Tékozló Homár

Jogosan hárítja a felelősséget az eladó a gyártóra?

2018.02.21. 09:22 | Homár Hilda | 53 komment

20180129_192813.jpg

Irtó bosszantó, ha az ember úgy érzi, rendesen gondoskodott az értékes kütyüje fizikai védelméről, aztán maga az amúgy szintén nem gagyi tok adja be az unalmast 2 hónapon belül. Tok védő tok, vagy mi lenne a megoldás? És az rendjénvaló, hogy az eladó széttárja a karját, és a forgalmazóra mutogat, a forgalmazó meg - mint egy rossz mesében - a gyártóra? Arról nem beszélve, hogy a szakértőlánc szerint persze, hogy a vásárló a hibás!

Kedves Homár! 

Tavaly decemberben vásároltam egy nagy értékű telefont (Samsung Galaxy S8), és mivel a kialakításából adódóan sérülékenynek ítéltem meg, ezért már az átvétel előtt szerettem volna tokot vásárolni hozzá, lehetőleg olyat, ami minél magasabb védelmet biztosít a kijelző sarkainak. Bementem hát az Alleeba, és vettem egy VRS High Shield Pro tokot 10000 forintért, miután az eladó meggyőzött róla, hogy egy jó minőségű termékről van szó, amiért érdemes az eredeti gyári kiegészítő másfélszeresét kifizetni.

Meg voltam elégedve vele egészen egy pár  nappal ezelőttig, amikor észrevettem, hogy bármiféle külső behatás nélkül a jack csatlakozo melletti legvékonyabb részen a tok egyszerűen anyagában eltört. A tokot teljesen rendeltetésszerűen használtam, egyszer sem esett le, talán ha kétszer távolítottam el, de mindkétszer a gyártó által megadott módon. Egy karcolás, vagy ütés sem található rajta. Egy hibát követtem el, mégpedig, hogy elkevertem a vásárlásról szóló blokkot, de mint kiderült ez tulajdonképpen nem is befolyásolta az ügymenetet végül.

Rögtön bevittem a vásárlás helyszínére a Log-on Kft. által üzemeltetett standra. Itt az eladó megadta a forgalmazó elérhetőségét, ahol megkértek rá, hogy küldjek jó minőségű fotókat a törésről. Ezt meg is tettem, csatolom ehhez a levelemhez is. Ezután azt a választ kaptam, hogy továbbítják a gyártó felé, de már előre ereztették, hogy a tapasztalatok szerint 99%ban a felhasználó felelősségét szokták megállapítani. Erről közben a többi boltban is tájékoztattak, ahol új tokot kerestem, és felvázoltam a szituációt. Ez így is történt, ma a következő választ kaptam a forgalmazótól: 

Tisztelt Bendegúz!

A fent megnevezett termék hibájáról az alábbiakat állapítottuk meg:

A termék külső peremén használatból eredő törés látható.

A kérdéses termékről a garanciális folyamatoknak megfelelően tájékoztattuk a gyártót és minden szükséges fotót illetve hibajelenséget továbbítottunk részükre. A gyártó viszontválaszából egyértelművé tette, hogy ez a termék a nem megfelelő használat miatt sérült.  Azaz a tok állapotából egyértelműen megállapítható, hogy az használatból eredő károsodást szenvedett.

A vizsgálatunk során mi is egyértelműen megállapítottuk, hogy a fent megnevezett termék kizárólag helytelen használatból eredő kárt szenvedett és ennek alapján a garanciális javítás feltételei nem adottak, azaz a terméket nem garanciális okból se cserélni, se javítani nem tudjuk.

Megértését köszönjük.

Üdvözlettel,

Log-on webáruház,

Ez véleményem szerint elkeserítő hozzáállás, talán egy kínai webshopban is több garanciát vállalnak tapasztalataim szerint. Értelemszerűen a rendeltetésszerű használatot nehéz bizonyítani ilyen esetben, de a képeken még apró karcolások sem látszanak, nemhogy leejtésre vagy feszegetésre utaló nyomok. 

Bendegúz

Kedves Homár Olvasó!

A szavatossági igények érvényesítése során felmerülő jogvita során a fogyasztónak kell bizonyítania az adásvételi szerződés megkötését. Ez törtéhet a vásárlást igazoló számla vagy más bizonylat felmutatásával. Jelen esetben az eladó a szerződés megkötésének tényét nem vitatta, így valóban nem a nyugta elhagyása akadályozta a kicserélés teljesítését.

A törvény előírja, hogy az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba (illetve annak közvetlen oka) már a teljesítés időpontjában is fennállt. Ez azt jelenti, hogy az eladó köteles bizonyítani a szavatossági igény teljesítésének megtagadásakor, hogy a hiba nem tartozik a hibás teljesítés körébe. E hat hónapon belül jellemzően erre irányuló, független szakértői véleménnyel törtéhet meg a kimentési bizonyítás, és semmi esetre sem tekinthetjük a bizonyítási kötelezettséget sikeresen teljesítettnek abban az esetben, ha a kereskedő a saját üzleti érdekkörében szereplő harmadik fél (nagyker, gyártó, saját szerviz) véleményére alapozza a minőségi kifogás elutasítását. 

Fontos, hogy a minőségi kifogás esetén a fogyasztót nem lehet harmadik félhez átirányítani, a kötelezett minden esetben az a kereskedő, akitől a fogyasztó a terméket megvásárolhatta. Az ilyen esetekben egyébként viszonylag gyakori, hogy a kereskedő a "nagyker" vagy a "gyártó" majdani állásfoglalásától teszi függővé a szavatossági igény teljesítését, annak ellenére, hogy ezek a kötelezettségek valójában kizárólag őt terhelik, és a fogyasztó számára nincs semmilyen jelentősége annak, hogy az említett harmadik felek a kereskedővel miben egyeznek meg.

Tehát a forgalmazó mentesülését nem alapozhatja meg, ha pl. a gyártó, vagy a beszerzési láncban előtte álló kereskedés egyoldalúan a szavatossági igény elutasításáról nyilatkozik. Ennek annyiban lehet jelentősége, hogy a fogyasztóval szembeni helytállásból eredően őt ért hátrányt a kereskedő később tudja-e az értékesítési láncban előtte állóval szemben érvényesíteni. Ehhez azonban a fogyasztónak nincs köze, a kereskedő pedig kizárólag a jogszabályi kertek között mentesülhet a szavatossági igény teljesítésének kötelezettsége alól. 

A fogyasztó jogosult az igényét választása szerint az illetékes békéltető testület előtt vagy közvetlenül a bíróság előtt érvényesíteni. A vásárláshoz kapcsolódó bizonylat hiányában azonban a szerződés létrejötte, illetve a hiba felismerés időpontjának igazolása kétségesnek tűnik.

 Felhasznált jogszabály: 
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 
- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól 
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.02.21. 09:35:32

"talán egy kínai webshopban is több garanciát vállalnak tapasztalataim szerint." - ha te is tudod a megoldást, akkor miért az Allee-ban veszel tokot és nem rendelsz Kínából töredék áron? Ennyi pénzért kapsz 10 tokot is, ha mind csak eddig bírja, még akkor is jobban jártál.

Nouby 2018.02.21. 09:51:51

Jó hogy már a GVTI kiemeli a lényeget. Sokat javult az érthetőség.

Terézágyú 2018.02.21. 10:32:57

Jól számolom, hogy tokkal együtt már elérte a 200e-t a telefón?.....

Hááát, szvsz én eleve furcsállom, hogy egy ilyen nagy összegű kütyüt ideviszünk, odaviszünk, vezetés közben elővesszük, buszon kapaszkodás közben, letesszük az asztalra, székre, polcra stb. stb. aztán csodálkozunk ha valami baja esik...
Én mondjuk fel nem vennék semmi pénzért egy drága, több tízezres, százezres milliós ékszert... hogy folyton azon izguljak, hogy elvesztem, elszakad, ellopják?????

Persze ha multimillionyos a pószter és mindenféle dolgok miatt szüksége van ilyesmikre, akkor nyelje le ezt a 10e forintos veszteséget, és ne foglalkozzon vele...

ember a holdon? 2018.02.21. 10:33:55

A tok tette a dolgát, megvédte a telefont. Ezért vetted. Lehet mások 1000 ft-ért ugyanilyen "védelmet" kapnak, Te úgy gondoltad 10k-ért veszel... Ennyi a történet. Azért van a tok, hogy ne a drága telefon repedjen, törjön..

Terézágyú 2018.02.21. 10:36:43

@ember a holdon?:
"A tok tette a dolgát, megvédte a telefont."
Igazad van, de a pószter úgy gondolja (hogy jogosan-e vagy sem, ki tudja), hogy a tok nem "telefonvédés közben" tört el így, hanem magától (anyagkifáradás, mifene), és ezt sérelmezi... :)

ember a holdon? 2018.02.21. 10:41:41

@Terézágyú:
Igen, értem a poszter véleményét. Csak a helyzet az, hogy általában kevés dolog van, ami sérül, törik mindenféle erőbehatás nélkül. :)

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.02.21. 10:43:55

@Terézágyú: az a helyzet, hogy a poszter maga is elismeri, hogy több alkalommal levette a tokot a telefonról. Ezt ugye kis feszegetés nélkül nem lehet, mert különben olyan laza lenne, hogy magától leesik. Másrészről ez a tok eleve 2 részből áll, a törött egy minden dimenziójában elég vékony rész, simán lehet, hogy a hidegben kicsit rideggé vált, aztán mikor levette, a fene tudja miért, elpattant. Nem kell ehhez tényleg leejteni. Viszont ez nem is anyaghiba. Az ilyet be kell nyelni, ezek filléres dolgok, amiket bűn drágán árulnak. Ha olyan tok kell, ami nem törik el, vegyen olyat, ami szilikonból van.

Darth Revan 2018.02.21. 10:59:21

A 10 ezer fotintos tok tul ertekes ahhoz, hogy ne vagyunk arra is valami tokvedo-tokot.

.Manyecska 2018.02.21. 11:12:16

@ember a holdon?: Na jah pár éve a nagyértékű Samsung Galaxym brutális órákat élt át: futottunk harminc fokban pár km-t aztán behevertem a margitszigeti nagyrét locsolóautomatái alá gondosan elrejtve a cipőmben a telefont, tőlem pár méterre- a lábaim nem voltak pár méterre mert fürdőruhában vótam érted:D - na délelőtt már kezdett erőteljesen töltést nem felvenni, akksi púposodni hát lehet melege volt cipőben + a szagok ugye, lévén már hét éves volt ...vettem egy másik telefont 6900--ért áfásan, használtan, három éve már többször repült de úgy hogy az akksi másik irányba..stb:DDD
éééééééés semmi baja!.:D ON ugyanazokat tudja majdnem amit a másik-viber, stb..nyalánkságok etc..- amit nem tud arra meg megtanítottam nemám posztot írok,áhhh..

.Manyecska 2018.02.21. 11:17:04

@Terézágyú: én azt sajnálom inkább hogy kiment a divatból a nyakba akasztható tartó!:D vagy van még?? nekem volt plüss tigrismintás az mp4-hez. Alsó osztályban volt menő poszter is jól mutatna szerintem vele.. tök praktikus volt, ámbár tökégő, belátom.

Navarone 2018.02.21. 11:38:36

@Darth Revan: és a biztonság kedvéért kell egy védőtok a telefon sarkait védő tok védőjére.

Navarone 2018.02.21. 11:39:36

Egyébként szerintem inkább a kijelzőre érdemes védőfóliát venni, mintsem a telefonra tokot. A használat alatt úgyis itt-ott behorpad, ez elkerülhetetlen. Attól még működni fog a készülék. A kijelző betörése jobban zavarna engem.

joska141 2018.02.21. 11:39:39

Sajnálom a posztolót, hosszú folyamat lesz még a teljesen jogos igény érvényesítése. Azonban nagyon jó szívvel ajánlom, hogy ezekhez az eszközökhöz az eredeti gyártó által, honlapján megtalálható tokot használni a jövőben.
Csak példa: Icarus e-book olvasóm van, gyári tokkal. Az elmúlt 2 évben az olvasót számtalanszor leejtettem, néha kőre is, tokot eltávolítottam-visszaraktam, egy alkalommal - nagyon restellem - véletlenül még rá is tapostam. Ennek ellenére egy karcolás nincs rajta, minden funkció működik, azt sem tudom merre lenne szervíz.

Terézágyú 2018.02.21. 11:54:49

@joska141:
"Sajnálom a posztolót, hosszú folyamat lesz még a teljesen jogos igény érvényesítése."

Hát még ha nem is teljesen jogos a zigény... :))

.Manyecska 2018.02.21. 11:59:38

@Darth Revan: mit védőtok??? vegyen egy telefonfülkét a telefonjára b+

köszönöm a kommentált 2018.02.21. 12:03:11

A magyar virtus örök. Nemde bár.

Terézágyú 2018.02.21. 12:04:10

@stakeholder Manyecs:
ne beszélj csúnyán Lajos, ne feledkezz meg a női inkognitódról...

.Manyecska 2018.02.21. 12:06:49

@Terézágyú: mondod te...:DDDDDD kellemes! Az a horváth Lajos kőmíves vót!!

Darth Revan 2018.02.21. 12:21:51

@stakeholder Manyecs:
az se rossz, de vedelem nelkul az se maradhat...

Terézágyú 2018.02.21. 12:33:41

"VRS High Shield Pro" tok.

Lehet hogy az extended multiply stronged editiont kellett volna megvenni belőle tripla áron...

:P

a lekvár neve puffin 2018.02.21. 13:40:55

@onlajnok: haha,na pont erre gondoltam én is.Még az ősszel ráejtettem az alin vett bv6000 -sokak szerint- gagyi kínai strapatelóra egy skill ütvefúrót.Lett egy karc a plexi bal szélén (fura módon nem tört el és még csak működési zavar sem állt be...hát,csak kínai gagyi...) ami zavart filmezés közben.Mél az eladónak,közös megegyezéssel fele-fele arányban vettem egy új házat (mert a piros jobban tetszik,csak a vásárláskor pont nem volt,illetve az új házban ráadásul benne vannak az új hangszórók,tömítés,kijelző) cakk-pakk került 45 dollárba (~12e ft),kemény 5e ft-ért átpakolták a belsőségeit mellé kapott egy szoftver frissítést (bár ezt nem értettem minek,de ha benne van a szerelési árban,ártani nem árt...) bár garit nem vállaltak a vízállóságra,de jól sikerült a műtét,maradt vízálló.A samsung játéktelókat használókat meg sajnálom,hogy rendszeresen felkerülnek az oldalra...

fakkjú 2018.02.21. 13:43:34

nekem egy nyakba akasztós teknősalakú telotartóm van és klasszul védi a nokia 3210-esemet,ajánlom mindenkinek

a lekvár neve puffin 2018.02.21. 13:51:13

@ember a holdon?: legjobb példa a párom -már csak volt-samsung akármilye (restellem,én vettem neki két éve karácsonyra,de a mai napig nem tudom mi a pontos típusa.Nekem csak fizetni kellett....) kb. fél év után elkezdett berepedni a hátlapja.Keresés,eredeti samsung megrendel.Két hónap megint repedezik.Sem szétszedve nem volt,mindig tokban tartotta,vigyázott rá.Ok,anyaghiba.Másik eladó,hátlapcsere eredetire.1 hónap után reped.Irány az ali,ebay.Az egy darab magyar boltban magyar árakon mért hátlap helyett vettem hármat.Mázlim volt,kibírtak majd egy évet.Közben már minden baja volt a telefonnak,megjárta a szervizeket,végül bevágtam a Tiszába és kapott a párom is egy fémházas (nem strapa teló csak az én szemszögemből igényesebb kivitelű mint az elődje volt) kínai gagyi (bv A9pro) telefont.Amióta megvan az égegyadta világon semmi gond nincs vele.Ha mégis lenne akkor kap egy másikat és még mindig kevesebbe van mint a szutyok samsung.

Laredo 2018.02.21. 14:17:54

UAG. 9900 ft egy tokjuk, nekem minden kütyümön az van, ma is ugrott egyet a telóm a mikró tetejéről a mosogatóba. Semmi baja sincs.

Posztert jó' palira vették.

Következőt!

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.02.21. 14:34:08

@Laredo: hogy a fenébe tud egy vízszintes felületről bármi leesni? Földrengés volt felétek?

Laredo 2018.02.21. 14:50:44

@onlajnok: Meglöktem, ő meg toronyugrót játszott. 10 pontos esés volt!

Tehetséges ugandai buzi 2018.02.21. 14:59:48

Én is most akarok új telót venni a C3-as Nokiám helyett, mert az akksi nagyon a halálán van. Már csak alig egy hetet bír ki egy feltöltéssel. Újkorában KÉT hetet bírt!

Terézágyú 2018.02.21. 15:11:16

@Tehetséges ugandai buzi:
Nem tudsz egy progit, amivel össze lehetne kötni a Nokiát a szgéppel?
A Nokia Suite-en kívül...

Tehetséges ugandai buzi 2018.02.21. 15:19:27

@Terézágyú: Hááát, amikor képet, zenét töltök ide-oda át, akkor a ringyóz saját fájlkezelőjét használom. Simán látja a teló memóriakártyáját külön meghajtóként.

Terézágyú 2018.02.21. 16:29:03

@Tehetséges ugandai buzi:
aham...
de nekem nincs memóriakártyám a telóban...
és net nélkül kell...

.Manyecska 2018.02.21. 17:00:21

@Terézágyú: geccó izé Saeco Poémia kávégépe nincs itt valakinek??? nem müxik a gőzszelep oszt.@Darth Revan: :))) hát egy telefonfülkére max. egy konténert raksz na az tuti!! On

Terézágyú 2018.02.21. 17:03:12

@stakeholder Manyecs:
" geccó izé Saeco Poémia kávégépe nincs itt valakinek???"

az nem a kotyogós, ugye? :)

.Manyecska 2018.02.21. 18:18:39

@Terézágyú: az én koromban még nem kotyog belülről! :DDDDD lol ON

Ustim 2018.02.21. 20:21:52

Ha olcsó fost vesz a poszter az a baj, ha drágát, akkor meg az.

Tikakukac 2018.02.21. 21:52:30

Mennyi ilyen mókás típushiba van a piacon amikről tud a gyártó, tud a bolt, tud a szerviz, tud a fél világ, de megy a nagy kussolás. Max amikor robban az akksi akkor indul meg valami, minden más le van sajnálva. A magától repedős kijelzőktől kezdve a poros LCD-ig, elváló antennákig nem is tudom hirtelen volt-e olyan hiba, ami ne jött volna ki legalább egy telón. De, hogy mennyi visszahívás volt és javítás, nos, azt egy kezemen simán meg tudom számolni.

Erőlködj csak 2018.02.21. 22:10:34

@a lekvár neve puffin: Valoszinuleg az altalad hasznalt telefonbol van par szaz hasznalatban Magyarorszagon, mig a samsungbol par tiz esetleg nehany szazezer igy ez abszolut nem mertekado, hogy ebbol par samsungos felkerul a homarra.

.Manyecska 2018.02.22. 08:22:43

@Terézágyú: basszus Terike, álmomban rózsaszín plüss cápajelmezben futottam az uszonyomban a telefonommal. Rózsaszín, vágod, cukirózsaszín.:P ON

.Manyecska 2018.02.22. 08:29:24

@a lekvár neve puffin: a Samsung nyolcvanezres " játékteló majdnem nyolc évig bírta mindenféle hiba nélkül lehet rossz szériát fogtál ki nem olyan rosszak ezek. Szerintem...csak nyolcvanezret már tuti nem adnék ki érte nos még a férjem vette már elég rég elváltunk :D

Terézágyú 2018.02.22. 09:35:02

@stakeholder Manyecs:
cápaaaaa???? Jézusmáriafrajdzsigmond!!!!

.Manyecska 2018.02.22. 09:36:17

@Terézágyú: igen. csak folyton ráléptem a farkamra. az uszonyomban meg a telómat rejtegettem. Krúdy álmoskönyvében szó sincs ilyenekről már néztem!!! :D

Terézágyú 2018.02.22. 09:38:38

@stakeholder Manyecs:
"csak folyton ráléptem a farkamra"

Ne olyan hangosan... ne rombold a női inkognitódat...

.Manyecska 2018.02.22. 11:09:24

-Terike magában beszél megérett már az újposzt :D -

.Manyecska 2018.02.22. 12:14:57

@Terézágyú: Terike én nézem most az online gyorskorcsolyát te nem??? :) pont ugyanígy szoktam mint a Sanyi :P csak hátrafelé úgy izgalmasabb!! eddig még nem estem hanyatt csak fáról le de NŐ vagyok :D

azbest 2018.02.22. 13:58:12

Na ezért veszem az egy dolláros kacatokat közvetlen kínából és nem magyar boltból 4-10x -es áron. Jól beszopatták, hogy a gyártóinál jobb cucc, magasabb áron, közben meg valószínűleg gagyi.

CID 2018.02.22. 22:17:12

Egyébként a telefon megsérült, csak úgy kérdezem?

szopoklész 2018.02.23. 11:21:23

Kedves poszter Kínából az ali-ból vagy az ebay-ről is rendelhetett volna ilyet, tizedannyiért.

John Heard 2018.02.24. 13:21:54

Jellemzo, hogy a felhasznalo a hibas, de akkor itt egy pelda: itt Svedorszagban egy kicsit mashogy mukodik az ugyfel kezelese: a felesegem vett egy Philips elektromos fogkefet Malmöben. Ket ev garancia volt ra, a garancia lejarta elott egy honappal elkezdett vacakolni a fogkefe. Mire mi elkuldtuk a blokkal egyutt a fogkefet a Philipsnek, hogy javitsak meg, mire ok kuldtek egy tiszta ujat, dobozzal, fogekfe fejekkel, toltovel egyutt! Nem iranyitottak sehova, nem bizalmatlankodtak, nem akadekoskodtak, egyszeruen csak tettek azt, amit ilyen helyzetben egy fogyasztoval szemben tenniuk kellett!

Juronicsné Gyula Gizella 2018.02.25. 12:17:29

@Terézágyú:
Egy jo szaki (festo,vizvezetekes, klimas stb .. ) kb. 1 hetvege alatt megkeresi a 200k-t.
Szomoru, hogy szamodra ez az osszeg mar olyan,amivel felsz utcara menni.
Itt tartunk meg mindig.

Juronicsné Gyula Gizella 2018.02.25. 12:21:27

@John Heard:
Mivel itt fizikai serules kelektkezett, semmi koze a ket ugynek egymashoz.
Leginkabb azert erthetetlen a szarragas,mert a kiegestiokbol elnek a mobilosok.
Egy S8-at megveszel a nagykerben, raraksz 5% haszonkulcsot,es a top 20-ba nem fersz be az arukereson,lesznek 20-30%al alacsonyabb ajanlatok is.
Egy tokot pedig megveszel 300-ert es, 1-2-3 ezer forintert eladod.
Ha csak siman kidobnak a kukaba,es kapna egy masikat a vevo,akkor sem erne nagy kar az eladot.

2018.02.28. 12:44:20

Telefontokot 2500 forintért veszek nyithatósat, az védi a kijelzőt is. A telefont rugalmas szilikonszerű anyag öleli körbe, két évet kibír, tompítja az esést is. 10000-ért tokot venni boltból? Aki ilyen agyatlan burzsuj, az megérdemli.

Head Honcho 2018.03.11. 16:26:49

Akinek van pénze majomra, legyen banánra is. Oizé...