Tékozló Homár

"Maga hozta el a polccímkét??? Ez volt az első hibája!"

2018.05.30. 11:40 | Homár Hilda | 130 komment

auchan.png

Az alábbi beszámoló alapján a Savoya Parkban működő Auchan munkatársainak rém határozott elképzelése van a megfelelő vásárlói magatartásról, és az esetleges véletlen vagy tapasztalatlanságból fakadó kilengéseket nem restek  a helytelenül viselkedők orra alá dörgölni akár többszörösen is. Az elvárások pedig nemcsak sokfélék, de kiszámíthatatlanul változnak is. Például amíg a pénztáros visszaszalajtja a vevőt a polchoz, de nem kéri el a bizonyítékként szolgáló árcetlit, addig az ügyfélszolgálat irgalmatlanul leteremti a cetliszorongatáson kapott vevőt. Kedves Auchan, kicsit több konzekvenciát. Vagy csak simán emberi hangnemet. És főleg pontos árfeltüntetést.

Kedves Homár!

Kicsit belémakasztotta ma az ideget az Auchan nevű francia hiperszupermarket. Történt ugyanis, hogy vásároltam 2db 1 literes Mobil Classic 5W40 típusú motorolajat, mert láttam, hogy a 2189 forint helyett most épp csak 1490 forintba kerülnek. Mondom szuper, úgyis kell majd a kocsiba, úgyhogy megveszem.

Odaérve a kasszához szomorúan tapasztaltam, hogy a hölgy mikor beütötte az olajaimat a gépbe akkor már 2189 forint volt az áruk, amit ott a helyszínen szóvá tettem a hölgynek, aki azt mondta, hogy szaladjak vissza, nézzem meg biztos jó olajat vettem-e. Persze visszamentem, és mivel úgy is két polccímke volt fent az akcióról, az egyiket - mintegy bizonyítván az igazamat - odavittem a kasszához, és megmutattam a hölgynek. Ő azt mondta, hogy semmi gond, fizessem ki nála a teljes árat, és menjek oda a vevőszolgálathoz, ott majd visszaadják a különbözetet.

Na, itt indultak az izgalmak, ugyanis odamentem a vevőszolgálathoz, ahol 10 perc álldogálás után megszólított egy nem túl udvarias hölgy, akinek elmondtam VOLNA a problémámat, de már a mondatom közepébe belevágott a kérdéssel, amiből ez a beszélgetés alakult ki:

Vevőszolgálatos 1: "Maga hozta el a polccímkét???"
Én: "Igen"
Vevőszolgálatos 1: Ez volt az első hibája, a polccímkét nem szabad elhozni.
Én: Első? Volt másik is?
Vevőszolgálatos 1: Igen, ugyanis ez nem az a termék ami a polccímkén van, mert nem egyezik meg a kódja.
Én (itt már kicsit felpaprikázva, ez igaz, de közel sem kiabálva): Elnézést, megtenné kérem, hogy felolvassa mi van oda írva a polccímkére? 
Vevőszolgálatos 1: Nem
Én: Jó akkor elmondom, az van rá írva, hogy Mobile Classic 5W40, 2189 (áthúzva), 1549 forint. A termékre ami a kezemben van ugyanez van írva, úgy gondolom, hogy akkor lehet, hogy nem is én hibáztam, hanem valaki az áruház személyzetéből.

Ezen a ponton bekapcsolódott a Vevőszolgálatos 2 nevű Micike, aki már konkrétan bicskanyitogató stílust vett elő, eközben Vevőszolgálatos 1 elment a polchoz megnézni, hogy igazam van-e:

Vevőszolgálatos 2: Először is ne kiabáljon, másodszor pedig miért? Az nem hiba, hogy az áruház tulajdonát kivitte az áruház területéről? (gondolva itt a 0,0001 forintos papírfecni polccímkére)
Én (na itt már tényleg elkattant az agyam): Na akkor álljon meg a menet: 1: Nem kiabáltam. 2: Nem vittem ki az áruház tulajdonát az áruház területéről, mert jelenleg az áruházban tartózkodom. 3: MAGUK próbáltak meg akár szándékosan akár véletlenül valaki hibájából megrántani 1400 forinttal, és ÉN VAGYOK aki hibázott?
Vevőszolgálatos 2: Az áruház területe addig tart amíg a rács tart ha le van engedve, nézzek le a lábamhoz, hogy meddig tart a rács.
Én (kicsit beljebb álltam mint a rács vonala): Beljebb vagyok mint a rács!
Vevőszolgálatos 2: És hogy hozta ide a polccímkét, mert ha elhagyta a kasszát, akkor ki kellett menjen a vonalon.
Én (nem hittem el, hogy ők csesztek el valamit és még engem vegzálnak egy értéktelen papírfecni miatt): Tudja mit, akkor hívjon rendőrt a polccímke miatt. ÉN kérem rá, hogy hívja ki a rendőrséget.

Ezen a ponton érkezett vissza Vevőszolgálatos 1 kolléganő, és ezt közölte:

Vevőszolgálatos 1: Na, ennek ez a menete, hogy megnézem, és ha igaza van, akkor majd visszakapja a pénzét, tessék itt a másik blokk meg az 1400 forint. A viszont látásra!

Mi is a problémám az esettel? 

- Egyrészt eleve gusztustalan húzás 700 forinttal drágábban beblokkolni a termékeket, mint amennyibe valóban kerülhetnek, de tekintve, hogy aki dolgozik, hibázhat is, ezért ezt le tudom nyelni véletlennek. (Mondjuk aki elmegy a családdal szombaton nagybevásárolni, és vásárol 30-40ezer forintért, annak nem fog feltűnni, hogy 700 forinttal megrövidítették, mert a 20db túrórudi, és a 2 karton tej között nem fog neki feltűnni, hogy nem 39300 hanem 40000 a számla. és az a 2 polc elég üres volt, és elég nagy terület volt üres. Számoljuk csak 100db literes olajjal - bár mind tudjuk, hogy ennél vszeg több elment - az akkor is 70.000 forint "tiszta haszon", 70.000 forintnyi pénzzel megrövidített vásárló).

- Másodrészt a vevőszolgálatos hölgyek hozzáállásától felfordul a gyomrom. Aki ekkora gyökér, ne menjen vevőszolgálatosnak. Arról nem beszélve, hogy miután kiderült, hogy ő hibáztak, egy "elnézését kérjük" nem fért ki a száján, de előtte megvádolni vele, hogy én hibáztam, sőt, felelősségre vonni, mert bizonyítani akartam ennek az ellenkezőjét az rohadtul ment... 

- Harmadrészt rohadt megalázó volt, hogy kvázi engem vádoltak lopással (hangsúlyozom ismét egy papírfecniről beszélünk, arról a neonzöld kis fecniről amin az akciós árak fel vannak tüntetve) úgy, hogy Ők hibáztak. Álltunk ott vagy 5-en. De egy idős bácsi éppen a garanciális telefonjáért jött, amit behozott 10 nappal a vásárlás után, hogy elromlott, az Auchan elküldte szervízbe, de nem a jó szervízbe, és 2 hetet várt a bácsi, visszajött az Auchanba, ahol a Vevőszolgálatos hölgyike közölte, hogy "Sajnos rossz szervízbe küldtük a készüléket, úgyhogy még legalább 2 hetet kell várnia, nem tudjuk visszacserélni, mert nem 3 napon belül hozta vissza a készüléket"... Pofám leszakadt.

Az eset 2018.05.26-án 14:37-kor történt. Ha az Auchan, vagy a kedves alkalmazottai akik ilyen módon beszéltek velem szeretnének megkeresni a bocsánatkérésükkel, akkor arra a lehetőségük úgy gondolom adott.

Köszi ha megosztjátok, ha másért nem hát azért a tanulságért, hogy mindig nézd meg a blokkot mikor kijössz bármilyen nagyáruházból, főleg ha több mindent vásároltál, mert simán átverhetnek akár szándékosan, akár véletlenül.

üdv,

Roland

UPDATE 

A posztot elküldtük az Auchannak, ezt írták:

Az Auchan Retail Magyarország számára kiemelten fontos vásárlói elégedettsége, ezért is nagyon sajnáljuk az itt leírt esetet. A történteket kivizsgáljuk, és mindent elkövetünk annak érdekében, hogy többek  közt vevőszolgálati folyamataink fejlesztésével hasonlóak ne történhessenek a jövőben. 

Auchan Magyarország Kft.

UPDATE 2.

Roland jelentkezett nálunk, és beszámolt az igencsak pozitív fejleményekről:

Kedves Homár!

A mai napon találkoztam az Albertfalvai Auchan Vásárlói kapcsolatokért felelős vezetőjével.

Egy igen hosszú (majdnem 2 órás) eszmecsere alatt nyilvánvalóvá vált számomra, hogy az Auchanban szükség van a változásra, de határozottan jó úton haladnak annak érdekében, hogy ezek meg is történjenek! A hölgynek akivel találkoztam konkrétan az a munkája, hogy az ehhez hasonló panaszokat, problémákat kezelje, es a kollegáit trenírozza arra, hogy ők hogyan kezeljék a vásárlókat. Ezen felül az Auchan sajnálatat kifejezve egy szép ajándékcsomaggal is meglepett bocsánatkérés gyanánt.

Köszönöm Nektek, hogy sikerült lebonyolítani a kommunikációt az Auchan es köztem, és az Auchannak, hogy bebizonyították, lehet ezeket a dolgokat civilizáltan kezelni. Azt mondom, hogy ez már ügyfélkezelés volt a javából!

Üdv,

Roland

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AtiSnatch 2018.05.30. 15:11:35

Róland, mé' nem a tortával foglalkozol?! B+

Dezsike 2018.05.30. 16:08:41

Bezzeg ha olcsóbban kapta volna a kiírtnál nem reklamálna... Bár az üdítő automata volt, én szóltam, hogy el van cseszve az ár, az olcsóbb üdítő mellé adtak még egyet ingyen.
Az Auchan pár éve ártévesztéskor a különbség dupláját adta vissza... Annyiszor szúrják el mostanában, hogy nem éri meg nekik?

hawkeye 2018.05.30. 16:18:50

@További magyar hang:

Elképesztő, hogy mekkora simlis gazemberek dolgoznak a kereskedelemben.
De sírni, követelőzni tudnak, hogy kevés a bér...

Horváth Toya 2018.05.30. 16:38:08

@joska141: Már ne haragudj, de fényképezni egy áruházban, kifejezetten tilos!!!

Terézágyú 2018.05.30. 16:40:39

@hawkeye:
"Elképesztő, hogy mekkora simlis gazemberek dolgoznak a kereskedelemben."

Ugye? de ezek biztos migráncsok, mer Magyar Ember ilyet nem csinál...

Bilok 2018.05.30. 18:14:36

Ez most pont nem az az eset, amikor a posztolót kéne oltani, pár embernél szerintem ez már pavlovi reflex-szerűen működik. Mondjuk, a kocsit tényleg meg kéne csináltatni.

Sluck Ödön 2018.05.30. 19:28:15

@További magyar hang: Kedves. Rögtön a következő az lett volna, hogy akkor visszaáru.
A rácson kívül, rácson belül kacsatánc korántsem egyedi dolog, ha valakinek bekattan. Nem ide tartozik de ez jól példázza: Az angliai csata idején (1940 vagy 41?) a London + Dél Anglia volt a 11. vadászrepülő körzet (megjegyzem a leginkább brexit ellenesek), parancsnoka Park tábornok, tőle északra esett a 12. körzet, parancsnoka Leight-Mallory tábornok (a rendfokozatra nem emlékszem ,de mindegy is). Történt egyszer, hogy egy Bf-109 pont a körzeteket elválsztó határvonal felett repült és egy Spitfire a 11. körzetből lelőtte, az meg átesett a 12. körzetbe. Mallory üvöltve hívta Park-ot, hogy mit képzel, csak úgy átlövöldözik a gépeket az ő körzetébe?! Az esetleírás megtalálható Len Deighton Vadászrepülők című könyvében, ami sokkal érdekesebb, mint ütődött alkalmazottakkal vitatkozni.

Im just here for the comments 2018.05.30. 20:12:12

Ezrk a vevőszolgálatosok ezek szerint mindenhol egyformák?
Az akciós csalás valahogy lételeme a multiknak, marha sokszor csinálják meg, gondolom addig nem is szoknak le róla, míg van legalább egy valaki, aki beszopja, az meg sajnos mindig akad...

reunalla 2018.05.30. 22:52:14

Tesco, vidéken, 6000 forint diferencia, fotóztam, perkáltak, udvariasan, pedig nem örültek

Mondjuk, én nem kiabáltam senkivel...

Thundergod 2018.05.30. 23:09:44

@Terézágyú: Én ezt értem, és megértem. De 1: A nő közölte, hogy neki úgyis vissza kell mennie a polccímkét ellenőrizni. Akkor belehalt volna abba, ha visszaviszi, és UDVARIASAN, miután elnézést kért a hibáért, visszaadta a pénzt, megjegyzi, hogy "Legközelebb a polccímkét azért tegye meg, hogy ott hagyja".
2: És ha reklamálok, visszamegy, leszedi az akciós polccímkét, és utána azt mondja, hogy nincs is ott akciós cimke?
3: Vagy esetleg időközben leszedi egy árufeltöltő, mert eszébejut, hogy már nem is akciós az olaj?

Ennyit erről.

@Xezs7:
Sokszor 1400 forint sok pénz ám, nem mindig az összegszerűség számít. Magam szerelem az autómat az utolsó csavarig, úgyhogy nekem egy szerviz nem 50 rongy. És isten adja, hogy alkatrészre se kelljen a kopóalkatrészeken kívül költenem ennyit. Persze probléma mindig van, de az nincs belekalkulálva az autózás költségeibe, hogy időnként itt-ott akár direkt, akár véletlenül átbasznak, ezt azért szerintem Te is belátod nem?

@KaTe: Ugyanazt tudom mondani, mint Terézágyú kollégának a válaszom elején, kiegészítve annyival, hogy szerintem a polccímke értéke, és az azért levágott hiszti, valamint a gyökér viselkedés nem volt arányban egymással. Az 1400 forintomat jogosan akartam visszakapni.

@Többiek akik azt hiszik szar a kocsi: Köszi srácok, a kocsi nem eszi az olajat, csak 2 flakon volt még otthon az előző olajcsere óta, és vettem még kettőt a következő cseréhez.

Thundergod 2018.05.30. 23:12:27

@Lancelot0: Igen, tényleg nem létezik, ezt meg sündisznók fotosoppolták direkt nekem, hogy igazam legyen, és megkapjam a 15 perc hírnevemet :D

www.arukereso.hu/motorolaj-c3678/total/5w40-classic-1l-p78437276/

M. Péter 2018.05.30. 23:33:31

Jobb helyen nem a vevőt küldik vissza a polchoz, hanem egy bolti alkalmazottat. Ezen kívül, a pénztáros nem fizetteti ki a hibás árat, hogy majd a vevőszolgálatnál visszaadják a különbözetet, hanem hív egy főnököt, hogy hagyja jóvá a számítógépben levő ártól való eltérést.

További magyar hang 2018.05.30. 23:56:56

@Thundergod: Mobil ≠ Total
Két külön cég, a Total-nak van Classic nevű terméke, a Mobil-nak nincs, ennélfogva nem vásárolhattál Mobil Classic 5W40 olajat, mert olyan nem létezik.

az_igazi_trebitsch 2018.05.31. 08:29:49

@M. Péter: Ott a pont; minden más duma fölösleges szócséplés. Ha a sztori igaz, akkor az Auchan a hunyó, függetlenül attól, hogy a poszt toló jól írat-e az olaj nevét, vagy nem, és üvöltött, vagy nem. Aki az utóbbit szóvá teszi, az bizonyára egy vállrándítással tudomásul veszi, ha át akarják verni ezerpárszáz forinttal - bár arra azért befizetnék, amikor otthon a felesége ezt észreveszi... :-)

Terézágyú 2018.05.31. 08:33:08

@Thundergod:
És te tudsz olvasni?

Mit írtam a kommentemben, amire reagáltál? Ezt:
@Terézágyú:
"Ettől függetlenül az ügyfélszolgálat nem viselkedett megfelelően."

Terézágyú 2018.05.31. 08:55:06

@az_igazi_trebitsch:
"az bizonyára egy vállrándítással tudomásul veszi, ha át akarják verni ezerpárszáz forinttal - bár arra azért befizetnék, amikor otthon a felesége ezt észreveszi... :-)"

Mit venne észre? A számlán az eredeti összeg szerepel, amennyit valóban befizetett.
Az más kérdés, hogy egy bolti kiírás alapján a vevő vitatja ezt az összeget.

Rézsöly Püpü 2018.05.31. 09:57:38

@joska141: ha lefotózod, azonnal megkapod, hogy az áruház területén TILOS fotózni!

Krasnyák Dudu · http://szmfszm.blog.hu/ 2018.05.31. 10:00:31

@Nick-son: basszus, egy ilyen alak osztja az észt, amelyik azt sem tudja, mi a különbség a MIATT meg a VÉGETT között. Miért is nem vagyok meglepődve?

daniel.g 2018.05.31. 10:25:43

Egy jó pár éve nem tilos az áruházakban fotózni. Régen valóban így volt. Miért menne be egy tesco dolgozó egy auchanba fotózni, amikor otthon úgy is megkapja az akciós újságot; vagy munkaidőben fellátogat a webshopba és megnézi az összes termék árát online.

szepi79 2018.05.31. 10:43:33

én azt nem értem, miért tilos fotózni egy árcédulát. hol húzódik a határ?
telefonálni az asszonynak vásárlás közben és bemondani az árat, azt szabad?
papírra leírni szabad? (ha nem, akkor mi közük hozzá, hogy a saját füzetembe a saját tollammal miket irkálok?)
megjegyezni szabad?

Nick-son 2018.05.31. 11:09:29

@Krasnyák Dudu: ez komoly érdemi hozzászólás a bejegyzéshez.

Nekem legalább van véleményem és amellett kitartok. Az ilyet akik a posztban szerepeltek - mindegyik fél - én csak kiröhögöm és szánni tudom.

A boltosnak fogalma sincs a kereskedelemről, a vevő meg csak simán önsorsrontó hisztigép.

Találkozott a kettő és egyik se lett boldogabb. Kár hogy nincs róla videó :)

registerz 2018.05.31. 11:30:47

@Mákony Béla: Az Egyesült Királyságban lévő áruházakban miért nem esik meg ilyen?

Sally and Billy 2018.05.31. 11:38:59

Ez a párbeszéd simán beleillene egy sitcomba :D

registerz 2018.05.31. 11:39:36

@Horváth Toya: És mi a szankció, ha megszeged? Ugyanis minden törvény annyit ér, amennyi a szankciója. Az, hogy tilos, semmit nem jelent.

Terézágyú 2018.05.31. 11:54:23

@registerz:
"És mi a szankció, ha megszeged? Ugyanis minden törvény annyit ér, amennyi a szankciója. Az, hogy tilos, semmit nem jelent. "

Az a kérdés, hogy ezt szomorúan mondod, vagy büszkén, afféle "azt csinálok, amit akarok, úgyse büntetnek meg" értelemben...

Répázó 2018.05.31. 12:17:57

Lehet ezt ragozni, ott látszik meg, hogy Magyarországon járunk, hogy az első szó nem az elnézést volt. És légy büszke magyar. Inkább elbújnék és lapítanék..

Krasnyák Dudu · http://szmfszm.blog.hu/ 2018.05.31. 12:20:36

@Nick-son: a bejegyzéshez nincs semmi hozzászólásom, az rendben van úgy, ahogy van.
Te nem vagy rendben, mert BUTASÁGOKAT írsz, 80 alatti IQ-val és még tanácsokat is osztogatsz. Egyszerűen olyan sötét vagy hogy az már fáj.
Segítek, hátha irkálás helyett egy kicsit tanulsz és máris okosabbnak tűnsz.
1. A "végett" az azt jelenti, hogy "céljából". Olvasd újra a mondatodat és ilyen bonyolult szavak inkább ne használj.
2. az általad oly okosan kritizált boltos is nincs a történetben. Minimálbéren foglalkoztatott "munkaerő" van, aki máshol nem tud elhelyezkedni, az Auchan meg örül, hogy legalább ilyet kap.

Krasnyák Dudu · http://szmfszm.blog.hu/ 2018.05.31. 12:23:00

@M. Péter: nem törvény tiltja, hanem az áruház szabályzata, viszont a vásárló becsapását meg valódi törvény tiltja! :-)

Krasnyák Dudu · http://szmfszm.blog.hu/ 2018.05.31. 12:25:12

@Répázó: ha az ügyfélszolgálatos megkérte a posztert, hogy ne kiabáljon, akkor valószínűleg a poszter kiabált. Sokszor volt reklamálni valóm az ilyen ügyfélszolgálatokon és velem még soha nem kekeckedtek, talán mert nem hogy nem kiabáltam, hanem mert nem éreztem magam valakinek a szaros kétezer forintom miatt.

Répázó 2018.05.31. 12:27:02

@Krasnyák Dudu: kicsit használd már az agyad mielőtt válaszolsz. Az már a közepe volt a történéseknek. Én a kezdetet tartom enyhén szólva szarnak.

Nouby 2018.05.31. 12:47:05

@Krasnyák Dudu: Érezd magad szerencsésnek.

Most végeztem a felújítási procedúrával, az áruházak mindenhol átakartak kúrni 1-2 száz vagy ezer forintal és engem néznek hülyének.

Oda megyek, lemérem, megtapogatom, megszagolom, elolvasom, odapróbálom majd a pénztárnál derül ki hogy a barna az feláras. Kiírva nincs de a kódja alapján más árat hoz fel.

Kolléga elmegy majd megerősíti hogy valóban szar. A pultos nő meg közli hogy akkor legközelebb olvassam le a vonalkód leolvasóval, a stílus is bicska nyitogató.

Az agyam eldurrant. Igyekeztem alpári manager sudribunkóba lemenni és megértetni vele hogy nem véletlenül áll ő a pultban én meg ülök a megbeszéléseken. Ha végképp ők kúrják el nem kell bocsánatot kérni mert nem várom el de a faszát ne tartsam azzal hogy mindent 3x nézek meg?

Mr. Waszabi 2018.05.31. 13:05:14

@Lancelot0: nem hát. Először is Mobil és nem Mobile. Másodszor, a cég jelenlegi árukínálatában nem szerepel Classic jelöléssel egyetlen termék sem. Erős a gyanúm, hogy vagy kamuzott egy régi sztorit a posztoló, vagy jól átverték az ósanban.

FDToth 2018.05.31. 13:31:34

Én fotózok mindig aztán telórpl bemutatom. Ha pampognak h tilso fotózni, akkor a panasz után azonnal kitölrlöm a teleofnból. Erre megnyuhgszanak. De annyir asötétek, hogy arra nem gondolnak h a teló még 30 nőaig megőrzi a fotoót - ha így van beállítva :)
tipikus értelmetlen szabáyozások..

mj112 2018.05.31. 13:32:39

@KaTe: @Tehetséges ugandai buzi: Hát bizony én jártam úgy néhány éve a szentendrei Intersparban. Majdnem kétszeres árat kértek a kasszánál, mint ami a polcon volt, a pénztáros elküldött egy bóklászó alkalmazotta, hogy nézze meg. Ma sem tudom miért mentem utána, mert én alapvetően bízom az emberekben, de mire odaértem, éppen piszkálta ki a cimkét. Amikor szóltam, hogy ha tovább piszkálja letöröm a kezét, azt mondta, csak meg akarta igazítani mert nem látta jól. Van ellenpéldám is: a Bécsi úton volt egy CBA, ott egy húsz forintos csokira írt a kassza 25 forintot, csak viccből jegyeztem meg, hogy a polcon olcsóbb, elment megnézte, elnézést kért, azt mondta javítani fogják és visszaadott egy ötöst. Égtem, mint a kalapgyár, mert elég hosszú sor volt. Egyébként, ha valaki járt a METRO zöldségoszályán, az tudja, hogy ott még véletlenül sincs olyan számsor kiírva sehova, ami bármelyik árun megtalálható.

Lancelot0 2018.05.31. 13:43:47

@Thundergod: Ez Total, nem Mobil, tök más márka.

Pappcs 2018.05.31. 13:43:52

Ez a savoya parki üzletben( az auchanhoz egyèbkènt nem méltó módon) a leg gusztustalanabbul bekèpzelt senkiházi picsák vannak a vevőszolgálaton. Nekem egyszer mérethibás munkásnadrágot nem akartak visszavenni, ő maga elutasitotta az igényt írasban. Az áruházigazgatót kértem, persze azt hazudta, hogy nincs bent, a központi ügyfélszolgálattol megkaptam az egyik igazgatóhelyettes mobilszámát, elbeszélgettünk a dolgokrol, fél óra mulva hivott hogy mehetek vissza a cuccal, visszaveszik. Ezek az senkiházi ingyenélő lusta cirmicicák azt hiszik, hogy értük vannak a vevők! Hát nem! Az ilyet hivom igy hogy fizetett csicskás, csak még arra nem jött rá, hogy éhen döglik ha a vevő nem vásárol ott. Inkább a tescoban lenne a helyük, mert egyébként az auchanokban soha nem volt gondom az eladókkal csak itt. Persze ezeknek se tettszett hogy nem suttogok. Leszarom, senki miatt nem fogok pusmogni. Had halljál a többiek, nem érdekel! Nekem ne hazudozzon, hogy nincs ott a gazdája! Azt hiszi a kis buta, hogy így megússza a felelősségre vonáyt. Hát ez esetben nem úszta meg.

Lancelot0 2018.05.31. 13:47:00

@Mr. Waszabi: Végre valaki, aki mellettem áll :) .

ze11 2018.05.31. 13:49:23

A legsunyibb húzásuk az, amikor nap közben(!) csinálják az átcimkézést, azaz te leveszed a polcról, mert a cimke szerint 1234 Ft, de mire a kasszához érsz, már 2345 Ft, mert az akciós ár épp az alatt az idő alatt változott meg, amíg te az üzletben sétáltál. Bár az akciós cimkén van dátum (tól-ig), úgyhogy azt is nézni kell, de ez így együtt a vásárlók megtévesztésére mindenképp alkalmas módszer. Tudom, nyitás előtt/zárás után nincs emberük arra, hogy az akciós cimkéket begyűjtsék/kipakolják, de erre már kitalálták az elektronikus polccimkét, amik akár központilag kaphatnak új adatot nyitvatartási időn _kívül_.

Kenderice 2018.05.31. 14:00:15

@Tehetséges ugandai buzi:
Elég érdekes lenne, ha az egyliteres és az ötliteres olajok közötti árkülönbség csak 700Ft volna...

haXXXor 2018.05.31. 14:34:20

Auchan:

pro
- Sok olyan munkatársuk van akik lehet máshol nem tudnának dolgozni <3

cons
- Egyszer kalicis lettem a náluk vásárolt gyümölcs után (jó, abban én is hibás vagyok)
- A WC-ken nincs ülőke (urambocsáss' van aki szokott szarni is és nem egy fém valami felett akar lebegve - és szándékosan vagyok alpári most), legalábbis ahol betévedtem WC-re eddig, ott nem volt
- Engem speciel kifeszít, hogy a zöldségesnél nekem kell minden szart lemérnem + sorba kell állni + fele nem megy a címkéző gépeknek
- Nincs normális húspult

Tudom, túl igényes/kényelmes vagyok de egyszerűen más áruházak több területen is jobbak mint az Auchan

Terézágyú 2018.05.31. 14:49:11

@FDToth:
"De annyir asötétek, hogy arra nem gondolnak h a teló még 30 nőaig megőrzi a fotoót - ha így van beállítva :)"

Igen, ilyen sötétek, barmok ezek, hahaha...
Gondolom ha téged fotózna le valaki, és ő is ugyanígy törölné ki a fotót, akkor fel lennél háborodva.
De ha te "ügyeskedsz" az oké.

Terézágyú 2018.05.31. 14:54:37

@Nouby:
"Igyekeztem alpári manager sudribunkóba lemenni és megértetni vele hogy nem véletlenül áll ő a pultban én meg ülök a megbeszéléseken."

Értelmiségi, mi??? Ő meg a tróger.
Miért nem adtál neki egy pofont ráadásul? Megérdemli, hiszen nem véletlenül áll ő a pultban, te meg ülsz a megbeszéléseken.

Csak aztán vigyázz, hogy nehogy egy politikus is jól megb*sszon: joga van hozzá, hiszen nem véletlenül ő van vezető pozicióban.

ze11 2018.05.31. 15:11:12

@haXXXor: " fele nem megy a címkéző gépeknek" - ilyenkor udvariasan meg lehet kérni a zöldségosztályon található alkalmazottat, és feltölti/rendberakja a mérleget. Nagyjából 5-10 perc megy erre el maximum az életedből, és máris jót cselekedtél több embertársaddal is.

bandigyerek 2018.05.31. 17:02:30

Ej de jó magyar szokás, hogy minde3n tévedésben a szándékos átbaszást látjuk... Valszeg annyi történt, hogy az akció lejárt az olajról, de a polccimkét nem cserélték le, nyilván nem a motorolajjal kezdik reggel a dolgozók. Két hónapja minden reggel az auchanban vásárolok, 2-3 esetben történt eltérés a polc és a pénztárgáp között, mindannyiszor szó nélkül visszaadták a különbözet dupláját. Viszont a múltkor a pennyben elütötte a csaj( mittudomén, krumpli helyett karfiolkódot ütött, kijött vagy 800 pénz difi, szólok, szól az üzletvezetőnek, aki mondja, hogy oké, visszáruba tudja visszavenni, de kell a nevem címem, stb. Nem értette meg a lelkem, hogy egyrészt nem tud visszárúba visszavenni olyasmit amit meg sem vettem, másrészt miért adnám meg a személyes adataimat azért, mert a kedves kollegina össze-vissza püföli a kasszát, miközben a sorban utánam álló ismerősével cseveg. Végül is a nem túl bonyolult üzletvezető visszaadta a lóvét, de azért a kurva anyjukat nekijek.

Xezs7 2018.05.31. 17:18:49

@fillérbaszó vadász: Alapvetően utálom az embereket, de ez most hogy jön ide? Ha ki van írva, hogy 1490, akkor adják annyiért és kész. Igaza volt a poszternek, még ha esetleg tahó is volt.

Xezs7 2018.05.31. 17:19:54

@Terézágyú: A migráncs fizetés nélkül távozik, és még verekszik is mellé. Az egy másik szint már, ne akard, hogy ez legyen :)

Xezs7 2018.05.31. 17:22:26

@Thundergod: Nézd, még ha magad szereled is a kocsidat, egy autó életében 1400 Ft jóformán semmi. De igazad volt, hogy balhéztál, nem azt vitatom.

Xezs7 2018.05.31. 17:23:38

@registerz: Biztos hogy megesik, csak nem tudunk róla.

Beer Monster 2018.05.31. 17:25:47

@Mákony Béla: Hát mindenki magából indul ki ugye.

Dwokfur 2018.05.31. 17:37:00

Jól tette, hogy elhozta a címkét.
Nem Auchan-ban történt, de egy leárazott égőnél a pénztárnál reklamáció után - némi vevőszolgálattal történő telefonálgatást követően - a péztáros elment megnézni, hogy tényleg ott van-e a címke? Visszajött a hölgy és mondta, hogy a jó árat ütötte be. Visszamentünk újból megnézni és közben kicserélték a címkéket! Az eljáró áruházi alkalmazott olyan lusta volt, hogy a legközelebbi szemetes kukába belepillantva előkerült a leárazást feltüntető címke. Oda dobta. Szóval jól tette a posztoló, hogy elhozta.

czerka 2018.05.31. 18:04:08

Nem vagyok egy Orbán-fan, de ezek a multik olyan dolgokat engednek meg maguknak Magyarországon, amit a származási országukban nem mernének megtenni.
Amúgy le kell fotózni telefonnal a címkét. Vonalkódot ellenőrizni. Ha pedig két ár van feltüntetve, akkor az alacsonyabbat kell fizetni, így szól a törvény.

A fotózás tiltására szarni kell, semmi ők kamerákkal figyelnek és rögzítik minden mozdulatodat, és akkor te le se fotózhatsz egy rohadt címkét?

registerz 2018.05.31. 18:25:48

@Terézágyú: “Az a kérdés, hogy ezt szomorúan mondod, vagy büszkén, afféle "azt csinálok, amit akarok, úgyse büntetnek meg" értelemben...”

Már miért mondanám szomorúan? Ha egyszer nem szankcionálják, baszhatják. Én meg nyilván nem vagyok a pénztárcám ellensége!

katalin 2018.05.31. 18:56:20

Sajnos nekem is negativ tapasztalataim vannak az Auchannal,lejárt-romlott áru cserét csak a panaszkönyv emlitése után tették meg,és azt a hangnemet,amit a vevőszolgálatnál megengednek maguknak sehol máshol nem tapasztaltam.

kaktusz20 2018.05.31. 19:39:59

A madarastecsó simán lehúzós. Nemrég pont a Savoyában a pénztárnál volt akciós fogkrém. Levettem, mert úgy már olcsóbb volt, mint a szomszédos dm-ben. Aztán direkt megnéztem, teljes árat blokkoltak. Mondom a pénztárosnak, itt tőle 50 centire van kiírva nagy betűkkel, hogy fele ennyibe kerül. Azt mondja, az már nem jó. Engem meg nem érdekel, ez van kiírva. Akkor menjek az információhoz, és ott visszakapom a pénzt, már visszaadni sem tudom. Az információnál - pont az ilyenek miatt - mindig ezren állnak.Nyilván nem fogok pár száz forintért 1 órát sorban állni, így hagytam az egészet, elhoztam drágán a cuccot. De megfogadtam, hogy soha többé nem veszek le semmit az auchanban a polcról csak azért, mert akciós. Nem az első ilyen eset volt náluk, de részemről az utolsó.

CCnick 2018.05.31. 20:15:16

Cimkét nem viszünk el sehova.

Történet vége.

CCnick 2018.05.31. 20:16:15

@kaktusz20: "soha többé nem veszek le semmit az auchanban a polcról csak azért, mert akciós."

eddig se kellett volna olyat venni amire nincs szükséged csak azért mert "akcijjós"

kaktusz20 2018.05.31. 20:43:25

@CCnick: néha, tényleg nagyon ritkán, csak pirosbetűs ünnepnapokon szükségem van fogkrémre. Valódi léhaság vásárolni (mert éppen akciós), ha van még fél tubus otthon. Szégyellem magam.

CCnick 2018.05.31. 20:43:50

@Horváth Toya: "Már ne haragudj, de fényképezni egy áruházban, kifejezetten tilos!!! "

Melyik törvény tiltja?

CCnick 2018.05.31. 20:45:33

@kaktusz20: "Szégyellem magam."

te írtad ezt, nem én szoptam az ujjamból: "soha többé nem veszek le semmit az auchanban a polcról csak azért, mert akciós." amiből elég egyértelműen következik az, hogy szoktál csak azért megvenni valamit mert akciós.

CCnick 2018.05.31. 20:48:11

@Xezs7: "Ha ki van írva, hogy 1490, akkor adják annyiért és kész. "

Annyiért vitte haza a posztoló, és közben megtanulta, hogy a címkét nem visszük magunkkal mutogatni se.

CCnick 2018.05.31. 20:53:22

@Thundergod: "Akkor belehalt volna abba" te belehaltál volna abba, hogy udvariasan elnézést kérsz, mert nem tudtad, hogy a cimke nem azért van kirakva, hogy te elhozd? (amit szerintem azért kb minden értelmes ember tud)

CCnick 2018.05.31. 20:55:23

@Rézsöly Püpü: "ha lefotózod, azonnal megkapod, hogy az áruház területén TILOS fotózni! " sok éve minden szrt lefotózok minden áruházban, soha nem "kaptam meg"

kaktusz20 2018.05.31. 20:58:16

@CCnick: Igen. Vess a mókusok elé, de megveszek néha mosószert, tisztítószert, kávét, Wc papírt, - olyan dolgokat, amik nem romlanak meg, viszont rendszeresen vásárolom, használom - akkor is, ha éppen nincs a bevásárlólistámon, de akciós. 1-2 héten belül szükségem lesz rá. Tudom, minek olyan hosszú távra tervezni, meg undorító hedonizmus, és küzdök ellene.
Ettől még a madaras tecsóban lehúznak, mert arra megy ki a egész, hogy a többség úgysem fog a direkt macerás információs pultnál sorban állni a különbözetért. Így megtévesztik a vásárlókat, de meg is érdemlik, ha akcijjósat akarnak. Nem?

CCnick 2018.05.31. 21:02:25

@haXXXor: Auchan:

"- A WC-ken nincs ülőke (urambocsáss' van aki szokott szarni is és nem egy fém valami felett akar lebegve - és szándékosan vagyok alpári most), legalábbis ahol betévedtem WC-re eddig, ott nem volt"

Nálunk van a helyi osanban.

"- Engem speciel kifeszít, hogy a zöldségesnél nekem kell minden szart lemérnem + sorba kell állni + fele nem megy a címkéző gépeknek"

Minden szuperhiperben méregetni-cimkézni kell, nem osan spacialitás

"- Nincs normális húspult "

ahány osanban eddig jártam, mindenhol kilométeres húspult van, telepakolva.

CCnick 2018.05.31. 21:06:08

@kaktusz20: tehát nem azért veszed meg mert akciós hanem azért mert szükséged van rá.

+Ettől még a madaras tecsóban lehúznak, mert arra megy ki a egész, hogy a többség úgysem fog a direkt macerás információs pultnál sorban állni a különbözetért."

Mániákus blokkellenőrző vagyok, kb az osanban volt eddig a legkevesebb elárazásom és ha nem valami blekfrájdéjes egykilométeres garijegylepecsételés van akkor nem volt több 2percnél visszakérni a különbözetet.

kaktusz20 2018.05.31. 21:13:28

hát, akkor jól félreértettük egymást. Nem hiszem, hogy valaha az életben vennék valamit, amire nincs szükségem, azért mert akciós. Épeszű ember csinál ilyet?

Nouby 2018.05.31. 21:32:38

@Terézágyú: Részletesen kifejtettem de kiforgattad.

Ha ŐK basszák el, többször megnézem stb, nekem ne kezdjen bunkóskodni meg nyeglén oda mondogatni.

Ez a legkissebb emberek betegsége. Amikor a portás és a hivatali dolgozó főnöknek hiszi magát mert valamit éppen valamivel jobban tud és hülye senkinek néz.

Valahogy a komcsi exkomcsi országok jellemzője ez.

dafke csakazértis tizen4edik crazy one 2018.05.31. 22:18:23

@kaktusz20: hedonista? Undorító hedonozmus? Parancsolsz?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2018.05.31. 22:57:22

@CCnick: "Minden szuperhiperben méregetni-cimkézni kell, nem osan spacialitás"
Tévedés, vondd vissza!
Tecsókban már vagy 10 éve a kasszákba épített mérleg miatt nem kell méregetni a ződet.

DR. Smit Pal.. 2018.06.01. 00:23:45

"Történt ugyanis, hogy vásároltam 2db 1 literes Mobil Classic 5W40 típusú motorolajat, "

Akinek van pofaja motorolajat vasarolni, ahelyett, hogy elektromos autot hasznalna, AZ DOGOLJON MEG !!

Megerdemelte volna az OSTOBA, kornyezetpusztito posztolo, hogy megverjek az ugyfelszolgalaton.

Távoli Fitymacsattogás 2018.06.01. 00:27:11

Velem is volt ilyen az Auchanban, pár apró különbséggel:
1. Nem szereltem le a polccímkét , hanem lefotóztam, mint a normális emberek,
2. A vonalkódot először is összehasonlítottam,
3. Nem álltam neki emberkedni meg verni magam, hanem kulturáltan közöltem a panaszomat,
4. Azonnal kulturáltan visszaadták a különbség DUPLÁJÁT. Mikor jeleztem, hogy ez sok lesz, mondták, hogy irányelvük szerint ilyen tévedéseknél a különbség kétszeresét adják vissza a vevőnek.

Távoli Fitymacsattogás 2018.06.01. 00:39:12

Az életképtelen gyökereknek, akik szerint szigorúan tilos fotózni az Auchanban, és azonnal letörik a kezedet ha exponálsz:

"Bár elméletileg az IKEA-nál és az Auchannál is van hasonló szabály, az Indexnek azt nyilatkozták, hogy csak láthatóan kirívó esetekben kérik a vásárlókat ennek betartására. "

hvg.hu/tudomany/20170127_bolti_fotozas_tilos_tesco_spar_ikea_auchan_media_markt_cba_tilalom_szabaly
Tavaly januári hír, baromarcúak.

KaTe 2018.06.01. 02:14:06

@haXXXor:

- a Savoya parki Auchan wécéje makulátlan, rendszeresen takarított, kb a földtről ehetnél olyan tisztaság van ott, sőt, még wc papírra is futja minden sloziban.

- A címkéző ugyancsak mind működik, sorrba se kell állni, néha 1-1 ember tökörészik előtted, maximum annyi lehet a gond, hogy néha +10 lépést kell megtenned a következő címkézőig.

- Van normáls húspultjuk, sőt, a többi Auchanban is folyamatosan fejlesztik a húspultokat

Kontra:
- Idióta vásárlók azonban vannak, pl. a posztolóhoz hasonló, aki egyből személyes támadásnak vesz egy rosszul kirakott címkét és ebből ekkora hisztit kerekít.

KaTe 2018.06.01. 02:17:20

Még egy adalék az agyonfikázott Savoya parki auchannal kapcsolatban:

Este 9 után 1+1 akció, nem csak pékárura hanem pl grillcsirkére is, úgy, hogy a hölgy direkt maga ajánlotta fel, hogy két felet számol, mert akkor 1+1 ben tudja adni.

Nincs ezzel az Auchannal meg a személyzettel semmilyen gond, csak néha betéved 1-1 ilyen posztolóféle okoskodni.

lobster thermidor 2018.06.01. 07:46:33

Nekem is pont ebben az áruházban támadt afférom a vevöszolgálatosnak nevezett nőnemű kápóval. Én a polcvégen kihelyezett laktózmentes tejjel jártam úgy, hogy a pénztárnál az eredeti árat blokkolta a gép, de mivel én amíg a pénztárnál várok a soromra, mintegy agytornaként minden vásárláskor fejben összadom a tételeket, így rögtön kiderült, hogy valmi hiba történt. Nem egy dobozról volt szó, ezért bőven meghaladta az 1000 forintit az eltérés. Nos ahogy ilyen helyeken szokásos elsétáltam a vevőszolgálatra, ahol először nam akarta érteni az alkalmazott a dolgot, majd telefonálgatni kezdett. Egy idő után meguntam a dolgot, és mivel ez a termék k.b. 25 méterre volt a vevőszolgálat pultjától odamentem, és mert tudom, hogy nem lehet fényképezni ezekben az áruházakban, szigorúan az árcéduláról készítettem egy képet a telefonommal. Visszaérve a pulthoz, még mindig a tanácstalanság fogadott, azonban amikor megmutattam a telefonomon a bizonyítékként készített képet, azonnal agresszívra váltott a nő, és a kocsmaihoz közelítő hangnemben követelte, hogy töröljem ki a képet. Én erre némi cinizmussal közöltem vele, hogy nem vagyok a családtagja, akivel szemben ilyen hangot használhat, és nem az a dolga, hogy engem utasítgasson, de amint sikerül elvégeznie azt a feladatot, amiért fizetik, természetesen kitörlöm a képeket. Ezután további telefonálgatások után valahogy mégiscsak sikerült megtudnia a termék valódi árát, és mintegy 10 perces várakozás után sor kerülhetett a különbözet visszafizetésére. Ha a hölgy kisétált volna a oultból, oda - vissza 1 perc alatt megjárta volna a távot, de nyilván úgy gondolta, hogy nem az a jó megoldás, mert közben nem tudja demonstrálni a neveltetési hiányosságait. Lehet, hogy a poszter pont ebbe a kissé alul intonált munkatársnőbe ütközhetett, mert egyébként eddig minden problémás ügyet ha nem is mosolyogva, de korrektül intéztek ebben az áruházban.

lobster thermidor 2018.06.01. 08:10:37

@lobster thermidor:
Ellenpéldaként írom le, bár sajnos ez az eset a ritka kivételek közé tartozik hogy lehet más az ilyen jellegű vevőszolgálati ügyintézés. A másik nagy szupermarketlánc egyik üzletében, ez az, amelyik egyébként szinte minden nap szerepel a hírekben valamilyen probléma miatt, egy a fentihez hasonló összegű túlfizetés esetében egyrészről nem álltak le vitatkozni, sőt a vevőszolgálatos hölgy megköszönte, hogy fényképen megmutattam neki az rossz árcédulát, nem kezdett el hosszasan telefonálgatni, hanem elsétált velem az adott osztályra, ahol a termék volt, meggyőződött arról, hogy valódi az állításom, majd visszamentünk a vevőszolgálatra, megkaptam az árkülönbözetet, és sűrű elnézést kérve adott egy bármikor levásárolható 500 forintos vásárlási utalványt. Itt is eltartott legálább 10 percig a procedúra, de némileg más hangulatban zajlott le az esemény, mint a konkurenciánál.

lobster thermidor 2018.06.01. 09:44:32

@KaTe:
Ennek a sztorinak köze nincs az ügyfélszolgálatos tahóságához, mert a zárás előtt 1 órával nyilvánvaló, hogy megpróbálják eladni a fél napja kisütve kornyadozó grillcsirkéket még ebben a formában is, mert különben megy a kukába.

CCnick 2018.06.01. 14:07:09

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Elhiszem neked, hogy van olyan teszkó, de én pl még nem jártam olyanban, viszont abban ami itt az utca végén van teszkóextra abban utoljára tegnap kellett lemérnem és cimkéznem a zőccséget

CCnick 2018.06.01. 14:11:30

@kaktusz20: Legközelebb majd elsőre is azt írod amit mondani akarsz és akkor nem lesz belőle félreértés.

KaTe 2018.06.01. 15:06:33

@lobster thermidor: Látom hosszas litániád írása közepette elsiklott a lényeg. Arról értekeztem, hogy az eladó eladhatta volna EGYBE is drágábban a "fél napja kisütve konyadozó grillcsirkét", mivel egészet kértem, de ő maga javasolta, hogy két félként üti be, mert úgy 1+1 akcióban jobban járok, holott én magam gondolni se mertem volna arra, hogy efféle kiskapukkal éljek vissza.

A sztoridhoz (nem vagytok véletlen rokonok a posztolóval?) meg annyit, hogy türelmetlen voltál és elvártad volna, hogy az ügyfélszolgálatos elhagyja a helyét, amire nyilván nincs engedélye, de a hülye okoskodásod és türelmetlenséged miatt meg csessze le a felettese. Értem. Következőt.

Reactor 2018.06.02. 05:01:55

Ha az Auchan panaszkezelése ilyen, akkor még jó is hogy a TESZKÓba járok. Ott érdekesmód teljesen máshogy állnak a vevőkhöz, eddigi tapasztalataim szerint.
Többször fordult már elő, hogy árhibás termékkel elbattyogtam a vevőszolgálathoz, és nem 700 forintról volt szó, hanem faszari kis 100-200 forintokról. Egyszer nem kaptam bunkó, lekezelő ügyintézőt, vagy ügyintézést. Elmentünk kettesben, leellenőrizte az árat, igen, ez tényleg hibázik, a vevőszolgálatnál megtérítették a különbséget, és kaptam még egy 200 forintos ajándékutalványt is. Igaz, én a helyén hagytam a polccímkét, egyik eladó vagy személyzetis se mondta, hogy hozzam ide. Lényeg az, hogy megtehették volna, hogy nyamvadt 150 forintra legyintenek egyet, de nem tették.

gurigapapa 2018.06.02. 08:04:01

Lerántom a leplet a nagy titokról: azért nem szabad elhozni a címkét, mert vissza lehet vele élni. Kiszedem a ma akciós termék címkéjét, és akció után, az elrakott címkét mutogatva vajon vásárolhatok-e akciós áron? Nyilvánvalóan nem, ez visszaélés. A telefonnal készített felvételekkel is ez a baj, ezért nem bizonyító erejűek. (Most abba ne menjünk bele, hogy én kiszedem a címkét, utána meg jön egy jogilag nagyon művelt vásárló, aki közli, hogy "nincs ár előtte, tehát ingyen van!" - erre szoktam mondani, ha ez így lenne, könnyen elintézném a nagybevásárlast, kikapkodnám mindenhonnan a címkéket.)

Ettől függetlenül a vevőszolgálatos viselkedése valóban kifogásolható. Egyrészt a vevőszolgálat nem a vásárló ellen van, nem az a dolga, hogy mindennek ellentmondjon, hanem hogy segítsen. Ebben az esetben a helyes eljárás szerintem az, ha a vevőszolgálatos elmegy a tetthelyre - lehetőleg a vásárlóval -, meggyőződnek a tényállásról, majd ennek megfelelően cselekednek tovább. Ha a vásárló nézte be - az esetek túlnyomó többségében ez van -, akkor illik felajánlani a visszavásárlás lehetőségét.

lobster thermidor 2018.06.02. 08:08:45

@KaTe:
Ha nem jutsz el a lényegig, tényleg menthetetlen vagy. Az tök mindegy, hogy 1+1- nek, vagy egészben, csak vidd el a zárás előtt a csirkét. Amit pedig a "litániámat" illeti, hát pont a hozzád hasonló nehéz felfogású emberkék miatt vagyok kénytelen részletekbe menően írni, mert még így sem mindenki fogja fel a dolog lényegi részét. Ez kiderül a nem túl okos megjegyzésedből, mert egyrészről úgy szólsz bele, hogy nem voltál ott az esetnél, másrészról itt a tahóságról volt szó, harmadrészről pedig egyedül volt a pult mögött a vevőszolgálatos, tehár nyugodtan elsétálhatott volna megnézni az árat, ahogyan azt mások más alkalmakkor megtették. Kíváncsi lennék, hogy te hogyan pampognál, ha veled beszélne olyan hangon a vevőszolgálatos, ahogyan azt velem szemben megengedte magának. Akkor beszélhetsz majd hülyeségről, és okoskodásról, addig inkább mammogj a zárás előtt rádsózott fél csirkéiden, és közben gondolkodj el a jómodor, és a vevőkkel szemben elvárható eladói stílus m8benlétén.

lobster thermidor 2018.06.02. 08:11:05

@lobster thermidor:
NEM egyedül volt az ügyfélszolgálatos...

gurigapapa 2018.06.02. 08:24:05

@lobster thermidor: Az a baj, hogy a mai magyar kereskedelem némelyik üzemegységében van egy egészen hülye felfogás, ami szerint az a jó vevőszolgálatos, aki vitatkozik a vevőkkel. Egészen abszurd, hogy miközben a marketing súlyos pénzeket költ arra, hogy elérje, hogy egy vásárló az adott üzletbe menjen vásárolni, addig az ott dolgozó vevőszolgálatos-ügyeletes nekiáll 50 forinton vitatkozni egy mondjuk harmincezres vásárlásnál. Az a vevő, akit hülyének néznek, nem fog visszamenni oda vásárolni, ma már elég nagy a konkurencia. De nem tudom, ez Magyarországon valahogy így alakult - az a jó vevőszolgálatos, aki vitatkozik, az a jó főnök, akitől félnek, stb, stb., aztán meg valahogy csodálkozunk, hogy miért stresszesebb az élet itt, mint nyugaton.

lobster thermidor 2018.06.02. 11:35:07

@gurigapapa:
Igazad van, és mint írtam nem kevés pozitív példát is tudnék sorolni, hiszen aki rendszeresen vásárol, az óhatatlanul olyan helyzetekbe kerül, amikor kénytelen a vevőszolgálat közreműködését igénybe venni. Ebben az esetben sem az adott Auchan áruházat szidtam, hiszen más alkalmakkor együttműködőek voltak, és ahogy annak egyébként működnie kell, rendeztük a problémát. Itt egy adott személy modortalansága volt a gond, és az, hogy egy hangyányi együttműködésre való készséget sem mutatott, viszont egy olyan dolog miatt kezdett erősen kifogásolható modorban utasítgatni, amit kifejezetten az ügymenetet segítő szándékkal tettem. Valamikor az IKEA volt ebben a vevőszolgálati ügykezelésben az etalon, mert szó nélkül cserélték a hibás, vagy nem körültekintően megvásárolt terméket. Az természetesen sokat rontott a dolgon, hogy a magyar vásárlók egy része visszaél a jogaival, és sokszor próbálja a saját hülyeségéből eredő hibát ráverni a kereskedőre. Azt természetesen megértem, hogy tele van a hócipőjük a vevők trükközésével, de azt azért elég gyorsan át lehet látni, hogy valaki sumákolni akar, az átverésre megy, vagy a rendszer, és az árazás hibája miatt jogosan reklamál.

DesC 2018.06.02. 12:56:42

Mindig csodálkoztam, hogy miért 2x 3x annyit költök az Auchanban mint ha online rendelnék, vagy mintha Tescoban vásárolnék... valószínűleg ezért. Eleve hiba ilyenkor kifizetni, és vevőszolgálatra menni... egy "kicsit" drágábbnak tartom az időmet, mint hogy engem még megdolgoztassanak. Össze kéne fogni, és ha ilyen történik, akkor az EGÉSZ bevásárlást ott hagyni nekik szépen, és megvenni a konkurenciánál, vagy megrendelni online ami mégjobb.

Balfredo Alfredo 2018.06.02. 13:36:08

Érdekes történeteket írtak itt le a fórumozók.

Ha az alapoktól indulunk, akkor:
A bolt, legyen az kicsi vagy nagy, abból él, hogy termékeket ad el a vevőknek. Ebből kifolyólag az az érdeke, hogy a vevők elégedetten távozzanak és máskor is visszatérjenek. A vevőkkel felmerülő esetleges nézeteltéréseket kultúrált hangnemben kell intézni, semmiképpen sem gorombán és fölényeskedve.
A jogszabályok szerint, ha egy termékre többfajta ár van feltüntetve, akkor a vevő jogosult a terméket a legolcsóbb áron megkapni.
Azt viszont a vevőknek kell megérteni: előfordulhat, hogy a különféle akciók és átárazások közepette egyes termékek más árral szerepelnek a polcon, mint a pénztárgépben.

Ez eddig egyszerű. Ami bonyodalmat okozhat:
A világnak ebben a sarkában az emberek abszolút árérzékenyek, ezért fogékonyak mindenféle akcióra, leárazásra. Hogy ez miért így van, társadalomtudósok bizonyára elemzik majd (vagy már eddig is köteteket írtak róla).
Az árérzékenység oda vezet, hogy az emberek az akció miatt megvesznek olyasmit is, amire épp akkor (rosszabb esetben egyáltalán) nincs szükségük.
Az árérzékenységről a boltok marketingesei is tudnak, ezért előszeretettel hirdetnek akciókat. Az akciók nem mindíg konzisztens módon vannak ütemezve. Alapvetően csütörtöktől szerdáig tartanak (mint ezt a postaládáinkba kéretlenül is eljuttatot reklámújságok hirdetik). Van viszont olyan termék, amit mondjuk csak hétfőtől szerdáig lehet kedvezőbb áron megvásárolni. Más akció egész hónapra vonatkozik.
Fentiek miatt sem a vevőknek, sem a boltok személyzetének nem könnyű követni, hogy éppen mi mennyibe kerül. Ezért aztán előfordul, hogy nem korrekt a polcon feltüntetett ár.

Lehetséges forgatókönyvek azután, hogy a vevő kosarába tett az akciósnak gondolt termék(ek)ből:
1) Olyan sok tételt vásárol, hogy fel sem tűnik neki egy hibásan feltüntetett ár.
2) A vevő észreveszi a hibás árat és reklamál, de reklamációját nem fogadják el (mert például benézett valamit és nem is az akciós terméket tette a kosarába, hanem egy nagyon hasonlót [amit direkt tettek pont az akciós mellé?]). Ilyenkor vagy mégis megveszi az illető terméket vagy otthagyja a pénztárban.
3) A vevő észreveszi a hibás árat, reklamál és a reklamációját elfogadják. Általában ez sem egyszerű eset, mivel a hibás ár igazolásához vissza kell menni a polchoz és megnézni, hogy tényleg mi van kiírva. Ezt rosszabb esetben a pénztáros teszi, miközben a többi vevők várakoznak a sorban; más helyeken van olyan ügyintéző/asszisztens, aki visszamegy a vevővel. Ha be is bizonyosodik, hogy hibás a feltüntetett ár, a terméket akkor sem lehet csak úgy olcsóbban odaadni, minimum jegyzőkönyvet kell felvenni az esetről. Ezt a jegyzőkönyvet néha a pénztárnál megírják, más helyeken el kell menni az ügyfélszolgálati pulthoz. Az ügyfélszolgálati pultnál dolgozók feladata többnyire nem merül ki a hibásan árazott termékek körüli helyesbítő tevékenységben, hanem pecsételik a garanciális termékek papírjait, felügyelik az üvegvisszaváltó automata működését stb. Ebből kifolyólag az ügyfélszolgálati pultnál tipikusan hosszú sorok állanak, így a hibás árat reklamáló vevő is választás elé kerül, hogy a sorbanállással elvesztegetett idő ér-e annyit, mint az összeg, amit a reklamáció folyományaként visszakap.
Ha a fentiekből valaki arra következtet, hogy az esetek nagyobb részében a hibásan beárazott terméket a vevők többsége megveszi a magasabb áron, annak igaza van. Ha valaki arra következtet, hogy egyes boltok az akciók és árak rendszerének kialakításával rájátszanak erre, mert sok kicsi sokra megy alapon plusz bevételre tesznek szert vele, akkor azt kell mondjam, fogalmam sincs. Maguk a boltok nyilván tagadják ezt (cáfolni meg úgysem tudják).

Messzebbről nézve a dolgot az is baj, hogy boltokat összefogó kereskedelmi kamarának vagy minek nincs egy egységes, minden boltra és áruházláncra érvényes etikai kódexe. Ha pedig van, akkor nem teszik közé és nem tartják be. Ha valaki ilyen kódexről tud, kérem dobja át az elérhetőségét!
Az etikai kódex hiányából fakadnak aztán olyan anomáliák, mint hogy egyik boltban ráförmednek a vásárlóra, hogy miért merészelte lefényképezni a polc címkét, más helyen meg kérdőre vonják, hogy miért nem fényképezte le. Ugyanebből adódik, hogy egyes helyeken gorombáskodnak az áreltérést nehezményező vevővel.

Hogy miért nincs etikai kódex és a kódex hiánya netán valamiféle lenyomata a társadalom egésze állapotának és fejlettségének, az egy végképp egy nagyon messzire vezető kérdés.

Reactor 2018.06.02. 16:59:56

Nemcsak árérzékenység, hanem pl. baj lehet akkor is, ha az embernek pontosan kiszámolt pénze van, vagy mondjuk utalványa, amiből ugye nem adhat vissza a pénztáros. Ilyenkor még 10 forint különbségből is probléma lehet, főleg a robotkasszáknál. Azoknak képtelenség megmagyarázni, hogy ugyanmá', ne azon a 10 forint különbségen szőrözzön má'...
Szerintem van alapja annak egyébként, hogy egyes boltok a kiírtnál magasabb áron értékesítenek holmikat. Biztos lesz 2% aki reklamál emiatt, de a 98% csak legyint rá, és ezen a 98%-on keresnek az ilyen boltok. Ezért is nem mindegy, hogy hogyan kezelnek akár 30 forint különbséget is. Ha nincs semmi suskus meg hacacáré a dolog körül, akkor ott egyszerű feledékenységről volt csak szó, az akció valóban lejárt,de a cédulát még nem változtatták meg. Ha pedig olyasmi történik, amit fölöttem írtak páran, na abban tuti, hogy van valami szándékosság is.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2018.06.02. 21:40:39

@DesC: " drágábbnak tartom az időmet", "ha ilyen történik, akkor az EGÉSZ bevásárlást ott hagyni nekik szépen"
Mindig csodáltam a hozzád hasonló nagy logikával megáldott embereket. Eltölt fél órát azzal, hogy összeválogatja, amit venni akar, majd bepöccen és otthagyja az egészet, hogy majd máshol, (vagy a legtöbb ilyen) máskor ugyanazt összeválogassa. És elégedetten puffogva elviharzik, közben azt hiszi, mennyire kibaszott az áruházzal...
[esetleg egy másik vevővel, mikor körbekocsiztatott hűtött árut ismét leemeli a polcról]

@CCnick: szerintem az tescoexpress lesz, amire gondolsz, nem pedig extra. Kapásból tudok három expresst is, - ha már, - aminél ugyanaz a kassza van (ami tartalmaz mérleget is).

hegyipatak 2018.06.03. 08:24:57

Kedves levélíró! Töltsön el csak 1 napot egy kasszában, vagy a vevőszolgálaton, meglátjuk, hogy bánna az aznap 100. olyan vevővel, aki eleve nem normális hangnemben kezd el jelezni a problémájáról, ami sem a kasszás, sem a vevőszolgálatos hibája. Nem ők rakják ki a polccimkét, nem ők rögzítik a termékek kódjához tartozó árat. Legközelebb kérje az osztályhoz tartozó manegert ( jelen esetben autó-barkács), és ő majd intézkedik.

gurigapapa 2018.06.03. 08:48:15

@Balfredo Alfredo: jól hangzik ez az extra bevételes elmélet, de a Gvh csúnyán büntet ezért. Te is megteheted a bejelentést, akár neten is.

A rossz árcímkék oka egyszerűbb: emberek vagyunk, hibázunk. Egy hipermarketben ráadásul több tízezer termék van: ha 30000 féle termékből mondjuk 30-nak nem jó az ára, az 0,1% hibahatár, amit sok helyen boldogan elfogadnának. Másrészről nézve meg lehetne 30 homár poszt, ami alapján az jönne le, mekkora tróger az a bolt.

gurigapapa 2018.06.03. 08:51:09

@hegyipatak: A hangnemre ez akkor sem magyarázat. Pláne, hogy itt igaza volt a vásarlónak. Az meg alap, hogy ideges vásárlót nem hergelünk tovább.

Balfredo Alfredo 2018.06.04. 18:43:41

@hegyipatak: Az világos, hogy nem a kasszás, meg a vevőszolgálatos rakja ki a hibás árcímkét. Az is világos, hogy tévedni emberi dolog, tehát hibás árcímke előfordul.
Ez azonban nem változtat azon, hogy a bolt a vevőből él, ezért a vevővel udvariasan kell bánni, még akkor is, ha netán nincs igaza. Még akkor is, ha ez már a tizedik, huszadik századik elégedetlen vevő abban a műszakban.
Továbbá a pénztáros is, meg az ügyfélszolgálatos is a boltot, sőt a bolthálózatot képviseli a vevő szemében. Ha az történik, hogy az XYZ áruházlánc egy bizonyos üzletében egy bizonyos napon és időben az ügyfélszolgálatos udvariatlanul viselkedik egyetlenegy vevővel, az úgy fog elterjedni, hogy az XYZ áruházláncnál csupa goromba tahó dolgozik aki mindig ordítanak a vevővel.

"Legközelebb kérje az osztályhoz tartozó manegert ( jelen esetben autó-barkács), és ő majd intézkedik."
Mármint a vevőnek kell kérnie? Hogyan és mikor? A szituáció az volt, hogy a vevő meglátott egy kedvező árú terméket a polcon, a kosarába tette, majd a pénztárnál az derült ki, hogy az ár magasabb. Ezesetben nem a pénztárosnak kellett volna értesítenie az osztály managerét, mintegy automatikusan? Vagy úgy gondolod, hogy ha a vevő meglát egy kedvező árat, akkor ne tegye a kosarába az illető terméket, hanem keresse meg az osztály managerét, és érdeklődje meg, hogy valóban annyiba kerül-e a cucc, mint ami ki van téve?

Aki az adott helyzetért felelősségre vonható, az elsősorban az adott boltegység vezetője. Neki kellene ugyanis gondoskodnia arról, hogy a polcokon a mindenkor érvényes árakat tartalmazó címkék legyenek. Neki kellene gondoskodnia arról, hogy az ügyfélszolgálaton olyan emberek dolgozzanak, akik udvariasan és empátiával fogadják a vevői panaszokat, nem pedig leüvöltik az ügyfelet. A boltegység vezetője persze a történetben meg sem jelent, nem vállalta a konfrontációt a vevővel, hanem a háttérben maradt.

Az tény, hogy az ügyfélszolgálathoz általában nem azért fordulnak a vevők, hogy elégedettségüket kifejezzék, ezért ha valaki huzamosabb ideig dolgozik az ügyfélszolgálaton, hajlamos lesz besavanyodni (modernebb szóval kiégni), mint Kamilla kisasszony az Égigérő fűben. Az is egy megoldás, ha nem mindig ugyanaz az alkalmazott ül az ügyfélszolgálati pult mögött, hanem naponta-kétnaponta váltják egymást (aki épp nem ügfélszolgálatos, az természetesen egyéb feladatot kap az adott napon). Ilyenfajta váltógazdálkodási rendszer kidolgozása és működtetése megint csak a boltegység vezetőjének a feladata lenne.

a lekvár neve puffin 2018.06.07. 09:51:07

@hegyipatak: Akkor nézzük a mi esetünket.Szeged,Auchan,Délelőtt 8 óra,forgalom kb. nulla.A párommal egyetlen egy darab gáztűzhelyet szerettünk volna venni.Futottunk pár kört (mediamarkt külön megérne egy posztot...),netes keresés stb.Végül náluk kötöttünk ki.Mivel már előre tudtuk mi kell arra számítottunk,hogy öt perc és végzünk.HaHaHa,mi voltunk a naivak.Rajtunk kívül egy háromfős család nézelődött,konkrétan látszott rajtuk,hogy csak NÉZELŐDNEK.Megyek az eladóhoz (férfi) aki ezerrel lohol utánuk úgy,hogy kb. le se szarták,hogy ott van.Szólok neki (Jó napot kívánok,xyz tűzhelyet megvennénk) A reakció:mit képzelek magamról,ő most vevőkkel van,ne zavarjam,majd jön ha ráér.A párom látta rajtam,hogy ebből balhé lesz,gyorsan elrángatott ettől a seggfejtől.Kb. 25-30 perc várakozás,meguntam irány a vevőszolgálat, Jó napot kívánok,gondom van.MIIIII?Igen,vennék gáztűzhelyet,csak nincs kitől,a kedves eladójuk meg elhajtott a francba.HÁT ILYEN NINCS!Tanú kell?A feleségem még mindig vár,hogy mi lesz,háromnapi élelemmel meg nem készültünk.Telefonálás,menjek vissza (köszönni még mindig nem tanítják meg őket) Kedves eladó áll a pultjánál,a párom még mindig vár,kedves eladó nemigen zaklatta,hogy mit szeretne bár látta,hogy együtt vagyunk..Megyek,megkérdezem Tőle,hogy van-e már ideje.Ja,persze mi kell?Leszarom tabletta bevéve,nem vágom pofán,így is töltöm a két év próbaidőt de nem kell sok hozzá,hogy tényleg leszarjam.Vajon az a válasz,hogy lófasz a seggedbe és fény a fejedbe megfelelt volna?Mindenesetre mondtam,mutattam mit is szeretnén,két perc alatt papírok kinyomtatva (ennyi dolga volt,a többit már egy hölgy intézte,neki respect,nagyon udvarias volt),házhozszállítás elintézve,fizetés,menet kifelé.A pali közben ennyi megjegyzést tett,hogy hát ez gyors volt.Kérdésem volt felé,hogy ezt cirka 50 perccel ezelőtt nem lehetett volna elintézni?Válasz semmi én (illetve mi) meg egy újabb bunkó vásárlók voltunk?

Thundergod 2018.06.12. 09:38:22

@hegyipatak: Kedves válaszoló! Emberekkel dolgozom, ügyfélszolgálatozom is, elégedetlenségeket kezelek én is, csak nem ilyen paraszt módon. És amikor odamentem, nem volt "eleve" rossz a hangsúly, korrekten elmondtam, hogy tré az árcímke, és drágábban adták el a cuccot. De nem azt mondták, hogy mindjárt utánanéznek, hanem lebasztak a címke miatt... Nem tartom korrektnek, de friss homár poszt éppen a Savoya "ósan" kedves ügyfélszolgálata :D

lobster thermidor 2018.06.13. 15:39:19

@hegyipatak:
Kedves válaszoló! A vásárlónak nem dolga az ügyfélszolgálatos lelki, vagy idegállapotát vizsgálni, mert nem terápiás céllal látogat meg egy üzletet, hanem vásárolni szeretne. A bolti eladók sem foglalkoznak azzal, hogy a vásárlót aznap hány súlyos atrocitás érte a munkahelyén, a zsúfolt villamoson, netán a nap során egy másik kereskedelmi egységben bunkó módon viselkedtek vele az eladók, mert nem ez a dolguk. A legjobb tudásunk szerint azért van az ügyfélszolgálat, ahogy a neve is tükrözi, hogy az ügyfelek szolgálatára állva rendezze a vásárlás során esetlegesen felmerülő problémákat. Aki bemegy egy áruházba, nem köteles ismerni a munkaköri beosztásokat, ez a cég belső ügye, tehát teljesen irreleváns az a megjegyzése, hogy nem az ügyfélszolgálatos címkézi fel a termékeket, viszont a dolgok jelen állása szerint nem a rosszul címkéző kartársnál, hanem nála lehet reklamálni. És persze azt sem gondolhatja túl komolyan, hogy a vevőnek az erre a célra a pénztársor végén, a kijárat közelében létesített ügyfélszolgálati pult helyett a több 1000 négyzetméteres hipermarketben a különféle osztályok eladóit üldözve kellene intéznie a vitás ügyeket.

LexAndrew12 2018.06.20. 17:03:51

Én alapból ki se mentem volna a kaszából, amíg oda nem hívja az igazgató urat, vagy bárkit, aki ért is hozzá, hogy letisztázza, miért is kell nekem többet fizetni, és még utána kuncsorogni a pénzemért.
Ha mégis megtettem volna, akkor pedig amint a vevőszolgálatos elkezdi a pampogást, azonnal hivattam volna ismételten csak egy felettest, aki meg tudja értelmesen magyarázni, hogy miért akarnak meglopni. Ezen felül még a NAV-ot is beküldtem volna, hogy ellenőrízzék már le a leszámlázott termékeket és az ajánlatot.