Tékozló Homár

Mit csinál a Booking.com, ha kiderül, hogy nincs terasz, nincs kert, csak a kilátás szomszéd ház alagsorára

2018.01.18. 13:58 | Homár Hilda | 67 komment

shutterstock_350577482.jpg

Még nincs itt a nyár, de lesz idén is! Sőt, utazni, szállást keresni addig is lehet. Ehhez jöhet jól egy kis Booking.com-os szállásfoglalási okosító.

Kedves Tékozló Homár!

Idén két baráti családdal foglaltunk szállást a horvát tengerpartra, az Apartments Petricbe.

A reklámszöveg:

Ez a szállás 1 perces sétára van a vízparttól. A Split-Dalmácia megyei Makarskában, a makarskai kikötőtől 100 méterre található Apartments Petric szálláshelye terasszal és hegyekre nyíló kilátással várja vendégeit. A makarskai Riva sétány 200 méterre van. A helyszíni magánparkoló használata díjmentes.

A légkondicionált szállásokon síkképernyős, műholdas TV gondoskodik a kellemes időtöltésről. Néhányhoz kertre néző terasz és/vagy fedetlen terasz is tartozik. Valamennyi lakrészben kenyérpirítóval és hűtővel felszerelt konyha található. Főzőlap és vízforraló is használható. A szállások mindegyikéhez ingyenes piperecikkekkel ellátott, saját fürdőszoba tartozik. A wifi a szálláshely egész területén ingyenes. 

A vendégek a helyszíni bárban lazíthatnak.

1. A szállás nem a térképen megjelölt helyen van!!
2. Nincs terasz, nincs kert és nincs kilátás a hegyekre, csak a 3 méterre lévő szomszéd ház alagsorára.
3. A járdán kell parkolni, miután arrébb pakoltad a köveket, amivel biztosítják a "magánparkolót.
4. Nem földszint, hanem egy sötét ablaktalan pince.
5. Helyszíni bár egyáltalán nincs.

Három szállást foglaltunk. Megérkezés után szállásadót és a bookingot is szembesítettük azzal, hogy a hirdetés nem valós.A booking közölte, hogy oldjuk meg a szállásadóval és elengedte a problémát. A szállásadó közöle, hogy elmehetünk, de a befizetett összeg felét megtartja foglalási díjnak. Nagy nehezen.., több óra huzavona és tárgyalás után visszaadott 15%-ot. 

A szállás, hetek elteltével, a mai napig hirdeti magát az eredeti hazug módon. Ezek után a booking-gal minek menjünk bárhova, ha nulla a minőségbiztosítás?

Üdvözlettel

X.

Létezik, hogy a Booking.com-ot nem terheli semmilyen felelősség ebben az esetben?

Kedves Homár olvasó!

Interneten történő vásárlást megelőzően a fogyasztók számára minden esetben javasolt a vállalkozás általános szerződési feltételeinek áttekintése. A fokozott körültekintés a szálláshelyek lefoglalása során is indokolt, hiszen a fogyasztó esetleges minőségi hiányosságokról már csak a helyszínen szembesül, amikor már az igényérvényesítés lehetőségei korlátozottabbak.

A honlapot áttekintve megállapítható, hogy a booking.com oldalt egy holland gazdasági társaság üzemelteti és az oldal igénybevétele során felmerült panaszokkal kapcsolatban is a holland jog az irányadó. A szerződési feltételek alapján a vállalkozás a szálláshelyek közvetítését látja el, a szálláshely szolgáltatására irányuló szerződés a fogyasztó és a szállásadó között jön létre. A szabályzat rögzíti azt is, hogy a hirdetésekben meghatározottak valóságtartalmáért a hirdető tartozik felelősséggel.

Jelen esetben a szálláshely szolgáltatására irányuló szerződés is egy külföldi vállalkozással jött lére, ezért a minőségi kifogással kapcsolatos megegyezés elmaradása esetében a további igényérvényesítésre a bírósági út igénybevétele mellett még az Európai Fogyasztói Központ eljárását lehet igénybe venni. E mellett a magyar hatóságoknak is lehetősége van a Magyarországon megvalósított jogsértések és tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat vizsgálatára.

A hasonló helyzetek elkerülése érdekében még a foglalás véglegesítése előtt javasolható a fogyasztói vélemények, értékelések áttekintése. Érdemes lehet e mellett áttanulmányozni a szállásadó más honlapját is, ha ezzel rendelkezik és összevetni a booking.com oldalon található tartalommal. Ha van erre lehetőség akkor javasolt felvenni a kapcsolatot közvetlenül a szállásadóval és tájékozódni a szálláshely tulajdonságairól, elhelyezkedéséről és az egyéb szerződési feltételekről, pl. a reklamáció kezelésének módjáról.

Ha a fogyasztó utazási vállalkozóval köt az utazás szervezésére vonatkozó szerződést a magyar jogszabályok szerint, akkor viszont már ezzel a vállalkozással szemben is fel tud lépni az esetleges szerződésszegés esetében.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyúúlacska 2018.01.18. 14:08:20

Miért kell ilyen közvetítőket beiktatni a foglalásokba? Ezt soha nem értettem.

Tehetséges ugandai buzi 2018.01.18. 14:09:17

Talán leírhatnád a panaszod a booking.com-on a "Feedback" rovatba, hogy a többi balek ne vetődjön árnyékra, ha odamegy.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.18. 14:18:09

@Tehetséges ugandai buzi: beírta, ott van szóról szóra szinte a poszt, Veronika néven.

Terézágyú 2018.01.18. 14:27:12

Propaganda és valóság...
Még szerencse, hogy csak az utazás-szervezésben van ilyen...

McZozo 2018.01.18. 14:29:42

@nyúúlacska: jobb arak miatt. A bookingot en surun hasznalom eddig sose volt gondom veluk de elhiszem hogy ott is bele lehet futni a szoporollerba. Bar gyanitom inkabb a vadkelet Europa kovetkezmenye mint a bookinge. Elozo evben cegesen mentem spanyolba es a ceges utazasszervezo naponkent 50 fontal dragabban arulta azt a hotelt amit a bookingon 50 fontal olcsobban vettem meg vegul. igy belefert a keretbe. Szoval azert van ertelme ezeknek a kozvetitoknek

Brokkoládé 2018.01.18. 14:33:01

Azért valljuk be, hogy megfelelő körültekintéssel elkerülhető lett volna ez a blamázs...Sajnos ma már szinte semmiben sem lehet bízni, mivel -nem tudom miért- de egyre több az átverésre szakosodott ember. Eleve temérdek a hazai utazásszervező iroda, honnan jött pont egy holland cég? Ez nem is lenne gond, de most lehet az EU- illetékes bíróságát ostromolni. Óvatosan!

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2018.01.18. 14:39:59

@Brokkoládé: Utazásszervezővel duplaannyit fizetsz. Ő maga szervezte, csak a (holland székhelyű) booking.com-on keresett szállást. Feltehetően azért, mert ott baromi sok szállásból lehet válogatni, ráadásul az ember azt gondolja, hogy az értékelések meg egyáltalán a nagy közvetítőcég miatt kisebb az átverés esélye.
Mint látjuk, a booking szarik bele, az értékelések meg nem árulták el, hogy milyen szar szállásról van szó. Gondolom, kamu értékelések haveroktól jó k-európai módon...

Darth Revan 2018.01.18. 14:59:31

@nyúúlacska:

azert jo a booking es hasonlo oldalak, mert nem kell 100 kulonbozo szallas weboldalat felkeresni, hanem a booking ajanl neked 100 helyet, ami kozul valaszthatsz.

Nekem egyszer volt bajom a booking-on foglalt szallassal (rejtett koltseg) eloszor kapasbol elutasitottak, de en nem hagytam annyiban a dolgot vegul ok untak meg elobb es kartalanitottak.

Szoval csak kitartonak kell lenni veluk.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.18. 15:14:51

@bm613: 4 valamirevaló értékelés van az adott szálláson, szinte mindegyik az ő ott tartózkodásuk után (?), de legalábbis a panaszos értékeléséhez nagyon közeli időpontban születtek. Ennyire gyengén értékelt helyen nem szabad foglalni. Azt meg végképp nem értem, hogy azoknál az értékeléseknél, ahol a panaszoshoz hasonló problémákat sorolnak fel, hogy lett 9.x a pontszám...

bluedressed 2018.01.18. 15:35:16

Történt velünk is hasonló, sajnos tényleg így van, a booking nem felelős. Velünk nagyon rendes volt az ügyfélszolgálatos. Mi nem maradtunk a hotelben, viszont ki kellett fizetnünk az 1 éjszaka árát, na meg az új szállásét is. A booking a mi javunkra lemondott a saját jutalékáról (mindkét szállás esetében) meg egy erre elkülönített alapból is hozzácsaptak asszem 30 EUR-t. Összességében anyagilag rosszabbul jártunk, viszont tényleg igyekezett a booking, azóta is csak náluk foglalunk.

KaTe 2018.01.18. 15:47:23

A szállás megosztott képein nyomát se látom a terasznak, másrészt amelyik szállás nem hajlandó pár tisztességes képet megosztani magáról az épületről és a közvetlen környékéről (a beazonosítást elősegítendő) annál 100% hogy nem foglalok egy éjszakát se. Berendezésben ugyanaz a gusztustalan, silány horvát sz*r mint a legtöbb hasonló ebben az árkategóriában. A közelébe se mennék. Mellesleg, mindössze 1 éve fogad vendégeket, így a visszajelzések száma sem mérvadó.

szépjuhászné 2018.01.18. 16:03:30

Nem értem a panaszt! Ott a cím, a google maps-n jól látszik a környék, a 3., a 19. és a 35. képen is látszik, hogy utcaszint alatt van a hely. A szomszéd épület is látszik. Mégis, mit vártak?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2018.01.18. 16:38:43

sztem a képek azonosak a bookingon fentlévőkkel, csak előnyösebb helyzetből készültek.
Sajnos 11e/éj az egy reális ár egy kétszobás apartman 1 éjszakáért.
Amúgy azt írja ingyenes a lemondás.. Nem néztem meg az apróbetűt, vszínű nem a helyszínen hanem mondjuk 1 hónappal előtte..

Éhesló 2018.01.18. 17:12:16

A horvátoknál ez rendszeres a bookingnál.
Foglalt szállásunk(8 főre - 2 család) két egymást követő évben sem volt igénybe vehető.
A booking elhajtott minket pár félórás reklamáció ellenére, végül magunk kellett megoldjuk.

Általában a booking eléggé megbízhatatlan a horvátoknál - azt mondta az ügyfélszolgálat, hogy nincs helyi képviselőjük, ezért ilyen cigányok.
Szerintem helyi képviselővel is azok.

Darth Revan 2018.01.18. 17:27:44

Egyik imserosom megkert, hogy rendeljek neki futo orat az amazonrol. az afa/szallitasi koltseg miatt hozzam rendeltuk, irorszagba, de most hetvegen otthon leszek, tehat haza tudom vinni. igen am, de az ora ssak nem jott meg. pedig azt irta a nyomkovetes, hogy kezbesitettek.
rakerdeztem az amazonnal, hogy mi van, kiderult, tevesen rogzitettek kezbesitettnek, a csomag elveszett. Ez volt hetfon, ekkor mar nem volt eselye, hogy megjojjon az ora, mert alapbol virtualis cimre rendeltuk az uk-ban es onnan meg plusz egy nap hogy ideerjen irorszagba. ezert megkerdeztem, hogy lehetne-e magyar cimre kikuldeni es megoldottak, raadasul karpotlaskent valami extra gyors futarral kuldtek, mert a feladast koveto masnap mar meg is erkezett es nem szamitottak fel semmi extrat, tehat a 20%-os UK afat fizettuk es a szallitas is ingyen volt.

rainman35 2018.01.18. 18:04:40

"A szállásadó közöle, hogy elmehetünk, de a befizetett összeg felét megtartja foglalási díjnak. Nagy nehezen.., több óra huzavona és tárgyalás után visszaadott 15%-ot. "

A nagy alkudozás után, nem is az 50%-ot kapták vissza? A tulaj megtartotta befizetett összeg 85%-át?

szcsongor 2018.01.18. 19:20:34

@rainman35: Én ezt úgy értelmeztem, hogy végül maradtak, és ennek ellenére kibuliztak egy 15 %-os kompenzációt. 50 % akkor járt volna, ha elhúznak onnan.

.Manyecska 2018.01.18. 19:55:15

@Terézágyú: jaaa tegnap is rákapcsoltam a műkorcsolyára a tévén mert lelkes korizó vagyok ötéves korom óta apám meg hokizott persze nem csak, aztán nézem és egy teniszruhába öltözött nő állt a pályán, ütővel:O mondom basszus curling vagy mi a rák ez???? :D

.Manyecska 2018.01.18. 19:57:19

@Darth Revan: fűtő óra? jahogy futó!!! Nekem vízalatti mp3-am van ne tudd meg..mennyire nem éri meg:D ON

The Good Boy 2018.01.18. 20:59:44

én azt gondolom (azon túl, hogy bőven gusztustalan a szálláshely), hogy azért itt a poszter is elég felelőtlen volt. Én, mint rendszeres booking (tripadvisor stb.) használó, elég gyorsan és hatékonyan szűröm az ilyen helyeket. Akkor segítek a poszternek: 1: nem nézek 8,9-nél gyengébb értékeléseket.
2. alaposan megnézem a képeket (ha gyanús, akkor google-n is), már itt rengeteg hely kiesik.
3. alaposan elolvasom az értékeléseket, és azt értelmezem (nem fordítok nagy jelentőséget egy olyannak, ha valaki azért picsog, mert gyenge a wifi, de azért azt figyelembe veszem, ha az elmúlt 15 értékelésből 3 pl. a kicsi fürdőre, a koszra, meg a rossz parkolásra panaszkodik).
4. ebből kifolyólag lehetőség szerint kerülöm az olyan helyeket, ahol csak pár (és/vagy helyi nyelven írt, tehát belföldi turista írt) vélemény található.
5. utána nézek más oldalon is a helynek (gugli a barátod ugyebár)
6. pontos, őszinte és reális értékelést írok a helyről, hogy másnak is segítségére legyek legközelebb (kiemelendő, ha segítőkész /vagy nem/ a házigazda, vagy beleírok olyan szubjektív dolgokat, ami a pihenési minőséget ronthatja pl. közeli zavaró hangforrás stb.)
7. és a legfontosabb: nem az ár szerepel az első helyen (sokadik, igaz fontos tényező), ha nem jön ki a matek egy pár ezressel drágább, de sokkal jobb értékelést kapó helyhez viszonyítva, akkor egy nappal kevesebbet foglalok (oké, ez nekem szerencsére nem szokott opció és gond lenni:D), minthogy olyanban töltsek x+1 napot, ahol hányni tudnék.

Különben pedig: miért adott a poszt-toló végül 4,6%-os értékelést? azért, hogy más laikusok is belecsússzanak? Le kell őket nullázni, minimális pontot adni, hosszú szöveggel, hogy más tanuljon belőle.

The Good Boy 2018.01.18. 21:12:10

most nézem az értékeléseket, mindjárt az elején az egyik így kezdődik: "A serpenyő nagyon silány volt"
van akinek ez is szempont, nekem valószínűleg fel sem tűnne (oké, nem azért "nyaralok", hogy a feleségem a fél napját konyhába töltse, mint otthon), vagy ha igen, sem ez lenne az első mondat az értékelésben (nem is lenne benne, annyira lényegtelen dolog).

Legutóbbi horvát nyaraláskor olyan helyen voltunk, ahol ugyanígy 9-10 értékelés volt (új hely volt, és ténylegesen is előző szezonban nyitott), 9,2-n állt foglaláskor, és a negatívumok csak olyanok voltak: gyenge wifi, meg hogy nem beszélt idegen nyelvet a tulaj/házigazda. És ezért húzták le páran a helyet. Aztán előző napon email-t kaptunk, hogy várnak, megyünk-e biztosan, majd az utazás napján még egyszer. majd miután nem reagáltunk ezekre, út közben felhívtak. És örültek, hogy úton vagyunk. Igaz, nem tökéletes brit angollal csevegett a hölgy, de a hazai lakosság kb. 98%-a boldog lenne, ha egy idegen nyelvet olyan szinten képes lenne beszélni. És persze a wifi is jó volt (már amennyit használtuk), a szálláson jó fajta vörösbor és behűtött ásványvíz, desszert fogadott. Mire hazaértünk, a helynek már 9,6 értékelése volt. Nem véletlen. Persze a facefüggő kockák valószínűleg fanyalogva néztek másik hely után az egy évvel korábbi értékelésekben szereplő gyenge wifi jel problémát olvasva (gondolom a tulaj is olvas értékelést, és orvosolta).

FDToth 2018.01.18. 22:20:46

Haat erdekes... mindig booking.com-on foglalok, ha problema van, akkro visszatertitenek, vagy adnak kedvezmnyt kov foglalaskor... sztem nem is kereste a posztolo a booking-ot. Lefogadom h irni fog ide a booking ugyfelszolgalata.

rezeda9001 2018.01.18. 23:07:49

Egyszer futottam bele olyan foglalásba, ahol a meghirdetett bejelentkezési időpontban nem nyitott ajtót senki. A telefonom épp megadta magát. Egy kávézóból írtam a bookingnak, hogy ez van, megyek máshová, kérem vissza a pénzt. Megpróbáltak telefonon elérni, csak az ugye épp nem működött, levelet küldtek nekem, a házigazdát is előkerítették, meghallgatták mindkettőnk verzióját a történtekről ( ő állította, hogy otthon volt, nekem viszont fotóim voltak a kertjéről) és másnap reggel a számlámon volt a teljes visszatérített díj. Ehhez ugye az is kellett, hogy a szállásadó hozzajáruljon, szerencsére nem volt túl pénzéhes. Nekem viszont örökre elment a kedvem az előreutalástól.

KaTe 2018.01.19. 02:06:58

@The Good Boy: A tulajnak ezért is van lehetősége válaszolni a negatív értékelésre. Például hogy javította a wifit. Mellesleg válaszolhat a kérdésekre angolul és így máris meggyőződhetnek a vendégek arról, hogy egy normális tulajnál foglalhatnak szállást.

Thule 2018.01.19. 10:16:42

@The Good Boy: "nem nézek 8,9-nél gyengébb értékeléseket" - ezzel önmagadból csinálsz bolondot, mert olyan emberek idióta céleményét veszed alapul (még mielőtt egyáltalán TE magad megnéznéd a szállást, hogy miért pl 8,5), akik a rossz wifi miatt lehúzták a szállást. Nézd meg kérlek IMDB-t, hogy hány 8,9 feletti film/sorozat van és utána vesd össze ezt a számot a 7 - 8,9 közöttiekkel. Akkor te ott se nézel semmit, mert az alkotások igen jelentős része kiváló de mégis 8,9 alatt van? Ne haragudj de módszered ezen része orbitális hülyeség :) Rengeteg 7,5 - 8,5 körüli szálláson aludtam, MIND kiváló volt, azt kaptam amit írtak. Ez a 8,9-es mánia irreleváns, mert pár hülye miatt, aki besértődött valamin, lement a rating és te meg ignorálsz emiatt egy fasza szállást. Congrats :)

Tehetséges ugandai buzi 2018.01.19. 10:17:40

@onlajnok: Na jóvan, de ha beírta a panaszát a Booking.com-on a Feedback rovatba, akkor mi a rákért írta be ide? Homárért?!?

Hátnem, hátde - ahogy azt Manyecska szokta volt mondani.

Tán a nagy, magyar Homár a Booking.com felügyeleti szerve?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.19. 10:22:01

@Tehetséges ugandai buzi: mittudomén. Hátha majd itt együttéreznek vele, vagy ilyesmi. Nem is értem miért ír ide bárki is.

Sluck Ödön 2018.01.19. 11:08:43

Elsőre a Picasso kaladjai ugrott be:
Aqua? .. Ja aqua! No.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.01.19. 17:06:07

@stakeholder Manyecs: "egy teniszruhába öltözött nő állt a pályán, ütővel"

:))

Globális felmelegedésről nem hallottál? A jég elolvadt, fű nőlt helyette...

Lady Scarlett 2018.01.20. 13:32:24

@nyúúlacska: Te hogy intézés? Konkrétumot plíz!

Lady Scarlett 2018.01.20. 13:36:35

@szépjuhászné: Jaja, én is azonnal csekkolom a helyet Google Street View-ban.

funfun 2018.01.20. 14:39:27

Nagyon sokat foglalok, kizárólag booking-gal. Egyszer komoly gondjaim voltak egy szállással, az erdélyi magyar tulajdonos letagadta, ami feketén-fehéren ott volt a szállás leírásánál. Két dolgot tudtam tenni: leírtam a visszajelzésnél, mi történt és le is pontoztam az értékelésnél, illetve írtam a booking-nak is. Ők pedig sűrűn elnézést kértek a válaszukban, azt is megírták, hogy világszerte számos szállásadóval vannak kapcsolatban, nem tudják a szálláshelyeket ellenőrizni, viszont felajánlottak 15% visszatérítést a szállás árából, bár tényleg nem az ő hibájuk volt. Szóval nagyon korrektek voltak, szemben a szállás tulajdonosával.

Egyébként a vendégértékeléseket mindig elolvasom, és azok alapján döntök. Ez egy nagy melléfogás volt, de nem a booking miatt.

Róza mama 2018.01.20. 14:53:30

Fontos lenne, hogy minden magyar szakmunkást ellássunk szövegértési képességekkel, mert úgy látszik, a poszt írójánál ez a tulajdonság hiányzik. A szöveg sehol sem állította, hogy minden apartman hegyre néz, és azt sem állította, hogy minden apartmanhoz van terasz.
A szállás címe mindig is publikus volt, ha akarta volna ez a szerencsétlen, biztosan ellenőrzi.
Nem tett, hülye maradt.
De hiszen éppen ettől vidám zug ez a Homár!

Estex 2018.01.20. 15:20:30

A Booking közvetítő, kb úgy kell felfogni mint egy hirdetőtáblát, még akkor is ha a foglalásokból jutalékban részesül. Az alaposabb keresést leírtátok, erre nem térek ki.
Miért nem tiltja le, ha egy szálláshelyre negatív értékelés megy? Mert az csak 1 értékelés, az összpont számít. Van egy érték ami alatt elméletileg felfüggesztik, illetve már a szálláskeresőnek is figyelmeztető jel lesz. ( a Booking értékelőrendszere javult, de régebben úgy emlékszem 1-5 skála volt, és a 4-essel már csak 7,5-re értékeltem a szállást...)
De a konkrét esethez: a hirdetés képei azért árulkodóak, mit ért terasz alatt, nincs egy kép a kilátással (ebből is csak azt hidd el el aminél látszik, hogy a szobából fotózták). De attól még ez valakinek megfelel (max leírja a kilátás hiányát, de jóra értékeli), mert a tenger miatt megy oda, a szállás meg alvásra és tisztálkodásra kell, ha a hegyről akar fotót készíteni, akkor meg keres egy megfelelő helyet rá.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2018.01.20. 15:47:09

A Booking.com megbízható, sokszor foglaltam náluk és még pár másik cég szintén. Ellenben a Galahotels.com nem ilyen... Foglaltunk egyszer egy hotelt a Galahotels-nél, a foglalás teljes összegét azonnal levonták (pedig lemondhatót foglaltam). Pár hét múlva időpont-problémák miatt lemondtam a foglalást, amit elfogadtak, visszautalást ígértek - ami csak nem akart megérkezni sorozatos e-mailek ellenére sem. Sajnos, csak ekkor néztem meg a review-kat erről a szélhámos cégről. Végül a bankkártya-cég intézkedett. Úgyhogy azóta újra csak a Booking.com-ot használom.

dr utcai arcos 2018.01.20. 16:44:12

Miért nem a szálásponthuval foglaltál? Ott a fillérb@szóknak vasaló is van!!!444

Mr. X 2018.01.20. 17:05:53

Egyszer foglaltam egy szállást, amit a booking.com a térképen a városközpontban jelölt meg és a megadott cím is ugyanott volt. Sajnos elkerülte a figyelmemet a hosszú leírásban lévő "Multiple places." mondat. Mint kiderült, a szállás több mint 10km-re volt a jelölt helytől..

Mikor kiderült a turpisság, szerencsére még épp vissza tudtam mondani a foglalást, de nagyon észnél kell lenni, ha booking.com -on foglal az ember.

Piszkos Freud 2018.01.20. 17:32:06

1) A booking.com nem rossz, rendszeresen használom. Volt, hogy olcsóbb volt így a szálloda, mint a céges megállapodás szerinti ár. Volt olyan, hogy rajtuk keresztül volt hely, közvetlen a szállodában (recepciót hívva) nem.
2) Horvát nyaralás: csakis az adriatic.hr-en keresztül. Nagyon jó honlap, rengeteg szállás, (eddig) pontos információk.
3) Nagyon olcsó szállást még soha nem foglaltam a bookingon keresztül.

Jossarian 2018.01.20. 18:09:49

A fillerbaszo csorok mindig szopnak. A poszter is igy jart. Jol van ez igy...

Agnus69 2018.01.20. 18:21:19

Én legalább 8 éve foglalok rendszeresen a Booking-gal, sosem volt semmilyen probléma. Foglaltam Olaszországban rengeteget, Horvátországban, Boszniában, idén harmadszor megyünk vissza Albániába. Tény, hogy alaposan meg kell nézni a képeket, a véleményeket (tény, hogy sok idióta pitiáner dolgok miatt ad kevesebb pontot, de ez lejön az értékelésből), a Gooogle térképet, a környéket, és így nem lehet melléfogni..:) Ahol azt írják, hogy néhány szobához tartozik terasz, az valszeg a drágább szoba lesz, olcsó húsnak a Booking-gal is híg a leve, de erről nem Ők tehetnek. Rengeteg szállás ingyen lemondható rövid idővel az utazás előtt, ez is egy jó dolog, mert pl. ha az ember szétnéz utazás előtt egy hónappal lehet, hogy sokkal olcsóbban talál másikat, mert valaki éppen lemondott egy szobát, és annak leviszik az árát.

a ribancok is kidobják a csikket 2018.01.20. 18:24:31

@Agnus69: Na most, ha valaki ahhoz szokott, hogy az anyukája köti be a fűzőjét iskolába menet, akkor nem biztos, hogy önállóan kellene szállást keresnie a nagyvilágban.
:)

Nyers Fa 2018.01.20. 18:29:36

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: a 11 eur egy éjszakára egy kéthálós apartmanért annyira alacsony ár, hogy nyilvánvaló valami nem stimmel vele.

Agnus69 2018.01.20. 18:32:42

@a ribancok is kidobják a csikket: igazságod vagyon, de előbb-utóbb fel kell nőni a feladathoz, és aki Tajgetosz-pozitív, annak sír leginkább a szája, miközben csak tudni kellene értelmezni pár mondatot.. De hát valóban sokan vannak funkcionális analfabéták.. :)

2018.01.20. 19:26:57

A vasalós reklám az nem a booking.com-é?

Ritter Judit 2018.01.20. 22:24:57

@funfun: A booking ebben az esetben lemondott a jutalékáról a javadra.

Re-Peet 2018.01.20. 23:35:45

@nyúúlacska: Talán azért mert a közvetítők lefoglalnak egy csomó szállást és ezért jelentős kedvezményt kapnak a szállásadótól. Aminek egy részét persze odaadják vagy odaadhatják a foglaló vendégnek kedvezmény formájában. Másrészt pedig én is jártam már úgy, hogy direktbe akartam foglalni szállást, mire közölték velem, hogy nincs egy szabad helyük sem, nem tudnak adni szobát. Ezekután lefoglaltam a szobát a Bookingon keresztül (olcsóbban is)

Re-Peet 2018.01.20. 23:43:11

@Piszkos Freud: Én már foglaltam nagyon olcsót... kb 3500Ft/fő/éj reggelivel. (ez szerintem még a Balcsinál is fejfelkapós ár...háromcsillagos szállodában) , és gyakorlatilag cakkosra nyalták a s***ünket. ...és nem..nem panaszkodtam amiatt, hogy csak 4 albán adó jött be a tévén. Meg is kapták a kis 10-es értékelést,mert megérdemelték.

gyongyi70 2018.01.21. 07:45:28

Véleményem szerint a booking-ot hibáztatni kb. olyan, mintha az újságot vonnád felelősségre, hogy nem valós házassági hirdetést tett közzé, mert a pasi 40 kilóval több és 20 cm-rel alacsonyabb volt, mint állította. A booking-ot úgy kell tekinteni, mint egy hirdetői felületet, ő valóban nem vállalhat felelősséget a szállások színvonaláért. Amit tehetsz: alaposan megnézegeted a hirdetést, a képeket, a vendégvéleményeket.
Én hosszú évek óta használom, és szerencsére csak egyszer volt problémánk, de a saját hibámnak tekintettem, hogy nem voltam elég körültekintő és tanultam előle. Egy római szállás a képek alapján szép csili-vili volt, jó helyen, jó volt az értékelése és a fő vonzereje egy pezsgőfürdő volt, végül a család azért szavazta meg a másik 4 versenyben lévő szállás közül. Ehhez képest a pezsgőfürdő pont nem működött, sőt, meleg víz sem volt az amúgy tényleg szép két fürdőszoba egyikében sem. Szóltunk a szállásadónak, ígérte, hogy intézkedik, jön a szerelő. Másnap hívott, hogy jött a szerelő, de majd csak egy nap múlva jön javítani. Végül utolsó estére lett meleg víz és még a pezsgőfürdőt is kipróbáltuk, de ez sovány vigasz volt. Próbált minket kárpótolni a tulaj, kaptunk jégbe hűtött pezsgőt, a gyerekek csokit, elvitt minket reggelizni, és kikunyizta, hogy nehogy lepontozzuk. Hát nem pontoztuk le. De utána tüzetesebben megnézve bár az összpontszáma jó volt, azért voltak korábban is olyan beírások, hogy nincs meleg víz, ez meg az nem stimmel. És rendre ott voltak a magyarázkodások, hogy 32 fok a víz, a teljesen alkalmas a zuhanyzásra, a beíró rontotta el a bojlert és még ő pampog stb. Azóta csak olyan helyre foglalok, ahol csak pozitív bejegyzések voltak és a tulaj max. megköszöni ezt.

Aurora86 2018.01.21. 08:42:40

@Thule: Így van. gy külföldi szállás 7,5 felett pazar. Ugye nem pontszámokt adnak a vendégek, hanem öt szmájliból lehet választani. Ha egy kicsit kijjebb van a szállás a városközponttól, akkor már csak négyest adok neki, ha még egy dolog - mondjuk a fürdőszoba méret, vagy az akadozó wifi - nem tökéletes, akkor már nyolc körül van az értékelés.
Azt vettem még észre, hogy a külföldi vendégek sokkal kritikusabbak, és ezt nagyon helyesen teszik. A magyar vendégek érdekes módon általában el vannak ájulva egy bécsi 3+ csillagos szállodától, viszont németek, osztrákok, spanyolok reálisan rámutatnak az apróbb hibákra is. Így működik jól.
Én mindig bookinggal megyek, egyszerre látok 50 szállást, amiből válogatni lehet. És olcsóbb mint a saját honlap, sőt olcsóbb mindennél, plusz én már geniusos vagyok, az oár ezerrel még jobb. 90%-ban az utolsó napon is le lehet mondani a szállást.
Egyetlen egyszer volt probléma azzal, hogy bár fizettünk, a szálloda nem törölte a zárolást a kártyáról, ezt egy levél után 15 perccel intézte el a magyar ügyfélszolgálat.

Aurora86 2018.01.21. 08:47:18

Többen írták, hogy előfordul, hogy a szálloda honlapján nincs hely, a bookingon meg van, hát igen, mert a booking lefoglalja a helyeket, pontosabban egy bizonyos számú szobának mindig rendelkezésre kell állni.

WhiteFalcon 2018.01.21. 08:54:22

Nem védem a bookingot, de elég sok szállást foglaltam az oldalukon keresztül (a horvátoknál is!) és eddig semelyikkel nem volt gondom. Itt is valami user error lehet (szövegértés, értelmezési, stb.), mert a posztba feltöltött képek és a bookingos képek elég hasonlóak, ráadásul, ha a google térképen megnézzük, igencsak Makarska központjában (vagy ahhoz nagyon közel) van. De meg lehet nézni a környéket streetview-n is, és lehet mérlegelni, akar-e valaki a horvát városi/belvárosi szűk utcás környéken pihenni.
Persze, lehet szidni a bookingot, mert nem a valóságot írja le, de kis rutinnal felismerhető a marketing-szöveg és kiolvasható a sorok közül az esetleges csúsztatás. Azt is el tudom képzelni, hogy a poszter sosem járt még a horvátoknál és a 3 csillagos szállástól 4-5 csillagos szolgáltatást várt el.

tompus 2018.01.21. 09:53:53

@Nyers Fa: Ez így ebben a formában nem igaz. Én foglaltam ennyiért, igaz Senj szélén volt, de mivel autóval voltunk, pont lesz.tuk, hogy 10 percet autózni kell a partig, ami a városban amúgy is elég vacak, így átmentünk a szomszédos településre strandolni.

6. Ienin 2018.01.21. 10:37:05

Ahogy nézem probléma egy szál se. Terasz van. Kilátás a hegytetőre van, ha átnéz a házak felett, parkolni lehet, a tenger meg a város annyira van amennyire írták. Mi a gond? A horvátok végig ilyen putrik ennyi pénzért. Mit várt a szállásfoglaló? 5 csillagos all inkluzive hotelt? Csóringereknek, csóringer pénzért( forint) ez van, más nincs. Egyébként meg miért nem nézi meg alaposabban a hirdetést. Ha nincsenek konkrétumok, képek, saját veboldal, akkor már lehet is lapozni. Eleve az ilyen magánházak szart se érnek.

Valóság nevű unokahúgotok 2018.01.21. 11:34:26

A booking.com alapvetően megbízható, azonban - akárcsak a devizahitelek esetében:-) - itt sem árt, ha az ember alapos és részteletsen tájékozódik a "kiválasztott termékkel" kapcsolatban. A bookingon erre szolgál mindenek előtt a minősítő pontszám: ez egy 1 és 10 közötti érték, amely az adott szállást véleményezők által adott átlagpontszám. Én nem szoktam 8-asnál gyengébbre értékelt szállást foglalni, de inkább a 9 felettieket keresem.
Aztán ott vannak a részteles vélemények minden szállásnál (a nagyon újakat kivéve), azokat is érdemes átolvasni. ("Külföldiül" nem tudók használják a google fordítót - a szükséges infó azzal is dekódolható.)
Érdemes még alaposan megnézni az adott szállás pontos helyét (erre van a térkép, ahol jelölve van a szállás). Jó, ha pl. nagyobb városok esetében megnézzük a szállás és a meglátogatni tervezett helyek közötti tömegközlekedési lehetőségeket is; erre ott a google útvonaltervezője.
A fizetési feltételek lehetnek apróbetűsek, a kondíciókat pontosan meg kell és lehet ott nézni (egy kérdőjel van a fizetési feltételek mellett, arra rákattintva).

Aki így foglal a bookingon, az nagyon nem baszhat már rá... Én egyszer kerültem kellemetlen helyzetbe, amikor a - szintén horvát - szállásadó nem közvetlenül, hanem egy horvát utazási irodán keresztül volt fenn a bookingon és az illetőnek fogalma sem volt arról, hogy ez a szállásközvetítő már a foglaláskor lekért 30% előleget, így azt még egyszer ki akarta velem fizettetni. De egy rövid telefonnal ezt is tisztáztam. (Mindenesetre megírtam a bookingon az adott szálláshely értékelésekor.)

Romero1 2018.01.21. 13:06:09

@Piszkos Freud: az 1., ponthoz: azért lehet, mert a booking lefoglal bizonyos mennyiségű szobát a hoteltől, amit csak ő értékesíthet. Azt a szallas nem adhatja el. Es igy olyan kedvező árat kap, ami néha még a jutalekaval egyutt is olcsóbb mint ha direkt a szállásnál foglalsz

Drago Brutic1 2018.01.21. 14:34:57

A posztoló vehetne egy booking leckét, nem nehéz. A "reklámszöveget" nem a booking írja, hanem a tulajdonos és nem is reklám, hanem adatok.
Nincs 500 booking ügynök, aki sorra járja az adriai putrikat.
El lehetne olvasni a szabályzatot.
Az értékeléseket nem is említem, annyian írták előttem. Eléggé jól megtalálható.
De.
Tavaly én is beleszaladtam egy horvát svindlibe, ami kb megegyezik a többiek kommentjével. A képek nem is a házról készülnek, a tengerparti helyszín 2 km, a takaros halászfalucska a faluvége, stb...
Horvátországba nem megyek többet nyaralni. A hely gyönyörű, de a hozzáállás kb a magyar zimmer feris vadkapitalizmus. Minimum ráfordítás maximum profit. Egyszerűen el vannak kényeztetve. Ehhez képest a Horvátországnál jóval alulértékeltebb Grúziában csupa jót tapasztaltam. Mindenki ezerrel lesi a vendég kívánságait, fejleszt. Az egy dolog , hogy 2 órára elmegy a melegvíz, de rajta vannak, intézkednek, szóval értenek az idegenforgalomhoz.

Vlad Tepes a jófiú 2018.01.21. 16:21:10

Először is: nem volt beszámoló a szállásról a bookingon? Vagy a Tripadvisoron? Nem volt senki, aki megírta volna, hogy a szállás minősége közelében nincs a meghirdetettnek? Szinte kizártnak tartam.

Másodszor: Mivel hitel vagy bankkártyával fizettél, ezért nem a booking, vagy a szálláshely tulajdonos szava a mérvadó, hanem a kártyatársaságé. Egy jóbarátomnak apartmanhotelje van. Ő is lelkesen beírta a szabályzatba, hogy no show esetén beterhelheti a kártyát a teljes összegre. Hosszú hónapok teltek el, amire az első ilyen esetre sor került. A vendég persze nyavalygott, mire az lett a vége, hogy a kártyatársaság szabályzata miatt egy éjszaka "fájdalomdíjat" kapott a barátom. A többit visszavették a bankszámláról Szóval, chargeback-et javasolnék.

W140 2018.01.22. 10:06:48

Nekem nagyon pozitívak a tapasztalataim a Booking-al például most szilveszterkor volt egy foglalásunk Szegeden, ahol 30.-án hívtak a Bookingosok, hogy a szállásadó váratlanul lemondta a szállásunkat, de keresnek másikat. Ez egy 14.000-es apartman volt a belvárosban. . 31.-ére keresett helyette a Booking egy belváros közepén lévő elegáns szállodában egy lakosztályt reggelivel. (had nem mondjam enyhén szólva sem ugyanannyiba került, de már nem volt más...) 2 nap múlva ott volt a számlámon a teljes különbözet ! Utólag láttam, hogy előző nap írt nekem az apartmanos, hogy elnézést de elutaznak, biztos találok másik szállást, ezt mondjam le legyek szíves, mert nem tudnak fogadni. Nem reagáltam, mert nem olvastam a levelet, de gondolom behajtották a szállásadón, mert feléjük is kellett jeleznie. Ha közvetlenül foglalok, cseszhettük volna a szilveszterünket. Egy hetes nyaralásnál meg rossz bele is gondolni... Szóval hatalmas biztonságot ad. És igen, én sem nézek szállást 9-es értékelés alatt, így is nagy a választék. Valóban van olyan, hogy lehúznak egy szállást egy nem működő klíma, vagy rossz wifi miatt, de ezek általában már az érkezéskor látható hibák, így a szállásadó is biztos tud róla, ergo szarik bele. A feladata lenne, hogy ezeket ellenőrzi érkezés előtt, és gondoskodik róla. A képeket pedig meg kell nézni, és értelmezni a szöveget.

W140 2018.01.22. 10:13:48

@6. Ienin: Sok minden igaz , de vannak gyönyörű apartmanok, mi is voltunk párban.
Amúgy fizetni sehol nem forintban kell, és ugyanennyit fizet egy német, holland vagy amcsi is.

theszikman 2018.01.23. 00:03:54

Azért itt egy-két ember eléggé el van tévedve.

Ha biztosra akarsz menni, akkor el kell olvasni az értékeléseket, a pontszám ugyanis nem mindig mérvadó. Pl. hiába 6-os egy hely, ha olyanok miatt pontozták le, ami neked nem fontos. A másik meg 2018 van, ott a Google Maps, tessék megnézni mind a térképen, mind a Street View-n, hogy hol és milyen a hely. És végül tessék reálisnak lenni az árral. Ami olcsó, az okkal olcsó. Manchesterben pl. 20 fontért foglaltam egy éjre szállást, hát olyan is volt. Kis lyuk ággyal, TV-vel, viszont privát fürdővel. Szép volt? Nem, de ezért az árért nem is vártam jobbat, úgyhogy nem pontoztam le.

Évek óta a Booking-on foglalok, olyan volt már, hogy ok nélkül upgradeltek, de rosszabbat még soha nem fogtam ki a vártnál.

tomi107 2018.01.23. 22:00:28

A booking.commal Mi is így jártunk.... soha többet velük! Mi egy Balatoni szállást foglaltunk..., semmi nem volt valós a feltett képek és a valóság ég és föld volt! Maradtunk mert az árat előre kellett fizetni és szinte mindet elbuktuk volna... A booking szerint Őket semmi féle felelősség nem terheli, mert nekik nem tisztük leellenőrizni a valóságot...! Soha velük!!!

Kovolaci 2018.01.25. 07:06:00

Mi évek óta a Booking-al foglalunk szállást Németországszerte, Europaszerte. Semmi baj nem volt sosem. Persze alaposan körüljárjuk a dolgot, megnézzük a neten a helyet, elolvassuk az értékelést, nem csalódtunk. Elégedettek vagyunk, de megértem a haragját annak akinek elkurodik a szabadsága.

Kelpo 2018.01.25. 12:30:02

Kimaradt egy FONTOSCHH kérdés, volt e MEGFELELŐ méretű hűtő, illetve kis faszenes?? Ez fontosch!!

katmanocs 2018.02.03. 08:57:05

@Valóság nevű unokahúgotok: Alapvetően egyetértek, több száz booking-os foglalás után én is így látom.
Bár mi egyszer megszívtuk, egy új, értékelés nélküli apartmant foglaltunk 6 főre Berlin belvárosában a 4 napos hosszú hétvégére amiről kiderült hogy nem létezik... és semmilyen más szállás nem volt elérhető a booking-on 6 főre. Barátnőm itthonról foglalt nekünk egy valami távol-keleti konferenciaközpontot ahol volt szoba.. de kb fél napunk ment el erre. Hazatérve reklamáltam, közel 100.000 Ft-ot kaptam a bookingtól vissza pluszban a kifizetett pénz felett. Szóval korrektek voltak nagyon.