Az alábbi történet sztoriszinten egy teljesen hétköznapi esetnek tűnik: emberünknek kellett egy fülhallgató, bement hát a legközelebbi üzletbe, megvette, de sajnos nem volt szerencséje, mert az új füles hamarosan tönkrement. Uncsi. A részleteket tekintve azonban elég elképesztő, ami a Köki Terminálban működő Euronicsnál zajlik. Vegyük csak például azt a mondást, hogy nem küldik díjmentesen szervizbe a fülest, ha az egyik fele szól.
Kedves Tékozló Homár
A tegnapi nap folyamán, vittem vissza egy fülhallgatót a Köki terminálban lévő Euronics üzletbe, ahol már a vásárláskor is figyelmesnek kellett volna lennem az árulkodó jelekre. Azokra a jelekre, amik azt sugallják, hogy ne vegyél itt semmit. A fülhallgató 4 hónap után az egyik felére elnémult, ami általában szál szakadás szokott lenni, de ebben az esetben ez nem biztos, mivel bárhogy próbálkoztam mozgatni, nem jött ki belőle hang és mivel nem vagyok szakmailag járatos a fülhallgatók állapotának felmérésében, ezért szerettem volna garanciális időben 6 hónapon belül ránézetni, vajon tudjuk-e cserélni a fülest.
De ne rohanjunk ennyire előre.
A fülhallgató vásárlásnak a pillanat már alapvetően vicces volt, amit mai napig szeretettel mesélek, mert megmosolyogtat mindig, amikor hozzá nem értő emberek adnak el valamit. (Ezt az eladó maga mondta) Bementem az áruházba, mert SOS kellett egy füles a laptopomhoz a munkába.
Egy turkáló részen voltak összedobálva a fülesek, amik kb 2,000-4,000 forint értékbe random kínai nevekkel voltak ellátva. Hmm gondoltam magamban, talán van itt valami normálisabb márka is. 15 perc után láttam meg, hogy egy logó kis feliraton ott van egy JBL felirat, ami egy vitrinre mutat. Oda másztam a standhoz, ahol egy hölgy állt, egy lezárt vitrinnel szemben, amiben fülhallgatók voltak, kb 6,000-20,000 forintig. (Nem tudom minek levitrinezni a fülest…) A hölggyel kellemesen elbeszélgetünk arról, hogy használtam-e korábban ilyen fülhallgatót, mi a véleményem, stb. Ekkor már gyanús volt, hogy miért engem kérdez erről. Mondta a hölgy, hogy mindjárt kinyitják az üveget, de kell az üzletvezető, akinél a kulcs volt.
Jött egy kopasz 30-40-es éveit taposó ember. Kinyitotta az üvegajtót, a hölgy rábökött pár fülesre, nem magyarázták túl, kezébe nyomtak 1-et és ment is. Mondtam az embernek, hogy én is szeretném megnézni a füleseket. Mondta okés, ezek vannak (Írnám, hogy közben a többi kollégájával dumálgatott és nem figyelt rám, mint ügyfélre, de nem emlékszem rá, őszintén arra se emlékszem, hogy reggel mit eszek… szóval max a drámai hatás kedvéért képzeljük ezt is oda) kivettem két fülest egy 6,990 a másik 9,990 kérdeztem, mi a különbség a 2 között. Mondja nem tudja, nem kapott képzést belőle. Mondom WTF????? Műszaki osztályvezető vagy, mi a *****-om. Mondom oks elkérhetem őket. Elolvastam a hátulján mit ír, a különbség a 2 füles között, amit még én is eltudtam olvasni, aki nem a műszaki osztály vezetője, hogy az egyik füles műanyag borítású a másik alumínium. Badumtsssss.
Lehet volt még más is, de nyilván azt egyikünknek se kell tudnia, de valami vicces marketing szöveget oda böföghetett volna, hogy strapabíróbb, elegánsabb, jobban megy a szemem színéhez stb. Mennék fizetni a kasszához, elővesz egy cetlit, hogy ezt adjam oda majd a kasszásnak. Jah értem, érteni nem értesz az olvasáshoz, de a jutalék az kell.
4 hónappal később:
Fülesem jobb oldali hangszórója elnémult, mondom biztos száll szakadás, de sehogy se tudtam életrekelteni. Okés előguberáltam a dobozt, zacsit, blokkot Mentem be oda, ahol vettem.
Itt kérdezi a hölgy, csak az egyik nem szól? Mondom igen. Mondja az baj. Miért?? Mert akkor nem veheti át tőlem. Kérdem miért? Ez nem garanciális? Ez van nekik leírva.
Megnyitott valamit és mondja az van nekik leírva, hogy díjmentesen nem küldheti el a szervizbe a terméket, ha csak az egyik szól. De mondom baszki, most tapossam meg a másikat is és akkor mind2 szar lesz??? Mert akkor bevizsgálás nélkül ezt írta le valaki? Tehát úgy vizsgálják be, hogy le van írva mit kell mondani, és az elmondott hiba alapján, kell az ügyfélnek a megfelelő sablon szöveget felolvasni? Nekem ez, mint fizető ügyfél úgy jött le, hogy ha X-et mond ügyfél akkor X a válasz, ha Y akkor Y. Szóval kicsit sokkot kaptam, mert ilyet meg nem tapasztaltam, hogy valahol így állapítsanak meg hibát, pláne nem műszaki áruházban egy műszaki cikkre. A hölgy megadta JBL elérhetőségét meg a szervízük címét 11kerbe, hogy majd velük alkudozhatok. Jó hogy nem a Lehel piacra küldtek ki, alkudozni…
Köszöntem,
Tibor
Kedves Homár olvasó!
Az elmondásod alapján a vállalkozás által tanúsított panaszkezelés valóban nem nevezhető ügyfél-központúnak, illetve a jogszabályi előírásoknak megfelelőnek. Minden esetben, ha a fogyasztó minőségi kifogást kíván érvényesíteni, a vállalkozás köteles erről jegyzőkönyvet készíteni, amelynek kötelező tartalmi eleme a vállalkozás nyilatkozata a megoldás módjáról. Amennyiben a vállalkozás nem tud azonnal nyilatkozni az érvényesíteni kívánt szavatossági igény teljesíthetőségéről, öt munkanapja van, hogy igazolható módon erről külön értesítést küldjön.
A törvény egyértelműen kimondja, hogy a forgalmazó felel a hibás teljesítésért. A szóban forgó termék hibája esetén a vásárlástól számított két éven belül lehet szavatossági igénnyel élni, és a fogyasztó számára kedvező szabály, hogy e kétéves időszak első hat hónapjában a vállalkozást terheli a bizonyítási kötelezettség, ha el kívánja utasítani a fogyasztó követelését.
Mivel a minőségi kifogást a vásárlástól számított 4 hónapon belül közölted, a vállalkozás kizárólag független szakvéleményre hivatkozva utasíthat el, tehát csak akkor mentesülhet a kijavítás/kicserélés, illetve vételár visszafizetés kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a hiba a rendeltetésellenes használat következménye. Természetesen az ügyben érdekelt forgalmazó, szerviz vagy más, velük kapcsolatban lévő személy vagy szervezet szakvéleménye nem tekinthető független szakvéleménynek.
Javasoljuk, hogy amennyiben eddig nem került rá sor, minőségi kifogásodat és az érvényesíteni kívánt kellékszavatossági igényt (kijavítás, kicserélés) írásban, belföldi tértivevénnyel ellátva küldd meg a vállalkozás részére. Egyúttal tégy bejelentést a lakóhelyed szerint illetékes járási hivatal fogyasztóvédelmi szervénél a jegyzőkönyv felvételének elmulasztása miatt. Amennyiben a vállalkozás elutasítja a követelésedet, az illetékes békéltető testület (bővebben itt:http://www.bekeltetes.hu/) ingyenes eljárását vagy bíróság eljárását kezdeményezhetsz a céggel szemben. Talán drasztikusnak tűnik a bírósági eljárás kezdeményezése, de a fordított bizonyítási teher számodra kedvező helyzetet teremt, így az esetleg sikertelen békéltetés esetén ezzel is érdemes megpróbálkozni.
Felhasznált jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
Antalbaba 2018.06.06. 16:23:53
Leadfoot 2018.06.06. 16:25:59
Kérdeztem valami tök egyszerűt, mire az eladó fellapozta az akciós újságot (amit postaládákba dobálnak be, én is abban néztem ki az adott telefont), és az abban szereplő leírásból próbálta kihámozni az információt. :-D
2018.06.06. 17:29:34
Életemben tán háromszor ha jártam Euronix üzletben... ja, nem, négyszer. Egyszer távirányítót vettem, legközelebb visszavittem, mert a működése nem felelt meg a csomagon lévőnek, egyszer tévét kerestem és mérhetetlen tudatlansággal találkoztam, egyszer meg eltévedtem...
2018.06.06. 17:32:11
gurigapapa 2018.06.06. 18:11:53
Vannak szakboltok, ahol hozzáértők dolgoznak, és alighanem képesek lennének elmagyarázni, mi a különbség a két fülhallgató között. Pl. nemcsak elolvassák, hanem értelmezik is a doboz hátulján lévő technikai információkat. Ja, csak itt valószínűleg drágább ugyanaz a fülhallgató. Tessék elhinni, van összefüggés.
Praedikator 2018.06.06. 18:14:00
Igaz itt egyszerű kérdés volt, amire a válasz az lett volna, hogy az ára.....Látható különbség, azonban ha a tisztelt vevő specifikációkra kíváncsi, nézze meg a csomagoláson feltünetett infókat mivel nem szakbolt és a JBL-nek sem egy terméke van. Továbbá ezeken a helyeken simán megy a gyümölcspultos a műszaki osztályra és fordítva....Mert nincs elég fizetés, így ember sem. ETtől független nem megfelelő az elintézési mód szerintem sem, de ha sürgősen kell, akkor akár google kereső és product specification, ha kérdésre is volt idő! A leírás egyébként szinte bármelyik hazai boltra igaz lehetne, nincs eladó és nincs szakember. Mindennapos a telefonálok miközben a vevőt szolgálom ki, vagy mint a mellékelt ábra mutatja kb. semmibe veszik a vevőt a "műszakivezető" emberek.
kurvaanyadhildaszepprobavolt 2018.06.06. 20:40:28
Navarone 2018.06.06. 21:34:01
"Eltudtam olvasni"
"Száll szakadás"
Lyajj.
dafke csakazértis tizen4edik crazy one 2018.06.06. 21:47:45
A nickben nem engedélyezett karakter található 2018.06.06. 21:58:21
Még jónéhány éve volt hogy vettem valami Panasonic márkájút, pár hónap után megtört, cserélték, az is megtört, cserélték. Eljátszottunk ezzel vagy 2 évig, amíg vettem egy normális fülest, azzal nincs ilyen jellegű gond...
Nick-son 2018.06.06. 22:00:06
A szakadt vezeték azért érdekes kérdés, mert nem tudni mit kapott amitől előállt a hiba, hogy a felhasználó vagy a gyártó hibája.
Tikakukac 2018.06.06. 22:50:18
JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2018.06.07. 00:09:39
KaTe 2018.06.07. 01:38:12
Na most ezek után én elég furcsán éreztem volna magam ha egy ilyen Euronics nevű förmedvénytelepen a kedves vevőszolgálatos hölgy arról kezd nekem kiselőadást tartani, hogy ők miért is nem szeretnék átvenni a jótállási időn belül meghibásodott készüléket.
babbaba 2018.06.07. 04:42:03
2018.06.07. 06:38:40
Terézágyú 2018.06.07. 07:55:41
Annak ellenére, hogy egy nyolcosztályt (sem) végzett barom, az életben szóba nem állnék vele, ha ugyanott dolgoznánk, akkor sürgősen kirúgnám (akár kell neki a füles[!] vagy nem...) mint használhatatlant...
Terézágyú 2018.06.07. 08:00:56
diszkriminans (törölt) 2018.06.07. 08:29:21
Rongyosgárda 2018.06.07. 09:37:53
Csak én vettem észre, hogy a pószter elkezdett modoroskodni az elején, de a poszt végén már kijött belőle valós énjének nem túl intelligens megnyilvánulása? :)
Euronicsba meg nem szabad várni szagértőket, mert nincsenek nagyon. De a kamu vevőszolgálatis néni meg szüljön sünt.
Snagal 2018.06.07. 10:03:56
A történet első fele totál értelmetlen zagyvaság:
"A fülhallgató vásárlásnak a pillanat már alapvetően vicces volt" Hm?? o_O
"egy logó kis feliraton ott van egy JBL felirat" He??
"Írnám, hogy közben a többi kollégájával dumálgatott és nem figyelt rám, mint ügyfélre, de nem emlékszem rá, őszintén arra se emlékszem, hogy reggel mit eszek… szóval max a drámai hatás kedvéért képzeljük ezt is oda"
Drámai hatás kedvéért miért nem azt képzeljük, hogy egy terhes nőt és a kiskutyáját ütlegelte közben? Esetleg egy kedves idős bácsi nem volt ott az auchan-ból akinek rossz helyre küldték a telefonját javíttatni? Csak a drámai hatás kedvéért...
"kivettem két fülest egy 6,990 a másik 9,990"
Az imént még arra sem emlékeztél mit reggelizel, de ezeket azért sikerült pontosan felidézni...
"Mondja nem tudja, nem kapott képzést belőle. Mondom WTF????? Műszaki osztályvezető vagy, mi a *****-om."
Eddig ez az infó nem derült ki de nekem gyanús is hogy erre sem emlékszel jól akár csak a reggelidre - egy euronicsba műszaki osztályvezető? Milyen osztály van még a euronicsban a műszakin kívül??? szóval max üzletvezető volt, vagy audio részlegre beosztott alkalmazott.
De tegyük fel ő volt az üzletvezető - vicces mikor a júzer azt gondolja aki egy áruházban dolgozik annak az összes termékről mindent tudnia kell - egy JBL márkaboltban elvárható, egy több ezer termékkel rendelkező áruháztól azért ne várd el, hogy egy jogász diplomával felérő tudás/adatmennyiséget beseggeljen. A tesco-ban is lebaszod a hentespultban a kiszolgálót amikor a 80féle párizsiről kiderül, hogy azt a kettőt nem kóstolta amelyik téged érdekel?
"Elolvastam a hátulján mit ír, ... hogy az egyik füles műanyag borítású a másik alumínium. Badumtsssss."
Ennyi, badumtsss... látod meg lehet ezt oldani.
"valami vicces marketing szöveget oda böföghetett volna"
Meg egy önálló standup estet ne adjon elő a kedvedért? Tehát teljesen mindegy mit tud a füles + 3000Ft-ért csak mondjon valami faszságot... ha ezt tette volna most gondolom az állt volna itt hogy marketing faszsággal rád sózta a fülest.
szóval kicsit sok a bullshit meg a sallang meg ami meg se történt csak leírtad a "drámai hatás kedvéért" így nem fogadnék rá, hogy minden így történt de ha mégis akkor bizony a Euronics elbaszta - és persze hozzá kell tenni, hogy a hülye vásárló is vásárló a végén.
SZIGMA 2018.06.07. 10:12:30
Én sem tudnék mit mondani, ráböknék az egyikre, oszt vigyed.
Gyerekkoromban ilyen gond nem volt, fehér kenyér, 2,8%-os tej, volt vagy nem volt. :)
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.06.07. 10:18:08
Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.06.07. 11:31:04
Dezsike 2018.06.07. 12:52:59
Snagal 2018.06.07. 13:17:46
szerintem az irónia akart lenni, de lehet én vagyok túl optimista
Snagal 2018.06.07. 13:19:19
wikiszotar.hu/ertelmezo-szotar/Madzag
Terézágyú 2018.06.07. 13:24:39
szerintem az irónia akart lenni, de lehet én vagyok túl optimista
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.07. 13:29:16
Mondok viccesebbet.
Bölcsész vagyok. Utálok sportolni.
Munkát kezdtem sportszer- és táplálékkiegészítő onlájn kereskedésben.
Volt az első munkanapon délután egy 3-órás felkészítás, Hogy pl. mi a szénhidrát, mi a vitamin, meg hasonlók.
A második napon én kezeltem már a hívásokat egy szintén bölcsész kollégával, aki legalább az egyetemen kosárlabdázott, így valami fogalma volt alapszinten a témáról. Mondjuk ha a teljes tudatlanság 0, a tökéletes tudás meg 100, akkor én voltam 10-es szinten (a 3-órás tréning után), ő meg 20-as.
A telefonszám úgy volt a honlapon, hogy "kérdezze meg szakértőinket!".
A számot hívó ügyfelek szinte mindig sokkal többet tudtak, mint mi. Így 2 hónap után kezdtük megjegyezni az okosabb telefonálók mondatait, majd azokat ismételtük másoknak. Néha gond volt, mert rossz helyen mondtuk az adott szöveget.
A legtöbb hely ugyanígy működik.
Amikor pókeres ügyfélszolgálaton voltam, voltak olyan kollégáim, akik akkor ott először tudták mik a póker szabályai.
ételizésítő 2018.06.07. 13:33:29
Ez tényleg kisebb csoda, mert ahogy írsz, abból az látszik, hogy nem nagyon beszéled a magyar nyelvet.
Vagy csak elolvastad, de nem értetted meg?
Ennek nagyobb lehet a valószínűsége az írásod alapján.
Tehetséges ugandai buzi 2018.06.07. 13:36:57
Oszt ha kiderül, hogy ez barokkos túlzás, akkor nehogymár azokat védd, akik megtévesztik a jóhiszemű vásárlókat azzal a hamis infóval, hogy ők mindenhez értenek.
ROTFL Manó 2018.06.07. 13:52:01
peter3374 2018.06.07. 13:56:48
Rongyosgárda 2018.06.07. 14:27:09
totopad 2018.06.07. 15:46:58
totopad 2018.06.07. 15:48:43
devadel 2018.06.07. 15:49:13
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.07. 15:51:47
Most lelepleztél! A valóságban a hetedik végén buktam, nem tudtam letenni a 8 osztályt.
kommentes nikk 2018.06.07. 16:08:54
kommentes nikk 2018.06.07. 16:19:53
Szóval, a bal felső sarokban látszik a cég logója és alatta a jelmondatuk: idézem: "Minőség, olcsón - Szakértőktől" A "Szakértőktől" alá van húzva. Namost ki a nagyobb hülye, aki számonkéri ezután a legalább minimális hozzáértést az eladóktól, vagy az, aki szerint nem elvárható a szakértelem az eladótól azon a helyen, amelyik aláhúzott "Szakértőktől" szlogennel hirdeti magát?
Etniez 2018.06.07. 17:27:07
CCnick 2018.06.07. 18:49:10
Egyébként én ezt szimplán nem hiszem el, ilyen nem létezhet még az euronikszban sem, hogyha csak a fele nemműködik akkor az nem hibás.
2018.06.07. 19:21:41
2018.06.07. 19:23:21
lüke 2018.06.07. 20:32:24
DIGI! Candy...mindenki...... ld blog
Artie 2018.06.07. 20:41:24
registerz 2018.06.07. 21:00:25
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2018.06.07. 21:03:53
vassci 2018.06.07. 21:19:31
Snagal 2018.06.08. 09:14:54
De a nagyokos kommenteő kérdezi, tehát azt mondod áruházvezetőként az összes termékről tudni kell mindent?? Te egy Tescoba vagy egy MEdiamarktba is elvárod, hogy aki az áruház vezetésért felel az mind a 30-60ezer termékcikkről tudjon 4-8mondatot beszélni, esetleg még személyes termék ismerete is legyen az összes termékről? (pl mind a 24 féle mosógépet vigye haza és próbálja ki, aztán ugyan ez a gáztűzhellyel majd a hűtőkkel, a 200 féle tv-ről már nem is beszélve, majd egy évvel később mindezt kezdje előről amikor jönnek az új modellek?
Tudod az iskolaigazgató sem azért igazgató mert az összes tantárgyat tudja tanítani ;)
Balfredo Alfredo 2018.06.08. 18:18:57
Az utóbbiról nincs mit beszélni, az egyszerűen minősíthetetlen.
Ami az eladót illeti, nyilván nem kell és nem is lehetséges a naponta módosuló választék minden egyes termékét ismernie. Ha valaki a műszaki osztály eladója (és nem a zöldség-gyümölcsé vagy a háztatási-vegyi árué), az elvárható lenne, hogy egy-egy termékcsoport lényegi jellemzőit ismerje. Tehát például legyen fogalma arról, hogy a fülhallgató adatai között szereplő, decibelben kifejezett érzékenység mit jelent illetve az alacsonyabb vagy magasabb érték-e a jobb.
Az is nyilvánvaló, hogy ezen tudnivalók elsajátítása időt igényel és e tudásnak meg kellene jelennie az illető fizetésében, közvetve pedig a termék árában. Ha nem jelenik meg, akkor az illető elmegy más munkahelyre vagy épp országba, ahol díjazzák a tudását. E jelenség okainak feltárása bőven túlmutat a fogyasztóvédelem problematikáján.
Egy másik megközelítés, hogy interneten körülnézve tanulmányozom a fülhallgatók jellemzőit, azok gyártóit és választékát. Ettől természetesen nem leszek a szórakoztató elektronika guruja, de elég infom lesz ahhoz, hogy kiválasszam a számomra legjobbnak gondolt, azaz igényeimhez leginkább illeszkedő típust. Sőt tudom ellenőrízni, hogy hol és mennyiért kapható, így nincs más dolgom, mint bemenni a boltba, azt bizonyos terméket a polcról a kosaramba tenni és fizetni. Ez esetben max. annyira vagyok rászorulva bolti eladóra, hogy ő tudja megmutatni, hol van a kiszemelt termék. Ezesetben a jutalékra jogosító cetli természetesen nem jön képbe.
Kelpo 2018.06.19. 12:07:26
Balfredo Alfredo 2018.06.21. 18:47:28
Talán ott, hogy a Homár fórumozói nem tipikus magyar emberek, és nem vesznek be minden maszlagot, amit eléjük tesznek. Ezzel szemben elvárják, hogy a boltokban és más helyeken szakszerűen kiszolgálják, sőt mi több emberszámba vegyék őket. Ha nem így történik, akkor ezt - jobbító szándékkal - szóvá teszik. Miután a fogyasztóvédelmet itthon megszüntették, marad ez a fórum szóvátétel céljaira.
Részemről azt nem értem, hogy ezzel a nem tipikus viselkedéssel mi a gondod?