Tékozló Homár

"Egy másik majom, aki az Edigitaltól vett TV-t online, és nem próbálta ki"

2018.05.28. 10:30 | Homár Hilda | komment

shutterstock_350577482.jpg

Hibáink fel- és beismerése valamint az önkritikára való hajlandóság a személyiségfejlődés alapkövei, ezért kár, hogy nem minden embertársunk bír ezekkel a képességekkel. Nem így József, aki egy erőteljes önlemajmozással indítja levelét csak azért, mert nem bontotta ki a futár jelenlétében az átvett csomagot. József! Ne ostorozd magad, hetente több ilyen levél jön. Ami azt jelenti, nem vagy egyedül. És, hogy mi sem írtunk még eleget a webshopos rendelések átvételéről. 

Egy másik majom aki az Edigitaltól vett TV-t online és nem próbálta ki...

Kedves Homár!

Sajnos miután megtörtént a baj, azután tudtam meg milyen problémák vannak az Extreme Digitalal és a futáros kiszállításokra milyen szabályok vonatkoznak...

Március 28. -án rendeltem egy Samsung 55MU8002- es TV készüléket, kamatmentes részletre, még aznap feladtam a hitelhez szükséges papírokat és vártam az egyeztetésre kiszállítással kapcsolatban.

Én közben lebetegedtem és vissza vonultam vidékre édesanyámhoz lábadozni. Nagy meglepetésemre,  Április 10.-én kaptam egy emailt, hogy a megrendelésem átadásra került a futárszolgálatnak.... Semmi telefonhívás, semmi kiszállítási dátum egyeztetés??? Most komolyan elvárják 2018-ban, hogy feladják a csomagot random nap, aztán majd lesz valami? Bejelentem a munkahelyemen, hogy holnap nem jövök mert csomagom jön, vagy visszarohanok nyaralásról?

Még aznap hívtam a futár céget de még nem látták a csomagot az adatbázisban, másnap reggel sikerült átirányítanom a vidéki címre.

Megbeszélt nap hívott a futár, a ház előtt vár, kicsit a gyógyszerektől a és betegségtől tompán na meg álmosan kisétáltam. A tv az út szélén a porban várt kitöltött papírral, a csomagolás koszos de sértetlen volt. Mivel egyedül voltam otthon, nem tudtam összerakni csak este és nem is gondoltam, hogy
sértetlen doboz ellenére lehet  fizikai sérülés, na meg a futáron se láttam hajlandóságot még arra se, hogy a garázsba segítsen bevinni, nemhogy kibontani és beüzemelni. Aláírtam a papírt és a futár egy köszi, helló után már viharzott is tovább, bevittem a TV-t a lakásba és visszafeküdtem az ágyba. Ez már a 3. TV amit így rendeltem és volt már pixel hiba, amit gond nélkül cserélt a Sony bolt és volt, hogy másik modellt kértem inkább. Nekem meg se fordult a fejemben, hogy ne cseréljék ki ha gond van vele.

Este beüzemeltük és sajnos miután bekapcsoltam, vettem észre, hogy törött a panel, az üvegen is látható a repedés ha mobillal oda világítok de egyébként csak egy homályos folt.

Másnap reggel első dolgom volt telefonálni, kértek képeket a csomagolásról és a TV -ről amiket el is küldtem. Már az elején jeleztem az ügyintézőnek, hogy a csomagolás sértetlen valószínűleg a gyártás/csomagolás során sérült meg, esetleg véletlenül újracsomagoltat küldtek nekem.

Ezek után vártam több mint egy hetet, kezdtem türelmetlen lenni ezért felhívtam őket.  Azt válaszolták a futárszolgálattal egyeztettek egy hétig,  aláírtam nem volt sérült a csomag ezért nem tudják cserélni... Na itt jött el a pillanat amikor az alapvetően nyugodt természetem már nem bírta tovább... Ezzel kezdtem, hogy a csomag sértetlen, minek vártam egy hetet, hogy levelezgessen a két cég a semmiért. Miért nem értesítettek, miért nekem kell telefonálgatnom amikor ők arra se voltak képesek, hogy kiszállítás előtt felhívjanak. Hozzáteszem mai napig nem kaptam se emailt se jegyzőkönyvet arról ,hogy elutasítják a cserét.

Azonnal tettem egy panaszt telefonon de mivel enyhén szólva ideges, voltam elég összeszedetlen volt. Ezért másnap lenyugodva felkaptuk a TV-t és bevittük a Mamutban lévő üzletükben ahol semmiben nem tudtak segíteni, elállni tudtam volna a vásárlástól de sérült terméknél nem fizetik vissza a teljes összeget (Samsungtól tudom ,hogy kb. 250e a panel csere, gondolom ez szépen levonták volna vételárból)

Az ügyintéző javaslatára írtam egy panaszt e-mailben is,  szépen felsoroltam, hogy miben nem vagyok elégedett a tájékoztatással és ügyintézéssel kapcsolatban: 
-Miért nem szentelnek egy külön oldalt a kosár műveleteknél például, hogy tájékoztassák a vásárolókat a futár jelenlétében bontás fontosságáról?
-Miért nem hívnak fel kiszállítást egyeztetni, ahol szintén figyelmeztethetnének, hogy ilyen üzletpolitikájuk van és szigorúan jegyzőkönyvezni kell mindent?
-Minek húzzák az időt, amikor minden információt megadtam nekik ami tőlem telt és egy válaszra se méltatnak?
-Attól, hogy csomag sértetlen a berendezés még lehet rossz és ki vagyok én, hogy ránézésre megmondjam, hogy ez bizony rossz lesz! Be kelett volna kapcsolnom a futárral közösen, hogy lássam a hibát, egyszerűen ez nem életszerű.
-Amikor átvették a TV-t a Samsungtól ők kipróbálták, hogy jó és működőképes?
És szépen megkértem őket, cseréljék ki.

Tegnap kaptam meg a választ (05.04.), végre az első hivatalos formátumú, írásost. A telefonos panaszom szövege áll benne, viszont a válaszon látszik, hogy a mailemet is olvasta aki írta. Elutasítják a panaszt nem cserélik ki mert a futár cég szerint állítólag aláírtam, hogy a csomagolás sértetlen, a termék sértetlen és bontást kértem.

Na most erre ahogy tudtam, küldtem a választ csatolva a szállítólevelet, hogy igen aláírtam, hogy a csomag sértetlen viszont bontást nem kértem és a termék sértetlenségénél nincs be jelölve semmi. Nyilván itt én is hibáztam, naiv voltam, megbíztam egy most már jól láthatóan ellenszenves és ha nem csak elírás még szállító levelet is hamisító cégben/cégekben?!?! Egyszerűen eddig nem voltak rossz tapasztalataim, számítógép alkatrésszel is volt már gondom de szó nélkül cserélték, ha rendeltem valamit és nem jött meg, visszautalták a pénzem. Ahogy fent is írtam ha másik modellt akartam inkább, szó nélkül küldték a futárt és cserélték, pixel hibáknál is gond nélkül cserélték.

Olvastam, hogy a fogyasztóvédelem döntését nem is kötelesek végrehajtatni, azért van értelme hozzájuk fordulni?

Mit javasoltok?

Köszönöm!

Üdvözlettel,
József

Nemcsak József konkrét esetéről, hanem a csomagátvétel általános szabályairól is kérdeztük tanácsadóinkat:

Kedves Homár Olvasó!

A leírtakból megállapítható, hogy a megrendelt készüléknek a kiszállítás után észlelt hibáját, "törött a panel, az üvegen is látható a repedés" 3 munkanapon belül közölted az e-kereskedővel.

Ez esetben az lett volna a kereskedő részéről a helyes megoldás, ha azonnal intézkedik a készülék kicserélésére, mert a vonatkozó rendelet értelmében a kereskedő ilyen esetben akkor is köteles teljesíteni a fogyasztó kicserélés iránti igényét, ha a hiba egyébként költséghatékonyan javítható lenne, és a csere a javításhoz képest egyébként aránytalanul költséges a kereskedő számára.

Ez egy igen sarkalatos fogyasztóvédelmi rendelkezés, amelyet a gyakorlatban sajnos sokszor helytelenül alkalmaznak, vagy egész egyszerűen nem is ismernek. A 3 munkanap letelte után ugyanis a fogyasztónak be kell érnie a kijavítással akkor is, ha ő cserét szeretne, de a hiba javítható és a kereskedő számára ez a költséghatékonyabb megoldás. Persze a 15 napos törekvési kötelezettségi ebben az esetben is érvényes.

Számos esetben erősítette meg a birói gyakorlat a 3 munkanapos szabály helyes értelmezését. Az ítéletekből kiolvasható, hogy a jogszabály rendelkezésének megvalósulása esetén nincs helye a hiba eredetének - kicserélés előtti - vizsgálatának, a forgalmazó a fogyasztási cikket azonnal köteles kicserélni, amennyiben a hiba a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A tartós fogyasztási cikk esetén a 3 munkanapon belül érvényesített csereigény azt valószínűsíti, hogy a hiba gyári eredetű. Ezt támaszthatja alá az a tény is, hogy ez esetben a csomagolás nem volt sérült (erről fényképfelvétel készült).

A vállalkozásnak a csere után jogában áll vizsgálnia a hiba okát, de ez nem érintheti a fent megjelölt jogszabályban előírt azonnali cserekötelezettségét. Ha a vállalkozásnak a csere utána vizsgálata azt eredményezné, hogy a fogyasztó igénye nem volt megalapozott, a polgári jog szabályai szerint visszakövetelheti a cseretermék árát.

Mivel a 3 munkanapon belüli hibabejelentést igazolni tudod, ezért a vállalkozásnak a hibás tévékészüléket utólag, haladéktalanul ki kell cserélnie, s a továbbiakban a leírtak szerint kell eljárnia.

Amennyiben nem így történne, javaslom, hogy mielőbb indíts eljárást a lakhelyed szerint illetékes megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testületnél.( www.bekeltetes.hu), vagy fordulhatsz közvetlenül a bírósághoz is, ahol a jótállásból eredően számodra kedvező a bizonyítási teher alakulása, tehát a törvény téged hoz "helyzetbe". 

Minden esetben javasoljuk, hogy az értékesebb műszaki cikkek javításra történő átadása során készüljön alapos fotódokumentáció a készülék leadás előtti állapotáról, illetve a készüléket mindig alaposan kitöltött munkalap ellenében adjuk át, amelyen az átadáskori állapot részletesen le van írva, illetve a már meglévő, ismert esetleges külső/belső hibák is meg vannak említve. 

Általános tanácsok csomagátvétel esetére:

Egy csomag átvételekor többféle "prtokoll" elképzelhető, ugyanis a futárcégek különböző "csomagokat" kínálnak a webshopos cégeknek. Létezik olyan feláras szolgáltatás, amikor a futár köteles megvárni a termék kibontását, sőt ezt ő maga is megteszi, ha a fogyasztó kéri. Sok esetben azonban a futár pusztán a csomag átadására köteles, és a fogyasztó ilyenkor mindössze arról nyilatkozik, hogy a csomagolás sértetlen (tehát nincs joga azt kérni, hogy a futár várja meg a csomag kibontását). A fogyasztó számára egyértelműen az első verzió a kedvező, ezért mi is arra ösztönözzük a vásárlókat, hogy olyan helyről rendeljenek, ahol a kiszállításnál joguk van a csomagot a futár jelenlétében kibontani.

Azt is fontos megjegyezni, hogy a sértetlen csomagolás önmagában nem jelentheti azt, hogy a termék is sértetlen. Elképzelhető ugyanis, hogy egy nagyobb ütés, vagy rázkódás hatására az érzékeny műszaki cikk károsodik, miközben a kartondobozon/polisztirol bélésen nem keletkezik jelentősebb látható sérülés. Nagyon nehéz biztosra menni, de mi azt javasoljuk, hogy a nagyobb értékű termékek rendelése esetén készítsen a vásárló alapos fotódokumentációt a kicsomagolás folyamatáról (időbélyegzővel!), sőt, az úgynevezett "unboxing" videó (amikor a kicsomagolás folyamatát videóra vesszük) is jó megoldás lehet. Egy hasonló vitás szituációban ezek jelentősen segíthetnek a hatékony ügyintézésben. 

Felhasznált jogszabályok:

2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brokkoládé 2018.05.28. 10:46:47

Üdv!
Az átvételt minden esetben aláírással kell igazolni, így kérdéses, hogy miként várta a tv az út porában és miképp bizonyítja az eladó-futár, hogy azt maga vette át? A sztori szép, de nem kerek...
Miként bizonyítható hogy nem a gyógyszerek hatása miatti támolygás okán ejtette el a tv-t , ha már kimenni sem volt ereje?
KÍváncsi leszek a T. Bíróság álláspontjára ezügyben ha a cég úgy dönt, hogy mégsem cserél! Márpedig ismerve a multikat, laza ügyvédi eljárás és köszönjük a vásárlást!

2018.05.28. 10:55:48

Önlemajmozás (de szép szó! :D) = szerintem gyakorlott homár-olvasó és ismeri a törzskommentelők hozzáálását: a poszter a hülye mindig. :)

Attila F 2018.05.28. 10:57:11

Mindenképp érdemes megnézni a rendelt terméket, de a posztoló (és mások) védelmében annyit, hogy a futárok általában MINDENT megtesznek, hogy ne tudd megnézni a terméket az ő jelenlétükben. Legutóbb laptopot vettem online, a futár flottul kihozta, viszont amikor látta, hogy ki akarom bontani a csomagolást, rögtön elkezdődött a nyomásgyakorlás: "nagyon sietek, el kell indulnom", "én csak a szállításért felelek, a csomag tartalmáért nem", "ha valami gond van, akkor sem tudok semmit", stb.
Eddigi tapasztalataim alapján ez elég tipikus hozzáállás.
Ezeket szépen el kell engedni a fülünk mellett. Nyugodtan, udvariasan meg kell mondani nekik, hogy először kibontjuk a csomagolást, megnézzük a terméket és utána aláírjuk az átvételit.
Pár perc az egész, bele kell férnie mindenkinek.

Denton85 2018.05.28. 11:01:23

Tipp a homárnak:
Nem akartok vásárolni valami új kép csomagot a bélyegképekhez? Kissé uncsi már mindig ugyanaz, herótom van már a füstölő fejű fazontól, meg a fogatlan vizslától.

Mondjuk nemtom minek járok még ide, régen magasabb színvonal volt.

KaTe 2018.05.28. 11:30:06

@Attila F: Sose bontottam fel csomagolást a futár jelenlétében, maximum ha a futár javasolta, vagy szerepelt a bolt értesítőjén (pl edigital is külön kiemeli hogy minden esetben hogy ellenőrizze a vevő termék épségét)

Viszont. Egy tévénél, ha még ki is bontja átvételnél a vásárló, nem biztos, hogy észreveszi a sérülést, szerintem rosszabbul jár, ha átvételnél felbontja a csomagolást, laikusként ellenőrzi, aláírja, hogy sértetlen, majd bekapcsolva derül ki, hogy olyan sérülés, hiba van a készüléken, ami komolyan akadályozza annak rendeltetésszerű használatát. Tehát itt a helyes megoldás úgy nézne ki, hogy a vevő a futár (aki egyben az eladó alkalmazottja) jelenlétében kicsomagolja, BEÜZEMELI a terméket. Ebből következtetve én úgy gondolom, hogy a futár jelenlétében történő ellenőrzés (ha csak nem darabokban érkezik a készülék, tehát ránézésre nem egyértelmű a hiba) lényegében semmit az ég világon nem bizonyít.

Ami ebben az esetben bizonyítható, az a külsérelmi nyom a csomagoláson, esetleg a doboz, vagy a tévét körülvevő habszivacs sérülése, illetve igazolás a feladó részéről, hogy a terméket postázás előtt ellenőrizték, KIPRÓBÁLTÁK, természetesen tanuk jelenlétében.

KaTe 2018.05.28. 11:36:48

Nekem, mint vevőnek amúgy honnan a fenéből kellene tudnom, hogy egy általam megvásárolt terméken szemrevételezésre nincs semmilyen külsérelmi nyom, hiba?

Amikor beviszek az eladónak egy meghibásodott terméket javításra és kapok egy jegyzőkönyvet a leadott termékről azon feltünteti az eladó hogy "külső behatást nem áll módjukban megállapítani, mert ők nem szerviz" - akkor én mi vagyok?!

Antalbaba 2018.05.28. 11:47:29

Vettem tőlük online tévét bolti átvétellel. Lementünk szépen a Mammut parkolójában lévő raktárukba, én bizony kiszedettem a pasival a tévét a dobozából, megnéztem, hogy egyben volt-e egyáltalán, amikor átvettem. Az, hogy otthon működik-e amúgy, az már egy másik kérdés, de én magam is belátom, hogy az, hogy hazafelé hozzávágom-e valamihez, az már az én saram - viszont igen nehezen bizonyítható, hogy ki is volt a hunyó, ha nem néz/t/em meg a kiinduló állapotot. Azt írom csak alá, hogy külsérelmi nyom nincs rajta, azt nem, hogy működik is, de ehhez csak meg kell nézni...

2018.05.28. 12:06:34

Némileg kapcsolódik talán: mi van, ha hibás a leszállított készülék? Mondjuk egy laptop, amiről otthon derül ki, hogy nem megy az egyik hangszórója vagy épp csíkos a kijelzője vagy vagy vagy...
Ilyenkor tényleg nincs jogom elállni a vásárlástól?

Darth Revan 2018.05.28. 12:50:40

nem, a megldas nem az, hogy a futar jelenteben kicsomagoljuk, beuzemlejek es teszteljuk a keszuleket meg vagy 1-2 orat, mert a futarnak ez nem dolga.

a megoldas, hogy megbizhato cegtol vasarolunk, akinek van biztositasa, igy ilyen esetben azonnal csereli a keszuleket es nem kezdi a vevot gyanusitani, hogy o rongalta meg a megrendelt arut.

KaTe 2018.05.28. 12:51:01

@hullajelölt88: fel kell tüntetni az árleszállítás/hiba okát. Abban az esetben ha ettől független a hiba, szerintem ugyanúgy jogod van elállni a vásárlástól.

KaTe 2018.05.28. 12:55:39

@hullajelölt88: Jah, én meg félreértettem a kérdésed. Ha hibás terméket kaptál, kötelesek cserélni. A 3 munkanapos törvény ugyanúgy érvényes online vásárlásra is.

@Darth Revan: Azért kíváncsi lennék egy listára azokról a -elsősorban magyar- megbízható boltokról.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.05.28. 13:04:25

@hullajelölt88: nyilván van, más kérdés, ha a készüléken külsérelmi nyom van.

GiaMarie 2018.05.28. 13:17:33

@Darth Revan: Meglepődnél, hányszor próbálják a T fogyasztók az igencsak érdekes (mondhatnám a kereskedőre nézve méltatlan és tisztességtelen) fogyasztóvédelmi jogszabályok mentén "jogos érdekeiket" érvényesíteni! Én ruhával kereskedek online, és havonta befut egy olyan, mikor Tonna Madonna belepasszírozta magát egy két mérettel kisebb, elasztikus ruhába, majd napokkal az átvétel után arra hivatkozik, hogy már egy 5-10 centis hasadással az oldalán kapta meg a terméket. És ez csak a jéghegy csúcsa. Rendszerint kapunk vissza olyan büdös ruhákat, hogy le kell selejteznünk, mert olyan háztartásban hevert valahol egy hétig, ahol a szaga alapján láncdohányzás közben lángost sütnek egész álló nap. Ezzel pl nem is tudunk mit kezdeni, egyszerűen be kell építeni az árakba. Többek között EZÉRT nem olcsóbb a webshop, mint a rendes bolt, hiába hinné azt a vásárló. A visszáruknál ruha esetében 10% feletti a selejtezésem ilyen és ehhez hasonló okok miatt.

Darth Revan 2018.05.28. 13:30:28

@GiaMarie:

Az teljesen rendben van, hogy beepited az arba. a lenyeg, hogy visszaveszed

Darth Revan 2018.05.28. 13:35:19

@KaTe:
en az amazonrol rendelek. eleg megbizhato ilyen szempontbol

Leone_510 2018.05.28. 13:39:37

elhiszem, hogy a lábadozást feldobja az 55" tv , ami vélhetően az édeasanyánál vidéken nincs, de lehet jobb lett volna nem átirányítani és betegen cipelni a kb. 30kg-os csomagot , hanem gyógyulás után a lakcímre hozatni és ott leellenőrizni

"na meg a futáron se láttam hajlandóságot még arra se, hogy a garázsba segítsen bevinni, nemhogy kibontani és beüzemelni"

tehát meg sem kérdezte hanem eldöntötte, hogy a futár annyira antiszociális, hogy ha megemlíti neki, hogy azért támolyog mert beteg, és nem holmi másnaposság vagy más van a háttérben , akkor a futár ezt képtelen megérteni és úgysem segítene,
de nem folytatom , ezer sebből vérzik a sztori,

na még egyet...mert ez gyöngyszem a kifogáskeresésben

"-Miért nem szentelnek egy külön oldalt a kosár műveleteknél például, hogy tájékoztassák a vásárolókat a futár jelenlétében bontás fontosságáról?"
"Ez már a 3. TV amit így rendeltem ..."

Leone_510 2018.05.28. 13:40:44

@Darth Revan: tehát azt állítod, hogy hogy az amazon szó nélkül cserélné a tv-t?

GiaMarie 2018.05.28. 13:42:13

@Darth Revan: A lényegét nem érted. Te, mint fogyasztó fizeted meg, hogy szar a szabályozás, és egyes büdös bunkók életformát építenek erre. Minél inkább verik a dobot a Homár kaliberű oldalak, felhívva ezen igencsak megkérdőjelezhető jogokra a T fogyasztó figyelmét, annál többet fogsz fizetni Te, mint kultur ember, akinek ilyen eszébe sem jut. Egy ismerős vállalkozó azért szüntette be a karácsonyi dekoráció termékcsoportot, mert 70%-os visszaküldési aránya volt karácsony után belőle - és még a szállítási díjat is neki kellett állnia. Amit mondjuk eleve nem értek a szabályozásban, hiszen Vásárló rendelt egy terméket és egy szolgáltatást, a szolgáltatás teljesült, ezt miért a Vállalkozónak kéne állnia? Ez valami ostoba hiba egy német precedens alapján, amit mindenkivel átvetettek. Anno az Otto adminisztrációs díjat számolt fel a visszáru után, ezt valahol értem, hogy betiltották, de hogy az odaszállítás költségét mi álljuk? (ezt csak arra írtam, hogy mennyire méltányosak, logikusak és életszerűek a fogyasztóvédelmi szabályok) Ezt IS beépítjük az árakba. Halkan súgom, ez az én árkondíciós sémámban kb 15%, ennyivel tudnék olcsóbb lenni, ha a szabályok a normális, tisztességes vásárlókra lennének optimalizálva, nem pedig arra, hogy Lakatos Dzsesszika ingyen "bérelhessen" ruhát a szalagavatójára, vagy Kokszos Johnny lapostévét a focivébére...nem tudom, más országokban mik az arányok, Kelet-Europában 15% a teljes forgalomra vetítve a veszteség a rossz szabályzás és a patkány vásárlók miatt. A Tescoban sem adnak pénzt benzinre, ha visszaviszel valamit, ami nem tetszett, velem viszont kifizettetik...

FDToth 2018.05.28. 14:22:24

Csomagolas kozben videozas es kesz is. Birosag eldogadja elobb+utobb

Nick-son 2018.05.28. 15:09:12

@Attila F: Ebben nincs igazad. Amennyiben a futárszolgálat zárt csomag szállítását vállalta abban az esetben nem köteles megvárnia amíg a címzett kibontogatja, pláne még ki is próbálgassa. Nem nyomásgyakorlás, hanem valóban egy nap 100 körüli csomagot kell kivinniük és valóban nem fognak végezni, ha ott ácsorognak valaki mögött aki remegő kezekkel bontogat, meg ki tudja milyen alapon, milyen módszerekkel próbálgat. Sőt. Ha zárt csomag szállítására van szerződve a futárszolgálat akkor TILOS átadniuk a csomagot mielőtt aláírtad az átvételt. Utána meg az ő ügye lezárult, nem képviselője, se nem ügyintézője a feladó cégnek. Azt se tudja melyik dobozban mi van, mi kellene legyen. Nem is fizetik ezt meg, nincs is megbízása és szakértelme se hozzá.

A poszt kapcsán érkezett tanácsadás igen lényeges pontja és a sok baromság mellett/helyett erről igenis kellene beszélni egy ilyen blogon és most valamilyen szinten megjelent, hogy a csomagszállításnak több változata is van, ahhoz többféle protokoll, vagy szolgáltatás társulhat.

A standard kiszállított csomaghoz nem kapcsolódik időkapu, nincs benne tételes átadás, bontogatás, futárnál ügyintézgetés. Ez az alap szolgáltatás ami kis csomagoknál kerül kb. 1-2.000 Ft -ba (vagy kínálják a webshopok ingyen már olcsóbb pár ezer forintos termékekhez is). Ezek a plusz dolgok, hogy csak ilyen időkapuban, csak ilyen módon, tételesen átadva, stb. ezek az alap ár többszörösébe kerülnek, úgy 2-3 szorosába. Nyilván ezt valakinek meg kell fizetni, vannak feladók akik tipikusan értékes műszaki cikkeket forgalmaznak és eleve így szerződnek, viszont akkor nem is lesz ingyen kiszállítva egy 13.000 Ft -os vacak. Nyilván ezt meg kell fizetni.

Amennyiben egy címzett ezt nem tudja - igaz nem is lehet elvárni - és abajgatja a futárt, hogy ő bontogatni meg próbálgatni akar, hát az fogja visszaviszi aztán nincs csomag. Ő a saját üzletszabályzatát betartotta, ha nem veszik át nem veszik át. Nem ér rá egész nap egy emberrel parolázni. A feladó meg vagy feladja újra, vagy nem, vagy megegyeznek egy feláras szolgáltatásban és úgy adja fel.

Összességében szerintem a megrendelőnek, de a kereskedőnek is ismerni kellene az áru természetét és a megfelelő szállítást megrendelni hozzá. Nyilván egy zsák kutyatápnál nincs értelme a futár jelenlétében analizálgatni, egy félmilliós laptopnál meg talán egy komolyabb kézbesítési szolgáltatást kell megrendelni.

Csak az nem megy, hogy az olcsó meg ingyenes szállítást kérjük, fizetjük aztán majd a futártól akarjuk kicsikarni azt a szolgáltatást ami nincs kifizetve. Nem is fog menni.

Ami még kimaradt az egész mondanivalóból, hogy az idei évben már most látszik, hogy a standard alapszolgáltatások ellátása is igen nagy akadályokba fog ütközni, olyan mértékű a bővülés a kiscsomag szállítás szektorban, hogy vannak futárszolgálatok akik már most a nyári pangó időszakban is a végsőkig feszítik a húrt, ha egy ember elmegy, megbetegszik már összeomlik az a terület és nem is tudnak felvenni dolgozót, vagy csak igen komoly bérezéssel (ne felejtsük el, a futárkodás általában hajnali bepakolástól egy késő délutáni, esti elszámolásig tart) és akkor oda jutottunk, hogy ezeken a jelenlegi árakon nem lehet csomagot szállítani és bármit is kérnek novemberben több cég is összeomlik (most fel tudnám írni egy papírra melyik kettő biztosan). Persze nem anyagilag, mert bevétel az lesz, hanem logisztikailag fog összeomlani. Aztán majd meglátjuk mi lesz azután.

Attila F 2018.05.28. 15:30:52

@Nick-son: Ebben nem értek egyet. Muszáj kinyitni, hogy megnézd, nincs-e eltörve. Ha ezt nem teszed meg, akkor már hiába reklamálsz az eladónál, mondhatják, hogy az már nálad tört el (amire, felteszem, valóban van is példa).
Én mint fogyasztó pedig sokszor nem is választhatok szállítási módot, van egyféle és kész.

kontár lajos 2018.05.28. 15:31:26

-Miért nem szentelnek egy külön oldalt a kosár műveleteknél például, hogy tájékoztassák a vásárolókat a futár jelenlétében bontás fontosságáról? - Mert ezt írják máshol. (Nem néztem, de tuti van ÁSZF, Szállítási infok, Reklamációs oldal) Ahol senki nem olvassa el ugyanúgy, ahogy a kosárban sem olvas el senki egy ilyen hosszú szöveget. Meg nem is ott kell ilyen infóknak megjelennie.

-Miért nem hívnak fel kiszállítást egyeztetni, ahol szintén figyelmeztethetnének, hogy ilyen üzletpolitikájuk van és szigorúan jegyzőkönyvezni kell mindent? - Mert máshol figyelmeztetnek. Ez már nem oda való. Szállításkor már más dolgok élveznek prioritást, nem a szájbarágás. A szájbarágás ott történik, ahol szinte senki nem keresi, mert minek?

-Minek húzzák az időt, amikor minden információt megadtam nekik ami tőlem telt és egy válaszra se méltatnak? - Mert a futárral való kommunikáció is időbe telik. Van bizonyos idő szerződében szabva, mennyi ideig kell választ adniuk a panaszra, mennyi ideig kereshetik a csomagot, mielőtt azt elveszettnek nyilvánítanák. Mire kiderül melyik depó érintett, mire a depó választ ad, mind idő. Nem a posztolónak van egyedül problémája, mindegyikkel foglalkozni kell. Van, ami gyorsabban megoldható és van, ami nem.

-Attól, hogy csomag sértetlen a berendezés még lehet rossz és ki vagyok én, hogy ránézésre megmondjam, hogy ez bizony rossz lesz! Be kelett volna kapcsolnom a futárral közösen, hogy lássam a hibát, egyszerűen ez nem életszerű. - Ahogy a jogi szabályozás sem életszerű. Olyan dolgokat követel a kereskedőtől, amik irreálisak.

-Amikor átvették a TV-t a Samsungtól ők kipróbálták, hogy jó és működőképes? - Erre sem idejük, sem kapacitásuk nincs. Sőt, akkor az a termék már bontott, így újként el sem adható. Ők kereskednek vele, nem próbálgatják.

Április 10.-én kaptam egy emailt, hogy a megrendelésem átadásra került a futárszolgálatnak.... Semmi telefonhívás, semmi kiszállítási dátum egyeztetés??? - Pár kérdéssel feljebb az volt a probléma, hogy húzzák az időt! Ha meg nem küldik, amilyen gyorsan lehet, az lenne a baj. Alapértelmezés szerint amit lehet küld mindenki, amilyen gyorsan tud. Ha máskorra kéri a kézbesítés a vevő, van lehetősége ezt jelezni. Figyelembe fogja venni a shop. Az, hogy a posztoló pont akkor betegedett meg - szomorú, de egyéni szociális probléma. Az élet megy tovább, vagy álljon meg a világ, és várja meg, hogy mi lesz vele? Majd utána visszatérhet minden a normál kerékvágásba. Folytathatja mindenki a dolgát? De addig....

Most komolyan elvárják 2018-ban, hogy feladják a csomagot random nap, aztán majd lesz valami? Bejelentem a munkahelyemen, hogy holnap nem jövök mert csomagom jön, vagy visszarohanok nyaralásról? - Mostanában jobb helyeken már a termék adatlapján írják, mikor várható a kézbestés (igaz hitelbírálatot ez nem feltétlenül tud figyelembe venni), de tervezhető a csomag átvétele. A túlzást sem értem. Ha valaki nyaralni készül és akkor rendel TV - t, az meg is érdemli ha emiatt fog szívni. Ez nettó hülyeség. El kell halasztani a TV rendelést szabadság utánra, mert addig úgysem kell. Illetve ahogy a poszter is megoldotta, mivel 2018-t írunk, olyan hihetetlen dolgok is léteznek, mint a csomag átirányítása.

Nick-son 2018.05.28. 15:44:36

@Attila F: miért a postás az minden címzett fölött ott áll amikor kinyitja a dobozt? Hát nem. Miben más ez?

Természetesen, ha erre van igényed akkor bizony egyeztetni kell a feladóval, hogy van-e egyáltalán lehetőség úgy átvenni ahogy szeretnéd. Benne van-e az árban, vagy külön díjért lehetséges, vagy nem lehetséges egyáltalán. Aztán legfeljebb eldöntöd vásárolsz-e vagy nem.

Még egyszer mondom ez nem nyomásgyakorlás, hanem amennyiben a futárszolgálat zárt csomag szállítására szerződött annak a felbontására az átadás előtt nincs mód.

Balfredo Alfredo 2018.05.28. 17:40:16

"készítsen a vásárló alapos fotódokumentációt a kicsomagolás folyamatáról (időbélyegzővel!)"
Ezt meg simán visszadobják azzal, hogy a fényképezéshez használt eszköz időbeállításai nem hitelesítettek, a képek nem is akkor és nem is ott készültek, tehát bizonyítékként nem
elfogadhatóak.

WiZZu 2018.05.28. 19:34:09

@GiaMarie: Ehhez a hosszú kommentedhez hozzászólnék. Valóban nagyon gáz, hogy egy szűk kör konkrétan kihasználja a szabályokat, rosszindulatúan, akár egy sajátos életmód fenntartására. Ugyanakkor ez a 15%-os árrés is bőven megéri azt, hogy online, kényelmesebben lehet vásárolni. Mert ha nem lenne ez a gumi védelem, akkor nem lenne meg a bizalom se. Legtöbb ember visszatérne a bolti vásárláshoz, ha nem védi őket még ez a 14 napos szabály se. Gumi mert egy rossz szándékú kereskedő ugyanúgy kihasználja a vevőket, mint a rossz szándékú vevők a jó kereskedőket. De a rossz szándékú kereskedő nagyobbat szakít.
Enélkül a védelem nélkül viszont senki nem lehet benne biztos, hogy amit vesz, az valóban az lesz amit akart is, és ha nem volt jó valami infó, akkor van visszaút. Sima boltokban sem lehet megnézni vagy kipróbálni minden terméket, tudom. Azt gondolom, enélkül a 14 napos szabály nélkül drasztikusan visszaesne a forgalom.
Én inkább azt hiányolom, hogy az ilyen vevőkről miért nincs negatív adatbázis. Személyiségi jogokat hagyjuk, hisz van negatív KHR lista is. Azt gondolom, erre lenne valójában szükség, begyűjteni szépen egy adatbázisba a visszaéléseket. Utána aztán csak saját rizikóra kiszolgálni őket. Na de megyek és álmodok tovább....

reunalla 2018.05.28. 23:14:12

Érdekes...
Több garanciális ügyem volt az EDvel, online, budapesti és székesfehérvári üzletükben is, szervizes átvizsgálás után csere lett a vége, duzzogás és levélfolyam nélkül... A legnagyobb “gondom” az volt az egyik ilyen esettel, hogy egyszer Karácsony után fél órát kellett sorban állnom, mert az egyik kedves vásárló hisztizett valami 500 forintos kábel miatt, amit ő vásárolt rosszul a boltban és visszavitte, cserélték, de nem értette a fickó, hogy nem 10 másodperc a visszárupapír, én már ráhívtam volna a rendőröket, de az EDs eladók ketten próbálták csitítgatni, amíg a harmadik megírta a papírt....

reunalla 2018.05.28. 23:16:47

Amúgy, ha veszek egy hűtőt azt a konnektorba is csak helyrerakás után 5-6 órával lehet bedugni, azt is várja meg a futár?

G2 2018.05.28. 23:19:07

Edigitaltól rendeltem egy Bosch hűtőszekrényt, a két szállító felhozta a harmadik emeletre, de nem bontották ki, pedig ez a szolgáltatás része lenne. Kibontáskor derült ki, hogy valaminek nekiütötték és behorpadt. Azonnal hívtam a vevőszolgálatot (5 perccel azután hogy elmentek a szállítók), kértek fotókat, majd másnap elutasították a panaszt, arra hivatkozva, hogy a szállítólevélen be volt jelölve a bontás és hogy a termék hibátlan. A kedves futárok valótlan adatokkal töltötték ki, vevő meg így járt... Royal futárszolgálat...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2018.05.29. 00:02:07

Mosogepet vettem online. Szombaton hozta a futar. Az utolso pillanatban valtoztattam a kiszallitasi cimen (hetvegen nem volt jo a munkahelyi cim, ugyfelszolgalat pentek este, mikor az sms jott mar nem volt elerheto, igy amikor szombat reggel hivott a sofor hogy 10 perc es ott van, akkor mo dtam hogy nem ok, szomszed varosba kellene hozni, kb 10 km-rel arrebb).
Odahoztak, ketten voltak emeletre is feldobtak extra penz nelkul. Jattoltam nekik.

Megvartak mig kibontottam, beuzdmeltem. Elinditottam egy mosas-szaritas programot. Megkinaltam oket ebeddel, majd utana egyutt megneztuk az F1 idomero edzest. Kozben sorozgettunk, a sofor kolat kert. Asszony kozben sutott sutit is. Kb 4 ora utan a moso-szarito program befejezodott, elegedett voltam. Igy alairtam a papirokat, es kifizettem az arat. A sracokkal jol eldumaltunk, jovo heten megyek hozzajuk bogracsozni.

mézesmackócskácska 2018.05.29. 01:58:05

@Attila F: Teljesen egyetértek. Mi így tettünk nemrég egy hűtőgéppel. Hisztizett is a szállító Anyáméknak. Erre mondtam semmi probléma ha nem engedi hogy kibontsam rögźítem a problémát és már viheti is vissza.
Na egyből bekussolt. Lám mit ad isten egy üvegpolc törött volt!!!!

Kegy 2018.05.29. 04:25:41

Egyébként a vásárlónak tudnia kell, hogy a kereskedő és a futár közt milyen szerződés van?

2018.05.29. 06:13:54

@GiaMarie:
Ha nem ilyen szabályok lennének, akkor nem csak a büdös bunkók nem tudnának visszaélni vele, hanem a normális vásárlók sem tudnának élni vele alkalmanként, ha tényleg gondjuk van a termékkel. Ugyanis online rendelésnél nem tudod kipróbálni, megnézni előre, így még ha tájékozódsz sem mehetsz biztosra.

Ez azt eredményezné, hogy ugyan 15%-al árat tudnál csökkenteni, ami elvileg nagyobb keresletet jelentene, ugyanakkor ennél sokkal jobban csökkenne a kereslet amiatt, mert megszűnne a normális vásárlóid biztonságérzete, többen mennének inkább offline boltba.

Ruhánál amúgy nem csoda, hogy gyakori a visszaküldée, hiszen egs adott méretjelöléssel nem lehetsz biztos a dolgodban.

Laszlo K 2018.05.29. 06:13:55

Aha tehat: mondjuk tel van, olyankor a tv t be se lehet kapcsolni mig szobahomersekletu nem lesz. Az kb 1 ora miutan bejott vele a futar. Gondolom a futar szepen megvarja amig kicsomagoljuk majd varunk 1 orat majd teszteljuk 1 orat a tv t. Kozben leul a heverore, elkavezgat, stb. Hat persze. Altalaban azt se varjak meg, hogy kibontsd, nemhogy ezek... :))))))

halaloszto 2018.05.29. 06:42:35

Egyszeruen ez valahol megserult. Az elozo vasarlo szepen visszacsomagolta, es elallt a vasarlastol. A bolt meg megsem nezte, csak eladta a kovetkezonek. Sosem tudod meg, hogy igy van-e, mert sem a bolt, sem az elozo vevo erdeke nem ez.

Johnny16v 2018.05.29. 07:36:09

@KaTe: Főleg, hogy ha hideg időben egy műszaki cucc a hideg autóban állt órákat, akkor a kondenzáció miatt ajánlatos a bontatlan csomagolásban 1-2 órát pihenni hagyni a készüléket. A legrosszabb amit tehetsz, hogy ilyenkor kibontod, a lakás melegéből lecsapódik a pára és kész a rövidzárlat. Ilyenkor megnéztek egy filmet a futárral a régi készüléken? :)

falraborsó 2018.05.29. 07:54:52

Egy fontos szabály van, az e.digitaltól soha nem vásárlunk online semmit! Van aki ezt nem tudja?

Etniez 2018.05.29. 08:02:33

@Attila F: mint futár mondon, szépen elengedheted a füled mellett, kiveszem a kezedből és megyek is, beütöm a gépbe, hogy nem vetted át és megyek. Amíg nem írtad alá, nem nyithatod ki.

zobor 2018.05.29. 08:23:00

@Attila F: "Pár perc az egséz": ne ez az amit sokan fel sem fognak, hogy nincs pár perce sem a futárnak... :(
A futárok rendesen túl vannak már így is terhelve, hidd el: NINCS IDŐ arra, hogy megvárja míg te szépen kibontogatod a csomagot és meggyőződsz a csomag beltartalmának sértetlenségéről. Egész egyszerűen nem életszerű ez a módszer, de

Attila F 2018.05.29. 08:25:32

@zobor: az ő időbeosztása nem az én problémám. Én kibontom. Ha el akar menni, felőlem viheti a csomagot. De eddig minding, mindenki meg tudta várni.

zobor 2018.05.29. 08:30:39

@mézesmackócskácska: hűtőghépet nem a kiscsomag futár fog szállítani, ott teljesen mások a körülmények, pl. hogy nem kell naponta 100 db hűtőt leszállítania...

kommentes nikk 2018.05.29. 08:37:55

Újra és újra nem értem, hogy ha a reklamálásnál nem jelentett gondot befáradni a kurva boltba, akkor vásárlásnál miért? Ha a panelcsere 250, akkor ez egy sokszázezres tévé, namost ki az a béna palimadár, aki ilyet rendel neten keresztül, és ki az a még bénább, aki átveszi úgy, hogy nem emeli ki legalább a dobozból, hogy megnézze, törött-e? Én sajnálom a posztolót, de full kreténben nyomta, ha sokszáz rongyos tévét veszek, akkor bakker bemegyek a boltba, nagyítóval nézem át ötször, és úgy viszem el, és nem hagyom, hogy átzögyögtessék egy teherautón a fél országon.

zobor 2018.05.29. 08:38:23

@Attila F: de bizony a te problémád is, mert ha előtted már aznap csak 10-20 ember eljátszotta ugyanezt, akkor esetleg nem lesz ideje a te csomagodat már kiszállítani, aztán meg azért megy a hőbörgés. A baj veled is az, hogy azt gondolod, rajtad kívül még nem kell 80-100! különböző helyre szállítania a futárnak aznap.
A futárnak az üzletszabályzatban nagyon világosan megfogalmazott kötelezettségei és jogai vannak, általában ez azt jelenti, hogy aláírás, (ha utánvétes akkor + fizetés) előtt nincs csomag átadás, bontogatás!
Aláírtad, kifizetted akkor azt csinálsz amit akarsz, megkérheted a futárt, ha van ideje személyes jelenlétével igazolja a csomagbontást és hogy a tartalom sértetlen, de ebben csak a jószándékára hagyatkozhatsz (ha volt ilyen kérés és volt időm, sokszor megtettem én is).

kommentes nikk 2018.05.29. 08:40:34

@KaTe: azért kell megnézni, mert ha fizikai behatás miatti törés van, akkor utólag cseszheted, mert az aláírással igazoltad, hogy ilyen nincs rajta, és ha mégis van, akkor szopper. Ha mondjuk elektronikai hibája van, akkor meg simán cserélniük kell, mert az a tévé hibája, nem a szállítás következménye. Ez a különbség, ezért kell megnézni, hogy egyben van-e a cucc.

zobor 2018.05.29. 08:41:10

@Attila F: amúgy készülj fel, sokkal rosszabb világ jön, olyan túlterheltség lesz a futárcégeken, hogy örülhetünk ha egyáltalán a szállítási időket valamelyest tartani tudják, nem hogy még "extra" elvárásaink is legyenek. Céges csomagokat adok fel a dpd-vel, a mostani uborkaszezonban is már látom, a másnapi belföldi szállítás is akadozik és hol van még a karácsony!

kommentes nikk 2018.05.29. 08:44:40

@zobor: az edigitalnál speciel kifejezetten javasolják a csomag kibontását, szóval ott igenis meg kell várnia a futárnak, mert ilyen típusú kiszállításra kötöttek velük szerződést.

É2I 2018.05.29. 08:48:21

@Etniez: Ugye már korábban is említve lett, hogy egy alapnál járhatsz így el, de ha ki van fizetve / be van pipálva a kibontás, akkor meg kell várnod.
Én pl. mindig ilyen helyről vásárolok, kifizetem a pluszt, ha van rá. De el is várom, hogy a - szolgáltatás részeként - a futár a _kibontást_ megvárja. Nincs rossz tapasztalatom, tehát eddig normális futárokkal találkoztam, volt aki nyavalygott, de olyankor elővettem a rendelési papíromat és megmutattam, hogy bizony én így _szerződtem_, ez azért mindig hatott - de mondom, nincs rossz tapasztalatom. Pedig nem csak bisz-baszokat vettem, mosógépet, TV-ket, kerti kiüllőt, stb.

Persze volt olyan is amikor nem fizettem pluszt / nem volt opció, de ilyenkor nem vásárolok nagy értékben. Így arra is volt példa, hogy mikor a futár korábban jött és nem tudtam a címre menni megkérdeztem, hogy elég jól be van-e csomagolva, azt mondta igen, akkor óvatosan passzolja át a kerítésen. Ha valami történik vele, max jó lesz töltésbe. :)

poggY 2018.05.29. 08:50:34

@Attila F: Amikor en akartam kibontani (mert ettől a cégtől előzőleg rendelt csomag is úgy jött h a lekvárok ossze voltak torve) akkor közölte hogy nem bonthatom ki amíg alá nem írom. De ha kibontom es nem kell ő már nem veszi vissza =)

Edigital amúgy egy kalap szar valóban.
2000 forintos fulhallgatora 790 ft postaköltséget fizettem mert azt írta, h akkor 1-3 munkanap a kiszállítás.
Április 17en adtam le a rendelést (szerda), májusban kaptam meg a fülest...:/

Felhívtam őket h utalják vissza a szaros 790 ftom mert en azért fizettem h itt legyen 3 munkanapon belül es nem volt itt.

Elhajtottak a picsaba, tettem panaszt írásban és telefonon is , szartak ra, kaptam egy emailt aminek tartalma közelében nem volt a valóságnak, ennyi. Nyilván nem fogok 790 fton ugrálni csak az elv bassz fel, hogy ennyire nincs ügyfélkulturajuk ezeknek a parasztoknak.

(Amazonról vettem órát 40 dollárért, hazajöttem, fel évre ra tökre ment, írtam amazon ügyfélszolgálatnak, mondtak h mivel már nem vagyok az államokban ne küldjem vissza, elutaljak az arat, ennyi)

Etniez 2018.05.29. 08:58:42

@Attila F: Nem egy embert hagytam már ott :D
Nincs benne a szolgálaltatásban.

É2I 2018.05.29. 08:59:53

@Balfredo Alfredo: Akkor is, ha mondjuk a videózást az átvétellel kezdem? Az átvételi aláírásra meg rögzítem az óra / percet is? Mert úgy már van támpont.

Etniez 2018.05.29. 09:03:32

@É2I: barnáknál vagyok, nem otthon. Nincs nálunk ilyen opció. Az ügyfél átveszi vagy nem, nem az én dolgom. Ha nem írja alá, akkor nem bontja, ha meg aláírta akkor viszont látásra. Lehet, hogy egyes helyeknél van egyedi szerződés, de könnyen lehet, hogy nincs és akkor hiába bíztat téged az Edigital akármire...

É2I 2018.05.29. 09:09:51

@Etniez: Barnák? De ha nincs ilyen opciótok, akkor nyilvánvaló, hogy nem kell megvárnod.
Az USA-ban meg simán leteszik az ajtód elé, ha nem vagy otthon. Igaz ott reklamációra azonnal cserélik, illetve küldenek másikat, a "hibásat" vissza se kell küldened, nem állnak le veled vitatkozni. Persze ehhez az is hozzátartozik, hogy az emberek nagytöbbsége ezt nem próbálja "kihasználni", mint pl. kishazánkban. (Nem véletlenül nem foglalkoznak MO-al bizonyos cégek....)

Terézágyú 2018.05.29. 09:21:32

Hát, ezt a pószter bcseszte el...
Ideirányítja, oda irányítja, betegen (nem odafigyelve) stb. veszi át, nem is tudja beüzemelni rögtön - egy 3xx ezres készüléket...

Amit persze részletre vett...

Attila F 2018.05.29. 09:51:40

@zobor: engem nem kell, hogy érdekeljenek a futárcégek munkaszervezési problémái. Ha rendelek egy 300 ezres laptopot, akkor hétszentség, hogy kibontom és megnézem, mert ha a futás távozása után 1 perccel kiderül, hogy ketté van törve, akkor az üzlet vagy elhiszi, hogy nem én törtem el, vagy nem. (Ez még a nagy, megbízható cégeknél is így van - tipikusan a Media Markt-tól rendelek, de velük se bonyolódnék ilyen vitába.) Ha ez nem tetszik a futárnak, akkor nem veszem át - bár érdekes módon ilyen még sose történt.

Az meg, hogy mi van a futárcég üzletszabályzatában, amit én sosem láttam, végképp nem érdekel. Én az eladóval vagyok kapcsolatban, nem a futárcéggel. Ha valami nem tetszik a futároknak, tisztázzák a megbízójukkal, ne velem.

Etniez 2018.05.29. 10:44:29

@Attila F: Teljesen elvagy tévedve :D

Void Bunkoid 2018.05.29. 11:40:09

A videófelvétel már SEHOL nem perdöntő bizonyíték sajnos.

Az USA-ban már 1994 óta nem (amikor is Tom Hanks, oppardon Forrest Gump kezet fogott és eldiskurálgatott John F. Kennedyvel valamikor a hatvanas évek elején - egy filmben, de a megtévesztésig élethűen).

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2018.05.29. 11:44:17

@Void Bunkoid: azt, hogy mi a perdöntő, nem te döntöd el a véleményeddel, hanem az illetékes bíró. Ugyanezt szajkózzák a menetrögzítő kamerák felvételeire is a hozzád hasonlók, aztán mégiscsak ki tud derülni a jegyzőkönyvektől, vagy vallomásoktól eltérő valóság egy ilyen videó megnézését követően.

Terézágyú 2018.05.29. 11:47:02

@Attila F:
"engem nem kell, hogy érdekeljenek a futárcégek munkaszervezési problémái."

Azt mondja az Írás: Aki leszar másokat, az maga is leszaratik.

Darth Revan 2018.05.29. 12:49:37

@Attila F: a futart sem erdeklik a te hulyesegeid :)

haXXXor 2018.05.29. 12:55:32

Akár a poszter 'tette tönkre', akár gyártási hiba, akár a csomagolásnál volt gebasz, ameddig ezt jelzi három napon belül, addig nincs miről beszélni. Teljesen egyértelmű az ügy és az edigitaltól kicsit fura hozzáállás ez.

Blogtolo 2018.05.29. 13:02:28

@Attila F: "Mindenképp érdemes megnézni a rendelt terméket, de a posztoló (és mások) védelmében annyit, hogy a futárok általában MINDENT megtesznek, hogy ne tudd megnézni a terméket az ő jelenlétükben."

Sajnos nekem is ez a tapasztalatom. Eddig még nem szívtam meg szerencsére, de ha pl. mobil vagy laptop helyett féltéglát csomagolnak be, hogyan tudod bebizonyítani, hogy mit kaptál. A lapon persze bejelölve, hogy sértetlen csomag, meg ellenőrizted átvételkor, amit aláírsz.

Attila F 2018.05.29. 13:08:06

@Darth Revan: ne érdekelje, nem is várom el. Mondom, ha nem tudom megnézni, felőlem visszaviheti.
Én eddig minden futárral feszkó nélkül meg tudtam beszélni, hogy kibonthassam.

Gerardus A. Lodewijk 2018.05.29. 13:10:22

Tegyük fel, hogy fogyasztóként (ez fontos alapfeltétel) vettem valamit, amit futár közreműködésével csomagban kapok meg. Ha sérült a csomagolás és/v. nem az én nevem (ill. nem velem egy háztartásban élő más személy neve) van rajta (mindezt pár másodperc alatt meg lehet állapítani), akkor a futárral visszaküldöm. Egyébként átveszem. Ha ezután 6 hónapon belül hibát észlelek (hiba lehet bármi, ami eltér a termék szerződésben vagy jogszabályban rögzített tulajdonságától), akkor nem nekem kell bizonyítanom, hogy hibásan kaptam, hanem az eladónak kell bizonyítania, hogy hibátlanul vettem át. Ha az eladó ezt nem bizonyítja, akkor úgy kell tekinteni, hogy a termék már a fogyasztó általi átvétel előtt hibás volt.

Az olyan kikötés (akár szerződésben, akár szállítólevélen, akár más formában), miszerint a fogyasztó csak akkor élhet akármilyen jogával, ha a futár által kézbesített terméket a futár jelenlétében kicsomagolta, ellenőrizte, kipróbálta és hibátlannak találta, egyszerűen semmis, mert a felelősséget és a felelősség bizonyításának kockázatát törvénysértően terheli a fogyasztóra.

cso zsi 2018.05.29. 13:51:08

@Terézágyú: A kp másra való. Bizonyos helyeken megéri a két évnyi részlet.
...
A szállítónak van "felelőssége", ha a tévét nem előírásszerűen, élére állítva szállítja. A pofára fektetett képernyő a saját súlyától képes lehet megroppanni egy 55-ös tévé esetében, a szállítás során.

KaTe 2018.05.29. 14:02:40

@Johnny16v: Ki lehet próbálni a kertben is és akkor nincs páralecsapódás!

@Blogtolo: Ha a csomag sértetlen, akkor aláírásoddal igazolod, hogy sértetlenül vetted át. Ha féltégla van benne, akkor a feladó felelőssége bizonyítani, hogy ő márpedig a megrendelt terméket rakta bele. Ha a feladó nem tudja igazolni, de márpedig állítja, hogy nem féltéglát rakott bele, akkor elbattyog a rendőrségre és feljelentést tesz lopásért/csalásért ismeretlen tettes ellen.

Ráadásul távollevők közötti szerződésről beszélünk, egy olyan termékről, amit a fogyasztónak korábban nem volt lehetősége kipróbálni, szemrevételezni (pont ezért találták ki a 14 napos elállás intézményét) ennélfogva tökéletesen életszerűtlen elvárás, hogy a fogyasztó átvizsgálja a terméket átvétel, pláne beüzemelés előtt és megállapítsa, hogy az pl. sértetlen, vagy hibátlan. Ha a vevő véletlenül földhözvágja a terméket és az darabokra törik, de azt hazudja, hogy sérülten érkezett és ő nem vágta hozzá semmihez, akkor az eladó úgyszintén elbattyoghat a rendőrségre ahol megteheti a feljelentést. De addig is szépen kicseréli a terméket egy újra.

Jól értelmezem az eddig leírtakat?!

Xezs7 2018.05.29. 16:53:39

Bevallom, mikor így rendeltem tévét, én csak kibontottam a futár jelenlétében, és együtt szemrevételeztük. De be már nem üzemeltem. Nem volt semmi baj. Nyilván minden eset más, csak az enyém ez volt.

Xezs7 2018.05.29. 17:18:44

@zobor: Ha tényleg annyira hiány van futárból, ahogy mondják, akkor marha egyszerű a dolog: megvárod, amíg kibontja a vevő, emiatt tegyük fel nem tudsz kivinni 5 csomagot aznap. A főnök mérges, te meg megmondod neki, hogy kibontással együtt ennyi csomag fér bele. Ha nem tetszik neki, akkor keres másik futárt, te meg mész egy megértőbb céghez. Hol itt a gond?

Xezs7 2018.05.29. 17:23:42

@poggY: Ilyen pitiáner dolgokért mindig személyesen megyek be a boltba. Csak azokat szoktam házhoz rendelni, ami már akkora, hogy nem tudnám biztonsággal hazaszállítani.

Xezs7 2018.05.29. 17:26:52

@Attila F: Szerintem a vitátokra egyszerű pontot rakni: átvételkor el kell olvasni a papíron, hogy pontosan mihez adod az alárásodat. Ha az van odaírva, hogy "a terméket átvettem" akkor nem várja meg a futár a bontást. Ha az van odaírva, hogy "a terméket sértetlenül átvettem" akkor egyértelmű, hogy meg kell várnia, hiszen hogyan írhatnád alá azt, hogy sértetlenül vetted át a terméket, ha még nem is láttad. Én legalábbis biztosan ezt az elvet követném vitás helyzetben.

Torchwood 2018.05.29. 18:32:57

Nálunk a futár már mindent megtett. Többszörösen hamisított aláírást, feldobta az utcáról az erkélyre a csomagot, benyúlt a kerítésen és rátette a kukára. Természetesen ezek után rögtön el is húzott. Esélytelen a reklamáció, ha csak nincs kedved pereskedni...

Fiona Schultz 2018.05.29. 18:42:17

Hasonló sztorim nekem is van, bár nem ekkora katasztrófa.
Mobil telefont vásároltam az edigital webáruházában. Az értesítés szerint egy adott napon reggel 8 és nem tudom már hány óra között hozta volna a futár. Erre fél hétkor csöngött a telefon, hogy pont erre jön, beadhatná-e. Bagoly típus lévén éppen csak készülődtem arra, hogy felkelek, de mondtam, hogy persze. Gyorsan kiugrottam az ágyból, magamra rángattam valami ruhát, amikor megérkezett a futár. Mintegy félálomban átvettem a csomagot, megtapogattam az óriás nájlont, de nem bontottam ki.
Később észleltem, hogy a belső csomagolás már nem érintetlen, és a felsorolt alkatrész jegyzékből valami hiányzik. Egy apró valamilyen átalakító, amilyet még soha nem használtam a mobilomhoz. A telefon amúgy ép, jól működik, teljesen rendben van.
Na most vagy kellett valakinek az az alkatrész, és kivette a dobozból, vagy valaki elállt a vásárlástól és ezért volt felbontva az eredeti csomagolás (és kellett neki az az alkatrész).
Az apró bosszúságot eltettem emlékbe, megvigasztaltam magam azzal, hogy a telefon legalább rendben van, mert akár egy marék makk is lehetett volna a dobozban.
És íme a tanulság mindannyiunk okulására: a csomagot fel kell bontani a futár jelenlétében. Erre az edigital az értesítő e-mailben fel is hívja a figyelmet, őket tehát nem okolhatom.
Igen, a futár fut, minden gesztusával azt sugallja, hogy írd már alá, aztán hadd menjen. Siet, türelmetlenül toporog, igyekszik az orrod alá nyomni a papírt, és gondosan keüli a legcsekélyebb utalást is arra, hogy esetleg fel kéne bontani a csomagot. De sajnos résen kell lenni, és felbontani - még álmosan is.

A konkrét esetben egyébként a vásárlóval értek egyet, mert az adott hiba talán felbontáskor sem derül ki, csak ha összerakja és üzembe helyezi a készüléket. Ezt már a futár nem köteles megvárni.

Fiona Schultz 2018.05.29. 18:44:40

@Torchwood: A futár cégnél reklamálni kell ilyen esetben. Hasonló helyzetben én megtettem, és volt is eredménye.

Fiona Schultz 2018.05.29. 19:01:39

@Hurrá Torpedó: Én a múltkor vettem online egy hajszárítót. A futár megvárta, amígy hajat mosok, aztán megszárítottam a hajamat. Együtt örvendeztünk, hogy milyen halkan és szépen fújja a meleg levegőt a hajszárító. Utána befontuk egymás haját, együtt sütöttünk rózsaszín sütikéket, és megtáztunk. Végül elhatároztuk, hogy öribarik leszünk. Majd aláírtam a papírt.
:-)

Etniez 2018.05.29. 19:17:40

Mint gyakorló futár, szeretnék veletek pár tényt megosztani:

Kezdjük ott, hogy nekem van egy munkáltatóm, aki előírja hogyan végezzem a munkám.
Ő határozza meg, hogy bontunk, nem bontunk, várok, nem várok, stb.
Ahol én dolgozom, ott nem bontunk. Semmit.
A cég nem köt olyan szerződést, hogy közösen megcsodáljuk az átvevővel a csomag tartalmát.
Az átvevő azt írja alá, hogy sértetlenül megkapta a csomagot. Ismétlem, a csomagot. Nem a tartalmát. A tartalma lehet ezer darabban is, de az már nem az én ügyem. Az az ő és a feladó ügye.
Ha a doboz nem sértetlen, akkor nem kell átvennie. Beütöm a gépbe, hogy a csomag sérült, nem vették át és megy is vissza a feladónak.

Ha jól értem, akkor az Edigital cuccait valami Joker hozza. Lehet, hogy az Edigital kötött ilyen szerződést a Jokerrel, fogalmam sincs. Ebben az esetben természetesen lehet bontogatni, hiszen benne van a szolgáltatásban. Mint F Attila kolléga írta, hogy ő 300.000-es laptopot nem vesz át megnézés nélkül. Mi számít megnézésnek? A futárnak meg kell várnia, amíg a Memtest lefut? :)
Remélem az mindenkinek megvan, hogy attól még lehet egy elektronikai termék szar, hogy fizikailag egyben van.

A webes vásárlásnál az a szép, hogy elállhatsz 15 napon belül a vásárlástól és nem neked van bizonyítási kényszered, esélytelen az eladó. Ezért ők biztosítást kötnek általában.
Ilyeneken csak Magyarországon szarrágóskodnak, az ilyen helyektől nem szabad rendelni.
Ha nagyon félsz, akkor ne vegyél online vagy kérd személyes átvételre.

Szerintem azért nem bontogatnak a major futárszolgálatok, mert utat nyitna a lopáshoz.

prakp 2018.05.29. 20:28:00

Három dolog:

A levélíró egy balfasz.

Rendelésnél csomó mindent ki lehet kötni a megjegyzés mezőben, rahedli 3M sérülésjelzőt, értesítési telefonszámot-mélcímet, satöbbi. (Például egy majd félmikkás samunál azért már férjen bele, bummeg.)

A futár is ember. Kezeld is úgy. Meg fogsz lepődni, ezek szerint.

Zsoltbacsi 2018.05.29. 21:35:55

@Etniez:
+1

Lehúztam összesen 7 évet 2 TOP3-as futárcégnél is, és ugyanezeket tapasztaltam.
Amúgy tényleg vannak különböző díjcsomagok, az Euronics termékeit ki lehet bontani (az összeset), a Media Marktból csak a TVket...
Sőt, az utóbbi időkben a nagyobb ruhakereskedők is kezdenek rászokni a kibontásra, valószínűleg rájöttek, hogy hosszú távon kevesebb a kibonthatóság felára, mint amennyivel több csomagra kifizetni a visszaszállítást.

Ugyanilyen alku tárgya az értesítés is, tehát hogy a futár odaszóljon érkezés előtt kb negyed-fél órával - alapból az se jár.

Peetee 2018.05.29. 22:49:43

Minden nap kiküldök 5-8db edigital-os tv-t, de még sosem volt reklamációnk. Nálunk nem kell megvárni a kibontást, én ettől függetlenül meg szoktam, 10ből 8x nincs borravaló, és a stílus...nem kér, hanem azonnal követel, parancsol, és azt feltételezi, hogy a kocsi mögé kötve a földön húzva hoztam a portékáját. kérni kell, és a futár is úgy fog hozzáállni!

dr. Trebitsch 2018.05.29. 23:12:01

@Nick-son: "Ebben nincs igazad. Amennyiben a futárszolgálat zárt csomag szállítását vállalta abban az esetben nem köteles megvárnia amíg a címzett kibontogatja, pláne még ki is próbálgassa." Ebben igazad van, de ennek mi köze a blogban leírt esethez. Konkrétan le van írva, hogy az edigitalról van szó. márpedig az edigitalnak olyan szerződése van a futárral, hogy a vevő kibonthatja, kipróbálhatja az árut. Egyszer én is megszívtam, nem vettem ezt komolyan, és nem vették vissza a kicsit sérült árut. Szerencsére attól használható még. Azóta, ha az edigitaltól rendelek, gondosan megvizsgálom, ha elektromos dolog, bekapcsolom, kipróbálom. A futár csak egyszer próbált ellenkezni, gondolta nem tudom, mi a helyzet. mondtam, hogy ok, vigye akkor vissza, ráírjuk a fuvarlevélre, hogy nem vettem át, mert nem próbálhattam ki. Erre mégis megengedte, hogy kipróbáljam természetesen.

dr. Trebitsch 2018.05.29. 23:23:59

@Peetee: Amilyen az adjonisten olyan a fogadjisten... nálam természetes, hogyha láthatóan többet fogok "tökölni" a kicsomagolással, kipróbálással, akkor megkínálom a futárt egy kávéval vagy üdítővel, és nem hagyom tanácstalanul téblábolni. Viszont nem nagyon rendelek olyan cégtől, ahol nincs benne a feltételekben a kicsomagolás, kipróbálás... És igen, sokan azt hiszik, hogy akik a szolgáltató iparban dolgoznak, azok szolgák és úgy is bánnak velük... ezen kellene kicsit elgondolkozni....

Zephyré 2018.05.30. 07:40:26

@G2: kétpéldányos. a tiéden is be volt ikszelve? :D kicsipadawan

GiaMarie 2018.05.30. 08:54:01

@diszkriminans: Nem az a baj, hogy van visszavétel - persze, legyen. Az a baj, ahogyan intézve vagyon...a 14 nap valójában 30! Na most el lehet képzelni, hogy ez mit jelent a gyakorlatban a kereskedő számára. Ennyi idő alatt szezonok futnak ki, és egyáltalán nem gondolom indokoltnak vagy méltányosnak, hogy valaki 14 napot tanakodjon egy 3000 Forintos póló fölött, hogy kéri-e avagy sem, majd újabb 14 napot biztosít neki a jogszabály, hogy bokros teendői közepette elfáradjon a postahivatalba visszaszolgáltatni azt. Kereskedővel ezen felül visszafizetteti az amúgy teljesített kényelmi szolgáltatás (házhozszállítás) díját. Mert miért is? Logika, jogalap, ideológia. De ne a 3000 Ft-os műszaki cikket nézzük, nézzük a hűtőszekrényt! A hűtőszekrényt a boltban sem próbálhatod ki! Megnézheted, úgy, mint képen. Tetszik-nem tetszik. Ha tetszik, kapsz egy becsomagolt példányt, azt sem bonthatod ki, mielőtt kifizeted, mivel nem lehet visszacsomagolni - ez ugyanis nem egy porszívó, amit előkapsz a dobozból majd visszateszed, erről csak levágni lehet a csomagolást (tévé detto). Ezen felül a jogszabály előírja a kereskedő részére, hogy amennyiben a termék normál postai forgalomban nem szállítható, úgy a visszaszállításról is neki kell gondoskodnia saját költségére. Tegyük hozzá, egy hűtőszekrényt szállításra alkalmas állapotba csomagolni a gyári csomagolás eltávolítása után - ennek meglétét NEM kérheti a kereskedő - lehetetlen. Mindezt annak jegyében, hogy ilyen módon kompenzálják, hogy vásárlónak nem állt módjában kipróbálni, mintha boltban vette volna. Csakhogy a boltban sem próbálhatod ki! Akkor hogy is van ez? Most mindenki kezét a szívére: a hatályos jogszabályok alapján egy közepesen elszánt troll hadsereg BÁRMELYIK műszaki webáruházat 1 hónap alatt térdre tudná rakni. És itt most nem a kis sufni webshopokra gondolok, hanem akár az EMAG-ra. Csak rendelni kell hetente 1-200 darab nagy háztartási gépet - szívatós csomagolású, kényes darabok, mint pl 55-ös LED TV meg amerikai hűtő előnyben - és a 14-dik napon írni egy kedves emailt, hogy köszi, mégsem tetszik...

Etniez 2018.05.30. 09:02:39

@Peetee: itt nálunk inkább a loaderek hajigálnak, otthon mi a helyzet?
Mondjuk mi nem viszünk háztartási gépet, elektronikát is csak az Applenak és néhány kisebbnek laptopot, semmi hűtőt vagy ilyesmit.

GiaMarie 2018.05.30. 09:27:36

@barna397: Ennek a szolgáltatásnak a díja netto 3000 Ft a GLS-nél. Kifizeted? Semmi gond, beikszelem neked szívesen. Hja, hogy 990 Ft-os szállítással szeretnéd mindezt? Vagy ingyenessel? Nem fog menni, barátom...

Balfredo Alfredo 2018.05.30. 09:50:24

@É2I: "Akkor is, ha mondjuk a videózást az átvétellel kezdem? Az átvételi aláírásra meg rögzítem az óra / percet is? Mert úgy már van támpont."
A videózást, mint bizonyítékot mások már kivesézték itt. Az tény, hogy a videóval is, meg az időbélyegzővel is lehet trükközni. Az jó ötletnek tűnik, hogy már átvétel előtt bekapcsolod a kamerát, és a futárral felíratod a nap mellé az óra percet is (nota bene, ez alapkövetelmény is lehetne a futárszolgálat számára).
Az igazi kérdés az, hogy a bíró vagy más hivatalos személy milyen feltételekkel fogadja el bizonyítékként.

Balfredo Alfredo 2018.05.30. 09:56:01

@GiaMarie: "és egyáltalán nem gondolom indokoltnak vagy méltányosnak, hogy valaki 14 napot tanakodjon egy 3000 Forintos póló fölött, hogy kéri-e avagy sem, majd újabb 14 napot biztosít neki a jogszabály, hogy bokros teendői közepette elfáradjon a postahivatalba visszaszolgáltatni azt."
A vonatkozó jogszabály a 14 napot általánosságban írja elő, tetszőleges termékre. A pólós példád egy szélsőséges kivétel.
Nagyobb értékű műszaki cikkre gondolva azért napokba kerül, míg minden fukcióját kipróbálod. A hűtőszekrényeket pld. fekve szállítás után egy napig állva kell tárolni, csak aztán szabad bekapcsolni egyáltalán. Ha bekapcsoltad, további órákat kell várni, hogy kiderüljön, hűt-e vagy sem. Ha TV-ről, mobiltelefonról beszélünk, megint csak hosszadalmas folyamat kipróbálni, megnézni, milyen képet ad, nem pixelhibás-e, ha rácsatlakoztatok másik eszközt, akkor felismeri
és kezeli-e stb. Ha ezeket nézzük, a 14 nap nem indokolatlanul sok.
Annyiban igazad van, hogy a 14 napos határidővel a vásárló vissza is élhet. Pár éve, az akkor még létező Fogyaszóvédelmi Hatóság fórumán egy web bolt tulajdonos, talán pont ruhaneműekkel foglalkozó, nehezményezte, hogy az ügyfelei túl gyakran adják vissza az árut, hivatkozva a 14 napos szabályra, és neki mint kereskedőnek ez veszteség. A hatóság képviselője valami olyasmit válaszolt, hogy ha valaki webáruház nyitása mellett dönt, akkor mérlegelnie kell az ilyenfajta vesteségekből adódó kockázatot és költséget is.
Ettől függetlenül persze lehet vitatni azt, hogy mennyire életszerű a jogszabály és főleg azt, hogy tényleg mindenféle terméket egy kalap alá kell-e venni a tanakodás szempontjából.

GiaMarie 2018.05.30. 10:13:54

@Balfredo Alfredo: Az elállás jogszabályban definiált célja az, hogy kompenzáljon azért, amiért nem tudod úgy kipróbálni, mint a boltban. Nos, a boltban sem főzhetsz meg egy pacalpörit az indukciós tűzhelyen, és a fagyasztóba sem pakolhatsz be egy fél disznót csekkolni, mennyi idő alatt dermed le. Megnézhetsz egy nem üzemelő, kiállított példányt, és viszontlátás. Másik oldalról: Leszeded a csomagolást, nézegeted a tévét, mégsem tetszik. Te mennyit adnál egy bianko dobozba beletákolt lapostévéért, amihez nincsenek meg a biztonságos szállításhoz szükséges gyári hungarocellek? Ha egy tévét visszaküldesz, mert "nem tetszik" akkor azonnal minimum 30%-kal le kell árazni (viszlát árrés) ÉS még bukik rajta a kereskedő egy valag pénzt, mert saját költségére kell szállítható állapotba hoznia és visszavinnie. Ezt ne mondd, hogy életszerű...ha az lenne, akkor "rendes" kereskedelemben is működött volna. De fentiek miatt nem az, mert senki nem akar egy gyári csomagolás nélküli, két hétig kipróbált termékért teljes árat fizetni.

KaTe 2018.05.30. 11:06:50

@GiaMarie: 30% lenne egy kereskedőnek egy nagy háztartási gépen? Eddig azt hittem, hogy akkora árverseny van, hogy az a 30% jó ha van 5-10%. Vagy az áfamentes kereskedőkről beszélünk? Amúgy mi abban a meglepő, hogy a jogszabályok maradéktalan betartása mellett ma 1 kereskedés eleve halálra van ítélve?

Állítólag az internetes kereskedelem egyben plusz forgalmat is generál. Tehát lehet, hogy egy hűtőn bukik 30%-ot, de a másik ötön meg nyer, elvégre el se tudta volna adni ezeket a hűtőket, ha nincs webshopja. Tehát 1 hűtő helyett eladott mondjuk tizet egy hónapban, ebből kettőt visszaküldtek, nyolc nyereséges. Ha nincs akkora árrése, hogy megérje csinálni, akkor ne csinálja. Mellesleg, azzal, hogy forgalmat generál, kedvezményt is kap a nagykertől. Itt a probléma inkább akkor kezdődik, amikor kiderül, hogy a tulaj egymagában képtelen ekkora forgalmat kezelni, ezért fel kellene venni egy alkalmazottat, vagy kettőt, de ott meg akkora járulékot kell fizetni az államnak, hogy inkább beledöglik a munkába. Innen meg egyenes az út a szolgáltatás színvonalának csökkenése fele: pontatlan, nem naprakész adatlap, információ, csúszás a szállításban, egyéb ügyfélszolgálati teendőkben = elégedetlen vásárlók, mégtöbb elállás.

Xezs7 2018.05.30. 11:38:52

@Peetee: Én sosem voltam paraszt futárral, mert nincs okom rá. Teszi a dolgát, ahogy én is. A borravaló dolgot viszont ellenzem, és nem is szoktam adni. Kap mindenki fizetést, én is, te is. Ha ez nem elég, lehet menni a főnökhöz reklamálni.

GiaMarie 2018.05.30. 12:11:17

@KaTe: Nem a visszaküldés a baj, hanem az ahhoz kapcsolódó törvényi szabályozás, ami a hülyékre és a rosszindulatú emberekre van optimalizálva. A kereskedőre nézve teljesen méltatlan és tisztességtelen. Én is azt mondom természetesen, legyen visszaküldési lehetőség. DE! Az odaszállítás díját ne nekem kelljen kifizetnem, mint a teljesítéssel összefüggő költség az elállás keretében, hiszen a vevő egy terméket és egy szolgáltatást rendelt, melyből a szolgáltatás teljesült, véleményem szerint ettől elállni, vagy téríttetni elállási jog keretében minimum megkérdőjelezhető. "Normál" kereskedelemre kb úgy tudnám átültetni, hogy ha Te egy H&M plakáton meglátsz egy ruhát, ami tetszik, befáradsz üzletükbe, majd neked mégsem áll jól, akkor a H&M-nek ki kéne fizetnie a lakhelyed és az üzlet közti utazás díját. Furán hangzik nem? Akkor webshopnál miért nem az senkinek, hogy én fizessem az odaszállítást, mert neked nem tetszett a ruha? Nem azokon bukok, akik normálisan állnak hozzá, megkapják a ruhát, felpróbálják, mint a boltban, és ha nem áll jól, akkor kifogástalan állapotban visszaküldik, tévedés ne essék! Azon bukok, hogy nekem kell fizetnem az önköltségen SEM 990 Ft-os szállítási díjat. Azon bukok, amikor valaki a 15-dik napon ír elállási nyilatkozatot egy 3000 Ft-os termékre, majd a nyilatkozat keltétől számított 14-dik napon küldi vissza. De mesélek másik tanulságos sztorit a fogyasztóvédelmi szabályokról, ez konkrétan nálam esett meg. Webshop rendelés, svájci cím, drága termék, személyes átvétel. Belibbent egy playboy nyuszi kinézetű csaj, átvette, majd 3 hónap múlva jelentkezett az email ügyfélszolgálatomon, hogy a ruha kinyúlt, hibás teljesítés. A küldött képeken SEMMI nem látszott. Írtam neki, hogy hozza be, megnézzük, megbeszéljük, mi legyen. Erre a "jogait" kívülről fújva közölte, hogy a visszaszállítás és bevizsgáltatás az én dolgom és költségem, az a svájci cím lenne, amit megadott a rendeléskor. Na most számoljunk, ez nem csak egy irreális szállítási díjjal jár, hanem egy vámeljárással is, hogy visszahozassam! Csuklóból rávágtam, hogy a gari a teljesítés helye szerint érvényes, jó hogy nem Timbuktuból hozassam vissza a terméket. Ekkor már éreztem, hogy lehúzás van a levegőben, ezért konzultáltam az ügyvédemmel is, aki elmondta, bármilyen logikus is szerintem, NINCS ilyen, nekem kéne állnom a visszaszállítást, bármilyen címet mond be a T vásárló. És ez még nem minden! Nem dönthetek úgy saját hatáskörben mérlegelve a garival kapcsolatos kockázataimat, hogy nem szolgálom ki amiatt, hogy svájci címet ad meg, mert egy sima blokknál is ez a szabály, mikor nem adja meg a címét. Ekkor már éreztem, hogy ki volt ez találva, az egész sztori arról szólt, hogy elviszi a drága terméket, jön a svájci címmel, és inkább köpök egyet, és visszaadom a pénzét a termék visszaszolgáltatása nélkül. Osztottam-szoroztam, rájöttem, ez sem járható, mert ha ezt egyszer megcsinálom, az összes k.... izé, svájci masszőrlány nálam fog "vásárolni", meg még azok is svájci címet mondanak be, akik a szomszéd utcából jöttek, ezért, bevallom, behúztam az all int, tudván, hogy jogsértő, amit teszek, és közöltem, hogy nyugodtan pereljen be, ha szeretne, nekem ez megér egy precedenst (igen, tudom hogy itthon nem precedensjog van) . Nem tette, gondolom keresett egy másik madarat.

Balfredo Alfredo 2018.05.30. 17:20:50

@GiaMarie: "Nos, a boltban sem főzhetsz meg egy pacalpörit az indukciós tűzhelyen,"
Ez jogos. A pólós és hűtős példákkal azt akartam illusztrálni, hogy többfajta árucikk van és más-más idő szükséges ahhoz, hogy eldöntsd, mégsem megfelelő.
Az is igaz, hogy a boltban, ha kipróbálni nem is tudod a terméket, de műszaki cikkeknél a jótállási jegyet a termék típusával és gyári számával kitöltik. Ennek alapján meghibásodás esetén, de csak akkor!, kérhetsz javítást vagy cserét. Az nem megy, hogy pár nap után visszaviszed, mert meggondoltad magad. Annak ellenére nem megy, hogy a boltban a cuccok általában drágábbak, mint a webshopban.
Ennek fényében ki-ki mérlegelheti, hogy a hagyományos vagy a webes vásárlás előnyösebb egyik vagy másik árucikknél.

"Ezt ne mondd, hogy életszerű" Nem is mondtam! Éppen azt írtam, hogy lehet vitatni, mennyire életszerű a jogszabály.
Amúgy a jogszabálynak nem alkotója, csak - alkalmi webes vásárlóként - alanya vagyok magam is.

Zsoltbacsi 2018.05.30. 20:16:40

@Xezs7:

"A borravaló dolgot viszont ellenzem, és nem is szoktam adni. Kap mindenki fizetést, én is, te is. Ha ez nem elég, lehet menni a főnökhöz reklamálni."

Ez rendben is lenne, csak akkor plusz szolgáltatást se várj el. Például az esetek többségében a futárnak nem kötelessége odaszólni telefonon érkezés előtt, nem köteles visszafordulni, ha épp elkerültétek egymást (mert mondjuk épp leszaladtál a boltba)*, vagy (társasház esetén) felvinni a cuccot az emeletre.

* notórius nemjattolók ilyenkor majd megkapják másnap, vagy ha harmadszor fordul elő, akkor megy vissza a feladónak, akármennyire is sír az ügyfél

Xezs7 2018.05.31. 17:16:04

@Zsoltbacsi: Természetesen ha kérek valami pluszt, azt jutalmazom. Én csak az alaphelyzeti borravalót ellenzem.

kommentes nikk 2018.06.01. 14:03:37

@Etniez: pedig olyan egyszerű, azért kell megnézni a laptopot, hogy egyben van-e nincs betörve, szétkarcolva, stb, tehát külsérelmi nyomokról van szó, ugyanis hiába van az eladónak bizonyítási kötelessége, ha azzal reklamálsz, hogy betört kijelzőjű a laptop, akkor ők azt mondják majd, hogy ők rendben adták át a futárnak, reklamálj ott, ők elhajtanak a gecibe, te meg vagy benyeled aztán, vagy járhatsz békéltető testülethez meg a bíróságra. Röviden? Hiába véd vevőként többé-kevésbé a törvény, kurva nagy macera, ha átvetted a törött, sérült terméket. Ellenben ha a laptopnak valami belső hardveres gondja van például, azt nem lehet a szállításra fogni, úgyhogy nem leszel szénné szopatva ha reklamálsz.
Én tavaly rendeltem egy nagyobb, álló bluetooth-os hangfalat az edigitaltól, futár kihozta, mondtam, hogy megnézném, persze nézd, kinyitottam a dobozt, kiemeltem a cuccot (de nem teljesen...) mondom oké, írjuk alá, mindenki el, bent kihámozom teljesen, hát a talpa el van törve, illetve az illesztéseknél szét volt nyílva, gondolom leejtették vagy ilyesmi. Hívom a futárt, hogy szaladjon vissza, erre mondja, hogy felejtő, aláírtam, innentől fogva ő meg a futárcég kiszállt buliból, reklamáljak az Edigitalnál. Namost ilyenkor mi van? felhívom őket, hogy törött a cucc, mit mondanak szerinted? Azt, hogy bocsi kiskomám, máris küldjük a másikat helyette, vagy azt hogy kisbarátom, aláírtad, hogy hibátlanul átvetted, csoki. Nem próbáltam ki, mert kimentem inkább a barkácsboltba egy flakon Pattex faragasztóért, és szinte teljesen nyom nélkül rendbehoztam, viszont marha jó lecke volt arra nézve, hogy ezentúl csak úgy rendelek ilyen cuccot, hogy átnézhetem átvételkor, és át is fogom tüzetesen ától-cettig, nem érdekel, mennyi időbe kerül.

2018.06.01. 15:06:18

@Hurrá Torpedó: Ez teljesen jó!
Én mosogatógépet rendeltem meg. Mivel bekötésem sem volt, vízszerelő is kellett. Hogy gyorsabban meglegyünk a futár felhívta az vizes haverját, aki cca 30 p múlva minden eszközzel megjelent, beszerelte. De kipróbálni nem tudtuk, elmosogattam reggel mindent..... főztem egy jó pörköltet nokedlivel. Az egyik srác megvárta, a másik elment addig pár címre. Mire visszajött kész volt a kaja. De nem egyedül jött. Hozott 3 fullos csajt, meg hideg sört és viszkit......

Xezs7 2018.06.01. 16:38:02

@kommentes nikk: Nekem küldött az IKEA egy másik sütőt, mikor rájöttünk, hogy be van törve az előlapi üveg. Az egész sztori azért volt necces, mert mikor megérkezett a cucc, nem is mi vettük át, hanem a melósok, akik még épp dolgoztak a lakáson. Hogy a törés már kiszállításkor ott volt, vagy a melósok törték be valahogy, azt a mai napig nem tudom, de nagyon mérges voltam. Az IKEA semmit se kérdezett, mikor bejelentettem, csak visszavették és kaptunk újat. Már arra sem emlékszem, hogy hogy jutott vissza hozzájuk, szerintem ők jöttek érte.
süti beállítások módosítása