Tékozló Homár

Panaszt tett, erre a Raiffeisen felmondta a számláját

2018.07.11. 13:28 | Homár Hilda | 82 komment

4450723931.jpg

Egészen a mai napig biztos voltam benne, hogy egy bank csak örül az ügyfelének, hiszen az ügyfél pénzt jelent, és mi mást akarna egy bank, ha nem abból jó sokat, így aztán - hacsak nem szeg folyamatosan szerződést az illető -  nem szüntetnek meg csak úgy számlákat. Erre jött Gabi és egy sztori, ami akár az első fele, a Westend-beli Raiffeisen fióknál kialakult és elég rosszul kezelt káosz kapcsán is kikerülhetne hozzánk, de messze nem ez a fő csapás. Gabi ugyanis elég biztos benne, hogy az ügyfélkezelés kapcsán tett panasza miatt szünteti meg hirtelen a bank 13 év után a számláját, ami azért elég elképesztően hangzik. Megpróbálunk utánajárni a dolognak.

Kedves Homár!

Az alábbi történetet szeretném megosztani a Raiffeisen Bankról, illetve szeretnék segítséget kérni a sorstársak (ha vannak) felkutatására:

2005 óta vagyok a bank ügyfele; az elmúlt 13 évben elégedett voltam a választásommal.

2018. június 29-én délután 4 és 5 között felkeresetem a Westendben található fiókot. A fiók bentről kulcsra volt zárva, az ajtón olvasható tájékoztatás szerint:

A bankfiók ügyfélterében az ügyfelek korlátozott számban tartózkodhatnak, ezért a bejárati ajtó időszakosan bezárhat. Az ajtózáráskor érkező ügyfelek a fiók biztonsági őrétől érkezési sorrend szerint sorszámot kapnak.

A probléma az volt, hogy egyáltalán nem adtak ki sorszámokat, a kiírással ellentétben. Csak akkor nyomtattak új sorszámot, amikor egy ügyfél elhagyta a fiókot. De ekkor már kb. húsz volt a kint várakozók száma (3-4 ember rendelkezett akkor sorszámmal), így igen csak kérdéses volt, hogy ki és mi alapján fogja a következő számot kapni ajtónyitáskor; így elszabadultak az indulatok, amit a fiókvezető hölgy nem tudott kezelni.

Ekkor többen is a panaszkönyvet kértük, amit nem adott ki első kérésre. Volt, aki emiatt telefonon jelentette be a panaszt. Voltak még érdekes momentumok aztán, ezeket mind nem részletezném; amit kiemelnék, hogy volt, akit a sorszáma kijelzése ellenére sem engedtek be, illetve volt olyan nem privátbanki ügyfél, akit soron kívül beengedtek.Végül bejutottam, bár az ügyemet aztán telefonon kellett elintéznem, mert a fiókban nem tudtak segíteni.

Az eset kapcsán írásbeli panaszt tettem a bankfiókban, de azt hittem itt vége is a sztorinak, és majd kapok egy levelet az eset kivizsgálásának eredményével kapcsolatban. 

De nem ez történt.

Múlt hét pénteken kézhez kaptam egy 2018. július 2.-i keltezésű levelet a Raiffeisen Bank Westend Fiókjától, amiben arról tájékoztatnak, hogy 60 napos határidővel felmondják a számlámat.  Az indok: Lakossági Üzletszabályzat 2. rész 1. fejezet 1.8.2. pontja alapján.

1.8.2. A Bank az Ügyfél részére küldött írásbeli nyilatkozattal, 60 napos felmondási idővel indokolás nélkül jogosult a lakossági bankszámlát (Keretszerződést) megszüntetni (felmondani). Bank a lakossági bankszámlát (Keretszerződést) azonnali hatállyal felmondhatja, amennyiben Ügyfél a jelen Üzletszabályzat bármely rendelkezését ismételten vagy súlyosan megszegte.

Ha bármilyen szabályszegés lett volna részemről, akkor azonnali hatályú lett volna a felmondás, így viszont indoklás nélkül 60 nap.

13 év után viszonylag váratlanul ért, hogy a panasz bejelentése utáni első munkanapon a bank (ráadásul a Westend Fiók) felmondja a számlámat. A szerződés alapján ezt egyébként megtehetik (60 napon belül indoklás nélkül).

Pénteken telefonon kértem tájékoztatást azzal kapcsolatban, hogy miért is került felmondásra a számlám; az ügyfélszolgálat arról tájékoztatott, hogy be kell mennem egy tetszőleges bankfiókba, mert csak ott tudnak információt adni. A bankfiókos vizit során az derült ki, hogy írásban kell a kérdést feltennem a bank felé, így tudnak csak tájékoztatást adni. Még várom az írásbeli választ…

Kérdem én, a Raiffeisennél nem működik semmilyen belső jóváhagyási mechanizmus egy számla bank általi megszüntetése esetén? Egy a panaszolt bankfiókban dolgozó munkatárs egy hivatalosan feladott panasz miatt megszüntetheti a számlát, és ezt senki sem felügyeli? A Westend nem a számlavezető fiókom; elvárnám, hogy a felmondás legalább a számlavezető fiókomtól érkezzen.

Azért keresem a többieket, mert kíváncsi vagyok, hogy ők is hasonlóan jártak-e a panasz benyújtása után. Rajtam kívül még egy ügyfél tett írásban és egy telefonon panaszt. Illetve páran mondták, hogy ők is tesznek majd telefonon, de ennek megvalósulásáról nem tudok biztosat. Három ember a fix, aki panaszt tett. Az Oktogonon nekem még annyit tudtak mondani, hogy látják az iktatott panaszt, de nem all összefüggésben a számla lezárásával. (Nyilván!)

Amit szeretnék elkerülni az az, hogy ezek után a bank még velem fizettessen meg extra költségeket a felmondás kapcsán, hátha tudunk közösen lépni valamit.

Üdv: Gabi
(egy volt ügyfél)  

Csernok Miklóst, a pénzügyekre szakosodott Kiszámoló blog szerzőjét kérdeztük, mit gondol az esetről:

Hogy a bank miért mondta fel valójában a bankszámla-szerződést, azt sajnos nem tudjuk. Ha a levélíró úgy érzi, hogy valamilyen pitiáner bosszú miatt tette ezt egy banki alkalmazott, akkor természetesen ne hagyja annyiban, érdeklődjön a banknál a felmondás okát illetően.

Az is lehet az ok, hogy a levélíró valamilyen régi számlacsomagban volt, még a tranzakciós adók előtti időkből, és ez a felmondás valódi oka, hogy erősen ráfizetéses a banknak a számlacsomag. Az pedig csak véletlen egybeesés is lehet, hogy ez pont a panaszkodás után történt.

Amit érdemes tudni, hogy a banknak sincs kötelezettsége a számlavezetésre. Ahogy nekünk sem kötelező X vagy Y banknál számlát vezetnünk, ha tetszik, ha nem, a banknak ugyanannyi joga van megválogatnia, kinek szeretne szolgáltatni. Ha neki egy számlán vagy hitelkártyán csak súlyos veszteségei vannak, a törvényes határidőket betartva ajánlhat új számlacsomagot, hitelkártyát vagy akár számla-megszüntetést is az ügyfélnek. Erre joga van, és élhet is ezzel a jogával. Ahogy mi is átmehetünk másik bankba, ha az szimpatikusabb, vagy olcsóbb, mint a jelenlegi.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.07.11. 13:56:52

Ezt most mi értelme volt megírni azelőtt, hogy a bank válaszolt volna bármit is?

Mester.Tamás 2018.07.11. 14:09:45

Mit akar az ügyfél, ha ilyen tróger a bank? Én inkább örülnék, hogy megszabadulhatok tőlük, ilyen pitiáner dolog miatt felmondani a számlát, annyi másik (és jobb!) van a piacon.

Fausto(tm) 2018.07.11. 14:41:06

Ez elég kemény, kíváncsi vagyok a bank válaszára!

Horváth Toya 2018.07.11. 14:41:32

Úgy érzem, hogy a szakértőtől sem tudtunk meg semmit:

" Az is lehet az ok, hogy a levélíró valamilyen régi számlacsomagban volt, még a tranzakciós adók előtti időkből, és ez a felmondás valódi oka, hogy erősen ráfizetéses a banknak a számlacsomag."
- Ebben az esetben minden bank bepróbálkozik egy vagy több számlacsomag-alternatívával, hiszen az ügyfelekből élnek. Tehát egy sima megszüntetés mögött ez nem állhat.

"Az pedig csak véletlen egybeesés is lehet, hogy ez pont a panaszkodás után történt."
- Peeersze...

"... ajánlhat új számlacsomagot, hitelkártyát vagy akár számla-megszüntetést is az ügyfélnek. Erre joga van, és élhet is ezzel a jogával."
- Csakhogy itt nem AJÁNLOTTA hanem pofátlan módon felmondta. Nagy különbség. Érzésem szerint ezt nem sikerült kimagyarázni...

Mester.Tamásnak:
Ilyen esetben én is verném az asztalt, hogy mi az hogy felmondja. Rendes jól fizető panaszmentes ügyfél! Volt eddig. Milyen jogon távolít el a tróger??? Itt ugye egyetlen magyarázat van, a panasz. És ebben az esetben bizony tróger a bank, de engem is baromira zavarna.
Én az ő helyében végigvinném a bulit, mert itt a bank egy épkézláb magyarázatot nem fog tudni adni, kijárnék egy bocsánatkérő levelet és utána otthagynám őket a f.szba!!! Mert ezek után én mint ügyfél nem kívánok ilyen bankkal együttműködni!!!

babbaba 2018.07.11. 14:42:07

Nem értem én az embereket. Minek sorban állni, mikor van netbank is? Nekem vagy tíz éve van számlám egy másik baknál, olyan ötször voltam benn összesen, abból is egyszer egy hiányos pénzt újra váltani. (Ingyen megtették azt is.) Mindent azon a neten keresztül intézek, ha tetszik éjfélkor. Ehhez képest a költségem ma havi kétszáz, de évekig nulla forint volt, persze amit csak lehet kártyával fizetek. (Abból van a banknak haszna.) És ebben minden benne van, ennyi összesen. Kapok három hónapos lekötésre két százalékos kamatot, ami jóval magasabb mint a költségeim, igaz nem pár forintom van benn.

Mester.Tamás 2018.07.11. 15:02:55

@Horváth Toya: Pont azért kell otthagyni. Ha igaz, amit a levélíró állít (13 éve problémamentes ügyfél), akkor ha úgy kezdi a bank, hogy "Nagyon sajnáljuk, bla-bla, de akkor abban a helyzetben bla-bla" Legalább megpróbálja magát kimenteni, még ha a valóságban csak leszarja az ügyfelet. Itt viszont simán kidobta, ami bár jogszerű, de meglehetősen udvariatlan lépés. Ahol viszont így bunkóznak velem, inkább örülnék, hogy megszabadulok tőlük, és másokat is erre biztatnék.

@babbaba:
Haha, egyszer nézd meg a Raiffesen Netbank demoját. Egy kalap szar, igénytelen fos. Több mint tíz éve voltam ügyfelük, az OTP-től léptem át. Nos, a Csányibankra sok mindent lehet mondani, de netbank területén nagyon ott van a szeren, hozzá képest a Raiffeisené a pattintott kőkort képviseli. Elég, ha csak annyit mondok, akkoriban a bankbetétet csak (!) telefonon tudtad lekötni vagy feltörni, és emlékszem, mekkora sztárnak könyvelték el magukat, amikor legalább a lekötés lehetőségét berakták. Persze csak a legalapabbét, akciósért továbbra is telefonálgass. Értékpapír megbízást a mai napig csak telefonon tudsz megadni, szigorúan 8-16:30, mert csak ilyenkor dolgozik arra jogosult kolléga.

mr.lipton 2018.07.11. 15:32:34

Fiókos így nem zár számlát. Itt más ok van a háttérben. Ráadásul ez csak egy részlet a levélből amit kapott, kíváncsi lennék a teljes szövegre... egyébként a westendben lévő fiókjuk a legszarabb, én tutira nem mennék oda, a közelben van plusz kettő.

bocc 2018.07.11. 15:33:50

@babbaba: bankja válogatja. Akartam venni egy új telót és neten átállítottam a limitet. Kiderült, hogy neten ennél a banknál (2B) valahogy úgy csinálták, hogy csak az automatából felvehető összeget lehet neten állítani, a vásárlásra kifizethető limitet csak fiókban lehet.
Persze azonnal állították a limitet, de kicsit égő volt a boltban az elutasítás.

Darth Revan 2018.07.11. 15:35:59

durvas.
van olyan bank magyarorszagon, ami ingyenes szamlavezetest kinal?

Quuuziii 2018.07.11. 15:39:08

A sorbanállást már John Travolta feltalálta 20 évvel ezelőtt, de sokaknak még most sem megy. Reklamálni bezzeg tudnak. De nem látom hogy mi a probléma, a bank jog"szerűen" járt el, át lehet menni másik bankhoz, van még 29.

bounty112 2018.07.11. 15:51:16

Megállapítja, hogy a bank jogosan felmondhatja indoklás nélkül. Erre meg akarja tudni, miért mondták fel. Miért mondaná el a bank?

balfaszcsaszar 2018.07.11. 16:00:18

@babbaba: mert az ügyfélszolgálat azt mondta h amit intézni akar, ahhoz be kell menni egy fiókba ;)

balfaszcsaszar 2018.07.11. 16:02:54

@onlajnok: mi értelme ide kommentelned?

változik tőle bármi?

n3spr3ss0 2018.07.11. 16:03:35

Tegnap kora délután egy óbudai OTP fiókban sem lehetett pénztári ügyet intézni, azzal az indokkal hogy sok a dolguk, jöjjek holnap.

WhiteFalcon 2018.07.11. 16:19:45

@bocc: hát, nem tudom, de nekem kb. 15 éve van folyószámlám a bb-nél és 2013-ban egy tv vásárlása során, a vásárlási limitet ott helyben, a pénztárnál, a netbankon keresztül (az app akkor még gondolatban sem létezett!) állítottam át - a mögöttem várakozók legnagyobb örömére.

fiktiv állat 2018.07.11. 16:25:32

Én 20 évig voltam a Rafi ügyfele. A hasonló bankfiókos várakozások és egyéb kellemetlenségek miatt felmondtam a számlámat. Azóta kinyílt a világ, az új banknál jobb a netbank, a mobil alkalmazás, nem járok bankfiókba, stb.

Nick-son 2018.07.11. 16:30:45

Végül is 60 nappal felmondhatja, felmondta.

Nem jogszerűtlen ezek szerint, csak nem vagyunk hozzászokva.

mr.lipton 2018.07.11. 16:36:34

egyébként, amit idéz, az még nem azt jelenti, hogy felmondja a bank a számlát.

no.nick.today 2018.07.11. 16:48:38

Ilyenkor mi van a számlán lévő pénzzel?

- Át kell utalni másik számlára? (A bank díjat számol fel)
- Fel kell venni készpénzben? (A bank díjat számol fel)

fancy27 2018.07.11. 17:05:46

Hát mi ebben a furcsa? Túl sok az ügyfél, nem bírnak ennyivel, hát felmondtak néhánynak. Belátták, hogy képtelenek ennyi ügyfelet kiszolgálni, így gyorsan megtalálták a módját, hogy ne ismétlődjön meg a bankfiókos tumultuózus jelenet. :-)

Secnir 2018.07.11. 17:13:36

@Darth Revan:
igen, csak feltételei vannak...

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.07.11. 17:41:21

Szakértő úr! Az ön által vázolt "joga van" nem gáz egy olyan maffia államban, ahol a munkabért kötelező bankszámlára utalni???

Homár Hilda 2018.07.11. 17:47:30

@mr.lipton: elküldte a levél fotóját, a megszüntetésről szól

RHalacska 2018.07.11. 18:04:31

@Le a spammerekkel: Miért lenne gáz. Van még bank ezer.
Raiffeseines ügyfél vagyok. 15 év alatt alig kellett bemennem. Volt, hogy panaszt is tettem, megválaszolták, a kellemetlenségért elnézést kértek, a pénz visszakaptam. A panaszosunk valószínűleg nem írt le mindent.

balfaszcsaszar 2018.07.11. 18:08:02

@NewUsere12: egy kérdés, gondolom ez bonyolult lesz, de ugorjuk meg.
Ha egynél több ember is panaszt tesz, akkor ott minden rendben, ugye?

Nyeltem egyet és eltettem egy befőttbe neked némi argumentum ad hominemet.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.07.11. 18:09:11

@RHalacska: olyan sok talán nincs. És képzeld el azt a szitut, amikor a kevés nyereséget, esetleg veszteséget termelő ügyfelet az összes bank kidobja!

Korunk egyik legnagyobb gondolkodója · http://magiavali.blog.hu 2018.07.11. 18:10:17

Mi az, hogy egy banknak "súlyos veszteséget" okoz egy olyan dolog, aminek minden eleme digitálisan van csak jelen?

ninimimi 2018.07.11. 18:28:00

Jól látom blogger, hogy kiszedted amit írtam, csak mert az április "választások" és a konkrét ügy közti összefüggésre utaltam?

RHalacska 2018.07.11. 19:09:25

@Le a spammerekkel: A veszteséget termelő ügyféltől a normális cégek megszabadulnak. Én személy szerint elég kevés nyereséget termelek a bankoknak, mégse küldtek el még sehonnan. Gyanítom itt más van a háttérben

mahóca 2018.07.11. 19:47:54

@Darth Revan: ERSTE valami dolgozói díjcsomagom van ingyenes, nincs utalási díj, 2 pénzfelvétel havonta ingyenes, feltétel: havi x összegnek a számlára kell érkeznie, erre nem emlékszem mennyi, talán 150 000

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2018.07.11. 20:22:04

@Darth Revan: Egy évig minden ingyenes: bankmonitor.hu/cib-eco-igazi-0-ft-os-szamla/

@Le a spammerekkel: Nem kötelező a munkabért bankszámlára utalni. Ha a munkavállaló kéri, a munkáltató köteles készpénzben kifizetni.

Poszt toló jelentse az esetet az MNB-nél: www.mnb.hu/fogyasztovedelem/penzugyi-panasz/mit-tegyunk-ha-penzugyi-panaszunk-van/hova-fordulhatok-kerelmemmel-vagy-keresetemmel#1

Permetező 2018.07.11. 20:33:32

@NewUsere12: ugyan nem vagyok bank de azt tudni kell hogy amúgy sem lennék.

A tudomány sosem téved! 2018.07.11. 21:27:01

engem is érdekelne valami olcsó számlacsomag
Én is Rafi-s vagyok, olyan kell, amire nem kell x összeget havonta utalni, és mehet róla 2-3 csoportos beszedés
A városban csak OTP van...

halaloszto 2018.07.11. 22:28:12

@onlajnok: így, hogy megírták, kicsit hamarabb fog válaszolni...

anr96 2018.07.11. 22:36:57

Nem tudom, hogy ki mit szeret csinálni, de ha banki ügyeket akarok intézni akkor nem egy limitált ügyfélszámot fogadni képes (ami egyértelműen jelezve is van) pláza bankfiókba megyek ahol eleve vagy húszan várakoznak.

Főként ha sietős a dolgom és látom, hogy a kedves ügyféltársaim nem tudnak megegyezni egymással az érkezési sorrendben sem. Akkor nem túráztatom magam ott feleslegesen egy percet sem, nemhogy vitába keveredek a tolakodó "kivagyokénekkel" és aztán együtt kitöltjük a dühünket a fiókvezetőn és varázsütésre ráérünk írásbeli panaszt tenni.

babbaba 2018.07.12. 04:32:42

@Mester.Tamás: A Magnetnél szó szerint mindet el lehet intézni otthonról. Külön díj nélkül. A múltkor láttam már Fehérváron is van fiókjuk (Eddig csak Budapesten volt meg Solymáron), vagyis terjeszkednek. Ráadásul felében magyar tulajdon. Ami nekem külön érv.

Az OTP-t azért hagytam ott, mert még tíz évvel ezelőtt, mikor egyszer egy nagyobb összeget akartam kivenni, olyan díjat számoltak fel a pénzem visszadására (pedig akkor még nem volt mindenféle adó a pénzmozgáson), hogy helyben fel is mondtam a számlám, pedig pár miller volt rajta. (Addig is bosszantott, hogy a le nem kötött fél, egymilleremre nem nagyon adtak kamatot, illetve egy százalék alattit adtak, mondom tíz éve amikor még nem ilyen mai kamatok voltak, közben meg kb. háromezret fizettem a számlakezelésre havonta. Viszont azt még elvitte a tehetetlenség és lustaság. De mikor bemondták mit kell fizetnek a nagyobb kivétnél, elegem lett.) Le se szarták.

A Magnetnál meg örültek, és ma is csak havi kétszázamba kerül a bankolás (ki lehet számítani mennyit takarítottam meg a tíz év alatt, havi háromezer és a mai kétszáz között. 12X10X2800, miért adjak én háromszázezret azért amit máshol annyival kevesebbért kapok meg, minimum ugyanabban a minőségben, ha nem jobban?), igaz mindent kártyával fizetek amit csak lehet. Év végén mindig kapok egy elszámolást mennyit kerestek rajtam, és annak egy részét megmondhatom milyen jótékonysági célra adják. (Természetesen azt is neten.) Úgyhogy azt nem tudom milyen ma az OTP netbankja, de a Magnet bank (direkte netbanknak alakult) nekem tökéletes. Az meg ugye nem nagyon játszik, hogy csődbe mennek. Azért van az OBA. Meg ki tart két százalékos kamaton harminc milleren felül pénzt? Mert az alatt OBA védett.

Én azt mondom, az értelmes ember erőt vesz előbb-utóbb a lustaságán, és átviszi a számláját oda, ahol évi húsz-harminc-negyvenezret megtakaríthat, ugyanolyan, vagy jobb szolgáltatás mellett. Ráadásul ugye a havi díjmentesen kivehető százötven (ami elég is ha az ember mindet kártyával fizet, ma már a taxit is lehet), bármilyen bank automatájából kivehető díjmentesen, nem kell magnetes automatát keresni.

babbaba 2018.07.12. 04:35:27

@bocc: Elhiszem, de a Magnetél mindent állíthatsz a neten.

babbaba 2018.07.12. 04:38:11

@balfaszcsaszar: Nekem még soha nem mondták. :) A számlanyitást ugyan lehet neten indítani, de ahhoz valóban végül be kell menni a fiókba. De semmi másért. Mondom legutóbb hiányos pénz cserélni voltam benn. Azt nem lehet megoldani csak személyesen. Minden más bankügyet eddig megtudtam oldani.

babbaba 2018.07.12. 04:42:38

@Darth Revan: Ma nem tudom mi a helyzet, de a Magnet a régi ügyfeleknek semmit nem kér a számlavezetésért, annak ellenére sem, hogy minden közüzemi díjat rajtuk keresztül intézek csoportos beszedéssel. A kártyára fizetek kétszázat, de azon kívül a kártyára se semmit. Tehát nem kell megvennem a kártyát és utána a havi kétszáz, hanem kétszáz havonta, míg le nem jár. Utána az újra, ha kérem.

igazi hős 2018.07.12. 08:33:05

@Darth Revan: Szinte bármelyik. Illetve olyan a konstrukció, hogy bizonyos feltételek mellett (havi forgalom, lekötött összeg és a homlokodra tetovált banklogó) hó végén jóváírják neked a hó elején felszámolt díjat. Szóval ingyenes is meg nem is.

Jankove 2018.07.12. 08:47:36

"Amit érdemes tudni, hogy a banknak sincs kötelezettsége a számlavezetésre. "

Azért ez érdekelne hogy miért nincs ez államilag szabályozva? Érdemes végignézni a "lakosság" bankolási szokásainak evolúcióját: Nem is olyan régen, egy nem is olyan távoli galaxisban, az egyszeri ember kp-t használt, és nagyon jól elvolt vele, senkinek sem hiányzott folyószámla, meg bankkártya. Bankba max. kölcsönért fáradt be az ember. Ekkor még lepkehálóval fogták a bankok ügyfeleket, jó cukros bácsi módjára rendes kamatokat adtak a betett pénzekre, még a folyószámlára is! Eltelt egykét évtized, és megérkeztünk 2018-ba, ahol megkerülhetetlenné vált a bank, munkavállaláshoz elengedhetetlen a folyószámla, kártyával lehet vásárolni, az egyszeri proli otthonról bankol, és egyébként is tűzzel vassal írtják minden fronton a készpénzhasználatot, a sárgacsekket, meg ánblokk mindent ami kézzel fogható. És lassan fizetünk hogy betehessük a lóvét. Hogy lehetséges az, hogy a bank fintorogva válogathatja az ügyfeleit? És ha egy banknak sem vagyok szimpatikus mi lesz?

beszoptuk 2018.07.12. 08:57:41

Magnetom van nekem is, havi 200 a kártya. Online és terminálos vásárlásra használom, soha semmi gondom nem volt velük.

orient 2018.07.12. 09:16:02

@babbaba: jobbat mondok. Unicreditnel a 2 db penztar elott allandoan kigyozo sorok vannak 15-20 ember acsorog ott. Neha hallom milyen tranzakciok vannak: "jonapo, szeretnek atutalni 3 x osszeget 3 kulonbozo szamlara az elso 6396 ft lenne...." es itt kap el az agyverzes. En ezeket a tranzakciokat mar kb 3 eve csak mobilrol nyomom, elotte meg 15 evig netbankrol. Komolyan ennyire sotet emberek vannak, hogy 30 percet kepes sorba allni egy bankban rendszeresen egy atutalasert amit otthon a kave mellett megtehet 20 masodperc alatt? Es akkor csodalkozik mindenki, hogy nincs penze meg annyira szarul megy neki, de penzugyileg analfabeta az emberek tobbsege: alapszabaly, AZ IDO PENZ. Hajra utalgassunk kezel egy bankos csajszival.

_B_ 2018.07.12. 09:45:12

@anr96: "ha banki ügyeket akarok intézni akkor nem egy limitált ügyfélszámot fogadni képes (ami egyértelműen jelezve is van) pláza bankfiókba megyek ahol eleve vagy húszan várakoznak"
Na igen, én részben ezért lettem OTP-s, mert az minden sarkon és kisvárosban is van :)
Ennél erősebb érv a netbank volt.
Árban pedig ugyan ott vagyok, mint bármelyik másiknál. (MagNet-et és Gránitot nem mertem kipróbálni, túl új volt még akkor)
Pl. a bankrációs összehgasonlíás durván hamis számokat dob ki, ha beleolvas az ember a kondíciókba, és apróbetűkbe hamar tele lesz a fasza a sok nem reklámozott díjjal.

Drago Brutic1 2018.07.12. 09:58:58

Délután 5 kor feltehetően próbálták szabályozni, hogy zárásig hányan kerülhetnek sorra. Nem akartak feleslegesen sorszámot húzatni azokkal, akik már be sem kerülhettek volna.
"Elszabadultak az indulatok". Ez úgy történik, hogy mindig akad néhány nagyokos, aki szarik a sorrendre, ettől aztán a többiek kellően begorombulnak, kezdődik a kellemes, percekig anyázás, ami aztán egy közös intézményellenes pogromban oldódik fel. Gabi feltehetőleg beleállt ebbe a népi játékba, néhány előre leegyeztetett időponttal rendelkező ügyfelet (hú, a rohadt "privátbankiak") elküldve a p...ba benyomult, majd az ügyintézés helyett cirkuszolni kezdett. Ez is egy verzió.

szepi79 2018.07.12. 10:19:37

@no.nick.today: meg még levonja a számlamegszüntetési dijat is :D

nekem egyszer volt hitelkártyám (mert a bank nagyon erősen tolta a marketinget, és akkoriban feöldi halandónak nehezebb volt domboros kártyához jutnia, én meg hülye voltam és fiatal), a lemondásakor külön kellett kártyamegszüntetési dijat is fizetni, meg kezelési költséget is. arra a kérdésre, hogy milyen más kezelést foganatosítanak a megszüntetésen kivül (amiért már egyszer ugye fizettem), a kishölgy nem tudott érdemben válaszolni, nekem viszont tele volt már annyira a tököm, hogy leszarjam, csak szabaduljak.

szepi79 2018.07.12. 10:28:19

@orient: nem érti, meg nem bízik benne. mint amikor kijöttek az érintős bankkártyák, és egy pár helyen - bár alkalmas volt rá a terminál - a nyugdíjközeli pénztáros marikanéni ragaszkodott a kártya bedugásához, mert "ott nincs trükközés". nyilván a dugós módszert sem érti, csak azt már megszokta addigra.

orient 2018.07.12. 10:49:05

@szepi79: magyarul tamogassuk az digitalis analfabetizmust kedvessegbol, mert szegeny nem erti. Na pont ezert tart ott MO ahol. 30-40 -es eveikben jaro emberek nem tudnak netbankot kezelni 2018-ban. Nem paran, hanem mondjuk 80%-uk....rohadt szomoru am. Szerencsetlen bank meg nem mer felszamitani 5000Ft-ot utalasonkent ahogy egyebkent kene neki buntetni, hogy valaki egy biodroidot hasznal atutalasra. tudod mekkora koltsege van ott ultetni X embert ez miatt? De bank nem teheti meg mert az ugyfelek 90% -a eltunne a nagy technikai csoda miatt amit idezem: "nem érti, meg nem bízik benne."

Maradjunk annyiban, ha nem erti mikor kijon elso eveben OK. netbank 20 eve letezik csak szolok. Ha valaki ennyi ido utan sem tudja kezelni mondjuk 70 eves kor alatt (de anyam 75 eves es netbankozik...) akkor az siman tajgetosz kategoria es nem eletre valo 21. szazadban.

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2018.07.12. 10:56:59

@babbaba: A magnet-nek van ilyen virtuális webszámlája - webkártyája (paypal - netes vásárláshoz)?

Kukac Kukac 2018.07.12. 10:59:31

@Quuuziii: Álljon sorba a hóhér. Persze nem teérted, te hozzá is soron kívül mehetsz...

tompus 2018.07.12. 11:23:51

@Horváth Toya: Ez nem így van. A k&h nekem semmit sem ajánlott a zero helyett, simán megszüntették.

m.t. 2018.07.12. 11:38:40

@Jankove:
"És ha egy banknak sem vagyok szimpatikus mi lesz? "

Bankolsz Szlovakiaban

m.t. 2018.07.12. 11:41:58

@szepi79:
En egyszer megszuntettem egy OTP-s szamlamat. Ketto volt, csak az egyiket szuntettem meg szoval ugyfel maradtam, lehet azert ment minden siman.

Az ugyvezetono kedves volt, es nem levont hanem visszaadott penzt a kartyaert, valami kaukcio. Jol meg is lepodtem rajta.

m.t. 2018.07.12. 11:47:15

@orient:
Szerintem egesz konnyen megoldhato lenne.

Bankfiokban:
-Jo napot, utalni szeretnek.
-Jo napot, rendben, 3000 Ft lesz.
-HOGY KEPZELI hogy penzt szamol fel erte?
-Az webbankon az interneten ingyen elvegezheti otthonrol. Ha most akarja, akkor hasznalja a bejarat melletti szamitogepet. Recepcios kollega segit onnek.
-Koszonom, viszlat.

orient 2018.07.12. 11:58:51

@m.t.: pontosan ezt kene. De szerintem sok ember felhaborodva menne at az OTP-hez vagy mas bankhoz ahol kedvesen atutaljak a 4634 ft-mat. Sok bank egyszeruen nem meri meglepni, nehogy ugyfelet veszitsen ez miatt. En meg ugye fizetem a szamlavezetesi dijamban, mert valakinek ki kell termelni a sok szaz banki holgyet akik utalgatnak par ezer forintokat. De egyebkent az utalo is kifizeti a szamlavezetesi dijaban, csak annyi esze nincs hogy ezt vegig gondolja. De ennyi, netbank ingyenes, minden mas utalasi forma meregdraga.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.07.12. 12:04:55

Ez a magyar Raiffeisen furcsa szerzet.

Volt ott aktívan használt számlám 2005-2014 között. Közben 2007-ben elköltöztem az országból.

2014 után lassan mínuszba ment a számla.

2017-ban pánikszerűen kerestek 3-szor telefonon, külföldi telefonszámomon, hogy tartozásom van, s azonnal lépjek, mert rá fogok kerülni a rossz adós emberek csúnya listájára. Kérdetzem, mennyi az tartozás, mondták nem adhatnak telefonon ilyen infót. Mondtam, zárják be a számlát, ez se lehetséges se telefonon, se onlájn, szóval fárfadjak be a legközelebbi, 800 km-re levő fiókjukba.

2017 őszén Budapesten járva bementem egyik bankfiókjukba, bezárni a számlát. Kiderült: a tartozásom 2200 Ft. A számlabezárás kb. 50 percig tartott, közben olyan kérdésekre is válaszolnom kellett, hogy állandó lakos vagyok-e az USA-ban.

LKerekes 2018.07.12. 12:39:29

@Le a spammerekkel:
Nem kötelező a munkabért számlára irányítani.

Snagal 2018.07.12. 13:03:09

Érdekes sztori.
Engem mondjuk érdekelne a poszter által írt panasz.
Bár ahhoz, hogy azt mondjam a bank részéről jogos a felmondás egy elég durva hangvételű panaszt kellene ahhoz írnia az ügyfélnek, de azért jó lenne ha ezt kizárhatnánk - még akkor is ha nem tartom valószínűnek ezt a verziót.

Viszont nem értem minek levelezni a bankkal ha az ászf. szerint indoklás nélkül felmondhat... majd visszaírják, hogy nem kívánják indokolni, vagy banki titok blabla...

" Ha neki egy számlán vagy hitelkártyán csak súlyos veszteségei vannak, a törvényes határidőket betartva ajánlhat új számlacsomagot, hitelkártyát vagy akár számla-megszüntetést is az ügyfélnek. "
Ez viszont nekem nettó fassságnak hangzik. Fasznak hoznak létre olyan ajánlatot ami nekik veszteséges - akkor aki kitalálta a szolgáltatást azt kell seggberúgni. Az meg, hogy esetleg egy-egy ügyfél a több ezerből pont ki tud úgy sakkozni egy számlacsomagot hogy azon a bank nem keres azt azért gondolom a kevésbé fifikás ügyfeleken kompenzálni tudja. Mintha a Teszkóból kitiltanék egy vásárlót mer "a köcsög mindig csak az akciós tejet veszi" azon meg nem keres a tesco úgyhogy szopjon ki a vásárló, nem jöhet többet.
És ha már itt tartunk nekem ez banki önkényes ügyfél szelektálás is furcsa. Egy üzlet sem válogathatja meg a vásárlóit - aki bemegy és vásárolni szeretne azt köteles kiszolgálni (persze a minimális törvényi korlátozás keretében pl. dohány vagy italt kiskorúaktól megtagadhat, de más alapon nem szelektálhat!). A bank milyen alapon szelektálhat, ráadásul indoklás nélkül??

(ui: a netbankos okoskodás meg szép és jó, csak
1) semmi köze a sztorihoz, de tudtam, hogy itt is elő kerül 1-2 okos ember aki mindenkinél talpraesettebb mert már 2 kiflit is kártyával fizet és mindenki egy darab szar aki nem úgy gondolkodik mint ő - azért látva a mai rendszereket itthon nem biztos, hogy azt tartanám életképtelennek aki nem bízik meg egy gyök2 bank online rendszerében minden tekintetben, a szemembe inkább az az elmaradott akinek a kezébe nyomják a netbank opciót és ész nélkül rászabadul, miközben azt sem tudja mit csinál.
2) ki mondta, hogy a szóban forgó esetben a poszter csak egy szimpla utalást akart elintézni? simán lehet, hogy olyan ügyintézésről lett volna szó amihez a bankfiókba kell mennie személyesen... tehát még mindig nem értem, fasz köze van a sztorinak ahhoz, hogy netbank bijáccs??

Terézágyú 2018.07.12. 13:19:16

@m.t.:
"-Jo napot, utalni szeretnek.
-Jo napot, rendben, 3000 Ft lesz.
-HOGY KEPZELI hogy penzt szamol fel erte?"

Nos, szerintem ez a "hogy képzeli", és főleg kiabálva elég durva szöveg... ja, hogy az ügyfélnek szabad...????

Terézágyú 2018.07.12. 13:23:34

@orient:
"Na pont ezert tart ott MO ahol. 30-40 -es eveikben jaro emberek nem tudnak netbankot kezelni 2018-ban. Nem paran, hanem mondjuk 80%-uk....rohadt szomoru am. ...
Maradjunk annyiban, ha nem erti mikor kijon elso eveben OK. netbank 20 eve letezik csak szolok. Ha valaki ennyi ido utan sem tudja kezelni mondjuk 70 eves kor alatt akkor az siman tajgetosz kategoria es nem eletre valo 21. szazadban."

Na, erre szokta mondani egy ismerősöm, aki az egyik egyetemünk könyvtárában dolgozik, hogy az ide jövő érettségizett/BA-t végzettek 80%-a képtelen kezelni a könyvtár netes katalógusát. Aztán azt is hozzáteszi, hogy az oktatók 80%-is ilyen.

De persze őt majd ki fogják rúgni, mert nem elég kedves a felhasználókhoz...

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2018.07.12. 13:25:36

@tompus:
A KH kivezette azokat a számlacsomagjait, amik még a tranzakciós adó előtt kerültek megkötésre. Erről személy szerint nekem is és a környezetemben lévő cégeknek is fél évvel a zárás előtt illetve két hónappal a zárás előtt levélben értesítést is küldtek, amiben az aktuális új számlevezetési ajánlatokról is tájékoztattak, hogy a megszűnő csomag helyett milyen lehetőségek vannak aktuálisan. Emellett telefonon is megkerestek, hogy időben intézkedjek a csomagváltásról.

lobster thermidor 2018.07.12. 14:32:32

Én is a Raiffeisennél intézem a pénzügyeimet, de csak jót mondhatok róluk, mert rendszeresen értesítenek a számlát érintő változásokról, és a mailjeimre minden esetben 20 percen belül válaszolnak. Amikor pedig személyesen bemegyek a bankfiókba az ügyintézőhöz, akkor kávéval, üdítővel, kis csokikkal kínálnak.
Ja, majdnem elfelejtettem mondani, hogy az a bankfiók Ausztriában van.

m.t. 2018.07.12. 15:24:16

@Terézágyú:
Termeszetesen nem, de amikor elkepzelek valakit aki meg 2018-ban bankfiokba jar utalni, egy tanulatlan proli nyugger lebeg a szemeim elott. A kepzelt parbeszedet ebben a szerepben irtam meg.

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2018.07.12. 15:26:56

@m.t.: Akkor feljelentem a TASZ-nál, hogy azért diszkriminálnak mert zsidó/cigány vagyok, stb.! :D

no.nick.today 2018.07.12. 15:40:57

@szepi79: Azt vágom, hogy szívatják az embert, ha menekülne, és nyeregben érzik magokat.

Viszont, ha indoklás nélkül teszik ki az ember szűrét, akkor illene megtéríteni a másik pénzintézetnél történő számlanyitás költségeit is.

ZV 2018.07.12. 16:24:54

@A tudomány sosem téved!: ha csak otp van akkor mi a kérdés :)))))

Basz-ommm 2018.07.12. 17:43:38

@orient: ...és még sokkal olcsóbb is otthonról utalni. Nekem van egy ügyfelem aki pl a céges átutalásokat így intézte kb 5 évvel ezelőttig, aztán sírt hogy milyen magas a bankköltsége. Aztán megmutattam neki hogy ezt én hogy csinálom. Azóta 1/3-aa bankköltsége és nagyon hálás volt, hogy megmutattam neki a XXI. századot :D

orient 2018.07.12. 17:46:14

@Basz-ommm: nem viccelsz? A peldamban emlitett emberek 80%-a 40 ev koruli vallalkozo aki igy intezi az ugyeit. A 60 eves idos nyugdijas a toredeke mert azok nem utalnak max sarga csekket fizetnek a postan. Szomoru, na.

Basz-ommm 2018.07.12. 17:50:25

....de azt se felejtsük el hogy én is szoktam bankba közvetlen a szolgáltatóm részére pénzt befizetni, mert nekem a céges bevételeim 90%.a KP.-ben realizálódik. Namármost Én a Gránitban ügyfele vagyok, ahol ugye csak egy helyen lehet KP.t befizetni. Ha nincs elég bevétel a számlánkon akkor pedig mehetek befizetni 2X20 km autókázással a számlámra, vagy pedig bemegyek az OTP-be (mert ott vezeti az energiaszolgáltatóm a számláját) és KP.ben befizetem a számla díját, ezzel pedig megspórolom a tranzakciós illetéket, az utalási díjat a 2X20 km autózást a bankba, és a parkolási díjat a bank előtt.
Hát ennyi a KP befizetés oka.

MrZed001 2018.07.12. 17:57:40

Első:
Ami a banki pénztár sorokat illeti, na azért dráááága elQrmányunk is felelős.
A vállalkozók bizonyos köre pl KIZÁRÓLAG KP-ben veheti fel a pénzt ... mert bármiféle utalás, kártyával vásárlás után adóznia kellene (nyugdíj, tb ...).
Azaz odaáll 2 cetlivel, egyiken KP készpénz kivétel egyik számláról, másikon KP befizetés másik számlára. Meg fizeti örömmel a bankadót, mert az messze nincs ott mint a többi őt sújtó adó.

Második:
A diszkóból, kocsmából ( meg 5* szállodából) sem lehet kitiltani embereket (ill. annak látszó kisebbségieket).
Ilyenkor ugyebár megy az ajvék, meg a szórakozóhelynek a tetemes büntetés.
Akkor egy bank, az hogy teheti ugyanezt meg ?
Csak én látok itt kettős mércét ?

jomtom 2018.07.12. 19:15:36

Csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy az Európai Unió egyik ajánlása szerint minden EU állampolgár jogosult ingyenes bankszámlához. Magyarországon ilyenről szolgáltatásról nem tudok. OTP számlám van, ami relatív olcsó. Németországban Hypovereinsbanknál van mindkét számlám, ami Unicredit tulajdona. Anno ingyenességgel csábítottak. Másfél év alatt, pici módosításokkal havi 9 euro fölé hízott a terhelés, ami évi 120 euró. Hitelkártyát nem akarok, mert ebay, amazon, mobiltelefon, net, adóhivatal bankszámlámhoz van kapcsolva, terhelnek, jóváírnak. Itt még nem fordult elő, hogy olyan összeggel terheltek, ami nem valós. Minden használati tárgyat részletre vásárolok. Úgy vettem hűtőgépet, hogy szombat hajnalban rendeltem, hétfőn autón volt és hívtak, hogy kedden 7 és 11 között hozzák. 3 nap múlva postán jött a számla és értesítés, 18 hónap részletfizetést mindenféle papírok, igazolások nélkül megkaptam.
2 hete keresek bankot, két netes, "olcsó" bank elutasított. Múlt héten találtam harmadikat, o2 bank fidor bank netes bankja. Minden ingyenes, számlavezetés, 2 kártya, utalások, pénzfelvét. Közértekben 20 euro vásárlás felett 200 euro dijmentesen kp-ban felvehető. 4 napja regisztráltam, azóta 5 e-mailt kaptam, hogy megnyílt a számlám, végezzem el a videó azonosítást és máris használhatom. Többeknek ajánlottam, akiknek van németországi lakcíme. Van összehasonlítási alapom. Gyakorta járok haza. Néhány dologban előrébb jár Magyarország (banki utalás, internet penetráció, mobil sebesség, de az üzleti kultúrában még van mit fejlődnie.

beste 2018.07.12. 19:28:04

@jomtom: nekem full ingyen van a bankszámlám az erstebanknál. Kivéve a készpénzfelvévtel az első két (ingyenes) alkalom után, a 3. készpénzfelvételtől. Minden más szolgáltatásuk ingyenes a számlámhoz (már amit használok: netbank, átutalás netbankból bárhova, elektronikus kivonat, pénzlekötés stb.)

Quuuziii 2018.07.13. 07:40:00

@Kukac Kukac: hogy te mekkora humor harold vagy, kac-kac kukac. Úgy röhög a vakbelem, hogy háziorvoshoz kell mennem, ahol szintén nem volt sorszámkiadó időtlen időkig, csak megkérdeztük hogy ki jőtt előttünk. Sajnos a Raiffaisen nem ilyen szerencsés ügyfelej tekintetében, tolakodnak, vitáznak, panaszkodnak mint valami putriban feketepénteken, majd ha kirakják őket, jönnek a homárra. De a hiszti itt sem érdekel senkit.

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2018.07.13. 10:09:07

@Basz-ommm: Hello 2018! Az OTP-nek pl. már a nagyobb csomópontokonv van ki és BE-fizető automatája...

Balfredo Alfredo 2018.07.13. 19:57:57

@beste: "Minden más szolgáltatásuk ingyenes a számlámhoz (már amit használok: netbank, átutalás netbankból bárhova, elektronikus kivonat, pénzlekötés stb.)"
Kérdés, hogy mi a "stb"? Például csoportos beszedési megbízási is van benne vagy a közműszámlákat csekken fizeted? Sima vagy dombornyomású kártya az, amit ingyen adnak?

Van egy óasszír bölcsesség, hogy nincs ingyenes bankszámla, csak olyan, ami adott pénzköltési szokások mellett a legkevesebbe kerül.

beste 2018.07.15. 10:49:21

@Balfredo Alfredo: igen, csoportos beszedési is van benne. Sima kártya van hozzá, de nekem az elég. Van hitelkártyám is arra az esetre, ha külföldre mennék, de az más tészta. Cserébe egyszer megnéztem, hogy a folyószámla hitel mennyibe kerül, ha túllépném a keretet, és gyorsan lemondtam róla - tiszta lehúzás. Szerencsére, még nem volt szükség rá....

Balfredo Alfredo 2018.07.15. 20:14:06

@beste: Rápillantva az Erste honlapjára azt látom, hogy diákok és közszférában dolgozók kaphatnak 0 ft-os számlát. Egyéb földi halandók nem.
Innen kezdve a dolog számomra tárgytalan :-(

gulyaszoli · http://tapirwar.tumblr.com 2018.07.16. 10:37:01

@Balfredo Alfredo: én is az ersténél vagyok. ha multinál vagy nagyobb cégnél dolgozol és bemész számlát nyitni, valamint vállalod, hogy oda utalod a jövedelmed, akkor nagy eséllyel felajánlanak egy kolléga vagy kolléga extra számlát, amit nem hirdetnek nyilvánosan, de tényleg ingyenes a számlavezetés, netbankos utalás, készpénzfelvétel, bankkártya. Egyedül az sms értesítésekért fizetek átalánydíjat, ami 600 ft havonta.

Balfredo Alfredo 2018.07.16. 19:00:53

@gulyaszoli: Köszönöm a tippeket!
Nem akarnék kötekedni, de nagyon úgy tűnik, hogy 0 Ft-os számla igazából csak erős megkötésekkel van: ha bizonyos cégeknél dolgozol, ha oda utalod a jövedelmet, netán meg is van határozva, hogy havonta min. mennyi kell legyen, stb. stb. Ráadásul a számlát nem magad választod, hanem felajánlhatják, ha akarják.
Átlag Ábrahám valószínűleg jobban jár, ha egy olyan számlatípust választ, aminek nemnulla, de fix költsége van havonta, és nem függ attól, hogy melyik cégnél dolgozik éppen, meg hogy mennyi jövedelme van.

"Egyedül az sms értesítésekért fizetek átalánydíjat, ami 600 ft havonta."
SMS mentesen lehet kérni a számlát? Elvégre ha netbank van, akkor azzal bármikor tudod ellenőrízni az egyenleget meg a pénzmozgásokat.

gulyaszoli · http://tapirwar.tumblr.com 2018.07.16. 22:25:26

@Balfredo Alfredo: igen, azt hiszem, hogy van valami határ, de ilyen 150 vagy 170 ezer forint, ami azért nem elérhetetlen. Az sms értesítés csak opció, nem kötelező.

Balfredo Alfredo 2018.07.17. 18:14:23

@gulyaszoli: "van valami határ, de ilyen 150 vagy 170 ezer forint, ami azért nem elérhetetlen."
Alapban valóban nem elérhetetlen. De ha hirtelen munkanélküli leszel vagy a munkáltatód csődközeli állapotba kerül, és nem történik utalás a számládra, akkor a 0 Ft havidíj simán átváltozhat többezer forintosra.
Azt nyilván mindenkinek magának kell mérlegelnie: mik az esélyei annak, hogy ne tudja teljesíteni a 0 Ft-os számlához szükséges, nemegyszer csak az apróbetűs részben leírt feltételeket.

Treff Bubi 2018.07.26. 09:51:46

"Egészen a mai napig biztos voltam benne, hogy egy bank csak örül az ügyfelének, hiszen az ügyfél pénzt jelent," - alaptétel, hogy minden szolgáltató az ÚJ ügyfelének örül, nekik ajánlgat kedvezményt, a már leszerződött ügyfelek egyre rosszabb feltételek mellett vehetik igénybe a szolgáltatásokat, ahogy telik az idő.