"Az Auchan Retail Magyarország számára kiemelten fontos vásárlói elégedettsége, ezért is nagyon sajnáljuk az itt leírt esetet. A történteket kivizsgáljuk, és mindent elkövetünk annak érdekében, hogy többek közt vevőszolgálati folyamataink fejlesztésével hasonlóak ne történhessenek a jövőben." - írta az Auchan 11 nappal ezelőtt a Maga hozta el a polccímkét? Ez volt az első hibája című posztunkra reagálva. Ezt a fejlesztést talán fel kéne gyorsítani a Savoya Parkban, ugyanis az alábbi eset onnan érkezett megint, és ez így már többnek tűnik, mint, hogy rossz napja volt a személyzetnek.
Tisztelt Cím!
Egy héttel ezelőtt vásároltam a Savoya Park nevű intézmény Auchan üzletében egy Samsung tabletet, 79.990 Ft áron. Kasszázás és fizetés után elmentem a vevőszolgálatra, hogy érvényesíteni tudjam a garancia jegyet, valamint megnézzem a készüléket, hogy az hibátlan, működőképes vagy sem.
A vevőszolgálatosra pár percet vártam, hiába köszöntem napszaknak megfelelően udvariasan, tovább vihorászott egy másik Auchan alkalmazottal. Már a biztonsági őr szolította meg, ugyan legyen kedves kiszolgálni engem.
A - Auchan vevőszolgálati alkamazott
M - Műszakis srác
É - én, vásárlóSe jónapot, semmi üdözlés.
A: - Igen?
É: - Jó napot kívánok, kézcsókom, ezt vettem most szeretném garanciáztatni és bekapcsolni, megnézni
Á: - Jó...Kibontást az Auchan vevőszolgálatosa végezte, serényen töltögetni kezdte a garancia jegyet, bekapcsoltam... A kijelző pixel hibás volt, csíkos stb. Jeleztem a hölgynek, hogy csere, nem működik.
A: -Hozzon egy másikat a polcról!
É: - Én?
A: - Egyedül vagyok.Nem esik le a karikagyűrű az ujjamról, besétáltam, de a polcon nem találtam másikat. Megkérdeztem a műszakis srácot aki ott volt, nincs belőle másik, elment hátra, raktárban sincs, sajnálja. Elmondtam a műszakisnak mi a gond, azt mondta ezek közül pedig egyet sem hoztak még vissza, van ilyen. Kérjem vissza a pénzem. Visszamentem a vevőszolgálatra, ahol elmondtam nincs másik. Kérem vissza a pénzem. A hölgy telefonált, előkerült a műszakis srác, neki is elmondta nincs másik, megjegyezve csak a kiállított.
A: - Uram arra tudjuk cserélni. Megvan mindene? - fordult a műszakishoz.
M: - Nem ajánlom, hónapok óta kint van, be sem kapcsoltuk. Karcos, ilyesmi....
É: -Köszönöm, de azt nem kérem. Akkor a pénzt vissza.
A: - Azt nem lehet, Auchan ajándék kártyán tudom önnek visszaadni a pénzt, mert ez hibás, téves vásárlás!
É: - Mondom mi? A termék a hibás, nem a vásárlás.
A: - Első körben cseréljük a terméket, ha van az üzletben másik. Ön ezzel nem kívánt élni, ezért ezt tudom Önnek felkínálni!
É: - Ne haragudjon, de ez ostobaság! Ez nem hibás vásárlás, 3 napig jogom van elállni a vásárlástól ha hibás a készülék. És ez az! Nem otthonról hoztam be, a maga szeme előtt bontottuk fel, maga szakította fel az eredetiséget igazoló címkét a dobozon.
A: - De én akkor sem tudom önnek csak ajándék kártyán.....
É: - Nem fogadom el. Ne haragudjon.
A: - De ez téves vás...
É: - Nem! Pénzt kérem vissza!
A: - De értse már meg.....
É: (itt már határozottan, parancsolva kissé) - Hívja az áruház igazgatót, ügyeletest, az atyaúristent most azonnal!Nyelt egyet, szó szerint lenyelte a békát és telefonált.... hosszasan. 3 számot is tárcsázott.
A: - Ok, az XY engedélyezte, hogy visszaadjam a pénzt, de ez csak az ő jó indulatán múlt, és ez volt az utolsó alkalom.
É: - Részemről is.
A: - Mi?
É: - Az, hogy itt vásároltam!Kitöltötte amit kikellet, pénz vissza adta.
É: - Köszönöm, nagyon kedves, minden jót önnek kedves hölgyem!
A: - Na menjen már....Mentem is.
Én végig végtelenül kedves, udvarias és mosolygós voltam. Víg kedélyű fickó vagyok, akit nehezen lehet kihozni a sodrából. Minden körülmények között udvarias és kedves vagyok mindenkihez. Számomra teljesen lelombozó volt, a dolgozó hozzáállása. Ha férfi lett volna, biztos, hogy kap tőlem pár keresetlen szót a modorára vonatkozóan....
Üdv:
Péter
mindenleben2kanal 2018.06.11. 12:21:03
Ny.Misi 2018.06.11. 12:22:04
Denton85 2018.06.11. 12:24:45
Ettől még én is kiköveteltem volna a pénz visszafizetést. Viszont hülyeséget nem szabad mondani mert egy kicsit okosabb evőszolgálatos ráharap és utána baxhatod.
Egyébként úgy tudom, hogy 3 nap arra vonatkozik, hogy cserélni kell a hibás terméket (ha beigazolódik, hogy valóban rossz) és nem javítani. Ha nem tudják azonosra cserélni, azonos minőségre, azonos feltételekkel, akkor kérhetsz árleszállítást, vagy elállhatsz a szerződéstől.
Denton85 2018.06.11. 12:26:08
További magyar hang 2018.06.11. 12:26:43
KaTe 2018.06.11. 12:32:58
"A Kúria a panasszal érintett konkrét ügyben elmarasztalta a kereskedőt, mivel a vállalkozás elutasította a kötelező jótállás alá eső termék 3 munkanapon belüli azonnali cseréjét, a meghibásodást a fogyasztó közrehatásának tudta be, a terméket csak javításra volt hajlandó átvenni.
Az ítélet értelmében a kormányrendelet rendelkezése a kellékszavatossági szabályoktól eltérő szabályt tartalmaz arra az esetre, ha a fogyasztó a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét olyan hiba miatt, amely a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A Kúria azt is közölte, a kereskedő ilyen esetben sem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a hibás árut előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni."
Denton85 2018.06.11. 12:45:58
Az utolsó mondatodra:
Egy 1bites vevőszolgálatos nem fogja tudni megállapítani, hogy a termék valóban hibás e. Emiatt írtam, hogy akkor is szabályos ha elküldi megvizsgálni, nah meg ugyebár rendeltetésszerű használat a feltétel. Olyan nincs, hogy beleejtem a telefont a vízbe, kívülről megszárítom és 3 napon belül cseréltetem újra. Megnézik, megvizsgálják, ha tleg elromlott, tőlem függetlenül, akkor nem javítják, akkor se ha javítható, hanem cserélik.
Szarazkoro 2018.06.11. 12:47:45
KaTe 2018.06.11. 12:50:09
-nem, nincs joguk, AZONNAL cserélni kell. Melyik részét nem érted a "hanem köteles a hibás árut előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni." szövegrésznek?
Másrészt, totálisan nem értem mit gondolt az Auchan ügyfélkezelő, tuti hogy első munkanapja lehetett a cégnél, vagy valami agysérülése lehetett, hogy ezt így előadta a vásárlónak. Kiállítási darabra cserélni egy dobozos terméket, szép baleset lett volna. És mindezt úgy, hogy neki ebből konkrétan semmi haszna nem származott volna.
Műszaki 2018.06.11. 12:53:02
KaTe 2018.06.11. 12:55:58
www.auchan.hu/vasarloi-utmutato
Visszatérítés módja:
10 000 Ft alatt készpénzben
10 000 Ft felett ajándékkártyán
Persze ez nem vonatkozik a posztoló esetére.
Denton85 2018.06.11. 13:00:49
A cikkben ez is benne volt:
"Amennyiben a vállalkozás számára gyanús a hiba eredete, és a csereigény érvényesítését követően utólag kiderül, hogy az eredeti termék nem rendeltetésszerű használat miatt hibásodott meg, akkor a vállalkozás polgári peres eljárásban érvényesíthet igényt a fogyasztóval szemben"
Noh, de e mellé, meg tudod nekem mutatni a jogszabályt ami alátámasztja az állításodat? Én csak azt találtam ahol a cserét írják elő. Az mellékes, hogy a kúria ezt mondta ki egy ügyben. Magyarországon nincs precedens jog ugyebár. Nem hivatkozhatsz rá. A te esetedben vagy kimondják ezt az ítéletet, vagy nem.
ember a holdon? 2018.06.11. 13:25:09
Ne haragudj, de a hozzászólásodban pont említed, hogy ha utólag kideríti (példádnál maradva, bedobod a telód a vízbe) a nem megfelelő használatot, akkor perelhet érte. Vagyis, a cserét köteles elvégezni, UTÓLAG ha akarja, bevizsgálhatja.
A törvény világos:
7. § * Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem KÖTELES a fogyasztási cikket KICSERÉLNI, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Ha más lenne a törvény szándéka, akkor nem az szerepel ott, hogy köteles kicserélni, hanem pl. Bevizsgálás után köteles kicserélni. stb... de itt nem ad mérlegelési lehetőséget az eladónak.
230e 2018.06.11. 13:27:02
Denton85 2018.06.11. 13:35:09
Olvasni, értelmezni tudni kell. Az idézett törvényrész ami így nem vonatkozik a szerződésre:
6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet;
---
Ha jól értelmezem, akkor arról szól az egész, hogy alapból a kereskedő nem köteles olyan garanciális ügyintézést végigvinni ami számára aránytalanul nagy költséggel járna. A fenti 3 napos esetben ezt érvénytelenítik, tehát erre a pontra nem hivatkozhat. Pl ha 3 napon belül romlik el az iphone-d akkor nem mondhatja, hogy neki drága cserélni.
A jogszabályokban nincs olyan pont ami megtiltja a bevizsgálást. Márpedig amit nem tilt, az nem tilos. A törvények, jogszabályok úgy működnek, hogy mindent szabad amit nem tiltanak. A kresz is ilyen. Szép is lenne ha mindent fel kéne sorolni amit szabad. Pl szabad e fogmosás nélkül autót vezetnem? Nincs benne a kreszben. Nem tiltja semmi.
Ugyanitt tudtommal nem tiltja jogszabály a bevizsgálást, vagy azt, hogy egy 3 napos elromlott készülék cseréjét 2 hétig húzzák.
De javíts ki ha tévedek.
KaTe 2018.06.11. 13:35:49
„Ha az azonnali csere azért nem lehetséges, mert a fogyasztási cikk átmenetileg nincs a forgalmazó üzletében vagy raktárában, a GKM rendelet 4. §-ának (2) bekezdése irányadó a kormányrendelet szerinti kicserélés tizenöt napos határidejére is.” (EBH2007. 1744)
www.fogyasztok.hu/cikk/20090305/birosagi_hatarozatok_jotallas_szavatossag_garancia_temajaban_bh1999._103_bh2004._182_bh2006._410_bh2007._155_bh2007._398_bh2008._116_bh2008._88_ebh2007._1744/
- Összefoglalva:
1.) ha nincs raktáron több abból a termékből, akkor bevizsgálás, javítás nélkül kell kicserélni a terméket 15 napon belül
2.) ha raktáron van a termék, akkor AZONNAL, bevizsgálás, javítás nélkül kell kicserélni a terméket
Tehát a posztoló esetében az Auchannak lett volna 15 napja arra, hogy beszerezze a terméket, de ezt az ügyfélkezelő elfelejtette megemlíteni.
Denton85 2018.06.11. 13:36:26
Répázó 2018.06.11. 13:45:47
Denton85 2018.06.11. 13:47:14
Egyrészt ne cikk oldalakat linkelgess, hanem a konkrét jogszabályt a net.jogtar.hu -ról.
Másrészt az általad idézett cikk 2009-es, és az idézett rendelet 2014-ben hatályát vesztette.
Legalábbis a jogtar alatt nincs már fenn, és egy cikkben is olvasható, keressed meg hanem hiszed.
KaTe 2018.06.11. 13:58:22
Idézet tőled:
"Hozzáteszem, hogy a 3 napos csere se azt jelenti, hogy azonnal cserélik. Megtehetik, hogy beküldik szervizbe, az megmondja, hogy rossz, utána kiderül, hogy nincs a boltnak raktáron ilyen terméke."
- nem 3 napos, hanem 3 MUNKANAPOS, a többi pedig továbbra is ökörség, nem, nem tarthatják vissza a termék cseréjét azzal, hogy előbb szervizbe küldik amennyiben a rendeletben meghatározott 10.000 vételár feletti tartós fogyasztási cikkről beszélünk és mindezt 3 munkanapon belüli csereigénnyel támasztja alá a panaszos. Márpedig a posztban szereplő tablet minden szempontból megfelel ennek a kitételnek.
- igen, elsőkörben cserét kérhet, a 3 munkanapos szabály nem pénzvisszafizetésre vonatkozik, ezt a posztoló benézte, azonban ha a vállalkozás nem tudja, vagy nem akarja teljesíteni a cserét, úgy köteles visszafizetni a vételárat.
ember a holdon? 2018.06.11. 14:00:24
Olvasni értelmezni tudni kell... neked is.
Mint mondtam, a törvény világos. Értelmezd azt a szót, hogy "köteles".
Ez jogilag azt jelenti, hogy köteles. Nincs mérlegelés, bevizsgálás stb, hanem köteles cserélni. Hogy utólag mit csinál, az más kérdés.
Továbbá, a kúria jogértelmezése is egyértelmű. A kúria ítéletét pedig figyelembe szokták venni a bíróságok, de biztos te okosabb vagy náluk, és ők is tévesen értelmezik a jogszabályt.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.11. 14:00:44
A legtöbb vevő ott követi el a hibát, hogy az ügyfélszolgát azonosítja a céggel.
Amikor nokiás voltam, a durva ügyfelek ügyeit direkt hátra soroltuk "tanuljon a paraszt tisztességet" alapon.
Denton85 2018.06.11. 14:02:05
Örülj, hogy jogosan bele tudtál kötni egy szóba, ennyi a mai eredményed.
Mint írtam, a net,jogtar.hu alatt megtalálsz mindent. Ha őskori cikkeket ki tudsz googlizni, akkor az is menni fog.
Újat nem tudok már neked írni. A te bajod ha nem hiszed el.
Denton85 2018.06.11. 14:05:24
Te vagy a másik okos :D
Köteles cserélni és nem javíttatni. Ennyi. Mást nem tilt.
A kúria továbbra is egy ügyben mondott véleményt. A törvényt majd a parlament módosítja ha olyan kedvük lesz.
Addig is a kúria döntését nem kell alapul venni új ügyek esetében.
Veled is befejeztem.
KaTe 2018.06.11. 14:10:27
Tikakukac 2018.06.11. 14:19:26
Elmondom, hogyan működne a világ optimális esetben. Meg, hogy miért.
Ha van egy totál GPU defektes szalagkábel hibás akármim, akkor pénzt helyben vissza vagy ha nagyon nem megy (kiskerben ugye ez néha fizikailag sem menne) akkor számlára 1-2-3 nap után. Kész. Hogy miért? Mert úgyis ez lesz belőle. Lehet vizsgálódni, meg küldözgetni, meg elverni 50 munkaórát jogi rejszolásra aranyárban, csak semmi értelme. Raklapszám mennek vissza a disztrihez ezek a vackok, mindenki ki lesz egyenlítve. Az ósan gondolom nem ebbe a pénzbe rokkan bele a hónap végéig, tehát maximálisan nem értem miért szopatja magát a cég, az ügyfélszolgálat és mindenki más magát ilyenekkel.
DaM 2018.06.11. 15:50:09
A GVH tanácsadóknak is megnyugtatóan elegendő a bírói joggyakorlat egyöntetű (jelen esetben vevői álláspontot támogató) döntését meghivatkozni. Ahelyett, hogy itt vitatkoztok, elég visszaolvasni a múltkori GVH tanácsig, ami ezen a fórumon került napvilágra. A 3 napos cserét be köll tartani. Lehet feszengeni, de akkor is az eladó szívja meg. Különösen jelen esetben, ahol az átvétel mennyiségi ellenőrzését (pénztár) követő minőségi ellenőrzés (vevőszolárium) kimutatta, hogy szakmai csűrcsavar nélkül, szemmel láthatóan azonnal (gyártás)hibás a termék, nemhogy 3 munkanapon belül.
Ha az üzlet vezető, XY igazgató saját jogköréből fakadóan úgy dönt, hogy beleáll a késbe, akkor persze szegény vásárlónak is tartania kell a tétet. De ezért bízunk meg jogi képviselettel valakit. Ő kiszámlázza, perköltségként a végén visszakapod, kamatostul. Az, meg a kiszabott bünti talán segít a rendszer javításában motiválni néhány munkatársat.
szekertabor · provo.blog.hu 2018.06.11. 15:59:06
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2018.06.11. 16:33:27
@DaM: is leírta szépen, még a töketlen GVTI is erre jutott, valamint a @KaTe: által legelőször behivatkozott (köszönöm) és hatályos rendelet is azt tartalmazza, amit te itt vitatsz.
Tessék, olvasgassad:
net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0300151.kor
Ritka, amikor egy poszt alatt nagyon hamar kijön a jó megoldás, de hogy valaki lendületből hülyeséget magyarázzon bele és még tartsa is magát hozzá, na az még ritkább.
Balfredo Alfredo 2018.06.11. 16:54:02
Mint egy, a nem is olyan távoli múltból származó bölcsesség is mondja: cipőt a cipőboltból. Az Auchan nem számítástechnikai szaküzlet, hanem ABC. Így aztán a műszaki cikkekre, különösen egy nagyértékű tabletre meghírdetett akciót egészséges bizalmatlansággal kell szemlélni. Lehet, hogy azért olcsó a cuccos, mert máshol már kifutott, elavult, gyártásban már nem lévő termékről van szó.
A nagy ABC láncoknál akciósként kínált műszaki cikkekből általában csak boltonként pár példány (kevesebb, mint 5 db) szokott lenni, így egy esetleges cserére a lehetőségeink korlátozottak.
Ha a megvásárolni kívánt akciós termékből már csak egyetlen példány van a polcon, azt megint egészséges bizalmatlansággal kell szemlélni, mivel ezt jó eséllyel már kibontották, megfogdosták, netán vissza is cserélték.
@ maxval balcán bircaman: "A legtöbb vevő ott követi el a hibát, hogy az ügyfélszolgát azonosítja a céggel."
Miért is lenne ez hiba? Fogyasztóvédelmi ügyekben a vevő alapértelmezett partnere az eladó cég, nem pedig a gyártó. Ebben a kontextusban az ügyfélszolga igenis az eladó céget képviseli. Lehet persze másképp gondolni, de ettől függetlenül nem az fog elterjedni, hogy az X kereskedőcég Y telephelyén működő boltjában a kitűzője szerint Z nevű ügyfélszolga udvariatlanul viselkedett, hanem az, hogy az X kereskedőcégnél csupa bunkó dolgozik, akik gorombáskodnak a vevővel.
(Ettől függetlenül persze a vevő sincs feljogosítva bunkó viselkedésre)
kurvaanyadhildaszepprobavolt 2018.06.11. 19:41:07
kijavitas
kicsereles
arengedmeny
elallas
Elso kanyarban a vevo kerhet kijavitast vagy cseret, de a kereskedo valaszthat ha neki tobbletkoltseg a vevo valasztasa. Ezt irja felul a 3 npos szabaly. Tehat ha a vevo cseret ker, az elado nem hivatkozhat a tobbletkoltsegre es nem kuldheti javitasa a termeket.
Masodik korben, ha az elado nem tud cserelni, akkor a vevo atterhet az arleszalitasra, de nem koteles igy eletbe lep az utolso lehetosege es elallhat a szerzodestol.
Itt ez tortent. A kereskedonek annyi joga van, hogy tiszteletben tartja a vevo kellekszavatossagi igenyet.
lcsaszar 2018.06.11. 21:56:09
Serivor 2018.06.12. 01:51:21
Nem tudom, pár év múlva hogy lehet érvényesíteni a garit, de mindenképp jó vétel volt a gép. Szóval van, amikor érdemes műszaki cikket az élelmiszerboltban megvenni... (Persze, annak, aki ért hozzá, és fel tudja mérni a kockázatot.)
Treff Bubi 2018.06.12. 08:31:35
Fülig José 2018.06.12. 08:44:14
Pécsi Pál 2018.06.12. 08:48:23
gurigapapa 2018.06.12. 09:14:26
Más kérdés, hogy lehet, a vevőszolgálatosnak az van kiadva felülről, hogy tiltakozzon minden módon. Hogy aztán meg "felülről" gyakoroljanak kegyet, és a vevőszolgálatos legyen a hülye...
Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.06.12. 09:31:01
Itt persze nem erről volt szó, @kurvaanyadhildaszepprobavolt: teljesen jól összefoglalta, mi, mi után következik/ett, és miért.
Thundergod 2018.06.12. 09:31:07
Logan Grimnar 2018.06.12. 09:47:41
Kenyeret is gondolom vásárolna a Hádában, ha az forgalmazna péksüteményt is :-)
Thundergod 2018.06.12. 09:59:58
Muad\\\'Dib 2018.06.12. 10:11:00
Nem qrva mindegy hol veszed?
read32 2018.06.12. 10:28:11
Eközben persze lehet szórakozni a vevővel, de minek. Elsőre látszik nem az a tipus, aki örül ennek.
Logan Grimnar 2018.06.12. 10:43:02
Logan Grimnar 2018.06.12. 10:44:11
ErrOr 2018.06.12. 11:07:57
igazi hős 2018.06.12. 11:14:23
A nép fia 2018.06.12. 11:21:57
Áruházban (Teszkó, Osan, Lidöl, Aldi, stb.) műszaki cikket (IT, szórakoztató, mobil, stb.) NEM veszünk. Vehetünk akciós kenyeret, chips-et, leárazott csirkefarhátat meg nagy csomagolású wc-papírt, motorolajat és hasonlókat, de műszaki cikket semmiképp. Nem. Oda tényleg a kifutó dolgok, gyártásban már nem lévő termékek kerülnek, ráadásul sokszor akciósan is drágábban, mint egy szaküzletben.
Egyébként egyet értek a posztolóval. Valahol az ember igazságérzetét bántja ez a dolog. Mert attól, hogy valami törvényes, még nem biztos, hogy jogos vagy erkölcsös.
Helyesen tette, hogy visszakérte a pénzt, még ha a törvény betűje szerint nem ez lett volna a megoldás.
Mivel nem lett belőle jogi ügy, felesleges rugózni a jogszabályokon. Minden jóérzésű ember visszakérte volna a pénzt, csak a balfékek mennek bele 3-5-15 napos pingpongozásokba.
CCnick 2018.06.12. 11:34:20
És ez pont így szokott müködni az osanban is.
Történet vége.
Muad\\\'Dib 2018.06.12. 11:39:09
Azért azt halkan megsúgom, hogy a Samsung tablet valószínűleg ugyanonnan kerül az Auchan polcaira, mint a műszaki boltodba. Ha meg szerinted ott - csak azért mert műszaki bolt - "gyorsan és hatékonyan orvosolják" a gondjaidat akkor mázlid van a bolttal. Mert ez a két dolog nem függ össze per definitionem...
CCnick 2018.06.12. 11:43:59
az XY tipusú múszaki készülék pont ugyanaz az osanban/teszkoban is mint a kismüszakiboltban is, akkor is ha épp 20% al olcsóbb és az osanban pont annyira nem értenek hozzá mint a kismüszakiboltban tehát a hozzáadottérték megegyzik.
CCnick 2018.06.12. 11:46:21
Logan Grimnar 2018.06.12. 11:55:27
A lényeg az, hogy amíg az Auchanban, Tescóban alulfizetett és érdektelen emberek dolgoznak többnyire, addig a műszaki boltban az eladó jó eséllyel motiváltabb, de szakmailag mindenképp képzettebb.
CCnick 2018.06.12. 11:57:01
Műszaki cuccaim jelentős részét teskoosanlidlaldiban vettem. lidlaldi sajátmárkás cuccaira default ad 3 év garit és a kisboltokkal ellentétben szarakodás nélkül be is tartják. telefonomat tecsóban vettem, xiaomi 4x 3/32GB 26ezer forintért 2év magyar garival, kínából áfameguszással is drágább lett volna ennél , magyar szakboltokban 40-50 kötött adják még ma is. Mosógép, hűtő, ugyanazt kapod bárhol veszed csak az osanban kicsit olcsóbb és ingyen házhoz is viszik.
A sznobfaktor az egyetlen ami a hiperek ellen szól. Mármint ha sznob vagy az a hiperek ellen szól.
Muad\\\'Dib 2018.06.12. 11:59:11
Mondom, akkor mázlid van. Én pont kb. 2 hete voltam Samsung experience store-ban. Nagyon kis kedves eladó szolgált ki (de tényleg, semmi kifogásom nem lehetett a modorára, vagy vevőbarát hozzáállására) de pont annyira értett a termékekhez mint az Auchan eladó. Odáig még neki is ment, hogy elolvasta a cédulán lévő adatokat (ez a hipermarketben is megy) aztán annyi.
CCnick 2018.06.12. 12:02:48
Ha értesz a dologhoz akkor nincs szükséged a segítségére mert tudod mit jelent a celeron meg a 2Gb ram felirat a laptopon, ha viszont szükséged van a segítségre akkor az eladó simán meggyőz arról, hogy a celeron az kurvajó mert intel és a 2GB az rengeteg memória amivel akár internetezni meg videót nézni is lehet.
Logan Grimnar 2018.06.12. 12:11:22
Logan Grimnar 2018.06.12. 12:16:49
KaTe 2018.06.12. 12:23:56
A Samsung experience store kb. minden csak nem műszaki bolt. Jobban illene rá a "bemutatóterem" kifejezés.
Találkoztam én már Auchanban is normális műszaki osztályos alkalmazottal, aki nagyon hasznos extrákat mondott az adott termékről, sőt, kisebb történetmesélésbe is kezdett, de persze előfordul hogy az illető totálisan inkompetens. Sajnos nincs ráírva a kitűzőjükre, hogy melyik milyen szinten ért hozzá, így kb. szerencsejáték.. Ellenben, olyat még nem tapasztaltam, hogy direkt rá akarna beszélni egy eladó egy rosszabb specifikációjú termékre. Sőt, általában választás elé állítanak, hogy később ne az eladóra mutogassak, hogy ő beszélt rá egy rosszabb termékre.
gurigapapa 2018.06.12. 12:33:39
KicsiKrisz 2018.06.12. 12:58:21
szemmel látható hibát a kijelzőn? :)
ne nevettesd már ki magad ember!!!
Péter228 2018.06.12. 13:10:54
KicsiKrisz 2018.06.12. 13:27:02
KicsiKrisz 2018.06.12. 13:34:40
ha kp-ben fizetsz, szerintem nincs cetlizés
Logan Grimnar 2018.06.12. 13:53:49
Természetesen vannak értelmes, okos, felkészült, műszakilag jártas vásárlók. Kb. minden 10. ilyen, de ez lehet, hogy optimista becslés.
Muad\\\'Dib 2018.06.12. 14:10:47
"...Ezzel szemben a jobb helyeken az eladók napi szinten foglalkoznak egy adott termékcsaláddal és jóval összetettebben ismerik, mint egy átlagos user..."
Most tényleg? Ki megy ma Magyarországon műszaki cikk eladónak egy boltba? Jobb esetben tanuló IT-s, rosszabban egy technikus, vagy középfokú kereskedelmi végzettséggel rendelkező ember. A fluktuáció a kiskereskedelemben is piszok nagy, tehát mire megtanulná az összes terméket (már ha egyáltalán rendelkezik olyan műszaki alapismeretekkel, hogy megértse) addigra jó eséllyel már máshol dolgozik, más termékekkel. Szóval ez a messianisztikus istenítése a magyar műszaki eladónak elég abszurd. Persze igen, van olyan aki már 20 éve ott ül és keni vágja az egészet, de ez a ritkább.
Sluck Ödön 2018.06.12. 14:28:38
CCnick 2018.06.12. 14:53:33
Logan Grimnar 2018.06.12. 15:31:14
élhetetlen 2018.06.12. 15:45:08
fél(re)értelmiségi 2018.06.12. 15:46:48
Logan Grimnar 2018.06.12. 15:47:00
Nem istenítem a boltokat, csupán a tapasztalatom és a logikám alapján állítom azt amit az előbb kifejtettem.
gurigapapa 2018.06.12. 15:55:39
Szakboltban persze nagyobb szerencsével járhat, bár nemrég erről is volt poszt.
élhetetlen 2018.06.12. 15:58:55
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.12. 16:03:12
Általános ügyfélszolgai szokás, amit leírtam. Ki a fene akar segíteni olyan embernek, aki ártatlan, vétlen emberekkel káromkodik? Senki.
Ez amolyan hollywoodi téveszme, hogy üvöltve kell verni a pultot és fenyegetőzni. Ez csak filmekben működik.
Nem szar nekem. Akkor se volt az. Olyan munka, mint bármi más. A hülye ügyfél vidámság forrása, a legtöbb ügyfélszolgálaton listákat vezetnek a nap, hét, hónap idióta ügyfeléről.
Most is ügyfélszolga vagyok, csak más cégnél.
Elárulom mi a nyerő taktika, ha panaszod van:
- udvariasság, mert az ügyfélsozlga nem tehet arról, hogy panaszos ügyed van,
- határozottság, azaz tudd mit akarsz, s amire jogod van, ahhoz ragaszkodj is,
- abszurd igények elfelejtése, pl. nyilván nem lesz meg azonnal a javítás,
- értelmetlen fenyegetőzés elfelejtése, lásd fogyasztóvédelem, bíróság, ezen a nagy cégek röhögnek, mert az esetek 99,9 %-ában nem az ügyfél szokott nyerni ilyenkor.
Xezs7 2018.06.12. 16:03:56
Péter228 2018.06.12. 16:16:36
Logan Grimnar 2018.06.12. 16:24:41
De nem akarok senkit visszatartani a teszkó gazdaságos nótbuk megvásárlásától, csak utána ne sírjon ha megszívja.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.12. 16:29:36
Annak idején azt tanította a cég:
- a vevők 95 %-a elégedett, mert jó a termék,
- az 5 % elégedetlenek közül 50 % soha többet nem vesz a cég termékeiből,
- 40 % elmegy a szervizbe, megoldják neki, s örül,
- 10 % a panaszos,
- a panaszosok 80 %-a sikeresen megoldást kap,
- 10 % nem, ő soha többet nem vesz a cég termékeiből,
- 10 % abszurd panaszt ad elő. ezek aránya az összes vevő 0,05 %-a, s ők meg le vannak szarva.
Ezt így szabályosan elmondta az oktató, aki nem csúnya, kelet-európai mucsai volt, hanem svájci nemzetiségű.
Péter228 2018.06.12. 16:37:53
Péter228 2018.06.12. 16:40:07
CCnick 2018.06.12. 16:41:01
CCnick 2018.06.12. 16:42:59
élhetetlen 2018.06.12. 16:45:58
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.12. 16:52:46
Ez közismert, a negatív vélemény súlya 20-szoros a pozitívhez képest.
De nincs mit tenni: abszurd igényeket nem lehet teljesíteni.
Emlékezetből 3 ilyen eset:
- a szimpla idióta: kártérítést követel, mert kiment Bécsbe, ott netezett, s aztán 200 ezer Ft lett a számla a roaming miatt, s erre
nem hívta fel figyelmét a használati utasítás,
- az unatkozó szuperguru: fel van háborodva, hogy nem tud számokat szinkronizálni a Mac-laptopján, amin egy Linux-ablakban
fut egy Windows-emulátor, s ez ügyben azt akarja, beszéljen vele egy csapat "fejlesztőmérnök",
- az elmebeteg: titokzatos erők meghekkelték a telefonját, a Nokia cinkosságával, erre az a bizonytíék, hogy olyan képek is vannak a telefonban, melyeket nem ő készített (ezek a mintaképek voltak).
S mindegyik azonnal akar megoldást, még ma délután, s ha nem, ír Strassbourgba, a hágai Nemzetközi Bíróságra, lepereli a gatyánkat, de még "büdös kölykeink játékmackóját" is elpereli tőlünk. Ez utóbbi volt egész ügyfélszolgai pályafutásom alatt hallott legviccesebb mondat, de aki mondta, az komolyan gondolta.
S minden ötödik hasonló alak említette a Tékozló Homár blogot!
élhetetlen 2018.06.12. 17:07:05
élhetetlen 2018.06.12. 17:26:03
Logan Grimnar 2018.06.12. 17:41:48
Btw a festést én úgy intéztem hogy jött az ismerős festő, hozott mindent, festéket, szerszámot, én csak a bútorokat toltam össze és takartam le, a fickó kifestett, szép lett, festés kipipálva. :-) Méterárut pedig életemben nem vettem, nem tudok hozzászólni. :-)
CCnick 2018.06.12. 20:42:17
Engedd már el ezt a "szakértő eladó" baromságot. Nem lehet a fehér hollóhoz igazitani az életet.
Leooo 2018.06.13. 00:22:13
élhetetlen 2018.06.13. 11:32:18
lobster thermidor 2018.06.13. 15:56:54
@Balfredo Alfredo:
Az csak részben igaz, hogy nem lehet egy élelmiszerláncnál jó minőségű műszaki cikket vásárolni. Én korábban 2 különböző alkalommal külső merevlemezt vásároltam az ALDI - nál, az első egy Verbatim volt, a másodikat pedig ha jól emlékszem legalább 3 éve vettem. A kütyü USB 3.0 1TB - s, akkor még kimagasló teljesítményű pont a felébe fájt, mint a középkategóriás hasonló tudású merevlemezek ára. A dobozára, és a vasra Chili Green volt írva, viszont amikor hazamentem, és csatlakoztattam a géphez, a legnagyobb meglepetésemre Toshibaként jelentkezett be. Azóta is hiba nélkül használom, és örülök, hogy féláron jutottam egy minőségi kütyühöz.
Toxic Waste 2018.06.13. 17:05:45
Amúgy volt még két fontos kérdés a hozzászólások között, amelyek aztán elsikkadtak.
1. Meghibásodás: számít, hogy ez mikor történt? A vásárlás előtt, vagy az azóta eltelt három napban?
2. Vásárlás: ez az a pillanat, amikor kifizeted a terméket? Vagy egy folyamat, amelynek része, hogy átadod a pénzt, lepecsételik a garanciajegyet, kibontják, hogy megnézhesd stb.? Ha utóbbi, akkor nyilván nincs is kérdés, nem "fejeződött be", nem történt meg a vásárlás, pénzt vissza.
Csabcsi69 2018.06.13. 18:23:07
Nem szép dolog mások állásával játszani!
Balfredo Alfredo 2018.06.13. 19:53:59
Részemről jópár évvel ezelőtt valamelyik szupermarketben vettem egy kedvező árú, hiperszuper, kijelzős-ellenőrzős akkutöltőt. Mivel nem kijelzett és nem akkutöltött, visszavittem a boltba, aholis
kiderült, hogy összesen 3 példányt kaptak, amik mind el is keltek, tehát cserélni nem tudnak :-(
Igaz, ami igaz, a pénzt minden vita nélkül vissza is fizették helyben.
lobster thermidor 2018.06.17. 18:03:53
Én is csak azt akartam ezzel jelezni, hogy érheti kellemes meglepetés az embert. Természetesen ez nem volt egyedi eset, mert egy családtagom pont a címben említett áruházban az internetes összehasonlításban is igen kedvező áron vásárolt karácsony előtt egy akkor topon levő Xiaomi telefont, az árából 20 ezer pénzt jóváírtak bevásárlókártyán, amit az ünnepekre le is vásárolt. A jóváírásból vásárolt ételt, italt a karácsonyi vacsorán örömmel elfogyasztottuk, a telefon pedig azóta is hiba nélkül működik. :)
Negatív visszacsatolás 2018.09.11. 16:49:39