Tékozló Homár

További bejelentést nem fogadunk el! Jó, én jobban nem fogadok el további bejelentést!!

2018.07.20. 11:48 | Homár Hilda | 114 komment

e9a892e99fb3-thumbnail2.jpg

Zoltán annyira plasztikusan és visszafojtott, de láthatóan élő és fortyogó dühvel bírta leírni a vele történteket, hogy hiába tudjuk, hogy ő szegény biztosan nem szórakozott jól a hol lassan csordogáló, hol őrült mód vágtató események idején, így kívülállóként bizony olyan az egész, mint egy abszurd vígjáték. Eleve milyen unikális karakter már  a futár, aki először lelki zsarolással próbálja megúszni az emeletre kézbesítést, majd kiderül, hogy 2000 forintért hajlandó lifttel felvinni az alkatrészes dobozt a 9-dikre, vagy a cég puffancskodása a "További bejelentést ezzel kapcsolódóan nem fogadunk el, amíg az alkatrészeket nem veszi át" felvetéssel? Teljesen jogos, hogy Zoltán nem hagyta annyiban az ügyet!

Kedves Homár

Esetem, legyen intő példa annak, aki spórolni szeretne, olyan dolgon, amin nem szabad.

Szerettünk volna vásárolni egy zuhanykabint, kifejezetten mélytálcást, így 1 éves fiunk is tud benne fürdeni. Emiatt nagy keresésbe kezdtünk. Találtunk is megfelelőt, de azt vettem észre hogy az a összeg amit rászántunk, abból sokkal jobbat is tudunk venni, mert rengeteg webáruház foglalkozik velük, és nagy a választék. Megsem fordult a fejemben, hogy közel 100.000 Ft-ért lehet gagyit vásárolni.

Nagy nehezen sikerült kiválasztani a Gemini-duó kft https://www.csapuniverzum.hu/ honlapjáról egy KALINA 80-as mélytálcás zuhanykabint. Több extrával.

Már a beszerelés, se ment zökkenő mentesen, de azt még ellehetett fogadni. Viszont hamar 1 hónap alatt éreztük, hogy ez valami über gagyi cucc. Fél éves használat után a fedőlap úgy leesett, hogy nem lehetett visszarögzíteni, és a nagy zuhanyrózsa teljesen elengedte magát, és a plafont spriccelte. Ekkor gondoltam elindítok egy garanciális ügyintézést.

2018 Február végén, hivatalosan a web oldalon mindent kitöltve, mindenről fényképet készítve, feltöltve elindult a folyamat. Nem sokára megkaptuk, hogy elbírálták és kicserélik az alkatrészeket. Megrendelték a csere alkatrészeket, és majd jön a szerelő.

Telt-múlt az idő, őszintén nem is gondoltam rá. A nagy esőztető zuhanyrózsát nem használtuk csak a kicsit, így fel sem tűnt, hogy nem történik semmi. A Feleségem elkezdtet piszkálni, hogy kérdezzek rá.
Mit add Isten, megkerestek minket hogy megkaptuk-e az alkatrészeket? Visszajeleztük, hogy nem, erre jött a sablon válasz, hogy akkor újra rendelik.

Megint teltek a hónapok, végül is júniusba rá írtam, hogy meddig kell még várnunk? Hány évet, honnan érkezik az alkatrész? Fél éve folyik az ügy és nem megy sehova. Váltottunk pár levelet, amibe én eléggé felháborodtam, aztán egyszer csak csoda történt, felhívtak, hogy másnap érkezik az alkatrész.

Másnap kapok egy telefonhívást, egy futártól, hogy 20 perc múlva ott van nálunk, lesz-e otthon valaki. 
Mondom igen, a feleségem otthon van a 2 éves gyerekünkkel, és várjuk nagyon. A Futár jelezte, hogy ő viszont csak Házig viszi el a cuccot, és látja hogy a 9. emeleten lakunk, valaki jöjjön le és vigye fel. Közöltem vele, hogy van lift, vigye fel. Azt a választ kaptam, hogy ezt akkor ki kell fizetnem, 2.000 Ft lesz.

Na, itt pattant el valami nálam.

Elkértem a nevét, hogy felhívjam a céget, hogy ez mi? A futár nem adtam meg a nevét, elkezdett ilyeneket mondani, hogy ne rontsam el a napját, és ő sem akarja az enyémet elronatni. Továbbra se mondata meg a nevét, viszont megszakadtunk.

Én pont megírtam a panasz levelemet a cégnek, és egyből felhívtak, és nagyon lekezelő stílusban közölték velem, hogy nem igaz hogy nincs 2000 Ft-om, miért nem fizetem ki? Hát, mert garanciális javítást kértem, és nem volt szó ilyen plusz költségekről! Nem az összeg a probléma, hanem az elv. Erre következő választ kaptam: Nem igaz, hogy a feleségem nem tudja otthon egyedül hagyni a 2 éves gyereket 5 percre. Miért nem megy le? Ha nem megy le, a futár ott hagyja a ház előtt cuccot és elmegy, és Ők letudva érzik a dolgot.

Itt teljesen felrobban bennem valami teljesen kiakadva közöltem szidva őket, hogy nem érdekel a kabinjuk meg ennyire erkölcsösen gerinctelenül viselkednek lefújom az egészet kidobom az egész zuhanykabint a szemétre, és veszek egy másikat.  Kb. le is raktuk a telefont és azóta kaptam egy levelet tőlük :

Kedves Uram!

Tegnapi telefonbeszélgetésünkre hivatkozva tájékoztatjuk, hogy az alkatrészt átveheti 6500 Baja, Szegedi út 107 címen. További bejelentést ezzel kapcsolódóan nem fogadunk el, amíg az alkatrészeket nem veszi át a #xxxx hibajegyre hivatkozóan

Üdvözlettel:

Én ezt válaszoltam rá:

Kedves XXX

Vagy kiszállítják ingyen a garanciális csere alkatrészt, az ajtóig, (nem a házig) és megcsináltatják a szerelővel a garanciális javítást, vagy kidobom az egész zuhany kabint, és veszek egy újat egy másik üzletből, Önöket nagy ívben elkerülöm és ezt másokkal is megosztom. További bejelentést nem fogadok el. Kérem más ügyben ne írjon.

Üdvözlettel

Fogalmam sincs, mit tehetek egy ilyen esetben, mihez nyúlhatnék, mert tényleg úgy érzem hogy az életben nem fog megtörténni a garanciális csere, próbálnak plusz pénzeket lehúzni az emberekről, akik persze úgy érzik hogy inkább fizetnek csak menjen.

Elindítottam egy ügyfélkapus fogyasztóvédelmi eljárást, de nem érzem azt, hogy ebből pozitívan jövök ki. Mert biztos van az ÁFSZ-be valahol egy apró pont amibe a cég házig vállal garanciális alkatrész kiszállítást, és nem ajtóig, és én ezt nem vettem észre…

Remélem legalább mások okulnak, hogy inkább jobb minőségű  egyszerűbb szerkezet kell vásárolni, mert amilyen az eszköz olyan az ügyintézés is.

Soha többet nem veszek itt semmit, és  biztos, hogy bármi új vásárlásnál nagyon fontos lesz a garanciális ügyintézés, feltételek, mert vannak szerencsére más cégeknél pozitív csalódás.

Üdv

Zoltán

UPDATE

Jelentkezett nálunk a bepanaszolt cég vezetője (köszönjük), úgy tűnik, megoldódik az ügy.

Hibáztunk, és jelenleg is dolgozunk azon, hogy a jövőben lehetőleg minél kevesebb hasonló eset fordulhasson elő.

A vevő által tett garancia bejelentésre azonnal reagáltunk, a beszállítótól lerendeltük a kért alkatrészeket. Az alkatrészek hozzánk való beérkezésének ideje attól függ, hogy a beszállítónál készleten van-e a termék, vagy le kell gyártani, mely több hétbe is telhet. Az alkatrészek beérkezéséről illetve a beérkezés csúszásának okáról a vevőt folyamatosan tájékoztattuk. Az alkatrészek kiszállításának napjáról e-mailben és telefonon is értesítettük a vevőt a kiszállítást megelőző napon. A csomagkézbesítés meghiúsulásának oka, mely a futár és a vevő között történt, jelenleg kivizsgálás alatt van.

Ügyfélszolgálatunkon minden hívás rögzítésre kerül, így a birtokunkban álló adatok alapján szeretnénk megerősíteni, hogy a vevő által közölt alábbi mondat, ilyen formában nem hangzott el ügyfélszolgálatos kollégánktól: „Én pont megírtam a panasz levelemet a cégnek, és egyből felhívtak, és nagyon lekezelő stílusban közölték velem, hogy nem igaz hogy nincs 2000 Ft-om, miért nem fizetem ki? Hát, mert garanciális javítást kértem, és nem volt szó ilyen plusz költségekről! Nem az összeg a probléma, hanem az elv. Erre következő választ kaptam: Nem igaz, hogy a feleségem nem tudja otthon egyedül hagyni a 2 éves gyereket 5 percre. Miért nem megy le? Ha nem megy le, a futár ott hagyja a ház előtt cuccot és elmegy, és Ők letudva érzik a dolgot.”

07.20-án újra felvettük a vevővel a kapcsolatot telefonon, aki megerősítette, hogy a munkahelyén kívánja átvenni a csomagot, melyet a mai napon adunk át a futárszolgálatnak. Az alkatrészek leszállítását követően értesíteni fogjuk a szervizt is, hogy keressék fel a vevőt beüzemelési időpont egyeztetése végett.

Az ügy megoldását követően tájékoztatni fogjuk Önöket, hiszen számunkra valóban a legfontosabb a vevők elégedettsége.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mancilla Pectoralis 2018.07.20. 15:30:19

@Dezsike: Anyu a gyerekkel volt fent,nem csak monománozott magában.Hóna alá csapja a kiskölyköt,utána meg a másik kezébe a zuhanyrózsát és a lábával megnyomja a kilences gombot? Bakker,ehhez egy kis emberség kéne.Nekem a futár behozta az előszobáig a cuccot,és egy fityinget nem kért érte(igaz kertesház).

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.07.20. 15:41:44

@Mancilla Pectoralis: egy 2 éves gyerek megáll már a saját lábán, a liftben sem borul fel valószínűleg...attól, hogy valakinek gyereke születik, nem válik a lakáshoz kötötté a gyerek óvodás köréig.

Lotyóbridzsida 2018.07.20. 15:43:48

Hozzám mindig felhozzák a másodikra lépcsőn a cuccot, soha nem slattyogtam még le érte. Szerintem csak akart egy kis pénzt keresni a futár, de rácseszett, utána meg megsértődött.
Hozzáteszem nekem is kérdésem, hogy gyerekkel a hónalatt miért nem slattyogott le asszonypajti a zuhanyrózsát átvenni? Vagy komolyabb méret-súly volt? Ezek azok a dolgok, amiből nem kell elvi kérdést csinálni, mert most vehetsz a 100x-osáért majd újat - akkor kivel csesztél ki tullképp?

telkoe 2018.07.20. 16:31:53

@Dezsike: A szallitas a cimzett ajtajaig tortenik (nem a kertkapuig, lepcsohaz aljaig, amig a futar hajlando elsetalni stb.) Az ilyen gyere ki a haz ele / gyere le a foldszintre okoskodas a futar lustasaga / trogerkedese.

Joember ott csinalta az elso hibat, amikor elmagyarazta maganak, hogy a netrol turt zuhanykabin minosegi darab es extra kiszolgalast kap, mert 100eFt-ot fizetett erte ami neki sok penz.

A forgalmazo leszarom stilusu garanciazasabol mar sejthette volna, hogy minosegi temaban tevedett. Ha nem akarta bonyolitani az eletet akkor vagy lemegy az Ket Eves Gyerekkel Elfoglalt Anya a lusta futarhoz, vagy ha bevallalos, atveszi a a kuldemenyt a futartol es elkuldi a picsaba ha penzt ker a felhozatalert (futar hivhat rendort ha nem tetszik, rendorok boldogan fognak kivonulni es intezkedni, biztosan nem fogjak elrontani a futar napjat ). Legrosszabb esetben lenyeli a 2eFtot es orul hogy jo lett a zuhanykabinja es foglalkozik az elet erdekesebb dolgaival tovabb.

Kiverni a nagyhisztit legfoljebb a keteves gyerektol elfogadhato, hogy kidobja a kabint a es vesz masikat nem fogja meghatni a forgalmazot. Ha mindenaron vilagmegvaltani akar akkor hiszti helyett kb harom lepesben 1) felszolithatja a forgalmazot a garis javitasra es megemliti, hogy nem vagy hibas teljesites eseten elall, 2) ertesiti az elallasrol, 3) indit egy fiz meghagyast a penze visszafizetesere. Legkesobb lyenkor felfigyel a dologra a forgalmazo, hacsak nem egyebkent is bedonteni keszul a ceget. Ugyveddel megcsinaltatni picit dragabb mint a ket ezres a lusta futarnak a potalkatreszert, de a lehet hogy a posztolonak megeri.

Balfredo Alfredo 2018.07.20. 16:41:18

@Im just here for the comments: "És az alkatrészek után még meg kellene várni, hogy valaki odamenjen és beszerelje?"
Ez nekem is feltünt. A cég képviselője a beküldött képek alapján megsaccolja, hogy mely alkatrészeket kell cserélni, ezeket valamikor megrendeli, valamikor valamilyen futárral a helyszínre juttatja és ha mindez megvan, majd megint csak valamikor kiküld egy szerelőt, aki elvégzi a cserét? Vagy csak alkatrészt küld és az ügyfél végezze a cserét Csináld magad! alapon?
Nem az az egyszerűbb és kultúráltabb módszer, hogy eleve egy szakképzett szerelőt küld a helyszínre, amely szerelő autójának csomagtartójában ott lapulnak a tapasztalatok szerint gyakrabban meghibásodó alkatrészek? A szerelő megnézi a terméket, megállapítja a hibát, kicseréli amit ki kell, kitölti a jótállási jegyet és elégedett Ügyfelet hagy maga után.

telkoe 2018.07.20. 16:49:58

@Balfredo Alfredo: Indulj ki egy minosegi zuhanykabin arabol es sejtheto hogy milyen kulturalt, hazhozjovos szerelos ugyintezes fer bele a 100eFtos darab garanciajaba.

Basz-ommm 2018.07.20. 17:04:20

@Dezsike: De ha a cím XY utca 12 9.emelet 5 akkor igenis a 9/5-be kell felvinni, ilyen alapon elég lenne a városkapuig elvinni.

Basz-ommm 2018.07.20. 17:10:34

@GiaMarie: www.dpd.com/hu/home/szallitas/aszf
Igaz én csak ezt az egyet néztem meg de szó sincs ilyenről.

Basz-ommm 2018.07.20. 17:13:09

@GiaMarie: www.dpd.com/hu/home/szallitas/aszf
Igaz én csak ezt az egyet néztem meg de szó sincs ilyenről.

Basz-ommm 2018.07.20. 17:16:16

@Dezsike: "Kertes házban is csak a kertkapuig viszik." Igen mert ott az a konkrét cím, nem a bejárati ajtó, de egy panelban pedig a bejárati ajtó a pontos cím.

Basz-ommm 2018.07.20. 17:24:48

@telkoe: "Indulj ki egy minosegi zuhanykabin arabol es sejtheto hogy milyen kulturalt, hazhozjovos szerelos ugyintezes fer bele a 100eFtos darab garanciajaba."
Ez nem a posztoló baja, sara. Az 1 éves garancia minden 10e Ft feletti cucchoz jár. Igen, ha 15kg-nal nehezebb akkor házhoz jön a szerelő. Igen egy 60e Ft.os automata mosógéphez is házhoz jön a szerelő és megjavítja, és ha nem tudja akkor elviszi és ott javítja meg, aztán visszahozza, ha kell 5X egymás után, vagy elviszi és money back. BENNE VAN AZ ÁRBAN! Ha a forgalmazó kispórolta az árból hogy az legyen a legolcsóbb akkor így járt. Igen van amikor a forgalmazó nagyon ráfizet.

telkoe 2018.07.20. 17:31:39

@Basz-ommm: Nem latom hol fizetne ra a forgalmazo ha kiveri hisztit az ugyfel, kidobja a kabint, vesz egy masikat helyette es elpicsogja az indexen hogy milyen csunyan bantak vele.

megadeth1 2018.07.20. 17:35:26

Ezekkel nekünk is volt vitánk... eresztett a csap, amit küldtek, de annyira, hogy le kellett szereltetni és ledugózni. Szóltam, h gáz van, azt mondja az ürge a telefonba, hogy szereljem vissza, vegyem fel, ahogy ereszt és küldjem el nekik a videót. Mondom, nem vagyok vízszerelő, erre ő, nem gond, csak látsszon, h ereszt. Megcsináltam, vattába csomagolva, tényleg karcolás nélkül, erre a válasz: látszik rajta, hogy többször volt szerelve, ezért nem vonatkozik rá a garancia. Mondom, ti kértétek, a kedves édesanyátokat. Végül többszöri vita után a gyártó küldött valami cserealkatrészt, de nem azt, ami hibás volt. Aztán hagytam az egészet a picsába, csapékat meg kerülöm :-)

Basz-ommm 2018.07.20. 17:43:46

Az is érdekes hogy én a Bauhausban vettem 3 éve egy zuhanykabint 110e-ért és tökéletes, pedig a kiadó lakásomban van és azért ott nem nagyon kímélik. A lényeg hogy ezt a csapuniveztumot bevéstem az emlékezetembe és biztos nem fogok ott vásárolni semmit, vannak már egy páran ezen a listán.

slowMotion 2018.07.20. 17:48:41

@Dezsike: ugye te lemesz mindig a postashoz is a 9dik emeletrol, mondjuk amikor ajanlott levelet kapsz?

Quuuziii 2018.07.20. 18:01:22

@slowMotion: hozzád melyik jön gyakrabban? Az ajánlott levél, vagy a cserealkatrész a zuhanykabinhoz?

azbest 2018.07.20. 18:17:33

Hát ebből nem lesz sikertörténet.
A meghiúsult kiszállítást és az újra kiküldést is ki fogják számlázni neki. Mr 100ezer azt hitte, hogy csicskát vett magának. A futárnak semmi köze az ő és a zuhagyárus cég közti vitához, de mr 100 inkább köcsög módba kapcsolt, mert az asszony belerokkant a gyermekvállalásba. Nem csoda, hogy emiatt ideges. Így viszont, mivel nem hajlandó megmozdulni és átvenni a küldeményt, majd nem hajlandó a telephelyre sem elmenni érte, a miatta sikertelenné vált kézbesítés után, hát így majd gondolom megy vissza a feladónak. Természetesen, miközben ő azt hiszi, hogy csickáztathatja a futárt, hogy majd az felmegy és jó hogy be nem szereli az asszonykának a szerszámot, valójában ő volt a balfék a leírása alapján. Mást azt hiszi, hogy ugráltathat ingyen, de ő meg biztosan elvárja a prémium fizetést a saját munkája után.

szmoker (Homo Trollicus) 2018.07.20. 18:25:20

@csomagos: "Lifttel a kilencedikre, plusz 2000? Mi van?"
Én a Jyskből rendeltem matracot pár éve, és a félemeletre (8 lépcsőfok) 5000-ért akarták felhozni, mert az nincs benne az árban.

kontár lajos 2018.07.20. 18:41:23

"Fogalmam sincs, mit tehetek egy ilyen esetben, mihez nyúlhatnék" - javasolnám nyúljon a "Magyar helyesírási szótár" című kiadványhoz. Nekem ebben a történetben valami nem kerek. Valami hiányzik. A fogalmazásmódból és a helyesírásból azt sem tartom kizártnak, hogy nem értették meg egymást. Az eladó csak arra vár, hogy beváltsa a fenyegetését, dobja ki a cuccot, és vegyen máshol. Neki jobb lesz. A beszereléses részt sem igazán értem, de ez az én problémám. Sok sikert, Zoltán! Ha máshol vásárolsz, előre soha nem fog kiderülni, melyik eladó, hogyan viszonyul a garanciális ügyintézéshez. Csak ha baj van, akkor derül ki mi, merre, hány méter.

M1nd3gy 2018.07.20. 18:59:43

loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser loser

2018.07.20. 19:43:54

Nagyon sajnálom az úrral történt dolgokat. A bejelentés ügyintézője vagyok.

Dolgozói szemszögből is leírom a történteket, igyekszem pontról pontra válaszolni.

A megrendelő a meglévő termék beüzemelését és elszállítását kérte extraként. A beüzemelést külsős cég végzi, mivel webáruház vagyunk; az országban a legkedvezőbb árakat mi biztosítjuk beüzemelésre saját versenypiacunkon. A beüzemelésre magára is 1 év jótállást adunk az ár a kiszállást is tartalmazza.

A termék Lengyelországból származik, rengeteget adunk el ebből a márkából és ahhoz képest a bejelentések száma minimális. Szomorúan olvastuk, mikor írta, hogy probléma merült fel a termékkel.

A bejelentés február 25.-én történt

Cégünk a termékeket beszállítóktól rendeli meg és úgy biztosítja, több ezer terméket forgalmazunk és sajnos lehetetlen mindenből készleten tartani. A Lengyel termék mindig egy komplett szállítmány része, így a várható beérkezési ideje általában 5-10 munkanap.

Mivel a szállítmány, nem tartalmazta az alkatrészt, ami vártunk, ezért április 12.-én a beszállítótól számon kértük azt.

A raktárunk és a beszállítónk raktára többször ellenőrizte, az ő állításuk szerint feladták, de tudtuk, hogy nem kaptuk meg, bevételezéskor sem lett kipipálva, hogy megjött volna a dolog.

Beszállítónk nem engedett a dologból, ezért a vevői elégedettség végett, mivel az ügyfél az első, saját költségünkre rendelést adtunk le az alkatrészekre, az ügyfél nem tehet arról, hogy benézték külföldön a dolgot, nem akartuk tovább váratni őt. Április 23.-án került erre sor.

Sajnos beszerzési nehézségek léptek fel ezután az alkatrésszel kapcsolatban és június 13.-án sikerült csak megkapnunk, másnap szállítottuk is az úrnak. Minden egyes eseményről az úr kérdezése nélkül levélben azonnal válaszoltunk.

Június 5.-én viszont az úr email címéről kaptunk érdeklődést (a bejelentést végig a kedves párja email címéről intézték azelőtt). Ekkor egy kolléganőm, aki akkoriban új volt írta, hogy nem kaptuk még meg az alkatrészeket. Írtam a megrendelőnknek, hogy sajnálom a kolléganő nevében is, hogy nem adott kielégítő választ, nem nézte meg a termék várható beérkezését, melyet leírtam neki és biztosítottam, hogy ahogy beérkezik küldjük másnap az alkatrészeket.

Ekkor történt a bonyolódás. Logisztikusunknak jelezte a futár, hogy az ügyfél nem veszi át az alkatrészt.

Két szállítási módunk van. Normál szállítás (mely garanciális alkatrészeknél ingyenes) és Prémium szállítás, amikor is olyan futárszolgálatnak adjuk át a terméket, akik úgy viszik be az alkatrészt az úrnak, ahogyan az szükségeltetik.

Az úr nem igényelte a prémium szállítást, ezt mindössze megrendeléskor a termékre kérte, és ennek eleget is tettünk.

A weboldalunkon egyértelműen részletesen megtalálható a szállításra vonatkozó információ is: www.csapuniverzum.hu/oldal/ingyenes-kiszallitas-feltetelek

Normál szállítás: ez a hagyományos háztól-házig történő szállítás. A termékek házhoz szállítása az ingatlan utcai bejáratáig tart, ezért kérjük, gondoskodjon a további, ingatlanon belüli mozgatásáról. Az ön rendelését az MPL vagy a GDL fogja kézbesíteni.

Logisztikusunk értetlenül állt a dolog előtt, felhívtam az ügyfelet. Közölte, hogy van neki kisgyermekük és a felesége nem tud lemenni, van lift. Mondtam neki, hogy a kisgyermekük esetleg vigyázhat addig a szomszéd, legyen szíves lefáradni a párja, a sofőr sajnos nem fogja tudni felvinni a terméket, több címe is van és nem ér rá. Ebbe nekünk nincs bele szólásunk, ezt a futárszolgálat logisztikája így intézi, a szerződésük is így szól, meg volt kötve a kezünk.

Megkértük, hogy nyissa ki a kaput ott hagyjuk az alkatrészeket, úgy se viszi el senki, miért tenné. Az ügyfél nagyon flegmán, lekezelően és nyomdafestéket nem tűrő módon beszélt velem ezután, majd a fuvarszervezőnk ezt hallva mondta, hogy közöljem, hogy nem szállítjuk le akkor az alkatrészt, ha nem hajlandó átvenni. Mi fizettünk a cégnek így ha nem veszi át legközelebb csak fizetősen küldi ki. A 2000 Ft-ért felviszik dolgot most hallom először.

Így kompromisszum hiányában az ügyfél alkatrészét visszakaptuk, azóta is nálunk van.

Így interneten keresztül felajánlom a megrendelőnknek, hogy ha önt ekkora sérelem érte ez miatt én nagyon régóta dolgozom a cégnél és garantáltan elintézem, hogy újra díjmentesen kiszállításra kerüljön az alkatrésze, ha hajlandó a weboldalunkon leírt normál szállítási módnak megfelelően átvetti, vagy a prémium szállítást az alkatrészekre megtéríti.

Mindvégig segítőkészen álltunk önhöz, most is így szeretnénk eljárni.

Kérem írjon nekünk a levelezési címünkre és keressen engem, Fuszenecker Zoltánt, hogy tovább járhassak el az ügyintézésében!

UI: A külsős cég az egész országot járja, nem hozzánk tartoznak, megbízott partner. Nem áll módjukban több ezer típusú termékhez alkatrészt tárolni, főleg nem több tízezer fajtát. A beüzemelés 3 régióban történik országosan, így lehetetlen kivitelezni, hogy a szakszervíz és az alkatrész egy időben érkezzen ki, bármennyire is szeretnénk

MrZed001 2018.07.20. 19:56:36

Nos, én csak annyit mondok, hogy ezzel a csapuniverzum is bekerült a TILTÓlistámra.

Kellene már lassan egy lapot csinálni, ahol cégek szerint ott vannak a "minősítéseik", illetve minősíthetetlen eljárásaik.
Na az visszatartaná őket, mert igen komoly ügyfélvesztéssel járna oda felkerülni.

MrZed001 2018.07.20. 20:30:03

@Indipender:

Ha megengedi harmadik (kívülálló) félként felsorolnám, hogy mit is rontottak el:

"A megrendelő a meglévő termék beüzemelését és elszállítását kérte extraként."
Azaz a garancia is erre terjed ki.

"A beüzemelést külsős cég végzi"
Senkit sem érdekel. Önnel áll szerződéses viszonyban.

"A beüzemelésre magára is 1 év jótállást adunk az ár a kiszállást is tartalmazza."
Azaz bármi hiba, törekedniük kell rá, hogy 15 napon belül javítsák (NEM MUNKANAP !!!).

"A bejelentés február 25.-én történt"
Dátum 1.
"várható beérkezési ideje általában 5-10 munkanap."
Amivel eleve kicsúsztak a 15 napos javítási határidőből. Erről gondolom írásban értesítették az ügyfelet előre. Ugye?

"a szállítmány, nem tartalmazta az alkatrészt, ezért április 12.-én a beszállítótól számon kértük azt."
Dátum 2.
Ami külön érdekes, lévén Feb. 25 + 10 nap ugye Márc. 7 ... azaz több mint 1 hónapja nem vették észre, hogy nem jött, és GARANCIÁLIS dolguk lenne ?!???
Emberi trehányság, vagy csúnyán elqrt szoftver áll a háttérben?
Javaslom lecserélni a bűnöst !

"A raktárunk és a beszállítónk raktára többször ellenőrizte, az ő állításuk szerint feladták, de tudtuk, hogy nem kaptuk meg, bevételezéskor sem lett kipipálva, hogy megjött volna a dolog."
Blabla ... szállítólevél, tétel rajta? Igen = ellopta valaki. Nem = nem küldték.
Ügyfél meg pont tesz az önök belső problémáira, lévén ő az ügyfél, nem az önök menedzsere.

"Április 23.-án került erre sor."
Dátum 3.
Igen, itt már 2 hónapja várta az ügyfél a 15 napon belüli garanciális javítást.
Ugye érződik az irónia ?!??

"ezért a vevői elégedettség végett, saját költségünkre"
Ügyfél elégedettség? A fentiek után ugye ezt viccnek szánta ?

"Sajnos beszerzési nehézségek léptek fel és június 13.-án sikerült csak megkapnunk"
Dátum 4. Itt már 4 és fél hónapja várta az ügyfél a garanciális javítást.
Sokkal türelmesebb, mint ami én lettem volna.

Bizony én 30 nap elteltével küldöm az ajánlott levelet, hogy mivel garanciális javítást nem voltak képesek a javasolt 15 nap kétszerese alatt sem elvégezni, így elállok a vásárlástól.
Azaz vigyék innen, szereljék ki, állítsák vissza az EREDETI állapotokat (ha nem én fogom az önök számlájára), és fizessék vissza a pénzem. Aztán megy a fizetési meghagyás.
Amennyiben megtámadják, a bíróság nekem ad igazat (és még azt is fizethetik)

Innentől blabla és senkit sem érdekel, hogy a futár hogy vitte fel vagy sem (beszerelni is ő fogja ??? )
Szóval ez a hibakezelés annyi de annyi sebből vérzik, hogy az önök helyében 100 MEA CULPA kíséretében fizetném vissza a teljes vételárat a tisztelt vevőnek. És örülnék, hogy ennyivel megúsztam.

(egy ügyfél, aki megjárta már párszor a bíróságot, és eddig mindig nyert)

dr utcai arcos 2018.07.20. 21:12:11

@Indipender: Figyu tesó, ez istenkirály :"A termékek házhoz szállítása az ingatlan utcai bejáratáig tart, ezért kérjük, gondoskodjon a további, ingatlanon belüli mozgatásáról. " Standupolni nem akarsz? Ez abban az esetben állná meg a helyét, hogy ha az ingatlan (lol) az övé lenne. Segítek, az ő ingatlana a 8. emelet 6. Na, AZON belül, majd gondoskodik az áru ingatlanon belüli mozgatásáról.

dr utcai arcos 2018.07.20. 21:16:27

@Indipender: Huh. Dolgoztam a világ egyik legnagyobb futárcégénél. Az egyik kézbesítést elb..tuk. Semmiképpen nem ért volna ki a csomag a megbeszélt időre Olaszországba. Nos a területi képviselő beugrott a kocsijába és egy gázzal levezetett Olaszországba. A cég pénzén. Ami tutira egy hangyányit több volt, mint a szállítási díj...EZ az ügyfélkezelés. Nem a mutogatás Ádámtól Éváig.

2018.07.20. 21:19:14

@dr utcai arcos: Kedves Hozzászóló! A szabályokat nem én hozom :) Mellesleg miért kéne, hogy az övé legyen az ingatlan? Nem értem ebben a logikát. Számít az kié az ingatlan, ha annak utcai bejáratáig szól a szállítás? A normál szállítás a weboldalon így szerepel, tehát aki tőlünk rendel ezt a szolgáltatást kapja. Ha szeretné, hogy a terméket otthonába vigyék van prémium szállítás is, direkt ezért.

MrZed001 2018.07.20. 21:30:57

@Indipender:
Tisztelt Értékesítő!

Kérem engedje meg, hogy ismét kijavítsam, mert úgy látszik nem igazán készült fel a garanciális problémakezelés témaköréből.

"A garancia miért is terjedne ki elszállításra? Az egy szolgáltatás."
Kérem lepődjön meg most, de a garancia bizony szolgáltatásra is ugyanúgy kiterjed. Így a beépítésre is. És ha kiszállítással kérte (amiért fizetett), akkor bizony a be-kiszerelést és ki-elszállítást is önök kötelesek állni.

"Ugyanúgy ahogy a termékekre, sajnos az alkatrészekre is várni kell."
Ezzel nincs is probléma (ésszerű keretek között, lásd a törvény betűje)

"Az elbírálás valahogy március 5-10 között történt és az alkatrészt április eleje-közepe fele vártuk eredetileg."
Azaz mire kész kellett volna lennie a garanciális javításnak, önök akkor még meg se rendelték a csere alkatrészt.
Erre azért nem lennék büszke.

"A törekedés megvolt, minden állapotról megfelelően tájékoztattuk az ügyfelet."
Ha 10 munkanap a beszerzése az alkatrésznek, akkor a 11-ik napon (márc. 10) önöknek lett volna kötelessége ellenőrizni annak megérkeztét. Megtették? Nem.
1,5 hónappal bejelentést követően jutott eszükbe (ápr. 12.).
Ez azért már maga a szégyen kategória.

"Igen, mindenről értesítettük az ügyfelet, a várható beérkezés egy jellemző idő ami lehet 1 de akár 30 munkanap is. "
Ezzel nincs is gond. Közölték vele, hogy 45 nap lesz a várható beérkezése ?
Amire amúgy a vevő nyugodtan mondhatja azt, hogy mivel jócskán túlhaladja a 15 napot (bírói gyakorlat szerint 30 napon túl !!!! ) egész csere, vagy pénz vissza is amit kérhet.
És ha nem tudja ugye felvilágosították eme jogáról? Biztos, hogy nem (hisz láthatóan még ön se tudja).
Olvasson kérem utána, legyen felkészült a témakörből, ha már ez a munkája !

A többit nem is részletezném, mert akár a vevő, úgy a törvény is messziről tesz az önök beszerzési problémáira, meg hogy mi a belső ügyrendjük.

"A továbbiakban pedig nincs igaza, a vásárlástól 14 napon belül állhat csak el, a szavatossági jog szerint."
Jajjjj, már megint egy akkora tévedés, és pont egy fogyasztóvédelemmel foglalkozó fórumon ... ehhez azért bátorság kell. (hogy is van a mondás, hogy belefutott ebbe a pofonba ?)
Elég lenne csak pár korábbi cikket felcsapni, rögtön szembe csapná a jogi háttér és magyarázat a korábbi eseteknél is, pl:

"A törvény értelmében a vevő elállhat a szerződéstől és a vételár visszafizetését kérheti, ha az eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, illetve ennek a kötelezettségének a megfelelő határidőn belül, a vevő érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a vevőnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Ez utóbbi eset lehet például a többszöri kijavítás sikertelensége.

Felhasznált jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
"

"A három év alatt egyszer volt fogyasztóvédelmi ügyünk, ott is mellettünk ítéltek, a legtöbb értékelésünk is pozitív."
A fenti jogi (és kötelezettségi) sötétséget látva, örülhetnek neki.

Javaslom lapozzák fel a korábbi cikkeket, és kezdjék el végigolvasni jogilag milyen kötelezettségeik is vannak (MERT VANNAK !).
Csodálkozzanak rá (jéééé), és javítsák a törvényi előírásnak megfelelően az ügyrendjüket !

Mert ha legközelebb egy tudatos vásárló az akivel a fent leírt módon "elbánnak", talán egy kissé mélyen a pénztárcájukba nyúlóan tesz az önök kedvében.

Basz-ommm 2018.07.20. 21:59:53

@telkoe: Igy nem is, de ha fellépne a forgalmazó ellen akkor bizony nyerne.

2018.07.20. 22:04:25

@MrZed001: Annyit ha még megenged hozzátennék, hogy amit írt hibás teljesítésre vonatkozik. Akkor van szó hibás teljesítésről, ha a termék/szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Mivel a termékkel a problémák bőven átvétel után történtek, szimplán a jótállás keretein belül kell javítani, amire ugye a fentebb írt jogszabály már nem vonatkozik. A hibás teljesítés azt jelenti, hogy a szerződés tartalmához képest a szolgáltatás teljesítése hibás. Hibás teljesítésről csak akkor beszélhetünk, ha a hiba (a hiba oka) a termékben/szolgáltatásban a teljesítés időpontjában benne volt.

Basz-ommm 2018.07.20. 22:06:22

@Indipender: " ingatlan utcai bejáratáig tart" az vevő ingatlana az nem a ház baszki, hanem a lakás, tehát annak bejáratáig kell tartani a szállításnak.

Simet 2018.07.20. 22:07:12

20 év alatt egy fogyasztóvédelmi ügyünk sem volt. Na, ezért nem vagyok sikeres...

Basz-ommm 2018.07.20. 22:11:09

@MrZed001: Nah, kb ennyi! Én sem írhattam volna precizebben :D

2018.07.20. 22:15:57

@Basz-ommm: Kedves hozzászóló!

Már megbocsásson :) Az ingatlan a föld és a ráépített szilárd építmények összessége. Ingatlan a föld szárazföldi felszínének körülhatárolt, más ingatlanoktól elkülönített része, továbbá az önálló rendeltetésű és önálló forgalmú építmény vagy építményrész.

2018.07.20. 22:17:47

@Basz-ommm: Valamiért ha az ember a kukac jelet írja elküldi a hozzászólást :/

Az 1997. évi CXLI. törvény szerint ingatlan az olyan földrészlet, amely az ingatlan-nyilvántartásba önállóan bejegyezhető:

egy helyrajzi számon nyilvántartott földrészlet a hozzá tartozó felépítménnyel
külön telekkönyvezett felépítmény
társasházi külön tulajdon
közterületről nyíló pince

Tehát a lakás ilyen értelemben nem ingatlan, illetve a lakásnak nincs utcai bejárata. Utcai bejárata az ingatlannak van, ahol az építmény áll, amibe a lakás található.

Remélem így sikerült egyértelműsítenem önnek a dolgot!

MrZed001 2018.07.20. 22:26:09

@Indipender:

"és másnap (mikor már a bevételezés is megtörtént) én ellenőriztem, hogy itt van-e és akkor jelezték, hogy nincs, ekkor ment a keresés, mert alkatrész csak úgy nem tűnhet el."
Egy raktáron belüli keresés nem tarthat 1 hónapon át, hogy csak utána: "ezért április 12.-én a beszállítótól számon kértük azt."

" A beüzemelésre magára szintén van egy év garancia, tehát ha a beüzemeléstől számítva 1 éven belül beépítési probléma adódna a termékkel, azt a szakszervíz természetesen díjmentesen javítja."
Illetve, ha a termék garanciális javítása nem történik meg határidőre, akkor ettől függetlenül is az eredeti állapot visszaállítása az önök feladata (szerződéstől elállás esete, lásd következő).

"Rosszul tudja, az ügyfél nem kérhet pénzvisszafizetést. "
Ejnye, ejnye. Egyszer belefutni egy pofonba vicces, de kétszer ?!?!!!
Lásd:
"A Ptk. 6:159. § (2), valamint 6:173. § (2) bekezdése értelmében kellékszavatossági és jótállási igény alapján a fogyasztó választása szerint
− elsősorban kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak - másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
− másodsorban az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás
költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy
!!!!!
a szerződéstől elállhat, !!!!!!!!
!!!!!
ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez főződő érdeke megszűnt.

A Ptk. 6:168. § (1) bekezdése alapján termékszavatossági igényként a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki.
"
Ott van minden tudnivaló a Ptk-ban. El kell olvasni, értelmezni !!!!4!!!NÉÉÉGY!!!

"Egyáltalán nem érzem, hogy "elbántunk" volna az ügyféllel."
Az ügyfél vett egy terméket, amit nem tudott a specifikációknak megfelelően használni. Lényegében a tusoló extrábbik fele nem működött. És 4 hónapon át várta a csodát.
Majd még az igen kellemetlen ügymeneten felül még tovább fokozták, nos, valljuk be, ha ön lenne ennek a bizonyosnak a rossz oldalán, ön is kellemetlenül, átverve érezné magát.
15 nap =/= 120+ nap

Javaslom továbbá (ez mellett) pár jogi blog olvasgatását, mert úgy látszik nagy szükség van rá.

MrZed001 2018.07.20. 22:38:35

@Indipender:

"Annyit ha még megenged hozzátennék, hogy amit írt hibás teljesítésre vonatkozik. Akkor van szó hibás teljesítésről, ha a termék/szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. "

Kérem ne fokozza, mert szét fogják tépni ezen a fórumon !

6 hónapon belül eleve az eladót terheli a bizonyítási teher, hogy a vevő okozta a kárt a termékben, lásd:
"6:158. § [Hibás teljesítési vélelem]
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt"

Valójában egyértelmű, pl anyagkifáradásos törés esetén az eladók gondolkodás nélkül cserélnek 1 éven belül.
És még akkor nem is említettem a 2 éves kellékszavatosságot !

Tényleg olvassa el kérem a Ptk eddig említett passzusait, hogy tisztában legyen a kötelességeivel !

MrZed001 2018.07.20. 23:06:01

@Indipender:

"Az alkatérsz megvolt melyik nap kell beérkezzen, másnap rákérdeztem, harmadnap jelezték, hogy nincs."
A gond ott kezdődik, hogy a melyik nap kell beérkezzen az nem a hiba leadását követő 14. nap volt, hanem 40+. Így irreleváns.

"Garanciális javítást nem lehet határidőhöz kötni"
Harmadjára belefutni ugyanabba a pofonba ... elnézését kérem, de már én sajnálom önt.
De lehet.
A törvény azt mondja ki, hogy törekedni kell a 15 napra.
Nem maximalizálja, de bírói _gyakorlat_ szerint 30 nap elteltével azt mondja ki, hogy ennek az eladó nem tett eleget, így élhet a vevő az elállás jogával.

"(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül,
!!!!!!!!
a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
!!!!!!!
"
Azaz bizony a vevő 15 nap elteltével küldhet tértivevényes levelet önnek, hogy pl 15 napja van a javítás befejezésére, utána eláll a szerződéstől. Ez a gyakorlat.
És ön ezt szépen EL KELL HOGY FOGADJA. (vagy nem, és a bíró fogja "elfogadtatni" önnel, meg az egyéb felmerült költségek és perköltség kifizetését is), helyesen.

"Tehát remélem így már ön is megértei, amit ön ír a hibás teljesítésre vonatkozik."
Itt viszont erősen átmegy scifi-be amit ír.
Pláne, hogy korábban részletesen leírtam az ide passzoló passzusokat, értelmezésüket.
Lásd: 6:158. § [Hibás teljesítési vélelem]

A gond az, nem is értem, hogy ezt mégis hogy gondolja ?
Ha a 3 hónapos negyed milliós telefonja egyik reggel be se kapcsol, akkor az ön szerint nem hibás teljesítés?
Ha a fél éves kocsija nem indul?
Nem viszi el a szervizbe, hogy garanciaidőn belül magától tönkrement, javítsák vagy cseréjék egy működőre ?
Aligha.

tamarisk 2018.07.20. 23:06:29

Indipender

"A szaniter kereskedés sajnos ilyen :("

A francokat! ilyen kisbogaram...

Van 15 napod a javításra!
Utána elkezdelek baszogatni, hogy: "Haladjál, mert baj lesz!"

Kivárom a 30 napot....
Mert ennyi az elvárt türelmem a bírói gyakorlatban a pernyeréshez.
Nomeg, mert a hozzátok hasonlóan butuska balfasz, genyáknak is jár egy kis extra esély.

A 31. napon viszont közlöm veled, hogy ne küzdj tovább!

Mert,
"megszűnt ez érdekem, mivel zuhanyozni szeretnék, nem pedig várakozni"
plusz azt is közlöm, hogy
"elmúlt a bizalmam is, mert immár 30 napja KÉPTELEN vagy egy szaros javításra'"

Ezért: "elállok és kérem vissza pénzem!"

Te pedig visszaadod vita nélkül és gyorsan ! ha eszed van.

Mert, ha nem akkor beperellek és az többe kerül neked!
Mivel 100%, hogy a pert megnyerem...

Ugyanis a lőtéri kutyát se érdekli a te lassú ügymeneted! és a balfaszságod sem.

A bénaság és balfaszság ugyanis kizárólag a te üzleti kockázatod!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Azt kockáztatod vele, hogy: a 31. napon elállok ...
Így a nyakadon marad a vackod, ami nem jó buli neked.

-----

Az, hogy egyelőre kevés az ilyen tökös hazai vevő az csak a szerencséd!
De szokj hozzá, hogy egyre több lesz az ilyen tudatos vevőd.
Készülj fel rájuk.

... és ne hangoztass ordító butaságokat a témáról.

Tudod: A vevő az úr és nem a fillérbaszó, töketlen béna eladó.
Mert a vevőnél van a te fizetésed, baszkikám...

Aminek egy részét el is kúrtad már ezzel a szarakodással, amit előadtál itt.
Mert nagy az internet hatalma, tudhatnád ezt is.

Muad\\\'Dib 2018.07.20. 23:12:18

@Indipender:
Azért amikor a 15 napból 120 lesz, az a minimum lenne, hogy azt a plusz 2 kibas*ott ezer fityinget a cég kifizesse, hogy a futár eltotyogjon az ajtóig.. Aztán majd leverheti a tsapuniverzum a gyártón ha az bas*ta el. Na meg azsem volna ördögtől való, hogy ilyenkor a tsaapppunyiverzum méltóztatik megszervezni, hogy már a szerelő vigye ki az alkatrészt. De neeeeem, a magyar énnemtartokraktárkészletet cégek még kijelentik a blogon, hogy "... nem érzem, hogy "elbántunk" volna az ügyféllel..." amiért 120 napot várt, majd arra sem vettük a fáradtságot, hogy legalább utána megkönnyítsük az ügymenetet. Jááájj, nem mi tehetünk róla, hanem a gyártó. Arról is a gyártó tehet, hogy még a 110. nap környékén sem próbál meg a cég legalább utólagosan kompromisszumkész lenni? Nem fér bele ingyenesen a prémium szállítás, ugye?

GhostBusters 2018.07.20. 23:14:28

Zoltán, nem vagy túl okos ember.

Írni sem sikerült megtanulni.

tamarisk 2018.07.20. 23:23:14

@Indipender:

"Mivel a termék megfelelt és utólag romlott el, "

Azaz: jótállási/garanciás esetről van szó.

Mit is jelent a jótállás/garancia??!!!

Azt jelenti, hogy:

1.
Mint eladó azt mondom a vevőnek, hogy:
Vedd meg nyugodtan, mert nem fog elromlani 1 évig (vagy az éppen vállalt/előírt ideig)

2.
HA MÉGIS elromlik addig, akkor én az eladó ingyen javítom/kicserélem neked.
Vagy visszaadom a pénzed, ha nem tudom-akarom javítani/cserélni.

3.
KIVÉVE akkor, HA betudom bizonyítani!!! mégpedig PERKÉPESEN, hogy
- rongálás történt
- szakszerűtlen használat történt (használati útmutató ellenes) a hiba oka
- vis major okozta a hibát

A jótállás/garancia ideje alatt tehát az eladó bizony önként ugrik és szó nélkül javít/cserél ingyen.
Kivéve, HA teljesen biztos abban, hogy pert tud nyerni a vevő ellen a fenti 3 kivételre hivatkozva.

Azért pedig, hogy ne legyen kedve az eladónak lassan mozdulni az a kialakult bírói gyakorlat, hogy: a vevő 30 napnál nem köteles tovább várni a bénázó eladóra.

Utána már elállhat a vásárlástól szabadon! és egyoldalúan.

Jó reggelt!
Üdv a való világban...

tamarisk 2018.07.20. 23:28:30

@Indipender:

viszont ez rajtunk kívülálló okok miatt történt.

A vevő ezt magasról leszarja!!!!! nem tartozik rá.

Nektek volt 15 napotok, de max 30 napotok a javításra vagy cserére.

A cégtulajdonosa tudja, hogy te éppen elkúrod a cégét...
Adott engedélyt rá, hogy ide írj ilyen butaságokat?

A helyében én holnap kirúgnálak! ha nem tud ezekről.
Mert annyira sötét vagy a témához.

Ha tud róla az meg rá és a cégére nézve gáz... nagy gáz!

Orltran 2018.07.20. 23:31:33

"8. Meghibásodott a még jótállásos mosógép, kb. egy hónapja bejelentette fogyasztó a szervizben a hibát, azonban a gépet nem javították meg. Kérheti-e a termék cseréjét, vagy a vételár visszafizetését?
A jogszabály szerint törekedni kell arra, hogy 15 napon belül megtörténjen a javítás. Ha jelentősen elhúzódik a javítás ideje, a vásárló kezdeményezheti a termék cseréjét a vásárlás helyén, csere lehetőség hiányában kérheti vissza a vételárat."

kormanyablak.hu/hu/feladatkorok/232/FOGYV00013

Egyébként is érdekes és nem túl életszagú gondolatnak tartom, hogy mivel a 15 nap nem jogvesztő (tényleg nem az), akármeddig lehet húzni ezt a dolgot. Ez azt jelentené, hogy a jog semmilyen jótállást nem ír elő, hiszen 30 év múlva is lehet arra hivatkozni, hogy nincs a garanciális ügyintézésnek határideje előírva a jogban. Én nem értek hozzá, de azért ez nem tűnik túl hihetőnek, a gyakorlat tuti nem ez.

GhostBusters 2018.07.20. 23:41:00

Nem az ügyvezető úrra gondoltam, de elolvasva a kommentjeit, sajnos inkább az ügyfél az okosabb...

Kedves Zoltán, Önnek a hatályos Ptk. értelmében gyakorlatilag semmiben sincs igaza. Érvei minden jogi alapot nélkülöznek.

Ezt teljesen komolyan gondolom.

Igyekeztem finoman fogalmazni.

tamarisk 2018.07.20. 23:57:11

@Indipender:

"Ön valószínűleg soha életében nem foglalkozott ezzel az iparral. ."

Nos, 27 éve foglalkozom műszaki kiskereskedelemmel ... okoska, szóval ne találgass!

"A 99%-át Kínában gyártják, bármit vásárol és bizony ha valami elfogy és nincs utánrendelés bőven 4-6 hónappal előtte, akkor nem lesz termék, bármennyire is szeretné"

ÉS ?!!!!!

A importőr két dolgot tehet.

1.
Rendel pótalkatrészt ELŐRE, készletre.

2.
Nem rendel és nyeli a hibák kockázatát.

Jómagam NEM RENDELEK pótalkatrészt.

Hiba esetén, ha nem tudjuk javítani, akkor kicseréljük a terméket.

Ami így visszavettként a nyakunkon marad az lesz a pótalkatrész forrása az esetleges későbbi hibákhoz.

A mi informatika és háztartási+szórakoztató elektronika termékkörünben (cirka 1500 termék 4000 típusa) a hiba/reklamáció arány 2-4 % terméktől, gyártótól függően.

A javítási keretre ezért 6%-t tervezünk amikor ez eladási árat képezzük.
Azaz: ha az import termék pl. 5000 Ft-ért került a raktári polcunkra, akkor a 300 Ft kerül a javítási keret kasszába elkülönítésre.

Ami elég szokott lenni ahhoz, hogy ne kelljen szarrágoskodni, ha éppen hiba adódik.
Mert nem árulunk vacak cuccokat.

Amelyik beszállítónál ez nem elég, mert akad néha ilyen is, hogy mellé nyúlunk, attól többé nem rendelünk ...

tamarisk 2018.07.20. 23:59:09

@Indipender:

"Tönkremegy az autójában a motor, Japánból szerzik be 3hónap. Ön szerint melyik kereskedés fizetné vissza önnek a 20 millió forintot. "

Van rá jó pár példa!!! tájékozódj...

"Kezdünk átmenni nevetségesbe."

Valóban, mert jól láthatóan nevetségesen hülye vagy ehhez a témához.

Orltran 2018.07.20. 23:59:35

@Indipender: csak hangosan gondolkodtam. Kíváncsi vagyok, ha a bírói gyakorlat tényleg 30 nap, mint itt többen írták, a jogszabály miért nem határozza azt meg jogvesztőként? Laikusként csak arra tudok gondolni, hogy lehetőséget hagy az egyedi mérlegelésre, azaz, ha azt látja a bíró, hogy 30 napig nem történt semmi, akkor ejnye, ha pedig azt, hogy folyt a munka, de gyorsabban nem lehet, akkor nem ejnye, de nem tudom, biztos lesz itt hozzáértő, aki megmondja nekem, mert érdekelni érdekelne.

LKerekes 2018.07.21. 00:08:35

@Indipender:
Szövegelni azt tudsz. De eléggé zavarosan és értelmetlenül. Nem beszélve arról, hogy nincs igazad .

LKerekes 2018.07.21. 00:11:00

@Indipender:
Ha ilyen nehézkes és hosszú időt igényel valaminek a beszerzése, akkor mi a 15 napos javítási határidő értelme ? Ennyire nem kellene hülyének nézni másokat.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2018.07.21. 00:16:44

@Indipender: nekem is volt egy hozzád hasonlóval dolgom. Ugyanígy gondolkodott. Aztán szépen kifizette a fizetési meghagyás díját, a végrehajtói kézbesítés díját, és természetesen a termék eredeti vételárát. Még így is jobban járt, mintha tovább szajkózta volna a hibás jogértelmezését.
Legnagyobb félreértésed egyébként az, hogy azért mert valami a harmadik hónapban rottyan le, az azt jelenti, hogy a teljesítés megtörtént. Azt értsd meg kérlek, hogy a teljesítés akkor történik meg, ha mindazt az időt hibátlanul végigszolgálja a termék, amit vállaltak rá, ami tőle elvárható, vagy a jogszabály előírja. Ha előbb fossa össze magát, akkor nem teljesítette a rá vonatkozó elvárásokat, hibás teljesítésről beszélünk, tehát játszik az elállás, ha nem javítod ki a helyzetet ésszerű időn belül.
Egyébként van az értékesítőknek valamilyen alkatrésztartási kötelezettsége is, de arra most nincs kedvem rákeresni.

MrZed001 2018.07.21. 00:43:48

@Indipender:

"Törvényi precedens amíg nincs rá addig sajnos csak elvekről beszélünk. Köztudottan arról felesleges."
Sajnálattal látom, hogy átment az érvelése butaságból nevetségesbe.
1, Magyarországon NINCS PRECEDENSJOG !!!4!!!NÉÉÉGY!!!!!!
2, Ha elolvasta legelső hozzászólásom utolsó mondatát, nos én is nyertem már több ilyen témában pert. És nem én vagyok az első, de még a tízezredik se.

"Nem kell elfogadnunk főleg nem olyan terméknél amit már beépített, hogy eláll a vásárlástól, ebbe a vitába végképp nem megyek bele, bőven gyakorlatban is túl vagyok ilyen eseten is."
Korábban azt írta önök építették be neki. Akkor mégse ?
És még ez is lényegtelen, mert ha szabályosan történt a beépítés, és ön nem tudja bebizonyítani bíróság által elfogadottan, hogy annak következtében sérült a termék, ugyanúgy köteles cserélni, vagy visszavenni azt.
Talán egy mosogatógépet, csak mert beépítésre került (de meghibásodott rá pár hónapra) nem lehetne garanciálisan javítani-cserélni ? Dehogynem. Nonszensz még az elképzelés is !

"5 hónapos telefonom ment tönkre, elvittem Samsung márkaszervízbe, 2 hónap múlva kaptam vissza. Teljesen ki voltam akadva, hogy egy nyomógombos készüléket kaptam és 2 hónap volt a javítás, de egyszer sem kérdeztem rá, hogy mikor kapom vissza, egyszer csak szóltak."
Ebből ismét a törvény ismeretének tökéletes hiánya olvasható ki ön részéről.
Azért kapott cserekészüléket, hogy ne panaszkodhasson a túl hosszú javítási idő miatt.
Az a saját butasága, hogy elfogadta cserekészüléknek a butafont, ez bizony önt minősíti.
Merthogy erre is van szabály, amit szintén nem ismer.

"Lényeg a lényeg, az ügyféllel sikerült egyeztetnem, a történetből tudtam ki az illető és találtunk megoldást, minden más a múlté. Olyan vitában nem veszek tovább részt, ami nem cáfol jogilag."
Az ön helyében hálás lennék, hogy az illető nem terelte jogi útra a maguk "kis" garanciális ügyfél"kezelését", mert bizony önök jártak volna pórul. Nem kicsit, nagyon.
Jogilag, a legalja az ahogy önök kezelték a jótállást.
És maximálisan felháborít nem csak az, hogy ezt így látja jónak (ne tégy olyat mással, amit nem szeretnél hogy tegyenek tevéled ... ugyebár), de hogy még törvényesnek is képzeli ezt ?!??? Nooooooorrrrmááááális ?

@Orltran:
Igen, azért nincs törvényileg meghatározva, hogy a bíró egyedileg mérlegelhesse.
Egy ritka, nehéz alkatrésznél, durva javításnál megengedőbb tud lenni (pl Ferrari motorcsere beszerzése mellett fél autót szét kell szedni), míg az ilyen "apróbb" "kis értékű" (nem milliós) tételeknél tartja a 30 napot. Nincs ezzel baj.

Nick-son 2018.07.21. 00:45:16

@Indipender: minél több hozzászólását olvasom, annál biztosabb, hogy a büdös életben nem rendelek ebből a webáruházból, ezt külön megjegyzem magamnak.

Valami félelmetes, hogy mindenbe képes belekapaszkodni, nehogy meg kelljen oldani az ügyfelük garanciális problémáját.

Az nem mentő körülmény, hogy vacak az alkatrész ellátásuk, nem értik meg maguk a saját beszállítójukkal és azért nincs alkatrész hónapokig. Ez az Önök baja, aki zuhanyozni akar azt nem érdekli mit szerencsétlenkednek össze.

Én azt mondom a legjobb szándékkal üljenek le a cégnél és beszéljék át hogy lehet zökkenőmentesen kezelni a panaszokat, intézni a garanciákat. Tényleg megéri 1-2ezer forintért ilyen cirkuszt csinálni, amikor egy új ügyfél megszerzése 10x ennyibe kerül? Nem csak egyet vesztenek most el.

Girard 250 -es törvény. Ezen el tudnak indulni, ha akarnak.

Mrr_cCcrowley 2018.07.21. 01:00:48

@Nick-son: mirol beszelsz te hulye? ott irja a gyerek h baszta se atvenni az garis cuccat. az ilyet jol leszarnam enis a faszba, ezutan meg neki all feljebb xD jo gyoker vagy te is hallodxd

MrZed001 2018.07.21. 01:10:28

@Mrr_cCcrowley:
Jéééé, egy 1 órás reg:
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
2018.07.21. óta tag.

@Indipender meg leregelte magát. Sőt eltüntette pár igencsak sértő, buta sőt irdatlan ostoba hozzászólását előtte.

Vajon véletlen egybeesés ?

Most mondanám, hogy valaki mentse és küldje el a homárnak mint "kiváló garanciális ügyfélkezelés" cikket .... de hát épp ott vagyunk :D

Mrr_cCcrowleyy 2018.07.21. 01:19:44

@MrZed001: nyomjad en vagyokxd hogy kell am kommentet torolni?

Indipender 2018.07.21. 01:49:05

haha csicskak le lettetek iskolazva csak sirjon a pofatok remelem minden internetes bolt szetszopatja az agyatokat xdDD

LKerekes 2018.07.21. 06:47:47

@Indipender: Ritka bunkó szaralak vagy édes komám!
A "leiskolázást" te magad tetted meg saját magaddal.
Remélem anyád szétszopja az agyadat.

Im just here for the comments 2018.07.21. 08:07:54

@: te se sűrűn jártál itt, ha nem tudod, h ilyenkor az a legrosszabb, ha leállsz vitatkozni a kommentekkel.
Ilyenkor vérszemet kapnak, a cégnek se jó, neked legkevésbé, mert akármit csinálsz, nem jössz ki győztesen.

Btw értem már, hol volt a probléma a sztoriban: két írástudatlan ügyintézéséből ez lesz.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.07.21. 08:24:28

Alapvetően itt az ügyfél nem tanúsított jóhiszemű, együttműködő viselkedést. Megnehezítette a saját dolgát.

Basz-ommm 2018.07.21. 08:36:36

@maxval balcán bircaman: nem nem, pont hogy az üzlet nem volt jóhiszemű és együttműködő. Az hogy több hónapig semmit sem csinált, nem követte a javítás állását az nem az ügyfélnek róható fel. Az ügyfél simán visszaadhatná a szarjukat amit hónapok alatt sem tudtak működésre bírni.

asdfasdasd 2018.07.21. 08:47:11

@Indipender: Na ez már tényleg mindennek a teteje! Törlöm a regem, mert már privátba is irogatnak nekem erre csináltok egy kamu reget a nevemmel, hogy így járassatok le?! Ezért ehhez már nagyon mélyre le kell menni a szánalmas útjára!

LKerekes szerintem egyáltalán nem tanusítottam ilyen magatartást egész beszélgetés alatt, soha nem is tenném, el ne hidd, hogy ez a bunkó uszító egyén, aki írt én voltam...

Indipender
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Ahogy Zed is írta, kreáltak reget utánam, gondolom pont ezzel a szándékkal :/

amindenes.blog.hu 2018.07.21. 08:59:49

Azóta aranyládikóban, helikopterrel vitték a 9. emelet ablakához.

Basz-ommm 2018.07.21. 09:40:14

@maxval balcán bircaman: ahogy kicsit visszaolvasom, most már 100% az ügyfélnek adok igazat, bár eddig is 80%+on állt.@:

herk 2018.07.21. 09:43:53

@maxval balcán bircaman:
"Alapvetően itt az ügyfél nem tanúsított jóhiszemű, együttműködő viselkedést. Megnehezítette a saját dolgát."
WTF ??
Ha 2 éves gyerekkel otthon lennék, én sem hagynám ott a gyereket, míg leugrok 10 percre. Ha meg éppen játszik, akkor meg nálunk legalábbis 1-10 percbe telik, míg leérünk a ház elé. Ezalatt a futár 10x felhozza. A ház előtt meg nem fogok várakozni a 2 éves gyerekkel, mert a "20 perc mulva ott vagyok" simán jelentheti azt, hogy 50 perc múlva ér csak oda.

Egyébként segítsen már valaki. Minek hoz a futár alkatrészt? Nem úgy működik, hogy jön a szerelő, megszereli, és aztán elmegy a szerelő? Egy alkatrész mi a fenének érkezik? Talán a vevőnek kell beszerelnie ???

Basz-ommm 2018.07.21. 09:44:15

@: "Már megbocsásson :) Az ingatlan a föld és a ráépített szilárd építmények összessége. Ingatlan a föld szárazföldi felszínének körülhatárolt, más ingatlanoktól elkülönített része, továbbá az önálló rendeltetésű és önálló forgalmú építmény vagy építményrész."
Az ingatla az ami ingit az ingatlanyilvántartásba bejegyeznek, tehát az albetét, azaz a 9.emeleti lakás az ügyfél ingatlana, nem pedig a ház amelyben lakik és ha a 110. emeleten a 6. lépcsőházban lakna akkor oda kell vinni a futárnak a cuccot. Egy családi háznál persze más a helyzet és arra igaz hogy az ingatlan kapujáig kell vinni, nem a ház ajtajáig, mivel oda nem is léphet be a futár.

emmersson 2018.07.21. 09:57:25

@Dezsike:

A futárnak valóban nem dolga felvinni az emeletre, de a legtöbb megteszi, mert van esély borravalóra...
Nálunk a postás tudja - mert odafigyel! -, ki mikor szokott otthon lenni, ki éjszakás vagy van gyerekkel GYED-en és felhozza a leveleket, kisebb csomagokat is. 1-2 százast kap néha, karácsony körül ajándékot. Mindenki jól jár.
A pizzafutár ugyanígy...felhozza, kap 2 kilót, köszi/szevasz.

A fenti panaszban jellemzett futár pedig nem sietett, hiszen 2.000 forintért (hol él ez az enditás - véglény?!) felliftezett volna! Egyszerűen egy pénzéhes tetű volt, nulla EQ-val!

emmersson 2018.07.21. 10:01:00

@onlajnok: Az a gyerek lehet, hogy épp alszik, eszik vagy épp a bilin ül! Esetleg beteg...BÁRMI!
A futár simán paraszt volt. Ahogyan te is...

GhostBusters 2018.07.21. 10:40:59

@Indipender: Az ön által leírtak nem relevánsak, és még itt fölényeskedik! Bicskanyitogató! Az esetben leírtak 100% biztonsággal perelhetőek polgári perben, és még maga fölényeskedik...

Ön egy gusztustalan ember.

harasztigábor 2018.07.21. 10:58:34

@GiaMarie: "A cím első kapujáig" Oké: Tehát X utca 5. 8. emelet 90. A cím első kapuja nem az X utca 5., hanem a 8. emelet 90. Mert ugye az ajtó a TELJES cím! :)

MrZed001 2018.07.21. 13:45:07

Nos, sajnálattal látom, hogy az Eladó oldaláról a képviselő sajnos kiszállt a vitából.
Mert igen érdekes vita volt ez, és igen tanulságos.

Csodaszépen bemutatta azt, ami teljesen mindennapi probléma ma Magyarországon, hogy valaki tisztában van a jogaival (valamennyire), de halovány lila gőze sincs a KÖTELEZETTSÉGEIRŐL ! (azt se tudja, hogy van)
Márpedig ez a kettő kéz a kézben jár. Nincs egyik a másik nélkül.

Kénytelen vagyok tartani első felszólalásomban leírtakat, azaz a
csapuniverzum.hu TILTÓLISTÁRA került számomra !

Mert nem vagyok hajlandó olyan cégtől vásárolni amely ilyen mértékben megbízhatatlan, kötelezettségeit nem ismeri, garanciális ügyintézése botrányos, jogilag támadható, nem gyors megoldáspárti, ügyféllel szemben ellenséges.

Ahogy látom a google keresőben a csapuniverzum.hu-ra keresve ez a cikk mászik felfele a találati listában ... és ez így helyes.
A legjobb büntetés bizony a nyilvánosság.

Mert bizony mi mind ügyfelek vagyunk, ügyfelei egyszerre sok-sok cégnek.
Ideje, hogy a cégek megtanulják, hogy ők bizony mibelőlünk élnek.
Tehát ha levegőnek néznek vagy ellenségként kezelnek, akkor valóban, azok is leszünk nekik.
Egy ellenséggel pedig nem kötünk üzletet, és nem vásárolunk tőle.

DarkWolf 2018.07.21. 14:34:11

@Indipender: ne aggódj egy percig sem, ilyen stílusú megnyilvánulásaid után garantálhatom hogy nem lesz sokáig munkád

szépjuhászné 2018.07.21. 18:15:19

@Quuuziii: De, anya munkaidőben volt! Gyereket nevelni, háztartást vezetni 24 órás munkaidő. Bírom az ilyen "de te úgyis otthon vagy " dumákat. Igen, otthon van és dolgozik. A futárnak meg a 9. emelet a cím, nem a ház ajtaja.

Im just here for the comments 2018.07.21. 18:43:38

@DarkWolf: ez nem ugyanaz az ügyintéző, aki korábban írogatott, hanem egy troll.

Balfredo Alfredo 2018.07.21. 19:22:39

@Basz-ommm: "Az ingatla az ami ingit az ingatlanyilvántartásba bejegyeznek"
Eltekintve attól a vitavonulattól, hogy a futár ÁSzF szerint az ajtóig vagy csak a kapuig köteles vinni a küldeményt, az is tény, hogy a futárszolgálatot tipikusan nem a címzett választja ki, hanem a feladó. Utóbbi bizonyára a szokott szerződéses partnerével továbbítatja a csomagot.
Ez sem baj, csak előre kell tisztázni, hogy a futár csak a kapuig viszi a cuccot, vagy az ajtóig viszi, vagy csak x Ft felár ellenében viszi az ajtóig. Ha ez a futár érkezésekor derül ki, a címzettnek olyan gondolata támadhat, hogy a futár a saját zsebére dolgozik és a borravalógyűjtés egy agresszívebbb fajtájának a híve. (OK, tudom, a címzett az esetek többségében le tud slattyogni a kapuhoz, de az esetleges felárnak akkor sem ilyen ultimátumszerű módon kell kiderülnie.)

Az meg mondjuk triviális, hogy a garanciális javításhoz szükseges alkatrészek esetleges felárát pont nem a címzettel kell kifizettetni.

Lofaszka Ital 2018.07.21. 21:17:27

@Deviáns: Lehet, de a tróger kft is többet fog bukni, valszeg jobban iparkodnak.

a lekvár neve puffin 2018.07.22. 11:37:15

@Girhes: én is épp ezen gondolkoztam el.Nálunk is egy külön kapu zárja el a belső parkolót a sok gerinctelen féreg miatt,akik a környező irodákban "dolgoznak". De még a pizzafutárok is behozzák gyalog az ajtóig a kaját,nem csak a kapuig (tény,rohadt lassan nyílik ki,nekik ez egyszerűbb,a mi lakásunk meg pont a legbelső épületben van,kb.100 méter séta) de egy sem mondta,hogy plusz pénzért hozza be.Ha olyan cuccot hoztak,akkor meg eleve mondtam,hogy ne is álljon be (pl. autóra gumi szett,leraktuk az utcára,én meg behordtam.Neki több dolga van én meg ráérek),de volt olyan,aki ragaszkodott hozzá,hogy beáll,bepakol a garázsba.Ilyen is van.A csaptelep.hu eljárásán miért kell meglepődni?Úgy tudtam ebben az országban ez a normális...a vásárlókhoz való korrekt hozzáállás meg a kivétel...

KaTe 2018.07.22. 12:53:17

Mi köze a futárcégnek a garanciális ügyintézéshez? Jó napot kívánok, rossz ajtón tetszik dörömbölni, mármint kedves posztoló.

KaTe 2018.07.22. 13:03:01

Esetleg valaki kifejtené hogy miért is olcsó hús egy 100E forintos zuhanykabin? Harmadáron vettem 15 évvel ezelőtt, szerkezetileg azóta is tökéletes, néha újra kell szilózni pár helyen.

Ne szórakozzatok már.

KaTe 2018.07.22. 13:05:56

Hozzáteszem, az, hogy egyesek belerohasztják a koszt az illesztések közé, valamint nem gondoskodnak a megfelelő szellőztetésről a helyiségben, ami aztán szépen korrodálja a szerkezetet, majd az egész elrohad és szétesik darabokra - na erről baromira nem a gyártó tehet, hanem az, akinek derogál 2-3 havonta kitakarítani, meg kiépíteni egy normális páraelszívót a helyiségben.

Tomasz_a_gozmozdony 2018.07.22. 15:54:19

Az a baj, totálisan elvitt a mamaszaurusz a posztban, így elképzelhető hogy a poszternek is igaza van, de baromira nem sajnálom, hogy mamaszaurusz nem tudja letolni a hájas seggét lifttel (!!!) egy darab zuhanyrózsáért, ami feltehetőleg nem tart tovább egy jóizű szarásnál (bele sem gondolok, oda is viszi a csimotát magával??) vagy, ha minden kötél szakad, vedd fel fiam a papucsot, most le kell lifteznunk, gondolom nem hal bele ha éri egy kis napfeny. A játszótér meg a bolt is gondolom a lakás része ha már ennyire immobilisek. Vicc.

Kukac Kukac 2018.07.23. 08:13:56

@Girhes: De ez valami gagyifutárcég volt, nem azok, amelyikeknek nevük is van és valóban futárcégek.

Kukac Kukac 2018.07.23. 08:20:12

@amindenes.blog.hu: És még mindig elnézést is kell kérniük az ügyféltől...

Kukac Kukac 2018.07.23. 08:26:35

@Mrr_cCcrowley: Kishaver, a garanciális javítés nem azt jelenti, hogy hónapok múlva, külön PÉNZÉRT odaküldünk valami bizbaszt, aztán majd egyszer talán jön a szerelő is, hanem 3 napon belül egyeztetett időpontban jön a szerelő az alkatrésszel, kicseréli, mindezt INGYEN. De a te fejedbe ez nem fér bele, mert nincs benne agy...

Kukac Kukac 2018.07.23. 08:29:51

@Tomasz_a_gozmozdony: Valóban annyi eszed van, mint egy gőzmozdonynak. A futárszolgálat, mint a neve is mutatja, szolgáltatást nyújt, az árut elviszi a vevő kezébe. Normális futárszolgálatnál ezt is nyújtják, csak a gagyik rontják a szakma jó hírét...

Kukac Kukac 2018.07.23. 08:49:05

@dr utcai arcos: Tök életes a példa az ügyfélkezelésre. De Te egy normális cégről beszéltél...

Terézágyú 2018.07.23. 09:04:51

A futár annyira jól és emberien végzi a munkáját, ahogy a pószter sikeresen megtanulta a magyar helyesírást...

Vajon a pószter is úgy végzi a munkáját, ahogyan helyesen ír??

homar-fan 2018.07.23. 10:22:53

Semmi kivetni valót nem látok abban, hogy a futár a CÍMRE viszi a csomagot. nem a 9. emeleti ajtóig, nem a fürdőszobába hanem a postacímre - ami a ház kapuja.

Viszont a szerelővel mi a helyzet? Neki le kell majd vinni a zuhanykabint? Miért egy futár hozza az alkatrészt?

dr. vuvuzelafan 2018.07.23. 11:07:31

@homar-fan: Őőőő... A postacímben benne van az emelet, ajtó is. A futár oda kézbesít, nem a kerület határára.

homar-fan 2018.07.23. 14:26:35

@dr. vuvuzelafan:
Érdekes, én minden társasház földszintjén szoktam látni a postaládákat.

Amúgy meg minden szolgáltató cég feltételeiben benne van, hogy meddig kell szállítani a terméket. A legtöbben amit én ismerek az szerepel, hogy a telekhatárig / telekbejáratig. Nem a 8. emelet 27-es ajtóhoz.

telkoe 2018.07.23. 15:52:29

@Basz-ommm: Igy nem is, de ha fellépne a forgalmazó ellen akkor bizony nyerne.

Igen, ha indexhiszti helyett esszel csinalta volna, akkor jo esellyel nyerne egy pert (vagy fizetesi meghagyast per nelkul) es visszakaphatja a kabinert kifizetett penzt es a koltsegei egy reszet.

A masik alternativa a kovetkezo lehetett volna:
Alapvetoen tetszik a kabin, nagy hiba nelkul be van epitve, jol mukodik. Nem gondolja, hogy 100eFtert a netrol turva a legjobb termeket kapja, tokeletes kiszolgalassal. Felkeszul ra, hogy esetleg kisebb hibaja lehet a kabinnak es a garis ugyintezo sem a feladat mestere de ezt legalabb tulfejlett egoval kompenzalja. Garancialis javitasnal nem huzza fel magat az olcsojanos forgalmazo lassu ugyintezesen es lusta sutyerak futarjan.

Atveszi a kikuldott darabokat amikor a garis irodai szaladjide kikuldi, fedlapot akar sk helyere rakja, ha kijon a szerelo beallitani a zuhanyrozsat / herehidromasszazst ad neki is egy ezrest. Bukott 3eFtot (3%) az elvileg ingyenes garancialis ugyintezesen, de van egy mukodo kabinja amilyet eredetileg akart.

Sikeres vasarlasi elallasnal a Ket Eves Kisgyerekes Anyuka lucskos bugyiban paras szemmel bamulja hogy mekkora alfahimnek szulte a tronorokost, de amig ujra mukodo kabin lesz sokkal tobbet bukik mint 3eFt.

Deszkás 2018.07.24. 02:40:33

@homar-fan: Amennyiben csomagot hoz a postás, felviszi ajtóig, az ajánlott levelet is, és nem csörög fel, hogy ugyan menj már le érte.

homar-fan 2018.07.24. 11:22:28

@Deszkás: Nálunk bizony megáll a kapuban és becsenget. De tök őszintén, ez a normális, én nem várom el egy postástól, hogy a 8 emeletes ház minden emeletét végigjárja ahelyett, hogy a delikvensek átveszik a csomagszekrénybe nem kézbesíthető motyóikat.

sempronnn 2018.07.24. 15:39:26

Telefonban annyit mondani: Rendben. Aztán a 2000-et kifizetni számla ellenében. Már ha tud róla adni a futár.

lammaer 2018.07.24. 15:41:20

@Dezsike: furcsa ez, én kertes házban lakom, rendeltem TVt, hűtőt, raklapon gépészeti anyagokat, 20 napelemtáblát.. de egy futár se dobta le a kapu előtt hogy márpedig ő csak addig hozza.

Jó, csak 6 lépcső van meg 10 méter séta a kaputól...

ratevka 2018.07.24. 16:34:32

@Quuuziii: 'A futár munkaidőben volt, a feleség pedig nem'. Pont emiatt kellett volna a futárnak felmennie. Ha kivárja, amíg az asszonyka összepakolja a gyereket (nyilván nem hagjya egyedül, leliftezik, és átveszi a csomagot, legalább annyi idő eltelik, mintha beszállna a liftbe és felvinné. Simán nyerészkedni akart a 2000 Ft-tal. Egyébként pedig kérje el a 2000 Ft-ot a feladótól nyugodtan, ők biztos kifizetik.

Quuuziii 2018.07.24. 22:22:27

@ratevka: írtam is, hogy a futár is épp akkora suttyó volt, és meg is szívta volna, ha a nő szépen kényrlmesen öaszepakolja a gyereket, és lesétál.

ratevka 2018.07.24. 23:11:18

@Quuuziii: A futár egyértelműen zsebre játszott. Függetlenül attól, hogy a futárcég policy-jában az ajtóig vagy a kapuig van a kézbesítés, az biztos nincs benne, hogy 2000 Ft többletért megy fel az emeletre (ez kisebb termékek esetében több, mint a teljes futárköltség, erősen aránytalan). Erre utal az is, hogy a telefonban nem akarta megadni a nevét ("A futár nem adtam meg a nevét, elkezdett ilyeneket mondani, hogy ne rontsam el a napját,"). Ciki lett volna, ha a főnökei megtudják, hogy saját zsebre akar dolgozni. Persze a post írója ezzel együtt megtehette volna, hogy panaszt tesz ellene a futárcégnél, a kézbesítési cím alapján be tudják azonosítani a kézbesítőt. (és meg is érdemelte volna)

dr. vuvuzelafan 2018.08.02. 13:04:52

@homar-fan: A postás felhozza az emeletre azt, amit át kell adnia, és nem elég bedobnia a ládába. Eddig nekem egyetlen futár sem mondta azt, hogy menjek le, vagy csak a beengedésért csengetett fel lentről, vagy már eleve az emeleten csöngetett, ha valahogy be tudott jutni a lépcsőházba. Én azt gondolom, hogy ez a futár pofátlanul saját zsebre akart dolgozni. Ha meg felmegy szó nélkül és kézbesít, akkor lehet, hogy a címzett örömmel ad neki borravalót. Mintha visszanyalt volna a fagyi...