Tékozló Homár

Százhalombattán hagyta Pestre tartó utasai egy részét a MÁV

2018.05.02. 11:43 | Homár Hilda | 44 komment

screenshot_2018-05-02_11_38_20.png

Pályafelújítás miatt február 26-a óta a Pécs-Budapest vonalon pótlóbuszok közlekednek Százhalombatta és Kelenföld között az InterCity vonatok helyett. Egy ilyen tömeges átszállás mindig óriási muri bír lenni, de a csomagokkal vonszolódás eleve egy nehezen élvezhető műfaj, az emberek, ha morgolódva is, de kibírják a eljövendő szép napok érdekében (ezen a szakaszon például elvileg 120-160 km/órás sebességgel száguldanak majd a felújítás után a szerelvények, ami végre emberi időtartamra csökkentheti a ma még több, mint háromórás utazási időt Pécs és Budapest között). Az viszont bőven túlvan a kényelmetlenségen, ha az embert nemes egyszerűséggel otthagyják félúton.

Tisztelt Tékozló Homár!

Szeretnék megosztani veletek egy újabb bicskanyitogató MÁV-történést, amely már engem is annyira kiakasztott, hogy írásra sarkallt. Ezt a fantázianevet adnám neki:

Szintet ugrott a MÁV  Pécs-Budapest vonal utasainak szívatásában

Azt már nagyjából elfogadták és mondhatni megszokták a Pécs-Budapest vonalon utazók, hogy az évről-évre visszatérő vágányzárral folyamatosan nő a menetidő és a vonatos utazást buszos pótlással egészítik ki.  Ugyanakkor a MÁV nem adja lejjebb és mindent megtesz azért, hogy az utazni vágyók (vagy kényszerülők) minél változatosabb szórakoztatásában közreműködjön.

2018. 04. 30-án a 4-es ünnep egyik napján a Pécsről Budapestre tartó járat utasai Százhalombattán a szokásos rend szerint leszálltak a vonatról, hogy az állomáson parkoló buszokra felszálljanak és Kelenföldig élvezhessék az út fennmaradó részét. Ekkor felfigyeltem arra, hogy meglehetősen kevés busz (3 db) áll benn a sok utas ellenére. Nem mondom, hogy zseni voltam matekból, de azért azt levágtam, hogy lesz akinek nem lesz ülőhelye.

Természetesen így is lett és némi közjáték után úgy indultak tovább a buszok, hogy kb 10-15 embert nemes egyszerűséggel otthagytak Százhalombattán......úgy, hogy IC vonat és helyjegyet is váltottak.....és ugyebár még nem ért véget az utazásuk.

Álló helyen felfértek volna, de a sofőr nem engedte, mondván, csak ülő utasokkal tud elindulni. Magyarán, csak azok az utasok tudtak továbbutazni, akik gazellákat megszégyenítő gyorsasággal átugrottak a síneken és bevágva bőröndjüket a csomagtartóba, azonnal helyet foglaltak. Az előzményhez hozzá tartozik, hogy a fordított útirányon (Budapest-Pécs) csakis úgy engedik felszállni az utasokat, hogy szigorúan leszámolják őket. Minden ülőhelyre egy ember....akkor is, ha teszem azt egy szétrohadt buszt küldenek, aminek az egyik ülése konkrétan fekvő helyzetben van, mert összetört....nem baj, oda is üljön valaki, mert darab darab. Persze hiába szólunk ilyenkor az ott álló alkalmazottaknak, meg a sofőröknek, csak szóváltás az eredmény, mert nekik ez lett kiadva.....azért nem ártana használni az agyunkat is, ha már egyszer van....ha van.....

Szomorú azt látnom, hogy idáig süllyedtünk és azért ragadtam tollat, mert remélem, hogy az illetékesek is elolvassák az írást és tesznek ellene. Nem akarom nem észrevenni, hogy otthagytunk néhány embert, akik fogalmam sincs hogyan jutottak fel Kelenföldre. Elegem van a nemtörődöm, csak a saját dolgukkal foglalkozó emberekkel! Tessék végre biztosítani a normális buszos pótlást és azt emberi körülményeket az utasoknak!

Köszönöm ha megosztjátok!

Üdvözlettel:

Anikó (Pécs)

UPDATE máj.4.

A posztot néhány kérdéssel együtt elküldtük a MÁV-nak Megjött a válaszuk, ami alapján a bennálló buszokra fel nem férő utasok némi, egyáltalán nem vészes késéssel feljutottak Kelenföldre. 

Tisztelt Szerkesztő Asszony!                                          

Hivatkozva a 2018. május 2-ai, a MÁV Zrt. Sajtó Osztálya felé továbbított megkeresésükre, a MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálataként, illetékességből az alábbi tájékoztatást adjuk:

Azt mindenekelőtt tisztázni szeretnénk, hogy minden ellenkező híreszteléssel ellentétben Társaságunk nem hagyott Utasokat a százhalombattai állomáson. A tárgyi bejegyzés írója véleményünk szerint nem volt végig szemtanúja a történteknek, ezért nem lehetett tisztában azzal, hogy rövid időn belül gondoskodtunk Utasaink elszállításáról.

A 40-es számú, Budapest – Pusztaszabolcs – Pécs vasútvonalon február 26-tól folyó pályaépítési munkálatok miatt a pécsi InterCity vonatok helyett Kelenföld – Százhalombatta között vonatpótló autóbuszok közlekednek. További információkat a honlapunkon olvashatnak erről: https://www.mavcsoport.hu/mavinform/modositott-menetrend-potlobuszok-pecsi-fovonalon-es-csatlakozo-vonalakon

Általánosan jellemző, hogy a vonatpótló buszok a vonat érkezésekor a buszmegállóban várakoznak, a sofőrök pedig segítenek a csomagok elhelyezésében. A vonatpótló buszok általában az előzetesen kalkulált eljutási időn belül, 30-35 perc menetidővel jutnak el Százhalombattáról Kelenföldre.

A vonalon a korábban mért utasszámok alapján határozták meg a vonatpótló buszok mennyiségét, mindazonáltal az operatív beavatkozásra is felkészült Társaságunk (tömeges utasforgalom, csoportos utazások).

Továbbá 2018. április 30-án ünnepnapi közlekedési rend volt érvényben. Az IC803-as számú, DRÁVA InterCity 17:35-kor érkezett a százhalombattai állomásra. Három vonatpótló autóbusz állt rendelkezésre Utasaink elszállítására, melyek 17:42-kor indultak el Százhalombattáról és menetrend szerint, 18:26-kor érkeztek meg Kelenföld állomásra.

A megrendelt buszmennyiség ezen vonat esetében kevésnek bizonyult, mindazonáltal Társaságunk illetékes szervezeti egységének kérésére a Volán fődiszpécsere azonnal rendelkezésünkre bocsájtott még egy autóbuszt, amikor kiderült, hogy körülbelül húsz Utas nem tud felszállni a vonatpótló autóbuszokra. Az újabb busz a százhalombattai vasútállomásra 18:05-kor érkezett meg, és Utasaink felszállását követően, 18:07-kor indult el, majd 18:38-kor, 12 perccel az előző három busz után érkezett meg Kelenföld állomásra.

Megkeresését köszönjük, ügyfélszolgálatunk egyéb kérdés, észrevétel kapcsán természetesen a jövőben is áll szíves rendelkezésére.

Üdvözlettel:

MÁV-Start Zrt. Ügyfélszolgálat

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Keményen Trollkodó Kisember 2018.05.02. 12:39:56

Nekem kellemes csalódást okozott a MÁV-Start - igaz, nem a Pécs-Bp., hanem Nyíregyháza-Debrecen-Bp. vonalon a márc. 15-i hosszú hétvége végén ismételten bekövetkező téliesre forduló időjárás okán. A hóhelyzet miatt több mint egy órát késő Miskolc-Nyíregyháza felől érkező IC helyett indítottak egy mentesítő, menetrenden kívüli vonatot, aminek következtében csak kb. 20 percet késett a vonat az eredeti IC másfél órás késéséhez képest.
Na, ezt most csak azért mondtam el, mert van ilyen is, és magam is nagyon meglepődtem ezen a fordulaton.
Azt egyébként nem értem, hogy a vonatpótló buszon miért csak ülve lehet utazni? Miért kell leszállnia annak a pótlóbuszról, aki egyébként inkább bevállalja az állva utazást a kényszerű várakozás helyett? Ez egy kicsit bunkóság...

Keményen Trollkodó Kisember 2018.05.02. 12:41:57

Egyébként Pécsre csak vonattal lehet eljutni, távolsági busszal nem?
(Csak kérdezem, nem tudom, mivel nincs ismerősöm Pécs városban, így sosem utazok oda).

VRRRT 2018.05.02. 12:57:49

Nem tudom, hogy az említett buszok milyen útvonalon közlekednek, viszont ha felmennek az autópályára, akkor a sofőrök a szabály szerint jártak el. Azt kell seggbe rugdosni, aki kevesebb buszt küldött oda a szükségesnél.

Tudod Te azt jól! 2018.05.02. 13:32:46

Most azzal sem takaródzhat a M.Cs.és Kir Államvasutak, hogy nem tudta hány ember van a vonáson hiszen meg(v)etették a zutasokkal az ic helyjegyet.
Innentől munkakörben elkövetett gondatlan mulasztás esetéről beszélgetünk.

berber10 2018.05.02. 14:03:32

@Keményen Trollkodó Kisember: Mivel a busz a sztrádán jön ott a távolsági buszokon de a városon kívül közlekedő különjáratokon sem lehet álló utas. Na ezt hol betartják hol nem.

berber10 2018.05.02. 14:06:45

@Keményen Trollkodó Kisember: Van buszjárat, 4 óra 10 perc a menetideje mert csak Dunaújvárosig közlekedik az M6-oson utána a régi 6-oson megy tovább, Dunaföldvár, Paks, Szekszárd, Bonyhád útvonalon. Én már ezzel utazom mert elég volt a MÁV szíves látásából.

FDToth 2018.05.02. 14:07:45

szép lassan minden állami kézben lesz, ami egyenlő a minőség romlásával, a nemszeretemséggel és a felelősség teljes hiányával.
A MáV-nál is azért olyan nagy a pofája minden alkalmazottnak, mert tudja: akármennyire szarul is dolgozik, akármennyire bunkó (most mindegy, hogy irodai munkás, vagy vezető), úgy is marad a helyén, nem rúgják ki, max figyelmeztetik. És hát nincs helyette más...
Az a baj az állami vállalatokkal, és hivatalokkal, hogy egyre többen dogoznak ebben a szektorban, egyre csak csökken a hatékonyság és a minőség, és ez a szolgáltatásokat igénybevevők számára a legrosszabb. El kellene gondolkodni azon, hogy kevesebbe emberrel, hatékonyabb és minőségibb munkát végezni, vagy keményen büntetni (fizulevonással). Amígy kapják az irásbeli ejnyebejnyéket...

lobster thermidor 2018.05.02. 14:34:30

Nem akarom hosszasan szaporítani a szót, ezért csak a lényegre szorítkoznék.
Tavaly tavasszal a Zágrábból jöttem haza vonattal, ez időtájt a Budapest felé vezető vasútvonalon, a horvát oldalon Koprivinicától a határig tartó vágánycsere miatt buszokkal szállította a horvát vasút, egy közúti határátkeléssel súlyosbítva Csurgóig az utasokat. Ez némileg meglepett, mert a budapesti jegyvásárláskor nem közölték velünk, hogy milyen kalandban lesz részünk, de ahogy szokták mondani, minden jó, ha jó a vége. Az első kellemes benyomást akkor szereztük, amikor megláttuk, hogy a vasútállomás előtt tiszta, kényelmes, és szinte új SETRA buszok vártak. Mivel nem tudtuk, hogy hova visznek, hogyan jutunk haza Budapestre, érthető módon a sofőröktől próbáltuk megtudni hogy mi következik. Ők udvariasan, angolul válaszoltak a feltett kérdéseinkre, segítettek bepakolni a csomagokat a busz csomagterébe, és türelmesen vártak az utasokra, amíg azok elvégezték a mosdóban a dolgukat. A határátkelésnél némileg hosszabb volt a várakozás, mert a hatalmas migránsveszély miatt mindkét oldalon elvégezték a ki és beléptetést procedúráját, ami persze az EU - s személyi igazolvánnyal csak néhány másodpercig tartott, azonban volt néhány távolabbi ország útlevelével utazó is, akiket alaposabban ellenőriztek a határőrök. Amikor csurgói pályaudvarra értünk, a derék horvát buszvezetők segítettek felvenni a csomagjainkat, és a velük tartó utaskísérő megmutatta, hogy hol várakozik ránk a Budapestre tartó szerelvény. Ahogy elfoglaltuk a helyünket, máris elindult a vonat.
A leírtak után szinte hihetetlen volt, hogy vonat csak annyit késett, mint amekkora késést már korábban Rijeka, és Zágráb között összehozott. Ez, és a kényelmes átszállások, és a helyzet európai módon történő kezelése természetesen nem a MÁV - nak, hanem a horvát vasúttársaságnak köszönhető.

szekertabor · provo.blog.hu 2018.05.02. 14:39:55

Ha jól értem, Anikó nem maradt az otthagyott utasok között, nem tudja, mi lett a sorsuk. Csak kérdezem, nem lehetséges, hogy a vonatpótló buszok távozása után egy perccel begördült a torlódás miatt késve érkező hiányzó busz is a hátrahagyott utasokért?

tothxtamas 2018.05.02. 14:40:25

@Keményen Trollkodó Kisember: A buszon csak ülő utas utazhat. Az állóhelyek helyközi járaton nem léteznek.

Terézágyú 2018.05.02. 14:49:11

@szekertabor:
"Ha jól értem, Anikó nem maradt az otthagyott utasok között, nem tudja, mi lett a sorsuk. Csak kérdezem, nem lehetséges, hogy a vonatpótló buszok távozása után egy perccel begördült a torlódás miatt késve érkező hiányzó busz is a hátrahagyott utasokért? "

:)

A nickben nem engedélyezett karakter található 2018.05.02. 14:58:26

@szekertabor: Meglehet azért annak is a maga oka ha 10-ből 9 ember nem azt feltételezi elsőre hogy pár perc késéssel odaért a busz.
Ezt lehet hogy a poszter hagyta le és akkor nem szóltam, de azért simán mondhatták volna az ott várakozóknak hogy x időn belül érkezik értük is a jármű.

KaTe 2018.05.02. 15:18:12

Engem azért érdekelne, hogy a hátrahagyott utasok között volt -e kiskutyás, esetleg szoptató, esetleg terhes anyuka, vagy nyugdíjas, mankós néni? A posztoló amúgy mit gondol, akik ott maradtak, még most is ott ácsorognak? Mert biztos nem jött rá valaki, hogy még X utasnak el kellene valahogy jutnia Budapestig, nem? A sok gazellán, akik meg egymásra hányták a csomagjaikat és tolongtak a buszokért még lehet jót is röhögtek a "hátrahagyott" utasok, akik így egy majdnem üres busszal mehettek Budapestig.

A buszok állagával kapcsolatban szintén lennének fenntartásaim, mert ugye a posztoló nyilván rátett egy-két, esetleg tíz lapáttal, hogy jobban feküdjön a sztori.

És képzeld, kedves Anikó, álló utasokkal ne közlekedjen távolsági busz (meg amúgy is tilos) főleg ne 90km/h vagy afelett, ugyanis az első nagyobb fékezésnél az álló utasok a szélvédőn távoznak. Amúgy, biztonsági öv volt a székekhez? Vagy az még nem kötelező?

Xezs7 2018.05.02. 16:29:07

Én mindet ott hagytam volna, csak úgy viccből.
Amúgy meg szerintem volt egy második kör, aztán az a 15 ember várt egy kicsit.
Xezs
(Homár)

FBA · fueledbyanger.blog.hu 2018.05.02. 23:19:48

@KaTe: Háááááááát... azért elég komoly buszaink vannak, főleg vidéken, amiket előszeretettel fognak be ilyen mókákra. Ezek azok, amik amúgy is szarrá vannak már rohadva, a rendes forgalomból mégsem szedhetik ki ami ott kell.
Más kérdés, hogy ki a f.szom akar Battától Pestig állni? Függetlenül attól, hogy szabad -e, vagy sem.
A gazellák jók. Imádtam őket, amikor egymás után áll be a két busz vagy a négyeshatos, az első csappig, de csak tolja fel a cekkert a szottyos fokhagyma szagú nyannyer mert neki ezzzzzzzelkellllll mennie mert ha nem, hát akkor franc tudja mi lesz. Mögötte meg ott a full üres, azonos vonalon közlekedő akármi. De nem. Priceless :D

ptspts 2018.05.02. 23:29:33

Budapestről Pécsre és vissza az oszkar.com-on és hasonló weboldalakon foglalható telekocsi. Nekem csak jó tapasztalatom van ezzel a közlekedési móddal: sokkal olcsóbb, gyorsabb, pontosabban indul, mint a vonat.

midnightcoder2 2018.05.03. 07:31:32

@FDToth: A MÁV így is, úgy is monopol helyzetben van, ha tömeközlekedni akarsz akkor vagy ők, vagy a hasonló színvonalat produkáló Volán van. De a pesti BKV sem különb. Az pedig utópia, hogy 10-15 egymással vetélkedő tömegközlekedési cég legyen egy ekkora országban, és általában is.

2018.05.03. 07:51:22

@tothxtamas:
Nem tudom mi a szabály, lehet hogy csak az autópályán haladó buszokra igaz, de rengeteg helyközi és távolsági járat van tömve még álló utasokkal is. Néha befenyítenek, hogy akkor most nem utazhat álló utas, és mivel a kapacitás álló utasok tömegére van tervezve, ilyenkor van hogy az emberek 4-5 óra múlva vagy csak másnap jutnak haza. Én erre szoktam mondani, hogy Magyarországon csak Budapesten, illetve 1-2 vasúti fővonalon van tömegközlekedés, ami azon kívül van, az nem tekinthető annak.

2018.05.03. 07:54:29

@FBA:
"Más kérdés, hogy ki a f.szom akar Battától Pestig állni? "

Egyetemista koromban 3 órát is álltam anno a nagyszerű volános járatokon, és jobban felháborított, mikor épp befenyítettek, hogy nem engednek fel álló utast, így nem tudtam elutazni, ahová akartam.

2018.05.03. 07:58:27

@midnightcoder2:
Egyik vidéki városban volt egy magáncég, amelyik péntek este és vasárnap este egy-egy oda-vissza járatot indított az egyetemistáknak, mindezt az egyik legjobb vasúti vonallal párhuzamosan, mégis olcsóbb volt a diákjegynél, meg gyorsabb is, aztán végül kitiltották a céget a piacról, mert állami monopólium, magáncég nem indíthat menetrend szerinti járatot (hivatalosan különjárat volt amúgy).

Beer Monster 2018.05.03. 12:18:36

Az új ingázó vonatok is már pusztulnak le, folyik a húgy a WC-ből az utastérbe.

rekspeiler 2018.05.03. 12:55:34

@FDToth: "egyre többen dogoznak ebben a szektorban"...
Bocs, de ez hülyeség. Épp az ellenkezője igaz. A vesenyszféra kiszippantott minden épeszűt és alig találnak már valakit, akit fel lehetne venni. Ezért is zuhan a színvonal(azon kívül, amit leírtál). A többivel egyetértek.

FDToth 2018.05.03. 13:03:51

@rekspeiler: a versenyszférát egyre inkább kiszorítják a sok állami hivatalal, és magán, de a háttérből állami irányítású cégekkel. Ide meg persze h azokat veszik fel, akik ismerősük, rokonok, csókosok, stb, kb. nulla tudással, hozzáértéssel. De ez is a cél, hogy minél több hülye dolgozzon és minél jobban szétaprózzák az adminisztrációt, hogy minél többen dolgozhassanak rajta. Az állami, vagy államhoz közel hivatalokat, cégeket az állam pumpálja pénzzel, fenntartva a látszatot, hogy műkédik és minden rendben.
Jó példa erre az önkormáymnzatok, bkv, stb. Nincs ott felelősségteljes gondolkodás, mert ha nagyon megszorulnának, akkor az állam pénzzel segít nekik. kb. mint a devizahitelesek, azok is jól elvannak, ahogyan a sok csokos és pár hónapra fixált kamatozású lakáshiteles is, mert az állam úgy is megsegíti őket...
Az állam rossz gazda, itthon pláne..

Kukorica József 2018.05.03. 13:46:06

Százhalombattától jár személy vonat is Budapestre. A másik busz is ott volt 5 perc múlva.
A poszt írója lehetett volna annyira jó fej ha már ennyire aggódik (és nem tájékozódik), hogy átadja a helyét az ott maradottak közül valakinek... Így csak egy béna gazella, aki azért szaladt előre, hogy legyen helye. (Bár nem kell a sínek között szaladgálni ahogy ő írta, mert az alapból már büntis dolog...

Dezsike 2018.05.03. 14:15:41

Jár Volánbusz is Kelenföldre... A vonatjegy fel nem használt részét pedig helyben, a százhalombattai pénztárban vissza kell kérni (általány kártérítéssel együtt, mert garantáltan 30 percnél több késéssel fogsz megérkezni). Ilyen egyszerű. A zárójeles részért lehet, hogy hisztizni kell, de az előtte lévőt szó nélkül kiadják.

Ashi Valkoinen 2018.05.03. 16:12:52

@lobster thermidor: Árnyalnám azért a képet, mert a HZ tájékán sem fenékig tejfel az élet.
2015-2016 nyarak között 10-12 alkalommal vonatoztam arrafelé. Akkor is volt már vágányzár a horvát oldalon, amelyet mindkét díszes társaság igen hanyagul kezelt.

Alapesetben a vonat, amivel mentem, úgy közlekedett, hogy Magyarországról elindult 2-3 nemzetközi kocsival meg 2-3 belföldi kocsival. A belföldi kocsikat Gyékényesen leakasztották, a nemzetközi átment a határon, aztán Kaproncán kapott 2-3 belföldi (horvát) kocsit. Mert odaát is vonatkm spórolás van, és a nemzetközi IC-ből lett majdnem mindenhol megálló, ütemben pótló személy...

A gond akkor kezdődött, amikor valaki késett. Budapest->Zágráb irányban:
Tökmindegy, miért, késik a magyar oldalon a vonat, akár késés, akár hosszabb határellenőrzés miatt, Kaproncán a belföldi szakaszt elküldik Zágráb felé, mi meg várunk annyit, hogy a késésünk két óra legyen - mert akkor van a következő vonat indulási ideje.

Zágráb->Budapest?
Késett a vonat a horvát oldalon, Gyékényesen a belföldi kocsik a magyar mozdonnyal elhúztak BP-felé, a horvát mozdony tovább nem mehet, így várunk annyit, hogy majd a két órával későbbi vonattal menjünk tovább.

Amikor a buszos pótlás megnövekedett útideje, ill. a határellenőrzés elhúzódása miatt késtünk, akkor is ez volt - sem a magyar belföldi rész, sem a horvát belföldi rész nem várta meg, egyszer sem, a saját vonatpótló buszát...

2018.05.03. 17:18:24

@Ashi Valkoinen:
Mikor Zágrábban jártunk pár éve, néztük a vonatmenetrendet, és végül inkább Flixbus-al mentünk, ha jól emlékszek 1 órával volt rövidebb a menetideje, és olcsóbb is volt. Aztán egyik nap Zágrábból leugrottunk Rijekába, ott sem játszott a vonat, még sokkal nagyobb különbség volt a menetidőben, a horvát belföldi buszjárattal meg nagyon jó tapasztalatunk volt, online foglalás (nem olyan alibiszar, mint a Volánbusznál), helyjegy, kultúrált busz. Az autópályájuk meg szemben a vasúti hálózatukkal, nagyon rendben van.

Szagértő szakértő 2018.05.03. 22:07:25

@Keményen Trollkodó Kisember:

Azért, mert autópályán közlekedik a busz (Temo 100) és álló utas szállítása tilos. Mert egy nagyobb fékezéskor, netán balesetkor a kedvesutas kirepül a szélvédőn.
ez nem vasutas szabály, semmilyen buszon nincs álló utas szállítása, ha az 1) úgy van levizsgáztatva, 2) ráadásul autópályán közlekedik 3) hovatovább 100 km/ó-val.

Amúgy mindenki szidja itt a MÁV-ot (részben jogosan) de azt tudni kell, hogy a Volán is híján van a sofőrnek. A MÁV próbálja megbecsülni mennyi busz kell (az eladott helyjegyek alapján) aztán hirtelen vesznek az emberkék még egy halom helyjegyet (mert nyilván utazni szeretnének) de akkor hiába jelzi a MÁV a Volánnak, hogy kéne még 2-3 busz, ha a Volán széttárja a kezét, hogy busz talán még akad, de sofőr az már nem...
Sokszor egy gázolás/baleset esetén is elképzelni nem tudjátok, mi harc megy a pótlóbuszokért. Nem ritkán azt mondja a Volán, hogy 2-3 óra múlva tud kiállni 1-2 busszal egy 100 km-re lévő telepről, mert ott tud sofőrt összekaparni.
Ezt nyilván csak az látja, aki benne van a sűrűjében, és persze egy egyszeri utasnak ezt nem is kell tudnia, csak utazni akar. Csak meg akartam világítani az érem túloldalát.

Szagértő szakértő 2018.05.03. 22:11:28

@Beer Monster:
Amit tegyünk hozzá, hogy 99%-ban a tahó balkán alatti színvonalat képviselő kedvesutasok okoznak.
Én jártam már a Stadlernál (a járművek gyártója+karbantartója) egy egész kartondoboznyi cuccuk volt a komplett alsónadrágtól kezdve, fémtárgyakon át pólókig, amit a vákuum-wc különböző részegységeiből operáltak ki a szerelők.
De hát az egyszeri tahó még ott tart, hogy bármit beledobálhat, a nagy szippanás majd mindent levisz. 1x igen. utána pedig szerelő.
Aztán lehet hupákolni, hogy elviszik szétszerelni a WC-jét, addig meg lehet nyomorogni, mert addig nem tud közlekedni....

FDToth 2018.05.04. 11:18:11

a busz végsebessége kb 90. autópályán nem mehet úgy, hogy álló utasok vannak. Bp-n az a busz, ami a váci úton keresztül megy budára a megyeri hídon, az mehet álló utasokkal?

Beer Monster 2018.05.05. 13:43:27

@Szagértő szakértő: Valami okozza, a fő az eredmény. A vonat vákuum-WC-je önmagában röhejes, amint száz utas hallja a WC-lehúzást, és más egyebet a spanyolfallal elszeparált WC-n.

Szagértő szakértő 2018.05.05. 17:38:58

@Beer Monster:
Ne haragudj, de alapvetően buta ez a hozzáállás amivel írtál... Burkoltan azt írtad le, tök mindegy, mi okozza a meghibásodást, a lényeg az eredmény.
Hát nem! A vákuum WC nem arra lett tervezve, hogy alsógatyákat, fémtárgyakat, betéteket, pelenkákat stb. dobáljanak bele, mert nem erre szolgál. Abba "kis- és nagydolog", EÜ papír, illetve az öblítővíz mehet és slussz.
Röhejesség: nézőpont kérdése... Lehet, hogy röhejes egy olyan életfelfogással, ahol a WC használat tabu, de általánosságban minden életben lévő ember kijár WC-re, az életünk része. Nem azt hallod, ahogyan csurgat az ember, hanem az öblítés szippanását.
Sokkal röhejesebb, és környezetkárosítóbb a pottyantós megoldás, aminél a matéria fele a kocsi alkatrészeire ömlik, utána pedig abban tapicskolnak a szerelők, és más dolgozók...

Xezs7 2018.05.05. 18:06:40

@Szagértő szakértő: Azt a pottyantóst soha nem értettem. Hogy gondolhatta azt bárki is komolyan már a legelején?

Szagértő szakértő 2018.05.05. 20:25:33

@Xezs7: Valahogyan meg kellett oldani az anyag távozását. Ja, és nem 160 km/ó sebességben kellett gondolkodnia akkoriban :)
Ne felejtsd el, még most is divat a derítő alkalmazása vidéken, emellett mennyire volt ez szempont mondjuk 1950-ben, hogy ne a vágányok közé menjen a sz.r?

Beer Monster 2018.05.06. 21:12:55

@Szagértő szakértő: A pottyantásnak elég kevés köze van a WC utastér közepén való elhelyezéséhez.
(hallod a csurgatást is hibátlanul...)

Szagértő szakértő 2018.05.06. 22:32:40

@Beer Monster:
Az utastér közepén való elhelyezésnek nincs köze hozzá. Azért van az utastér közepén, mert oda rakható be a kerekesszékes emelő, a kerekesszékes utasnak pedig könnyedén el kell jutni WC-re, nem tud végiggurulni a szerelvényen.
Ellenben te az utastéren folyó hugyról beszéltél. Én elmondtam az okát a vákuum wc balkáni használatában.

Beer Monster 2018.05.07. 12:33:03

Nézd, ez egy közüzem. Nem úgy tervezték, hogy képes lenne a körülményeknek megfelelni.

Tulajdonképpen még annyira sem, mint a hagyományos, ami lassabban rohadt szét.

Beer Monster 2018.05.07. 12:34:59

"oda rakható be"

Mindegy igazából, hogy hol követték el a tervezési hibát.

ptspts 2018.05.14. 00:55:55

Király, hogy a Volánbusz fődiszpécsere ilyen gyorsan tudott küldeni még 1 buszt. De azt nem értem, hogy miért nem várt eleve megfelelő mennyiségű busz Százhalombattán. A MÁV pontosan tudta, mennyi utast kell elvinnie: ahányan InterCity-pótjegyet vásároltak. Vagy a Százhalombatta előtti utolsó megállónál, az utolsó pillanatban váltottak 20-an InterCity-pótjegyet, és erre nem számított a MÁV? Kötve hiszem.

Péter454 2018.07.31. 17:19:25

Csak gratulálni lehet annak a sok okos embernek aki elhitte a posztot, főleg, hogy annak csak egy lényegtelen része volt igaz.
Így járnak az okoskodók akik a elhiszik azt amit egy olyan ember mond aki ott sem volt, és nem is tud róla semmit.

Péter454 2018.07.31. 17:27:38

@ptspts:" A MÁV pontosan tudta, mennyi utast kell elvinnie: ahányan InterCity-pótjegyet vásároltak. Vagy a Százhalombatta előtti utolsó megállónál, az utolsó pillanatban váltottak 20-an InterCity-pótjegyet, és erre nem számított a MÁV? Kötve hiszem. "

Mint ahogy azt remélhetőleg elolvastad kommentelés előtt, nem az aznapi utaslétszám alapján rendelik meg a buszokat, hanem az addigi utaslétszám átlagában. Amit te elvársz az olyan mintha az étterem az alapján rendelné az ebédhez a hozzávalót, hogy hányan vannak bent 11:30 kor az étteremben.

A buszokat előre kell megrendelni, nem aznap. Ha aznap még megpróbál rendelni az már nem biztos, hogy sikerül, vagy esetleg késni fog, mert előtte még be kell fejeznie az előző fuvart.
Másik, hogy sofőr is kell ám hozzá akinek szintén előre kell szólni, hogy mikor hogyan dolgozik. Ezért nem olyan egyszerű.

ptspts 2018.07.31. 17:42:00

@Péter454: Köszi a pontosítást a buszok előre rendeleléséről.

Tájékoztatásul írom, hogy egy jól működő vasúttársaságtól az alábbiakat várom el:

* Kicsit több buszt rendeljenek, mint amennyi a korábbi átlagos utaslétszámot el tudja vinni (mondjuk ennyit: átlag + 2 * szórás). Vegyék figyelembe az előző napig megvárásolt InterCity-pótjegyeket is, hogy több fogyott-e aznapra, mint egy átlagos napra.

* Ha mégis kevesebb buszt rendel, mint amennyire szükség van, akkor mihelyst ez kiderül, rendeljen még többet. (Ezt, úgy tűnik, megtették.)

* Válaszukban írják le, hogy milyen módszerrel számították ki az aznap szükséges buszmennyiséget, és ha rosszul számították, kérjenek elnézést a hibáért, ha pedig jól számították, és mégse lett elég, akkor kérjenek elnézést a téves eredményért és azért, hogy nagyobb ráhagyásra nincs anyagi lehetőségük.

Péter454 2018.08.01. 02:13:07

@ptspts:
"Tájékoztatásul írom, hogy egy jól működő vasúttársaságtól az alábbiakat várom el:

* Kicsit több buszt rendeljenek, mint amennyi a korábbi átlagos utaslétszámot el tudja vinni (mondjuk ennyit: átlag + 2 * szórás).
* Vegyék figyelembe az előző napig megvárásolt InterCity-pótjegyeket is, hogy több fogyott-e aznapra, mint egy átlagos napra."

Hát nem egyszerűek az igényeid( a megvalósítási oldalról). Eltudom képzelni, hogy ezt az utasítást (a buszok számának meghatározására) valamelyik "nagyfőnök" adta ki ezért a "mezei dolgozó" ilyenkor max az utólagos rendelést teheti meg.
Az első probléma az, hogy a buszokba kb 35-60 ülőhely van vagyis nem olyan egyszerű megfelelően számolni, hogy mindenki kényelmesen utazzon.
A második probléma amiről nem esik szó, hogy van-e valamilyen letolás, ha valaki több buszt rendel mint ami kell (egyáltalán megteheti-e). Jelen esetben ha lett volna még két busz akkor abból egy felesleges lett volna.
A harmadik probléma, hogy ez egy 4 napos ünnep egyik napján történt ami itthon még elég ritka, ezért már ez önmagában is elég nagy gond lehetett a számolgatásban.
Amúgy az ünnep az átlagembert nagyon bezavarja, mert elég csak megnézni egy nagy áruház(szuper, hipermarket) parkolóját az ünnep előtt olyan mintha világvége volna másnap, az ünnep után meg olyan mintha egy hétig minden bolt zárva lett volna, és elfogyott volna az összes vésztartalék.

De igazad van mert tényleg az lenne az ideális, ha mindig több busz lenne valamivel mint amennyi kell.
Viszont már az is előrelépés, hogy csak 23 percet kellett várakozniuk, és csak 12 perccel később értek célba.
Persze ezt a posztoló már nem írta le, mert akkor már nem volt ott. Ezért utólag teljesen értelmetlen a harcias kiállása.

"* Válaszukban írják le, hogy milyen módszerrel számították ki az aznap szükséges buszmennyiséget, és ha rosszul számították, kérjenek elnézést a hibáért, ha pedig jól számították, és mégse lett elég, akkor kérjenek elnézést a téves eredményért és azért, hogy nagyobb ráhagyásra nincs anyagi lehetőségük. "

Valamiért nálunk nem divat, hogy elismerjük, ha hibáztunk. Lásd a legutóbbi jegy(bérlet)vásárlós tesztnél is inkább a "kommandósokat" küldték, minthogy megköszönték volna.