és mosott vacaknak. Főleg, hogy a tévén is lehet mindenféle varázs effekt ami "javítja" a felskálázást. Szóval sima sd kábeltévéhez érdemes hasonlítani.

Ettől persze még akár az is lehet, hogy tényleg vhs-ről digitalizáltak be valamit :D

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.08. 15:32:21

@Csokis: árulnak bárhol is mp3 formátumban zenét vagy bármit?

Tehetséges ugandai buzi 2018.01.08. 15:34:57

Mindez idáig abban a hitben voltam, hogy a 20th Century Fox hazai formalmazója az InterCom.

Crazy 1zenkáttű 2018.01.08. 15:35:15

ilyen posztok akkor születnek, amikor a karácsonykor elhangzik a bizonyos : "mi a lófaszt hozott a Jézuska ?"
Mindegy, visszavisszük. Igenám, de ilyenkor nincs 14 napos elállás, így ki kell valamit találni kifogásként.

Balázs, azzal kezded a posztot, hogy poénból kaptad. Kezeld is ennek megfelelően.

Terézágyú 2018.01.08. 15:40:28

@onlajnok:
"árulnak bárhol is mp3 formátumban zenét vagy bármit?"

Igen. pl. hangoskönyvet.

Terézágyú 2018.01.08. 15:41:38

@azbest:

"A dvd csak sd felbontású, mai szemmel nézve, 4k nagy tévén ez már können tűnthet homályos és mosott vacaknak."

Hát igen...
A dvd-k borítóján hátul ott van valami infó a felbontásról vagy ilyesmi, nem?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.08. 15:43:06

@Terézágyú: az nem valami veszteségmentes "tömörítéssel van"? Mondjuk azért beszédnél majdnem mindegy, hogy 128kbit/s vagy 512.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.08. 15:47:16

@Terézágyú: annyi van ott, hogy PAL vagy NTSC formátumú meg a képarány, bár ez utóbbi ebből a szempontból nem számít. Na a PAL az 576i (1024x576) felbontás a tv-k manapság meg full HD vagy durvább, az meg minimum a 4x felbontásban.

Terézágyú 2018.01.08. 15:49:08

@onlajnok:
Szerintem egyébként zenét is lehet kapni mp3-ban, ha más nem, akkor némelyik együttes saját kiadványaként... de erre nem tudok most hirtelen példát, úgyhogy...

Darth Revan 2018.01.08. 15:49:30

Rendeltem egy norveg vagy sved vagy torok filmet. (nem tudom mar, valami arab fiurol szolt, aki nem eleg, hogy arab bevandorlo europaban, raadasul meg meleg is, szoval amolyan 2 oras, szenvedos muveszfilm)

No, amikor megerkezett orommel teszem be a lejatszoba, sajnos az oromem hamar elillant, ugyanis nem rendes felirat volt hozza (azaz kikapcsolhat/bekapcsolhato, betumeret allithato), hanem hardcoded, de olyan apro betumerettel, hogy urhajos legyen a talpan, aki a tv-tol normal tavolsagra ki tudja azokat az apro betuket silabizalni...

nagyon merges voltam, mert 2 oras szenvedest akartam nezni, de ehelyett a youtube-on kellett cicas videokat neznem :(

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.08. 15:51:23

@Terézágyú: jó az ok, hogy ők a saját honlapjukon hogy árulják. Hivatalos helyre gondoltam: itunes, google store, vagy akár ha a spotify-ról letöltöd, ha van előfizetésed.

Nick-son 2018.01.08. 15:51:39

Ha nincs DVD lejátszójuk akkor vajon hogy nézték meg? :))

Terézágyú 2018.01.08. 15:53:23

"megkaptam barátnőmtől poénból a Reszkessetek, betörők Gyűjteményt, mely az első 3 filmet tartalmazza."

na, hát kérd a születésnapodra a második 3 filmet is, hátha azok jobbak lesznek :)

"DVD-t sem szoktunk venni (lejátszónk sincs) ... Belenéztünk a filmbe ajándékcsomagolás közben, és elállt a szavunk. Kicsit homályos, kicsit szemcsés, és nagyon „szöszös”

Hát ha nincs lejátszótok akkor....? :)

Szgépen néztétek meg? ...

Terézágyú 2018.01.08. 15:58:53

@onlajnok:

Nekem rémlik, hogy régebben volt olyan, hogy cd-n mp3-ban a zene, hivatalosan...
Az is lehet, hogy egy könyv mellékleteként...
Tényleg nem tudok példát (a hangoskönyveken kívül)...

Dezsike 2018.01.08. 16:11:23

Valamikor a 90-es évek végén egyszer úgy néztem meg a második részt, hogy full hangyás volt az adás (analóg tetőtéri antenna). Annál biztos jobb az a DVD :) De lehet, hogy a posztolónak igaza van, nekem is akadt a kezembe olyan DVD a közelmúltban, aminek a hangja rosszabb volt mint egy 128k-s mp3 - komolyan azon gondolkoztam, hogy inkább megpróbálom beröffenteni a velem egyidős VHS kazettát (azon is megvan a film), hátha beindul - 1994-es kazit gond nélkül lejátszik még, talán a 80-as évek végefelé kiadottak is elindulnak.

azbest 2018.01.08. 16:17:42

@onlajnok: jobb esetben 720x576i , attól függetlenül, hogy milyen a képarány (anamorf). Rosszabb esetben fix 4:3 arányú és alul felül fekete sáv, ami szélesvásznú képernyőn viccesen nézhet ki. De sokan annyira fogalmatlanok és igénytelenek, hogy fel sem tűnik, ha kihúzzák 16:9-re és laposak a dolgok :D

azbest 2018.01.08. 16:20:46

@onlajnok: google musicon is lehet mp3 albumokat venni, de más online boltokban is gyakori. Lehet, hogy van már szebb és jobb formátum, de még mindig ez az, amit minden támogat és megfelel az átlagos igényeknek.

Tudod Te azt jól! 2018.01.08. 16:34:13

@Terézágyú:
'10 óra Bahia' az első mp3 cd volt anno. Olyan előadókkal, mint az Úzgin Üver, vagy a Tudósok
www.szentesinfo.hu/szentesielet/1998/1998_1127/1998112716.html
Nem tegnap volt ;)

The Good Boy 2018.01.08. 16:49:29

@onlajnok: "árulnak bárhol is mp3 formátumban zenét vagy bármit?"

Én egyszer valamelyik üzletben találkoztam olyan pedrive-al, amin gyárilag rajta volt az egyik együttes új albuma, úgymond bónuszként. Mondjuk nem tudom, az árukapcsolás hogy történt: albumhoz adtak ajándék pen-t, vagy pendrive-hoz ajándék zenét. És ha jól emlékszem egy ismert, akkoriban jól futó együttesről volt szó.

The Good Boy 2018.01.08. 16:55:27

én rövidre zárnám ezt a sztorit:

1.: írnék a foxnak, vagy ki a jogtulajdonos, hogy tisztában vannak-e vele, hogy a terméküket ilyen szemét minőségben (gondolom jogdíj nélkül) forgalmazzák. lehet pénzük nem lesz belőle, de úgyis csak poén volt, fogják fel, hogy a képminőség is poénnak lett szánva. Cserébe az amcsikok még a sz@rt is kiperlik a (ronton)Bonton film kiadóból.

Amúgy: Én még emlékszem olyanra a módszerváltás körüli időkben, hogy a lengyel piacon kapható talán legjobb minőségű "Takt" nevezetű kalóz lemezkiadó termékeit "Tak" néven hamisították tovább igen silány minőségben.

2.: tegyék be egy igazi dvd lejátszóba, kössenek utána egy képcsöves 51 cm-os videoton tévét, és lehet, hogy megszűnik a rossz képminőség!

3.: Poszt tolót már szabad, csak így nem jó, hogy ő maga kéri a pofont, csak nem az alap dumákat, hanem újakat...

.Manyecska 2018.01.08. 17:11:13

@The Good Boy: áhh, lúzer, a Shrek 1-666-ig a divat, nem reszkessetek betörők. Minek savaznánk? Hátnem, hátde.

The Good Boy 2018.01.08. 17:30:59

@stakeholder Manyecs: jogos a bőgés, komment társ!

amúgy a bádszpenszer terenszhill már smafu? ha jól láttam a tv műsort, akkor az egyik adón, talán az rtl-en szilveszterkor nonsztop lenyomtak vagy 15 órát a munkásságukból.

Nick-son 2018.01.08. 17:51:48

@Darth Revan: jaaa, na csakhogy abban még akadt :)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2018.01.08. 17:57:11

@Terézágyú: Google Play Music, Hungaroton webáruház, Amazon music :)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2018.01.08. 17:58:48

Nekem a DVD-k hangjával szokott problémám lenni. Eredeti nyelven tökéletes minőségű a hang, a zene az effektek, nincs alapzúgás, a magyar hangsáv meg olyan, mintha mindenestűl egy régi VHS-ről digitalizálták volna (pedig a magyar stúdió csak a beszédet vette újra szinkronizáláskor).

.Manyecska 2018.01.08. 18:19:25

@The Good Boy: jó de a TerenszHill szeméhez be lehet állítani a kéket a tévén....illetve
szóval ha épp vegetatív állapotban vagy még élvezhető is 666-ra is. Nekem most tetszett vót egy amit ritkán látni. OFF vótam. Én kazettát találtam most a páárom beszél rajta. de visszafelé játssza ez a fos hifi.ki érti még egér sem ellett bele pedig.

.Manyecska 2018.01.08. 18:20:26

@Terézágyú: ja a TDK-együttes kazija, az tényleg kurva jó volt!! Vagy ez vótmár?:D

Crazy 1zenkáttű 2018.01.08. 21:33:35

Jó, akkor közvéleménykutassunk: Videoton meg Tesla volt mindenkinek, de kinek volt Funai? Ésvagy Sony Trinitron?

Zirowe 2018.01.08. 21:37:45

"Nem is vagyunk filmnézősek, DVD-t sem szoktunk venni (lejátszónk sincs), sőt annyira hardcore trú fan vagyok, hogy a 3. részt soha nem is láttam, ezek csak adalék infók."

Annyira hipszterek vagyunk, hogy tv se volt otthon, úgy kellett kölcsönkérni a szomszédtól.

Mert ezek rendkívül fontos információk.

The Good Boy 2018.01.08. 21:54:53

@Crazy 1zenkáttű: nekünk volt kettő Funai. Egyik nálunk, másik a gyerek szobájában. A mienk 14-15 évet bírt, utána jött a Toshiba. A gyereké kb. 10-12 évesen lett eladva... Az elsőhöz egyszer kellett hozzányúlni, na akkor, a szerelő karjaiban halt meg. A gyereké egyszer sem látott szerelőt, hibátlanul aprópénzért lett eladva. Pedig nem keveset ment. ha minden műszaki cikk ilyen tartós lenne, semmi gondom nem lenne a fogyasztói társadalommal:)

Baluci 2018.01.08. 22:03:31

@Nick-son: Vazze... nekem is ez jutott rögtön eszembe! :)))))))))))

Reactor 2018.01.08. 22:26:19

Az ilyen és ehhez hasonló esetek bazinagy érv a kalózkodás/torrent mellett. Az mondjuk meglepett, hogy lehet DVD-n kapni ezeket a karácsonyi klasszikusokat, az meg méginkább, hogy ugyanolyan VHS-minőségük van, mint 15 éve a tékás kazettáknak. Ilyet maximum a silány magyar filmiparnak néznék el, mint pl. az Európa Expressz esete.

Ám meg a cikkíró már kifizette a film árát, nem ő tehet róla, hogy szar minőségben kapta. Ergo teljesen jogosan torrentezheti le. Én se vettem meg DVD-n...megvan az eredeti VHS kazetta mindkettőből, simán átrögzítettem volna róluk AVI formátumú filmbe a gépen, de inkább letöltöttem. Either way, semmi pluszbevételt nem hozott volna a dolog az illetékeseknek. És amúgyis, ha a DVD-vel valami történik (karcolódik, porosodik, netán eltörik), akkor bszhatod. Jobb átmenteni a gépre.

azbest 2018.01.09. 01:34:38

@Peti817172M: kis naív. Még talán ma is előfordul, hogy csak halkítják az eredetit és fölémondják. Vagy egyáltalán nem veszik meg a külföldi hangsáv tartalmát, hanem teljesen újat csinálnak gyalog galopp kókusz patadobogás módszerrel. Régen még külön büszkék is voltak erre. A címadó, a fordító sokszor nem is tudja miről szól a film. Nem véletlen, hogy magyarul különösen sok fura és nem odaillő duma fordul elő. Az interjúk alapján még büszkék is rá, hogy milyen ügyesen tudnak gazdaságosan szarból várat építeni :)

Tron65 2018.01.09. 06:46:01

Ahhoz képest, hogy Bontonfil magyarország nevű cég nincs is az országban, egészen jól jártak, mert kaptak dvd-t.

konigjanos 2018.01.09. 06:49:56

" DVD-t sem szoktunk venni (lejátszónk sincs)," már csak azt mondja meg, hová tette be...

Terézágyú 2018.01.09. 07:31:35

@Reactor:
"És amúgyis, ha a DVD-vel valami történik (karcolódik, porosodik, netán eltörik), akkor bszhatod. Jobb átmenteni a gépre.
Miért a szgépek örök életarttamúak? :) A szgépek merevlemezei sosem mennek tönkre? :)

Ha a dvd-vel valami történik akkor EGY filmed megy tönkre - ha a szgéppel, vagy csak annak merevlemezével, akkor talán az összes ott tárolt anyagod :)

Kétségkívül ritkábban történik ez, de ha történik, akkor buktál egyben x gigát/terát...

Terézágyú 2018.01.09. 07:33:00

@Tudod Te azt jól!:
"'10 óra Bahia' az első mp3 cd volt anno. Olyan előadókkal, mint az Úzgin Üver, vagy a Tudósok"

Köszönöm. Tudtam én, hogy egy időben létezett ilyen, hogy hivatalosan, CD-n volt az mp3.

nyúúlacska 2018.01.09. 07:47:21

@konigjanos: esetleg a számítógépbe, nem?

Terézágyú 2018.01.09. 07:55:39

@The Good Boy:
"amúgy a bádszpenszer terenszhill már smafu? ha jól láttam a tv műsort, akkor az egyik adón, talán az rtl-en szilveszterkor nonsztop lenyomtak vagy 15 órát a munkásságukból. "

Nemcsak a magyar tévén az egyik német adón is ez ment az ünnepek alatt :)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.01.09. 08:08:27

@Tudod Te azt jól!: Hű, az nekem is megvan, máig ijesztgetem vele néha a családot. Amíg kicsik voltak a lányaim, rendszeresen kérték az autóban a Rendőrlányt, de mára kinőtték. Mi lesz ezekből a mai fiatalokból?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.01.09. 08:08:32

@Tudod Te azt jól!: Hű, az nekem is megvan, máig ijesztgetem vele néha a családot. Amíg kicsik voltak a lányaim, rendszeresen kérték az autóban a Rendőrlányt, de mára kinőtték. Mi lesz ezekből a mai fiatalokból?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.01.09. 08:09:59

@Terézágyú: Lézer Jani is megmondta: Aki nem backupol, annyit is ér.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.01.09. 08:11:16

@konigjanos: Héló, héló, lassan a testtel! Nem perverz szex chat ez! :-)

Im just here for the comments 2018.01.09. 08:33:30

1st world problem.
Nem a látvány miatt ülsz le elé.
Ha meg tényleg viccből kaptad, akkor végképp nem értem. Tényleg ennyire ráérsz?

LKerekes 2018.01.09. 08:49:03

Lehet, hogy bennem van a hiba, de nekem valahogy nincs ennyi szenvedésem.
Pár éve vettem meg a gyerekeknek a sorozatot dvd-n. Azóta többször megnéztük, de ez lényegtelen. Szóval tökéletes HD minőségű volt és van.
Nem valami kalózkiadványt vett a panaszos?
Amúgy meg pc-n nézve sokszor rosszabb minőségű egy dvd, mint egy hd tévén. A pc videokártyáján és a monitoron múlik.

Xezs6 2018.01.09. 08:51:31

A DVD-k dobozára nem szokták ranyomni a felbontást? Mondjuk 720p vagy akármi.

Xezs6 2018.01.09. 08:55:44

@Peti817172M: Nekem az eredeti hanggal az a bajom minden filmben, hogy a zene kva hangos, a beszéd ehhez képest meg suttogás. Így állandóan halkitani-hangositani kell. A szinkronos jobban kiegyensúlyozott ilyen téren, ott viszont az effektek szarok, pont úgy ahogy leírtad.

Xezs6 2018.01.09. 08:56:58

@Crazy 1zenkáttű: Funai jelen :) valami tűz jele volt, 3 kis bizbasz talán.

Terézágyú 2018.01.09. 09:05:04

@Csokis:
"Lézer Jani is megmondta: Aki nem backupol, annyit is ér."

Hát a dvd pont erre van, hogy backup.

Xezs6 2018.01.09. 09:18:45

@Terézágyú: Az a legrosszabb választás. Akkor már szalag vagy felhő.

Terézágyú 2018.01.09. 09:21:50

@Xezs6:
szalagot senki nem használ. a felhőnek is vannak hátrányai. ha fizetős, akkor kapásból ez, ha meg ingyenes, akkor ez is elveszhet, vagy te vesztheted el a hozzáférést stb.

Brokkoládé 2018.01.09. 10:15:50

1. Ajándékba kaptuk barátnőmtől...2. Ha tudjuk, hogy ilye,n nem vettük volna meg....Most akkor a barátnő a pénzt adta rá és ti vettétek meg, vagy mivan?:D Gondolom kemény 100-200 Forint volt, amiért már blue-ray minőséget vár az ember Magyarországon...

TheRminator 2018.01.09. 11:45:35

@LKerekes: Főleg, hogy a DVD az nem HD. A HD az 1280x720 és e felett, a dvd pedig 720x576.

Xezs6 2018.01.09. 11:52:12

@Terézágyú: Mondod ezt te, aki már számtalanszor bizonyította ezen a blogon, hogy a számítástechnikáról nem túl sokat tud.

KCs 2018.01.09. 12:46:40

Amellett, hogy a DVD felbontása nem HD, az se mindegy, hogy milyen kábellel kötötte össze a tévével. Ha pl. régebbi DVD lejátszóját SCART csatlakozóval kötötte össze a full HD tévéjével, akkor konkrétan kb. VHS szintű képet fog látni.

Macropus Rufus 2018.01.09. 12:48:11

@onlajnok:
NTCS: 720 x 480
PAL: 720 x 576

Amit te említettél az a 16:9-es képarány felbontása, de a klasszikus PAL rendszerű 4:3-as tévéknél a felbontás a 720 x 576. (amikor a DVd-k megjelentek nem is voltak még 16:9-es tévék. :) )

Macropus Rufus 2018.01.09. 13:09:43

@Xezs6: nem szokás, mert nincs értelme. Elővettem a Bl lemezeimet. Kb. ha az 1-2%-n van rajta a képpont szám. Az emberek 99%-át teljesen hidegen hagyja, hogy mennyi képpont van rajta. Mint ahogy az emberek 99%-nak fogalma sincs, hogy a DD a DTS és pl. a DolbyAtmos között mi a fene a különbség. Feleslegesen írják rá ezeket is, de mondjuk ez a nyelv miatt van rajta.
Viszont a képpont szám és a film képminősége között csak egy laza kötödés van, mert a tömörítés mindent el fog baszni. Nézzél meg egy 4k youtube filmet. Aztán kapd le a polcról az egyik BL lemezedet és azt is nézd meg. Ég és föld. Pedig az egyik 4x annyi képponttal dolgozik mint a másik. Sőt! A DolbyVision technológia anno bemutatta, hogy egy DolbyVision-t használó FullHD tévé jobb és szebb képet ad mint a 4k. Csupán azért mert a háttér világítása sokkalta erősebb mint a hagyományos tévék esetében(ebben az esetben a 4k tévénél). A teszt alanyok (átlag vásárlók) bő 80%-a nem is vette észre a különbséget a két tévé közt, meg voltak győződve, hogy mind a kettő ugyan az. :)
Csupán annyi történt, hogy a kontraszt (az erős háttér világításnak köszönhetően)
1000000 : 1....

Macropus Rufus 2018.01.09. 13:17:36

@Terézágyú: szalagos archiválást minden komolyabb vállat használ. Ui. azok - jelenleg - bizonyítottan a legtovább tároló eszközök. (természetesen mindenfajta külső behatás nélkül) Esetleg még lehet MO lemezekre archiválni bár ez nem annyira olcsó mulatság, de ha az adatok érzékenyek, (családi képek/videók) akkor csak is MO lemez. Az adattárolásra örök garancia van. Gyak. ezeket a lemezeket egy mágnesbe is tehetnéd sem fognak elveszni az adatok. De mattra is csiszolhatod, sem lesz semmi gond, az adatok vissza nyerhetőek. Ha csak olcsóság akkor BL/DVD. Ezek is biztonságosabbak mint egy hdd/ssd tároló. Nálam van egy 1.3GB MO meghajtó és egy 72GB HP DAT. Rendszer mentések, komplett lemez képek stb -> DAT Fontos adatok MO, minden más DVD/BL
Tudom... nem vagyok ép :) :)

KaTe 2018.01.09. 13:24:00

Megérzésem szerint nincs olyan elmebeteg aki ezért a gyűjteményért -poénból- képes lenne kiadni 5000 forintot, így feltételezem, hogy a barátné valami piacon vehette, vagy saját maga gyártotta le.

@Xezs6: Ilyet én akkor tapasztalok, ha egy 5.1 hangcsatornás filmet stereo tévén nézek, vagy még rosszabb, közvetlen a tévéről játszom le. Ennek örömére a háttérzene ordít, miközben a beszéd halk.

Macropus Rufus 2018.01.09. 13:36:31

@KaTe: azt hittem én nem tudom belőni a rendszert rendesen. Néztem az Interstellart és az effektek háttérhangok jók, a beszéd halk. ha felhangosítom akkor is ugyan ez a helyzet, csak hangosabban. A környezeti hangok, effektek elnyomják a beszédet.

Drago Brutic1 2018.01.09. 13:55:12

"Olyan megmosolyogtató kifogásokat kaptunk a problémánkra, mint, hogy régi a film és hogy a Fox felelős a lemez minőségéért, ők csak forgalmazók." Erre nem vennék mérget a helyedben, hogy igazad van, Balázs. A filmek kiadásának a jogai biztosan a Foxnál vannak, a Bontonfilm pedig egy hivatalos terjesztő partner, és nem kalózcég.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2018.01.09. 14:41:03

Nálam igen egyszerű a képlet, nem száműztük a VHS-t. Sőt, ha gyári minőséget óhajtok előállítani, rákötöm a set top boxot, felveszem róla a műsort, jobb mint agyári műsoros VHS. Lesz belőle "VHS-D"
Más: anno megkaptam a Kontroll c. filmet DVD-n. A régi, 2003-as összeszerelésű számítógépben akadozott, elakadt. 2005 nyár: megérkezett hozzánk a DVD-video kombi. Felvettem VHS-re, a DVd-t kölcsönadtam, azóta se láttam viszont, ellenben a VHS-s visszadigitalizáltam később, már VHS-DVD felvevő kombival. Ja, mindez egy 100Hz-es képcsöves tévé társul, 70 cm képátló.
Túl azon, hogy az LCd-LED tv-k másként jelenítik meg a VHS-t meg a DVD-t, gyári cuccnál botrány, ha ilyen a minősége. Ha felveszem analóg kábeltévéről, rendjén van.
Ja, és a feliratok: bármily röhej, KÉPCSÖVES tévén jobban látom őket, akár a beltéri egység menüjéről, akár a DVD filmfeliratáról van szó. Nincs tervben a régi technika mellőzése, kiválóan működik együtt a modernebbel.

Terézágyú 2018.01.09. 14:58:06

@Xezs6:
"Mondod ezt te, aki már számtalanszor bizonyította ezen a blogon, hogy a számítástechnikáról nem túl sokat tud. "

nem tudom, hogy ezt bizonyítottam-e, de mondjuk, hogy átlagos szgéphasználó vagyok.
és erre mondom, hogy egy átlagos szgéphasználó nem fog szalagost használni, benne van a pakliban, hogy elveszíti az accountját stb.

@Macropus Rufus:
"szalagos archiválást minden komolyabb vállat használ."

Én nem vállalat archiválásról beszéltem :)
mellesleg:
"azok - jelenleg - bizonyítottan a legtovább tároló eszközök. (természetesen mindenfajta külső behatás nélkül)"

Nem kétlem, hogy igazad van, de a kiindulópont éppen az volt @Reactor: ""És amúgyis, ha a DVD-vel valami történik (karcolódik, porosodik, netán eltörik), akkor bszhatod."

A karcolódás, porosodás, eltörés nem külső behatás? :))))))

Terézágyú 2018.01.09. 15:06:55

@Macropus Rufus:
"Néztem az Interstellart és az effektek háttérhangok jók, a beszéd halk. ha felhangosítom akkor is ugyan ez a helyzet, csak hangosabban. A környezeti hangok, effektek elnyomják a beszédet."

A mai tévéken van olyasmi, hogy beszédhangkiemelő rendszer meg ilyenek.. nekem gyanús, hogy némely esetben ez van rosszul beállítva (mármint gyárilag)...

Terézágyú 2018.01.09. 15:11:15

@Névtelen betelefonáló:
"Nálam igen egyszerű a képlet, nem száműztük a VHS-t"

Akkor még veszel üres VHS-kazettát?

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2018.01.09. 16:09:28

@Terézágyú: Igen :D Lehetőleg bontatlant és minél újabb évjáratot a szalag minősége miatt. Bolhapiacon, börzén jó áron ki lehet fogni.

Reactor 2018.01.09. 16:17:01

@Terézágyú: Háááát, a merevlemezek kicsit tartósabbak és masszívabbak, mint egy védelem nélküli műanyag korong :) még akkor is tovább tart, ha állandóan külső tokban van, és hidazással kötöm a gépre.
A raktármentés minden adathordozóra vonatkozik, legyen az DVD, merevlemez, SSD, "prendáj" vagy akármi. Mióta SSD-m van, azóta mindenről biztonsági másolat!

@LKerekes: A PC lejátszási minőség monitor és videokártya függvénye. Egy jó GeForce kártyával, és minőségi monitorral igenis lehet ugyanolyan jó, mint egy házimozin. Persze aki kilencvenes évek alaplapi videókártyájával és valami noname Incom monitorral várja el ugyanezt a minőséget, az sokat és sűrűn fog anyázni.
Ilyenkor sül ki, hogy a hülye idióta gamerek mégse olyan hülyék és idióták mikor jó drágájé' rakatnak össze masinát, nem a TESZKÓban veszik meg a készre rakott csip-csup összecsapott gányolmányt.

@KCs: Asszem van ilyen, hogy HDMI-átalakító. 3 rugóért számtech boltban megvehető, a régi típusú monitorokhoz használható.

Az 1024×768 felbontás amúgy az ördög műve? Vagy miért nem ismeri egy konvertáló vagy lejátszó se, csak a PC játékok?

CCnick 2018.01.09. 18:22:42

@onlajnok: dalok.hu

CCnick 2018.01.09. 18:28:27

@Reactor: "Háááát, a merevlemezek kicsit tartósabbak és masszívabbak, mint egy védelem nélküli műanyag korong :) "

vagy nem. Ejts le a járdára egy dvd-t meg egy 2terás hdd-t, aztán majd kiderül.

"Mióta SSD-m van, azóta mindenről biztonsági másolat!"

Előtte nem volt? Bátor...

CCnick 2018.01.09. 18:40:47

@onlajnok: "Hivatalos helyre gondoltam: itunes, google store, vagy akár ha a spotify-ról letöltöd" Ha letöltöd offlájnra a Google Musicból, ott is mp3-at kapsz

CCnick 2018.01.09. 18:47:36

@Peti817172M:" (pedig a magyar stúdió csak a beszédet vette újra szinkronizáláskor). "

gondolja móricka, a valóságban meg vagy ,egveszi a studió az eredeti hangot vagy nem, ha meg is veszi akkor is belenyulnak. Én még nem találkoztam olyannal, hogy bárminél a magyar hangsáv nem szólt volna sokkal szarabbul mint az eredeti. De nem csak a filmeknél sorozatoknál, a trailereknél isígy van. érdemes mpndjuk az uj S.W. angol és magyar trailert elinitani egymás utána YT-on. kb hificucc vs. szokolrádió.

Reactor 2018.01.09. 18:54:56

@CCnick: A DVD az biztos, hogy eltörik. A HDD-nél még van esély rá, hogy működőképes marad, bár nem sok. Mindamellett a HDD-t nem szokás csak úgy hurcolászni, pont azért találták ki az írható adathordozókat, mert a winchesterrel baromkodni még a régi Rack-ekkel is nehézkes volt. Ma már szerencsére vannak rendes nagy, külső, hordozható winchesterek, azoknál ügyeltek rá, hogy a leejtés se okozzon gondot nekik.

Amíg nem volt SSD-m, az adatraktározás nem volt akkora gond. Volt kettő darab HDD-m, ha az egyik beszart, még mindig ott volt a másik, vagy az adatmentés. Aki ért hozzá, annak nem okoz gondot. Az SSD-nek viszont van egy olyan csúnya tulajdonsága, hogy ami arról elveszlik, azt maga a Jóisten se fogja visszahozni. Szóval jó dolog az SSD, korszerű, hipergyors, meg minden, viszont arról csak EGYSZER veszhet el adat...
Ráadásul, ahogy olvastam, az SSD-knek nem szokásuk szép csendben haláltusát vívni, hanem egyszercsak fogják magukat és lemurdelnek, a Sentinel a világon semmit nem mutat ki.

CCnick 2018.01.09. 18:55:27

@Terézágyú: "ha a szgéppel, vagy csak annak merevlemezével, akkor talán az összes ott tárolt anyagod"

Asszony azóta menteget igen serényen mióta a gyerek első másfél évének fotói és videoi maradtak egy megállt kis laptopvinyón és több 1TB merevlemez ára volt hogy egy részüket sikerüljön visszahozni a túlvilágról

CCnick 2018.01.09. 19:05:17

@Reactor: azértz egyszer az életben próbáld ki, hogy ledobsz egy dvd-t

[SPOILER] semmi baja nem lesz.

Ha kicsit karcos lesz tudod mi történik? Semmi. Azért van benne hibajavítás, hogy egy kis karc ne vágja haza. Nyilván ha nekimész flexel akkor ki lehet nyirni.

Mi történik a dvd-vel ha elszáll a táp a gépben? Semmi.

Mi történik a merevlemezzel? A szerencsén múlik. vagy meghal vagy nem.

Elég szép nagy statisztikák vannak a merevlemezek meghibásodásairól, nem annyira bizalomgerjesztő. hogy nem ezrelékben hanem százalékban mérik a meghibásodást.

Zolika1212 2018.01.09. 19:42:42

2005-ben adták ki dvd-n szinkronosan, azóta is ugyanaz a kiadás kapható.
Szóval előfordulhat, hogy egy 100 cm-es tv-n pocsék a minősége.

Reactor 2018.01.09. 20:19:10

@CCnick: Próbáltam...és mint a vajaskenyér, az adatos oldalával ért földet. Na, onnantól visszapillantó tükörre való dísz lett belőle, mert a gép egyszerűen nem olvasta be. Játék volt rajta, és se telepíteni nem lehetett onnantól, se a feltelepített játékhoz használni. Maradt a Démon Szerszámok és a warez.
De olyan is akadt, ami összetört, igaz, az valamelyest ritkább volt.

De az is nagy favorit a műsoros DVD-knél, hogy a lejátszó az istennek nem hajlandó felismerni. AVI-nál nincs ilyen pöcörőzés, azt 70%-ban még az alap Windows Media Player is képes felismerni.

A táp pedig, ha eldurran, van rá esély, hogy mindent visz, nemcsak a merevlemezt. Bármit, ami rá van kötve. Főleg a márkátlan Incom, Vargáné, Codegány szeret ilyet csinálni. Jobb esetben csak az alaplap szívja meg, de egy CD/DVD meghajtó is ugyanúgy tönkremehet (onnét veszem, hogy apám már 30+ éve hardvertechnikus, és hoztak hozzá dögivel ilyeneket...a többség azóta is megvan, mert javítani ugye egyiket se lehet a "nanótekknika" miatt).

Az evidens, hogy a merevlemezek is meghibásodnak, Murphy óta tudjuk, hogy ami el tud romlani, az el is romlik. Én mindenesetre jobban bízom a gépre lementett filmekben és a DVDRipben, általánosságban sokkal kevesebb gond van velük, plusz ezeket simán lehet konvertálni is 5D-s fullHD-re is, ha valaki akarja. A DVD-s film meg eszi-nem eszi-nemkap mást.

Xezs6 2018.01.09. 22:20:00

@Macropus Rufus: Eredeti nyelvű? Az mind így van elcseszve. Gondolom azért hogy a moziba járók örülhessenek a basszusnak, na meg mert a mai filmekben egyébként is kit érdekel a beszéd.

Xezs6 2018.01.09. 22:29:02

@Reactor: Várj, azért egy HDD tönkremenetele messze nem ugyanaz, mint egy DVD meghajtóé. Ha elsül egy DVD meghajtó, attól még a benne levő disc ép marad, és manuálisan ki is lehet belőle szedni. Szóval az teljességgel irreleváns, hogy a Vargáné táp (ez létezik még amúgy?) lerántja a DVD meghajtót, mert ott nem történik adatvesztés.

Ettől függetlenül én nem javaslom senkinek sem, hogy a biztonsági másolatait DVD-n tárolja, hacsak nem

- nem teszi ki napfénynek és sugárzó hőhatásnak
- olyan helyre teszi, ahol nem lesz baja (feleség nem ejti le, gyerek nem rágja szét)
- kb. 10 évente újra kiírja újabb disc-ekre

Így talán működhet a dolog.

Egyébként az biztos, hogy a legtöbben még idáig sem jutnak el fejben, hogy egyáltalán kellene biztonsági mentés. Azt már végképp nem értem, mikor valaki azzal jön, hogy tönkrement a telója és rajta maradtak a képek. Manapság már minden a felhőről szól, hogy nincs beállítva mindenkinél legalább egy automatikus felhőszinkron?

Reactor 2018.01.09. 23:22:05

@Xezs6: Háááááááát attól függ...ha nincs DVD-meghajtó például, kapásból rengeteg telepítési lehetőség kiesik. Tudom, hogy a driverek jórésze leszedhető a gyártó honlapjáról, de pl. legálisan játékot nem fogsz tudni felrakni nélküle. Megintcsak marad a warez, és a Daemon Tools.
Ennél sokkal nagyobb baj, ha mondjuk újra kell rakni a rendszert, csak nincs mibe tenni a telepítő CD-t. Az elég ritka esemény, hogy a CD/DVD meghajtó akkor száll el, mikor épp van benne valami, és azt valóban könnyen ki is lehet szedni.
DVD-n alapból csak a legfontosabb holmik férnek el. Még egy duplarétegű is maximum 8 gigát bír. Egy alap Call of Vérpistike játék pedig még legjobb esetben is minimum 2 giga.
A kisebb programok, képek, zene, dokumentumok tárolására viszont elfogadható.

Az online fileraktár tényleg nagyon jó ötlet, azzal viszont a szolgáltató tud nagyon durván bekavarni, vagy a jogvédősködő fszfejűek (Megaupload,Rapidshare). Legutóbb a DropBox csinált ilyet, mikor letiltotta amblokk a megosztást, még fizetős fiókkal se enged semmit megosztani. Ekkor közöltem velük, hogy apátokfszát, megyek a Google Drive-ra.

Omnimantia 2018.01.10. 03:23:26

@onlajnok: Te az utóbbi 10 évet a kerti tó alján töltötted?
Igen, árulnak. iTunes, amazon, bandcamp csak hogy diszkrét legyek, megvan?
128, 192, 256, 320kbps megvan?
FLAC, ALAC, OPUS, WAV megvan?
24/96kHz?
.mp4, ogg, egyéb szutyok?

Google, google!

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.10. 07:19:43

@Omnimantia: jól van, ügyes vagy, jár a keksz. De most már szólunk az ápolóknak, hogy toljanak vissza, mert kicsit túlpörögtél.

Terézágyú 2018.01.10. 07:27:38

@Névtelen betelefonáló:
"Igen :D Lehetőleg bontatlant és minél újabb évjáratot a szalag minősége miatt. Bolhapiacon, börzén jó áron ki lehet fogni. "

Ah... akkor nem ajánlgatom neked a polcomon porosodó üres vhs-kazettáimat...

Xezs6 2018.01.10. 09:36:24

@Reactor: Várj már egy kicsit. Itt mi most adatvesztésről beszélgetünk, nem? Egy DVD meghajtót kb. ingyen vágnak manapság hozzád, nem hiszem hogy olyan nagy gond a pótlása. Telepítést meg manapság szerintem senki se végez DVD-ről, hanem pendrive-ről. Legalális játék? Steam, Uplay meg a többi.

Reactor 2018.01.10. 13:57:46

@Xezs6: A pótlása tényleg nem gond, mondjuk nemigen értem, mi kerül rajta még mindig 5 ezerbe, amikor már alig vásárolják. Telepítéshez sajnos még nagyon is szükség van DVD meghajtóra (az új gépemhez a jogtiszta Windows 10-et DVD-n kaptam meg, de a gépbe NEM volt DVD-meghajtó...ezt szépen összehozták). Steam egy hordó fos a DRM miatt.

CCnick 2018.01.10. 14:13:02

@Reactor:
"A táp pedig, ha eldurran, van rá esély, hogy mindent visz, nemcsak a merevlemezt. Bármit, ami rá van kötve. Főleg a márkátlan Incom, Vargáné, Codegány szeret ilyet csinálni. Jobb esetben csak az alaplap szívja meg, de egy CD/DVD meghajtó is ugyanúgy tönkremehet (onnét veszem, hogy apám már 30+ éve hardvertechnikus, és hoztak hozzá dögivel ilyeneket...a többség azóta is megvan, mert javítani ugye egyiket se lehet a "nanótekknika" miatt)."

A gép a hardver gyakorlatilag nem érték. Ki nem szarja le ha elég az alaplap. Azt lehet venni. meg dvdírót is is. Meg uj merevlemezt is.

Az elveszett adat a pótolhatatlan érték ami a táphalál miatt elfüstölt vinyón volt. Vagy amit lekódolt a vinyón a lockervírus. Egy readonly médiát nem tud lekódolni.

CCnick 2018.01.10. 14:18:37

@Reactor: "mi kerül rajta még mindig 5 ezerbe, amikor már alig vásárolják"

Ezt gondold lassan végig és talán magad is rájössz :)

Xezs6 2018.01.10. 15:21:24

@Reactor: Azt a gyári Windows DVD-t ma már csak dísznek adják. Csak a termékkulcs a lényeg róla. A Microsoft is tudja ezt, ezért a honlapjáról le tudod tölteni az ISO-t amit aztán pendrive-ra írsz ki. Sőt, ha egy warez torrent oldalról töltöd le a Windows-t, az sem kalózkodás mindaddig, amíg nem indítod el a különböző törőprogramokat (amiket persze torrenten adnak hozzá). Ez a leírásban rendszerint ott is van.

A Steammel meg sosem volt semmi bajom. Ott a könyvtár, kattintok, installál, játszok. Soha nem akadt meg semmi DRM hiba miatt.

Reactor 2018.01.10. 18:00:23

@CCnick: Hát na jó, nyilván lehet venni, csak nem mindegy, milyen alaplap/videokártya/CPU durran el. Egy olcsó netezős gépnél nem téma, egy 750 ezres gamer konfignál már annál inkább. Garanciális ügyintézésnél csak saját hibát vesznek figyelembe a cégek, ha a tápegység nyírta ki a videókártyát, kifizetnek egy szomorú nézéssel, és fejcsóválással. És a "hozzáértő" vérpistikének hiába magyarázza az ember, hogy a fullos videókártya mellé minimum egy Enermax vagy FSP tápegység dukál, ő csakazért is megveszi a kukábavaló ürülék Incomot meg Codegányt "me hogy az is öccáz vattot tud" meg "a Józsi gépibe' is van, osz' má' megy neki három éve".
Sose értettem ezt a logikát. Kétszázezret nem sajnál a videókártyára, de olyan Isten nincs, hogy 15 ezerrel többet költsön a tápegységre! Ha megemlíti ezt neki valaki, mintha a fogát húznák...
Ehhez képest a vírusok elleni védelem az smafu, eddig azzal volt a legkevesebb bajom. A legtöbb vírus- spyware-ellenes program ingyenes és nagyon jók (MalwareBytes, Spybot S&D).

Az adatvesztés valóban komoly téma, ezért is van minimum 2 HDD-m, plusz még ott a laptop. Azóta én se írok rendszer-visszaállító DVD-t, ennek ellenére még hasznos lehet időnként.
A DVD-lejátszó pedig pont hogy lehetne alaptartozék már a gépekhez. Anno a kisfloppy-meghajtót se számolták fel külön már, mikor megjelent a CD, mindenki szabadulni akart tőle. Ilyet még nem pipáltam, hogy kispórolják a gépből a meghajtót, deeeee a Windows-t azért DVD-n adják hozzá :D

@Xezs6: Ez is igaz, őszintén a warez-része a legkevésbé érdekes, elvégre jogtisztán meg van vásárolva a lemez. Gondot ez akkor jelent, amikor teljesen szűz gépre telepíteném formatcé után a Windowst, tehát nincs operációs rendszer, internet, meg semmi se. Ilyenkor 2 lehetőség van. Vagy DVD-ről rakod fel, vagy "prendájról"...ha van olyanod, amit telepítőként fel tudsz használni.

CCnick 2018.01.11. 08:00:58

@Reactor: "Hát na jó, nyilván lehet venni, csak nem mindegy, milyen alaplap/videokártya/CPU durran el. "

De mindegy. A hardver pótolható az elvezett adat nem.

"agy FSP tápegység dukál"

nálam épp egy FSP táp döglött meg és vitt magával (szerencsére nem fullosan, de 100%-ról 20%re esett a kondíciója és kb floppy sebességűre lassult) egy vinyót szóval az se garancia semmire.

Terézágyú 2018.01.11. 09:09:21

@CCnick:
"De mindegy. A hardver pótolható az elvezett adat nem."

Azért én megnézném hogyan dönt az a júzer, akinek azt mondja a szakember:

A visszaállítás 200e-be fog kerülni, de VAGY a készüléket mentem meg, VAGY a rajta lévő családi fotókat - melyiket szeretné?...

CCnick 2018.01.11. 09:59:08

@Terézágyú: nem hinném, hogy így ez a kérdés valaha is felmerült vagy hogy valaha fel fog merülni szimplán azért mert az adatmentés nem így működik.

Xezs6 2018.01.11. 10:13:29

@Reactor: @CCnick: A valóságban valóban nem, de elméleti síkon el lehet gondolkodni rajta. Véleményem szerint az ügyfél válasza életkor- és anyagi helyzetfüggő. Egy tinédzser szerintem tojik a képekre és menti a hardvert, míg egy felnőtt - ha nem végtelenül csóró - akkor menti a képeket.

CID 2018.01.11. 10:30:41

Hamár homár és képek, jelzem, a 20 éves negatívjaim még megvannak és elő lehetne hívatni őket ( már amennyiben foglalkoznak még ilyennel ), szóval lófütyfürütyőt HDD meg DVD :) Nopersze képekről van szó

Terézágyú 2018.01.11. 10:41:01

@CCnick:
Tudtam, hogy ebbe fogsz belekötni, és nem arra válaszolni, hogy HA lenne ilyen választása az illetőnek, akkor melyiket választaná...

@Xezs6:
köszi.

Xezs6 2018.01.11. 11:06:19

@CID: azzal is vigyázni kell, mert csak megfelelő tárolás mellett marad használható. Láttam én már nedves környezetből kikerült negatívot, amin felázott a zselatinréteg :)

Xezs6 2018.01.12. 09:11:01

Találtam nektek egy helyzetet, ahol fennállhat az említett dilemma. Tegyük fel, hogy egy zsarolóprogram titkosítja a merevlemezt, biztonsági mentés nincs. 3 lehetőséged van:

- fizetni a program üzemeltetőjének a feloldásért
- formálni a vinyót és elfelejteni a családi képeket örökre
- betenni a vinyót egy fiókba, másikat venni, és reménykedni, hogy valamelyik antivírus cég vissza tudja fejteni majd egyszer a kódot és ingyen adni a feloldókulcsokat

Az első választásnál simán át is verhetnek (van rá példa). A másodiknál a hardvert mented, míg a harmadiknál az adatot.

Reactor 2018.01.12. 23:18:13

@CCnick: Garancia addig van, amíg a gyártó ad :D igazából megcsinálhatnák a jobb cuccokat 10-20 évre is, de hát fogyasztói társadalom van, szánt szándékkal szart raknak össze, ha elromlik, vegyél újat, fizess paraszt, azé' vagy...
Majd amikor elfogynak a pocsékolható erőforrások, lesz nagy sírás-rívás, kicsit ugyan már későn.

@Terézágyú: A "finom" módszer csak 10-20 ezrekbe kerül, csak hát nem mindig sikeres. Kelenföldön van egy piszok jó cég, akinek sikerült még a lehetetlenül szarrá ment WD winchesteremről is visszahozni a dolgokat (3 évet ment, a 9 éves Samsung megette reggelire a fullos új WD-t). Ha csődöt mond, na akkor jön a hatszámjegyes "durva" módszer, a portalanított kamrában HAZMAT ruhában sürgölődő szerelő. De adott esetben milliókat is elkérhetnek érte, szóval jó havonta, de legalább félévente raktár DVD-t csinálni. Ha SSD-d van, akkor meg pláne, mert arról fizikai képtelenség bármit is visszacsalogatni.

@Xezs6: A tinédzsernek nem is a képei a fontosak - hanem a játékok, az elért "achievementek", a mentések stb. Vagy éppen a mindenféle jelszavak.

A ransomware programok tavaly még nagyot szóltak, ma már viszont a MalwareBytes elbánik velük. Anno ilyen volt az OneHalf vírus is, ami folyamat titkosította a merevlemez részeit, mikor a júzer bekapcsolta a gépet. Egy ideig azt is legyőzhetetlennek hitte a készítője, ma meg már vicckategória.

Xezs6 2018.01.13. 01:53:38

@Reactor: Lehet hogy a tininek mentesek a fontosak de hogy jön ez most ide? Azok felhőben vannak, nem vesznek el.

Reactor 2018.01.13. 02:05:01

@Xezs6: Hát végülis adatok fontosságáról volt szó :) és a tiniknek is lehetnek lényeges adataik. Nyilván van több száz giga lovaspornó is, de iskolai anyagok (ma má' mindent elektronikásan küldenek), jelszavak, meg hasonlók. Elképesztő mennyiségű fontos adat lehet a könnyelműen kidobált adathordozókon, egy pindurkát se lepne meg, ha jövőbeli bűnbandák ezek alapján adathalásznának, különösen, hogy ez nincs paragrafusba foglalva, és nem is lehetne. Legfeljebb az SSD-technológia továbbterjedése vethet gátat néki egy ideig.

A felhő meg...nem is gondolnád, milyen kevesen ismerik az online fileraktározást! Még huszonévesek is, nemhogy tinik. Akkor is, ha nagy pofával harsogják, hogy ők "értenek a számítástekknikához" meg "ecédéeles végzeccségük van" - a tudományuk többnyire kimerül a rapidshare-letöltögetésben, valami noname szarportal.hu oldal összegányolásában, meg programok másolásvédelmének kiütésével keygennel, crackkel (nem sajáttal persze, annyira egyik se nagy "hakkor" hogy írjon egy ilyen progit). Anno Chat.hu-n ez rendszeres téma volt, úgy 2-3 ember volt a több százból, aki értette, mi az a file hosting, meg felhő, a többi meg úgy "nézett", mintha az anyjukat szidtam volna...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2018.01.13. 17:41:49

@Xezs6: Ez akkor fordul elő, ha az eredeti hang 5.1-es. Mivel 5 csatornán jön az effekt és csak egyen a beszéd, így sztereóba butítva aránytalanná válik. Ha 5.1-es rendszerrel hallgatod, akkor lehet hangosítani külön a centert, így javíthatóak az arányok, másrészről 5.1-es rendszer esetén attól is függ az arány, hogy melyik hangszóró milyen teljesítményű, így nem lehet fixen jó arányt kihozni, hiszen minden rendszerhez más-más arányokat kell beállítani. Lehet, hogy amin ők csinálták a hangot, ott úgy szólt jól, sztereóban viszont minden csatorna egyforma hangerővel szól, így jó hogy az 5 csatornából összeadott effektek elnyomják az 1 csatornás beszédet.

Xezs6 2018.01.13. 19:39:49

@Reactor: Miért emlegeted ennyiszer a jelszavakat? Jelenleg melyik nagy szolgáltatónál nem lehet jelszóvisszaállítást kérni? Adatvesztésről beszéltünk, ne feledd. A bizalmasságot most ne keverd ide, az az infobiztonságnak egy teljesen másik ága. Értekezhetünk róla, de eddig csak és kizárólag az adat hozzáférhetőségéről volt szó.

vprof 2018.01.14. 20:54:23

Hogy a poszthoz érdemben is hozzászóljunk: igen, sajnos sok gyári DVD képminősége nem hozza a formátum által nyújtható és elvárható színvonalat. A két klasszikus rész megvan Blu-ray-en is, ami nyilván mérföldekkel szebb a DVD-nél, de egy megfelelő forrásból igényesen kódolt DVD is lehet szép. A Reszkessetek betörők transzfere felett egyszerűen eljárt az idő. Hiába létezik belőle jobb, ha a hazai bődületesen nagy kereslet kielégítése érdekében a Fox nem készít új magyar szinkronos masztert. Így marad a régi. Ez van. Nagyon nem lehet mit kezdeni, mert a képminőség úgy tűnik, nem alapja a reklamációnak.

A Szabotázs DVD konkrétan szarul van kódolva. Fél másodperc után egy kocka kimarad, majd fél másodperc után egy kocka duplázódik. Emiatt borzasztóan szaggat az egész film, de a filmet forgalmazó ProVideo mossa a kezeit. Szerintük nem hibás.

Az Emlékmás Blu-ray esetében minden ezredik kocka hiányzik, mert szarul konvertálták a filmet 24 fps-ről 23,976-ra. Ez speciel Bontonfilmes kiadvány. Vizsgálgatták, de a vége ennek is az: nincs hiba.

A bosszú börtönében Blu-ray esetében egy rakás helyen el van csúszva a magyar szinkron.

Annó az Eredet DVD szándékosan pocsék minőségben jött ki, hogy lássa a paraszt, mennyivel szebb a Blu-ray. Akkora volt a felháborodás miatta, hogy végül új maszter készült. Talán ez volt az utolsó eset, hogy a gyártó helytállt a minőségi hiba miatt.

Xezs6 2018.01.14. 22:16:44

@vprof: Mindenféle kötekedés nélkül kérdezem, hogy arra te hogy jössz rá otthon a tévé előtt, hogy hiányzik 1000 képkockánként 1? Nézed ahogy fújja a szél a csávó bajszát és észreveszed hogy hopp, ott egy kicsit megremeg a bajusz de nem fejezi be a lejtmenetet? Kizártnak tartom hogy te ezt észreveszed, és hogy ez zavar a film megnézésében.

A szinkron elcsúszása meg a képminőség az más tészta, azt bárki bármikor észreveszi.

vprof 2018.01.14. 22:29:18

@Xezs6: Nyilván nem minden kiesett képkocka tűnt fel elsőre, de a film megtekintése során többször észrevettem, hogy ugrik a kép. Van olyan tapasztalatom ezen a területen, hogy rögtön kieső képkockákra gyanakodtam. 23,976/24,000=0,999, tehát innen már csak matek volt kiszámolni, hová esnek a filmben a kieső kockák, ha nem 1 ezrelékes lassítással, hanem framedroppal jött létre a 23,976-os framerate. Ezt követően pár időpontot ellenőrizni már nem olyan nagy kunszt, hogy igazolódjon a teória. És minő véletlen, a kép korábban észlelt megugrásai pontosan ezekre az időpontokra esnek, illetve ezeken az időpontokon tapasztalható a kép megugrása ott is, ahol korábban nem tűnt fel!

Reactor 2021.03.02. 23:24:23

@Xezs6: A nagy szolgáltatóknál lehet. De van számos kisebb is, ahol viszont nem - pl. ProtonVPN. Ráadásul a nagy szolgáltatók imádják eljátszani, hogy "ellenőrzés" megokolással még a dédanyád születési anyakönyvi kivonatát is bekérik tőled, hogy vajon tényleg te vagy-e az, nem valami hacker akar a nevedben betörni.
Adatvesztés szempontjából pedig még mindig a HDD-k a legbiztonságosabbak. Az SSD erre pont alkalmatlan, a CD-k, DVD-k kapacitása meg viszonylag kicsi, ráadásul sokkal sérülékenyebbek is.

Xezs7 2021.03.04. 19:52:58

@Reactor: Szalag. Az a legbiztonságosabb.
süti beállítások módosítása