Tékozló Homár

"Kispofám, menj magadtól, mert berugdoslak!"

2018.02.26. 16:24 | Homár Hilda | 179 komment

screenshot_2018-02-27_23_52_17.png

Az alábbi levél írójával hosszan leveleztem, mert a sztori annyi extrém elemet tartalmazott. Eleve mi az, hogy egy 2 nappal korábbi vásárlás miatt csapnak le valakire? Nem beszélve arról, hogy rekonstruálják a vásárlását, egrecíroztatják az irodában, majd zárésnak aláíratnak vele egy visszadátumozott jegyzőkönyvet. A címben citált idézet már tényleg csak a hab a tortán. Még, ha - mint kiderült,- tényleg nem sikerült az önkiszolgáló pénztárt ügyesen használni és fizetni, akkor is furcsa módszerrel intézte az ügyet az Interspar és biztonsági őre. 

Férjem tegnap (2018.02.17-én) vásárolt a Lövőház utcai (Mammut) Sparban. Fizetett az önkiszolgáló kasszánál, ezután a biztonsági őr felszólította (tegezve, minősíthetetlen hangnemben – kispofám, menj magadtól, mert berugdoslak), hogy menjen be vele az irodába, ahol egy férfi volt, akit a férjem rendőrnek vélt, de végig egy szót sem szólt, a jegyzőkönyvet a végén nem írta alá. Ott közölték vele, hogy két nappal azelőtt (2018.02.15-én), amikor szintén vásárolt ott, és az önkiszolgáló kasszánál fizetett, a terminál a kártyáját elutasította, de a nyugtát letépte(!!!) és távozott az áruval, ezért lopásért feljelentik.

Férjem nem észlelt a vásárláskor semmi problémát, nem értette,mi történt, de hajlandó volt ismét kifizetni a 8498 forintot (gondolta, ha bankkivonattal igazolja, hogy fizetett, akkor úgyis visszakapja).  Ez után bejött a főpénztáros az irodába,és miután mondta a biztonsági őr, hogy kifizeti, a főpénztáros távozott. Az eladótérben összeszedték a két nappal azelőtt vásárolt tételeket(???), majd férjemet kikísérték az önkiszolgáló pénztárhoz, ahol lehúzták az összeszedett árut, és bankkártyával kifizettették vele az összeget, a nyugtát nem adták neki oda.  

Ezek után a biztonsági őr kitöltött egy feljelentés című nyomtatványt, amitől nem találok szavakat (a névhez a férjem két utónevét írta, vezetéknevét sehová, a születési időhöz az anyja születési idejét – megkérdezte -, lakcím nincs rajta, végig teljesen irreleváns adatokat írt be, a kár összege után beírta, hogy KIVISZDE (gondolom, ez azt jelenti, kifizette), az ún. feljelentés gyakorlatilag olvashatatlan, nem is helyesírási hibák hemzsegnek benne, hanem mintha nem is magyar nyelven írták volna. Sajnos ezt a förmedvényt a férjem aláírta, egyrészt, mert – bár elmúlt 60 éves – nincs tapasztalata, mit kell tenni ilyenkor, nem is volt soha szüksége rá, mert még villamosra sem szállna fel soha jegy nélkül, másrészt, mert megfenyegették, ha nem írja alá akár 72  órára is őrizetbe vehetik. Ettől teljesen pánikba esett, mert daganatos beteg, stomával él, napi szinten orvosi kezelésre szorul, ezt egy zárkában nem tudta elképzelni.

A jegyzőkönyv aláírása után elengedték, csak még közölték vele, hogy kirakják a fotóját minden kasszához, hogy csaló (és erre valóban készülnek, mert mikor a férjem evett vásárlás előtt, észrevette, hogy a melegkonyhai alkalmazott a telefonjával fotót készít róla, de akkor még nem tudta mire vélni, bár a személyiségi jogait mindenféleképpen sérti).

Itthon megtalálta annak a vásárlásnak a nyugtáját, amivel valóban van probléma, mert csak a tételek vannak rajta, a nyugta végét nem nyomtatta ki a gép.

DE:

-  az önkiszolgáló pénztárgép el sem kezd nyugtát nyomtatni, amíg nem fizettünk
- emlékszik, hogy ugyanúgy történt minden, mint máskor, fizetés után azt mondta a gép, pakolja el az árut a rakodófelületről (ezt fizetés előtt biztos nem mondja a gép)
-  nem egy darab 8498 forintos dolgot, hanem 12 tételt vásárolt. Mire ennyit elpakol eltelik némi idő, semmi rendelleneset nem tapasztalt. És nyilván a környezete sem, mert nem jelent meg senki, hogy probléma van, annak ellenére, hogy az önkiszolgáló pénztárba beosztott alkalmazott a kassza területén tartózkodott, mialatt lebonyolította a fizetést,
- kiment a kassza területéről, anélkül, hogy megállították volna,
- az üzletben pár hete működik önkiszolgáló kassza, gyakorlatilag a tesztüzem folyik, elvárható lenne, hogy fokozott figyelemmel segítsék a vásárlókat, és tájékoztassák az esetleges hibákról, segítsék azok kijavítását.

A jegyzőkönyv alján apró betűkkel ez van:

  • a jegyzőkönyvet  minden esetben a lopás napján, azonnal fel kell venni - két nappal később vették fel
  • az elkövető és a tanuk személyi adatait a jegyzőkönyv rovatainak megfelelően, pontosan kell kitölteni - (mint fentebb írtam) a férjemnek még csak a vezetékneve sincs rajta, szinte minden adat hibás,
  • amennyiben az elkövető a cselekmény elkövetését nem ismerte be, a 3b pontban le kell írni az elkövető védekezését – férjemet nem tájékoztatták arról, hogy van lehetősége ellentmondani, sőt, mint írtam, megfenyegették, ha nem ismeri be, és nem írja alá, 72 órára elzárják.

Nem tudjuk mi történt, bankkivonatot holnap kér a bankban. Ha rajta van a tranzakció, akkor természetesen teljesen egyértelmű a helyzet, és minden lehetséges helyen megtesszük a szükséges lépéseket az Sparral szemben.

Ha technikai hiba miatt nincs a bankkivonaton a tranzakció (a nyugta elég furcsán néz ki), akkor követeljük az Spartól, hogy vizsgálja ki, hogy fordulhatott elő, hogy sem a vevőnek, sem nekik nem jelezte semmi a hibát a vásárló távozásáig, és ezt követően tereljük jogi útra a dolgot. Ha esetleg nem hajlandó kivizsgálni,mi történt,és továbbra is ragaszkodik a lopás verzióhoz, akkor a kivizsgálást is jogi úton fogjuk követelni. Továbbá az analfabéta biztonsági őr és a – szintén jelenlévő, és nyilvánvalóan inkompetens boltvezető-helyettes – azonnali, rendkívüli felmondással történő elbocsátását is követlejük.

Kedves Interspar! Velem előfordult már,hogy kétszer húzták le a kártyám a pénztárnál, mert az elsőnél hibát jelzett a terminál, és azután kiderült, hogy kétszer vonták le az összeget, mégis normálisan kezeltem a dolgot, és nem rendőrrel handabandáztam, hogy feljelentem az Spart lopásért. Ha esetleg úgy hibázik a terminál, hogy egyszer sem vonja le az összeget (ezt majd holnap megtudjuk, még nem biztos, hogy nem vonta le), akkor nem az a megoldás, hogy a vásárlót fenyegetik, félemlítik meg, faragnak belőle tolvajt egy tisztességgel leélt élet után. Elég lett volna jelezni, hogy probléma történt, és akkor is kifizette volna a vásárlás értékét, miután meggyőződött róla (bankkivonat), hogy így van.

UPDATE

Tegnap, hétfőn megnéztük a bankkivonatot, és sajnos valóban nincs rajta a vásárlás napján a tranzakció. Ettől függetlenül a férjem teljesen jóhiszeműen járt el:

  • nem készült pénz nélkül vásárolni, mert előtte készpénzt vett fel ATM-ből a bizonylaton az egyenleg bizonyítja, hogy a számlán volt pénz,
  • nem vette észre, hogy nem sikerült a tranzakció, és ezt a Spar sem vette észre a vásárláskor
  • állítólag (nem mutatták meg neki) a terminál kiadta a bizonylatot, mely szerint elutasította a tranzakciót, de ezt nem tépte le (pont ezt hagyom ott, ha tudatosan lopni akarok?)
  • tegnap kipróbáltam egy másik üzletben, mi történik, ha leveszem az árut a rakodófelületről fizetés nélkül (kicsit féltem, hogy rámhívják a TEK-et). Szóval, nem történt SEMMI. Pedig több mint kettő kiló narancsot vettem le. Mikor visszaraktam, akkor kezdett pampogni a masina, hogy idegen áru van a rakodófelületen. Hát, gratulálok.
  • a nyugtát elkezdi nyomtatni a gép, a végét csak akkor nyomtatja rá, ha sikerült a tranzakció. Most már tudjuk, eddig nem tudtuk.

A lényeg, elég lett volna, ha az üzletvezető ismerteti vele a helyzetet, és megkérdezi kifizeti-e. Természetesen kifizette volna. Ha nem hajlandó, akkor tehettek volna feljelentést, de semmi esetre sem ebben a hangnemben, amit a biztonsági őr használt (kispofán, elloptad az árut, gyere mert én rugdoslak be, előveszed az igazolványodat, vagy én veszem elő).

Úgy döntöttünk, nem pazarolunk időt és energiát azért, hogy elégtételt kapjon, igyekszünk inkább elfelejteni az esetet, és nagy évben elkerülni az összes Spar, Interspar üzletet. És ezt jó szívvel tanácsoljuk mindenkinek.

Üdvözlettel:

Kata

UPDATE marc. 6,

A posztot elküldtük a Sparnak, akik kivizsgálták az esetet. Íme az eredménye:

Kedves Tékozló Homár!

Szomorúan olvastuk vásárlónk házastársának levelét az oldalatokon! Sajnáljuk, hogy csak most tudtunk reagálni, de szerettük volna teljes körűen kivizsgálni azt, hogy pontosan mi történt és minden érintett kollégánkat meghallgatni az esettel kapcsolatosan. Ez a folyamat mostanra lezárult, melynek eredményéről szeretnénk Titeket, az olvasókat, valamint vásárlónkat is tájékoztatni. Tudnotok kell, hogy nagyon komolyan vesszük a vásárlói panaszokat és észrevételeket, melyek esetében mindig a lehető legkritikusabban szemléljük saját működésünket. Ez alapvető érdekünk, mert ha nem tudunk színvonalas szolgáltatásokat és termékeket biztosítani a vásárlóinknak, ők legközelebb nem minket fognak majd választani.

És akkor nézzük a konkrét esetet. Először is nagyon sajnáljuk, hogy nem maga a vásárló írta meg a saját történetét, hanem a házastársa, aki nem volt semmilyen formában részese a történésnek. Valószínűleg éppen ezért nem világos több részlet és összefüggés, így csak a tényekbe tudunk kapaszkodni. Az első és legfontosabb tény az, hogy a vásárló fizetés nélkül távozott. Amikor aztán napokkal később visszatért az áruházunkba, az üzletben dolgozó kollégáim felismerték őt, majd szembesítették a ténnyel, miszerint a legutóbbi vásárlását nem rendezte. A vásárló pedig elismerte, hogy a korábbi vásárlás ellenértéke nem került levonásra a bankszámlájáról. Ilyen esetben a hatályos jogszabályok alapján a kereskedőt megilleti annak lehetősége, hogy jogi lépéseket tegyen, valamint az esetről jegyzőkönyvet vegyen fel, hiszen a tulajdonát képező áru(k) ellenértékét – több mint 8 ezer forintot - a vásárló nem rendezte, azokkal fizetés nélkül távozott az áruházunkból. Jelen esetben, tekintettel a vásárló együttműködő magatartására, a termékek értékének kis mértékére, valamint a termékek ellenértékének későbbi hiánytalan megfizetésére, cégünk úgy döntött, hogy nem kezdeményez eljárást a vásárló ellen az esettel összefüggésben. A biztonsági őr és a SPAR munkatársainak nyilatkozatai a vásárló által leírt, vele szemben tanúsított nem helyénvaló stílust pedig nem igazolták.

Végül essen néhány szó az önkiszolgáló kasszáink működéséről is: a blokk a termékek szkennelése közben folyamatosan nyomtatódik, az eszköz a fizetési folyamat lezártát követően nyomtatja ki a blokk legvégét és választja le azt a papírtekercstől, vagyis csak ekkor lesz a vásárló számára is elvehető a blokk. Amennyiben ezt megelőzően akarja a vevő elvenni a blokkot, csak nagyobb erőkifejtéssel tudja azt kitépni. Ebben a konkrét esetben a kassza lezáratlan tranzakcióját a következő vásárló jelezte az áruházi kollégánknak, aki ekkor realizálta, hogy az előző vásárló – a panaszlevelet író házastársa – fizetés nélkül távozott, valamint a lezáratlan blokkot nagyobb erőkifejtéssel tépte ki a nyomtatóból.

A fentiek alapján értetlenül állunk a vásárló házastársának levele előtt. Azt gondoljunk, hogy cégünk - a lehetőségeihez mérten - a vásárló számára is legjobb megoldást ajánlotta az ügy gyors, és a vásárlóra nézve további következmények nélküli rendezése érdekében.

Üdvözlettel:

SPAR Magyarország

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xezs6 2018.02.27. 10:55:26

@Terézágyú: Mindenkit lehet szidni, de neked láthatóan halvány lila fingod sincs arról, hogy egy programozót milyen esetekben lehet. Azt meg értelmezni se tudom, hogy a programozó ügyfelekkel hogy beszél. Mikor voltál te programozó ügyfele? Milyen terméket rendeltél meg programozótól ügyfélként? A házépítéses analógiád is rossz. A programozó nem a kivitelező. A programozó a segédmunkás, de ezt már leírtam. Miért kell neked minden poszt alatt bebizonyítanod, hogy lövésed sincs a témáról?

Xezs6 2018.02.27. 10:59:56

@Terézágyú: ja és nem vagyok programozó, csak tudom hogy meddig terjed a felelőssége.

lobster thermidor 2018.02.27. 11:20:06

@onlajnok:
Nekem az Unicreditnél még nem volt ilyen gondom, ha lett volna, arról írok.
Javaslom válts bankot! :)

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.02.27. 11:21:52

@lobster thermidor: én OTP-s vagyok, ott is azonnal jön sms. Az asszony cib-es, de őt nem igazán érdekli ez a dolog (és egyébként ez feature, nem bug).

lobster thermidor 2018.02.27. 11:26:58

@Darth Revan:
Én gyakran használom is az egyik hipermarketben, bár elég sok olyan árucikk van, amihez az eladó jóváhagyása kell. Ilyen például a sör, vagy egy palack bor, mert ugyebár a gép nem látja, hogy te elmúltál már 18 éves, ezért meg kell várni a nénit, hogy meggyőződjön arról, hogy jogosult vagy a szeszes ital megvásárlására.

lobster thermidor 2018.02.27. 11:31:22

@onlajnok:
Mostanában még pénzembe sem kerül a szolgáltatás, mert a kártyás vásárlásaimra, igaz nem túl sokat, de ad némi visszatérítést a bank, ebbe bőven belefér az SMS - ek díja. A tranzakciók lekönyvelését, a pénzmozgásokat pedig a mobil, vagy az internetbankon néhány kattintással követheti az ember.

Xezs6 2018.02.27. 11:36:08

@lobster thermidor: az SMS-ek díját pontvisszatérítős hitelkártyával lehet a legjobban visszanyerni. Nem írok bankot, ne legyen reklám, de nekem kb havi 3000 Ft jön be pontokból (amit elkölthetek) az SMS meg valami havi 400 Ft. Hol éri meg ez a banknak, jön a kérdés. Ott, hogy nem mindenki olyan fegyelmezetten költ, mint én :)

.Manyecska 2018.02.27. 11:36:30

@telkoe: a börtönök meg üresek höhh! :DD

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.02.27. 11:38:57

@Xezs6: igen volt valami traumája ezzel kapcsolatban, azt hiszem ezt már írta. Mármint, hogy negatív tapasztalatai voltak, több alkalommal is. Amit el is hiszek, ha a céget Pistike Programozó Cége Kft-nek hívnak. Ott tényleg előfordulhat, hogy Pistike minden egy személyben, így ha hibás döntés születik, azért ő a felelős, azaz a programozó. Csak azok a cégek, akik pl a SPAR önkiszolgálós pénztárának szoftverét fejlesztik, nem ezek. Ahogy írtad is, a programozó a segédmunkás vagy a kőműves/festő a házépítésnél. Lehet, hogy ő is látja, hogy az a fal nem lesz elég vastag, de a terveken úgy szerepel, hát úgy építi. Jó esetben szól az építésvezetőnek, felelős műszaki vezetőnek, aki ilyenkor saját hatáskörben már változtathat, de a saját szákállára nem építheti vastagabbra, mert a megrendelő nem ezt kérte/a tervező nem ezt tervezte. A saját seggét bevédi azzal, hogy szól a felelősnek, aztán dolgozik tovább.

JOKE21 2018.02.27. 11:51:12

Colonel H. Stinkmeaner

@JOKE21: az önkiszolgálónál a tied a felelősség, a sima pénztárnál az alkalmazotté. Ki az a hülye, aki az üzlet fizetett alkalmazottja helyett dolgozik? Étteremben is bemész a konyhába és megfőzöd az ételt, amit rendeltél, megeszed, elmosogatsz, majd kifizeted a teljes árat és még borravalót is hagysz? Az önkielégítő kasszánál fizetés pont ilyen dolog.

A példa akár jó is lenne, de egy kicsit túl van tolva.
"Éterembe bemész" ez jó lehet a tescora is.
Nyilván a konyha már a raktár lenne, ahova nem szoktam bemenni.
"megfőzöd az ételt" az erős túlzás csak beszórom a kocsiba.
Rendeltél, megeszed, elmosogatsz ezeket nehéz a tescoba értelmezni.
Kifizetem a teljes árat, ez sem igaz mert szinte mindig van valami kuponom, és akkor már nem is teljes árat fizetek.
A borravalóval mindig gondban vagyok. Az estek 99%-ban kártyával fizetek. Így ha borravalót akarok adni, azt is be kell nekik ütni rendes bevételbe és az már akkor nem lesz a pincéré(max kis családi üzletekben merik megcsinálni, hogy lehúzzák a borravalót, de csak a fogyasztásról adnak nyugtát) így ahol ismernek mindig azt mondják, hogy nem. A tescoba még nehezebben lehet értelmezni a borravaló fogalmát az önkiszolgáló automatánál. Szóval ahogy régen a tanárom szokta mondani, a kérdés jó volt a válasz is csak nem találkoztak, ülj le egyes.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2018.02.27. 12:16:19

Két fontos dolgot hiányolok, illetve nem értek:

Ha szerintük a vásárló lopott, vagy inkább úgy mondom, ha engem lopással gyanúsítanak akkor kérem a kamerafelvétel megtekintését! Ha én nem vittem el fizetés nélkül semmit, szeretném látni, honnan veszik az ellenkezőjét, különben én hívok rendőrt.
A két nappal később dolognál ugyanez: igen? Szeretném a felvételt látni.
A legtöbb tranzakcióról már érkezik SMS. De ha mégsem, a helyzet ugyanaz. Uram, jöjjön vissza, valami nem stimmel. És átnézik együtt az őrrel, hogy akkor sikeres fizetés volt-e, kap-e értesítőt stb.
Amúgy meg önkiszolgáló kasszáknál sosem áll ott egy segítő ember? Csak mert a pékárukat a kedves vevő nem tudja fejből, melyiket milyen menüpont alatt keresse. És igen, az önkiszolgálóőrző munkatárs is észlelheti, hogy hoppá valami nem oké. Szóval két helyen sántít a dolog.

2018.02.27. 12:24:07

@JOKE21: tehát a pénztáros helyett dolgozol
Ha adna a Spar, Tesco 5% kedvezményt az önkielégítő kasszánál való vásárlásnál, akkor még megérteném, hogy valaki használja. De a multi egyszerűen benyeli azt, amit spórol a pénztáros kiiktatásával. Ezt a luxusprofitot nem osztja meg veled a multi, pedig a te közreműködéseddel kereste meg.
Tankoltam már olyan benzinkúton, ahol ha az önkiszolgáló résznél tankolsz és kártyával fizetsz, akkor olcsóbb a benzin. Ennek lenne értelme mindenhol.

Xezs6 2018.02.27. 12:55:27

@Colonel H. Stinkmeaner: Te mindenáron pénzt akarsz kapni azért, mert önkiszolgálóban vásárolsz, holott azt ritkán kapsz ilyen helyeken. Amit kapsz, az az idő. Az önkiszolgáló sokkal szaporább dolog, mint a nagy pénztár, mert ott eleve csak kosárral mehetsz be, kocsival nem. Az egy fals felfogás, hogy ezzel a pénztáros dolgát végzed. A pénztáros egy szükséges rossz, amit eddig nem sikerült automatizálni, csak mostanában. A nagy többségnek szerencsére leesett, hogy mire jó az önkiszolgáló, mert elég sokat látom, hogy használják. Az IKEAba pl már nagyon kellett és szeretek is ott fizetni. Sok időt spórolok vele, a kezem meg nem törik le, mivel nem születtem úri családba, ahol a teát is csak eltartott kisujjal szabad inni.

JOKE21 2018.02.27. 13:16:31

Azzal nem értek egyet, hogy csak kosárral mehetsz be én mindig önkiszolgálóba fizetek mindenhol ahol van és a tescoba a hétvégi nagy bevásárlás nem egy kis kosárnyi... A mi környékünkön egy helyen kapsz kedvezményt az önkiszolgálóba egy benzinkúton ajkán, de ott is csak este 10 és reggel 6 között mikor nincs nyitva, de mondjuk ott 10 ft-ot és egyébként is olcsó kút. Napközben mindegy melyik kút fizetsz akkor nincs 10 ft kedvezmény... Az auchan kútnál is csak az önkiszolgálót használom kártyával sokkal gyorsabb, mint végigállni a sort a fizetéshez. Az osztrákoknál is jól működik az önkiszolgáló. Én már várom az amazon megoldását, hogy tényleg minden nemű szenvedés és szórakozás nélkül telefon appal bemész kamerák figyelik mit viszel és mikor kimész már jön is a számla a telóra. :D

BéLóg 2018.02.27. 13:19:35

Tegyetek feljelentést kényszerítés, hamis vád, meghurcolás, stb. miatt, ügyvéd lesz rá.
Egyéb tanulság, EGYEDÜL állva SOKKAL szemben nem vallunk be semmit, nem írunk alá semmit (kivéve ha elkövettük, ugye). Azonnal segítséget hívni, rokon, barát, stb. Ezt szépen megvárni és tanúval, hangfelvétellel, stb. mehet tovább a dolog.
Minden kérdésre az "ügyvédemet (anyámat, apámat, haveromat, SEGÍTSÉGET, stb.) AKAROK válasz. Meg hogy együttműködök, együttműködök, együttműködök, stb.

Nick-son 2018.02.27. 14:20:04

Sajnos a biztonsági őrök jó része nagyon alacsony szellemi színvonalon mozog. Tisztelet a kivételnek.

A megbízó cég se sokkal különb, így aztán nincs aki ellenőrizze mit művelnek egész nap.

Én mindenképp feljelenteném, az alkalmazó Himi - Humi szekuriti meg vágja ki a francba az ilyet, mert csak gondja lesz belőle, még sokkal több. Keressen csak szépen normális munkát, fiatal, egészséges és dolgozzon mint mások.

maczuda 2018.02.27. 14:33:00

@.Manyecska: mit nem ért? Ez önkiszolgáló kassza,nincs pénztáros,a vévő tépi le a nyugtát. Eme esetben az idős úr letépte de picit előbb,nem várta meg a nyugta végét, amiből kiderült volna,hogy a tranzakció sikertelen volt.

Xezs6 2018.02.27. 14:47:34

@.Manyecska: Kuplung? Miért szopatják még mindig az emberek magukat a manuális váltóval? Amerikában már vagy 60 éve rájöttek, hogy egy baromság.

Xezs6 2018.02.27. 14:53:41

@FayRodisz: gratulálok, sikerült politizálnod egy teljesen politikamentes bejegyzés alatt. Mondd, nincs elég fórum, ahol ez az agyatlan politikai fröcsögés megy? Pont a Homáron kell ezt kiélni?

élhetetlen 2018.02.27. 15:20:55

@CoolKoon: „A rendőrön (elvileg) mindig van jelvény, vagy ha mégse, intézkedés előtt meg kell tudnia mutatnia„. Ezt értem, csak arra akartam utalni, hogy én nem tudnék megkülönböztetni egy rendőrt egy álrendőrtől. Nem tudnám, hogy az egyenruhája milyen kell, hogy legyen, és nem tudnám, hogy a mutatott jelvény igazi-e, vagy hamis. Érted, időnként figyelmeztetik az embert, hogy pl. a gázóra leolvasót csak akkor engedje be, ha rajta van az azonosító, de fújhatom, mert nem tudom, mi alapján kéne eldöntenem, hogy igazi-e, vagy kamu. Nekem hamis pénzt is adhatnának, mert nincs uv lámpa a fejemben, de, ha lenne sem tudnám, hogy milyen jelet keressek a pénzen. És ezzel szerintem nem vagyok egyedül. A legtöbb ember átverhető. Az is, aki azt hiszi, hogy ő jaj, de gondos, mert kér egy igazolványt.

élhetetlen 2018.02.27. 15:26:13

@CoolKoon: „Ott rontottad el,…”. Ez még csak kínos sem volt, csak nevetséges. Én csak nem akartam, hogy a következő vásárló ne találjon meggylekvárt. Tudom, ezzel a legtöbb ember nem foglalkozik, de én már ilyen maradok.

Xezs6 2018.02.27. 15:26:16

@élhetetlen: A kamu rendorjelvenyen általában nincsen sorszám. Az igazin van.

élhetetlen 2018.02.27. 15:36:24

@onlajnok: „a kettő között nagyjából 10 percnyi anyázás történt”. Nem voltam ott, nem tudom, de azt olvastam, hogy abban a 10 percben, amiről beszélsz, a vásárlók könyvét kérte, és azt nem adták, hanem kivágták. De te biztosan jobban tudod.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.02.27. 15:39:32

@élhetetlen: na szerintem olvasd el, hogy mit írtam. Az első mondta vonatkozik a konkrét esetre, ami utána jön, az már csak általánosságban szól, az ilyen esetekről. Egyébként meg akár ott is lehettem, nem tudhatod.

CCnick 2018.02.27. 15:45:21

Bennem azért mocorog a kérdés, hogy milyen bizonyíték támasztja alá azt, hogy ami a posztban "elhangzik" az 1:1-ben megfelel a valóságban és nem valaki írói munkásságának része?

CCnick 2018.02.27. 15:48:08

@élhetetlen: "Nem, nem ment be szólni a raktárba, hanem a pénztárig követett, mert biztos, hogy ezzel a fedősztorival még el akarok lopni valamit, de ő éber"

Gondolom az fel sem merült benned, hogy korábban volt már aki bepróbálkozott ezzel a "trükkel"

CCnick 2018.02.27. 15:52:41

@SarahConnor: "Az önkiszolgáló kasszához állni csak ritkán éri meg"

tecsóban állnak minden pénztárnál 5en púpos kocsival nálam meg van 5féle termék.
A 6 önkikasszából meg 4 üres.
Pénztáros 10 perc, az önkielégítőkassza 2 perc és ebben benne van a láncredukciókupon beolvastatása.

Ez egy teljesen átlagos szitu. Melyiket fogom választani?

Dezsike 2018.02.27. 16:05:15

Egy kicsit sántít a sztori. Rendszeresen vásárolok önkiszolgáló kasszánál Sparban. Ha fizetés nélkül leveszed az árut visít a gép és nem csak neked, a kasszásnak is (a monitorján és a kassza lámpája feletti színes villogóval is), aki egyből ott terem. Tapasztaltam, mert egyszer egy leértékelt terméket eredeti áron számolt, levettem ellenőrizni, egyből ott termedt. A vevő és a kasszás is elcseszte, mert egyik sem figyelte a gép visszajelzését (előbbi a sikertelen tranzakció miattit, utóbbi a kifizetetlen áru miattit). A vevő fizesse ki az árut, a kasszást pedig rúgják ki. Ennyi.

élhetetlen 2018.02.27. 16:07:21

@Xezs6: „A kamu rendorjelvenyen általában nincsen sorszám.”. Ez meggyőző. Csinálnak egy kamu jelvényt, de nem tesznek rá egy kamu sorszámot? Ennyi? Ilyen egyszerű?

KaTe 2018.02.27. 16:20:08

@élhetetlen: Én a helyedben kamu rendőri igazolvánnyal nem próbálkoznék, ugyanis közokirat-hamisításnak minősül, azt meg vastagon mérik. A jelvény magában semmit nem ér, fel kell mutatnia az igazolványát is. Azon pedig elég sok információ van. Ennek hiányában max. ha fegyvert fogna rád, akkor kell engedelmeskedni neki.

élhetetlen 2018.02.27. 16:22:58

@onlajnok: „na csak ott sem az volt ám, hogy a tag sérelmezte a kiírás hiányát és egyből szállt a pofon, hanem elkezdtek vitatkozni, ami előbb-utóbb odaáig fajult, hogy pofán verték.„. Konkrétan erre írtam, (és nem keresem meg, hogy előtte mit írtál, mi volt az első mondatod, és miről szólt a második, annyira nem érdekel) hogy „azt olvastam”, hogy….. Felőlem ott is lehettél, azt írtam, hogy én nem voltam ott, úgyhogy nem értem, mit pampogsz.

élhetetlen 2018.02.27. 16:37:04

@CCnick: Hát igen. Teljesen életszerű, hogy valaki berak a kosarába sok üveg lekvárt, (amit lát is az bizti), amit ki is fog fizetni, csak azért, hogy aztán még valamit zsebre tegyen. Ezt feltételezni sokkal jogosabb, mint azt feltételezni, hogy csak azért szólt, mert levette az utolsó darabot is a polcról, ahol csak azért volt annyi, mert annyi fért el. Ez van, a vásárlóról nem érdemes feltételezni a jó szándékot, csak azt, hogy lopni akar. És, ha megalapozott ez a feltételezés, akkor arról is mi tehetünk, sajnos. Nem tudom.

élhetetlen 2018.02.27. 16:50:41

@KaTe: „Én a helyedben kamu rendőri igazolvánnyal nem próbálkoznék”. Valamit félreértettél. Én nem próbálkoznék semmivel, csak azt írtam, hogy egy kamu jelvényt nem tudnék megkülönböztetni egy igazitól, ahogy egy kamu igazolványt sem (mert azon is lehet „elég sok információ”), egy valóditól. A hamisított pénzekről már írtam, ha egyszerű lenne felismerni a jó minőségben előállítottakat, akkor nem lenne állandó probléma. Nem egyszerű a hamisítványok felismerése.

Reactor 2018.02.27. 16:52:01

A biztonsági orknak ott helyben kellett volna intézkednie, nem 2 nappal a dolog után. Ez így szimpla műbalhé. Ha meg nagyon törperősnek hiszi magát, rendőrt hívni és kész. Remélem kihajítják a francba.

Xezs6 2018.02.27. 18:35:28

@.Manyecska: Mert az európai (főleg a magyar) piac ezt igényli. Mert az emberek szeretik szopatni magukat szaros pár százezer árengedményért cserébe.

Xezs6 2018.02.27. 18:36:43

@Köpe Bálint: Minden autót könnyebb kuplung nélkül kezelni :) Kb lassan az összes ismerősöm azon a véleményen van, hogy a következő autója automata lesz, mert már unja a kuplungolást.

a lekvár neve puffin 2018.02.27. 19:26:02

@Nyafika: igen,ahogy vásárló is kettő van.A kultúrált és a magyar.Saját tapasztalat.Minden éremnek két oldala van.

a lekvár neve puffin 2018.02.27. 19:36:12

@Xezs6: Egyetértek illetve,hogy normális őröket sem tudnak Spar boltban alkalmazni.Az üzletvezetők kb. az ingyen munkaerő szerepét osztják rájuk.A szűkebb környezetemben levő boltjukban rendszeresen látom,hogy az őrrel mosatják fel a boltot ami neki még véletlenül sem dolga.De szerződést bukni még rosszabb,így inkább hagyják a biztonsági cégek és aki alul van az meg így járt.Emiatt (is) nem megy normális őr ilyen helyekre és boltokba.Sajnos ilyen boltokból és üzletláncokból rengeteg van.

Brokkoládé 2018.02.27. 21:43:26

Élhetetlen:
Már a név is magáért beszél DE!
Természetesen én is követek el hibákat, de akkor a saját nevemben beszélek és elismerem ha hibáztam. Így ahelyett hogy mindenki hibás csak én nem mentalitás helyett egy kis önismeretet is kéne tanulni. Az őr aluliskolázott hülye, aki meg fedezetlen kártyával fizet, majd az ezt felfedezőre támad az intelligens képzett? A lényeg, hogy a fogyasztó hibázott, amit ha elismer nem történik meg az eset. Erről mindig az jut eszembe, hogy ő ütött vissza...ő kezdte!

Homár Hilda 2018.02.28. 00:19:06

@CCnick: írtam, hogy hosszan leveleztem velük, megvan a jegyzőkönyv is.

SarahConnor 2018.02.28. 06:19:44

@CCnick: attól függ, mit vettél. Erről beszélek.

CCnick 2018.02.28. 08:35:17

@élhetetlen: "Hát igen. Teljesen életszerű, hogy valaki berak a kosarába sok üveg lekvárt, (amit lát is az bizti), amit ki is fog fizetni, csak azért, hogy aztán még valamit zsebre tegyen"

Igen, teljesen életszerű. Azzal sokkal nehezebb eltüntetni a biztonságiőrt, hogy szólsz neki, nézze már meg nem vagy-e a raktárban mint azzal, hogy úgy csinálsz mint egy rendes vásárló

Tudom, te úgy mennél lopni, hogy felvennéd a "boltitolvaj vagyok" pólódat de te élhetetlen vagy.

CCnick 2018.02.28. 08:38:44

@Homár Hilda: A jegyzőkönyvben benne van a "kispofámmegrugdoslak" rész is?

.Manyecska 2018.02.28. 08:50:21

@Xezs6: ja és nem hibridet, mert nem sz.patják magukat vele. És jelzem MAGYAR emberek.
On

Xezs7 2018.02.28. 09:42:51

@.Manyecska: Pontosan mi nem életszerű? Hogy egyszerűbb automatával a vezetés? Ez tény, mivel egy pedállal és egy gondolattal kevesebb. Az, hogy valami hülye kiugrál a kocsijából D fokozat mellett, még nem érv. Kocsiból nem ugrálunk ki megfelelő rögzítés nélkül (pl. kézifék) még manuális váltónál se. Bármikor elgurulhat a terepviszonyok miatt. Elég ha fél métert gurul, már koccan egy másikkal.

Egyébként megint ki lettem innen vágva. Valaki elmondaná nekem, hogy Hilda mi alapján hajigál ki embereket? Vagy ez ilyen random dolog nála?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2018.02.28. 10:41:12

azért én a hülyetökben egy ilyen húzós sztorit addig nem tennék ki, amíg a másik felet meg nem kérdeztem. pláne, ha az index fagyasztóvélelmi rovara vagyok...

szekertabor · provo.blog.hu 2018.02.28. 13:11:50

Abban tévedett a hölgy, hogy a pénztárgép nem kezdi el nyomtatni a nyugtát, amíg a kifizetés meg nem történt, éppen ellenkezőleg. A fejlécet már a kezdésnél kinyomtatja, és folyamatosan nyomtatja a felvitt tételeket is.
Ezzel együtt elfogadhatatlan, ha egy üzlet a vásárlóit a fenti módon megfélemlíti, kényszeríti és megalázza.

Layosh 2018.02.28. 13:45:54

Nekem nagyon sok minden sántít ebben a történetben. Várjuk meg a másik fél válaszát is.

Reactor 2018.02.28. 15:30:18

@joska61: Aznap épp szar napja volt, valakin le kell vezetnie. Persze nem egy magánál erősebb valakin, ahhoz hányadék nyúlbéla alak.

kaktusz20 2018.02.28. 18:38:19

@Layosh: Mi sántít? Kérdezz,és kapsz választ. Miért várjuk meg a másik félválaszát? Ők kérdeztek? Nem. Lopott és kész.

kaktusz20 2018.02.28. 18:50:19

@Brokkoládé: Hát igen. Az önismeret az fontos. Az értő olvasás meg nem. A posztból kiderül, volt fedezet a kártyán. És a felfedezőre sem támadt senki. A felfedező támadt. Továbbá a fogyasztó elismerte, hogy akár tévedhetett is. Mégis megtörtént az eset. Hajlandó volt kijavítani is a tévedését,mielőtt kiderült volna, hogy egyáltalán tévedett-e. Mégis megalázták, fenyegették, lopással vádolták. Ilyenkor mit csináljon az önismeret? A saját nevében pedig nem beszél mert neki erre már túl rövid az élet. Inkább igyekszik elfelejteni. Én meg nem hagyom, és úgy gondolom, a nyilvánosság jó eszköz arra, hogy holnap ne veled történjen meg ez.

kaktusz20 2018.02.28. 19:13:53

@KaTe: Tény, hogy szinte sokkos állapotba került a férjem, de nem kellett elfelejtenie olvasni. A jegyzőkönyv (Homárnak szkennelve megküldtem) olvashatatlan. Itthon próbáltuk kibetűzni, de sok értelmes dolog nem jött ki belőle.
A daganatos betegségnek nem sok köze van a történethez, pusztán a zárkával fenyegetéssel kiváltott pánikhoz. Remélem, sosem tudod meg, de ez az állapot nem annyira zárkakompatibilis.

Totalcar 2018.02.28. 19:37:54

A Sparban a biztonsági őr a kenyeres ,pekarus polcról csipegeti a morzsakat. Gondolom ez az uzsija ;)

telkoe 2018.02.28. 20:57:34

@kaktusz20: Szellemi kepessegeinek birtokaban levo, altalanosan ertelmes es tajekozott felnottnek tisztaban kellene azzal lennie, hogy eloallitasrol, fogvatartasrol nem a Sparba kiallitott bohocruhas hazorzokutyahelyettes dont. Sulyosan beteg gyanusitottnal, szab sertesi hatar alatti osszegnel meg csak elo sem allitjak, ha meg nagyon eroskodika biztosagi bohoc akkor a rendor teszi helyre.

Mindenesetre ha egyebkent is erosen romlo egeszsegu a ferj es stresszhelyzetben nem tud cselekedni (es utana panaszt tenni) akkor lehet hogy itt az ideje mar csak kiserettel kiengedni mielott nagyobb zurokbe keveredik.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2018.02.28. 22:19:55

@Homár Hilda: és akkor pont a spárt mé' nem tudtad megszólaltani?!

kaktusz20 2018.03.01. 05:21:30

@telkoe: Egy nyugdíjas orvos nyilván alatta van az átlagos szellemi képességnek, de azért a bevásárlás a Spárban eddig nem tűnt egy szíriai háborúnak. Igen, nekem is azok voltak a reakcióim, hogy mit csináltam volna,és mit nem, de nem velem történt meg. Én kevésbé vagyok békés nála, mégsem tudom, hogy reagálnék amikor gyanútlanul, és jóhiszeműen vásárolok, és első lépésben ilyen módon megaláznak sok ember előtt, ezután pedig az együttműködési szándékom ellenére fenyegetnek,és tovább aláznak. Nem próbáltam. De mégsem szeretnék eljutni oda, hogy egy sima bevásárláshoz viszek magammal egy ügyvédet, aki higgadt marad minden helyzetben. Vagy szerinted ez normális lenne?

Homár Hilda 2018.03.01. 07:14:16

@városjáró: elküldtem nekik a posztot, kivizsgálják.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2018.03.01. 10:37:18

@Homár Hilda: Akkor írd már oda a cikked aljára azt az infót!

para_noir 2018.03.01. 13:49:14

Én otthon a szitiben csak egy boltba nem vagyok hajlandó bemenni, az a Spar. Következetesen tahóparasztok az eladók, pofátlan geci a kasszás, sittes szarfejű a biztiőr, mellesleg drága, a választék meg egy zsákfalu mozgóboltjának a színvonalát hozza. És ez valami céges policy lehet, mert bármelyik Sparba megy az ember be, ugyanezt a lábszagú szarházi miliőt találja, fosos személyzettel. A büdös életben be nem teszem a lábam Sparba többé.

Brokkoládé 2018.03.01. 16:11:14

@kaktusz20: Nos igen. Teljesen életszerű, hogy mindenki elismert mindent de az őr /természetesen alacsony iskolázottsága okán..:D/ , egyből rátámadt a vásárlóra, sőt ebben még assziszált a SPAR teljes személyzete is. Ez ma Magyarországon teljesen életszerű és hihető sztori. A valósághoz inkább közelebb álló lehet, hogy egy magasan iskolázott személy gyomorforgató stílusban próbálta előadni magát, amire az alacsonyan iskolázott biztonsági őr hasonló stílussal reagált. De persze ilyenkor előjönnek a jogok /vélt-valós betegségek/ az őr, hogy képzeli mindezt? És természetesen a panasz mindenhová, mert jogaim vannak!

lobster thermidor 2018.03.01. 16:26:29

@szekertabor:
A teszkó önki kasszájánál semmit nem nyomtat ki a gép addig, ameddig nem fizettél. Kizárólag a fizetés után printeli ki a blokkot az automata. Abban az esetben, volt már ilyen, ha valami gond van a kártyás fizetéssel, akkor csak egy 3 - 4 centis kis cetlit nyomtat ki, amin a bank üzenete van arról, hogy hiba van a kártyával, vagy a rendszerrel. A bevitt tételeket a kijelzőn lehet ellenőrizni.

ludomik 2018.03.01. 21:16:48

@Xezs6: Igen ,van doszt ..kerdes ??

Ashariell 2018.03.01. 21:21:13

Mint biztonsági őr mondom, ez kemény. Soha nem engedhet meg magának ilyen hangot egy biztonsági őr. Nem dolgoztam még a szakmában, még az igazolványomat is most várom. A lopás csak akkor bűncselekmény, ha 50.000 Ft feletti az összeg. Az alatt szabálysértés.
Nekem ilyet momdana egy biztonsági őr, mint ami a címben van, azonnal rendőrséget hívnék.
A jegyzőkönyv szabálytalan, és nyilvánvalólagos hibás kitöltéséért már rá lehetne húzni a lepedőt. Nem beszélve a fenyegetőzésekről.

kaktusz20 2018.03.02. 05:27:24

@Brokkoládé: Biztonsági őr-e vagy a spárnál? Legyél. Mert - bár kilógsz a csapatból azzal, hogy írni tudsz - ott a policy része, hogy a vásárló az üzletbe lépve, hagyjon fel minden reménnyel. Mit képzel? Még hogy jogai vannak? Méltánytalanság éri, és panaszt mer tenni? Megérett a világ a pusztulásra.
Az alacsony iskolázottságod miatti frusztrációd ellen tehetsz tanulással, Sosem késő.

crazy tizen3rom 2018.03.02. 08:24:54

@kaktusz20: ...és akkor két nap után írtál, hogy az összes empátiát elveszítetted.

Darth Revan 2018.03.02. 16:12:26

@vanek ur:
"egyszer emelt ki a gép szúróprobaszerű ellenőrzésre "

akkor is csak 5 random cuccost ellenoriznek, szoval meg mindig hamarabb vegeztel, mint egyebkent

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2018.03.03. 23:12:09

@lobster thermidor: Az SMS még nem jelenti a vásárlás sikerességét, csak azt, hogy zárolták az összeget. De ha a bank válasza bármi okból nem érkezik vissza a terminálhoz, akkor a terminál sikertelenként könyveli el, és nem történik meg a tényleges tranzakció.

Hegyirablo 2018.03.04. 01:09:26

Érdekes, velem soha nem történik ilyen, sem Sparban, sem máshol, sem önkiszolgáló kasszánál, sem pénztárosnál. Ja, hogy nekem 130-as az IQ-m...

lobster thermidor 2018.03.04. 17:57:44

@Peti817172M:
A bolti terminál használata nem azonos, egy internetes vásárlással, tehát ne keverd össze a két dolgot. Itt nem a WizzAir honlapján vásárolsz jegyet, ahol gyakran előfordul, hogy a kártyaadatok beírása, és elfogadása után ilyen - olyan okokból nem jön létre a vásárlás, hanem a bolti POS terminált használod, ami a sikertelen vásárlás esetén minden esetben kinyomtat a vásárlás meghiúsulásáról egy cédulát. Egyébként pedig a bank által küldött SMS - ről abban az értelemben beszélek, hogy a telefonodon, a kezedben van annak a bizonyítéka, hogy te nem loptál, mert használtad a kártyád, a számládon pedig már lefoglalták a vásárlás összegét. A többi a bank, és a kereskedő dolga. Egyébként minden esetben küld SMS - t a bank, amivel a gyanúba fogott vásárló igazolhatja a kártyahasználatot.
Így már világos?

Xezs7 2018.03.05. 16:02:49

@Peti817172M: Ezt eléggé összekeverted. Az igaz, hogy a zárolás és lekönyvelés között eltelik némi idő (pár nap) de a bank válasza a terminál felé azonnali, és nem a lekönyveléskor történik. Tehát mire az ügyfél SMS-t kap, addigra a bank már válaszolt a terminálnak. A zárolás utáni lekönyvelés a bank egyéni technikai dolga, és nem befolyásolja a tranzakció sikerességét.

230e 2018.03.06. 12:04:46

Megjött a válasz, azért jó hír, hogy a vásárló számára legjobb megoldást választották, és természetesen: "A biztonsági őr és a SPAR munkatársainak nyilatkozatai a vásárló által leírt, vele szemben tanúsított nem helyénvaló stílust pedig nem igazolták." Azért a jegyzőkönyvre nem nagyon tértek ki.

vanek ur 2018.03.06. 14:57:52

Kedves Spar! (Már ha a kommenteket is olvassátok.)

Ti magatok írtátok le, hogy az önkiszolgáló kassza folyamatosan nyomtatja a blokkot. Ez egy hibás(an specifikált) működés. Tessék példát venni a Tescoról: addig nem nyomtat blokkot, amíg nincs kifizetve a kosár. Ezzel megakadályozzák az efféle félreértéseket, és egyértelműen szándékos cselekménnyé teszi az áru fizetés nélküli elvitelét.
A következő javaslataim vannak:
1. Változtassák meg az önkiszolgáló kassza működését, azaz addig ne nyomtasson blokkot, amíg nincs kifizetve az áru
2. Legyenek rendesen kezelve a hibaágak, pl. ha nem sikerül kifizetni az árut, a vevő számára egyértelműen jelenjen meg ez az információ, valamint az, hogy mi a teendője (pl. kezdje újra a fizetési folyamatot a fizetés kiválasztásával).

Xezs7 2018.03.06. 17:01:44

De minek nyomtatja folyamatosan? Ilyet még sehol se láttam, ez ökörség.

kaktusz20 2018.03.06. 19:43:17

Elolvastam a spar válaszát. A spárhoz méltóan röhejes. Hogy a ó fenébe ismerte volna el, hogy nem került levonásra a bankszámlájáról az összeg? Az eset után két nappal, hétfőn kért a banktól kivonatot (ugye nem kötelező a nettbank használata?). Annyit ismert el, hogy előfordulhat, ha ezt mondják. Ennek ellenére lopással vádolták, és az a förtelmes iromány nem jegyzőkönyv, hanem FELJELENTÉS: Ez áll rajta. És nem napokkal később vásárolt ott újra, hanem másnap. Akkor meg nem ismerték fel. Csak harmadnap. És hogy lehet úgy kisétálni, hogy nem fizettem, de csak a következő vásárló veszi észre, hogy lezáratlan az előző vásárlás? Miközben elpakoltam 12 tételt? Hogyan? És mire gondolt a spar? Hogy maguktól el fogják ismerni, a biztonsági őr minősíthetetlenül viselkedik a vevőkkel?
Ugyan már! Hagyjuk, jobb a békesség, spart messze elkerüljük a jövőben. Aldiban, Lidlben pl. akkor sem kéne önkiszolgáló pénztárt használni, ha lenne, mert a pénztárosok valamiért úgy dolgoznak, mintha élnének. Vásároljon spar, interspar üzletben az, aki szereti a kalandot.

kaktusz20 2018.03.06. 21:45:13

Kicsit lehiggadva teljesen világossá vált, a spárnak eszébe sincs kijavítani a súlyos rendszerhibáit, megválni az írástudatlan, de brutális biztonsági őrétől. Vigyázzon a vevő, mert ha nincs résen, vele vitetik el a balhét a gagyi rendszerük hibája miatt, és még örüljön, hogy a számára legkedvezőbb módon rendezték a saját hibájukat. És tényleg örülünk. Ezzel az erővel meg is verhették volna.
De mit is várok egy olyan üzlettől, ahol nagy kegyesen több perces várakozás után fordul meg az eladó a pultban (addig rettentő szimpatikus módon háttal tevékenykedik), majd a kérésre, hogy ezen a héten ne adja oda harmadszor a viaszos májas végét, mert nem szeretek vastag műanyagot és fémplombát venni borjúmájas árban, röhögve közli, hogy akkor most az elejét adja.
A Tescoban ezek után szinte könnyekig meghatódtam, mert miközben kivette a pultból a hölgy, már kérdezte is, szeretném-e, ha levágná a végét. Az önkiszolgáló kasszájukban pedig Európában érzi magát a vásárló. A spáréban burkinafaszóban.

Xezs7 2018.03.07. 00:02:41

@kaktusz20: Nem kötelező a netbank használata, sem az azonnali SMS, sőt, a víz, gáz, villany, autó használata sem kötelező. Bőven el lehet éldegélni egy szakócával meg egy medvebőrrel a barlangban.

Túltoltad Gizi. Elég lesz.

kaktusz20 2018.03.07. 05:52:34

@Xezs7: Tipikus áldozathibáztató hozzászólás. Én pl. használok netbankot, mégsem tanulom meg a havi számlatörténetemet, mielőtt elmegyek vásárolni. SMS szolgáltatást meg nem kérek.Mert engem pl. zavar. Zavar az is, ha előttem a pénztárnál a civilizált ember nem pakol, hanem a telefonján matatja az esemesét.
Eddig azt hittem, válogathatok korunk vívmányi között, mivel szeretnék élni,és mivel nem, de köszönöm, hogy felnyitottad a szemem, megyek medvebőrért. És amíg nem rendeződtem vissza teljesen az őskorba, mindenféle túlkapást szó nélkül fogok viselni mindenkitől, mert egy elmaradott állat vagyok, megérdemlem.

Répázó 2018.03.07. 07:57:51

Össze kell rugdosni az őrt meló után. Ennyi! A többi csak szöveg.

szemi90 2018.03.07. 11:10:21

@kaktusz20: Pont ezt akartam én is írni. A sokak által lenézett Tesco-nak sikerült hülyebiztos önkiszolgáló kasszákat üzembe állítani. Én az elején sokat "bénáztam" ott, de egyszer sem sikerült fizetés nélkül távoznom. Aztán mióta bevezették a kézi szkenneres vásárlást, nem is nagyon megyek máshová nagybevásárolni. Tököm, aki négyszer pakolássza ki-be az árut...

a lekvár neve puffin 2018.03.07. 13:37:42

@Répázó: hajrá.A következményeken ne lepődj meg.Én momentán a két év felfüggesztett büntetésem töltöm,mert egy kamionsofőr pont ilyen erősnek érezte magát.Aztán rádöbbent,hogy egy tök átlagos,normálisan beszélő ember is tudhat olyat,amit ő nem.Aztán csak ki kellett hívnia a rendőröket,mert nem tetszett neki az,amit tőlem kapott és ráadásul még a-vélelmezett-igazát sem tudta bizonyítani.Ez van.

Répázó 2018.03.07. 15:29:56

Este kell elkapni, amikor megy haza és kicsit megigazítani az arcát. Aztán illa kerek náda berek vagy a tököm tudja hogy van.. :-D

Pórnhab 2018.03.08. 09:11:53

Na ez a spáros válasz is nesze semmi fogd meg jól...majd a kollégák egymást dobják fel mi?

.Manyecska 2018.03.09. 13:02:42

@Xezs7: jóóó hát előtte szájból szájba lélegeztetett..nem várhatod el hogy tiszta legyen a feje.:D

@maczuda: örülök hogy segíthettem a sztori leképezésében...:)) Pontosan ezt nem értettem sejtettem hogy ő a hunyó..
De a Spár válaszolt is..:

"Amennyiben ezt megelőzően akarja a vevő elvenni a blokkot, csak nagyobb erőkifejtéssel tudja azt kitépni. Ebben a konkrét esetben a kassza lezáratlan tranzakcióját a következő vásárló jelezte az áruházi kollégánknak, aki ekkor realizálta, hogy az előző vásárló – a panaszlevelet író házastársa – fizetés nélkül távozott, valamint a lezáratlan blokkot nagyobb erőkifejtéssel tépte ki a nyomtatóból. "

nagyon praktikus volt az úr..:))))) de szerintem ez nem egyedi eset most legalább jó tippet adtak többeknek..!

.Manyecska 2018.03.09. 13:28:40

A boltban kabát alá rejtett élő ponty becsipog a pénztárnál?

maczuda 2018.03.09. 14:12:31

@.Manyecska: mondjuk azóta figyelek,hogy tényleg fizettem-e az önkiszolgáló pénztárnál,mert most már ettől is parázom :-D

.Manyecska 2018.03.09. 14:26:31

@maczuda: magamból indultam ki én is letépem a blokkot bár nem az önkiszolg.kasszánál..ha sokáig tetvészkedik a pénztáros..:)) :P ....forgolódik, unatkozik, álmodozik vótmár, nézett is.:DD DE!! nem lenne szabad hogy engedje a rendszer- még erőszakkal sem- ..szóval nem értem egészen.
Tényleg az ő munkájukat végezzük és cserépbe még szivatják az embert?? :D

.Manyecska 2018.03.09. 14:38:31

@maczuda: ja, és ha khmm véletlenük mondjuk háromszor nem fizet kilövik mesterlövészek a polcról a vevőt?? :P :DD

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2018.03.16. 22:32:20

@Homár Hilda: no, akkor sztori letudva! semmi nem úgy vót - vagy de. sose tudjuk meg. mindenki mehet a dógára.

Kondom Keselyű 2018.04.17. 16:06:35

tehat akkor nem hangzott a kispofam,berugdallak es tarsai,es a jegyzokonyv is magyar nyelvu, nincs visszadatumozva ? mert akkor tenyleg nem kell azonnal kirugni a biztort es a boltvezeto helyettest.

Kondom Keselyű 2018.04.17. 16:11:19

@kaktusz20: aldiban,lidlben ugy dolgoztatjak a penztarosokat,hogy seggbebasz a mogotted levo,mire elpakolsz a tiz negyzetcentis muveleti teruletrol. o nagyon siet,en meg kurvara nem szeretnem a habostortat a krumpli ala pakolni a szatyorban,kosarban.
egyebkent a spar nem tul olcso,es annYira a kinalat sem meno,viszont mindig oda jarok, mert az van a legkozelebb,es baromi lusta vagyok :DDD
meg a 40-50%os sargacimkes cuccokbol is eleg sok van,amik valodi akciok, mivel kb. minden termeknek tudom fejbol a nem akcios arat.

RTB 2018.05.18. 09:33:49

@Xezs6: Véletlenül nem a veszprémi Interspar alkalmazottairól írod ezt? :)

Xezs7 2018.05.18. 21:01:23

@RTB: Budapest, de a Spar mindenhol a legalja :)

European citizen 2018.07.14. 18:12:29

Ebben a boltban volt kb. egy hónapja, hogy amikor mentem ki az önkiszolgálóból, besípolt a kapu. Megálltam, néztem jobbra-balra, de senkit nem érdekelt, így eljöttem. Otthon megnéztem a blokkot: amit elhoztam, az rajta volt. Valamiről nem szedte le a lopásgátlót, vagy nem is én csipogtam be... Alábbhagyott a lelkesedés.

Itt a másik Spar: vettem egy csokit. A pénztárnál előttem levő csajnál is csoki volt, lehúzták a lopásgátlót, de valami nem volt jó, mert besípolt. Jött a szekus legényke. A pénztáros mondta, hogy lehet ő húzta le rosszul, vagy rossz a gép (az utóbbi volt). Így is volt. A nekem hónaljig érő szekuricsi osztotta a parancsokat "állj!", "mehet!"... Amiután végignéztem az egészet, jöttem én, a csokit lehúzták, nekem is sípolt a kapu. Jött ismét a vagyonőr úr ("állj"). Kezdett pattogni, én meg átnyúltam a feje fölött és odaadtam a csokit a pénztárosnak, aki lehúzta újra a lopásgátlón. Utána emberünk elvette a pénztárostól, és visszaadta nekem. Én lehajoltam hozzá, és mondtam egy köszönömöt. Erre láthatóan nem tudta mit kell mondani, csak hebegett-habogott. Egyáltalán nem vagyok kigyúrt és kisportolt, csak magas... :)

Hiába, munkaerőhiány van...

Péter454 2018.07.31. 18:36:30

@Xezs6: "az SMS-ek díját pontvisszatérítős hitelkártyával lehet a legjobban visszanyerni. Nem írok bankot, ne legyen reklám, de nekem kb havi 3000 Ft jön be pontokból (amit elkölthetek) az SMS meg valami havi 400 Ft. Hol éri meg ez a banknak, jön a kérdés. Ott, hogy nem mindenki olyan fegyelmezetten költ, mint én :) "

Pontosan. A banknak nagyon megéri, mert a hitelkártyások egy része mindig tartozásban van aminek a kamata kb 30-50%.