Tékozló Homár

Na, így nem szabad használt autót venni!

2018.07.04. 11:22 | Homár Hilda | 139 komment

 screenshot_2018-07-04_11_01_35.png

Olvasónk - ahogy maga is elismeri - több teljesen nyilvánvaló hülyeséget is elkövetett az alábbi autóvásárlási projektjében, elég csak a fenti képen megnézni, hogy mi szerepel a vételár és a megjegyzés rovatban. Elképesztő naivitásról árulkodó hibái annyira egyértelműek, hogy az emberek többsége legközelebbi barátai elől is inkább eltitkolná az esetet. Ezért becsüljük különösen L.-t, hogy mégis a nyilvánosság elé állt, remélve, hogy legalább másokat megment egy hasonló kelepcébe sétálástól. Az okos más kárán tanul, tegyünk mind így.

(Azt pedig kifejezetten kérem, hogy a posztolót ezúttal semennyire se! Kösz.)

Kedves Tékozló Homár!

A saját esetemet írnám le nektek, hogy tanulságul szolgáljon azoknak akik nem kellő gondossággal járnak el használt autó vásárlásnál.

2017 szeptember 30.-án a 111 Autó kft (Budapest, Diótörő út 127, 1224) telephelyére bementünk vásárolni, egy a hasznaltauto.hu-n kítünő, állapotú, törésmentes, szervízkönyves Suzuki Wagon R+-t vásárolni.

Meg is néztem az autót, mely felpolirozva, kicsicsázva várt a telepen. A szokásos próbakör után megállapodtam a cég képviselőjével az árban, mely magasabb volt mint a hasonló korú autók ára, de gondoltam, hogy a látottak alapján nem sok gondom lehet vele. Itt történt meg az első és legnagyobb hibám. Aláírtuk a szerződést és nem figyeltem fel, hogy ár nem volt feltüntetve a szerződésen. Az eladó pedig nem a cég, hanem az eredeti tulajdonos volt. Erre reagálva azt mondták, náluk bizományban van az autó. Ez volt a pancserségem egyik csúcspontja. Az autót lekérdeztem a BM nyilvántartóban és a kilométerek stimmeltek. Lekérdeztem a biztosítóknál is, ott sem volt káresemény jelentve.

Miután közölték, hogy garancia csak a kapuig szól, kimentem az autóval a telepről és az első kb 200 méterre mentem, mivel egy korty benzin lehetett benne. Na itt ért az első meglepi. Amint tankoltam a benzin ömlött ki az autóból. Erre visszatelefonáltam, hogy viszem vissza az autót mert ilyen állapotú nem érdekel. Közölték velem, hogy nem veszik vissza mert nem velük szerződtem!!! Ekkor rájöttem, hogy mekkora marha voltam, mert ár nem volt a szerződésben és ha perelek akkor simán azt mondhatják, hogy 50 ezerért adták az autót és mit akarok ennyi pénzért.

Egyenesen a szerelőmhöz vittem az autót, de már útközben elkezdett füstölni az autó. A szerelő megállapította, hogy a hátsó, első futómű komoly javításra, gömbfejek kormányösszekötők, kormánymű cserére szorul, amit meg is csináltattam. Természetesen a vezérlést is cseréltem ami használt autónál kötelező. Első körben megpróbálta a szelepszár szimmeringeket rendbe tenni, de az autó továbbra is füstöl és 1000 km-re 2,5 liter olajat zabál. Így most egy motorgenerált csináltatok rajta. Menet közben egy-két elektromos hibára is fény derült és az is, hogy törve volt az autó. Tudom, hogy pereskedésre semmi lehetőségem nincs a szerződésből kimaradt vételi ár miatt. Maradt, hogy benyelem az autó vételi áránál nagyobb összegű javítási költségem és a nagy tanulság, hogy használt autó vásárláskor nem hallgatni az érzelmekre. Tán csak annyit, hogy szóltam az elmaradt szervízkönyv miatt amire az volt a válasz, hogy keresik. Azóta többszöri érdeklődésemre sem találják. :(

Fikázásokat ha lehet nem kérnék mert tudom, hogy a világ legnagyobb pancserkodását követtem autó ügyben. Az esetemet csak példaként írtam és azért, hogy a fenti kereskedést mindenki nagy ívben kerülje.

Megjegyzem a Fogyasztóvédőkkel már akkoriban is megtárgyaltam az esetemet és ők is arra a következtetésre jutottak, hogy nagyon elbaltáztam és esélyem sincs jogi úton érvényesíteni a panaszomat.

Üdvözlettel

L.

 

Kedves Olvasó!

A használtautó-vásárlás valóban tele van buktatókkal, és nem te vagy az egyetlen, aki csak utólag fedezi fel a problémákat.

Fontos, hogy megkülönböztessünk két esetet: 
1). Amikor magánszemélyként vállalkozástól (autókereskedéstől), illetve
2. amikor magánszemélyként egy másik magánszemélytől vásároltunk.
(Nem az a lényeg, hogy helyileg hol vásároltuk, hanem az, hogy ki szerepel a szerződésben eladóként.)

Erre azért van szükség, mert eltérő jogviszony és más igényérvényesítés lehetőség áll fenn.

Jelen esetben az eladó az autó magánszemély tulajdonosa. Attól, hogy kereskedőnél van az autó, egyáltalán nem biztos, hogy a vállalkozás az eladó, mert előfordulhat, hogy a kereskedő csak közvetítő szerepet vállal, és valójában a magánszemély tulajdonos szerepel az adásvételi szerződésben eladóként. E magánszemélyek közötti jogviszony nem minősül fogyasztói szerződésnek, így a vevőt sem illetik meg azok a többletjogosultságok, amelyek fogyasztói szerződés esetén jelentős előnyöket biztosítanak számára.

Ez persze nem jelenti azt, hogy a hibás teljesítés miatt nem lehet a másik féllel szemben igényt érvényesíteni. A Ptk. magánszemélyek közötti jogviszony esetén - használt terméknél - főszabályként egy év kellékszavatossági időt határoz meg. E határidőn belül tapasztalt rejtett hiba miatt kérhető kijavítás, vagy kicserélés, továbbá árleszállítás, vagy kijavíttatás az eladó költségére, legvégül elállásra is sor kerülhet.

A lényeges eltérés a fogyasztói szerződéshez képest a bizonyítási teherrel kapcsolatban érhető tetten. Fogyasztói szerződés esetén a vásárlást követő első hat hónapban észlelt hiba esetén a fogyasztó számára kedvezően alakul a bizonyítási teher: a kereskedő csak megfelelő szakértői bizonyítás útján mentesülhet a szavatossági igény teljesítése alól. Ez a jótálláshoz hasonló kedvező helyzet nem áll fenn magánszemélyek egymás közötti ügyletei esetén (kivéve, ha a felek másban egyeztek meg), ilyenkor ugyanis az első pillanattól a vevőt terheli a bizonyítási teher, ha hibás teljesítés miatt szeretne valamilyen igényt érvényesíteni az eladóval szemben. 

Nem túlzás azt állítani, hogy az adásvételi szerződés nélkülözhetetlen eleme a vételár. Ennek hiányában utólag igen nehéz bizonyítani, hogy mekkora volt a kifizetett összeg. A leírtakból nem derül ki, hogy ki vállalta az autó átírását, vélhetően az eladó volt, ugyanis a vonatkozó rendelet alapján a gépjármű átírásához kötelezően tartalmaznia kell az adásvételi szerződésnek a jogügylet ingyenes vagy visszterhes jellegére történő utalást.

Tanácsként talán annyit tudunk megjegyezni, hogy amennyiben megjavíttattad az autót, a számlával igazolt javítási összegre vonatkozóan közjegyző előtt fizetési meghagyásos eljárást indíthatsz.

A jövőre vonatkozóan fontos tanulság, hogy a lényeges részeket minden esetben egybehangzóan tartalmaznia kell a szerződés példányainak, és semmi esetre sem szabad aláírni addig, amíg erről meg nem győződtünk. Használt autó vásárlása esetén pedig mindenkinek azt javasoljuk, hogy szerződéskötés előtt vigyük el az autót egy általunk választott szervizbe átvizsgálásra (saját költségünkön), s ha ezt a kereskedő nem engedi meg, álljunk el a vételi szándékunktól. 

Felhasznált jogszabályok:

304/2009. (XII. 22.) Korm. rendelet a közúti közlekedési nyilvántartásba bejegyzett jármű tulajdonjogának, illetve üzembentartó személyének változását igazoló teljes bizonyító erejű magánokiratnak a közlekedési igazgatási eljárásban történő felhasználhatóságához szükséges kötelező tartalmi elemekről 
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ésszelteli 2018.07.04. 16:29:26

Ha bizomyányban van akkor a bizomyányos lesz az eladó és nem az autó tulajdonosa. Ptk szerint jogosult a maga nevében eladni.......Tehát ilyenkor az autó értékesítője a saját nevét írja rá. A vételár ha ki van töltve előre, hogy megegyezés szerint, akkor beírja a megjegyzés rovatban, hogy mennyit fizetett. Ennyi. Ha ez nem tetszik az eladónak akkor otthagyja őket mert biztos meglepetés várja.

Prognozuoti Blasio 2018.07.04. 16:49:52

@Semmitnemérszakitiltással: Pont erre gondoltam én is.
El kell vinni egy hozzáértőt...
Négy használt verdát vettem az elmúlt két évben, és mindegyiken csak annyi hiba volt, amit már a megtekintéskor láttam.
Ja, nem is! Az egyik Clio kitolta a benzint tele tanknál... Oda kellett egy 300forintos alkatrész a kupak alá... Amúgy soha nem ért meglepi autóval...

BiG74 Bodri 2018.07.04. 17:01:47

Én egy C4-est néztem a múltkor. Szép volt, de valahogy furcsa. Néztem a nyilvántartást is, de csak annyit láttam, hogy elvileg nem volt törve, viszont félév alatt vagy tízen lehívták a nyilvántartásból. Kértem szakszervízes bevizsgálást, amit a kereskedő el is fogadott. Lebeszéltem az időpontot, szóltam. A kereskedő másnak kilenckor a telep nyitásakor felhívott, hogy az autó sajnos elkelt.

Vettem máshol, bevizsgálás nélkül. Elvittem szakszervízbe, bizony használtautón mindig van mit csináltatni, de ez vele jár, lehet újat is venni, ott meg van évi majd 1 mFt értékvesztés.
De az átvizsgáltatás alap, mert nem feltétlenül akarnak átvágni, de jó ha tudod, hogy a vételár mellett bizony vannak fenntartási költségek is. Ezek a kor, a karbantartottság, a tipus függvényében változóak, de a vételár ismeretében bevállalhatóak, vagy el kell utasítani avásárlást.

A nép fia 2018.07.04. 17:20:06

1.8-as Toyota Priusról van vélemény? :)

The Good Boy 2018.07.04. 17:32:11

tudom, sokszor én vagyok aki általában kiadom a poszt-toló(k)ra a kilövési engedélyt, most tényleg sajnálom. de jó, hogy leírta, mert így az okos más kárából tud tanulni, mivel a poszt toló elkövette az összes olyan hibát, amire minden valamire való szakember nyomatékosan felhívja a figyelmet. Akkor mások számára:
1: mindig tulajdonostól veszünk (vagy nepper esetén az ő nevén lévő) autót - ha nem így van, sarkon fordulunk!
2: vételár mindig legyen a papíron - ha nem így van, sarkon fordulunk!
3: ragaszkodjunk hozzá, hogy a szerződésen az egyik tanú a mi emberünk legyen! - ha nem így van, sarkon fordulunk!
4: vigyük el az autót állapotfelmérésre (10-20.000.- ft bagatell egy ilyen ügyben, ha kihúz a csávából) - ha nem akarja az eladó, akkor azonnal, sarkon fordulunk!
5: ha már kell az a szent szervizkönyv, akkor legyünk már annyira kakakánok, hogy enélkül nem vesszük meg (+ lehetőség szerinti márkaszervizes lekérés)
6: vásárlás előtt mindig mentsük le a teljes hirdetést, képekkel, mindennel - hirdető cég nevével, telefonszámával, email címével együtt (minden böngésző tudja, a gépen meg bőven elfér, helyet nem nagyon foglal)
7: legyünk alaposak a próbakörrel (ne rózsaszín ködbe burkolózva üljünk bele az autóba, mint szükséges rosszat letudva), ha az eladó próbálja az út hosszát minimalizálni, a vezetés lehetőségét korlátozni, sarkon fordulunk! /nekem volt olyan autó, amivel kb. 50 km-es, nagyon alapos próbakört mentünk, a kérésemnek megfelelően autóút, város(i dugó), földút - légrúgós, automata, márkára "jellemző" nyűgös elektronikával/

The Good Boy 2018.07.04. 17:33:16

+1: olyan helyről még macskát sem veszünk, ahol a garancia a "kapuig" terjed - ha így van, sarkon fordulunk!

hummel8 2018.07.04. 17:52:02

@Nancsibacsi: mondjuk amit leirtal az pont mind marhasag... cseszheted a kereskedöi garanciadat a 3 millios kft-k koraban.. megnezed a maganembert es bekapcsolod a jozan paraszti eszedet....
az uj auto meg nem opccio... uj dacsiat meg zsigulit vegyen akinek 2 anyja van meg aki egy biciklis elütesenel is meg akar halni...normalis autonal az ertekvedztes 2m felett van /ev, annyit nem tudsz egy hasznaltra rakölteni, meg ha szart fogsz ki akkor sem... vagy legalabbis nem minden evben... a 2M ertekvedztes az ujnal meg fix + a szervizeles + a kopo dolgok... es akkor meg nem luxusautorol beszeltünk csak egy felsö közepkategoriarol...

Ménár Atya 2018.07.04. 18:17:37

Hát ez tényleg tipikus balekfogós sztori volt.
Legutóbb mikor autót vettem, a kinézett kereskedőnél a következő volt kb, az autó nem dohányzós ,kevés km -t futott nyugdíjasé volt.
Ok, akkor el kellene hoznod ide és ide, hogy átnézessem..
Ó,az felesleges, a mi szerelőink már megtették, minden ok rajta, de ha bármi van fél év múlva is visszavihetem stb stb.
Na ekkor beszéltünk utoljára.
A következőnél kinézett atónál, a következőt mondta a kereskedő, ez egy ausztriából behozott autó, a hátulja sérült volt, ezért lecserélték az ajtót és néhány elemet, erről a szervízkönyvben is benne van.
Kipróbáltam, rendszám nélkül a környéken, mondom ok, de szeretném megnézetni.
A válasz, rendben, hova vigyem.
Odahozta, átnézettem, felhívtuk az osztrák szervízt ahol a törést csinálták, mondták minimális kár volt, de ők nem lakatolnak, egyszerűbb a csere, minden stimmel amit mutattak.
2 éve nyúzom, egy lengőkar pár, a saját hülyeségem miatt, ill egy hónapja vezérmű lánc csere, mert ideje volt.
Szóval van korrekt árus is, de a fenti papír szerintem jogalap egy kis pereskedésre.

Nancsibacsi 2018.07.04. 18:19:55

@hummel8: Amit leírtál az pont mind marhaság. Egy céget könnyen leellenőrizhetsz, ha megnézed az ebeszámolóját. Egy magánembert hiába ellenőrizgetsz - ha az autó bedöglik, ő szétrakja a kezét, hogy nekem nem ez a szakmám, és nem fogja senki se ráverni a javítás költségét.
Az új Dacia valószínűleg jobban véd mint a 10 éves szétrohadt középkategóriás. Egyébként jó duma ez a "nekem csak azért kell presztizsautó, mert az biztonságos", csak hát nem igaz (inkább a szomszédfaktort érzem én itt). Egy autó értékvesztése se lineáris - ha egy új, kb 8-10 milliós autót 1 évig tartasz meg, akkor valószínűleg tényleg elszenvedsz egy 2 milliós értékvesztést, de mondjuk a 4. évben ez már jóval kevesebb lesz. Új autót meg nem 1-2 évre vesz a magánvásárló, hanem inkább 10 évre, mivel addig kvázi gondtalan vele az élet. Utána meg eladja neked, szívni. Mivel egy ócska, golyóérett autónál, amiben már minden elkopott/öregedett bizony évente is ráköltheted a vételárat, mivel egy 10-15 éves 1 milliós fostaliga alkatrészekből simán lehet 20 millió.

Mérges 1234 2018.07.04. 18:28:18

@BRF915:

Nekem volt ilyen vagy még 10 éve, hogy letettem a foglalót, és mire odaértem, az egyik lámpa törött volt, meg a motorháztető is egy másik törött lett rajta.

És a csávó az anyja életére megesküdött, hogy ez előtte is ilyen volt, nem engedett semmit.

Mondtam neki jó, itt állnak a telepen az autók, tudok én kárt csinálni, akkor kicsit megilyedt de nem vette komolyan. Egyik éjszaka bebombáztam a telepre az autók közé vagz 10 féltéglát. Keresett egyszer telefonon, de mondtam nem tudok semmiről, viszont ez bármikor megtörténhet megint, inkább ne telefonálgasson...

Bombaló 2018.07.04. 18:30:21

Csak, hogy ne reklám legyen, már van egy olyan oldal ahol minősitett eladótól vásárolhatunk. Az indexen hamar rá lehet találni.
És igen, nem csillió autó a kínálat, de talán egy fokkal több bizalommal lehet ott keresni...

Mérges 1234 2018.07.04. 18:38:44

@Bombaló:

Igen a Jóautok.hu-ra gondolsz, ott kicsit jobb a helyzett de én onnan kerestem autókat, ott is nagyon fura dolgok voltak, nmetorstzágból behozott autó, 8 évesen 45 ezer kilométerrel, amiből a szervizkönyv szerint az első 40 ezret két év alatt tette meg, stb... Ott is megy az átkúrás, csak jobban le van papírozva. kevésb szart kapsz.

redriot77 2018.07.04. 18:50:55

@Nouby: "Szervizkönyv: a legfiatalabb Wagon R is 15 éves, márkaszervizt az elmúlt 14 évben nem láttak.

Pont annyit ér az a füzet mint amibe az alsósok faszt rajzolnak."

Nagyjából így van. Biankó szervizkönyvet aki ilyesmiben utazik tud szerezni és bélyegzőt csináltatni sem különösen problémás. Ellenben ha tud mutatni az eladó számlákat a fontosabb javításokról (pl. vezérléscsere) az már értékelhetőbb. Érdemes lekérni a BM-től hatóságilag bejegyzett kilométeróra-állásokat is. (2012 óta minden műszaki vizsgán és tulajdonosváltáskor bejegyzésre kerül!) Ha ez, a szervizkönyv és a számlák adatai is egybevágnak akkor már lehet némi vázlatos képünk az autó előéletéről.

Márkaszervizes átnézés: épp múlt héten vettem használtautót és vásárlás előtt átnézettem hivatalos márkaszervizben. Vegyes a véleményem a dologról. Novellát is írhatnék róla, de a lényeg hogy egy műszeres fékhatásmérésen, hibakódkiolvasáson és rétegvastagság mérésen kívül sokkal többet nem szabad várni a dologtól. Találtak hibát amit én nem vettem / nem vehettem észre, de messze nem olyan alapos a dolog mint amilyennek sokan képzelik. Kisebb hibák bőven rejtve maradhatnak előttük. Azt igyekeznek kiszűrni ha életveszélyes hiba van az autón, de nem biztos hogy megnézik hogy hengerfejes-e, vagy hogy valami kisebb futóműalkatrészt cserélni kell-e.

A semmitől azért több, de ha van rá lehetőség érdemesebb ismerős, valóban megbízható szerelővel átnézetni a kocsit!

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatasgaleria.blog.hu 2018.07.04. 18:53:43

@hummel8: Újra hol van 3-5 millám? Hitelre meg hülye leszek, nem termelőeszköz.
Én használtat is 10+ évre veszek. Az előzőre törésekkel, szervizeléssel 15 év használat alatt ment rá egy új alsókategóriás autó ára.

Burgermeister 2018.07.04. 19:10:32

Autót ugy veszünk hogy előtte márkaszervizben átvizsgálás (8000-15000 ft között van egy ilyen) és azután döntünk. Szopások elkerülése miatt is fontos!!!

br17 2018.07.04. 19:20:44

@Darth Revan: No meg, hogy nincs benne benzin...

felső határ nincs 2018.07.04. 19:33:11

Remélem csak vicc a levél.

Mindenesetre sok helyen bizományban / vagy úgy is árulnak, ez még nem baj. A fő hiba az volt hogy át sem nézetted valakivel aki ért hozzá. 10-20ezer forint, szerintem megéri.

Nekem is így derült ki az egyik kinézett patika kocsiról, hogy törött volt. A szerelő az alján látta, mondta hogyan, mennyire volt törve. Ennek ellenére megvettem azt a kocsit és jól is jártam vele, de ha nem szánom rá a 10-20ezredest akkor rámsózhatnak egy rommá törtet is...

A többi hiba amit a levélíró elkövetett ehhez képest apróság.

felső határ nincs 2018.07.04. 19:44:32

@Terézágyú: Ez marhaság a totalcar tele van olyan sztorikkal ahol a német kereskedők ugyanilyen szutykok. A használtautó kereskedés kb. a lótolvaj-cigány mai megfelelője, de hát ki mondta hogy használt autót vegyél? Még a "nagy" nevü használtautó kereskedő cégek is lótolvaj cigány módra kereskednek, tiztelet a kivételnek, ami iszonyat ritka a szakmában.

Ez csak a perifériaországokban téma, nyugaton alap az új autó, aztán megy a török-jugó neppernek tőle meg megveszi a lengyel-magyar-román nepper, azt jónapot.

victor vacendak 2018.07.04. 20:22:05

@hummel8: Az új autó 3 év (de van ahol 5-7) garanciás. Már ezzel spórolsz. Aztán pedig eladod. De még jobb: ha van céged, lízingeled és a végén bagatell összegért megveszed a cégedtől. Aztán eladod és nyertél rajta jó sokat.
Egyébként az nem teljesen igaz, hogy a használtra nem tudsz annyit költeni, mint az új értékvesztése. Ha sokáig megtartod a használtat, és csak öntöd bele az egyre sűrűsödő hibák miatt, akkor simán. Főleg, mert hiába viszed szakszervizbe vételezés előtt, a motorba nem néznek bele, nem látják, hogy a hengerek fala repedés előtt van, nem tudják, hogy az előző tulaj, 50 ezrenként tett bele tescos olajat stb. És ha elszáll a motor, akkor cakk-pakk kukázhatod az egész használt vasat. Szóval mindenkinek van igaza, de teljesen senkinek sem (használt/új).

hummel8 2018.07.04. 21:18:23

@Nancsibacsi: azert egy 10 eves auto az messze nem rom.. nyilvan attol függ, volt-e gazdaja... es hogy az uj Dacia megved?

Scipovicsné 2018.07.05. 07:39:49

@videki gyerek: Figyu!
Én leteszem az árát egy új benzines középkategóriás autónak, te meg kipótolod az elektromos-benzines közti különbséget...
Áll az alku? Mikor és hol találkozzunk?

Terézágyú 2018.07.05. 08:51:02

@victor vacendak:
"De még jobb: ha van céged, lízingeled és a végén bagatell összegért megveszed a cégedtől."

Ja, ügyeschkedjünk.
Nincs ezzel gond, a pósztbeli autókereskedés is csak ezt teszi.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.07.05. 09:09:22

Az egész a féreg magyar állam "átírási illeték" nevű mocskos lehúzása miatt van.Ha ez nem lenne, akkor a kereskedők simán a nevükre vennék a járművet, amire kapásból kötelezni is kellene őket.És akkor már mindjárt ők szerepelhetnének az eladó rubrikájában a szerződésen is.
Idekint a dicső Svédországban semmi ilyen lehúzás nem létezik, autó vásárláskor egy huncut buznyák öre nélkül kerül a nevemre az autó, ha használt, ha új.
Természetesen biztosítás kell és éves adó is létezik, de ez egyik sem a névre íratás költsége, hanem a használaté.
Ez gondolom elképzelhetetlen a mocskos g3c1 magyar hatóságok számára, mármint hogy eltöröljék örökre ezt a lehúzást.És még ráadásul köbcenti alapon is megy (legalább is régebben az alapján ment), mintha egy amerikai V8-ast töbszörte nehezebb lenne átíratni,mint egy kispolákot.
Elképzelem, ahogy a csinovnyik a hivatalban feltűri az ingujját, hogy fhúúbazegh, egy 7800 köbcentis blokk, ez kemény meló lesz...
:-(((

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.07.05. 09:17:11

@BRF915: Mondjuk az se normális, ha valaki aláírja, lefoglalózza és akkor még utána megy hitelt, készpénzt intézni...Én ha valamit venni akarok, kapásból a pénzzel együtt megyek oda, vagy egyáltalán el se kezdem.Ha ott eltelik pár nap a két dolog közt, akkor persze hogy kicserélik a fél autót egy halom szar alkatrészre.Ha megvettem, akkor már el nem engedem.

The Good Boy 2018.07.05. 09:25:55

@geegee: akkor most egy új dolgot fogsz megtudni (nem, nem új, jó pár éve így van): a kereskedéseknek ha jól tudom, valami 3000 vagy 2300 forint az autót a "nevükre" venni (nem vagyok nepper, nem tudom a pontos árat). És akkor máris ők az adásvételin az eladók. Az utóbbi pár évben vettem 3 használt autót: az egyiket magánszemélytől, a másikat neppertől, bizományosi értékesítésből (odahívattam a tényleges vevőt, ha neki fontos, hogy eladja az autóját, akkor találkozzunk személyesen, és egy teljesen üres adásvételit töltöttünk ki- és amúgy ebben az esetben pont nem is trükközött a nepper, mert tényleg bizományosként árulta, nem csak azt mondta), a harmadikat pedig kereskedésből, a cég nevére vett autóként.

Amúgy az egyik autómat (újként vett, 9 évig volt meg), meg a magánszemélytől vett használtat úgy adtam el, hogy végig vezetve volt a szervizkönyve. Mindkét esetben az eladás, megtekintés során felhívtam a figyelmet, hogy ott a szervizkönyv, nézze meg. Lesz@rták, bele sem néztek. Mint ahogy annál az autómnál, ahol elekronikus szervizkönyv volt, de volt mellette egy kb. lexikonnyi szervizszámla, meg a szervizkönyv kinyomtatva (nem rossz volt a kocsi, hanem évi 50 ezret futott, nagyrészt autópályán). Kezébe adom a vevőnek, az meg átpörgeti, hogy oké, jó lesz. Ha lett volna benne 1-1 félmilkás számla összeomló befecskendező rendszerről, vagy valami másik állandóan előjövő hibáról, esetleg pár totálkárból felépítésről, az sem tűnt volna fel, mert meg sem nézte. Szerencsére nem ilyenekkel volt tele, hanem gumicseréről számla, olajcserék, garanciális javítások stb. számláival.
Az a nagy büdös magyar igazság, hogy idehaza mindenki szervizkönyvezik, azt keresi a telefonban, de amikor autót vesz, le sem szarja. De ha nincs meg, akkor 1 hét múlva biztos telefonálna (miután a haver a kocsmában rákérdez, hogy az "vót-t"), hogy mikor küldöm utána (nem csinálok ilyet. Ha van, akkor benne a hirdetésben, ha nincs, akkor nincs benne)

The Good Boy 2018.07.05. 09:26:53

@The Good Boy: "...odahívattam a tényleges ELADÓT"

CCnick 2018.07.05. 09:31:29

@victor vacendak: "Az új autó 3 év (de van ahol 5-7) garanciás. Már ezzel spórolsz. "

Már amennyire spórolás, hogy ezidőalatt a márkaszervizbe kell hordani még olajcserére is, persze márkaszerviz tarifával.

CCnick 2018.07.05. 09:40:25

@geegee: "Ha ez nem lenne, akkor a kereskedők simán a nevükre vennék a járművet, "

Ki kell találnod valami jobb kifogást a kereskedők számára, mert a valóságban illetékmentesen a nevükre vehetnék a verdát ha akarnák.

net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=99000093.tv

"Illetékmentességek, illetékkedvezmények

26. § (1) Mentes a visszterhes vagyonátruházási illeték alól:

l) gépjármű, pótkocsi tulajdonjogának olyan vállalkozó általi megszerzése, melynek előző adóévi nettó árbevételének legalább 50%-a gépjárművek és pótkocsik értékesítéséből származott (gépjármű-forgalmazó)"

CCnick 2018.07.05. 09:44:07

@geegee:" Idekint a dicső Svédországban semmi ilyen lehúzás nem létezik" Létezik helyette n+1 egyéb adó amikkel szépen betolod a svéd kereseted a dicső svéd államkasszába. Ami pénz kell az államnak azt mindenhol beszedi.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.07.05. 09:48:51

@Mérges 1234: Nem beszélve arról, hogy helyenként röhejesek az árak, másfél-két éves kocsikat simán új árában hirdetnek, vagyis palira, madárra várnak...Ez így nagyon visszataszító...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.07.05. 09:52:19

@CCnick: Erre aszondom, részben van igazságod, de azért nem ilyen egyszerű.Pl a fizetéseknél az szja sok esetben jelentéktelen a különbségű a magyarhoz képest, illetve az elvonásért szokott járni cserébe vissza is.Pl egy kórházban, ha befexik az ember, akkor vacsorára nem üres kenyér + lilahagyma a menü, stb, stb...

Nick-son 2018.07.05. 10:00:58

@geegee: kereskedők kb. 3ezer forintért magukra írathatják az autókat. Nem arról van szó, hogy ne tudnák, hanem nem akarják. Ugye ha ők adják el akkor adó, garancia.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.07.05. 10:14:24

@The Good Boy:
Na, ez tényleg újdonság és üdvözítő hallani, hogy van ilyen.
Én cirka 18 éve vettem utoljára magyar autót...de az is magánembertől volt.
Kösz az infót.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.07.05. 10:15:26

@Nick-son: igen, kösz, közben már mások is beírták...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.07.05. 10:19:26

@felső határ nincs: "nyugaton alap az új autó,"
Azért ezt ne nagyon gondoljad, egy 6-8-10-12 millás új autó átszámolt értéke idekint sem filléres dolog.Itt is a legtöbb új autó céges keretek közt van megvásárolva.Nyilván több magánember vesz itt újat, mint otthon, de azért az hogy "alap", az qrvára túlzás...

2018.07.05. 10:37:37

@Nancsibacsi: "Magánszemélytől soha, semmilyen körülmények között, 0 Ft-ért sem szabad autót venni. Magánszemélynek nem kell garanciát vállalnia, kereskedésnek viszont kötelező. "

Én is ezt hittem, amíg fel nem világosítottak, hogy magánszemélynek is kell vállalnia, igaz csak 6 hónapig.

Krisi 2018.07.05. 10:52:43

ez a "vigyünk magunkkal szakembert" jól hangzik és jogos is, de azért ez se garancia semmire. én egy átlag embernél lelkes autóbuziként kicsit jobban értek az autókhoz, de nem szeretem ha megkérnek hogy menjek el megnézni egy konkrét kiszemelt példányt, mert simán benne van a pakliban hogy hajszálrepedés van a blokkban és 20ezer km múlva kuka, vagy hogy a lemezek alatt már mindent megevett a rozsda, aztán még én érezzem magam kellemetlenül, mert nem beszéltem le a havert a kocsiról. és ezeknek a nagy részét amúgy még egy profi is csak műszerrel látja, miután szétkapta a fél autót.

általában abban segítek mindenkinek, hogy a keresési stádiumban aktívan részt veszek, és küldöm neki a linkeket használtautó.hu-ról, megpróbálom kiszűrni azokat, amik már hirdetés alapján is neccesek - ezzel kb a 80%-ot ki lehet szűrni. pl rengeteg olyan van hogy több millióért hírdet egy kocsit, és annyira nem képes hogy belül kiporszívózza és kívül lemossa, majd kimenjen valami jobb helyre körbefotózni. ha ennyit nem bír rászánni akkor valjon szervizre és karbantartásra mennyit szánt rá?
mert simán a körülmények már rengeteget elmondanak egy autóról, én pl ezért vennék kizárólag magánszemélytől. ott van a tulaj, általában házhoz megyek ami által látom hogy mennyire igényes magára, a környezetére, azzal hogy simán elbeszélgetek vele sokkal többet megtudtam az autóról is, mint bármilyen szervizkönyvből.
ilyenkor már a márka és típus is lényegtelen, lehet hogy pl a 2002-es Accord a világ legmegbízhatóbb autója, ha sose cseréltek benne olajat és gatya futóművel jártak vele 40ezer km-t akkor a kocsi is szar lesz. és vica verza, ha egy legendásan tré Alfa 156-nak gondos tulaja volt, aki Selénia olajjal kényeztette és betartotta az összes csereperiódust, akkor az egy nagyon jó vétel lesz. (bocs minden Alfástól, nekem is amúgy az van szóval nem gyűlölködésből írtam :)

Krisi 2018.07.05. 11:21:56

ja és felröhögtem a levélen, mert visszaköszönt egy nepper haverom szavajárása: akármilyen szar autót el lehet adni, ha kívül le van polírozva és csillog villog, ugyanakkor bármennyire rendben van a gép műszakilag, ha van rajta két látható karcolás akkor már senkinek se fog kelleni.
és tényleg így van. srác is múltkor egy amúgy meseszép állapotú 15 éves kocsiba belekötött, hogy miért pattogzott le egy kb 1x1mm-es részen a fényezés a kilincsen, simán ott hagyta volna csak emiatt. az, hogy amúgy egy ritka példány és azon belül is kb patika állapotú, az nem hatotta meg, lényeg hogy neki nem kell olyan autó amiről pattogzik le a festék... :D

hummel8 2018.07.05. 11:51:57

@geegee: igez ez amolyan urban legend Magyarorszagon... lofaxot jar mindenki uj autoval nyugaton... ott is mindenki belegondol az ertekvsztesbe.. azon röhögtem hogy a devzahitelek idejen Mo egy koszlott paneldzsungelenek parkolojaban több uj autot lattam, mint Nemetorszagban, ahol siman jo a 3-4-5 eves auto a közeposztalynak is... igaz azok ki vannak fizetve... a masik, hogy külföldön a legtöbben nem a szomszed miatt vedznek autot, a lehetösegeik felett 2-3 kategoriaval.. (mondjuk a törökök ebben kivetelek) siman eljar egy 10 eves Octaviaval a Skoda szalon tulajdonos felesege (komkret pelda) pedig beülhetne barmibe..

Krisi 2018.07.05. 11:52:50

mégvalami: a legnagyobb hiba úgy autót venni, hogy bemegyünk a telepre és ami megtetszik az visszük is. könyörgöm, ez már nem a '80-as évek, hogy csak az ecseri úton lehet autót venni szombat reggel!! ezek az idők szerencsére végetértek.

először is el kell dönteni hogy konkrétan mit akarunk, mik a prioritások, melyik teccik stb, majd le kell szűrni egészen addig hogy pl mittudomén Ford Focus 3-as széria 2004-2007-ig, 1.6 benzines kombi klímával, Ghia felszereltségi szinttel, és ehhez többé-kevésbé ragaszkodni kell.

ha eldőlt hogy mit akarunk akkor jöhet a kutatómunka: mik a típushibák, mire kell figyelni, mi a gyenge pontja a gépnek - mindennek van, gyártótól és típustól függetlenül -, milyen felszereltségi szintekkel árulták, volt-e külön európai vagy speckó amerikai kivitel. el kell olvasni Totalcar népítéleteket meg egyéb fórumokat, ott is sokminden kiderül. mindenképp ha van, akkor csatlakozzunk a magyar fészbuk csoporthoz adott márkán és típuson belül, már kb mindennek van külön saját zárt csoport - sok hírdetés van ami fel se kerül a hahu-ra, mert csoporton belül elmegy.

ezekhez amúgy nem kell autós véna, csak simán rá kell szánni az időt és bele kell merülni nyakig a témába, ennyi a nyitja az egésznek, semmi több. mert végső soron mégiscsak több havi, vagy akár éves nettó fizetésünknek megfelelő összeget készülünk rákölteni egy használati tárgyra. az internet jó dolog, használjuk! legjobb, ha van ismerősünk akinek pont ilyen autója van, faggassuk hát ki őt is a legapróbb részletekig.

aztán ha már rendesen felkészültünk mint a stréber diák a dolgozatra, akkor lehet elkezdeni megnézegetni élőben az autókat, garantáltan kisebb valószínűséggel fog minket meglepetés érni, de ugye még így se kizárt hogy belefussunk egy nagy zakóba

ekat 2018.07.05. 12:18:18

@Nancsibacsi: Mi azért szoktuk a - 2-3évesen vett - használt autónkat árulni, mert tízévesek lettek. (Úgyhogy legközelebb 2021-ben lesz ilyen.) A nagybátyám meg ötévesen adja el az - újonnan vett - autóit.

videki gyerek 2018.07.05. 13:23:02

Akkor is pofan kene verni, aki elektromos auto helyett kepes ilyen kornyezetszennyezo roncsokkal szarakodni.

The Good Boy 2018.07.05. 13:24:03

@Krisi: Tökéletesen így látom én is!
Autóbuzi lévén az átlagembertől jóval nagyobb szakmai és lexikális tudásom van autóügyben (pl. az évtizedek óta ebből élő tc-s winklert körberöhögöm szinte minden cikkénél, videójánál).
Én is mindig felajánlom az ismerőseimnek a segítséget autóvételhez (mondjuk alapból engem keresnek meg a kérdéseikkel). Azt mindig elmondom, hogy szívesen elmegyek a kinézett autót megtekinteni, ha időm engedi, de ezt még a legjobb barátom, akivel napi szinten tartjuk a kapcsolatot sem igényelte. Én úgy látom, az emberek nem szeretik, ha valamiről amit kinéztek, esetleg megpróbálják lebeszélni, negatív véleménnyel élnek, úgyhogy inkább fejest ugranak az ismeretlenbe, nulla háttértudással, tapasztalattal. Jó példa pont az előbb említett barátom, aki pár hónapja a barátnőjének vett egy nem igazán jó hírű neppertől egy kintről behozott(!) swiftet, szemmel jól láthatóan alacsony (de legalább teljesen bizonytalan) km állással, szervizkönyv nélkül, de legalább a piaci ár csúcsáról választva. Nos, az autó a múlt héten kapott új váltót, meg az összes féktárcsa és betét, kuplung, pár szilent stb cserélve lett. Nem egy idehaza ritka autóról beszélünk, hanem egy olyanról, amiből itthon bővel van magánszemélynél jobb állapotú, utánanézhető előéletű, biztos forrású, lekérdezhető portéka.
Egy hónapja egy másik ismerősöm vett egy bizonyos autót, amiről elmondtam neki mindent (mivel nekem is volt olyan korábban). Mondtam, bármikor elmegyek vele a kinézett autóra ránézek, mint volt tulaj. Nos nem kellett, mert fontosabb volt, hogy az új barátnőt elkápráztassa mikor kitesz az asztalra x milliót... Aztán az autó olyan, amit vártam: kintről behozott, neppertől vett, szervizkönyv a habokban, gumik kuka, a váltógomb rongyosra kopva. nem csak a km óra állás ellenére, hanem úgy is, hogy anno az enyémben, amivel közel kétszer annyi km volt, egy minimális kopás sem volt. Az ajtó eláll a síkjából olyan igénytelenül lett javítva, ajtókárpit hangszóró borítás hiányzik stb. És ez is a kínálati lista felső régiójából. Ja és olyan felszereltségi tételek hiányoztak ebből a változatból, aminek benne kellene lennie...
Én is úgy gondolom, hogy a hirdetési képek sok mindenről beszélnek. rengeteg az igénytelen hirdetés, hányingert keltő autókkal. (meg a másik véglet, olyan profin fotózva, hogy az élőben látott autón lévő horpadást a hirdetési képeken utólag visszanézve sem lehetett látni, mert olyan szögből és fényviszonyokkal - talán a fotóboltot is bevetve - készítették... kb. 10-15 percig néztem utólag a kinagyított képeket, mire nagyjából látszott olyan, igaz nagyon apró fénytörés szerű, ami utalhatott a sérülésre).
de például az öcsém tavaly a felső kategóriás prémiumát úgy hirdette, hogy előtte profi helyen kitisztíttatta (pedig nem volt alapból sem egy szemétkosár), majd elvitte egy gyönyörű vízparti részre, és ott csinált 12 profi képet. Már az eladta a gépet. (másik gyengém, amikor valaki a frissen mosott autót azonnal fotózza (sokszor a mosó udvarán, vagy a bevásárlóközpont parkolójában), a kocsi körül meg a csöpögő víz látszik, mint ahogy az autón is (kedvencem, a bal egy ajtótól fotózott műszeregység, aminél látszik az ülésre a tetőről csöpögő víz nyoma, ami valszeg meg is marad a későbbiekben).

Mondjuk én viszont tavaly a felső kategóriás prémium autómat nem vittem el külön kipucoltatni, mert alapból patika volt kívül belül, olyanokról sem elfelejtkezve, mint a rendszeres bőrápolás stb. nekem elég volt kb. 30-40 perc a piacképes fotó előtt:D

Én ősszel, tél elején akarok autó venni. a hahun már hetek óta be van állítva a kereső az adott két prémium márka 3 benzines típusára + egy prémium élményautóra (mivel 3. autóról van szó). A nekem tetsző autók parkolóba kerülnek, hogy lássam a piaci folyamatokat, mely motorokkal mely karosszéria változatokkal hogy mozognak a piacon, melyek a beragadt példányok, melyekre kell figyelni, mert az átlagnál gyorsabban eladásra kerülnek stb. És amikor rákerül kb. fél év múlva a sor a vételre, már teljesen tisztában leszek a piaci mozgással, árakkal stb.

Viszont én veled ellentétben a keresésben soha nem állítok be extra felszereltséget, vagy extrát, mert a hirdetés feladása lehet pontatlan hiányos (pl. szempont a tempomat, de ha azt is bejelölöd, elképzelhető, hogy kimarad pár autó a keresésből, ahol a tulaj lefelejtette, de te már a képen láthatod a dedikált gombot a kormányon, vagy kart a kormány mögött - pl. MB). Ugyanígy: van aki csak a szöveges részbe teszi be pl. az általad említett Ghia felszereltséget, és az már nem is látszik nálad, mert nem adja ki a kereső.

Mr.paksimogyoró 2018.07.05. 13:56:40

Mivel a posztolót nem lehet, csak úgy általánosságban írom, hogy rengeteg az idióta kishazánkban.

Medgar 2018.07.05. 15:18:13

@victor vacendak: Hát persze, egy új autóval buksz 3 év alatt 30-50%-ot + a kamat..

Krisi 2018.07.05. 15:19:34

@The Good Boy: igen, ezt a konkrét leszűrést arra írtam amikor átlag ember vesz átlag (unalmas) autót, ami arra kell hogy olcsón elvigyen A-ból B-be, ezért is példálóztam a fókával.

mert nyilván tökre más a helyzet ha az autóbuzi megy autót venni, mert ott minden racionalitás a kukában végzi :)

tipikus példa, hogy megkeres random ismerősöm akit évek óta nem láttam (volt évfolyamtárs vagy exkollega stb), aztán a harmadik mondatnál kiderül, hogy nem az érdekli mi van velem, hanem Alfát venne, és engem kérdez mert ugye nekem is van egy - az hogy amúgy a 75-ösömnek konkrétan semmi köze nincs a kiszemelt 159-hez az már részletkérdés
ilyenkor már tudom előre, hogy csak azért keresett meg, hogy megerősítsem benne hogy neki tényleg egy Alfa kell - nyilván az összes ismerőse megpróbálta lebeszélni, és én voltam az utolsó mentsvár. természetesen elmondtam eddig mindenkinek hogy
- igen, objektíve szar az autó mert méreteihez képest szűk, relatíve nehéz és a futómű is kőkemény
- igen, gyakran fogod szervizbe vinni mert a sportfutómű kényes, a magyar utak meg szarok, emellett itthon nem divat karbantartani az autókat, inkább a lehasználás dívik
- igen, sokat eszik mert ez az ára hogy cserébe megy mint a barom
- igen, szinte biztos hogy elő fog majd jönni olyan hiba, ami miatt hónapokig fog 3 szerelő dolgozni rajta mire megfejti hogy mi a gebasz
- és igen, ezt mindet pont le fogod szarni mert mindezek ellenére imádni fogod, úgyhogy vedd meg :D

(és ez is amúgy márkafüggetlenül kb bármelyik sportosra hangolt vagy prémium hobbiautóra igaz)

aztán erre megnyugszanak, és teljesen nyugodt szívvel megveszik, hogy utána nekik nagyon jó / nagyon rossz legyen. és ez így a jó

amúgy meg ja, azon én is a fejemet fogom amikor az önkiszolgáló mosó parkolójában a még tocsogó autót fotózzák körbe, néha még a tetősín közelében a fehér hab is kivehető, mert nem csapatta le a "cseppmentes tisztítás" menü végén :D

amivel még kiegészíteném a listát, az a hirdetés szövege. ha nem bír egy mondatot leírni 3 helyesírási hiba és/vagy elütés nélkül akkor zárom is be. ha egyáltalán nem ír semmit az se jó, nyilván nem kell csontikáros "jópofa" esszé, de azért pár mondatot izzadjon már ki magából. nepperek is írják a 15 milliós páréves E Klasse-ról hogy "gyönyörű állapot, erős motor, sok extra", aztán a szokásos ctrl C - ctrl V "tekintse meg többi autónkat is a ..."
annál már csak az rosszabb, amikor egyértelmű hazugságokkal van tele. pl legutóbb volt okmányok nélküli Patrol, 15 centis emeléssel, csörlővel és bütykös gumikkal, a tag meg írja hogy "terepen keveset használt" :D
vagy hirdeti a 427-es (7.0) Big Block-al szerelt USA '70-es évek beli nagyvasat, és bekamuzza hogy "kedvező 12-15 literes fogyasztás". aha, hogyne, 60km-en lejtőn leállított motorral talán :)

Gyorgy Nagy 2018.07.05. 16:46:31

@videki gyerek : 200-300 km !Egy nagy f.Szt + drága a azelektromos auto.Vagy amcsi vas vagy merci !

videki gyerek 2018.07.05. 19:47:58

@Gyorgy Nagy: Nem szamit mennyibe kerul. Ha 30 evvel ezelott betiltottak volna a belsoegesu autokat, akkor mindenki elektromosat vett volna, es mostanra mar nem lenne draga. Egyszeruen csak be kene tiltani az olajat egeto jarmuveket, es kesz. Aki autozni akar, az fizesen erte, ne ingyen akarjon autokazni mint most.

Taxomükke (UK) 2018.07.05. 22:42:36

@videki gyerek :
Le sem merem írni, hogy 13 litert fogyaszt az autóm, ráadásul 160 ezer mérföld van benne, 2,7 literes automata V6-os, négykerékmeghajtású, automata.... viszont jó vezetni.
:))))))))))))))))))))))
Ja, és nem nagyon kell javítani így 15 évesen, mert Hyundai Santa Fe.

Taxomükke (UK) 2018.07.05. 22:43:48

@Taxomükke (UK): Ja, az majdnem kimaradt, hogy automata váltós.

Jankove 2018.07.06. 00:00:40

@Steppenwolf: "a minden hájjal megkent bűnöző nepper nem feltétlenül magyar szabadalom, nyugodtan elhiheted"

Az valóban nem, de olyan ország sincs mégegy a világon, ahol az emberek úton-útfélen való átbaszása ennyire természetes és hétköznapi jelenség lenne mint kishazánkban. Ez hungarikum és elkeserítő, nem csoda ha sokaknál már elérte az (hány)ingerküszöböt.

Jankove 2018.07.06. 00:14:15

@Krisi: "annyira nem képes hogy belül kiporszívózza és kívül lemossa, majd kimenjen valami jobb helyre körbefotózni, ha ennyit nem bír rászánni akkor valjon szervizre és karbantartásra mennyit szánt rá?"

Erre én vagyok a legjobb ellenpélda. Nálam 2 féle autó létezik: hobbiautó és a munkábajárós igásló. A hobbiautót mosogatom, polírozom, az igásló pedig azért van, hogy kiszolgáljon. Én például az autómat elég ritkán takarítom ki, van benne dzsuva gazdagon, látszik rajta hogy munkaautó, de a látszat csal, bátran ajánlanám eladásra, ugyanis műszakilag totál rendben tartom, kompromisszumok nélkül.

Jankove 2018.07.06. 00:34:35

@abcdefghijklmm: "Én is ezt hittem, amíg fel nem világosítottak, hogy magánszemélynek is kell vállalnia, igaz csak 6 hónapig."

Elég idióta szabályozás. Egyik oldalon vannak a vevők, akik néhány százezer forintért szalonúj nullkilóméteres makulátlan autót akarnak vásárolni, és hüppögnek ha vétel utáni időszak a szervizelésről szól. A másik oldalon pedig ott van az eladó (magánszemély), aki nyilván azért adja el az autót, mert nem akar már rá pénzt költeni, ill. amit az autó karbantartására költene abból inkább fiatalabbat, venne. Erre hoznak egy olyan törvényt, hogy szavatosságot kell vállalni. És a vevő meg törvényesen járkálhat vissza az eladóhoz lobogtatni a szervíz számlákat. Ennyi erővel akkor felesleges eladni a kocsit, az eladó megcsináltathatta volna az autót magának is.

CCnick 2018.07.06. 09:01:09

@geegee: "a fizetéseknél az szja sok esetben jelentéktelen a különbségű a magyarhoz képest,"

szja %ban lehet, és összegszerűen az összes adó? Biztos vagyok benne, hogy egy átlag svéd összegszerűen több adót befizet mint amennyi egy átlag magyar teljes jövedelme

CCnick 2018.07.06. 09:07:27

@videki gyerek : az ilyen monomániás faszkalapokat kéne addig verni pofán amig helyre nem billen az agyuk

CCnick 2018.07.06. 09:13:03

@Jankove: ez a folyamatos magyarozás az igazi hungarikum.

2018.07.06. 14:21:03

@Jankove: Hát én is el voltam képedve, mikor az ügyvédem közölte velem, hogy bizony....

Eladtuk apám autóját a halála után. 2000-res gyártású 1.4-es VW Golf 4, az órában 168.000 km-rel. Három héttel a garancia-időszak (6 hónap) lejárta előtt jött vissza a csaj, hogy generáloztatni kell a motort, álljam a költségeket. (az alatt az idő alatt ment a kocsi több ezer km-t és mittudomén mit csináltak vele, figyelték-e az olajszintet, akármi).

Perre is mentem volna, ha nem anyám nevén lett volna a kocsi, aztán vele futkozhattam volna bíróságra 68 évesen. Szóval megmondtam a csajnak, hogy dögöljön meg, ez egy szemét húzás, de anyámra való tekintettel adok neki 50.000 Ft-ot, ő aláírja, hogy semmilyen további igénye nincs felénk és elhúz a vérbe.... Úgy is lett.

2018.07.06. 14:22:21

@CCnick: Száz százalék hogy sokkal többet fizet be. Különben nem lenne miből fedezni a jóléti államukat.

CCnick 2018.07.06. 15:43:44

@abcdefghijklmm: persze, de ezt akik csak százalákban tudnak gondolkozni azok nem látják át. Vagy legalábbis úgy tesznek mit aki nem látják.

NoOne 2018.07.06. 19:55:06

@Jankove: a 6 hónap gar. azért van, hogy az eladandó autód tényleges állapotáról tájékoztasd a vásárlót, és normális árat szabj meg. Ha a vevővel a tényleges állapotot ismereteted, és ezt papírra is vetitek, akkor ezek a gar. hatályán kívül kerülnek, mint ismert problémák. Nyilván ezek a vételárra is hatással lehetnek, ezért szoktak az eladók körében többen memóriazavarban szenvedni, és ezért van a 6 hónap...

LKerekes 2018.07.07. 01:22:16

@Terézágyú:
Én nem értem ezt a kitételt.
Kétszer vettem használt autót kereskedőtől. Nem volt gond vele, az árát megérte. Megnéztem a kocsit, alábújtam, stb.
A vételnél elmentünk próbakörre, elmentünk eredetiségvizsgálatra. Rendben volt minden, én fizettem azt.
Visszamentünk a telephelyre. Megálltunk az iroda (faház ) mellett. Ott helyben kitöltöttük a papírokat az adásvételre és a biztosításra. Az egyik eladó elvitte a papírokat és egy óra múlva hozta a törzskönyvet, forgalmit átírva, a biztosítási papírral együtt. A kocsi végig ott volt mellettem, senki nem akart és nem is tudott volna kicserélni benne semmit.
Az egyik alkalommal nem nézettem meg szerelővel, de az utóbbinál a próbakörnél bevittük a gyártó márkaszervizébe, ahol azonnal megcsinálták az átvizsgálást. Az átvizsgálás során végig ott voltam és szintén nem cseréltek/cserélhettek volna ki semmit.
Szóval én nem értem, hogy a megtekintés és a végleges elhozatal között mikor és hol tudnának buherálni az autóval?

LKerekes 2018.07.07. 01:45:46

@videki gyerek : Te tényleg ilyen beképzelt szinten vagy?

Jankove 2018.07.07. 02:16:30

@NoOne: „a 6 hónap gar. azért van, hogy az eladandó autód tényleges állapotáról tájékoztasd a vásárlót, és normális árat szabj meg. Ha a vevővel a tényleges állapotot ismereteted, és ezt papírra is vetitek, akkor ezek a gar. hatályán kívül kerülnek, mint ismert problémák”

Én becsületes vagyok, amíg nem létezett a 6 hónap gari, addig is a tényleges állapotáról tájékoztattam a vevőt. Ha esetleg voltak általam ismert hibák, illetve, hamarosan cserélendő alkatrészek, felhívtam rá a figyelmet. DE. Nincs röntgenszemem, az autóban kismillió olyan dolog van, ami előjel nélkül megy gallyra, akár egyik percről a másikra, mert öreg, elfárad. Én nem akarok ezekért sem semmilyen garanciát vállalni. Márcsak azért sem, mert nem tudom ellenőrizni, hogy rendeltetésszerűen használták/karbantartották az autót vagy sem. Nekem az a filozófiám, hogy eladtam az autót, akkor eladtam, pont azért döntöttem így, mert nem akartam vele tovább foglalkozni, költsön rá a következő gazdája. Régebben ezzel nem volt baj, az emberek elfogadták, és tudomásul vették, hogy a használtautó nem egyenértékű a szalon újjal, ezzel törvényszerűen foglalkozni kell, lesznek hibák, és az első időkben költeni rá. (pont azért kerül töredékébe az újnak) De valami okos ember kitalálta, hogy lehet újabb frontot nyitni az emberek között a 6 hónap garival, megint lehet pereskedni, vitatkozni, és lehet az előző tulajdonos pénzén renováltatni a gépet hónapokon keresztül. Ez nem fair. Én a szavatosságot lekorlátoznám a nyilvánvalóan szándékosan elhallgatott durva hibákra, óratekergetésre, illegális átalakításokra, ha sérülésmentesnek hirdetnek egy totálra tört kocsit, lopott, zűrös, stb, egyébként ha az autó korából felmerülő problémák javítását az eladónak kell állna, nem lesz értelme használtautót eladni.

videki gyerek 2018.07.07. 02:22:23

@LKerekes: Nem bekepzeltseg, hogy felhivom figyelmet arra, nem kene 100 eve elavult primtiv roncsokkal szennyezni a kornyezetet. Muszakilag mar 30 eve elektromos autot hasznalhatnank, ha nem lenne a tobbseg primitiv barbar osember, aki szarik kornyezetere, de meg azt is leszarja, hogy negyed annyiert vagy ingyen autozhatna.

Jankove 2018.07.07. 02:41:33

@abcdefghijklmm: Tanulságos. Én is a közeljövőben tervezem eladni az egyik autónkat, mert nagykorú lett (18), de ezekután komolyan elgondolkodtam azon, hogy inkább alkatrészenként kellene.

Jankove 2018.07.07. 02:47:49

@videki gyerek : Az autóhoz szükséges elektromos energiát is meg kell valahol termelni. Hacsak nem megújuló energiát használsz, jóeséllyel egy erőmű közbeiktatásával szennyezed a környezetet.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.07.07. 03:49:34

@CCnick: Igen, úgy általában nem kevés az összes elvonás együtt nézve.De ki lehet fizetni, és szokott érte járni cserébe vissza is valami...Úgy meg már mindjárt nem morog az ember érte annyit.

videki gyerek 2018.07.07. 03:50:50

@Jankove: Evtizedek ota mehetne a vilaggazdasag napenergiarol. Csak akarni kellett volna. Az olajra koltott 10 ezer milliardokbol napeneromuveket kellett volna epiteni.

2018.07.07. 07:50:58

@Jankove: Hát aki a törvényt hozta, az biztos nem adott-vett még használt autót. Értem, hogy az átbaszós neppereket és magánszemélyeket akarják szivatni ezzel, de fordítva sült el. Ha az autógyár (aki töviről hegyire ismeri a termékét) is csak 1-200.000 km-re vállal garanciát, akkor én, mint vásárló, aki nem annyira ismerem a terméket, sőt, mivel használtan vettem, az előéletét sem teljesen ismerem, hogy a rákba' vállaljak érte garanciát 2-3-4-500.000 km után?

Szóval eléggé el van kúrva a dolog szerintem, de mindegy, hála Istennek 15 éve a munkáltatóm fizeti az autózásomat az utolsó fillérig, úgyhogy csak szegény apám autójával szívtam egyet (nem is olyan nagyot - rosszabb is lehetett volna, ha komolyabb gépről lett volna szó).

2018.07.07. 07:55:58

@geegee: Magyarországon is jár érte. Csak természetesen kevesebb, mint Svédországban, vagy Ausztriában. Ennek pedig egyszerű a magyarázata: kevesebb a befizetés.

Az osztrák egészségügyet szoktam példaképpen felhozni. Ők 10.000 mrd Ft-nyi euróból gazdálkodnak évente, a magyar meg 2.000 Mrd Ft-ból. Butaság lenne azt várni, hogy a két szolgáltatás színvonala akárcsak meg fogja közelíteni az osztrákét. Csak hát Magyarországon a nép azt várja, hogy balkáni adózási morál mellett svájci lesz az életszínvonala.

2018.07.07. 07:57:19

@videki gyerek: Éjszaka hogyan mehetne a világgazdaság napenergiáról, mikor pont a tárolás a legnagyobb probléma? :-)

Elsőszámú Közellenség 2018.07.07. 09:27:37

Akartam használt autót venni, olyant, aminek dohányzó férfi tulajdonosa van, és nem hibátlan állapotú. Nem jött össze, a hirdetések szerint Magyarországon ilyen nem létezik.

hir6kommentár 2018.07.07. 11:11:58

Használt autó vásárlásakor SOHA SENKIben nem bízunk! Első kérdés: "szerelőm átnézheti?" Második pedig a "Ön értékesíti vagy bizományiban van?"...

videki gyerek 2018.07.07. 14:24:59

@abcdefghijklmm: Ez is ugyan az. Sok ezer kilometeres csovezetekek helyett, 500 meteres tankerek helyett, 6 milliard dollaros tengeri olajkutak helyett, akkumlatorokat kellett volna epiteni, fejleszteni az elmult 40-50 evben. Es mar reg megoldodott volna a tarolas is. Csak akarni, csinalni kellett volna. Tarolos vizeromuvekkel pedig mar 100 eve is megoldhato lett volna.

2018.07.07. 14:45:01

@videki gyerek: Gondolom megvolt az oka, hogy nem tették. És itt nem arra gondolok, hogy a gonosz olajmultik eltették láb alól az összes villamosmérnököt... :-)

Hanem inkább arra, hogy nem tartott ott a technológia, illetve jó sokáig olcsóbb volt az olaj.

A vízi erőművek meg a vízi élővilágra károsak.... szóval akkor meg valószínűleg azt kifogásolnád.

videki gyerek 2018.07.08. 00:20:37

@abcdefghijklmm: Nem, az ok az emberi ostobasag volt. 100-120 evvel ezelott minden technikai feltetel adott volt hogy naperomuvekkel allitsunk elo minden energiat. 1910-ben szuletettek is tervek 200 MW teljesitmenyu eromuvekrol (Frank Shuman). Amit aztan a vilaghaboru megakadalyozott. A lenyeg, hogy minden tovabbi nelkul megvalosithato lett volna tobb mint 100 evvel ezelott is. Nem sok hianyzott, hogy olaj helyett napenergiat hasznaljon az emberiseg.

Es nem vizeromure gondoltam, hanem tarozos vizeromure. A szokasos modon, banyaba leeresztjuk a vizet, ott lent generatort hajt, majd a napenergiaval visszaszivatyuzuk a felszinre, es kezdodik elolrol.
Csak az emberek ostobasagan mult, hogy a sok barbar vadember, meg mindig olajat eget az utcan primitiv kornyezetszennyezo roncsokban.

abcdefghijklmm (törölt) 2018.07.08. 06:57:50

@videki gyerek :

" Although the outbreak of World War I and the discovery of cheap oil in the 1930s discouraged the advancement of solar energy, Shuman’s vision and basic design were resurrected in the 1970s with a new wave of interest in solar thermal energy."
en.wikipedia.org/wiki/Frank_Shuman

Az ok az olcsó olaj volt, ahogy korábban én is írtam.

És még ha az erőmű tényleg képes lett volna ipari mennyiségű energiát előállítani, akkor is még a mai napig mindig nincs megoldva, az autóknak az 5 perc alatt 100%-ra történő feltöltése, a korlátozott hatótáv, valamint az akkumulátorok hulladék-kezelése. A lítium és egyéb fémek, amik az akksikhoz kellenek pedig tudtommal meglehetősen korlátozott mennyiségben bányászhatók. Szóval vannak még korlátok.

100 évvel ezelőtt meg még annyira sem volt megoldva.

Balfredo Alfredo 2018.07.08. 11:36:07

@abcdefghijklmm: "Csak hát Magyarországon a nép azt várja, hogy balkáni adózási morál mellett svájci lesz az életszínvonala."
Azért ez nem annyira fekete és fehér.
Magyarország egyik sajátossága, hogy a mindenkori állam nagyon kreatív, ha adók és járulékok kiagyalásáról van szó. Jelenleg ott tartunk, hogy a fizetésed csaknem felét vonják le ilyen módon. Ehhez jön még az a rész, amit a munkáltató fizet utánad.
Mindehhez jön még az a benyomás, hogy nem tudod, mire megy el a befizetett pénz. Van társadalombiztosítási járulék, de az egészségügy romokban. Van nyugdíjjárulék, de ugyanakkor a nyugdíjrendszer közelgő összeomlásáról beszélnek.
Vagy hogy ontopic is legyek, ha autót veszel, akkor is vannak a tulajdonosváltásnak költségei, amely költségeket az amúgyis szénné adóztatott jövedelmedből fizetsz.
Csoda-e, hogy nem túl jó az adózási morál? Vagy inkább az a csoda, hogy nem jutott még senkinek eszébe, hogy az adók _érdemi_ csökkentése ezen javíthatna?

abcdefghijklmm (törölt) 2018.07.08. 12:01:12

@Balfredo Alfredo: "Magyarország egyik sajátossága, hogy a mindenkori állam nagyon kreatív, ha adók és járulékok kiagyalásáról van szó."

Magyarország egyik sajátossága, hogy a mindenkori nép nagyon kreatív, ha adók és járulékok elkerüléséről van szó.

"Jelenleg ott tartunk, hogy a fizetésed csaknem felét vonják le ilyen módon. Ehhez jön még az a rész, amit a munkáltató fizet utánad."

Jelenleg ott tartok, hogy a bruttó fizetésem 71,7%-át kapom nettóként. Ez nem tudom melyik univerzumban a fele? Ha nem lenne két gyerekem, akkor 66,5% lenne ez.

"Mindehhez jön még az a benyomás, hogy nem tudod, mire megy el a befizetett pénz. Van társadalombiztosítási járulék, de az egészségügy romokban. Van nyugdíjjárulék, de ugyanakkor a nyugdíjrendszer közelgő összeomlásáról beszélnek."

Bizony, te nem tudod. Az átlag bér után (Bruttó 300.000) befizetett egészségügyi járulék havi 21.000 Ft, ami évente 252.000 Ft / fő. Megszorozva ezt 4.000.000 dolgozóval kijön kb. 1000 mrd Ft / év, ha 5.000.000 dolgozóval szorzok (ami nincs), akkor is csak 1250 mrd Ft.
Ezzel szemben az EÜ éves költségvetési összege pedig több, mint 2000 mrd Ft/év. Szóval az átlag gyakorlatilag többet kap, mint amit befizet.

A hiányzó összeget valahonnan pótolni kell. Na ezek valószínűleg azokból az adókból és illetékekből szedik össze (vagy hitelből), amiket autóátíráskor, ingatlaneladáskor meg mittomén mikor kell fizetni és amit fájlalsz.

"Csoda-e, hogy nem túl jó az adózási morál? Vagy inkább az a csoda, hogy nem jutott még senkinek eszébe, hogy az adók _érdemi_ csökkentése ezen javíthatna? "

Vagy az javítana, ha mindenki elkezdene fizetni, és akkor lehetne csökkenteni az adókon. Tyúk vagy a tojás esete....

CCnick 2018.07.08. 14:08:31

@videki gyerek : "100-120 evvel ezelott minden technikai feltetel adott volt hogy naperomuvekkel allitsunk elo minden energiat. "

Még ma se adott. És amig a Föld forog a tengelye körül valamit a csodaakumulátor nincs feltalálva addig nem is lesz.

CCnick 2018.07.08. 14:10:10

@geegee: "De ki lehet fizetni, és szokott érte járni cserébe vissza is valami.."

Pont mint itthon.

CCnick 2018.07.08. 14:20:09

Emberek! Nincs olyan, hogy magánszemély eladónál 6 hónap garancia! Szavatosság van a vevő általi bizonyítási teherrel, szóval amig a vevő nem hoz bíróság előtt megálló szakvéleményt arról, hogy az 5 hónapja vett autó már az eladáskor hengerfejes volt és ezt az eladó eltitkolta akkor kenheti a hajára a 6 hónapot a vevő.

CCnick 2018.07.08. 14:24:55

@Balfredo Alfredo: "Van társadalombiztosítási járulék, de az egészségügy romokban."
Az egészségügy mindenhol alulfinanszírozott. De azért annyira mégse szar a magyar, hogy ne járjanak haza a külföldön dolgozó magyarok bármi kicsit is komolyabb bajuk van amire a paracetamol szedése nem elég.

"Van nyugdíjjárulék, de ugyanakkor a nyugdíjrendszer közelgő összeomlásáról beszélnek." Az egész világon döglődik a felosztó-kirovó nyugdíjrendszer, nem magyar jelenség. Amikor kitalálták még az öregek voltak szívesek hamar elhalálozni. Aztán jött a "szar" egészségügy és egyre tovább élnek viszont egyre kevesebb jómunkásembert szülnek a gyerekeik-unokáik.

CCnick 2018.07.08. 14:26:26

@videki gyerek : "Es nem vizeromure gondoltam, hanem tarozos vizeromure." Gondolhatsz rá csak épp megcsinálni nem annyira triviális mint ahogy Móricka elképzeli.

CCnick 2018.07.08. 14:43:58

@Balfredo Alfredo: "Csoda-e, hogy nem túl jó az adózási morál?" Már csak azt kellene kitalálni mi volt előbb a tyúk vagy a tojás.

Mindensetre az biztos, hogy az állam be fogja szedni a müködési költségét úgy ahogy tudja.

Balfredo Alfredo 2018.07.08. 15:31:32

@abcdefghijklmm: "Jelenleg ott tartok, hogy a bruttó fizetésem 71,7%-át kapom nettóként. Ez nem tudom melyik univerzumban a fele?"
Jogos, nem jó számot mondtam. Akkor fejezzük úgy ki, hogy arányaiban sokat vonnak le, sokféle címszó alatt. Van pld. szakképzési hozzájárulás. Ez a bontás csak arra jó, hogy egyrészt még egy bőrt lenyúzzanak rólunk, másrészt még kevésbé lehessen eligazodni, hogy mit miért vonnak le.
Az alapprobléma nem is a levonás, elvégre valamilyen adót minden országban fizetni kell, hanem az, hogy az átlagos bruttó bér alacsony, ezért a nettó is alacsony lesz a megélhetés költségeihez képest.

"Ezzel szemben az EÜ éves költségvetési összege pedig több, mint 2000 mrd Ft/év. Szóval az átlag gyakorlatilag többet kap, mint amit befizet." Abból, hogy a zállam közzétesz egy számot, mint éves költségvetést, nem következik az sem, hogy ténylegesen ennyit fordít rá, sőt az sem következik belőle, hogy ezt az összeget a társadalom "átlag"-nak
nevezett rétege kapja meg szolgáltatásként. Lehet, hogy VIP kórházat építenek belőle. Igazából nem tudjuk, mi a pénz sorsa. Azt tudjuk, hogy egy rutinszerű műszeres vizsgálatra is heteket kell várni. Azt tudjuk, hogy a kórházba WC papírt, gyógyszert, kötszert, injekcióstűt, műtéthez cérnát kell magunkkal vinni. Ezen a ponton már édes mindegy, hogy
milyen számokkal dobálózunk.

"A hiányzó összeget valahonnan pótolni kell. Na ezek valószínűleg azokból az adókból és illetékekből szedik össze (vagy hitelből), amiket autóátíráskor, ingatlaneladáskor meg mittomén mikor kell fizetni és amit fájlalsz." Lehet. Meg tudod adni a forrást, ahol ez tételesen le van írva?
Mindenesetre ha tényleg így van, akkor visszajutottunk a szocializmusba, aholis a lakáshitelek kamatait azért tudták mesterségesen alacsonyan tartani, mert az autóvásárlásra befizetett összegekre nem adtak kamatot, miközben a kocsira éveket kellett várni. Én úgy tudtam, hogy a szocializmus megbukott. Akkor itt valami nem stimmel.

"Tyúk vagy a tojás esete..." Meglehet. De ha így is van, akkor megintcsak a zállamnak kellene a jó példával elöl járnia és látványosan csökkenteni az adókat, hogy legalább a látszatát keltse annak: tényleg érdekli a zemberek sorsa.

Balfredo Alfredo 2018.07.08. 15:34:39

@CCnick: "Az egészségügy mindenhol alulfinanszírozott."
Meglehet. De attól, hogy mondjuk Spanyolországban is alulfinanszírozott, hadd ne legyek már elégedett az itteni helyzettel. Inkább hadd tegyem fel a kérdést, hogy más országokban hogyan kezelik a helyzetet? Valamilyen egészségügyi ellátás csak van. Az valószínű, hogy az EU tag Bulgáriában más ellátást kapsz, mint a szintén EU tag Németországban, és megint mást kapsz itthon, szintén EU tag országunkban.

"Az egész világon döglődik a felosztó-kirovó nyugdíjrendszer, nem magyar jelenség."
Ezt is elfogadom, de ettől megint csak nem nyugszom meg. Megint az a kérdés, hogy más országokban ezt hogyan kezelik? Vagy nem is mindenhol jár öregségi nyugdíj? Nálunk meg egy hibrid rendszert fejlesztenek: nyugdjjárulék van, de nyugdíj nem lesz :-DD

Az mind a két esetben közös, hogy a nem megfelelő adómorál csak az egyik probléma. A másik probléma magában a rendszerben van: beszedünk pénzt névlegesen az egészségügyre, de azt is tudjuk, hogy ha mindenki befizeti, akkor is kevés a rendszer működtetéséhez. A nyugdíjnál hasonlóképpen. A kitat persze nem egy használtautó vásárlásról szóló blogban fogjuk megtalálni :-((

abcdefghijklmm (törölt) 2018.07.08. 18:26:02

@Balfredo Alfredo: "Akkor fejezzük úgy ki, hogy arányaiban sokat vonnak le, sokféle címszó alatt. Van pld. szakképzési hozzájárulás. Ez a bontás csak arra jó, hogy egyrészt még egy bőrt lenyúzzanak rólunk, másrészt még kevésbé lehessen eligazodni, hogy mit miért vonnak le."

Fejezzük ki magunkat úgy, hogy mindenki azt gondolja, hogy az a jó adó, amit nem tőle szednek be. Az emberek mindig, mindenhol sokallják az adózást és keveslik, amit kapnak.
Mi közép-európai színvonalon élünk, azt butaság lenne várni, hogy osztrák vagy svéd szinten éljünk, mivel nem fizetünk be olyan adótömeget. Ennek ellenére itthon mindenki a német egészségügyet, meg az osztrák utak minőségét lesi.

"Lehet, hogy VIP kórházat építenek belőle. Igazából nem tudjuk, mi a pénz sorsa. Azt tudjuk, hogy egy rutinszerű műszeres vizsgálatra is heteket kell várni. Azt tudjuk, hogy a kórházba WC papírt, gyógyszert, kötszert, injekcióstűt, műtéthez cérnát kell magunkkal vinni. Ezen a ponton már édes mindegy, hogy
milyen számokkal dobálózunk."

Nézd, én beírtam neked a hivatalos összeget, amit költ az állam évente az EÜ-re, aztán azt is kiszámoltam neked, hogy ennek a felét fizetik be az adózók. Ha ez dobálózás, akkor nem tudom, hogyan lehetne megvitatni a kérdést. VIP kórházak építése szerintem infrastrukturális alapokból történik. Amennyire tudom az említett 2000 milliárd működtetésre és karbantartára megy. Abból meg ennyire futja. Tessék kérem több adót fizetni!

"Azt tudjuk, hogy egy rutinszerű műszeres vizsgálatra is heteket kell várni. "

És miért? Elmentek az orvosok nyugatra. Megoldás: több pénzt kell nekik adni. Miből? Növeljük a 2000 milliárdot. Miből? Adókból....

"Mindenesetre ha tényleg így van, akkor visszajutottunk a szocializmusba, aholis a lakáshitelek kamatait azért tudták mesterségesen alacsonyan tartani, mert az autóvásárlásra befizetett összegekre nem adtak kamatot, miközben a kocsira éveket kellett várni. "

Na ebben viszont kurvára igazad van! A mai magyar fejekben még mindig a szocializmus ragadt benne. Az állam gondoskodjon mindenről! (vagy ahogy feljebb említettem: balkáni adók mellett svájci szolgáltatás)

"De ha így is van, akkor megintcsak a zállamnak kellene a jó példával elöl járnia és látványosan csökkenteni az adókat, hogy legalább a látszatát keltse annak: tényleg érdekli a zemberek sorsa. "

Aham.... Mikor például ÁFA-t csökkentett valamelyik kormány érdekes módon az árszínvonal ugyanott maradt, a kereskedők meg köszönték szépen a megnövekedett árrést. Ellenben, mikor Áfa-t emelt, azonnal mentek utána.

CCnick 2018.07.08. 18:57:20

@Balfredo Alfredo: "ne legyek már elégedett az itteni helyzettel." Ne legyél. Sehol senki nem elégedett az orvosi ellátással amig minden országban meghal az emberek többsége. De azt felfoghatod elégedetlenül is, hogy adott összegből adott szintet lehet finanszirozni.
+Az valószínű, hogy az EU tag Bulgáriában más ellátást kapsz, mint a szintén EU tag Németországban, és megint mást kapsz itthon, szintén EU tag országunkban."

Ja majd ha annyi adót fizetsz be mint egy német (nem százalékban hanem összegszerűen) akkor kezdheted elvárni a német szintet. Ami persze messze nem akkora csoda mint amilyennek elképzeled és ha bajod van akkor szépen a zsebedbe kell nyúlni.

CCnick 2018.07.08. 19:05:30

@Balfredo Alfredo: "Meg tudod adni a forrást, ahol ez tételesen le van írva?"

www.parlament.hu/irom40/15381/15381.htm

Escaped 2018.07.09. 02:18:36

@Terézágyú: mert a prosztoló még az ötsoros szerződést sem olvassa el? Kurva, ja.

videki gyerek 2018.07.10. 00:27:55

@CCnick: "Gondolhatsz rá csak épp megcsinálni nem annyira triviális mint ahogy Móricka elképzeli. "

Mar pedig a sima tarozosvizeromu 150 evvel ezelott is kivitelezheto volt. Banya volt, viz volt, generator volt. Tehat 100-120 evvel ezelott siman atterhetett volna az emberiseg a napenergiara. Egy csepp olajra sem lett volna szukseg, ezert bosszanto, hogy szetbasztuk a foldet az olajjal. Es meg mindig ott tart a sok kreten, hogy olajat akar egetni.

Xezs7 2018.07.10. 19:49:40

@videki gyerek : Jó dolog széllel szemben pisálni? Akár tetszik akár nem, a benzin és a dízel még jó darabig marad a helyén.

Balfredo Alfredo 2018.07.11. 18:32:04

@CCnick: "Ami persze messze nem akkora csoda mint amilyennek elképzeled és ha bajod van akkor szépen a zsebedbe kell nyúlni. "
Nem csodáról beszélek, hanem egy világos, áttekinthető rendszert hiányolok.
Megy a mantrázás, hogy az oktatás meg az egészségügy meg nemtudommicsoda ingyenes, holott mindenki tudja, az is, aki hallgatja meg az is, aki mondja, hogy ez nem igaz.
Ugyanakkor senki sem meri nyilvánosan és konkrétan kimondani, hogy a járulékként levont összeg kevés, és bizonyos esetekben (egyáltalán melyek ezek az esetek?) fizetni kell/kellene. Az egy választási kampányban nyilván abszolúte rosszul hangzana, hogy "bevezetjük a fizetős egészségügyet". Így egyelőre marad a mellébeszélés, a csúsztatás, a titkolózás.
Ezzel én akkor sem tudok egyetérteni, ha tisztában vagyok vele, hogy más országok egészségügyével is vannak problémák, elvégre nem egy másik vagy harmadik országban élek (egyelőre).

Balfredo Alfredo 2018.07.11. 18:39:48

@abcdefghijklmm: Csak hogy tisztázzunk valamit kiindulásként: alkalmazott vagyok, rendesen (=nem minimálbérre bejelentve), ergo a különféle adókat, járulékokat, nemtudommiket a munkáltatóm fizeti utánam a mindenkor érvényes előírások szerinti összegben, módon és határidőre. Így a fizetés alól kibújni nem tudok, de ettől még lehetnek olyan gondolataim, hogy az egészségügyi ellátási rendszer jelen formájában nem jó. A megoldást nem nekem kell tudnom, elvégre azért tartjuk fenn a politikai elitnek nevezett embercsoportot (amúgy szintén a befizetett adókból), hogy találjon valamilyen megoldást. Te a hozzászólásaid alapján valamiért úgy gondolod, hogy az adott helyzetből ezt lehet kihozni és fel sem merül, hogy a zállam még adott körülmények között is tudna másképp, netán jobban csinálni dolgokat.

"Mi közép-európai színvonalon élünk, azt butaság lenne várni, hogy osztrák vagy svéd szinten éljünk, mivel nem fizetünk be olyan adótömeget. Ennek ellenére itthon mindenki a német egészségügyet, meg az osztrák utak minőségét lesi."
Ez a kijelentésed implicite magában foglalja a kérdést, hogy tulajdonképpen hol tartunk, hová akarunk eljutni, mik a mérhető céljaink. Erre a kérdésre sem a zemberek, sem a zállam/politika nem tudnak konzisztens választ adni. Időnként bedobnak valami gumicsontot, ami többnyire összefüggéseiből kiragadva állít valamit és ezt az életszínvonal szempontjából "jó"-nak tünteti fel.

"És miért? Elmentek az orvosok nyugatra. Megoldás: több pénzt kell nekik adni. Miből? Növeljük a 2000 milliárdot. Miből? Adókból...."
Ebben igazad van, mindazonáltal ne feledjük el, hogy ebben az országban rengeteget játszottak már az adókkal és járulékokkal, hogy nagy a bizalmi deficit. Elég csak a magánnyugdíjpénztárakra gondolni. Vagy arra, hogy folyton azt halljuk, hogy milyen erős a gazdaságunk, de közben folyamatosan jelentenek be megszorító intézkedéseket. Amúgy az az álláspontom, hogy megint a zállam a hunyó: neki kell olyan gazdasági környezetet kialakítania, amiben szívesen maradnak az orvosok (mérnökök, kűmővesek, szakácsok, ...) itthon.

"A mai magyar fejekben még mindig a szocializmus ragadt benne. Az állam gondoskodjon mindenről!"
Ez így van. Erre ráadásul pont a zállam is ráerősít azzal, hogy időnként bejelenti: ez vagy az ingyenes lesz. Ilyenek a tankönyv, a nyelvvizsga, a KRESZ vizsga. A zemberek egy része ennek örül, "mer ingyér van". Más része átlátja, hogy ingyenességről szó sincs, mivel a könyv vagy a vizsga díját ugyan nem a zemberek fizetik meg közvetlenül, helyette a zállam téríti meg/vissza a befizetett adókból, azaz a zállam újraelosztást végez, ami a szocializmus sajátja.
Sőt ez a másik rész még azon is elgondolkodik, hogy miért nem lehetne azt csinálni, hogy az adó kevesebb, viszont az adózott jövedelemből mindenki kifizeti azt, amire szüksége van, pld. a nyelvvizsgát. Erre lehet az ellenérv, hogy nem mindenkinek telne nyelvvizsgára. Ez igaz, de az is igaz, hogy rengeteg olyan termék és szolgáltatás van, amihez anyagi okokból nem minden zember jut hozzá, tehát ilyen alapon a zállamnak kellene ingyen adnia az okostelefont, a 4K tévét, a gépkocsit, akármit. Biztos, hogy ez a jó út?

"Mikor például ÁFA-t csökkentett valamelyik kormány érdekes módon az árszínvonal ugyanott maradt, a kereskedők meg köszönték szépen a megnövekedett árrést. Ellenben, mikor Áfa-t emelt, azonnal mentek utána"
A diskurzus eredetileg az adófizetési fegyelemről szólt. Ha érdemben kevesebb az ÁFA, akkor a kereskedők többsége szívesen befizeti a NAV folyamatos vegzálása nélkül is, tehát az állam több bevételhez jut. Az valóban igaz, hog az az adócsökkenés az árakban nem érvényesül azonnal.
Másrészt valahogy el kéne indulni, mert évek óta azon rugózunk, hogy a zállam nem csökkenti az adókat, mondván, hogy előbb az adózási fegyelemnek kell javulnia; a zemberek meg azt várják, hogy az állam önmagán kezdje a takarékoskodást és ő tegye meg az első lépést az adócsökkentéssel. Ez így egy holtponti helyzet :-(((

Permetező 2018.07.11. 19:12:55

@Balfredo Alfredo: nem mi tartjuk fent őket. Ők tartatják magukat fennt "velünk"

Balfredo Alfredo 2018.07.14. 21:35:53

@Permetező: ...És épp mostanában döntenek a fenntartás költségeinek emeléséről.

NoOne 2018.07.16. 13:35:12

@Jankove: Az autó életkora, megtett km-szám alapján átlagemberként, "józan ésszel" figyelembe veendő részegységek, (kopó)alkatrészek meghibásodása szintén nem tartoznak a szavatosság alá. Ha szakember (pl. autószerelő, hivatásos sofőr stb.) az eladó vagy vevő, az már megint más megítélés alá esik.
A többi cucc esetén, ha magánszemélyként adtál el autót, akkor fél évig neked kell bizonyítanod, hogy jó volt az adott alkatrész stb., utána a vevőnek kell azt bizonyítani, hogy nem. Az a legegyszerűbb, ha közösen viszitek el bevizsgáltatni (kb. 10-20e HUF), és az eredményt az adásvételi szerződés részeként (mellékleteként) kell kezelni. Hogy melyik szervizbe viszitek, amelynek véleményét mindketten el tudjátok fogadni, ill. hogy ki fizeti, az megállapodás kérdése. Az ilyen szakvélemény mindkettőtöket védhet adott esetben.
Még valami. A szavatossági idő elteltével is van (lehet) kártérítési felelőssége (erre van jobb jogi szakkifejezés, de most nem jut eszembe) az eladónak, de ekkor mindenképpen a vevőnek kell bizonyítania, hogy az eladó felelősségéről van szó.
Ja és ha már gáz van, bár még perre került sor, az előzetes igazságügyi szakvéleménnyel érdemes nyitni, és érdemes inkább megállapodni, az mindkét fél számára olcsóbb lehet.
+1 A vevőnek (károsultnak) az észlelt hiba jelzésére, 30-90(?) nap bejelentési határideje van, tehát az első hat hónap után is jöhet még a hidegzuhany. Viszont mielőtt a vevő bármit csinálna, köteles értesíteni az eladót, pl. nem teheti meg, hogy mondjuk szó nélkül megjavíttatja és viszi a számlát, hogy fizess... Ha már muszáj, pl. az eladó is javíttathatja, ha megállapodnak (pl. erősen sarkítva: lehet, hogy nem kell teljes motorcsere, elég az akku vagy az önindító, ne adj' isten egy biztosíték cseréje...)

Krisz101 2018.07.19. 23:56:20

én csak azt nem értem egy vagonernél milyen érzelmi döntésről beszélünk??
hát ha van autó ami nem képes érzelmeket kiváltani az a vagoner.
ráadásul lehet számítani rá h olyan fillérbaszó magyaré volt, aki csak hajtotta és egy fillért nem költött rá soha, az ilyenek előszeretettel veszik az ilyet, tehát átvizsgálás nélkül nagyon bátornak kell lenni.

valóban a posztoló ha már elindult ezen az helyes úton, probálja meg az önfejlesztést, red pill-t is, hogy soha sehol, más témában se tudják igy behúzni.

mondjuk azért egy nav/rendőrségi vizsgálat nem állna meg a kereskedő ellen? ha nem volt se pénztári bizonylat, se ár a szerződésben, akkor az eladó felé mivel igazolja, hogy mennyiért adta el az autót?